abonnement Unibet Coolblue
pi_199205373

Welkom in het Bundesliga topic!










"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199205503
De banencaroussel van de Red Bull Clubs is gaan draaien.
- Nagelsmann dus vertrokken naar Bayern
- Jesse Marsch vanuit Salzburg gepromoveerd naar Leipzig

https://m.fcupdate.nl/voe(...)r-nagelsmann-binnen/

Ten Hag is uit beeld bij Eintracht Frankfurt, te duur. Gokje, die gaat als hij weg gaat naar Tottenham, ik ben wel bang dat ze dan bij Ajax Bosz gaan opbellen. Oliver Glasner zou dan terug naar zijn vaderland kunnen vanuit Wolfsburg naar Salzburg
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199215847
In de nog mooiere competitie dan onze Eerste Divisie, laat HSV het gisteravond opnieuw afweten met een 1-1 gelijkspel tegen Karlsruher. In de laatste vijf competitieronden heeft HSV maar drie punten gehaald.
De nummer twee-plek van Greuther Fürth is nu wel definitief uit zicht.

Holstein Kiel is de grootste kanshebber op plek 3, en zit bovendien morgen nog in de Duitse beker.
  vrijdag 30 april 2021 @ 08:57:55 #4
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199215920
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 08:47 schreef Idisrom het volgende:
In de nog mooiere competitie dan onze Eerste Divisie, laat HSV het gisteravond opnieuw afweten met een 1-1 gelijkspel tegen Karlsruher. In de laatste vijf competitieronden heeft HSV maar drie punten gehaald.
De nummer twee-plek van Greuther Fürth is nu wel definitief uit zicht.

Holstein Kiel is de grootste kanshebber op plek 3, en zit bovendien morgen nog in de Duitse beker.
Als Kiel niet inkakt door het drukke programma is zelfs directe promotie nog goed mogelijk. HSV kan alleen nog maar hopen op veel misstappen van Kiel, dat ook nog eens veel van die wedstrijden thuis speelt.
Rini dankjewel.
pi_199215950
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 08:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Als Kiel niet inkakt door het drukke programma is zelfs directe promotie nog goed mogelijk. HSV kan alleen nog maar hopen op veel misstappen van Kiel, dat ook nog eens veel van die wedstrijden thuis speelt.
Op ARD morgenavond kun je morgenavond de halve finale BVB Dortmund - Holstein Kiel zien
pi_199225551
Full time in het eerste bekerduel Werder tegen Rasenball. 0-0, we gaan verlengen
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199226495
Afgelopen. Reeds kort na de start van de verlenging kwam Rasenball op voorsprong door Hee-chan Hwang. Werder kwam wat gelukkig terug na een fout van Dayot, en Bittencourt maakte 1-1. Hwang was kort voor het eind de aangever op Forsberg, die de winnende 1-2 maakte. De Koreaan was een beetje uit beeld geraakt in de competitie, maar nu Kluivert niet bij de selectie zat had hij een zeer belangrijke invalbeurt. Rasenball dus de eerste finalist en ze schijnen als tegenprestatie op de fiets van Leipzig naar Berlijn te fietsen (180km). Morgen wacht nog BVB - Holstein Kiel
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Trouwste user 2022 zaterdag 1 mei 2021 @ 09:46:15 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_199229487
Sabata _O_

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_199233764
Hopelijk wint vanavond Kiel.
  FOK!fotograaf zaterdag 1 mei 2021 @ 20:56:20 #10
842 Zorro
Z
pi_199237145
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 16:33 schreef TargaFlorio het volgende:
Hopelijk wint vanavond Kiel.
Ik heb zo mijn twijfels :+
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_199238778
Helaas werd het een schiettent in Dortmund. Vlak voor de wedstrijd leek Kiel "geluk" te hebben dat Haaland opnieuw een spierblessure had, maar de rest pakte dat goed over. In de 16e minuut scoorde Gio Reyna van afstand, in de 23e minuut stond hij op de juiste plek voor de 2-0. Marco Reus scoorde 3 minuten daarna, en ook Thorgan Hazard en Bellingham scoorden nog voor rust. Na rust liet BVB het volgens Reus "een beetje lopen" en werd er niet mee gescoord, BVB dus naar de finale. Een lelijk moment was er nog voor Mateu Morei, die een zware knieblessure opliep en wiens gejammer van pijn in een leeg stadion akelig duidelijk hoorbaar was.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zaterdag 1 mei 2021 @ 23:28:00 #12
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_199239814
@Sabata (bundesliga) en @chufi (la liga) zijn de meest underrated users van VBL

de echte kenners :)
  zondag 2 mei 2021 @ 08:47:17 #13
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_199242085
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 23:28 schreef KingRoland het volgende:
@:Sabata (bundesliga) en @:Chufi (la liga) zijn de meest underrated users van VBL

de echte kenners :)
:(
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_199244384
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 20:56 schreef Zorro het volgende:

[..]

Ik heb zo mijn twijfels :+
De hoop was snel vervlogen. :D
pi_199244623
Ik dank u voor de mention, maar ik ril een beetje van het woord 'kenner'. Dat komt vooral door figuren als Matthäus bij SKY of PI-air bij de NOS die ongehinderd door enige vorm van kennis zomaar teksten de wereld in slingeren en het daarna weer aan Dickie of andere boze trainers uit moeten leggen >:)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zondag 2 mei 2021 @ 12:17:25 #16
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_199244731
quote:
99s.gif Op zondag 2 mei 2021 08:47 schreef XL het volgende:

[..]

:(
Oke jij ook natuurlijk
  zondag 2 mei 2021 @ 13:34:26 #17
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_199245992
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 12:09 schreef Sabata het volgende:
Ik dank u voor de mention, maar ik ril een beetje van het woord 'kenner'. Dat komt vooral door figuren als Matthäus bij SKY of PI-air bij de NOS die ongehinderd door enige vorm van kennis zomaar teksten de wereld in slingeren en het daarna weer aan Dickie of andere boze trainers uit moeten leggen >:)
Maar Erik Meijer bij Sky is fantastisch!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 2 mei 2021 @ 13:41:51 #18
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_199246178
Voor KingRoland en andere die bij de kaaskoppen in de heimat wonen, ik weet niet of de link regio beveiliging heeft. Hier is hij in actie en hij spreekt Nederlander-vriendelijk Duits!

https://sport.sky.de/fuss(...)ayern/11516083/34236
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_199260200
HSV schakelt de versnellingsbak van de paniek in overdrive. Horst Hrubesch, clubicoon van weleer is voor de laatste wedstrijden de trainer in plaats van de ontslagen Daniel Thione. Hij zegt ook letterlijk zelf dat hij "de rommel van de laatste weken komt opruimen"

https://www.kicker.de/hsv(...)ainer-803579/artikel
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199263652
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 12:57 schreef Sabata het volgende:
HSV schakelt de versnellingsbak van de paniek in overdrive. Horst Hrubesch, clubicoon van weleer is voor de laatste wedstrijden de trainer in plaats van de ontslagen Daniel Thione. Hij zegt ook letterlijk zelf dat hij "de rommel van de laatste weken komt opruimen"

https://www.kicker.de/hsv(...)ainer-803579/artikel
Oei, Horst is al 70 jaar. -O- OK, zelf begin ik nu ook oud te worden.

Maar ik zie niet in hoe Horst of iemand anders in staat zal zijn om HSV in de top drie te houden. Holstein Kiel zal, denk ik geen bekertrauma hebben opgelopen.
  maandag 3 mei 2021 @ 19:07:55 #21
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_199265069
A-Team muziek bij Mainz, wat een goden.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_199265519
quote:
99s.gif Op zondag 2 mei 2021 13:41 schreef XL het volgende:
Voor KingRoland en andere die bij de kaaskoppen in de heimat wonen, ik weet niet of de link regio beveiliging heeft. Hier is hij in actie en hij spreekt Nederlander-vriendelijk Duits!

https://sport.sky.de/fuss(...)ayern/11516083/34236
Standort nicht unterstützt
Dieses Video kann von deinem aktuellen Standort nicht geschaut werden
pi_199266308
[slechte voiceover stem]In 2020 werd een elftal voetballers gestraft voor een misdaad die ze niet hadden begaan. Ze kwamen tegen hun trainer in opstand en vluchtten naar de kelder van de Bundesliga. Vandaag, gehaat door Achim Beierlorzer, overleven ze als huurlingen in de middenmoot. Als u een probleem heeft, als niemand u kan helpen, en als u ze kunt vinden, misschien kunt u dan contact opnemen met... FSV Mainz 05 (machinegeweer salvo)

Zeven ongeslagen wedstrijden had Mainz reeds op de mat gelegd en vandaag volgde de inhaalwedstrijd tegen Hertha. Jean Paul "BA" Boetius kreeg meteen twee kansen kort na elkaar, een schot dat naast ging en eentje op de lat. Adam "Murdock" Szalai viel door de lucht aan, maar keeper Schwolow lag in de weg. Bo "Hannibal" Svensson was niet zo blij aan de kant, want na 36 minuten scoorde de gehate vijand toen Marton Dardai (inderdaad het zoontje van Kolonel Pal "Decker" Dardai) een voorzet op het hoofd van Lucas Tousart kreeg. De enige die wakker was, bleek Phillip "Faceman" Mwene te zijn, die met een afstandsschot vlak voor rust de gelijkmaker op het scorebord bracht.

Hertha groef zich daarna helaas in en hield vooral Mainz van scoren af. Enige echte gevaar kwam van Onisiwo die stuitte op Schwolow. Cunha probeerde het ook van afstand en gaf Robin Zentner nog iets te doen, maar Kristof Piatek zal vannacht nog wel eens gillend wakker worden om zijn kans in de slotfase. De Pool stond heel goed voor het doel en de voorzet kwam ook, maar hij timede mis en tikte een zekere goal naast. 1-1 en daar schiet Hertha niet heel veel mee op. Mainz blijft 12e met nu 35pt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sabata op 03-05-2021 22:04:43 ]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 3 mei 2021 @ 21:51:42 #24
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_199267739
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 19:42 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Standort nicht unterstützt
Dieses Video kann von deinem aktuellen Standort nicht geschaut werden
Ik woon in Duitsland, wellicht is er op youtube wat te vinden zonder regio check. Ik kan helaas niet voor je zoeken, omdat ik geen Nederlandse VPN heb. 100% meijer heet zijn item.

Het filmpje wat ik postte is van Bayern - Ajax 2018. waar Ajax beste kansen verneukt (donny vd beek, leck mich am sack en ziyech (uit mijn hoofd), kartoffelkopf) en bayern kreeg ook aardig op zijn donder voor hun wanvertoning.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_199275505
Fortuna doet er alles aan de druk in de 2. Liga hoog te houden, al komen er wel klachten van fans die er hoge bloeddruk aan over houden. Gisteren stonden ze tot kort voor tijd 2-2 gelijk tegen Karlsruhe maar in 95e minuut scoort Shinta Appelkamp dan de 3-2. Fortuna daardoor in punten gelijk met HSV. Holstein Kiel speelt vanavond hopelijk de bekerkater weg tegen SV Sandhausen. We wachten af
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  dinsdag 4 mei 2021 @ 20:38:49 #26
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_199279771
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 15:30 schreef Sabata het volgende:
Fortuna doet er alles aan de druk in de 2. Liga hoog te houden, al komen er wel klachten van fans die er hoge bloeddruk aan over houden. Gisteren stonden ze tot kort voor tijd 2-2 gelijk tegen Karlsruhe maar in 95e minuut scoort Shinta Appelkamp dan de 3-2. Fortuna daardoor in punten gelijk met HSV. Holstein Kiel speelt vanavond hopelijk de bekerkater weg tegen SV Sandhausen. We wachten af
HSV heeft inmiddels een mega-probleem. Directe promotie is uit zicht en voor play-off moeten ze er toch minimaal 2/3 winnen.
pi_199279979
Yay! 2-0 zege Holstein Kiel (bartels en serra) en door naar plek 3. Oude bekende Stefan Thesker (ex twente) blijkt trouwens ook in Kiel te zijn beland, ik hoorde hem afgelopen weekend in Langs de Lijn plots tegen Tom van t Hek commentaar geven op zijn zeer saaie bekeravond (reeds lang geblesseerd en mag vanwege corona protocollen niet met de selectie in contact komen, moet dus alleen thuis wedstrijden volgen)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  dinsdag 4 mei 2021 @ 20:51:59 #28
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_199280066
In de 3. Bundesliga wordt het ook een aardige ontknoping, met hopelijk het vorig seizoen genaaide Dresden als een van de winnaars. Nog drie wedstrijden:

1. Dresden 66
2. Rostock 66
3. 1860 München 64
4. Ingolstadt 64
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 20:58:35 #29
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199280175
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 20:51 schreef Szura het volgende:
In de 3. Bundesliga wordt het ook een aardige ontknoping, met hopelijk het vorig seizoen genaaide Dresden als een van de winnaars. Nog drie wedstrijden:

1. Dresden 66
2. Rostock 66
3. 1860 München 64
4. Ingolstadt 64
Het derde niveau heet 3. Liga, niet 3. Bundesliga :p Verder hoop ik ook op promotie van 1860! Iemand enig idee of ze dan op de Grünwalderstrasse blijven?
Rini dankjewel.
pi_199280257
Dat hebben ze vorig jaar nog laten nagaan, volgens de DFL mogen ze op de Grünwalderstrasse spelen in de 2. liga. Fingers crossed dus
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:06:53 #31
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199280329
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:02 schreef Sabata het volgende:
Dat hebben ze vorig jaar nog laten nagaan, volgens de DFL mogen ze op de Grünwalderstrasse spelen in de 2. liga. Fingers crossed dus
Zou geweldig zijn!!
Rini dankjewel.
pi_199307064
Hertha's tweede inhaalmatch ging iets beter dan de eerste poging tegen Mainz. Tegen SC Freiburg had Pal Dardai flink doorgewisseld en slechts twéé spelers laten staan: Schwolow op doel en Guendouzi op middenveld. Freiburg begon energiek met een kans voor Höler, maar Piatek bleek op scherp te staan na zijn misser van maandag door een weggestompt schot van Torunarigah binnen te tikken. Zo'n 10 minuten later kopte Pekarik de 2-0 binnen op aangeven van Radonjic. In de tweede helft probeerde Freiburg wat terug te doen met opnieuw kansen voor Höfler en Höler, maar zij kregen de bal er niet in waar dat Radonjic in de slotfase nog een keer lukte. 3-0 en Hertha klautert nu naar plek 14, samen met Werder én Arminia staan ze nu op 30pt, de achterstand op Augsburg is 3pt, die op Mainz is 5pt
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  donderdag 6 mei 2021 @ 22:59:49 #33
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199308862
Werder weer zwaaaar in de problemen :o
Rini dankjewel.
pi_199311305
Bielefeld en Hertha gaan nu in het weekend tegen elkaar spelen
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:12:23 #35
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199312573
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:30 schreef Idisrom het volgende:
Bielefeld en Hertha gaan nu in het weekend tegen elkaar spelen
En Hertha nog tegen Schalke. Die redden het dus wel.
Rini dankjewel.
pi_199312765
Coach Oliver Glasner van Wolfsburg gaat niet naar RB Salzburg. Hun eigen opleidingsploeg FC Liefering levert hun coach Matthias Jaissle af bij de hoofdmacht. Jaissle was bij Liefering opvolger van Bo Svensson, die FSV Mainz met succes overnam eind vorig jaar.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199322533
Niet alleen Werder werkt zich de laatste tijd in de nesten. Ook voor Augsburg worden de komende weken cruciaal. Heiko Herrlich is met stille trom vertrokken als coach en oude bekende Markus Weinzierl is weer terug op het nest waar hij tussen 2012 en 2016 de scepter zwaaide. De Augsburger moesten vandaag tegen Stuttgart aantreden en de Schwaben missen net nu Gregor Kobel met een rugblessure, hij werd vervangen door Fabian Bredlow. Na een paar kansen van Didavi en Massimo was het Kalezic die een pass van Klement bij Förster kreeg en die scoorde 1-0, al zijn derde goal in zes wedstrijden. Augsburger werd er niet schichtig van, eerder brutaler. Algauw had Bredlow zijn handen vol aan kansen voor Vargas en in de tweede helft Oxford. Een kopbal van Marco Richter belandde echter bij Florian Niederlechner, Augsburgs eigen Roy Makaay. Nooit zie je hem, en dan ineens ligt de bal in het doel. De 1-1 schudde Stuttgart wakker en nadat keeper Gikiéwiçz nog kon optreden tegen een schot van Erik Thomy was hij kansloos toen Kalezic de 2-1 binnenkopte op aangeven van invaller Churlinov. Het bleef 2-1 waardoor Stuttgart stabiel in de top10 blijft, niet gek voor een promovendus. Augsburg moet hopen dat Hertha niet wint van Schalke, want dan staan ze gelijk en worden ze ook nog meezogen in de Relegation.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sabata op 08-05-2021 23:07:44 ]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199327627
Holstein gisteren met 4-0 over St. Pauli heen gewalst. Fortuna speelt vandaag tegen Braunschweig, Greuther Fürth tegen Karlsruhe. Bochum moet morgen tegen Jahn Regensburg, HSV speelt maandag pas tegen Nurnberg

Stand nu zo
1. Bochum - 60
2. Fürth - 57
3. Holstein Kiel - 56
4. HSV - 52
5. Fortuna D'dorf - 52
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199333521
- Zonder te spelen is Bayern kampioen van Duitsland. Rasenball moest winnen tegen BVB om nog theoretisch kans te maken op de titel. Thorgan Hazard stond opnieuw in de basis ter vervanging van Haaland, aan de overkant kreeg bekerheld Hwang een startplek. De Koreaan stelde keeper Hitz meteen op de proef maar die bleef opletten. BVB kwam door samenspel van Piszçzek en Hazard tot een kans die door Reus mooi werd afgerond. Ook Hazard en Sancho waagden een poging, maar Gulasci lag in de weg. Hitz raakte vlak voor rust geblesseerd en moest door de weer herstelde Roman Bürki worden vervangen. Die werd meteen door Sabitzer warm geschoten, maar weer was het BVB dat scoorde dankzij een schot van Sancho. Rasenball maakte het nog heel spannend door een kopgoal van Klostermann en de gelijkmaker via Dani Olmo, maar zelfs zonder Haaland lostte BVB het op via invaller Brandt (voorzet) en Sancho (goal). Dani Olmo liet in de laatste seconden nog de kans op 3-3 liggen en dus bleef het 3-2. Gratuliere Bayern
- Sven Pistor had geen watjes bij dit keer, maar iedere keer als hij naar Holger Dahl in Hoffenheim moest schakelen hield hij het zo kort mogelijk om dat verschrikkelijke Nederlandse product dat als goalmuziekje dient niet te horen. Schalke04 leek de arme presentator te helpen door op 0-2 voor te komen via Mark Uth en Shkodran Mustafi. Drie kansen in de eerste helft, twee keer scoorden de Königsblauen. Dat was hen al eens eerder gelukt, maar dit keer was de Kraichgau onder implus van Andre Kramaric actiever na rust. Twee minuten na begin 2e helft schoot de Kroaat een vrije trap binnen, vijf minuten daarna zette hij voor op Akpoguma voor de 2-2 en op Baumgartner voor de 3-2. Ilhas Bebou sloeg de deur dicht met de 4-2 op aangeven van Grillitsch. Pistor mopperde zich in de studio door elke onderbreking heen, smeekte zelfs om een doelpunt op andere velden.
- Twee ploegen die de norse presentator niet hielpen waren Werder en Bayer04. In de eerste helft leek teruggekeerd supertalent Florian Wirtz te scoren, maar de VAR greep in. Na rust was het vooral aan Werder keeper Pawlenka te danken dat de Werkself er niet mee weg liep, hij keerde een schot van Demirbay en lag in de laatste minuten in de weg bij een kans voor Wendell. Werder invaller Dinkci ging een stap verder door eerst een kans op de zegetreffer te missen en daarna gefrustreerd rood te pakken (een Berghuisje noemen ze dat toch?) 0-0 waardoor Werder weer even van plek ruilt met Hertha, maar de marge is nog steeds klein
- In Wolfsburg was het nu eens niet Wout Weghorst die de show stal. FC VW kreeg Union op bezoek, maar daar waar ze tegen Werder nog vrij actief speelden, bleven Musa en Pohjanpalo voorin een beetje op een eiland hangen omdat hun ploeggenoten ze niet konden bereiken. Al in de 12e minuut scoorde Josip Brekalo de 1-0, daarna duurde het even voor de Wolfsburger de ijzeren verdediging van Union opnieuw doorbraken, o.a. Weghorst en Phillip werden door Andreas Luthe gestuit. De 2-0 viel wat gelukkig toen Brekalo's schot afketste op Gentner. Die Eisernen konden daar slechts één schot van Pohjanpalo tegenover zetten, Casteels had in zijn 150e BuLi wedstrijd weinig te doen. In de laatste minuut pakte Brekalo een hattrick, zijn eerste schot stuitte nog op Luthe, maar de rebound ging er wel in. 3-0 en Wolfsburg mag blijven hopen op directe plaatsing in de CL
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199334794
In de 2. Liga is het klaar voor Würzburger Kickers, die met 1-3 onderuit gingen tegen Osnabrück. Ze degraderen naar de 3. Liga. Zowel Fürth als Fortuna kwamen niet verder dan een gelijkspel tegen resp. Braunschweig en Karlsruhe.

1 Bochum - 60
2 Greuther Fürth - 58
3 Holstein Kiel - 56
4 Fortuna - 53
5 HSV - 52
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199334825
Lewandowski hattrick tegen BMG. Nog 20 minuten. Hij staat nu op 39 goals, nog 1 om bet record van Gerd Müller te evenaren, nog 2 om alleen aan de top te komen. Daar heeft hij 2 nog wedstrijden voor na vandaag. Razend knap, zeker na die blessure onlangs waardoor hij toch wel wat wedstrijdjes gemist heeft.
pi_199335576
Dankzij de assistentie van BVB eerder vanmiddag werd de avond voor Bayern een soort champagnewedstrijd tegen Gladbach. Wat niet wilde zeggen dat men ging freewheelen. Robert Lewandowski was nog vol op jacht naar het doelpuntenrecord van Gerd Müller en al na 2 minuten had hij de bal er in liggen (nog 3 te gaan). Hij kopte daarna over en zag Müller scoren uit een pass van Musiala in de 23e minuut, maar tien minuten later was het alsnog raak toen Neuhaus een bal van Müller de verkeerde kant op kopte en Lewandowski nam het cadeau dankbaar aan (nog 2 te gaan). Stiekem was ook Manuel Neuer op recordjacht, de Gelsenkirchener kon gelijk komen met Oliver Kahn als het op clean sheets aankwam: 204 wedstrijden. De enige echte dreiging was een snelle uitbraak van Zakaria, maar Pavard gooide zich er tussen. Coman prikte op aangeven van Lewandowski de 4-0 binnen en de Pool maakte zelf zijn hattrick vol met een penalty (nog 1 te gaan). Leroy Sané scoorde 6-0 vier minuten voor tijd. Een klein smetje was de rode kaart voor invaller Nianzou, maar met 6-0 was de boodschap duidelijk. Bayern wederom veel te sterk en kampioen van de Bundesliga 2021. De politie van Beieren twitterde daarop dat er een Grossfahdung (opsporing / klopjacht) naar De Tegenstander wordt geopend.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199345885
Bochum wint ruim met 5-1 en kan promotie nauwelijks nog ontlopen. BVB heeft volgend jaar de kolenpotderby nog dichterbij.
pi_199348152
Degradatiestress op zondag. Vier ploegen in actie die kans lopen om of via relegationmatch of via directe degradatie nog in gevaar te komen.

- Fc Köln was als eerste aan de beurt, ze ontvingen thuis SC Freiburg, waar Mark Flekken weer eens in de basis stond als keeper. Een foute pass van Shkiri liet alles uit de rails lopen voor de Geissböcke, want Petersen pikte de losse bal op scoorde 0-1. Twee minuten later lag de bal er weer in achter Horn, nu door Demirovic. Net voor rust kreeg Grifo op een pass van Roland Sallai nog een kans op 0-3, maar die ging naast. Net na rust deed Köln voor het eerst iets terug via Andersson, die de 1-2 achter Flekken knalde. Keulen kreeg een grote kans op de gelijkmaker door een penalty, maar Andre Duda schoot hoog over. In de blessuretijd leek Thielman de gelijkmaker te scoren, maar scheidsrechter Marco Fritz kreeg te horen dat Hector hands had gemaakt en keurde de goal af. In de twee overgebleven minuten counterde Freiburg nog twee keer via Grifo en Schmid, waardoor Köln 1-4 ten onder ging.
- Mainz trad aan bij Eintracht Frankfurt. Nou is het wel de Rhein Main derby, maar normaal geen wedstrijd waar je op een verrassing rekent. Maar ook commentator Martine Knief keek een beetje verbaasd op toen de Basterds in de 11e minuut een foutje van Trapp afstraften . Die stompte een afzwaaiende pass recht naar Kohr, Kohr bediende Onisiwo en die schoot binnen. Frankfurt probeerde op de gelijkmaker te jagen, maar Silva werd door St. Juste van scoren gehouden met een harde sliding, op het randje maar wel heel nuttig. Hütter greep in in de rust met veel wissels, ook ex Groninger Aiden Hrustic kwam binnen de lijnen. En hij had in de slotfase een bijzonder doelpunt in huis. Youness legde terug, Hrustic gleed bij zijn schot uit, Zentner pareerde dat nog, maar bij de rebound raakte Hrustic liggend de bal zo fraai dat Zentner er niet meer bij kon. De Rhein Main derby eindigde aldus 1-1. Frankfurt teleurgesteld omdat ze daarmee een CL-ticket zien verdwijnen, Mainz teleurgesteld omdat een stunt hier meteen lijfsbehoud betekend had. Nu hebben ze theoretisch het zwaarste programma met BVB op Hemelvaart en Wolfsburg op de slotdag. Fingers crossed

Hertha tegen Arminia is nog bezig
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199349198
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 18:39 schreef Sabata het volgende:
Degradatiestress op zondag. Vier ploegen in actie die kans lopen om of via relegationmatch of via directe degradatie nog in gevaar te komen.

.....kniip....
De Rhein Main derby eindigde aldus 1-1. Frankfurt teleurgesteld omdat ze daarmee een CL-ticket zien verdwijnen, Mainz teleurgesteld omdat een stunt hier meteen lijfsbehoud betekend had. Nu hebben ze theoretisch het zwaarste programma met BVB op Hemelvaart en Wolfsburg op de slotdag. Fingers crossed

Hertha tegen Arminia is nog bezig
Mainz is al veilig. Volgende week schakelen Köln tegen Hertha elkaar uit, en eveneens Werder tegen Augsburg.
pi_199349233
De laatste wedstrijd tussen Hertha en Arminia leverde keepers Alex Schwolow en Stefan Ortega behoorlijk wat werk op. Beide heren moesten zo'n zes keer handelend optreden in de wedstrijd: Bielefeld stichtte het meest gevaar via werkvoetballers Prietl en Voglsammer, Hertha had via Cunha, Zeefuik en Cordoba een paar kansen. Maar uiteindelijk wisten beide elftallen niet tot scoren te komen en eindigden de Abstiegskrimi met 0-0 gelijk

Stand onderin nu zo, dus laten we hopen dat @Idisrom gelijk heeft

12. Mainz 05 - 36
13. FC Augsburg - 33
14. Hertha - 31 (doelsaldo -11)
15. Werder Bremen - 31 (doelsaldo -17)
16. Arminia Bielefeld - 31 (doelsaldo -28)
17. FC Köln - 29
18. Schalke 04 - 13 (reeds gedegradeerd)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199365311
Holstein Kiel wint ook zijn derde inhaalwedstrijd in de 2. liga, 1-0 tegen Hannover 96. Mafste uitslag van deze ronde, Aue tegen Paderborn. Bij Aue scoort Dimitri Nazarov een hattrick, maar Paderborn scoort helaas 8 keer, eindstand 3-8. Dynamietstaaf/coach Baumgart was evengoed niet tevreden: Bilanz ist trotzdem scheisse.

HSV gaat winnen bij Nurnberg zo lijkt het, nu 4-1 voor en een kwartier te gaan. Live stand nu dus

1 Bochum - 63
2 Holstein Kiel - 59
3 Greuther Fürth - 58
4 HSV - 55
5 Fortuna - 53
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199365403
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 22:04 schreef Sabata het volgende:
Holstein Kiel wint ook zijn derde inhaalwedstrijd in de 2. liga, 1-0 tegen Hannover 96. Mafste uitslag van deze ronde, Aue tegen Paderborn. Bij Aue scoort Dimitri Nazarov een hattrick, maar Paderborn scoort helaas 8 keer, eindstand 3-8. Dynamietstaaf/coach Baumgart was evengoed niet tevreden: Bilanz ist trotzdem scheisse.

HSV gaat winnen bij Nurnberg zo lijkt het, nu 4-1 voor en een kwartier te gaan. Live stand nu dus

1 Bochum - 63
2 Holstein Kiel - 59
3 Greuther Fürth - 58
4 HSV - 55
5 Fortuna - 53
Hoe gaat de promotie daar ook alweer? Eerste 2 plekken direct en nummer 3 playoff tegen nummer 16 uit BL?
pi_199366363
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 22:09 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Hoe gaat de promotie daar ook alweer? Eerste 2 plekken direct en nummer 3 playoff tegen nummer 16 uit BL?
Klopt helemaal. Bochum is al 99,9% zeker van promotie, Kiel heeft hele goede papieren om als 2e te eindigen met nog één wedstrijd extra. Fürth, HSV en theoretisch ook Fortuna hebben nog een kans op plek 3.

HSV wint bij het debut van Hrubesch met 5-2, waaronder 2 keer Terodde. Juist die gaat naar Schalke volgend jaar.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199366475
Kiel gun ik het wel, die zijn de laatste jaren goed bezig. Voor Hamburg zou het echt dramatisch zijn opnieuw geen promotie... en daar ziet het wel naar uit.
U MAD?
pi_199366842
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 23:21 schreef Sabata het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Bochum is al 99,9% zeker van promotie, Kiel heeft hele goede papieren om als 2e te eindigen met nog één wedstrijd extra. Fürth, HSV en theoretisch ook Fortuna hebben nog een kans op plek 3.

HSV wint bij het debut van Hrubesch met 5-2, waaronder 2 keer Terodde. Juist die gaat naar Schalke volgend jaar.
HSV nog een plekje stijgen en Bremen nog een plekje zakken dus. Play-off genot :9~ _O_

Zo jammer dat er geen publiek bij is mocht dat gebeuren ;(
  dinsdag 11 mei 2021 @ 08:44:36 #52
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199367915
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 23:35 schreef de_boswachter het volgende:
Kiel gun ik het wel, die zijn de laatste jaren goed bezig. Voor Hamburg zou het echt dramatisch zijn opnieuw geen promotie... en daar ziet het wel naar uit.
HSV speelt nog tegen de nummers 16 en 17. Fürth heeft het veel zwaarder wat dat aangaat. Gevoelsmatig zeg ik dat voor HSV 6 punten voldoende zijn voor plek 3.
Rini dankjewel.
pi_199410285
Zo direct begint de DFB Pokal tussen BVB en Rasenball. Maar gisteren en vanmiddag waren er nog twee inhaalwedstrijden in 1. en 2. Bundesliga

- Schalke moest thuis nog tegen Hertha aan de bak. Hoewel Hertha goed startte met een kans voor Dilrosun (over geschoten) had Amine Harit zijn vizier beter op scherp staan en zette in de 6e minuut de Koningsblauen op 1-0. Een kwartier later kon Hertha al gelijk komen via Dedryk Boyata die een voorzet van Plattenhardt binnenwerkte. Zowel Huntelaar als Piatek kregen kansen op een treffer maar Piatek werd voor buitenspel teruggefloten, Huntelaar raakte het zijnet. In de tweede helft moest Piatek gewisseld worden met een voetblessure en dat bleek een geluk bij een ongeluk. Invaller Jessic Ngankam liep zich in de 70e minuut vrij en scoorde op aangeven van Radonjic de 1-2. Het werd daarna nog onvriendelijk en Lukebakio ging er met twee keer geel vanaf, maar de zege kwam voor Hertha niet meer in gevaar. Hertha stijgt daarmee naar plek 13 en 34pt, maar mist wel twee aanvallers in de resterende wedstrijden
- In de 2. Liga had Holstein Kiel zijn laatste inhaalmatch tegen Jahn Regensburg, en dat liep niet helemaal volgens plan voor de club die de bijnaam "Störche" (Ooievaars) heeft. Regensburg kwam via een penalty van Albers op voorsprong, al scoorde Fin Bartels wel 4 minuten later al 1-1. Het duurde daarna tot de slotfase voor opnieuw Regensburg op voorsprong kwam via Vrenezi. Toch draaide Kiel de westrijd nog via goals van Lorenz en Mühling, 3-2 zege. Daarmee is Kiel op één punt achter Bochum 2e. 16-5 en 22-5 zijn de laatste twee speel rondes. Zoals coach Ole Werner opmerkte: "de benen zijn doodmoe, maar de kop wil nog"
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199410317
Ah, was al op zoek naar een topic ^O^

De wedstrijd is live te zien op ARD.

Ik kijk bij de BelgDuitser
  Moderator donderdag 13 mei 2021 @ 20:52:05 #55
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_199410431
Ik kijk nu ook

Kennelijk is er gescoord
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_199410436
Dat was een prima goal.
pi_199410489
Vraag me af of het zo slim was van Nagelsmann om Angelino niet in de selectie op te nemen
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199410725
Sancho _O_
  Moderator donderdag 13 mei 2021 @ 21:15:15 #59
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_199410742
Bellingham krijgt Haaland niet opgetild
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  donderdag 13 mei 2021 @ 21:20:35 #60
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_199410850
Bayern komt als geroepen voor Nagelsmann om niet de Duitse Bosz te worden
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator donderdag 13 mei 2021 @ 21:33:20 #61
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_199411064
Geen VAR?
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  Moderator donderdag 13 mei 2021 @ 21:33:27 #62
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_199411067
Oh toch wel
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_199411077
Dr. Brych.
pi_199412044
Can probeert geen optilactie bij Haaland, hij springt m gewoon om de nek. Dit lijkt gespeeld. Bijzondere goal, nog niet eerder iemand zijn eigen schot van richtig zien veranderen
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199412058
Scoren omdat je op je bek gaat :D
stupidity has become as common as common sense was before
  donderdag 13 mei 2021 @ 23:10:43 #66
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_199412530
Ik heb genoten van deze wedstrijd :)
pi_199412699
BVB zojuist winnaar geworden van de DFB Pokal tegen Rasenball. De Oost-Duitsers verrasten door Angelino buiten de selectie te laten. Trainer Nagelsmann praatte er een beetje omheen, maar hij zou zich aan de instelling van de Spanjaard hebben geërgerd. Al in de 6e minuut ging het mis toen Haaland de bal bij Sancho kreeg, 0-1. BVB was aggressief op de bal aan het jagen, juist iets waarin Rasenball normaal het voortouw nam. Can en Bellingham gingen er vaak nogal hard in, Bellingham kreeg voor een charge geel. Haaland scoorde 0-2 na een lange sprint en Sancho's goal leek eerst afgekeurd te worden, maar de VAR keurde m goed. Voor rust had Rasenball op één schot van Söhrloth na niks in te brengen, na rust had men via Nkunku binnen 26 seconden een kans maar hij schoot over. Het was wel een signaal voor 10 minuten massieve druk op BVB en Bürki kreeg eindelijk iets te doen met vier kansen in tien minuten om af te weren. Sancho hád al moeten scoren uit een counter maar wachtte te lang met schieten. Rasenball scoorde nog 1-3 via Olmo, maar Haaland had het laatste woord met een aparte uitvoering, hij gleed uit in zijn schot, en ketste zijn eigen schot met zijn andere voet af, waardoor Gulasci kansloos was. Eden Terzic kan BVB dus met opgeheven hoofd en een prijs overlaten aan Marco Rose
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199419673
Reus _O_ _O_
  vrijdag 14 mei 2021 @ 16:21:45 #69
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199420343
Holstein Kiel gisteren de laatste inhaalwedstrijd gewonnen. Daardoor kan HSV nog maximaal de relegation halen. Bochum en Kiel kunnen zondag allebei rechtstreekse promotie veiligstellen.
Rini dankjewel.
  zaterdag 15 mei 2021 @ 11:12:54 #70
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_199430449
@Sabata, heb je al gezien dat er vandaag 2 keiharde degradatiekrakers op het programma staan? _O_
pi_199431219
Welzeker. Werder wederom gegen die mauer tegen een Augsburg dat volgens keeper Gikièwiçz "Fussball ohne eier" speelt. En Hertha dat een Holstein Kiel probeert (zegevierend terugkomen uit corona-quarantaine) tegen FC Köln, maar dat wel zonder twee scorende spitsen moet doen (piatek geblesseerd, Lukebakio geschorst) "This is getting interesting" "Define interesting?" "Oh god oh god, we're all gonna die?"
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199434081
De Telegraaf weet niet het verschil tussen Bayer Leverkussen en Eintracht Frankfurt

Quote
In Duitsland, waar nog twee speelrondes af te werken zijn, zijn VfL Wolfsburg, Borussia Dortmund en Bayer Leverkusen met z’n drieën in de strijd om twee Champions League-tickets. Wolfsburg staat op 60 punten, Borussia heeft er 58 en Leverkusen 57. Die laatste ploeg komt als enige deze zaterdag in actie (thuis tegen Union Berlin) en kan de druk opvoeren. Wolfsburg gaat zondag naar RB Leipzig, Dortmund reist af naar FSV Mainz.
pi_199434207
In de war geraakt van de zwarte shirts zeker.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199434588
goal Huntelaar tegen Eintracht
pi_199435304
Schalke maakt nu al drie vier goals tegen Frankfurt. Het stond gemiddeld nog maar op 0,65 goal per wedstrijd in de voorgaande 32 wedstrijden.
pi_199435462
Frankfurt :')

Speel je nog om CL ticket. Sta je gewoon achter tegen Schalke.

Als Dortmund morgen wint dan is het gespeeld
pi_199435797
Lewandowski heeft het record van Gerd Müller kunnen evenaren. Nu nog 1 goal (nog 1 wedstrijd voor) om alleen aan de top te komen.
  zaterdag 15 mei 2021 @ 17:39:21 #78
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_199435853
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 17:35 schreef Oriente het volgende:
Lewandowski heeft het record van Gerd Müller kunnen evenaren. Nu nog 1 goal (nog 1 wedstrijd voor) om alleen aan de top te komen.
Augsburg.. gaat hij wel halen
pi_199436062
We beginnen dit keer met de "Kellerduelle" want het werd inderdaad spannend

- Arminia Bielefeld nam het thuis op tegen Hoffenheim. Het clubrecord dat Lewandowski bij Bayern geëvenaard heeft staat natuurlijk groot in de schijnwerpers, maar ook Hoffenheim spits Andre Kramaric zat nog achter een record aan. In 2008 scoorde Vedad Ibisevic namelijk 18 keer voor de Kraichgau. De Kroaat kreeg al vlug een kans toen Bielefeld met 11 man op de helft van Hoffenheim stond bij een corner en de bal verspeelde. Na een snelle counter had Kramaric zijn 19e goal te pakken. Men liet het er echter niet bij zitten in Bielefeld en een kwartier later schoot Andreas Voglsammer een vrije trap in één keer binnen. Na de rust kreeg Hoffenheim's tweede keeper Phillip Pentke het heel druk, want Bielefeld creërde een boel kansen die of door Pentke werden gestopt of door zijn verdedigers werden opgeruimd. Ook Ortega moest twee keer hard ingrijpen om een goal te voorkomen en deed dat prima. Het bleef 1-1, een kostbaar punt voor Arminia Bielefeld. Vd Hoorn en Vlap bleven op de bank en speelden geen rol van betekenis.
- Augsburg nam het thuis op tegen Werder Bremen. Er waren wat harde woorden gevallen (zo beschuldigde Gikièwiçz er zijn teamgenoten van "zonder ballen" te spelen). Ruben Vargas ging een beetje te ver om het tegendeel te bewijzen en kreeg in de 15e minuut direct rood voor natrappen naar Selassie. Edit: een bijna eigen goal van Selke (commentator Karlheinz Kas zag het verkeerd) werd geen penalty (Augsburg protesteerde dat Selke er met zijn hand aangezeten had, maar Hahn stond buitenspel en hief dat op). Na rust keerde de kansen toen Gross er met twee keer geel ook vanaf moest en Bremen maar kansen bleef missen. Rhani Kedhira scoorde uiteindelijk toch de 1-0 uit de kluts (grappig momentje in Berlijn toen zijn broer Sami dat op de reservebank van Hertha meekreeg) en na een domme overtreding van Rashiça in de allerlaatste minuut werd het 2-0. Dit keer geen kanonskogel van Finnbogasson de ruimte in achter die Chinese marssonde aan, maar gewoon Dani Caligiuri die wel scoorde. Augsburg daarmee veilig en zowel TD Klaus Hoffmann (net zo explosief als de heren Baumgart of Streich) als commentator Kas zeer tevreden. Bremen wederom in zeer zware zee.
- FC Köln moest dus naar de hoofdstad voor de wedstrijd tegen Hertha, waar Pal Dardai zijn voormalige trainer Friedhelm Funkel dus tegenkwam. De ene ploeg had geen spitsen meer over op Jessic Ngankam na, de andere ploeg mistte zijn captain Jonas Hector. Het was eerst niet te merken, want Elvis Rexhbecaj kreeg twee goede kansen, de eerste ging over, de tweede werd door Schwolow opgeruimd. Timo Horn kan nog handbalkeeper worden als hij zin heeft want hij redde twee keer met zijn voeten, eerst tegen Radonjic, daarna tegen Ngankam. Aan de andere kant testten ook Shkiri, Kainz en Ismael Jacobs Schwolow nog een keer, maar het mocht niet baten. 0-0 en Hertha lijkt daarmee safe. Köln MOET winnen van Schalke volgende zondag ...
- ... en zoals Schalke vandaag speelde tegen Frankfurt, gaan die geen cadeau's geven. Je begint je bijna af te vragen waarom dit niet eerder kon. Frankfurt joeg nog op een CL ticket, maar hun verdediging had zeker een paar coronafeestjes gehad de afgelopen dagen, want ze keken af en toe slaperig uit hun ogen. Tuta kon een goal van Harit alleen voorkomen door hem omver te lopen, de penalty van Huntelaar werd eerst nog door Trapp gestopt, maar die liep de rebound binnen. Middenveld en voorhoede waren wel wakker bij de Hessen, die via Younes en Silva de 1-1 fabriceerden. Na rust kwam Matthew Hoppe in het veld om meer gevaar te stichten, maar het was Frankfurt dat via N'Dicka de leiding pakte. Ipv in te storten was Schalke daarna los. Huntelaar had geen minuut later een slim hakje op Idrizi in huis, 2-2. Hoppe zette voor op Florian Flick (geen familie) voor de 3-2 en de Amerikaan scoorde zelf 4-2 uit een vrije trap. Silva deed nog wat terug met de 4-3 (de 27ste goal van het seizoen), maar Frankfurt kon geen vuist meer maken en zoals al gezegd, BVB kan morgen alles duidelijk maken als het van Mainz wint.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sabata op 15-05-2021 21:52:42 ]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199436411
- Bayern moest voor de wedstrijd waarin Lewandowski op recordjacht ging naar het Zwarte Woud om tegen de stugge Freiburgers aan treden. De eerste kans voor de Pool ging nog naast, maar omdat Kübler een overtreding maakte op Müller kon hij alsnog zijn 40e goal langs Mark Flekken schieten. De spelers van Bayern vormden een erehaag en Lewandowski toonde een 4Ever Gerd t-shirt voor de ernstige zieke Gerd Müller. Na die goal ging het tempo bij de gasten omlaag en stond Manuel Gulde ineens vrij om een corner van Grifo binnen te koppen achter 2e doelman Alexander Nübel. Bayern ging dus weer een tandje harder na rust en Leroy Sané kreeg twee kansen achter elkaar, de eerste was een pass op Gnabry maar de goal werd afgekeurd, maar de tweede was raak op een pass van Müller. Demirovic hád een minuut later al de 2-2 kunnen maken, maar werd gestopt door Nübel, evenals Haberer. Lewandowski deed een poging voor nummer 41 maar vond Flekken twee keer op zijn weg. Het was uiteindelijk Christian Günter die met een afstandsschot de 2-2 scoorde en Flekken hield die 2-2 door Lewandowski nóg een keer te blokken in de slotfase.
- Leverkusen in de CL? Mochten ze willen, ze moesten tegen Union Berlin minstens een punt pakken om de Europa League nog te halen. Die Eisernen hadden het beste van het spel voor rust, creëerden ook het meeste, maar ze scoorden niet. En dan kan je zoals Holger Dahl zegt "ein bockloses spiel" afleveren, als je scoort is het niet zo erg. En dat deed Florian Wirtz na een half mislukte pass van Wendell. Urs Fischer wisselde na rust drie keer en bracht onder andere snelheidsduivel Sheraldo Becker en joker Joel Pohjanpalo (nota bene gehuurd van Bayer04) om de Werkself uit elkaar te spelen. Dat lukte niet echt, maar Pohjanpalo scoorde toch toen hij een vrije trap van Becker twee keer inkopte. Hradeçki stopte de eerste poging van zijn landgenoot nog, maar de rebound niet 1-1 de eindstand, waardoor beide clubs voor Europees voetbal afhankelijk werden van de laatste wedstrijd
- Gladbach speelde thuis tegen Vfb Stuttgart. Beide clubs hebben nog een theoretische kans op Europees voetbal, maar dat zag je niet volgens Armin Lehman die de spelers vooral in de eerste helft "over het veld zag bewegen als twee voetbalcommentators die om 8u 's morgens door Keulen joggen om de coronakilo's in toom te houden". Net voor rust kreeg Christoph Kramer iedereen wakker met een pass op Stindl die zijn 13e goal van het seizoen maakte, waarmee hij nu ook de meest scorende Duitser in de Bundesliga is. Na rust kwam Stuttgart veel aggressiever uit de kleedkamer (Materazzo had een beetje gemopperd) en nadat Endo een schot voorlangs krulde was het Phillip Förster die de gelijkmaker binnenschoot en Stenzel die een bal tegen Kalezic op knalde, waardoor de bal buiten bereik van Sommer in het doel dwarrelde 1-2 de eindstand. Wat betekent dat als Bielefeld en Werder op een cadeautje hopen op de laatste speeldag, ze die hoop maar beter vlug op kunnen bergen. Want hoewel de Conference League (soort Europacup 3 als ik het goed heb) door de diverse commentatoren als Europa Dorp Toernee is weggezet, strijden zowel Stuttgart (thuis tegen Bielefeld) als Gladbach (uit naar Werder) nog om dat Europa Dorp toernooi. Bij gekke uitslagen hebben ook Union (thuis tegen Rasenball) en Freiburg (uit naar Frankfurt) nog een kans.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sabata op 15-05-2021 21:58:44 ]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199440477
Vedad Ibisevic is niet TD bij Bayern, die 'vriend' van Flick is natuurlijk Salihamidzic.

Ibisevic speelde nog bij Schalke dit seizoen, maar zijn contract is halverwege het seizoen ontbonden.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_199441017
Yep, weer teveel bier gedronken voor ik ging typen. Slecht voor de gezondheid, thnx voor de correctie
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199456702
Vandaag kón in de 2. Bundesliga de beslissing al vallen wie er promoveerde naar de Bundesliga, maar ook wie er zeker niet meer promoveert.
- Koploper Bochum kwam in Nurnberg tegen de plaatselijke FC op achterstand door Margreiter en kon pas na rust door Anderlecht huurling Robert Zulj gelijkmaken. Meer zat er niet in voor Bochum, dat op 64pt komt.
- Holstein Kiel had kunnen profiteren tegen Karlsruhe, kwam ook 0-1 voor via Serra, maar Batmaz en twee keer Phillip Hoffmann draaiden de match voor de thuisploeg. Mühling scoorde nog een penalty maar het bleef 3-2. Kiel blijft daardoor staan op 62pt
- Greuther Fürth kwam in Paderborn achter door een eigen goal van Jaekel, maar men herpakte zich door een snelle gelijkmaker van Nielsen. Bij rust was het 2-2 doordat Hrgota en Führich scoorden. Na rust werd het 2-3 via Seguin en Abiama gooide de deur dicht: 2-4. Fürth komt op 61pt
- HSV moest op bezoek bij Osnabrück en kwam snel op achterstand door ex-NEC'er Christian Santos. Meisner maakte snel de 1-1, maar HSV kwam overal net een stap te laat in de duels. Multhaup maakte 2-1 en hoewel Leibold in de 82e minuut nog gelijkmaakte, velde Marc Heider het vonnis met de 3-2 twee minuten later.

Door de nederlaag blijft HSV achter Fortuna (dat wel won bij Aue) op vijf met 58pt en kan zich opmaken voor leuke wedstrijden met Schalke,misschien Werder Bremen of FC Köln en zeer waarschijnlijk Dynamo Dresden en Hansa Rostock. Wie rechtstreeks promoveert hangt van de laatste speelronde af. Bochum krijgt Sandhausen op bezoek, Holstein krijgt Darmstadt over de vloer en Fürth speelt tegen Fortuna. Fürth kan nog rechtstreeks promotie afdwingen als ze winnen van Fortuna en een van de andere twee een misstap maakt.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199459351
BVB moest vandaag winnen van Mainz om de CL te halen, Mainz is inmiddels safe na de wedstrijden van gisteren. De gastheren leken eerder aangemoedigd door de DFB pokal winst dan dat ze er door vermoeid werden. Een eerste kans van Bellingham werd door St Juste opgeruimd, maar uiteindelijk scoorde Guerreiro uit een pass van Sancho. Reus maakte er nog voor rust 0-2 van nadat Guerreiro en Sancho de verdediging van de Basterds uiteen speelden.
Na rust begon het keihard te regenen en probeerde Mainz op het glibberige veld nog iets terug te doen. Niakathe, Latza en Quaison kregen hun kansen, maar typisch als je niet maakt, dan gaan ze er aan de andere kant in, in dit geval via Brandt: 0-3. In de laatste minuut mocht Quaison nog een penalty nemen voor een ere-treffer en ook een record, de Zweed is alltime topscorer van Mainz. BVB in de CL, Mainz blijft in de 1. Liga, iedereen tevreden (ongeveer dan toch)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199460373
Nadat BVB zich al in de CL had gespeeld, hadden zowel Rasenball als Wolfsburg eigenlijk aan een gelijkspel genoeg, maar het werd geen salonremise. De gasten kregen een aantal kansen via Weghorst en Maximilian Phillip, en die laatste scoorde ook in de twaalfde minuut. De huurling van Dinamo Moskou deed het nog een keer vlak voor rust op aangeven van Baku. Na rust ein-de-lijk een goal van Justin Kluivert, hallelujah hij kan het nog, in de 51e minuut. Een 2e poging plukte Koen Casteels er wel uit. Coach Nagelsmann vuurde zijn team aan om de gelijkmaker te scoren, maar het was een penalty die Rasenball die kans gaf nadat Haidara door Otavio was neergelegd. Captain Sabitzer scoorde 2-2 en daar leken beide teams tevreden mee, allebei de Champions League in. Daarmee blijft er volgende week nog twee dingen over, wie de Conference League gaat halen (Union, Gladbach, Stuttgart of Freiburg), wie de geluksvogel is die ontsnapt aan degradatie en wie de pechvogels zijn die degraderen of relegation moeten gaan spelen (Arminia, Fc Köln of Werder)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199462683
Jammer dat Düsseldorf het in de eerste seizoenshelft zo vergald heeft, ze stonden 11e na de eerste 17 wedstrijden...
pi_199464103
Overigens staat er nog een leuke kraker op het programma in de Dritte Liga. Laatste speeldag Ingolstadt - 1860 München, winnaar haalt op z'n minst play-offs voor promotie en de verliezer wordt vierde.
pi_199469083
Het echec van Werder in Augsburg is het Waterloo geworden van coach Florian Kohlfeldt. De aufsichtsrat heeft Thomas Schaaf ingevlogen voor de laatste wedstrijd tegen Gladbach en eventueel de volgende relegation wedstrijden. Nou heeft Schaaf het eerder geflikt om Werder voor de poorten van de hel weg te slepen, maar in 1999 had het ontslag van Magath hem vier wedstrijden tijd gegeven. We wachten af.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199475076
Van Bommel en Hofland schijnen naar Wolfsburg te gaan. Waarom zou je als Wolfsburg in hemelsnaam voor deze twee trainers kiezen, wat een zelfdestructieve keuze _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_199475951
Misschien hoopt men dat de wijze van coachen die in NL zo misging in Duitsland beter werkt omdat men daar beter luistert als General von B(r)ommel und Feldwebel Hofland langs de lijn staan te bulderen. Je moet je alleen afvragen hoe lang het goed gaat als de spelers mondiger worden (weghorst, brekalo, baku, casteels zijn geen van allen ja-meneer-nee-meneer-voetballers)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 17 mei 2021 @ 22:46:01 #91
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199477818
VfB Lübeck degradeert helaas na 1 jaar weer uit de 3. Liga.
Rini dankjewel.
pi_199479905
Conference League... is dat niet wat jaren geleden ooit de Intertoto Cup was ? wat bijna iedereen al vergeten is trouwens :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_199482341
Volgens Chris Woerts ( :') ) heeft de Nordic Entertainment Group de tv-rechten voor de Bundesliga.

'Ziggo Sport raakt uitzendrechten Formule 1 kwijt aan Nordic Entertainment Group'
pi_199484560
Voor mezelf niet interessant, WDR radio en de uitgebreide samenvattingen ARD en ZDF zijn op dit moment voldoende.

Guus Til is na een mislukt seizoen huurling bij Freiburg onderweg naar NL. Arne Slot haalt hem als huurling naar Feyenoord
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  dinsdag 18 mei 2021 @ 16:11:12 #95
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_199486252
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 11:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Volgens Chris Woerts ( :') ) heeft de Nordic Entertainment Group de tv-rechten voor de Bundesliga.

'Ziggo Sport raakt uitzendrechten Formule 1 kwijt aan Nordic Entertainment Group'
Volledig onduidelijk voor welke markt ze de Duitse rechten hebben. In Zweden sowieso, maar viaplay mag die Zweedse beelden niet in Duitsland gebruiken. Of ze de Bundesliga in NL al mogen uitzenden is voor mij onduidelijk.

Ik heb nu Sky, vooral vanwege F1. Ga echter formule 1 via VPN kijken, want het duitse commentaar is kut. Dan val ik voor Bundesliga ook weer terug op de publieke Duitse omroepen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_199486554
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 16:11 schreef XL het volgende:

[..]

Volledig onduidelijk voor welke markt ze de Duitse rechten hebben. In Zweden sowieso, maar viaplay mag die Zweedse beelden niet in Duitsland gebruiken. Of ze de Bundesliga in NL al mogen uitzenden is voor mij onduidelijk.

Ik heb nu Sky, vooral vanwege F1. Ga echter formule 1 via VPN kijken, want het duitse commentaar is kut. Dan val ik voor Bundesliga ook weer terug op de publieke Duitse omroepen
Gaat natuurlijk over de Nederlandse rechten.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 mei 2021 @ 19:48:59 #97
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199489368
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 11:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Volgens Chris Woerts ( :') ) heeft de Nordic Entertainment Group de tv-rechten voor de Bundesliga.

'Ziggo Sport raakt uitzendrechten Formule 1 kwijt aan Nordic Entertainment Group'
Ze hebben de rechten al voor de Bundesliga voor Scandinavië t/m 2029. Kan nog wel wat landjes bij. :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_199489676
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 19:48 schreef borisz het volgende:

[..]

Ze hebben de rechten al voor de Bundesliga voor Scandinavië t/m 2029. Kan nog wel wat landjes bij. :+
Ik ken de markt daar niet maar kan me voorstellen dat daar minder concurrentie is dan in Nederland (Ziggo, ESPN).
pi_199506097
Opnieuw haalt een Bundesliga team zijn nieuwe coach op bij Young Boys Bern. Gerardo Seoane wordt de nieuwe trainer van Bayer04
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 mei 2021 @ 08:55:35 #100
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199515030
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 19:48 schreef borisz het volgende:

[..]

Ze hebben de rechten al voor de Bundesliga voor Scandinavië t/m 2029. Kan nog wel wat landjes bij. :+
Bundesliga dus volgend seizoen bij Viacom.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_199556204
al 2-0 voor Bayern maar nog geen Lewandowski
pi_199556500
omgekeerde wereld in VW-stad: Mainz op voorsprong tegen Wolfsburg via Boëtius
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199556558
4-0 Bayern, nog steeds geen Lewandowski, Karl Heinz Kas flipt van woede
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199557302
Keulen op 1-0, die kunnen nog ontsnappen via play offs

Oh afgekeurd.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 17:06:03 #105
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_199557475
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 16:59 schreef macca728 het volgende:
Keulen op 1-0, die kunnen nog ontsnappen via play offs

Oh afgekeurd.
Met geluk zelfs zonder play offs
  zaterdag 22 mei 2021 @ 17:07:43 #106
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_199557508
Werder :')
  FOK!fotograaf zaterdag 22 mei 2021 @ 17:22:53 #107
842 Zorro
Z
pi_199557775
In blessuretijd het recordoelpunt van Lewandowski *O*
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_199557779
Karl Heinz Kas gaat helemaal uit zijn plaat: 41e goal Lewandowski

Armin Lehman gaat nog erger uit zijn plaat: Köln nu op een relegationsplaats, Werder geht unter
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199557862
Haha gewoon in laatste minuten van laatste wedstrijd het record pakken. Terecht wel, gezien z'n blessure eerder.
pi_199557932
Wel een vrij sterke 2. Bundesliga zo.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 17:39:55 #111
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199557988
Holstein Kiel vertreter des Nord-Deutsche Fussball _O-
Rini dankjewel.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 17:43:00 #112
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199558024
Werder en Schalke eruit.
HSV zit al in de 2.

Gaat lekker daar met de clubs van naam.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_199559483
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 17:43 schreef marcb1974 het volgende:
Werder en Schalke eruit.
HSV zit al in de 2.

Gaat lekker daar met de clubs van naam.
Het worden weer topwedstrijden, zoals in de jaren '80, maar nu een verdieping lager.
pi_199560869
Drie kelderkrakers op het programma. Voor Arminia, FC Köln en Werder ging het er nog een keer om. Wat niet hielp is dat Stuttgart en Gladbach nog kans op een plaats in Europa hadden, Schalke was al uitgespeeld.

- een van de meest rake uitspraken kwam van Samir Amira, de technisch directeur van Arminia. Die sprak van zijn club als een roeibootje dat overal tussen de superjachten door moet peddelen. Tegen het superjacht Stuttgart (nog steeds dik gesponsord door Mercedes) gedroegen ze zich als een koppige duwbak die niet aan de kant wil. Zowel Doan als Massimo zagen een kans geblokt worden en het was 0-0 bij rust. Na rust kwam de verlossing uit een penalty toen Voglsammer onderuit gehaald werd. Fabian Klos schoot hem binnen en barstte meteen in een huilbui uit van opluchting. De gasten in hun "knallrotes gummiboot" peddelden vrolijk verder en na een hakje van Voglsammer (huh doet ie anders nooit) had Doan de 0-2 erin liggen. Daarmee was Bielefeld op eigen kracht in veilige haven gepeddeld. PSV kan waarschijnlijk een verkoop van Doan tegemoet zien, keeper Stefan Ortega is achter Neuer, Leno en Trapp eerste vervanger voor het EK. Waarschijnlijk vergast de Spaanse Duitser naar Slavia Praag.
- Voor FC Köln was het een heel stuk moeilijker om in veilige haven te komen. Tegen Schalke leek het wel of ik Graafschap Helmond Sport zat te volgen, want de enige Schalker die op dreef was, was Ralf Fährmann tussen de palen die iedere keer in de weg lag bij een mogelijke kans van de Geissböcke. Hoppe leek op weg naar een onverdiende 0-1, maar Sebastiaan Bornauw verwerkte het schot nog tot corner. Het leek diep in de 2e helft dan toch allemaal goed te komen uit een vrije trap van Hector, die keurig door Andersson werd binnen gelopen. Euforie alom, maar de VAR bemoeide zich ermee, Özcan zou in buitenspel iemand gehinderd hebben. Coach Funkel ontplofte zowat, maar de ploeg ging alleen nog maar harder op zoek naar die 1-0. En die kwam dan ook door Bornauw, die een pass van Thielmann binnenkopte. TOOOORRRR: de schreeuw van Armin Lehman moet tot in Frechen te horen zijn geweest. Het werd nog even spannend toen Fährmann probeerde Alisson Becker te imiteren in de laatste seconden, maar hij kopte naast. Door de zege van Bielefeld moet FC Köln nog twee keer strafwerk maken in de Relegation, maar in ieder geval is het ergste vermeden.
- Voor Werder ging het al in de 3e minuut mis tegen Gladbach, toen Lars Stindl een bal binnenwerkte. Selke had gelijk kunnen maken, maar wachtte te lang zodat Sommer nog kon redden. Thuram zag een goal wegens buitenspel afgekeurd worden, maar in de 2e helft telde zijn goal wel voor 0-2. Bensebaini en Hoffmann lieten Gladbach naar 0-4 uitlopen, Rhasiça en Fullkrug scoorden nog met de moed der wanhoop, maar helaas. Vorig jaar was er nog de miraculeuze ontsnapping, dit keer bleef die uit. Kohlfeldt liet gedurende het seizoen de aanvallende stijl van Werder in 2020 vallen voor resultaatvoetbal en dankzij twee reeksen met meerdere nederlagen op rij kon de parachute niet meer geremd worden. Ook de paniekvervanging van Kohlfeldt door clubicoon Schaaf was niet de oplossing. Werder houdt Schalke gezelschap in de 2. Liga. HSV en Fortuna wachten op u.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sabata op 22-05-2021 20:52:08 ]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199561388
- Bayern had nog één missie op de laatste speeldag. Dat record voor Lewandowski moest er komen. En dus had ook Rafal Gikièwicz (die waarschijnlijk Mark Flekken bezig had gezien vorige week) nog een missie, het zijn landgenoot zo moeilijk mogelijk maken. Scoren gaan ze toch wel, en dat deed de Rekordmeister ook, al was de eerste goal een ongelukje van Gouweleeuw die wilde voorkomen dat Coman Gnabry;s corner nog binnentikte. Daarna scoorden ook Gnabry zelf, Coman en ook Kimmich. Maar Gikièwicz leek een fixatie op Lewandowski te hebben en bewaarde zijn beste reddingen als de Poolse spits aan de bal was. Niederlechner en Suchy brachten de marge nog tot 4-2 terug en het duurde tot de allerlaatste minuut voordat Lewandowski een foutje van Gikièwicz afstrafte en de naar hem gestompte bal binnenschieten: 41 goals bereikt. Karl Heinz Kas had de overige 6 goals met vriendelijk enthousiame begroet, maar ging helemaal uit zijn dak bij die 7e treffer.
- Omdat Stuttgart verloren had tegen Arminia en Gladbach dik gewonnen had van Werder, moest Union Berlin zien te winnen van Rasenball. Beide Oost Duitse ploegen hielden elkaar lang op 0-0, pas in de tweede helft was het Justin Kluivert die de openingstreffer scoorde op aangeven van Nkunku. Niet veel later waren die Eisernen terug door Friedrich die een corner van captain Trimmel binnenwerkte. Rasenball drong massief aan op de 2-1 met Klostermann, Sabitzer en Poulsen die allemaal faalden. En dat werd afgestraft door Sheraldo Becker die Kruse achterom zag sluipen bij de tweede paal en een pass puntgaaf op zijn hoofd legde. Kruse uit zijn plaat, Urs Fischer uit zijn plaat, het is gelukt. Die Eisernen Europa In!!!
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199562002
De rest van de wedstrijden ging eigenlijk nergens meer om, her en der om de eer en om een paar afscheidsmomenten

- Frankfurt speelde in de afscheidswedstrijd van Addi Hütter tegen Freiburg. Bij de Hessen stond Elias Börder onder de lat in plaats van Trapp, en die kreeg flink werk van Grifo na dertig seconden. Silva schoot aan de andere kant op de lat en zowel Kostic als Hrustic werden door Mark Flekken gestuit. Bij rust kreeg Freiburg mee dat Europa niet meer mogelijk was door Gladbach's voorsprong tegen Werder, maar opgeven deden ze niet. Pas na 62 minuten moest Flekken zich gewonnen geven nadat Silva een penalty binnenschoot. Jeong maakte 10 minuten later 1-1, maar invallers Toure en ex Sparta speler Ache maakten er 3-1 van. Addi naar Gladbach, Frankfurt naar de EL
- In Sinsheimd speelde TSG Hoffenheim zijn laatste wedstrijd tegen Hertha, we hebben er op de radio niks van gehoord, Sven Pistor noemde wel de doelpuntenmakers. Het was de afscheidswedstrijd voor Sami Khedira en die begon goed met een goal van Darida op slag van rust. Sargis Adamyan scoorde kort na rust al de gelijkmaker op aangeven van Spurs-huurling Sessegnon. Pekarik gooide zich daarna in de baan van een schot van Kramaric om een snelle ommezwaai te verhinderen en Dashwan Redan kreeg een dot van een kans op de 1-2 maar hier lag goalie Pentke in de weg. In de 91e minuut was het dan toch Kramaric die de 2-1 erin kreeg.
- In de wedstrijd BVB tegen Bayer04 ging het om de afscheidswedstrijd van Lars Bender, maar Haaland leek er eerst geen boodschap aan te hebben, de Noor scoorde al in de 5e minuut, in de 84e minuut scoorde hij zijn tweede en tussendoor had Reus er ook een gemaakt. 3-0, tot Bayer04 nog een penalty kreeg. Lars Bender mocht aanleggen en Roman Burki zal wel een paar Aziatische gokkers boos hebben gemaakt, want hij liet de bal met een brede glimlach gaan: 3-1 en daar had iedereen vrede mee.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199562529
Laatste wedstrijd, Wolfsburg tegen Mainz. Beiden speelden alleen nog om de eer, maar ze gaven alles, ook de reservegoalies in beide doelen. Weghorst werd door Finn Dahmen gestopt, Boëtius zag een kans door Pavao Pervan gepakt worden. De tweede van Boetius ging er wel in vlak voor rust. Maximillian Phillip scoorde vlak na rust de 1-1 door een pass van Otavio net genoeg af te laten zwaaien. Boetius sloeg meteen terug met een pass op Onisiwo. Die schoot nog op Pervan, maar Quaison liep de 1-2 binnen. Joao Victor luisterde zijn invalbeurt op met een schitterende lob over Dahmen heen, maar de Basterds wilden een zege en kregen die ook. Invaller Fernandes kreeg de bal bij Stephan Bell die de 2-3 erin kopte. Van voorlaatste naar een nette 12e plek, we applaudisseren voor FSV Mainz 05

"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199584768
- Het is volbracht!! Vfl Bochum heeft de directe promotie gehaald na een 3-1 overwinning tegen Sandhausen. Behrens bracht Sandhausen nog wel op voorsprong, maar 2x Robert Zulj en 1x Anthony Losilla draaiden de wedstrijd om. Campeone, Campeone klinkt aan de Castropper Strasse. Ook Sandhausen gaat enigszins tevreden van het veld, ondanks de nederlaag redden ze zich in de 2. liga.
- Holstein Kiel leek direct mee te gaan omdat ze 1-0 voorstonden tegen Darmstadt voor rust dankzij Serra. Maar Serdar Dursun draaide de wedstrijd in acht minuten om naar 1-2 (waarmee hij ook topscorer van de 2. liga wordt) en Immanuel Höhn scoorde 1-3. Fin Bartels deed nog wat terug met 2-3, maar helaas kon Kiel niet meer gelijk komen
- Concurrent Greuther Fürth stond tegen Fortuna achter voor rust door ex Utrechter Peterson, en op slag van rust kreeg Stach ook nog rood. Toch kwamen de Fürther geladen uit de kleedkamer en maakten snel gelijk via Hrgota. Appelkamp herstelde de marge naar 1-2, maar in de 69e minuut maakte Green gelijk. In de 83e minuut was het Dickson Abiama die de winnende treffer én directe promotie voor Fürth veiligstelde. Daardoor moet Kiel dus in de relegation wedstrijden 2x tegen FC Köln aantreden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sabata op 23-05-2021 17:49:26 ]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zondag 23 mei 2021 @ 17:39:43 #119
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_199584791
Wat verwacht je van Köln tegen Kiel, @Sabata? 50/50?
pi_199584930
Die vind ik heel lastig,

Ik zou qua stamina 40/60 voor Kölle zeggen omdat Kiel zoveel inhaalwedstrijden heeft gehad. Maar Köln's belangrijkste spits Andersson is weer geblesseerd en men probeert hem nog op tijd fit te krijgen voor woensdag. Shkiri is wel weer beschikbaar, maar het wordt weer improviseren voor Funkel
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199611473
https://m.fcupdate.nl/voe(...)-onder-meer-leipzig/

Er gaan geruchten dat Go Ahead Eagles en Rasenball gaan samenwerken. Als ze maar niet de naam in RB Eagles of iets anders vreselijks moeten veranderen :N
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199626935
De Austria connectie blijft bestaan in Frankfurt. Oliver Glasner gaat van Vfl Wolfsburg naar Eintracht ter opvolging van Adi Hutter. Intussen staat St. Juste er goed na zijn goede seizoen bij Mainz. Zowel BvB als Bayer04 zouden interesse hebben. Met 36,1km/h sprinttemp is ie ook een van de snelste verdedigers in de Bundesliga. Hij schijnt zo juist te zijn afgevallen voor het EK dus genoeg tijd opties door te nemen als ie over de teleurstelling heen is.

[ Bericht 16% gewijzigd door Sabata op 26-05-2021 15:00:56 ]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  woensdag 26 mei 2021 @ 14:58:35 #123
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_199627549
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 13:40 schreef Sabata het volgende:
https://m.fcupdate.nl/voe(...)-onder-meer-leipzig/

Er gaan geruchten dat Go Ahead Eagles en Rasenball gaan samenwerken. Als ze maar niet de naam in RB Eagles of iets anders vreselijks moeten veranderen :N
Ja, dat lelijke geel rode tshirt naar Blauw en dan Rood Blauw Eagles!!!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 26 mei 2021 @ 15:01:59 #124
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_199627595
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 17:48 schreef Sabata het volgende:
Die vind ik heel lastig,

Ik zou qua stamina 40/60 voor Kölle zeggen omdat Kiel zoveel inhaalwedstrijden heeft gehad. Maar Köln's belangrijkste spits Andersson is weer geblesseerd en men probeert hem nog op tijd fit te krijgen voor woensdag. Shkiri is wel weer beschikbaar, maar het wordt weer improviseren voor Funkel
De laatste jaren is het relatief comfortabel erin blijven voor de Bundesliga club. Köln speelt ook niet zo slecht tegen teams die de bus parkeren (ze creëeren zelf niet veel, maar geven niks weg), verwacht wel dat Kiel probeert dit op de counter te doen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_199627597
Samenwerking met Leipzig wil niet zeggen dat ze een RB club worden.
pi_199632539
Na een uur spelen komt Kiel op voorsprong.
Doelpuntenmaker Lorenz stond nog maar een minuutje in het veld.
pi_199633337
Eindstand: 0-1 voor Kiel.
pi_199634417
FC Köln trad niet in zijn sterkste opstelling aan tegen Holstein Kiel. Zoals reeds gevreesd was Sebastian Andersson niet 100% fit en begon op de bank, evenals Florian Kainz. Shkiri was wel terug in de opstelling evenals Ismael Jacobs. Kiel coach Ole Werner had 5 wissels ivm de wedstrijd tegen Darmstadt, waaronder de keeper Thomas Dähne. Ioannis Gelios stond in zijn plek in het doel. En de verdediging van de Ooievaars was goed wakker, al in de 2e minuut had Hector een kans waar Komenda bij moest ingrijpen. In de 12e minuut kreeg Kiel de enige kans van de eerste helft door een schot van Ponrath, daarna was het tot de rust Köln wat de klok sloeg. Hector kreeg een megakans die door Wahl tegen de eigen doellat werd afgeketst, de scheids floot af voor een overtreding van Hector tegen Gelios (edit: achteraf een fout omdat Wahl de bal met zijn hand leek weg te slaan). Kiel had ook nog geluk met een overtreding van Ignjovski die Duda nogal hardhandig afstopte, want ook na een opmerking van VAR Christian Dingert kreeg de Servische middenvelder geen rood (het werd slechts geel)
In de tweede helft werd het meer vechtvoetbal met gele kaarten voor o.a. Shkiri en Johannes vd Berg (Duitser met NL'se roots). Je kon al een beetje aan Armin Lehman horen dat ie steeds minder geloof in een goede afloop kreeg. En het ging mis toen Werner Simon Lorenz erin zette voor Ignjovski omdat die gevaar liep zijn tweede gele kaart te krijgen. De wissel kreeg al 60 seconden een gouden randje toen de jonge debutant een kopbal van Lee Jae-Sung in het doel verlengde. Hector schoot voor de Geissböcke nog eens tegen de paal in buitenspel en twee keer vond hij Neumann op zijn weg die de bal van de lijn haalde ipv Gelios. Kiel wint enigszins verrassend met 0-1, maar ja de Ooievaars zijn al het hele jaar enigszins verrassend bezig. Benieuwd of ze nog een keer kunnen verrassen zaterdag

[ Bericht 4% gewijzigd door Sabata op 27-05-2021 09:09:51 ]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199643414
Gaat het er dan toch van komen? Van Bommel en Hofland die Oliver Glasner opvolgen in Vw stad?

https://www.ad.nl/buitenl(...)f2f/#comments-anchor

Intussen is reflexkeeper Gregor Kobel op weg naar een transfer richting BVB. Dik verdiend gezien zijn hoeveelheid gepakte schoten afgelopen seizoen.

Minder leuk nieuws voor Bayer 04. De transfer van Ghanees talent Isaku Fatawu is afgeketst omdat de manager van de jongen dollartekens in zijn ogen heeft en bij Liverpool ging leuren met zijn pupil. Ook FC Basel, Anderlecht, RB Salzburg, Ajax en BVB werden gebruikt om er een betere deal voor de transfermakelaar zijn bankrekening , ehm de toekomst van het jeugdige talent uit te slepen. Succes in de PL knul.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  donderdag 27 mei 2021 @ 20:09:14 #130
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199646792
We gaan Osnabrück helaas verliezen ten faveure van dat vreselijke Ingolstadt.
Rini dankjewel.
  donderdag 27 mei 2021 @ 20:30:32 #131
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_199647138
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 20:09 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
We gaan Osnabrück helaas verliezen ten faveure van dat vreselijke Ingolstadt.
Erg jammer dat 1860 het zo enorm verprutst heeft in de laatste twee wedstrijden
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 27 mei 2021 @ 21:17:31 #132
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199647922
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 20:30 schreef Szura het volgende:

[..]

Erg jammer dat 1860 het zo enorm verprutst heeft in de laatste twee wedstrijden
Bizar ja, hoop echt dat die volgend jaar terugkeren. Met Kaiserslautern als ik mag kiezen :)
Rini dankjewel.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 29 mei 2021 @ 18:44:25 #133
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199671194
1-4 bij rust. :{
Kans is klein dat we Holstein in de Bundesliga gaan zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door borisz op 29-05-2021 18:50:07 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 29 mei 2021 @ 18:48:38 #134
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_199671231
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 18:44 schreef borisz het volgende:
1-4 bij rust. :{
Kans is klein dat Holstein in de Bundesliga gaan zien.
:{ :{ :{
  zaterdag 29 mei 2021 @ 19:42:52 #135
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_199671655
Kiel speelt ook wel heel dramatisch.
pi_199671972
Een furieus begin in de eerste helft was eigenlijk genoeg vandaag voor FC Köln. Net als de vorige woensdag was Jonas Hector de afmaker van een aanval al in de 2e minuut. Dit keer echter geen laatste verdediger die zijn kopbal kon afwenden, droomstart voor Kölle. Kiel liet op dat moment niks liggen en scoorde in de vierde minuut weer tegen via Jae Sung Lee. En nu hielp het dat Andersson dit keer wél startte, want de Zweed hielp Kölle met nog een kopbal aan een 1-2 voorsprong en in de 13e minuut scoorde hij ook de 1-3. Na vier kopgoals scoorde Czichos de 1-4 uit een schot. Kiel wist in de eerste helft nog wel tot een aantal kansen te komen, maar scoren deden ze niet meer. In de tweede helft leken ze leeg te zijn gespeeld en lieten meer gaten vallen waar Kölle van profiteerde. Gelios lag nog een paar keer in de weg bij Kölner kansen, maar in de 84e minuut sloeg Shkiri de deur dicht met de 1-5. De 2500 toeschouwers waren zoals Stefan Kauhsen mooi opmerkte "mux-mause-still" geworden. Na het laatste fluitsignaal kreeg interim coach Friedhelm Funkel al snel een bierdouche over zich heen, Fc Köln blijft behouden voor de 1. Liga. Kiel is jammer genoeg niet beloond voor een mooi seizoen.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Moderator zondag 30 mei 2021 @ 14:13:46 #137
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_199682843
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 20:09 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
We gaan Osnabrück helaas verliezen ten faveure van dat vreselijke Ingolstadt.
Mja, ze scoorden net snel de 1-0 en 2-0, maar omdat Ingolstadt de 2-1 er in ramde moet Osnabrück nu met 5-1 (of 6-2, etc) winnen ;( Osnabrück is na Schalke m'n favo Duitse club, en ze gaan allebei degraderen -O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zondag 30 mei 2021 @ 14:21:46 #138
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199682930
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:13 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Mja, ze scoorden net snel de 1-0 en 2-0, maar omdat Ingolstadt de 2-1 er in ramde moet Osnabrück nu met 5-1 (of 6-2, etc) winnen ;( Osnabrück is na Schalke m'n favo Duitse club, en ze gaan allebei degraderen -O-
Was vergeten dat ze zo vroeg speelden. Schakelde pas bij 2-0 in. Misschien had ik beter niet kunnen kijken..
Rini dankjewel.
pi_199683000
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:13 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Mja, ze scoorden net snel de 1-0 en 2-0, maar omdat Ingolstadt de 2-1 er in ramde moet Osnabrück nu met 5-1 (of 6-2, etc) winnen ;( Osnabrück is na Schalke m'n favo Duitse club, en ze gaan allebei degraderen -O-
Ben er een jaar of 3 geleden geweest in de derby tegen Münster _O_ Heb de derby andersom trouwens ook al meegemaakt, zonde dat Münster nou in de RL speelt....
U MAD?
pi_199683006
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 20:14 schreef Sabata het volgende:
Een furieus begin in de eerste helft was eigenlijk genoeg vandaag voor FC Köln. Net als de vorige woensdag was Jonas Hector de afmaker van een aanval al in de 2e minuut. Dit keer echter geen laatste verdediger die zijn kopbal kon afwenden, droomstart voor Kölle. Kiel liet op dat moment niks liggen en scoorde in de vierde minuut weer tegen via Jae Sung Lee. En nu hielp het dat Andersson dit keer wél startte, want de Zweed hielp Kölle met nog een kopbal aan een 1-2 voorsprong en in de 13e minuut scoorde hij ook de 1-3. Na vier kopgoals scoorde Czichos de 1-4 uit een schot. Kiel wist in de eerste helft nog wel tot een aantal kansen te komen, maar scoren deden ze niet meer. In de tweede helft leken ze leeg te zijn gespeeld en lieten meer gaten vallen waar Kölle van profiteerde. Gelios lag nog een paar keer in de weg bij Kölner kansen, maar in de 84e minuut sloeg Shkiri de deur dicht met de 1-5. De 2500 toeschouwers waren zoals Stefan Kauhsen mooi opmerkte "mux-mause-still" geworden. Na het laatste fluitsignaal kreeg interim coach Friedhelm Funkel al snel een bierdouche over zich heen, Fc Köln blijft behouden voor de 1. Liga. Kiel is jammer genoeg niet beloond voor een mooi seizoen.
Zit Hector nog bij het Duits elftal?
U MAD?
pi_199683041
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:27 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Zit Hector nog bij het Duits elftal?
Nope, zit niet bij de selectie
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199683053
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:31 schreef Sabata het volgende:

[..]

Nope, zit niet bij de selectie
Jammer. Dit soort clubvoetballers _O_
U MAD?
  zondag 30 mei 2021 @ 14:35:48 #143
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_199683091
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:32 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Jammer. Dit soort clubvoetballers _O_
Wel mooi dat weer een Duitse trainer de CL wint. Volgens mij is het toch nooit eerder voorgekomen dat 3 coaches uit hetzelfde land de CL 3 keer op een rij wint toch?

Klopp
Flick
Tuchel
pi_199683184
Osnabrück heeft nog 28 minuten om degradatie af te wenden uit de 2.liga. Ze staan 2-1 voor, maar er moeten nog drie goals komen

[ Bericht 96% gewijzigd door Sabata op 30-05-2021 14:54:34 ]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Moderator zondag 30 mei 2021 @ 15:11:39 #145
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_199683460
HET KAN NOG!
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zondag 30 mei 2021 @ 15:24:19 #146
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_199683645
Helaas :'(
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zondag 30 mei 2021 @ 21:07:14 #147
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199687930
Nou, Ingolstadt terug. Daar zit niemand op te wachten.

Voor de promotie naar de 3. Liga zijn nog 2 kandidaten: TSV Havelse en FC Schweinfurt 05. Ik hoop echt op die laatste. Die club heb ik in de 2e Bundesliga ooit in Aachen gezien. Leuk stationnetje hebben ze ook, vernoemd naar, jawel, voormalig SS Obersturmbahnführer Willy Sachs :')
Rini dankjewel.
  Moderator zondag 30 mei 2021 @ 23:00:55 #148
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_199689225
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 21:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Nou, Ingolstadt terug. Daar zit niemand op te wachten.

Voor de promotie naar de 3. Liga zijn nog 2 kandidaten: TSV Havelse en FC Schweinfurt 05. Ik hoop echt op die laatste. Die club heb ik in de 2e Bundesliga ooit in Aachen gezien. Leuk stationnetje hebben ze ook, vernoemd naar, jawel, voormalig SS Obersturmbahnführer Willy Sachs :')
_O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_199689367
Viktoria Berlin promoveert overigens naar de 3. Liga nadat hun competitie Regionalliga Nord Ost na 13 wedstrijden werd afgebroken vanwege Covid restricties _O-

Vanuit Sudwest krijgen we Freiburg II en vanuit West Dortmund II. Als aids en tering promovendi waren ;(
U MAD?
  zondag 30 mei 2021 @ 23:46:17 #150
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_199689551
Bayern II er wel uit, dat compenseert enigszins
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 31 mei 2021 @ 07:47:28 #151
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199690528
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 23:13 schreef de_boswachter het volgende:
Viktoria Berlin promoveert overigens naar de 3. Liga nadat hun competitie Regionalliga Nord Ost na 13 wedstrijden werd afgebroken vanwege Covid restricties _O-

Vanuit Sudwest krijgen we Freiburg II en vanuit West Dortmund II. Als aids en tering promovendi waren ;(
Wat een verschil ook met het alternatief he, RW Essen. Overigens kan het nog misgaan voor BVB II. Dit weekend hebben ze weer een grote kans verspeeld tegen Vfb Homberg, wie kent ze niet? Als ze 1 van de 2 laatste wedstrijden verliezen en de ander niet te dik winnen dan kan Essen het nog halen, mits zij hun laatste wedstrijd wel zelf winnen..!
Rini dankjewel.
pi_199690550
quote:
1s.gif Op maandag 31 mei 2021 07:47 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Wat een verschil ook met het alternatief he, RW Essen. Overigens kan het nog misgaan voor BVB II. Dit weekend hebben ze weer een grote kans verspeeld tegen Vfb Homberg, wie kent ze niet? Als ze 1 van de 2 laatste wedstrijden verliezen en de ander niet te dik winnen dan kan Essen het nog halen, mits zij hun laatste wedstrijd wel zelf winnen..!
Dortmund heeft al een wedstrijd of 25 niet verloren. Dat gaan ze dan ook niet 2x op rij doen. RW Essen heeft het echt zelf laten liggen....

Zo zonde dat al die traditionsverein het niet voor elkaar krijgen om uit het Westen te promoveren. Telkens drijft er zo'n stuk kak omhoog in die liga. De laatste fatsoenlijke promovendus was Uerdingen. Ik wil Wuppertal, Essen, Aachen, Oberhausen, Münster of Bonner desnoods. Niet clubs als Lotte, Rodinghausen (kampioen van vorig jaar in afgebroken competitie), Verl, Dortmund II etc.
U MAD?
  maandag 31 mei 2021 @ 07:58:41 #153
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199690575
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 07:51 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dortmund heeft al een wedstrijd of 25 niet verloren. Dat gaan ze dan ook niet 2x op rij doen. RW Essen heeft het echt zelf laten liggen....

Zo zonde dat al die traditionsverein het niet voor elkaar krijgen om uit het Westen te promoveren. Telkens drijft er zo'n stuk kak omhoog in die liga. De laatste fatsoenlijke promovendus was Uerdingen. Ik wil Wuppertal, Essen, Aachen, Oberhausen, Münster of Bonner desnoods. Niet clubs als Lotte, Rodinghausen (kampioen van vorig jaar in afgebroken competitie), Verl, Dortmund II etc.
1 van de 2 is genoeg he? Ze staan nu precies gelijk. Ik verwacht het ook niet, maar zaterdag stonden ze thuis ook met 0-2 achter tegen Homberg. 2x gelijk spelen en het op zijn De Graafschaps weggooien mag trouwens ook.
Rini dankjewel.
  maandag 31 mei 2021 @ 08:21:30 #154
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_199690723
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 07:51 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dortmund heeft al een wedstrijd of 25 niet verloren. Dat gaan ze dan ook niet 2x op rij doen. RW Essen heeft het echt zelf laten liggen....

Zo zonde dat al die traditionsverein het niet voor elkaar krijgen om uit het Westen te promoveren. Telkens drijft er zo'n stuk kak omhoog in die liga. De laatste fatsoenlijke promovendus was Uerdingen. Ik wil Wuppertal, Essen, Aachen, Oberhausen, Münster of Bonner desnoods. Niet clubs als Lotte, Rodinghausen (kampioen van vorig jaar in afgebroken competitie), Verl, Dortmund II etc.
Preussen Münster wellicht?

Ah, dat staat er al :')

Bizar hoeveel mensen naar zo'n club gaan die al jaren zo laag staat.
pi_199690787
quote:
1s.gif Op maandag 31 mei 2021 08:21 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Preussen Münster wellicht?

Ah, dat staat er al :')

Bizar hoeveel mensen naar zo'n club gaan die al jaren zo laag staat.
Hoezo? Zijn pas eind vorig seizoen gedegradeerd. Speelden jarenlang om de promotieplaatsen voor 2. Liga alleen de laatste twee seizoenen in de 3. ging het klote.
U MAD?
  maandag 31 mei 2021 @ 09:32:34 #156
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199691304
Je ziet op alle niveaus dat gevallen grootmachten het moeilijk hebben. In het rijtje dat BoWa noemt in de RL West inderdaad. In SüdWest zucht al jaren Offenbach bijvoorbeeld. Saarbrücken en Mannheim hebben het jaren lastig gehad, terwijl ook clubs als Ulm of Kassel (zelfs gedegradeerd naar het 5e niveau) er niet uitkomen. Intussen promoveren tweede elftallen of clubs als Grossaspach wel. In de 3. Liga zie je clubs als Rostock (nu dan eindelijk wel gepromoveerd), 1860, Duisburg en Kaiserslautern worstelen en in de 2e Bundesliga hoeven we maar te kijken naar HSV om te zien hoe moeizaam het kan gaan. Maar ook Hannover, Nürnberg en Düsseldorf moeten het afleggen tegen kleinere maar veel efficiënter geleide clubs. Daar zit 'm denk ik de bottleneck. Die kleinere clubs werken met veel meer rust, voelen minder druk. Als het niet lukt dan lukt het niet, niemand rekent echt op ze en juist daardoor komen ze vaak bovendrijven. In de 2e Bundesliga weet je nu al zeker dat Bremen, HSV, Schalke, Nürnberg, Düsseldorf en Hannover nooit alle 6 kunnen promoveren. 3 blijven er sowieso achter, maar waarschijnlijk meer. Wedden dat volgend jaar een nieuw Greuther Fürth, Kiel of Bielefeld opstaat dat op 1 van de eerste 3 plaatsen eindigt? Gevolg: nog meer financiële problemen bij de traditieclubs die het niet redden, nog meer onrust, opstappende besturen, trainers die weggestuurd worden, halve elftal inruilen etcetera. En intussen zitten we met een Bundesliga met clubs als RB, Wolfsburg, Freiburg, Greuther Fürth, Hoffenheim, Mainz en Augsburg. Van de kleine clubs vind ik alleen Union Berlin de moeite waard :)
Rini dankjewel.
pi_199691419
Ik moest afgelopen week een beetje gniffelen om de voorzitter van Eintracht Frankfurt die zich in de Allgemeine zorgen maakte om het merk Bundesliga doordat Bochum en Fürth er nu bijkomen en Kiel bijna. En ineens snap ik de kern van zijn verhaal ook: teveel clubs gaan op zoek naar instant succes en raken in de stress als het verkeerd gaat (Zie Schalke en Werder na hun degradatie en Hertha en Mainz die hard op weg leken maar het nog net gered hebben) daardoor profiteren de kleintjes en van dat gekibbel profiteert Bayern dan weer door steeds de titel te pakken.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199691870
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 09:45 schreef Sabata het volgende:
Ik moest afgelopen week een beetje gniffelen om de voorzitter van Eintracht Frankfurt die zich in de Allgemeine zorgen maakte om het merk Bundesliga doordat Bochum en Fürth er nu bijkomen en Kiel bijna. En ineens snap ik de kern van zijn verhaal ook: teveel clubs gaan op zoek naar instant succes en raken in de stress als het verkeerd gaat (Zie Schalke en Werder na hun degradatie en Hertha en Mainz die hard op weg leken maar het nog net gered hebben) daardoor profiteren de kleintjes en van dat gekibbel profiteert Bayern dan weer door steeds de titel te pakken.
Fürth akkoord, maar Bochum? Dat is toch echt geen kleine club, die hebben decennialang 1. Bundesliga gespeeld en ik denk dat die in de eeuwige ranglijst van de Bundesliga wel in de top 15 staan.
pi_199691938
Overigens, FC Köln is dan wel gered, dat geldt niet voor de baan van technisch directeur Horst Heldt. Hen wordt vooral verweten dat hij alle goede aanvallers (Cordoba, Uth, Terodde) heeft ingeruild om daar drie spitsen mee te kopen waarvan er een lang geblesseerd was (Andersson), een helemaal is geflopt (Modeste)en een ten dele is geflopt (Limnios). Waardoor alles op André Duda neerkwam. Verder is Köln veel geld kwijt aan salaris voor spelers die zijn uitgeleend (zoals modeste en Verstraete) en dreigt de verkoop van spelers als Bornauw, Jacobs en Shkiri om uit de financiële problemen te komen.

https://www.kicker.de/pec(...)heldt-806119/artikel
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199691962
quote:
1s.gif Op maandag 31 mei 2021 10:37 schreef J.B. het volgende:

[..]

Fürth akkoord, maar Bochum? Dat is toch echt geen kleine club, die hebben decennialang 1. Bundesliga gespeeld en ik denk dat die in de eeuwige ranglijst van de Bundesliga wel in de top 15 staan.
Bochum is idd niet klein nee. Ik denk eerder dat die voorzitter zich zorgen maakt om meer concurrentie voor Europees voetbal. Ze misten nu al de champions League in Frankfurt. Straks moeten ze om Europa of conference League knokken als ze niet opletten.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 31 mei 2021 @ 11:12:09 #161
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199692269
quote:
1s.gif Op maandag 31 mei 2021 10:47 schreef Sabata het volgende:

[..]

Bochum is idd niet klein nee. Ik denk eerder dat die voorzitter zich zorgen maakt om meer concurrentie voor Europees voetbal. Ze misten nu al de champions League in Frankfurt. Straks moeten ze om Europa of conference League knokken als ze niet opletten.
Deze redenering snap ik niet zo. Op zichzelf zou Frankfurt toch altijd meer concurrentie moeten ondervinden van Schalke, Bremen en HSV dan van Bochum, Freiburg of Augsburg? Als je als traditieclub zoals Frankfurt en Gladbach nu al een paar jaar uitstekend presteert zou ik dat juist toejuichen. Het wordt pas een probleem als je zelf in die malaise verzeild raakt.
Rini dankjewel.
  maandag 31 mei 2021 @ 11:21:27 #162
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199692375
Ik lees trouwens dat Viktoria Berlin in het Olympiastadion gaat spelen? Wat een flop is dat dan..
Rini dankjewel.
pi_199693301
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 11:21 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik lees trouwens dat Viktoria Berlin in het Olympiastadion gaat spelen? Wat een flop is dat dan..
Wat mankeert er aan het Olympiastadion? Je kunt toch geen stadion gaan afbreken omdat er een gek in 1936 een verkeerde speech heeft gehouden..
  maandag 31 mei 2021 @ 13:44:40 #164
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199694238
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:22 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Wat mankeert er aan het Olympiastadion? Je kunt toch geen stadion gaan afbreken omdat er een gek in 1936 een verkeerde speech heeft gehouden..
Ik bedoel een club die hooguit 3.000 toeschouwers trekt en die dan gaat spelen in een stadion van 74.000 man..

Edit: daarbij trek je de club ook weg uit de wijk waar ze vandaan komen en waar de fans zitten. Viktoria komt uit Berlin-Lichtenberg, dat is een wezenlijk ander stadsdeel dan waar het Olympiastadion ligt. Hertha heeft min of meer hetzelfde. Dat kwam uit Gesundbrunnen, maar moest toen het Plumpe-stadion plat moest verhuizen naar het Olympiastadion en de club is daar nooit echt gaan leven. BFC Dynamo kent de verhuizing vanuit het Ludwig Jahn-stadion naar het Sportforum en weer terug om de zoveel jaar en schiet ook nergens echt wortel. Wat mij betreft moeten die licentie-eisen wat losser gelaten worden, maar de DFL en de DFB blijven daar toch redelijk star in helaas.

[ Bericht 33% gewijzigd door WismutVeilchen83 op 31-05-2021 13:58:23 ]
Rini dankjewel.
pi_199694722
Ook apart, nauwelijks is Horst Heldt ontslagen bij Köln of de interim staf knoopt gesprekken aan met Mark Uth om hem nadat hem toch weer naar FC Köln te halen. Begrijpelijk, hij deed het eerder prima als huurling, vreemd dat Heldt hem niet eerder gekocht had.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 31 mei 2021 @ 14:29:26 #166
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_199694809
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 13:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Ik bedoel een club die hooguit 3.000 toeschouwers trekt en die dan gaat spelen in een stadion van 74.000 man..

Edit: daarbij trek je de club ook weg uit de wijk waar ze vandaan komen en waar de fans zitten. Viktoria komt uit Berlin-Lichtenberg, dat is een wezenlijk ander stadsdeel dan waar het Olympiastadion ligt. Hertha heeft min of meer hetzelfde. Dat kwam uit Gesundbrunnen, maar moest toen het Plumpe-stadion plat moest verhuizen naar het Olympiastadion en de club is daar nooit echt gaan leven. BFC Dynamo kent de verhuizing vanuit het Ludwig Jahn-stadion naar het Sportforum en weer terug om de zoveel jaar en schiet ook nergens echt wortel. Wat mij betreft moeten die licentie-eisen wat losser gelaten worden, maar de DFL en de DFB blijven daar toch redelijk star in helaas.
Die verantwoording ligt niet alleen bij de bond, clubs moeten niet alleen kader en sponsoren plannen, maar ook hun stadion als ze op termijn naar boven willen. Bij Uerdingen zag je dit ook helemaal fout gaan. Het is gewoon terecht dat je voor BL1, BL2 en 3L een fatsoenlijk stadion hebt. Je komt dan op tv en dan is een knollenveld en een fietsenrek niet meer genoeg.

Ben ook blij dat Holstein Kiel het niet gered heeft. Is corona dadelijk voorbij en speel je nog steeds voor amper supporters en een grafstemming op tv.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 31 mei 2021 @ 14:52:40 #167
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199695079
quote:
99s.gif Op maandag 31 mei 2021 14:29 schreef XL het volgende:

[..]

Die verantwoording ligt niet alleen bij de bond, clubs moeten niet alleen kader en sponsoren plannen, maar ook hun stadion als ze op termijn naar boven willen. Bij Uerdingen zag je dit ook helemaal fout gaan. Het is gewoon terecht dat je voor BL1, BL2 en 3L een fatsoenlijk stadion hebt. Je komt dan op tv en dan is een knollenveld en een fietsenrek niet meer genoeg.

Ben ook blij dat Holstein Kiel het niet gered heeft. Is corona dadelijk voorbij en speel je nog steeds voor amper supporters en een grafstemming op tv.
Holstein Kiel heeft haar stadion wel uitgebreid hoor, en het stadion dat ze hadden zat gewoon vol. Geen FC Köln natuurlijk, maar wel prima. Liever dat dan een Hoffenheim of Wolfsburg dat zelfs als ze bovenin meespelen het stadion níet vol hebben zitten.

Ik vind een stadion zoals Viktoria heeft juist wel haar charme hebben. Het hoeven niet allemaal multifunctionele, maar daardoor ook fantasieloze bakken te zijn. Gewoon een relatief klein stadion dat wel lekker vol zit heeft mijn voorkeur. Beter dan dan voor 3.000 man in een stadion van 75.000 zitten. Ik snap die clubs ook wel dat ze daarin niet extreem ver vooruit kijken. Zeker in de Regionalliga is gezien de kleine promotiekans die je hebt het nu niet zo dat je al tijden vooraf weet dat je gaat promoveren. En promoveer je niet dan zit je in de Regionalliga met een stadion dat veel te groot (en waarschijnlijk te duur) is.
Rini dankjewel.
pi_199696305
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 13:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Ik bedoel een club die hooguit 3.000 toeschouwers trekt en die dan gaat spelen in een stadion van 74.000 man..

Edit: daarbij trek je de club ook weg uit de wijk waar ze vandaan komen en waar de fans zitten. Viktoria komt uit Berlin-Lichtenberg, dat is een wezenlijk ander stadsdeel dan waar het Olympiastadion ligt.
Vreemd dat ze dan niet in het stadion van Union gaan voetballen... Köpenick ligt dichterbij Lichtenberg en het stadion is een stuk kleiner.
  maandag 31 mei 2021 @ 16:59:11 #169
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199696369
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 16:52 schreef J.B. het volgende:

[..]

Vreemd dat ze dan niet in het stadion van Union gaan voetballen... Köpenick ligt dichterbij Lichtenberg en het stadion is een stuk kleiner.
Ik zei het verkeerd, het is Lichterfelde. Maar ook dat ligt vrij ver van Spandau af, echter ook van Köpenick ;) Ik weet niet of het Mommsenstadion acceptabel is voor de 3. Liga, maar dat zal al beter zijn.

[ Bericht 14% gewijzigd door WismutVeilchen83 op 31-05-2021 17:04:27 ]
Rini dankjewel.
  maandag 31 mei 2021 @ 17:14:45 #170
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_199696520
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 14:52 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Holstein Kiel heeft haar stadion wel uitgebreid hoor, en het stadion dat ze hadden zat gewoon vol. Geen FC Köln natuurlijk, maar wel prima. Liever dat dan een Hoffenheim of Wolfsburg dat zelfs als ze bovenin meespelen het stadion níet vol hebben zitten.

Ik vind een stadion zoals Viktoria heeft juist wel haar charme hebben. Het hoeven niet allemaal multifunctionele, maar daardoor ook fantasieloze bakken te zijn. Gewoon een relatief klein stadion dat wel lekker vol zit heeft mijn voorkeur. Beter dan dan voor 3.000 man in een stadion van 75.000 zitten. Ik snap die clubs ook wel dat ze daarin niet extreem ver vooruit kijken. Zeker in de Regionalliga is gezien de kleine promotiekans die je hebt het nu niet zo dat je al tijden vooraf weet dat je gaat promoveren. En promoveer je niet dan zit je in de Regionalliga met een stadion dat veel te groot (en waarschijnlijk te duur) is.
Kiel haalde slechts 9000 toeschouwers bij 15000 capaciteit voor het corona seizoen. Dat is wel wat anders dan Hoffenheim en Golfsburg die 25000 van 30000 plekken vullen.

Het is geen eredivisie, dat stadion van Kiel is zoals Nac Breda of Zwolle. Daar kun je Lewandowski toch niet laten douchen….
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_199698751
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 09:45 schreef Sabata het volgende:
Ik moest afgelopen week een beetje gniffelen om de voorzitter van Eintracht Frankfurt die zich in de Allgemeine zorgen maakte om het merk Bundesliga doordat Bochum en Fürth er nu bijkomen en Kiel bijna. En ineens snap ik de kern van zijn verhaal ook: teveel clubs gaan op zoek naar instant succes en raken in de stress als het verkeerd gaat (Zie Schalke en Werder na hun degradatie en Hertha en Mainz die hard op weg leken maar het nog net gered hebben) daardoor profiteren de kleintjes en van dat gekibbel profiteert Bayern dan weer door steeds de titel te pakken.
Dat het bij Schalke en HSV al jaren een zooitje is kun je de kleine clubs toch niet verwijten?
pi_199698876
Oh ik verwijt die kleine clubs zeker niks hoor, vind het alleen mooi eigenlijk dat Union zich redelijk gemakkelijk handhaaft en Europees voetbal haalt, of hoe Arminia zich tóch kan handhaven en een Urgestein als Werder eruit vliegt. Ik denk eigenlijk ook dat het pleidooi van Peter Fischer vooral tegen die clubs gericht was die er wél een puinhoop van hebben gemaakt, maar dat de media het een beetje verdraaide (hij riep het in ZDF Sport Studio). Fischer heeft trouwens een opvolger voor TD Fredi Bobic binnen, Markus Krösche komt over van Rasenball
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199699305
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 20:11 schreef Sabata het volgende:
Oh ik verwijt die kleine clubs zeker niks hoor, vind het alleen mooi eigenlijk dat Union zich redelijk gemakkelijk handhaaft en Europees voetbal haalt, of hoe Arminia zich tóch kan handhaven en een Urgestein als Werder eruit vliegt. Ik denk eigenlijk ook dat het pleidooi van Peter Fischer vooral tegen die clubs gericht was die er wél een puinhoop van hebben gemaakt, maar dat de media het een beetje verdraaide (hij riep het in ZDF Sport Studio). Fischer heeft trouwens een opvolger voor TD Fredi Bobic binnen, Markus Krösche komt over van Rasenball
Ik snap wel zijn opmerking (als ik hem goed begrijp) over het merk Bundesliga. Schalke, HSV en bekende namen uit het verleden die helaas afgezakt zijn spreken wel meer tot de verbeelding. Al blijft het wel leuk als er af en toe eentje de 1. Bundesliga bereikt.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 08:32:13 #174
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_199702666
Schalke en HSV zijn ook een verrijking voor het merk 2. Bundesliga ;)

Bochum, Union zijn prima Bundesliga materiaal met genoeg verhaal.

Zolang het aantal clubs met goed beleid en weinig fans niet te groot gaat worden, ik kijk naar jullie Augsburg, Fürth, Kiel en niet teveel clubs investeringsmaatschappijen zijn… hoffenheim, wolfsburg. De competitie is zoveel mooier als een premier league waar niemand nog weet wie de shirt sponsors zijn, geen enkele wedstrijd tegelijk gespeeld word en het schuiven met spelers en assets om de glasers en anderen nog rijker te maken gefinancierd word over de rug van supporters in stadions zonder bier. Ik ben niet jaloers op betere spelers als ik op zaterdag middag een braadworst op houtskool gebraden met een plastic beker bitburger tot mij neem en voor mij mannen met lange haren staan, in spijkerjassen met plakplaatjes van Kölner Schweine erop genaaid. Dan ga je in London premier league kijken en heb je het gevoel op de ledenvergadering van de rotary te zijn.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 1 juni 2021 @ 08:36:40 #175
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_199702687
Ik geloof ook dat je de competitie globaal aantrekkelijker kan maken als je tegen de stroom zwemt, richting de fans. Meer wedstrijden tegelijk, meer staplaatsen en een snellere VAR die meer bevoegdheden heeft dan de scheids.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 1 juni 2021 @ 08:41:37 #176
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199702713
quote:
99s.gif Op maandag 31 mei 2021 17:14 schreef XL het volgende:

[..]

Kiel haalde slechts 9000 toeschouwers bij 15000 capaciteit voor het corona seizoen. Dat is wel wat anders dan Hoffenheim en Golfsburg die 25000 van 30000 plekken vullen.

Het is geen eredivisie, dat stadion van Kiel is zoals Nac Breda of Zwolle. Daar kun je Lewandowski toch niet laten douchen….
Voor de verbouwing konden er ook maar 11.000 in. Bovendien was de capaciteit tijdens de verbouwing geringer, omdat de tribune achter het doel niet gebruikt kon worden. Sinds kort is de capaciteit 15.000, maar er mogen al meer dan een jaar geen toeschouwers bij.
Ik vind de ontwikkeling van een club als Kiel juist mooi. Relatief kleine club in een toch behoorlijke stad als Kiel (hoofdstad van Schleswig Holstein) die met bescheiden middelen en goed beleid stapje voor stapje hogerop klimt. Niet gefinancierd door een merk of door een Arabier ofzo, nee, gewoon goed beleid. En het leeft daar best wel. Je moet juist als club van die omvang niet te snel willen groeien. Ik ben ervan overtuigd dat in de Bundesliga ze elke wedstrijd een uitverkocht huis zouden hebben, ook als ze het stadion nog weer wat zouden uitbreiden.
De clubs die jij noemt met 25.000 toeschouwers hebben ook geen volle stadions en zouden in de 2e Bundesliga aanmerkelijk minder publiek trekken dan nu. Zo beschouwd leven die clubs dus echt niet meer dan Kiel en in veel gevallen spelen ze alleen Bundesliga omdat iemand als Hopp of Volkswagen er miljoenen in stopt..
Rini dankjewel.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 08:51:41 #177
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199702764
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:36 schreef XL het volgende:
Ik geloof ook dat je de competitie globaal aantrekkelijker kan maken als je tegen de stroom zwemt, richting de fans. Meer wedstrijden tegelijk, meer staplaatsen en een snellere VAR die meer bevoegdheden heeft dan de scheids.
100% waar. Ik begrijp ook echt totaal niet hoe iemand kan denken dat een Super League of een nog commerciëlere Premier League aantrekkelijk kan zijn. Ik ben als liefhebber van het oude voetbal de doelgroep niet, maar ik kan me oprecht niet voorstellen dat iemand er wél enthousiast van wordt. Of laat ik het zo zeggen: waarom iemand dáár enthousiaster van wordt dan van een uitgebalanceerde competitie. Of het nu nationaal of internationaal is.
Ik begrijp best dat er een grote markt is voor goed topvoetbal. Alleen hoeft dat niet altijd door dezelfde clubs gespeeld worden. Topclubs doen alsof de hele wereld hén wil zien. Maar dat is een misvatting. Mensen willen topvoetbal zien. En dat mag ook best Bayern-Dynamo Kiev zijn. Ajax-Real Madrid of Sparta Praag-AC Milan. Als bij die clubs de beste voetballers spelen en dus het beste voetbal gespeeld wordt. Ik ben ervan overtuigd dat daar zelfs, ook op mondiaal niveau, veel méér interesse in is dan in de huidige koers. Mensen willen verrassingen zien, ontwikkelingen bij clubs. Niet elk jaar weer meer van hetzelfde. Of onderschatten we nu gruwelijk de Aziatische markt en zitten daar echt elk weekend miljarden mensen te kijken naar de Premier League en doen wij als ouderwetse Europeanen niet meer mee?
Rini dankjewel.
pi_199707217
Karl-Heinz Rummenigge gaat met pensioen.
Ik moet weer even mijmeren naar vroeger


"Ik doe (op zaterdagmiddag) de televisie aan en zet hem op Duitsland 1.
Om zes uur begint de Sportschau
met Karl-Heinz Rummenigge
en Karl-Heinz Förster en Hans-Peter Briegel.".
pi_199708632
Meindert Talma _O_
pi_199711177
we verwelkomen Dortmund II in de 3. liga ;(
U MAD?
pi_199711715
We verwelkomen Thomas Ouwejan bij Schalke04, op huurbasis weliswaar

https://www.fcupdate.nl/v(...)een-weer-weg-bij-az/
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  dinsdag 1 juni 2021 @ 22:29:45 #182
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199711861
BVB II wint het inhaalduel van Bergisch Gladbach, dat daarmee degradeert. Promotie is echter nog niet rond: komend weekend kan RW Essen alsnog promoveren als zij winnen en BVB II verliest in Wuppertal. Niet ondenkbaar gezien de vorm van Wuppertal de 2e seizoenshelft. Essen moet wel 3 doelpunten goedmaken. Zelf winnen en Dortmund verliezen zijn er al 2. Dus 2 goals verschil winnen is genoeg.
Rini dankjewel.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 22:30:03 #183
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199711866
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 21:39 schreef de_boswachter het volgende:
we verwelkomen Dortmund II in de 3. liga ;(
Het is nog niet zover..!
Rini dankjewel.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 22:30:52 #184
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_199711881
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 22:29 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
BVB II wint het inhaalduel van Bergisch Gladbach, dat daarmee degradeert. Promotie is echter nog niet rond: komend weekend kan RW Essen alsnog promoveren als zij winnen en BVB II verliest in Wuppertal. Niet ondenkbaar gezien de vorm van Wuppertal de 2e seizoenshelft. Essen moet wel 3 doelpunten goedmaken. Zelf winnen en Dortmund verliezen zijn er al 2. Dus 2 goals verschil winnen is genoeg.
Laten we hopen.
  woensdag 2 juni 2021 @ 07:57:34 #185
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199713797
We kunnen zelfs nog ontsnappen aan Freiburg II. Die kans is klein, maar ze spelen dit weekend nog tegen Elversberg. Als ze die onderlinge wedstrijd nu al eens verliezen, wie weet!
Rini dankjewel.
pi_199713888
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 22:29 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
BVB II wint het inhaalduel van Bergisch Gladbach, dat daarmee degradeert. Promotie is echter nog niet rond: komend weekend kan RW Essen alsnog promoveren als zij winnen en BVB II verliest in Wuppertal. Niet ondenkbaar gezien de vorm van Wuppertal de 2e seizoenshelft. Essen moet wel 3 doelpunten goedmaken. Zelf winnen en Dortmund verliezen zijn er al 2. Dus 2 goals verschil winnen is genoeg.
Je kent de rivaliteit tussen Wuppertal en Essen toch? Denk niet dat Wuppertal in een wedstrijd om des keizers baard met het mes tussen de tanden gaat spelen om Essen te laten promoveren :')

Dus vandaar mijn aanname dat Dortmund bijna zeker is gepromoveerd.
U MAD?
pi_199713895
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 22:18 schreef Sabata het volgende:
We verwelkomen Thomas Ouwejan bij Schalke04, op huurbasis weliswaar

https://www.fcupdate.nl/v(...)een-weer-weg-bij-az/
Dan ben je één van de grootste clubs van Duitsland, dan moet je binnen een jaar promoveren en dan kom je met Ouwejan aan als één van je eerste transfers :').!!!
Ik denk dat ze een Hamburgertje SV gaan doen.
U MAD?
pi_199714543
Wordt een interessant jaar voor Königsblau dat zeker. Karusell der transfers loopt al even. Danny Latza komt terug uit zijn verhuur in Mainz, Sebastian Rudy keert terug uit Hoffenheim (al lijkt hij weer weg te willen), Markus Schubert is overgenomen van Frankfurt en Marcin Kaminsky komt over van Stuttgart. Geen klinkende naam maar ja er is weinig in kas.

Werder heeft inmiddels een trainer gevonden voor hun 2. Liga run. Markus Anfang komt over van Darmstadt na enig getouwtrek over zijn afkoopsom.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199719117
Lijkt er op dat Uerdingen geen licentie gaat krijgen voor volgend seizoen! Dat zou betekenen dat Meppen er in blijft.
U MAD?
pi_199719540
Van Bommel zet de officiële handtekening in Wolfsburg. Behalve Hofland en wat PSV personeel heeft hij ook Michael Frontzeck naast zich als assistent. Apart, want Frontzeck was eerder zelf hoofdtrainer in o.a. Gladbach, Hannover en St Pauli. Zijn laatste officiële klus was in 2018 bij Kaiserslautern, dat toen degradeerde naar de 3. Liga.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  woensdag 2 juni 2021 @ 18:19:21 #191
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199720593
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:04 schreef de_boswachter het volgende:
Lijkt er op dat Uerdingen geen licentie gaat krijgen voor volgend seizoen! Dat zou betekenen dat Meppen er in blijft.
Yep, Meppen blijft erin!
Rini dankjewel.
pi_199720779
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:19 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Yep, Meppen blijft erin!
is het definitief? Dus Uerdingen naar West? Dacht dat ze een investeerder hadden gevonden die de schulden over zou nemen? Zonde... nou gaan ze Grotenburg opknappen degraderen ze.
U MAD?
  woensdag 2 juni 2021 @ 19:22:17 #193
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199721196
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:36 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

is het definitief? Dus Uerdingen naar West? Dacht dat ze een investeerder hadden gevonden die de schulden over zou nemen? Zonde... nou gaan ze Grotenburg opknappen degraderen ze.
Yes, staat op Kicker. Is ook gewoon conform de reglementen van de DFB. Grappig trouwens, de laatste 2 keer dat dit gebeurde promoveerde de club die mocht blijven (SC Paderborn en daarvoor Darmstadt 98) 2x achter elkaar maar de Bundesliga. Ook Sportfreunde Siegen mocht ooit blijven en promoveerde een jaar later maar de 2e Bundesliga.
Of Uerdingen in de RW West mag instromen is nog de vraag. Wat ik ervan gelezen heb is ook daar geen voldoende garantie voor afgegeven. Erg zonde inderdaad, maar helaas het risico als je jezelf uitlevert aan één investeerder. Trekt die zich terug ben je gelijk de pineut.
Rini dankjewel.
pi_199721905
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:22 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Yes, staat op Kicker. Is ook gewoon conform de reglementen van de DFB. Grappig trouwens, de laatste 2 keer dat dit gebeurde promoveerde de club die mocht blijven (SC Paderborn en daarvoor Darmstadt 98) 2x achter elkaar maar de Bundesliga. Ook Sportfreunde Siegen mocht ooit blijven en promoveerde een jaar later maar de 2e Bundesliga.
Of Uerdingen in de RW West mag instromen is nog de vraag. Wat ik ervan gelezen heb is ook daar geen voldoende garantie voor afgegeven. Erg zonde inderdaad, maar helaas het risico als je jezelf uitlevert aan één investeerder. Trekt die zich terug ben je gelijk de pineut.
zit die halve zool nu niet bij Duisburg ofzo?
U MAD?
  woensdag 2 juni 2021 @ 20:49:49 #195
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199722271
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 20:27 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

zit die halve zool nu niet bij Duisburg ofzo?
Dat zegt me niks?

Over Wuppertal-BVB II: die rivaliteit kan zeker een rol spelen, maar weer niet of dat zonder noemenswaardig publiek nu ook zo is. Ik hoop dat het geen rol speelt!
Rini dankjewel.
pi_199726982
Ook de Wolfsburg Karusell draait. Van Bommel krijgt waarschijnlijk twee Belgen toegevoegd aan zijn selectie. Aster Vranckx komt over van KV Mechelen en over Köln speler Sebastiaan Bornauw wordt nog onderhandeld. Heeft Casteels ook wat meer aanspraak ;)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zaterdag 5 juni 2021 @ 12:41:42 #197
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199754010
Viktoria gaat in het Ludwig Jahn Stadion spelen:
https://www.kicker.de/vor(...)ielen-806645/artikel
Rini dankjewel.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 14:38:03 #198
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199755358
Essen 0-2 voor, BVB II 1-0 achter. Essen virtueel gepromoveerd nu.
Rini dankjewel.
pi_199756280
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:41 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Viktoria gaat in het Ludwig Jahn Stadion spelen:
https://www.kicker.de/vor(...)ielen-806645/artikel
Gaaf!!
U MAD?
pi_199756313
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 14:38 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Essen 0-2 voor, BVB II 1-0 achter. Essen virtueel gepromoveerd nu.
Dortmund 1-1, Essen rode kaart en 2-0 voor.
20 minuten te spelen.
U MAD?
  zaterdag 5 juni 2021 @ 15:57:46 #201
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199756705
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 15:27 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dortmund 1-1, Essen rode kaart en 2-0 voor.
20 minuten te spelen.
Dortmund II wint uiteindelijk en ook Elversberg heeft het weg, waardoor we twee tweede elftallen rijker zijn in de 3. Liga ;(
Rini dankjewel.
pi_199756905
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 15:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Dortmund II wint uiteindelijk en ook Elversberg heeft het weg, waardoor we twee tweede elftallen rijker zijn in de 3. Liga ;(
dachten we eindelijk van het walgelijke Bayern Munchen af te zijn....
U MAD?
  zaterdag 5 juni 2021 @ 17:18:27 #203
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199757497
Daar zijn we ook vanaf :P
Rini dankjewel.
pi_199799400
Een apart verhaal over treiterspits Silas van Vfb Stuttgart. Zijn onuitspreekbare naam Wamangituka is vals. Hij schijnt na drie maanden schengenvisum niet teruggekeerd te zijn naar Kongo en door een tussenpersoon aan een valse identiteit te zijn geholpen. Doel: er voor zorgen dat zijn club in Kongo geen transfervergoeding voor hem kreeg en de tussenpersoon (die zich als zaakwaarnemer had opgedrongen) aan de volledige transfersom helpen. De zaakwaarnemer Het criminele stuk tuig van de richel blijkt naast Silas nog meer voetballers uit Afrika zo naar Duitsland en Frankrijk geloodst te hebben en hun salaris in te houden.

https://www.kicker.de/vfb(...)vumpa-806862/artikel
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199908387
Rasenball gaat zn ondergang tegemoet. Windbuil achim beierlorzer (eerder nog geschorst, niet eens ontslagen bij Mainz) wordt namelijk assistent van hoofdtrainer Jesse Marsch. Gecondoleerd

On a better note, Rick van Drongelen verlaat HSV voor Union Berlin

twitter


Edit vanwege autocorrectie

[ Bericht 36% gewijzigd door Sabata op 16-06-2021 11:34:47 ]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199908780
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 10:53 schreef Sabata het volgende:
On a better note, Mick van Drongelen verlaat HSV voor Union Berlin
Mooie stap omhoog.
  zaterdag 19 juni 2021 @ 15:30:31 #207
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199960637
TSV Havelse is de laatste ploeg die zich gekwalificeerd heeft voor de 3. Liga, die overigens al over een maand begint. Helaas redde Schweinfurt 05 het niet.
Havelse zal zijn wedstrijden in het Niedersachsen stadion van Hannover gaan spelen.
Rini dankjewel.
  zaterdag 19 juni 2021 @ 15:31:43 #208
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199960666
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:20 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Mooie stap omhoog.
Hahaha, bizar hè? Ik was ooit bij Union Berlijn-BFC Dynamo in de Regionalliga nog. 8-0 voor Union. Toen speelden ze een divisie lager dan HSV II..
Rini dankjewel.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 00:13:20 #209
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_200051200

Voor de muzikale fijnproevers.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  Moderator donderdag 5 augustus 2021 @ 19:10:34 #210
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_200760494
Stukje doping.

twitter
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_200760779
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 19:10 schreef onlogisch het volgende:
Stukje doping.

[ twitter ]
Het Robin van Persie dieet? :')
pi_200819564
twitter


:')
pi_200819573
buikpijn.gif
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_200819625
Wisselfout Van Bommel: reglementaire uitschakeling Wolfsburg dreigt

Mark van Bommel is zondagavond in de fout gegaan door tijdens het bekerduel van VfL Wolfsburg met Preussen Münster zes keer te wisselen. Dat is een keer te veel, waardoor nu reglementaire uitschakeling dreigt.

Van Bommel en de andere technisch verantwoordelijken bij Wolfsburg willen volgens Kicker nog niet reageren op het voorval, maar de fout valt niet te ontkennen. In de reguliere speeltijd bracht de oud-international drie verse krachten binnen de lijnen, in de verlenging kwamen er daar nog eens drie bij. Dat terwijl het maximaal toegestane aantal wissels toch echt vijf is. Admir Mehmedi had niet meer in de ploeg mogen komen.

Volgens Kicker hebben meerdere leden van de technische staf van Wolfsburg bij de vierde official gecheckt of het nog toegestaan was te wisselen. Op dat moment kwam er geen signaal dat het maximale aantal invallers al was bereikt, maar scheidsrechter Christian Dingert heeft de fout wel opgenomen in zijn wedstrijdrapport. Het is nu wachten op uitsluitsel van de Duitse voetbalbond (DFB).

https://www.vi.nl/nieuws/(...)ing-wolfsburg-dreigt
pi_200819678
Lol. Die haalt oktober niet.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 augustus 2021 @ 20:57:33 #216
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200819874
Van de Bundesligaclubs falen SpVgg Greuther Fürth (tegen SV Babelsberg 03 [IV]) en Eintracht Frankfurt (tegen SV Waldhof Mannheim [III]) in de DFB Pokal
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_200820220
Ach Mark, hahaha
pi_200820869
Mark sukkeltje. Waarom zou je ook de regels leren....
No bitch to me
pi_200821178
Wolfsburg heeft nu al spijt van het aanstellen van nobody Van Bommel :D
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_200821617
Benieuwd of Feldwebel Kevin gelijk mee mag wieberen in oktober of nog even tussenpaus is. Niet zeker of ik General Von Bommels aanstelling nu een epische miskleun vindt, of geweldig vanwege de nu al zich uitbetalende amusementswaarde
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 9 augustus 2021 @ 22:45:23 #221
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_200837549
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 20:44 schreef T3hTommay het volgende:
Wisselfout Van Bommel: reglementaire uitschakeling Wolfsburg dreigt

Mark van Bommel is zondagavond in de fout gegaan door tijdens het bekerduel van VfL Wolfsburg met Preussen Münster zes keer te wisselen. Dat is een keer te veel, waardoor nu reglementaire uitschakeling dreigt.

Van Bommel en de andere technisch verantwoordelijken bij Wolfsburg willen volgens Kicker nog niet reageren op het voorval, maar de fout valt niet te ontkennen. In de reguliere speeltijd bracht de oud-international drie verse krachten binnen de lijnen, in de verlenging kwamen er daar nog eens drie bij. Dat terwijl het maximaal toegestane aantal wissels toch echt vijf is. Admir Mehmedi had niet meer in de ploeg mogen komen.

Volgens Kicker hebben meerdere leden van de technische staf van Wolfsburg bij de vierde official gecheckt of het nog toegestaan was te wisselen. Op dat moment kwam er geen signaal dat het maximale aantal invallers al was bereikt, maar scheidsrechter Christian Dingert heeft de fout wel opgenomen in zijn wedstrijdrapport. Het is nu wachten op uitsluitsel van de Duitse voetbalbond (DFB).

https://www.vi.nl/nieuws/(...)ing-wolfsburg-dreigt
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:29:49 #222
7889 tong80
Spleenheup
pi_200847845
:D

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_200847891
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 22:00 schreef Shreyas het volgende:
Wolfsburg heeft nu al spijt van het aanstellen van nobody Van Bommel :D
het is nobuddie
U MAD?
pi_200870009
Hoe is het in andere landen (zoals in Duitsland) het geregeld met toeschouwers ? ,mag er weer publiek bij of zijn het nog lege stadions ??
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_200874206
Ik zag iets van Aki Watzke ( voorzitter BVB) voorbij komen die alleen gevaccineerde of genezen toeschouwers bij BVB binnen wilde laten. Schijnbaar mogen er op de eerste speeldag 25000 toeschouwers komen kijken.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_200874542
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 11:27 schreef Sabata het volgende:
Ik zag iets van Aki Watzke ( voorzitter BVB) voorbij komen die alleen gevaccineerde of genezen toeschouwers bij BVB binnen wilde laten. Schijnbaar mogen er op de eerste speeldag 25000 toeschouwers komen kijken.
Mwah matig. Dat wordt dus geen losse kaartverkoop voor Nederlanders dit jaar.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  donderdag 12 augustus 2021 @ 17:28:16 #227
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_200879286
twitter
pi_200895094
Nieuwkomer Viaplay stunt met gratis Bundesliga
quote:
Viaplay mag ook dit seizoen alle wedstrijden uitzenden, maar heeft zijn Nederlandse streamingdienst nog helemaal niet gereed.

Om de fans tegemoet te komen, worden alle wedstrijden voorlopig gratis uitgezonden met Engels commentaar via het officiële YouTube-kanaal van de Bundesliga, zo maakte Viaplay-eigenaar NENT Group vrijdagmiddag bekend.
https://www.telegraaf.nl/(...)et-gratis-bundesliga
  Trouwste user 2022 vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:33:15 #229
7889 tong80
Spleenheup
pi_200896079
Dit seizoen met extra belangstelling de Tweede Bundesliga volgen.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_200897119
Ik las ergens dat het ook op sat.1 komt, weet alleen niet of er dan een lock komt voor Nederland op dat tijdstip.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_200898708
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 18:31 schreef Aiciu het volgende:
Ik las ergens dat het ook op sat.1 komt, weet alleen niet of er dan een lock komt voor Nederland op dat tijdstip.
Waarschijnlijk geen lock. Maar dat is alleen de eerste wedstrijd. Die is altijd op het open net in Duitsland. Was eerst bij ARD/ZDF.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:41:02 #233
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_200899730
Daar werd een 1-op-1 grandioos verneukt :')
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:57:03 #235
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_200899954
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 18:31 schreef Aiciu het volgende:
Ik las ergens dat het ook op sat.1 komt, weet alleen niet of er dan een lock komt voor Nederland op dat tijdstip.
Ik kijk nu op sat 1 vanuit nl :7 *O*
  Redactie Sport vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:10:36 #236
274204 crew  Mexicanobakker
pi_200900170
SommerGOD
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_200900230
En daar issie weer. Robert Lewangoalski _O_
  Redactie Sport vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:16:26 #238
274204 crew  Mexicanobakker
pi_200900238
Jammer, nu kon Sommer hem een keertje niet pakken :{
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_200901183
Knotsgek.
pi_200901204
Ongekend dat Bayern met zulke situaties wegkomt. Zeker de eerste is een 100% strafschop, de tweede vind ik 90% zeker.

Waarschijnlijk 1-2 over 6 minuten
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:26:15 #241
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200901342
Jeetje, gelijk xG in beeld
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:26:26 #242
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_200901344
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 22:15 schreef RudyL het volgende:
Ongekend dat Bayern met zulke situaties wegkomt. Zeker de eerste is een 100% strafschop, de tweede vind ik 90% zeker.

Waarschijnlijk 1-2 over 6 minuten
Kimmich stond niet goed afgesteld gelukkig :@
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:53:13 #243
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_200906113
Echt onzin dat Bayern altijd met 11 spelers en de var speelt. Zonder hulp zou het nog een heel klein beetje spannender zijn in de Bundesliga
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_200909738
Wout heeft zijn eerste alweer.
pi_200909771
Bakker heeft Slinkgraven nu al uit de basis gespeeld zie ik.
pi_200909775
Apart hoe Flekken die kans van Hoffenheim stopte, door letterlijk op de bal te gaan zitten >:)

Riemann van Bochum en Ortega zijn wederom goede investeringen in Fantasy bundesliga. Nu al beide vier gepakte schoten en een geredde penalty voor Riemann. Zou scorito ook eens gebruik van moeten maken, zo'n saved shots statistiek
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:02:06 #248
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_200912028
Wat is er met Kiel aan de hand??
pi_200912275
Haaland alweer 2 assists en een goaltje
pi_200912739
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 19:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wat is er met Kiel aan de hand??
Al na de nederlaag tegen de "Kiez-club" (st Pauli dus), vond coach Werner dat Kiel zowat alles miste wat ze vorig jaar zo sterk maakte:
- geen werklust
- geen felheid
- geen besluitvaardigheid
- geen orde in het spel
- geen druk zetten als ze niet aan de bal waren

Nu dus weer verloren tegen Jahn Regensburg. Wordt een lang jaar voor de Ooievaars
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_200913696
Uitgerekend in het weekend dat ik op vakantie ga, beginnen de Bundesliga voetballers weer. Was erg leuk om vandaag op de autoradio naar HR Radio te luisteren in de Liga Konferenz

- Gisteren dus begonnen we in Mönchengladbach met Bayern tegen Gladbach. En de thuisploeg liet de rekordmeister er wel voor werken in het begin. Plea en Stindl waren al de gevaarlijkste mannen in de eerste minuten, en toen Plea door Stindl werd aangespeeld zowaar, Gladbach op 1-0. Het duurde even voor Bayern de informatie verwerkt had en langzaam klikte het elftal toch ineen: Sommer stopte nog een mooie kans van Lewandowski twee keer, pas laat in de eerste helft maakte de Poolse topschutter gelijk. In de tweede helft veel kansen, maar geen goals. Wel nog twee keer botsingen tussen nieuwkomer Dayot en Marcus Thuram, die twee keer om een strafschop smeekte, en hem na review door VAR Christian "altijd een controversiele beslissing" Dingert twee keer niet kreeg. Eindstand 1-1. Eigenlijk zoals gewoonlijk, slechte start, maar ze breien het naar volgend jaar wel recht in Beieren.
- Voor Wolfsburg is de aanstelling van Von Bommel een vloek én een zege. Een vloek omdat het helemaal niet rustig of goed is gegaan in de voorbereiding, een zege voor de media die heel veel te melden hebben aan entertainment waarde. Als de club voor elke sneer na die 6e wissel tegen Preussen Munster een euro per bericht had gekregen, hadden ze Haaland van Dortmund kunnen kopen. Toch is het niet de eerste keer. Erik Gerets had al eens een fout gemaakt tegen de amateurs van FC Kölle door de geschorste Hristov op te stellen. De thuisploeg vloog er tegen promovendus Bochum hard in met twee kansen in twee minuten, eerst maaide Weghorst over de bal waarna Baku op de lat schoot, een treffer van Steffen ging er niet in door hand van Tesche. Rood en penalty voor Weghorst. Maar Bochum heeft nog keeper Manuel Riemann, stopte 17 penalties in de 2. Liga, nr 18 werd de eerste gestopte penalty in de Bundesliga. Weghorst baalde, maar scoorde later alsnog de 1-0 uit in een ingooi/corner van Mbabu (gooit bijna net zover als Delap dat jong). Een uurlang kon Wolfsburg het gevraagde aggressieve tempo volhouden, maar Weghorst stuitte nog twee keer op Riemann. Daarna was de lucht eruit, maar Bochum kon een opgelegde kans niet afmaken (Casteels kreeg een bal recht op zich af). 1-0 de eindstand.
- Vorig jaar was Vfb Stuttgart een geheimtipp voor fantasygames, je zou zeggen dat sommige spelletjes dus hun lesje hebben geleerd. Maar ik verbaas me hoe goedkoop een aantal spelers nog steeds zijn ingedeeld. Gregor Kobel vertrok naar BVB en werd op doel vervangen door Florian Müller, treiterspits Silas is na het schandaal rond zijn valse registratie nog geschorst en werd vervangen door Förster, El Ghaddiou moest invallen voor een zieke Kalezic (corona besmetting). Het leek erger te worden tegen promovendus Greuther Fürth toen al na 9 minuten nieuwkomer Karazor met een spierblessure uitviel. Toch kwamen de Schwaben goed voor de dag. Eerste goal van Massimo ging vanwege vermeend buitenspel niet door, maar ninja-aanvoerder Endo (nooit zie je hem en ineens staat ie bij de tweede paal) werkte toch de 1-0 binnen. Daarna ging het snel: 6 minuten later scoorde invaller Klement op aangeven van Borna Sosa. De Portugees gaf in de tweede helft de voorzet waar uit de altijd vervelende Mark Oliver Kempf weer eens scoorde en was toen helemaal off to the races, derde voorzet op El Ghaddiou, en vierde voorzet weer op Kempf. 5-0. Maar dat werd niet de eindstand, Abiama en Leweling fabriceerden nog een eretreffer. Förster, Kempf, Sosa, onthou die namen. Als Kalezic ook weer in vorm is zijn die vier goede puntenpakkers.
- Een Zwitsers duel in Berlijn tussen Union Berlin en Bayer04. Met Urs Fischer en Gerardo Seoane (beiden ook nog uit Luzern) zaten twee Zwitserse trainers op de bank een strategie te bedenken om de verdediging van de tegenstander in gatenkaas te veranderen. De eerste klap van die Eisernen was meteen goed: Kruse zette voor op Awoniyi, Frimpong en Kossounou keken vooral ingespannen toe hoe de Nigeriaan de bal in het doel joeg. De Werkself repareerde het in de 12e minuut nadat Demirbay Diaby aanspeelde en de 1-1 erin lag. In de tweede helft wisselde Fischer Voglsammer en Oztunali in de ploeg, die allebij twee kansen er niet in kregen. Ook Diaby en Schick misten kort na elkaar in de 78e minuut. Eindstand 1-1
- Bij Bielefeld tegen Freiburg traden twee teams aan die niet veel scoren, maar wel goed verdedigen. Bielefeld is een aantal man kwijt geraakt (Doan terug naar PSV, Voglsammer naar Union), maar hun reflexkeeper Ortega is ondanks interesse uit Tsjechië gebleven. Hij kon meteen aan de bak met een aantal corners. Aan de andere kant vuurde nieuwe spits Lasmer een keer op het doel van Mark Flekken, maar die ging over. De Kerkrader gleed daarna uit toen Klos de bal op Okugawa speelde, en met wat geluk viel hij precies op de bal zodat de Japanner er niet meer bij kan. Okugawa probeerde het nog twee keer, maar nu keerde Flekken bewust. Aan het eind geen doelpunten. Flekken had 6 gepakte schoten op zijn naam, Ortega kwam tot 9 reddingen.
- TSG Hoffenheim begon zijn BuLi campagne uit tegen Augsburg en had het zwaar in het begin. Gumny en Hahn waren een paar keer gevaarlijk, maar nadat Raume met een onstuimige tackle Hahn tegen een dugout liet crashen kwam er even weinig gevaar meer van hem. Kramaric kreeg twee kansen kort na elkaar, maar nu lag Gikièwicz in de weg. De derde was wel raak, nu met Kramaric als aangever en Brun Larsen die de ninja-act van Stuttgart's Endo nadeed (inkoppen tweede paal). Ver in de tweede helft maakte invaller Adamyan de tweede voor de gasten na opnieuw een voorzet van Kramaric. En de Kroaat had een derde assist op Georgi Rutter in huis. De laatste treffer van Rudy was helaas een teken dat het "Fussball ohne Eier" weer terug dreigt te komen in Augsburg bij tegenslag, men liet hem gewoon vrij doorlopen concentreerde zich op Rutter, die ze echter niet aanpakten.
- Net afgelopen, de mattenklopperij van BVB tegen Frankfurt. Een beetje ondergesneeuwd door het Wolfsburg theater was de uitschakeling van Frankfurt tegen Waldhof Mannheim, en helaas zette de malaise zich door. In de 23e minuut was Haaland weg na een pass van Hazard, Reus liep het gestopte schot binnen voor de 1-0. Vier minuten later kwam Frankfurt gelijk dankzij een eigen goal van Ex-Fortunees Passlack. Hazard breide het recht met de 2-1 op aangeven van Haaland en die scoorde zelf de 3-1. In de tweede helft pakte Haaland nóg een assist op Reyna en een goal mee. Frankfurt deed via Hauge nog iets terug om de eer te redden, maar veel zat er niet meer in.

Morgen nog ontvangt Mainz thuis Rasenball om 1530u en speelt Köln om 1730 tegen Hertha. Bovenaan voorlopig Stuttgart en Hoffenheim met een doelsaldo van +4
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_200921396
twitter
Gerd is niet meer.
pi_200921525
Wie heeft het mooiste shirt?



https://www.footyheadline(...)2-home-kits.html?m=1

[ Bericht 20% gewijzigd door Nober op 15-08-2021 14:02:26 ]
  zondag 15 augustus 2021 @ 13:47:04 #254
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_200921532
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 13:35 schreef Bolasie het volgende:
[ twitter ]Gerd is niet meer.
-O-
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_200921563
quote:
Hoffenheim dan maar
pi_200921616
quote:
Greuther Fürth! :D
  zondag 15 augustus 2021 @ 14:03:35 #257
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_200921689
quote:
Arminia.
pi_200922252
quote:
oef wat een saaiigheid... Bielefeld dan maar.
U MAD?
  zondag 15 augustus 2021 @ 15:10:43 #259
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_200922487
Werder is een parodie :')
pi_200925070
Vanmiddag speelde FSV Mainz thuis tegen Rasenball. En van te voren zag het er gitzwart voor de Basterds, want ze hadden maar liefst 12 man in quarantaine wegens corona, en moesten in één training zes vervangers zien in te passen uit de nog fitte reserves. De Oost-Duitsers hadden de volledige selectie fit en alle aankopen konden op speeltijd rekenen (waaronder goalgetter Andre Silva). Hoewel de gasten het eerste gevaar stichtte via Angelino, was het tot ieders verrassing Mainz dat de leiding nam via Niakathé, die een slecht verwerkte bal van Mukiele er in schoot. Tekenend voor het verschil in inzet, Nkunku die op zijn gemakje het Mainzer strafschop indribbelde en dacht te scoren, Tauer die in zijn eerste BuLi-wedstrijd vol de sliding inzet, 50% op rood of een zwaar geblesseerde Rasenballer. Maar alles gaat goed hij plukt Nkunku zonder geweld de bal van de voet. St Juste zou trots zijn geweest. Rasenball probeerde wel nog van alles, maar vooral Silva zat in de tang bij Hack, Bell of Niakathe en verloor bijna alle kopduels. In het slot mikte hij net over de lat en kreeg ook Niakhate de bal er niet in aan de andere kant. Het bleef 1-0, winst voor Bo Svensson op zijn ex RB collega Marsch. Ouch
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_200927603
Laatste wedstrijd ging in Keulen tussen de plaatselijke FC en Hertha BSC. Geen nieuwe trainer bij de gasten, Pal Dardai blijft, maar de TD is wel nieuw, Fredi Bobic komt over van Frankfurt. Aan de andere kant is Friedhelm Funkel weer opzij gestapt en de op een na meest explosieve trainer van 2 Bundesliga's neemt zijn plek in. Steffen Baumgart kwam over Paderborn >:) De zwarte honkbalpet en het rode t-shirt zijn vervangen door een nette witte polo en een witte workman's cap (je moet wel op sjiek gaan ook al ben je een volksjunge), de ontploffingen langs de lijn en het nijdige kauwen op kauwgum bleef. En Baumgart had reden om nijdig te zijn want Hertha startte prima ondanks een geïmproviseerde voorhoede (Jovetic en Serdar vervingen Selke en Lukabakio) en kwam vlug op 0-1 door Jovetic. Die werkte vrolijk aan zijn statistieken met nog 2 kansen maar die gingen er niet in.

Kölle had wat moeite om aan de bal gevaarlijk te worden, maar zodra er gegenpressing mogelijk was gooide de thuisploeg er zich helemaal in, precies zoals Baumgart ook Paderborn had laten spelen de afgelopen jaren. En vlak voor de pauze was het raak door Modeste, die Marten Dardai onderuit veegde en raak kopte. De Berliner waren woest, maar ook de VAR draaide de gelijkmaker niet meer terug. Na de rust ging de Keulse stormloop verder en moest Schwolow handelend optreden tegen Kainz en Shkiri. De tweede kans van Kainz (een kopbal) ging er wel in en de Oostenrijker had de smaak te pakken, want hij gleed ook de 3-1 binnen twee minuten daarna. Daardoor leek Hertha zo geschokt dat ze pas wakker werden 10 minuten voor tijd, toen Lukebakio erin kwam. Ondanks twee kansen en een afgekeurd doelpunt van Ascacibar hadden de Geissböcke Baumgart daarmee een unicum bezorgd, de eerste FC Kölle trainer in 10 jaar die zijn debuutmatch wint.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_200927969
Het super project Hertha komt nog niet echt van de grond.
  maandag 16 augustus 2021 @ 01:33:41 #263
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_200930982
Ga het op deze manier niet echt volgen ..
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_200939999
quote:
1s.gif Op zondag 15 augustus 2021 15:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
Werder is een parodie :')
3 wedstrijden gespeeld: gelijk tegen Hannover, gewonnen van Fortuna, verloren van Paderborn. En eruit in de beker tegen Osnabrück. Nauwelijks geld voor versterking, maar één eigenlijk die ze per se willen. Giakoumakis

https://www.fcupdate.nl/v(...)ng-voor-giakoumakis/

Benieuwd of ze A) Giako zo gek krijgen dat ie komt (moet ie weer in de kelder gaan voetballen) B) of ze VVV zo gek krijgen hem te laten gaan. 2 miljoen vraagt Venlo. Ook vanuit Frankrijk en Spanje is nog interesse.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 16 augustus 2021 @ 18:36:05 #266
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200940296
twitter


@onlogisch
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 16 augustus 2021 @ 18:45:58 #267
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_200940453
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 18:36 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

@:onlogisch
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_200940578
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_200940855
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
  maandag 16 augustus 2021 @ 19:11:45 #270
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_200940875
quote:
Dat was ook een hele mooie.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_200942088
van Bommel is een parodie op een voetbalclub
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_200944962
Ritsu Doan lijkt weer terug naar Duitsland te gaan. 2. Liga club Hannover én Bundesligisten Frankfurt en Mainz hebben interesse
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 16 augustus 2021 @ 22:59:18 #273
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_200945394
quote:
Wat een heerlijke scene. _O-

Bijna net zo mooi als good ol' Vincent.

pi_200947549
HSV, Schalke en Bremen lekkere competitiestart :')

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2021 08:58:34 ]
pi_200949900
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 08:55 schreef MCH het volgende:
HSV, Schalke en Bremen lekkere competitiestart :')
:D

Het is nog vroeg maar om na 3 potjes al een verlies en een gelijkspel te hebben :')
pi_200949928
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 11:55 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
:D

Het is nog vroeg maar om na 3 potjes al een verlies en een gelijkspel te hebben :')
1-4 thuis verliezen is gewoon schandalig voor Bremen
pi_200950271
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 11:57 schreef MCH het volgende:

[..]
1-4 thuis verliezen is gewoon schandalig voor Bremen
Dit jaar wel weer eens de Nordderby :P
pi_200950341
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:20 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Dit jaar wel weer eens de Nordderby :P
Heel veel derbies, Hannover (nog zo'n afgegleden club), HSV, St Pauli?
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:23:14 #279
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_200955988
Duitse Supercup op Sat1 te volgen
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:48:19 #281
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_200956332
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 08:55 schreef MCH het volgende:
HSV, Schalke en Bremen lekkere competitiestart :')
In dit rijtje svp Düsseldorf niet vergeten!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_200956738
#Dortmund XI: Kobel, Passlack, Witsel, Akanji, Schulz, Bellingham, Dahoud, Reyna, Moukoko, Reus, Haaland.

#Bayern XI: Neuer, Stanisic, Upamecano, Sule, Davies, Coman, Kimmich, Muller, Goretzka, Gnabry, Lewandowski.

twitter


Malen moet nog aan de bak.

[ Bericht 77% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2021 20:19:05 ]
pi_200956894
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 20:13 schreef Bolasie het volgende:
#Dortmund XI: Kobel, Passlack, Witsel, Akanji, Schulz, Bellingham, Dahoud, Reyna, Moukoko, Reus, Haaland.

#Bayern XI: Neuer, Stanisic, Upamecano, Sule, Davies, Coman, Kimmich, Muller, Goretzka, Gnabry, Lewandowski.

[ twitter ]

Malen moet nog aan de bak.
Had FdB toch gelijk met Malen :T
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:32:26 #284
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_200957113
Lekker weertje daar
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_200957129
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 21:25 schreef Makamba_ het volgende:
Het super project Hertha komt nog niet echt van de grond.
die kunnen er zomaar uit vliegen
U MAD?
pi_200957142
Ik zit klaar voor de Jude Bellingham show.
pi_200957163
Witsel achterin? Dat is ook niet uit luxe. Aldus mijn livescore hé.
U MAD?
pi_200957214
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 20:34 schreef de_boswachter het volgende:
Witsel achterin? Dat is ook niet uit luxe. Aldus mijn livescore hé.
Tegen Frankfurt en Brugge ook op die positie gespeeld. Zal wel uit nood zijn gezien de vele blessures van o.a. Can en Hummels.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2021 20:38:14 ]
pi_200957280
Hollands weertje daar wel.
Het is koud, het is guur....
pi_200957503
Wat een redding.
pi_200957504
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 20:20 schreef MCH het volgende:

[..]
Had FdB toch gelijk met Malen :T
En reken maar dat Rose streng is op fitheid. Ooit een keer in Australië niet verlengd omdat hij zijn spelers te hard zou laten trainen.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_200957660
Upamecano v Håland is genot. Wat een beesten.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:09:53 #293
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_200957841
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:01 schreef Bolasie het volgende:
Upamecano v Håland is genot. Wat een beesten.
Upamecano, hoerenzoon met zijn Kölner vrienden
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_200957947
Lewa _O_
pi_200957948
hacha-cha, daar is ie weer. Lewangolski, jawolski
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_200957950
Fenomeen. _O_
Het is koud, het is guur....
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:15:04 #297
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_200957952
Lewagenotski
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_200957953
Onhoudbaar.
pi_200957955
Geweldige eerste helft zeg.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:15:06 #300
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_200957956
Wat een spits.
pi_200957961
dicht
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')