Hahaha, mooie dat!quote:Op woensdag 28 april 2021 22:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik stond ooit met Lonaa bij een bushalte na een heerlijk avondje uit eten. Ik graaide in mijn broekzak en oh kijk, de kassabon van het restaurant waar we net waren. Achthonderdnogwat euroHet eten was echt lekker hoor, maar niet zó lekker. Komma stond beetje verkeerd. Snel terug gegaan en kreeg het geld terug gestort op mijn rekening.
Het moet écht een heel heel fantastisch kledingstuk zijn, wil ik het de moeite van strijken waard vindenquote:Op woensdag 28 april 2021 22:17 schreef AnneX het volgende:
Team strijktheedoeken - shirts - overhemden - pantalons - katoenen zomerspul - slopen.
Film erbij.
Ruikt zo lekker ook. En het past beter in de kast, of op de plank.
En meestal komt het dan al niet in huis. Ik winkel gedeeltelijk door mouwen en broekspijpen in elkaar te kreukelen en te kijken hoe het terugplooit.quote:Op woensdag 28 april 2021 22:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Het moet écht een heel heel fantastisch kledingstuk zijn niet uitzien als het ongestreken is, wil ik het de moeite van strijken waard vinden
Zo lieten ze ons niet zo lang geleden bij een hotel stilletjes 77 euro fooi betalen voor een diner van 70. De volgende ochtend bij het uitchecken pas, Mrs V ratste zo de pinpas door dat ding toen ik opeens wakker werd uit mijn telefoon met eenquote:Op woensdag 28 april 2021 22:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik stond ooit met Lonaa bij een bushalte na een heerlijk avondje uit eten. Ik graaide in mijn broekzak en oh kijk, de kassabon van het restaurant waar we net waren. Achthonderdnogwat euroHet eten was echt lekker hoor, maar niet zó lekker. Komma stond beetje verkeerd. Snel terug gegaan en kreeg het geld terug gestort op mijn rekening.
Feestjurkje, maxquote:Op woensdag 28 april 2021 22:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En meestal komt het dan al niet in huis. Ik winkel gedeeltelijk door mouwen en broekspijpen in elkaar te kreukelen en te kijken hoe het terugplooit.
Uh das hetzelfde toch?quote:Op woensdag 28 april 2021 22:41 schreef Blues het volgende:
Strijken!
Ik denk eens in het half jaar een overhemd of blouse.
Dank! Heb er zo'n hekel aan als mensen dat verkeerd zeggenquote:Op woensdag 28 april 2021 22:48 schreef Blues het volgende:
[..]
Overhemd = M
Blouse = V
Blues = V
Bloes ook.
Iron me like one of your French girlsquote:Op woensdag 28 april 2021 22:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Feestjurkje, max
Niks voor normaal dragen. Ik kijk nog liever de film de Titanic nog een keer dan strijken
Ik zie nu Ed Gein voor mequote:Op woensdag 28 april 2021 23:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Iron me like one of your French girls
Aha.quote:Op woensdag 28 april 2021 22:48 schreef Blues het volgende:
[..]
Overhemd = M
Blouse = V
Blues = V
Bloes ook.
Ja, dat is precies wat ik had verwacht. Want wie zich al aan maatregelen hield, die hield zich ook aan de avondklok. En wie mensen met te veel anderen bleef bezoeken/feestjes, die hield zich ook niet aan de avondklok.quote:Op donderdag 29 april 2021 07:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ennnnn..... avondklok lijkt nauwelijks effect te hebben gehad op het aantal ziekenhuisopnames![]()
Niet naar kantoor gaan werkt beter.... sterkte P!
Dat zegt Kuipers, die daar echt niet alle informatie toe heeftquote:Op donderdag 29 april 2021 07:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ennnnn..... avondklok lijkt nauwelijks effect te hebben gehad op het aantal ziekenhuisopnames![]()
Niet naar kantoor gaan werkt beter.... sterkte P!
Ik ken niemand die dacht dat het ging helpen, jij wel?quote:Op donderdag 29 april 2021 08:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
En zo kan iedereen er lekker zn eigen gelijk aan ophangen
Yepquote:Op donderdag 29 april 2021 08:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
En zo kan iedereen er lekker zn eigen gelijk aan ophangen
Zo smooth.quote:Op donderdag 29 april 2021 08:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Yep
Discussie gaat nu over in vaccinatiebewijs/paspoort ja/nee en over die avondklok hebben we het niet meer
Ik ken ze welquote:Op donderdag 29 april 2021 08:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ken niemand die dacht dat het ging helpen, jij wel?
Ik zei ook ‘lijkt’quote:Op donderdag 29 april 2021 08:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat zegt Kuipers, die daar echt niet alle informatie toe heeft
Ik denk dat je het gezien hoe er data verzameld werd en hoe ie tegelijkertijd met andere maatregelen werd ingevoerd én weer uitgefaseerd, het nooit helemaal gaat horen hoe effectief het al dan niet was
Extraveel die pijnlijke bewegen, dan is het sneller overquote:Op donderdag 29 april 2021 09:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Zit te wachten op mensen in een call. Maar al 3 van de 5 hebben afgezegd. en de 4e komt niet online! Bekijk het dan maar, heb nog genoeg te doen.
Wat vervelend FFT van die herriemakers. Wat daar nou leuk aan is? Mooie muziek harder willen horen kan ik me alles bij voorstellen, maar motoren?
T is maar goed dat ze me links hebben geprikt. Nergens last van alleen van m'n bovenarm. Heerlijk geslapen, maar omdraaien om m'n wekker uitzetten was niet grappig, was meteen klaar wakker. en om te typen (wat dus weer niet pijnlijk is), moest ik wel met rechts m'n arm op de tafel tillen. Als dit alles is, helemaal prima.
Ik heb NLiB wel even overgeslagen vandaagquote:Op donderdag 29 april 2021 10:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Extraveel die pijnlijke bewegen, dan is het sneller over![]()
Verspreid en neem over dat lijf, gij Comirnaty
Laten we snel de horeca half open gooien!quote:Op donderdag 29 april 2021 08:00 schreef Isabeau het volgende:
GoedemorgenWe hebben waarschijnlijk nog niet eerder zoveel besmettingen gehad als nu, las ik ook nog.
Kan toch ook niet, gezien, zoals je zelf al zei, tig andere maatregelen er doorheen hebben gelopen. En honderd andere bekende en onbekende variabelen met tig al even onbekende interacties.quote:Op donderdag 29 april 2021 08:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ken ze wel
Ik behoor er zelf niet toe maar wil het wel graag zien eigenlijk of dat ook klopt
Maar gezien de vragen erover om aan te tonen maandenlang netjes ontweken zijn te beantwoorden, gaan we dat erna ook niet meer horen denk ik
In mijn geval heeft het geholpen in de mensen die ik zag. En ik was vast niet de enige.quote:Op donderdag 29 april 2021 08:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ken niemand die dacht dat het ging helpen, jij wel?
Best kekke titel! Ik zou er nog even een Senior voor gooien gezien je snelheid. Nóg lekkerder bekkendquote:Op donderdag 29 april 2021 11:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb NLiB wel even overgeslagen vandaagMaar ik beweeg genoeg, iedere keer "au" en weer verder.
Gut, ik help een groep inspecteurs met iets dat hun teveel tijd kost en ik in no-time klaar heb. Begrijp net dat daar ook een functie benaming voor isIk ben blijkbaar Energy license coordinator
![]()
![]()
Kloptquote:Op donderdag 29 april 2021 11:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kan toch ook niet, gezien, zoals je zelf al zei, tig andere maatregelen er doorheen hebben gelopen. En honderd andere bekende en onbekende variabelen met tig al even onbekende interacties.
Haha, ik heb jaren geleden ook P.A. uit m'n ondertekening gesloopt. Pesthekel aan dat soort dingen.quote:Op donderdag 29 april 2021 12:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Best kekke titel! Ik zou er nog even een Senior voor gooien gezien je snelheid. Nóg lekkerder bekkend
Ik heb ooit nog eens gevraagd aan iemand wat die afkorting inhield, die man lachen. Ik had geen idee johquote:Op donderdag 29 april 2021 12:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Haha, ik heb jaren geleden ook P.A. uit m'n ondertekening gesloopt. Pesthekel aan dat soort dingen.
Personal Assistant. Denk dan altijd dat je ook schoenen moet poetsen en zo. Ik ben secretaresse, desnoods management assistant en wil iedereen met van alles helpen. Had op kantoor ook altijd een klein naaietui. Maar die leende ik wel uit, ging echt niet bij een ander een afgesprongen knoop aan zetten. Kan je het niet, pech.quote:Op donderdag 29 april 2021 12:15 schreef Blues het volgende:
Physician Assistent?
Ik breek altijd mijn nek over deze term als ik iets in een dossier moet schrijvenmaar omdat ik afkortingen HAAT die artsen vaak gebruiken schrijf ik m lekker voluit
![]()
Achter iemand aan wandelen met z'n tassen en koffers. Koffie brengen. Zakdoekjes voor ze kopen.quote:Op donderdag 29 april 2021 12:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Personal Assistant. Denk dan altijd dat je ook schoenen moet poetsen en zo. Ik ben secretaresse, desnoods management assistant en wil iedereen met van alles helpen. Had op kantoor ook altijd een klein naaietui. Maar die leende ik wel uit, ging echt niet bij een ander een afgesprongen knoop aan zetten. Kan je het niet, pech.
Snap ik.quote:Op donderdag 29 april 2021 12:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Personal Assistant. Denk dan altijd dat je ook schoenen moet poetsen en zo. Ik ben secretaresse, desnoods management assistant en wil iedereen met van alles helpen. Had op kantoor ook altijd een klein naaietui. Maar die leende ik wel uit, ging echt niet bij een ander een afgesprongen knoop aan zetten. Kan je het niet, pech.
Dat is een term die klopt. En er zijn ook PA's, heb er genoeg gekend. Die reizen ook mee de wereld rond, regelen van alles en nog wat ter plekke. Da's een hele andere taakomschrijving. Maar mijn voorgangster hier stelde nogal prijs op die titel.quote:Op donderdag 29 april 2021 12:26 schreef Blues het volgende:
[..]
Snap ik.
Ik ben dan weer Medisch Secretaresse en dat staat wel in mijn handtekening op werk.
Standaard had iedereen Polimedewerker maar dat vinden we te algemeen.
We zitten met Doktersassistenten mét en zonder MTH (medisch technisch handelen) en Med Secs bij elkaar.
Overigens hebben we nu 2 artsen van wie wij koffie krijgen![]()
Vroegah toen je nog voor 1 arts werkte bracht je die nog wel eens koffie.
In het jaar krijt of zo.
Ik ben in te hurenquote:Op donderdag 29 april 2021 12:33 schreef Molo het volgende:
Ik zou wel een personal assistent kunnen gebruiken eigenlijk
Goed om te horenquote:Op donderdag 29 april 2021 12:28 schreef Blues het volgende:
Sterke met je arm Kaat!
Vanavond wordt de 2e grote groep overige zorgmedewerkers in ons zkh geprikt.
Gaat nu hard! Nog 1 sessie en iedereen is gevacct
Hij moet in je neus en keel hoorquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Lijkt me wel vet chillquote:
quote:Op donderdag 29 april 2021 12:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Hij moet in je neus en keel hoor![]()
![]()
Dan ben ik toch de verkeerde straat in geredenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ben nu wel nog meer tegen toegangstesten![]()
Als het in brand staat mailen ze vanzelf nog een keer. Of gaan ze bellenquote:Op donderdag 29 april 2021 12:53 schreef Molo het volgende:
Ik heb drie mails van drie verschillende mensen achter elkaar gehad met daarin 'even een korte vraag'.
Wat natuurlijk absoluut geen korte vraag is, en al helemaal geen kort of snel antwoord is ook.
Ik ga mij eens beraden op passende reacties daarop. Gebeurt steeds vaker en onderhand beetje schijtziek van eigenlijk
Ik noem mijn collega's vaak 'mijn assistent' blijft grappigquote:Op donderdag 29 april 2021 12:33 schreef Molo het volgende:
Ik zou wel een personal assistent kunnen gebruiken eigenlijk
Het zal wel kloppen qua kortheid vd vraag. Het antwoord zal wel niezo kort en/of simpel zijnquote:Op donderdag 29 april 2021 12:53 schreef Molo het volgende:
Ik heb drie mails van drie verschillende mensen achter elkaar gehad met daarin 'even een korte vraag'.
Wat natuurlijk absoluut geen korte vraag is, en al helemaal geen kort of snel antwoord is ook.
Ik ga mij eens beraden op passende reacties daarop. Gebeurt steeds vaker en onderhand beetje schijtziek van eigenlijk
Top voor ons @ Corfu vakantie in september.quote:Op donderdag 29 april 2021 12:33 schreef Molo het volgende:
Nou jongens, daar gaan we!
https://www.nrc.nl/nieuws(...)certificaat-a4041766
Mot ik jou es ff boven in je neus steken tot ie in je oog uitkomt of zoquote:Op donderdag 29 april 2021 13:03 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Zo echt hoor! haha
Zegt ze: dat kriebelt een beetje.
Ben je gek!!?
En drie keer raden wie daar meeste plezier (lees: last) van heeft in the endquote:Op donderdag 29 april 2021 12:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als het in brand staat mailen ze vanzelf nog een keer. Of gaan ze bellen
Nee joh, hele lap tekst als uitleg, meerdere bijlagen met hele mailconversaties bijgevoegdquote:Op donderdag 29 april 2021 13:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Het zal wel kloppen qua kortheid vd vraag. Het antwoord zal wel niezo kort en/of simpel zijn
Even je ventrikels kietelenquote:Op donderdag 29 april 2021 13:03 schreef Blues het volgende:
[..]
Mot ik jou es ff boven in je neus steken tot ie in je oog uitkomt of zo![]()
![]()
Ik maak me ook schuldig aan lange mails, maar pretendeer nooit korte vragen te hebben.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee joh, hele lap tekst als uitleg, meerdere bijlagen met hele mailconversaties bijgevoegd
Heb nu tussenoplossing gemaild. De vraag om de vraag even samen te vatten en bij te voegen waar ik specifiek naar moet kijken.
Lazer op, ga niet tig stukken proza doorwerken zonder uitleg. Luiwammessen
Ik zou echt giftig worden van die ellendige vergaderissues die jij regelmatig hebtquote:Op donderdag 29 april 2021 13:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik maak me ook schuldig aan lange mails, maar pretendeer nooit korte vragen te hebben.
En zadel mensen al zeker niet op met zulke gedrochten als jij beschrijft![]()
Net mini crisis opgelost, helft van een vergadering had de verkeerde aanvangstijd genoteerd. Dus was ‘kwijt’
Het heurt erbij, ben ik bangquote:Op donderdag 29 april 2021 13:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zou echt giftig worden van die ellendige vergaderissues die jij regelmatig hebt![]()
Zo irritant
De ruïne is al mijn hele leven aan het instorten. Hangt nu nog met een paar balkjes aan elkaarquote:Op donderdag 29 april 2021 13:43 schreef Blues het volgende:
Cat en haar Rokende Oogruïne![]()
Wat hebbie dan?
Kwartier gegymd, 1 verdieping + 2trappen gezogen.
Even koffie met hoofdstuk boek en door met nog 1 verdieping
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inmiddels breng ik de gemiddelde leeftijd van de wachtkamer een stuk minder snel naar beneden. Zoals mijn controle meneer zei: ‘dat is toch goed nieuws? Betekent dat je er oud mee wordt.’
Waarop ik zei: ‘en daarom is het toch ook goed nieuws dat ik zoveel tijd tussen afspraken laat. Dan gaat het goed met me’
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Dit is mijn droomquote:Op donderdag 29 april 2021 12:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Achter iemand aan wandelen met z'n tassen en koffers. Koffie brengen. Zakdoekjes voor ze kopen.
Op een miljoenenjachtquote:Op donderdag 29 april 2021 13:50 schreef Vanyel het volgende:
DP als PA.
Dat ze me dan de hele dag GT brengt
Geen GT?quote:Op donderdag 29 april 2021 13:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je moet me juist bij jou uitnodigen zodat we jouw vriezer leeg kennen vreten en jij MIJ drankjes kan brengen. Geen GT, kryptonite.
Ik ben straks veel rijker dan jij dus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op donderdag 29 april 2021 13:59 schreef Kaatje1 het volgende:
PA werkzaamheden gedaan. Paniek uit Noorwegen, in een uurtje vrijwel opgelostIs dat diezelfde persoon waar je een paar weken geleden van alles voor moest regelen waarna bleek dat ze het zelf al geregeld had?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Yepquote:Op donderdag 29 april 2021 14:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Is dat diezelfde persoon waar je een paar weken geleden van alles voor moest regelen waarna bleek dat ze het zelf al geregeld had?
quote:
Urhjg. Ik ben het er allemaal niet mee eens.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Geen GT?
He huh wat?
Het is een droom ja.
Ik wil jou als PA. Bovendien ben ik nu veel rijker dan jij. En misschien keren de kansen nog wel
quote:Op donderdag 29 april 2021 13:50 schreef Vanyel het volgende:
DP als PA.
Dat ze me dan de hele dag GT brengt
je vergeet de *stampvoet*quote:Op donderdag 29 april 2021 14:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Urhjg. Ik ben het er allemaal niet mee eens.
Mmm toch reactie op prik?quote:Op donderdag 29 april 2021 14:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Brrrr...verwarming aangezet. het is 21 gr in huis en ik heb het zo koud.
Normaal is 21 een prima temperatuur.. Maar nu (ik denk aan een reactie op de prik) heb ik het ijs en ijs en ijs koud.quote:Op donderdag 29 april 2021 15:09 schreef fietsie het volgende:
Oow ik heb net de verwarming op 20.5 gezet omdat ik het fris (17 gr) vond. 21 is toch helemaal prima?
Kan ook ergens een windje doorwaaien misschien.quote:Op donderdag 29 april 2021 14:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Brrrr...verwarming aangezet. het is 21 gr in huis en ik heb het zo koud.
Mss even lekker warm douchen!quote:Op donderdag 29 april 2021 15:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Normaal is 21 een prima temperatuur.. Maar nu (ik denk aan een reactie op de prik) heb ik het ijs en ijs en ijs koud.
Heb net even tegen de verwarming aan gezeten en ik warm weer op.
Nee, ik heb alle deuren dicht, geen tocht. Het is nu 22 gr. en wel beter. Nog wel koude neus. Maar het zit echt van bnnen, zal wel door de vaccinatie horen. Is prima en zal ook wel snel weer overgaan.quote:Op donderdag 29 april 2021 15:14 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Kan ook ergens een windje doorwaaien misschien.
Ga ik zo even doen denk ik. Voordat de AH komt. ZIt nog even te wachten op een berichtje uit Noorwegen.quote:
quote:
Misschien idd wat koortsig, hoor je wel na een vaccinatie. Maar is ook zo voorbij dus hoop bij jou ook.quote:Op donderdag 29 april 2021 15:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, ik heb alle deuren dicht, geen tocht. Het is nu 22 gr. en wel beter. Nog wel koude neus. Maar het zit echt van bnnen, zal wel door de vaccinatie horen. Is prima en zal ook wel snel weer overgaan.
Heb jij nog klachten? En collega/vriend?
Jammiequote:Op donderdag 29 april 2021 15:34 schreef PdeHoog het volgende:
HoiAlweer bijna thuis. Inclusief een bezoekje aan de aardbeienteler in ‘s Gravenzande voor vier bakjes heerlijke aardbeien
Blues is gewoon #teamDPquote:
ohhhquote:Op donderdag 29 april 2021 16:17 schreef Tuindier het volgende:
Ik ben al de hele dag een beetje meh, en had ineens enorme zin in uiensoep. Die staat dus nu te pruttelen.
Dat afvallen he.. Onderschat niet wat stress doet met je lichaam! Juist daarvoor heb je meer voedzaams nodig, en door dan ook nog eens minder te eten dan je nodig hebt, zou je lichaam best in een 'houd alles vast!' toestand kunnen gaan! Je kunt niet altijd op alle vlakken winnen, en wat mildheid voor jezelf daarin kan nooit kwaad. /2centsquote:Op donderdag 29 april 2021 16:31 schreef vlindertje89 het volgende:
Data probleem is helemaal gefixt, maar bij daadwerkelijk draaien van de analyses voor het rapport nu weer een ander analyse probleem.. ik word er echt moedeloos van. En ik voelde me sowieso al kut vandaag want gewoon baaldag (afvallen gaat kut ondanks dat ik alles helemaal keurig doe met sporten en bewegen, ik ben moe, het is grijs en kut buiten, enzz) dus ik sta echt op het punt om een potje te janken en een kilo sushi te bestellen voor vanavond.
Dat janken gaat vast nog gebeuren zo, die sushi gaat dat afvallen probleem dan weer niet echt oplossen dus probeer ik maar niet te doen en gewoon te koken wat ik op m'n lijstje had, ondanks dat ik daar echt nul zin in heb. Man, van mij mogen we doorspoelen naar morgen, behalve dat de analyse problemen dan wss nog steeds niet opgelost zijn. Heb ze nu wel bij de meer ervaren statistieker neergelegd dus die moet het maar gaan uitzoeken nu..
Noord-Brabant. Maar mijn meh kan behalve de tijd van de maand ook nog Corona-oorzaken hebben, dus dat schrikt misschien afquote:
Op zo'n dag mag je jezelf best even verwennen. Janken en sushi (ok, dat laatste is voor mij geen optie, zou nog meer janken worden) gewoon doen.quote:Op donderdag 29 april 2021 16:31 schreef vlindertje89 het volgende:
Data probleem is helemaal gefixt, maar bij daadwerkelijk draaien van de analyses voor het rapport nu weer een ander analyse probleem.. ik word er echt moedeloos van. En ik voelde me sowieso al kut vandaag want gewoon baaldag (afvallen gaat kut ondanks dat ik alles helemaal keurig doe met sporten en bewegen, ik ben moe, het is grijs en kut buiten, enzz) dus ik sta echt op het punt om een potje te janken en een kilo sushi te bestellen voor vanavond.
Dat janken gaat vast nog gebeuren zo, die sushi gaat dat afvallen probleem dan weer niet echt oplossen dus probeer ik maar niet te doen en gewoon te koken wat ik op m'n lijstje had, ondanks dat ik daar echt nul zin in heb. Man, van mij mogen we doorspoelen naar morgen, behalve dat de analyse problemen dan wss nog steeds niet opgelost zijn. Heb ze nu wel bij de meer ervaren statistieker neergelegd dus die moet het maar gaan uitzoeken nu..
En ondertussen ga ik maar even op m'n katteninsta (ja mijn katten hebben insta) gluren naar filmpjes van kittens in de hoop dat ik daar wat vrolijker van word.
Waaaa, dat is een blast from the pastquote:Op donderdag 29 april 2021 16:52 schreef Blues het volgende:
HET liedje uit mijn jeugd dat ik als eerste op mn vaders orgel kon spelen gevonden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Alla Turka van Ekseption, jongus wat ben ik BLIJ![]()
![]()
![]()
![]()
Wist niet meer hoe t heette en was al 100 jr op zoek![]()
Ik vind ze nu al niet echt duur eigenlijk? 3 eur voor een bakje van 400gr. Beter dan die van de AH.quote:Op donderdag 29 april 2021 15:57 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jammie
Straks als het aardbeientijd is worden ze weer lekker goedkoop
Ja, dat is ook wel zo. Ik eet opzich niet mega veel onder onderhoud ofzo, maar kan natuurlijk best dat afvallen gewoon niet zo vlot gaat omdat m'n lichaam al genoeg stress heeft ofzo. Thanks.quote:Op donderdag 29 april 2021 16:35 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Dat afvallen he.. Onderschat niet wat stress doet met je lichaam! Juist daarvoor heb je meer voedzaams nodig, en door dan ook nog eens minder te eten dan je nodig hebt, zou je lichaam best in een 'houd alles vast!' toestand kunnen gaan! Je kunt niet altijd op alle vlakken winnen, en wat mildheid voor jezelf daarin kan nooit kwaad. /2cents
Ik heb nu voor n compromis gekozen. Wel bezorgvoer, geen sushi. Over een kwartiertje komt een goedgevulde salade:quote:Op donderdag 29 april 2021 16:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Op zo'n dag mag je jezelf best even verwennen. Janken en sushi (ok, dat laatste is voor mij geen optie, zou nog meer janken worden) gewoon doen.
En katten insta ??? Misschien een idee om de Diva's ook een eigen pagina te geven.
Ken jij Eric en Ollie op instagram? Zo leuk
quote:Op donderdag 29 april 2021 16:52 schreef Blues het volgende:
HET liedje uit mijn jeugd dat ik als eerste op mn vaders orgel kon spelen gevonden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben aan het lezen over intuitief eten en hoe je lichaam zich alleen maar verzet doordat je het restricties op legt, en dat dat met elke dieetcyclus erger wordt. Afvalllen kan ik wel, maar daarna weer aankomen ook.quote:Op donderdag 29 april 2021 17:08 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, dat is ook wel zo. Ik eet opzich niet mega veel onder onderhoud ofzo, maar kan natuurlijk best dat afvallen gewoon niet zo vlot gaat omdat m'n lichaam al genoeg stress heeft ofzo. Thanks.
En dat dan meerdere keren per week om te mogen werken. Snap je meteen de weerstand er tegen.quote:
Sla heeft fijn eten!quote:Op donderdag 29 april 2021 18:49 schreef vlindertje89 het volgende:
De salade was heerlijkgoeie keus om die te bestellen
Van SLA was 'ie. Zelf samenstellen en dan lekker veel aanklikken haha.
[ afbeelding ]
Af en toe meer eten kan helpen afvallen. Daar is laatst op een Belgische site een heel stuk over geweest. Wel achter een betaalmuur. Waarbij sporters in meerdere groepen waren ingedeeld om te zien wat goed werkt om vet te verliezen. Daar kwam uit dat af en toe je lichaam te verrassen met meer energie uit lekker eten, niet zo zeer gezond eten, beter werkte dan een strak vast patroon aanhouden.quote:Op donderdag 29 april 2021 16:31 schreef vlindertje89 het volgende:
En ondertussen ga ik maar even op m'n katteninsta (ja mijn katten hebben insta) gluren naar filmpjes van kittens in de hoop dat ik daar wat vrolijker van word.
Booohquote:Op donderdag 29 april 2021 18:53 schreef Lonaa het volgende:
Jummie.
Ik had veel asperges met saus, beenham en ei.
F. vertelde net dat ie in de komende 2 maand toch wel weer een werkweek of 3 weg is waarschijnlijk dus dat wordt asperges en sushiquote:Op donderdag 29 april 2021 19:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Boooh![]()
Zaterdag ga ik weer halen![]()
Inclusief pakje goddelijke ambachtelijke saus
quote:Op donderdag 29 april 2021 19:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
F. vertelde net dat ie in de komende 2 maand toch wel weer een werkweek of 3 weg is waarschijnlijk dus dat wordt asperges en sushi
Of gewoon zelf doen, is supermakkelijkquote:Op donderdag 29 april 2021 19:23 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]![]()
![]()
Ga denk ik binnenkort maar eens bij pap en mam eten en ze vragen asperges te maken
quote:Op donderdag 29 april 2021 19:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
F. vertelde net dat ie in de komende 2 maand toch wel weer een werkweek of 3 weg is waarschijnlijk dus dat wordt asperges en sushi
F. lust geen witte asperges en liever ook geen sushi. Dus het is wel makkelijker als ie er niet is wat dat betreft.quote:Op donderdag 29 april 2021 19:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Moet F. daar weg voor zijn?
Ben ik blij dat ik geen F. heb
Ik dacht dat dat meer voor jonge blommen wasquote:
Wat heb je nu aan zo’n ventquote:Op donderdag 29 april 2021 19:31 schreef Lonaa het volgende:
[..]
F. lust geen witte asperges en liever ook geen sushi. Dus het is wel makkelijker als ie er niet is wat dat betreft.
Ohquote:
Niet eerder voor vrouwen met wat meer ervaring?quote:Op donderdag 29 april 2021 19:33 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat meer voor jonge blommen was
Ik ben J en jij bent C zo te lezen. Alleen lust ik dan wel witte asperges en sushi. Maar soit, ik was af, C kookt. Dat idee.quote:
Blommen met ervaringquote:Op donderdag 29 april 2021 20:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Niet eerder voor vrouwen met wat meer ervaring?
Doe jij ook de vuilnisbak?quote:Op donderdag 29 april 2021 20:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ben J en jij bent C zo te lezen. Alleen lust ik dan wel witte asperges en sushi. Maar soit, ik was af, C kookt. Dat idee.
Af en toe. Die wisselen we af. Net wie er naar buiten moetquote:
Gespannen lopen met je armen. Vuist maken oid onderweg.quote:Op donderdag 29 april 2021 20:19 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Af en toe. Die wisselen we af. Net wie er naar buiten moet![]()
Wat is deze trouwens; ik heb gisteren hardgelopen (nouja, goed, dat couch-5k en ik moest deze week weer oppakken waar ik gebleven was, dus steeds 1 min. Volgende keer 1.5 minuut) en nu heb ik spierpijn in mijn onderarmen
Je kent me nietquote:Op donderdag 29 april 2021 19:33 schreef Vanyel het volgende:
Ik dacht dat dat meer voor jonge blommen was
Ja grappige gewaarwording die spierpijnen.. ik heb het de laatste tijd minder, maar na elke sessie NiB had ik wel op een plek die ik nog nooit bewust heb gevoeld wel een spierpijn (tje).quote:Op donderdag 29 april 2021 20:22 schreef Lonaa het volgende:
Gespannen lopen met je armen. Vuist maken oid onderweg.
Ik vin altijd wel mooi, dat een beweging spierpijn geeft op een (irrationele) andere plek. Sportbuddy had laatst spierpijn aan de binnenkant van haar bovenbenen, na het bench pressen.![]()
Jemig wat vervelend dat je zo'n baaldag hebt. Ik dacht eigenlijk dat sushi gezond wasquote:Op donderdag 29 april 2021 16:31 schreef vlindertje89 het volgende:
Is dat zoals die van Mozart? Rondo alla turca? Zo ja, knap!quote:Op donderdag 29 april 2021 16:52 schreef Blues het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik denk dat ik nu een goede 30% proef. Ik proef wel een beetje of ergens hele uitgesproken smaken in zitten, of iets hartig of zoet of bitter is. Maar m'n vriend was bijvoorbeeld fan net van de kaas voor de pesto, en dan proef ik eigenlijk alleen zout. En van de pesto proefde ik wel de knoflook een beetje.quote:Op donderdag 29 april 2021 16:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Smaak weg, oh dat lijkt me zo erg. Hoe is het nu met @:Myraela 's smaak?
I.p.v. ‘vuisten maken’ : lopen alsof je eieren in je hand hebt.quote:Op donderdag 29 april 2021 20:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vin altijd wel mooi, dat een beweging spierpijn geeft op een (irrationele) andere plek. Sportbuddy had laatst spierpijn aan de binnenkant van haar bovenbenen, na het bench pressen.![]()
Sushi is ook niet per se ongezond hoor! Hangt er vanaf wat voor sushi je eet en hoeveelquote:Op donderdag 29 april 2021 20:57 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jemig wat vervelend dat je zo'n baaldag hebt. Ik dacht eigenlijk dat sushi gezond was
Verwarrend gedoe zeg…alsmaar uitzoeken wat je wél of niètquote:Op donderdag 29 april 2021 21:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik denk dat ik nu een goede 30% proef. Ik proef wel een beetje of ergens hele uitgesproken smaken in zitten, of iets hartig of zoet of bitter is. Maar m'n vriend was bijvoorbeeld fan net van de kaas voor de pesto, en dan proef ik eigenlijk alleen zout. En van de pesto proefde ik wel de knoflook een beetje.
Op weg naar herstelquote:Op donderdag 29 april 2021 21:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik denk dat ik nu een goede 30% proef. Ik proef wel een beetje of ergens hele uitgesproken smaken in zitten, of iets hartig of zoet of bitter is. Maar m'n vriend was bijvoorbeeld fan net van de kaas voor de pesto, en dan proef ik eigenlijk alleen zout. En van de pesto proefde ik wel de knoflook een beetje.
Ja, zo pakte ik net een blikje cola. Maar dat proef ik dus nog helemaal niet, dus die ging weer naar m'n vriend. Maar ach, ik ben al best blij met een beetje proeven hoor. Dat is al beter dan helemaal nietsquote:Op donderdag 29 april 2021 21:31 schreef AnneX het volgende:
Verwarrend gedoe zeg…alsmaar uitzoeken wat je wél of niètproeft.
Langzaamaan dus wel verbetering. In ieder geval knoflookquote:Op donderdag 29 april 2021 21:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het is soms ook wel lastig. Als je een beetje proeft, weet je niet meer zo goed of het je eigen smaak is die ontbreekt, of dat de aardbeien bijvoorbeeld zelf nog niet zoveel smaak hebben. Lijkt me lastig om echt helemaal te beseffen wanneer je smaak weer helemaal-helemaal terug is.quote:Op donderdag 29 april 2021 21:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
Op weg naar herstel![]()
Herkenbaar traject![]()
Hopelijk blijft het doorzetten. Bij mij duurden de laatste beetjes smaak terugkrijgen achteraf het langste.
Dank voor de tip!quote:Op donderdag 29 april 2021 18:58 schreef z80 het volgende:
[..]
Af en toe meer eten kan helpen afvallen. Daar is laatst op een Belgische site een heel stuk over geweest. Wel achter een betaalmuur. Waarbij sporters in meerdere groepen waren ingedeeld om te zien wat goed werkt om vet te verliezen. Daar kwam uit dat af en toe je lichaam te verrassen met meer energie uit lekker eten, niet zo zeer gezond eten, beter werkte dan een strak vast patroon aanhouden.
Jij ook thanks voor de link! Interessant, ga ik lezen.quote:Op donderdag 29 april 2021 17:17 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik ben aan het lezen over intuitief eten en hoe je lichaam zich alleen maar verzet doordat je het restricties op legt, en dat dat met elke dieetcyclus erger wordt. Afvalllen kan ik wel, maar daarna weer aankomen ook.
Dit voelt voor mij wel erg verhelderend en helpt met lief zijn voor mezelf. Misschien ook niet iets om nu actief op te pakken, maar helpt mij wel bij milde gedachten.
Je salade klinkt overigens awesome.
Ja, maar dan moet ik zelf moeite doen én afwassenquote:Op donderdag 29 april 2021 19:26 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Of gewoon zelf doen, is supermakkelijk
Het was @Tuindier ! Ik eet geen uien haha. Als je wel uien eet, klinkt het best lekker! Hoe is t bevallen?quote:Op donderdag 29 april 2021 21:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
Geïnspireerd door dit topic ( @:vlindertje89 meen ik) staat mijn eerste pan uiensoep ever nu te pruttelen. Met naast uien en bouillon (rund én kip): knoflook (hoort niet geloof ik), rode wijn, cognac, verse tijm, heel klein beetje nootmuskaat en laurier. Ben benieuwd![]()
Uien karamelliseren duurt lang trouwens..
Ook herkenbaarquote:Op donderdag 29 april 2021 21:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het is soms ook wel lastig. Als je een beetje proeft, weet je niet meer zo goed of het je eigen smaak is die ontbreekt, of dat de aardbeien bijvoorbeeld zelf nog niet zoveel smaak hebben. Lijkt me lastig om echt helemaal te beseffen wanneer je smaak weer helemaal-helemaal terug is.
Ik dronk bijvoorbeeld van een biertje en was helemaal verbaasd dat ik dit biertje wel echt lekker kon wegdrinken. Ik hou normaal niet zo van bier. En toen realiseerde ik me pas dat het biertje niet bijzonder was, maar dat het gewoon nog smaakverlies was.
Heerlijk is dat jaquote:Op donderdag 29 april 2021 22:42 schreef vlindertje89 het volgende:
Spannend! Fijn dat het in elk geval de goede kant op gaat![]()
Ik lig in een schoon bedzo lekker, schoon beddengoed. Had vanmorgen goed ingeschat dat ik daar vanavond wel van zou genieten, blij dat ik die wasjes tussendoor heb gedraaid
Klinkt wel alsof het de goede kant op gaat. Kun je weer goed ruiken?quote:Op donderdag 29 april 2021 21:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind zoetzure komkommer of gebakken courgette ook altijd wel lekker bij de sushi. Maar als ik t eet (all you can eat, uit eten) is het wel ongezond veelquote:Op donderdag 29 april 2021 21:31 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Sushi is ook niet per se ongezond hoor! Hangt er vanaf wat voor sushi je eet en hoeveel. Maar door de sojasaus is het wel heel zout en hou je de dag erna vaak veel vocht vast, en ik had ook wel behoefte aan lekker wat groente enzo. Maar edamame boontjes vind ik niet zo lekker en zeewier wel maar gaat m'n buik van over de zeik als ik daar teveel van eet, dus dan is er niet echt iets wat bij sushi past wat je kan eten aan groente.
Weet je hoe lang het bij jou ongeveer heeft geduurd? Fijn dat het helemaal genezen is.quote:Op donderdag 29 april 2021 22:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ook herkenbaar![]()
Dingen met wat kaas erop of erdoor.... Normaal weinig indrukwekkend, nu kaande ik ze zo weg![]()
En dat ik op een gegeven moment 95% terug had, wat gewoon best oké was, en me pas een poos later realiseerde dat ALLES er weer was![]()
Maar jij geen rare smaakjes ontwikkeld? Want dat lijkt me nog erger dan smaakverlies. Dat dingen opeens VIES gaan smaken
Oh, dat zijn nog wel goeie ideeën. Misschien kan ik die zoetzure komkommer ook nog wel erbij bestellen. En anders zelf maken. En ja, bij mij is het ook wel ongezond veel als ik het dan een keer bestelquote:Op donderdag 29 april 2021 22:47 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Klinkt wel alsof het de goede kant op gaat. Kun je weer goed ruiken?
[..]
Ik vind zoetzure komkommer of gebakken courgette ook altijd wel lekker bij de sushi. Maar als ik t eet (all you can eat, uit eten) is het wel ongezond veel
[..]
Weet je hoe lang het bij jou ongeveer heeft geduurd? Fijn dat het helemaal genezen is.
Ik ben echt fan van de Burger K.quote:Op donderdag 29 april 2021 22:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Over ongezond; ik was al blij met KFC en Bram in Zoetermeer/Bleiswijk (industrieterrein); komt er nu ook een Burger King bij![]()
![]()
Dat worden heel veel wandelingen daar maken
Ook een McDonald's zit daar en naast BK wordt ook een Starbucks met drive-through gebouwd maar die 2 vind ik niet boeiend. Wel n goed schoon toilet bij de Mc
De Mac, ideaal als je onderweg bent en moet poepenquote:Op donderdag 29 april 2021 22:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Over ongezond; ik was al blij met KFC en Bram in Zoetermeer/Bleiswijk (industrieterrein); komt er nu ook een Burger King bij![]()
![]()
Ook een McDonald's zit daar en naast BK wordt ook een Starbucks met drive-through gebouwd maar die 2 vind ik niet boeiend. Wel n goed schoon toilet bij de Mc
Groene Hartpad gaat via de bovenkant van Zoetermeer zie ikquote:Op donderdag 29 april 2021 22:51 schreef FutureFairytale het volgende:
![]()
In mijn heartbroken jaar viel ik het meest af in recordtijd door door de weeks te overleven op avocado en in het weekend op alcohol en bara. Dus ik support deze theorie.quote:Op donderdag 29 april 2021 18:58 schreef z80 het volgende:
[..]
Af en toe meer eten kan helpen afvallen. Daar is laatst op een Belgische site een heel stuk over geweest. Wel achter een betaalmuur. Waarbij sporters in meerdere groepen waren ingedeeld om te zien wat goed werkt om vet te verliezen. Daar kwam uit dat af en toe je lichaam te verrassen met meer energie uit lekker eten, niet zo zeer gezond eten, beter werkte dan een strak vast patroon aanhouden.
Ik ben wakker. Druk bezig met wat updates en ergere aan een klapperende verbinding aan de andere kant.quote:Op vrijdag 30 april 2021 07:16 schreef Blues het volgende:
JA.
WAKKER WORDEN ALLEMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAL![]()
Tweeverdieners met beide een bruto jaarloon van 55k kunnen al 648k lenen..quote:Op vrijdag 30 april 2021 07:32 schreef Barreltje het volgende:
Sowieso vind ok het raar dat er "maar" 252000 mensen meer verdienen dan een ton..
Hoe worden al die 600k+ huizen dan gefinancierd dan
Sowieso, juichen omdat we meer tijd voor da man werkenquote:Op vrijdag 30 april 2021 07:32 schreef Barreltje het volgende:
Sjonge.. ik heb vanmorgen al een goede discussie met K.
Naar aanleiding van dit artikel
https://nos.nl/artikel/23(...)an-tien-jaar-geleden
Kop: "jubel stemming want vrouwen verdienen meer"
Artikel.. ongeveer 45000 vrouwen verdienen meer dan een ton per jaar, tov 206000 mannen..
Het houdt nog niet over vind ik..![]()
Sowieso vind ok het raar dat er "maar" 252000 mensen meer verdienen dan een ton..
Nee, dat heb ik in ieder geval nog niet.quote:Op donderdag 29 april 2021 22:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Maar jij geen rare smaakjes ontwikkeld? Want dat lijkt me nog erger dan smaakverlies. Dat dingen opeens VIES gaan smaken
Nee, ook dat maar met vlagen en heel licht.quote:Op donderdag 29 april 2021 22:47 schreef FutureFairytale het volgende:
Klinkt wel alsof het de goede kant op gaat. Kun je weer goed ruiken?
Liever allebei 50-60k verdienen dan eentje 100+.quote:Op vrijdag 30 april 2021 07:32 schreef Barreltje het volgende:
Het is eigelijk best gek weer.. ooit mocht je maar 4.5 keer je jaarinkomen lenen.. nu dus weer makkelijk 6.5 keerquote:Op vrijdag 30 april 2021 07:35 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Tweeverdieners met beide een bruto jaarloon van 55k kunnen al 648k lenen..
No problem. Ik merk dat het soms wel op preken begint te lijken, dus ik ga me weer inhouden, maar ik ben er (obviously) er blij mee.quote:Op donderdag 29 april 2021 21:57 schreef vlindertje89 het volgende:
Inhaalpost!
Jij ook thanks voor de link! Interessant, ga ik lezen.
[..]
De rente is ook wel erg laag nu, hè, dus de maandlasten zijn ook niet evenredig hoger dan toen je 4.5 keer je jaarinkomen kon lenen.quote:Op vrijdag 30 april 2021 08:12 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Het is eigelijk best gek weer.. ooit mocht je maar 4.5 keer je jaarinkomen lenen.. nu dus weer makkelijk 6.5 keer![]()
Ik ga er altijd vanuit dat het vooral mensen zijn die door slim te zijn, of wat mazzeltjes in het leven, vooral een stapeltje eigen geld meteen kunnen inleggen. Maar misschien is dat wel naïef en hebben al die mensen gewoon enorme hypotheken.quote:Op vrijdag 30 april 2021 07:32 schreef Barreltje het volgende:
Zijn dit niet allemaal werknemers? Verder heb je nog mensen met een eigen bedrijf, mensen met erfenissen, mensen met geluk op de aandelen/bitcoin markt etc.quote:Op vrijdag 30 april 2021 07:32 schreef Barreltje het volgende:
Mijn kale huur is per 1 juli bijna 25% hoger dan datquote:Op vrijdag 30 april 2021 08:47 schreef Clubsoda het volgende:
Met deels eigen geld uit overwaarde/schenking, deels een oude aflossingsvrije hypotheek en een deel hypotheek met aflossing betaal wij voor een huis van die prijs maar rond de 1000 euro bruto per maand met de huidige renteEn dat is ook prima op te hoesten als je minder dan 100K per jaar verdient
Dat bedoel ik, dat is toch idioot? En dan staat mijn huis niet in de stad, maar is wel groter en ook meer tuin vermoed ik. Superscheef eigenlijk.quote:Op vrijdag 30 april 2021 08:54 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Mijn kale huur is per 1 juli bijna 25% hoger dan dat![]()
Ik betaal ook meer huur dan mijn ouders aan hypotheek die een prachtig koophuis met 4 slaapkamer en tuin hebben. Maar goed, die hebben weer veel kosten aan onderhoud.quote:Op vrijdag 30 april 2021 08:55 schreef Clubsoda het volgende:
Dat bedoel ik, dat is toch idioot? En dan staat mijn huis niet in de stad, maar is wel groter en ook meer tuin vermoed ik. Superscheef eigenlijk.
quote:Op vrijdag 30 april 2021 08:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen. J is negatief gelukkig. Ik vind het wel jammer dat hij niet verplicht thuis moet blijven, we schoten zo lekker op gisteren
Zeker lekkerder! Mc is duur maar het eten matig.quote:Op donderdag 29 april 2021 23:33 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ben echt fan van de Burger K.
Niet dat ik het veel eet, maar vind het lekkerder dan de mc.
Hoe voel jij je?
Serieus wel! Superhandig als je aan het wandelen bent en je moet naar de wc. Hop je zo daar naar binnen en gelijk afslaan naar de toiletten.quote:Op vrijdag 30 april 2021 00:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De Mac, ideaal als je onderweg bent en moet poepen
Ik heb wel een heel mooi groot huis hoor, voor Utrechtse begrippen zit ik hier reuze goedkoopquote:Op vrijdag 30 april 2021 08:55 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, dat is toch idioot? En dan staat mijn huis niet in de stad, maar is wel groter en ook meer tuin vermoed ik. Superscheef eigenlijk.
hmmmquote:Op vrijdag 30 april 2021 07:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik in ieder geval nog niet.
[..]
Nee, ook dat maar met vlagen en heel licht.
Godsamme, om me niet superslecht te voelen; wil iemand alsjeblieft z'n hand opsteken die bij lange niet 50.000 (sorry heb een hekel aan 'k' gekregen door werk) verdient?quote:Op vrijdag 30 april 2021 08:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Liever allebei 50-60k verdienen dan eentje 100+.
Wat vlinder al zei. Dan kun je die huizen ook kopen. Heb je nog kans dat je elkaar af en toe ziet ook.
Hahahaquote:Op vrijdag 30 april 2021 08:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen. J is negatief gelukkig. Ik vind het wel jammer dat hij niet verplicht thuis moet blijven, we schoten zo lekker op gisteren
Nee hoor! Ik vind de titel stom ("intuitief eten"), dus ik zie het elke keer dat je het noemt wel even oplichten, maar je bent helemaal niet prekerig, hoe kom je er bij! Goede tips zijn goede tips, als iets voor jou erg goed werkt is het fijn als je anderen erop attendeert.quote:Op vrijdag 30 april 2021 08:25 schreef Tuindier het volgende:
[..]
No problem. Ik merk dat het soms wel op preken begint te lijken, dus ik ga me weer inhouden, maar ik ben er (obviously) er blij mee.
Yes! Fijn dat je er vanaf bentquote:Op vrijdag 30 april 2021 09:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Wat fijn dat J. negatief is getest.
Als ik in mijn omgeving zie wat mensen aan huur moeten betalen schrik ik vaak. Zeker als je sommige huizen zie. Was een keer mee met een vriendin naar een bezichtiging. Gaten in de trap, mos groeide aan de binnenkant van de kozijnen en zo maar door. Moest ze toen, denk een jaar of 8-10 geleden, ruim 600 euro voor neertellen
Toen was ik nog blijer met mijn koophuis.
Gisteren lag ik al om 22 uur in bed, doorgeslapen tot 7.30. Ik werd toch steeds beroerder in de loop van de dag/avond. Maar nu weer helemaal kiplekker. Arm kan ik ook weer bewegen en zelfs de prikplek is niet pijnlijk meer
quote:Op vrijdag 30 april 2021 09:12 schreef FutureFairytale het volgende:
Godsamme, om me niet superslecht te voelen; wil iemand alsjeblieft z'n hand opsteken die bij lange niet 50.000 (sorry heb een hekel aan 'k' gekregen door werk) verdient?
Ik mag 163.000 lenen voor een huis haha. Bij veel grote huizen waar ik langskom tijdens wandelingen bedenk ik altijd wat ik dan kan krijgen. De garage, stukje van de tuin, dat soort dingen
quote:Op vrijdag 30 april 2021 09:14 schreef sigme het volgende:
[..]![]()
En voor dat bedrag kan je mijn hele huis -waar ik nu zit te werken- kopen!
Dat wilde ik er nog bij zetten, dat het in Utrecht niet idioot veel huur isquote:Op vrijdag 30 april 2021 09:04 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik heb wel een heel mooi groot huis hoor, voor Utrechtse begrippen zit ik hier reuze goedkoop114m2 eengezinswoning met drie slaapkamers en een best grote zolderverdieping en een tuin van 55m2. Ter vergelijking: m'n ex betaalt per 1 juli 985 kale huur voor een appartement van 64m2 met een balkonnetje op een vergelijkbare of iets minder goede locatie.
Bij de koopmarkt ben ik nu redelijk afgehaakt, weten jullie nog dat appartementje in Ondiep die ik hier had gelinkt? Die is voor 411k (!!!) weggegaan. Ik kan tot 400k gaan, en omdat daarvan heel groot deel eigen geld is, zouden de maandlasten dan op 890 bruto uitkomen bij volledig annuïtair, waarvan dan zo'n 580 aflossing is. Dus financieel is het nog steeds zelfs bij die prijzen aantrekkelijk om te kopen. Maar als ik dan kijk naar de concessies die ik op woongenot moet doen (veel kleiner huis, geen/heel kleine tuin, minder goede locatie, geen idee hoe nieuwe buren zijn en of die onderling leuke contacten hebben terwijl ik hier de beste buren ooit heb en maar de tuin in hoef te wandelen voor een beetje aanspraak) dan weegt dat echt niet tegen elkaar op op dit moment.
Misschien sla ik me over twee jaar op m'n kop als ik dan een appartement wat ik nu voor 400k kan kopen, voor 450 had kunnen verkopen, maar dat is dan maar zo. Liever gelukkig in dit huis dan eenzaam in een koophuis waar ik dan wel vermogen opbouw..
Nee, ik wacht wel tot ik een leuke vent tegen kom die ook een goede baan heeft en dan ga ik daar wel iets mee kopen waar ik ook echt in wil wonen. En als ik die niet vind, dan zie ik dan wel hoe ik dat op los
![]()
Fijn om te horen! Je was al eerder aangeslagen op dat intuitief eten inderdaad. Waarom vind je dat stom?quote:Op vrijdag 30 april 2021 09:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee hoor! Ik vind de titel stom ("intuitief eten"), dus ik zie het elke keer dat je het noemt wel even oplichten, maar je bent helemaal niet prekerig, hoe kom je er bij! Goede tips zijn goede tips, als iets voor jou erg goed werkt is het fijn als je anderen erop attendeert.
Natuurlijk komen er ook extra kosten bij, niet alleen het onderhoud, maar ook dingen als opstal- en overlijdensrisicoverzekering. Desondanks zijn sommige huurprijzen schandalig vind ik.quote:Op vrijdag 30 april 2021 09:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik betaal ook meer huur dan mijn ouders aan hypotheek die een prachtig koophuis met 4 slaapkamer en tuin hebben. Maar goed, die hebben weer veel kosten aan onderhoud.
Ja dat haal ik altijd door elkaar, heb je zeker gelijk inquote:Op vrijdag 30 april 2021 09:23 schreef Clubsoda het volgende:
Gemiddeld bruto jaarinkomen van de werkende beroepsbevolking is 44.000 euro... Maar je kan beter naar modaal kijken en dat ligt een stuk lager.
Ik vind momenteel zowel huur als koopprijzen schandaligquote:Op vrijdag 30 april 2021 09:18 schreef Clubsoda het volgende:
Natuurlijk komen er ook extra kosten bij, niet alleen het onderhoud, maar ook dingen als opstal- en overlijdensrisicoverzekering. Desondanks zijn sommige huurprijzen schandalig vind ik.
Jij bent toch ook superjong?quote:Op vrijdag 30 april 2021 09:12 schreef FutureFairytale het volgende:
Godsamme, om me niet superslecht te voelen; wil iemand alsjeblieft z'n hand opsteken die bij lange niet 50.000 (sorry heb een hekel aan 'k' gekregen door werk) verdient?
Ik mag 163.000 lenen voor een huis haha.
Huh? Echt? Werk jij weinig uren dan ofzo?quote:Op vrijdag 30 april 2021 09:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind momenteel zowel huur als koopprijzen schandalig![]()
Mijn inkomen is bruto onder de 30.000 per jaar overigens. FFT hoeft zich niet zo arm te voelen
Ik heb een heule grotequote:Op vrijdag 30 april 2021 09:25 schreef Myraela het volgende:
Maar op FOK! doen we het allemaal natuurlijk wel een stuk beter. Komt door die grote piemels die we ook hebben, denk ik.
Als ik soms op funda kijk wat ze vragen voor appartementen die ik wel ken, soms echt schandalig. Al zag ik vanochtend het appartement waar ik jaren geleden naast woonde, 200.000. Maar ook echt goed opgeknapt. Al zit er nog steeds een enorme boiler in de keukenquote:Op vrijdag 30 april 2021 09:27 schreef Molo het volgende:
Er zijn hier in de omgeving wat pauperflatjes (klein, bouwjaar 'flikker wat materiaal bij elkaar en noem het een woning', lelijk, troosteloos) in de verkoop nu nadat ze voorheen volgens mij sociale huur waren
En die prijzen dan joh... Mijn hemel
Er wordt echt goud geroken ofzo
*steekt hand opquote:Op vrijdag 30 april 2021 09:12 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik mag 163.000 lenen voor een huis haha. Bij veel grote huizen waar ik langskom tijdens wandelingen bedenk ik altijd wat ik dan kan krijgen. De garage, stukje van de tuin, dat soort dingen
Ik werk niet fulltime nee, maar dat gaat ook niet want ik doe ook nog mantelzorg voor mijn moeder.quote:
Nou was meer dat ik dacht dat jij als arts werkte, en dan ga je toch snel richting een hoger inkomen.quote:Op vrijdag 30 april 2021 09:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik werk niet fulltime nee, maar dat gaat ook niet want ik doe ook nog mantelzorg voor mijn moeder.
Ik had idd veel beter als arts kunnen werken jaquote:Op vrijdag 30 april 2021 09:35 schreef Molo het volgende:
Nou was meer dat ik dacht dat jij als arts werkte, en dan ga je toch snel richting een hoger inkomen.
Maar aannames aannames natuurlijk
En zeker, dat is geen inkomen maar wel inspanning en zulks
Ik vind salarissen sowieso maar een raar iets. De één heeft een opgeklopte lucht baan en harkt 100.000 per jaar binnen en de ander werkt echt kei en keihard voor minimumloon. Maar die eerste persoon heeft vast een veel vlottere babbel en dat werkt geweldig voor dat type baan. En de minimumloner kan waarschijnlijk binnen een uur vervangen worden door 20 anderen.quote:Op vrijdag 30 april 2021 09:39 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind mijn salaris echt dikke prima, het is vooral zo dat ik het idee heb dat er veel mensen zijn met opgeklopte-lucht-banen die het drievoudige binnenharken. Maar dat kan ook een soort vertekend beeld van de buitenkant zijn natuurlijk.
Ik ben serieus benieuwd hoe dat gaat met opleidingen de komende jaren trouwensquote:Op vrijdag 30 april 2021 09:37 schreef Clubsoda het volgende:
In mijn eerste baan verdiende ik 1600 bruto obv fulltime en ik werkte 24 uur. Ik vond dat bizar veel geldInmiddels verdien ik wel meer, niet onterecht vind ik na een promotietraject en jaren opleiding (waar ik inmiddels ook al ruim een bruto jaarinkomen heen gesluisd heb
)
Ja hoiquote:Op vrijdag 30 april 2021 09:39 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind mijn salaris echt dikke prima, het is vooral zo dat ik het idee heb dat er een aanzienlijke groep mensen is met opgeklopte-lucht-banen die het drievoudige binnenharken. Maar dat kan ook een soort vertekend beeld van de buitenkant zijn natuurlijk.
Oh dat is er zeker jaquote:Op vrijdag 30 april 2021 09:39 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind mijn salaris echt dikke prima, het is vooral zo dat ik het idee heb dat er een aanzienlijke groep mensen is met opgeklopte-lucht-banen die het drievoudige binnenharken. Maar dat kan ook een soort vertekend beeld van de buitenkant zijn natuurlijk.
Ik maak alleen maar levens van andere mensen stuk en krijg daar goed voor betaald.quote:Op vrijdag 30 april 2021 09:39 schreef Clubsoda het volgende:
Je had net zo goed deurwaarder kunnen wordenquote:Op vrijdag 30 april 2021 09:45 schreef Anthraxx het volgende:
Ik maak alleen maar levens van andere mensen stuk en krijg daar goed voor betaald.
Alexandra approves this messagequote:Op vrijdag 30 april 2021 09:45 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik maak alleen maar levens van andere mensen stuk en krijg daar goed voor betaald.
Ik zou me daar echt onrustig van gaan voelen, lijkt me niets.quote:Op vrijdag 30 april 2021 09:40 schreef Clubsoda het volgende:
Maar ik vind mijn baan de allertofste dus ook voor het drievoudige hoef ik echt niet iets nutteloos te gaan doen
En dan moeten de mensen die je haten je ook nog eens betalen.quote:Op vrijdag 30 april 2021 09:45 schreef Anthraxx het volgende:
Jou ookquote:Op vrijdag 30 april 2021 09:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
En dan moeten de mensen die je haten je ook nog eens betalen.
Dat is het mooie aan deze constructie.quote:Op vrijdag 30 april 2021 09:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
En dan moeten de mensen die je haten je ook nog eens betalen.
Vind ik ook heel zonde inderdaad. Ik heb er ook jaren gebruik van gemaakt. Inmiddels is er vanuit de beroepsvereniging de eis dat onze BIG-opleidingen door de werkgever betaald worden (dan heb je het ook over bedragen van 18.000-30.000 euro, die vaak zelf betaald werden omdat je god al op je blote knietjes mag danken dat je er überhautpt voor in aanmerking komtquote:Op vrijdag 30 april 2021 09:42 schreef Molo het volgende:
Ik heb mezelf 'omhoog gewerkt' door buiten werk en zelfbekostigd opleidingen te doen.
Die fiscale regeling valt daarvoor eigenlijk in de praktijk per komend jaar weg.
Dat had mij dan helemaal vast gezet en ik gok zat anderen ook.
Ik krijg nu best wat per jaar van mijn werkgever maar het moedigt nou niet echt aan om meer te ontwikkelen, want goeie opleidingen kosten echt een hoop geld.
Snap dat ze huidige regeling veranderen maar wat er voor terug komt stimuleert niet bepaald
Good for youquote:Op vrijdag 30 april 2021 09:49 schreef Clubsoda het volgende:
Inmiddels is er vanuit de beroepsvereniging de eis dat onze BIG-opleidingen door de werkgever betaald worden (dan heb ik je het ook over bedragen van 18.000-30.000 euro, die vaak zelf betaald werden omdat je god al op je blote knietjes mag danken dat je er überhautpt voor in aanmerking komt).
Ja ik ken de trajecten... Bizar, vond dat altijd zo onnederlands qua instroomkansen én kosten zelf betalenquote:Op vrijdag 30 april 2021 09:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Vind ik ook heel zonde inderdaad. Ik heb er ook jaren gebruik van gemaakt. Inmiddels is er vanuit de beroepsvereniging de eis dat onze BIG-opleidingen door de werkgever betaald worden (dan heb ik je het ook over bedragen van 18.000-30.000 euro, die vaak zelf betaald werden omdat je god al op je blote knietjes mag danken dat je er überhautpt voor in aanmerking komt). Maar goed, ik moet voor herregistratie ook voldoende accreditatie gaan halen dus ik mag hopen dat mijn werkgever met een fatsoenlijk scholingsbudget op de proppen komt. Als ik weet wie over twee jaar mijn werkgever is
Ik ook. Ik moest trouwens ook even zoeken.quote:Op vrijdag 30 april 2021 09:34 schreef sigme het volgende:
Even opgezocht; ik zit een klein beetje boven de 40.000 bruto/jaar.
Daarmee vind ik mezelf zeer goed verdienend en stinkend rijk.
Ik ben echt flink ontevreden over m'n salaris. Ben binnengehaald onder het motto dat ik nog weinig ervaring op de arbeidsmarkt had, en veel moest leren. Weinig onderhandelingspositie natuurlijk, want ik wou de baan graag.quote:Op vrijdag 30 april 2021 09:39 schreef Clubsoda het volgende:
quote:Op vrijdag 30 april 2021 09:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Good for you![]()
Het verschil met scholingsbudget en -faciliteiten voor, om maar iets te noemen, de psychiater, is natuurlijk ook bijzonder schrijnend.
Kijk maar uit, ik weet waar je huis woont.quote:Op vrijdag 30 april 2021 09:54 schreef Molo het volgende:
Dat gezegd hebbende ga ik eens de huisarts bezoeken en dan echt diep in werk storten
De wereld en jullie allen helpen, danken middels bloemenkransen mág, maar is niet verplicht
Absoluut, zo idioot. Eigen tijd/eigen geld zijn doodnormale constructie, terwijl er een schreeuwend gebrek aan goede BIG-geregistreerde mensen is. Zo blij dat ik dat inmiddels ontgroeid ben. Van mijn functie zijn er straks <200 in Nederland, dus ik hoop ergens dat dat enige onderhandelingspositie creëert. We gaan het zien.quote:Op vrijdag 30 april 2021 09:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja ik ken de trajecten... Bizar, vond dat altijd zo onnederlands qua instroomkansen én kosten zelf betalen
Ik ben een oud collega die jouw soort werk doet en nu weer voor de zoveelste keer zit met een gekut over uren en locaties werken en 'we weten niet of we je accreditatie wel kunnen bekostigen' te motiveren daar gewoon eens op te stappen en voor zichzelf te beginnen
Want jezus wat wordt personeel toch rukkkk behandeld soms
Hier ook helemaal niet meer hoor, maar een oude mag je houden.quote:Op vrijdag 30 april 2021 09:53 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik ook. Ik moest trouwens ook even zoeken.
Maar goed, wij zitten in de luxe positie dat de duutser flnk verdient. Maar, dat is ook wel een beetje een gouden kooi.
Wij konden ons huis alleen daarom kopen. We hebben een complete anuitaïre hypotheek, hier worden bijna geen aflossingsvrije hypotheken uitgegeven.
Over 30 jaar 29,5 jaar zijn we er van af...
Tijd om de onderhandelingen weer eens te openen?quote:Op vrijdag 30 april 2021 09:54 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik ben echt flink ontevreden over m'n salaris. Ben binnengehaald onder het motto dat ik nog weinig ervaring op de arbeidsmarkt had, en veel moest leren. Weinig onderhandelingspositie natuurlijk, want ik wou de baan graag.
Na 2 weken zat ik wekelijks met de rector om tafel om de grootste crisis te begeleiden, kwam ik op zaterdagen en zondagen naar het werk en informeerde m'n baas niet eens hoe het ging.
Oh dat is wel stom ja. Hoe is dat verschil in jouw geval ontstaan?quote:Op vrijdag 30 april 2021 10:02 schreef Tuindier het volgende:
Ik verdien eigenlijk gewoon goed, maar omdat ik weet dat in mijn rol/vakgebied, en door mijn mannelijke collega's meer wordt verdient, vind ik dat het meer zou moeten zijn. Niet omdat ik het nodig heb, maar wel omdat het nodig is om mij in mijn rol serieus te nemen.
Wijs je hem op waar vlindertje89 ik het laatst over hadden, dat je vaak extra inkomstenbelasting moet betalen bij twee banen (vooral wanneer het 1 grote en 1 kleiner baantje is)?quote:Op vrijdag 30 april 2021 10:00 schreef Tele6 het volgende:
Geld verdienen meer dan een bijbaantje is helaas voor mij een onbekend concept.
Mijn broertje heeft sinds november een baan en staat compleet versteld van de hoeveelheid geld die hij verdient. Al blijft hij zijn bijbaantje vrolijk ernaast doen en heeft hij een 2e bijbaantje gevonden. Gekkie
Omdat ze in de baarmoeder geen piemel heeft ontwikkeld denk ikquote:Op vrijdag 30 april 2021 10:03 schreef Tele6 het volgende:
Ik verdien eigenlijk gewoon goed, maar omdat ik weet dat in mijn rol/vakgebied, en door mijn mannelijke collega's meer wordt verdient, vind ik dat het meer zou moeten zijn. Niet omdat ik het nodig heb, maar wel omdat het nodig is om mij in mijn rol serieus te nemen.
Ze zitten in een andere rol, maar in dit (gelijkwaardige) team hang ik wel onderaan. Destijds was het wel logisch, maar gezien mijn groei en functioneren ben ik het er inmiddels niet meer mee eens.quote:Op vrijdag 30 april 2021 10:03 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh dat is wel stom ja. Hoe is dat verschil in jouw geval ontstaan?
Het zijn twee heel kleine baantjes. Ik denk 2 keer max 8 uur in de maand, voor ¤15 per uur. Maakt het verschil dat het allebei betaald vrijwilligerswerk is? Is dat überhaupt iets, betaald vrijwilligerswerk?quote:Op vrijdag 30 april 2021 10:03 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wij je hem op waar vlindertje89 ik het laatst over hadden, dat je vaak extra inkomstenbelasting moet betalen bij twee banen (vooral wanneer het 1 grote en 1 kleiner baantje is)?
Hm, goede. Ik ga er eens op letten. Ik was nu vooral bezig met mijn voeten, want had m'n (zeer elegante) barefoot schoentjes aan.quote:Op donderdag 29 april 2021 20:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Huh, vrijwilligerswerk voor 15 euro per uur?quote:Op vrijdag 30 april 2021 10:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het zijn twee heel kleine baantjes. Ik denk 2 keer max 8 uur in de maand, voor ¤15 per uur. Maakt het verschil dat het allebei betaald vrijwilligerswerk is? Is dat überhaupt iets, betaald vrijwilligerswerk?
Je kunt betaling krijgen voor vrijwilligerswerk. Vergoeding van gemaakte kosten is standaard. En soms krijg je daarnaast een vergoeding voor je tijd. Daar zit wel een grens aan, anders wordt het betaling in loondienst. En dan is het belastingtechnisch weer ongunstig.quote:Op vrijdag 30 april 2021 10:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het zijn twee heel kleine baantjes. Ik denk 2 keer max 8 uur in de maand, voor ¤15 per uur. Maakt het verschil dat het allebei betaald vrijwilligerswerk is? Is dat überhaupt iets, betaald vrijwilligerswerk?
Ik zie als ik looptraining geef veel mensen die vuisten maken en veel mensen die hun handen juist helemaal strekken, vooral als ze een stukje met een moeilijkere looptechniek oefenen (ik laat ze graag allerlei rare kniehef- en springdingen doen). De truc is om iets daartussenin te doen. Ontspan je handen eens helemaal, dan zitten je vingers wat gebogen maar niet helemaal in een vuist. Probeer dat zo te houden.quote:Op vrijdag 30 april 2021 10:06 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hm, goede. Ik ga er eens op letten. Ik was nu vooral bezig met mijn voeten, want had m'n (zeer elegante) barefoot schoentjes aan.
Het bestaat, maar ik vind het ook maar raar. Riekt voor mij naar verkapte loondienst. En dat wringt, voor mij dan. Noem het gewoon wat het is, met alle rechten en plichten die daarbij horen.quote:Op vrijdag 30 april 2021 10:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
Huh, vrijwilligerswerk voor 15 euro per uur?Dat is een apart concept, bij een gemiddeld bijbaantje krijg je minder.
Als trainer bij een sportclub wel ja. Hij heeft een paar jaar geleden er een opleiding voor gedaan die ook pittig duur was, volgt nu meerdere keren per jaar vervolgcursussen om zijn diploma's/licenties op peil te houden. Als assistent-trainer (zonder opleiding) krijg je idd maar iets van ¤4 per uur maar na de opleiding HEEL VEEL meer. Iig in de sport van mijn broertje. Zijn opleiding was ook wel echt bizar uitgebreid, met volledige weekenden + doordeweekse avonden cursus, en meerdere dagen praktijkexamens.quote:Op vrijdag 30 april 2021 10:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
Huh, vrijwilligerswerk voor 15 euro per uur?Dat is een apart concept, bij een gemiddeld bijbaantje krijg je minder.
Das hier wel een utopie vrees ikquote:Op vrijdag 30 april 2021 08:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Liever allebei 50-60k verdienen dan eentje 100+.
Wat vlinder al zei. Dan kun je die huizen ook kopen. Heb je nog kans dat je elkaar af en toe ziet ook.
quote:Op vrijdag 30 april 2021 08:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Jeetje..ik heb net gedoucht.... maar wel je konijnentruitje aan! (Gisteren ook, maar ik geloof dat ik hem binnenstebuiten heb gedragenquote:Op vrijdag 30 april 2021 09:11 schreef sigme het volgende:
Mogge.
Ik heb al gewandeld, gewerkt, gevoerd, auto naar de garage gebracht én naar de kapper geweest. Rest van de dag nog maar wat werken denk ik zo. En vanmiddag even over de markt flaneren met m'n nieuwe haar.
Kan alleen in de jaarlijkse promotieronde. Verder is er geen flexibilieit.quote:Op vrijdag 30 april 2021 09:59 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Tijd om de onderhandelingen weer eens te openen?
¤15 per uur is wel veel, maar beloning voor vrijwillerswerk is vrij normaal.quote:Op vrijdag 30 april 2021 10:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
8 maanden?quote:Op vrijdag 30 april 2021 10:16 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Kan alleen in de jaarlijkse promotieronde. Verder is er geen flexibilieit.
Promotieronde komt eraan, maar duurt dan ook tot december....
Ja, ik heb een bonus van 1000 euro gekregen. Natuurlijk fijn, maar compenseert niet echt. Maar werd me wel verkocht als 'het allerbeste wat ze konden niet, gefeliciteerd met deze geweldige bonus'.quote:Op vrijdag 30 april 2021 10:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
8 maanden?![]()
Maar jij viel ook enorm met je neus in de corona boter. Krijg je dan ook niet een bonus? Om eea een beetje te compenseren?
Nee dat is niet echt wat. Geen idee hoe dat in België werkt en al helemaal niet met een uni als werkgever.quote:Op vrijdag 30 april 2021 10:21 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, ik heb een bonus van 1000 euro gekregen. Natuurlijk fijn, maar compenseert niet echt. Maar werd me wel verkocht als 'het allerbeste wat ze konden niet, gefeliciteerd met deze geweldige bonus'.
quote:Op vrijdag 30 april 2021 09:45 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik ken deze gezegde nog niet.quote:
Jij blijquote:Op vrijdag 30 april 2021 10:21 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, ik heb een bonus van 1000 euro gekregen. Natuurlijk fijn, maar compenseert niet echt. Maar werd me wel verkocht als 'het allerbeste wat ze konden niet, gefeliciteerd met deze geweldige bonus'.
Misschien neemt iemand het mee als ze de container weer ophalen?quote:Op vrijdag 30 april 2021 10:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben snoep misgelopen. Ik bestelde woensdag een 10 kuubs puincontainer en ik zag dat ik een gratis mok kon krijgen van dat bedrijf. Die kan J wel op zijn werk gebruiken. Maar de containerautobestuurder die net de container kwam plaatsen was de mok vergeten. Hij zei nog dat hij vol zat met snoep ook![]()
Gelukkig kunnen we dit weekend wel weer met puin gaan slepen, dat hebben we dit jaar nog niet heel veel gedaan.
Ik hoop het. Snoepquote:Op vrijdag 30 april 2021 10:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Misschien neemt iemand het mee als ze de container weer ophalen?
Hier ben ik het heel erg mee eens inderdaad!quote:Op vrijdag 30 april 2021 10:59 schreef Candaasje het volgende:
Er mag best wat tegenover zulke werkdruk en prestaties staan Vlinder, zeker![]()
Laat ik het zo zeggen; ik vind het niet meer dan terecht dat ze het minimumloon naar 14 euro per uur willen trekken. Het is echt te achterlijk voor woorden wat een heel groot deel van de bevolking krijgt voor vaak ook fysiek) maar ook niet zelden mentaal best zware arbeid.
Ik heb zeg maar alle opleidingsniveau's meegemaakt (hbo, mbo en wo) () , en het verschil in loon zou hem meer in type werk moeten zitten, dan enkel kijkend naar dat algemene gekaderd niveau van een opleiding, imho. Want tussen 2 hbo-opleidingen zit ook nog een wereld van verschil. Zelfde voor uni, of mbo.
(Ja je investeert natuurlijk wel geld in een langere opleiding, dat mag zeker meegenomen worden. Maar veel mbo-ers investeren hun gezondheid in hun werk, dat heb ik ook wel gezien. De ARBO bestaat daar niet zelden vooral op papier.)
Ik zit nu op 7 jaar na promotie, nog nooit een vaste aanstelling gehad. Mijn huidige loopt nog 2 jaar, dus ik hoop ook 9 jaar mijn promotie eindelijk eens ergens vast in dienst te gaanquote:Op vrijdag 30 april 2021 10:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik zit wel iets over 50k bruto jaarloon, werk fulltime. Of nou ja, meer dan, eigenlijk, fulltime is officieel 38 uur. Ik heb daar ook wel bachelor, master en promotieonderzoek voor moeten doen. En als ik kijk naar de werkdruk en hoe groot de baanonzekerheid is, ben ik blij dat daar ook wel zo'n salaris tegenover staat. Een collega heeft na haar promotie nog 9 jaar(!) elke keer op een jaarcontract gewerkt waarbij je dan na drie contracten naar een andere uni moet, toen kreeg ze pas een vast contract als universitair docent. En vergeleken met andere instellingen betaalt de uni nog niet eens heel goed, bij de HU zou ik zo twee tredes hoger kunnen instromen dan waar ik nu zit en bij het RIVM of TNO oid zou ik ook wel meer kunnen verdienen. Hoewel ik qua vakantie wel weer goed zit op de uni, als je gelegenheid hebt het daadwerkelijk op te nemen dan.
Maar ik ben me er ook echt wel van bewust dat er ook zat mensen zijn die net zo hard werken als ik en net zoveel baanonzekerheid hebben als ik en die toch een stuk minder verdienen. Ik zit wat dat betreft echt wel in een bevoorrechte positie, met twee ouders die me alle kansen en mogelijkheden hebben kunnen geven in mijn jeugd en daarna.
Hey, waren wij ooit verre collega's? Of zit jij in een ander UMC?quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik zit nu op 7 jaar na promotie, nog nooit een vaste aanstelling gehad. Mijn huidige loopt nog 2 jaar, dus ik hoop ook 9 jaar mijn promotie eindelijk eens ergens vast in dienst te gaan![]()
en ooooh, de vakantiedagen op de uniWat een bummer is dat, in een UMC
Ik heb ook gewerkt in het UMC waar jij gewerkt hebt volgens mij, 2014-2018. Inmiddels ben ik naar een ander vertrokken.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:03 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hey, waren wij ooit verre collega's? Of zit jij in een ander UMC?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |