SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Geniet lekker van deze zomer.quote:
Nee joh, dat is juist relaxedquote:Op dinsdag 27 april 2021 23:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je niet met kinderen terecht kunt.
Jawel. De herfstquote:Op dinsdag 27 april 2021 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Geniet lekker van deze zomer.![]()
We weten niet wat daarna komt.
Nouja, er zijn nog zo'n 234 landen over.quote:Op dinsdag 27 april 2021 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zou wel kunnen kloppen ja. Dat is minder dan 0,1% van de bevolking, ongeveer waar Nederland nu ook staat.quote:Op dinsdag 27 april 2021 23:55 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat India naar de 500.000 officiele besmettingen per dag gaat. En naar 1 miljoen slachtoffers in totaal. Voor Augustus.
En dat is dan officieel. Dus met onderrapportage.
En reken maar dat er varianten vandaan komen.
Dat ben ik wel met je eens. Ik heb dat tegenwoordig als policy bij vakantie bestemmingen en dat is heel relaxed, eigenlijk.quote:
Ik weet niet waarmee India vaccineert. Het is de medicijn-leverancier van de wereld. Maar ik las in dat NYT artikel dat hun variant er weinig moeite mee had om er doorheen te breken. Het is een kwestie van tijd, al die varianten..bij zo'n bevolking.quote:Op dinsdag 27 april 2021 23:58 schreef Tijger_m het volgende:
Tja, om op de opmerking over nooit ophouden terug te komen, er zijn ruim 7 miljard mensen op de wereld, het duurt even voor die voor het grootste deel gevaccineerd zijn.
En ik heb het vermoeden dat daar de basismaatregelen niet echt van toepassing zijn.quote:Op dinsdag 27 april 2021 23:47 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Ja verschrikkelijk, maar het was geen 28 graden zoals in india, hopelijk valt het mee
NOS kwam vandaag alweer aan met een nieuwe variant in Braziliëquote:Op dinsdag 27 april 2021 23:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nouja, er zijn nog zo'n 234 landen over.
Dus nog 234 varianten. De een nog besmettelijker en dodelijker dan de ander, waar geen vaccin tegen opgewassen is.
quote:Op woensdag 28 april 2021 00:01 schreef DonDruiper het volgende:
In de VS adviseert de CDC dat wanneer je volledig bent gevaccineerd je in de buitenlucht je mondkapje af mag doen als je afstand kunt houden.
lolwat.
Met zo'n positieve insteek komen we tenminste ergensquote:Op dinsdag 27 april 2021 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Zie je.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:02 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
NOS kwam vandaag alweer aan met een nieuwe variant in Brazilië
India heeft Sputnik, Covishield en Covaxin, dat zijn de vaccins die toegelaten zijn aldaar. Sputnik kennen we maar die andere twee zijn Indiase vaccins vziw en ik heb geen idee hoe de werkzaamheid daarvan is.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet waarmee India vaccineert. Het is de medicijn-leverancier van de wereld. Maar ik las in dat NYT artikel dat hun variant er weinig moeite mee had om er doorheen te breken. Het is een kwestie van tijd, al die varianten..bij zo'n bevolking.
Welk artikel?quote:Op woensdag 28 april 2021 00:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar ik las in dat NYT artikel dat hun variant er weinig moeite mee had om er doorheen te breken.
Dit wordt dus de post-covid dystopie.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:01 schreef DonDruiper het volgende:
In de VS adviseert de CDC dat wanneer je volledig bent gevaccineerd je in de buitenlucht je mondkapje af mag doen als je afstand kunt houden.
lolwat.
Daarom is het ook in ons belang dat de rest van de wereld gevaccineerd wordt. Niet alleen het westen.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:03 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Zie je.
Het. Houdt. Nooit. Meer. Op.
Is er iemand daar op tegen?quote:Op woensdag 28 april 2021 00:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom is het ook in ons belang als de rest van de wereld gevaccineerd wordt. Niet alleen het westen.
7 miljard mensen. Afrika.. dit gaat nog jaaaaaren duren.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom is het ook in ons belang als de rest van de wereld gevaccineerd wordt. Niet alleen het westen.
Ik hoop het niet.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
7 miljard mensen. Afrika.. dit gaat nog jaaaaaren duren.
Staan daar ook die cijfers in die je eerder postte? 500.000 besmettingen per dag, 1 miljoen covid doden in totaal?quote:Op woensdag 28 april 2021 00:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet waarmee India vaccineert. Het is de medicijn-leverancier van de wereld. Maar ik las in dat NYT artikel dat hun variant er weinig moeite mee had om er doorheen te breken. Het is een kwestie van tijd, al die varianten..bij zo'n bevolking.
Heb alleen een mondkapje op in de buitenlucht wanneer ik uit een supermarkt kom lopen met een winkelkarretje.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:01 schreef DonDruiper het volgende:
lolwat.
Ik bedoel dus dat daar ruim in geďnvesteerd mag worden. Dat Covax is een leuk initiatief, maar het mag wel een tandje enthousiaster.quote:
Nog een mondkapje op hebben in de supermarktquote:Op woensdag 28 april 2021 00:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Heb alleen een mondkapje op in de buitenlucht wanneer ik uit een supermarkt kom lopen met een winkelkarretje.
Mogelijk wel, ja, sommige gebieden zijn wat lastiger te voorzien van vaccins dan anderen, met name vaccins die nogal stringente koeling vereisen zijn wat lastiger inzetbaar in landelijke gebieden met beperkte stroomvoorziening e.d.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
7 miljard mensen. Afrika.. dit gaat nog jaaaaaren duren.
Nog naar een supermarkt toe gaanquote:Op woensdag 28 april 2021 00:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nog een mondkapje op hebben in de supermarkt
Covishield is het AZ vaccin wat in India gemaakt wordt.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
India heeft Sputnik, Covishield en Covaxin, dat zijn de vaccins die toegelaten zijn aldaar. Sputnik kennen we maar die andere twee zijn Indiase vaccins vziw en ik heb geen idee hoe de werkzaamheid daarvan is.
Ja, en pas de maatregelen verwijderen wanneer iedereen in de hele wereld een vaccin heeft. Of zoiets.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom is het ook in ons belang dat de rest van de wereld gevaccineerd wordt. Niet alleen het westen.
Die benauwde kutdingen..geloof nooit dat die goed voor je kunnen zijnquote:Op woensdag 28 april 2021 00:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nog een mondkapje op hebben in de supermarkt
Ja.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Staan daar ook die cijfers in die je eerder postte? 500.000 besmettingen per dag, 1 miljoen covid doden in totaal?
Heb inmiddels ook al een degelijke on-line verslaving, maar eten en drinken gaat me net iets te ver.quote:
Ieder zijn ding, ik heb nu toch wel de smaak van het aan huis afleveren van mijn boodschappen te pakkenquote:Op woensdag 28 april 2021 00:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik vind naar de supermarkt gaan fascinerend.
Wat dat betreft werkt het vaccineren tegen corona bijzonder: als je langzaam vaccineert, blijven er minder mensen in leven, hoef je minder mensen te vaccineren en ben je sneller klaar met vaccineren.quote:Op dinsdag 27 april 2021 23:58 schreef Tijger_m het volgende:
Tja, om op de opmerking over nooit ophouden terug te komen, er zijn ruim 7 miljard mensen op de wereld, het duurt even voor die voor het grootste deel gevaccineerd zijn.
Juist.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom is het ook in ons belang dat de rest van de wereld gevaccineerd wordt. Niet alleen het westen.
Ik ben er sinds een weekje mee gestopt. Nog nooit aangesproken.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die benauwde kutdingen..geloof nooit dat die goed voor je kunnen zijn
Nou...dat gaat tegenwoordig toch ook best goed zelfs in het landelijke alhierquote:Op woensdag 28 april 2021 00:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Heb inmiddels ook al een degelijke on-line verslaving, maar eten en drinken gaat me net iets te ver.
AH afhaalpunten zijn nog beter, want dan hoef je niet zo op de deurbel te letten. Zo irritant als de bezorger binnenkort kan komen en je wil eigenlijk naar de plee.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ieder zijn ding, ik heb nu toch wel de smaak van het aan huis afleveren van mijn boodschappen te pakken
Hmm, ja, ik denk toch niet dat het zo simpel is en dat die methode goed werkt. Want het probleem is niet de mensen die doodgaan maar de mensen die ziek worden met alle problemen en kosten van dien.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:09 schreef maan_man het volgende:
[..]
Wat dat betreft werkt het vaccineren tegen corona bijzonder: als je langzaam vaccineert, blijven er minder mensen in leven, hoef je minder mensen te vaccineren en ben je sneller klaar met vaccineren.
Dit stukje bedoel je?quote:Op woensdag 28 april 2021 00:07 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)ps://t.co/II4I9Razy9
- may be doingquote:A new variant known here as “the double mutant” may be doing a lot of the damage. The science is still early but from what we know, this variant contains one mutation that may make the virus more contagious and another that may make it partially resistant to vaccines. Doctors are pretty scared. Some we have spoken to said they had been vaccinated twice and still got seriously ill, a very bad sign.
quote:Op woensdag 28 april 2021 00:07 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)ps://t.co/II4I9Razy9
Ik denk dat je hier op doelt?quote:A new variant known here as “the double mutant” may be doing a lot of the damage. The science is still early but from what we know, this variant contains one mutation that may make the virus more contagious and another that may make it partially resistant to vaccines.
Verder is deze variant niet aangemerkt als 'variant of concern', wat wel geldt voor de Britse en Braziliaanse varianten.quote:Convalescent sera of the COVID-19 cases and recipients of BBV152 (Covaxin) were able to neutralize VUI B.1.617.
Het enige kritiekpunt wat ik heb op de AH bezorging is dat de tijdsloten te groot zijn, in het VK hebben ze bij Tesco's een slot van een 1 uur, dat is veel beter te plannen dan een "we komen tussen 16:00 en 20:00 langs"quote:Op woensdag 28 april 2021 00:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
AH afhaalpunten zijn nog beter, want dan hoef je niet zo op de deurbel te letten. Zo irritant als de bezorger binnenkort kan komen en je wil eigenlijk naar de plee.
De hele wereld zou ons moeten interesserenquote:Op woensdag 28 april 2021 00:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Dus dat hele 'India/ Afrika etc interesseert me niet' is onterecht. Het zou iedereen moeten interesseren.
quote:Op woensdag 28 april 2021 00:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dit stukje bedoel je?
[..]
- may be doing
- still early
- may make it
- partially resistant
Hoeveel vaagheid wil je? Ik verwacht een storm in een glas water.
quote:However difficult and dangerous it feels in Delhi for all of us, it’s probably going to get worse. Epidemiologists say the numbers will keep climbing, to 500,000 reported cases a day nationwide and as many as one million Indians dead from Covid-19 by August.
It didn’t have to be like this.
quote:Op woensdag 28 april 2021 00:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Dus dat hele 'India/ Afrika etc interesseert me niet' is onterecht. Het zou iedereen moeten interesseren.
Nee, vaccins onderdeel maken van geopolitiek.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mensen informeren over de ontwikkelingen?
Geloof wat je wil.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:15 schreef MoreDakka het volgende:
De media is echt schandalig bezig met angstzaaierij over die varianten. Zie je nu ook in dit topic weer bewijs van. Het doel er van lijkt me duidelijk.
Slaap lekkerquote:Op woensdag 28 april 2021 00:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Geloof wat je wil.![]()
Ik ben naar bed.
Dat is veel te niet ingewikkeld en niet vergezocht.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mensen informeren over de ontwikkelingen?
Benieuwd naar al jullie plannen voor morgenavond na 22.00 uurquote:Op woensdag 28 april 2021 00:17 schreef Houtenbeen het volgende:
Nog 4 uur @:trein2000
En voorts ben ik van mening dat de avondklok ........
Zijn argumenten zijn anders gewoon correct. En volgens mij heeft Gates meer gedaan om mensen gratis te vaccineren wereldwijd dan wie dan ook op aarde.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:17 schreef ipa84 het volgende:
Over het vaccineren van heel de wereld. Goed idee maar dan moeten we eerst deze man even lozen.
[ twitter ]
De honden uit laten?quote:Op woensdag 28 april 2021 00:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Benieuwd naar al jullie plannen voor morgenavond na 22.00 uur.
Ook alle eilandjes? Daar zijn er vet veel van.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De hele wereld zou ons moeten interesseren
De hond uitlaten denk ik, veel meer kan er nog niet.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Weet je nog wat onze topepidemiologen allemaal voorspeld hebben vorig jaar? Klopte ook helemaal geen reet van.quote:
Die gun ik ook het beste hoor.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:20 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ook alle eilandjes? Daar zijn er vet veel van.
Ik heb een overleg tot pak hem beet 22 uur. Ik denk dat ik daarna even een rondje ga lopen. Gewoon omdat het kan.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dan heb ik toch liever Moderna die geen patent heeft aangevraagd voor hun vaccin. Zodat het ook gewoon ergens anders kan worden geproduceerd en dat hebben ze ook om die reden gedaan.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zijn argumenten zijn anders gewoon correct. En volgens mij heeft Gates meer gedaan om mensen gratis te vaccineren wereldwijd dan wie dan ook op aarde.
Moderna is echter met overheidsgeld ontwikkeld, dat is een ander verhaal. Ik vind dat als de ontwikkeling van een medicijn of vaccin met publieke middelen gefinancierd is dat het daarna ook vrij gegeven moet worden.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:24 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dan heb ik toch liever Moderna die geen patent heeft aangevraagd voor hun vaccin. Zodat het ook gewoon ergens anders kan worden geproduceerd en dat hebben ze ook om die reden gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 28 april 2021 00:26 schreef slashdotter3 het volgende:
52 passengers on one flight from Delhi to Hong Kong test positive for coronavirus after landing - despite all presenting a negative test while boarding
https://www.reddit.com/r/(...)_from_delhi_to_hong/
Rara hoe kan ditOmdat India.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Letterlijk en figuurlijk het afvoerputje van de wereld.Zuiger van het FOK!-OMT
quote:Op woensdag 28 april 2021 00:26 schreef slashdotter3 het volgende:
52 passengers on one flight from Delhi to Hong Kong test positive for coronavirus after landing - despite all presenting a negative test while boarding
https://www.reddit.com/r/(...)_from_delhi_to_hong/
Rara hoe kan ditOok maar gewoon bedacht door de media dit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
Is dat niet een beetje koud?quote:Op woensdag 28 april 2021 00:24 schreef DonDruiper het volgende:
Ik ga van 22:00 tot 04:30 op een kleedje zitten tegenover het politiebureau
Maximumstraffen zeggen heel weinig over de daadwerkelijke straf die je krijgt. Op een fietsendiefstal staat 4 jaar, in de praktijk zul je de eerste keer waarschijnlijk een geldboete van een paar honderd euro krijgen.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:35 schreef maan_man het volgende:
Ik was even aan het lezen. Die avondklok die de geallieerden aan het einde van de oorlog hebben ingevoerd was ook niet mis. Bij overtreding tot 1 jaar gevangenisstraf of 2000,- gulden boete. Is die huidige ¤ 95,- niks bij. Kon je toen een huis voor kopen:
[ afbeelding ]
Klopt en steeds meer onderzoeken tonen aan dat T-cellen heel goed werken tegen de verschillende varianten ook als je gevaccineerd bent.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:00 schreef Discombobulate het volgende:
Vaccins zullen altijd wel wat effectiviteit behouden. Desnoods wordt je mild ziek van een nieuwe variant na vaccinatie. Er is ook nog T-cel immuniteit.
Ik kan me niet voorstellen dat het geheel een vaccin omzeilt, immuniteit is complex. Zijn hier überhaupt voorbeelden van?
Ook maar gewoon bedacht door de media dit.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt en steeds meer onderzoeken tonen aan dat T-cellen heel goed werken tegen de verschillende varianten ook als je gevaccineerd bent.
[ twitter ]
Daarom was het ook maar een wassen neus. Ik heb me er welgeteld 0x aan gehouden. Geen boete gekregen, maar had die met liefde betaald.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:35 schreef maan_man het volgende:
Ik was even aan het lezen. Die avondklok die de geallieerden aan het einde van de oorlog hebben ingevoerd was ook niet mis. Bij overtreding tot 1 jaar gevangenisstraf of 2000,- gulden boete. Is die huidige ¤ 95,- niks bij. Kon je toen een huis voor kopen:
[ afbeelding ]
Met liefde? Die 95,- gun ik ze niet.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Daarom was het ook maar een wassen neus. Ik heb me er welgeteld 0x aan gehouden. Geen boete gekregen, maar had die met liefde betaald.
Een ding is mij nog niet duidelijk, bieden mRNA vaccins voor de toekomst ook soelaas voor influenza of is dat teveel een moving target?quote:Op woensdag 28 april 2021 00:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt en steeds meer onderzoeken tonen aan dat T-cellen heel goed werken tegen de verschillende varianten ook als je gevaccineerd bent.
[ twitter ]
Nee, dit is bedacht door gevaarlijke wetenschappers die gewoon bijdragen aan het stoppen van een pandemie. Moeten we inderdaad niet willen.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ook maar gewoon bedacht door de media dit.
Bestond er maar een sarcasme icon.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nee, dit is bedacht door gevaarlijke wetenschappers die gewoon bijdragen aan het stoppen van een pandemie. Moeten we inderdaad niet willen.
Ik denk dat het voornaamste probleem is dat er niet zoveel interesse is om flink geld te investeren in het uitschakelen van influenza.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een ding is mij nog niet duidelijk, bieden mRNA vaccins voor de toekomst ook soelaas voor influenza of is dat teveel een moving target?
Ik had een tijdje geleden gelezen dat ze met dezelfde techniek wel heel ver zijn voor een griepvaccin die inderdaad dan ook voor de mutaties werkt. Maar dat las ik ergens in de herfst dus kan het niet meteen opzoeken voor je.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een ding is mij nog niet duidelijk, bieden mRNA vaccins voor de toekomst ook soelaas voor influenza of is dat teveel een moving target?
Moeten we ook helemaal niet willen.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het voornaamste probleem is dat er niet zoveel interesse is om flink geld te investeren in het uitschakelen van influenza.
Da's wel een ding ja maar er is sowieso ieder jaar een griepvaccinatie en die is ook niet gratis en moet ieder jaar opnieuw geformuleerd worden. En de kosten van de covid vaccins vallen reuze mee, volgens mij.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het voornaamste probleem is dat er niet zoveel interesse is om flink geld te investeren in het uitschakelen van influenza.
Bedankt iig voor het antwoordquote:Op woensdag 28 april 2021 00:43 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik had een tijdje geleden gelezen dat ze met dezelfde techniek wel heel ver zijn voor een griepvaccin die inderdaad dan ook voor de mutaties werkt. Maar dat las ik ergens in de herfst dus kan het niet meteen opzoeken voor je.
In tegenstelling tot jou doe ik niet zomaar aan dingen geloven, ik kijk liever naar de feiten zoals aangegeven in de studie die ik gelinkt heb. Doe er je voordeel mee zodat je niet zo uit de onderbuik hoeft te spreken.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Geloof wat je wil.![]()
Ik ben naar bed.
Hehe, nou ja, ze hebben wel een puntquote:Op woensdag 28 april 2021 00:45 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)stige-nachtstraatjes
De televaag zegt de avondklok alvast vaarwel.
Ontzettend kut voor ze natuurlijk. Weer iets minder om over te schrijven.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:45 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)stige-nachtstraatjes
De televaag zegt de avondklok alvast vaarwel.
Hier ook, geen verschil. Viel me wel op dat er buiten mijn woonwijkje nog best veel verkeer was. Provinciale weg, snelweg enzo. Heb echt geen idee of dat allemaal mensen met een ontheffing zijn, of dat de helft gewoon die avondklok negeerde...quote:Op woensdag 28 april 2021 00:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hehe, nou ja, ze hebben wel een punt
Vriendin van ons woont aan een drukke straat in Rotterdam en die genoot eigenlijk wel van de avondklok want zo heerlijk rustig
Hier bij mij in de straat heeft het echt 0,0 verschil gemaakt, voor de avondklok zag je om 9 uur al hele-maal niemand ooit op straat behalve om de hond uit te laten en na morgen zal dat precies hetzelfde zijn, vermoed ik.
Same here. Na het avondeten wordt het snel stil, daar verandert het verdwijnen van die avondklok niks aan.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hier bij mij in de straat heeft het echt 0,0 verschil gemaakt, voor de avondklok zag je om 9 uur al hele-maal niemand ooit op straat behalve om de hond uit te laten en na morgen zal dat precies hetzelfde zijn, vermoed ik.
Maar het gaat natuurlijk bij jou wel weer storm lopen als de Action open gaatquote:Op woensdag 28 april 2021 00:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Same here. Na het avondeten wordt het snel stil, daar verandert het verdwijnen van die avondklok niks aan.
Wtf zeg..quote:Op woensdag 28 april 2021 00:51 schreef DonDruiper het volgende:
Tsjah.. moet dit nou zo?
[ twitter ]
Heb het toch even opgezocht.quote:
Heldquote:Op woensdag 28 april 2021 00:53 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Heb het toch even opgezocht.
https://www.sciencemag.or(...)-first-clinical-test
Blijkbaar zit fase 1 erop van de test trails.
Nee, maar blijkbaar is dit normaal in coronatijd want.....quote:Op woensdag 28 april 2021 00:51 schreef DonDruiper het volgende:
Tsjah.. moet dit nou zo?
[ twitter ]
It's funny cause it's truequote:Op woensdag 28 april 2021 00:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar het gaat natuurlijk bij jou wel weer storm lopen als de Action open gaat
Tja..ik zeg ACABquote:Op woensdag 28 april 2021 00:56 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Sssssssst, heel normaal allemaal.
Het middel wordt erger dan de kwaal..quote:Op woensdag 28 april 2021 00:56 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Sssssssst, heel normaal allemaal.
Net even doorgelezen en de laatste alinea doet je tenen wel kromtrekken en geeft aan dat je eerdere opmerking over een influenza vaccin terecht was:quote:Op woensdag 28 april 2021 00:53 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Heb het toch even opgezocht.
https://www.sciencemag.or(...)-first-clinical-test
Blijkbaar zit fase 1 erop van de test trails.
quote:This “long development path,” Krammer suspects, is the main reason his team lost an initial corporate partner, GlaxoSmithKline, which has another universal flu vaccine in clinical trials. “It’s difficult to get to get a lot of interest for something like this,” Krammer says.
Ik weet hoe maximum straffen werken, maar ook als jij kijkt naar de huidige maximum straffen die er staan op het overtreden van de avondklok: een hechtenis van ten hoogste zeven dagen of geldboete van de eerste categorie, dan zijn ook verschillen tussen de maximum straffen enorm.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maximumstraffen zeggen heel weinig over de daadwerkelijke straf die je krijgt. Op een fietsendiefstal staat 4 jaar, in de praktijk zul je de eerste keer waarschijnlijk een geldboete van een paar honderd euro krijgen.
Na corona niet meer .Maja...wanneer is het voorbij?quote:Op woensdag 28 april 2021 00:58 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het middel wordt erger dan de kwaal..
Zeer zorgwekkende ontwikkeling.
Want gaan we dit nou elke keer doen bij drukte? Je mag het woord politiestaat niet snel in de mond nemen..........
Wordtquote:Op woensdag 28 april 2021 00:58 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het middel wordt erger dan de kwaal..
Zeer zorgwekkende ontwikkeling.
Want gaan we dit nou elke keer doen bij drukte? Je mag het woord politiestaat niet snel in de mond nemen..........
Corona is het nieuwe griepvirus, maar dat wist je al wel. Dus nooit.quote:Op woensdag 28 april 2021 01:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Na corona niet meer .Maja...wanneer is het voorbij?
Ik heb hier geen context bij, maar dit ziet er niet best uit.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:51 schreef DonDruiper het volgende:
Tsjah.. moet dit nou zo?
[ twitter ]
Nou nee, corona bestaat gewoon naast de griep. En grappig genoeg werken de corona maatregelen toevallig ook heel goed tegen de griep.quote:Op woensdag 28 april 2021 01:03 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Corona is het nieuwe griepvirus, maar dat wist je al wel. Dus nooit.
Die opmerking was van @Tijn maar in de farmaceutische industrie is het wel zo dat genezen beter is dan voorkomen. Voor bepaalde ziektes waar er eigenlijk te weinig van zijn wordt amper onderzoek naar gedaan gewoon niet rendabel.quote:Op woensdag 28 april 2021 01:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Net even doorgelezen en de laatste alinea doet je tenen wel kromtrekken en geeft aan dat je eerdere opmerking over een influenza vaccin terecht was:
[..]
Onder de wbbbg stond er nog 6 maanden of derde categorie op. Het is ook wel een beetje onvergelijkbaar natuurlijk.quote:Op woensdag 28 april 2021 01:00 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik weet hoe maximum straffen werken, maar ook als jij kijkt naar de huidige maximum straffen die er staan op het overtreden van de avondklok: een hechtenis van ten hoogste zeven dagen of geldboete van de eerste categorie, dan zijn ook verschillen tussen de maximum straffen enorm.
En context is bij dit soort zaken nogal relevant, lijkt mij.quote:Op woensdag 28 april 2021 01:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb hier geen context bij, maar dit ziet er niet best uit.
Zeker. Maar ik kan weinig contexten bedenken waarin je zo tekeer moet gaan tegen mensen die op een kleedje zitten.quote:Op woensdag 28 april 2021 01:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En context is bij dit soort zaken nogal relevant, lijkt mij.
De enige context waarin dit gedrag een beetje acceptabel zou zijn is als de mensen niet gewoon zaten te chillen in het park, maar aan het rellen waren ofzo..quote:Op woensdag 28 april 2021 01:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb hier geen context bij, maar dit ziet er niet best uit.
Het zag er in ieder geval zeer dreigend uit.quote:Op woensdag 28 april 2021 01:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En context is bij dit soort zaken nogal relevant, lijkt mij.
Soms wordt ik daar echt een beetje moedeloos van want sowieso maakt influenza wereldwijd nogal wat slachtoffers per jaar en kost het ook flink wat geld om vaccinaties ervoor te doen en dan hebben we het nog niet eens over de economische schade.quote:Op woensdag 28 april 2021 01:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Die opmerking was van @:Tijn maar in de farmaceutische industrie is het wel zo dat genezen beter is dan voorkomen. Voor bepaalde ziektes waar er eigenlijk te weinig van zijn wordt amper onderzoek naar gedaan gewoon niet rendabel.
Misschien ook wel iets voor de EU.quote:Op woensdag 28 april 2021 01:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je zou bijna zeggen dat dit toch een uitstekende case kan zijn voor een overheid om in dit onderzoek te investeren, alleen de economische waarde is al een veelvoud van wat het kan kosten.
Maar dat kunnen we dus niet zien omdat we maar een klein stukje zien van wat er zich afspeelde. Ik zeg niet dat de politie goed bezig was, ik zeg alleen dat we geen volledig beeld zien van wat er gebeurde.quote:Op woensdag 28 april 2021 01:08 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
De enige context waarin dit gedrag een beetje acceptabel zou zijn is als de mensen niet gewoon zaten te chillen in het park, maar aan het rellen waren ofzo..
Dat is wel een goeie de EU mag best wel in dit soort projecten investeren. Voor landen zelf is het misschien weer net te klein om zo iets te doen.quote:
Nou, grappig hoor, waar zijn de griepdoden, Einstein?quote:Op woensdag 28 april 2021 01:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou nee, corona bestaat gewoon naast de griep. En grappig genoeg werken de corona maatregelen toevallig ook heel goed tegen de griep.
Bijvoorbeeld, ja. En mischien levert covid een groot genoeg schok effect op dat dit bespreekbaar en uitvoerbaar wordt voor de EU.quote:
Mischien moet jij nog een keer lezen wat ik postte en ik heb een naam en dat is niet Einstein.quote:Op woensdag 28 april 2021 01:12 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Nou, grappig hoor, waar zijn de griepdoden, Einstein?
Ze lijken vooral goed te werken tegen de griep. Corona.....kijkt naar de cijfers.....niet echt.quote:Op woensdag 28 april 2021 01:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou nee, corona bestaat gewoon naast de griep. En grappig genoeg werken de corona maatregelen toevallig ook heel goed tegen de griep.
Niet bij mijn zoon.quote:Op woensdag 28 april 2021 01:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, dit soort beelden stralen imo altijd totale incompetentie van de politie uit. Eerder paniekerig gedrag dan autoritair.quote:Op woensdag 28 april 2021 01:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dat kunnen we dus niet zien omdat we maar een klein stukje zien van wat er zich afspeelde. Ik zeg niet dat de politie goed bezig was, ik zeg alleen dat we geen volledig beeld zien van wat er gebeurde.
De coronamaatregelen werken 100% tegen de griep.quote:Op woensdag 28 april 2021 01:12 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Nou, grappig hoor, waar zijn de griepdoden, Einstein?
Ze krijgen natuurlijk opdracht van Femke.quote:Op woensdag 28 april 2021 01:14 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Tja, dit soort beelden stralen imo altijd totale incompetentie van de politie uit. Eerder paniekerig gedrag dan autoritair.
Ja nou..Hollands glorie in actiequote:Op woensdag 28 april 2021 01:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ze krijgen natuurlijk opdracht van Femke.
Er is geen beginnen aan en ze hebben dan volgens mij ook echt geen idee wat ze nou aan het doen zijn.
Dan krijg je dus dit soort beelden.
Deze beelden komen uit Breda, toch?quote:Op woensdag 28 april 2021 01:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Duhquote:Op woensdag 28 april 2021 01:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De coronamaatregelen werken 100% tegen de griep.
Ja, Femke stond er met een portofoon orders te geven. Kom nou toch, de burgemeester heeft geen direct commando over de politie.quote:Op woensdag 28 april 2021 01:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Er is geen beginnen aan en ze hebben dan volgens mij ook echt geen idee wat ze nou aan het doen zijn.
Het ziet er behoorlijk amateuristisch uit ja.quote:Op woensdag 28 april 2021 01:16 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Ja nou..Hollands glorie in actie
Ja manquote:Op woensdag 28 april 2021 01:17 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het ziet er behoorlijk amateuristisch uit ja.
Politieagenten zijn ook maar mensen hč. Zijn ook opgefokt door alle beperkingen en wellicht ook prive ellende die ze moeten doorstaan hierdoor. Bij dit soort acties kunnen deze veelal testosteronbommen 'gewoon' even los gaan. Alles eruit gooien.quote:Op woensdag 28 april 2021 01:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat?quote:Op woensdag 28 april 2021 01:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, Femke stond er met een portofoon orders te geven. Kom nou toch, de burgemeester heeft geen direct commando over de politie.
Dat is geen antwoord en anders moet je gewoon niks zeggen.quote:Op woensdag 28 april 2021 01:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien moet jij nog een keer lezen wat ik postte en ik heb een naam en dat is niet Einstein.
Het brengt wel problemen met zich mee want op dit moment is niet duidelijk welke strain de bovenhand gaat voeren in het griepseizoen. Daarom heb je best kans dat we weer net zo iets gaan krijgen als in 2017 dat de verkeerde griepstrain voor het vaccin wordt gebruikt.quote:Op woensdag 28 april 2021 01:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De coronamaatregelen werken 100% tegen de griep.
De burgemeester heeft geen operationele controle over de politie. Wel verantwoordelijkheid, ja, maar dat is iets anders.quote:Op woensdag 28 april 2021 01:18 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat?
De Burgemeester is verantwoordelijk voor de openbare orde en veiligheid en heeft gezag over de politie in zijn/haar gemeente.
Jij denkt dat de politie/ME vandaag zonder overleg met Femke even het vondelpark schoonveegt, ja?quote:Op woensdag 28 april 2021 01:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De burgemeester heeft geen operationele controle over de politie. Wel verantwoordelijkheid, ja, maar dat is iets anders.
Ik denk helemaal niets. Ik zeg dat de burgemeester geen operationele controle over de politie heeft. Da's al.quote:Op woensdag 28 april 2021 01:27 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jij denkt dat de politie/ME vandaag zonder overleg met Femke even het vondelpark schoonveegt, ja?
Dat zal je nog tegenvallen. Zo is bekend dat bij die avondklokrellen in Rotterdam pas heel laat traangas werd ingezet omdat Aboutaleb dat tegenhield.quote:Op woensdag 28 april 2021 01:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, Femke stond er met een portofoon orders te geven. Kom nou toch, de burgemeester heeft geen direct commando over de politie.
Ja, wacht even, maar dan is er van te voren al afgesproken dat traangas een gewelds escalatie door de politie betekent en het is niet zo vreemd dat je voor de inzet van een chemisch wapen apart toestemming moet krijgen als politie.quote:Op woensdag 28 april 2021 01:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zal je nog tegenvallen. Zo is bekend dat bij die avondklokrellen in Rotterdam pas heel laat traangas werd ingezet omdat Aboutaleb dat tegenhield.
Bovendien stelt artikel 6 van de ambtsinstructie dat de ME niet mag worden ingezet zonder toestemming van het bevoegd gezag, lees de burgemeester.
Die rules of engagement heten een ambtsinstructie. Hier te lezen: https://wetten.overheid.nl/BWBR0006589/2020-07-01 zelfs voor het inzetten van een hond bij de ME is al toestemming van de burgemeester nodig.quote:Op woensdag 28 april 2021 01:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, wacht even, maar dan is er van te voren al afgesproken dat traangas een gewelds escalatie door de politie betekent en het is niet zo vreemd dat je voor de inzet van een chemisch wapen apart toestemming moet krijgen als politie.
Volgens mij worden er van te voren parameters afgesproken waarin de politie zijn taken mag uitvoeren, willen ze die escaleren dan moet de burgemeester toestemming geven.
Rules of engagement dus.
Whales?? Hebben walvissen nu ook al last van corona joh?quote:
Alleen als ze ouder zijn dan 30.quote:Op woensdag 28 april 2021 01:55 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Whales?? Hebben walvissen nu ook al last van corona joh?
Goed gezien ja!quote:
Groot-Brittannië heeft idd wel steeds meer last van mensen met morbide obesitas..🤔quote:Op woensdag 28 april 2021 02:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Is de risicogroep waarschijnlijk onder walvissen.
Geen probleem toch, enkel corona telt.quote:Op woensdag 28 april 2021 02:12 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Groot-Brittannië heeft idd wel steeds meer last van mensen met morbide obesitas..🤔
Jammer, ik vond de avondklok een goede maatregel om contactmomenten in de avonduren te beperken. Bovendien zorgde de avondklok voor ¤ 8 miljoen extra omzet voor de overheid in drie maanden tijd.quote:Op woensdag 28 april 2021 04:59 schreef DonDruiper het volgende:
Psssst jongens..
De avondklok is er af.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 28 april 2021 04:59 schreef DonDruiper het volgende:
Psssst jongens..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik lag meestal al lang en breed braaf in mijn bed, maar het gaat om het principe! Dus:quote:Op woensdag 28 april 2021 04:59 schreef DonDruiper het volgende:
Psssst jongens..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoals het er nu naar uitziet verdwijnt hier klokslag om 14:00 de zon definitief achter de wolken en is het gedaan met het lenteweer. Wat een timingquote:Op woensdag 28 april 2021 07:58 schreef BeriBeri het volgende:
Om 14.15 lekker aan een cocktail in de zon op het terras 👌🍹🌞
Visite was tenminste op tijd wegquote:Op woensdag 28 april 2021 07:27 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Jammer, ik vond de avondklok een goede maatregel om contactmomenten in de avonduren te beperken. Bovendien zorgde de avondklok voor ¤ 8 miljoen extra omzet voor de overheid in drie maanden tijd.
Wat was er nou zo moeilijk aan om een tijdje geen bezoek te ontvangen en zelf niet op bezoek te gaan?quote:
Heerlijk!quote:Op woensdag 28 april 2021 07:58 schreef BeriBeri het volgende:
Om 14.15 lekker aan een cocktail in de zon op het terras 👌🍹🌞
Tsja, er zijn geen voetbalwedstrijden met publiek op het moment. Normaliter konden die politiehyena's daar gezinnetjes met kinderen met hun paarden opjagen en vervolgens neerknuppelen, Nu moeten parkbezoekers het ontgelden.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:51 schreef DonDruiper het volgende:
Tsjah.. moet dit nou zo?
[ twitter ]
GEFELICITEERD!quote:Op woensdag 28 april 2021 08:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Heerlijk!![]()
Hier om 1600 uur met familie en vrienden bij de lokale pizzeria. Ik heb tafeltjes gereserveerd om mijn verjaardag te vieren. En de kinderen kunnen er ook spelen met een fontein op het pleintje.
Veel plezier voor iedereen die vandaag het terras op gaat!
Kans van 0,2%quote:Op woensdag 28 april 2021 07:52 schreef aartstyle het volgende:
Is het echt waar dat Baudet nu corona heeft? Ik hoop dat hij er goed ziek van is/wordt. Anders gaat hij weer met zijn grote bek roepen dat het maar een griepje is.
ik ga wel ja, niet om de eerste te zijn maar de komende 10 dagen lijkt het kut weer te gaan wordenquote:
Jep vanmiddag. Eerst morgen maar lijkt wel echt schijtweer te worden. Dus verzetquote:
Goed, waar ligt dan jouw grens ?quote:Op woensdag 28 april 2021 08:22 schreef Erno-BE het volgende:
Het virus heeft ook geen moreel besef en ja, als de avondklok helpt op het aantal besmettingen om laag te krijgen, moet je de avondklok inzetten.
Jij doet net alsof de avondklok een nazistische maatregel is, maar dat is het niet. Met goede argumenten is de avondklok echt wel te verdedigen, zoals in bepaalde noodsituaties (rellen, pandemieën, etc.)quote:Op woensdag 28 april 2021 08:25 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Goed, waar ligt dan jouw grens ?
Verplichte quarantaine met handhaving ben je vanzelfsprekend ook voor
Besmette mensen opsluiten in gesloten ziekenhuizen en opvanginstellingen, ben je daar voor ?
Weet je wat, laten we het beestje maar bij de naam noemen; wil jij mensen opsluiten in kampen ?
Ik heb ook mijn twijfels bij de avondklok. Omdat ik denk dat het buiten proportioneel is.quote:Op woensdag 28 april 2021 08:27 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Jij doet net alsof de avondklok een nazistische maatregel is, maar dat is het niet. Met goede argumenten is de avondklok echt wel te verdedigen, zoals in bepaalde noodsituaties (rellen, pandemieën, etc.)
Zeker omdat een kwart van de positief geteste mensen toch naar buiten gaat.quote:Op woensdag 28 april 2021 08:29 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik heb ook mijn twijfels bij de avondklok. Omdat ik denk dat het buiten proportioneel is.
Maar bijvoorbeeld wat meer handhaving om besmette personen even in quarantaine te houden zou ik niet direct afwijzen. Even afhankelijk van alle mitsen en maren en wat het uiteindelijke resultaat zou zijn.
Er waren toch ook landen die de quarantaine wat meer faciliteerden?quote:Op woensdag 28 april 2021 08:31 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Zeker omdat een kwart van de positief geteste mensen toch naar buiten gaat.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)sen-gaat-naar-buiten
Inderdaad, een avondklok is geen nazistische maatregelquote:Op woensdag 28 april 2021 08:27 schreef Erno-BE het volgende:
Jij doet net alsof de avondklok een nazistische maatregel is, maar dat is het niet.
Nee, een avondklok is NOOIT te verdedigenquote:Met goede argumenten is de avondklok echt wel te verdedigen, zoals in bepaalde noodsituaties (rellen, pandemieën, etc.)
Ja, hadden wij ook moeten doen. Direct uit het vliegtuig, twee weken naar het hotel op eigen kosten. Dan denken mensen wel na voordat ze om een één of andere bullshit reden toch naar het buitenland reizen.quote:Op woensdag 28 april 2021 08:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Er waren toch ook landen die de quarantaine wat meer faciliteerden?
Bijv dat er hotels beschikbaar zijn etc.
Zonder harde maatregelen was de coronacrisis in Nederland uitgelopen tot een totale ramp. Veel meer doden, overbelast ziekenhuispersoneel en een stilvallende economie doordat niemand meer naar buiten durft. Een lockdown was gewoon nodig om de continuďteit van de samenleving te garanderen.quote:Op woensdag 28 april 2021 08:35 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Inderdaad, een avondklok is geen nazistische maatregel
Ander dictaturen hebben het ook gebruikt
En nu heeft het Rutte regime het gebruikt
Maar in onze collectieve herinnering is de avondklok van de Duitse bezetter nu eenmaal de bekendste
[..]
Nee, een avondklok is NOOIT te verdedigen
Een lockdown is nooit te verdedigen, het inperken van de vrijheden en rechten van de gehele bevolking is nooit te verdedigen
Het soms al meer dan een jaar lang gedwongen sluiten van tienduizenden bedrijven is nooit te verdedigen
Dat zijn bevoegdheden die een overheid niet zou mogen hebben
Nu niet, Nooit niet
Hoop aannames die je ook kunt onderbouwen neem ik aan? Avondklok was gebakken lucht, virus kan niet klokkijken. Zonder avondklok zou de economie echt niet zijn stilgevallen.quote:Op woensdag 28 april 2021 08:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Zonder harde maatregelen was de coronacrisis in Nederland uitgelopen tot een totale ramp. Veel meer doden, overbelast ziekenhuispersoneel en een stilvallende economie doordat niemand meer naar buiten durft. Een lockdown was gewoon nodig om de continuďteit van de samenleving te garanderen.
dat geloof ik ook wel alleen is de naleving niet meer wat het was, of die avondklok effect heeft gehad heb ik wel m'n twijfels over, de doelgroep die ze daarmee wilden bereiken heeft zich gewoon aangepastquote:Op woensdag 28 april 2021 08:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Zonder harde maatregelen was de coronacrisis in Nederland uitgelopen tot een totale ramp. Veel meer doden, overbelast ziekenhuispersoneel en een stilvallende economie doordat niemand meer naar buiten durft. Een lockdown was gewoon nodig om de continuďteit van de samenleving te garanderen.
Daar zijn ook echt enorme steken laten vallen. Niet alleen quarantainehotels, maar ook nazorg. Als je iemand in quarantaine plaatst, moet je die mensen eigenlijk regelmatig even bellen om te vragen hoe het gaat, of ze nog iets nodig hebben etc. Natuurlijk gaan mensen naar buiten als je niks voor ze regelt.quote:Op woensdag 28 april 2021 08:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Er waren toch ook landen die de quarantaine wat meer faciliteerden?
Bijv dat er hotels beschikbaar zijn etc.
En dan kom je toch weer bij de kwestie dat er teveel in de zorg is bezuinigd en daar schrijnende personeelstekorten zijn, ook om dit soort zaken te kunnen verzorgen.quote:Op woensdag 28 april 2021 08:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar zijn ook echt enorme steken laten vallen. Niet alleen quarantainehotels, maar ook nazorg. Als je iemand in quarantaine plaatst, moet je die mensen eigenlijk regelmatig even bellen om te vragen hoe het gaat, of ze nog iets nodig hebben etc. Natuurlijk gaan mensen naar buiten als je niks voor ze regelt.
Maar maar De Jonge zei zelf in een persco dat het allemaal top gingquote:Op woensdag 28 april 2021 08:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar zijn ook echt enorme steken laten vallen. Niet alleen quarantainehotels, maar ook nazorg. Als je iemand in quarantaine plaatst, moet je die mensen eigenlijk regelmatig even bellen om te vragen hoe het gaat, of ze nog iets nodig hebben etc. Natuurlijk gaan mensen naar buiten als je niks voor ze regelt.
toch worden er mensen op Schiphol in quarantaine gezet maar dat zal niet op grote schaal zijnquote:Op woensdag 28 april 2021 08:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je in HongKong kijkt bijvoorbeeld, daar is het gewoon 3 weken in een hotel op je eigen kosten, dan zit een weekendje Bangkok (waar je overigens 2 weken in quarantaine moet op eigen kosten) er niet in.quote:Op woensdag 28 april 2021 08:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En dan kom je toch weer bij de kwestie dat er teveel in de zorg is bezuinigd en daar schrijnende personeelstekorten zijn, ook om dit soort zaken te kunnen verzorgen.
Daar heb je toch niet per se zorgpersoneel voor nodig? Pas als iemand in quarantaine klachten ontwikkelt, kan het zijn dat je zorgpersoneel nodig hebt. Maar vaak zal het ook dan niet nodig zijn.quote:Op woensdag 28 april 2021 08:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En dan kom je toch weer bij de kwestie dat er teveel in de zorg is bezuinigd en daar schrijnende personeelstekorten zijn, ook om dit soort zaken te kunnen verzorgen.
Het is heel dubbel. Aan de ene kant zijn mensen redelijk vrij om hun gang te gaan, aan de andere kant worden horeca, winkels, theaters etc. maandenlang gesloten gehouden en was er zelfs een avondklok. Eigenlijk behoorlijk bipolair allemaal.quote:Op woensdag 28 april 2021 08:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is hier wel wat te vrijblijvend allemaal.
Natuurlijk wel, als je er voor wil zorgen dat mensen in quarantaine blijven, en dus regelmatig met ze wil checken of het allemaal goed gaat, heb je daar mensen voor nodig. Dat dit geen verpleegkundigen zijn, wil niet zeggen dat het geen zorgpersoneel is. Juist die quarantaines vergroten de kans op psychische klachten, waar zeker ook rekening mee gehouden moet worden. Als je ze dan maar gewoon hun gang laat gaan, dan is het niet gek dat ze op een gegeven moment die 4 muren ontvluchten. En laat nou net in de GGZ enorm bezuinigd zijn de afgelopen jaren...quote:Op woensdag 28 april 2021 08:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar heb je toch niet per se zorgpersoneel voor nodig? Pas als iemand in quarantaine klachten ontwikkelt, kan het zijn dat je zorgpersoneel nodig hebt. Maar vaak zal het ook dan niet nodig zijn.
In de Sovjet-Unie ging ook alles fantastisch toen reactor 4 van Chernobyl de lucht in gevlogen was...quote:Op woensdag 28 april 2021 08:52 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Maar maar De Jonge zei zelf in een persco dat het allemaal top ging
3.6 Roentgen, not great, not terrible.quote:Op woensdag 28 april 2021 09:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In de Sovjet-Unie ging ook alles fantastisch toen reactor 4 van Chernobyl de lucht in gevlogen was...
Hoeven niet per sé medisch geschoold te zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 28 april 2021 08:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar heb je toch niet per se zorgpersoneel voor nodig? Pas als iemand in quarantaine klachten ontwikkelt, kan het zijn dat je zorgpersoneel nodig hebt. Maar vaak zal het ook dan niet nodig zijn.
Hugo de Jonge, not great, actually pretty terrible.quote:Op woensdag 28 april 2021 09:12 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
3.6 Roentgen, not great, not terrible.
Je kunt prima een groep mensen hiervoor inzetten die de mensen in quarantaine regelmatig belt, een praatje maakt, even langs gaat met boodschappen en op afstand een praatje maakt. Daar is weinig opleiding voor nodig. En als blijkt dat het met iemand in quarantaine niet goed gaat, kun je daar ter zake doend opgeleid personeel op zetten.quote:Op woensdag 28 april 2021 09:05 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, als je er voor wil zorgen dat mensen in quarantaine blijven, en dus regelmatig met ze wil checken of het allemaal goed gaat, heb je daar mensen voor nodig. Dat dit geen verpleegkundigen zijn, wil niet zeggen dat het geen zorgpersoneel is. Juist die quarantaines vergroten de kans op psychische klachten, waar zeker ook rekening mee gehouden moet worden. Als je ze dan maar gewoon hun gang laat gaan, dan is het niet gek dat ze op een gegeven moment die 4 muren ontvluchten. En laat nou net in de GGZ enorm bezuinigd zijn de afgelopen jaren...
Maar hier zit natuurlijk wel de kern van het probleem. Als Hugo heel hard roept dat mensen in de gaten gehouden worden tijdens hun quarantaine maar het gebeurt niet, dan heb je echt een probleem. Niet iedereen heeft de mogelijkheden of de kennis om online zijn of haar boodschappen te kunnen doen en niet iedere buurt is zo hecht dat iemand op zijn of haar buurman/vrouw let (in mijn buurt zou dat echt niet gebeuren tenzij ik het zelf ga vragen). Als je dan ook nog eens geen werk hebt en weinig contact met anderen, dan verbaast het mij helemaal niets dat je op dag 3 zoiets hebt van: zoek het maar uit, ik ga naar de winkel.quote:Op woensdag 28 april 2021 09:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hugo de Jonge, not great, actually pretty terrible.
Volledig met je eens, het punt waar ik over viel is dat ook deze mensen zorgpersoneel zijn en dat wordt nogal eens vergetenquote:Op woensdag 28 april 2021 09:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt prima een groep mensen hiervoor inzetten die de mensen in quarantaine regelmatig belt, een praatje maakt, even langs gaat met boodschappen en op afstand een praatje maakt. Daar is weinig opleiding voor nodig. En als blijkt dat het met iemand in quarantaine niet goed gaat, kun je daar ter zake doend opgeleid personeel op zetten.
Berichtgeving althans Metro naar verwijst, lijkt mij fake:quote:Op woensdag 28 april 2021 07:52 schreef aartstyle het volgende:
Is het echt waar dat Baudet nu corona heeft? Ik hoop dat hij er goed ziek van is/wordt. Anders gaat hij weer met zijn grote bek roepen dat het maar een griepje is.
Vallen mij toch een paar dingen op. Testresultaat staat in het bericht, terwijl dat bij een negatieve test het geval is. Kunnen positief geteste mensen bevestigen dat dit werkelijk de gang van zaken is? En voor "Dit bericht is automatisch verzonden, daarom kan er niet op worden gereageerd." zou nog een Engelse melding hebben moeten staan.quote:De uitslag van uw test is bekend.
Het kan nog ongeveer 15 minuten duren voordat uw uitslag online zichtbaar is. Ga naar coronatest.nl om deze te bekijken.
The result of your test has been determined.
It can take about 15 minutes before you can see your test result online. Go to coronatest.nl to view it.
Dit bericht is automatisch verzonden, daarom kan er niet op worden gereageerd.
This message was generated automatically. It is therefore not possible to reply to it.
De gebruikelijke compassie en naastenliefde van mensen die daar altijd de mond vol van hebben.quote:Op woensdag 28 april 2021 07:52 schreef aartstyle het volgende:
Klap in het gezicht van de virologie dit.quote:Op woensdag 28 april 2021 09:19 schreef Anton91 het volgende:
Wel grappig om te zien al die woeste virologen vanwege koningsdag![]()
Dan hebben wij een andere definitie van zorgpersoneelquote:Op woensdag 28 april 2021 09:19 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Volledig met je eens, het punt waar ik over viel is dat ook deze mensen zorgpersoneel zijn en dat wordt nogal eens vergeten
Nee, maar wel zonder afspraak naar het tuincentrum.quote:
Echte wappies laten zich toch ook niet testen?quote:Op woensdag 28 april 2021 09:19 schreef maan_man het volgende:
[..]
Berichtgeving althans Metro naar verwijst, lijkt mij fake:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Ik ben een keer negatief getest en dan was de tekst:
[..]
Vallen mij toch een paar dingen op. Testresultaat staat in het bericht, terwijl dat bij een negatieve test het geval is. Kunnen positief geteste mensen bevestigen dat dit werkelijk de gang van zaken is? En voor "Dit bericht is automatisch verzonden, daarom kan er niet op worden gereageerd." zou nog een Engelse melding hebben moeten staan.
En exact voor dit stukje essentie heb je nou net wel opleiding en vaardigheden nodig die in dit geval vaak niet boeiend of nodig zijn maar nét het verschil kunnen maken als je de plank mis slaatquote:Op woensdag 28 april 2021 09:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt prima een groep mensen hiervoor inzetten die de mensen in quarantaine regelmatig belt, een praatje maakt, even langs gaat met boodschappen en op afstand een praatje maakt. Daar is weinig opleiding voor nodig. En als blijkt dat het met iemand in quarantaine niet goed gaat, kun je daar ter zake doend opgeleid personeel op zetten.
Nep aan alle kantenquote:Op woensdag 28 april 2021 09:19 schreef maan_man het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
[..]
Vallen mij toch een paar dingen op. Testresultaat staat in het bericht, terwijl dat bij een negatieve test het geval is. Kunnen positief geteste mensen bevestigen dat dit werkelijk de gang van zaken is? En voor "Dit bericht is automatisch verzonden, daarom kan er niet op worden gereageerd." zou nog een Engelse melding hebben moeten staan.
Zal in het begin nog wel aardig druk zijn in die tuin- en bouwcentra nu je er weer op de bonnefooi heen kunt.quote:Op woensdag 28 april 2021 09:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, maar wel zonder afspraak naar het tuincentrum.
Rijden op de terugweg wel langs de terrassen hier, om te kijken of het storm loopt.
Vanaf morgen slechter weer.
Als dit idd de bron is dan lijkt mij dit fake idd.quote:Op woensdag 28 april 2021 09:19 schreef maan_man het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
[..]
Volslagen kletspraat die totaal niet onderbouwd isquote:Op woensdag 28 april 2021 08:39 schreef Erno-BE het volgende:
Zonder harde maatregelen was de coronacrisis in Nederland uitgelopen tot een totale ramp.
Veel meer doden, overbelast ziekenhuispersoneel en een stilvallende economie doordat niemand meer naar buiten durft.
Dus in amper 2,5 maand tijd door wat extra maatregelen 41.000 ziekenhuisopnames voorkomen zegt iequote:De lockdown heeft sinds half december ongeveer 41.000 ziekenhuisopnames voorkomen, vertelde Jaap van Dissel van het RIVM vandaag in een presentatie aan Tweede Kamerleden. Dat is inclusief de effecten van de avondklok en het advies om thuis nog hooguit één persoon per dag te ontvangen. Die maatregelen gingen een maand geleden in.
Die samenleving is juist kapot gemaakt DOOR de lockdownquote:Een lockdown was gewoon nodig om de continuďteit van de samenleving te garanderen.
Dat kan, en is niet erg, maar ik vind zorgpersoneel beperken tot mensen die in de ziekenzorg werken toch echt te beperkt. Check anders even wat er allemaal onder de Zorg & Welzijn CAO valt: https://www.fnv.nl/cao-sector/zorg-welzijn/cao-overzichtquote:Op woensdag 28 april 2021 09:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan hebben wij een andere definitie van zorgpersoneel
Het gaat om tien dagen tot twee weken. Er zullen best mensen zijn die dat moeilijk zullen vinden, maar ik denk persoonlijk dat dat ook niet overdreven moet worden. Het is niet dat je mensen voor maanden opsluit.quote:Op woensdag 28 april 2021 09:25 schreef Molo het volgende:
[..]
En exact voor dit stukje essentie heb je nou net wel opleiding en vaardigheden nodig die in dit geval vaak niet boeiend of nodig zijn maar nét het verschil kunnen maken als je de plank mis slaat
Zit je daar met een woedeuitbarsting, steekpartij of suďcide die niet herkend is
We gaan wel in kantoortijd. Rond middaguur. Hopelijk niet al te druk dan.quote:Op woensdag 28 april 2021 09:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zal in het begin nog wel aardig druk zijn in die tuin- en bouwcentra nu je er weer op de bonnefooi heen kunt.
Je hebt duidelijk geen flauw idee hoe het werkt als je alleen bent en opgesloten wordt in een appartementje. Dat is voor sommigen net de drempel waardoor het de verkeerde kant op gaat.quote:Op woensdag 28 april 2021 09:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat om tien dagen tot twee weken. Er zullen best mensen zijn die dat moeilijk zullen vinden, maar ik denk persoonlijk dat dat ook niet overdreven moet worden. Het is niet dat je mensen voor maanden opsluit.
'Is toch niet alsof ik veel in de TK zat'.quote:Op woensdag 28 april 2021 09:19 schreef maan_man het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
[..]
quote:Op woensdag 28 april 2021 09:25 schreef Molo het volgende:
En exact voor dit stukje essentie heb je nou net wel opleiding en vaardigheden nodig die in dit geval vaak niet boeiend of nodig zijn maar nét het verschil kunnen maken als je de plank mis slaat
Zit je daar met een woedeuitbarsting, steekpartij of suďcide die niet herkend is
Het is inderdaad geen totale isolatie van 6 maanden..quote:Op woensdag 28 april 2021 09:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat om tien dagen tot twee weken. Er zullen best mensen zijn die dat moeilijk zullen vinden, maar ik denk persoonlijk dat dat ook niet overdreven moet worden. Het is niet dat je mensen voor maanden opsluit.
Ik denk zeker dat zorgpersoneel groter is dan mensen die in de ziekenzorg werken. Ik vind werken in een call center om mensen in quarantaine te bellen daar niet onder vallen.quote:Op woensdag 28 april 2021 09:27 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Dat kan, en is niet erg, maar ik vind zorgpersoneel beperken tot mensen die in de ziekenzorg werken toch echt te beperkt. Check anders even wat er allemaal onder de Zorg & Welzijn CAO valt: https://www.fnv.nl/cao-sector/zorg-welzijn/cao-overzicht
Moet je eens kijken wat mensen doen onder die omstandigheden. Het is opsluiten hč, en dan is tien dagen tot twee weken echt lang.quote:Op woensdag 28 april 2021 09:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat niet om een praatje makenquote:Op woensdag 28 april 2021 09:31 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
[..]
Het is inderdaad geen totale isolatie van 6 maanden..
En stel dat je psychische klachten krijgt in het ergste geval, denk je nou echt dat die mensen zitten te wachten op een 'praatje' met een wildvreemde, ook al is deze ervoor opgeleid. In de theorie klinkt dit allemaal heel leuk, maar de praktijk werkt helaas nog iets anders.
Wij zijn het niet eensquote:Op woensdag 28 april 2021 09:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Moet je eens kijken wat mensen doen onder die omstandigheden. Het is opsluiten hč, en dan is tien dagen tot twee weken echt lang.
Daarbij weet je niet welke psychische/mentale toestand en copingstrategieën de mensen hebben die je opsluit.
Er is niet voor niets bij politiecellen ook altijd veel toezicht, want mensen die opgesloten zijn gaan soms gekke dingen doen.
Dat wil je niet een Jantien of Michael van het uitzendbureau die moeten rondwandelen even aandoen om op hun geweten te hebben
Dat we zo spastisch doen over tijd moeten blijven zitten onder toezicht vanwege bijwerkingen na vaccins snap ik medisch gezien niet en is ook geen grond voor.
Voor toezicht bij quarantaine sta ik wel volledig achter. Dat is ingrijpend en riskant. En wie draagt verantwoordelijkheid als het mis gaat?
Waarom die smiley erachter eigenlijk?quote:
Sorry maar nee, dat is gewoon niet hoe het werkt. Die mensen die in quarantaine kunnen en met een belletje van een callcenter medewerker genoeg hebben zijn ook het probleem niet. Het gaat om die mensen met onderliggende problemen, te kleine woonruimte, eenzaamheid en zo kan ik nog wel even doorgaan. Die mensen hebben echt niet genoeg aan een wekelijks belletje van een callcenter-medewerker.quote:Op woensdag 28 april 2021 09:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk zeker dat zorgpersoneel groter is dan mensen die in de ziekenzorg werken. Ik vind werken in een call center om mensen in quarantaine te bellen daar niet onder vallen.
Maar goed, zelfs als je dat wel doet, is dergeiljke zorgpersoneel vrij gemakkelijk aan te nemen zonder lange opleidingen te moeten verzorgen.
Wat is Pfizer toch een topbedrijf! Goed werk!quote:Op woensdag 28 april 2021 09:46 schreef THEFXR het volgende:
Pfizer is testing a pill that, if successful, could cure COVID-19
.
https://montrealgazette.c(...)me-cure-for-covid-19
Omdat ik daar zin in had?quote:
Niet voor de gespecialiseerde zorg, dat is ook niet wat ik zeg.quote:Op woensdag 28 april 2021 09:48 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Sorry maar nee, dat is gewoon niet hoe het werkt. Die mensen die in quarantaine kunnen en met een belletje van een callcenter medewerker genoeg hebben zijn ook het probleem niet. Het gaat om die mensen met onderliggende problemen, te kleine woonruimte, eenzaamheid en zo kan ik nog wel even doorgaan. Die mensen hebben echt niet genoeg aan een wekelijks belletje van een callcenter-medewerker.
En die gespecialiseerde zorg is niet iets waarvoor je zomaar even een vrijwilliger voor van de straat af trekt.
Om 18:00 moet je al over stappen op het gemeente bankjequote:Op woensdag 28 april 2021 09:54 schreef Molo het volgende:
Vanmiddag terrashangen, en daarna eens kijken of ik al wat kan plannen voor vakantie
Reken maar op dat je voor half juni niet naar het buitenland kan. De situatie in zowel België als Duitsland is te slecht om toeristen toe te laten. Het zou gek zijn om dan voor half juni wel vliegreizen voor toeristische doeleinden toe te staan, als je eigenlijk niet eens naar je buurlanden op bezoek mag.quote:Op woensdag 28 april 2021 09:54 schreef Molo het volgende:
Vanmiddag terrashangen, en daarna eens kijken of ik al wat kan plannen voor vakantie
Stedentrip? Verre reis? Niet lam gaan boeken hč.quote:Op woensdag 28 april 2021 09:54 schreef Molo het volgende:
Dat zal ook helemaal liggen aan hoe het vaccineren in zowel NL als in andere landen verloopt.quote:Op woensdag 28 april 2021 09:57 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Reken maar op dat je voor half juni niet naar het buitenland kan. De situatie in zowel België als Duitsland is te slecht om toeristen toe te laten. Het zou gek zijn om dan voor half juni wel vliegreizen voor toeristische doeleinden toe te staan, als je eigenlijk niet eens naar je buurlanden op bezoek mag.
Klopt, maar geeft niet, ik ben een burgerlijke moeke dus we eten netjes op tijd zodat kind op tijd op bed kanquote:Op woensdag 28 april 2021 09:57 schreef Zucht. het volgende:
[..]
Om 18:00 moet je al over stappen op het gemeente bankje
Tegen die tijd ben ik allang tweede keer gevaccineerd dus ik zie best mogelijkhedenquote:Op woensdag 28 april 2021 09:57 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Reken maar op dat je voor half juni niet naar het buitenland kan. De situatie in zowel België als Duitsland is te slecht om toeristen toe te laten. Het zou gek zijn om dan voor half juni wel vliegreizen voor toeristische doeleinden toe te staan, als je eigenlijk niet eens naar je buurlanden op bezoek mag.
Actieve vakantie in de bergen. Eens kijken of dat kanquote:Op woensdag 28 april 2021 09:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Stedentrip? Verre reis? Niet lam gaan boeken hč.
Belachelijk eigenlijk.quote:Op woensdag 28 april 2021 09:57 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik verwacht dat vanaf half juni wel wat mogelijk zou zijn. Alleen zou ik het verstandig vinden om het advies om geen reizen naar het buitenland te maken tenzij er een dringende noodzaak is, te handhaven tot half juni, zonder uitzonderingen. Daarna kijken wat er wel mogelijk is.quote:Op woensdag 28 april 2021 09:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zal ook helemaal liggen aan hoe het vaccineren in zowel NL als in andere landen verloopt.
Ik heb zelf geen plannen voor de zomervakantie, maar ik kan me best voorstellen dat er wel wat mogelijk zal zijn.
Kloptquote:Op woensdag 28 april 2021 10:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Belachelijk eigenlijk.
Of een Nederlander zich nu in Nederland aan de Nederlandse Coronaregels houdt, of dat een Spanjaard (toerist) zich in Nederland aan de Nederlandse Coronaregels houdt, maakt toch geen fuck uit joh.
Nou ja, gelukkig maakt de gewone man geen beleidquote:Op woensdag 28 april 2021 10:02 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik verwacht dat vanaf half juni wel wat mogelijk zou zijn. Alleen zou ik het verstandig vinden om het advies om geen reizen naar het buitenland te maken tenzij er een dringende noodzaak is, te handhaven tot half juni, zonder uitzonderingen. Daarna kijken wat er wel mogelijk is.
Je mag ook uit quarantaine om boodschappen te doen.quote:Op woensdag 28 april 2021 09:18 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Maar hier zit natuurlijk wel de kern van het probleem. Als Hugo heel hard roept dat mensen in de gaten gehouden worden tijdens hun quarantaine maar het gebeurt niet, dan heb je echt een probleem. Niet iedereen heeft de mogelijkheden of de kennis om online zijn of haar boodschappen te kunnen doen en niet iedere buurt is zo hecht dat iemand op zijn of haar buurman/vrouw let (in mijn buurt zou dat echt niet gebeuren tenzij ik het zelf ga vragen). Als je dan ook nog eens geen werk hebt en weinig contact met anderen, dan verbaast het mij helemaal niets dat je op dag 3 zoiets hebt van: zoek het maar uit, ik ga naar de winkel.
Klopt het virus verspreidt zich ook wel zonder dat mensen reizen.quote:Op woensdag 28 april 2021 10:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
Tenzij enorme andere varianten of hele andere hoeveelheden besmettingen, boeit het geen flikker in een pandemie dat reizen
Ja, dan zou het nog erger zijn dan het nu al is inderdaadquote:Op woensdag 28 april 2021 10:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, gelukkig maakt de gewone man geen beleid
Tot half juni zijn de besmettingen in België en Duitsland toch dusdanig hoog dat ze door de Nederlandse overheid als risicogebied worden aangemerkt (oranje reisadvies) en de landen met weinig besmettingen (Scandinavische landen bijvoorbeeld) zien Nederland als een risicogebied, dus worden Nederlanders niet toegelaten (oranje reisadvies). Dus blijven er geen landen over die voor half juni naar een geel reisadvies kunnen.quote:Op woensdag 28 april 2021 10:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, gelukkig maakt de gewone man geen beleid
Je bedoelt wachten tot er plek is of heb je overnacht bij een terras?quote:Op woensdag 28 april 2021 09:54 schreef Molo het volgende:
op zich wel maar je moet er wel heenquote:Op woensdag 28 april 2021 10:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Belachelijk eigenlijk.
Of een Nederlander zich nu in Nederland aan de Nederlandse Coronaregels houdt, of dat een Spanjaard (toerist) zich in Nederland aan de Nederlandse Coronaregels houdt, maakt toch geen fuck uit joh.
Neequote:Op woensdag 28 april 2021 10:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Je mag ook uit quarantaine om boodschappen te doen.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/quarantaine-en-isolatiequote:Blijf thuis en ontvang geen bezoek.
quote:ij quarantaine mag je nog wel contact hebben met huisgenoten die niet besmet zijn. Op 1,5 meter afstand. Bij isolatie vermijd je ieder contact zoveel mogelijk. Dit betekent dat je thuis blijft en het liefst ook in je eigen kamer blijft. Je verlaat deze kamer zo min mogelijk en jouw huisgenoten komen zo min mogelijk in deze kamer. Je gebruikt eigen servies, bestek, tandenborstel en handdoeken. Als het kan, gebruik je een eigen wc en douche.
'A company that could raise the dead, certainly could cure the living'quote:Op woensdag 28 april 2021 09:48 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat is Pfizer toch een topbedrijf! Goed werk!
De-escalerende houding...quote:Op woensdag 28 april 2021 01:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Politieagenten zijn ook maar mensen hč. Zijn ook opgefokt door alle beperkingen en wellicht ook prive ellende die ze moeten doorstaan hierdoor. Bij dit soort acties kunnen deze veelal testosteronbommen 'gewoon' even los gaan. Alles eruit gooien.
Eh, hell no. Zou lekker worden als je met je besmette kop door de supermarkt mocht banjerenquote:Op woensdag 28 april 2021 10:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Je mag ook uit quarantaine om boodschappen te doen.
Alleen verdubbelt (minstens) in sommige regio's de bevolking als toeristen weer welkom zijn.quote:Op woensdag 28 april 2021 10:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Belachelijk eigenlijk.
Heb reserveringquote:Op woensdag 28 april 2021 10:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je bedoelt wachten tot er plek is of heb je overnacht bij een terras?
Binnen een land ook, binnenlandse reizen.quote:Op woensdag 28 april 2021 10:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Alleen verdubbelt (minstens) in sommige regio's de bevolking als toeristen weer welkom zijn.
Meteen naar Primark rennenquote:Op woensdag 28 april 2021 10:16 schreef Da_Sandman het volgende:
De winkels zijn weer open.
[ twitter ]
Ja goh in zat situaties uiteraard niet neequote:Op woensdag 28 april 2021 10:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Binnen een land ook, binnenlandse reizen.
En in buitenland in zat situaties niet.
Ja dus wat was je punt net dan?quote:Op woensdag 28 april 2021 10:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja goh in zat situaties uiteraard niet nee.
En je inmiddels weggepiste bier dan?quote:Op woensdag 28 april 2021 10:13 schreef maan_man het volgende:
Mensen en hun spullen wegen bij binnenkomst van het park en vervolgens bij het verlaten weer om te controleren dat ze geen afval achterlaten.
Exact wat er staat.quote:
Daarom ben ik ook tegenstander van de veel te snelle winkelopening.quote:Op woensdag 28 april 2021 10:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[ twitter ]
In blikje pissen en dat meenemenquote:Op woensdag 28 april 2021 10:19 schreef nostra het volgende:
[..]
En je inmiddels weggepiste bier dan?
Klopt. Alleen het omt zit weer te zeuren.quote:Op woensdag 28 april 2021 08:35 schreef kurk_droog het volgende:
Gaan we weer, een middelvinger naar de zorg. En wij dan? Werk knetterhard en dit soort dagen geven net weer wat energie, maak je niet zo druk zou ik zeggen.
Grensoverschrijdende reisbewegingen doen er epidemiologisch gezien niet toe tenzij uitzonderingenquote:
Hebben anders genoeg leuke babykleertjes voor praktisch geen geld. Maar ja oordelen is zo eenvoudig terwijl je zit te FOK!ken in je fully Armaniquote:Op woensdag 28 april 2021 10:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Meteen naar Primark rennen
Graag namen en rugnummers noteren. Enkeltje...
Primarkquote:Op woensdag 28 april 2021 10:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[ twitter ]
Mental image van een nekbaard met zweterige plakzak in matige designerquote:Op woensdag 28 april 2021 10:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
Hebben anders genoeg leuke babykleertjes voor praktisch geen geld. Maar ja oordelen is zo eenvoudig terwijl je zit te FOK!ken in je fully Armani
Omdat het gisteren vooral een enorme bijeenkomst was van mensen die geen afstand houden. Honderden op een kluitje. Dat is het risico.quote:Op woensdag 28 april 2021 10:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. Alleen het omt zit weer te zeuren.
En waarom eigenlijk?
Paas piek 2x
Koningsdagpiek
Hemelvaartpiek
Pinksterpiek
Drukke dag piek
Zonnige dag piek
Park piek
Kerstpiek
Oud en nieuw Piek
Schaatspiek
Huil piek
Huiliehuilie piek
M'n reet piek
Nooit wat van gezien, dus waarom nu opeens wel? Buiten besmettingen zijn nihil.
Enige wat ze bereiken bij het omt met dit gejank is dat ze nog minder serieus genomen worden, met iedere huilbui een beetje minder.
Precies, vanwaar al die haast? Ze zijn pas sinds december dicht.quote:Op woensdag 28 april 2021 10:20 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook tegenstander van de veel te snelle winkelopening.
Armaniquote:Op woensdag 28 april 2021 10:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
Hebben anders genoeg leuke babykleertjes voor praktisch geen geld. Maar ja oordelen is zo eenvoudig terwijl je zit te FOK!ken in je fully Armani
Niet om het een of ander, maar er waren wel degelijk pieken in het aantal besmettingen rond sinterklaas, kerst en oud & nieuw.quote:Op woensdag 28 april 2021 10:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kerstpiek
Oud en nieuw Piek
Nooit wat van gezien, dus waarom nu opeens wel?
when fashion is your passionquote:Op woensdag 28 april 2021 10:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat we dit accepteren met zn allen...quote:Op woensdag 28 april 2021 10:13 schreef maan_man het volgende:
What te fack, gewoon what te fack. Ik heb er geen andere woorden voor. Het is niet direct coronagerelateerd, maar ik denk niet dat wij dit hadden geaccepteerd als wij niet gewend waren aan een jaar soms idiote coronamaatregelen.
Mensen en hun spullen wegen bij binnenkomst van het park en vervolgens bij het verlaten weer om te controleren dat ze geen afval achterlaten. Drie keer op de kalander gekeken of het geen 1 april was.
Op een paar plekken in Nederland, kloptquote:Op woensdag 28 april 2021 10:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Omdat het gisteren vooral een enorme bijeenkomst was van mensen die geen afstand houden. Honderden op een kluitje. Dat is het risico.
Het buitengaan is an sich niet risicovol MITS men 1,5 meter afstand houdt tov elkaar.
Maar men lijkt zich dat niet goed te beseffen?
Vrienden van mij die gewoon in Breda wonen wild even wat eten gaan halen.. alles wat pot dicht, en hij is 3x op zijn ID gevraagd onderweg in een tochtje van ongeveer 5 minuten.quote:Op woensdag 28 april 2021 10:13 schreef maan_man het volgende:
What te fack, gewoon what te fack. Ik heb er geen andere woorden voor. Het is niet direct coronagerelateerd, maar ik denk niet dat wij dit hadden geaccepteerd als wij niet gewend waren aan een jaar soms idiote coronamaatregelen.
Mensen en hun spullen wegen bij binnenkomst van het park en vervolgens bij het verlaten weer om te controleren dat ze geen afval achterlaten. Drie keer op de kalander gekeken of het geen 1 april was.
Soortgelijke berichten incoming van:quote:Op woensdag 28 april 2021 10:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[ twitter ]
Tenzij je een gigantische kut van een schoonmoeder hebtquote:Op woensdag 28 april 2021 10:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Op een paar plekken in Nederland, klopt
Grootste deel van Nederland stond daar niet
Daarnaast stonden er hoofdzakelijk niet risicogroepen zag ik op foto's.
Onwenselijk: ja
Heel ernstig en direct zorgend voor pieken: nee
Als ze maar even uit de buurt van opa/oma/pa/ma blijven, en andersom
En rondom het schaatsen ook.quote:Op woensdag 28 april 2021 10:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar er waren wel degelijk pieken in het aantal besmettingen rond sinterklaas, kerst en oud & nieuw.
En je inmiddels verbrande eten?quote:Op woensdag 28 april 2021 10:19 schreef nostra het volgende:
[..]
En je inmiddels weggepiste bier dan?
En je zweet?quote:Op woensdag 28 april 2021 10:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
In blikje pissen en dat meenemen
Ja, al was het toen ook een beetje een zooitje qua registratie, o.a. omdat testlocaties dicht waren enzo.quote:
Het zijn juist dat soort winkels: Action, Primark en Hornbach bij wie ik graag strengere restricties zie. De kleine dorpswinkel mag wat mij betreft ontzien worden, want die zijn het probleem niet.quote:Op woensdag 28 april 2021 10:24 schreef maan_man het volgende:
[..]
Precies, vanwaar al die haast? Ze zijn pas sinds december dicht.
Kan me nog goed de BLM piek herinneren.quote:Op woensdag 28 april 2021 10:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Omdat het gisteren vooral een enorme bijeenkomst was van mensen die geen afstand houden. Honderden op een kluitje. Dat is het risico.
Het buitengaan is an sich niet risicovol MITS men 1,5 meter afstand houdt tov elkaar.
Als jij graag avondklokken, lockdowns en strenge restricties ziet voor winkels, dan hou je jezelf er toch aan?quote:Op woensdag 28 april 2021 10:29 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het zijn juist dat soort winkels: Action, Primark en Hornbach bij wie ik graag strengere restricties zie. De kleine dorpswinkel mag wat mij betreft ontzien worden, want die zijn het probleem niet.
Het ligt aan de reden van je quarantaine. Als je een kind hebt in quarantaine omdat er een besmette leerkracht of klasgenoot was, mag je als huisgenoten gewoon boodschappen doen en naar je werk. Alleen als je huisgenoot dan klachten krijgt zoals verhoging/koorts, moet je allemaal in isolatie.quote:Op woensdag 28 april 2021 10:10 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Nee
[..]
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/quarantaine-en-isolatie
Na quarantaine heb je dan nog isolatie, wat nog een niveautje strenger is:
[..]
Aannames, toon maar eens aan met die verwijten van jequote:Op woensdag 28 april 2021 10:29 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het zijn juist dat soort winkels: Action, Primark en Hornbach bij wie ik graag strengere restricties zie. De kleine dorpswinkel mag wat mij betreft ontzien worden, want die zijn het probleem niet.
Protestpiek?quote:Op woensdag 28 april 2021 10:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat ben ik blij dat ik daar nooit kom. Ik vind het een vreselijke winkel. Ik snap ook niet dat er mensen zijn die het missen dat ze daar niet heen kunnenquote:Op woensdag 28 april 2021 10:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |