SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Geniet lekker van deze zomer.quote:
Nee joh, dat is juist relaxedquote:Op dinsdag 27 april 2021 23:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je niet met kinderen terecht kunt.
Jawel. De herfstquote:Op dinsdag 27 april 2021 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Geniet lekker van deze zomer.![]()
We weten niet wat daarna komt.
Nouja, er zijn nog zo'n 234 landen over.quote:Op dinsdag 27 april 2021 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zou wel kunnen kloppen ja. Dat is minder dan 0,1% van de bevolking, ongeveer waar Nederland nu ook staat.quote:Op dinsdag 27 april 2021 23:55 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat India naar de 500.000 officiele besmettingen per dag gaat. En naar 1 miljoen slachtoffers in totaal. Voor Augustus.
En dat is dan officieel. Dus met onderrapportage.
En reken maar dat er varianten vandaan komen.
Dat ben ik wel met je eens. Ik heb dat tegenwoordig als policy bij vakantie bestemmingen en dat is heel relaxed, eigenlijk.quote:
Ik weet niet waarmee India vaccineert. Het is de medicijn-leverancier van de wereld. Maar ik las in dat NYT artikel dat hun variant er weinig moeite mee had om er doorheen te breken. Het is een kwestie van tijd, al die varianten..bij zo'n bevolking.quote:Op dinsdag 27 april 2021 23:58 schreef Tijger_m het volgende:
Tja, om op de opmerking over nooit ophouden terug te komen, er zijn ruim 7 miljard mensen op de wereld, het duurt even voor die voor het grootste deel gevaccineerd zijn.
En ik heb het vermoeden dat daar de basismaatregelen niet echt van toepassing zijn.quote:Op dinsdag 27 april 2021 23:47 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Ja verschrikkelijk, maar het was geen 28 graden zoals in india, hopelijk valt het mee
NOS kwam vandaag alweer aan met een nieuwe variant in Braziliëquote:Op dinsdag 27 april 2021 23:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nouja, er zijn nog zo'n 234 landen over.
Dus nog 234 varianten. De een nog besmettelijker en dodelijker dan de ander, waar geen vaccin tegen opgewassen is.
quote:Op woensdag 28 april 2021 00:01 schreef DonDruiper het volgende:
In de VS adviseert de CDC dat wanneer je volledig bent gevaccineerd je in de buitenlucht je mondkapje af mag doen als je afstand kunt houden.
lolwat.
Met zo'n positieve insteek komen we tenminste ergensquote:Op dinsdag 27 april 2021 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Zie je.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:02 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
NOS kwam vandaag alweer aan met een nieuwe variant in Brazilië
India heeft Sputnik, Covishield en Covaxin, dat zijn de vaccins die toegelaten zijn aldaar. Sputnik kennen we maar die andere twee zijn Indiase vaccins vziw en ik heb geen idee hoe de werkzaamheid daarvan is.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet waarmee India vaccineert. Het is de medicijn-leverancier van de wereld. Maar ik las in dat NYT artikel dat hun variant er weinig moeite mee had om er doorheen te breken. Het is een kwestie van tijd, al die varianten..bij zo'n bevolking.
Welk artikel?quote:Op woensdag 28 april 2021 00:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar ik las in dat NYT artikel dat hun variant er weinig moeite mee had om er doorheen te breken.
Dit wordt dus de post-covid dystopie.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:01 schreef DonDruiper het volgende:
In de VS adviseert de CDC dat wanneer je volledig bent gevaccineerd je in de buitenlucht je mondkapje af mag doen als je afstand kunt houden.
lolwat.
Daarom is het ook in ons belang dat de rest van de wereld gevaccineerd wordt. Niet alleen het westen.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:03 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Zie je.
Het. Houdt. Nooit. Meer. Op.
Is er iemand daar op tegen?quote:Op woensdag 28 april 2021 00:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom is het ook in ons belang als de rest van de wereld gevaccineerd wordt. Niet alleen het westen.
7 miljard mensen. Afrika.. dit gaat nog jaaaaaren duren.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom is het ook in ons belang als de rest van de wereld gevaccineerd wordt. Niet alleen het westen.
Ik hoop het niet.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
7 miljard mensen. Afrika.. dit gaat nog jaaaaaren duren.
Staan daar ook die cijfers in die je eerder postte? 500.000 besmettingen per dag, 1 miljoen covid doden in totaal?quote:Op woensdag 28 april 2021 00:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet waarmee India vaccineert. Het is de medicijn-leverancier van de wereld. Maar ik las in dat NYT artikel dat hun variant er weinig moeite mee had om er doorheen te breken. Het is een kwestie van tijd, al die varianten..bij zo'n bevolking.
Heb alleen een mondkapje op in de buitenlucht wanneer ik uit een supermarkt kom lopen met een winkelkarretje.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:01 schreef DonDruiper het volgende:
lolwat.
Ik bedoel dus dat daar ruim in geïnvesteerd mag worden. Dat Covax is een leuk initiatief, maar het mag wel een tandje enthousiaster.quote:
Nog een mondkapje op hebben in de supermarktquote:Op woensdag 28 april 2021 00:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Heb alleen een mondkapje op in de buitenlucht wanneer ik uit een supermarkt kom lopen met een winkelkarretje.
Mogelijk wel, ja, sommige gebieden zijn wat lastiger te voorzien van vaccins dan anderen, met name vaccins die nogal stringente koeling vereisen zijn wat lastiger inzetbaar in landelijke gebieden met beperkte stroomvoorziening e.d.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
7 miljard mensen. Afrika.. dit gaat nog jaaaaaren duren.
Nog naar een supermarkt toe gaanquote:Op woensdag 28 april 2021 00:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nog een mondkapje op hebben in de supermarkt
Covishield is het AZ vaccin wat in India gemaakt wordt.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
India heeft Sputnik, Covishield en Covaxin, dat zijn de vaccins die toegelaten zijn aldaar. Sputnik kennen we maar die andere twee zijn Indiase vaccins vziw en ik heb geen idee hoe de werkzaamheid daarvan is.
Ja, en pas de maatregelen verwijderen wanneer iedereen in de hele wereld een vaccin heeft. Of zoiets.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom is het ook in ons belang dat de rest van de wereld gevaccineerd wordt. Niet alleen het westen.
Die benauwde kutdingen..geloof nooit dat die goed voor je kunnen zijnquote:Op woensdag 28 april 2021 00:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nog een mondkapje op hebben in de supermarkt
Ja.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Staan daar ook die cijfers in die je eerder postte? 500.000 besmettingen per dag, 1 miljoen covid doden in totaal?
Heb inmiddels ook al een degelijke on-line verslaving, maar eten en drinken gaat me net iets te ver.quote:
Ieder zijn ding, ik heb nu toch wel de smaak van het aan huis afleveren van mijn boodschappen te pakkenquote:Op woensdag 28 april 2021 00:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik vind naar de supermarkt gaan fascinerend.
Wat dat betreft werkt het vaccineren tegen corona bijzonder: als je langzaam vaccineert, blijven er minder mensen in leven, hoef je minder mensen te vaccineren en ben je sneller klaar met vaccineren.quote:Op dinsdag 27 april 2021 23:58 schreef Tijger_m het volgende:
Tja, om op de opmerking over nooit ophouden terug te komen, er zijn ruim 7 miljard mensen op de wereld, het duurt even voor die voor het grootste deel gevaccineerd zijn.
Juist.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom is het ook in ons belang dat de rest van de wereld gevaccineerd wordt. Niet alleen het westen.
Ik ben er sinds een weekje mee gestopt. Nog nooit aangesproken.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die benauwde kutdingen..geloof nooit dat die goed voor je kunnen zijn
Nou...dat gaat tegenwoordig toch ook best goed zelfs in het landelijke alhierquote:Op woensdag 28 april 2021 00:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Heb inmiddels ook al een degelijke on-line verslaving, maar eten en drinken gaat me net iets te ver.
AH afhaalpunten zijn nog beter, want dan hoef je niet zo op de deurbel te letten. Zo irritant als de bezorger binnenkort kan komen en je wil eigenlijk naar de plee.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ieder zijn ding, ik heb nu toch wel de smaak van het aan huis afleveren van mijn boodschappen te pakken
Hmm, ja, ik denk toch niet dat het zo simpel is en dat die methode goed werkt. Want het probleem is niet de mensen die doodgaan maar de mensen die ziek worden met alle problemen en kosten van dien.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:09 schreef maan_man het volgende:
[..]
Wat dat betreft werkt het vaccineren tegen corona bijzonder: als je langzaam vaccineert, blijven er minder mensen in leven, hoef je minder mensen te vaccineren en ben je sneller klaar met vaccineren.
Dit stukje bedoel je?quote:Op woensdag 28 april 2021 00:07 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)ps://t.co/II4I9Razy9
- may be doingquote:A new variant known here as “the double mutant” may be doing a lot of the damage. The science is still early but from what we know, this variant contains one mutation that may make the virus more contagious and another that may make it partially resistant to vaccines. Doctors are pretty scared. Some we have spoken to said they had been vaccinated twice and still got seriously ill, a very bad sign.
quote:Op woensdag 28 april 2021 00:07 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)ps://t.co/II4I9Razy9
Ik denk dat je hier op doelt?quote:A new variant known here as “the double mutant” may be doing a lot of the damage. The science is still early but from what we know, this variant contains one mutation that may make the virus more contagious and another that may make it partially resistant to vaccines.
Verder is deze variant niet aangemerkt als 'variant of concern', wat wel geldt voor de Britse en Braziliaanse varianten.quote:Convalescent sera of the COVID-19 cases and recipients of BBV152 (Covaxin) were able to neutralize VUI B.1.617.
Het enige kritiekpunt wat ik heb op de AH bezorging is dat de tijdsloten te groot zijn, in het VK hebben ze bij Tesco's een slot van een 1 uur, dat is veel beter te plannen dan een "we komen tussen 16:00 en 20:00 langs"quote:Op woensdag 28 april 2021 00:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
AH afhaalpunten zijn nog beter, want dan hoef je niet zo op de deurbel te letten. Zo irritant als de bezorger binnenkort kan komen en je wil eigenlijk naar de plee.
De hele wereld zou ons moeten interesserenquote:Op woensdag 28 april 2021 00:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Dus dat hele 'India/ Afrika etc interesseert me niet' is onterecht. Het zou iedereen moeten interesseren.
quote:Op woensdag 28 april 2021 00:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dit stukje bedoel je?
[..]
- may be doing
- still early
- may make it
- partially resistant
Hoeveel vaagheid wil je? Ik verwacht een storm in een glas water.
quote:However difficult and dangerous it feels in Delhi for all of us, it’s probably going to get worse. Epidemiologists say the numbers will keep climbing, to 500,000 reported cases a day nationwide and as many as one million Indians dead from Covid-19 by August.
It didn’t have to be like this.
quote:Op woensdag 28 april 2021 00:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Dus dat hele 'India/ Afrika etc interesseert me niet' is onterecht. Het zou iedereen moeten interesseren.
Nee, vaccins onderdeel maken van geopolitiek.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mensen informeren over de ontwikkelingen?
Geloof wat je wil.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:15 schreef MoreDakka het volgende:
De media is echt schandalig bezig met angstzaaierij over die varianten. Zie je nu ook in dit topic weer bewijs van. Het doel er van lijkt me duidelijk.
Slaap lekkerquote:Op woensdag 28 april 2021 00:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Geloof wat je wil.![]()
Ik ben naar bed.
Dat is veel te niet ingewikkeld en niet vergezocht.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mensen informeren over de ontwikkelingen?
Benieuwd naar al jullie plannen voor morgenavond na 22.00 uurquote:Op woensdag 28 april 2021 00:17 schreef Houtenbeen het volgende:
Nog 4 uur @:trein2000
En voorts ben ik van mening dat de avondklok ........
Zijn argumenten zijn anders gewoon correct. En volgens mij heeft Gates meer gedaan om mensen gratis te vaccineren wereldwijd dan wie dan ook op aarde.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:17 schreef ipa84 het volgende:
Over het vaccineren van heel de wereld. Goed idee maar dan moeten we eerst deze man even lozen.
[ twitter ]
De honden uit laten?quote:Op woensdag 28 april 2021 00:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Benieuwd naar al jullie plannen voor morgenavond na 22.00 uur.
Ook alle eilandjes? Daar zijn er vet veel van.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De hele wereld zou ons moeten interesseren
De hond uitlaten denk ik, veel meer kan er nog niet.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Weet je nog wat onze topepidemiologen allemaal voorspeld hebben vorig jaar? Klopte ook helemaal geen reet van.quote:
Die gun ik ook het beste hoor.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:20 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ook alle eilandjes? Daar zijn er vet veel van.
Ik heb een overleg tot pak hem beet 22 uur. Ik denk dat ik daarna even een rondje ga lopen. Gewoon omdat het kan.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dan heb ik toch liever Moderna die geen patent heeft aangevraagd voor hun vaccin. Zodat het ook gewoon ergens anders kan worden geproduceerd en dat hebben ze ook om die reden gedaan.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zijn argumenten zijn anders gewoon correct. En volgens mij heeft Gates meer gedaan om mensen gratis te vaccineren wereldwijd dan wie dan ook op aarde.
Moderna is echter met overheidsgeld ontwikkeld, dat is een ander verhaal. Ik vind dat als de ontwikkeling van een medicijn of vaccin met publieke middelen gefinancierd is dat het daarna ook vrij gegeven moet worden.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:24 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dan heb ik toch liever Moderna die geen patent heeft aangevraagd voor hun vaccin. Zodat het ook gewoon ergens anders kan worden geproduceerd en dat hebben ze ook om die reden gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 28 april 2021 00:26 schreef slashdotter3 het volgende:
52 passengers on one flight from Delhi to Hong Kong test positive for coronavirus after landing - despite all presenting a negative test while boarding
https://www.reddit.com/r/(...)_from_delhi_to_hong/
Rara hoe kan ditOmdat India.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Letterlijk en figuurlijk het afvoerputje van de wereld.Zuiger van het FOK!-OMT
quote:Op woensdag 28 april 2021 00:26 schreef slashdotter3 het volgende:
52 passengers on one flight from Delhi to Hong Kong test positive for coronavirus after landing - despite all presenting a negative test while boarding
https://www.reddit.com/r/(...)_from_delhi_to_hong/
Rara hoe kan ditOok maar gewoon bedacht door de media dit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
Is dat niet een beetje koud?quote:Op woensdag 28 april 2021 00:24 schreef DonDruiper het volgende:
Ik ga van 22:00 tot 04:30 op een kleedje zitten tegenover het politiebureau
Maximumstraffen zeggen heel weinig over de daadwerkelijke straf die je krijgt. Op een fietsendiefstal staat 4 jaar, in de praktijk zul je de eerste keer waarschijnlijk een geldboete van een paar honderd euro krijgen.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:35 schreef maan_man het volgende:
Ik was even aan het lezen. Die avondklok die de geallieerden aan het einde van de oorlog hebben ingevoerd was ook niet mis. Bij overtreding tot 1 jaar gevangenisstraf of 2000,- gulden boete. Is die huidige ¤ 95,- niks bij. Kon je toen een huis voor kopen:
[ afbeelding ]
Klopt en steeds meer onderzoeken tonen aan dat T-cellen heel goed werken tegen de verschillende varianten ook als je gevaccineerd bent.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:00 schreef Discombobulate het volgende:
Vaccins zullen altijd wel wat effectiviteit behouden. Desnoods wordt je mild ziek van een nieuwe variant na vaccinatie. Er is ook nog T-cel immuniteit.
Ik kan me niet voorstellen dat het geheel een vaccin omzeilt, immuniteit is complex. Zijn hier überhaupt voorbeelden van?
Ook maar gewoon bedacht door de media dit.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt en steeds meer onderzoeken tonen aan dat T-cellen heel goed werken tegen de verschillende varianten ook als je gevaccineerd bent.
[ twitter ]
Daarom was het ook maar een wassen neus. Ik heb me er welgeteld 0x aan gehouden. Geen boete gekregen, maar had die met liefde betaald.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:35 schreef maan_man het volgende:
Ik was even aan het lezen. Die avondklok die de geallieerden aan het einde van de oorlog hebben ingevoerd was ook niet mis. Bij overtreding tot 1 jaar gevangenisstraf of 2000,- gulden boete. Is die huidige ¤ 95,- niks bij. Kon je toen een huis voor kopen:
[ afbeelding ]
Met liefde? Die 95,- gun ik ze niet.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Daarom was het ook maar een wassen neus. Ik heb me er welgeteld 0x aan gehouden. Geen boete gekregen, maar had die met liefde betaald.
Een ding is mij nog niet duidelijk, bieden mRNA vaccins voor de toekomst ook soelaas voor influenza of is dat teveel een moving target?quote:Op woensdag 28 april 2021 00:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt en steeds meer onderzoeken tonen aan dat T-cellen heel goed werken tegen de verschillende varianten ook als je gevaccineerd bent.
[ twitter ]
Nee, dit is bedacht door gevaarlijke wetenschappers die gewoon bijdragen aan het stoppen van een pandemie. Moeten we inderdaad niet willen.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ook maar gewoon bedacht door de media dit.
Bestond er maar een sarcasme icon.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nee, dit is bedacht door gevaarlijke wetenschappers die gewoon bijdragen aan het stoppen van een pandemie. Moeten we inderdaad niet willen.
Ik denk dat het voornaamste probleem is dat er niet zoveel interesse is om flink geld te investeren in het uitschakelen van influenza.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een ding is mij nog niet duidelijk, bieden mRNA vaccins voor de toekomst ook soelaas voor influenza of is dat teveel een moving target?
Ik had een tijdje geleden gelezen dat ze met dezelfde techniek wel heel ver zijn voor een griepvaccin die inderdaad dan ook voor de mutaties werkt. Maar dat las ik ergens in de herfst dus kan het niet meteen opzoeken voor je.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een ding is mij nog niet duidelijk, bieden mRNA vaccins voor de toekomst ook soelaas voor influenza of is dat teveel een moving target?
Moeten we ook helemaal niet willen.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het voornaamste probleem is dat er niet zoveel interesse is om flink geld te investeren in het uitschakelen van influenza.
Da's wel een ding ja maar er is sowieso ieder jaar een griepvaccinatie en die is ook niet gratis en moet ieder jaar opnieuw geformuleerd worden. En de kosten van de covid vaccins vallen reuze mee, volgens mij.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het voornaamste probleem is dat er niet zoveel interesse is om flink geld te investeren in het uitschakelen van influenza.
Bedankt iig voor het antwoordquote:Op woensdag 28 april 2021 00:43 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik had een tijdje geleden gelezen dat ze met dezelfde techniek wel heel ver zijn voor een griepvaccin die inderdaad dan ook voor de mutaties werkt. Maar dat las ik ergens in de herfst dus kan het niet meteen opzoeken voor je.
In tegenstelling tot jou doe ik niet zomaar aan dingen geloven, ik kijk liever naar de feiten zoals aangegeven in de studie die ik gelinkt heb. Doe er je voordeel mee zodat je niet zo uit de onderbuik hoeft te spreken.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Geloof wat je wil.![]()
Ik ben naar bed.
Hehe, nou ja, ze hebben wel een puntquote:Op woensdag 28 april 2021 00:45 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)stige-nachtstraatjes
De televaag zegt de avondklok alvast vaarwel.
Ontzettend kut voor ze natuurlijk. Weer iets minder om over te schrijven.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:45 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)stige-nachtstraatjes
De televaag zegt de avondklok alvast vaarwel.
Hier ook, geen verschil. Viel me wel op dat er buiten mijn woonwijkje nog best veel verkeer was. Provinciale weg, snelweg enzo. Heb echt geen idee of dat allemaal mensen met een ontheffing zijn, of dat de helft gewoon die avondklok negeerde...quote:Op woensdag 28 april 2021 00:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hehe, nou ja, ze hebben wel een punt
Vriendin van ons woont aan een drukke straat in Rotterdam en die genoot eigenlijk wel van de avondklok want zo heerlijk rustig
Hier bij mij in de straat heeft het echt 0,0 verschil gemaakt, voor de avondklok zag je om 9 uur al hele-maal niemand ooit op straat behalve om de hond uit te laten en na morgen zal dat precies hetzelfde zijn, vermoed ik.
Same here. Na het avondeten wordt het snel stil, daar verandert het verdwijnen van die avondklok niks aan.quote:Op woensdag 28 april 2021 00:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hier bij mij in de straat heeft het echt 0,0 verschil gemaakt, voor de avondklok zag je om 9 uur al hele-maal niemand ooit op straat behalve om de hond uit te laten en na morgen zal dat precies hetzelfde zijn, vermoed ik.
Maar het gaat natuurlijk bij jou wel weer storm lopen als de Action open gaatquote:Op woensdag 28 april 2021 00:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Same here. Na het avondeten wordt het snel stil, daar verandert het verdwijnen van die avondklok niks aan.
Wtf zeg..quote:Op woensdag 28 april 2021 00:51 schreef DonDruiper het volgende:
Tsjah.. moet dit nou zo?
[ twitter ]
Heb het toch even opgezocht.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |