abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 april 2021 @ 13:23:15 #1
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199178538
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 27 april 2021 @ 13:25:32 #2
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199178569
Ik kan er wel van genieten dat ik mm gezonde salade op zit te ten terwijl jullie allemaal ijs op zitten te noemen..

Ik hou niet van bakken ijs.. geef mij maar een (mini) magnum.. of schepijs bij de ijssalon..

En in het rijtje voor myraela, hier ook popcorn ^O^ en ze hebben hier plakken chocolade voor op brood.. daar neem ik er af en toe ook wel eentje van.. of een maiscracker met Nutella of pindakaas ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_199178655
Oh zag niet dat ik de een na laatste was.. sorry
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199178721
Koningsdaglijstje:

O: Havermout met gestoofde appeltjes met kanaal, sterazijn en kardemom.
L: Een dubbele boterham met een belachelijk dikke laag avocado, een gekookt ei en chilisaus. :9
T: Ik deel een grote koek met sinaasappel & chocolade en een lemon meringue reep met mijn vriend. :9
D: Vietnameze verse loempiaatjes met vega chicken tenders, kool, munt, koriander en chilisaus.
pi_199178796
Hoe zit het met de oranje tompousen 😋
pi_199179070
Lijstje van de dag:
O: kwark + aardbeien
L: kop soep + 2 harde broodjes
T: eiwitshake + kwark
D: kipfilet, boontjes en een appel na
T: 3 maiswafels
S: krachttraining
  dinsdag 27 april 2021 @ 15:08:30 #7
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199179809
Lijstje:

O: Banaan/Havermout shake
T: 2 maiscrackers met oude kaas
S: half uurtje hardlopen
L: salade met feta, ei, komkommer,tomaat, druiven, sla
T/D: toastjes, kasjes,worstjes,wijn :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 27 april 2021 @ 15:23:41 #8
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199180045
Oh wat mijn heilige supermarkt producten betreft:

peijnenburg zero met campina botergoud 70% minder vet en het liefst met aardbei erop (soort wibra versie van cake slagroom/aardbei :') ).
sandwich spread tuinkruiden (dit smeer ik ook op broodjes met kipburger oid, lijkt op de big mac saus).
roti sambal tomaat van lekker bekkie, laag in kcal en overal lekker bij.
smeerkaas met sambal 20+.
zaanlander flinterdun oud (redelijk in kcal doordat flinterdun en smaakt niet naar plastic zoals de 30/35+ versies)
oppo double salted caramel
pepsi max of cola zero
philadelphia light, hier maak ik ook vaak een tosti van ipv normale kaas
kleine snack a jack zakjes van 30gr voor op de vrijdag/zaterdag als de rest chips aan het vreten is
nieuwe smaak viscuisine pikant voor als ik geen zin heb om te koken en de rest doet bestellen of friet eten
iglo licht gepaneerde visburgers, lager in kcal en best goed te doen
vivera spekreepjes (sowieso lust ik geen ander vlees dan kip, maar het zou voor een vleeseter ook een mooie vervanger zijn)
pi_199181956
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 13:47 schreef jameshond7 het volgende:
Hoe zit het met de oranje tompousen 😋
Ik zag vanmorgen in de supermarkt echt iedereen oranje tompoucen afrekenen. Behalve ik dan, want ik vind een tompouce niet per se Koningsdag of zo :? Voor mij zijn dat zelf gebakken poffertjes. Maar dat is me vandaag te veel werk. Vriend heeft een soort blue berry oatmeal taartje gemaakt voor dessert, ben benieuwd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 27 april 2021 @ 18:31:38 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_199182205
Voor mij is koningsdag vooral dronken langs podia struinen eigenlijk :') heb helemaal niks met tompouces enzo.

Needless to say heb ik er dus niks speciaals op gegeten vandaag :P
disclaimer
  dinsdag 27 april 2021 @ 18:34:25 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_199182235
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 13:40 schreef Myraela het volgende:
Koningsdaglijstje:

O: Havermout met gestoofde appeltjes met kanaal, sterazijn en kardemom.
L: Een dubbele boterham met een belachelijk dikke laag avocado, een gekookt ei en chilisaus. :9
T: Ik deel een grote koek met sinaasappel & chocolade en een lemon meringue reep met mijn vriend. :9
D: Vietnameze verse loempiaatjes met vega chicken tenders, kool, munt, koriander en chilisaus.
Klinkt allemaal erg lekker. Maak je die loempia's zelf?
disclaimer
  dinsdag 27 april 2021 @ 18:38:51 #12
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199182281
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:31 schreef SQ het volgende:
Voor mij is koningsdag vooral dronken langs podia struinen eigenlijk :') heb helemaal niks met tompouces enzo.

Needless to say heb ik er dus niks speciaals op gegeten vandaag :P
Dit. Al had vriend wel iets aan oranjegebak gehaald, maar avondeten is bloemkool, dus het kan er wel bij. :9

Verder vooral in de tuin bezig geweest vandaag, weinig feestelijks dus. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_199182389
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:34 schreef SQ het volgende:

[..]

Klinkt allemaal erg lekker. Maak je die loempia's zelf?
Was wel de bedoeling. Maar toen bleek de witte kool niet meer goed te zijn. En de koriander ook niet. Dus ik heb maar gewoon een salade gemaakt. :')

Zijn wel van die verse dus niet gefrituurd. Dit idee, maar dan gooi ik er random dingen in: https://www.okokorecepten(...)/vietnamese-loempias
  dinsdag 27 april 2021 @ 18:53:39 #14
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199182435
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:31 schreef SQ het volgende:
Voor mij is koningsdag vooral dronken langs podia struinen eigenlijk :') heb helemaal niks met tompouces enzo.

Needless to say heb ik er dus niks speciaals op gegeten vandaag :P
I
Hier is skype aangeslingerd en zitten we gezellig te borrelen.. doen we al jaren zo. Onder het mom van "wijnproeverij" _O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_199182464
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:49 schreef Myraela het volgende:

[..]

Was wel de bedoeling. Maar toen bleek de witte kool niet meer goed te zijn. En de koriander ook niet. Dus ik heb maar gewoon een salade gemaakt. :')

Zijn wel van die verse dus niet gefrituurd. Dit idee, maar dan gooi ik er random dingen in: https://www.okokorecepten(...)/vietnamese-loempias
Die heb ik nog nooit zelf gemaakt, maar zijn wel super lekker _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 27 april 2021 @ 19:34:47 #16
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199182930
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:49 schreef Myraela het volgende:

[..]

Was wel de bedoeling. Maar toen bleek de witte kool niet meer goed te zijn. En de koriander ook niet. Dus ik heb maar gewoon een salade gemaakt. :')

Zijn wel van die verse dus niet gefrituurd. Dit idee, maar dan gooi ik er random dingen in: https://www.okokorecepten(...)/vietnamese-loempias
Oh dat maak ik ook vaak zelf ja. Heerlijk!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_199183260
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 13:25 schreef Barreltje het volgende:
en ze hebben hier plakken chocolade voor op brood.. daar neem ik er af en toe ook wel eentje van..
Die namen we altijd een paar pakjes mee terug van vakantie :9

Koningsdag is vooral leuk vanwege de vrijmarkt, lekker rondlopen en kijken of je een leuk koopje tegenkomt. Nu dus toch maar een tompouce geregeld ;)

O: brood met gekookt ei
B: uurtje in de tuin gewerkt
L: brood met zelfgemaakte tonijnsalade, courgettewafel, cream crackers met pindakaas en chocopasta
B: 6 km geocache wandeling
T: stukje brownie, handje nootjes
D: boekweit pannenkoeken met poedersuiker, zelfgemaakte tompouce
pi_199183714
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:56 schreef Isabeau het volgende:
Die heb ik nog nooit zelf gemaakt, maar zijn wel super lekker _O_
Neem een pak rijstvellen mee de volgende keer bij de supermarkt. Supermakkelijk, gezond en lekker zeker met warmer weer. :9
pi_199183768
Oh en dag 5 op een rij van een rondje van 6.5 kilometer wandelen. *O* Voor sommige mensen is dat niets, maar ik ben gewoon blij dat ik daadwerkelijk de deur uitga om het te doen. Want daar gaat het bij mij altijd fout. :') Dagtotaal vandaag van 15.000 stappen.
pi_199183842
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 20:31 schreef Myraela het volgende:
Oh en dag 5 op een rij van een rondje van 6.5 kilometer wandelen. *O* Voor sommige mensen is dat niets, maar ik ben gewoon blij dat ik daadwerkelijk de deur uitga om het te doen. Want daar gaat het bij mij altijd fout. :') Dagtotaal vandaag van 15.000 stappen.
Lekker bezig! *O*
  dinsdag 27 april 2021 @ 20:55:53 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_199184139
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 20:31 schreef Myraela het volgende:
Oh en dag 5 op een rij van een rondje van 6.5 kilometer wandelen. *O* Voor sommige mensen is dat niets, maar ik ben gewoon blij dat ik daadwerkelijk de deur uitga om het te doen. Want daar gaat het bij mij altijd fout. :') Dagtotaal vandaag van 15.000 stappen.
Super! *O* ik vind 6,5 kilometer best een flink stuk hoor :Y
disclaimer
  dinsdag 27 april 2021 @ 20:59:47 #22
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199184209
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 20:31 schreef Myraela het volgende:
Oh en dag 5 op een rij van een rondje van 6.5 kilometer wandelen. *O* Voor sommige mensen is dat niets, maar ik ben gewoon blij dat ik daadwerkelijk de deur uitga om het te doen. Want daar gaat het bij mij altijd fout. :') Dagtotaal vandaag van 15.000 stappen.
Lekker eindje wel! *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 27 april 2021 @ 21:24:54 #23
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199184714
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 20:31 schreef Myraela het volgende:
Oh en dag 5 op een rij van een rondje van 6.5 kilometer wandelen. *O* Voor sommige mensen is dat niets, maar ik ben gewoon blij dat ik daadwerkelijk de deur uitga om het te doen. Want daar gaat het bij mij altijd fout. :') Dagtotaal vandaag van 15.000 stappen.
Goed bezig! Ik doe het je niet na. Ik ben allang blij als ik de 2000 stappen haal op een dag 🤣
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 27 april 2021 @ 21:30:48 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_199184864
Ik werd door een vriendin verleid tot nog een rondje wandelen en toen had ik er ook ineens 17k *O*

Ben wel uit de fok fitbit challenge gestapt... werkte een beetje demotiverend als je steeds keihard je best doet en dan nog altijd onderaan bungelt :')
disclaimer
pi_199184988
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 21:30 schreef SQ het volgende:
Ik werd door een vriendin verleid tot nog een rondje wandelen en toen had ik er ook ineens 17k *O*

Ben wel uit de fok fitbit challenge gestapt... werkte een beetje demotiverend als je steeds keihard je best doet en dan nog altijd onderaan bungelt :')
Wat is het gemiddelde stappencount daar dan?

Ik zit nu gemiddeld rond de 12500k per dag, heb al een mooie streak van 10k+ stappen dagelijks.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199185033
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 20:28 schreef Myraela het volgende:

Neem een pak rijstvellen mee de volgende keer bij de supermarkt. Supermakkelijk, gezond en lekker zeker met warmer weer. :9
Ja, ga ik doen :Y Ik ben alleen super onhandig. Altijd gedoe met filodeeg. Dus ik hoop dat dit wel lukt _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199185102
Lekker bezig @Myraela! Ik vind 6.5km hartstikke ver.

Ik moet weer even in m'n Les Mills sport ritme komen, en op m'n niet sport dagen wat meer bewegen, want m'n gemiddelde actieve kcal zijn volgens m'n smartwatch best gekelderd ten opzichte van eerder. Hij geeft rust kcal en actieve kcal, waarbij die laatste dus alle kcal zijn die ik verbrand naast rust. Misschien sta ik daarom behoorlijk stil. Dus vanaf vandaag elke dag minimaal 500 actieve kcal verbranden. En op sportdagen minimaal 700. Ik heb ook wel weer vrij druk gehad met werk, en dan zit ik uren achter elkaar stil achter de laptop, dus sowieso goed om daar wat beter op te letten, ook los van t willen afvallen.

Vandaag ging het alvast wel goed: rondje gewandeld in de ochtend. In de middag in de gamma een showmodel loungebankje uit elkaar gehaald en in paar keer lopen naar de auto gebracht, thuis naar de tuin gebracht en daar weer in elkaar gezet. Zit nu op 634 actieve kcal voor vandaag, doel gehaald want geen sportdag vandaag :Y
pi_199185177
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 21:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, ga ik doen :Y Ik ben alleen super onhandig. Altijd gedoe met filodeeg. Dus ik hoop dat dit wel lukt _O-
Herkenbaar wel. Mijn loempiaatjes waren plakkerige, worst-bal-achtige gevaartes. :+
  dinsdag 27 april 2021 @ 21:57:17 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_199185463
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 21:36 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Wat is het gemiddelde stappencount daar dan?

Ik zit nu gemiddeld rond de 12500k per dag, heb al een mooie streak van 10k+ stappen dagelijks.
Rond de 15k moet je wel halen om serieus mee te kunnen doen :P

Hoe lang is jouw streak nu? Ik heb m sinds 22 februari :9
disclaimer
pi_199186049
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 21:57 schreef SQ het volgende:

Rond de 15k moet je wel halen om serieus mee te kunnen doen :P

Hoe lang is jouw streak nu? Ik heb m sinds 22 februari :9
Mijn pa zat in een Fitbit groep voor ouderen waar de top bestond uit mensen die 50k per dag haalden. Bizar gewoon. Dan zou de lol er voor mij snel af zijn.

Ik vroeg me wel eens af of ze dat ding aan de halsband van de overactieve hond hadden.

Ik richt me niet meer op stappen, maar op kcal verbrand. Want toen ik me nog op stappen richtte vond ik een uur krachttraining gevoelsmatig zonde van de tijd, want in die tijd had ik ook stappen kunnen zetten. Dus van dat gevoel moest ik af natuurlijk :X Voor mij geen competities met stappen meer.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199187156
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:49 schreef Myraela het volgende:

[..]

Was wel de bedoeling. Maar toen bleek de witte kool niet meer goed te zijn. En de koriander ook niet. Dus ik heb maar gewoon een salade gemaakt. :')

Zijn wel van die verse dus niet gefrituurd. Dit idee, maar dan gooi ik er random dingen in: https://www.okokorecepten(...)/vietnamese-loempias
Dat moet ik onthouden, want het klinkt heel erg lekker. :9
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 27 april 2021 @ 23:41:43 #32
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199187248
Rijstloempias zijn inderdaad erg lekker. En je kan ze ook echt vullen met alles en nog wat.

Nu heb ik daar ook zin in _O- Morgen maar even rijstvellen ophalen denk ik, heb ook nog kool wat opmoet.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_199188300
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 21:57 schreef SQ het volgende:

[..]

Rond de 15k moet je wel halen om serieus mee te kunnen doen :P

Hoe lang is jouw streak nu? Ik heb m sinds 22 februari :9
15 maart, nu al langer dan ooit ;)

15k is niet leuk meer nee, ik zou er neurotisch van worden :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199188308
O: Proteīnereep
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 2 roggebrood boter/kaas
T: Peer
D: Spruitjes met pindasaus en een (k&k ;) ) groenteloempia
B: Wandelen en fietsen
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199188585
Meh. Ik ben elke ochtend even kort gefrustreerd. Want ik ben nu 1.5 week goed bezig, en daarvan sta ik al een week gewoon stil. En dat terwijl je je daar normaal in het begin vaak geen last van hebt. Ik geef het feit dat ik net ongesteld ben maar de schuld en hoop dat ik over een paar dagen ineens naar beneden schiet.

Lijstje vandaag:

L: Shake
T: Amandelen
T: 2 Sinaasappels
D: Pasta met cavalo nero, broccoli en champignons. (Die groenten komen uit twee zakken Italiaanse roerbakgroenten van de AH. Ik weet dat ik er pasta bij wil eten, maar heb verder nog niet echt bedacht hoe ik daar echt een gerecht van kan maken. Als iemand er toevallig vaker iets mee heeft gemaakt, letmeknow.)
pi_199188866
Ik mopper ook even over hoe ingewikkeld ik balans vind. En dat ik zoveel vocht vast houd.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_199189176
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 07:55 schreef Myraela het volgende:
Meh. Ik ben elke ochtend even kort gefrustreerd. Want ik ben nu 1.5 week goed bezig, en daarvan sta ik al een week gewoon stil. En dat terwijl je je daar normaal in het begin vaak geen last van hebt. Ik geef het feit dat ik net ongesteld ben maar de schuld en hoop dat ik over een paar dagen ineens naar beneden schiet.

Lijstje vandaag:

L: Shake
T: Amandelen
T: 2 Sinaasappels
D: Pasta met cavalo nero, broccoli en champignons. (Die groenten komen uit twee zakken Italiaanse roerbakgroenten van de AH. Ik weet dat ik er pasta bij wil eten, maar heb verder nog niet echt bedacht hoe ik daar echt een gerecht van kan maken. Als iemand er toevallig vaker iets mee heeft gemaakt, letmeknow.)
Ik heb daar roerbak en soep mee gemaakt, maar ook weinig inspirerend.

Verder vond ik dit in Simpel van Ottolenghi: cavolo nero met chorizo en ingemaakte citroen (pagina 85)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 28 april 2021 @ 09:21:18 #38
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199189266
Oh als ik ongesteld ben dan weeg ik altijd iets van +2kg.

Vanmorgen -0.2 dus wel tevreden. Ik heb geen idee wat mijn dagelijkse stappen zijn. Had voor moederdag een fitbit willen vragen, maar vooral om mijn telefoon thuis te laten tijdens het wandelen/hardlopen zodat ik met mijn koptelefoon gewoon naar spotify kan luisteren :') maar dat bestaat schijnbaar niet in fitbit wereld. En ik weiger een extra abo op deezer of pandora. Ik wacht wel gewoon.

O: volkoren crackers met oude kaas/kipfilet/augurk en sambal
T: peijnenburg met boter en aardbei
L: volkoren tosti met philadelphia en kip
T: kleine cappuccino
D: denk dat ik friet haal voor iedereen hier thuis en zelf maak ik iets gezonds van restjes
T aardbeien
pi_199189452
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 21:30 schreef SQ het volgende:
Ben wel uit de fok fitbit challenge gestapt... werkte een beetje demotiverend als je steeds keihard je best doet en dan nog altijd onderaan bungelt :')
Jammer dat je dat zo voelt :*
Het maakt natuurlijk veel uit wat je kunt in combinatie met je werk, een baan achter de computer maakt het veel moeilijker dan een actievere baan.

O: brood met pindakaas/chocopasta
L: 1 kleine koude pannenkoek, brood met ham en kaas
T: fruit
D: aardappelpartjes, biefstuk puntjes, broccoli, kwark
B: Wii 10 Minute Solution (cardio boksen en steps)
  woensdag 28 april 2021 @ 09:43:00 #40
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199189486
Koningsdag resuktaat: +0.5 ik ben niet ontevreden
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 28 april 2021 @ 09:43:52 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_199189500
Weet ik hupje, ik voel ook geen wrok verder, alleen haal ik daar dan niks positiefs meer uit voor mezelf. Dan ben ik liever trots op mezelf zonder challenge in plaats van onderaan te staan na al mijn pr's te breken. ;)
disclaimer
pi_199189612
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 09:43 schreef SQ het volgende:
Weet ik hupje, ik voel ook geen wrok verder, alleen haal ik daar dan niks positiefs meer uit voor mezelf. Dan ben ik liever trots op mezelf zonder challenge in plaats van onderaan te staan na al mijn pr's te breken. ;)
Had ik ook. Ik vind een beetje competitie juist wel motiverend, maar dan moet het wel een beetje (voor mezelf) realistisch blijven. Overigens supergoed en fijn voor de mensen die dus wel dagelijks die hoge aantallen halen hoor. Maar mijn doelen liggen gewoon iets lager. En dan ben ik liever daar heel tevreden mee, dan dat ik elke keer zie dat het allemaal nog veel meer kan zijn.
  woensdag 28 april 2021 @ 09:55:32 #43
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199189638
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 09:21 schreef SacreCoeur het volgende:
Oh als ik ongesteld ben dan weeg ik altijd iets van +2kg.

Vanmorgen -0.2 dus wel tevreden. Ik heb geen idee wat mijn dagelijkse stappen zijn. Had voor moederdag een fitbit willen vragen, maar vooral om mijn telefoon thuis te laten tijdens het wandelen/hardlopen zodat ik met mijn koptelefoon gewoon naar spotify kan luisteren :') maar dat bestaat schijnbaar niet in fitbit wereld. En ik weiger een extra abo op deezer of pandora. Ik wacht wel gewoon.

O: volkoren crackers met oude kaas/kipfilet/augurk en sambal
T: peijnenburg met boter en aardbei
L: volkoren tosti met philadelphia en kip
T: kleine cappuccino
D: denk dat ik friet haal voor iedereen hier thuis en zelf maak ik iets gezonds van restjes
T aardbeien
Garmin of een andere fabrikant een optie?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 28 april 2021 @ 09:58:11 #44
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199189656
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 09:55 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Garmin of een andere fabrikant een optie?
Niet echt binnen dezelfde prijsklasse (a 150-200 euro). Alleen eentje van samsung volgens mij en die vond ik echt heel lelijk :@
En ik wil er ook mee betalen.
  woensdag 28 april 2021 @ 10:09:34 #45
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199189788
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 09:58 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Niet echt binnen dezelfde prijsklasse (a 150-200 euro). Alleen eentje van samsung volgens mij en die vond ik echt heel lelijk :@
En ik wil er ook mee betalen.
Oh ja, da's wel een te krap budget daarvoor idd. :Y

En logisch, een ding wat eigenlijk continu om je pols zit, moet er wel een béétje ok uitzien. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 28 april 2021 @ 10:46:46 #46
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199190203
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 10:09 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Oh ja, da's wel een te krap budget daarvoor idd. :Y

En logisch, een ding wat eigenlijk continu om je pols zit, moet er wel een béétje ok uitzien. :D
Ik hoor wel veel hardlopers klagen dat spotify niet kan connecten zonder telefoon in de buurt :'( maar volgens mij hebben ze ook een statement gegeven dat ze het (iig voorlopig) niet willen veranderen. Nou ja, binnenkort kan ik weer betalen met mijn telefoon als het goed is :{w dan maar geen stappenteller, verder houd ik nu toch ook al alles bij op mijn telefoon.
  woensdag 28 april 2021 @ 10:50:56 #47
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199190255
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 10:46 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik hoor wel veel hardlopers klagen dat spotify niet kan connecten zonder telefoon in de buurt :'( maar volgens mij hebben ze ook een statement gegeven dat ze het (iig voorlopig) niet willen veranderen. Nou ja, binnenkort kan ik weer betalen met mijn telefoon als het goed is :{w dan maar geen stappenteller, verder houd ik nu toch ook al alles bij op mijn telefoon.
Oh, zou kunnen. Ik heb wel een Fitbit, maar ik had geen streamingabo en via m'n telefoonabo was Deezer weer goedkoper. :+

Niet dat ik het momenteel gebruik, want ik gebruikte de muziekfunctie vooral in de sportschool. Met hardlopen vind ik het maar irritant, ik kan niet omgaan met in-ears en de overige bluetooth dingen zijn ook niet echt een optie. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_199190368
Ik doe beta test voor een nieuwe app over gewichtsverlies. Van te voren had ik aangegeven alles in cm en kg te willen, dus verder niet meer over nagedacht. Vandaag gaan we ons target weight bepalen. Prima. Lengte? 1.67

....en blijkbaar is dat in inches of zo! Maar dat stond nergens. En ik kreeg ook geen waarschuwing dat ik wel héél klein was. Nu kan ik niet terug en ze willen mijn target weight niet invullen, want dan krijg ik een bmi onder de 19. Duh. Dus nu raden ze me 694436.1 (jaja, punt 1!) kg aan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 28 april 2021 @ 11:01:25 #49
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199190388
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 11:00 schreef Isabeau het volgende:
Ik doe beta test voor een nieuwe app over gewichtsverlies. Van te voren had ik aangegeven alles in cm en kg te willen, dus verder niet meer over nagedacht. Vandaag gaan we ons target weight bepalen. Prima. Lengte? 1.67

....en blijkbaar is dat in inches of zo! Maar dat stond nergens. En ik kreeg ook geen waarschuwing dat ik wel héél klein was. Nu kan ik niet terug en ze willen mijn target weight niet invullen, want dan krijg ik een bmi onder de 19. Duh. Dus nu raden ze me 694436.1 (jaja, punt 1!) kg aan.
_O-

Handig wel. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_199190508
Hihi @Isabeau! :D

Lijst:
T: Koffie met sojamelk
D: Tandoori-kippendijen, raīta, mangochutney, pappadums en/of naanbrood en dit: https://www.davidlebovitz(...)-indian-corn-recipe/
B: Hardlopen, uurtje sprintintervallen :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_199190544
Stappengemiddelde over de laatste paar maanden was iets meer dan twintigduizend per dag (gemeten met telefoon, in werkelijkheid dus nog hoger), maar drie keer per week hardlopen + korte beentjes + hekel aan fietsen + geen rijbewijs maakt dat wel iets dat moeiteloos gaat! :) Geregeld dagen, vooral op zondag, waarbij ik de 40k bijna aantik, dus dat schiet wel lekker op qua gemiddelde :Y

En @Myraela da's best een stevig wandelstuk hoor voor zomaar! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_199190602
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 07:55 schreef Myraela het volgende:

D: Pasta met cavalo nero, broccoli en champignons. (Die groenten komen uit twee zakken Italiaanse roerbakgroenten van de AH. Ik weet dat ik er pasta bij wil eten, maar heb verder nog niet echt bedacht hoe ik daar echt een gerecht van kan maken. Als iemand er toevallig vaker iets mee heeft gemaakt, letmeknow.)
Kruidige frittata ernaast? :9
[/eierenpromotieteam]
Let me see you stripped down to the bone
pi_199190893
Ik kocht vanmorgen een speciaal staartbeentjeszadel, maar het is het nét niet ;( De enige keus die ik nog heb is gelijk 60 euro duurder. Boh.
Wel even 14km gefietst met dit mooie weer O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  woensdag 28 april 2021 @ 11:57:04 #54
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199191067
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 11:42 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik kocht vanmorgen een speciaal staartbeentjeszadel, maar het is het nét niet ;( De enige keus die ik nog heb is gelijk 60 euro duurder. Boh.
Wel even 14km gefietst met dit mooie weer O+
Wat balen -O-
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_199191237
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 11:13 schreef minilot het volgende:
Stappengemiddelde over de laatste paar maanden was iets meer dan twintigduizend per dag (gemeten met telefoon, in werkelijkheid dus nog hoger), maar drie keer per week hardlopen + korte beentjes + hekel aan fietsen + geen rijbewijs maakt dat wel iets dat moeiteloos gaat! :) Geregeld dagen, vooral op zondag, waarbij ik de 40k bijna aantik, dus dat schiet wel lekker op qua gemiddelde :Y

En @:Myraela da's best een stevig wandelstuk hoor voor zomaar! ^O^
Hoe kom je aan zoveel stappen. Ik wandel elke dag een uur en dan kom ik uit op ongeveer 7000 stappen. :')
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 28 april 2021 @ 12:21:54 #56
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199191409
quote:
9s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:09 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Hoe kom je aan zoveel stappen. Ik wandel elke dag een uur en dan kom ik uit op ongeveer 7000 stappen. :')
Ik zag laatst een post met, vanmorgen lekker 16km hardgelopen.
En dan kom ik :'( ik pak vaak de auto naar de ah dat is volgens mij nog geen 3km.
pi_199191490
quote:
9s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:09 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Hoe kom je aan zoveel stappen. Ik wandel elke dag een uur en dan kom ik uit op ongeveer 7000 stappen. :')
Naja, dat staat dus in de post :) Ik hardloop drie of vier keer per week en verder doe ik echt álles te voet: van een speeltuin op vier kilometer afstand tot boodschappen in een dorp verderop, naar de bieb, peuter naar de peuterspeelzaal brengen, noem maar op. Verder elke vrijdagavond een lange wandeling met mijn zwager en op zaterdag of zondag vaak een middagje rondstappen in een natuurgebied (althans, nu de Efteling dicht is, waar we een abonnement op hebben).

Ik denk dat het niet hebben van een rijbewijs (+ hekel aan fietsen) wel een flinke factor is hoor: al die nuttige stukjes lopen doordeweeks tikken behoorlijk aan :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_199191508
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:21 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

ik pak vaak de auto naar de ah dat is volgens mij nog geen 3km.
Waarom eigenlijk? :) :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_199191545
Nuttige loopjes zijn de fijnste loopjes. O+ Dan heb ik vaak niet zo door dat ik aan het lopen ben, want ik ben alleen maar bezig met dat ik even naar de winkel moet.

Alleen qua tijd schiet het er bij mij wel in. Ik moet bijvoorbeeld nog een pakket ophalen bij de Kruidvat. Dat is heen en terug in totaal 40 minuten lopen, ongeveer. Maar ik neig toch naar de auto pakken zodra ik straks klaar ben met werken. Dan koken en eten en daarna weer het rondje van 6.5 kilometer. Dan ben ik rond een uur of 8 terug en er ook wel weer klaar mee voor een dag, eigenlijk.

Al laat ik het pakketje misschien liggen. In het weekend kan ik zo'n extra loopje wel makkelijker in een dag proppen natuurlijk.
  woensdag 28 april 2021 @ 12:35:15 #60
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199191564
Op de fiets naar het werk. O+

Denk wel dat m'n stappen er van omhoog zouden schieten als ik dat ging lopen, maar dat is me te tijdrovend 's ochtends. Uit bed komen is al uitdaging genoeg. :+ Verder is auto een ideale pakezel, wat ik mee kan nemen op de fiets is toch wat beperkt. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_199191596
Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij bekennen dat ik momenteel fulltime voor mijn koter zorg, dus ook alle tijd om al die nuttige dingen lopend te doen en ik vind het ook wel belangrijk dat mijn zoon een beetje wandeluithoudingsvermogen heeft: we hebben eigenlijk al geen buggy, wandelwagen of draagzak meer gebruikt sinds vlak voor z'n tweede verjaardag, hij hobbelt gewoon mee ^O^

Aan de andere kant, de laatste baan die ik had lag op een industrieterrein krap vijf kilometer bij huis vandaan en daarnaar liep ik ook welke werkdag heen en weer terug, dus dat thuisblijfmoeke wezen maakt misschien op het totaal ook weer niet zoveel uit..
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 28 april 2021 @ 12:43:42 #62
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199191660
Op zich is 5km een mooi afstandje inderdaad. :Y Qua plezierlopen vind ik het een mooi tussendoortje in ieder geval, maar ik vind 7 uur opstaan al vroeg genoeg, als ik naar werk ga wandelen moet dat minimaal een half uur eerder en da's een grote nope. :D

Want fijne O+ fiets O+.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 28 april 2021 @ 13:03:02 #63
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199191856
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:30 schreef minilot het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk? :) :*
Omdat ik lui ben.
En lopen met mijn boodschappen naar huis?! ?!!?!?! mij niet bellen :P

5km loop ik sowieso met de hond 1x per dag.
Alles daarnaast is extra.
pi_199192040
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:34 schreef Myraela het volgende:
Nuttige loopjes zijn de fijnste loopjes. O+ Dan heb ik vaak niet zo door dat ik aan het lopen ben, want ik ben alleen maar bezig met dat ik even naar de winkel moet.

Alleen qua tijd schiet het er bij mij wel in. Ik moet bijvoorbeeld nog een pakket ophalen bij de Kruidvat. Dat is heen en terug in totaal 40 minuten lopen, ongeveer. Maar ik neig toch naar de auto pakken zodra ik straks klaar ben met werken. Dan koken en eten en daarna weer het rondje van 6.5 kilometer. Dan ben ik rond een uur of 8 terug en er ook wel weer klaar mee voor een dag, eigenlijk.

Al laat ik het pakketje misschien liggen. In het weekend kan ik zo'n extra loopje wel makkelijker in een dag proppen natuurlijk.
Het nadeel van thuiswerken is dat ik nu geen nuttige loopjes heb. Winkelcentrum is op kruipafstand, dus dat zie ik niet als een nuttig loopjes. :')

quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:28 schreef minilot het volgende:

[..]

Naja, dat staat dus in de post :) Ik hardloop drie of vier keer per week en verder doe ik echt álles te voet: van een speeltuin op vier kilometer afstand tot boodschappen in een dorp verderop, naar de bieb, peuter naar de peuterspeelzaal brengen, noem maar op. Verder elke vrijdagavond een lange wandeling met mijn zwager en op zaterdag of zondag vaak een middagje rondstappen in een natuurgebied (althans, nu de Efteling dicht is, waar we een abonnement op hebben).

Ik denk dat het niet hebben van een rijbewijs (+ hekel aan fietsen) wel een flinke factor is hoor: al die nuttige stukjes lopen doordeweeks tikken behoorlijk aan :Y
Bedankt voor je toelichting. ^O^ Dat soort kleine stukjes helpen wel ja.

Ik heb overigens wel een auto, maar die gebruik ik alleen als ik op vakantie ga of vrienden/familie bezoek. Voor Corona ging ik altijd met OV naar werk, omdat dat naar mijn beleving veel ontspanner is.
ROBODEMONS..................|:(
pi_199192084
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:38 schreef minilot het volgende:
Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij bekennen dat ik momenteel fulltime voor mijn koter zorg, dus ook alle tijd om al die nuttige dingen lopend te doen en ik vind het ook wel belangrijk dat mijn zoon een beetje wandeluithoudingsvermogen heeft: we hebben eigenlijk al geen buggy, wandelwagen of draagzak meer gebruikt sinds vlak voor z'n tweede verjaardag, hij hobbelt gewoon mee ^O^

Aan de andere kant, de laatste baan die ik had lag op een industrieterrein krap vijf kilometer bij huis vandaan en daarnaar liep ik ook welke werkdag heen en weer terug, dus dat thuisblijfmoeke wezen maakt misschien op het totaal ook weer niet zoveel uit..
Lijkt mij alleen maar positief dat je zorgt dat je zoon in beweging blijft.
ROBODEMONS..................|:(
pi_199192579
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:28 schreef minilot het volgende:

Ik denk dat het niet hebben van een rijbewijs (+ hekel aan fietsen) wel een flinke factor is hoor: al die nuttige stukjes lopen doordeweeks tikken behoorlijk aan :Y
Dat zorgt er hier ook voor dat ik bijna altijd wandel :Y En ik ga minstens 1x per week naar mijn ouders en dat is 10 km fietsen en dat doe ik op de fiets. Maar ook dat stuk wandel ik wel eens. Bij heel slecht of heel mooi weer :+

Ook lange tijd afstand huis-station voor mijn werk lopend gedaan. Maar ik was de afgelopen maanden te moe om ná mijn werk om half 8 's morgens dat stuk weer naar huis te lopen (35 minuten). Dus dat fiets ik momenteel. Maar straks is het de bedoeling dat ik dat ook weer ga lopen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199193680
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 21:30 schreef SQ het volgende:
Ik werd door een vriendin verleid tot nog een rondje wandelen en toen had ik er ook ineens 17k *O*

Ben wel uit de fok fitbit challenge gestapt... werkte een beetje demotiverend als je steeds keihard je best doet en dan nog altijd onderaan bungelt :')
Wij waren nog wel een beetje aan elkaar gewaagd. Mijn competitie was voornamelijk met jou. Nu beland ik meestal op dezelfde plek. Voor mij werkt het nog als goede stok achter de deur. Ik zet vooral in op 10k stappen nu. Als ik geen zin heb om de 10k te halen en zie dat mensen al op 20k zitten denk ik toch; kom op, die 10k moet jij ook wel halen vandaag.

Maar ik merk wel als je een groep hebt waarbij iedereen een beetje op hetzelfde niveau zit, ik wel sneller denk; nog ff een rondje want nog 2k stappen en dan sta ik bovenaan. Dan wanneer ik zie dat ik al 10k stappen achterloop. :')
  woensdag 28 april 2021 @ 16:20:29 #68
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199194006
Fok fitbit subleague dan maar? _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_199194601
quote:
Woah, beste groentebijgerecht in tijden! :o :9 _O_
Let me see you stripped down to the bone
pi_199194733
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 17:16 schreef minilot het volgende:

Woah, beste groentebijgerecht in tijden! :o :9 _O_
Aangezien ik komende week nog een curry recept heb staan, kan dit er wel bij :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199196840
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 16:20 schreef IJsdraakje het volgende:
Fok fitbit subleague dan maar? _O-
*)
pi_199197032
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 16:20 schreef IJsdraakje het volgende:
Fok fitbit subleague dan maar? _O-
We hebben een poosje 2 groepen gehad toen we te veel deelnemers hadden!
pi_199197330
quote:
14s.gif Op woensdag 28 april 2021 17:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Aangezien ik komende week nog een curry recept heb staan, kan dit er wel bij :7
Jaaaaa, het is echt superlekker! Het heeft het vandaag zelfs meteen geschopt tot onze huislijst met potentiële recepten voor schoonfamiliebarbecues (voor zodra dat weer mag) en dat is nogal een eer voor een (bij)gerecht :+
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 28 april 2021 @ 20:35:01 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_199197459
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 17:16 schreef minilot het volgende:

[..]

Woah, beste groentebijgerecht in tijden! :o :9 _O_
Nou, dan gaan we die maar even opslaan :D
disclaimer
  woensdag 28 april 2021 @ 20:35:48 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_199197474
Ik doe maar weer even pas op de plaats. Mijn avondgesnaai liep weer uit de hand, dus nu maar even een tijdje niet meer eten na 20:00 :) zal flink schelen.
disclaimer
pi_199197656
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 17:16 schreef minilot het volgende:

[..]

Woah, beste groentebijgerecht in tijden! :o :9 _O_
Opgeslagen. :9
Sterkheidsbaas van alles.
pi_199197708
Als ik een goede dag heb haal ik net de 10K stappen. Vind het altijd zo knap dat mensen gewoon dat gemakkelijk halen. Ik moet daar echt bewust voor gaan wandelen. Probeer nu wel altijd naar de supermarkt te wandelen (30 min, 30 min terug), omdat ik dan inderdaad ook niet zo zeer bewust een rondje wandel maar gewoon 'naar de winkel ga'.

O: kwark + mango
T: 3 maiswafels
L: boterham met 2 eieren, soepje
T: kwark
D: bami met beetje satesaus, gehaktbal, snijbonen (I know, rare combi. Werketen :'))
B: 1 uur wandelen
  woensdag 28 april 2021 @ 20:57:45 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_199197780
Wandelen met een doel werkt voor mij ook het beste hoor :Y
Ik probeer zo veel mogelijk lopend en fietsend te doen maar met 3 kinderen is dat niet altijd haalbaar. Ik denk dat ik zelf ongeveer eens in de 2 weken in de auto zit. Maar ik breng nu ik thuiswerk mijn baby altijd wel lopend naar de opvang en mijn kinderen lopend naar school. Naar kantoor fiets ik. Ik kan de tijd niet missen om bovenop de 9 uur op kantoor nog 3 uur te lopen, dan haal ik het niet met koken en kinderen halen etc. Maar ik ga wel graag wandelen in de pauze en ik heb dan ook wel echt een stevige looppas ala isabeau en minilot :P
disclaimer
pi_199198084
Ik ben werkloos en heb verder ook geen leven. Dus wandelen en fietsen is een beetje bezigheidstherapie.
Weekboodschappen haal ik wel met de auto, maar verder doe ik bijna alles lopend hier in't dorp.

Kind naar school brengen en halen is al 4x 1000 stappen.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199198143
Al die stappen bij hardlopen zet ik gewoonlijk al ruimschoots voordat er überhaupt iemand in mijn gezin (of ganse dorp :')) wakker is, dus dat kost me gevoelsmatig geen tijd :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_199198190
Ik heb een hond. :+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_199198446
Op wat voor tijden en hoe lang dan laat je je hond uit @Lonaa? Als ik zie hoe vaak mijn buren met hun honden de deur uitgaan word ik al moe van de gedachte alleen - ik kan me er als geenhuisdierbezitter zo weinig bij voorstellen! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_199198569
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 21:38 schreef minilot het volgende:
Op wat voor tijden en hoe lang dan laat je je hond uit @:Lonaa? Als ik zie hoe vaak mijn buren met hun honden de deur uitgaan word ik al moe van de gedachte alleen - ik kan me er als geenhuisdierbezitter zo weinig bij voorstellen! :D
Ik slenter 's ochtends een half uur, net na mijn koffie. Ergens tussen 8 en 9 is dat.
Dan gaan we rond de klok van 12. Dat is 'de grote ronde' en dan lopen/snuffelen/spelen we een uur tot anderhalf.
Einde van de middag lopen (half 5 ofzo) we nog heel kort plas-snuffel-rondje. Kwartiertje is dat ofzo. Vlak voor het slapen gaan (nu) doet F. een plasrondje.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_199198669
Ik vind alleen lopen heel snel saai, ofzo. Als ik ga wandelen en met een vriendin bel ondertussen wandel ik zo anderhalf uur, maar gewoon in m'n eentje en zonder functioneel doel, nah. Dan loop ik m'n verplichte ommetje van 20-30 minuten.

Sportdag vandaag, maar de 700 actieve kcal nog niet gehaald. Ik was naar de markt heen en weer gefietst, kwartier heen kwartier terug, maar volgens m'n horloge heb ik daarmee 40 actieve kcal verbrand. Echt onzin, hij zegt ook dat ik deel hartslag van 45 had.. zo fit ben ik echt niet :+ . Dus ik vind t wel mooi zo.

Lijst:
S: 40min skeeleren
B: 30min fietsen in totaal (naar markt en terug)
L: zes Wasa vezelrijk crackers: 3 met op elk een haring, 2 met avocado-roomkaasdip, 1 met jong belegen kaas
D: burrata, rauwe ham
T: 350g broccoli
pi_199198829
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 21:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik vind alleen lopen heel snel saai, ofzo. Als ik ga wandelen en met een vriendin bel ondertussen wandel ik zo anderhalf uur, maar gewoon in m'n eentje en zonder functioneel doel, nah. Dan loop ik m'n verplichte ommetje van 20-30 minuten.

Sportdag vandaag, maar de 700 actieve kcal nog niet gehaald. Ik was naar de markt heen en weer gefietst, kwartier heen kwartier terug, maar volgens m'n horloge heb ik daarmee 40 actieve kcal verbrand. Echt onzin, hij zegt ook dat ik deel hartslag van 45 had.. zo fit ben ik echt niet :+ . Dus ik vind t wel mooi zo.

Lijst:
S: 40min skeeleren
B: 30min fietsen in totaal (naar markt en terug)
L: zes Wasa vezelrijk crackers: 3 met op elk een haring, 2 met avocado-roomkaasdip, 1 met jong belegen kaas
D: burrata, rauwe ham
T: 350g broccoli
De reden dat ik begon met wandelen was vooral tegen depressies. En daarvoor is het een goed middel.
ROBODEMONS..................|:(
pi_199198875
quote:
11s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:03 schreef Morrigan het volgende:

[..]

De reden dat ik begon met wandelen was vooral tegen depressies. En daarvoor is het een goed middel.
Voor je mentale gesteldheid is het zeker goed. Daarom loop ik ook wel elke dag m'n ommetje van 20-30 minuten. Fijn dat het voor jou goed werkt.
  woensdag 28 april 2021 @ 22:26:09 #87
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199199271
quote:
2s.gif Op woensdag 28 april 2021 21:46 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik slenter 's ochtends een half uur, net na mijn koffie. Ergens tussen 8 en 9 is dat.
Dan gaan we rond de klok van 12. Dat is 'de grote ronde' en dan lopen/snuffelen/spelen we een uur tot anderhalf.
Einde van de middag lopen (half 5 ofzo) we nog heel kort plas-snuffel-rondje. Kwartiertje is dat ofzo. Vlak voor het slapen gaan (nu) doet F. een plasrondje.
Hier dus een ander hondschema :P
Eerste keer is ergens tussen 9 en 11 (ligt eraan wanneer we wakker zijn) en dat is een snelle.
Tweede keer is na het avondeten en dat is de lange loop van min. 5km en minimaal 20 minuten op het uitren.
Derde en laatste keer is voor het slapen gaan en dat is een snelle.
pi_199200268
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 20:51 schreef Pinuts het volgende:
Als ik een goede dag heb haal ik net de 10K stappen. Vind het altijd zo knap dat mensen gewoon dat gemakkelijk halen. Ik moet daar echt bewust voor gaan wandelen. Probeer nu wel altijd naar de supermarkt te wandelen (30 min, 30 min terug), omdat ik dan inderdaad ook niet zo zeer bewust een rondje wandel maar gewoon 'naar de winkel ga'.

O: kwark + mango
T: 3 maiswafels
L: boterham met 2 eieren, soepje
T: kwark
D: bami met beetje satesaus, gehaktbal, snijbonen (I know, rare combi. Werketen :'))
B: 1 uur wandelen
Waar staan die letters voor?

Mijn stappenteller telt ook wanneer ik fiets. ;)
pi_199200414
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:22 schreef Nober het volgende:

[..]

Waar staan die letters voor?

Mijn stappenteller telt ook wanneer ik fiets. ;)
Ontbijt, tussendoortje, lunch, diner, beweging en soms heb je ook s van sport.
pi_199201441
O: Proteīnereep
L: Kwark met mango/bessen/banaan en 3 maiswafels eiersalade
T: Bakje druiven
D: Tomatencrčme soep met een foccacia
B: Wandelen en hometrainer
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  donderdag 29 april 2021 @ 08:06:41 #91
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199201608
De 0.5 kilo van koningsdag zijn er weer af, incl een bonus ons *O*

Nu nog even ongesteld worden, dan verwacht ik nog wel een extra drop :7
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_199201635
Nice, Barrel. Hier een beetje het 'na het eten van twee flinke kommen soep moet je de dag er na nooit op de weegschaal gaan staan' gevoel 8-) Maar ik weet tenminste wat het is. Morgen weer weg.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 29 april 2021 @ 08:48:59 #93
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199201937
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:12 schreef Isabeau het volgende:
Nice, Barrel. Hier een beetje het 'na het eten van twee flinke kommen soep moet je de dag er na nooit op de weegschaal gaan staan' gevoel 8-) Maar ik weet tenminste wat het is. Morgen weer weg.
Ligt een beetje aan de soep ..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 29 april 2021 @ 09:00:20 #94
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199202037
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:06 schreef Barreltje het volgende:
De 0.5 kilo van koningsdag zijn er weer af, incl een bonus ons *O*

Nu nog even ongesteld worden, dan verwacht ik nog wel een extra drop :7
yay!

Ik las laatst ergens dat je verbranding iets sneller gaat tijdens ongesteldheid :P geen idee wat daar waar van is. Ik ben volgende week ergens weer aan de beurt |:)

Ik had -0.6 vanmorgen en blij om de cijfers te zien, maar het gaat deze week opeens mega snel (zit nu op -2.2) misschien mijn inname iets verhogen. Of de workouts van emi wong werpen extreem zijn vruchten af :') maar kan het me niet voorstellen.
pi_199202046
L: M'n favoriete lunchsalade van de Albert Heijn. In de aanbieding, dus dat eet ik de komende dagen. :D De spicy mango met gerookte mandelen. bloemkoolrijst en hummus :9~
T: Aardbeien
T: Activia yoghurt
D: Kookworkshop: verse pappardelle met aspergepesto, gekonfijte tomaten en basilicum burrata
pi_199202071
Ik ben gewoon nog dik. Hopelijk na paar dagen niet debiel doen weer op 'normaal' gewicht.

Anywayz
O: boterham met filet american
B: Stappenkonining worden met hond.
L: restje panzanella met bavette. :7
S: 10 km fietsen - wod - 10 km fietsen.
D: Asperges, ham, ei.
T: Ik denk aardbeien.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_199202081
@Myraela Wat klinkt je D lekker! *O*

Lijstje hier:
B: Misschien temporun 5km vanavond, anders rustdag
D: Aardappel/kool/cheddar-koekjes, witte bonen in tomatensaus, gebakken paddenstoelen, gebakken tomaten, spiegelei, volkoren toast, worstje. Vers fruit toe, weet nog niet wat (moet nog boodschappen doen).
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 29 april 2021 @ 09:09:20 #98
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199202094
Oh, lijstje
O: kippensoep
T: gekookt eitje
L: salade, tomaat, komkommer,tonijn
T: appel met kaneel
D: iets met kip, courgette en rijst...
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 29 april 2021 @ 09:26:55 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_199202241
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:00 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

yay!

Ik las laatst ergens dat je verbranding iets sneller gaat tijdens ongesteldheid :P geen idee wat daar waar van is. Ik ben volgende week ergens weer aan de beurt |:)

Ik had -0.6 vanmorgen en blij om de cijfers te zien, maar het gaat deze week opeens mega snel (zit nu op -2.2) misschien mijn inname iets verhogen. Of de workouts van emi wong werpen extreem zijn vruchten af :') maar kan het me niet voorstellen.
Je hartslag gaat omhoog tijdens je menstruatie, dus je verbranding logischerwijs ook, maar niet zo veel dat je er een kilo van verliest. Dat komt omdat je vlak voor je menstruatie vocht vasthoudt en dat flusht zodra de dijken doorbreken ;)
disclaimer
pi_199202242
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:07 schreef minilot het volgende:
@:Myraela Wat klinkt je D lekker! *O*
Ik ben ook wel benieuwd. :9
pi_199202319
Zodra de dijken doorbreken _O-
Lang leve de prikpil :+

Ik deed een rondje hond- maar niet doelloos. Thuis -> school -> apotheek -> Lidl -> Action -> Huis.
6k stappen en 35 zoneminuten, ik had er zin in! :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  donderdag 29 april 2021 @ 09:37:10 #102
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199202343
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:26 schreef SQ het volgende:

[..]

Je hartslag gaat omhoog tijdens je menstruatie, dus je verbranding logischerwijs ook, maar niet zo veel dat je er een kilo van verliest. Dat komt omdat je vlak voor je menstruatie vocht vasthoudt en dat flusht zodra de dijken doorbreken ;)
Oh, grappig weetje wel.

Vandaag gaat het weinig wandelen worden vrees ik, naast dat ik duidelijk nog niet helemaal fit ben, is het ook echt je reinste tyfusweer vandaag. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_199202537
Ik ben best wel gefrustreerd want voor m'n gevoel doe ik alles wat ik moet doen, maar gebeurt er vrij weinig.
Ik ging 28 maart koolhydraatbeperkt eten (60-70 gram per dag dus niet heel weinig ofzo). Tussen 28 maart en 3 april viel ik 1.4 kilo af. Top. Best snel, maar koolhydraatbeperkt dus ongetwijfeld ook best wat vocht erbij. En ervoor stond ik al 1.5 week stil.

Nu sinds 3 april 1 kilo eraf. En ik maar sporten, elke dag wandelen, intermittent fasting doen, kcal gemiddeld tussen 1400-1500 (zou +-500 onder onderhoud moeten zijn) en koolhydraatbeperkt eten met wel genoeg eiwitten en vezels. En die kilo ging ook tussen 3 april en 7 april twee ons, toen tot 17 april niks, en toen in vier dagen 8 ons, en sinds 21 april dus weer niks. En 17 april had ik een koolhydraat reset dag (175g koolhydraat uit wel vnl gezonde dingen, dus fruit en havermout enz) en 18/19/21 april had ik m'n sport juist niet gedaan maar viel ik dus juist af. Maar het is ook niet dat ik spieren kweek oid, sinds 3 april ook kwart kilo spier kwijt. En het is ook niet alsof ik al hartstikke gezond gewicht heb en nog twee kilo wil afvallen ofzo, ik heb nog steeds een BMI van 26 en wil nog in elk geval 10 kilo kwijt.. (nu 65kg bij 1m58 en wil dus naar 55kg).

En dan lees ik hier steeds mensen die (meer dan) een kilo per week afvallen.. nou hoeft dat ook niet per se, maar gewoon in elk geval die halve kilo per week resultaat voor wat ik doe zou wel heel welkom zijn. Nu vind ik het echt wel demotiverend.

Ga vandaag weer wat meer koolhydraten eten (wat meer fruit en havermout in m'n kwark) en kijken of zoiets weer even helpt. Ik snap het ook gewoon niet eigenlijk, waarom het zo gaat.
  donderdag 29 april 2021 @ 10:17:37 #104
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199202704
Mja, afvallen is gewoon niet lineair, hoe frustrerend het ook is.

Mijn tip: als je huidige eetpatroon je bevalt, ga gewoon nog een tijdje zo door. Een kilo per maand met relatief weinig overgewicht (want een BMI van 26 is stiekem niet zo hoog meer, ook al snap ik dat je het zelf liever anders ziet) is gewoon te verwachten.

En vergelijken met hoe snel het bij anderen gaat, werkt alleen maar frustrerend. Bij vergelijkbare gewichten en lengtes valt er al geen touw aan vast te knopen, laat staan bij een diverse kudde als hier. ;)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_199202724
Tyfusweer, check. Ik wou vanochtend gaan lopen, maar hoorde de regen en draaide nog eens om :P

Vandaag nog niet geheel bekend, behalve lekkere broodjes met goei beleg en koekjes. Eindelijk familie weer eens zien O+
pi_199202742
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:17 schreef IJsdraakje het volgende:
Mja, afvallen is gewoon niet lineair, hoe frustrerend het ook is.

Mijn tip: als je huidige eetpatroon je bevalt, ga gewoon nog een tijdje zo door. Een kilo per maand met relatief weinig overgewicht (want een BMI van 26 is stiekem niet zo hoog meer, ook al snap ik dat je het zelf liever anders ziet) is gewoon te verwachten.

En vergelijken met hoe snel het bij anderen gaat, werkt alleen maar frustrerend. Bij vergelijkbare gewichten en lengtes valt er al geen touw aan vast te knopen, laat staan bij een diverse kudde als hier. ;)
Maar een kilo per maand met 500kcal per dag onder onderhoud is toch niet logisch? Ik kom daarmee uit op dat je zo'n twee kilo per maand zou moeten verliezen (0.5 per week). Of reken ik dan verkeerd?

Oh, en cyclus kan t ook niet zijn, slik permanent pil door dus cyclus heb ik niet.

Denk ook dat t niet helpt dat m'n ouders dat koolhydraatbeperkt ook gingen doen en daar helemaal lyrisch over zijn, zij zijn er in maand of twee vijf kilo mee afgevallen allebei terwijl ze überhaupt geen overgewicht hadden toen ze begonnen, ik woog toen ik begon 10kg meer dan m'n moeder toen zij begon en zij is 10cm langer dan ik..

[ Bericht 14% gewijzigd door vlindertje89 op 29-04-2021 10:34:22 ]
  donderdag 29 april 2021 @ 10:26:00 #107
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199202802
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:20 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Maar een kilo per maand met 500kcal per dag onder onderhoud is toch niet logisch? Ik kom daarmee uit op dat je zo'n twee kilo per maand zou moeten verliezen (0.5 per week). Of reken ik dan verkeerd?
Je kan ook eens proberen iets hoger te gaan ipv -500. Zit je lichaam niet in een overlevingsstand of iets dergelijks? Misschien is de -500 wel gewoon te veel voor je lichaam.

Maar het is ook gewoon allemaal lastig hoor. Je kan rekenen wat je wil en in theorie op een halve kg zitten :P maar in de praktijk kan het heel anders zijn. Ik weeg nu alles af (zelfs mijn dagelijkse kopje cappuccino heuj) en dat geef mij persoonlijk veel rust. Al zou ik dan niets of weinig afvallen, weet ik dat ik het goed doe.
  donderdag 29 april 2021 @ 10:29:40 #108
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199202834
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:20 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Maar een kilo per maand met 500kcal per dag onder onderhoud is toch niet logisch? Ik kom daarmee uit op dat je zo'n twee kilo per maand zou moeten verliezen (0.5 per week). Of reken ik dan verkeerd?
In theorie, ja. In praktijk valt dat helaas nogal tegen, je lichaam trekt zich niet heel veel aan van rekensommetjes. Onderschat bijvoorbeeld de invloed van hormonen niet, menstruatie heeft al vrij veel invloed op je gewicht (ik ben er vlak voor makkelijk een kilo zwaarder bijvoorbeeld), maar ook dingen als stress hebben invloed en weer andere grapjes als spieren die na het sporten extra vocht vasthouden om te herstellen.

Ik weet even niet wat voor sport je doet, maar dat kan ook zeker wel invloed hebben op je gewicht. Het kan interessant zijn om jezelf op te meten als statistiekje naast de weegschaal.

Wat ik zelf trouwens een groot nadeel vind van je tekort vrij hoog zetten, is dat je weinig ruimte hebt om nog te zakken. Het kan ook nog een reactie zijn van je lichaam dat het de reserves nog even vasthoudt nu, omdat je relatief gezien plots flink minder binnenkrijgt.

En tot slot: plateaus zijn een ding. Ik heb met nog 2 kg tot m'n doelgewicht zo'n drie maanden stilgehangen, dus eh. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_199203006
Ik was sloom met edit haha.

Cyclus heb ik dus niet, dus dat kan t niet zijn.

Ik weeg alles af en vul in in app dus t is ook niet dat ik gewoon niet goed inschat hoeveel ik eet.

En ik had altijd begrepen dat -500 een heel redelijk streven is, niet een groot tekort of tekort waarvan je in spaarstand zou moeten gaan (als dat überhaupt al een ding is). En ik ben sinds 1 maart bezig, in begin dus alleen kcal beperken en IF maar niet koolhydraatbeperkt, dus ook niet alsof ik ineens veel minder binnen krijg nu oid.

M'n weegschaal meet vet en spier ook, en ondanks dat ik die absolute waardes niet per se geloof, vertrouw ik wel op verloop over tijd. Van wat ik afval is relatief veel vet, maar het is niet alsof ik spieren 'aankom' waardoor ik niet afval oid. Ik deed tot week geleden 3 a 4x per week les mills, met mix van vnl grit strength (HIIT met gewichten) en bodycombat en soms bodypump (lage gewichten veel herhalingen). Sinds vrijdag 3x 45min geskeelerd.

Meten doe ik ook, maar ook daar zie ik in de afgelopen drie weken weinig tot geen progressie in, dus daar zit t m ook niet echt in (iig niet in benen of taille).

Het zal wel normaal zijn dan, ondanks dat ik vind van niet :+
  donderdag 29 april 2021 @ 10:52:29 #110
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199203097
Op zich is -500 wel een aardige vuistregel, maar da's ook bekeken naar je inname natuurlijk. Als je van gemiddeld 2700 kcal eten per dag komt, is het een prima begin, maar als je al dichter bij je minimale onderhoud komt, wordt het lastiger. Nu weet ik even niet wat de gemiddelde onderhoudwaardes zijn voor je lengte (ik ben zo'n 20 cm langer, dus "mijn" cijfers zeggen niet zoveel :+), maar dat zal zo'n 1300 zijn gok ik? Helemaal met vrij actief sporten erbij kan het inderdaad lonen om een week of twee net wat hoger te gaan zitten en kijken wat dat doet.

Helaas is het echt een marathon en geen sprint. _O-

En dat van je ouders klinkt inderdaad frustrerend. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 29 april 2021 @ 10:55:13 #111
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199203128
IF zou eigenlijk niet toe moeten voegen aan het afvallen toch? Is toch gewoon een andere manier van eten met zelfde inname? Ik deed dat de eerste paar weken, maar nu trek ik het niet meer. Van 21.00 tot 10.00 is lang genoeg :{w :P

Maar ik snap dat het super frustrerend kan zijn, vooral als je nergens verbetering ziet.
  donderdag 29 april 2021 @ 10:56:07 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_199203137
Inderdaad, hoe dichter je bij je einddoel bent hoe minder makkelijk het gaat. Ik begrijp wel dat het heel frustrerend voelt. Ik val nu als een malle af, maar dat houdt ook niet langdurig stand. En da's ook maar goed denk ik, anders ging ik dood. ;(
disclaimer
  donderdag 29 april 2021 @ 10:57:18 #113
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199203149
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:55 schreef SacreCoeur het volgende:
IF zou eigenlijk niet toe moeten voegen aan het afvallen toch? Is toch gewoon een andere manier van eten met zelfde inname? Ik deed dat de eerste paar weken, maar nu trek ik het niet meer. Van 21.00 tot 10.00 is lang genoeg :{w :P

Maar ik snap dat het super frustrerend kan zijn, vooral als je nergens verbetering ziet.
Klopt ja. :Y

Grote voordeel is voor zover ik weet dat je je tijd om te eten beperkt en dat kan notoire grazers helpen om uit die gewoonte te komen. Of voor de CULers hier een mogelijkheid om hun lekkere, doch zware maaltijden te kunnen blijven eten. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 29 april 2021 @ 10:57:37 #114
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199203154
Lijstje

O volkoren tosti philadelphia light en kipfilet
T volkoren beschuitje met boter en aardbeien
L proteine pannekoek met aardbei, 3 crackers (1 pindakaas/oudekaas, 1 gekookt ei en 1 kip sambal)
T cappuccino
D broodje vegaburger met rauwkost
pi_199203164
Bezig zijn met afvallen zonder gefrustreerd te raken dat het niet snel genoeg gaat, is ook gewoon geen complete dieet-ervaring.
  donderdag 29 april 2021 @ 10:58:25 #116
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199203167
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:58 schreef Myraela het volgende:
Bezig zijn met afvallen zonder gefrustreerd te raken dat het niet snel genoeg gaat, is ook gewoon geen complete dieet-ervaring.
Waarheid dit.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 29 april 2021 @ 11:01:25 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_199203206
Ik vond het fijne aan IF wel dat het me een duidelijke grens gaf. Tot hier en niet verder. Ik vrat ook 1 keer per dag 500 gram rauwe groenten erbij waardoor ik veel minder kcal pakte. Maar das een tactiek die ik over 15 kilo wel weer ga toepassen, als mijn laatste loodjes bezig zijn ;)
disclaimer
  donderdag 29 april 2021 @ 11:04:29 #118
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199203252
IF zou werken als ik geen kinderen had en niet al (haha al :') ) vanaf 9 uur en op psz dagen 8 uur wakker moet zijn. Ik wil gewoon gezellig ontbijten met elkaar en kan het nog een beetje rekken met douchen/aankleden, maar niet tot 12 uur ofzo :D
pi_199203548
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:52 schreef IJsdraakje het volgende:
Op zich is -500 wel een aardige vuistregel, maar da's ook bekeken naar je inname natuurlijk. Als je van gemiddeld 2700 kcal eten per dag komt, is het een prima begin, maar als je al dichter bij je minimale onderhoud komt, wordt het lastiger. Nu weet ik even niet wat de gemiddelde onderhoudwaardes zijn voor je lengte (ik ben zo'n 20 cm langer, dus "mijn" cijfers zeggen niet zoveel :+), maar dat zal zo'n 1300 zijn gok ik? Helemaal met vrij actief sporten erbij kan het inderdaad lonen om een week of twee net wat hoger te gaan zitten en kijken wat dat doet.

Helaas is het echt een marathon en geen sprint. _O-

En dat van je ouders klinkt inderdaad frustrerend. :')
M'n BMR ligt rond 1300 idd. Met m'n actieve kcal volgens horloge erbij kom ik dan op 1900-2000 kcal onderhoud ongeveer.

En ja, best wel. En zij maar zeggen dat het er bij mij ook af gaat vliegen als ik dat ga doen, kán niet anders. En zij waren dus al een stuk slanker dan ik, en vallen dan zo vijf kg af, en ik loop maar te strugglen. Schiet mij maar lek.

quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:56 schreef SQ het volgende:
Inderdaad, hoe dichter je bij je einddoel bent hoe minder makkelijk het gaat. Ik begrijp wel dat het heel frustrerend voelt. Ik val nu als een malle af, maar dat houdt ook niet langdurig stand. En da's ook maar goed denk ik, anders ging ik dood. ;(
Is ook wel zo natuurlijk, maar ik begon op 69 kilo en wil naar 55 (wat met mijn lengte heel normaal gewicht is). En die eerste 4kg is er dus al met iets minder dan 0.5kg per week afgegaan gemiddeld. En ik moet er nog 10.. dus niet alsof ik nu 57kg ben en me afvraag waarom het zo langzaam gaat ;). Ik heb dus ook überhaupt niet gehad dat ik eerst even snel afviel. Alleen die eerste week dat ik begon met koolhydraatbeperkt (en toen was ik al 4wk 'normaal' bezig). Dus inderdaad frustrerend, maarja.

IF doe ik overigens vooral omdat ik sowieso niet zo'n ochtend eter ben, dus idd niet per se om sneller af te vallen ofzo. En vind t ook makkelijker om binnen m'n kcal te blijven als ik maaltijd minder per dag heb.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:58 schreef Myraela het volgende:
Bezig zijn met afvallen zonder gefrustreerd te raken dat het niet snel genoeg gaat, is ook gewoon geen complete dieet-ervaring.
En dit is ook wel waar. Maar dan graag nadat ik eerst überhaupt over de helft ben gekomen ofzo :+

Ik heb ook jaar of drie geleden wat extremer gedieet, waarbij ik op -750 tot -1000kcal per dag zat, en ik in 13 weken 9 kilo afviel. Nou doe ik het heel bewust dit keer dus niet op die manier, dus daar gaat het niet om, maar het maakt wel dat ik het in spaarstand zitten na 8 weken -500 kcal wat lastiger te geloven vind of zo.

Nouja, ik ga proberen elke keer als frustratie opkomt let it gooooo te denken en gewoon door te zetten.
  donderdag 29 april 2021 @ 12:17:25 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_199204334
Maar misschien voelt jouw lichaam zich wel gewoon erg blij met dit gewicht?
BMI van 26 is niet supermager natuurlijk, maar ook verre van ongezond.

Mijn lichaam balanceert gemiddeld genomen prima tussen de 70 en de 100.
Zwaarder worden is me nooit gelukt, lichter ook niet. Met 70 kilo is mijn bmi exact 25 dus ik heb me daar ook maar gewoon op toegelegd. Minder wegen gaat toch echt niet gebeuren.
disclaimer
pi_199204543
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 12:17 schreef SQ het volgende:
Maar misschien voelt jouw lichaam zich wel gewoon erg blij met dit gewicht?
BMI van 26 is niet supermager natuurlijk, maar ook verre van ongezond.

Mijn lichaam balanceert gemiddeld genomen prima tussen de 70 en de 100.
Zwaarder worden is me nooit gelukt, lichter ook niet. Met 70 kilo is mijn bmi exact 25 dus ik heb me daar ook maar gewoon op toegelegd. Minder wegen gaat toch echt niet gebeuren.
Mwoah, ik ben maar 2x in m'n leven zo zwaar geweest als dit. Vanaf m'n 14e tot 18e rond 50kg geweest, toen ik ging studeren naar 53, toen een jaar ziek geweest en naar 47, daar een jaar of twee opgezeten, toen wat omhoog en een jaar of 4 a 5 tussen 50-55, in een jaar of anderhalf van 55 naar 64 en vanaf begin 2018 van 64 afgevallen naar 55, weer omhoog naar 65, afgevallen naar 57, omhoog naar 64, afgevallen naar 60, toen ging in afvalpoging relatie uit midden in corona, en aangekomen naar 69. Maar over het algemeen dus ook heel lang vrij stabiel tussen 50-55 geweest gewoon als volwassene enzo. M'n doelgewicht is nu die 55.

En ik voel me er zelf ook niet fijn bij, zit letterlijk en figuurlijk gewoon niet lekker in m'n vel bij dit gewicht. En da's niet eens over hoe ik het eruit vind zien, maar ook gewoon hoe ik me erbij voel.

Maargoed, frustratie spuien was fijn, nu maar proberen los te laten en door te gaan en hopelijk over een maand ofzo zien dat het toch wel weer met horten en stoten wat naar beneden is.
  donderdag 29 april 2021 @ 12:47:33 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_199204799
Ik hoop dat je je plateau snel doorbreekt dan :*
disclaimer
pi_199205105
Thanks :*
Het helpt overigens wel hoor, om te lezen dat het helemaal niet gek is dat het op deze manier gaat. Met in m'n eigen omgeving alleen m'n ouders als voorbeeld vertekent dat wel een beetje wat normaal is en dan is het heel frustrerend als het bij mij niet zo gaat. Maar hierdoor zie ik iets meer dat het bij de meesten niet zo gaat :)
pi_199206016
Ik snap de frustraties wel, dus ik probeer het meer als een verandering in levensstijl te zijn. Om die reden probeer ik ook niet iets zoals IF, omdat ik van mezelf weet dat ik dat nooit de rest van mijn leven ga volhouden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_199206411
Over 3 weken weer naar de dietiste, spannend!

Ik beweeg wel heel veel. Kom iedere dag wel aan bijna 11 of 12 km wandelen en dan nog oefeningen doen
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  donderdag 29 april 2021 @ 14:27:23 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_199206439
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:26 schreef Moonlight het volgende:
Over 3 weken weer naar de dietiste, spannend!

Ik beweeg wel heel veel. Kom iedere dag wel aan bijna 11 of 12 km wandelen en dan nog oefeningen doen
Weeg jij alleen bij de diëtist? Of ook thuis?
disclaimer
pi_199206511
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:27 schreef SQ het volgende:

[..]

Weeg jij alleen bij de diëtist? Of ook thuis?
Alleen bij de dietiste. Mijn weegschaal gaat niet echt gelijk op en ik wil het ''spannend'' houden en niet al te veel met mijn gewicht bezig zijn. Al is het wel leuk om na een aantal weken te zien hoeveel ik afgevallen ben :D
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  donderdag 29 april 2021 @ 14:33:26 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_199206529
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:32 schreef Moonlight het volgende:

[..]

Alleen bij de dietiste. Mijn weegschaal gaat niet echt gelijk op en ik wil het ''spannend'' houden en niet al te veel met mijn gewicht bezig zijn. Al is het wel leuk om na een aantal weken te zien hoeveel ik afgevallen ben :D
Oh dat vind ik best knap! En kun je dan zo lang je motivatie ook vasthouden?
disclaimer
pi_199206542
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:33 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh dat vind ik best knap! En kun je dan zo lang je motivatie ook vasthouden?
Ja zeker wel! al moet ik wel zeggen dat mijn motivatie het hoogst is als ik net geweest ben :P
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_199208134
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 13:01 schreef vlindertje89 het volgende:
Thanks :*
Het helpt overigens wel hoor, om te lezen dat het helemaal niet gek is dat het op deze manier gaat. Met in m'n eigen omgeving alleen m'n ouders als voorbeeld vertekent dat wel een beetje wat normaal is en dan is het heel frustrerend als het bij mij niet zo gaat. Maar hierdoor zie ik iets meer dat het bij de meesten niet zo gaat :)
Ook hier ging afvallen in fases, tijdje plateau hier en daar, soms wat meer gaan eten, vaak wat minder op de macro's gefocust. En ook al slikte ik de pil door, mijn lijf reageerde alsnog wel wat hoor :Y Voel je je goed bij je huidige eet- en beweegpatroon? Zo ja, dan kan je misschien even de focus daar wat meer op leggen en gewoon doorgaan? Als je het niks vindt zo én je valt niks af, lijkt me dat dubbel frustrerend wel.
pi_199208149
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:32 schreef Moonlight het volgende:

[..]

Alleen bij de dietiste. Mijn weegschaal gaat niet echt gelijk op en ik wil het ''spannend'' houden en niet al te veel met mijn gewicht bezig zijn. Al is het wel leuk om na een aantal weken te zien hoeveel ik afgevallen ben :D
Ik vind dat ook knap, ik zou dan denk ik teveel bezig zijn met wat ik de dagen ervoor eet (vooral geen soep dus :+ ).
  donderdag 29 april 2021 @ 16:42:07 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_199208163
Nee van soep word je echt mega dik.
En van alcohol en chips word je pas een dag later dik.
#truestory
disclaimer
  donderdag 29 april 2021 @ 16:43:44 #133
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199208179
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 16:42 schreef SQ het volgende:
Nee van soep word je echt mega dik.
En van alcohol en chips word je pas een dag later dik.
#truestory
Waarheden dit.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_199208553
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 16:40 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ook hier ging afvallen in fases, tijdje plateau hier en daar, soms wat meer gaan eten, vaak wat minder op de macro's gefocust. En ook al slikte ik de pil door, mijn lijf reageerde alsnog wel wat hoor :Y Voel je je goed bij je huidige eet- en beweegpatroon? Zo ja, dan kan je misschien even de focus daar wat meer op leggen en gewoon doorgaan? Als je het niks vindt zo én je valt niks af, lijkt me dat dubbel frustrerend wel.
Ik heb niet t idee dat m'n lijf veel doet nog onder de pil, maar kan natuurlijk dat er op de achtergrond best iets gebeurt. Voel me verder wel prima bij m'n eet en beweeg patroon dus ga daar idd maar gewoon mee door.

Iemand anders wees me er net ook op dat t mss ook met stress te maken heeft. Ik voel me al weken (maanden) overbelast op werk, heb dat vorige week ook wel aangegeven, maar er is één super belangrijk project waar we eind juni rapport voor moeten opleveren aan een ministerie, en volgende week al een tussenrapport over de analyses, waar de hele tijd gedoe mee is. Heb ik net het ene probleem opgelost, komt de volgende etc. En dat is mijn werk, niemand die dit van me over kan nemen, en volgende week moeten er dus analyses zijn om over te rapporteren, dus ik kan op dit moment ook niet gas terugnemen. Dus ik bikkel maar door. Had ik helemaal niet aan gedacht, maar dat zou best mee kunnen spelen natuurlijk. Heb de week van Hemelvaart wel vrij genomen, hopelijk kan dat idd doorgaan, en haalt dat wat druk van de ketel.

En van soep word je idd dik. En van friet en sushi ook.
pi_199208558
Sushi! Ja die wint het wel hier :')
pi_199208696
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 16:41 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ik vind dat ook knap, ik zou dan denk ik teveel bezig zijn met wat ik de dagen ervoor eet (vooral geen soep dus :+ ).
Dat is een van de redenen dat ik juist niet meer bij de sportschool gewicht enzo laat opmeten. Ik merkte dat ik de dagen van te voren echt heel zout arm etc wilde eten en dan als ik geweest was wilde ik pizza ofzo want nu 'kon' het weer even. Nu weeg ik gewoon iedere week.
  donderdag 29 april 2021 @ 19:10:36 #137
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199210074
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 17:17 schreef Holyme het volgende:
Sushi! Ja die wint het wel hier :')
Ohyo zoveel zin in outside crispy rolls :'(
pi_199210123
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 19:10 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ohyo zoveel zin in outside crispy rolls :'(
God ja. En dragon eyes :9~
  donderdag 29 april 2021 @ 19:16:38 #139
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199210179
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 19:13 schreef Holyme het volgende:

[..]

God ja. En dragon eyes :9~
Die neem ik echt nooit :D altijd 10 maki, 8 outside crispy, een handrol, wat edamame, zoetzure komkommer en springrol.

Ik zei eerder al dat ik niet echt kijk naar waar je dik van gaat worden of niet, maar alleen mijn max. inname. Maar volgens mij zit ik met een roll gelijk aan mijn max :') daarom eet ik ook zoveel zero en low kcal producten. Want :{w volume voedsel. En er zal vast wel veel slechts zijn in low kcal en zero producten, maar daar word ik niet dik van. :+
pi_199210376
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 19:16 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Die neem ik echt nooit :D altijd 10 maki, 8 outside crispy, een handrol, wat edamame, zoetzure komkommer en springrol.

Ik zei eerder al dat ik niet echt kijk naar waar je dik van gaat worden of niet, maar alleen mijn max. inname. Maar volgens mij zit ik met een roll gelijk aan mijn max :') daarom eet ik ook zoveel zero en low kcal producten. Want :{w volume voedsel. En er zal vast wel veel slechts zijn in low kcal en zero producten, maar daar word ik niet dik van. :+
Edamame. Ik heb ze in de vries, maar tis toch niet hetzelfde als in een AYCE :D Dragon eyes kende ik in NL niet, maar yum. Hier doen ze vaak aan sushiboten. Letterlijk een houten bootje volgelegd. Ik zie het gebeuren dat er dit weekend iets langs vaart O-)
pi_199210813
Jaaaaaa snotver. Nu door jullie knetterveel zin in sushi en onmiddelijk het lief gestrikt voor zaterdag sushi bestellen :') :9

Het lijkt erop dat ik morgenochtend niet in de gelegenheid ben voor geplande hardloopdinges en daarmee deze week een training mis en dat zit me dusdanig dwars dat ik me afvraag of ik het hardlopen niet een beetje té leuk vind.. :o
Let me see you stripped down to the bone
pi_199211778
Ik heb nog nooit goede sushi op, dus weet vast ook niet wat ik mis :P

O: brood met chocopasta
L: brood met vleessalade, ham/kaas, cream cracker met muisjes
B: wandeling (in de regen dus niet super ver)
T: druiven, 2 suiker-paaseitjes
D: bunny chow in 2 afbakbroodjes, stracciatella vla
B: fietsen naar de sloot, Wii Fit
pi_199211812
@minilot Ik wil wel een beetje motivatie van je overnemen!

Nee, serieus, hardlopen is fijn en goed, maar een week niet is niet het einde van de wereld. Je bent echt niet meteen je opgebouwde conditie kwijt.
pi_199212961
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:49 schreef Myraela het volgende:

[..]

Was wel de bedoeling. Maar toen bleek de witte kool niet meer goed te zijn. En de koriander ook niet. Dus ik heb maar gewoon een salade gemaakt. :')

Zijn wel van die verse dus niet gefrituurd. Dit idee, maar dan gooi ik er random dingen in: https://www.okokorecepten(...)/vietnamese-loempias
Ik had nog wokgroente over dus dacht “Laat ik het eens proberen.” :9 Bij de AH snel nog even rijstbladen gehaald en ik moet zeggen dat het wel een succes was. :9
Dit ga ik dus vaker maken.
ROBODEMONS..................|:(
pi_199215305
Goedemorgen :)

Gisteren is een dag om te vergeten ;) eten ging niet goed en gestopt met koffie drinken wat er niet echt bij hielp.
Nu weer vol goede motivatie er tegenaan

O. 2 boterhammen pindakaas
L. 2 boterhammen met iets, is nog een verrassing
D. VGA
B. Stukje fietsen en wandelen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199215336
Goedemorgen :W

O: Proteīnereep
L: 2 krentenbollen met boter en een proteīnetoetje
T: Banaan
D: 2 hamburgerbuns met Vivera kroketburger en mosterd :Y)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199215580
quote:
14s.gif Op donderdag 29 april 2021 22:00 schreef Morrigan het volgende:
Ik had nog wokgroente over dus dacht “Laat ik het eens proberen.” :9 Bij de AH snel nog even rijstbladen gehaald en ik moet zeggen dat het wel een succes was. :9
Dit ga ik dus vaker maken.
Yay, lekker! *O*

Ik had gister met een kookworkshop pasta gemaakt. Was eigenlijk niet van plan om het twee avonden achter elkaar te eten. Maar het is echt te lekker en te zonde om langer te bewaren. Dus dan maar twee avonden een pasta die niet al te gezond is. Probeer de rest van de dag wel wat extra groenten te eten.

L: Lunchsalade AH met mango, gerookte amandelen en hummus
T: Aardbeien
T: Snackgroenten (wortel/bleekselderij) met hummus
D: Zelfgemaakte parpadelle met pesto van groene asperge, tomaatjes en basilicum burrata.
pi_199229519
O: Proteīnereep
L: Kwark met mango en bessen + baguette boter/snijworst
D: Bakje bloemkoolrijst uit de vriezer
B: Halve huishouding, fietsen, wandelen, hometrainer
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199229593
En weer wat lichter *O*

Plan voor de dag
O. Twee boterhammen pindakaas
L. Twee boterhammen pindakaas
D. Boontjes en rijst en woksausje en ik moet nog een eiwit verzinnen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199230667
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
En weer wat lichter *O*

Plan voor de dag
O. Twee boterhammen pindakaas
L. Twee boterhammen pindakaas
D. Boontjes en rijst en woksausje en ik moet nog een eiwit verzinnen
Ik mis regelmatig fruit in je lijstjes, how come? :)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199230791
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:34 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ik mis regelmatig fruit in je lijstjes, how come? :)
Goede vraag... Ik heb het simpelweg niet in huis. Toevallig dacht ik er vanochtend aan, morgen met de boodschappen neem ik het mee :) net als meer groentes. Het zit niet zo in het systeem.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199230989
Zou zeker wat fruit toevoegen aan je lijstjes ja :Y

O alpro met muesli en lijnzaad, bietensap
L speltbol met eetrijpe avocado en kip. Waarbij blijkt dat delhaize en ik een andere definitie hebben van eetrijp. Gaat bij appie beter :+

Rest van lijstje is nog wat onbekend, ik gok nog een broodje met smeersel, wortels met Marrokaanse humus, en the usual aan tussendoortjes. Maar kans op wijn, en dan kan het wel eens anders gaan lopen :P B wandelen, misschien fietsen of een lesje core
  zaterdag 1 mei 2021 @ 12:13:42 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_199231062
Ik vind je lijstjes ook wel een beetje crashdieet overkomen, cots. Wat er nu op staat is nog geen 1000 kcal. Met jouw bmi mag je makkelijk het dubbele eten. Of eet je meer en staat het gewoon niet op dat lijstje?
disclaimer
pi_199231172
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:46 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Goede vraag... Ik heb het simpelweg niet in huis. Toevallig dacht ik er vanochtend aan, morgen met de boodschappen neem ik het mee :) net als meer groentes. Het zit niet zo in het systeem.
Misschien ook wat diepvriesfruit halen? Lekker door de kwark :Y Heb je altijd wat in huis.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199231182
Oh ja, kwark. Heb die proteinekwark van de Lidl gehaald, geloof dat iemand hier die noemde? Ben benieuwd.
pi_199231202
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 12:23 schreef Holyme het volgende:
Oh ja, kwark. Heb die proteinekwark van de Lidl gehaald, geloof dat iemand hier die noemde? Ben benieuwd.
Ik had ze, vooral de vanille is lekker ter afwisseling :Y Normaal eet ik magere Franse kwark.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199231231
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 12:25 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ik had ze, vooral de vanille is lekker ter afwisseling :Y Normaal eet ik magere Franse kwark.
Oh ik heb kleintjes, niet gezien dat ze ook vanille hebben, goeie! Volgende keer ns meenemen.
pi_199231238
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 12:13 schreef SQ het volgende:
Ik vind je lijstjes ook wel een beetje crashdieet overkomen, cots. Wat er nu op staat is nog geen 1000 kcal. Met jouw bmi mag je makkelijk het dubbele eten. Of eet je meer en staat het gewoon niet op dat lijstje?
Nee ik eet niet meer dan er op het lijstje staat. En ik ben ook niet bewust aan het crashen. Ik heb de afspraak dat ik drie maaltijden op een dag eet, en dat de rest later onder de aandacht komt. Dinsdag heb ik weer een gesprek met de diëtist, nodig ook, want ik weet het even niet. Medicatie verpest nogal het hongergevoel. Soms kan ik voor een weeshuis eten en honger houden en een week later (zoals nu) heb ik geen enkel hongergevoel.

Sowieso haal ik morgen fruit, meer groentes en kwark in huis.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199231248
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 12:22 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Misschien ook wat diepvriesfruit halen? Lekker door de kwark :Y Heb je altijd wat in huis.
Dat is een goed idee en kost geen drol bij de Lidl
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199231253
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 12:28 schreef Holyme het volgende:

[..]

Oh ik heb kleintjes, niet gezien dat ze ook vanille hebben, goeie! Volgende keer ns meenemen.
Ja die bedoel ik ook, vanillesmaak zit er ook tussen :)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199231263
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 12:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat is een goed idee en kost geen drol bij de Lidl
Ik heb gisteravond een bakje gevuld met leftover mango en blauwe bessen. 's Middags is dat ontdooit en het sap mengt lekker met de kwark, wordt het zoet van.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199231276
O: Magere kwark met warme blauwe bessen en gepofte spelt
T/L/T: High tea - met veel te veel zooi. Al heb ik ook een bulgursalade met broccoli, tomaat en feta gemaakt. :9
D: Lunchsalade AH met bloemkoolrijst, mango, gerookte amandelen en hummus

En net m'n rondje vast gewandeld voordat ik naar de fam ga, dus ik zit in ieder geval alvast boven de 11k stappen. *O*
  zaterdag 1 mei 2021 @ 12:47:29 #163
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199231373
L: bakje groentes met hummus
D: Gevulde paprika met rijst champignons en vega gehakt en een beetje kaas.
T: Bak kwark met Callowfit
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_199232787
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 12:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Nee ik eet niet meer dan er op het lijstje staat. En ik ben ook niet bewust aan het crashen. Ik heb de afspraak dat ik drie maaltijden op een dag eet, en dat de rest later onder de aandacht komt. Dinsdag heb ik weer een gesprek met de diëtist, nodig ook, want ik weet het even niet. Medicatie verpest nogal het hongergevoel. Soms kan ik voor een weeshuis eten en honger houden en een week later (zoals nu) heb ik geen enkel hongergevoel.

Sowieso haal ik morgen fruit, meer groentes en kwark in huis.
Ik herken dat heel goed met medicatie. Het lijkt ook wel of ik heel snel vol zit. Terwijl medicatie juist ervoor gezorgd heeft dat ik dikker werd.

Zit jij toevallig bij een diëtist die ervaring heeft me medicatiegebruik?
ROBODEMONS..................|:(
pi_199232793
quote:
11s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 15:07 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik herken dat heel goed met medicatie. Het lijkt ook wel of ik heel snel vol zit. Terwijl medicatie juist ervoor gezorgd heeft dat ik dikker werd.

Zit jij toevallig bij een diëtist die ervaring heeft me medicatiegebruik?
Super vervelend van je medicijnen :*

En ja, ze is erin gespecialiseerd
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 1 mei 2021 @ 16:10:56 #166
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199233466
Mijn paprikas zijn niet goed meer -O- Dus dan maar aardappeltjes met een kaasschitzel en champignons met knoflook als D. Is wat ik nog in huis heb _O- vanavond komen de boodschappen weer.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zaterdag 1 mei 2021 @ 17:15:31 #167
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199234266
Was net even bij ´mijn´ Lidl en die heeft de toetjes helemaal niet -O- Echt deze Lidl is waardeloos. Van de week maar weer kijken bij een Lidl verderop. Die is stukken beter iig.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_199235441
Balen LP -O-

Nog even afwassen en dan de pootjes omhoog. Heb echt weer véél te veel gedaan vandaag :|W
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zaterdag 1 mei 2021 @ 19:03:46 #169
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199235514
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 18:59 schreef Declan-Harp het volgende:
Balen LP -O-

Nog even afwassen en dan de pootjes omhoog. Heb echt weer véél te veel gedaan vandaag :|W
Ai. Lekker bankhangen dan inderdaad vanavond. :*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zaterdag 1 mei 2021 @ 19:44:47 #170
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199236040
Ik was gister bij mijn ouders en iemand kreeg het plan te gourmetten, eerst zou het niet doorgaan omdat ik wil afvallen. Maar ik is geen partypooper en heb gewoon gourmetje van 479,8 kcal gedaan. Moest niet veel veranderen want ik at altijd al alleen ongepaneerde/ongemarineerde kip en groente, maar geen kruidenboters en sauzen was wel een beetje jammer.

Verder zijn de stats van vandaag niets aangekomen en ook niet afgevallen = totaal van 2,5 deze week.

Lijstje van vandaag:

O volkoren tosti met oude kaas/kipfilet en ketchup
T aardbeien
L 6 volkoren crackers, 3 met pindakaas/oudekaas/sambal en 3 met philadelpia en kipfilet
D pasta pesto
T oppo
  zaterdag 1 mei 2021 @ 19:55:11 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_199236182
Ik ga vanavond gewoon lekker snaaien hoor. Het moet af en toe ook nog gewoon leuk zijn.
disclaimer
pi_199236355
Ik heb met mezelf de afspraak dat ik 1 avond in de week mag snacken (en die ga ik vanavond inzetten :P). De andere dagen eet ik niet meer na het avondeten.

Vanochtend was ik heel fanatiek aan het opruimen, maar dat was niet terug te zien in mijn stappen. Dus zojuist nog maar een rondje van 2,5 km gewandeld. Gelukkig is het lekker weer.
pi_199236781
Hier ook snaai vanavond. Gourmet kcal berekenen, ik moet er niet aan denken, dat vind ik een beetje té :o Was het echt zo'n ramp geweest om wat sausjes enzo te pakken? :)
  zaterdag 1 mei 2021 @ 21:18:17 #174
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199237567
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 20:34 schreef Holyme het volgende:
Hier ook snaai vanavond. Gourmet kcal berekenen, ik moet er niet aan denken, dat vind ik een beetje té :o Was het echt zo'n ramp geweest om wat sausjes enzo te pakken? :)
Jazeker, want ik heb gewoon een kcal doel en daar maak ik keuzes in.
Mijn keus was om in de middag ook lekker mee te lunchen en dan de sausjes te laten staan.
Ik vind het eigenlijk wel leuk om er zo mee bezig te zijn.
En de resultaten zijn ook extreem motiverend.
pi_199237575
Ik heb al sinds donderdag niet genoeg energie om te koken 's avonds. Donderdag een heerlijke gezonde salade met heel veel groentes besteld, maar dat kan ik niet elke dag doen. Gister na t eten nog tot 23.30 gewerkt en vandaag zo kapot dat ik de hele dag als zombie op de bank/in de tuin heb gelegen, afgewisseld met 2x 2 uur op de bank geslapen. Net eindelijk genoeg energie om een klein uurtje (op laag tempo) te wandelen. Ook meer gegeten dan op m'n lijst stond, maar niet ingevoerd in app dus weet niet precies hoeveel. Ik ben eigenlijk behoorlijk op maar er moeten wat dingen af voor werk waarbij elke keer weer nieuwe problemen opkomen en dat moet echt nu en ook echt door mij. Maar als het goed is, eind komende week klaar, en dan week v Hemelvaart vakantie. Tot dan doe ik m'n best zo goed mogelijk te eten maar is het ok als dat niet elke dag lukt. En ik vraag mn buren morgen om komkommer en snacktomaatjes mee te nemen voor me met de boodschappen zodat ik ook wat groente kan eten zonder te koken.

Lijst vandaag:
L: 4 Wasa vezelrijk crackers met burrata en rauwe ham
T: papaya, Wasa vezelrijk cracker met avocado-roomkaasdip
D: twee eiwitrepen
T: Griekse yoghurt met banaan en havermout
B: 50min wandelen (3.7km)
pi_199238176
Maand 1:
6,6kg lichter

Benieuwd wat mei brengt.
pi_199238472
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 21:51 schreef Nober het volgende:
Maand 1:
6,6kg lichter

Benieuwd wat mei brengt.
Netjes. Zelf ook zoiets voor elkaar gekregen met uiteindelijk bijna 12 kilo eraf in drie maanden en weer strak in het velletje. Koolhydraatarm gegeten en toch gesport. En nu kunnen we weer 3000-3500kcal eten zonder aan te komen. :)
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_199238586
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het zit niet zo in het systeem.
Sinds ik een kind heb zijn er altijd meerdere soorten fruit in huis. En elke dag schotel ik hem braaf fruit voor; belangrijk, want gezond. En regelmatig komt het dan voor dat ik 's avonds alsnog bedenk dat ík geen fruit heb gegeten :')
Op het werk gaat dat makkelijker, want pauze = fruit.
pi_199242972
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 22:14 schreef Hupje het volgende:

[..]

Sinds ik een kind heb zijn er altijd meerdere soorten fruit in huis. En elke dag schotel ik hem braaf fruit voor; belangrijk, want gezond. En regelmatig komt het dan voor dat ik 's avonds alsnog bedenk dat ík geen fruit heb gegeten :')
Op het werk gaat dat makkelijker, want pauze = fruit.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je het alsnog vergeet. Ik zat zelf te denken aan twee vaste fruittijden.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199243433
O: Proteīnereep
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 2 krentenbollen met boter
T: Bakje druiven
D: Bakje nacho ovenschotel uit de vriezert
B: Rest van het huishouden, wandelen, hometrainer
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199243686
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 22:07 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

Netjes. Zelf ook zoiets voor elkaar gekregen met uiteindelijk bijna 12 kilo eraf in drie maanden en weer strak in het velletje. Koolhydraatarm gegeten en toch gesport. En nu kunnen we weer 3000-3500kcal eten zonder aan te komen. :)
Ik ben meer gaan bewegen (wandelen en fietsen) en eet gezonder en driemaal daags zonder tussendoortjes. Verder dronk ik al 2,5 á 3 liter water per dag.
pi_199243940
Deze week -0.7 *O*

O: kwark + aardbeien
T: eiwitreep
L: 2 harde broodjes
T: kwark
D: ovenschotel met broccoli, kip en aardappel
S: 75 min boksen
pi_199244102
Voor de Oppo liefhebbers, de chocolate caramel cookie melt is lekker :Y niet zo nep-ijs'erig.
pi_199244818
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 21:18 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb al sinds donderdag niet genoeg energie om te koken 's avonds. Donderdag een heerlijke gezonde salade met heel veel groentes besteld, maar dat kan ik niet elke dag doen. Gister na t eten nog tot 23.30 gewerkt en vandaag zo kapot dat ik de hele dag als zombie op de bank/in de tuin heb gelegen, afgewisseld met 2x 2 uur op de bank geslapen. Net eindelijk genoeg energie om een klein uurtje (op laag tempo) te wandelen. Ook meer gegeten dan op m'n lijst stond, maar niet ingevoerd in app dus weet niet precies hoeveel. Ik ben eigenlijk behoorlijk op maar er moeten wat dingen af voor werk waarbij elke keer weer nieuwe problemen opkomen en dat moet echt nu en ook echt door mij. Maar als het goed is, eind komende week klaar, en dan week v Hemelvaart vakantie. Tot dan doe ik m'n best zo goed mogelijk te eten maar is het ok als dat niet elke dag lukt. En ik vraag mn buren morgen om komkommer en snacktomaatjes mee te nemen voor me met de boodschappen zodat ik ook wat groente kan eten zonder te koken.

Lijst vandaag:
L: 4 Wasa vezelrijk crackers met burrata en rauwe ham
T: papaya, Wasa vezelrijk cracker met avocado-roomkaasdip
D: twee eiwitrepen
T: Griekse yoghurt met banaan en havermout
B: 50min wandelen (3.7km)
Kun je je buren niet ook gewoon vragen om wat kant en klare maaltijden mee te nemen? Groente is leuk, maar een beetje fatsoenlijke avondmaaltijd helpt ook. Juist als je het op je werk heel druk hebt. Het is niet het gezondste, maar ik val in zulke periodes ook terug op supersnelle of kant en klare maaltijden. Tegenwoordig is de keuze qua iets gezondere opties ook best groot. Die stoommaaltijden bij de Albert Heijn, de Magnioni belegde groentebodem pizza's, maaltijdsalades of een zak met een vriezermaaltijd.
pi_199244832
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 12:21 schreef Myraela het volgende:

[..]

Kun je je buren niet ook gewoon vragen om wat kant en klare maaltijden mee te nemen? Groente is leuk, maar een beetje fatsoenlijke avondmaaltijd helpt ook. Juist als je het op je werk heel druk hebt. Het is niet het gezondste, maar ik val in zulke periodes ook terug op supersnelle of kant en klare maaltijden. Tegenwoordig is de keuze qua iets gezondere opties ook best groot. Die stoommaaltijden bij de Albert Heijn, de Magnioni belegde groentebodem pizza's, maaltijdsalades of een zak met een vriezermaaltijd.
Da's wel een goed idee, ja. Thanks!
  zondag 2 mei 2021 @ 12:28:17 #186
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199244907
Je hebt bij Jumbo bakjes fruit 3 voor 5 euro en die koop ik altijd een tijdje als ik vind dat ik meer fruit moet eten :') maar na een tijd komt het toch weer mijn neus uit. Laatste weken eet ik wel wat aardbei, maar ik lust niet echt veel fruit. Framboos :r

quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 11:33 schreef Holyme het volgende:
Voor de Oppo liefhebbers, de chocolate caramel cookie melt is lekker :Y niet zo nep-ijs'erig.
Ik lust bijna geen chocola :'( en al helemaal geen chocolade ijs (of taart). Of zijn het stukjes choco in het ijs?
  zondag 2 mei 2021 @ 12:31:21 #187
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199244972
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 12:21 schreef Myraela het volgende:

[..]

Kun je je buren niet ook gewoon vragen om wat kant en klare maaltijden mee te nemen? Groente is leuk, maar een beetje fatsoenlijke avondmaaltijd helpt ook. Juist als je het op je werk heel druk hebt. Het is niet het gezondste, maar ik val in zulke periodes ook terug op supersnelle of kant en klare maaltijden. Tegenwoordig is de keuze qua iets gezondere opties ook best groot. Die stoommaaltijden bij de Albert Heijn, de Magnioni belegde groentebodem pizza's, maaltijdsalades of een zak met een vriezermaaltijd.
Maar dat is toch ook niet echt fatsoenlijk? :D op de salades na dan. Meal preppen kan ook.
pi_199245038
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 12:31 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Maar dat is toch ook niet echt fatsoenlijk? :D op de salades na dan. Meal preppen kan ook.
Meal preppen is een prima idee, maar heb ik nu weinig aan, want ik heb juist nu nul energie om te koken. Dus kant en klaar maaltijd is voor nu dan een prima manier om wel iets redelijk gezonds te eten zonder te koken. Er zijn echt wel kant en klaar maaltijden tegenwoordig die prima fatsoenlijke maaltijd zijn.
pi_199245121
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 12:31 schreef SacreCoeur het volgende:
Maar dat is toch ook niet echt fatsoenlijk? :D op de salades na dan. Meal preppen kan ook.
Ik vind dat prima fatsoenlijk. Het hoeft niet altijd cleancleanercleanst te zijn. De maaltijdsalades zijn overigens vaak nog ongezonder dan de warme maaltijden. Mealpreppen heb je weinig aan als je geen energie hebt om te koken.

Dit is bijvoorbeeld een stoommaaltijd (420 kcal), ik zie niets waar ik van schrik:
Ingrediënten: 37% aardappel, 36% haricot verts, 22% scharrelkipfiletĒ, plantaardige olie (zonnebloem, shea), 1,7% roomboter, water, zout, specerijen, kruiden, 0,2% verse rozemarijn, knoflook, natuurlijk aroma, extract (peper, paprika), rijstzetmeel. ĒBeter Leven keurmerk 1 ster.
Waarvan toegevoegde suikers 0.00g per 100 gram en waarvan toegevoegd zout 0.31g per 100 gram
pi_199245379
Net terug van de winkel. Kwam er vanochtend achter dat ik geen brood meer had. Dus kon niet ontbijten. Maag speelde even de baas in de winkel, zodoende de ongezonde brunch.

Verder advies ter harte genomen: Veel kwark, fruit en groente meegenomen. Ik heb besloten om de gewoonte aan te leren dat ik rond 15:00 en 21:00 kwart met fruit te gaan eten. Meer eiwitten, meer plantjes , meer kcals op een dag

Dus vandaag
Brunch: 2 croissants met jam
T. kwark met peer
D. Zelfgemaakte pasta (gevuld met geitenkaas en spinazie) met een simpele tomatensaus (even zin om uitgebreid te koken)
T. kwark met appel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199245407
Ja, doe ik ook regelmatig. Die stoommaaltijden zijn echt wel prima. Of die bowl met linzen en zoete aardappel en humus. Maar die groentebodempizza's... No thanks, tot dusver geen succes voor me.

Oppo was met choco swirl saus.
pi_199245414
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 12:40 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik vind dat prima fatsoenlijk. Het hoeft niet altijd cleancleanercleanst te zijn. De maaltijdsalades zijn overigens vaak nog ongezonder dan de warme maaltijden. Mealpreppen heb je weinig aan als je geen energie hebt om te koken.

Dit is bijvoorbeeld een stoommaaltijd (420 kcal), ik zie niets waar ik van schrik:
Ingrediënten: 37% aardappel, 36% haricot verts, 22% scharrelkipfiletĒ, plantaardige olie (zonnebloem, shea), 1,7% roomboter, water, zout, specerijen, kruiden, 0,2% verse rozemarijn, knoflook, natuurlijk aroma, extract (peper, paprika), rijstzetmeel. ĒBeter Leven keurmerk 1 ster.
Waarvan toegevoegde suikers 0.00g per 100 gram en waarvan toegevoegd zout 0.31g per 100 gram
Die stoommaaltijden eet ik ook wel eens als ik geen tijd heb om te koken (en niks geprept heb). Ik vind Zeno’s best prima en ook wel lekker. Heb dan vaak runderreepjes met noodles en veel groente voor ongeveer 450 kcal. Vind dat best netjes voor kant en klaar.
pi_199245478
Misschien een domme vraag: maar vullen die maaltijden wel genoeg? Ik heb wel eens zo'n maaltijd gehad en dan houd ik honger, kan ook aan mij liggen natuurlijk (en aan de situatie, want ik at ze na een drukke dag uit oid)

[ Bericht 8% gewijzigd door ChildoftheStars op 02-05-2021 13:27:27 ]
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 2 mei 2021 @ 13:36:17 #194
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199246049
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 12:40 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik vind dat prima fatsoenlijk. Het hoeft niet altijd cleancleanercleanst te zijn. De maaltijdsalades zijn overigens vaak nog ongezonder dan de warme maaltijden. Mealpreppen heb je weinig aan als je geen energie hebt om te koken.

Dit is bijvoorbeeld een stoommaaltijd (420 kcal), ik zie niets waar ik van schrik:
Ingrediënten: 37% aardappel, 36% haricot verts, 22% scharrelkipfiletĒ, plantaardige olie (zonnebloem, shea), 1,7% roomboter, water, zout, specerijen, kruiden, 0,2% verse rozemarijn, knoflook, natuurlijk aroma, extract (peper, paprika), rijstzetmeel. ĒBeter Leven keurmerk 1 ster.
Waarvan toegevoegde suikers 0.00g per 100 gram en waarvan toegevoegd zout 0.31g per 100 gram
O ja, dat valt zeker mee. Ik eet het echt nooit en paar keer dat ik op het etiket keek schrok ik wel. Zal wel aan de keus liggen dan.

quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 12:55 schreef Holyme het volgende:


Oppo was met choco swirl saus.
Ew :'( jammer
pi_199246427
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 13:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Misschien een domme vraag: maar vullen die maaltijden wel genoeg? Ik heb wel eens zo'n maaltijd gehad en dan houd ik honger, kan ook aan mij liggen natuurlijk (en aan de situatie, want ik at ze na een drukke dag uit oid)
Voor mij wel ja, maar na een drukke dag uit eet ik gerust wat extra. En ik eet sowieso vaak een banaan als toetje.
pi_199251190
Ik weet niet waarom, maar ik zit echt even in een lekkere flow. O+ Niet eens met m'n gewicht overigens, dat schommelt en doet raar. Maar boeiend, ik weet van mezelf dat ik goed bezig ben. Vooral veel gewandeld deze week. Deze week rond de 91.000 stappen. Dat is voor mij kei-veel. Zeker nu met het vanuit huis werken zat ik veel dagen niet eens over de 3000.

Lijstje vandaag:
O: Magere kwark, blauwe bessen, gepofte spelt
L: Restje bulgursalade, gekookt ei
L2: Lunchsalade mango, gerookte amandelen hummus waar ik gisteravond geen zin in had
T: Sinaasappel en een mango
T: Zakje Pombär
D: Gebakken aardappeltjes met paprika, broccoli in groentesaus
pi_199251995
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 18:26 schreef Myraela het volgende:
Ik weet niet waarom, maar ik zit echt even in een lekkere flow. O+ Niet eens met m'n gewicht overigens, dat schommelt en doet raar. Maar boeiend, ik weet van mezelf dat ik goed bezig ben. Vooral veel gewandeld deze week. Deze week rond de 91.000 stappen. Dat is voor mij kei-veel. Zeker nu met het vanuit huis werken zat ik veel dagen niet eens over de 3000.

Lijstje vandaag:
O: Magere kwark, blauwe bessen, gepofte spelt
L: Restje bulgursalade, gekookt ei
L2: Lunchsalade mango, gerookte amandelen hummus waar ik gisteravond geen zin in had
T: Sinaasappel en een mango
T: Zakje Pombär
D: Gebakken aardappeltjes met paprika, broccoli in groentesaus
91000 stappen _O_ _O_
  zondag 2 mei 2021 @ 19:50:10 #198
221912 minilot
Nancy boy
pi_199252372
Dat is een heleboel keer de ene voet voor de andere zetten @Myraela - applaus! O+

Lijstjeeeeh:
O: Banaan en een lepel pindakaas
B: Ergens tussen de 22 en 30 kilometer hardgelopen. Verdwaald geraakt, heb echt geen idee :')
D: Pasta met gehakt, kaas en saus van allerlei restjes groenten. Toe vruchtenyoghurt en mandarijntje.
T: Biertje en toastjes met schimmelkaas bij schoonouders
Let me see you stripped down to the bone
pi_199252769
Netjes, @Myraela

Lijst:
O: brood met chocopasta, plak ontbijtkoek
L: brood met smeerworst, kaas, vlokken
B: 40 min wandelen
T1: jodekoek
S: 25 min hardlopen
T2: handje cashewnoten, halve appel
D: aspergesoep, kipnuggets, krieltjes, salade, kwark
B: Wii 10 Minute Solution

[ Bericht 1% gewijzigd door Hupje op 03-05-2021 10:52:44 ]
pi_199256760
Goedemorgen :)

Om tien over elf krijg ik de vaccinatie, dus natuurlijk was ik om vijf uur klaar wakker (stel je voor dat je je verslaapt). En voldoende beweging krijg ik ook wel. Het is twee keer driekwartier fietsen. Mijn moeder wacht de apotheek op voor me, dus voor haar stroopkoeken gehaald. Ik denk ergens zelf ook een te nemen, maar weet nog niet waar

O. 2 boterhammen eiersalade
L. 2 boterhammen eiersalade
T. Kwark met een peer
D. witlof met rijst, woksausje en vegastukjes
T. kwark met een appel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199257741
Succes Child! Hopelijk valt het allemaal mee.

O: Proteīnereep
L: 2 roggebrood boter/kaas - Russisch ei slaatje en 2 kleine banaantjes (kliekjesdag :+ )
T: Galiameloen
D: Opgebakken aardappelen, spinazie-kaas filet en broccoli
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199257959
Zo zie je de weegschaal in 1 week een kg omlaag gaan en dan na een paar dagen in 2 dagen weer een kg omhoog :') Zoveel had ik nou ook weer niet gesnackt ;( (Zal vast vocht zijn van een paar dagen soep)

Plan voor vandaag:
O: brood met pindakaas
T: appel
L: brood met kaas, smeerworst, cream cracker met hagelslag
B: wandelen
T: handje cashewnoten
D: koolvis met noedels, kwark
B: wandelen
B: Wii Fit

[ Bericht 10% gewijzigd door Hupje op 04-05-2021 08:34:47 ]
pi_199258554
Kilo-omhoog-boks. Niet zo vreemd na afgelopen 2 dagen en gister pizza :P

O muesli, lijnzaad, chiazaad, amandelmelk. Almond macchiato, bietensap
L zuurdesembrood met kaas en tuinkers
T noten, blauwe bessen, extra pure choco, wat gedroogd fruit
D pasta carbonara, komkommer en tomaat, banaan
B yoga/core lesje, wandelen, misschien nog wat plankoefeningen. Heb daar wat lui mee gedaan en merk dat wel
pi_199258836
Prik viel duizend mee
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 3 mei 2021 @ 12:40:35 #205
221912 minilot
Nancy boy
pi_199259996
Gewicht nog altijd superstabiel, geen halve kilo voor- of achteruit te krijgen. Ik zou bijna denken dat de weegschaal aan vervanging toe is maar mijn echtgenoot valt wel gestaag af. :+

Lijst!
T: Koffie met sojamelk
D: Jook (hartige rijstepap) met lap cheung (Chinese varkensworstjes), shiitake, erwtjes, bosui, een gekookt ei, gefrituurde uitjes en crispy chilisaus :9 Watermeloen toe en wat vruchtenyoghurt.
B: Avondwandeling van ca. 2 uur
Let me see you stripped down to the bone
pi_199260026
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 16:41 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ik vind dat ook knap, ik zou dan denk ik teveel bezig zijn met wat ik de dagen ervoor eet (vooral geen soep dus :+ ).
Ik eet helemaal geen snoep meer eigenlijk sinds 6/7 weken nu
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  maandag 3 mei 2021 @ 12:48:31 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_199260074
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 12:43 schreef Moonlight het volgende:

[..]

Ik eet helemaal geen snoep meer eigenlijk sinds 6/7 weken nu
Soep.
disclaimer
pi_199260081
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 12:48 schreef SQ het volgende:

[..]

Soep.
Oh ja ik zie het nu ook :P oepsie
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  maandag 3 mei 2021 @ 12:53:29 #209
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199260144
Binnenkort weer terug naar doordeweeks koken, so sad.

Voordeel: ik kan dan echt alleen mezelf de schuld geven over wat ik naar binnen werk. :+ En wens me sterkte, ik ga vanmiddag weer eens een rondje hardlopen pogen, m'n verkoudheid-from-hell is weer voldoende op z'n retour.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 3 mei 2021 @ 16:07:04 #210
221912 minilot
Nancy boy
pi_199262847
Lijst + halve krentenbol vanmiddag, was niet de bedoeling maar mijn peuter hoefde niet meer en het was een verse van de bakker en ik vond weggooien zonde :)

Jeuj voor hardlopen @IJsdraakje - hoe ging het? *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_199263005
Fijn dat je je weer beter voelt IJs!

Hier een megastressdag op werk. Nu even een TooGoodToGo box van de lidl ophalen (groente en fruit :9) en dan even niet meer aan werk denken tot morgen.

O: Alpro met een banaan en muesli.
T: Mandarijn
L: Leftover magioni pizza van gisteren (zelf belegd).
T: Appel
D: Pastinaaksoep met kipfilet uit de oven

Ik merk dat ik zoveel mail op mijn werk dat ik, als ik hier een berichtje plaats ik wil afsluiten met Groet, *insert naam* :')
pi_199263031
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:18 schreef VitaBella het volgende:
Fijn dat je je weer beter voelt IJs!

Hier een megastressdag op werk. Nu even een TooGoodToGo box van de lidl ophalen (groente en fruit :9) en dan even niet meer aan werk denken tot morgen.

O: Alpro met een banaan en muesli.
T: Mandarijn
L: Leftover magioni pizza van gisteren (zelf belegd).
T: Appel
D: Pastinaaksoep met kipfilet uit de oven

Ik merk dat ik zoveel mail op mijn werk dat ik, als ik hier een berichtje plaats ik wil afsluiten met Groet, *insert naam* :')
Groetjes terug!

Hier morgen ook die Magioni O+ en heb nu ook zin in zelfgemaakte pastinaakchips, morgen maar even meenemen bij de Lidl.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 3 mei 2021 @ 16:21:54 #213
149959 SQ
snelle trees
pi_199263053
Mijn dochter vroeg of we voortaan altijd die magioni konden eten en at gisteren de bodem op in plaats van het beleg :') sukkel.
disclaimer
pi_199263066
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:20 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Groetjes terug!

Hier morgen ook die Magioni O+ en heb nu ook zin in zelfgemaakte pastinaakchips, morgen maar even meenemen bij de Lidl.
Hahaha!
Welke bodem heb je? Ik had voor het eerst de courgette O+ lekker man! Was al fan van de bloemkool en voorbelegde pizza's.
pi_199263107
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:21 schreef SQ het volgende:
Mijn dochter vroeg of we voortaan altijd die magioni konden eten en at gisteren de bodem op in plaats van het beleg :') sukkel.
:D O+
Ik had laatst naan pizza's gemaakt van volkoren naan. Die gingen er bij mijn dochter ook goed in!
pi_199263235
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:22 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Hahaha!
Welke bodem heb je? Ik had voor het eerst de courgette O+ lekker man! Was al fan van de bloemkool en voorbelegde pizza's.
De belegde hebben ze hier helaas niet, dus gewoon de bloemkoolbodem. Ipv hartig bladerdeeg. Mijn vertrouwde recept met spinazie, prei, rode pesto en mozzarella. Maar morgen misschien brie, heb ik ook wel weer eens zin in.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 3 mei 2021 @ 17:22:42 #217
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199263793
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:07 schreef minilot het volgende:
Lijst + halve krentenbol vanmiddag, was niet de bedoeling maar mijn peuter hoefde niet meer en het was een verse van de bakker en ik vond weggooien zonde :)

Jeuj voor hardlopen @:IJsdraakje - hoe ging het? *O*
Niet geweldig, maar dat had ik wel verwacht na een maand ofzo niks. _O-

Maar de ergste eerste keer is weer geweest. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 3 mei 2021 @ 18:15:20 #218
221912 minilot
Nancy boy
pi_199264381
*burp*

Zes tot acht personen zei het recept. Er is nog welgeteld één schamele portie jook over nadat ik en mijn lief erop los gingen :') Erg lekker! :9



Wel blij straks nog een ferme avondwandeling in het verschiet te hebben om één en ander wat te laten zakken..

[ Bericht 11% gewijzigd door minilot op 03-05-2021 18:25:06 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_199270125
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:36 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

De belegde hebben ze hier helaas niet, dus gewoon de bloemkoolbodem. Ipv hartig bladerdeeg. Mijn vertrouwde recept met spinazie, prei, rode pesto en mozzarella. Maar morgen misschien brie, heb ik ook wel weer eens zin in.
Klinkt goed :9
pi_199270132
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:15 schreef minilot het volgende:
*burp*

Zes tot acht personen zei het recept. Er is nog welgeteld één schamele portie jook over nadat ik en mijn lief erop los gingen :') Erg lekker! :9

[ afbeelding ]

Wel blij straks nog een ferme avondwandeling in het verschiet te hebben om één en ander wat te laten zakken..
Ziet er heerlijk uit!

Mijn pastinaaksoepje was gister iets te scherp geworden. Minder grove mosterd de volgende keer :’)
  dinsdag 4 mei 2021 @ 08:25:44 #221
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199270235
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:15 schreef minilot het volgende:
*burp*

Zes tot acht personen zei het recept. Er is nog welgeteld één schamele portie jook over nadat ik en mijn lief erop los gingen :') Erg lekker! :9

[ afbeelding ]

Wel blij straks nog een ferme avondwandeling in het verschiet te hebben om één en ander wat te laten zakken..
:D :9

Gisteren braaf binnen de lijntjes, inclusief wat gesnoep. :9 Vandaag zal het wel een matige beweegdag worden, met dit soort weer heb ik echt geen zin in een rondje om gaan. Wel positief: totaal geen last van m'n rondje van gisteren. Nu verwachtte ik dat ook niet echt, maar een maand niet én op nieuwe schoenen is toch even afwachten.

Vandaag dus weinig spannends op het programma. Avondeten wordt waarschijnlijk iets als wortelen, misschien maakt d'n kerel hutspot.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_199270326
O: brood met pindakaas
T: fruit
L: wafel probeersel, brood
D: stamppot Chinese kool met rookworst, kwark
B: Wii Fit
En hopelijk staat het weer een wandeling toe
pi_199270395
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:09 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Klinkt goed :9
Dat is het ook!

O: Proteīnereep
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 2 wraps kaas/houmous (was op) witte puntjes met vega filet americain
T: Sinaasappel bakje watermeloen
D: Die bloemkoolbodem dus :+

[ Bericht 6% gewijzigd door PoesInDoos op 04-05-2021 10:55:35 ]
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 4 mei 2021 @ 09:12:01 #224
221912 minilot
Nancy boy
pi_199270627
Lijst!

B: Alleen te voet boodschappen en wat huishouden - rustdag
T: Koffie met sojamelk
D: Surinaamse afhaal: vega roti. Watermeloen toe.
Let me see you stripped down to the bone
pi_199271672
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:12 schreef minilot het volgende:
Lijst!

B: Alleen te voet boodschappen en wat huishouden - rustdag
T: Koffie met sojamelk
D: Surinaamse afhaal: vega roti. Watermeloen toe.
Waar haal je die roti? :9 Ik zoek nog goede vega roti.
pi_199273010
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:15 schreef minilot het volgende:
*burp*

Zes tot acht personen zei het recept. Er is nog welgeteld één schamele portie jook over nadat ik en mijn lief erop los gingen :') Erg lekker! :9

[ afbeelding ]

Wel blij straks nog een ferme avondwandeling in het verschiet te hebben om één en ander wat te laten zakken..
Da's een soort rijstepap maar dan hartig? Rijstepap O+ Zou zo mee-eten :D

O muesli, lijnzaad, chiazaad, amandelmelk. Bietensap, almond macchiato
L pasta met paddenstoelen en rauwe ham, champignonsaus. Banaan
T noten, gedroogd fruit, blauwe bessen, extra pure choco
D zuurdesem met roomboter en zeezout, en met kaas en tuinkers
B wandelen en proberen recht te blijven lopen, woeiiii

Wordt evt nog aangevuld met proteinekwark en wat groente, afh van kcal straks
  dinsdag 4 mei 2021 @ 14:18:03 #227
221912 minilot
Nancy boy
pi_199274196
Onverwacht koekjes voor de buren gebakken. Er zelf maar vier opgegeten, viel me mee! :') Lijst plus een paar koekjes dus :)
Deze: https://www.seriouseats.c(...)-biscoff-recipe.html
Mijnes:



@Myraela De Surinaamse broodjeszaak tegenover mijn huis :) Weet nog niet of het veel soeps is want ik heb er tot dusver alleen broodjes en baras gehaald, geen hele rotimaaltijden. En vandaag komt het er bij nader inzien ook niet van want ze blijken op dinsdag dicht te wezen. Pech! Als D kommetje overgebleven jook dan maar + broodje spiegelei + koolsla + gegrillde tomaten. Random restjesopmaakdag :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_199274855
Net terug van de diëtist. Ze was heel erg trots op me en vindt dat ik het goed doe. Omdat het nog wel moeilijk is houden we voorlopig de afspraken aan en ik was meer afgevallen dan verwacht. Alleen ga ik ook groentes bij de lunch eten

*O*

En ik heb een beloning voor mezelf geregeld, want dat heb ik wel verdient vind ik.

Vandaag
O. 2 boterhammen pindakaas
L. tosti (twee boterhammen, kaas, beetje curry)
T. Kwark en een peer
D. Witlof met rijst, vegastukjes en een woksausje
T. Kwark en een appel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199274987
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 15:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Net terug van de diëtist. Ze was heel erg trots op me en vindt dat ik het goed doe. Omdat het nog wel moeilijk is houden we voorlopig de afspraken aan en ik was meer afgevallen dan verwacht. Alleen ga ik ook groentes bij de lunch eten

*O*

En ik heb een beloning voor mezelf geregeld, want dat heb ik wel verdient vind ik.

Vandaag
O. 2 boterhammen pindakaas
L. tosti (twee boterhammen, kaas, beetje curry)
T. Kwark en een peer
D. Witlof met rijst, vegastukjes en een woksausje
T. Kwark en een appel
Wat fijn om dat zo terug te krijgen van je diëtist! Lekker motiverend :)

Mijn lijstje vandaag:

O: Alpro met whey, muesli en een banaan
T: Appel
L: Broodje kaas en gekookt ei
T: Mandarijn en cherrytomaatjes
D: Minikrieltjes met een runderhamburger, bloemkool en witte asperges
T: Brinta met rozijnen en kaneel denk ik

Van de week een TooGoodToGo box opgehaald met Asperges, Bloemkool, VEEL cherrytomaten en nog 1000 groenten O+

En wat een weer :o echt heel harde wind net tijdens mijn wandeling.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 23:49:42 #230
46494 Morrigan
||||||||
pi_199283052
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:14 schreef Declan-Harp het volgende:
Succes Child! Hopelijk valt het allemaal mee.

O: Proteīnereep
L: 2 roggebrood boter/kaas - Russisch ei slaatje en 2 kleine banaantjes (kliekjesdag :+ )
T: Galiameloen
D: Opgebakken aardappelen, spinazie-kaas filet en broccoli
Nu heb ik trek in Russisch ei slaatje. :') Zijn daarvan die kleintje eigenlijk nog te koop.
ROBODEMONS..................|:(
pi_199284559
Goedemorgen

Plan voor vandaag
O. 2 boterhammen pindakaas
L. 2 boterhammen eiersalade
T. Peer en kwark
D. Weet ik nog niet
T. Appel en kwark
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199284837
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 23:49 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Nu heb ik trek in Russisch ei slaatje. :') Zijn daarvan die kleintje eigenlijk nog te koop.
Vast wel, ik heb altijd zo'n ''medium'' bakje :+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199284943
O: Proteīnereep
L: Kwark met banaan en aardbeien + 2 hardgekookte eieren
T: 2 plakjes kruidcake (zelf gebakken)
D: Pastasalade
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199287065
Het afvallen staat naar mijn idee even stil omdat ik ziek ben, en dus niet veel kan bewegen. Baal hier zo van :(
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  woensdag 5 mei 2021 @ 12:18:45 #235
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199287265
O grote schaal aardbeien en een plak peijnenburg met boter
L 2 geroosterde boterhammen met oude kaas, kipfilet, gekookt ei, augurk en een sausje van iets.
D caesar met veel kip en zonder croutons :r
T nog geen idee
pi_199287316
Beterschap Moonlight!

Ik heb vorige week besloten me niet meer te wegen tot 15 mei. Begin het nu na 5 dagen toch wel moeilijk te vinden :') Wil gewoon even de bevestiging dat het weer de goede kant op gaat ofzo, terwijl ik me juist wil focussen op gezond eten, veel water drinken en voldoende bewegen. Ongeacht wat dat op de weegschaal doet.

En ik vind het heel demotiverend om geen beweging in de weegschaal te zien als ik goed bezig ben. We hebben een nieuwe weegschaal die je algehele lijf een score geeft obv visceraal vet, vocht en nog meer dingen. Dat was twee weken geleden 56 (van ik denk 100) :') studenten-tien zullen we maar zeggen.
pi_199287359
Op de planning vandaag:

O: Brood met boterhamworst
T: Snack a jacks
L: Salade, weet nog niet welke
T: Mandarijn en appel
D: Ovenschotel met broccoli, champignons, gehakt en aardappel
T: Geen idee nog, eitje met rauwe ham ofzo

[ Bericht 1% gewijzigd door VitaBella op 05-05-2021 13:22:48 ]
pi_199287592
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:18 schreef SacreCoeur het volgende:
O grote schaal aardbeien en een plak peijnenburg met boter
L 2 geroosterde boterhammen met oude kaas, kipfilet, gekookt ei, augurk en een sausje van iets.
D caesar met veel kip en zonder croutons :r
T nog geen idee
Croutons _O_ Die gaan vanavond weer royaal in de pastasalade.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:21 schreef VitaBella het volgende:
Beterschap Moonlight!

Ik heb vorige week besloten me niet meer te wegen tot 15 mei. Begin het nu na 5 dagen toch wel moeilijk te vinden :') Wil gewoon even de bevestiging dat het weer de goede kant op gaat ofzo, terwijl ik me juist wil focussen op gezond eten, veel water drinken en voldoende bewegen. Ongeacht wat dat op de weegschaal doet.

En ik vind het heel demotiverend om geen beweging in de weegschaal te zien als ik goed bezig ben. We hebben een nieuwe weegschaal die je algehele lijf een score geeft obv visceraal vet, vocht en nog meer dingen. Dat was twee weken geleden 56 (van ik denk 100) :') studenten-tien zullen we maar zeggen.
Vergeet niet om dat ding weer te kalibreren, anders ben je net als mij opeens 2kg zwaarder :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199288109
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:39 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Croutons _O_ Die gaan vanavond weer royaal in de pastasalade.
[..]

Vergeet niet om dat ding weer te kalibreren, anders ben je net als mij opeens 2kg zwaarder :')
:D dat was vast een onaangename verrassing :') Tenzij je wil aankomen ofc.

Mijn man staat er nog steeds dagelijks op dus dat zal denk ik niet hoeven.
pi_199288120
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:20 schreef VitaBella het volgende:

[..]

:D dat was vast een onaangename verrassing :') Tenzij je wil aankomen ofc.

Mijn man staat er nog steeds dagelijks op dus dat zal denk ik niet hoeven.
NOOOO!
Ik had hem dus verplaatst, en blijkbaar doet hij daarna raar. Volgende dag was ik die 2 kg weer kwijt hoor, maar ben er flink beroerd van geweest. En dat na slechts 1 week niet wegen :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199288152
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:21 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

NOOOO!
Ik had hem dus verplaatst, en blijkbaar doet hij daarna raar. Volgende dag was ik die 2 kg weer kwijt hoor, maar ben er flink beroerd van geweest. En dat na slechts 1 week niet wegen :')
Daar ben ik wel bang voor ja :') Dat je het dan een week met veel pijn en moeite loslaat, dat wegen. En dat je dan gewoon 2 kilo mag plussen :{ gelukkig was t bij jou een foutje dan. Was er na die week wel wat af? Naast die fopkilo's?
pi_199288160
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:24 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Daar ben ik wel bang voor ja :') Dat je het dan een week met veel pijn en moeite loslaat, dat wegen. En dat je dan gewoon 2 kilo mag plussen :{ gelukkig was t bij jou een foutje dan. Was er na die week wel wat af? Naast die fopkilo's?
Nee niks, maar ik sta dan ook al maanden stil. Wel dicht bij m'n streefgewicht hoor, dus het is geen complete ramp ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199288192
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:25 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Nee niks, maar ik sta dan ook al maanden stil. Wel dicht bij m'n streefgewicht hoor, dus het is geen complete ramp ;)
Nee dan wordt het lastiger inderdaad.

Hoe bepalen jullie eigenlijk je streef? Als je die uberhaupt al hebt. Obv BMI? Of een gewicht waar je je eerder lekker bij voelde? Ik merk dat ik het moelijk vind. Ik heb een bepaald gewicht in mn hoofd en dan zou ik er het liefst 2 kg ofzo onder willen zodat ik er niet gelijk weer boven zit na een slechte dag/week.
  woensdag 5 mei 2021 @ 13:28:54 #244
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199288200
Vanmorgen 82. :(

Ok, ik ben net weer soort van braaf met eten én ik had gisteren kibbeling die vrij zout was, dus het is allemaal niet onverklaarbaar ofzo, maar irritant is het wel. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_199288223
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:28 schreef IJsdraakje het volgende:
Vanmorgen 82. :(

Ok, ik ben net weer soort van braaf met eten én ik had gisteren kibbeling die vrij zout was, dus het is allemaal niet onverklaarbaar ofzo, maar irritant is het wel. :')
Vocht, be gone! Wat is het verschil met je weegmoment hiervoor?

Ik heb dat elke keer als ik zwaar heb gesport en spierpijn heb. Dan hou ik echt megaveel vocht vast :(
pi_199288229
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:28 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Nee dan wordt het lastiger inderdaad.

Hoe bepalen jullie eigenlijk je streef? Als je die uberhaupt al hebt. Obv BMI? Of een gewicht waar je je eerder lekker bij voelde? Ik merk dat ik het moelijk vind. Ik heb een bepaald gewicht in mn hoofd en dan zou ik er het liefst 2 kg ofzo onder willen zodat ik er niet gelijk weer boven zit na een slechte dag/week.
Mooi rond getal; 75kg. (Ik ben 1.80m en kom van 90.8kg)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199288267
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:30 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Mooi rond getal; 75kg. (Ik ben 1.80m en kom van 90.8kg)
Dat is een net gewicht ja. En je bent er dus gewoon al bijna *O*
  woensdag 5 mei 2021 @ 13:33:43 #248
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199288269
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:28 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Nee dan wordt het lastiger inderdaad.

Hoe bepalen jullie eigenlijk je streef? Als je die uberhaupt al hebt. Obv BMI? Of een gewicht waar je je eerder lekker bij voelde? Ik merk dat ik het moelijk vind. Ik heb een bepaald gewicht in mn hoofd en dan zou ik er het liefst 2 kg ofzo onder willen zodat ik er niet gelijk weer boven zit na een slechte dag/week.
Ik heb geen exact streefgewicht, maar een streefrange (70-75kg). Ik schommel nogal, dus een exact gewicht vind ik daarom inderdaad niet handig. De bovengrens heb ik inderdaad bepaald dmv BMI, ik zit bij 75kg geloof ik op 24ish en lager dan 70kg hoeft voor mij gewoon niet, want bij die gemiddeld 73kg voel ik me gewoon het lekkerst.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_199288279
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:33 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Dat is een net gewicht ja. En je bent er dus gewoon al bijna *O*
Laagste was 76,7 en ik schommel nu tussen de 77,8 en 78,7 in :') Dus er is nog wel werk aan de winkel.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199288283
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:33 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik heb geen exact streefgewicht, maar een streefrange (70-75kg). Ik schommel nogal, dus een exact gewicht vind ik daarom inderdaad niet handig. De bovengrens heb ik inderdaad bepaald dmv BMI, ik zit bij 75kg geloof ik op 24ish en lager dan 70kg hoeft voor mij gewoon niet, want bij die gemiddeld 73kg voel ik me gewoon het lekkerst.
Wij zijn ongeveer even groot toch (1.72)? Range is een goeie ja!
  woensdag 5 mei 2021 @ 13:46:47 #251
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199288428
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:30 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Vocht, be gone! Wat is het verschil met je weegmoment hiervoor?

Ik heb dat elke keer als ik zwaar heb gesport en spierpijn heb. Dan hou ik echt megaveel vocht vast :(
Lastig te zeggen, ik ben net het dagelijks wegen weer een tijdje aan het oppikken. Maar wel hardgelopen maandag en dus vrij zout gegeten, dus ik ben geneigd om het daar aan te wijten. :P

Maar dus ook net het bewegen er weer wat bij aan het pakken, dus teveel factoren tegelijk nu.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:34 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Wij zijn ongeveer even groot toch (1.72)? Range is een goeie ja!
Klopt ja. :Y (1.75)

In m'n streefrange hou ik trouwens ook rekening met m'n niet al te smalle bouw trouwens. Dat ik blijkbaar relatief makkelijk spieren kweek, is helemaal prima, maar dan is het wel realistischer om wat hoger in de BMI-range te gaan zitten voor een houdbaar resultaat. (En dat klopt ook wel redelijk, want ik zat met m'n pre-covidritme aardig stabiel op 74).
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 5 mei 2021 @ 14:17:50 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_199288801
Streefgewicht bepaal ik door wat haalbaar is gebleken in het verleden. Ik kan best inzetten op 60 kilo maar dan moet ik voor eeuwig honger lijden en dat is het me niet waard. Ik heb al geaccepteerd dat ik de rest van mijn leven op mijn eten zal moeten letten, maar voor eeuwig honger, daar bedank ik voor :')
disclaimer
pi_199288956
Dat ken ik wel. Ik ben 1m60. Inmiddels weet ik dat wanneer ik gewoon gezond eet, dat ik altijd op 63kg uitkom, te zwaar dus. Alleen op een gezonde manier lukt het me niet om dunner te zijn zonder eeuwige honger. Dus dan maar dat. Trouwens, ik bekijk het in stapjes van 5kg. Gezond eten en dan maar zien waar ik beland.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199289097
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat ken ik wel. Ik ben 1m60. Inmiddels weet ik dat wanneer ik gewoon gezond eet, dat ik altijd op 63kg uitkom, te zwaar dus. Alleen op een gezonde manier lukt het me niet om dunner te zijn zonder eeuwige honger. Dus dan maar dat. Trouwens, ik bekijk het in stapjes van 5kg. Gezond eten en dan maar zien waar ik beland.
63 kilo is toch niet te zwaar? Dan zit je net onder overgewicht.
ROBODEMONS..................|:(
pi_199289155
quote:
11s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:42 schreef Morrigan het volgende:

[..]

63 kilo is toch niet te zwaar? Dan zit je net onder overgewicht.
Rekenfoutje ;) kan gebeuren
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199289271
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:46 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

In m'n streefrange hou ik trouwens ook rekening met m'n niet al te smalle bouw trouwens. Dat ik blijkbaar relatief makkelijk spieren kweek, is helemaal prima, maar dan is het wel realistischer om wat hoger in de BMI-range te gaan zitten voor een houdbaar resultaat. (En dat klopt ook wel redelijk, want ik zat met m'n pre-covidritme aardig stabiel op 74).
Ik ben inderdaad ook niet smal gebouwd en flink wat spieren. Dus dat is ook een goede ja.
pi_199289278
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:48 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Rekenfoutje ;) kan gebeuren
Ik schrok al. Ben zelf namelijk ook 1m60. ;)
ROBODEMONS..................|:(
pi_199289302
quote:
14s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:58 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik schrok al. Ben zelf namelijk ook 1m60. ;)
:P Als ik jou was zou je je niet gek laten maken door mij ;) ik heb nul verstand op dit gebied. Doe alleen wat de diëtist zegt
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199289328
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:17 schreef SQ het volgende:
Streefgewicht bepaal ik door wat haalbaar is gebleken in het verleden. Ik kan best inzetten op 60 kilo maar dan moet ik voor eeuwig honger lijden en dat is het me niet waard. Ik heb al geaccepteerd dat ik de rest van mijn leven op mijn eten zal moeten letten, maar voor eeuwig honger, daar bedank ik voor :')
Is ook zo.
Ik wil ook graag mijn rondingen behouden. Dus vind een gezond gewicht al goed. Ook als het net op het randje is. Wat IJs hierboven ook al schrijft, ik ben gewoon niet smal gebouwd. En dat is prima.
pi_199289511
Wow, ik ging eens kijken naar het eerste topic in deze reeks. Dat is dus volgend jaar september 20 jaar geleden! :o Geopend door Isa!
pi_199289601
Ik begon met een streefgewicht n.a.v. wat ik voor corona woog. En sinds dat lukte, mik ik op wat ik pre kind woog. Omdat dat is waar ik me fijn bij voel. Nu ik daar bijna ben, wil ik ook een soort range aanhouden.

20 jaar en 946 delen verder :o
pi_199289741
Ik hoop dat we allemaal weg zijn voor #1000 :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199289758
Kunnen wij ook niet zo'n lijstje in de OP zetten?
Naam, m/v, lengte, begin gewicht, huidige gewicht, streefgewicht?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  woensdag 5 mei 2021 @ 16:21:07 #264
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199290329
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:17 schreef SQ het volgende:
Streefgewicht bepaal ik door wat haalbaar is gebleken in het verleden. Ik kan best inzetten op 60 kilo maar dan moet ik voor eeuwig honger lijden en dat is het me niet waard. Ik heb al geaccepteerd dat ik de rest van mijn leven op mijn eten zal moeten letten, maar voor eeuwig honger, daar bedank ik voor :')
Dat weegt ook zwaar mee inderdaad. Ik ben er vrij zeker van dat de 65 ook te bereiken valt, maar dan is mijn hele leven echt DIEET en dat is me het niet waard. Liever 10kg zwaarder en wel uit de band kunnen springen of juist luiwammessen. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 5 mei 2021 @ 16:23:59 #265
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199290364
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 15:33 schreef Declan-Harp het volgende:
Kunnen wij ook niet zo'n lijstje in de OP zetten?
Naam, m/v, lengte, begin gewicht, huidige gewicht, streefgewicht?
Ik pas, die info wil ik best delen in de topics, maar standaard bovenaan een topic hoeft voor mij niet.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_199290491
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 16:23 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik pas, die info wil ik best delen in de topics, maar standaard bovenaan een topic hoeft voor mij niet.
Oef ja... Eens. Het zou mij geen goed doen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199290531
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 15:33 schreef Declan-Harp het volgende:
Kunnen wij ook niet zo'n lijstje in de OP zetten?
Naam, m/v, lengte, begin gewicht, huidige gewicht, streefgewicht?
hahaha zoals in de eerste delen van dit topic.

Succes er mee :+

hier nog steeds omad, gaat he-le-maal super en valt me ook serieus heel erg mee
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199290618
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 16:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

hahaha zoals in de eerste delen van dit topic.

Succes er mee :+

hier nog steeds omad, gaat he-le-maal super en valt me ook serieus heel erg mee
Dat beviel zeker niet? :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  woensdag 5 mei 2021 @ 17:36:49 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_199291219
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 15:21 schreef Hupje het volgende:

20 jaar en 946 delen verder :o
En nog steeds dik. ;(
disclaimer
  woensdag 5 mei 2021 @ 17:37:53 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_199291225
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 15:33 schreef Declan-Harp het volgende:
Kunnen wij ook niet zo'n lijstje in de OP zetten?
Naam, m/v, lengte, begin gewicht, huidige gewicht, streefgewicht?
Nope. :D
disclaimer
pi_199291748
Ik heb niks gezegd! :X :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199291882
quote:
10s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:36 schreef SQ het volgende:

En nog steeds dik. ;(
Ik ben wel echt lichter dan toen *O* (en ben ook even flink zwaarder geweest :X )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199292515
In die tijd ben ik twee keer zwaar en twee keer slank geweest. Al moet ik wel zeggen dat ik nu een "record" heb en dat de diëtist me helpt om niet meer te "jojo-en"
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199297325
Regelmatig heb ik nachten dat ik amper of niet slaap. Halverwege de nacht kan ik best wel honger krijgen: Hebben jullie tips voor wat er tegen te doen? Ontbijt skippen is an sich een optie (niet dat ik later opsta als ik slecht slaap), maar ik weet niet of dat verstandig is. En ja, ik weet dat ik moet slapen, maar ik word gewoon wakker en het lukt dan niet meer.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199297905
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 02:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Regelmatig heb ik nachten dat ik amper of niet slaap. Halverwege de nacht kan ik best wel honger krijgen: Hebben jullie tips voor wat er tegen te doen? Ontbijt skippen is an sich een optie (niet dat ik later opsta als ik slecht slaap), maar ik weet niet of dat verstandig is. En ja, ik weet dat ik moet slapen, maar ik word gewoon wakker en het lukt dan niet meer.
Mijn tip zou zijn schaaltje yoghurt/kwarm voor het slapen gaan, maar dat doe je zo te zien al. Is dit iets nieuws nu je aan het afvallen bent of heb je dit altijd al gehad?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199297912
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 02:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Regelmatig heb ik nachten dat ik amper of niet slaap. Halverwege de nacht kan ik best wel honger krijgen: Hebben jullie tips voor wat er tegen te doen? Ontbijt skippen is an sich een optie (niet dat ik later opsta als ik slecht slaap), maar ik weet niet of dat verstandig is. En ja, ik weet dat ik moet slapen, maar ik word gewoon wakker en het lukt dan niet meer.
Ik zou eerst onderzoeken waarom je wakker wordt.

En als je echt honger hebt iets kleins eten. Ik denk wel dat je van iets eten nog wakkerder wordt.

Heb je al geprobeerd om naar iets te luisteren waar je weer slaperig van wordt? Zo’n playlist met natuurgeluiden of meditatie ofzo? Van te weinig slaap kun je ook overdag hongeriger zijn.
pi_199297918
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 07:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn tip zou zijn schaaltje yoghurt/kwarm voor het slapen gaan, maar dat doe je zo te zien al. Is dit iets nieuws nu je aan het afvallen bent of heb je dit altijd al gehad?
Dit heb ik altijd wel gehad. Ik ben een slechte slaper, altijd geweest en zal ik altijd blijven. Als ik om negen uur of half tien kwark heb gehad is het prima als ik doorslaap. Alleen als ik wakker wordt krijg ik toch rond een uur of drie/vier honger...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199297931
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 08:00 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Ik zou eerst onderzoeken waarom je wakker wordt.

En als je echt honger hebt iets kleins eten. Ik denk wel dat je van iets eten nog wakkerder wordt.

Heb je al geprobeerd om naar iets te luisteren waar je weer slaperig van wordt? Zo’n playlist met natuurgeluiden of meditatie ofzo? Van te weinig slaap kun je ook overdag hongeriger zijn.
Ik weet wel waardoor en waarom ik wakker word. Een playlist is wel handig idee, nooit aan gedacht. Meestal zijn het schizoklachten waar ik wakker van word en blijf. Geluiden kunnen dan afleiden, niet aan gedacht

En ik ben dan echt helemaal op en actief. Ik ga een schaaltje kwark proberen idd. Dat vult ook goed.
Gelukkig is de rest van de dag wel normaal dan. Ik heb geen extra honger
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199297949
Ah ok! Gelukkig heeft het overdag dan geen effect :)
pi_199297956
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 08:06 schreef VitaBella het volgende:
Ah ok! Gelukkig heeft het overdag dan geen effect :)
Nee gelukkig niet :) en komende nacht slaap ik wel weer (was te vroeg naar bed gegaan, was minder moe dan ik dacht)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199298079
Gisteren:
O: brood met pindakaas
T: beschuit met muisjes (kraambezoek)
L: 1 snee brood met kaas, te veel cream cracker met vleeswaren/vlokken
B: half uurtje wandelen
T: banaan, koekje
D: gnocchi met worst en linzen, kwark
B: 20 min Wii Fit

Plan voor vandaag:
O: brood met pindakaas
L: worstenbroodje, brood met kaas/vleeswaren
B: wandelen
T: fruit
D: pompoen gehakt taartje, toetje wordt waarschijnlijk s'mores
B: Wii Fit
  donderdag 6 mei 2021 @ 08:43:36 #282
221912 minilot
Nancy boy
pi_199298193
Tof dat OMAD je zo goed bevalt, @Isabeau! *O* Dat aangaande @SQ - ik heb het idee dat ik prima de rest van mijn leven periodes van één keer per dag eten kan blijven gebruiken om op gewicht te blijven, het vergt weliswaar een paar weken wennen maar dan simpelweg overdag geen honger meer. Ik moet er ook niet aan denken om de hele tijd honger te hebben om overgewicht te voorkomen :X

Lijst!
T: Koffie met sojamelk
B: Acht kilometer wandelen, speeltuin halverwege, op de terugweg peuter op mijn schouders :)
D: Ratatouille met knoflookbrood en een halve fles rosé. Volle sinaasappelkwark en een paar dadels toe.
Let me see you stripped down to the bone
pi_199298245
O: Proteīnereep
L: Kwark met bessen/mango/aardbei en 3 maiswafels met eiersalade
T: 2 plakjes kruidcake
D: Bloemkool, pomme duchesse en een kaasschnitzel
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199298865
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:21 schreef VitaBella het volgende:
Beterschap Moonlight!

Ik heb vorige week besloten me niet meer te wegen tot 15 mei. Begin het nu na 5 dagen toch wel moeilijk te vinden :') Wil gewoon even de bevestiging dat het weer de goede kant op gaat ofzo, terwijl ik me juist wil focussen op gezond eten, veel water drinken en voldoende bewegen. Ongeacht wat dat op de weegschaal doet.

En ik vind het heel demotiverend om geen beweging in de weegschaal te zien als ik goed bezig ben. We hebben een nieuwe weegschaal die je algehele lijf een score geeft obv visceraal vet, vocht en nog meer dingen. Dat was twee weken geleden 56 (van ik denk 100) :') studenten-tien zullen we maar zeggen.
Dankjewel het gaat al stukken beter! :) dus ik ga weer proberen het bewegen op te bouwen
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  donderdag 6 mei 2021 @ 10:28:23 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_199299245
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 08:43 schreef minilot het volgende:
Tof dat OMAD je zo goed bevalt, @:Isabeau! *O* Dat aangaande @:SQ - ik heb het idee dat ik prima de rest van mijn leven periodes van één keer per dag eten kan blijven gebruiken om op gewicht te blijven, het vergt weliswaar een paar weken wennen maar dan simpelweg overdag geen honger meer. Ik moet er ook niet aan denken om de hele tijd honger te hebben om overgewicht te voorkomen :X

Lijst!
T: Koffie met sojamelk
B: Acht kilometer wandelen, speeltuin halverwege, op de terugweg peuter op mijn schouders :)
D: Ratatouille met knoflookbrood en een halve fles rosé. Volle sinaasappelkwark en een paar dadels toe.
Ja wellicht dat het ooit voor later een optie is hoor. Ik ging een tijdje best aardig op IF in elk geval. Maar dan nķg moet ik echt te weinig eten om zo laag in gewicht te komen, dat vind ik dan ook zelf niet meer leuk. En there is more to life dan een slank lijf.
(besides, ik ben Hollands, 40 jaar, heb 3 kinderen, ben geregeld erg dik geweest, dus als ik te veel zou afvallen resulteert dat alleen nog maar in rimpelig flappervel en een platte bil, dat moet je helemaal niet willen denk ik :'))
disclaimer
  donderdag 6 mei 2021 @ 10:35:38 #286
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199299324
Lekker flapperen. O+

Ik was van plan weer even dagelijks m'n gewicht te checken, maar het zit niet erg in m'n systeem meer geloof ik. Oh well, morgenochtend een nieuwe poging, zķ boeiend is het ook weer niet.

Later vandaag nog even een rondje hobbelen, daar is het zo te zien heerlijk weer voor. _O_
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 6 mei 2021 @ 10:54:45 #287
217702 Lonaa
Honger!
pi_199299503
Gisteren:
L: tunamelt met ketchup. Pruim.
D: stamppot raapstelen met speklapjes.
T: een bier. kaas/worst/druiven. :7

Vandaag:
L: ik denk opnieuw tunamelt met ketchup. Of skyr met dingen.
T: druiven indien tunamelt als lunch. Anders boterham met filet americain.
S: 10km fietsen - workout - 15 km fietsen naar vriendin om daar:
D: roti, kip masala, aardappel, kouseband, pompoen te eten. + 1 of 2 bier.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_199299563
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:35 schreef IJsdraakje het volgende:
Lekker flapperen. O+

Ik was van plan weer even dagelijks m'n gewicht te checken, maar het zit niet erg in m'n systeem meer geloof ik. Oh well, morgenochtend een nieuwe poging, zķ boeiend is het ook weer niet.

Later vandaag nog even een rondje hobbelen, daar is het zo te zien heerlijk weer voor. _O_
LIJKT ja.. Ik kreeg me toch een dikke hagelbui op m'n dak net, tot m'n onderbroek aan toe nat :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  donderdag 6 mei 2021 @ 11:19:32 #289
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199299814
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:59 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

LIJKT ja.. Ik kreeg me toch een dikke hagelbui op m'n dak net, tot m'n onderbroek aan toe nat :')
Ah crap. _O-

Ik zie inderdaad wat plukjes buien, maar hier is het voorlopig rustig. En anders is het maar een half uurtje. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 6 mei 2021 @ 11:41:42 #290
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199300078
Gelijk zin in tunamelt.
Van de week maar eens maken.

O 2 volkoren boterhammen met oude kaas/kip uit de oven en 2 gekookte eitjes (alleen t geel, want gekookt wit :X )
L nog geen idee
T onbijtkoek met boter en aardbei
D volkoren rijst met kip en groente

Sinds ik mijn lijstjes hier maak zie ik dat ik echt dat ik een mierenneuker ben wat eten betreft. Ik zei namelijk altijd dat ik ALLES (op een paar dingen) wel lust, maar dat was dus vooral door de sauzen :+
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:20:43 #291
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_199301247
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:28 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja wellicht dat het ooit voor later een optie is hoor. Ik ging een tijdje best aardig op IF in elk geval. Maar dan nķg moet ik echt te weinig eten om zo laag in gewicht te komen, dat vind ik dan ook zelf niet meer leuk. En there is more to life dan een slank lijf.
(besides, ik ben Hollands, 40 jaar, heb 3 kinderen, ben geregeld erg dik geweest, dus als ik te veel zou afvallen resulteert dat alleen nog maar in rimpelig flappervel en een platte bil, dat moet je helemaal niet willen denk ik :'))
Zie hier het perfecte voorbeeld waar krachttraining dan goed voor is ;) Niet dat het de oplossing voor alle problemen is, maar wel heel goed om te doen zodat je qua spiermassa vooruitgaat, je lichaam er beter door gevormd gaat worden, en je door je lean mass ook daadwerkelijk meer kan eten en zo lean/slank kan blijven en je daarvoor dus niet hoeft uit te hongeren.

Tegelijkertijd besef ik dat krachttraninig niet voor iedereen is. Ik vind het zelf ook saai, maar ik doe het wel omdat het goed voor me :+

Uiteindelijk probeer ik wel atlijd mensen om te laten denken in het denken in gewicht / kilo's, want dat is maar een klein gedeelte van het verhaal. Het gewicht op de schaal zegt verder niet zoveel over hoe je lichaam er echt uitziet. Iemand met een gewicht van 60 die eigenlijk voor ogen heeft dat ze nog naar 55 kg wilt afvallen, beseft vaak niet dat ze met behulp van krachttraining er rond die 60 kg veel beter uit kan zien dan 55 kg zonder die krachttraining.

Maar goed, dat even terzijde :P

(en oja flabberhuid ga je ook niet oplossen met krachttraining, afhankelijk van hoe 'erg' het is. Maar dat is vaak hoe heel specifiek voor bepaalde plekken. Andere delen van je lichaam kun je dan nog steeds wel heel mooi aftrainen).

Nouja, uiteindelijk is het voor ieder voor zich een kwestie met welk lichaam je je goed in je vel vindt zitten.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:50:41 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_199301571
oh ik geloof absoluut in het nut van krachttraining. Maar je zegt het zelf al: dat slappe vel krijg ik er niet mee weg ;)
En ook met krachttraining kom je niet lager uit in gewicht, eerder hoger :P Maar ook dat zeg je zelf al.
disclaimer
pi_199301724
Ik was één dag m'n pil vergeten zondag, meteen doorbraakbloeding, fijn. Gister vreetdag. Eerste keer dat ik ook weer iets van snoep oid at sinds 1 maart. Wel meteen heel pak stroopwafels en punt appeltaart van de bakker }:| .

Wel ook veel gezonde boodschappen gehaald dus vandaag betere lijst.
L: twee Wasa vezelrijk crackers met avocado
L2: grote bak salade: 100g spinazie, halve komkommer, twee tomaten, 100g feta, 85g gerookte kip
T: 2 ons wortels
D: asperges met zachtgekookte eitjes
T: Griekse yoghurt met kersen en chiazaad
S: grit strength

Ik moet eig nog 100kcal erbij, even kijken hoe/waar ik dat ga doen.

Ik krijg ontzettend ongevraagd advies van m'n ouders die vinden dat ik weer moet gaan ontbijten in de ochtend (dus stoppen met IF) omdat ze denken dat dat beter voor me is, en zo nog wat meer. En dan ook vinden dat ik halsstarrig en koppig ben als ik zeg dat IF allerlei gezondheidsvoordelen heeft en zeggen dat hoe ik het nu op deze manier doe blijkbaar ook niet goed werkt dus dan wel iets moet veranderen. (Oftewel: als je niet doet wat wij suggereren is het je eigen schuld als je stil staat).

Dus ik heb even pissig geappt met een vriendin gister, en vandaag besloten om sowieso niet naar ze te luisteren wat betreft IF en wat betreft wat ik eet gewoon te bedenken wat ik gezonde maaltijden vind en daar m'n lijstjes mee te maken. En dan wel wat lager in koolhydraten blijven doen, dus geen pasta of aardappelen, maar zolang het vooral uit groente, fruit of skyr oid komt ga ik daar iets minder moeilijk over doen. En ik vind mijn lijst van vandaag hartstikke gezond en hartstikke lekker dus ik ben tevreden :)

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 06-05-2021 14:12:35 ]
  donderdag 6 mei 2021 @ 14:06:18 #294
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199301748
Echte flabberhuid ga je inderdaad alleen wegkrijgen bij een plastisch chirurg. :Y

Nou, maandag weer eens m'n bootcamp-met-gewichten doen. Het zal wel tegenvallen na even niet geweest te zijn, door een ontstoken oog waar ik niet de wind mee in wilde en daarna algehele malaise is het ondertussen ook alweer ruim een maand geleden. :')

Krachttraining op zich vind ik wel tof. Of, beter gezegd, het geen last hebben van m'n rug, het gevoel van lichamelijk sterk zijn en het verstand op nul-aspect vind ik tof. Ik moet wel weer doelen hebben om naar toe te trainen, anders ga ik mezelf saboteren. :') Maar goed, dat is relatief makkelijk op te vangen met programma's volgen en prestatiedoelen stellen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 6 mei 2021 @ 14:58:37 #295
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_199302340
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:50 schreef SQ het volgende:
oh ik geloof absoluut in het nut van krachttraining. Maar je zegt het zelf al: dat slappe vel krijg ik er niet mee weg ;)
En ook met krachttraining kom je niet lager uit in gewicht, eerder hoger :P Maar ook dat zeg je zelf al.

Haha ja dat is juist het punt: denk eens wat minder in gewicht, maar meer hoe je jezelf in de spiegel vindt en dan hoe je je in je vel vindt zitten.

In mn huidige lijf voel me 100 keer beter dan ik ws ooit had kunnen zitten zonder krachttraining.

En o ik ben er overigens van overtuigd dat bij mij wel degelijk een hoop strakgetrokken is.

Is echter ook wel genetisch bepaald, kan ook een proces van jaren betekenen en is voor iedereen wel anders.

Oh en om ff duidelijk te zijn: van krachttraining ga je echt niet even heel snel in gewicht omhoog. Weet je hoe lang je er over doet om letterlijk kilo’s aan spiermassa aan te komen? ;)

Het helpt je echter wel om vetmassa te verbranden en tegerlijkertijd je spiermassa te behouden als je in de afvalmodus zit. En dat is wat je wil toch? In plaats van alleen ‘gewicht’ verliezen. Vétmassa, dát is wat je kwijt wil. Spiermassa wil je houden voor je lichaamsvormen en definitie ;)

En echt kilo’s aan spieren aankomen moet je in een calorieoverschot gaan zitten en dat is niet waar dit topic om draait ;)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_199302362
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:06 schreef IJsdraakje het volgende:
Echte flabberhuid ga je inderdaad alleen wegkrijgen bij een plastisch chirurg. :Y

Nou, maandag weer eens m'n bootcamp-met-gewichten doen. Het zal wel tegenvallen na even niet geweest te zijn, door een ontstoken oog waar ik niet de wind mee in wilde en daarna algehele malaise is het ondertussen ook alweer ruim een maand geleden. :')

Krachttraining op zich vind ik wel tof. Of, beter gezegd, het geen last hebben van m'n rug, het gevoel van lichamelijk sterk zijn en het verstand op nul-aspect vind ik tof. Ik moet wel weer doelen hebben om naar toe te trainen, anders ga ik mezelf saboteren. :') Maar goed, dat is relatief makkelijk op te vangen met programma's volgen en prestatiedoelen stellen.
Ik vind krachttraining ook leuk om te doen. Mis het ook wel dat ik het nu niet zomaar naar de sportschool kan gaan. Gelukkig heb ik thuis nog een kleine barbell liggen die oorspronkelijk bedoelt is voor bodypump. Beter iets dan niets. :')
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 6 mei 2021 @ 15:04:54 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_199302425
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:58 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Haha ja dat is juist het punt: denk eens wat minder in gewicht, maar meer hoe je jezelf in de spiegel vindt en dan hoe je je in je vel vindt zitten.

In mn huidige lijf voel me 100 keer beter dan ik ws ooit had kunnen zitten zonder krachttraining.

En o ik ben er overigens van overtuigd dat bij mij wel degelijk een hoop strakgetrokken is.

Is echter ook wel genetisch bepaald, kan ook een proces van jaren betekenen en is voor iedereen wel anders.

Oh en om ff duidelijk te zijn: van krachttraining ga je echt niet even heel snel in gewicht omhoog. Weet je hoe lang je er over doet om letterlijk kilo’s aan spiermassa aan te komen? ;)

Het helpt je echter wel om vetmassa te verbranden en tegerlijkertijd je spiermassa te behouden als je in de afvalmodus zit. En dat is wat je wil toch? In plaats van alleen ‘gewicht’ verliezen. Vétmassa, dát is wat je kwijt wil. Spiermassa wil je houden voor je lichaamsvormen en definitie ;)

En echt kilo’s aan spieren aankomen moet je in een calorieoverschot gaan zitten en dat is niet waar dit topic om draait ;)
Haha sorry, ik weet dat je het goed bedoelt maar je ticklet hier precies al mijn irritatiezones :')
Ik weet wel hoe het werkt na al die jaren :Y
Ik ben alleen nu echt nog te vet. En dat moet er af.
Ik eet overigens 2500 kcal per dag (vrouw van 40) dus je hoeft je geen zorgen te maken dat ik mezelf neercrash, ik beweeg ook best veel.
Dus, dank voor je zorgen en meedenken hoor :Y echt, maar ik denk dat ik er wel (weer) kom ;)
disclaimer
  donderdag 6 mei 2021 @ 15:06:07 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_199302440
En over de reden dat ik (weer) te vet ben: dat is niet omdat ik het niet snap, dat is omdat al mijn discipline als sneeuw voor de zon verdwijnt zodra ik zwanger ben ;(
Dus deze keer is het echt for once and for all :9
disclaimer
  donderdag 6 mei 2021 @ 15:33:46 #299
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_199302825
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:04 schreef SQ het volgende:

[..]

Haha sorry, ik weet dat je het goed bedoelt maar je ticklet hier precies al mijn irritatiezones :')
Ik weet wel hoe het werkt na al die jaren :Y
Ik ben alleen nu echt nog te vet. En dat moet er af.
Ik eet overigens 2500 kcal per dag (vrouw van 40) dus je hoeft je geen zorgen te maken dat ik mezelf neercrash, ik beweeg ook best veel.
Dus, dank voor je zorgen en meedenken hoor :Y echt, maar ik denk dat ik er wel (weer) kom ;)
Sorry SQ :*

ik weet ook dat dit aan je irritantegrens ticklet (ik heb er al eens eerder een opmerking over gelezen en waarschijnlijk zelfs tegen me gekregen), maar dan toch maar met het risico over die grens te gaan: dan moet je toch in sommige gevallen iets zorgvuldiger formuleren :P

Ik ben er echt niet de persoon naar om te nitpicken, maar ook een zin als:

quote:
Ik ben alleen nu echt nog te vet. En dat moet er af.
Dit impliceert een soort tegenstelling die er in werkelijkheid helemaal niet is. Hier lijk je te zeggen 'ja ik zou best kunnen gaan krachttrainen maar ik heb nu nog teveel vet wat er (eerst) af moet.'

En dat is natuurlijk een valse tegenstelling. Nee juist krachttraining kun je goed gebruiken in het afvallen.

Weeeer met het risico om iets uit te leggen wat je allang weet (dus skip dit maar, er lezen er meer mee, ik hoop dat er toch nog mensen zijn die er dan wel van kunnen profiteren): afvallen is simpelweg een kwestie van in een energietekort eten. Dus je kunt prima afvallen en krachttrainen tegelijk. En het voordeel als je dat op een goede manier doet (kleine calorietekort, goed stevig trainen met progressive overload, voldoende eiwitten eten), dan val je heel langzaam maar gestaag vetmassa kwijt en behoud je spiermassa, word je sterker en zie je er beter uit.

Ik heb al eerder de voortgangsfoto's hier geplaatst waarin je die verschillen ziet. Ik ben die eerste 8 maanden op eigen kracht in rap tempo 30 kg kwijt geraakt, daar was ik wel trots op, maar als ik het allemaal over had mogen doen, dan had ik dat heel anders gedaan.

Dus ipv de mindset die ik had 'ik moet eerst vet verliezen, ik ga dan natuurlijk niet krachttrainen, nee weinig eten en cardio is the way to go (heel kort door de bocht, maar daar kwam het op neer)', zou ik nu kiezen voor 'langzaam tempo, langzaam afbouwen qua eten in een klein calorietekort, voldoende eiwitten en krachttraining erbij.

Dan had ik acht maanden met een heel ander lichaam gestaan dan wat ik op dat moment had. Dat is niet iets waar ik me voor schaam, maar ik wist gewoon niet beter. Ik heb het nu alsnog wel rechtgetrokken maar ik heb ook een hoop tijd en moeite verspild, die fouten had ik gewoon kunnen voorkomen :P

Zie bovenstaande niet alles als een ongevraagd advies of zelfs maar kritiek richting jou, als ik al je in je irritatiezone zit inmiddels, sorry, dat is niet mijn bedoeling nog, sterker nog, ik kom hier alleen af en toe eens in het topic buurten om (wel ongevraagd :+) mijn eigen ervaringen en advies ook te delen zodat iedereen daar zelf uit kan halen wat ie wil.

Vind je het irritant, hinderlijk, of wat dan ook, dan is iedereen ook vrij om mijn posts in zijn totaliteit te negeren.

Ik zou graag willen dat ik destijds toen ik begon er een irritant iemand in mijn nek liep te hijgen en die me had overtuigd een andere weg in te slaan dan ik destijds deed :P
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  donderdag 6 mei 2021 @ 15:41:23 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_199302907
Nee ja ik weet zelf ook wel dat dat geheel aan mezelf ligt hoor _O- het komt denk ik een beetje omdat ik na maanden eindelijk weer een beetje koers vast heb, en dan komt iemand je zeggen dat het allemaal niet goed is en het allemaal anders moet.
(Nogmaals, dat is niet wat jij doet, dat is wat jouw post met mij doet, ik zoek het geheel bij mezelf hoor).

Ik denk dat ik gewoon nog even niet open sta voor al deze goede raad. En ik wil graag voor mezelf even het positieve gevoel behouden van goed bezig zijn, want ja natuurijk kan het beter, het kan altijd beter. Maar nu is t ķķk al heel goed.
disclaimer
pi_199302914
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:06 schreef SQ het volgende:
En over de reden dat ik (weer) te vet ben: dat is niet omdat ik het niet snap, dat is omdat al mijn discipline als sneeuw voor de zon verdwijnt zodra ik zwanger ben ;(
Dus deze keer is het echt for once and for all :9
Dit is zo herkenbaar.

Voor de zwangerschap: ik ga alleen maar gezond eten en sporten en en en
Tijdens de zwangerschap: WAAR ZIJN MIJN BLAUWE M&M’s??????
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')