abonnement Unibet Coolblue
pi_199177704
quote:
Bussum - Niet de school zelf, maar meerdere leraren van het Bussumse Willem de Zwijgercollege gaan aangifte doen van bedreigingen en fysiek geweld door enkele leerlingen.

Dat bevestigt rector Jan Adels tegen NH Nieuws. Het gaat om leerlingen die betrokken waren bij de uit de hand gelopen examenstunt op de middelbare school afgelopen vrijdag. Ze zouden tijdens de ongeregeldheden hun leraren hebben aangevallen. „De schrik zit er nog steeds in.”

De examenstunt op de Bussumse middelbare school liep vrijdag uit de hand toen een grote groep examenleerlingen aangeschoten met lege flessen begon te gooien.

Dat bevestigt rector Jan Adels tegen NH Nieuws. Het gaat om leerlingen die betrokken waren bij de uit de hand gelopen examenstunt op de middelbare school afgelopen vrijdag. Ze zouden tijdens de ongeregeldheden hun leraren hebben aangevallen. „De schrik zit er nog steeds in.”

De examenstunt op de Bussumse middelbare school liep vrijdag uit de hand toen een grote groep examenleerlingen aangeschoten met lege flessen begon te gooien.

Bekijk ook:
Dronken Bussumse scholieren op de vuist met politie na examenstunt

Toen de school de jongeren naar huis stuurde, gingen ze wel weg, maar niet naar huis. Ze gingen naar het iets verderop gelegen Sint Vituscollege. Daar gooiden ze met hout en stenen, pleegden ze vernielingen en intimideerden ze leraren. Ook vielen ze leraren fysiek aan.

Nadat de relschoppers ook daar werden weggestuurd, keerden ze terug naar het Willem de Zwijgercollege waar ze de school probeerden open te breken en ook leerkrachten aanvielen. De politie moest ertussen komen om de jongeren uit elkaar te drijven en de rust terug te brengen. Daarbij deelde de politie enkele rake klappen uit.
Bron.
Het zijn maar kinderen! Rare actie van deze school om gelijk maar een aangifte te doen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 27 april 2021 @ 12:27:43 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199177713
Ludiek
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199177883
quote:
examenstunt op de middelbare school
Het is maar een kinderfeest
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 27 april 2021 @ 12:39:24 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199177962
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:27 schreef HSG het volgende:

[..]

Bron.
Het zijn maar kinderen! Rare actie van deze school om gelijk maar een aangifte te doen.
En dit is wel normaal zeker? :')
quote:
Daar gooiden ze met hout en stenen, pleegden ze vernielingen en intimideerden ze leraren. Ook vielen ze leraren fysiek aan.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199177990
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is maar een kinderfeest
Sinterklaas ook...ohw wacht even zwartepieten dood trappen _O_
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 27 april 2021 @ 12:56:31 #6
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_199178219
Bizar dat die Adels niet namens de school aangifte doet. Dan weet je als docent ook meteen wat je aan de directie hebt. Dat zegt op een dieper niveau ook iets over de cultuur en het respect dat leerlingen leren op te brengen voor hun docenten vrees ik.
Life is what you make it.
  dinsdag 27 april 2021 @ 15:55:39 #7
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_199180392
die waren toch altijd na de examens?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_199180414
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:56 schreef Schanulleke het volgende:
Bizar dat die Adels niet namens de school aangifte doet. Dan weet je als docent ook meteen wat je aan de directie hebt. Dat zegt op een dieper niveau ook iets over de cultuur en het respect dat leerlingen leren op te brengen voor hun docenten vrees ik.
Dit ja. Mijn eerste vraag was 'ok, waarom heeft de school geen aangifte gedaan?'
"Pools are perfect for holding water"
pi_199181083
Zwak van de school om geen aangifte te doen namens de leerkrachten. Wederom een directeur/schoolbestuur wat niet achter de eigen werknemers staat.

Goed dat de leerkrachten dan maar zelf aangifte gaan doen. Dit gedrag is onacceptabel.
  dinsdag 27 april 2021 @ 17:02:10 #10
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_199181171
Als ik mij niet vergis kan de school geen aangifte doen voor personen. Er is geen actie ondernomen naar de school als zijnde een identiteit maar naar personen, de docenten.
Voor de rechtsgang zou het zelfs een negatief effect kunnen hebben als de school het doet. Een jurist kan hier vast betere toelichting op geven. Ik ga er vanuit de dat de rector zeker wel contact heeft gehad met de politie.


De betreffende leerlingen mogen straks blij zijn als ze examen mogen doen/nog enige hulp kunnen ontvangen van de docenten in de voorbereiding op de examens en herkansingen.

De maatschappij zou hier een hardere toon moeten hebben tegen deze groep wegens dit rare gedrag naar de school en docenten maar ook ivm de corona maatregelen.
Where's my fear???
pi_199181902
quote:
Niet de school zelf, maar meerdere leraren van het Bussumse Willem de Zwijgercollege gaan aangifte doen van bedreigingen en fysiek geweld door enkele leerlingen.
Dan weet je ook gelijk als leraar wat je hebt aan die slappelingen.... Het zal wel slecht zijn voor de naam van de school, wat uiteraard belangrijker is dan de veiligheid van de werknemers.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199181918
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 17:02 schreef jagermaster het volgende:
De betreffende leerlingen mogen straks blij zijn als ze examen mogen doen/nog enige hulp kunnen ontvangen van de docenten in de voorbereiding op de examens en herkansingen.
Ik zou ze schorsen voor een jaar.... maar goed, ik ben geen directeur en geen slappeling.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 27 april 2021 @ 18:31:55 #13
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199182210
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:27 schreef HSG het volgende:
„De schrik zit er nog steeds in.”
Wat een stel schijthuizen zeg.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 27 april 2021 @ 18:33:39 #14
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199182224
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 15:57 schreef probeer het volgende:

[..]

Dit ja. Mijn eerste vraag was 'ok, waarom heeft de school geen aangifte gedaan?'
Hier ben ik inderdaad ook bijzonder benieuwd naar. Zou hier 'bepaalde' druk van ouders achter de deur van het kantoor van de rector achter zitten?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199182247
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hier ben ik inderdaad ook bijzonder benieuwd naar. Zou hier 'bepaalde' druk van ouders achter de deur van het kantoor van de rector achter zitten?
Ik weet het niet. Maar gezien de huidige 'klant (lees: ouder) is koning' houding van een aanzienlijk deel van de schooldirecteuren, is dat helaas wel het eerste wat men zou vermoeden ja.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 28 april 2021 @ 06:51:19 #16
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_199188263
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik zou ze schorsen voor een jaar.... maar goed, ik ben geen directeur en geen slappeling.
helaas schorsen voor een jaar mag niet wordt niet geaccepteerd door de leerplicht. Verwijderen van school geeft het probleem dat je als school een andere school moet zoeken met alle problemen die daar bij komen.
Where's my fear???
  woensdag 28 april 2021 @ 06:57:34 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199188283
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:27 schreef HSG het volgende:

[..]

Bron.
Het zijn maar kinderen! Rare actie van deze school om gelijk maar een aangifte te doen.
Het gaat om jongvolwassenen. En de school doet helemaal geen aangifte. En laat de leraren die fysiek mishandeld zijn in de kou staan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 28 april 2021 @ 07:12:53 #18
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199188341
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 06:51 schreef jagermaster het volgende:

[..]

helaas schorsen voor een jaar mag niet wordt niet geaccepteerd door de leerplicht. Verwijderen van school geeft het probleem dat je als school een andere school moet zoeken met alle problemen die daar bij komen.
Het zijn examenleerlingen. Het grootste deel is volgend jaar toch weg.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199188374
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 17:02 schreef jagermaster het volgende:
Als ik mij niet vergis kan de school geen aangifte doen voor personen. Er is geen actie ondernomen naar de school als zijnde een identiteit maar naar personen, de docenten.
Voor de rechtsgang zou het zelfs een negatief effect kunnen hebben als de school het doet. Een jurist kan hier vast betere toelichting op geven. Ik ga er vanuit de dat de rector zeker wel contact heeft gehad met de politie.

Geen jurist, maar door de wijzigende berichtgeving ga ik er ook vanuit dat het zoiets is.
pi_199188494
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 06:57 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het gaat om jongvolwassenen. En de school doet helemaal geen aangifte. En laat de leraren die fysiek mishandeld zijn in de kou staan.
En terecht. Die kinderen (en hun ouders) zijn hun klanten.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_199188642
Alhoewel iedereen die weet dat er een strafbaar feit is begaan daarvan aangifte kan doen denk ik dat er best wat voor te zeggen is dat bedreigde/mishandelde leraren zelf aangifte doen. Dat heeft waarschijnlijk helemaal niets te maken met een vermeend gebrek aan steun voor de leraren door hun werkgever. Als je buurman op zijn gezicht getimmerd wordt kun jij daar aangifte van doen, maar het is waarschijnlijk logischer dat hij zelf aangifte doet. Gezien de eerdere berichtgeving bij NH nieuws dat de school dacht over de beste manier om stappen te ondernemen lijkt het me waarschijnlijk dat dit in overleg met de betrokken leerkrachten zo besloten is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  woensdag 28 april 2021 @ 08:04:24 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199188646
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 07:38 schreef HSG het volgende:

[..]

En terecht. Die kinderen (en hun ouders) zijn hun klanten.
In dit geval hufters natuurlijk. Het fysiek aanvallen van een leraar is niet goed te praten. In mijn tijd was dit gewoon exit van de school.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 28 april 2021 @ 08:14:37 #23
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199188707
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 08:04 schreef Megumi het volgende:

[..]

In dit geval hufters natuurlijk. Het fysiek aanvallen van een leraar is niet goed te praten. In mijn tijd was dit gewoon exit van de school.
Maar de rubbertegel generatie duld geen weerstand.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 28 april 2021 @ 08:17:49 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199188736
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 08:14 schreef daNpy het volgende:

[..]

Maar de rubbertegel generatie duld geen weerstand.
Uiteindelijk is dit aan het OM en wellicht de rechter. En de betrokken personen krijgen wellicht een strafblad. Dus een goed begin van je carrière. Bij veel banen ben je dan niet meer welkom.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 28 april 2021 @ 08:18:37 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199188741
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 08:04 schreef recursief het volgende:
Alhoewel iedereen die weet dat er een strafbaar feit is begaan daarvan aangifte kan doen denk ik dat er best wat voor te zeggen is dat bedreigde/mishandelde leraren zelf aangifte doen. Dat heeft waarschijnlijk helemaal niets te maken met een vermeend gebrek aan steun voor de leraren door hun werkgever. Als je buurman op zijn gezicht getimmerd wordt kun jij daar aangifte van doen, maar het is waarschijnlijk logischer dat hij zelf aangifte doet. Gezien de eerdere berichtgeving bij NH nieuws dat de school dacht over de beste manier om stappen te ondernemen lijkt het me waarschijnlijk dat dit in overleg met de betrokken leerkrachten zo besloten is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als dat erachter zit dan is dat prima, en het is goed mogelijk. Maar helaas is het tegenwoordig echt geen zekerheidje meer dat je als docent altijd de steun van je schoolleiding hebt in een conflict met een leerling of een ouder, dus het alternatieve scenario behoort even goed tot de opties.

Het personeel van die school zal weten hoe het zit, en in principe zijn die ons natuurlijk geen verantwoording verschuldigd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 28 april 2021 @ 08:20:59 #26
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199188755
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 08:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als dat erachter zit dan is dat prima, en het is goed mogelijk. Maar helaas is het tegenwoordig echt geen zekerheidje meer dat je als docent altijd de steun van je schoolleiding hebt in een conflict met een leerling of een ouder, dus het alternatieve scenario behoort even goed tot de opties.

Het personeel van die school zal weten hoe het zit, en in principe zijn die ons natuurlijk geen verantwoording verschuldigd.
Ik ken mensen in vergelijkbare situaties die zwaar onderdruk zijn gezet om dus geen aangifte te doen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199188772
Je mag ook niks meer >:)
Vakman pur sang
  woensdag 28 april 2021 @ 08:59:33 #28
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199189074
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 08:56 schreef HSG het volgende:

[..]

Ja maar het zijn maar kinderen.
En daarom moet je het maar goed vinden dat die kinderen (hufters) geweld gebruiken ik neem aan dat je post sarcastisch is bedoeld?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199189872
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 08:04 schreef recursief het volgende:
Alhoewel iedereen die weet dat er een strafbaar feit is begaan daarvan aangifte kan doen denk ik dat er best wat voor te zeggen is dat bedreigde/mishandelde leraren zelf aangifte doen. Dat heeft waarschijnlijk helemaal niets te maken met een vermeend gebrek aan steun voor de leraren door hun werkgever. Als je buurman op zijn gezicht getimmerd wordt kun jij daar aangifte van doen, maar het is waarschijnlijk logischer dat hij zelf aangifte doet. Gezien de eerdere berichtgeving bij NH nieuws dat de school dacht over de beste manier om stappen te ondernemen lijkt het me waarschijnlijk dat dit in overleg met de betrokken leerkrachten zo besloten is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De vergelijking gaat mank: je buurman heeft geen zorgplicht, de werkgever wel; de buurman is geen benadeelde, de werkgever wel (denk aan doorbetaling bij ziekte etc.); de buurman heeft geen protocol agressie en geweld, de werkgever (hoogstwaarschijnlijk) wel. Daarin zal vrijwel zeker (moeten) staan dat “bij agressie altijd aangifte zal worden gedaan”, gedoeld wordt daarmee op de werkgever.

Doe dat dan! Al was het alleen al om een signaal af te geven dat agressie NOOIT getolereerd wordt!

Maar nee, stel je voor, onze reputatie, dat kunnen we niet gebruiken. Onder het tapijt ermee.
pi_199189914
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 08:20 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik ken mensen in vergelijkbare situaties die zwaar onderdruk zijn gezet om dus geen aangifte te doen.
Ik ook! Tot intimidatie (door de werkgever wel te verstaan) aan toe!
  woensdag 28 april 2021 @ 10:21:49 #31
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_199189920
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 06:51 schreef jagermaster het volgende:

[..]

helaas schorsen voor een jaar mag niet wordt niet geaccepteerd door de leerplicht. Verwijderen van school geeft het probleem dat je als school een andere school moet zoeken met alle problemen die daar bij komen.
Goede leerplichtambtenaar die het weet te winnen van een arbodienstart als het gaat om veilige werkomgeving voor de leerkrachten.

Daarnaast, gewoon traject van andere school in gang zetten. Dan missen ze de examens tenminste en hebben ze straf.

Uiteindelijk mogen ze waarschijnlijk gewoon examen doen en krijgen ze allemaal pardon zesjes zodat ze in ieder geval maar van school af gaan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_199190005
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 10:21 schreef sanger het volgende:

[..]

Goede leerplichtambtenaar die het weet te winnen van een arbodienstart als het gaat om veilige werkomgeving voor de leerkrachten.
Stel je daar niks van voor, van beide niet.

Het staat of valt met de opstelling van de werkgever, die is de enige die bevoegd is tot schorsing en verwijdering.
pi_199190024
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 10:16 schreef r_one het volgende:

[..]

De vergelijking gaat mank: je buurman heeft geen zorgplicht, de werkgever wel; de buurman is geen benadeelde, de werkgever wel (denk aan doorbetaling bij ziekte etc.); de buurman heeft geen protocol agressie en geweld, de werkgever (hoogstwaarschijnlijk) wel. Daarin zal vrijwel zeker (moeten) staan dat “bij agressie altijd aangifte zal worden gedaan”, gedoeld wordt daarmee op de werkgever.

Doe dat dan! Al was het alleen al om een signaal af te geven dat agressie NOOIT getolereerd wordt!

Maar nee, stel je voor, onze reputatie, dat kunnen we niet gebruiken. Onder het tapijt ermee.
Hoe herkenbaar. Als leerkracht PO heb ik wel eens het pest protocol gevolgd. Netjes stap voor stap en alles gedocumenteerd. Tot aan het punt dat de directie over moest gaan tot schorsing. Dat weigerde de directrice doodleuk uit angst voor negatieve publiciteit. Zo rollen leidinggevenden in het onderwijs. Later dat jaar ben ik met een burnout afgehaakt op die school om een jaar later het onderwijs definitief te verlaten.
  woensdag 28 april 2021 @ 10:31:53 #34
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_199190051
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 10:30 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Hoe herkenbaar. Als leerkracht PO heb ik wel eens het pest protocol gevolgd. Netjes stap voor stap en alles gedocumenteerd. Tot aan het punt dat de directie over moest gaan tot schorsing. Dat weigerde de directrice doodleuk uit angst voor negatieve publiciteit. Zo rollen leidinggevenden in het onderwijs. Later dat jaar ben ik met een burnout afgehaakt op die school om een jaar later het onderwijs definitief te verlaten.
En het gek vinden dat het ziekteverzuim en verlaters in het onderwijs zo groot is :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_199190070
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 10:30 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Hoe herkenbaar. Als leerkracht PO heb ik wel eens het pest protocol gevolgd. Netjes stap voor stap en alles gedocumenteerd. Tot aan het punt dat de directie over moest gaan tot schorsing. Dat weigerde de directrice doodleuk uit angst voor negatieve publiciteit. Zo rollen leidinggevenden in het onderwijs. Later dat jaar ben ik met een burnout afgehaakt op die school om een jaar later het onderwijs definitief te verlaten.
We kunnen elkaar zo ongeveer de hand schudden.
pi_199190105
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 08:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

En daarom moet je het maar goed vinden dat die kinderen (hufters) geweld gebruiken ik neem aan dat je post sarcastisch is bedoeld?
Ze hebben het al zo zwaar door Corona. Bovendien is dit het risico van het vak als docent zijnde.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_199190152
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 10:37 schreef HSG het volgende:

[..]

Ze hebben het al zo zwaar door Corona. Bovendien is dit het risico van het vak als docent zijnde.
Lul niet zo dom man ... risico van het vak, alsof het normaal is dat leerlingen docenten in elkaar mogen trimmen.

Of het is doorgeschoten sarcasme. Zo niet, heb ik met je te doen.
pi_199190158
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 10:16 schreef r_one het volgende:

[..]

De vergelijking gaat mank: je buurman heeft geen zorgplicht, de werkgever wel; de buurman is geen benadeelde, de werkgever wel (denk aan doorbetaling bij ziekte etc.); de buurman heeft geen protocol agressie en geweld, de werkgever (hoogstwaarschijnlijk) wel. Daarin zal vrijwel zeker (moeten) staan dat “bij agressie altijd aangifte zal worden gedaan”, gedoeld wordt daarmee op de werkgever.

Doe dat dan! Al was het alleen al om een signaal af te geven dat agressie NOOIT getolereerd wordt!

Maar nee, stel je voor, onze reputatie, dat kunnen we niet gebruiken. Onder het tapijt ermee.
Nou en? Je kent de overwegingen van school en leerkrachten helemaal niet dus wat speculeer je nou?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  woensdag 28 april 2021 @ 10:43:54 #39
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199190169
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 10:42 schreef r_one het volgende:

[..]

Lul niet zo dom man ... risico van het vak, alsof het normaal is dat leerlingen docenten in elkaar mogen trimmen.

Of het is doorgeschoten sarcasme. Zo niet, heb ik met je te doen.
Check zijn pohi. Tegen de tijd dat we op pagina 3 zijn is het waarschijnlijk de schuld van de leraren dat het zo uit de hand gelopen is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199190185
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 10:42 schreef r_one het volgende:

[..]

Lul niet zo dom man ... risico van het vak, alsof het normaal is dat leerlingen docenten in elkaar mogen trimmen.

Of het is doorgeschoten sarcasme. Zo niet, heb ik met je te doen.
Dus aan het aan jou ligt mogen kinderen niks meer doen. Jammer weer.

Die docenten moeten niet zo zeiken. Als ik een kind had die op school zat dan telde er maar een ding: IK BEN DE KLANT!!. Bovendien hebben zij vakantie genoeg om weer bij te komen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_199190186
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 10:43 schreef recursief het volgende:

[..]

Nou en? Je kent de overwegingen van school en leerkrachten helemaal niet dus wat speculeer je nou?
Ik speculeer niet, ik deel mijn (legio) ervaringen.
En weerspreek een onjuiste analogie.
pi_199190198
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 10:45 schreef HSG het volgende:

[..]

Dus aan het aan jou ligt mogen kinderen niks meer doen. Jammer weer.

Die docenten moeten niet zo zeiken. Bovendien hebben zij vakantie genoeg om weer bij te komen.
Not sure if serious or stupid.
  woensdag 28 april 2021 @ 10:47:23 #43
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199190208
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 10:21 schreef sanger het volgende:

[..]

Goede leerplichtambtenaar die het weet te winnen van een arbodienstart als het gaat om veilige werkomgeving voor de leerkrachten.

Daarnaast, gewoon traject van andere school in gang zetten. Dan missen ze de examens tenminste en hebben ze straf.

Uiteindelijk mogen ze waarschijnlijk gewoon examen doen en krijgen ze allemaal pardon zesjes zodat ze in ieder geval maar van school af gaan.
Los van de leerplichtambtenaar, je -mag- als school geen leerling van school sturen als je er geen andere plek voor gevonden en er zijn maar weinig schoolbesturen die dan het lef hebben om dat echt te gaan doen. Een alternatief is 'onderwijs op afstand', maar dat betekent in de praktijk ook gewoon naar huis gestuurd worden met een pak huiswerk en daar kiest men toch ook niet snel voor.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199190216
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 10:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Check zijn pohi. Tegen de tijd dat we op pagina 3 zijn is het waarschijnlijk de schuld van de leraren dat het zo uit de hand gelopen is.
Bedankt voor de tip ^O^

Zal de trolls niet langer feeden.
pi_199190385
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 10:45 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik speculeer niet, ik deel mijn (legio) ervaringen.
En weerspreek een onjuiste analogie.
Uhuh
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 10:16 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar nee, stel je voor, onze reputatie, dat kunnen we niet gebruiken. Onder het tapijt ermee.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199190405
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 11:01 schreef recursief het volgende:

[..]

Uhuh
[..]

Ja, dat zeg ik: ik deel mijn ervaringen.
pi_199190456
Wat is dit voor maatschappij waar het aanvallen van leraren als risico van het vak wordt gezien? :N
pi_199190475
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 11:02 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik: ik deel mijn ervaringen.
Cirkeltje rond. Je kent de overwegingen hier niet dus hooguit generaliseer je hier.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199190487
quote:
9s.gif Op woensdag 28 april 2021 11:06 schreef Document1 het volgende:
Wat is dit voor maatschappij waar het aanvallen van leraren als risico van het vak wordt gezien? :N
Een enkeling op een internetforum is niet hetzelfde als "de maatschappij".
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199190567
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 11:07 schreef recursief het volgende:

[..]

Cirkeltje rond. Je kent de overwegingen hier niet dus hooguit generaliseer je hier.
Hokje vierkant. Zullen we het topic dan maar dichtgooien? Niemand hier zit bovenop het vuur en -gefundeerde- standpunten afdoen als generaliseren slaat elke discussie dood.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')