abonnement Unibet Coolblue
pi_199153494
.
pi_199153807
Ok dan.Lady madonna. Ik krijg haar niet zonder fouten opgenomen :( zeker de stretts vh opnemen }:| :D
@minilot vroeg om een demootje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199153880
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 17:47 schreef Blues het volgende:
Ok dan.Lady madonna. Ik krijg haar niet zonder fouten opgenomen :( zeker de stretts vh opnemen }:| :D
@:minilot vroeg om een demootje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat knap _O_
We have far more in common than that which devides us..
pi_199153906
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 17:47 schreef Blues het volgende:
Ok dan.Lady madonna. Ik krijg haar niet zonder fouten opgenomen :( zeker de stretts vh opnemen }:| :D
@:minilot vroeg om een demootje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ge.wel.dig _O_ zegt mn.X en dat vind ik ook _O_
pi_199153967
Ik ken ook een heel nasty post-covidverhaal van iemand van mijn leeftijd, daar valt twee dagen koortsig en moe echt volledig bij in het niet wat mij betreft. Ik vind het echt een no-brainer voor mezelf. Bijna mijn hele omgeving ook, ik krijg ook gewoon felicitaties nu :D Maar ik zit ook wel een beetje in een bubbel ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 april 2021 @ 18:07:03 #6
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199154051
Goed bezig Bloes ^O^
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_199154070
Tijdens de vorige tour hebben we ook verschillende jonge mensen (20-40 jaar) gesproken die niet in het ziekenhuis terecht zijn gekomen maar nu maanden later nog niet functioneren zoals het hoort. Sommige zitten ook in een heel revalidatieverhaal.

Mensen zouden die verhalen echt vaker moeten horen.
pi_199154115
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 18:01 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ken ook een heel nasty post-covidverhaal van iemand van mijn leeftijd, daar valt twee dagen koortsig en moe echt volledig bij in het niet wat mij betreft. Ik vind het echt een no-brainer voor mezelf. Bijna mijn hele omgeving ook, ik krijg ook gewoon felicitaties nu :D Maar ik zit ook wel een beetje in een bubbel ;)
Ben jij de enige, die in het gezin is gevaccineerd?
Vind je dat niet rottig? Of maakt het je niet uit?
Voor jou was het de werkgever en je werkzaamheden, die de doorslag gaven, heb ik begrepen. Niet zo zeer het geboortejaar.
  Moderator zondag 25 april 2021 @ 18:17:24 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199154199
Bavette gebakken. Ik hoop maar dat het lang genoeg is :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_199154247
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 18:08 schreef Sarabi het volgende:
Tijdens de vorige tour hebben we ook verschillende jonge mensen (20-40 jaar) gesproken die niet in het ziekenhuis terecht zijn gekomen maar nu maanden later nog niet functioneren zoals het hoort. Sommige zitten ook in een heel revalidatieverhaal.

Mensen zouden die verhalen echt vaker moeten horen.
Ja, maar gisteren kwam naar voren dat in achterstandswijken men van het verhaal weinig snapt, eerder naar de buurman luistert dan naar artsen, gewoon geen toegang hebben/vinden tot duidelijke informatie. En als die buurman zegt “nee joh, ik heb gehoord dat iemand onvruchtbaar is geworden” dan denk je ook, laat maar zitten.

Denk dat ze de voorlichting op de juiste plekken moeten doen, maar da’s weer lastig omdat buurthuizen etc ook gesloten zijn. Want folders werken niet bij mensen die niet goed kunnen lezen
We have far more in common than that which devides us..
pi_199154331
In aanbouw: lamsnekstoofpot in bier:


Op bord; lamsnekstoofpot in bier, puree, kroten, knolvenkel:


Toe: mascarpone, vijgenconfiture, walnoten en een enkele amandel, honing:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_199154409
Dat toetje :9 :9
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 april 2021 @ 18:29:54 #13
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199154444
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 18:17 schreef derLudolf het volgende:
Bavette gebakken. Ik hoop maar dat het lang genoeg is :@
Graag eerder te kort dan te lang :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_199154476
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 18:12 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ben jij de enige, die in het gezin is gevaccineerd?
Vind je dat niet rottig? Of maakt het je niet uit?
Voor jou was het de werkgever en je werkzaamheden, die de doorslag gaven, heb ik begrepen. Niet zo zeer het geboortejaar.
Ik vind het vervelend voor mijn partner, want die wil ook graag. Maar haar lichting (1972-1981) is voorlopig niet aan de beurt. Ik nog later, want ik ben een jaar jonger, maar het ging inderdaad via mijn werkgever. Maar ja, ik kan het proces toch niet versnellen en ik ben wel degene die verreweg het meest de deur uit is, dus als ik minder kans heb om ziek te worden heb ik ook minder kans om haar aan te steken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Clubsoda op 25-04-2021 18:36:24 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_199154824
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 18:31 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik vind het vervelend voor mijn partner, want die wil ook graag. Maar haar lichting (1972-1981) is voorlopig niet aan de beurt. Ik nog later, want ik ben een jaar jonger, maar het ging inderdaad via mijn werkgever. Maar ja, ik kan het proces toch niet versnellen en ik ben wel degene die verreweg het meest de deur uit is, dus als ik minder kans heb om ziek te worden heb ik ook minder kans om haar aan te steken.
Dat is ook zo fijn, dat je anderen niet kunt aansteken. Dus (voor mij dan) op een gegeven moment redelijk onbezorgd op bezoek bij kwetsbare mensen.
Maar ook vakantie, ik ga er wel vanuit dat landen eisen gaan stellen aan toeristen
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 25 april 2021 @ 18:52:30 #16
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_199154860
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 18:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat is ook zo fijn, dat je anderen niet kunt aansteken. Dus (voor mij dan) op een gegeven moment redelijk onbezorgd op bezoek bij kwetsbare mensen.
Maar ook vakantie, ik ga er wel vanuit dat landen eisen gaan stellen aan toeristen
Maar dat weten ze helemaal nog niet. Die data is onbekend. Dus om nou bij kwetsbare op bezoek te gaan lijkt mij ook niet handig.
pi_199155045
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 18:52 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Maar dat weten ze helemaal nog niet. Die data is onbekend. Dus om nou bij kwetsbare op bezoek te gaan lijkt mij ook niet handig.
Dat doe ik pas ruim na de 2e vaccinatie (en dan moeten zij ook gevaccineerd zijn). Ga er echt niet donderdag op de koffie ;)
We have far more in common than that which devides us..
pi_199155291
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 18:52 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Maar dat weten ze helemaal nog niet. Die data is onbekend. Dus om nou bij kwetsbare op bezoek te gaan lijkt mij ook niet handig.
WHO deed deze week toch een advies de deur uit dat je als gevaccineerde minder besmettelijk bent? En daardoor niet altijd afstand hoeft te houden? Wel tot kwetsbaren en voorzichtig blijven bij niet-gevaccineerden.

Een advies wat de RIVM niet heeft overgenomen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 25 april 2021 @ 20:09:04 #19
63722 z80
I fink you freaky
pi_199155968
Even wat ander vaccinatie nieuws.
Ook tegen malaria is er nu een werkend middel. Tenminste voor/tegen de versie in Afrika.
https://www.bbc.com/news/health-56858158
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_199156155
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 16:18 schreef Isabeau het volgende:
Geen van mijn moeder's verzorgsters wil zich laten vaccineren overigens. En dat kon weken geleden al. Allemaal 40+
Ze moeten daar eigenlijk wat voor verzinnen dat bij weigering je uit deze functie gezet wordt tot je wel immuun bent. Boeit het hen echt niet bij wie ze dit over kunnen brengen?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  Moderator zondag 25 april 2021 @ 20:25:31 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199156201
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 20:22 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ze moeten daar eigenlijk wat voor verzinnen dat bij weigering je uit deze functie gezet wordt tot je wel immuun bent. Boeit het hen echt niet bij wie ze dit over kunnen brengen?
Met als risico dat je nog minder zorgpersoneel over houdt...
Ik vind het lastig hoor.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 25 april 2021 @ 20:29:00 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199156266
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 19:23 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

WHO deed deze week toch een advies de deur uit dat je als gevaccineerde minder besmettelijk bent? En daardoor niet altijd afstand hoeft te houden? Wel tot kwetsbaren en voorzichtig blijven bij niet-gevaccineerden.

Een advies wat de RIVM niet heeft overgenomen.
ECDC was dat

https://www.ecdc.europa.e(...)ovid-19-transmission

Blijft wel erg bijzonder dat het RIVM dit niet over heeft genomen. Zou strategisch kunnen zijn vanwege vaccinatiebereidheid
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199156301
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 20:22 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ze moeten daar eigenlijk wat voor verzinnen dat bij weigering je uit deze functie gezet wordt tot je wel immuun bent. Boeit het hen echt niet bij wie ze dit over kunnen brengen?
Dat lijkt me toch niet wenselijk.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 25 april 2021 @ 20:31:07 #24
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199156310
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 20:22 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ze moeten daar eigenlijk wat voor verzinnen dat bij weigering je uit deze functie gezet wordt tot je wel immuun bent. Boeit het hen echt niet bij wie ze dit over kunnen brengen?
Dat doen we bij andere infectieziekten ook niet dwingen. Ik zie eerlijk gezegd ook niet waarom we daar bij Covid nu vanaf moeten wijken en recht op integriteit van het lichaam even opzij moeten kunnen schuiven.

Als een zorgmedewerker een risico vormt kan er gevraagd worden andere taken uit te voeren trouwens. Ontslag kan niet.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 25 april 2021 @ 20:32:55 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199156349
Wandelweekend had ik, al zeg ik het zelf, perféct gepland dit weekend

Wát een zalig weer man _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator zondag 25 april 2021 @ 20:33:57 #26
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199156374
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 20:32 schreef Molo het volgende:
Wandelweekend had ik, al zeg ik het zelf, perféct gepland dit weekend

Wát een zalig weer man _O_
Paar graad warmer had gekund, maar verder wel redelijk weer ja dit weekend. Hoeveel km heb je in de benen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 25 april 2021 @ 20:38:39 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199156479
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 20:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Paar graad warmer had gekund, maar verder wel redelijk weer ja dit weekend. Hoeveel km heb je in de benen?
Wandeljack aan, lekker doorstampen, ging best ^O^

En geen idee, niet bijgehouden maar is genoeg denk ik. Heerlijk van genoten *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199156622
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 20:22 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ze moeten daar eigenlijk wat voor verzinnen dat bij weigering je uit deze functie gezet wordt tot je wel immuun bent. Boeit het hen echt niet bij wie ze dit over kunnen brengen?
Whoa... mogen mensen zelf nog mogen beslissen wat ze wel of niet in hun lijf laten spuiten? Tenzij het echt tot massamoord leidt of zo? :o Goede PR voor een baan in de zorg, dit. Wees welkom, maar offer je recht tot zelfbeschikking maar op. Neuh....

Beter inderdaad oplossingen zoals een andere functie of zo.

Wel zie ik iets in een plicht om een vaccinatiebewijs of (bij geen vaccinatie) negatieve COVID test (zelf te regelen en te betalen) te tonen voor grote evenementen of zo. Maar ook dat is ingewikkelde shizzle.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 25 april 2021 @ 20:56:25 #29
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199156728
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 20:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Whoa... mogen mensen zelf nog mogen beslissen wat ze wel of niet in hun lijf laten spuiten? Tenzij het echt tot massamoord leidt of zo? :o Goede PR voor een baan in de zorg, dit. Wees welkom, maar offer je recht tot zelfbeschikking maar op. Neuh....

Beter inderdaad oplossingen zoals een andere functie of zo.

Wel zie ik iets in een plicht om een vaccinatiebewijs of (bij geen vaccinatie) negatieve COVID test (zelf te regelen en te betalen) te tonen voor grote evenementen of zo. Maar ook dat is ingewikkelde shizzle.
Dat laatste is niet ingewikkeld..
Hier (in nieuwe thuisland) is dst nu zo . Een app met corona paspoort.. wil je iets? (Uit eten, naar een voorstelling etc) dan moet je OF je inentingsbewijs laten zien OF een negatief test resultaat over de afgelopen 72 uur .
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_199156810
Ik zou een vaccinatieplicht ook doodeng vinden. Maar iemand die niet wil vaccineren kan je beter ander werk laten doen dan bij heel kwetsbare mensen. Beter bij minder kwetsbaren.
Ik snap wel dat er straks evenementen komen waarbij een bewijs verplicht is, maar hoe dat werkt....

Las van de week van een epidemioloog in de vs, dat daar die-hard republikeinen een vaccinatie weigeren maar op de zwarte markt een bewijs kopen om toch naar hun favoriete club te kunnen. Tja
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zondag 25 april 2021 @ 21:03:52 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199156817
Ik vraag me wel af voor hoe lang dat is.
En of er als in bijvoorbeeld de EU/Schengen er geen/nauwelijks Corona meer is, we gewoon weer vrij mogen reizen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_199156859
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 20:56 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Dat laatste is niet ingewikkeld..
Hier (in nieuwe thuisland) is dst nu zo . Een app met corona paspoort.. wil je iets? (Uit eten, naar een voorstelling etc) dan moet je OF je inentingsbewijs laten zien OF een negatief test resultaat over de afgelopen 72 uur .
De praktische uitvoering zal vast prima doenbaar zijn. Ik doel meer op wettelijk kader en publieke opinie.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 25 april 2021 @ 21:08:29 #33
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199156877
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 20:56 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Dat laatste is niet ingewikkeld..
Hier (in nieuwe thuisland) is dst nu zo . Een app met corona paspoort.. wil je iets? (Uit eten, naar een voorstelling etc) dan moet je OF je inentingsbewijs laten zien OF een negatief test resultaat over de afgelopen 72 uur .
Ik vind het wel ingewikkeld, want je zet een hele nieuwe manier in van toegang krijgen en omgaan met risico's en vrijheden.

Met de snelheid van vaccineren én de snelheid van het maken van vaccinatiecertificaten nu, denk ik dat we in Nederland lekker alle vormen van certificaten en afgeleiden kunnen skippen.

Vaccineren die handel en dan weer openen van de maatschappij, voor iedereen

Het kleine risico op Covid verspreiden tegen die tijd en het kleine risico op het krijgen wegen dan niet op tegen sluiting voor sommige mensen of vragen van gezondheidsgegevens van personen.
Gewoon open die handel

En dat staat nog los van het punt dat dit in Nederland helemaal niet zo bedoeld was door de Gezondheidsraad.
Het mag alleen gevraagd worden als het niet discrimineert en als het de minst ingrijpende mogelijkheid is om iets te betreden.

Plus los dáárvan dan nog dat dit een hellend vlak is tov andere gezondheidschecks die we wellicht in de toekomst wel 'handig' vinden om risico's voor anderen te minimaliseren.
Ik wil niet leven in zo'n samenleving iig
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 25 april 2021 @ 21:14:42 #34
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199156950
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 21:03 schreef derLudolf het volgende:
Ik vraag me wel af voor hoe lang dat is.
En of er als in bijvoorbeeld de EU/Schengen er geen/nauwelijks Corona meer is, we gewoon weer vrij mogen reizen.
In EU verband is het tijdelijk ja.

Nationaal nog niet bekend of en hoe het uitgerold gaat worden

In WHO verband zal het wat langduriger zijn, maar dat is ook logisch, grote delen van de wereld zullen niet binnenkort voldoende immunisatie hebben door vaccinaties
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199157435
Ander nieuws: ik kwam er vanmiddag achter dat ik mijn achterdeur al een dag of drie niet op slot had :')
En aangezien dat rolluik (nog steeds) stuk is, zaten er alleen een schutting en twee laffe katten tussen de buitenwereld en de binnenkant van mijn huis.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199157559
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 21:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ander nieuws: ik kwam er vanmiddag achter dat ik mijn achterdeur al een dag of drie niet op slot had :')
En aangezien dat rolluik (nog steeds) stuk is, zaten er alleen een schutting en twee laffe katten tussen de buitenwereld en de binnenkant van mijn huis.
Ohoh :o
We have far more in common than that which devides us..
pi_199157591
Op zoek naar een kentekenbewijs, kwam ik onze twee ‘gele boekjes’ tegen bij de reispapieren.
Ofwel het Internationaal Bewijs van Inenting of Profylaxe met DTP en hep.A vaccins.
Wat is daar opeens op tegen? #oprechte vraag.

Bij de tweede vaccinatie dacht ik ze mee te nemen. Wordt daarin eigenlijk ook Pfizer genoteerd?
pi_199157632
Ik bedoelde ook tijdelijk een andere functie. Niet gelijk ontslag.
Gaat er niet om wat je alleen zelf wilt toch deze periode? Dan is het hek van de dam. Genoeg die met meer op bezoek willen, geen afstand ergens willen houden of mondkapje voordoen etc. Is dat dan ook je eigen recht omdat je dat zo graag wilt.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_199157639
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 21:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ander nieuws: ik kwam er vanmiddag achter dat ik mijn achterdeur al een dag of drie niet op slot had :')
En aangezien dat rolluik (nog steeds) stuk is, zaten er alleen een schutting en twee laffe katten tussen de buitenwereld en de binnenkant van mijn huis.
Prima veilig dus bij jou :D
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_199157647
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 21:51 schreef AnneX het volgende:
Op zoek naar een kentekenbewijs, kwam ik onze twee ‘gele boekjes’ tegen bij de reispapieren.
Ofwel het Internationaal Bewijs van Inenting of Profylaxe.
Wat is daar opeens op tegen? #oprechte vraag.

Bij de tweede vaccinatie dacht ik ze mee te nemen. Wordt daarin eigenlijk ook Pfizer genoteerd?
Plots is vaccineren een soort van controversieel/politiek iets geworden. Daar werd vroeger volgens mij niet echt over na gedacht. Het is al decennia heel normaal dat je sommige landen alleen in kan met bepaalde vaccinaties, maar goed.

Verder geen idee, AnneX, maar ik zou het gewoon meebrengen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199157676
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 21:52 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik bedoelde ook tijdelijk een andere functie. Niet gelijk ontslag.
Gaat er niet om wat je alleen zelf wilt toch deze periode? Dan is het hek van de dam. Genoeg die met meer op bezoek willen, geen afstand ergens willen houden of mondkapje voordoen etc. Is dat dan ook je eigen recht omdat je dat zo graag wilt.
Dat doen die mensen dan ook allemaal :P En dan krijg je soms enorme discussies in supermarkten etc. Ik heb bij ons ook wel mensen zonder mondkapje boodschappen zien doen en niemand die ze aanspreekt. In de trein zit er ook wel één in elke coupe. En dan snel op als de conducteur de deur open doet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199157885
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 21:51 schreef AnneX het volgende:
Op zoek naar een kentekenbewijs, kwam ik onze twee ‘gele boekjes’ tegen bij de reispapieren.
Ofwel het Internationaal Bewijs van Inenting of Profylaxe met DTP en hep.A vaccins.
Wat is daar opeens op tegen? #oprechte vraag.

Bij de tweede vaccinatie dacht ik ze mee te nemen. Wordt daarin eigenlijk ook Pfizer genoteerd?
Ik heb mijn kaart van de vaccinatie in een plastic mappie gedaan (zit een sticker op met wat voor vaccin ik gekregen heb met geb. datum en achternaam. Vreemd genoeg geen M/V viel me op.
Bij de 2e astra vaccinatie krijg ik weer zo'n stickertje met welkvax nummer en naam. Ik ga die kaart gewoon standaard in mijn tas/reistas meenemen, niks op tegen toch ^O^

Moeten alleen wel bij Eliza als we gaan in september de verplichte PCR testen afzeggen en terugvorderen, die moesten we nl al betalen toen we boekten. We zijn in juni dan allebei 2x gevaxt.
  zondag 25 april 2021 @ 22:06:48 #43
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199157893
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 21:51 schreef AnneX het volgende:
Op zoek naar een kentekenbewijs, kwam ik onze twee ‘gele boekjes’ tegen bij de reispapieren.
Ofwel het Internationaal Bewijs van Inenting of Profylaxe met DTP en hep.A vaccins.
Wat is daar opeens op tegen? #oprechte vraag.

Bij de tweede vaccinatie dacht ik ze mee te nemen. Wordt daarin eigenlijk ook Pfizer genoteerd?
Toegang tot specifieke landen niet zonder vaccinatie versus toegang tot vrijwel alle landen niet zonder vaccinatie.
Daar kun je nog wel voor gaan trouwens, daar is niet megaveel weerstand tegen want lijkt ook wel zinnig. Al vind ik het binnen de EU overdreven en niet nodig met de risico's die er zijn na behoorlijke vaccinatiecampagnes.
Buiten de EU is weer wat anders, want duurt daar nog wel even.

Controversiëler is het gebruik van bewijzen ín landen zelf voor allerlei doeleinden. Dus evenementen en toegang tot horeca enzo.
Dat is echt nieuw en wmb volledig buiten proporties.

Standaard wordt het niet in je gele boekje geregistreerd. Waarom zou je dat willen?
Je krijgt wel ene afschrift mee van wat je wanneer gekregen hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199157918
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 21:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat doen die mensen dan ook allemaal :P En dan krijg je soms enorme discussies in supermarkten etc. Ik heb bij ons ook wel mensen zonder mondkapje boodschappen zien doen en niemand die ze aanspreekt. In de trein zit er ook wel één in elke coupe. En dan snel op als de conducteur de deur open doet.
Als je anderhalve mtr afstand houdt niks op tegen, maar dat gaat niet in de trein, zeker niet met in en uitstappen. In supermarkt zou het nog redelijk kunnen als iedereen zich er aan houdt. Maar jaaaaaaaaa :P
Zonder mondkapje vind ik prima.. het blijft een schijnveiligheid en mensen houden meteen geen afstand meer.
Ik blijf het zeggen -O-
  zondag 25 april 2021 @ 22:11:06 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199157989
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 22:06 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik heb mijn kaart van de vaccinatie in een plastic mappie gedaan (zit een sticker op met wat voor vaccin ik gekregen heb met geb. datum en achternaam. Vreemd genoeg geen M/V viel me op.
Bij de 2e astra vaccinatie krijg ik weer zo'n stickertje met welkvax nummer en naam. Ik ga die kaart gewoon standaard in mijn tas/reistas meenemen, niks op tegen toch ^O^

Moeten alleen wel bij Eliza als we gaan in september de verplichte PCR testen afzeggen en terugvorderen, die moesten we nl al betalen toen we boekten. We zijn in juni dan allebei 2x gevaxt.
Dataminimalisatie :+
V/M is niet noodzakelijk ;)

Kaartje heeft nul waarde als bewijs trouwens. Daar wordt nog aan gewerkt en wordt hoogstwaarschijnlijk wat anders.

September is nog een eind weg en wellicht dan niet meer nodig. Maar voor nu vervangt een volledige vaccinatie geen PCR test.
Maar Griekenland ging sowieso helemaal stoppen met tests vragen toch, of heb ik dat even verkeerd gelezen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199158129
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 21:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat doen die mensen dan ook allemaal :P En dan krijg je soms enorme discussies in supermarkten etc. Ik heb bij ons ook wel mensen zonder mondkapje boodschappen zien doen en niemand die ze aanspreekt. In de trein zit er ook wel één in elke coupe. En dan snel op als de conducteur de deur open doet.
Ja zucht. Geen afstand merk ik ook. Ik spring enorm vaak de berm in omdat anders iemand zo langs me loopt.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_199159150
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 22:08 schreef Blues het volgende:

[..]

Als je anderhalve mtr afstand houdt niks op tegen, maar dat gaat niet in de trein, zeker niet met in en uitstappen. In supermarkt zou het nog redelijk kunnen als iedereen zich er aan houdt. Maar jaaaaaaaaa :P
Zonder mondkapje vind ik prima.. het blijft een schijnveiligheid en mensen houden meteen geen afstand meer.
Ik blijf het zeggen -O-
De bewijzen staan ook de telefoon, bij de favorieten 🤪 om makkelijk terug te vinden.
  maandag 26 april 2021 @ 04:51:20 #48
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199160372
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 21:08 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik vind het wel ingewikkeld, want je zet een hele nieuwe manier in van toegang krijgen en omgaan met risico's en vrijheden.

Met de snelheid van vaccineren én de snelheid van het maken van vaccinatiecertificaten nu, denk ik dat we in Nederland lekker alle vormen van certificaten en afgeleiden kunnen skippen.

Vaccineren die handel en dan weer openen van de maatschappij, voor iedereen

Het kleine risico op Covid verspreiden tegen die tijd en het kleine risico op het krijgen wegen dan niet op tegen sluiting voor sommige mensen of vragen van gezondheidsgegevens van personen.
Gewoon open die handel

En dat staat nog los van het punt dat dit in Nederland helemaal niet zo bedoeld was door de Gezondheidsraad.
Het mag alleen gevraagd worden als het niet discrimineert en als het de minst ingrijpende mogelijkheid is om iets te betreden.

Plus los dáárvan dan nog dat dit een hellend vlak is tov andere gezondheidschecks die we wellicht in de toekomst wel 'handig' vinden om risico's voor anderen te minimaliseren.
Ik wil niet leven in zo'n samenleving iig
Nouja.. datclaatste kan ik wel inkomen.. er is nu toch ook veel sprake van bepaalde gezondheidszorg test om bepaalde (goedkopere) premies te krijgen? @fietsie vertelde daar eerder over dacht ik :?

Ik zelf heb gister test nr 24 en 25 gehad en heb de komende 2 weken ook wer 4 tests geplanned staan.. 1 om naar het eiland te kunnen, 1 om uit eten te gaan en 2 om weer naar NL te komen.. het is voor mij ondertussen de normaalste zaak van de wereld om als ik iets wil ( reizen en werken, want ook als ik maar kantoor ga wordt er aanbevolen om iedere week een test te laten doen, en dat doen we) om dan een test te laten doen..

En ik zie daar dan niet zo veel probleem in dat losstaande ding.. ik ben ook zo iemand die die sleepwet geen ding vond want:" ik heb toch niks te verbergen"

Maar goed, ik ben het wel eens met je dat het geen hellend vlak moet worden en dat DAT vastgelegd moet worden... big data zijn ergens toch nog steeds een ding waarvan de ethische restricties wmb nog niet goed vastgesteld zijn..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 26 april 2021 @ 04:52:53 #49
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199160374
Kleine knopjes op mobiel...
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_199160515
Goedemorgen! Weer veel te koud, m'n fruit, m'n fruit..

Maar mooi is het wel. De boeren hebben aardappels gepoot.

Ruggen en lijnen.


Prikkerige pinkelsterbloem


Ik weet nog niet wat dit wordt. Juintjes?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 26 april 2021 @ 07:26:19 #51
63722 z80
I fink you freaky
pi_199160604
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 22:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Toegang tot specifieke landen niet zonder vaccinatie versus toegang tot vrijwel alle landen niet zonder vaccinatie.
Daar kun je nog wel voor gaan trouwens, daar is niet megaveel weerstand tegen want lijkt ook wel zinnig. Al vind ik het binnen de EU overdreven en niet nodig met de risico's die er zijn na behoorlijke vaccinatiecampagnes.
Buiten de EU is weer wat anders, want duurt daar nog wel even.

Controversiëler is het gebruik van bewijzen ín landen zelf voor allerlei doeleinden. Dus evenementen en toegang tot horeca enzo.
Dat is echt nieuw en wmb volledig buiten proporties.

Standaard wordt het niet in je gele boekje geregistreerd. Waarom zou je dat willen?
Je krijgt wel ene afschrift mee van wat je wanneer gekregen hebt.

Door de aantekening en lotnummer in het gele boekje heb je alle gegevens op 1 plek.
Dat het ook op een brief en ergens digitaal staat is mooi als copy. Maar werkt niet een houtjetouwtjeland. Die kennen het gele boekje en weten waar te kijken aangezien dit ding gestandaardiseerd is wereldwijd. Iets anders is daar niet bekend.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 26 april 2021 @ 07:28:52 #52
63722 z80
I fink you freaky
pi_199160615
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 04:51 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Nouja.. datclaatste kan ik wel inkomen.. er is nu toch ook veel sprake van bepaalde gezondheidszorg test om bepaalde (goedkopere) premies te krijgen? @:Fietsie vertelde daar eerder over dacht ik :?

Ik zelf heb gister test nr 24 en 25 gehad en heb de komende 2 weken ook wer 4 tests geplanned staan.. 1 om naar het eiland te kunnen, 1 om uit eten te gaan en 2 om weer naar NL te komen.. het is voor mij ondertussen de normaalste zaak van de wereld om als ik iets wil ( reizen en werken, want ook als ik maar kantoor ga wordt er aanbevolen om iedere week een test te laten doen, en dat doen we) om dan een test te laten doen..

En ik zie daar dan niet zo veel probleem in dat losstaande ding.. ik ben ook zo iemand die die sleepwet geen ding vond want:" ik heb toch niks te verbergen"

Maar goed, ik ben het wel eens met je dat het geen hellend vlak moet worden en dat DAT vastgelegd moet worden... big data zijn ergens toch nog steeds een ding waarvan de ethische restricties wmb nog niet goed vastgesteld zijn..
Van mij mag het onzinnige testen er per direct weer vanaf. Na een test standaard 1 a 2 uur een loopneus, de onnodige tijd die de kwijt bent en de totaal kosten. Deze week gelukkig meer 1 keer.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_199160644
Prachtige foto's sigme! Ik vind het ook te koud. De bloei van mijn magnolia is er door gehalveerd.

Gisteren wel uit wind, in de zon, onder een dekentje buiten een boek zitten lezen, en ondanks smeren zie je die kleur goed terug in mijn gezicht.
  maandag 26 april 2021 @ 07:38:00 #54
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199160653
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 07:26 schreef z80 het volgende:

[..]

Door de aantekening en lotnummer in het gele boekje heb je alle gegevens op 1 plek.
Dat het ook op een brief en ergens digitaal staat is mooi als copy. Maar werkt niet een houtjetouwtjeland. Die kennen het gele boekje en weten waar te kijken aangezien dit ding gestandaardiseerd is wereldwijd. Iets anders is daar niet bekend.
Het heeft geen status als je het er inschrijft of laat schrijven, en geldt niet als bewijs
Voor je eigen inzage is het prima natuurlijk

Zwaar politiek gekleurd stukje tekst met uitleg:
https://www.rijksoverheid(...)de-prik-tegen-corona

-edit- nog mooier, om het heerlijk duidelijk te houden spreekt de SDU die gele boekje maakt en uitgeeft wel over vaccinatiebewijzen middels hij boekje.

Oftewel: lekker eenduidig en zorgvuldig weer Nederland O+ :')

[ Bericht 15% gewijzigd door Molo op 26-04-2021 07:47:21 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 26 april 2021 @ 07:47:02 #55
63722 z80
I fink you freaky
pi_199160713
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 07:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Het heeft geen status als je het er inschrijft of laat schrijven, en geldt niet als bewijs
Voor je eigen inzage is het prima natuurlijk

Zwaar politiek gekleurd stukje tekst met uitleg:
https://www.rijksoverheid(...)de-prik-tegen-corona
Wel/geen bewijs maakt in bepaalde landen niet uit. Een papiertje waarvan die persoon weet hoe hij/zij dit moet lezen is daar wel wat waard.
De wereld is groter dan de EU. Er zijn landen waar internet iets is van horen zeggen. Waar de lamp enkel brand als de zon schijnt, of er genoeg water door de sloot stroomt. In dat soort landen is het wel handig om iets bij te hebben dat daar begrepen wordt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 26 april 2021 @ 07:52:18 #56
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199160753
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 07:47 schreef z80 het volgende:

[..]

Wel/geen bewijs maakt in bepaalde landen niet uit. Een papiertje waarvan die persoon weet hoe hij/zij dit moet lezen is daar wel wat waard.
De wereld is groter dan de EU. Er zijn landen waar internet iets is van horen zeggen. Waar de lamp enkel brand als de zon schijnt, of er genoeg water door de sloot stroomt. In dat soort landen is het wel handig om iets bij te hebben dat daar begrepen wordt.
Zie mijn edit

En ben ik me énigszins behoorlijke boel bewust van :+
Maar Covid is het eerste vaccineerissue waar dik mee gefraudeerd wordt vanwege de belangen en waarbij ook en misschien júist wel 'Oelieoelielanden' belang hebben bij goede controles. Die landen vaccineren laat tot amper en zijn kwetsbaar voor instroom van virusgeladen mensen.
Dat is wezenlijk anders dan met andere ziekten waartegen je je kunt vaccineren.

WHO werkt aan een paper first vaccinatiecertificaat, én aan een technische oplossing. Daarbij zijn dit soort zaken behoorlijk meegenomen in de ontwikkeling.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199160784
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 07:52 schreef Molo het volgende:

[..]

Zie mijn edit

En ben ik me énigszins behoorlijke boel bewust van :+
Maar Covid is het eerste vaccineerissue waar dik mee gefraudeerd wordt vanwege de belangen en waarbij ook en misschien júist wel 'Oelieoelielanden' belang hebben bij goede controles. Die landen vaccineren laat tot amper en zijn kwetsbaar voor instroom van virusgeladen mensen.
Dat is wezenlijk anders dan met andere ziekten waartegen je je kunt vaccineren.

WHO werkt aan een paper first vaccinatiecertificaat, én aan een technische oplossing. Daarbij zijn dit soort zaken behoorlijk meegenomen in de ontwikkeling.
Zal mij benieuwen.

Mooie foto's @sigme maar idd koud! TE KOUD!

Werken :W
  Moderator / Redactie Sport maandag 26 april 2021 @ 08:03:34 #58
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199160815
Moggel :W

Over een half uurtje staat de lift klaar richting Kinderdijk. De route gaat vervolgens via Alblasserdam, Oud Alblas, Papendrecht, Sliedrecht naar Dordrecht Stadspolders
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_199160894
Mogge!
Prachtige foto’s! Leuk wakker worden met deze plaatjes.

Succes @borisz

Zie net foto’s langskomen van onze burgemeester, vandaag worden de KO’s uitgereikt. Vorig jaar belde hij iedereen, nu gaat hij bij de ontvangers langs met de museum trolleybus, nu de lintjesbus
We have far more in common than that which devides us..
pi_199161258
Goedemorgen. De kraamvisite gisteren was leuk. Menselijk contact O+
We hebben een ijsje gegeten. Cristoffelijs en crocangelo, de lokale specialiteiten.

Vandaag en morgen weer tuindingen. Lekker op het gemak.
Spoilers!
pi_199161771
Fijn he soms, mensen. Ik heb dit weekend twee vriendinnen gezien. Het voelde heel even weer 'gewoon'. Dat was fijner dan ik dacht.
pi_199161858
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 09:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen. De kraamvisite gisteren was leuk. Menselijk contact O+
We hebben een ijsje gegeten. Cristoffelijs en crocangelo, de lokale specialiteiten.

Vandaag en morgen weer tuindingen. Lekker op het gemak.
Ik denk dat ik nu nóg preciezer weet waar jij gisteren was :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199161897
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 10:13 schreef Tuindier het volgende:
Fijn he soms, mensen. Ik heb dit weekend twee vriendinnen gezien. Het voelde heel even weer 'gewoon'. Dat was fijner dan ik dacht.
Ik zag ook 2 vriendinnen O+
En we bitchten heel veel O+
Helaas zonder wijn, maar V heeft nog buikspek van sigme over dus ik moet daar binnenkort slapen en dan kunnen we aan de wijn O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_199161930
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 10:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik denk dat ik nu nóg preciezer weet waar jij gisteren was :+
You Sherlock you!

Het is geen geheim, we waren in Heel. Heerlijk dorp, lekker rustig.
Spoilers!
pi_199161944
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 10:13 schreef Tuindier het volgende:
Fijn he soms, mensen. Ik heb dit weekend twee vriendinnen gezien. Het voelde heel even weer 'gewoon'. Dat was fijner dan ik dacht.
Ja echt heerlijk. En dit zijn ook geen mensen die het nodig vinden om eeuwig dezelfde gesprekken over corona, vaccinaties of beleid te herhalen. Alles was dus echt even normaal.
Spoilers!
pi_199161963
Wat een vrolijkheid op de maandagmorgen :)

Misschien scheelt het omdat we morgen weer vrij zijn :D
Ben weer aan het werk. Nog wat verkouden maar dat was het gelukkig. Het wordt mooi weer deze en komende 2 dagen. Mag morgen de hort op w/
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_199162090
Dit weekend niemand gezien (behalve gezellige praatjes met wat wildvreemden in het park). Morgenavond wel met vriend naar de Streamers kijken. Die hebben een joekel van een tv scherm, echt enorm groot :o . Ik mag alleen niet meezingen -O-
Maar bubbels erbij, hapjes etc. Gaat vast weer gezellig worden
We have far more in common than that which devides us..
pi_199162140
Mogguh :O Koppijn vanuit mijn nek en geen G om ff lekker te masseren -O-

Verder dit weekend lekker geklust :P Er moesten nog twee IKEA-pakketten en een Lego Technic doos gebouwd worden :+ En er is nu licht op zolder want ik vond de lamp die we daar wilden ophangen :P

We zijn ook nog een rondje over Goeree wezen crossen om bollenvelden te zien (net als veel anderen :+ ) en vanavond hopelijk weer maar dan MET camera :+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_199162228
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 10:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja echt heerlijk. En dit zijn ook geen mensen die het nodig vinden om eeuwig dezelfde gesprekken over corona, vaccinaties of beleid te herhalen. Alles was dus echt even normaal.
Ja, dat. Gewoon gepraat over werk, en planten, en koken, en klussen en huizen.
pi_199162533
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 10:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

You Sherlock you!

Het is geen geheim, we waren in Heel. Heerlijk dorp, lekker rustig.
In de buurt van Roermond, ik wist het :+
Christoffel is daar de patroonheilige. Ligt de ijssalon ergens anders dan kun je Martinus- of Lambertusijs krijgen. Met waarschijnlijk precies dezelfde smaken. Chocolade, schuim en kersen denk ik? :9

Heel is leuk :Y Mijn geboortedorp :)
Beetje wandelen rond grindgaten en zulks ook. Maar vast niet met een pasgeborene.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199162577
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 10:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Dit weekend niemand gezien (behalve gezellige praatjes met wat wildvreemden in het park). Morgenavond wel met vriend naar de Streamers kijken. Die hebben een joekel van een tv scherm, echt enorm groot :o . Ik mag alleen niet meezingen -O-
Maar bubbels erbij, hapjes etc. Gaat vast weer gezellig worden
Leukleuk O+

Ik kijk het vast weer in mijn eentje. Op de laptop met tv aan en dan wisselen naarmate van boeiendheid.

Dit weekend zat mensen up close and very personal gezien, centjes verdiend, wat dat betreft niks te klagen.
Komend weekend ook weer.

Morgen ontmoeten twee bubbels elkaar :D
Picknick in een park met vriendin en een vriend van haar (en een kennis/vriend voor mij). Zij heeft een bubbel met mij en hem, maar wij niet met elkaar.

Heb hem dus ook al ruim een jaar niet gezien. Normaal wat vaker op feestjes. En bij onze sterren etentjes. En we zouden ergens vorig jaar of dit jaar naar Londen gaan met zijn drietjes maar tja... het-onderwerp-wat-we-even-niet-noemen he :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199162602
Voor vogelvrienden of vriendinnen: F&F / In Venlo: dappere duif bouwt nest naast slechtvalk deel 2
Inmiddels drie kuikens. En nog 1 ei! Spannend!
De domme duif komt en gaat.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199162865
Ik had dat gelezen over die domme duif.

Vorige keer keek ik ook alleen op de laptop maar dit is ook wel zo gezellig. Vorge keer zat andere vriendin waar ik mee zou kijken in quarantaine, en ze is gisteren weer getest :o

Leuk zo’n picknick, als het wat warmer is ook eens regelen. Gisteren heb ik een tijdje op een bankje gezeten, helemaal rood hoofd. Op het balkon is het nog niet echt lekker, maar bankje stond in een luwte, heerlijk
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 26 april 2021 @ 12:10:23 #74
63722 z80
I fink you freaky
pi_199162947
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 11:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Voor vogelvrienden of vriendinnen: F&F / In Venlo: dappere duif bouwt nest naast slechtvalk deel 2
Inmiddels drie kuikens. En nog 1 ei! Spannend!
De domme duif komt en gaat.
Dom? Moet nog blijken. De slechtvalk jaagt door er met een rotgang op te vliegen. Nu moet deze zitten/lopen om de jacht in te zetten. Is toch wat lastiger. En een duif kan behoorlijk uithalen met de vleugels.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 26 april 2021 @ 12:46:11 #75
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199163288
Zeg, wat zijn jullie koningsdag plannen allemaal?

Ik mag gewoon werken.. koningsdag kennen ze niet.. wel nationale gebedsdag as vrijdag _O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 12:50:09 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199163327
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 12:46 schreef Barreltje het volgende:
Zeg, wat zijn jullie koningsdag plannen allemaal?

Ik mag gewoon werken.. koningsdag kennen ze niet.. wel nationale gebedsdag as vrijdag _O-
Ik ga ook aan het werk. Werk genoeg (of eigenlijk: heel veel) en heb donderdag en vrijdag ook al vrij.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_199163361
Mijn bestelling voor de kano is afgezegd. Niet meer op voorraad.
  maandag 26 april 2021 @ 12:55:13 #78
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199163372
quote:
18s.gif Op maandag 26 april 2021 12:53 schreef Myraela het volgende:
Mijn bestelling voor de kano is afgezegd. Niet meer op voorraad.
-O-
2 weken later??
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_199163385
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 12:55 schreef Barreltje het volgende:
-O-
2 weken later??
Een week. Maar ik begrijp ook niet zo goed waarom ze pas bellen op de dag dat ik het zou afhalen. Blijkbaar hebben ze er maar twee gehad en waren ze meteen uitverkocht.
pi_199163388
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 12:46 schreef Barreltje het volgende:
Zeg, wat zijn jullie koningsdag plannen allemaal?

Ik mag gewoon werken.. koningsdag kennen ze niet.. wel nationale gebedsdag as vrijdag _O-
Niet veel bijzonders, maar al jaren niet meer sinds ik heb besloten niet meer naar overvolle feestpleinen te gaan, waar je alleen maar smerige wijn krijgt. :P
We have far more in common than that which devides us..
pi_199163419
Ik mis wel rondje rommel/vrijmartken :'(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_199163440
Ik ga naar de plantenhal. Verwacht eigenlijk niets Koningsdag-achtigs te doen. Ik lijk weer een heel klein beetje te proeven. Dus misschien haal ik dan nog wel ergens iets lekkers te eten.
pi_199163489
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 13:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik mis wel rondje rommel/vrijmartken :'(
Dat wel ja. Maar volgend jaar vast een hele grote, want niemand heeft al 2 jaar alles op zolder liggen en veel mensen hebben vast veel rommel gekocht de afgelopen tijd en die moet ook opgeruimd worden :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_199163511
Koningsdag zit zo niet in mijn systeem, sinds de datum veranderd is. Toen woonde ik al lang niet meer in NL.

Plus, hiero natuurlijk niet zo relevant.
  maandag 26 april 2021 @ 13:14:14 #85
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199163543
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 12:56 schreef Myraela het volgende:

[..]

Een week. Maar ik begrijp ook niet zo goed waarom ze pas bellen op de dag dat ik het zou afhalen. Blijkbaar hebben ze er maar twee gehad en waren ze meteen uitverkocht.
Volgens mij maken ze je bestelling ook pas op de dag zelf. Dus als het dan op is heb je pech.
pi_199163555
:W
Ik ga met Koningsdag gewoon 's ochtends vroeg sporten, en dan in de middag naar m'n broertje. Waarschijnlijk beetje omgeving verkennen, kaartspelletjes spelen, samen avondeten. ^O^
  maandag 26 april 2021 @ 13:16:13 #87
63722 z80
I fink you freaky
pi_199163565
Koningsdag, indien het zelfde waar als vandaag de grasmaaier eens van stal halen. Voor het eerst dit jaar.
Verder geen idee. Geen plannen. In ieder geval niet naar Nederland.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_199163617
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 12:46 schreef Barreltje het volgende:
Zeg, wat zijn jullie koningsdag plannen allemaal?
Oranje-tompouzen eten en misschien G vervelen want die mag gezellig een kraampje bemannen bij de winkel :+ Maar ik denk dat het neerkomt op werken en Lego bouwen :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 26 april 2021 @ 13:24:40 #89
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199163630
Oeh ja tompouce besteld voor morgen :9

En daarna een Oesterwandeltocht, maar eigenlijk durf ik niet want nog nooit rauwe oester op _O-
pi_199163739
ik heb ook een oranje-shizzle-bestelling uitstaan bij de bakker. Verder wilde ik een beetje in de tuin prutsen, het weer schijnt weer mooi te worden. Misschien mijn zoon nog even naar zijn vader brengen. Verder rustig aan :)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 26 april 2021 @ 13:40:58 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199163761
Pfizerized hier, mooi om mee te maken in zo'n mega prikhal _O_

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199163774
Ik ga morgen denk een mixed grill bestellen :9
Maar misschien want vriend heeft z'n smaak nog niet terug en dat vind ik dan een beetje lullig.
In ieder geval lekker een stuk wandelen.

Nu trouwens niet echt motivatie om te werken :')
Een collega die besmet is geraakt omdat hij vanuit een andere dependance een dag op kantoor hier moest komen heeft zijn vrouw (met COPD) besmet en zij is dit weekend overleden (61 of 62 is ze geworden) -O-
Een andere, directe, collega (52) van me is dit weekend uit het ziekenhuis ontslagen met een zuurstoftank maar gelukkig mocht hij vandaag zonder zuurstof. Ga een beterschapskaart schrijven namens collegavriend en mij.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  maandag 26 april 2021 @ 13:49:11 #93
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199163812
Jemig dat zijn echt wel verschrikkelijke gevolgen zeg ;(
Hakt er wel in bij je collega's gok ik zo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199163883
Wat een triest nieuws FFT! (En ik moet ook even aan de Directie denken. 8)7 en de houding to thuiswerken).

MnX gaat even proeftoeteren ergens in de polder- na een jaar - voor het Wilhelmus morgen en volgende week met Dodenherdenking, met een groepje blazers op afstand.
De mail naar de buurtvereniging is er al uit, 40 huishoudens.

Verdere plannen. Niet echt.
Net even wat info gepakt uit mijn papieren A4 agenda. Die was sinds begin maart niet meer open geweest, zag ik. Normaalgesproken staat er vrijwel iedere dag wel een afspraak in of rekening houden met ... 8)7

@Molo ...was jouw jaargang al aan de beurt dan? Of is het werkgerelateerd?
  maandag 26 april 2021 @ 14:10:12 #95
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199163980
Molo's jaargang.. _O-
Dan was ik ook al aan de beurt geweest
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_199164114
Wat triest zeg FFT...
  maandag 26 april 2021 @ 14:23:17 #97
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199164149
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:10 schreef Barreltje het volgende:
Molo's jaargang.. _O-
Dan was ik ook al aan de beurt geweest
Dit.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 14:26:46 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199164213
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:23 schreef fietsie het volgende:

[..]

Dit.
Ze hebben nog geen restje vaccin voor je in het ziekenhuis?

Al iets uit de scan van schoonpa gekomen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 26 april 2021 @ 14:31:23 #99
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199164289
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 14:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ze hebben nog geen restje vaccin voor je in het ziekenhuis?

Al iets uit de scan van schoonpa gekomen?
Alleen personeel met direct zorgcontact mag, is het verhaal van de vaccinatiecommissie intern; technisch beheer heeft al de vraag gesteld hoe ze het voor zich zien om de IC zonder (nood)stroom in gang te houden, of zonder monitoring.

Ofwel: er wordt over het hele land met verschillende maten gemeten; binnen de bejaarden en gehandicaptenzorg is zelfs de tuinman en de drie keer per jaar passerende feestverlichtingspoetser geprikt, maar in de ziekenhuiszorg mag het ondersteunend personeel wachten op huisarts / ggd.

Vanmorgen 11:15 issie gescand; uitslag is nog niet (met hem) besproken.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_199164329
Is er eigenlijk een kookboekentopic? Ik kan behalve Ottolenghi niks vinden.

Ik heb net namelijk 'Over Rot 2.0' van meneer Wateetons besteld.
  maandag 26 april 2021 @ 14:35:35 #101
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199164354
Andere reden, ik ben uit 82 dus nog lang niet aan de beurt qua leeftijd
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199164362
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:34 schreef Tuindier het volgende:

Ik heb net namelijk 'Over Rot 2.0' van meneer Wateetons besteld.
Ik heb zijn "Over Rook". Leest best leuk. Mits ik tijd heb om te lezen :P En het rookseizoen is wel een beetje over met die stijgende temperaturen -O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 26 april 2021 @ 14:37:22 #103
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199164382
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:10 schreef Barreltje het volgende:
Molo's jaargang.. _O-
Dan was ik ook al aan de beurt geweest
*)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199164389
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:36 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik heb zijn "Over Rook". Leest best leuk. Mits ik tijd heb om te lezen :P En het rookseizoen is wel een beetje over met die stijgende temperaturen -O-
Ik vond zijn workshop erg leuk, ben zelf ook chemicus, dus ben benieuwd hoeveel (bio)chemische onderbouwing er in zit. En ook erg nieuwsgierig naar het fermenteren van granen, maken van sojasaus, etc.
pi_199164398
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:38 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Ik vond zijn workshop erg leuk, ben zelf ook chemicus, dus ben benieuwd hoeveel (bio)chemische onderbouwing er in zit. En ook erg nieuwsgierig naar het fermenteren van granen, maken van sojasaus, etc.
:D

Je zoekt deze denk ik trouwens: CUL / Het grote kookboekentopic deel 5
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 26 april 2021 @ 14:39:10 #106
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_199164404
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:36 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik heb zijn "Over Rook". Leest best leuk. Mits ik tijd heb om te lezen :P En het rookseizoen is wel een beetje over met die stijgende temperaturen -O-
Over? Ik rook ook gewoon als het 35 graden is hoor.
pi_199164412
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:38 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

:D

Je zoekt deze denk ik trouwens: CUL / Het grote kookboekentopic deel 5
Ja! Niet eens zo heel ver weggezakt dus.
pi_199164424
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 14:39 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Over? Ik rook ook gewoon als het 35 graden is hoor.
Voor koudgerookte producten wordt een grens van 15-25 graden aangegeven ivm bacteriegroei :+ En laat ik koudgerookte zalm en kaas echt wel lekker vinden :9

Warmgerookte zooi kan altijd natuurlijk 8-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 26 april 2021 @ 14:44:24 #109
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199164466
Was is Fins toch een onbegrijpelijk gewauwel. Aluminiumfolie, dat lukt nog net.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_199164476
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 14:35 schreef Molo het volgende:
Andere reden, ik ben uit 82 dus nog lang niet aan de beurt qua leeftijd
82-en-gevaccineerd-boks :7
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 26 april 2021 @ 14:45:28 #111
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199164479
Wat piepjong allemaal.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_199164490
Ja, lief he? Toen we het gisteren nav mijn verhaal (en dat van Cat) over 'bijwerkingen bij 'jongeren'' hadden, werden er ook al pubers en studenten bijgehaald :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_199164539
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:45 schreef fietsie het volgende:
Wat piepjong allemaal.
Nou enorm
We have far more in common than that which devides us..
pi_199164587
Nou voel ik me ook echt niet oud ofzo, maar bijna 40 is ook niet bepaald net uit het ei natuurlijk :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 26 april 2021 @ 15:03:49 #115
370431 drakin
vurig typje
pi_199164726
wat een jonkies hier :o
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  Moderator / Redactie Sport maandag 26 april 2021 @ 15:30:06 #116
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199165037
Goedemiddag 😎
Wat een heerlijk wandelweer en wat een leuke route.
Kinderdijk fijn om gezien te hebben zo zonder toeristen. Je kan nu nergens in, maar of dat erg is..

Inmiddels in de trein terug vanaf Dordrecht.

Bouwjaar '88 🤠

[ Bericht 6% gewijzigd door borisz op 26-04-2021 15:38:03 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 26 april 2021 @ 15:35:14 #117
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199165106
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:45 schreef fietsie het volgende:
Wat piepjong allemaal.
Ja he :7

'87 *O*

Tenzij het om vaccinaties gaat dan is het ineens -O-
  maandag 26 april 2021 @ 15:36:16 #118
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199165123
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:45 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

82-en-gevaccineerd-boks :7
Uitstekende jaargang _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 26 april 2021 @ 15:48:29 #119
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199165273
"Ylälaude"

"Vielä ku olis asentaja muistanu jättää ylälauteen otsalautojen päähän tuuletusraot."
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_199165337
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:45 schreef fietsie het volgende:
Wat piepjong allemaal.
Lief he, die kinders O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199165373
Ik kwam er vandaag achter dat twee collega’s precies even oud zijn, echt op de dag af.
Zelden twee mensen ontmoet die er zo anders uitzien en zo ontzettend verschillend in het leven staan _O-

En ik weet dat dat niks met geboortedatum te maken heeft, dat tweelingen ook totaal verschillend kunnen uitzien en opgroeien. Maar ik vind het grappig :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199165383
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:46 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, lief he? Toen we het gisteren nav mijn verhaal (en dat van Cat) over 'bijwerkingen bij 'jongeren'' hadden, werden er ook al pubers en studenten bijgehaald :+
In of na 2000 geboren zeker?

Dat KAN gewoon niet :( Dat zijn nog kinderen :{w
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199165389
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 15:35 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ja he :7

'87 *O*

Tenzij het om vaccinaties gaat dan is het ineens -O-
Toch in de zorg moeten gaan werken he :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199165391
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 13:49 schreef Molo het volgende:
Jemig dat zijn echt wel verschrikkelijke gevolgen zeg ;(
Hakt er wel in bij je collega's gok ik zo
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 13:58 schreef AnneX het volgende:
Wat een triest nieuws FFT! (En ik moet ook even aan de Directie denken. 8)7 en de houding to thuiswerken).

MnX gaat even proeftoeteren ergens in de polder- na een jaar - voor het Wilhelmus morgen en volgende week met Dodenherdenking, met een groepje blazers op afstand.
De mail naar de buurtvereniging is er al uit, 40 huishoudens.

Verdere plannen. Niet echt.
Net even wat info gepakt uit mijn papieren A4 agenda. Die was sinds begin maart niet meer open geweest, zag ik. Normaalgesproken staat er vrijwel iedere dag wel een afspraak in of rekening houden met ... 8)7

@:Molo ...was jouw jaargang al aan de beurt dan? Of is het werkgerelateerd?
Is ook heel triest. Directie ontkent natuurlijk dat de besmettingen daar vandaan komen. Ze zijn gewoon boos als je dat zegt i.p.v. oprecht vragen hoe het met je gaat. Denk dat er 'gecondoleerd en sterkte' uitkomt en verder hopen ze dat die man die z'n vrouw kwijt is z'n mond houd (wat ook gaat gebeuren want dat is de vriendelijkheid zelve).

Netjes dat de buurtbewoners een brief krijgen voor een repetitie :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  maandag 26 april 2021 @ 15:57:45 #125
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199165404
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 15:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Toch in de zorg moeten gaan werken he :+
Ja duidelijk! :D
pi_199165475
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 15:57 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]


[..]

Is ook heel triest. Directie ontkent natuurlijk dat de besmettingen daar vandaan komen. Ze zijn gewoon boos als je dat zegt i.p.v. oprecht vragen hoe het met je gaat. Denk dat er 'gecondoleerd en sterkte' uitkomt en verder hopen ze dat die man die z'n vrouw kwijt is z'n mond houd (wat ook gaat gebeuren want dat is de vriendelijkheid zelve).

Netjes dat de buurtbewoners een brief krijgen voor een repetitie :)
Ik las je post net. Wat een ellende ;(
En blijkbaar was het zo goed te voorkomen -O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199165509
Onze manager is net terug na een maand uit de roulatie te zijn geweest ivm besmetting.
Cliënt (middelbare leeftijd, diverse gezondheidsproblemen) is vandaag in het ziekenhuis opgenomen (nou hield die zich ook aan nul maatregelen dus verbazing alom dat hij nu pas ziek werd).

We zijn er echt nog lang niet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 26 april 2021 @ 16:06:09 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199165544
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 15:48 schreef fietsie het volgende:
"Ylälaude"

"Vielä ku olis asentaja muistanu jättää ylälauteen otsalautojen päähän tuuletusraot."
Prachtige taal net als Estisch O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199165565
Lees het verhaal van FFT’s collega, wat afschuwelijk -O-

Moest even naar binnen, bloedheet op het balkon en nu al rood * Kaatje1 gaat op zoek naar zonnebrand spul
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 26 april 2021 @ 16:09:16 #130
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199165584
Hier bericht dat 1 kind in groep 5/6 besmet is, dus 5/6 moet in quarantaine.

Dan denk ik: het is een kleine school, met 3 lokalen. Hoe komt de GGD er dan bij dat dit zich dan beperkt tot 1 klaslokaal? Die kids verplaatsen zich ook door het gebouw?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_199165633
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 16:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
Onze manager is net terug na een maand uit de roulatie te zijn geweest ivm besmetting.
Cliënt (middelbare leeftijd, diverse gezondheidsproblemen) is vandaag in het ziekenhuis opgenomen (nou hield die zich ook aan nul maatregelen dus verbazing alom dat hij nu pas ziek werd).

We zijn er echt nog lang niet.
Nee helaas pas als we allemaal ingeënt zijn maar dat duurt nog een aantal maanden en in die aantal maanden kan er zoveel gebeuren ;(
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 16:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Lees het verhaal van FFT’s collega, wat afschuwelijk -O-

Moest even naar binnen, bloedheet op het balkon en nu al rood * Kaatje1 gaat op zoek naar zonnebrand spul
Ja uitkijken hoor, de zon is verraderlijk en je bent zo verbrand als je niet uitkijkt.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_199165938
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 16:09 schreef fietsie het volgende:
Hier bericht dat 1 kind in groep 5/6 besmet is, dus 5/6 moet in quarantaine.

Dan denk ik: het is een kleine school, met 3 lokalen. Hoe komt de GGD er dan bij dat dit zich dan beperkt tot 1 klaslokaal? Die kids verplaatsen zich ook door het gebouw?
Nou, als ik bij Mini-G kijk: die klassen worden stuk voor stuk naar buiten gebracht en zoveel mogelijk zonder in contact te komen met elkaar. Ze hebben ook per klas pauze en doen eigenlijk alles PER klas.

Dus zo gek vind ik het nog niet hoor :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 26 april 2021 @ 16:38:47 #133
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199165955
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 16:37 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nou, als ik bij Mini-G kijk: die klassen worden stuk voor stuk naar buiten gebracht en zoveel mogelijk zonder in contact te komen met elkaar. Ze hebben ook per klas pauze en doen eigenlijk alles PER klas.

Dus zo gek vind ik het nog niet hoor :)
Hier alles op 1 bult, in , uit, de pauzes, alles.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_199166035
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 16:38 schreef fietsie het volgende:

[..]

Hier alles op 1 bult, in , uit, de pauzes, alles.
Dat is dan niet geheel conform de richtlijnen van de GGD volgens mij :+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 26 april 2021 @ 16:47:28 #135
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199166048
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 16:45 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dat is dan niet geheel conform de richtlijnen van de GGD volgens mij :+
Die zijn ook meer opgesteld met die leer-stallen in 't westen in 't achterhoofd gok ik
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 26 april 2021 @ 16:51:48 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199166095
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 16:47 schreef fietsie het volgende:

[..]

Die zijn ook meer opgesteld met die leer-stallen in 't westen in 't achterhoofd gok ik
Westen hier, klein schooltje, wel bubbels

:+

Nog geen klassequarantaine gehad trouwens, goddank
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199166208
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 16:09 schreef fietsie het volgende:
Hier bericht dat 1 kind in groep 5/6 besmet is, dus 5/6 moet in quarantaine.

Dan denk ik: het is een kleine school, met 3 lokalen. Hoe komt de GGD er dan bij dat dit zich dan beperkt tot 1 klaslokaal? Die kids verplaatsen zich ook door het gebouw?
Bij hoeveel sportclubs zit het kind?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 26 april 2021 @ 17:13:26 #138
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199166330
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 17:01 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Bij hoeveel sportclubs zit het kind?
't Is een voebbelkind.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator / Redactie Sport maandag 26 april 2021 @ 17:15:23 #139
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199166346
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 16:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Lees het verhaal van FFT’s collega, wat afschuwelijk -O-

Moest even naar binnen, bloedheet op het balkon en nu al rood * Kaatje1 gaat op zoek naar zonnebrand spul
Ik ben ook goed rood _O-. Net de after sun gebruikt. Maar ik vrees dat het nog wel eens een wat pijnlijke avond kan worden.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_199166415

quote:
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it
A long-term benefits of sunscreen have been proved by scientists

(...)

Be careful whose advice you buy but be patient with those who supply it
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past
From the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts
And recycling it for more than it's worth

But trust me on the sunscreen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 17:33:11 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199166515
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 16:09 schreef fietsie het volgende:
Hier bericht dat 1 kind in groep 5/6 besmet is, dus 5/6 moet in quarantaine.

Dan denk ik: het is een kleine school, met 3 lokalen. Hoe komt de GGD er dan bij dat dit zich dan beperkt tot 1 klaslokaal? Die kids verplaatsen zich ook door het gebouw?
Kinderen zijn niet besmettelijk fiets
;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_199166549

Puree, zuurkool, kroot, bal.


Mascarpone, vlierbessenjam, granaatappelsiroop.

Nu even uitbuiken tot de espresso wordt geserveerd.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_199166582
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 16:09 schreef fietsie het volgende:
Hier bericht dat 1 kind in groep 5/6 besmet is, dus 5/6 moet in quarantaine.

Dan denk ik: het is een kleine school, met 3 lokalen. Hoe komt de GGD er dan bij dat dit zich dan beperkt tot 1 klaslokaal? Die kids verplaatsen zich ook door het gebouw?
Nee joh, klassen worden strikt gescheiden. Dat is ook hele idee achter klassen in isolatie.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_199166587
Ik zat met kinderen uit 2000 in de collegebanken :'(

Zelf uit '90 dus ook nog láng niet aan de beurt. Tenzij het uitzendbureau me eens inplant en er vaccins over blijven en al mijn oudere collega's al geweest zijn :+


Ik kan geen springkussen of jeudedingesbal meer zien. Vandaag met mijn vriend naar de zandverstuiving geweest. O+
pi_199166593
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 17:01 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Bij hoeveel sportclubs zit het kind?
Sporten om die reden alleen buiten :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 26 april 2021 @ 17:40:44 #146
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199166600
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 17:39 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nee joh, klassen worden strikt gescheiden. Dat is ook hele idee achter klassen in isolatie.
Da's de theorie, die op dit mini schooltje hier iig zeker niet wordt toegepast.
Ik breng en haal iedere vrijdag de digitale piano, en dan loopt het zooitje ook gewoon vrij door de gang en van ruimte naar ruimte.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_199166602
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 17:39 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nee joh, klassen worden strikt gescheiden. Dat is ook hele idee achter klassen in isolatie.
Nee joh, klassen worden niet strikt gescheiden. Ideeën zijn niet de werkelijkheid.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_199166620
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 16:38 schreef fietsie het volgende:

[..]

Hier alles op 1 bult, in , uit, de pauzes, alles.
Ah kijk, dan komt de GGD er dus bij omdat heel duidelijk de regels zijn en ze bij de GGD er niet vanuit gaan dat scholen dat maar gewoon aan hun laars lappen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_199166627
quote:
7s.gif Op maandag 26 april 2021 17:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee joh, klassen worden niet strikt gescheiden. Ideeën zijn niet de werkelijkheid.
Hier toch echt wel. Goddank.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_199166634
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 17:13 schreef fietsie het volgende:

[..]

't Is een voebbelkind.
Dan komt die schoolbrede quarantaine gauw genoeg :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 26 april 2021 @ 17:43:43 #151
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199166637
-O- In quarentaine .. maar niet over nagedacht toen ik hier wegging ..dus nu te weinig eten in huis.. dus zo maar illegaal naar de super :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_199166645
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 17:42 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Hier toch echt wel. Goddank.
Ja maar dat betekent toch niet dat het overal zo is, en dat de papieren werkelijkheid de waarheid is?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_199166646
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 17:40 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Sporten om die reden alleen buiten :Y
Weer een N= 1 maar bij neefje zat de halve voetbalclub ook positief thuis. En dat zat niet allemaal bij elkaar in de klas of zelfs op school.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199166655
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 17:40 schreef fietsie het volgende:

[..]

Da's de theorie, die op dit mini schooltje hier iig zeker niet wordt toegepast.
Ik breng en haal iedere vrijdag de digitale piano, en dan loopt het zooitje ook gewoon vrij door de gang en van ruimte naar ruimte.
Ik zou me daar als ouder een paar maanden geleden al druk gemaakt over hebben. Overigens mogen wij als ouders ook absoluut de school niet in, ook niet om spullen te brengen en halen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_199166664
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 17:43 schreef Barreltje het volgende:
-O- In quarentaine .. maar niet over nagedacht toen ik hier wegging ..dus nu te weinig eten in huis.. dus zo maar illegaal naar de super :+
:o

Verhongeren zul je! o|O
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 26 april 2021 @ 17:46:18 #156
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199166679
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 17:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik zou me daar als ouder een paar maanden geleden al druk gemaakt over hebben. Overigens mogen wij als ouders ook absoluut de school niet in, ook niet om spullen te brengen en halen.
De overgrote meerderheid van ouders in dit dorp kan net hun naam schrijven, is corona ontkennend en vind het allemaal maar grote onzin. De eerste reactie in de school-appgroep was om te regelen dat kinderen uit de betreffende groep die in quarantaine zouden moeten speelafspraken maakten.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_199166684
Hier staan zelfs looproutes voor de kinderopvang, met bordjes per leeftijsgroep waar ze moeten wachten. Dus het is eerder raar van de school in kwestie dan van de GGD.
pi_199166698
quote:
7s.gif Op maandag 26 april 2021 17:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja maar dat betekent toch niet dat het overal zo is, en dat de papieren werkelijkheid de waarheid is?
Ik hoor veel ervaringen om me heen, in het echte leven en hier op fok, en wij zijn niet de uitzondering zeg maar. Dus als je je afvraagt hoe de GGD erbij komt dat een besmetting zich tot een klas kan beperken dan is het antwoord dat er een richtlijn is dat klassen niet gemengd mogen worden. Vandaar ook de langdurige bso-sluiting. Ben je mooi klaar mee als ouder als je school zo'n eenvoudige maatregel niet naleeft.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_199166705
quote:
7s.gif Op maandag 26 april 2021 17:46 schreef Candaasje het volgende:
Hier staan zelfs looproutes voor de kinderopvang, met bordjes per leeftijsgroep waar ze moeten wachten. Dus het is eerder raar van de school in kwestie dan van de GGD.
Mijn punt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 26 april 2021 @ 17:50:58 #160
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199166732
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 17:48 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik hoor veel ervaringen om me heen, in het echte leven en hier op fok, en wij zijn niet de uitzondering zeg maar. Dus als je je afvraagt hoe de GGD erbij komt dat een besmetting zich tot een klas kan beperken dan is het antwoord dat er een richtlijn is dat klassen niet gemengd mogen worden. Vandaar ook de langdurige bso-sluiting. Ben je mooi klaar mee als ouder als je school zo'n eenvoudige maatregel niet naleeft.
School organiseerde ook doodleuk de groep-8 "naar welke vervolg school gaat het kind" gesprekken in school, waarbij vrij in en uit gelopen kon en mocht worden.

Wij hebben de docent vriendelijk gevraagd dit gesprek buiten op de speelplaats op de picknickbank te voeren. Ze wist niet hoe er mee om te gaan.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_199166733
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 17:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik zou me daar als ouder een paar maanden geleden al druk gemaakt over hebben. Overigens mogen wij als ouders ook absoluut de school niet in, ook niet om spullen te brengen en halen.
Hier ook niet idd :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_199166802
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 17:50 schreef fietsie het volgende:

[..]

School organiseerde ook doodleuk de groep-8 "naar welke vervolg school gaat het kind" gesprekken in school, waarbij vrij in en uit gelopen kon en mocht worden.

Wij hebben de docent vriendelijk gevraagd dit gesprek buiten op de speelplaats op de picknickbank te voeren. Ze wist niet hoe er mee om te gaan.
Wauw. Wij voeren al een jaar de oudergesprekken digitaal.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 26 april 2021 @ 18:03:08 #163
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199166863
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 17:57 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Wauw. Wij voeren al een jaar de oudergesprekken digitaal.
Dat was al helemaal geen optie, er moesten allerlei papieren formulieren ingevuld worden (die vervolgens in web-formulieren online overgenomen gingen worden)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 26 april 2021 @ 18:13:46 #164
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199167004
Wonend in een dorp als dit is het echt niet raar hoor als je een tegenstander wordt van algemeen stemrecht :P :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_199167256
Even los van corona. Hoe werkt dat, zo'n school met maar drie lokalen? Fascinerend.
  maandag 26 april 2021 @ 18:34:18 #166
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199167311
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 18:31 schreef Myraela het volgende:
Even los van corona. Hoe werkt dat, zo'n school met maar drie lokalen? Fascinerend.
Groep 3 & 4 in een lokaal, groep 5 & 6 in een lokaal en groep 7 & 8 in een lokaal?
En groep 1 &2 in een bijgebouwtje.

Heb je 4 leerkrachten en wat ondersteuning nodig.

En voor jouw beeld: groep 7 & 8 samen is 16 kinderen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_199167325
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 18:31 schreef Myraela het volgende:
Even los van corona. Hoe werkt dat, zo'n school met maar drie lokalen? Fascinerend.
Gemengde klassen. Hebben wij ook, ondanks 9 lokalen; drie groepen 1/2, drie groepen 3/4/5, drie groepen 6/7/8.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_199167396
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 18:34 schreef fietsie het volgende:
Groep 3 & 4 in een lokaal, groep 5 & 6 in een lokaal en groep 7 & 8 in een lokaal?
En groep 1 &2 in een bijgebouwtje.

Heb je 4 leerkrachten en wat ondersteuning nodig.

En voor jouw beeld: groep 7 & 8 samen is 16 kinderen.
Ah cute! Ik zat ook in een gemengde klas groep 6/7 maar dat was dan totaal wel een vollere klas. Met groep 8 waren we wel met weinig, we hadden dan ook allemaal meerdere rollen bij de eindmusical want die waren voor veel grotere klassen gemaakt. :D

Maar 3 lokalen totaal is wel echt klein. Zie je daar in het algemeen wel voordelen van in, of is er gewoon geen echte andere keuze?
pi_199167639
Fietsie beschrijft mijn lagere school :Y

Onze klas was verreweg de grootste: 16 kinderen.
Klas erboven had er 9, klas eronder had er 7. Rest van de school ook ongeveer die getallen.

Nooit anders geweten dan dat je je klas deelde met een groep onder of boven je. Achteraf wel knap van de leraren, dat ze twee klassen op ieders niveau konden bedienen. Al hadden we toen natuurlijk nog geen ADHD, HS of hoogbegaafde kinderen :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199167782
Hier waren alleen de kleuterklassen gecombineerd. Verder ook altijd klassen van 30+ kinderen. Maarja er was ook maar 1 school in het dorp.
pi_199167799
Ik heb m'n basisschooltijd ook in een dorp gewoond waar ze precies genoeg kinderen maakten voor klassen van één niveau met ongeveer 25 kinderen. Superhandig, want dan heb je per leeftijdsgroep precies genoeg jongens voor een voetbalteam en precies genoeg meisjes voor een volleybalteam. _O-

alleen ben ik helemaal niet goed in volleybal en vind ik het ook niet leuk :')
pi_199167843
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 19:01 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb m'n basisschooltijd ook in een dorp gewoond waar ze precies genoeg kinderen maakten voor klassen van één niveau met ongeveer 25 kinderen. Superhandig, want dan heb je per leeftijdsgroep precies genoeg jongens voor een voetbalteam en precies genoeg meisjes voor een volleybalteam. _O-

alleen ben ik helemaal niet goed in volleybal en vind ik het ook niet leuk :')
Ging met mijn klas van 16 niet lukken: 5 jongens, 11 meiden :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199167859
Onze school is groot zat, ze zouden ook 8 klassen van hetzelfde niveau kunnen vullen, maar het is een bewuste keuze om dat niet te doen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 26 april 2021 @ 19:05:19 #174
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199167869
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 18:39 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ah cute! Ik zat ook in een gemengde klas groep 6/7 maar dat was dan totaal wel een vollere klas. Met groep 8 waren we wel met weinig, we hadden dan ook allemaal meerdere rollen bij de eindmusical want die waren voor veel grotere klassen gemaakt. :D

Maar 3 lokalen totaal is wel echt klein. Zie je daar in het algemeen wel voordelen van in, of is er gewoon geen echte andere keuze?
Meer kinderen zijn er gewoon niet, alleen de fundamentalistische indoctrinatie gezinnen vervoeren hun kinderen naar een daartoe ingerichte voorziening.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_199167882
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:52 schreef Clubsoda het volgende:
Nou voel ik me ook echt niet oud ofzo, maar bijna 40 is ook niet bepaald net uit het ei natuurlijk :+
Kuiken
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator / Redactie Sport maandag 26 april 2021 @ 19:06:09 #176
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199167883
Heb eigenlijk altijd in klassen van +-30kinderen gezeten. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_199167949
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 19:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Kuiken
oO< :*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_199167993
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 19:04 schreef Clubsoda het volgende:
Onze school is groot zat, ze zouden ook 8 klassen van hetzelfde niveau kunnen vullen, maar het is een bewuste keuze om dat niet te doen.
Montessori?

Ik heb groep 8 op een montessorischool gedaan. Leuk onderwijsconcept als het ook goed uitgevoerd wordt. (Ging daar een beetje mis. :') )
  maandag 26 april 2021 @ 19:13:27 #179
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199168021
Hier in het durp is de helft agrariër en de helft ongeveer hoogopgeleid bewust in dorp wonend.
Wij wonen er net naast :+

Zeer oldskool dorpsachtig qua samenwerking. In april vorig jaar werd er al een in een week tijd na opperen dat het handig zou zijn een tweetal extra loopbruggen aangelegd zodat iedereen netjes eenrichtingsverkeer op kan lopen en niemand komt binnen.
Men houdt het zeer chill qua leefbaarheid in combinatie met hartstikke netjes omgaan met virusrisico's.

Heel fijn _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199168085
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 19:11 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Montessori?

Ik heb groep 8 op een montessorischool gedaan. Leuk onderwijsconcept als het ook goed uitgevoerd wordt. (Ging daar een beetje mis. :') )
:Y Dalton en Jenaplan doen het dacht ik ook. Ik vind het echt supertof onderwijs, ik zou willen dat ik dat vroeger had. Mijn zoon is voortdurend na een uur klaar met zijn werk en heeft de afgelopen weken leren tekenen met perspectief (met verdwijnpunten enzo) en schrijft nu een werkstuk van 18 hoofdstukken over de geschiedenis van de auto. Tussendoor werd er van karton, flessendoppen, sateprikkers en een ballon een zelfrijdend autootje gefabriceerd. Ik zat me alleen maar te vervelen :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_199168144
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 19:13 schreef Molo het volgende:
Hier in het durp is de helft agrariër en de helft ongeveer hoogopgeleid bewust in dorp wonend.
Wij wonen er net naast :+

Zeer oldskool dorpsachtig qua samenwerking. In april vorig jaar werd er al een in een week tijd na opperen dat het handig zou zijn een tweetal extra loopbruggen aangelegd zodat iedereen netjes eenrichtingsverkeer op kan lopen en niemand komt binnen.
Men houdt het zeer chill qua leefbaarheid in combinatie met hartstikke netjes omgaan met virusrisico's.

Heel fijn _O_
Super fijn ^O^ Ook niets dan lof voor onze school, heldere communicatie, duidelijke en begrijpelijke regels maar toch alles voor de kinderen zo gewoon, plezierig en veilig mogelijk houden. Wel gewoon een sponsorloop, maar alle klassen na elkaar en geen ouders om aan te moedigen. Met de buitenleerdag hadden ze een springkussen geregeld voor het grut, kleine moeite, zeer blije kinderen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_199168166
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 19:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

:Y Dalton en Jenaplan doen het dacht ik ook. Ik vind het echt supertof onderwijs, ik zou willen dat ik dat vroeger had. Mijn zoon is voortdurend na een uur klaar met zijn werk en heeft de afgelopen weken leren tekenen met perspectief (met verdwijnpunten enzo) en schrijft nu een werkstuk van 18 hoofdstukken over de geschiedenis van de auto. Tussendoor werd er van karton, flessendoppen, sateprikkers en een ballon een zelfrijdend autootje gefabriceerd. Ik zat me alleen maar te vervelen :')
Wat leuk O+

Dat hadden wij dus totaal niet op onze slecht georganiseerde Montessorischool. Was zo verschrikkelijk stom eigenlijk :')
Ze hielden niet goed genoeg in de gaten of de kinderen allemaal wel hun taken ook echt deden, dus kinderen slaagden erin om verschrikkelijke achterstanden op te lopen. 2 weken voor de Citotoets zijn we ineens klassikaal werkwoordspelling gaan doen omdat de juf zich realiseerde dat een groot deel van de klas nog NOOIT werkwoordspelling had gedaan 8)7
Ik heb het grootste deel van groep 8 in het lokaal van groep 3-4-5 gezeten, om met de kinderen te lezen. Kind een bladzij, ik een bladzij.
Oh en toen scoorde er dus iemand 507 op haar Citotoets en iedereen helemaal verbaasd :o had niemand eerder echt gemerkt dat ze zó moeilijk leerde. |:( (Schooldirecteur en leerkracht zijn zich samen gaan verontschuldigen.) (Niet omdat het per se een ramp is om dat te scoren, vooral omdat ze aangepast werk had moeten krijgen ipv al die tijd aan te modderen maar niet op te vallen)
pi_199168315
Ja, dat is wel tamelijk onnozel ja :') Er is denk ik ook wel een hoop veranderd. Bij mijn zoon op school gaat een groot deel van de basisvakken digitaal (spelling en rekenen in ieder geval). Per blok staan er bijvoorbeeld toetsen gepland, waarbij de kennis van dat blok geëvalueerd wordt. En ze hebben ook allemaal tweemaal per jaar een citotoets, waarin achterstanden snel opgespoord worden. Maar het vraagt wel meer van leerkrachten denk ik, qua lesprogramma's maken en de kinderen goed in de gaten houden.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_199168368
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 19:29 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, dat is wel tamelijk onnozel ja :') Er is denk ik ook wel een hoop veranderd. Bij mijn zoon op school gaat een groot deel van de basisvakken digitaal (spelling en rekenen in ieder geval). Per blok staan er bijvoorbeeld toetsen gepland, waarbij de kennis van dat blok geëvalueerd wordt. En ze hebben ook allemaal tweemaal per jaar een citotoets, waarin achterstanden snel opgespoord worden. Maar het vraagt wel meer van leerkrachten denk ik, qua lesprogramma's maken en de kinderen goed in de gaten houden.
Dat klinkt wel alsof het dan wat makkelijker is om de kinderen in de gaten te houden. Wij maakten opdrachten uit kaartenbakken (een bak met spelling, een bak met woordenschat, een bak met rekenen, etc) waarin oefeningen op volgorde van moeilijkheidsgraad stonden. Het was de bedoeling dat je van voor naar achter door zo'n bak heen ging en X kaarten per week deed. De leerkracht keek dan in je schriftje of je inderdaad X taalkaarten had gedaan en X rekenkaarten enz. Maar je kwam er vrij makkelijk mee weg om wat niveaus terug te gaan en makkelijke kaarten opnieuw te doen. Of de antwoorden overschrijven van de antwoordenkaart uit de andere kaartenbak. Zo leer je voornamelijk om veel te schrijven :')
pi_199169305
Hebben jullie de docu 'Klassen' gezien?
Vond ik ook wel verhelderend (naast het feit dat het over 'waar je vandaan komt bepaalt je niveau principe) over hoe er les kán worden gegeven. Dat het ook zo samenhangt met de kwaliteit van de leerkrachten, niet alleen van de klasgrootte e.d.

Ik heb nog net het begin van Jenaplan onderwijs meegemaakt, en mijn kinderen gingen naar dezelfde school... toen was het volop Jenaplan. Erg fijn ^O^
pi_199169759
Ik heb op een Jenaplan gezeten. Maar voor die tijd al een heel vooruitstrevende school, ook binnen Jenaplan onderwijs. Meest epische school ooit O+

Maar alles staat of valt met de leerkrachten.

(En ik denk niet dat het per definitie bij iederéén past.)
pi_199169923
Onze school was traditioneel. En echt dorps. Leerkrachten hadden hun vaste groepen.
Alleen toen ik er naar school ging werd er wat gewisseld. Omdat men wel inzag dat het niet handig/leuk is als leerlingen bij hun vader in de klas komen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199170005
Ik heb op drie basisscholen gezeten. Ik vind het altijd zo schattig als ik m'n vriend hoor die zijn hele leven basisschooltijd op dezelfde school heeft gezeten. En mijn neefje en nichtje gaan nu ook naar die school, hebben juffen die hij en zijn zus ook hebben gehad en zitten in de klas bij de kinderen van de kinderen waarmee zij in de klas hebben gezeten. Ik vind dat soort dingen mooi.
pi_199170169
Ik heb ook 6 jaar op dezelfde lagere school gezeten, geen idee of er toen al dalton/jenaplan etc bestonden. Ik ging naar de christelijke lagere school en zeker niet naar de openbare of katholieke :D

Weer niet of de kleuterschool verbonden was aan de lagere school. De wijk waar wij woonden was echt in opbouw, dus steeds een andere locatie (kerk, noodgebouw, andere kerk en toen definitieve locatie
We have far more in common than that which devides us..
pi_199170200
Ik heb op 4 basisscholen gezeten, en maar één scholenwissel was vanwege verhuizing. Soepel. :')
pi_199170552
1 basisschool, met een non als schoolhoofd.

Nu 2 scholen voor 2 kinderen, 1 kind heeft al een andere school achter de rug.
Ik ben over beide huidige niet jubelend en de vorige was om redenen uitermate kut, al is dat om andere redenen misschien ook weer niet helemaal waar.

Ik ben geloof ik niet zo onder de indruk van wat ik meekrijg van basisonderwijs en het niveau van de mensen die erin werken.
Ongetwijfeld krijg je ook daar waar je voor betaalt, maar toch.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_199170591
Ik zat ook op 4 lagere scholen (en 1 kleuterschool)
1) dorpsschooltje, 'mijn' jaargang 11 kinderen, 2 lokalen, de juf deed klas 1,2,3, de meester deed 4,5,6
2) montessori
3/4) vlaardingen-oost; 3 kaaskopjes, ~15 turkjes, 1 saoudisch-arabische; school gericht op integratie van de (vers ingevlogen) turkjes: 1 dag/week Turkse les (niet-turkjes mochten dan vrij in het lege eigen klaslokaal knippen & plakken)
4/5/6) schipperschool; verbonden aan het schippersinternaat, maar bij gebrek aan veel schipperskinderen grotendeels bevolkt door gewone huiskinderen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_199171050
Ik zat op één basisschool. Een openbare, in een witte woonerfwijk. De meest standaard school aller tijden. Allemaal klassikaal, iedereen deed braaf hetzelfde. Alle staafjes netjes door het ronde gaatje geperst en klaargemaakt voor de middelbare school. Pech als je een vierkantje was en niet zo in het gaatje paste :+

Groetjes, een vierkantje.

(Mijn zusje vond het er geweldig, het kan verkeren. Wat een inside joke is want de school heette naar de schrijver van dit citaat :7 )
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_199171952
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:43 schreef Clubsoda het volgende:
het kan verkeren
Brederooooooooooooo :)
pi_199171975
"Mijn" Jenaplanschool was wel een Nederlands Hervormde. Voor mijn moeder 2 vliegen in 1 klap.
3 eigenlijk, want dichtbij. Alleen de Vleutenseweg oversteken.
pi_199171987
Waarom zaten sommigen van jullie op zoveel lagere/basisscholen :? Verhuizingen?
  maandag 26 april 2021 @ 22:28:48 #197
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199172058
Ik begon in de eerste klas (ja, pre-groep concept) met zijn tweetjes. En in de zesde klas, die toen ineens groep 8 heette, waren we wel met 8.

De leerkrachten waren oud-collega's van m'n moeder, en de school had 4 lokalen (incl gymzaal 5).
In de 6e klas kregen we, aanvullend op de toen in gebruik zijnde "moderne lesmethoden" ook in bruin papier gekafte reken- en taalboekjes om nog even een paar maandjes te stampen als voorbereiding op de middelbare..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 26 april 2021 @ 23:16:58 #198
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199172737
iedereen slaapt?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_199172761
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 23:16 schreef fietsie het volgende:
iedereen slaapt?
Ja. Ik post dit vanuit een droom.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199172869
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 23:16 schreef fietsie het volgende:
iedereen slaapt?
Net klaar met het loshalen van een kraag.
Zo wel lekker slapen
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 26 april 2021 @ 23:30:17 #201
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199172881
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 23:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Net klaar met het loshalen van een kraag.
Zo wel lekker slapen
Zat er een stuk in?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 26 april 2021 @ 23:50:50 #202
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199173033
*gaap*
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 26 april 2021 @ 23:57:02 #203
370431 drakin
vurig typje
pi_199173064
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 23:16 schreef fietsie het volgende:
iedereen slaapt?
ja
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_199173106
:s)
pi_199173335
:W
  dinsdag 27 april 2021 @ 05:34:25 #206
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199174051
:W
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_199174055
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 23:16 schreef fietsie het volgende:
iedereen slaapt?
Niet meer. Een of andere idioot rijdt al een uur loeihard door het dorp op en neer op een motor zonder uitlaat.
Die is in de war met Luilak. Op Koningsdag. 8)7
#klereherrie.
  dinsdag 27 april 2021 @ 05:56:31 #208
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199174066
Morguh!

Ik zat op 1 basisschool. Wij waren geloof ik de eerste groep ipv klas..
Ik had het lastig op school, pastte vooral niet bij de rest van de groep.. deels door de keuzes van mijn ouders deels door dat ik net iets slimmer was dan de gemiddelde leerling..
Uit de cito toets van mijn klas kwamen 2 VWO adviezen, en ik was er een van. 4 havo adviezen en de rest lbo of mavo..

En we zaten met 27 in de klas ofzo.. ik was een stille en brave leerling.. en waarschijnlijk verveelde ik me, want ik droomde vooral veel en vaak weg..

De school was een protestants christelijke basis school en we hadden zo'n 4 keer per jaar een kerkdienst denk ik.. ik vind de protestante kerk intrigerend en vooral erg LEEG want normaal gesproken ging ik naar een echt pronk en praal katholieke kerk :Y

Ik heb ooit nog een aanvaring gehad met een meester over het feit dat Maria niet heilig was.. hij werd er vooral HEEL boos over.. :o weird was dat..

Als binnenstad school in het Haagse hadden wij kinderen van allerlei pluimage in de klas.. een aantal Surinaams en Antilliaanse kinderen , af en toe een kind uit een vluchtelingen gezin maar vooral ook veel kinderen uit arbeidersgezinnen.. denk dat we toch ook wel 75 %wit waren ja..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_199174250
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 22:24 schreef Blues het volgende:
Waarom zaten sommigen van jullie op zoveel lagere/basisscholen :? Verhuizingen?
Bij mij wel allemaal verhuizingen, ja. Verder nooit van school hoeven wisselen.
pi_199174256
Leuk om te lezen, Barreltje en goedemorgen.

Mijn klas op de basisschool was 100% wit en we gingen met z'n zessen naar het vwo. Klas van 25 leerlingen of zo. Op het vwo zat er 1 Moluks-Nederlands meisje in onze klas.

Overigens heb ik nu op mijn werk ook 100% witte directe collega's... Er zijn een paar artsen van buitenlandse afkomst, iemand in de keuken uit Armenië en verder zie je eigenlijk alleen bij de schoonmaak mensen met een niet-Nederlandse afkomst. Qua diversiteit kunnen ze nog wel wat leren.

Zon en niet zo koud vanmorgen O+
Ik heb totaal niet het idee dat het vandaag Koningsdag zou zijn.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199174270
Het is nog niet eens Koningsdag 2020 geweest, in mijn hoofd. Ook geen idee wat ik vandaag ga doen. Wil wel van alles maar ja. Dus het voelt allemaal beetje zinloos.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_199174294
Goedemorgen :W

Hier ook niet echt een koningsdag gevoel.
Maar wel handig die vrije dag :D nu kunnen we ook vandaag bier bezorgen.
  dinsdag 27 april 2021 @ 08:03:26 #213
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199174374
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 07:41 schreef Isabeau het volgende:
Leuk om te lezen, Barreltje en goedemorgen.

Mijn klas op de basisschool was 100% wit en we gingen met z'n zessen naar het vwo. Klas van 25 leerlingen of zo. Op het vwo zat er 1 Moluks-Nederlands meisje in onze klas.

Overigens heb ik nu op mijn werk ook 100% witte directe collega's... Er zijn een paar artsen van buitenlandse afkomst, iemand in de keuken uit Armenië en verder zie je eigenlijk alleen bij de schoonmaak mensen met een niet-Nederlandse afkomst. Qua diversiteit kunnen ze nog wel wat leren.

Zon en niet zo koud vanmorgen O+
Ik heb totaal niet het idee dat het vandaag Koningsdag zou zijn.
Mijn werk is wel flink divers.. dat werkt ook wel zo in een internationaal bedrijf denk ik..

Een van de eiland bazen komt uit Gabon, een uit UK en een uit thuisland.. verder wat Fransen, wat Aziaten en inderdaad ook een aantal uit Afrika.. het is bij ons inmiddels wel de normaalste zaak eigenlijk.. ik vind het ook erg dijn dat er in thuisland ook echt wel een grotere mix is tussen mannen en vrouwen, dat was in NL echt veel minder zo..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 27 april 2021 @ 08:04:06 #214
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199174377
En koningsdag.. skypen met vrienden met ondertussen wijn Kaasjes en worst ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_199174402
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 08:03 schreef Barreltje het volgende:

Mijn werk is wel flink divers.. dat werkt ook wel zo in een internationaal bedrijf denk ik..

Een van de eiland bazen komt uit Gabon, een uit UK en een uit thuisland.. verder wat Fransen, wat Aziaten en inderdaad ook een aantal uit Afrika.. het is bij ons inmiddels wel de normaalste zaak eigenlijk.. ik vind het ook erg dijn dat er in thuisland ook echt wel een grotere mix is tussen mannen en vrouwen, dat was in NL echt veel minder zo..
Oh ja, ik kan me goed voorstellen dat je het prettig vindt dat de man-vrouw verhouding niet zo scheef meer is.
En het lijkt me heerlijk om gewoon in een wat diverser team te werken.

Ik ga slapen op Koningsdag en verder eigenlijk geen plannen :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 april 2021 @ 08:28:56 #216
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199174608
Hartelijk Willie!
Ik ga vanmorgen en deel van de middag achterstallige admin en huishouden doen.
Vanmiddag naar de stamkroeg, waar een BBQ staat en daar eten afhalen. :7

Toch een beetje verbrand gisteren...
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_199174956
Vooruit: een doodnormale overbevolkte gemeentelijke lagere school in Moerwijk, een nieuwbouwwijk in ‘s Gravenhage. In de zesde klas werd uit 4 of 5 parallelklassen een Voorbereidingsklas gevormd om toelatingsexamen te doen voor de hbs.
Alleen werd de meester langdurig ziek. ( die ik later tegenkwam als patiënt in het azu , Utrecht 8)7 )
En ik zakte. Op de Haagse scholen zaten Indo kinderen, en ook onderwijzend personeel. De hockeyclub had best veel Indo leden. Dat was altijd saté maken voor de feestjes en toernooien.

Ondanks de beperkingen: een vrolijke en Oranje Koningsdag voor iedereen.🇳🇱
Hebben wij sinds vorig jaar een vlag en geén wimpel.
Straks een aubade voor de deur.
pi_199174972
Mogge! Fijne Koningsdag

Hoop dat dit nergens voor nodig is
Noodverordening in Arnhem uit vrees voor rellen: supporters van NEC en Twente en 'coronademonstranten' zouden naar stad willen komen

https://www.gelderlander.(...)llen-komen~a2515d1a/
We have far more in common than that which devides us..
pi_199174983
@Barreltje wat is nou thuisland? Hier in Nederland of daar?
Opvallend dat daar een grotere mix man/vrouw is! Is het de werkgever? of het land wat het verschil maakt? Of toeval?
pi_199174995
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 22:24 schreef Blues het volgende:
Waarom zaten sommigen van jullie op zoveel lagere/basisscholen :? Verhuizingen?
Eerste basisschool was dorpsschool, beetje zoals Clubsoda zegt alle staafjes door ronde gaatjes en pech als je vierkant bent. Mijn ouders hebben me er 4 jaar lang met geweld naar toe moeten krijgen, want ik vond het er vreselijk. School stelde uiteindelijk voor om me in een klap 2 klassen over te laten slaan dan maar (was de enige aanpassing die ze konden/wilden), toen was de maat vol en ben ik naar een andere school gegaan, verderop in het grotere dorp. Dat was een succes, daar werkten ze wel met onderwijs op maat. Was een openbare school met uit ieder land van voormalig Joegoslavië wel een kind + Irak, Polen, ...... Zat ook een jochie met Downsyndroom daar, was allemaal goed. O+
Toen verhuisd. Broertje ging naar de ene school en ik naar de andere, want als we samen naar die ene school zouden zijn gegaan hadden we bij elkaar in de klas gezeten (montessori: groep 6-7-8) en dat was niet handig. School waar ik terechtkwam stond middenin een villawijk, ik had geen merkkleding en kon geen hockey en al gauw concludeerden de kinderen daar dat ik stonk. Toen toch maar naar de school van broertje gegaan, was net zomin een succes (want slecht georganiseerde Montessori) maar het was het laatste halfjaar dus uitzingen maar.
  dinsdag 27 april 2021 @ 09:19:07 #221
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199175025
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 07:41 schreef Isabeau het volgende:
Leuk om te lezen, Barreltje en goedemorgen.

Mijn klas op de basisschool was 100% wit en we gingen met z'n zessen naar het vwo. Klas van 25 leerlingen of zo. Op het vwo zat er 1 Moluks-Nederlands meisje in onze klas.

Overigens heb ik nu op mijn werk ook 100% witte directe collega's... Er zijn een paar artsen van buitenlandse afkomst, iemand in de keuken uit Armenië en verder zie je eigenlijk alleen bij de schoonmaak mensen met een niet-Nederlandse afkomst. Qua diversiteit kunnen ze nog wel wat leren.

Zon en niet zo koud vanmorgen O+
Ik heb totaal niet het idee dat het vandaag Koningsdag zou zijn.
Herkenbaar wel qua werken in de zorg.

Mijn basisschool heel divers, veel Surinamers, wat midden oosten, zuid Europeanen, oost Europeanen, Turken, Marokkanen, diverse Nederlanders qua rijk, tokkie, kamper en arbeiders. Laatste categorie was ik.

Tijdens mijn studie ineens: wit en vrouw.

Tijdens werken in de zorg: wit en vrouw. Lukte ook in de binnenstad van Den Haag en Rotterdam vrijwel nooit om beetje diversiteit te krijgen in teams.
Kleur/afkomst boeit mij geen zak waar je vandaan komt, beetje mix man/vrouw wel sowieso gewenst. Maar lukte ook nooit echt lekker.
En ik vind het dus heel vervelend werken in een women only team. Niet mijn ding.

Nu: de hemel. Van álles wat in huis en fijne verdeling man/vrouwen. Wat ons bindt is zorg, ICT én humor *O*
En dat is drie miljard miljaar keer fijner werken _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199175030
En @fietsie ik sliep toen allang. Vanochtend gewoon 6:20 op om te gaan sporten. 8-)

Vanmiddag op bezoek bij broertje. Eerste keer dat hij kookt ipv dat ik voor ons tweeën eten maak. Hij heeft gezegd een ovenschotel te gaan maken. Ik ben erg benieuwd. :D
  dinsdag 27 april 2021 @ 09:22:03 #223
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199175055
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 09:12 schreef AnneX het volgende:
@:Barreltje wat is nou thuisland? Hier in Nederland of daar?
Opvallend dat daar een grotere mix man/vrouw is! Is het de werkgever? of het land wat het verschil maakt? Of toeval?
Nederland is Nederland.
Ik noem het hier thuisland.. das makkelijker
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_199175129
Waaaarom beginnen bouwvakkers hun werk altijd met iets lawaaiigs?
En WAAAAAROM om 7 uur op steigers timmeren op Koningsdag. Klootviolen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_199175200
Hier vandaag laatste dagje op de camping. Dus lekker van de zon genieten en op den duur maar eens de tent inpakken.

Verder doen we zelf al jaren niks met koningsdag. Maar voor neefje is het wel jammer dat er geen rommelmarkten zijn enzo, als kind is dat wel leuk.

Basisschool was zeer divers, hogeschool ook best redelijk, (vooral onze groep dan, wij waren de eerste lichting met 50% vrouw). Mbo wit en vrouw, universiteit ook heel erg wit en 85% van onze richting vrouw. (Professoren/docenten dan eerder 60/40 man/vrouw binnen onze richting, maar over de gehele uni veel meer mannen.


Over man/ vrouw gesproken;

Mijn vriend werd deze week gefeliciteerd met zijn 'vrouwtje' (weliswaar door een tante die het met een knipoog zou zeggen hoor, maar wel zelf in een wat traditionelere rolverdeling leeft) en mijn schoonmoeder maakte de opmerking dat wij vrouwen er toch zijn voor het schoonmaken.

:')

(Ik heb verder lieve schoonouders hoor, maar bij dat laatste keek mijn vriend zijn moeder ook echt verbaasd aan gevolgd door een verontwaardigd 'hoezo?!' )

Goed, tijd voor ontbijt. Eens uit mijn slaapzak kruipen.
  dinsdag 27 april 2021 @ 09:56:13 #226
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199175378
Opgegroeid in een nieuwbouw dorp met keuze uit 5 basisscholen ofzo. Maar wij gingen gewoon naar de dichtstbijzijnde.
Ik was de eerste leerling van de school hoorde ik ieder jaar weer van die lieve juf Toos als ik de klassen rond mocht O+

Was echt een kinderdorp en de scholen barsten uit hun voegen. Laatste jaren nog in een noodgebouw gezeten omdat de ruimte op was.

Wel leuk is dat de kinderen van mijn zus nu ook gaan en die hebben nog enkele leraren van ons van vroeger.

Echt een heerlijke tijd gehad daar op school en waar we woonden. Echt overal kinderen om mee te spelen.
  dinsdag 27 april 2021 @ 09:56:50 #227
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199175389
Oh ja, net tompouce opgehaald *O*
pi_199175431
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 09:56 schreef gcjoel het volgende:
Oh ja, net tompouce opgehaald *O*
#viesdik


Goedemorgen all :*

Ik zat ook in 'n combi 6/7/8 klas, en dan waren we nog maar met z'n 17-en :')
pi_199175470
1 basisschool met 1 klasgenoot die turks leek, maar gewoon een harige Hollander bleek *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 27 april 2021 @ 10:07:06 #230
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199175513
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 09:32 schreef Vanyel het volgende:
Waaaarom beginnen bouwvakkers hun werk altijd met iets lawaaiigs?
En WAAAAAROM om 7 uur op steigers timmeren op Koningsdag. Klootviolen.
Republikeinen?

Ik blijk een collega te hebben die zo anti koningshuis is, dat hij vandaag doorwerkt uit protest. Hij erkent ook de feestdag niet _O- _O- _O-

Lekkere eigenwijze drol, mooi wel :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199175594
Mooi schmooi.
Ik had verdomme willen uitslapen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_199175614
Voor mij is 30 april nog altijd Koninginnedag :7 Juliana nog (enigszins) als koningin meegemaakt, dan krijg je dat. Blijf 27 april een rare datum vinden en WimLex had gewoon de traditie moeten vasttimmeren en het op de 30e moeten houden. Want Amalia zal het in de toekomst vast ook niet naar 7 december verplaatsen /rant

Maar vandaag wel vrij, dadelijk met oranjetompouche voor de buis en vanmiddag met kleedje richting picknickmand en vrienden ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199175618
Nadat ze me vakkundig wakker hadden getrommeld, gingen ze uiteraard verder met stillere werkzaamheden. Zoals ze dat al maanden en maanden doen, op al mijn vrije (en werk-, maar da's minder erg) dagen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_199175625
Ik hoop dat Amalia teruggaat naar de 30e. Enige kloppende dag.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_199175649
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 09:56 schreef gcjoel het volgende:
Oh ja, net tompouce opgehaald *O*
Oranjeboks :9
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 27 april 2021 @ 10:16:55 #236
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199175651
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 09:59 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

#viesdik


Goedemorgen all :*

Ik zat ook in 'n combi 6/7/8 klas, en dan waren we nog maar met z'n 17-en :')
Ja :9
pi_199175653
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:15 schreef Vanyel het volgende:
Ik hoop dat Amalia teruggaat naar de 30e. Enige kloppende dag.
Dit O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199175661
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:07 schreef Molo het volgende:

[..]

Republikeinen?

Ik blijk een collega te hebben die zo anti koningshuis is, dat hij vandaag doorwerkt uit protest. Hij erkent ook de feestdag niet _O- _O- _O-

Lekkere eigenwijze drol, mooi wel :D
Bwehehehehe.

Inmiddels is hier ook een klussende buurman ontwaakt. Mooi na tienen, netjes.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199175667
Het interesseert met allemaal echt heel weinig, vrije dag = vrije dag *O*

Ik mocht slapen tot half 8 O+ De boodschappen zijn weer binnen, en we hebben al de afhaalrij van de bakker getrotseerd voor een tompouce, donut (al op) en muffin (half op). Zometeen wordt het jongmens opgehaald door zijn vader om zijn versgebakken zusje te knuffelen en dan gaan wij een beetje klussen en in de tuin werken. Ik hoef ook al niet te koken vanavond want dat deden we gisteren al. Wat een dag O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 27 april 2021 @ 10:21:41 #240
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199175704
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
1 basisschool met 1 klasgenoot die turks leek, maar gewoon een harige Hollander bleek *O*
_O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_199175793
Hier ook uitslapen en er staat nu een sodabrood met rozijntjes, abrikozen en bruin bier in de oven. Vanmiddag wandelen.
  dinsdag 27 april 2021 @ 10:44:44 #242
63722 z80
I fink you freaky
pi_199175945
Mok koffie 1 reeds op. Nu bezig met mok nummer 2. Zo wat brood er achteraan stoppen.
Verder nog geen plannen of zin in iets. Avondeten staat wel vast. Zeebaars uit de oven.

En Duitse bedrijven 8)7 . Vraag voor een prijsopgave en of ze tijd hebben mer mail. Geen antwoord. Bel er achteraan, we hebben het druk maar uiterlijk morgen bericht. Niet dus.
Gistermiddag een ander bedrijf gemaild. Deze stuurt netjes een bevestiging en belt eind van de middag terug.
Komt met de vraag of ik dit reeds aan de verzekering gemeld heb???? Hoezo is toch geen waterleiding???
Blijkt dat dit in veel gevallen wel onder de woningverzekering valt, alleen heel ver weg gemoffeld in de voorwaarden volgend dit bedrijf. Dit had bedrijf nummer 1 ook wel direct mogen melden.
Toch maar even de verzekering gemaild. En weer wachten. Kan de zooi wel mooi drogen. En heb ik het geluk van het hebben van een dubbelde badkamer.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_199175965
Beetje uitgeslapen wat gerommeld in huis. Nu met oranje shirt aan op de bank w/

En graag terug naar 30 april, 27e zit zo niet in mijn systeem. En Juliana is voor mij ook nog koningin (#oud).

Zag op instagram dat de Streamers met een delegatie in hun oude bus onderweg zijn naar Eindhoven. De tompouce staat klaar. (Dingen waren alleen te koop per 4 in de supermarkt, de bakker in de buurt had ze gisteren niet meer).

Mochten hier mensen uit 1961 zijn, die kunnen nu ook een vaccinatie afspraak maken.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 27 april 2021 @ 10:50:10 #244
63722 z80
I fink you freaky
pi_199176015
Volgens de Duitse berichten kan iedereen die dat wil vanaf juni een afspraak maken voor een vaccinatie. Ja een afspraak. Wanneer de oproep dan komt durft niemand te zeggen. Zeker niet met de aanhoudende tekorten in NRW. Gaat dus weer lekker.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 27 april 2021 @ 10:52:13 #245
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199176040
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:15 schreef Vanyel het volgende:
Ik hoop dat Amalia teruggaat naar de 30e. Enige kloppende dag.
Check!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199176066
De toeter aubade vanmorgen verliep wel goed door twee mensen, die al een jaar vrijwel niet geblazen hebben, omdat de muziekvereniging stopte.
De vlaggen wapperden, de buurtgenoten stonden er in een voorzichtig zonnetje.
En de Oranjevereniging kwam huis aan huis in het hele dorp 4 tompoucen uitdelen. (800 huishoudens]🇳🇱
pi_199176094
Picknick straks is met een halve Republikein. Dus maar even in mijn verkleedkist gedoken en de toon gezet :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 27 april 2021 @ 10:56:57 #248
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199176102
Man en kind hadden hier de een na laatste set tompoezen van de bakker.
Na anderhalf uur in de rij staan :D

Die was om 10 uur dus gewoon uitverkocht :o :D

Volgend jaar maar met de buurt een grootbestelling doen om zeker te zijn ervan. Damn

Holtkamp _O_ O+ :9~
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:23:45 #249
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199176503
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:56 schreef Molo het volgende:
Man en kind hadden hier de een na laatste set tompoezen van de bakker.
Na anderhalf uur in de rij staan :D

Die was om 10 uur dus gewoon uitverkocht :o :D

Volgend jaar maar met de buurt een grootbestelling doen om zeker te zijn ervan. Damn

Holtkamp _O_ O+ :9~
Wij stonden vorig jaar ook in een gruwelijk lange rij bij onze bakker. Nu vooraf besteld en betaald dan mocht je naar een ander loket om af te halen en daar was geen rij *O*
pi_199176776
Wij gaan straks op food rally.
Gisteren kregen we de route.. via kleine weggetjes en karrepaden :D 3,5 uur rijden en tussendoor 4 gerechten bij mooie locaties beetje op sjiek uitgeserveerd krijgen. We lazen dat er een film- en fotoploeg bij zit :o _O-
We maken een verslagje.

@Tele6 nare schoolervaringen :{ rest ook gelezen, interessant altijd!
Wij hadden 1 juf uit Suriname. Verder een witte school qua kinderen. Later in jaren 90 veel internationaler toen mijn kinderen op diezelfde school zaten.
Mijn herinneringen aan school zijn prima, denk ik.. ik heb er niet veel herinneringen aan. Overigens ook niet aan mijn middelbare schooltijd en stage.. zat een beetje in een soort mistige wereld. Megadromerig. Heel gek.
Ik las daar laatste een artikel over, dat er kinderen zijn die niet 'aan' staan of onderprikkeld worden/zijn? Of dingen blocken.. geen idee maar ik heb niet heel veel aktieve herinneringen aan vroegah. 8)7

Op werk bij mij in het klein streekzkh is het idd nogal wit allemaal. Ook de meeste artsen. overigens hebben wij van de 10 internisten nog maar 2 mannen.
En net als bij Isa bij de verschillende schoonmaakgroepen wel mensen van andere kom-af.
Toen ik in het VUmc werkte was het op alle vlakken wel veel internationaler.

[ Bericht 7% gewijzigd door Blues op 27-04-2021 11:42:52 ]
pi_199176823
Oh en ik plande op het werk afgelopen weken een aantal afspraken in voor 30 april in en er zei steeds eens stemmetje in mijn hoofd: dat is koninginnedag. En de wat oudere patiënten maakten er ook bijna allemaal een opmerking over :D
pi_199176838
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:37 schreef Blues het volgende:
Wij gaan straks op food rally.
Gisteren kregen we de route.. via kleine weggetjes en karrepaden :D 3,5 uur rijden en tussendoor 4 gerechten bij mooie locaties beetje op sjiek uitgeserveerd krijgen. We lazen dat er een film- en fotoploeg bij zit :o _O-
We maken een verslagje.

@:Tele6 nare schoolervaringen :{ rest ook gelezen, interessant altijd!

Op werk bij mij in het klein streekzkh is het idd nogal wit allemaal. Ook de meeste artsen. overigens hebben wij van de 10 internisten nog maar 2 mannen.
En net als bij Isa bij de verschillende schoonmaakgroepen wel mensen van andere kom-af.
Toen ik in het VUmc werkte was het op alle vlakken wel veel internationaler.
:Y AMC nog veel meer trouwens. Het verschil in patiëntenpopulatie tussen die 8 kilometer is bizar.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:41:44 #253
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199176851
Ik had gister kutdag:
- werkdiagnose schoonpa is twee gebroken ribben en daar waar 1 rib door t longvlies piept een gezwel; goed- of kwaadaardig gaan ze donderdag voor biopten en dan 5 dagen wachten op uitslag en eventueel daarna een spect.
- schoonma kwam avondeten ivm niet alleen willen zijn na dit verhaal en vroeg mij auto te tanken ; auto schakelde kut en bij insteken in benzine station hoorde ik een onderdeel op het asfalt kletteren
- ik kon niet slapen en heb tot na 3.00 tv gekeken dus nu brak
- alleen thuis want dat dames houden oma gezelschap
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_199176873
Klinkt inderdaad als een kutdag Fiets ;( Sterkte.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199176901
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:41 schreef fietsie het volgende:
Ik had gister kutdag:
- werkdiagnose schoonpa is twee gebroken ribben en daar waar 1 rib door t longvlies piept een gezwel; goed- of kwaadaardig gaan ze donderdag voor biopten en dan 5 dagen wachten op uitslag en eventueel daarna een spect.
- schoonma kwam avondeten ivm niet alleen willen zijn na dit verhaal en vroeg mij auto te tanken ; auto schakelde kut en bij insteken in benzine station hoorde ik een onderdeel op het asfalt kletteren
- ik kon niet slapen en heb tot na 3.00 tv gekeken dus nu brak
- alleen thuis want dat dames houden oma gezelschap
Jezus -O- Spannend en naar :*
pi_199176906
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:40 schreef Clubsoda het volgende:

:Y AMC nog veel meer trouwens. Het verschil in patiëntenpopulatie tussen die 8 kilometer is bizar.
Ja idd dat viel me ook op toen ik daar die ICT cursussen deed.
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:47:46 #257
370431 drakin
vurig typje
pi_199176969
@fietsie sterkte! Dat is geen leuk bericht en iets anders dan longontsteking.
Maar hoe komt hij nou aan 2 gebroken ribben?

Verder sla ik vandaag ook over, 30 april mag ik hoop ik wel weer naar buiten, dan was er toch iets?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:52:09 #258
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199177068
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:47 schreef drakin het volgende:

Maar hoe komt hij nou aan 2 gebroken ribben?

Op 2e kerstdag gevallen, naar HAP geweest (na telefonische vooranalyse). HA daar vond foto onnodig: "gekneusd, rustig aan doen."
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator dinsdag 27 april 2021 @ 11:52:23 #259
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199177072
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:41 schreef fietsie het volgende:
Ik had gister kutdag:
- werkdiagnose schoonpa is twee gebroken ribben en daar waar 1 rib door t longvlies piept een gezwel; goed- of kwaadaardig gaan ze donderdag voor biopten en dan 5 dagen wachten op uitslag en eventueel daarna een spect.
- schoonma kwam avondeten ivm niet alleen willen zijn na dit verhaal en vroeg mij auto te tanken ; auto schakelde kut en bij insteken in benzine station hoorde ik een onderdeel op het asfalt kletteren
- ik kon niet slapen en heb tot na 3.00 tv gekeken dus nu brak
- alleen thuis want dat dames houden oma gezelschap
Ik ken niets zinniger zeggen als "het kan alleen nog maar beter worden" -O-

Matig. Hopen dat het goedaardig is en allemaal goed operabel.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:53:31 #260
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199177083
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:44 schreef Blues het volgende:

[..]

Jezus -O- Spannend en naar :*
Ja, gezien vorm, plaats en helderheid op de foto spannend ja.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:54:51 #261
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199177098
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik ken niets zinniger zeggen als "het kan alleen nog maar beter worden" -O-

Matig. Hopen dat het goedaardig is en allemaal goed operabel.
Ja het vingertopje van een wegenwacht handschoen om het bol-gewricht en een tweede handschoentje om de schakel-arm geknoopt maakten het mogelijk de garage te bereiken met 3x schakelen. :P Veel vaker had ook niet gemoeten.
Maar dat bedoelde je vast niet :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator dinsdag 27 april 2021 @ 11:55:26 #262
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199177106
Gebroken rib of gekneusd maakt eigenlijk niet heel veel verschil voor herstel toch?

Maar kan tumor ontstaan zijn door rib die door long heeft staan pulken?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_199177133
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
Picknick straks is met een halve Republikein. Dus maar even in mijn verkleedkist gedoken en de toon gezet :+
[ afbeelding ]
_O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_199177153
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:56 schreef Molo het volgende:
Man en kind hadden hier de een na laatste set tompoezen van de bakker.
Na anderhalf uur in de rij staan :D

Die was om 10 uur dus gewoon uitverkocht :o :D

Volgend jaar maar met de buurt een grootbestelling doen om zeker te zijn ervan. Damn

Holtkamp _O_ O+ :9~
Ik zag daar een filmpje van op Facebook volgens mij :D Van de rij bij Holtkamp ergens in het Westland :+ Die was best lang :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:58:50 #265
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199177165
Wij hebben gister was opgehaald, bij de Jumbo gingen de dozen tompoucen in stapels mee. Wel bijzonder , te bedenken dat die mensen maar 1 volwassene thuis gingen ontvangen vandaag.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:59:06 #266
370431 drakin
vurig typje
pi_199177174
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:52 schreef fietsie het volgende:

[..]

Op 2e kerstdag gevallen, naar HAP geweest (na telefonische vooranalyse). HA daar vond foto onnodig: "gekneusd, rustig aan doen."
En intussen 4 maanden mee doorgelopen, wat een kut ha -O-
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_199177189
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:41 schreef fietsie het volgende:
Ik had gister kutdag:
- werkdiagnose schoonpa is twee gebroken ribben en daar waar 1 rib door t longvlies piept een gezwel; goed- of kwaadaardig gaan ze donderdag voor biopten en dan 5 dagen wachten op uitslag en eventueel daarna een spect.
- schoonma kwam avondeten ivm niet alleen willen zijn na dit verhaal en vroeg mij auto te tanken ; auto schakelde kut en bij insteken in benzine station hoorde ik een onderdeel op het asfalt kletteren
- ik kon niet slapen en heb tot na 3.00 tv gekeken dus nu brak
- alleen thuis want dat dames houden oma gezelschap
Dat is idd een kutdag -O- Sterkte.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 27 april 2021 @ 12:00:12 #268
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199177201
Thnx @ all
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_199177221
Ik ben nog een beetje aan het werk maar. G is toch weg, mini-G is aan het gamen en mijn hoofd zit vol met werkgedachten ondanks mijn bollenfotografie-actie van gisteravond O+ Voor het eerst in drie maanden de camera beet gehad _O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 27 april 2021 @ 12:02:45 #270
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199177247
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:01 schreef PdeHoog het volgende:
Ik ben nog een beetje aan het werk maar. G is toch weg, mini-G is aan het gamen en mijn hoofd zit vol met werkgedachten ondanks mijn bollenfotografie-actie van gisteravond O+ Voor het eerst in drie maanden de camera beet gehad _O-
Jij doet een avond billenfotografie en -toch- zit je hoofd bij werk???
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_199177293
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:02 schreef fietsie het volgende:

[..]

Jij doet een avond billenfotografie en -toch- zit je hoofd bij werk???
Was het billenfotografie geweest, dan had ik vermoedelijk nu naar de foto's zitten kijken al een paar uur :P Maar met bollen heb ik dat niet zo :+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_199177600
Wat een rot nieuws @fietsie. En wat moet hij een pijn gehad gebben de afgelopen maanden.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 27 april 2021 @ 12:26:49 #273
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_199177696
Sterkte Fietsie.
  dinsdag 27 april 2021 @ 12:30:42 #274
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199177768
Iig mag ie donderdag met zuurstof naar huis ipv 5 dagen zinloos wachten in een ziekenhuisbed, zittend op een plastic zak. Dat is het 'goede nieuws' van vanmorgen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_199178066
:* fiets
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 april 2021 @ 13:05:19 #276
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199178326
Sterkte Fiets
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_199178546
Bah, @fietsie wat een gedoe. En zo’n toevalsbevinding is onrustmakend, inderdaad.

Ieder een tompouce gegeten, nog twee te gaan.
De zelfgekochte oranje soezen stellen wij uit naar morgen.
  dinsdag 27 april 2021 @ 13:33:16 #278
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199178653
Sterkte Fietsie :*

Wij lanterfanten wat. We hebben wel een lichtplan voor in de tuin gemaakt. Nu nog beslissen van welke lampenleverancier we de boel gaan aanschaffen. J heeft drang om iets te doen dus hij is met zware dingen aan het slepen buiten. Ik kreeg de opdracht om lang te douchen O+ Straks gaan de de auto laten wassen en naar Subway. Lekker wel zo'n dagje.
Spoilers!
pi_199178673
Sterkte fiets :* met recht een kutdag.
pi_199178761
Ben benieuw naar jullie food rally, Blues.
Kennissen in de regio had ik getipt. Nee, in de auto wordt niet gegeten. :7

Wie de film De beentjes van Sint-Hildegard niet heeft gezien, het is echt wel vermakelijk.
Vanavond npo1.

#Gedda 😎
pi_199178775
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 13:43 schreef AnneX het volgende:
Ben benieuw naar jullie food tournee, Blues.
Kennissen in de regio had ik getipt. Nee, in de auto wordt niet gegeten. :7

Wie de film De beentjes van Sint-Hildegard niet heeft gezien, het is echt wel vermakelijk.
Vanavond npo1.

#Gedda 😎
Ik heb m nog niet gezien, maar wel gehoord dat die geweldig is. Komend weekend maar kijken
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 27 april 2021 @ 14:03:36 #282
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199178974
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:53 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ja, gezien vorm, plaats en helderheid op de foto spannend ja.
Zo, dat klinkt niet mis. Hope for the best
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 27 april 2021 @ 14:04:07 #283
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199178984
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:58 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik zag daar een filmpje van op Facebook volgens mij :D Van de rij bij Holtkamp ergens in het Westland :+ Die was best lang :D
Si!

Briljante tompoezen hebben ze daar, lekkerste ever :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199179161
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:41 schreef fietsie het volgende:
Ik had gister kutdag:
- werkdiagnose schoonpa is twee gebroken ribben en daar waar 1 rib door t longvlies piept een gezwel; goed- of kwaadaardig gaan ze donderdag voor biopten en dan 5 dagen wachten op uitslag en eventueel daarna een spect.
- schoonma kwam avondeten ivm niet alleen willen zijn na dit verhaal en vroeg mij auto te tanken ; auto schakelde kut en bij insteken in benzine station hoorde ik een onderdeel op het asfalt kletteren
- ik kon niet slapen en heb tot na 3.00 tv gekeken dus nu brak
- alleen thuis want dat dames houden oma gezelschap
:*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_199179183
Wij hadden oranje tompoucen uit Limburg :P Mijn tante had zin om een stukje te rijden :D en is ze in Limburg gaan halen. Half slagroom half banketbakkersroom. Bovenkant was gemaakt met sinaasappel :9
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 27 april 2021 @ 15:12:56 #286
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199179867
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_199180128
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_199180357
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 april 2021 15:30 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Noem je 'm Willem? O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_199180438
Ah wat schattig, nog maar heel jong zeker?

Net gelachen, er is hier een flinke demonstratie tegen de regering aan de gag, op de Markt (binnenstad, vlak bij de Eusebiuskerk. Lees ik net op fb dat iemand wat demonstranten was tegengekomen gekomen op het marktplein (op de geitenkamp, 4 km verder, bult op _O- ). Ze vroegen waar de demonstratie was. meneer heeft ze naar Rozendaal gestuurd, nog een paar flinke heuvels op _O-
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 27 april 2021 @ 16:14:56 #290
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199180604
Wij hadden de oestertocht. Wat een lekker weer en feestje was dat O+
En ik lustte de meeste ook, maar krijg nog steeds de kriebels van het idee _O-
  Moderator dinsdag 27 april 2021 @ 16:56:27 #291
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199181111
Straks even hamburgers maken. Lekker makkelijk eten.

Even bij vrienden geweest om iets te brengen. En schijnbaar hebben we een tulpenveld net iets buiten het dorp. Die ligt perfect voor een zonsondergang en staat volop in bloei. Vanavond maar terug.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_199181410
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 15:53 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Noem je 'm Willem? O+
Willemien :Y
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_199181526
Lekker gewandeld in de Peel vandaag. Wel veel mensen op pad, wat natuurlijk helemaal niet gek is.
pi_199181755
Wat een heerlijk weer O+
Het is ook wel druk overal met kinderen op kleedjes en ook gewoon mensen die buiten elkaar opzoeken.
  dinsdag 27 april 2021 @ 17:54:54 #295
63722 z80
I fink you freaky
pi_199181761
Gister op sandalen blijkbaar 2 balen gelopen, waarvan 1 doorgeprikt en de anders is vanzelf stuk gegaan. Dus vandaag geen lopen.
In plaats daarvan in de tuin bezig geweest. Gras gemaaid en wilde braam uitgegraven. Een kliko vol. Wat een troep is een wilde braam.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_199181859
Prima picknick gehad in goed gezelschap. Lekker in het park gezeten, genoeg rustige plekjes te vinden. Nu wel een natte kont want mijn picknick kleed is niet helemaal waterdicht en de grond was nog vochtig.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 27 april 2021 @ 18:09:49 #297
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199181961
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Prima picknick gehad in goed gezelschap. Lekker in het park gezeten, genoeg rustige plekjes te vinden. Nu wel een natte kont want mijn picknick kleed is niet helemaal waterdicht en de grond was nog vochtig.
Het was daar een prachtige dag voor.

Jij hebt toch eens bij La Cubanita besteld? Hoe waren de porties? Wij overwogen het voor vanavond. Toch iets anders besteld. Maar La Cubanita is misschien wel leuk voor een andere keer.
Spoilers!
pi_199181983
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het was daar een prachtige dag voor.

Jij hebt toch eens bij La Cubanita besteld? Hoe waren de porties? Wij overwogen het voor vanavond. Toch iets anders besteld. Maar La Cubanita is misschien wel leuk voor een andere keer.
Redelijke porties, lekker eten, verder niet heel spannend.
Maar wel variatie doordat het tapas style is.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199181997
Dat is met recht een kutdag, @fietsie :* sterkte.

Ik werkte tot 00u gisteren en heb al het oploswerk van die dubbele kinderen in de data nu af. En een deel van de checks die ik moest doen op of de instellingen van de analyses dan nog goed stonden met de nieuwe data, waren ook meteen analyses die ik sowieso opnieuw moest doen, dus dat was ook alvast wat werk voor morgen weg. En vandaag heerlijk niks kunnen doen daardoor *) beetje uitgeslapen, even in de tuin gelegen, geslapen op de bank, rondje gewandeld. Winkelafspraak bij de gamma, showmodel van een loungebankje uit elkaar gehaald in de winkel (best kut in warme winkel met mondkapje op) en in m'n mini auto weten te proppen, thuis uitgeladen en weer in elkaar gezet.
Groetjes vanaf m'n nieuwe loungebankje in de zon met de geur van BBQ :9~ :W (van de buren helaas, niet van mezelf, maar ruikt wel lekker)
  dinsdag 27 april 2021 @ 18:13:24 #300
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199182008
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Redelijke porties, lekker eten, verder niet heel spannend.
Maar wel variatie doordat het tapas style is.
Ok. Bij ons volgende luie moment overwegen we dit.
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 april 2021 @ 19:09:35 #301
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199182612
Snelle pasta in elkaar gedraaid. :9

Verder gesloopt... Een lichte verbranding kost vooral energie.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')