abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199153494
.
pi_199153807
Ok dan.Lady madonna. Ik krijg haar niet zonder fouten opgenomen :( zeker de stretts vh opnemen }:| :D
@minilot vroeg om een demootje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199153880
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 17:47 schreef Blues het volgende:
Ok dan.Lady madonna. Ik krijg haar niet zonder fouten opgenomen :( zeker de stretts vh opnemen }:| :D
@:minilot vroeg om een demootje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat knap _O_
We have far more in common than that which devides us..
pi_199153906
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 17:47 schreef Blues het volgende:
@:minilot vroeg om een demootje.
SPOILER
ge.wel.dig _O_ zegt mn.X en dat vind ik ook _O_
pi_199153967
Ik ken ook een heel nasty post-covidverhaal van iemand van mijn leeftijd, daar valt twee dagen koortsig en moe echt volledig bij in het niet wat mij betreft. Ik vind het echt een no-brainer voor mezelf. Bijna mijn hele omgeving ook, ik krijg ook gewoon felicitaties nu :D Maar ik zit ook wel een beetje in een bubbel ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 april 2021 @ 18:07:03 #6
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199154051
Goed bezig Bloes ^O^
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_199154070
Tijdens de vorige tour hebben we ook verschillende jonge mensen (20-40 jaar) gesproken die niet in het ziekenhuis terecht zijn gekomen maar nu maanden later nog niet functioneren zoals het hoort. Sommige zitten ook in een heel revalidatieverhaal.

Mensen zouden die verhalen echt vaker moeten horen.
pi_199154115
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 18:01 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ken ook een heel nasty post-covidverhaal van iemand van mijn leeftijd, daar valt twee dagen koortsig en moe echt volledig bij in het niet wat mij betreft. Ik vind het echt een no-brainer voor mezelf. Bijna mijn hele omgeving ook, ik krijg ook gewoon felicitaties nu :D Maar ik zit ook wel een beetje in een bubbel ;)
Ben jij de enige, die in het gezin is gevaccineerd?
Vind je dat niet rottig? Of maakt het je niet uit?
Voor jou was het de werkgever en je werkzaamheden, die de doorslag gaven, heb ik begrepen. Niet zo zeer het geboortejaar.
  Moderator zondag 25 april 2021 @ 18:17:24 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199154199
Bavette gebakken. Ik hoop maar dat het lang genoeg is :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_199154247
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 18:08 schreef Sarabi het volgende:
Tijdens de vorige tour hebben we ook verschillende jonge mensen (20-40 jaar) gesproken die niet in het ziekenhuis terecht zijn gekomen maar nu maanden later nog niet functioneren zoals het hoort. Sommige zitten ook in een heel revalidatieverhaal.

Mensen zouden die verhalen echt vaker moeten horen.
Ja, maar gisteren kwam naar voren dat in achterstandswijken men van het verhaal weinig snapt, eerder naar de buurman luistert dan naar artsen, gewoon geen toegang hebben/vinden tot duidelijke informatie. En als die buurman zegt “nee joh, ik heb gehoord dat iemand onvruchtbaar is geworden” dan denk je ook, laat maar zitten.

Denk dat ze de voorlichting op de juiste plekken moeten doen, maar da’s weer lastig omdat buurthuizen etc ook gesloten zijn. Want folders werken niet bij mensen die niet goed kunnen lezen
pi_199154331
In aanbouw: lamsnekstoofpot in bier:

Op bord; lamsnekstoofpot in bier, puree, kroten, knolvenkel:

Toe: mascarpone, vijgenconfiture, walnoten en een enkele amandel, honing:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_199154409
Dat toetje :9 :9
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 april 2021 @ 18:29:54 #13
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199154444
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 18:17 schreef derLudolf het volgende:
Bavette gebakken. Ik hoop maar dat het lang genoeg is :@
Graag eerder te kort dan te lang :P
pi_199154476
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 18:12 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ben jij de enige, die in het gezin is gevaccineerd?
Vind je dat niet rottig? Of maakt het je niet uit?
Voor jou was het de werkgever en je werkzaamheden, die de doorslag gaven, heb ik begrepen. Niet zo zeer het geboortejaar.
Ik vind het vervelend voor mijn partner, want die wil ook graag. Maar haar lichting (1972-1981) is voorlopig niet aan de beurt. Ik nog later, want ik ben een jaar jonger, maar het ging inderdaad via mijn werkgever. Maar ja, ik kan het proces toch niet versnellen en ik ben wel degene die verreweg het meest de deur uit is, dus als ik minder kans heb om ziek te worden heb ik ook minder kans om haar aan te steken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Clubsoda op 25-04-2021 18:36:24 ]
pi_199154824
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 18:31 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik vind het vervelend voor mijn partner, want die wil ook graag. Maar haar lichting (1972-1981) is voorlopig niet aan de beurt. Ik nog later, want ik ben een jaar jonger, maar het ging inderdaad via mijn werkgever. Maar ja, ik kan het proces toch niet versnellen en ik ben wel degene die verreweg het meest de deur uit is, dus als ik minder kans heb om ziek te worden heb ik ook minder kans om haar aan te steken.
Dat is ook zo fijn, dat je anderen niet kunt aansteken. Dus (voor mij dan) op een gegeven moment redelijk onbezorgd op bezoek bij kwetsbare mensen.
Maar ook vakantie, ik ga er wel vanuit dat landen eisen gaan stellen aan toeristen
  zondag 25 april 2021 @ 18:52:30 #16
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_199154860
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 18:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat is ook zo fijn, dat je anderen niet kunt aansteken. Dus (voor mij dan) op een gegeven moment redelijk onbezorgd op bezoek bij kwetsbare mensen.
Maar ook vakantie, ik ga er wel vanuit dat landen eisen gaan stellen aan toeristen
Maar dat weten ze helemaal nog niet. Die data is onbekend. Dus om nou bij kwetsbare op bezoek te gaan lijkt mij ook niet handig.
pi_199155045
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 18:52 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Maar dat weten ze helemaal nog niet. Die data is onbekend. Dus om nou bij kwetsbare op bezoek te gaan lijkt mij ook niet handig.
Dat doe ik pas ruim na de 2e vaccinatie (en dan moeten zij ook gevaccineerd zijn). Ga er echt niet donderdag op de koffie ;)
pi_199155291
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 18:52 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

WHO deed deze week toch een advies de deur uit dat je als gevaccineerde minder besmettelijk bent? En daardoor niet altijd afstand hoeft te houden? Wel tot kwetsbaren en voorzichtig blijven bij niet-gevaccineerden.

Een advies wat de RIVM niet heeft overgenomen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 25 april 2021 @ 20:09:04 #19
63722 z80
I fink you freaky
pi_199155968
Even wat ander vaccinatie nieuws.
Ook tegen malaria is er nu een werkend middel. Tenminste voor/tegen de versie in Afrika.
https://www.bbc.com/news/health-56858158
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_199156155
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 16:18 schreef Isabeau het volgende:
Geen van mijn moeder's verzorgsters wil zich laten vaccineren overigens. En dat kon weken geleden al. Allemaal 40+
Ze moeten daar eigenlijk wat voor verzinnen dat bij weigering je uit deze functie gezet wordt tot je wel immuun bent. Boeit het hen echt niet bij wie ze dit over kunnen brengen?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  Moderator zondag 25 april 2021 @ 20:25:31 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199156201
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 20:22 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ze moeten daar eigenlijk wat voor verzinnen dat bij weigering je uit deze functie gezet wordt tot je wel immuun bent. Boeit het hen echt niet bij wie ze dit over kunnen brengen?
Met als risico dat je nog minder zorgpersoneel over houdt...
Ik vind het lastig hoor.
  zondag 25 april 2021 @ 20:29:00 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199156266
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 19:23 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

WHO deed deze week toch een advies de deur uit dat je als gevaccineerde minder besmettelijk bent? En daardoor niet altijd afstand hoeft te houden? Wel tot kwetsbaren en voorzichtig blijven bij niet-gevaccineerden.

Een advies wat de RIVM niet heeft overgenomen.
ECDC was dat

https://www.ecdc.europa.e(...)ovid-19-transmission

Blijft wel erg bijzonder dat het RIVM dit niet over heeft genomen. Zou strategisch kunnen zijn vanwege vaccinatiebereidheid
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199156301
quote:

[..]

Dat lijkt me toch niet wenselijk.
  zondag 25 april 2021 @ 20:31:07 #24
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199156310
quote:

[..]

Dat doen we bij andere infectieziekten ook niet dwingen. Ik zie eerlijk gezegd ook niet waarom we daar bij Covid nu vanaf moeten wijken en recht op integriteit van het lichaam even opzij moeten kunnen schuiven.

Als een zorgmedewerker een risico vormt kan er gevraagd worden andere taken uit te voeren trouwens. Ontslag kan niet.
  zondag 25 april 2021 @ 20:32:55 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199156349
Wandelweekend had ik, al zeg ik het zelf, perféct gepland dit weekend

Wát een zalig weer man _O_
  Moderator zondag 25 april 2021 @ 20:33:57 #26
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199156374
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 20:32 schreef Molo het volgende:
Wandelweekend had ik, al zeg ik het zelf, perféct gepland dit weekend

Wát een zalig weer man _O_
Paar graad warmer had gekund, maar verder wel redelijk weer ja dit weekend. Hoeveel km heb je in de benen?
  zondag 25 april 2021 @ 20:38:39 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199156479
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 20:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Paar graad warmer had gekund, maar verder wel redelijk weer ja dit weekend. Hoeveel km heb je in de benen?
Wandeljack aan, lekker doorstampen, ging best ^O^

En geen idee, niet bijgehouden maar is genoeg denk ik. Heerlijk van genoten *O*
pi_199156622
quote:

[..]

Whoa... mogen mensen zelf nog mogen beslissen wat ze wel of niet in hun lijf laten spuiten? Tenzij het echt tot massamoord leidt of zo? :o Goede PR voor een baan in de zorg, dit. Wees welkom, maar offer je recht tot zelfbeschikking maar op. Neuh....

Beter inderdaad oplossingen zoals een andere functie of zo.

Wel zie ik iets in een plicht om een vaccinatiebewijs of (bij geen vaccinatie) negatieve COVID test (zelf te regelen en te betalen) te tonen voor grote evenementen of zo. Maar ook dat is ingewikkelde shizzle.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 25 april 2021 @ 20:56:25 #29
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199156728
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 20:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Whoa... mogen mensen zelf nog mogen beslissen wat ze wel of niet in hun lijf laten spuiten? Tenzij het echt tot massamoord leidt of zo? :o Goede PR voor een baan in de zorg, dit. Wees welkom, maar offer je recht tot zelfbeschikking maar op. Neuh....

Beter inderdaad oplossingen zoals een andere functie of zo.

Wel zie ik iets in een plicht om een vaccinatiebewijs of (bij geen vaccinatie) negatieve COVID test (zelf te regelen en te betalen) te tonen voor grote evenementen of zo. Maar ook dat is ingewikkelde shizzle.
Dat laatste is niet ingewikkeld..
Hier (in nieuwe thuisland) is dst nu zo . Een app met corona paspoort.. wil je iets? (Uit eten, naar een voorstelling etc) dan moet je OF je inentingsbewijs laten zien OF een negatief test resultaat over de afgelopen 72 uur .
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_199156810
Ik zou een vaccinatieplicht ook doodeng vinden. Maar iemand die niet wil vaccineren kan je beter ander werk laten doen dan bij heel kwetsbare mensen. Beter bij minder kwetsbaren.
Ik snap wel dat er straks evenementen komen waarbij een bewijs verplicht is, maar hoe dat werkt....

Las van de week van een epidemioloog in de vs, dat daar die-hard republikeinen een vaccinatie weigeren maar op de zwarte markt een bewijs kopen om toch naar hun favoriete club te kunnen. Tja
  Moderator zondag 25 april 2021 @ 21:03:52 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199156817
Ik vraag me wel af voor hoe lang dat is.
En of er als in bijvoorbeeld de EU/Schengen er geen/nauwelijks Corona meer is, we gewoon weer vrij mogen reizen.
pi_199156859
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 20:56 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Hier (in nieuwe thuisland) is dst nu zo . Een app met corona paspoort.. wil je iets? (Uit eten, naar een voorstelling etc) dan moet je OF je inentingsbewijs laten zien OF een negatief test resultaat over de afgelopen 72 uur .
De praktische uitvoering zal vast prima doenbaar zijn. Ik doel meer op wettelijk kader en publieke opinie.
  zondag 25 april 2021 @ 21:08:29 #33
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199156877
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 20:56 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik vind het wel ingewikkeld, want je zet een hele nieuwe manier in van toegang krijgen en omgaan met risico's en vrijheden.

Met de snelheid van vaccineren én de snelheid van het maken van vaccinatiecertificaten nu, denk ik dat we in Nederland lekker alle vormen van certificaten en afgeleiden kunnen skippen.

Vaccineren die handel en dan weer openen van de maatschappij, voor iedereen

Het kleine risico op Covid verspreiden tegen die tijd en het kleine risico op het krijgen wegen dan niet op tegen sluiting voor sommige mensen of vragen van gezondheidsgegevens van personen.
Gewoon open die handel

En dat staat nog los van het punt dat dit in Nederland helemaal niet zo bedoeld was door de Gezondheidsraad.
Het mag alleen gevraagd worden als het niet discrimineert en als het de minst ingrijpende mogelijkheid is om iets te betreden.

Plus los dáárvan dan nog dat dit een hellend vlak is tov andere gezondheidschecks die we wellicht in de toekomst wel 'handig' vinden om risico's voor anderen te minimaliseren.
Ik wil niet leven in zo'n samenleving iig
  zondag 25 april 2021 @ 21:14:42 #34
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199156950
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 21:03 schreef derLudolf het volgende:
Ik vraag me wel af voor hoe lang dat is.
En of er als in bijvoorbeeld de EU/Schengen er geen/nauwelijks Corona meer is, we gewoon weer vrij mogen reizen.
In EU verband is het tijdelijk ja.

Nationaal nog niet bekend of en hoe het uitgerold gaat worden

In WHO verband zal het wat langduriger zijn, maar dat is ook logisch, grote delen van de wereld zullen niet binnenkort voldoende immunisatie hebben door vaccinaties
pi_199157435
Ander nieuws: ik kwam er vanmiddag achter dat ik mijn achterdeur al een dag of drie niet op slot had :')
En aangezien dat rolluik (nog steeds) stuk is, zaten er alleen een schutting en twee laffe katten tussen de buitenwereld en de binnenkant van mijn huis.
pi_199157559
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 21:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ander nieuws: ik kwam er vanmiddag achter dat ik mijn achterdeur al een dag of drie niet op slot had :')
En aangezien dat rolluik (nog steeds) stuk is, zaten er alleen een schutting en twee laffe katten tussen de buitenwereld en de binnenkant van mijn huis.
Ohoh :o
pi_199157591
Op zoek naar een kentekenbewijs, kwam ik onze twee ‘gele boekjes’ tegen bij de reispapieren.
Ofwel het Internationaal Bewijs van Inenting of Profylaxe met DTP en hep.A vaccins.
Wat is daar opeens op tegen? #oprechte vraag.

Bij de tweede vaccinatie dacht ik ze mee te nemen. Wordt daarin eigenlijk ook Pfizer genoteerd?
pi_199157632
Ik bedoelde ook tijdelijk een andere functie. Niet gelijk ontslag.
Gaat er niet om wat je alleen zelf wilt toch deze periode? Dan is het hek van de dam. Genoeg die met meer op bezoek willen, geen afstand ergens willen houden of mondkapje voordoen etc. Is dat dan ook je eigen recht omdat je dat zo graag wilt.
pi_199157639
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 21:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Prima veilig dus bij jou :D
pi_199157647
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 21:51 schreef AnneX het volgende:
Op zoek naar een kentekenbewijs, kwam ik onze twee ‘gele boekjes’ tegen bij de reispapieren.
Ofwel het Internationaal Bewijs van Inenting of Profylaxe.

Bij de tweede vaccinatie dacht ik ze mee te nemen. Wordt daarin eigenlijk ook Pfizer genoteerd?
Plots is vaccineren een soort van controversieel/politiek iets geworden. Daar werd vroeger volgens mij niet echt over na gedacht. Het is al decennia heel normaal dat je sommige landen alleen in kan met bepaalde vaccinaties, maar goed.

Verder geen idee, AnneX, maar ik zou het gewoon meebrengen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199157676
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 21:52 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik bedoelde ook tijdelijk een andere functie. Niet gelijk ontslag.
Gaat er niet om wat je alleen zelf wilt toch deze periode? Dan is het hek van de dam. Genoeg die met meer op bezoek willen, geen afstand ergens willen houden of mondkapje voordoen etc. Is dat dan ook je eigen recht omdat je dat zo graag wilt.
Dat doen die mensen dan ook allemaal :P En dan krijg je soms enorme discussies in supermarkten etc. Ik heb bij ons ook wel mensen zonder mondkapje boodschappen zien doen en niemand die ze aanspreekt. In de trein zit er ook wel één in elke coupe. En dan snel op als de conducteur de deur open doet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199157885
quote:
Ofwel het Internationaal Bewijs van Inenting of Profylaxe met DTP en hep.A vaccins.

Ik heb mijn kaart van de vaccinatie in een plastic mappie gedaan (zit een sticker op met wat voor vaccin ik gekregen heb met geb. datum en achternaam. Vreemd genoeg geen M/V viel me op.
Bij de 2e astra vaccinatie krijg ik weer zo'n stickertje met welkvax nummer en naam. Ik ga die kaart gewoon standaard in mijn tas/reistas meenemen, niks op tegen toch ^O^

Moeten alleen wel bij Eliza als we gaan in september de verplichte PCR testen afzeggen en terugvorderen, die moesten we nl al betalen toen we boekten. We zijn in juni dan allebei 2x gevaxt.
  zondag 25 april 2021 @ 22:06:48 #43
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199157893
quote:

Toegang tot specifieke landen niet zonder vaccinatie versus toegang tot vrijwel alle landen niet zonder vaccinatie.
Daar kun je nog wel voor gaan trouwens, daar is niet megaveel weerstand tegen want lijkt ook wel zinnig. Al vind ik het binnen de EU overdreven en niet nodig met de risico's die er zijn na behoorlijke vaccinatiecampagnes.
Buiten de EU is weer wat anders, want duurt daar nog wel even.

Controversiëler is het gebruik van bewijzen ín landen zelf voor allerlei doeleinden. Dus evenementen en toegang tot horeca enzo.
Dat is echt nieuw en wmb volledig buiten proporties.

Standaard wordt het niet in je gele boekje geregistreerd. Waarom zou je dat willen?
Je krijgt wel ene afschrift mee van wat je wanneer gekregen hebt.
pi_199157918
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 21:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat doen die mensen dan ook allemaal :P En dan krijg je soms enorme discussies in supermarkten etc. Ik heb bij ons ook wel mensen zonder mondkapje boodschappen zien doen en niemand die ze aanspreekt. In de trein zit er ook wel één in elke coupe. En dan snel op als de conducteur de deur open doet.
Als je anderhalve mtr afstand houdt niks op tegen, maar dat gaat niet in de trein, zeker niet met in en uitstappen. In supermarkt zou het nog redelijk kunnen als iedereen zich er aan houdt. Maar jaaaaaaaaa :P
Zonder mondkapje vind ik prima.. het blijft een schijnveiligheid en mensen houden meteen geen afstand meer.
Ik blijf het zeggen -O-
  zondag 25 april 2021 @ 22:11:06 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199157989
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 22:06 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik heb mijn kaart van de vaccinatie in een plastic mappie gedaan (zit een sticker op met wat voor vaccin ik gekregen heb met geb. datum en achternaam. Vreemd genoeg geen M/V viel me op.
Bij de 2e astra vaccinatie krijg ik weer zo'n stickertje met welkvax nummer en naam. Ik ga die kaart gewoon standaard in mijn tas/reistas meenemen, niks op tegen toch ^O^

Moeten alleen wel bij Eliza als we gaan in september de verplichte PCR testen afzeggen en terugvorderen, die moesten we nl al betalen toen we boekten. We zijn in juni dan allebei 2x gevaxt.
Dataminimalisatie :+
V/M is niet noodzakelijk ;)

Kaartje heeft nul waarde als bewijs trouwens. Daar wordt nog aan gewerkt en wordt hoogstwaarschijnlijk wat anders.

September is nog een eind weg en wellicht dan niet meer nodig. Maar voor nu vervangt een volledige vaccinatie geen PCR test.
Maar Griekenland ging sowieso helemaal stoppen met tests vragen toch, of heb ik dat even verkeerd gelezen?
pi_199158129
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 21:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja zucht. Geen afstand merk ik ook. Ik spring enorm vaak de berm in omdat anders iemand zo langs me loopt.
pi_199159150
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 22:08 schreef Blues het volgende:

[..]

Als je anderhalve mtr afstand houdt niks op tegen, maar dat gaat niet in de trein, zeker niet met in en uitstappen. In supermarkt zou het nog redelijk kunnen als iedereen zich er aan houdt. Maar jaaaaaaaaa :P
Zonder mondkapje vind ik prima.. het blijft een schijnveiligheid en mensen houden meteen geen afstand meer.
Ik blijf het zeggen -O-
De bewijzen staan ook de telefoon, bij de favorieten 🤪 om makkelijk terug te vinden.
  maandag 26 april 2021 @ 04:51:20 #48
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199160372
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 21:08 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik vind het wel ingewikkeld, want je zet een hele nieuwe manier in van toegang krijgen en omgaan met risico's en vrijheden.

Met de snelheid van vaccineren én de snelheid van het maken van vaccinatiecertificaten nu, denk ik dat we in Nederland lekker alle vormen van certificaten en afgeleiden kunnen skippen.

Vaccineren die handel en dan weer openen van de maatschappij, voor iedereen

Het kleine risico op Covid verspreiden tegen die tijd en het kleine risico op het krijgen wegen dan niet op tegen sluiting voor sommige mensen of vragen van gezondheidsgegevens van personen.
Gewoon open die handel

En dat staat nog los van het punt dat dit in Nederland helemaal niet zo bedoeld was door de Gezondheidsraad.
Het mag alleen gevraagd worden als het niet discrimineert en als het de minst ingrijpende mogelijkheid is om iets te betreden.

Plus los dáárvan dan nog dat dit een hellend vlak is tov andere gezondheidschecks die we wellicht in de toekomst wel 'handig' vinden om risico's voor anderen te minimaliseren.
Ik wil niet leven in zo'n samenleving iig
Nouja.. datclaatste kan ik wel inkomen.. er is nu toch ook veel sprake van bepaalde gezondheidszorg test om bepaalde (goedkopere) premies te krijgen? @fietsie vertelde daar eerder over dacht ik :?

Ik zelf heb gister test nr 24 en 25 gehad en heb de komende 2 weken ook wer 4 tests geplanned staan.. 1 om naar het eiland te kunnen, 1 om uit eten te gaan en 2 om weer naar NL te komen.. het is voor mij ondertussen de normaalste zaak van de wereld om als ik iets wil ( reizen en werken, want ook als ik maar kantoor ga wordt er aanbevolen om iedere week een test te laten doen, en dat doen we) om dan een test te laten doen..

En ik zie daar dan niet zo veel probleem in dat losstaande ding.. ik ben ook zo iemand die die sleepwet geen ding vond want:" ik heb toch niks te verbergen"

Maar goed, ik ben het wel eens met je dat het geen hellend vlak moet worden en dat DAT vastgelegd moet worden... big data zijn ergens toch nog steeds een ding waarvan de ethische restricties wmb nog niet goed vastgesteld zijn..
  maandag 26 april 2021 @ 04:52:53 #49
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199160374
Kleine knopjes op mobiel...
pi_199160515
Goedemorgen! Weer veel te koud, m'n fruit, m'n fruit..

Maar mooi is het wel. De boeren hebben aardappels gepoot.

Ruggen en lijnen.

Prikkerige pinkelsterbloem

Ik weet nog niet wat dit wordt. Juintjes?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 26 april 2021 @ 07:26:19 #51
63722 z80
I fink you freaky
pi_199160604
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 22:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Toegang tot specifieke landen niet zonder vaccinatie versus toegang tot vrijwel alle landen niet zonder vaccinatie.
Daar kun je nog wel voor gaan trouwens, daar is niet megaveel weerstand tegen want lijkt ook wel zinnig. Al vind ik het binnen de EU overdreven en niet nodig met de risico's die er zijn na behoorlijke vaccinatiecampagnes.
Buiten de EU is weer wat anders, want duurt daar nog wel even.

Controversiëler is het gebruik van bewijzen ín landen zelf voor allerlei doeleinden. Dus evenementen en toegang tot horeca enzo.
Dat is echt nieuw en wmb volledig buiten proporties.

Standaard wordt het niet in je gele boekje geregistreerd. Waarom zou je dat willen?
Je krijgt wel ene afschrift mee van wat je wanneer gekregen hebt.

Door de aantekening en lotnummer in het gele boekje heb je alle gegevens op 1 plek.
Dat het ook op een brief en ergens digitaal staat is mooi als copy. Maar werkt niet een houtjetouwtjeland. Die kennen het gele boekje en weten waar te kijken aangezien dit ding gestandaardiseerd is wereldwijd. Iets anders is daar niet bekend.
  maandag 26 april 2021 @ 07:28:52 #52
63722 z80
I fink you freaky
pi_199160615
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 04:51 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Nouja.. datclaatste kan ik wel inkomen.. er is nu toch ook veel sprake van bepaalde gezondheidszorg test om bepaalde (goedkopere) premies te krijgen? @:Fietsie vertelde daar eerder over dacht ik :?

Ik zelf heb gister test nr 24 en 25 gehad en heb de komende 2 weken ook wer 4 tests geplanned staan.. 1 om naar het eiland te kunnen, 1 om uit eten te gaan en 2 om weer naar NL te komen.. het is voor mij ondertussen de normaalste zaak van de wereld om als ik iets wil ( reizen en werken, want ook als ik maar kantoor ga wordt er aanbevolen om iedere week een test te laten doen, en dat doen we) om dan een test te laten doen..

En ik zie daar dan niet zo veel probleem in dat losstaande ding.. ik ben ook zo iemand die die sleepwet geen ding vond want:" ik heb toch niks te verbergen"

Maar goed, ik ben het wel eens met je dat het geen hellend vlak moet worden en dat DAT vastgelegd moet worden... big data zijn ergens toch nog steeds een ding waarvan de ethische restricties wmb nog niet goed vastgesteld zijn..
Van mij mag het onzinnige testen er per direct weer vanaf. Na een test standaard 1 a 2 uur een loopneus, de onnodige tijd die de kwijt bent en de totaal kosten. Deze week gelukkig meer 1 keer.
pi_199160644
Prachtige foto's sigme! Ik vind het ook te koud. De bloei van mijn magnolia is er door gehalveerd.

Gisteren wel uit wind, in de zon, onder een dekentje buiten een boek zitten lezen, en ondanks smeren zie je die kleur goed terug in mijn gezicht.
  maandag 26 april 2021 @ 07:38:00 #54
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199160653
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 07:26 schreef z80 het volgende:

[..]

Door de aantekening en lotnummer in het gele boekje heb je alle gegevens op 1 plek.
Dat het ook op een brief en ergens digitaal staat is mooi als copy. Maar werkt niet een houtjetouwtjeland. Die kennen het gele boekje en weten waar te kijken aangezien dit ding gestandaardiseerd is wereldwijd. Iets anders is daar niet bekend.
Het heeft geen status als je het er inschrijft of laat schrijven, en geldt niet als bewijs
Voor je eigen inzage is het prima natuurlijk

Zwaar politiek gekleurd stukje tekst met uitleg:
https://www.rijksoverheid(...)de-prik-tegen-corona

-edit- nog mooier, om het heerlijk duidelijk te houden spreekt de SDU die gele boekje maakt en uitgeeft wel over vaccinatiebewijzen middels hij boekje.

Oftewel: lekker eenduidig en zorgvuldig weer Nederland O+ :')

[ Bericht 15% gewijzigd door Molo op 26-04-2021 07:47:21 ]
  maandag 26 april 2021 @ 07:47:02 #55
63722 z80
I fink you freaky
pi_199160713
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 07:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Het heeft geen status als je het er inschrijft of laat schrijven, en geldt niet als bewijs
Voor je eigen inzage is het prima natuurlijk

Zwaar politiek gekleurd stukje tekst met uitleg:
https://www.rijksoverheid(...)de-prik-tegen-corona
Wel/geen bewijs maakt in bepaalde landen niet uit. Een papiertje waarvan die persoon weet hoe hij/zij dit moet lezen is daar wel wat waard.
De wereld is groter dan de EU. Er zijn landen waar internet iets is van horen zeggen. Waar de lamp enkel brand als de zon schijnt, of er genoeg water door de sloot stroomt. In dat soort landen is het wel handig om iets bij te hebben dat daar begrepen wordt.
  maandag 26 april 2021 @ 07:52:18 #56
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199160753
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 07:47 schreef z80 het volgende:

[..]

Wel/geen bewijs maakt in bepaalde landen niet uit. Een papiertje waarvan die persoon weet hoe hij/zij dit moet lezen is daar wel wat waard.
De wereld is groter dan de EU. Er zijn landen waar internet iets is van horen zeggen. Waar de lamp enkel brand als de zon schijnt, of er genoeg water door de sloot stroomt. In dat soort landen is het wel handig om iets bij te hebben dat daar begrepen wordt.
Zie mijn edit

En ben ik me énigszins behoorlijke boel bewust van :+
Maar Covid is het eerste vaccineerissue waar dik mee gefraudeerd wordt vanwege de belangen en waarbij ook en misschien júist wel 'Oelieoelielanden' belang hebben bij goede controles. Die landen vaccineren laat tot amper en zijn kwetsbaar voor instroom van virusgeladen mensen.
Dat is wezenlijk anders dan met andere ziekten waartegen je je kunt vaccineren.

WHO werkt aan een paper first vaccinatiecertificaat, én aan een technische oplossing. Daarbij zijn dit soort zaken behoorlijk meegenomen in de ontwikkeling.
pi_199160784
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 07:52 schreef Molo het volgende:

[..]

Zie mijn edit

En ben ik me énigszins behoorlijke boel bewust van :+
Maar Covid is het eerste vaccineerissue waar dik mee gefraudeerd wordt vanwege de belangen en waarbij ook en misschien júist wel 'Oelieoelielanden' belang hebben bij goede controles. Die landen vaccineren laat tot amper en zijn kwetsbaar voor instroom van virusgeladen mensen.
Dat is wezenlijk anders dan met andere ziekten waartegen je je kunt vaccineren.

WHO werkt aan een paper first vaccinatiecertificaat, én aan een technische oplossing. Daarbij zijn dit soort zaken behoorlijk meegenomen in de ontwikkeling.
Zal mij benieuwen.

Mooie foto's @sigme maar idd koud! TE KOUD!

Werken :W
  Moderator / Redactie Sport maandag 26 april 2021 @ 08:03:34 #58
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199160815
Moggel :W

Over een half uurtje staat de lift klaar richting Kinderdijk. De route gaat vervolgens via Alblasserdam, Oud Alblas, Papendrecht, Sliedrecht naar Dordrecht Stadspolders
pi_199160894
Mogge!
Prachtige foto’s! Leuk wakker worden met deze plaatjes.

Succes @borisz

Zie net foto’s langskomen van onze burgemeester, vandaag worden de KO’s uitgereikt. Vorig jaar belde hij iedereen, nu gaat hij bij de ontvangers langs met de museum trolleybus, nu de lintjesbus
pi_199161258
Goedemorgen. De kraamvisite gisteren was leuk. Menselijk contact O+
We hebben een ijsje gegeten. Cristoffelijs en crocangelo, de lokale specialiteiten.

Vandaag en morgen weer tuindingen. Lekker op het gemak.
Spoilers!
pi_199161771
Fijn he soms, mensen. Ik heb dit weekend twee vriendinnen gezien. Het voelde heel even weer 'gewoon'. Dat was fijner dan ik dacht.
pi_199161858
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 09:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen. De kraamvisite gisteren was leuk. Menselijk contact O+
We hebben een ijsje gegeten. Cristoffelijs en crocangelo, de lokale specialiteiten.

Vandaag en morgen weer tuindingen. Lekker op het gemak.
Ik denk dat ik nu nóg preciezer weet waar jij gisteren was :+
pi_199161897
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 10:13 schreef Tuindier het volgende:
Fijn he soms, mensen. Ik heb dit weekend twee vriendinnen gezien. Het voelde heel even weer 'gewoon'. Dat was fijner dan ik dacht.
Ik zag ook 2 vriendinnen O+
En we bitchten heel veel O+
Helaas zonder wijn, maar V heeft nog buikspek van sigme over dus ik moet daar binnenkort slapen en dan kunnen we aan de wijn O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_199161930
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 10:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik denk dat ik nu nóg preciezer weet waar jij gisteren was :+
You Sherlock you!

Het is geen geheim, we waren in Heel. Heerlijk dorp, lekker rustig.
Spoilers!
pi_199161944
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 10:13 schreef Tuindier het volgende:
Ja echt heerlijk. En dit zijn ook geen mensen die het nodig vinden om eeuwig dezelfde gesprekken over corona, vaccinaties of beleid te herhalen. Alles was dus echt even normaal.
Spoilers!
pi_199161963
Wat een vrolijkheid op de maandagmorgen :)

Misschien scheelt het omdat we morgen weer vrij zijn :D
Ben weer aan het werk. Nog wat verkouden maar dat was het gelukkig. Het wordt mooi weer deze en komende 2 dagen. Mag morgen de hort op w/
pi_199162090
Dit weekend niemand gezien (behalve gezellige praatjes met wat wildvreemden in het park). Morgenavond wel met vriend naar de Streamers kijken. Die hebben een joekel van een tv scherm, echt enorm groot :o . Ik mag alleen niet meezingen -O-
Maar bubbels erbij, hapjes etc. Gaat vast weer gezellig worden
pi_199162140
Mogguh :O Koppijn vanuit mijn nek en geen G om ff lekker te masseren -O-

Verder dit weekend lekker geklust :P Er moesten nog twee IKEA-pakketten en een Lego Technic doos gebouwd worden :+ En er is nu licht op zolder want ik vond de lamp die we daar wilden ophangen :P

We zijn ook nog een rondje over Goeree wezen crossen om bollenvelden te zien (net als veel anderen :+ ) en vanavond hopelijk weer maar dan MET camera :+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_199162228
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 10:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja echt heerlijk. En dit zijn ook geen mensen die het nodig vinden om eeuwig dezelfde gesprekken over corona, vaccinaties of beleid te herhalen. Alles was dus echt even normaal.
Ja, dat. Gewoon gepraat over werk, en planten, en koken, en klussen en huizen.
pi_199162533
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 10:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

You Sherlock you!

Het is geen geheim, we waren in Heel. Heerlijk dorp, lekker rustig.
In de buurt van Roermond, ik wist het :+
Christoffel is daar de patroonheilige. Ligt de ijssalon ergens anders dan kun je Martinus- of Lambertusijs krijgen. Met waarschijnlijk precies dezelfde smaken. Chocolade, schuim en kersen denk ik? :9

Heel is leuk :Y Mijn geboortedorp :)
Beetje wandelen rond grindgaten en zulks ook. Maar vast niet met een pasgeborene.
pi_199162577
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 10:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Dit weekend niemand gezien (behalve gezellige praatjes met wat wildvreemden in het park). Morgenavond wel met vriend naar de Streamers kijken. Die hebben een joekel van een tv scherm, echt enorm groot :o . Ik mag alleen niet meezingen -O-
Maar bubbels erbij, hapjes etc. Gaat vast weer gezellig worden
Leukleuk O+

Ik kijk het vast weer in mijn eentje. Op de laptop met tv aan en dan wisselen naarmate van boeiendheid.

Dit weekend zat mensen up close and very personal gezien, centjes verdiend, wat dat betreft niks te klagen.
Komend weekend ook weer.

Morgen ontmoeten twee bubbels elkaar :D
Picknick in een park met vriendin en een vriend van haar (en een kennis/vriend voor mij). Zij heeft een bubbel met mij en hem, maar wij niet met elkaar.

Heb hem dus ook al ruim een jaar niet gezien. Normaal wat vaker op feestjes. En bij onze sterren etentjes. En we zouden ergens vorig jaar of dit jaar naar Londen gaan met zijn drietjes maar tja... het-onderwerp-wat-we-even-niet-noemen he :')
pi_199162602
Voor vogelvrienden of vriendinnen: F&F / In Venlo: dappere duif bouwt nest naast slechtvalk deel 2
Inmiddels drie kuikens. En nog 1 ei! Spannend!
De domme duif komt en gaat.
pi_199162865
Ik had dat gelezen over die domme duif.

Vorige keer keek ik ook alleen op de laptop maar dit is ook wel zo gezellig. Vorge keer zat andere vriendin waar ik mee zou kijken in quarantaine, en ze is gisteren weer getest :o

Leuk zo’n picknick, als het wat warmer is ook eens regelen. Gisteren heb ik een tijdje op een bankje gezeten, helemaal rood hoofd. Op het balkon is het nog niet echt lekker, maar bankje stond in een luwte, heerlijk
  maandag 26 april 2021 @ 12:10:23 #74
63722 z80
I fink you freaky
pi_199162947
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 11:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Voor vogelvrienden of vriendinnen: F&F / In Venlo: dappere duif bouwt nest naast slechtvalk deel 2
Inmiddels drie kuikens. En nog 1 ei! Spannend!
De domme duif komt en gaat.
Dom? Moet nog blijken. De slechtvalk jaagt door er met een rotgang op te vliegen. Nu moet deze zitten/lopen om de jacht in te zetten. Is toch wat lastiger. En een duif kan behoorlijk uithalen met de vleugels.
  maandag 26 april 2021 @ 12:46:11 #75
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199163288
Zeg, wat zijn jullie koningsdag plannen allemaal?

Ik mag gewoon werken.. koningsdag kennen ze niet.. wel nationale gebedsdag as vrijdag _O-
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 12:50:09 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199163327
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 12:46 schreef Barreltje het volgende:

Ik mag gewoon werken.. koningsdag kennen ze niet.. wel nationale gebedsdag as vrijdag _O-
Ik ga ook aan het werk. Werk genoeg (of eigenlijk: heel veel) en heb donderdag en vrijdag ook al vrij.
pi_199163361
Mijn bestelling voor de kano is afgezegd. Niet meer op voorraad.
  maandag 26 april 2021 @ 12:55:13 #78
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199163372
quote:
18s.gif Op maandag 26 april 2021 12:53 schreef Myraela het volgende:
Mijn bestelling voor de kano is afgezegd. Niet meer op voorraad.
-O-
2 weken later??
pi_199163385
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 12:55 schreef Barreltje het volgende:
-O-
2 weken later??
Een week. Maar ik begrijp ook niet zo goed waarom ze pas bellen op de dag dat ik het zou afhalen. Blijkbaar hebben ze er maar twee gehad en waren ze meteen uitverkocht.
pi_199163388
quote:

Niet veel bijzonders, maar al jaren niet meer sinds ik heb besloten niet meer naar overvolle feestpleinen te gaan, waar je alleen maar smerige wijn krijgt. :P
pi_199163419
Ik mis wel rondje rommel/vrijmartken :'(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_199163440
Ik ga naar de plantenhal. Verwacht eigenlijk niets Koningsdag-achtigs te doen. Ik lijk weer een heel klein beetje te proeven. Dus misschien haal ik dan nog wel ergens iets lekkers te eten.
pi_199163489
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 13:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik mis wel rondje rommel/vrijmartken :'(
Dat wel ja. Maar volgend jaar vast een hele grote, want niemand heeft al 2 jaar alles op zolder liggen en veel mensen hebben vast veel rommel gekocht de afgelopen tijd en die moet ook opgeruimd worden :D
pi_199163511
Koningsdag zit zo niet in mijn systeem, sinds de datum veranderd is. Toen woonde ik al lang niet meer in NL.

Plus, hiero natuurlijk niet zo relevant.
  maandag 26 april 2021 @ 13:14:14 #85
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199163543
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 12:56 schreef Myraela het volgende:

[..]

Een week. Maar ik begrijp ook niet zo goed waarom ze pas bellen op de dag dat ik het zou afhalen. Blijkbaar hebben ze er maar twee gehad en waren ze meteen uitverkocht.
Volgens mij maken ze je bestelling ook pas op de dag zelf. Dus als het dan op is heb je pech.
pi_199163555
:W
Ik ga met Koningsdag gewoon 's ochtends vroeg sporten, en dan in de middag naar m'n broertje. Waarschijnlijk beetje omgeving verkennen, kaartspelletjes spelen, samen avondeten. ^O^
  maandag 26 april 2021 @ 13:16:13 #87
63722 z80
I fink you freaky
pi_199163565
Koningsdag, indien het zelfde waar als vandaag de grasmaaier eens van stal halen. Voor het eerst dit jaar.
Verder geen idee. Geen plannen. In ieder geval niet naar Nederland.
pi_199163617
quote:
Oranje-tompouzen eten en misschien G vervelen want die mag gezellig een kraampje bemannen bij de winkel :+ Maar ik denk dat het neerkomt op werken en Lego bouwen :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 26 april 2021 @ 13:24:40 #89
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199163630
Oeh ja tompouce besteld voor morgen :9

En daarna een Oesterwandeltocht, maar eigenlijk durf ik niet want nog nooit rauwe oester op _O-
pi_199163739
ik heb ook een oranje-shizzle-bestelling uitstaan bij de bakker. Verder wilde ik een beetje in de tuin prutsen, het weer schijnt weer mooi te worden. Misschien mijn zoon nog even naar zijn vader brengen. Verder rustig aan :)
  maandag 26 april 2021 @ 13:40:58 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199163761
Pfizerized hier, mooi om mee te maken in zo'n mega prikhal _O_

pi_199163774
Ik ga morgen denk een mixed grill bestellen :9
Maar misschien want vriend heeft z'n smaak nog niet terug en dat vind ik dan een beetje lullig.
In ieder geval lekker een stuk wandelen.

Nu trouwens niet echt motivatie om te werken :')
Een collega die besmet is geraakt omdat hij vanuit een andere dependance een dag op kantoor hier moest komen heeft zijn vrouw (met COPD) besmet en zij is dit weekend overleden (61 of 62 is ze geworden) -O-
Een andere, directe, collega (52) van me is dit weekend uit het ziekenhuis ontslagen met een zuurstoftank maar gelukkig mocht hij vandaag zonder zuurstof. Ga een beterschapskaart schrijven namens collegavriend en mij.
  maandag 26 april 2021 @ 13:49:11 #93
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199163812
Jemig dat zijn echt wel verschrikkelijke gevolgen zeg ;(
Hakt er wel in bij je collega's gok ik zo
pi_199163883
Wat een triest nieuws FFT! (En ik moet ook even aan de Directie denken. 8)7 en de houding to thuiswerken).

MnX gaat even proeftoeteren ergens in de polder- na een jaar - voor het Wilhelmus morgen en volgende week met Dodenherdenking, met een groepje blazers op afstand.
De mail naar de buurtvereniging is er al uit, 40 huishoudens.

Verdere plannen. Niet echt.
Net even wat info gepakt uit mijn papieren A4 agenda. Die was sinds begin maart niet meer open geweest, zag ik. Normaalgesproken staat er vrijwel iedere dag wel een afspraak in of rekening houden met ... 8)7

@Molo ...was jouw jaargang al aan de beurt dan? Of is het werkgerelateerd?
  maandag 26 april 2021 @ 14:10:12 #95
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199163980
Molo's jaargang.. _O-
Dan was ik ook al aan de beurt geweest
pi_199164114
Wat triest zeg FFT...
  maandag 26 april 2021 @ 14:23:17 #97
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199164149
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:10 schreef Barreltje het volgende:
Molo's jaargang.. _O-
Dan was ik ook al aan de beurt geweest
Dit.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 14:26:46 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199164213
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:23 schreef fietsie het volgende:

[..]

Dit.
Ze hebben nog geen restje vaccin voor je in het ziekenhuis?

Al iets uit de scan van schoonpa gekomen?
  maandag 26 april 2021 @ 14:31:23 #99
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199164289
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 14:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ze hebben nog geen restje vaccin voor je in het ziekenhuis?

Al iets uit de scan van schoonpa gekomen?
Alleen personeel met direct zorgcontact mag, is het verhaal van de vaccinatiecommissie intern; technisch beheer heeft al de vraag gesteld hoe ze het voor zich zien om de IC zonder (nood)stroom in gang te houden, of zonder monitoring.

Ofwel: er wordt over het hele land met verschillende maten gemeten; binnen de bejaarden en gehandicaptenzorg is zelfs de tuinman en de drie keer per jaar passerende feestverlichtingspoetser geprikt, maar in de ziekenhuiszorg mag het ondersteunend personeel wachten op huisarts / ggd.

Vanmorgen 11:15 issie gescand; uitslag is nog niet (met hem) besproken.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_199164329
Is er eigenlijk een kookboekentopic? Ik kan behalve Ottolenghi niks vinden.

Ik heb net namelijk 'Over Rot 2.0' van meneer Wateetons besteld.
  maandag 26 april 2021 @ 14:35:35 #101
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199164354
Andere reden, ik ben uit 82 dus nog lang niet aan de beurt qua leeftijd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')