Hee je jat m’n tekstquote:
Gewoon quoten en +1 tochquote:
Ik had dat eens met DuoLingo. Ik heb ze toen gemaild en mijn strike terug gekregen.quote:Op woensdag 21 april 2021 23:14 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik ben gisteren vergeten m'n ommetje te maken en nu is m'n 120-dagen-reeks weg![]()
Maar ik wil ook wel meedoen, DM je zo
Zo herkenbaar. Van een woningbouwkeuken naar helemaal zelf bepalen hoe het zou worden hier. Nu leven we in de keukenhemel.quote:Op woensdag 21 april 2021 15:15 schreef Leandra het volgende:
Ik heb met de keuken zo overgecompenseerd bij het indelen van dit huis.... de oude keuken was 210*310 en dan ging er nog een hoek van 50*120 uit ook.... dat was misschien niet het beste uitgangspunt om een nieuwe keuken te tekenen![]()
![]()
Ga je geen spijt van krijgen!quote:Op woensdag 21 april 2021 15:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik kan niet wachten
Ik heb met de keuken zo overgecompenseerd bij het indelen van dit huis.... de oude keuken was 210*310 en dan ging er nog een hoek van 50*120 uit ook.... dat was misschien niet het beste uitgangspunt om een nieuwe keuken te tekenen![]()
![]()
En dan durfden de mannen op de bouw al bijna niet te zeggen dat er een koofje uit moest, een koofje van 25*60![]()
Kan mij dat koofje van 25*60 nou schelen, ik had er een hap uit die 4 keer zo groot was, in een keuken die hier letterlijk 3 keer in past.
Pure overcompensatie dus.... een soort van grote auto bij een mannetje met kleine handen
Ow thnx, gelukkig heb ik geen app nodig om te wandelen, daar zijn de honden nuttig voor. Ik check wel elke dag of ik wel aan de 10 km kom, soms sleur ik ze dan echt nog net een x extra om het blokquote:Op donderdag 22 april 2021 09:43 schreef kwakz0r het volgende:
van de hersenstichting, en Eric Scherder.
Je zit in The Truman Showquote:Op woensdag 21 april 2021 18:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Afhankelijk van mijn route kom ik al “bekenden” tegen.
Blauwe jas, ronde bril al een paar keer in het park gezien.
Tattoonek op 2 verschillende plaatsen. Wel geinig.
Smorgens op de fiets ook. Ik die elke ochtend dezelfde mensen.
Ik heb ook allergieën (oa kat / paard) waar ik nooit weet van heb gehad tot dit jaarquote:Op donderdag 22 april 2021 09:52 schreef exode het volgende:
Bluh.
Morgen weer naar huisarts. Het al 2 weken enorm hoesten en steeds kortademig zijn, zaten me toch echt niet lekker. Uitgebreid met de longverpleegkundige gesproken net. Ze willen toch uitsluiten dat mijn longen ontstoken zijn of iets anders. Mag weer bloed gaan prikken etc.
De astma medicijnen doen nu te weinig namelijk.
Als daar niets uitkomt, gaan we allergieën testen. Zo ver ik weet, heb ik geen hooikoorts maar dat kan je natuurlijk op latere leeftijd ontwikkelen en is wel een leuke trigger voor astma klachten.
En kreeg net bericht dat neefje positief is getest, kindje in klas was positief getest dus hij was al 2 dagen thuis. Even een cadeautje bedenken en opsturen.
Ook.quote:Op donderdag 22 april 2021 10:14 schreef vencodark het volgende:
Ooh, ik dacht dat jullie allemaal zodanig bij elkaar in de buurt woonden dat er samen ommetjes werden gemaakt.![]()
Oh dat was wat voor mij, gelukkig voor haar woon ik daar niet!quote:Op donderdag 22 april 2021 10:51 schreef amaranta het volgende:
Ik ben vanmorgen te voet naar de dansles gegaan. En ook weer te voet terug uiteraard. Dus dat zijn toch weer twee ommetjes.
De terugweg nog wel een korte stop gemaakt bij de Albert Heijn, en bij een mevrouw die edelstenen verkoopt/weggeeft. Dat is overigens heel leuk voor de mensen die in mijn woonplaats wonen. Ze zet bakjes in haar voortuin en dan kun je mooie stenen uitzoeken.
Ik hoop inmiddels gewoon dat ik hooikoorts heb.quote:Op donderdag 22 april 2021 10:46 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb ook allergieën (oa kat / paard) waar ik nooit weet van heb gehad tot dit jaar
Dan moet je even kijken hoe je gps settings staan... Als je voor de Ommetje app alleen toestemming hebt gegeven dat ie gps in mag zien als de app geopend is, kan ie niet tijdens je wandeling je route bijhouden, en krijg je dus ook geen punten voor 'een actief ommetje'quote:Op donderdag 22 april 2021 10:52 schreef Nijna het volgende:
Ik had de ommetje app, had hem verwijderd, maar heb hem er weer op gezet, ik heb je DM gestuurd @:SQ , ik wil ook wel meedoen.
Kijken of dat motiverend werkt.
Overigens deed hij van mijn eerste ommetje van een half uur wel de tijd rekenen, maar de afstand had hij maar 0.2km gedaan en ik ben toch echt verder gelopen dan dat.
Maar nieuw ronde, nieuwe kansen.
Moest vanmorgen naar de drogist en zag bij de kapper een groen lampje branden, meestal hebben ze dan gelijk tijd. En dat hadden ze dus ik ben weer een paar cm kwijt!
En de drogist had kneipp in de aanbieding 1+1 gratis, dus ik kan voorlopig ff in bad!
Dat is het universum dat jou wil vertellen dat je gewoon lekker op de bank moet blijven zitten.quote:Op donderdag 22 april 2021 11:00 schreef F_r het volgende:
Hier weigert mijn telefoon de app te openen
Ik ga even kijken, bedankt voor de tipquote:Op donderdag 22 april 2021 11:04 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Dan moet je even kijken hoe je gps settings staan... Als je voor de Ommetje app alleen toestemming hebt gegeven dat ie gps in mag zien als de app geopend is, kan ie niet tijdens je wandeling je route bijhouden, en krijg je dus ook geen punten voor 'een actief ommetje'
Als jij de app aanzet en gaat fietsen, zal ie het best als Ommetje tellen... Als je de app aanzet, en na een half uur bankhangen weer uitzet, telt ie het ook. Alleen dan dus niet de punten voor 'actief ommetje'quote:Op donderdag 22 april 2021 11:06 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik ga even kijken, bedankt voor de tip.
Telt fietsen ook als ommetje? Nee zeker?
Hoeveel koffie of thee drink je op een dag? En wat is je lievelings?quote:Op donderdag 22 april 2021 11:09 schreef Aure het volgende:
Ik kom hier voor het opsommen, wat gaan we vandaag opsommen?
Ik heb iets veranderd aan de instelling voor locatie delen, benieuwd of het nu beter werkt!quote:Op donderdag 22 april 2021 11:08 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Als jij de app aanzet en gaat fietsen, zal ie het best als Ommetje tellen... Als je de app aanzet, en na een half uur bankhangen weer uitzet, telt ie het ook. Alleen dan dus niet de punten voor 'actief ommetje'
Het ligt aan je eigen geweten of die Ommetjes dan ook goed zijn voor je brein![]()
Hoeveel schoenen je hebt?quote:Op donderdag 22 april 2021 11:09 schreef Aure het volgende:
Ik kom hier voor het opsommen, wat gaan we vandaag opsommen?
Thanks voor de reminder, ik moet er nog eentje ophangen. Ik was alles door elkaar trouwensquote:Op donderdag 22 april 2021 11:10 schreef SQ het volgende:
Of de was, die hebben we al zeker een week niet meer gehad?
je loog in Dieet, je zei dat je decaf koffie dronkquote:Op donderdag 22 april 2021 11:15 schreef Declan-Harp het volgende:
+/- 10 bakjes decaf Senseo en 3 mokken thee
Koffie, slootwater, who caresquote:Op donderdag 22 april 2021 11:16 schreef SQ het volgende:
[..]
je loog in Dieet, je zei dat je decaf koffie dronk
Ik denk het. Of dat ik de dozen weer moet gaan inpakken want de woonkamer moet weer bijna leeg zijn. Al zijn ze nu de kozijnen aan het vervangen boven. Dat hoop ik in ieder geval ik ben op mijn werk en mijn vader speelt voor opzichter.quote:Op donderdag 22 april 2021 11:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat is het universum dat jou wil vertellen dat je gewoon lekker op de bank moet blijven zitten.
Geen koffie en geen thee?quote:Op donderdag 22 april 2021 11:23 schreef F_r het volgende:
Ik drink geen koffie en geen thee.
Loop 1 tot 3x pw hard. Zonder telefoon wel met horloge telt dat ook?
Vooral heel veel water.quote:Op donderdag 22 april 2021 11:25 schreef LeSage het volgende:
[..]
Geen koffie en geen thee?![]()
wat drink je dan?
bier.quote:Op donderdag 22 april 2021 11:25 schreef LeSage het volgende:
[..]
Geen koffie en geen thee?![]()
wat drink je dan?
Vind je koffie/thee niet lekker? Ik kan me niet voorstellen om altijd alleen water te drinken.quote:
Dat heb ik met cappuccino inderdaad. Bonenmachine met opschuimer en op het werk helemaal lekkere cappuccino (horeca, dus ons koffieapparaat is helemaal Bluetooth gestuurd alles). Dus nu maximaal 1 cappuccino op een dag.quote:Op donderdag 22 april 2021 11:25 schreef Shandaly het volgende:
Veel te veel koffie... Vrees dat ik makkelijk aan de 8 a 10 kopjes per dag kom. Heb mezelf wel op een latte-machiato-rantsoen gezet, die mag ik nog maar max 1 per dag.
(Toen ik vorig jaar m'n nieuwe koffiemasjien kreeg dronk ik die emmers misschien wel 6/7 op een dag... Vond m'n weegschaal prachtig, telkens een hoger cijfertje)
Ik vind het echt niet lekker. Probeer thee regelmatig maar blegh. Ik drink wel cola light maar ook geen litersquote:Op donderdag 22 april 2021 11:27 schreef LeSage het volgende:
[..]
Vind je koffie/thee niet lekker? Ik kan me niet voorstellen om altijd alleen water te drinken.
Ik vond de koffie van de Illy zo lekker die kort tegenover de ingang van HC / Station zat. Was echt jammer dat die zo snel alweer weg ging.quote:Op donderdag 22 april 2021 11:22 schreef exode het volgende:
Koffieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Rond de vier kopjes per dag nu, zwart en sterk uit de cafetiere. Vroeger toen we nog op kantoor kwamen, bestelde ik bij de koffiebar gemiddeld 1 cortado met sojamelk per dag.
Thee drink ik soms 's avonds. Buiten koffie gaat er nogal wat water doorheen.
En de was, dat doet de wasmachine.
Koffieboks! Tussen de koffie door drink ik thee..quote:Op donderdag 22 april 2021 11:25 schreef Shandaly het volgende:
Veel te veel koffie... Vrees dat ik makkelijk aan de 8 a 10 kopjes per dag kom.
Tegenwoordig IPA, maar wel ijskoud in de zomer.quote:Op donderdag 22 april 2021 11:47 schreef Aure het volgende:
Wat is jullie favoriete biertje? Ik drink ze graag zuur
oh, ik heb echt de schurft aan die dingen.. Het is al zo lastig om de 6 jarige niet alle mooie stenen takken ed mee naar huis te laten slepen... Nu vindt hij om de haverklap deze dingen..en ze móeten mee (want op de achterkant staat "neem mij mee")quote:Op donderdag 22 april 2021 11:05 schreef vencodark het volgende:
Over stenen gesproken: ik zie hier in de wijk tegenwoordig van die gekleurde zwerfstenen liggen. Dat vind ik zo leuk! Ik laat ze liggen maar ze toevallig tegenkomen is alsof je overal kleine cadeautjes ziet.
Mijn beste vriend postte er laatst een op insta of fb en dan zo van "leg mij ergens anders neer of neem mij mee, ik blijf die dingen in de gracht gooien maar het worden er steeds meer ".quote:Op donderdag 22 april 2021 12:02 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
oh, ik heb echt de schurft aan die dingen.. Het is al zo lastig om de 6 jarige niet alle mooie stenen takken ed mee naar huis te laten slepen... Nu vindt hij om de haverklap deze dingen..en ze móeten mee (want op de achterkant staat "neem mij mee")
Wij hebben op kantoor normaal gesproken 3 koffiebarren met barista'squote:Op donderdag 22 april 2021 11:31 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vond de koffie van de Illy zo lekker die kort tegenover de ingang van HC / Station zat. Was echt jammer dat die zo snel alweer weg ging.
Mijn dochter is gek op Bobaquote:Op donderdag 22 april 2021 12:09 schreef oh-oh het volgende:
Oh eergisteren had ik weer eens boba![]()
Möge Tee is echt zo slecht maar lekker.
Ik ook, we maken het ook altijd zelf als de pubers van mijn zus hier zijn. Met Jasmijn thee en amandelmelk en regenboogtapiocakorrelsquote:
WAar haal je die korrels? Of hoe maak je ze?quote:Op donderdag 22 april 2021 12:14 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik ook, we maken het ook altijd zelf als de pubers van mijn zus hier zijn. Met Jasmijn thee en amandelmelk en regenboogtapiocakorrels
Amber bier, maar het liefste nog drassige cider en hysterische gin-tonicsquote:Op donderdag 22 april 2021 11:47 schreef Aure het volgende:
quote:Op donderdag 22 april 2021 12:06 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Mijn beste vriend postte er laatst een op insta of fb en dan zo van "leg mij ergens anders neer of neem mij mee, ik blijf die dingen in de gracht gooien maar het worden er steeds meer ".
Nu denk ik elke x als ik ze zie "hadden we maar grachten hier".
Want ze zijn zo lelijk. Kale stenen zijn mooier
Ongezellig zeg.quote:Op donderdag 22 april 2021 12:02 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
oh, ik heb echt de schurft aan die dingen.. Het is al zo lastig om de 6 jarige niet alle mooie stenen takken ed mee naar huis te laten slepen... Nu vindt hij om de haverklap deze dingen..en ze móeten mee (want op de achterkant staat "neem mij mee")
Da's wel heel luxe! Wij hebben wmf koffiemachines met echte bonen. Echt niet slecht, maar niet hetzelfde als barista-koffiequote:Op donderdag 22 april 2021 12:08 schreef exode het volgende:
[..]
Wij hebben op kantoor normaal gesproken 3 koffiebarren met barista'sEn goedkoper dan in de stad. Als we ooit weer open zijn en het kan, kom je gewoon een keer bij ons op de koffie
Zonde, zeg. Iemand doet veel moeite om zo’n steen te versieren om een glimlach op een anders gezicht te bezorgen. Hoop dat de steen gewoon blijft liggen ipv in een prullenbak of gracht gegooid te worden.quote:Op donderdag 22 april 2021 12:06 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Mijn beste vriend postte er laatst een op insta of fb en dan zo van "leg mij ergens anders neer of neem mij mee, ik blijf die dingen in de gracht gooien maar het worden er steeds meer ".
Nu denk ik elke x als ik ze zie "hadden we maar grachten hier".
Want ze zijn zo lelijk. Kale stenen zijn mooier
Amazing Oriental <3quote:Op donderdag 22 april 2021 12:19 schreef amaranta het volgende:
[..]
WAar haal je die korrels? Of hoe maak je ze?
Ik heb direct vanaf de eerste steen die we vonden ingevoerd dat we ze ergens anders weer moeten verstoppen voor een ander kindje.quote:Op donderdag 22 april 2021 12:02 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Ja, per eerste ommetje van de dag krijg je 3 extra punten als je een reeks in stand houdt (maar dat geldt dus ook bij een reeks van 2 dagen al) en bij een reeks van 5, 15, 25, 40, 60, 85, 190, 275 en 360 dagen krijg je een nieuwe medaille en daarbij dan 4 extra punten. Ik moest dus nog 70 dagen tot de 190 reeks medaille maar begin nu weer vanaf 0 met tellen en krijg de eerste medaille dan dus weer over 190 dagen als ik elke dag loopquote:Op donderdag 22 april 2021 07:59 schreef trui het volgende:
120 dagen reeks, knap! Krijg je daar dan extra punten voor, vlindertje?
Laten we massaal bomen beschilderen!quote:Op donderdag 22 april 2021 12:37 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind stenen gewoon heel mooi altijd. Gewoon natuurlijk. Net als bomen en planten. Laat ze zoals ze zijn please.
Mee eens hoor. Vind je het niks, laat ze gewoon liggen en loop niet zo naar de grond te staren.quote:Op donderdag 22 april 2021 12:33 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Zonde, zeg. Iemand doet veel moeite om zo’n steen te versieren om een glimlach op een anders gezicht te bezorgen. Hoop dat de steen gewoon blijft liggen ipv in een prullenbak of gracht gegooid te worden.
Opsom: ik drink ook het liefst water.
ja, daar trapt hij hier helaas niet in.. Helpt ook niet dat er in zijn klas nog 2 jongetjes zijn die die dingen sparen..quote:Op donderdag 22 april 2021 12:35 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ik heb direct vanaf de eerste steen die we vonden ingevoerd dat we ze ergens anders weer moeten verstoppen voor een ander kindje.
Sommige zijn echt kunstwerkjes.
Nee, daar breien ze hier sjaals voorquote:Op donderdag 22 april 2021 12:42 schreef vencodark het volgende:
[..]
Laten we massaal bomen beschilderen!![]()
Haha, zéker niet alleen jongens..Mijn dochter doet t minder opvallend en is iets sneller om te praten om iets te laten liggen.. maar ook altijd de zakken vol kastanjes, stenen, eikeltjes etc..quote:Op donderdag 22 april 2021 12:56 schreef exode het volgende:
Ik dacht altijd heel stereotype dat alleen jongens takken, steentjes en veren verzamelden. Vorige week had Juul een poepexplosie gehad op het KDV. Dus een tas vol vieze kleding mee terug, snel afgespoeld in bad en hoppa de wasmachine in. Een kabaal in die wasmachine! Zaten de zakken van haar jas inclusief binnenzakken vol met steentjes, lege slakkenhuisjes en knikkers.
En beschilderde steentjes zijn we hier nog niet tegengekomen.
3 fonteinen ❤️quote:Op donderdag 22 april 2021 11:47 schreef Aure het volgende:
Geen een 🤣🤣quote:Op donderdag 22 april 2021 11:47 schreef Aure het volgende:
met een vingerprik een buisje vol? Dat lijkt me ook niet te doen eigenlijk..quote:Op donderdag 22 april 2021 14:22 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb al 1.5 liter water op vandaag, en 400 ml koffie.
Zijn er hier meer mensen die zo een onderzoek naar antistoffen tegen COVID-19 hebben gekregen van hun GGD?
Ik was zo blij dat ik mee mocht doen maar je moet met een vingerprik een buisje voldruppelen met bloed en dat is gewoon niet te doen joh. Dus ik dacht net vraag of de ha assistente het voor elkaar krijgt maar ook niet hoor.
Echt teleurgesteld... Mss ga ik dalijk toch nog eens goed diep snijden of prikken voor meer bloed
Mijn overburen doen daaraan mee. Maar heb daar niks over gehoord, en hun jongste van 2 (nu 3) doet ook mee. Kan me nauwelijks voorstellen dat je een buisje bloed uit dat mini-vingertje krijgt. Heb je koude handen? Hoe warmer je handen, hoe makkelijker het gaat.quote:Op donderdag 22 april 2021 14:22 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb al 1.5 liter water op vandaag, en 400 ml koffie.
Zijn er hier meer mensen die zo een onderzoek naar antistoffen tegen COVID-19 hebben gekregen van hun GGD?
Ik was zo blij dat ik mee mocht doen maar je moet met een vingerprik een buisje voldruppelen met bloed en dat is gewoon niet te doen joh. Dus ik dacht net vraag of de ha assistente het voor elkaar krijgt maar ook niet hoor.
Echt teleurgesteld... Mss ga ik dalijk toch nog eens goed diep snijden of prikken voor meer bloed
Hij heeft ooit een pakje 3 weken laten staan bij ons, steeds als ik aan ging bellen was hij niet thuis of negeerde me dat kan ook. Ik geef hem 3 dagen nu.quote:Op donderdag 22 april 2021 14:57 schreef Phaidra het volgende:
@:exode, ik houd me aanbevolen voor de robotstofzuiger![]()
.
Ik drink liever thee als er geen goede koffie is. Maar als je makkelijk zelf iets mee kan nemen is dat in ieder geval iets.
Mijn vijfjarige moet iedere 3 maanden een bloedgasmeting. Dat is het enige wat hij vreselijk vindt aan zijn kwartaalcontroles.quote:Op donderdag 22 april 2021 14:36 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn overburen doen daaraan mee. Maar heb daar niks over gehoord, en hun jongste van 2 (nu 3) doet ook mee. Kan me nauwelijks voorstellen dat je een buisje bloed uit dat mini-vingertje krijgt. Heb je koude handen? Hoe warmer je handen, hoe makkelijker het gaat.
We hebben 2 bonenmalers, 1 voor thuis in de keuken en 1 voor op vakantie. Echt prima dingen!quote:Op donderdag 22 april 2021 15:26 schreef Aure het volgende:
Welke bonenmalers heb jij exode? Ik twijfel nog of ik er eentje zal aanschaffen. Aan de ene kant wel makkelijk, aan de andere kant loop ik nu gewoon elke week naar de buren (een koffie- en theewinkel) om een klein zakje lekkere bonen te halen en die malen het dan voor mij. Dat is op zich net zo makkelijk
Gewoon wachten tot je ongesteld bent en je tampon erin uitwringen.quote:Op donderdag 22 april 2021 14:38 schreef oh-oh het volgende:
Ik hoor dat er meerdere onderzoeken zijn en dat je bij de meeste vijf druppels moet inleveren, hier dus een cm in die buis, hoe dan?
Hoi spring! Lang niet gezien!quote:Op donderdag 22 april 2021 15:57 schreef -Spring het volgende:
[..]
Gewoon wachten tot je ongesteld bent en je tampon erin uitwringen.
Zorg dat je handen echt goed warm zijn. Wij vulden vaak wegwerphandschoenen met warm/heet water en dan even onder een deken. Ondertussen een ander prikken, en 10 minuten later dus terugkomen. Dus met andere woorden; geef het even de tijd om écht goed warm te worden.quote:Op donderdag 22 april 2021 14:29 schreef oh-oh het volgende:
Geen heel groot buisje en het is hol van binnen maar echt, hoe dan hoor. Ik baal, ik zit ff te denken of ik iemand weet die mss ff bloed durft te trekken gewoon bij me, want ik ben gewoon wel erg benieuwd.
Ik wacht!quote:Op donderdag 22 april 2021 15:57 schreef -Spring het volgende:
[..]
Gewoon wachten tot je ongesteld bent en je tampon erin uitwringen.
Die heeft vast al z'n jonkies verstopt in je huisquote:Op donderdag 22 april 2021 15:31 schreef Nijna het volgende:
Gatver, ik haalde de container naar binnen, loopt er toch een enorme dikke zwarte spin net voor mn voeten het gras op *ril*. Hij liep gelukkig van ons huis af!
wasmanden.. zodra je ze leeg hebt en je knippert 2x zit ie meestal alweer vol.. (positief daaraan is dan weer dat ze t dus wel zelf in de wasmand gooien, behalve sokken, waarom moeten die altijd op random plekken uitgetrokken worden en dan liefst los van elkaar door het huis zwerven?)quote:Op donderdag 22 april 2021 23:23 schreef Leandra het volgende:
• Okay, nou moet ik die ommetje-app dus wel downloaden (man en zus gebruiken hem al, ik een andere).
• Een dubbele beker Senseo per dag (past precies) met een flinke scheut melk erin, na het ontbijt.
Biologische pads AH huismerk.
• Wasmanden waren gisteren leeg.
Ik kijk zaterdag wel weer eens
Ik speel ook piano. Of nou ja, al heel lang niet meer. Inmiddels speel ik (als het weer zou mogen) in een slagwerkgroep. Maar dan speel ik wel vooral melodisch (xylofoon, klokkenspel, marimba, vibrafoon) en daarbij gebruik ik wel mijn pianoskills.quote:Op donderdag 22 april 2021 23:26 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ja 1984 las ik op de middelbare dat maakte wel indruk..
opsom: ik douche om de dag. Soms extra na hardlopen of zwemmen (toen dat nog mocht)
tonic met vlierbloesem
speel dwarsfluit en piano
wandel ca 4 km tijdens de lunch zónder ommetje
en heb net een uur gezocht naar het vlaggetjes schminkstiftje.. gevonden!
Als het niet in de wasmand ligt dan was ik het niet, als een spijkerbroek de knoop en rits niet dicht hebben was ik hem ook niet trouwensquote:Op donderdag 22 april 2021 23:32 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
wasmanden.. zodra je ze leeg hebt en je knippert 2x zit ie meestal alweer vol.. (positief daaraan is dan weer dat ze t dus wel zelf in de wasmand gooien, behalve sokken, waarom moeten die altijd op random plekken uitgetrokken worden en dan liefst los van elkaar door het huis zwerven?)
Oeh goeie!quote:Op vrijdag 23 april 2021 07:21 schreef Leandra het volgende:
Soneal komt gedag zeggen voor hij naar school gaat en somt op wat voor lekkers hij allemaal mee heeft voor het ontbijt op school vanwege koningsdag.
Ik: Moet je niks oranje aan?
Hij: Ik heb toch oranje haar?!![]()
Geen idee wat de officiele definitie van achterom is. We gaan via de voortuin naar de achtertuin. Ik vind het zo fijn in ieder geval. De brandgang loopt dood dus eigenlijk extra speelruimte voor B en Juul. Met name B heeft er heel wat uren doorgebracht met zijn graafmachines.quote:Op vrijdag 23 april 2021 08:05 schreef Leandra het volgende:
Als je via een poort in de tuin kunt komen en dan via een andere deur dan de voordeur het huis binnengaat heb je toch gewoon een achterom?
Onze voordeur ligt ook niet aan de voorkant van het huis en de achtertuin is niet vanaf de achterkant te betreden, maar alleen vanaf de zijkant, maar dat is dan gewoon een achterom.
Bij het nieuwe huis zouden we de achtertuin wel vanaf de wadi betreedbaar kunnen maken, maar de achterom is dan nog steeds via de zijkant van het huis.
Niet alle was, maar wel veel was.quote:Op vrijdag 23 april 2021 08:39 schreef trui het volgende:
Dus A doet alle was bij jullie thuis, Vicky? Best een klus!
(Dat zie ik die van ons niet zo gauw doen, ze helpen wel met dingen hoor, en moeten hun eigen kamers opgeruimd houden. Maar daar houdt het ook ongeveer op).
Wat de was betreft hebben we het hier zo verdeeld dat manlief ‘m standaard ophangt en ik haal af (en vouw dan meteen op). Ieder gezinslid zorgt er verder zelf voor dat zijn/haar stapeltje schone was weer in zijn/haar eigen kast komt te liggen.
Hebben ze die niet digitaal?quote:Op vrijdag 23 april 2021 09:09 schreef exode het volgende:
Zodra ze open zijn, ga ik alle oude bouwvergunningen opzoeken en kopieren. Niet om iemand mee om zijn oren te slaan, ik vind dat reuze interessant. Deze 4 arbeiderswoningen zijn in 1 keer gebouwd door een fabriek, maar niemand weet welke fabriek. Dat wil ik wel weten. Het waren de eerste woningen in dit stukje naast een grote buitenplaats met fruitkwekerij. Benieuwd hoe dat er toen uit zag. Er lag ook een bruggetje voor ons huis.
Bij ons kwam echt dag en nacht iedereen achterom binnen . We hadden een hond, dus inbrekers probeerden het niet. Wij hadden ook allemaal geen sleutel van het huis want niet nodig. Die zijgang stond vol met fietsen, dat was wel een dingetje, mensen die gingen stappen etc zetten allemaal de fiets daar neer, soms moest je er dan echt overheen klimmenquote:Op vrijdag 23 april 2021 09:41 schreef Phaidra het volgende:
Mijn moeder had vroeger een shurfthekel aan mensen die aanbelden om op visite te komen. "Je komt maar achterom, de deur is open!" Vriendjes moesten het ook echt niet proberen, kregen gelijk op hun kop als ze aan durfden te bellen![]()
. Ze was een rasechte Limburgse, en heeft ook nooit begrepen dat mensen in Holland alleen op afspraak op de koffie wilden komen. Of dat een verjaardag alleen gevierd werd tussen 14 en 18 uur. "Hoezo, je bent toch de hele dag jarig?" Ik moet elke keer aan haar denken als er voor de 1000e keer vriendjes aanbellen
![]()
.
Wij gaan ook nooit via de voordeur, visite ook niet.quote:Op vrijdag 23 april 2021 09:41 schreef Phaidra het volgende:
Mijn moeder had vroeger een shurfthekel aan mensen die aanbelden om op visite te komen. "Je komt maar achterom, de deur is open!" Vriendjes moesten het ook echt niet proberen, kregen gelijk op hun kop als ze aan durfden te bellen![]()
. Ze was een rasechte Limburgse, en heeft ook nooit begrepen dat mensen in Holland alleen op afspraak op de koffie wilden komen. Of dat een verjaardag alleen gevierd werd tussen 14 en 18 uur. "Hoezo, je bent toch de hele dag jarig?" Ik moet elke keer aan haar denken als er voor de 1000e keer vriendjes aanbellen
![]()
.
Pas vanaf 1957. Die van ons huis liggen ook niet bij de Gemeente maar in 1 of ander erfgoed archief. Ik heb de nummers allemaal al opgezocht dus kan ze daar ter plekke zo uit de kast trekken.quote:Op vrijdag 23 april 2021 09:47 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hebben ze die niet digitaal?
In onze gemeente (en andere ook) zijn ze al die dingen aan het inscannen. Ik heb van onze buurt het hele dossier in pdf's. 239 dezelfde huizen, met een beetje variatie in spiegeling voor/achter, links/recht en hier en daar een garage. Jaren 80 - vinex.
Ik heb vrienden waarvan de vrouw mij eens vroeg hoeveel pannenkoeken ik dacht te eten als ik over twee weken bij hun kwam eten. Ze wordt daar echt enorm om uitgelachen hoor. " Annemarie ik wil drie lepels nasi over 9 dagen he, hou je daar rekening mee?". Mooiste was drie jaar geleden, gingen ze met een hele groep naar Disney, hun twee volwassen zonen gingen mee en die waren zich in de groepsapp aan het beklagen dat hun moeder vijf dagen voor vertrek al wilde weten hoeveel broodjes er per persoon mee moesten en ook wat er op moestquote:Op vrijdag 23 april 2021 10:00 schreef LeSage het volgende:
Bij mijn ouders komt ook echt iedereen achterom. Bij ons niet, maar dat is meer omdat de poort vaak wel op slot zit. Gewoon aan komen voor visite mag hier altijd.
Ik ben ook gewend dat iedereen welkom is en aan kan schuiven. Maar dat is bij mij ook zo. Ik kan altijd iets extra’s uit de vriezer trekken of wandel nog naar de supermarkt.
Ik had vriendinnetjes waar pas meegegeten kon worden als het een dag vooraf gemeld was ‘want de aardappelen waren anders al geschild’. Ik vind dat nu nog grappiger dan ik het vroeger al vond, want die halve aardappel die ik had was echt het probleem niet
Dat hebben onze schuin overburen ook, daar staat de gang zo vol met oa een kinderwagen dat je niet bij de voordeur kan komen.quote:Op vrijdag 23 april 2021 10:08 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb vrienden hier in t dorp waar de voordeur niet eens open kan. Gelukkig weet de pakketbezorger en de bezorger van de Jumbo dat inmiddels ook.
Bij ons huis moet je door de garage om achterom binnen de te komen. Onze vrienden doen dat dan ook, vriendjes van de kinderen bellen nog netjes aan meestal, maar dat komt wellicht doordat de garage tegenwoordig ook wel eens op slot zit, vanwege meldingen van insluipingen overdag via garages...
Hahaha, daar kan ik me dus echt niets bij voorstellen.quote:Op vrijdag 23 april 2021 10:03 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik heb vrienden waarvan de vrouw mij eens vroeg hoeveel pannenkoeken ik dacht te eten als ik over twee weken bij hun kwam eten. Ze wordt daar echt enorm om uitgelachen hoor. " Annemarie ik wil drie lepels nasi over 9 dagen he, hou je daar rekening mee?". Mooiste was drie jaar geleden, gingen ze met een hele groep naar Disney, hun twee volwassen zonen gingen mee en die waren zich in de groepsapp aan het beklagen dat hun moeder vijf dagen voor vertrek al wilde weten hoeveel broodjes er per persoon mee moesten en ook wat er op moest
Ze wordt er echt enorm mee geplaagd maar dat boeit haar niks. Haar man noemt haar ook leidinggevende ipv vrouw, die heeft echt niks te zeggenquote:Op vrijdag 23 april 2021 10:26 schreef LeSage het volgende:
[..]
Hahaha, daar kan ik me dus echt niets bij voorstellen.
Ik ging gisteren met een vol pak rijstwafels naar de speeltuin en die was leeg toen we thuiskwamen. Alle aanwezige klasgenootjes van S. hebben gezellig meegegeten
Huh, dat snap ik ook niet. Wij hadden laatst ook een pak (bij uitzondering, meestal maken we het zelf). We hadden er nog wat extra volkorenmeel en melk bij gedaan, voor de zekerheid. Ging schoon op hoor, met ons 4-persoonshuishouden waarvan 2 kinderen (8 en 6)quote:Op vrijdag 23 april 2021 10:32 schreef oh-oh het volgende:
Toen met die pannenkoeken had ze nog een half pak pkmix over zei ze.
Ik was echt verbijsterd over het feit dat iemand die een 4 persoons huishouden heeft een half pak maakt en een half pak in de kast zet
Ik maak voor mij alleen een heel pak hoor, als ik een pak gebruik al idd. Avondeten ontbijt lunch honden, die dingen gaan wel opquote:Op vrijdag 23 april 2021 10:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Huh, dat snap ik ook niet. Wij hadden laatst ook een pak (bij uitzondering, meestal maken we het zelf). We hadden er nog wat extra volkorenmeel en melk bij gedaan, voor de zekerheid. Ging schoon op hoor, met ons 4-persoonshuishouden waarvan 2 kinderen (8 en 6).
Ja, als het toch open is kan je het beter opmakenquote:Op vrijdag 23 april 2021 10:36 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik maak voor mij alleen een heel pak hoor, als ik een pak gebruik al idd. Avondeten ontbijt lunch honden, die dingen gaan wel op
Nietes! Grapjas...quote:Op donderdag 22 april 2021 22:24 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Die heeft vast al z'n jonkies verstopt in je huis
Oh dat doe ik ook hoor, uit een pak gaan toch 20 pannenkoeken ofzo? Ik eet er 2, de jongens beiden 1 of 2 en mijn man heeft met 4 of 5 ook wel genoeg.quote:Op vrijdag 23 april 2021 10:32 schreef oh-oh het volgende:
Toen met die pannenkoeken had ze nog een half pak pkmix over zei ze.
Ik was echt verbijsterd over het feit dat iemand die een 4 persoons huishouden heeft een half pak maakt en een half pak in de kast zet
Mijn oudste had laatst 8 pannenkoeken gegeten..quote:Op vrijdag 23 april 2021 10:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Huh, dat snap ik ook niet. Wij hadden laatst ook een pak (bij uitzondering, meestal maken we het zelf). We hadden er nog wat extra volkorenmeel en melk bij gedaan, voor de zekerheid. Ging schoon op hoor, met ons 4-persoonshuishouden waarvan 2 kinderen (8 en 6).
Hier ook hoor. Ik hou van voorspelbaarheid..quote:Op vrijdag 23 april 2021 10:46 schreef Nijna het volgende:
Ik inventariseer met verjaardagen ook altijd wie er blijft eten en ben ook niet heel flexibel voor wat betreft mee-eten op andere dagen. Ik weet het graag van tevoren.
Anderen zijn daar makkelijker in zo te lezen.
Het is niet een kwestie van ongastvrij zijn, mijn hoofd heeft tijd nodig om om te schakelen en dat gaat wat lastig aan met spontaan.
Haha ja, mijn zwager haalde een keer friet als avondeten. Iedereen mocht 1 snack er bij, nou vooruit, dan verwacht je wel dat er genoeg frieten gaan zijn.quote:Op vrijdag 23 april 2021 11:01 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Mijn oudste had laatst 8 pannenkoeken gegeten..
Een hele tijd gelden, pre-covid gingen we bij m'n zusje op bezoek. Die had pannenkoeken gebakken voor de lunch. 2 per persoon...Daar gingen we echt met razende honger weg....
Wat is het verschil?quote:Op vrijdag 23 april 2021 11:15 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben maar alleen maar kan altijd zo iets op tafel toveren voor een heel huishouden als dat moet en anders bestel ik gewoon wat, hoe moeilijk is het haha.
Ik maak trwns ook altijd boekweitpannenkoeken.
Als je die een x gehad hebt hoef je echt geen gewone meer.
Ze bakken makkelijker, ze zijn wat zwaarder en de structuur is anders en de smaak ook welquote:
Ze zijn steviger. Die uit het pak zijn slappe dingen, met boekweit steviger. Zeg maar verschil tussen witbrood en volkorenbrood. Best lekker voor een keer, maar voor het avondeten niet genoeg.quote:
Banaan, cocos, appel, rozijn, spek, kaas, gebakken uien, ananas, de variatie met pannenkoeken is eindeloos!quote:Op vrijdag 23 april 2021 11:21 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ze zijn steviger. Die uit het pak zijn slappe dingen, met boekweit steviger. Zeg maar verschil tussen witbrood en volkorenbrood. Best lekker voor een keer, maar voor het avondeten niet genoeg.
Het geeft wat meer en langer voldoening ook. Met die pakken hebben we na een uur al weer zin in wat nieuws. Boekweit kan ik wel een paar uur op door.
En dan soms ook varieren met spek of appel/rozijn.
eet je er dan maar 1 ofzo? Ik voel me altijd minstens een halve dag vol, vies en misbruikt als ik pannekoeken heb gehadquote:Op vrijdag 23 april 2021 11:21 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ze zijn steviger. Die uit het pak zijn slappe dingen, met boekweit steviger. Zeg maar verschil tussen witbrood en volkorenbrood. Best lekker voor een keer, maar voor het avondeten niet genoeg.
Het geeft wat meer en langer voldoening ook. Met die pakken hebben we na een uur al weer zin in wat nieuws. Boekweit kan ik wel een paar uur op door.
En dan soms ook varieren met spek of appel/rozijn.
Wat zonde.quote:Op vrijdag 23 april 2021 11:22 schreef oh-oh het volgende:
Mijn moeder is echt de koningin van feestjes verneuken, kerst, verjaardagen, andermans feestjes, ze zorgt er al dr hele leven lang voor dat alle plannen in de soep draaien.
Ik doe niet eens aan feestjes daardoor, echt een hekel aan gekregen, levenslang alleen maar teleurstellingen gehad
Komt vooral doordat je ze zelf bakt vind ik. Als ik een lading gebakken heb heb ik er eigenlijk meestal al geen zin meer in. Gelukkig kunnen de kinderen van mijn zus heel goed pannenkoeken bakken.quote:Op vrijdag 23 april 2021 11:24 schreef SQ het volgende:
[..]
eet je er dan maar 1 ofzo? Ik voel me altijd minstens een halve dag vol, vies en misbruikt als ik pannekoeken heb gehad
Niet goed bij haar hoofd helaas.quote:Op vrijdag 23 april 2021 11:25 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wat zonde.![]()
Beetje traumatische situatie ofzo dan?
Das wel oprecht heel naar zegquote:Op vrijdag 23 april 2021 11:28 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Niet goed bij haar hoofd helaas.
Ze kan ook haar hele leven al niet onthouden wanneer ik jarig ben. Haar eerstgeborene. Vorig jaar belde ze me weer twee dagen te vroeg. Dan gooit ze het op ja maar je weet toch dat ik alles niet goed meer weet? En weet ze vervolgens alle andere verjaardagen die ik haar meteen vroeg foutloos, mijn zusje, broertje, vader, haar zus en broers en ouders, ze weet echt gewoon mijn hele leven lang al niet op welke fucking dag ik ben geboren
Ja het komt altijd zo karig over he?quote:Op vrijdag 23 april 2021 11:27 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij hebben altijd veel te veel eten/drinken bij feestjesik leer het nooit, altijd twijfel ik in de winkel of ik wel genoeg heb en neem ik voor de zekerheid nog maar wat extra mee.
Vind te weinig hebben zo ongastvrij ook
Ja dat is waar, dan zit je al zo vol van de geur dat het wel best isquote:Op vrijdag 23 april 2021 11:26 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Komt vooral doordat je ze zelf bakt vind ik. Als ik een lading gebakken heb heb ik er eigenlijk meestal al geen zin meer in. Gelukkig kunnen de kinderen van mijn zus heel goed pannenkoeken bakken.
Dat is inderdaad niet fijn, kan me voorstellen dat je dan geen geweldige band voeltquote:Op vrijdag 23 april 2021 11:28 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ze kan ook haar hele leven al niet onthouden wanneer ik jarig ben. Haar eerstgeborene. Vorig jaar belde ze me weer twee dagen te vroeg. Dan gooit ze het op ja maar je weet toch dat ik alles niet goed meer weet? En weet ze vervolgens alle andere verjaardagen die ik haar meteen vroeg foutloos, mijn zusje, broertje, vader, haar zus en broers en ouders, ze weet echt gewoon mijn hele leven lang al niet op welke fucking dag ik ben geboren
Bah, dat is echt wel klote.quote:Op vrijdag 23 april 2021 11:28 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Jeetjequote:Op vrijdag 23 april 2021 11:28 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Het is de suikerdip denk ik.quote:Op vrijdag 23 april 2021 11:24 schreef SQ het volgende:
[..]
eet je er dan maar 1 ofzo? Ik voel me altijd minstens een halve dag vol, vies en misbruikt als ik pannekoeken heb gehad
Haaa ja herkenbaar.quote:Op vrijdag 23 april 2021 11:40 schreef LeSage het volgende:
[..]
Jeetje![]()
Nou moet ik eerlijk bekennen, bij mijn eigen kinderen moet ik ook even denken. We hebben namelijk een verjaardag op de 25e, 27e en 29e. Waarvan 2 in september en 1 in januari. Dat gaat in mijn hoofd nog wel eens door elkaar
Ik vind dit één van de mooie dingen aan kinderen hebben. Kijken hoe jou ouders het vroeger deden, welke tradities je mee wilt nemen en welke niet.quote:Op vrijdag 23 april 2021 11:20 schreef SQ het volgende:
Mijn moeder was echt de koningin van de feestjes
Er waren mensen die van te voren hun avondeten skipten omdat mijn moeder altijd zo veel lekkere hapjes op tafel zette![]()
Ik hoop ook ergens dat ik dat ook kan gaan bieden. Nu is het allemaal nog te veel gefocust op kinderen, maar als die wat ouder zijn hoop ik net zulke feestjes te kunnen geven als bij mijn ouders thuis. Warme herinneringen aan
Ik ben ook zo. Mijn oma was zo. Mijn oma-tante ook.quote:Op vrijdag 23 april 2021 11:59 schreef oh-oh het volgende:
Mijn vader weet ook alle verjaardagen van iedereen, en sterfdagen nog beter!
Moeten ze dan ook VOLLUK roepen? Doe ik wel altijd als ik ergens achterom binnenkom.quote:Op vrijdag 23 april 2021 09:47 schreef exode het volgende:
We hebben een kattenoppas voor komende zomer gevondenYes! Onze buren geven ze altijd eten maar nu 1 van de 2 zo kwakkelt en we hopelijk in Zweden zitten en dus niet even naar huis kunnen, vinden we dit wel fijn. Ze studeert voor dierenarts dus dat komt wel goed. Ze woont 2 straten verderop en kan 1 of 2x per dag langskomen voor eten etc.
Ik doe hier ook de voordeur niet open voor bezoek hoor. Ze lopen maar omTja ik blijf Brabants.
Datquote:Op vrijdag 23 april 2021 12:48 schreef amaranta het volgende:
Ik weet op zich alle data wel, ik vergeet alleen op de dag zelf een bericht te sturen.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 23 april 2021 12:52 schreef vencodark het volgende:
Ik onthoud redelijk wat datums. Vooral geboortejaren weet ik goed, ook van sterfjaren.
Dat laatste geldt ook voor beroemdheden bijv.
Ik vind vaker wel ergens een ezelsbruggetje als het een ‘gekke’ datum is.
Man 29, zoon 23 (vandaag!) en dochter 20.
Allemaal andere maand maar wel ergens in de 20.
Ik ben van 19-06.
Beginnen over eten en dan overschakelen naar kapsalon. Dat brengt verwarring. Ik dacht namelijk aan het voedsel kapsalon.quote:Op vrijdag 23 april 2021 12:40 schreef amaranta het volgende:
Jullie kennen vast het verkooptrucje mini - medium - Max wel?
Dus een kleine cola kost 3 euro en een grote cola 7 euro en een medium cola 4 euro. Waarop veel mensen voor die euro extra de medium nemen?
Nou zag ik gisteren op Facebook dat een kapsalon hier nieuwe pakketten heeft. Het basispakket kost ¤ 49 en daar zit knippen en uitgroei kleuren in.
Het grote pakket kost ¤ 89 en daar zit een volledige kleuring en knippen in.
Nu is er dus ook een tussen pakket, voor ¤ 59, en dan heb je ook nog highlights (15 folies)
Ik heb dus nu een afspraak voor een basis knipbeurt, plus uitgroei verven. Maar nu twijfel ik… ¤ 10 extra betalen voor de highlights?
Ik heb vaker highlights overigens. Op dit moment heb ik een balayage en velen grijze lokken...
Mijn vader 24-3. Exact 3 maanden na mijn verjaardag.quote:Op vrijdag 23 april 2021 12:59 schreef Phaidra het volgende:
Gefeliciteerd met je zoon, venco!![]()
Mijn moeder overleed op 11 september (2013), dat is ook zo'n datum die je niet kan vergeten.
Mijn vader heeft dat ook. Zelfs van zijn oude klasgenootjes bijvoorbeeld. En de geboorte- en sterfdagen van belangrijke historische figuren.quote:Op vrijdag 23 april 2021 11:56 schreef Deepfreeze het volgende:
Bij de jongste zit ik alleen qua jaartal te puzzelen.. Die begon symmetrisch 21-12, tijdstip geboorte 14:41.. Maarja, nog net '11. Schrijf te vaak '12 op.![]()
Mijn vader is echt geniaal met verjaardagen. Niet alleen zijn eigen familie, die van mijn moeder. Maar ook het halve dorp en andere kennissen. En dan weet hij ook wie van wie familie is..
Denk dat zijn geheugen goed is geoefend met het herkennen van koeien op de vlekken ofzo. Die kon ik ook niet uit elkaar houden, behalve die ene hele witte
Ik vind het mooiquote:
Ik heb er schijt aan. Maar ik krijg best vaak te horen van mensen om mij heen.quote:
Wij zien het toch meer als dat ie het faciliteert hoor, hij heeft nog nooit eens zelf iets ondernomen om iets goed te laten verlopen of tegen haar gezegd dat ze eens gewoon normaal moet doen of maar mee gaat ook al is ze moe.quote:Op vrijdag 23 april 2021 12:34 schreef vencodark het volgende:
@:oh-oh Klinkt alsof je vader goed zijn best heeft gedaan het vage gedrag van je moeder te compenseren.gelukkig hadden jullie hem.
Ja best grof eigenlijk. Ik reageer ook altijd dat ik er zelf geen last van heb en dat het mijn cruella de-vil look is.quote:Op vrijdag 23 april 2021 13:10 schreef Phaidra het volgende:
Het valt natuurlijk wel veel meer op in donker haar. Maar snap echt niet waarom iedereen er wat van wil zeggen.
Haha ik ook al!! Blij dat ik niet de enige benquote:Op vrijdag 23 april 2021 12:57 schreef vencodark het volgende:
[..]
Beginnen over eten en dan overschakelen naar kapsalon. Dat brengt verwarring. Ik dacht namelijk aan het voedsel kapsalon.![]()
Idem. Ik heb een paar jaar geleden ingrediënten zitten uitpluizen op een vrije dag en dat gebruik ik nu standaard. Bizar dat in zoveel producten voor krullend haar juist siliconen zitten. Er valt zo veel gelijk al af. Het hielp bij mij wel, van alleen nog lichte slag terug naar min of meer de oude krullen.quote:Op vrijdag 23 april 2021 13:30 schreef Vaiana het volgende:
Als je eenmaal producten hebt gevonden valt het allemaal wel mee. Maar er zijn wel heeeel veel regels waar die producten aan moeten voldoen.![]()
Ik doe op zich wel redelijk CG, maar ik gebruik wel nog shampoo. En dat kan dus ook gewoon, binnen alle ingrediënten regels.
Ja, nu heb ik dus honger!quote:Op vrijdag 23 april 2021 13:36 schreef Aure het volgende:
[..]
Haha ik ook al!! Blij dat ik niet de enige ben
Juf, jouw haar is mooi!quote:Op vrijdag 23 april 2021 13:04 schreef amaranta het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Juf jouw haar is wit!!!
De nummers van vroeger kan ik zo opdreunen, zelfs mijn mobiele nummers van vroeger maar mijn huidige nummer blijft niet hangen. En het is niet dat het net een nieuw nummer is ofzo, heb dit nummer al meer dan 10 jaar.quote:Op vrijdag 23 april 2021 13:03 schreef Phaidra het volgende:
Ik ken nog een aantal telefoonnummers van vriendinnetjes van de basisschool uit mijn hoofd. Maar het huidige mobiele nummer van mijn vriend vergeet ik nog steeds.
Idee van curly girl method is vooral geen sulfaten. En aangezien je sulfaten nodig hebt om silicone uit je haar te wassen daardoor ook geen siliconen.quote:Op vrijdag 23 april 2021 13:27 schreef oh-oh het volgende:
Ik was al jaren met natuurlijke shampoo bars dus geen silliconen denk ik.
En verder gebruik ik R&B van Lush.
Ja en sinds ik dat gedaan had zijn er blijkbaar regels aangepast, dus de producten die ik nu gebruik zijn officieel niet volledig CG. Maar ik maak ze mooi eerst op voordat ik iets anders koop.quote:Op vrijdag 23 april 2021 13:37 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Idem. Ik heb een paar jaar geleden ingrediënten zitten uitpluizen op een vrije dag en dat gebruik ik nu standaard. Bizar dat in zoveel producten voor krullend haar juist siliconen zitten. Er valt zo veel gelijk al af. Het hielp bij mij wel, van alleen nog lichte slag terug naar min of meer de oude krullen.
Maar inderdaad, dat leeswerk is wel even intensief
Is maar heeeel erg de vraag of het voor jouw haar ook werkt natuurlijk.quote:
En dit ja! Daarom begon ik aan CG, mijn hoofdhuid trok de sulfaten erg slecht.quote:Op vrijdag 23 april 2021 13:49 schreef Elleska het volgende:
[..]
Idee van curly girl method is vooral geen sulfaten. En aangezien je sulfaten nodig hebt om silicone uit je haar te wassen daardoor geen siliconen.
quote:
de mijne op koningsdagquote:Op vrijdag 23 april 2021 12:59 schreef Phaidra het volgende:
Gefeliciteerd met je zoon, venco!![]()
Mijn moeder overleed op 11 september (2013), dat is ook zo'n datum die je niet kan vergeten.
Ja van jou wist ik het inderdaad wel.quote:Op vrijdag 23 april 2021 14:05 schreef Shandaly het volgende:
Luguber opsommetje is het geworden inmiddels...
Sterfdag van m'n schoonvader is dezelfde als de geboortedag van mijn oudste
Das mijn trouwdag.quote:Op vrijdag 23 april 2021 14:37 schreef Vaiana het volgende:
Mijn vader is 28-4 overleden, destijds was dat 2 dagen voor koningsdag. Was ook een rare tijd.
Opa's en oma's heb ik geen overlijdensdata van onthouden, weet wel dat oma van moeders kant en opa van vaders kant in 1 schooljaar overleden zijn, en allebei op vrijdag (wat mijn stagedag was, best onhandig).
Ons rijtje huizen is gebouwd op het terrein van een melkfabriek. De historicus uit de gemeente heeft boeken vol geschreven over dit dorp, dus ook uitgebreid over de fabriek. Erg leuk om te wetenquote:Op vrijdag 23 april 2021 09:09 schreef exode het volgende:
ik vind dat reuze interessant. Deze 4 arbeiderswoningen zijn in 1 keer gebouwd door een fabriek, maar niemand weet welke fabriek. Dat wil ik wel weten. Het waren de eerste woningen in dit stukje naast een grote buitenplaats met fruitkwekerij. Benieuwd hoe dat er toen uit zag. Er lag ook een bruggetje voor ons huis.
Goede omschrijving ditquote:Op vrijdag 23 april 2021 11:24 schreef SQ het volgende:
Ik voel me altijd minstens een halve dag vol, vies en misbruikt als ik pannekoeken heb gehad
En da's dus de verjaardag van mijn oudstequote:
Ik zie de foto's niet meer. Maar je ik weet dat je mooi haar hebtquote:Op vrijdag 23 april 2021 13:04 schreef amaranta het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Juf jouw haar is wit!!!
Wat leuk!quote:Op vrijdag 23 april 2021 14:40 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ons rijtje huizen is gebouwd op het terrein van een melkfabriek. De historicus uit de gemeente heeft boeken vol geschreven over dit dorp, dus ook uitgebreid over de fabriek. Erg leuk om te weten(wel jammer van de ontelbare scherven in de grond)
[..]
Zoon 1 de 20ste, Zoon 2 de 21ste en man de 22ste. Ik de 3de. Wie hoort er niet in het rijtje thuis?quote:Op vrijdag 23 april 2021 12:52 schreef vencodark het volgende:
Ik onthoud redelijk wat datums. Vooral geboortejaren weet ik goed, ook van sterfjaren.
Dat laatste geldt ook voor beroemdheden bijv.
Ik vind vaker wel ergens een ezelsbruggetje als het een ‘gekke’ datum is.
Man 29, zoon 23 (vandaag!) en dochter 20.
Allemaal andere maand maar wel ergens in de 20.
Ik ben van 19-06.
Das mijn en Vicky’s verjaardagquote:Op vrijdag 23 april 2021 14:57 schreef F_r het volgende:
Mijn oma is 24 december overleden dat vergeet ik ook niet zo snel.
En onze kat op de verjaardag van mijn neefje alleen daarom kan ik dat onthouden van alle andere huisdieren weet ik het echt niet.
Ja die doet dat erg goed idd!quote:Op vrijdag 23 april 2021 14:36 schreef amaranta het volgende:
Volgens mij doet @:Spring iets met krullen. Curly Hair.
Mijn (halfkrul) haar doet het echt fantastisch momenteel op zon shampoo bar van lushquote:Op vrijdag 23 april 2021 15:22 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja die doet dat erg goed idd!
Maar ik zie alleen maar weer produkten in plastic voorbij komen.
Ik gebruik happy soap shampoo bars atm maar er ligt ook nog wat van Lush, en dan de R&B van Lush als leave in conditioner. Want die ruikt zo goddelijk.quote:Op vrijdag 23 april 2021 15:44 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijn (halfkrul) haar doet het echt fantastisch momenteel op zon shampoo bar van lush
quote:Op vrijdag 23 april 2021 14:44 schreef Shandaly het volgende:
[..]
En da's dus de verjaardag van mijn oudste![]()
Jij bent niet toevallig mijn schoonzusje toch, Vaiana?
Ahhh bummer!quote:Op vrijdag 23 april 2021 14:33 schreef exode het volgende:
De robotstofzuigers zijn zojuist opgehaald....Helaas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |