abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199041984
Voor al uw dierenverhalen, geloofsgesprekken, kinderpraat, woonpraat en knuffels voor wie het moeilijk heeft met de lockdown.
pi_199042253
Nu begint de 'lockdown' ferm te steken ja.

Teveel gebeurd en ik ben bang dat ik ga crashen.
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
pi_199042512
@Pinnenmutske :* Watskeburt?
pi_199042531
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 17:27 schreef Hupje het volgende:
@:Pinnenmutske :* Watskeburt?
Die brand in maart en samenloop van omstandigheden.
Werewolf
pi_199042930
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 16:49 schreef Pinnenmutske het volgende:

Goed dat je je daar wel bewust van bent. Hopelijk kan je toch een beetje voor jezelf zorgen dan.
Sterkte. :)
pi_199044006
Quarantaaaaaineeeeee hier. Nou ja, mijn vriendin. Kind uit haar klas is positief getest en was vrijdag nog (zonder klachten) op school.
Woensdag mag ze testen, hopelijk negatief ook omdat we de week erna op vakantie gaan.
pi_199044109
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 19:41 schreef exode het volgende:
Quarantaaaaaineeeeee hier. Nou ja, mijn vriendin. Kind uit haar klas is positief getest en was vrijdag nog (zonder klachten) op school.
Woensdag mag ze testen, hopelijk negatief ook omdat we de week erna op vakantie gaan.
-O-
Hopelijk valt het mee, zeker met de vakantie in het vooruitzicht...
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199044550
quote:

Pas goed op jezelf :*

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 19:41 schreef exode het volgende:
Hopelijk negatief :*
Fake it till you make it...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 april 2021 @ 06:47:18 #9
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_199049790
Ik sprak een vriendin en vraag me af hoe jullie hier tegenaan kijken.

Situatie; gescheiden, 2 kinderen.
Oudste kind had ik besmet kindje in de klas. Laatste contact dinsdag. Mag vandaag getest worden.
Kind was bij papa, zou normaal op woensdag naar mama komen.
Moest in quarantaine, en is bij papa gebleven. Het was mama's weekend, en nu vond papa dat kind niet ziek was en dus gewoon naar mama moest.

Ik denk dan quarantaine is quarantaine, dus kind moet bij papa blijven t weekend, en vandaaruit gaan testen.

Wat jullie?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 18 april 2021 @ 06:50:44 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199049799
Quarantaine = quarantaine.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 18 april 2021 @ 06:51:39 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199049800
quote:

:*
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 18 april 2021 @ 07:36:06 #12
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199049889
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 06:50 schreef Leandra het volgende:
Quarantaine = quarantaine.
Co-ouderschap = co-ouderschap. Dat betekent dat die kinderen twee huizen hebben. Als ouders verstandig zijn hadden ze hierover afspraken gemaakt in het afgelopen jaar want het was natuurlijk te voorzien dat dit een keer ging gebeuren. Zo hebben wij afgesproken in principe wel te wisselen bij klachten van onze peuter waarbij hij niet naar de crèche mag, alles ik overleg op dat moment natuurlijk. Maar wij functioneren als 1 huishouden in 2 huizen. En gaan desnoods allemaal in quarantaine. Iedereen maakt hier eigen afwegingen in maar naar ‘het andere huis’ is echt wat anders dan een willekeurige andere verplaatsing, imho.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199049935
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 06:47 schreef Ynske het volgende:
Ik sprak een vriendin en vraag me af hoe jullie hier tegenaan kijken.

Situatie; gescheiden, 2 kinderen.
Oudste kind had ik besmet kindje in de klas. Laatste contact dinsdag. Mag vandaag getest worden.
Kind was bij papa, zou normaal op woensdag naar mama komen.
Moest in quarantaine, en is bij papa gebleven. Het was mama's weekend, en nu vond papa dat kind niet ziek was en dus gewoon naar mama moest.

Ik denk dan quarantaine is quarantaine, dus kind moet bij papa blijven t weekend, en vandaaruit gaan testen.

Wat jullie?
Ik denk er hetzelfde over als jij. Eerst die test afwachten.
Maar ik zit niet in zo'n situatie, dus misschien makkelijk praten ;).
pi_199050017
Ik denk dat hierin geen goed of fout is, maar dat je samen de overweging moet maken. Of nog beter, zoals Lemijn er vooraf over nagedacht moet hebt.
Als je bij wisselen allebei in quarantaine gaat lijkt er mij niets aan de hand.
pi_199050113
Quarantaine kan ook prima bij moeder natuurlijk, dan is het nog steeds quarantaine. Het gaat er inderdaad over hoe je het samen regelt. Ik zou het in orde vinden om een deel van de quarantaine over te nemen als dat uitkomt, aan de andere kant zou ik het ook prima vinden om mijn ex niet te belasten met zijn gezin ook in quarantaine te zetten.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 18 april 2021 @ 09:26:06 #16
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_199050413
Quarantaine houdt in dat je blijft waar je bent, waarom zou je twee huishoudens risico laten lopen?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_199050417
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 08:40 schreef Clubsoda het volgende:
Quarantaine kan ook prima bij moeder natuurlijk, dan is het nog steeds quarantaine. Het gaat er inderdaad over hoe je het samen regelt. Ik zou het in orde vinden om een deel van de quarantaine over te nemen als dat uitkomt, aan de andere kant zou ik het ook prima vinden om mijn ex niet te belasten met zijn gezin ook in quarantaine te zetten.
In dit geval is alleen het kindje in quarantaine en de rest van het gezin niet. Pas bij een positieve test moet iedereen eromheen ook in quarantaine.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_199050504
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 09:26 schreef oh-oh het volgende:
Quarantaine houdt in dat je blijft waar je bent, waarom zou je twee huishoudens risico laten lopen?
Omdat het voor een kind nodig kan zijn de andere ouder ook te zien? Wat Lemijn zegt, voor het kind is het wel één huishouden.
pi_199050512
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 09:26 schreef tombolafan het volgende:

[..]

In dit geval is alleen het kindje in quarantaine en de rest van het gezin niet. Pas bij een positieve test moet iedereen eromheen ook in quarantaine.
Ah, excuus, niet goed gelezen. Dan lijkt het probleem me nog minimaler.
  zondag 18 april 2021 @ 09:47:12 #20
176471 oh-oh
pi_199050587
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 09:38 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Omdat het voor een kind nodig kan zijn de andere ouder ook te zien? Wat Lemijn zegt, voor het kind is het wel één huishouden.
Het gaat om 5 dagen * en meestal nog minder ( omdat het met terugwerkende kracht is en het laatste contactmoment dus meestal al 2 dagen of langer geleden was ) dus dan zou het je echt het risico waard moeten zijn. Als er maar 1 kind is en alleen een vader en een moeder zoals bij Lemijn soit, ik zou het nog niet doen maar ok. Meestal zijn er meer kinderen en nog partners en dan gaat het lekker hard als het kind toch besmet blijkt te zijn. Maar goed, ik heb die situaties net iets te vaak aan de lijn denk ik :P
* er vanuit gaande dat je je kind wel laat testen op dag 5 that is.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_199050656
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 09:47 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Het gaat om 5 dagen en meestal nog minder ( omdat het met terugwerkende kracht is en het laatste contactmoment dus meestal al 2 dagen of langer geleden was ) dus dan zou het je echt het risico waard moeten zijn. Als er maar 1 kind is en alleen een vader en een moeder zoals bij Lemijn soit, ik zou het nog niet doen maar ok. Meestal zijn er meer kinderen en nog partners en dan gaat het lekker hard als het kind toch besmet blijkt te zijn. Maar goed, ik heb die situaties net iets te vaak aan de lijn denk ik :P
Ik ben het hier wel mee eens ja, het is misschien lastig maar met een daadwerkelijke besmetting ga je ook niet alsnog met het kind slepen denk ik?

Dus de kans op eventuele verspreiding zo laag mogelijk houden doe je dan door zo min mogelijk ergens heen te gaan. (op zich moet degene in quarantaine thuisblijven, dat is dan het huis waar hij/zij dan is denk ik).

Ligt ook wel aan de situatie ofzo, als je als ouder alleen woont en altijd thuiswerk is het anders dan wanneer je nog een gezin met 3 andere kinderen hebt waarvan er veel uithuizig zijn ivm werk/school :D
pi_199050843
Ik vind dat nu dus ook lastig. Vriendin dus in quarantaine. Nu is het qua uitstapjes toch al nihil hier en ik heb net mijn moeder afgezegd waar ik dinsdag heen zou gaan. De boodschappen komen vanmiddag dus we hoeven ook niet naar winkels. Maar B gaat wel naar school en Juul naar KDV.
  zondag 18 april 2021 @ 10:34:47 #23
176471 oh-oh
pi_199051050
Quarantaine geldt alleen voor een persoon die risico heeft gelopen. In principe kun je prima dinsdag naar je moeder hoor en ook gewoon naar de winkel. Wanneer was het contactmoment van je vriendin met de positief geteste persoon?
( Groucho Marx )
pi_199051305
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 10:34 schreef oh-oh het volgende:
Quarantaine geldt alleen voor een persoon die risico heeft gelopen. In principe kun je prima dinsdag naar je moeder hoor en ook gewoon naar de winkel. Wanneer was het contactmoment van je vriendin met de positief geteste persoon?
Vrijdag.

Het kan, maar voelt niet goed. Dus ik ben ook extra voorzichtig tot ze getest is.
pi_199051330
Mwah, ik snap wel dat je niet naar je oudere moeder gaat als er iemand uit je gezin in quarantaine zit. Het hóeft niet, maar is een kleine moeite voor de zekerheid om het even te laten.

Ik deed gisteren met kleuter een gezinsuitstapje naar de teststraat. Mijn uitslag is negatief, nu die van hem nog. Ik kneep 'm gisteravond wel een beetje, had ineens zo'n keelpijn. Nu blaf ik als een zeehond en heb geen stem. Morgen eigenlijk de hele dag voor de klas en daarna online oudergesprekken :') Ik ben benieuwd wat dat wordt.

Ik keek de documentaire over de kinderen van Ruinerwold, best heftig.
pi_199051360
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 10:59 schreef Hupje het volgende:
Mwah, ik snap wel dat je niet naar je oudere moeder gaat als er iemand uit je gezin in quarantaine zit. Het hóeft niet, maar is een kleine moeite voor de zekerheid om het even te laten.

Ik deed gisteren met kleuter een gezinsuitstapje naar de teststraat. Mijn uitslag is negatief, nu die van hem nog. Ik kneep 'm gisteravond wel een beetje, had ineens zo'n keelpijn. Nu blaf ik als een zeehond en heb geen stem. Morgen eigenlijk de hele dag voor de klas en daarna online oudergesprekken :') Ik ben benieuwd wat dat wordt.

Ik keek de documentaire over de kinderen van Ruinerwold, best heftig.
Ja, dat heb ik dus ook. Ik zou wat dingen regelen maar die hebben geen bloedspoed dus dat komt wel een andere x.
  zondag 18 april 2021 @ 11:05:07 #27
176471 oh-oh
pi_199051393
Oh ja ik snap het ook, en ik zou het ook niet doen, maar het hoeft niet he.
Ruinerwold moet ik ook nog even goed voor gaan zitten, die vier gewone afleveringen heb ik wel al gezien.
Ik zei gisteren nog, als mijn vier jongere zusjes daar nog zaten en niet weg wilden geloof ik oprecht dat ik hem wat aan zou doen om hun te redden maar gelukkig kun je je niet voorstellen wat je zou doen in zo een situatie...
( Groucho Marx )
pi_199053288
Goeie wandeling gemaakt dus het gaat iets beter.

Straks sushi want ik snak er naar hihi
Werewolf
  Redactie Frontpage / Sport zondag 18 april 2021 @ 14:25:14 #29
426493 crew  PippenScottie
pi_199053991
De jongste Pippie (6) kan zonder zijwieltjes fietsen! Ik heb me daar best wel een beetje druk om gemaakt, maar mede dankzij jullie raad zijn we er nu.

We hebben regelmatig geoefend, maar er geen druk op gelegd. Als ze niet wilde gingen we niet. Af en toe geoefend met één wieltje, regelmatig gevallen, maar dan even getroost en ze wilde zelf altijd wel weer doorgaan.

Vandaag viel dan alles op zijn plaats, opeens ging ze met overtuiging de bochtjes door en kon ze zelf opstappen en na twee halve slingers op gang komen. We hebben direct de weg naar school even geoefend en dat ging ik ook zonder problemen.

Morgen dus voor het eerst zonder zijwieltjes naar school. Dochterlief zei “nu gaat niemand mij mee uitlachen om mijn zijwieltjes”. Ik zei dat ze ze gewoon moest laten lachen, want zij kan al lezen en hele gesprekken in het Engels houden. Iedereen kan andere dingen. En nu kan jij ook zonder zijwieltjes.
My friends all drive horses
pi_199061008
Ik heb vandaag mijn 94 jarige oma voor het eerst sinds februari 2020 weer gesproken zonder raam tussen ons in O+. Zo fijn! Ze is nu volledig gevaccineerd, durft weer wat meer zoals op gepaste afstand buiten even een praatje maken. Ze was zo blij om Bas te zien en met het nieuws dat achterkleinkind #19 onderweg is.
pi_199061418
Wat fijn, @douche-eendje

Kleuter ook negatief. Kunnen we morgen allebei toch naar school. Zijn dapperheidsdiploma zit al in zijn tas. "Misschien krijg ik dan wel weer een sticker van de juf!" :D
pi_199061696
Wat fijn douche eend!

Net de bekerfinale met B gekeken. Nou ja met, hij was een knikkerbaan aan het maken. Hij vind kijken eigenlijk te spannend.

Verder was het een vervelende dag waarvan ik blij ben dat ie voorbij is. Niets heftigs ofzo, we hadden allemaal onze dag niet. B en Juul maakten om alles ruzie, vriendin aan het werk om morgen weer online les te kunnen geven. Toe aan vakantie denk ik.
pi_199063363
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 20:10 schreef Hupje het volgende:
Wat fijn, @:douche-eendje

Kleuter ook negatief. Kunnen we morgen allebei toch naar school. Zijn dapperheidsdiploma zit al in zijn tas. "Misschien krijg ik dan wel weer een sticker van de juf!" :D
Knap van hem! Mijn zoon kreeg een tof markeerstift.
https://ibb.co/JqYf69d
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199064207
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 11:05 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja ik snap het ook, en ik zou het ook niet doen, maar het hoeft niet he.
Ruinerwold moet ik ook nog even goed voor gaan zitten, die vier gewone afleveringen heb ik wel al gezien.
Ik vond de laatste eigenlijk het interessantst. Meer over die 4 zelf, hoe ze ertoe kwamen weg te gaan, hoe dat ging en hoe het nu met ze is.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 19 april 2021 @ 08:38:26 #35
176471 oh-oh
pi_199065889
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 23:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik vond de laatste eigenlijk het interessantst. Meer over die 4 zelf, hoe ze ertoe kwamen weg te gaan, hoe dat ging en hoe het nu met ze is.
Ik heb nog niet gekeken, ik wil er ff rust voor hebben. Ik heb zoveel gedoe hier, echt altijd alles tegelijk maar mijn emmer is vorige week ook over gelopen en ik heb een van mijn honden uit logeren gedaan omdat ze voor de derde keer in een week alles onder poepte. Het was tijdelijk met de optie voor vast maar toen ze weg was miste ik haar al meteen veel te erg om over de andere honden maar te zwijgen. Dus ze komt weer terug heb ik gisteren aan die mensen doorgegeven. Werkgedoe, privé gedoe, die kakhond. Maar goed, mijn bankstel is inmiddels chemisch gereinigd. Ik heb eindelijk weer eens twee dagen achter elkaar vrij morgen en overmorgen. Morgen komt een vriendin langs. Het gaat wel weer inmiddels :')
( Groucho Marx )
pi_199066676
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 10:34 schreef oh-oh het volgende:
Onze school ziet liever dat broertjes en zusjes ook thuis blijven als een klas van een kind in quarantaine moet. Ik snap het, want als het kind in quarantaine toch besmet blijkt, is broer of zus dat al snel ook. Maar het is strenger dan GGD voorschrijft, en geeft dus ook gedoe als gezin A dat wel doet en gezin B niet.

Bij gescheiden ouders vind ik het lastig hoor. Als er nieuwe partners en kinderen in het spel zijn, zou ik denk ik zeggen dat het kind bij ouder 1 blijft gedurende de quarantaine. Maar ik weet ook wel dat het veel impact heeft en dat het zwaar is als je er alleen voor staat. Los van dat het kind zelf beide ouders nodig heeft. Maar ergens ook naïef dat de ouders dit niet van tevoren hebben doorgesproken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_199067128
Mijn buurman is immuun voor Corona denk ik. Zijn vrouw was maanden geleden besmet, ze sliepen gewoon in hetzelfde bed en hielden geen afstand, hij werd steeds negatief getest. Nu is iedereen op zijn werk positief getest (werkplaats) en jullie raden het wel, hij weer niet.
Hij rookt als een ketter, drinkt, sport absoluut niet en nou ja leeft dus niet echt gezond. Kortom, ik ga ook roken. ;)

Echt bijzonder hoe dat dan werkt.
pi_199067548
Eerst maar eens een :* voor iedereen die er doorheen zit..

Hier nog steeds geen kind thuis extra gehad. Gaat best goed op school hier. Nog een weekje, dan hebben ze 2 weken vakantie.

Bij de gescheiden buren hebben ze die quarantaine samen opgelost. Ook de lockdown. Ze zijn toen ook eens langer bij papa gebleven toen in een ouder van mama ziek was, zodat die mama daar de mantelzorg kon blijven doen (ging om een paar dagen)
Ligt ook een beetje aan de rest van die situatie. Als er een kwetsbaar iemand in de omgeving is, of een andere reden om het sterker te willen ontwijken dan doorsnee..
Maar dan moet overleg wel mogelijk moeten zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:30 schreef exode het volgende:
Mijn buurman is immuun voor Corona denk ik. Zijn vrouw was maanden geleden besmet, ze sliepen gewoon in hetzelfde bed en hielden geen afstand, hij werd steeds negatief getest. Nu is iedereen op zijn werk positief getest (werkplaats) en jullie raden het wel, hij weer niet.
Hij rookt als een ketter, drinkt, sport absoluut niet en nou ja leeft dus niet echt gezond. Kortom, ik ga ook roken. ;)

Geasfalteerde longen.. Blijkbaar een goede buffer :%
  maandag 19 april 2021 @ 11:15:45 #39
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199067696
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:52 schreef Phaidra het volgende:
Maar ergens ook naïef dat de ouders dit niet van tevoren hebben doorgesproken.
Dat vermeldt het verhaal niet ;).
KuikenGuppy
pi_199067745
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:30 schreef exode het volgende:

Of hij heeft het al gehad voordat zijn vrouw positief teste?
Als mijn vader niet had hoeven testen om naar kantoor te mogen had hij niet eens gemerkt dat hij besmet was. Mijn moeder mocht pas 5 dagen later testen maar kreeg een dag later klachten, direct testen en bleek ook besmet. Als mijn vader pas 5 dagen daarna zou testen was de test waarschijnlijk negatief terug zijn gekomen omdat hij intussen alweer was genezen.
pi_199067762
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:19 schreef Elleska het volgende:

[..]

Of hij heeft het al gehad voordat zijn vrouw positief teste?
Als mijn vader niet had hoeven testen om naar kantoor te mogen had hij niet eens gemerkt dat hij besmet was. Mijn moeder mocht pas 5 dagen later testen maar kreeg een dag later klachten, direct testen en bleek ook besmet. Als mijn vader pas 5 dagen daarna zou testen was de test waarschijnlijk negatief terug zijn gekomen.
Tot 2 keer toe?
Dat zou best bijzonder zijn.
pi_199067777
Als hij het de aller eerste keer al heeft gehad heeft is het niet zo bijzonder dat hij de keer daarna beschermd is door antistoffen.
pi_199067800
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:23 schreef Elleska het volgende:
Als hij het de aller eerste keer al heeft gehad heeft is het niet zo bijzonder dat hij de keer daarna beschermd is door antistoffen.
Er zitten best wel wat maanden tussen, zolang is die bescherming niet.
pi_199067812
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:22 schreef exode het volgende:

[..]

Tot 2 keer toe?
Dat zou best bijzonder zijn.
Als hij het eerder gehad heeft en nu redelijk immuun is zou dat toch best kunnen?

Sowieso, als hij (steeds) degene is die het als eerste heeft (zonder klachten) en iedereen aansteekt dan is het prima mogelijk dat tegen de tijd dat hij test ivm contacten met corona de uitslag negatief is...

Deja vu trouwens, je had het al eerder over die man ;)
pi_199067827
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:24 schreef exode het volgende:

[..]

Dat verschilt nogal per persoon volgens mij, zo enorm veel ervaring met Corona en herbesmetting is er nou ook weer niet :+
pi_199067828
Is dat zo? Het is ook een bijzondere (aardige) buurman.

Nou dan ga ik ook los hoor, ik heb het ook gehad ;)
pi_199067857
Ik ga hem vanavond wel even melden dat ie niet rijk gaat worden als case studie van immuun zijn. ;)
pi_199067862
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:38 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik heb nog niet gekeken, ik wil er ff rust voor hebben. Ik heb zoveel gedoe hier, echt altijd alles tegelijk maar mijn emmer is vorige week ook over gelopen en ik heb een van mijn honden uit logeren gedaan omdat ze voor de derde keer in een week alles onder poepte. Het was tijdelijk met de optie voor vast maar toen ze weg was miste ik haar al meteen veel te erg om over de andere honden maar te zwijgen. Dus ze komt weer terug heb ik gisteren aan die mensen doorgegeven. Werkgedoe, privé gedoe, die kakhond. Maar goed, mijn bankstel is inmiddels chemisch gereinigd. Ik heb eindelijk weer eens twee dagen achter elkaar vrij morgen en overmorgen. Morgen komt een vriendin langs. Het gaat wel weer inmiddels :')
Ik vond ook de extra aflevering wel heftig, zo hoe het gegaan is met die oudste 3 ;(

Sterkte met alles (zou je wel een nieuwe bank nemen dan met die poephond? :+ O+ )

Geniet van je vrije dagen *O*
pi_199067892
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 11:15 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat vermeldt het verhaal niet ;).
Het feit dat er op het moment suprême gedoe over is impliceert toch wel dat er van tevoren geen afspraken zijn gemaakt :D
pi_199067906
quote:

[..]

Zo lang is die bescherming wel.
Sanquin heeft begin dit jaar een onderzoek gepubliceerd waaruit bleek dat bijna iedereen na 8 maanden nog antistoffen had en zo zijn er wereldwijd meer onderzoeken waarbij dit is aangetoond.

Als dat niet het geval zou zijn zou er nu een gigantische golf met herbesmettingen zijn en dat is niet het geval, er zijn wel her besmettingen maar niet in de aantallen die je zou verwachten wanneer de bescherming maar een paar maand is.
pi_199067956
Shit, ik had dus gewoon 8 maanden in vrijheid kunnen leven ;)

Ik heb inmiddels een 'te kopen lijst' klaarstaan als mijn vriendin woensdag positief test. We kunnen dan natuurlijk niet op vakantie volgende week dus dan maken we er thuis maar een vakantie van.

En een korte update van onze kat: hij eet weer redelijk. Is ook alerter en klom gisteren zelfs na een hoop geaarzel over de schutting heen. Voorlopig krijgt ie prednison, in mei een controle afspraak en hopelijk daarna afbouwen van de prednison. Extra opluchting omdat we onze kat dan niet halfziek achterlaten bij de buren volgende week (zelfde buren inderdaad)
pi_199067999
En, wat ga je allemaal kopen, Exode? Heeft je vriendin klachten?

wij hebben in onze twee weken paasvakantie een nintendo switch gekocht. Oudste is helemaal gek van super mario nu. Het jammere is dat hij over niets anders meer kan praten. Hij mag helemaal niet zo lang spelen per dag, maar hij is er zo vol van. Gister plasste hij zelfs op de bank, omdat hij midden in een level zat en niet dood wou gaan, en hij dan maar op de bank plasste.... 8)7
pi_199068053
Ze heeft geen klachten, ze is sowieso nooit verkouden of ziek. Bijzondere genen.

De switch hebben wij ook :) B speelt vooral graag Mario Kart en samen met ons Animal Crossing.

Op de lijst:
Een Lego pakket, ik twijfel nog tussen een modulair gebouw of het Disney kasteel.
Een zandtafel voor in de tuin
Zwembadje, die van vorig jaar is lek
Nog iets buitenspelerigs voor in de speeltuin. Zoals een basketbal net of zo. (speeltuin waar we dan alleen heengaan als er verder helemaal niemand is uiteraard)

En we gaan dan ongetwijfeld meerdere keren lekker eten bestellen en veel Ben & Jerry's eten.
pi_199068271
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:32 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Het feit dat er op het moment suprême gedoe over is impliceert toch wel dat er van tevoren geen afspraken zijn gemaakt :D
Daar was ik inderdaad vanuit gegaan ja. Of iemand is teruggekomen op de gemaakte afspraken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_199069197
@oh-oh: :* take care
  maandag 19 april 2021 @ 15:29:07 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199071032
quote:

[..]

Volgens mij is nog helemaal niet duidelijk hoelang die bescherming is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 april 2021 @ 15:36:55 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199071165
De berg zand achterin de toekomstige tuin is inmiddels een mooie laag grond in de toekomstige tuin, gezien daar toch een graafmachine bij nodig was (een kleintje dit keer, zaterdagmorgen een grote) heb ik gevraagd of hij gelijk maar even een gat voor de trampoline kon maken..
Als we zelf 260*180*75 moeten uitgraveb komt dat ding er nooit.
En dan kan ik mooi gras gaan leggen in de tuin, dan lijkt het gelijk wat :D

Oplevering is wel uitgesteld van week 16 (deze week) naar week 18/19 want in week 18 pas de vaste aansluiting stroom en water.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 april 2021 @ 15:38:25 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199071192
Sowieso bizar dat er gewoon een graafmachine naar de achtertuin kan rijden dat is eigenlijk wat me nog steeds het meest verbaast, en kan gewoon een graafmachine naar de achtertuin :o
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199071338
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 15:38 schreef Leandra het volgende:
Sowieso bizar dat er gewoon een graafmachine naar de achtertuin kan rijden dat is eigenlijk wat me nog steeds het meest verbaast, en kan gewoon een graafmachine naar de achtertuin :o
_O- Ja dat gaat bij ons niet lukken, zo'n hele lieve kleine misschien net.
Schiet wel goed op nu volgensmij, lekker!
  maandag 19 april 2021 @ 15:54:43 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199071461
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 15:46 schreef Vaiana het volgende:

[..]

_O- Ja dat gaat bij ons niet lukken, zo'n hele lieve kleine misschien net.
Schiet wel goed op nu volgensmij, lekker!
Ja, het is echt zo raar... gewoon langs de kant waar de garage niet staat.
Je kunt ook wel langs de garage, lopend of met de fiets, want 110 cm breed, maar gewoon een graafmachine langs de andere kant van het huis :o
Ik kan er nog niet over uit.

Het valt nu ook pas echt op, steigers afgebroken maar de afgebroken steigers ook weggehaald, die stonden eerst aan die kant, dan zie je het allemaal niet zo.

Bizar.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199071574
Spannend Leandra!!
Met een meidenkwartet
  maandag 19 april 2021 @ 16:55:27 #62
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199072290
Heerlijk lijkt me dat, als je zo achterom kunt. Dat is bij ons sowieso al lastig want wij wonen in een rijtjeshuis aan het water. Dus als we een graafmachine nodig hebben in de achtertuin moet die of over het dak getild worden of via een ponton drijvend over het water.
in de haak.
pi_199072381
Ik ben dakloos.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_199072489
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:03 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben dakloos.
Zit je in de tuin?
pi_199072677
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:10 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Zit je in de tuin?
Nee mn dak is eraf.
pi_199072681
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee mn dak is eraf.
Oh jee.
  maandag 19 april 2021 @ 17:33:03 #67
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199072781
Meestal betekent dat toch dat je een heel gezellig feestje hebt gehad.
in de haak.
  maandag 19 april 2021 @ 17:33:33 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199072784
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:03 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben dakloos.
Gepland hoop ik, en snel weer een nieuw dak?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 april 2021 @ 17:45:48 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199072963
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 16:55 schreef trui het volgende:
Heerlijk lijkt me dat, als je zo achterom kunt. Dat is bij ons sowieso al lastig want wij wonen in een rijtjeshuis aan het water. Dus als we een graafmachine nodig hebben in de achtertuin moet die of over het dak getild worden of via een ponton drijvend over het water.
Wij zitten daar nu ook een beetje mee idd. Onze tuin is 1 groot wortelbed, echt vreselijk, ik zou het het liefst een keer helemaal af laten graven, maar ja... dan moet zo'n ding idd over het huis heen getakeld worden of via het slootje, maar dat is nog smaller dan bij jullie denk ik.
  maandag 19 april 2021 @ 17:45:54 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199072965
quote:
We kunnen gewoon om het huis lopen, ik kan er nog steeds niet bij :o
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 april 2021 @ 18:03:10 #71
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199073152
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

We kunnen gewoon om het huis lopen, ik kan er nog steeds niet bij :o
Dat wordt mijn volgende huis. Vrijstaand. Maar dan echt vrijstaand. Dat je er helemaal rondom heen kan lopen.
pi_199073520
Wij kunnen ook een graafmachine onze tuin in rijden, gebeurt eigenlijk vrij vaak. Hij is alleen wel van Fisher Price :D

Aangezien we allebei weer eens thuis aan het werken waren, samen een lunchwandeling gemaakt in de polder. We bespraken ons huis en eventuele toekomstige woonwensen. Eigenlijk zouden we alleen voor een droomhuis die we niet kunnen betalen willen verhuizen, ooit. Een woonboerderij met privacy maar toch dichtbij de bewoonde wereld. Het onmogelijke dus. We gaan er ook niet naar op zoek, het is een mooie droom.

4 jaar geleden toen we huizen keken, hebben we 1 huis gezien waar we nog steeds voor zouden verhuizen. Sfeer zoals ons huidige huis maar een grotere tuin en verder alles ook groter (welk huis is niet groter ;) ) Maar vooral een huis met zoveel 'WOOOOOOW' elementen.
Toen konden we het niet betalen omdat ik ook parttime werkte en daarnaast een massagepraktijk had. Stel dat die ooit weer te koop komt, gaan we misschien twijfelen. Is wel in mijn geboortedorp dus een aardige stap. Maar typisch een huis die je hoofd niet uitgaat.
Zie spoiler, de informatie staat nog online zag ik. Zo'n huis O+ O+ O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199073614
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Gepland hoop ik, en snel weer een nieuw dak?
Hopelijk binnen 3 weken
pi_199073690

Wij hebben een tuin met een achterom. Gelukkig maar anders was het plaatsen van de uitbouw een uitdaging geweest.
We hebben alleen nog geen tegels 🤣🤣
Afgelopen zaterdag is de verlichting aangelegd. Vrijdag gaat ie weer verder met tegelen.
Daarna de tuinmeubels en dan gaan we op zoek naar grote plantenbakken. De trampoline en het zwembad zijn al in huis🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_199073702
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hopelijk binnen 3 weken
Ik hoop met je mee
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 19 april 2021 @ 18:48:33 #76
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199073776
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 18:42 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Wij hebben een tuin met een achterom. Gelukkig maar anders was het plaatsen van de uitbouw een uitdaging geweest.
Afgelopen zaterdag is de verlichting aangelegd. Vrijdag gaat ie weer verder met tegelen.
Daarna de tuinmeubels en dan gaan we op zoek naar grote plantenbakken. De trampoline en het zwembad zijn al in huis🤣
Je kunt nu nog kiezen voor niet alles betegelen dus? Ik zou in plaats van losse plantenbakken gewoon een deel van de tuin plantenbak maken joh, veel gezelliger en ook veel beter tegen de opwarming dan al dat steen.
in de haak.
pi_199073806
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:48 schreef trui het volgende:

[..]

Je kunt nu nog kiezen voor niet alles betegelen dus? Ik zou in plaats van losse plantenbakken gewoon een deel van de tuin plantenbak maken joh, veel gezelliger en ook veel beter tegen de opwarming dan al dat steen.
Zou kunnen, maar we hebben besloten om alles te betegelen en kiezen voor losse bakken.
We hebben speciale tegels die waterdoorlatend zijn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_199074058
Ik heb twee achterommen ^O^ #opsom :+
  maandag 19 april 2021 @ 19:23:21 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_199074343
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 18:03 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat wordt mijn volgende huis. Vrijstaand. Maar dan echt vrijstaand. Dat je er helemaal rondom heen kan lopen.
Ga je nog een keer ja? Leuke hobby?
disclaimer
  maandag 19 april 2021 @ 19:24:38 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_199074363
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 18:42 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Komen er nou alleen maar tegels? ;(
disclaimer
  maandag 19 april 2021 @ 19:27:32 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_199074399
Vorige week was hier zo'n hobbygraver bij ons bezig om de tuingrond in het achterste stuk tuin wat meer te levelen en alle brandnetelmeuk er uit te trekken enzo. Was er een buurman benauwd geworden, want bang dat we dat hele stuk dicht zouden gaan tegelen _O-

400m2 dicht tegelen :'( ik wil niet eens weten wat dat kost :D
disclaimer
pi_199074409
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 19:24 schreef SQ het volgende:

[..]

Komen er nou alleen maar tegels? ;(
Ja en veel verrijdbare bakken met planten.

Bij 400m2 zou ik ook niet compleet tegelen.. wij hebben 50m2
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 19 april 2021 @ 19:31:07 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_199074461
Moet je wel elke dag water geven, ook buiten de hoogzomer :@
Ik heb een keer voor de tuin-met-30-potten van een buurvrouw gezorgd in de vakantie en zij hadden geen buitenkraantje, dat was echt... arbeidsintensief :')
disclaimer
pi_199074498
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 19:31 schreef SQ het volgende:
Moet je wel elke dag water geven, ook buiten de hoogzomer :@
Ik heb een keer voor de tuin-met-30-potten van een buurvrouw gezorgd in de vakantie en zij hadden geen buitenkraantje, dat was echt... arbeidsintensief :')
I know.
Wij hebben wel een buitenkraan met lange tuinslang.

Planten in de grond moet je ook water geven in de zomer ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_199074500
Wij hebben inderdaad 3 planten in potten die nonstop doodgaan, je moet zoveel water bijgeven om dat in leven te houden! Ben blij dat de rest gewoon in borders zit en zichzelf redelijk onderhoudt. _O- Liever 2x per jaar alles snoeien dan elk jaar een nieuwe plant voor in die pot moeten kopen omdat ik weer niet genoeg water heb gegeven. :')

Wij hebben wel een achterom, maar die loopt (middels recht van overpad) door de tuin van de buren. Dus alleen een graafmachine die zo breed is als een schuttingdeur kan bij onze tuin komen. :+ Anders idd over het huis heen takelen of over het water, maar gelukkig is onze tuin al top aangelegd dus zullen we nooit meer dan een mini graver nodig hebben.
  maandag 19 april 2021 @ 19:35:46 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_199074521
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 19:34 schreef Vicky het volgende:

[..]

I know.
Wij hebben wel een buitenkraan met lange tuinslang.
[ afbeelding ]
Planten in de grond moet je ook water geven in de zomer ;)
Ja, maar significant minder vaak dan potplanten:+
disclaimer
pi_199074522
En gewone achterom langs het huis en een aan de achterkant met recht van overpad over de oprit van de buren daar.
Misschien binnenkort nog een, aan de andere kant achter :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_199074536
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 19:35 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, maar significant minder vaak dan potplanten:+
We gaan het wel zien.
Kunnen er altijd tegels uithalen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_199074553
Wij moeten er tegels uithalen voor onze uitbouw. Blijkt dat die op een soort van cement-laagje gelegd zijn want natuursteen. Dat wordt vast feest om los te krijgen. :'(
pi_199074572
O
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 19:37 schreef Vaiana het volgende:
Wij moeten er tegels uithalen voor onze uitbouw. Blijkt dat die op een soort van cement-laagje gelegd zijn want natuursteen. Dat wordt vast feest om los te krijgen. :'(
Oh shit, dat wordt losbikken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 19 april 2021 @ 19:39:16 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_199074574
quote:
Nou ja er komt waarschijnlijk toch een graafmachine om de fundering uit te graven toch? Kan die meteen die stenen meepakken?
disclaimer
pi_199074620
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 19:39 schreef SQ het volgende:

[..]

Nou ja er komt waarschijnlijk toch een graafmachine om de fundering uit te graven toch? Kan die meteen die stenen meepakken?
Nope. Er hoeft niet zo heel veel uitgegraven te worden (er is al een stukje uitbouw maar van slechte kwaliteit, dus we doen dat vervangen voor goede uitbouw en dan meteen 1,5 meter verder uitbouwen) dus dat uitgraven wilden we zelf doen (scheelt weer 1500 euro :+ ). Alleen moeten we dus wel eerst die tegels eruit zien te krijgen. ;(
pi_199074668
Wij hebben geen achterom, onze voorom is onze achterom, zo, beat that.
2 buren wel, via ons overpad. Als ze niet aardig doen, ga ik tol vragen ;) (kan niet, weet ik)

Wij hebben teveel tegels in de tuin, veel te veel. Ik zou het liefste gras willen, gras en borders. Maar tuin is op Noordwesten en B heeft nogal heftig hooikoorts dus dat gaat ooit een zoektocht worden.

Vicky, ben benieuwd, fijn als het allemaal klaar is.
pi_199074998
Wij hebben een heel toffe achterom vind ik. Een gang tussen onze huizen in, waarbij ons huis er boven doorloopt. En dat is dus een oud gangetje, met siermetselwerk en een boog O+
Het is verder wel vrij onpraktisch, want iets groots kan er dus niet echt door. Onze bakfiets staat altijd in de voortuin.
Maar ach, charme voor praktisch is een beetje het motto :')
  maandag 19 april 2021 @ 20:03:49 #95
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199075014
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 19:23 schreef SQ het volgende:

[..]

Ga je nog een keer ja? Leuke hobby?
Vast wel. Mex_ is een nomade.
En dan ga ik mee uiteraard.
pi_199075031
Vroeger bij mijn ouders hadden we ook geen achterom, alleen recht van overpad door de tuin van onze buren.
Mijn ouders werden zo gek van ons aanbellen als we buiten speelden dat ze een knop op de deur hebben gezet en die kon gewoon draaien als een klink. Zag je niets van en wij konden gewoon thuis plassen :D
  maandag 19 april 2021 @ 20:07:03 #97
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199075065
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 19:44 schreef exode het volgende:
2 buren wel, via ons overpad. Als ze niet aardig doen, ga ik tol vragen ;) (kan niet, weet ik)

.
Geen achterom. Wat vervelend. Maak je dan ook weleens mee dat het overpad geblokkeerd is? En dat je buren dan met hun fiets bijna over de auto’s heen moeten? Of bedoel je iets anders?
Ik kan me daar zo geen voorstelling van maken. Hoe ziet dat er uit? Zo’n achterom met overpad?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 19 april 2021 @ 20:08:11 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_199075077
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 20:03 schreef amaranta het volgende:

[..]

Vast wel. Mex_ is een nomade.
En dan ga ik mee uiteraard.
Jij wel als de brave volgzame vrouw die je bent.
disclaimer
  maandag 19 april 2021 @ 20:09:18 #99
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199075098
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 20:08 schreef SQ het volgende:

[..]

Jij wel als de brave volgzame vrouw die je bent.
Je kent me.
pi_199075109
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 20:07 schreef amaranta het volgende:

[..]

Geen achterom. Wat vervelend. Maak je dan ook weleens mee dat het overpad geblokkeerd is? En dat je buren dan met hun fiets bijna over de auto’s heen moeten? Of bedoel je iets anders?
Ik kan me daar zo geen voorstelling van maken. Hoe ziet dat er uit? Zo’n achterom met overpad?

SPOILER
_O- O+
  maandag 19 april 2021 @ 20:11:19 #101
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199075130
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 20:04 schreef LeSage het volgende:
Vroeger bij mijn ouders hadden we ook geen achterom, alleen recht van overpad door de tuin van onze buren.
Mijn ouders werden zo gek van ons aanbellen als we buiten speelden dat ze een knop op de deur hebben gezet en die kon gewoon draaien als een klink. Zag je niets van en wij konden gewoon thuis plassen :D
Hadden mijn buren ook.
pi_199075207
Bij mijn ouders konden we wel om het huis lopen, was een boerderij, dus wel flink wat meters :P

Hier wel een achterom, maar dan moeten we helemaal via het blok hierachter langs de brandgang. Die gebruiken we niet. We kunnen ook achterom via de garage, maar dat is ook niet echt handig. Dus meestal via de voordeur en de kinderen moeten maar aanbellen..

De voortuin is nu 1 vlak stenen, binnenkort een hovenier over de vloer om te kijken of dat wat insect/regen vriendelijker kan..
pi_199075257
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee mn dak is eraf.
Komt het wel snel terug?

Doet me denken aan de offerte voor een dakkapel.. waarop stond "wij gaan uit uw dak" :D
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 19 april 2021 @ 20:19:45 #104
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_199075277
Vorige huis was alleen een grote tuin voorom was een woning met 4 geschakeld. Dus achter eb links buren. Oude mijnwerkerswoning.
Nu een voor en achterdeur. Wat een verademing.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_199075352
quote:
Je kan hem ook nog voor het huis uit elkaar halen en achter in de tuin weer in elkaar zetten ;). Voor de knutselaars onder ons :P.

Wij kunnen wel achterom, tussen de garage van de buren en onze garage zit een pad van 1,5 meter breed schat ik. In ons vorige huis konden we via de brandgang achterom.
pi_199075389
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 20:07 schreef amaranta het volgende:

[..]

SPOILER
Ik vind het goede vragen, ik denk erover een bruggetje te bouwen. Of gewoon een bordje 'wegsleepregeling' :)
pi_199075415
quote:
Wij hebben ook zo'n feestje gehad (+/- 20m2 eruit gehaald). Drilboor is dan je beste vriend.
Sterkte!
  maandag 19 april 2021 @ 20:29:51 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_199075420
Achteromsomtopic?
disclaimer
pi_199075439
Voor de opsom: geen achterom. Alles moet door de garage.
pi_199075484
Wij wonen op de hoek van 4 huizen. De andere hoek heeft een overpad door de tuin. Letterlijk, daar lopen dus hun buren doorheen met kliko's, fietsen etc. Ik zou dat toch best raar vinden.
pi_199075666
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 20:33 schreef exode het volgende:
Wij wonen op de hoek van 4 huizen. De andere hoek heeft een overpad door de tuin. Letterlijk, daar lopen dus hun buren doorheen met kliko's, fietsen etc. Ik zou dat toch best raar vinden.
Dat hebben wij dus ook. Heeft er bij ons mee te maken dat er oorspronkelijk een stukje gemeentetuin aan het water zou zijn achter onze tuin, wat uiteindelijk ‘geschonken’ is aan ons rijtje huizen. Alleen zijn wij het middelste huis van 3, waardoor onze achterom zou vervallen. Dus nu recht van overpad door de tuin van de buren. Nou hebben wij een hele diepe tuin en hebben ze achter het pad alleen nog heel veel moestuin en klusruimte, het is niet dat we vlak langs hun terras lopen.
Het voelt voor mij niet gek, maar al onze gasten die achterom willen komen moeten we het wel altijd even aan uitleggen. :D
pi_199075731
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 19:44 schreef exode het volgende:
Je voordeur?
pi_199075786
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 20:41 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Dat hebben wij dus ook. Heeft er bij ons mee te maken dat er oorspronkelijk een stukje gemeentetuin aan het water zou zijn achter onze tuin, wat uiteindelijk ‘geschonken’ is aan ons rijtje huizen. Alleen zijn wij het middelste huis van 3, waardoor onze achterom zou vervallen. Dus nu recht van overpad door de tuin van de buren. Nou hebben wij een hele diepe tuin en hebben ze achter het pad alleen nog heel veel moestuin en klusruimte, het is niet dat we vlak langs hun terras lopen.
Het voelt voor mij niet gek, maar al onze gasten die achterom willen komen moeten we het wel altijd even aan uitleggen. :D
Hier lopen ze ongeveer 1 meter van het huis af. Ze kunnen even zwaaien de keuken in.
pi_199075890
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 20:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Je voordeur?
We hebben 1 ingang ons perceel op en die splitst daarna op. Oa naar onze voordeur en voordeur buren maar ook naar de achtertuin en meerdere schuren.

En als ze die blokkeren moet ik buiten slapen ;) of over auto's klimmen.
  maandag 19 april 2021 @ 20:53:35 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199075922
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hopelijk binnen 3 weken
OMG? 3 weken voor een nieuw dak of 3 weken voor het helemaal af is?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199075923
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 20:46 schreef exode het volgende:

[..]

Hier lopen ze ongeveer 1 meter van het huis af. Ze kunnen even zwaaien de keuken in.
Oh dat lijkt me wel gek ja idd! Hier is het op een meter of 15-18 denk ik? Ik kan zulk soort dingen echt niet inschatten. :’) Maar het is gewoon daar waar oorspronkelijk de tuin zou eindigen, dus prima afstand tot het huis.
pi_199075950
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 20:53 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Oh dat lijkt me wel gek ja idd! Hier is het op een meter of 15-18 denk ik? Ik kan zulk soort dingen echt niet inschatten. :’) Maar het is gewoon daar waar oorspronkelijk de tuin zou eindigen, dus prima afstand tot het huis.
Alles is hier een beetje gek, wijkje uit jaren 30, gekke kadastrale grenzen vooral. Ooit was er een gangenstelsel en achter onze tuin een parkje. Is allemaal bij tuinen getrokken.
  maandag 19 april 2021 @ 21:07:12 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199076175
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 19:27 schreef SQ het volgende:
Vorige week was hier zo'n hobbygraver bij ons bezig om de tuingrond in het achterste stuk tuin wat meer te levelen en alle brandnetelmeuk er uit te trekken enzo. Was er een buurman benauwd geworden, want bang dat we dat hele stuk dicht zouden gaan tegelen _O-

400m2 dicht tegelen :'( ik wil niet eens weten wat dat kost :D
Aan tegels alleen al niet, en dan het straatzand, afsluitbanden, weetikveel en het arbeidsloon nog :x

Ik denk dat je zo aan de 40K zit, moet je geen hele bijzondere tegels nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199076402
Je lacht ermee, SQ, maar ik zie af en toe op Funda toch echt wel huizen met zo’n enorme tuin vól bestrating. Waarom?
pi_199076431
Op die 400 vierkante meter zet ik mijn vouwwagen wel neer als Zweden niet doorgaat SQ.
pi_199076432
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 20:55 schreef exode het volgende:

[..]

Alles is hier een beetje gek, wijkje uit jaren 30, gekke kadastrale grenzen vooral. Ooit was er een gangenstelsel en achter onze tuin een parkje. Is allemaal bij tuinen getrokken.
Ahh ja, dan moet je wel eens wat dingen creatief oplossen idd.
  maandag 19 april 2021 @ 21:19:25 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_199076455
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 21:16 schreef LeSage het volgende:
Je lacht ermee, SQ, maar ik zie af en toe op Funda toch echt wel huizen met zo’n enorme tuin vól bestrating. Waarom?
Omdat die mensen knettergek zijn :P
disclaimer
pi_199076478
Wij hadden geen achterom, maar moesten door de tuinen van 2 buren sjouwen. En toen konden we 8m2 bijkopen waardoor we wel een eigen achterom kregen O+ Dus nu bezitten we 2 stukken land én recht van overpad over 2 tuinen O+
pi_199076619
Wij willen eigenlijk een stukje tuin van onze achterburen kopen. Die tuin is huge en ooit hoorde een deel daarvan bij de tuin van ons huis dus we kunnen het ook vrij logisch bij ons huis trekken.
Zij negeren het deel wat wij wel willen kopen, dus we helpen ze ermee ;)

Dan krijgen wij ook een overpad door de tuin overigens.

En verder weet ik niet hoe onze achterburen eruit zien laat staan of ze uberhaupt willen verkopen en we moeten er ook even voor sparen geloof ik.
  maandag 19 april 2021 @ 21:28:56 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199076649
Maar ze weten wel dat het hun tuin is?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199076654
Wij hadden een achterom nu helaas niet meer.

Ze zijn hier nog met het badkamermeubel bezig. Ean is al tig keer gekomen of het zachter kan. Ze houdt zichzelf zo ook wel wakker.

@exode mooi huis in je spoiler een goed nieuws van de kat
pi_199076749
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 21:28 schreef Leandra het volgende:
Maar ze weten wel dat het hun tuin is?
Ja, het is bij de rest getrokken maar het steekt nogal af tegenover de rest van de tuin. Heel vreemd.
Er gaan ook allerlei verhalen over die tuin en hoe ze aan al die vierkante meters zijn gekomen inclusief steekpenningen verhalen.
  maandag 19 april 2021 @ 21:39:27 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199076912
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 21:33 schreef exode het volgende:

[..]

Ja, het is bij de rest getrokken maar het steekt nogal af tegenover de rest van de tuin. Heel vreemd.
Er gaan ook allerlei verhalen over die tuin en hoe ze aan al die vierkante meters zijn gekomen inclusief steekpenningen verhalen.
Raar dan, dat ze het verwaarlozen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 april 2021 @ 21:39:56 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_199076923
Da's altijd zo fascinerend aan grote tuinen: mensen menen dan ineens recht te hebben om er een stuk van te mogen kopen :D
(Hier ook al opmerkingen gehad in de trant van "jullie doen er toch niks mee" etc :'))
disclaimer
  maandag 19 april 2021 @ 21:42:55 #130
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199077005
Mijn ouders hebben twee achteroms :7

Naast het huis (2 onder 1 kap) een poort naar de achtertuin.

Achter het huis hebben ze 7(?) jaar geleden een stuk grond bijgekocht van 6x20 meter. Daar lag een kwekerij die opgedoekt werd. De carnavalsvereniging heeft het hele stuk gekocht met de kassen en een loods voor repetities en karren bouwen enzo, en een parkeerplaats voor mensen die daar komen.

Ze hebben de stukken grond grenzend aan de tuinen weer verkocht aan de bewoners. Die betalen / hebben eenmalig afgekocht voor recht van overpad en een hek met cijfercode, daar zit de tweede achterom en een parkeerplek op eigen grond.

Sommige buren wilden niet meedoen en omdat t een aaneengesloten stuk moest zijn hebben die dus nu de buren achter hun tuin zitten, die een dubbel stuk hebben gekocht.
Kwak
pi_199077059
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 21:39 schreef SQ het volgende:
Da's altijd zo fascinerend aan grote tuinen: mensen menen dan ineens recht te hebben om er een stuk van te mogen kopen :D
(Hier ook al opmerkingen gehad in de trant van "jullie doen er toch niks mee" etc :'))
Je brengt me op een idee, ik ga het gewoon opeisen.
pi_199077240
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 20:51 schreef exode het volgende:

[..]

We hebben 1 ingang ons perceel op en die splitst daarna op.
Dat heb ik ook, die tel ik gewoon als achterom hoor.
pi_199077405
Maar SQ, komen mensen dan aan de deur ofzo? Dat zou ik ook raar vinden.
pi_199077469
Wij krijgen volgende maand vers gras. O+
Of ja krijgen, kopen... Nu hebben wij aanzienlijk minder tuin dan SQ maar desalniettemin toch een mooi formaat tuin. Dan valt zo’n offerte toch altijd een tikkie tegen. Maar hé, nieuw gras. Ik kijk er naar uit!
  maandag 19 april 2021 @ 22:18:46 #135
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199077625
Bi
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 21:46 schreef exode het volgende:

[..]

Je brengt me op een idee, ik ga het gewoon opeisen.
Bij ons vorige huis zou er oorspronkelijk een brandgang/achterom komen, tussen de tuinen en aan de andere kant een dijkje. Dat gangetje is alleen nooit gerealiseerd. De gemeente heeft toen die stukjes land als kavels te koop aangeboden aan de bewoners, waarbij sommigen het wel hebben aangekocht, en anderen niet. Wij hadden het wel, maar aardig wat buren hebben zich dat stukje tuin gewoon toegeëigend. Ik kwam ook ooit bij een housewarming van een paar huizen verderop, waarbij de vorige bewoners gewoon dat dijkje zelfs nog een stuk extra hebben afgegraven om extra tuin te krijgen :o (het dijkje was daar een heel stuk hoger _O-)
KuikenGuppy
pi_199077644
Wij proberen dit jaar nog ons gras zelf een beetje op te kalefateren en anders gaan wij volgend jaar de hovenier betalen voor een nieuwe grasmat. Wij hebben niet mega veel gras, viel me qua prijs best mee. Maar met de verbouwing nu hebben we het toch maar een jaartje uitgesteld. :+
pi_199077798
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 22:18 schreef Burdie het volgende:
Bi
[..]

Bij ons vorige huis zou er oorspronkelijk een brandgang/achterom komen, tussen de tuinen en aan de andere kant een dijkje. Dat gangetje is alleen nooit gerealiseerd. De gemeente heeft toen die stukjes land als kavels te koop aangeboden aan de bewoners, waarbij sommigen het wel hebben aangekocht, en anderen niet. Wij hadden het wel, maar aardig wat buren hebben zich dat stukje tuin gewoon toegeëigend. Ik kwam ook ooit bij een housewarming van een paar huizen verderop, waarbij de vorige bewoners gewoon dat dijkje zelfs nog een stuk extra hebben afgegraven om extra tuin te krijgen :o (het dijkje was daar een heel stuk hoger _O-)
Ik ga gewoon met de kadastrale grenzen uit 1926 wapperen. ;)

Bizar he hoe mensen grond toe eigenen. Ik ging maar eens Googelen op achterom en kwam vooral veel rijdende rechter verhalen tegen. Dat buren zo met elkaar omgaan dat lijkt me echt zo naar.
pi_199077882
Wij bouwden tien jaar geleden nieuw en mijn buren,die aan de andere kant van hun huis een grasveldje hebben, verplaatsten de kavel paaltjes (heeft dat een naam?). Gewoon twee meter gemeente grond erbij gejat.
Met een meidenkwartet
pi_199078223
Bij ons huis is het rijtje huizen van de overburen eerst opgeleverd, en daarbij is een fout gemaakt waardoor er geen brandgang meer mogelijk was, tenzij de eigenaren van de huizen aan onze kant daarvoor een stuk tuin af wilden staan. Dat wilde niemand, dus wij zijn de enige straat in onze stad zonder achterom (aldus onze buren die het bij de bouw gekocht hebben). Het grote voordeel daarvan is wel dat we óók de enige eengezinswoningen zijn met toegang tot een ondergrondse container. Vooral in de luiertijd was ik daar heel erg blij mee. De overburen die de brandgang ingepikt hebben, hebben wel drie containers (want zij hebben wel normale voortuinen, wij hebben een strook van 1 meter voor het huis als 'voortuin'). En we hebben gewoon onze tuin kunnen laten doen twee jaar terug. Met een hijskraan hebben ze alles over het dak heen gehezen, dat was goedkoper dan de mankracht (en tijd) om alles met kruiwagens door het huis te doen. Nu stond er een half uurtje een hijskraan en was alles klaar.

Iemand ervaring met Klein Zwitserland in Venlo? Ik begrijp de tickets niet. Een toegangsticket kost 6,50, maar minigolf, inclusief toegang, is ook 6,50. Is minigolf daar normaal gratis en gaat het dan puur om een tijd reserveren? En hoelang zouden 3 kleuters zich daar kunnen vermaken?
pi_199078247
Dat is nog gelukt ook dus, met die kavelpaaltjes?

Wij hebben een enorme tuin die nog steeds maar half onderhouden wordt, ik hoef er echt geen gemeentegrond meer bij.
Maar ik zou het ook niet weggeven, zoals SQ blijkbaar wordt gevraagd.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 april 2021 @ 06:10:50 #141
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_199079391
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 22:54 schreef FlyingFish het volgende:

Iemand ervaring met Klein Zwitserland in Venlo? Ik begrijp de tickets niet. Een toegangsticket kost 6,50, maar minigolf, inclusief toegang, is ook 6,50. Is minigolf daar normaal gratis en gaat het dan puur om een tijd reserveren? En hoelang zouden 3 kleuters zich daar kunnen vermaken?
Klein Zwitserland niet doen!
Ben een maand geleden geweest en zo vervallen, vies, oude glorie.
Speeltoestellen waren niet schoongemaakt, lees nat en vies van groen aanslag, en kapot. Houten hekwerken aan het rotten, boten rotten en rottend hout in de vijver. Slechte paden. Treintje trapt bijna niet.
Kleuterhof is aanfluiting, houtsplinters in treinglijbaan, draaimolen werkte niet, hobbelvarkens heel vies en wip had scherpe stukken.
Zijn nog geen uur binnen geweest.
Zonde van je geld en tijd.

En bij de parkeerplaats, at nog een drugsverslaafde waar men niets aan deed. Was normaal :S

[ Bericht 7% gewijzigd door Ynske op 20-04-2021 06:17:16 ]
Today is life -

Dale Carnegie
pi_199079413
Je kan bij ons prima achterom, maar dan moet je wel de boot pakken of zwemmen :p

Geen achterom is hier dus serieus een van de redenen waarom we misschien willen verhuizen
  dinsdag 20 april 2021 @ 07:04:23 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199079459
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 22:31 schreef Cathmar het volgende:
Wij bouwden tien jaar geleden nieuw en mijn buren,die aan de andere kant van hun huis een grasveldje hebben, verplaatsten de kavel paaltjes (heeft dat een naam?). Gewoon twee meter gemeente grond erbij gejat.
Piketpaaltjes.
Wullie bin KOEL © Soneal
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 april 2021 @ 09:05:33 #144
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_199080283
Zo fijn, na 2 weken 'kamperen' in eigen huis, fornuis had leverproblemen, krijg ik zo meteen de keukenapparatuur geleverd.
Nu een lekker recept uitzoeken, echt zin om te gaan koken :9
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 april 2021 @ 10:18:35 #145
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_199080968
Noes, fornuis is kapot, 3 tot 4 weken levertijd van de nieuwe
Today is life -

Dale Carnegie
pi_199080972
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:18 schreef Ynske het volgende:
Oh nee.. dat is klote!!

Wij hebben 7 weken gekampeerd.. koken op 2 plaatjes, airfryer erbij. Afwassen onder de douche 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 20 april 2021 @ 10:20:00 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_199080982
quote:
Ach het scheelt dat de bbq weer aan kan. Sterkte! :*
disclaimer
pi_199081003
quote:
Dat is echt super balen!
pi_199081023
quote:
AAARGH!
Wat irritant.

Nou ja, kan je voor korting pleiten. :+
  dinsdag 20 april 2021 @ 10:29:44 #150
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_199081055
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 20:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

OMG? 3 weken voor een nieuw dak of 3 weken voor het helemaal af is?
Afgetimmerd af. Dan moet er nog even gespoten worden en vloerbedekking enzo.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 april 2021 @ 10:31:31 #151
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_199081072
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:26 schreef vencodark het volgende:

[..]

AAARGH!
Wat irritant.

Nou ja, kan je voor korting pleiten. :+
Ze wilden wel iets geven maar dat sloeg nergens op
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 20 april 2021 @ 10:41:25 #152
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199081185
Oh wat rot @Ynske !

Wij hebben in Nov een nieuwe keuken gekregen maar dat was zonder enorme verbouwing. Op donderdag gesloopt, vrijdag gestuct, in t weekend gedroogd en maandag en dinsdag geplaatst.

Wel later nog afgemaakt want er was iets mis met t aanrecht dus dat moest opnieuw besteld en daarna nog de wandafwerking en schilderen.

Maar toen hadden we wel na5 jaar zonder weer een oven!
Kwak
  dinsdag 20 april 2021 @ 10:44:54 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199081231
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hopen dat het een beetje droog blijft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199081445
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Is dit je grote verbouwing zodat alles weer past en allemaal een eigen kamer? Hele onderneming! Succes!
Met een meidenkwartet
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:10:37 #155
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_199081464
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:08 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Is dit je grote verbouwing zodat alles weer past en allemaal een eigen kamer? Hele onderneming! Succes!
Jazeker. Bijna de jongens naar een eigen kamer.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:13:43 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199081487
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 07:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Piketpaaltjes.
Grappig.... zo'n woord wat je nooit gebruikt.. nog geen 3 uur later had de grondwerker het er over :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:14:43 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199081500
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jazeker. Bijna de jongens naar een eigen kamer.
Was dit toch interessanter dan verhuizen of bevalt het huis, de tuin en de directe omgeving dusdanig dat je helemaal niet meer weg wilt?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199081785
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:41 schreef kwakz0r het volgende:
Oh wat rot @:Ynske !

Wij hebben in Nov een nieuwe keuken gekregen maar dat was zonder enorme verbouwing. Op donderdag gesloopt, vrijdag gestuct, in t weekend gedroogd en maandag en dinsdag geplaatst.

Wel later nog afgemaakt want er was iets mis met t aanrecht dus dat moest opnieuw besteld en daarna nog de wandafwerking en schilderen.

Maar toen hadden we wel na5 jaar zonder weer een oven!
Had je 5 jaar geen oven? Wow! Ik gebruik de oven dagelijks dus vind het altijd knap dat er mensen zijn die zonder kunnen.
Lijkt me zo heerlijk, een nieuwe keuken! Alles fris en schoon en naar je smaak.
pi_199081893
quote:
Ah nee :{
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:49:44 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199081924
quote:
Heb je nu helemaal niets?

Wij hebben deze een paar jaar geleden gekocht om te kijken of inductie iets voor ons was, en die beviel uitstekend, ook hebben we die icm een grillpan gebruikt als "gourmet" toen we geen gourmetstel hadden :D

https://www.ikea.com/nl/n(...)kplaat-wit-00331627/

Misschien dat je daar een heel eind mee komt als je er twee van hebt?
We vonden hem zo handig dat we hem ook meeverhuisd hebben hierheen (niet gebruikt want inmiddels wel een gourmetstel) in plaats van bij de verhuizer in de opslag te doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199081996
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wij hebben deze een paar jaar geleden gekocht om te kijken of inductie iets voor ons was, en die beviel uitstekend, ook hebben we die icm een grillpan gebruikt als "gourmet" toen we geen gourmetstel hadden :D

We vonden hem zo handig dat we hem ook meeverhuisd hebben hierheen (niet gebruikt want inmiddels wel een gourmetstel) in plaats van bij de verhuizer in de opslag te doen.
Wij hebben met die plaatjes 7 weken gekookt. Zijn heel prettig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:04:10 #162
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199082082
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:39 schreef Malteser het volgende:

[..]

Had je 5 jaar geen oven? Wow! Ik gebruik de oven dagelijks dus vind het altijd knap dat er mensen zijn die zonder kunnen.
Lijkt me zo heerlijk, een nieuwe keuken! Alles fris en schoon en naar je smaak.
ja ;(

We hadden wel een airfryer dus kon wel frietjes maken en afbakbroodjes... maar man wat heb ik het gemist. We stelden het steeds uit omdat we de hele keuken wilden doen ipv alleen de oven vernieuwen
Kwak
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:09:33 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199082119
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:04 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ja ;(

We hadden wel een airfryer dus kon wel frietjes maken en afbakbroodjes... maar man wat heb ik het gemist. We stelden het steeds uit omdat we de hele keuken wilden doen ipv alleen de oven vernieuwen
Wij hadden de kookplaat en oven in het oude huis wel gedaan maar met de intentie de apparatuur na de verbouwing in de nieuwe keuken weer te gebruiken, maar ja, toen verkochten we het huis :D :')

De nieuwe bewoonster heeft de kookplaat niet hergebruikt in haar nieuwe keuken, want een kookplaat met afzuiging gekozen, maar de oven (met pyrolyse) wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:12:21 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199082155
Maar goed, de losse combimagnetron hadden we meegenomen hierheen (niet in de opslag dus) omdat we gewend waren een oven en een combimagnetron te hebben, dus soms 2 ovens tegelijk in gebruik hadden, en hier zit alleen een combimagnetron in de keuken ingebouwd, maar de losse combimagnetron die we hadden staat inmiddels een jaar aangesloten en wel in de berging terwijl we hem nooit gebruikt hebben :')

Nou ja, je kunt in de berging iig zien hoe laat het is :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 april 2021 @ 12:26:26 #165
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_199082314
Daa
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daar ben ik nu inderdaad naar aan het kijken, heb wel een paninigrill. En dan kom ik iig verder qua eten dan steeds salades en pasta maken met de waterkoker, lees steeds nieuw gekookt water erop gieten.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_199082561
Wij zitten vanaf volgende week ook even zonder keuken, maar ik ben blij dat we een gasbarbeque met grillplaat en gaspit hebben én een overkapping. Kan daar best creatief nog van alles op koken.
En ik hoop dat ik bij (schoon)ouders kan eten :')

Als de keuken staat bestellen we pas het blad, omdat het wel precies moet passen met een hoek eruit. Dus dan duurt het nog 2 weken waarin we nog geen spoelbak en kraan hebben :{
Nou ja, we komen er wel.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:52:40 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199082696
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:26 schreef Ynske het volgende:
Daa
[..]

Daar ben ik nu inderdaad naar aan het kijken, heb wel een paninigrill. En dan kom ik iig verder qua eten dan steeds salades en pasta maken met de waterkoker, lees steeds nieuw gekookt water erop gieten.
Doe jezelf een plezier en haal daar 1 of 2 van, volgens mij zit je niet hier in de buurt anders zou je die van ons even kunnen lenen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199082986
Wij zitten 3 a 4 weken zonder keuken en hebben besloten daar maar meteen een soort van vakantie te maken door 4 weken in een huisje in de buurt te gaan zitten. :+
De bovenverdieping gaat ook nogal vol staan met de meubels uit de woonkamer namelijk, dus ik denk dat we onszelf daar echt wel een plezier mee doen.
pi_199083133
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 06:10 schreef Ynske het volgende:

[..]

Klein Zwitserland niet doen!
Ben een maand geleden geweest en zo vervallen, vies, oude glorie.
Speeltoestellen waren niet schoongemaakt, lees nat en vies van groen aanslag, en kapot. Houten hekwerken aan het rotten, boten rotten en rottend hout in de vijver. Slechte paden. Treintje trapt bijna niet.
Kleuterhof is aanfluiting, houtsplinters in treinglijbaan, draaimolen werkte niet, hobbelvarkens heel vies en wip had scherpe stukken.
Zijn nog geen uur binnen geweest.
Zonde van je geld en tijd.

En bij de parkeerplaats, at nog een drugsverslaafde waar men niets aan deed. Was normaal :S
Bedankt voor de info, Klein Zwitserland streep ik dus door als optie.
pi_199083138
Ik zit volgende week ook zonder keuken. Ik heb 2 elektrische pitjes dus dat komt wel goed
  dinsdag 20 april 2021 @ 14:55:21 #171
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199084086
Aargh Ynske, 3 tot 4 weken extra wachten is echt wel lang dan. Pff. Ik zou er zeker nog wel werk van maken dat ze je daarvoor financieel tegemoetkomen.

Kwakz0r 5 jaar zonder oven lijkt me ook echt vreselijk!
in de haak.
pi_199084207
Ik krijg net een mail van de sanitairwinkel dat het fonteintje voor de wc waarschijnlijk eind mei komt. 1 dag levertijd werd blijkbaar 7 weken.
De toebehoren zoals de sifon etc hebben we al wel ontvangen. Kortom op zoek naar exact hetzelfde fonteintje nu, want 9 mei moet ie geplaatst worden (nou ja moeten, dan wordt er afgemonteerd en is zo lullig zonder fonteintje)

Jeetje Ynske wat een gedoe joh! We hebben nog wel een campinggaz keuken hier met gasfles, mag je zo lenen maar weet niet of we een beetje bij elkaar in de buurt (030) wonen.
pi_199084414
Toen wij zonder keuken zaten heb ik buiten gekampeerd met de airfryer, grillplaat, multicooker (die ik nu vooral gebruik als slowcooker) en frituurpan. Was goed te doen zo :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 20 april 2021 @ 16:37:26 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199085625
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:16 schreef Tally het volgende:
Toen wij zonder keuken zaten heb ik buiten gekampeerd met de airfryer, grillplaat, multicooker (die ik nu vooral gebruik als slowcooker) en frituurpan. Was goed te doen zo :P
Oh ja, de slowcooker O+
Die wordt hier bijna wekelijks gebruikt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 april 2021 @ 16:44:06 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199085756
Humor: mijn vader is hier net, we gaan samen even bij het nieuwe huis kijken, bij het weglopen valt hem de pakketbrievenbus op, dus ik doe de garagedeur al open om hem te laten zien hoe je pakketjes eruit krijgt, open de voorkant van "kijk, pakketje erin en dan..." en ik denk WTF? pakketje?
Nou weet ik dat de loodgieter er graag dingen in legt die anders wellicht kwijt raken maar wij straks wel nodig hebben, maar die doet dat vanuit de garage, dit was vanuit de voorkant gedaan, maar het bouwhek is pas sinds dit weekend weg en ik heb nog niets op dat adres besteld.

Was het een pakketje voor iemand anders die hetzelfde huisnummer heeft, in een andere straat (om de hoek van ons huidige adres) :D :') _O-

Nou ja, zij blij, want duur item en er stond "bezorgd" maar geen van haar buren wist er iets van.
Nee, het was zo'n 450 meter verderop bezorgd, helemaal fantastisch :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199089705
Slowcooker inspiratie? Ik blijf hangen in pulled pork, gehaktballetjes in tomaten saus en slowcooked kip voor bij nacho/taco of in wraps.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 20 april 2021 @ 20:44:48 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199089764
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 20:41 schreef Cathmar het volgende:
Slowcooker inspiratie? Ik blijf hangen in pulled pork, gehaktballetjes in tomaten saus en slowcooked kip voor bij nacho/taco of in wraps.
N gebruikt hem vooral voor Indonesisch, we eten regelmatig Rendang :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 april 2021 @ 20:50:17 #178
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199089848
Oh, en toen ik een tijd geleden ziek was en behoefte had aan Jewish penicillin heeft hij Joodse kippensoep voor me gemaakt in de slowcooker.
Het werkte ook nog :D

Ik ben geen soepfan, dus als ik om soep vraag gaat het sowieso niet goed.
Meestal wil ik dan Chinese tomatensoep of Wan Tan soep, maar toen had ik iets traditionelers nodig :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199090749
quote:
Ik heb van de week pindakip gemaakt er is een hele fb pagina. Ik kan hem wel geven als je wilt. Daar staan heel veel recepten op.
pi_199090992
quote:
Vanavond zit er vlaamse stoof in voor morgen. Van de week maak ik er pittige kip in :9
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_199091218
Mijn man eet geen vlees. Dan is een slowcooker een beetje minder leuk...
pi_199091453
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:00 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn man eet geen vlees. Dan is een slowcooker een beetje minder leuk...
Snap ik!

Voor mij zal het ook veel veranderen na onze verhuizing want nu eten de kinderen hun hoofd maaltijd (drie gangen warme lunch) op school. En kom ik s avonds voor ze heel makkelijk weg met pastaatje, wraps etc. Makkelijke maaltijd. Straks moeten ze weer echt gebalanceerd gevoerd worden. Mijn meest gezonde maaltijden komen tot nu toe niet uit de slowcooker.
Met een meidenkwartet
pi_199091528
Ik
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:10 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Snap ik!

Voor mij zal het ook veel veranderen na onze verhuizing want nu eten de kinderen hun hoofd maaltijd (drie gangen warme lunch) op school. En kom ik s avonds voor ze heel makkelijk weg met pastaatje, wraps etc. Makkelijke maaltijd. Straks moeten ze weer echt gebalanceerd gevoerd worden. Mijn meest gezonde maaltijden komen tot nu toe niet uit de slowcooker.
ik gooi er als ze thuis komen uit school al wat komkommer en tomaat en paprika in, dan hebben ze in ieder geval al wat groente gehad, kan de rest alleen meevallen... ;(
pi_199091621
Ja slim! Anders wordt het snaaien. Nu komen ze iedere dag alle vier om 5 uur thuis. Dat wordt weer schakelen.
Met een meidenkwartet
pi_199094748
Mijn vriendin is helemaal zenuwachtig, ze mag zich zo laten testen. De keren hiervoor waren erg naar met kokhalzen etc etc. Ze moet ook nog eens in het centrum van 030 zijn omdat daar het sneltestcentrum zit. Dus extra zenuwen vanwege drukte, weg zoeken en parkeerplek zoeken.

En ik kan er niets aan doen, maar ik ben blij dat de winkels weer opengaan. Ik weet dat online ook alles zo'n beetje kan, maar even de Hema inlopen omdat de onderbroeken weer eens te klein zijn bij B, is gewoon fijn. Ik ben blijkbaar niet zo goed in 4 uur vooraf een afspraak maken.
pi_199095030
Duimen dus, @exode
pi_199095066
Hopelijk valt het mee voor haar @exode! En dan bij grote voorkeur ook een negatieve uitslag! Ik duim.

En gewoon de Hema in lopen zal ik ook een verademing vinden weer.
Ik moet met de jongste nog even voor gympies, daar wachten we dan wel even mee tot het weer spontaan kan.
En ze moet ook nog sneakersokken bij de hema, hier in de jumbo hadden ze alleen de witte variant hangen en ik wil eigenlijk zwart, want ze worden zo snel zwart als je de hele dag op je sokken door de kamer glijdt... (ze verslijten ook vrij snel op deze manier :') )
pi_199095210
Ik koop inderdaad bepaalde dingen even niet nu ik niet zomaar een winkel binnen kan lopen. Al ben ik eigenlijk al een jaar terughoudend met winkelen.
Maar aan de ander kant merk ik ook steeds meer hoe je bepaalde dingen wel net zo makkelijk online kunt kopen. En aangezien er nu toch altijd iemand bij ons thuis is, is het aannemen van een pakje weinig moeite.
  woensdag 21 april 2021 @ 10:15:12 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199095289
Ik probeer zo min mogelijk online te bestellen, want ik vind het belangrijk dat lokale winkeliers kunnen blijven bestaan, maar dat geldt niet alleen voor nu.
Nu kom ik er eigenlijk niet onderuit om af en toe online te bestellen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199095323
Ik doe nu wel meer mijn best om een lokaal alternatief te vinden. Maar de keren dat ik belde voor een afspraak was er maar eentje die heel strikt de 4 uur aanhield. Bij eentje stond ik 5 minuten later binnen :D

Nu wil jongste graag kleurstof om ouderwetse verf te maken. (iets op school geleerd met bloem en dreft). Normaal zou ik naar de xenos of kookwinkel gaan. Nu fietsen we vanmiddag samen naar de toko, aangezien die gewoon open is. Is gelijk een rondje funshoppen met andere smaken voor de kruidenla en vast iets lekkers van hun bakker.
pi_199095531
Even tussendoor maar qua trakteer-beleid op school: koeken van de bakkerij mogen toch wel? En mag ik daar dan bijv. wel gezellige vlaggetjes bij steken?
Nee zeker? :')
pi_199095547
Bij ons mag trakteren helemaal niet meer. Dus ik kan je niet helpen... Ik hoor bij anderen dat alleen voorverpakt mag.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_199095611
Hier trakteren ze nog gewoon, maar liefst niet iets geknutseld, ivm het aanraken. Iets als een muffin mag wel.
Een koek van de bakker lijkt me wel oke, Maar met vlaggetjes zoek je wel de grens op qua contactmomenten met de koeken :D
  woensdag 21 april 2021 @ 10:42:39 #194
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_199095657
Bij ons moet de traktatie verpakt zijn.
pi_199095706
Bij ons moet het verpakt én gezond zijn. :D Veel ouders grijpen dan ook terug op hun eigen uitdeeltijd van chips = aardappel = Schijf van Vijf = gezond. :P
pi_199095816
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 10:35 schreef vencodark het volgende:
Even tussendoor maar qua trakteer-beleid op school: koeken van de bakkerij mogen toch wel? En mag ik daar dan bijv. wel gezellige vlaggetjes bij steken?
De vlaggetjes aan de bakker geven dat zij het inpakken? Anders de vlaggetjes buiten de verpakking.
pi_199095818
quote:
Laat ze bij de bakker in zo’n transparant folie zakje doen. Plak vlaggetje er op.
Met een meidenkwartet
pi_199095871
Oja, gezond beleid.. doet school wel aan, maar de juf niet. Liever niet extreem veel snoep/chips. Maar koek, cake, popcorn etc vind ze wel best. Het moet een feestje zijn als je jarig bent O+
pi_199095877
Ik hoor het al: voorverpakte dingen direct uit het snoepvak it is. :+

Om het aan de bakker over te laten en/of vlaggetjes er laten bij te plakken vind ik ook zo wat.
Dan maak je het jezelf en de ander alleen maar moeilijker. :P
  woensdag 21 april 2021 @ 11:06:06 #200
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199095919
Wij mogen niet eens iets halen om uit te delen :D de juf zorgt ervoor (ivm corona).
Volgens mij trekken ze het uit het schoolgeld want uitjes kunnen nu toch niet.
pi_199095932
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 10:45 schreef Limone het volgende:
Bij ons moet het verpakt én gezond zijn. :D Veel ouders grijpen dan ook terug op hun eigen uitdeeltijd van chips = aardappel = Schijf van Vijf = gezond. :P
Hier liever ook gezond maar wát is gezond behalve fruit en ze krijgen al wekelijks schoolfruit. Dan is fruit trakteren wat het allersaaiste ooit.
  woensdag 21 april 2021 @ 11:07:39 #202
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199095939
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Oja, gezond beleid.. doet school wel aan, maar de juf niet Liever niet extreem veel snoep/chips. Maar koek, cake, popcorn etc vind ze wel best. Het moet een feestje zijn als je jarig bent O+
Vet irritant vind ik dat. Hou je gewoon aan afspraken.
De leerkrachten die zich er wel aan houden krijgen altijd commentaar.
Bij juf Els mogen ze wel cupcakes.
pi_199095941
Ah! Fruit ijsjes. :+
  woensdag 21 april 2021 @ 11:14:29 #204
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199096021
Even los van wat ik persoonlijk vind. Van mij zou het nl ook een lekkernij mogen zijn.
Maar als we als school afspreken dat het gezond moet zijn, dan is dat ook wat ik uitdraag en vraag.
pi_199096087
Hier mag verpakt gewoon, B heeft ook getrakteerd op zijn verjaardag. Als het snoep is, moet het mee naar huis, niet op school eten.

Zijn juf is sowieso enorm streng want 1 dag voor Pasen mocht B zijn ene Paaseitje niet eten die bij zijn boterhammen zat terwijl hij kindjes in de klas heeft die sinas blikjes wegklokken in de pauze.
Hij heeft ook al een discussie gehad over gedroogd fruit, hij krijgt van ons vaak gedroogde mango mee als toetje na zijn boterhammen. Dat zag ze als snoep. Koeken mochten wel. Echt schiet mij maar lek.

En het goede nieuws: Test ging prima en vriendin is negatieeeeeef! Yeah!!

Ik koop nu dus ook veel online, maar voor kleine dingen vind ik het echt niets. Zoals haarspeldjes voor Juul of washandjes voor kinderen met schreeuwerige cartoon figuren erop.
pi_199096166
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:14 schreef amaranta het volgende:
Even los van wat ik persoonlijk vind. Van mij zou het nl ook een lekkernij mogen zijn.
Maar als we als school afspreken dat het gezond moet zijn, dan is dat ook wat ik uitdraag en vraag.
School heeft het wel genoemd in de nieuwsbrieven. Maar als ik zie wat er (pre corona nog sterker) meegaat aan cake-achtige dingen, dan is dit niet de enige leerkracht die zich niet strikt aan de regels houdt.

Maar bij ons op school is sowieso wat een tweedeling tussen de oude garde en de nieuwelingen. De eerste hebben jaren met een hele vrije directeur gewerkt, de laatste paar jaar staat er juist een manager op. Dat geeft wel eens vaker wrijving.

SPOILER
En misschien is het ook nog weer anders omdat het montessorionderwijs is met gecombineerde groepen. Zo'n klas verandert wel elk jaar een beetje, maar met 2/3e die blijft blijven en 3 jaar dezelfde leerkracht, blijven gewoontes wat langer in stand. Je kunt moeilijker na een jaar zeggen, komend jaar doen we het heel anders. Nouja, kan wel, maar lijkt me makkelijker met een hele nieuwe klas.
pi_199096224
@exode Wat een vervelende juf. :{w
Fijn dat je vriendin negatief was en ik las gisteren :? goed nieuws over de kat. ^O^

In ander nieuws: ons koffiemachine is kapot. ;( Vermoedelijke kosten: ¤280 :X
pi_199096353
Het is op zich een hele lieve juf, maar ze interpreteert de regels nogal strikt, op bepaalde gebieden.
Trakteren moet zoveel mogelijk gezond. Op dinsdag en donderdag moeten kinderen fruit mee voor de kleine pauze.

Nou zijn wij dus altijd heel netjes daarin. B neemt elke dag fruit mee en 4 boterhammen, verder een bidon met water. Bij zijn boterhammen krijgt ie altijd iets extra's mee. Dat varieert van komkommer tot gedroogd fruit. En op een BSO dag doen we ook iets van Evergreen of Sultana in zijn tas.
Nu had ie dus 1 klein paaseitje mee en dat mocht niet. Prima als dat als snoep wordt gezien en niet mag, maar zeg dan ook wat van al die koeken, frisdrank etc. Want B is volgens eigen zeggen de enige jongen in de klas met water.

Koffie automaat kapot? Neeeeeeee.

Ik heb net een mail naar ons vakantieadres gestuurd wat voor koffie apparaat er in ons appartement staat :D
  woensdag 21 april 2021 @ 12:27:11 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199096856
Bij Soneal op school zal er best een beleid over zijn, maar in de praktijk komen er regelmatig ongezonde traktaties langs, aan de andere kant is het geen school met (veel) dikke kinderen, en verwacht ik eigenlijk dat het gros van de kinderen thuis redelijk tot zeer gezond eet, en dat die traktatie dan ook echt een traktatie is en dat ze niet dagelijks een halve snoeppot plus een zak chips naar binnen duwen.
Hier thuis iig niet, en bij vriendjes ook niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 21 april 2021 @ 12:28:32 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199096867
Hier gewoon 5 dagen per week fruit mee, en ik geloof ook niet dat dat een uitzondering is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 21 april 2021 @ 12:31:23 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199096899
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:20 schreef exode het volgende:
Hier mag verpakt gewoon, B heeft ook getrakteerd op zijn verjaardag. Als het snoep is, moet het mee naar huis, niet op school eten.

Zijn juf is sowieso enorm streng want 1 dag voor Pasen mocht B zijn ene Paaseitje niet eten die bij zijn boterhammen zat terwijl hij kindjes in de klas heeft die sinas blikjes wegklokken in de pauze.
Hij heeft ook al een discussie gehad over gedroogd fruit, hij krijgt van ons vaak gedroogde mango mee als toetje na zijn boterhammen. Dat zag ze als snoep. Koeken mochten wel. Echt schiet mij maar lek.

En het goede nieuws: Test ging prima en vriendin is negatieeeeeef! Yeah!!

Ik koop nu dus ook veel online, maar voor kleine dingen vind ik het echt niets. Zoals haarspeldjes voor Juul of washandjes voor kinderen met schreeuwerige cartoon figuren erop.
WTF?

En fijn dat ze negatief is!
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 21 april 2021 @ 12:41:25 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199097025
Had ik dus 6 Lightswings besteld (3 twin, 3 single), gelukkig in de sale, maar dan kosten ze nog meer dan genoeg, heeft de bezorger ze gewoon in de hal van het appartementencomplex gezet zonder aan te bellen :(

WTF? Hoezo bel je niet eens aan als je een pakket van een meter lang, zeker 20cm breed en 20cm hoog bezorgt?

En ik weet zeker dat er niet aangebeld is, want ik kwam terug van het huis, dacht nog van "Even kijken of er post is" dus ik ben bij wijze van uitzondering door de voordeur naar binnen gegaan, vervolgens mijn laarzen naast onze voordeur gezet, ons appartement binnengegaan de Senseo aangezet (stond al klaar met beker, pads en op temperatuur), mijn koffie is amper klaar (dubbele beker), ik kijk naar buiten en zie daar de pakketbezorger rijden.... en dan is hij ons complex dus voorbij.

Ik ga in de hal van het complex kijken, ligt het pakket daar, wel binnen de deur die met de sleutel open moet, dus hij zal bij een andere bewoner aangebeld hebben (er lag nog een pakketje), maar bel gewoon aan als je een pakket voor me hebt ipv het zonder aanbellen neer te zetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 21 april 2021 @ 12:41:44 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199097029
Quintet!! *O* *O* *O*

Grappig: mijn vader doet soms boodschappen bij de Plus, die is aan de andere kant van de stad, maar hij loopt en fietst veel dus het boeit hem niets, hij vindt de broodjes daar lekker ofzo :D
Anyway, ze hadden in Amersfoort een boek van de stad en daar moest je dan plaatjes in plakken die je bij iedere zoveel euro boodschappen in een pakketje kreeg, is hij plaatjes voor het boek gaan sparen, had hij voldoende plaatjes maar natuurlijk niet allemaal verschillende, is hij naar de ruilmiddag geweest om het boek vol te krijgen :D :') _O- _O- _O-

Ik lag helemaal dubbel toen hij dat vertelde..... over 2 maanden wordt hij 80, en dan naar de ruilmiddag voor supermarktplaatjes :') O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199097207
@Leandra praat het topic even eigenhandig vol *O*
pi_199097279
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 12:41 schreef Leandra het volgende:
Quintet!! *O* *O* *O*

Grappig: mijn vader doet soms boodschappen bij de Plus, die is aan de andere kant van de stad, maar hij loopt en fietst veel dus het boeit hem niets, hij vindt de broodjes daar lekker ofzo :D
Anyway, ze hadden in Amersfoort een boek van de stad en daar moest je dan plaatjes in plakken die je bij iedere zoveel euro boodschappen in een pakketje kreeg, is hij plaatjes voor het boek gaan sparen, had hij voldoende plaatjes maar natuurlijk niet allemaal verschillende, is hij naar de ruilmiddag geweest om het boek vol te krijgen :D :') _O- _O- _O-

Ik lag helemaal dubbel toen hij dat vertelde..... over 2 maanden wordt hij 80, en dan naar de ruilmiddag voor supermarktplaatjes :') O+
O+
Ik zou hem al mijn plaatjes geven. *O*
  woensdag 21 april 2021 @ 13:06:19 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199097319
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:02 schreef vencodark het volgende:

[..]

O+
Ik zou hem al mijn plaatjes geven. *O*
Er is een van de komende dagen weer een ruilmiddag, maar dan bij de supermarkt zelf, dan gaat hij even zijn resterende plaatjes brengen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199097410
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:06 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hier liever ook gezond maar wát is gezond behalve fruit en ze krijgen al wekelijks schoolfruit. Dan is fruit trakteren wat het allersaaiste ooit.
Zoon kwam hier van de week thuis met bloembolletjes voor klaviertjes vier. Vond ik super cute, maar hij was vooral blij dat er nog chips bijzat :P

Mijn kinderen deelden allebei popcorn (voorverpakt) uit met een cadeautje (gelpen en plaktatoeages), maar eigenlijk mogen cadeautjes ook niet.
pi_199097426
quote:
Quintet!! *O* *O* *O*

:D O+

Ho, te vroeg op invoeren geklikt.
Ik wilde nog zeggen: mijn opa deed toen 'ie ook al in de 80 was nog een keer mee met de 5km avondvierdaagse. M'n moeder had toen wel zo'n snoepmedaille en bloemen gehaald, dus we hebben hem binnengehaald. Trots en blij dat 'ie was O+
  woensdag 21 april 2021 @ 13:17:04 #219
176471 oh-oh
pi_199097443
Wat ontzettend schattig van die plaatjes <3
Ik was gisteren naar de stad en toen ik thuis kwam stonden er drie mega dozen tegen mijn deur binnen op de gallerij. Weer drie planten bezorgd van de postcodeloterij.
Poos geleden ook al gehad, van een vriendin die ze zelf niet wilde, het hadden er toen blijkbaar zes moeten zijn en geen drie, ze is dus de hele tijd bezig geweest om die overige drie ook nog afgeleverd te krijgen, helemaal opgefokt er van, maar niks tegen mij gezegd, zij woont in Spanje zelf maar ze hebben nog twee adressen in NL waarop ze meespelen. Op het andere adres had ze een boek naar keuze gewonnen, mocht ik ook uitzoeken want ze leest niet.
Dus ik had gewoon 2x prijs gisteren, zonder ergens aan mee te doen.
:7
( Groucho Marx )
  woensdag 21 april 2021 @ 13:18:33 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199097463
quote:
7s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:D O+

Ho, te vroeg op invoeren geklikt.
Ik wilde nog zeggen: mijn opa deed toen 'ie ook al in de 80 was nog een keer mee met de 5km avondvierdaagse. M'n moeder had toen wel zo'n snoepmedaille en bloemen gehaald, dus we hebben hem binnengehaald. Trots en blij dat 'ie was O+
O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199097515
quote:
Bij ons alleen voorverpakt.

Mijn jongste krijgt elke dag fruit mee, kreeg de oudste ook op de basisschool.
Wij hadden een keer schuimpjes gebakken en hadden een paar hele kleintjes en daarvan hadden we er 1 in het trommeltje gedaan voor in de pauze. Daar viel juf over, want dat mocht echt niet.
Vervolgens zitten er dus wel kinderen met chocoladekoeken enzo in de klas.
Beetje scheef wel, maar goed.

Volgend jaar beide op de middelbare school, dan gaat er denk ik een stuk minder fruit mee, althans die oudste neemt geen fruit mee. Nu met thuisonderwijs, schuif ik haar nog wel een bakje fruit voor haar neus rond 10 uur ;).
pi_199097904
Mijn vriendin werd net gebeld dat de helft van haar klas die dus in quarantaine zaten zaterdag een slaapfeestje hadden. Geen idee of het volgens de regels mag, maar ik sloeg wel even achterover. Ze gaan nu overleggen met de GGD hoe dat zit met quarantaine en testen, er waren minstens 2 kinderen bij die zich sowieso niet laten testen begreep ik.
  woensdag 21 april 2021 @ 13:52:34 #223
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199097912
Vwo2 hier neemt nog elke dag een appel mee
pi_199098024
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:51 schreef exode het volgende:
Mijn vriendin werd net gebeld dat de helft van haar klas die dus in quarantaine zaten zaterdag een slaapfeestje hadden. Geen idee of het volgens de regels mag, maar ik sloeg wel even achterover. Ze gaan nu overleggen met de GGD hoe dat zit met quarantaine en testen, er waren minstens 2 kinderen bij die zich sowieso niet laten testen begreep ik.
Ik kan daar zo boos om worden. :( En of het volgens de regels mag, als je in quarantaine zit mag je toch nergens heen? Ook niet onder de 12.
  woensdag 21 april 2021 @ 14:04:12 #225
176471 oh-oh
pi_199098072
quote:
Lekkere ouders ook... Zo niet handig dit.
( Groucho Marx )
pi_199098289
quote:
:X :?
Protège moi de mes désirs.
  Manager PR/Moderator woensdag 21 april 2021 @ 14:32:20 #227
269689 crew  Viv
pi_199098410
quote:
Had ik dus 6 Lightswings besteld (3 twin, 3 single), gelukkig in de sale, maar dan kosten ze nog meer dan genoeg, heeft de bezorger ze gewoon in de hal van het appartementencomplex gezet zonder aan te bellen :(

WTF? Hoezo bel je niet eens aan als je een pakket van een meter lang, zeker 20cm breed en 20cm hoog bezorgt?

En ik weet zeker dat er niet aangebeld is, want ik kwam terug van het huis, dacht nog van "Even kijken of er post is" dus ik ben bij wijze van uitzondering door de voordeur naar binnen gegaan, vervolgens mijn laarzen naast onze voordeur gezet, ons appartement binnengegaan de Senseo aangezet (stond al klaar met beker, pads en op temperatuur), mijn koffie is amper klaar (dubbele beker), ik kijk naar buiten en zie daar de pakketbezorger rijden.... en dan is hij ons complex dus voorbij.

Ik ga in de hal van het complex kijken, ligt het pakket daar, wel binnen de deur die met de sleutel open moet, dus hij zal bij een andere bewoner aangebeld hebben (er lag nog een pakketje), maar bel gewoon aan als je een pakket voor me hebt ipv het zonder aanbellen neer te zetten.
Ik kwam ooit op een zaterdagavond thuis van mijn bijbaan, staat er in de centrale hal van mijn studentenflat een grote doos van een boekhandel. Ik dacht nog: mooi kut voor de ontvanger, iedere bewoner hier kan het meenemen en op Marktplaats zetten. Kom ik dichterbij, bleek ík die ontvanger te zijn. Circa 1000 euro aan nieuwe geneeskunde-studieboeken up for grabs. :'( :X Wel een klacht ingediend bij PostNL.
pi_199098421
quote:
Echt, wtf! }:|
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_199098448
quote:

Stom!
Maar waarom heb jij zes van die dingen nodig?

En Exode: belachelijk!!! Kan daar met mijn verstand absoluut niet bij. Ik neem aan dat daar vanuit school ook op gereageerd gaat worden? Of dat mag natuurlijk niet? Jemig zeg.
Met een meidenkwartet
  woensdag 21 april 2021 @ 14:35:14 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199098457
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:32 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik kwam ooit op een zaterdagavond thuis van mijn bijbaan, staat er in de centrale hal van mijn studentenflat een grote doos van een boekhandel. Ik dacht nog: mooi kut voor de ontvanger, iedere bewoner hier kan het meenemen en op Marktplaats zetten. Kom ik dichterbij, bleek ík die ontvanger te zijn. Circa 1000 euro aan nieuwe geneeskunde-studieboeken up for grabs. :'( :X Wel een klacht ingediend bij PostNL.
Teringjantje :X

Ik ben normaal niet van het (af)zeiken bij/over organisaties, ik plaats eigenlijk alleen maar een Google-recensie als ik tevreden ben, maar de vervoerder had in dit geval vrijwel automatisch een mailtje gestuurd dat het pakket bezorgd was en of ik een beoordeling wilde schrijven over die bezorging.... domme, domme, vraag.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199098475
Ik hoorde net dit van een vriend;

Iemands schoonmoeder kreeg haar eerste vax, ging vervolgens willens en wetens naar een vriendin die Corona heeft, raakt besmet, besmet vervolgens haar hele familie en doesn't give a fuck :') YOLO jongens.
pi_199098483
Ik hoor net dat de gymleraar van onze school flink ziek is door corona, inclusief ziekenhuis en beademing -O-. Midden 30 en ik neem aan dat hij lichamelijk fitter is dan de gemiddelde Nederlander...
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 21 april 2021 @ 14:41:00 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199098520
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:34 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Stom!
Maar waarom heb jij zes van die dingen nodig?

En Exode: belachelijk!!! Kan daar met mijn verstand absoluut niet bij. Ik neem aan dat daar vanuit school ook op gereageerd gaat worden? Of dat mag natuurlijk niet? Jemig zeg.
Een dubbele boven het kookeiland, een dubbele boven de eettafel, een enkele aan de zijkant van het kookeiland, nog een enkele aan de andere zijkant van het kookeiland, een enkele bij mijn oma-hoekje en bij gebrek aan een enkele in de kleur die ik wilde nog een dubbele boven de salontafel, die ik in eerste instantie als enkele wilde gebruiken, maar we hebben inmiddels al besloten dat hij daar ook als dubbele gebruikt kan worden.

Zit ik nooit met waar het aansluitpunt is en waar iets nou helemaal precies staat enzo.
Hoewel we voldoende aansluitpunten hebben en deze ook behoorlijk op de juiste plek zitten.
En ze waren heel enorm in de sale :D Daar kon ik het niet echt voor laten, niet met het risico dat ik ze later toch nog wilde hebben en ze dan tegen de volle prijs moest bestellen :@
3 keer van 170 voor 100 en 3 keer van 120 voor 80... dat verschil was me net te groot voor een "komt wel".
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199098523
quote:
En als er dan eentje het wel heeft opgelopen en die zaterdag net besmettelijk was is er ipv 1 kind een hele kudde bezet en dan ook nog het risico voor de mensen eromheen..
  woensdag 21 april 2021 @ 14:41:37 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199098526
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:37 schreef Phaidra het volgende:
Ik hoor net dat de gymleraar van onze school flink ziek is door corona, inclusief ziekenhuis en beademing -O-. Midden 30 en ik neem aan dat hij lichamelijk fitter is dan de gemiddelde Nederlander...
Oei, nasty :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199098538
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een dubbele boven het kookeiland, een dubbele boven de eettafel, een enkele aan de zijkant van het kookeiland, nog een enkele aan de andere zijkant van het kookeiland, een enkele bij mijn oma-hoekje en bij gebrek aan een enkele in de kleur die ik wilde nog een dubbele boven de salontafel, die ik in eerste instantie als enkele wilde gebruiken, maar we hebben inmiddels al besloten dat hij daar ook als dubbele gebruikt kan worden.

Zit ik nooit met waar het aansluitpunt is en waar iets nou helemaal precies staat enzo.
Hoewel we voldoende aansluitpunten hebben en deze ook behoorlijk op de juiste plek zitten.
En ze waren heel enorm in de sale :D Daar kon ik het niet echt voor laten, niet met het risico dat ik ze later toch nog wilde hebben en ze dan tegen de volle prijs moest bestellen :@
3 keer van 170 voor 100 en 3 keer van 120 voor 80... dat verschil was me net te groot voor een "komt wel".
ok ok, goede deal. Ik dacht al... die aansluitpunten zitten toch vast precies waar je ze hebben wilt.

Wij gaan ook (laten) bouwen!
Met een meidenkwartet
  woensdag 21 april 2021 @ 14:43:49 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199098548
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:36 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik hoorde net dit van een vriend;

Iemands schoonmoeder kreeg haar eerste vax, ging vervolgens willens en wetens naar een vriendin die Corona heeft, raakt besmet, besmet vervolgens haar hele familie en doesn't give a fuck :') YOLO jongens.
Echt hè.... :X :N
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 21 april 2021 @ 14:48:20 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199098599
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:42 schreef Cathmar het volgende:

[..]

ok ok, goede deal. Ik dacht al... die aansluitpunten zitten toch vast precies waar je ze hebben wilt.

Wij gaan ook (laten) bouwen!
Ja, dat zitten de aansluitpunten ook, maar ja, dat bepaal je op een moment vrij vroeg in de bouw (voor ze de plafondplaten laten maken) en dan heb je de indeling op zich wel wat voor ogen (en die blijft wel ongeveer), maar ik heb de verdeling van de lichtpunten ook een beetje mooi verdeeld over het huis, op dezelfde afstand ten opzichte van bepaalde punten enzo (autisme much?) en dan kan het net zijn dat het uiteindelijk niet helemaal ideaal zit ten opzichte van de inrichting, maar dat is hiermee niet echt een probleem.

En mochten we die enorme eettafel idd helemaal op het maximale formaat nodig hebben zouden we hem dus ook nog zo kunnen zetten dat de ene twin lightswing en de andere single lightswing boven de tafel uitkomen en er dus 3 lampen boven de tafel zitten ipv de 2 die we dan normaal hebben.... indien echt nodig enzo.

Spannend!! *O* *O* *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 21 april 2021 @ 14:54:16 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199098687
Ik had al wat aangepast qua lichtpunten:

Origineel: 1 lichtpunt in de woonkamer, wel 3 in de keuken.
SPOILER
Aangepast en uiteindelijke verdeling: 3 in de woonkamer en 3 in de keuken:
SPOILER
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199098793
Jouw keuken O+ O+
Met een meidenkwartet
  woensdag 21 april 2021 @ 15:15:10 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199098937
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:01 schreef Cathmar het volgende:
Jouw keuken O+ O+
Ja, ik kan niet wachten :D

Ik heb met de keuken zo overgecompenseerd bij het indelen van dit huis.... de oude keuken was 210*310 en dan ging er nog een hoek van 50*120 uit ook.... dat was misschien niet het beste uitgangspunt om een nieuwe keuken te tekenen :') :@

En dan durfden de mannen op de bouw al bijna niet te zeggen dat er een koofje uit moest, een koofje van 25*60 :D :')
Kan mij dat koofje van 25*60 nou schelen, ik had er een hap uit die 4 keer zo groot was, in een keuken die hier letterlijk 3 keer in past.

Pure overcompensatie dus.... een soort van grote auto bij een mannetje met kleine handen :@
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199099284
Ons huis wordt echt niet klein maar de keuken is ongeveer 1/3 van dat. Of ik moet de zithoek in het hoekje van de keuken duwen.... toch die 3d tekening maken in floorplanner.
Met een meidenkwartet
pi_199099507
Dat slaapfeestje is dus ook uitgelekt, de ouders wilden het zelf niet melden.

De directeur heeft al met wat ouders gebeld en gaat bij GGD na of ze nu langer in quarantaine moeten. Ik geloof dat ze een dag later moeten testen, dus ipv vandaag morgen. Daardoor kunnen ze wellicht niet meedoen met de Koningsspelen vrijdag.
Nu zijn ouders over de zeik.

Ik snap ecbt steeds minder van heel veel mensen.

Jeetje wat heftig Phaidra!
pi_199099525
Jouw keuken is onze woonkamer Leandra ;)
  woensdag 21 april 2021 @ 15:57:26 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199099534
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:41 schreef Cathmar het volgende:
Ons huis wordt echt niet klein maar de keuken is ongeveer 1/3 van dat. Of ik moet de zithoek in het hoekje van de keuken duwen.... toch die 3d tekening maken in floorplanner.
Dat is sowieso wel handig.
Maar mocht je in NL zijn voor je knopen door moet hakken of om knopen door te hakken dan ben je van harte welkom.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 21 april 2021 @ 15:57:58 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199099540
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:56 schreef exode het volgende:
Jouw keuken is onze woonkamer Leandra ;)
Sorry :@
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 21 april 2021 @ 16:00:56 #247
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199099579
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:55 schreef exode het volgende:

De directeur heeft al met wat ouders gebeld en gaat bij GGD na of ze nu langer in quarantaine moeten. Ik geloof dat ze een dag later moeten testen, dus ipv vandaag morgen. Daardoor kunnen ze wellicht niet meedoen met de Koningsspelen vrijdag.

niet te geloven. :(
in de haak.
  woensdag 21 april 2021 @ 16:01:59 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199099589
quote:

Wat zijn sommige mensen toch vreselijk dom, en dan ook nog verontwaardigd zijn dat hun kinderen door dit soort achterlijkheid de koningsspelen missen :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199099824
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat zijn sommige mensen toch vreselijk dom, en dan ook nog verontwaardigd zijn dat hun kinderen door dit soort achterlijkheid de koningsspelen missen :X
Nou inderdaad. Omgekeerde wereld :X. En die kinderen krijgen dus mee dat dat gedrag normaal is.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 21 april 2021 @ 16:20:08 #250
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199099872
School van Melba doet geen koningspelen dit jaar. Net nu ik een keer op tijd een oranje t-shirt had gekocht :')
Kwak
  woensdag 21 april 2021 @ 16:35:36 #251
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_199100101
Hier wel Koningsspelen, ik had sowieso gekocht, ook omdat ik het zo’n ontzettend sneu gezicht vond... zo’n lege HEMA en met goede moed weer zo’ stellage (stellááásje) opgebouwd met Koningsdagartikelen. ;( Niet dat de HEMA met mijn aankoop gered is maar ach... Koop altijd het shirt met vlaggen, die kan ook gewoon in de zomer.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_199100134
quote:

Het feit dat die ouders dat slaapfeestje zelf niet wilden melden, zegt al iets over hun geweten: ze wisten dat ze fout bezig waren.
Vervelend volk zo. :N
pi_199100185
Ik heb dus nooit iets oranjes voor J :D De vorige koningsspelen deden we maar een rood shirt met een langer wit shirt eronder en een blauwe broek.
pi_199100204
Ik heb een mooi blauw shirt liggen met Prince Charming er op. Die kan altijd :+
  woensdag 21 april 2021 @ 16:49:49 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_199100258
Zo'n grote keuken is echt vet chill :7

Ik heb net uit stickerfoam kroontjes en vlaggetjes geknipt. Echt no wat dat ik mijn enige échte vrije uurtje van de week aan de HEMA ga geven met een winkelafspraak :') :@
Gelukkig vinden de kinderen het prima zo.
disclaimer
pi_199100353
Oh ja, een oranje shirtje. Oeps...
pi_199100391
B gaat vrijdag in rood wit blauw naar school, dat heeft ie genoeg in zijn kast liggen. Vriendin gaat in vol ornaat naar school. Wij hebben mede door Carnaval 2 verkleedkisten voor volwassenen op zolder. Inclusief van alles van WK's voetbal dus veel Oranje.

Zo ik heb net weer 45 minuten in de auto doorgebracht tijdens zwemles. Normaal ga ik wel even wandelen ofzo maar ik moest echt nog bellen en wat mailen voor mijn werk.

En nu ga ik eten bestellen want we hebben allebei geen zin in koken.
pi_199100401
quote:

Ouders over de zeik? Dan hadden ze misschien eerder handigere keuzes moeten maken zelf...
Je gaat toch geen slaapfeestje geven of je kind daarheen brengen als de klas in quarantaine is/moet?
Hoe snappen ze dat dan niet?
Ik snap dan ook niet dat je denkt dat het allemaal wel kan zolang school het maar niet weet ofzo, alsof je dan geen corona kan oplopen? Nou ja, ik verbaas me steeds meer over sommige mensen.

Hier een soort van koningsspelen met de klas ofzo. Volgens mij hebben we geen oranje shirt meer ofzo en de haarband die we hadden moest laatst zo nodig gesloopt worden door de jongste, dus die gaat maar in haar dagelijkse kleren zonder versiersels naar school :P.
  woensdag 21 april 2021 @ 17:14:30 #259
100412 mefke79
komt goed!
pi_199100508
Hoe moeilijk is de regel 'blijf thuis als je in quarantaine moet?' o|O Ik zou er al moeite mee hebben om een ander lid van het gezin wel te laten logeren oid. Dat is strenger dan ze vragen, maar dat zou wel mijn insteek zijn. Die vijf dagen nog wat minder mensen zien overleef je dan ook wel weer.

Wij tellen hier de dagen af. Ik nog drie dagen werken en daarna nog ene maandag opleiding en dan vakantie *O* En we profiteren nog een keer van de extra snipperdagen van de school van de jongens, dus die hebben na maandag ook vakantie (en dus 3 ipv 2 weken). We gaan lekker even naar zee, dat is toch een net wat ander uitzicht dan hier.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 21 april 2021 @ 17:20:02 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_199100550
Ach @exode, werk is tenminste nuttig. Als ik in de avond langs de sportvelden wandel zie ik vaak meerdere auto's stationair draaien waarbinnen dan een ouder zit te candycrushen :') dat blijf ik zo iets geks vinden. Ga wandelen!
disclaimer
pi_199100556
Dus omdat die ouders niet nadenken en de kinderen nu pech hebben qua koningsspelen, is dat opeens de schuld van het GGD/school? Ammehoela, wel sneu voor de kinderen dat hun ouders niet eerder hebben nagedacht.

Hier wel iets van koningsspelen, ze moeten losse/sportieve kleding aan. Ook een pauzehapje van school. Maar oranje heb ik ook niet liggen.
pi_199100558
De redenatie van de ouders was dat ze het pas zaterdagmiddag wisten (wat ook zo is) en ja dat was wel laat om nog af te zeggen.....

Ik merk ook dat het aan haar vreet, ze maakte zich echt zorgen om haar eigen uitslag. B en ik hebben astma en ze was oprecht bang om ons aan te steken. Ze gaat deze angst ook verwoorden in een mail aan de ouders heeft ze besloten. Dat je altijd iemand onbewust kan aansteken en dat je het niet volledig kan voorkomen maar dat ze wel hoopt dat iedereen zich gewoon aan de basisregels houdt.
pi_199100567
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:20 schreef SQ het volgende:
Ach @:exode, werk is tenminste nuttig. Als ik in de avond langs de sportvelden wandel zie ik vaak meerdere auto's stationair draaien waarbinnen dan een ouder zit te candycrushen :') dat blijf ik zo iets geks vinden. Ga wandelen!
Ik wilde ook candychrushen!
  woensdag 21 april 2021 @ 17:35:59 #264
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199100652
Ja ho ik heb gewoon voor 4 euro een shirt bij AH meegenomen toen ik langs het oranjeschap liep hoor... toeval dat ik t zag :P
Kwak
pi_199100654
quote:
Ach @:exode, werk is tenminste nuttig. Als ik in de avond langs de sportvelden wandel zie ik vaak meerdere auto's stationair draaien waarbinnen dan een ouder zit te candycrushen :') dat blijf ik zo iets geks vinden. Ga wandelen!
Ik heb ooit een periode zitten borduren in de auto terwijl ik aan het wachten was op het einde van een sportles... :@
Maar dan iig níet met een stationair draaiende motor!

En tegenwoordig ga ik ook wandelen. Alarmpje op m'n telefoon op de helft van de tijd waarop ik terug moet zijn... als het alarmpje af gaat draai ik om en ben ik altijd op tijd terug :)
  woensdag 21 april 2021 @ 17:45:56 #266
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199100713
quote:
X Samen wandelen? Ben van de week nog langs jouw huis gekomen op een van mijn routes.
  woensdag 21 april 2021 @ 17:57:26 #267
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199100820
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:20 schreef exode het volgende:
De redenatie van de ouders was dat ze het pas zaterdagmiddag wisten (wat ook zo is) en ja dat was wel laat om nog af te zeggen.....
In welke zin te laat? Dat de kinderen dan te teleurgesteld zouden zijn? Dat ze al onderweg waren naar het huis? Ik zou zeggen hee, corona is kut, dat vinden we allemaal, scheld of gil of weet ik veel, en weer door.

Goed idee van die mail. Onder het mom van 'het duurt te lang' vergeten mensen soms het grotere perspectief...
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 21 april 2021 @ 18:00:30 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_199100849
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:45 schreef amaranta het volgende:

[..]

X Samen wandelen? Ben van de week nog langs jouw huis gekomen op een van mijn routes.
Yes gezellig!
Wandelbuddies verzamelen O+
Ik loop ook wel eens langs jouwes :P
disclaimer
  woensdag 21 april 2021 @ 18:01:34 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_199100864
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:36 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Ik heb ooit een periode zitten borduren in de auto terwijl ik aan het wachten was op het einde van een sportles... :@
Maar dan iig níet met een stationair draaiende motor!

En tegenwoordig ga ik ook wandelen. Alarmpje op m'n telefoon op de helft van de tijd waarop ik terug moet zijn... als het alarmpje af gaat draai ik om en ben ik altijd op tijd terug :)
Borduren vind ik dan weer bijna cult O+
Plus dat jij toch wel loopt, over het algemeen :P

Ook weer eens met jou wandelen dan?

Was laatst ook al met Malteser aan de wandel. Soort uitgesmeerde OUD meet :D
disclaimer
pi_199101015
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:35 schreef kwakz0r het volgende:
Ja ho ik heb gewoon voor 4 euro een shirt bij AH meegenomen toen ik langs het oranjeschap liep hoor... toeval dat ik t zag :P
Ik ook :P
  woensdag 21 april 2021 @ 18:37:54 #271
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199101178
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 18:00 schreef SQ het volgende:

[..]

Yes gezellig!
Wandelbuddies verzamelen O+
Ik loop ook wel eens langs jouwes :P
Afhankelijk van mijn route kom ik al “bekenden” tegen.
Blauwe jas, ronde bril al een paar keer in het park gezien.
Tattoonek op 2 verschillende plaatsen. Wel geinig.
Smorgens op de fiets ook. Ik die elke ochtend dezelfde mensen.
  woensdag 21 april 2021 @ 18:38:48 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_199101194
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 18:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Afhankelijk van mijn route kom ik al “bekenden” tegen.
Blauwe jas, ronde bril al een paar keer in het park gezien.
Tattoonek op 2 verschillende plaatsen. Wel geinig.
Smorgens op de fiets ook. Ik die elke ochtend dezelfde mensen.
Ik zie altijd een homopaar van rond de 50 ja. Maar dan ook echt altijd. :')
disclaimer
  woensdag 21 april 2021 @ 18:40:41 #273
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199101213
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 18:38 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik zie altijd een homopaar van rond de 50 ja. Maar dan ook echt altijd. :')
Gheghe. 2 kale mannen?
  woensdag 21 april 2021 @ 18:41:21 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_199101225
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 18:40 schreef amaranta het volgende:

[..]

Gheghe. 2 kale mannen?
Nee gewoon met kapsel, lange jas, bommeltjes, alles.
disclaimer
pi_199101301
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 18:01 schreef SQ het volgende:

[..]

Borduren vind ik dan weer bijna cult O+
Plus dat jij toch wel loopt, over het algemeen :P

Ook weer eens met jou wandelen dan?

Was laatst ook al met Malteser aan de wandel. Soort uitgesmeerde OUD meet :D
Lijkt me gezellig! Fysiek of virtueel? ;)
pi_199102571
wandelen O+ ik probeer dat zeker een paar keer in de week te doen.
@Shandaly jij wandelt volgens mij ook veel

Mijn man gaat morgen op kantoor werken ze gaan hier de kozijnen vervangen. En nu is hij zijn werkpasje kwijt. Geen idee waar die is ik heb op alle plekken waar ik verwacht waar hij kan liggen al gekeken. Hij heeft de heilige huppeldepup al opgezegd maar nog geen soelaas helaas.
  woensdag 21 april 2021 @ 20:20:20 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_199102684
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 18:49 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Lijkt me gezellig! Fysiek of virtueel? ;)
Fysiek natuurlijk, ik Teams al de hele dag ;(
disclaimer
  woensdag 21 april 2021 @ 20:22:42 #278
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199102715
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 20:12 schreef F_r het volgende:
wandelen O+ ik probeer dat zeker een paar keer in de week te doen.
@:shandaly jij wandelt volgens mij ook veel

Mijn man gaat morgen op kantoor werken ze gaan hier de kozijnen vervangen. En nu is hij zijn werkpasje kwijt. Geen idee waar die is ik heb op alle plekken waar ik verwacht waar hij kan liggen al gekeken. Hij heeft de heilige huppeldepup al opgezegd maar nog geen soelaas helaas.
Lekker zelf laten zoeken. Zijn pas, zijn verantwoordelijkheid.
  woensdag 21 april 2021 @ 20:23:18 #279
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199102725
We kunnen een fok Ommetje groep aanmaken voor wie wil?
  woensdag 21 april 2021 @ 20:45:35 #280
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199103030
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 20:23 schreef amaranta het volgende:
Oh leuk, ik loop nu ook weer bijna elke dag, met baby in de doek meestal of alleen als hij slaapt.

Probeer mijn conditie weer wat op te bouwen, ben nu helemaal op na die 3km in 45minuten met baby in de doek of 4km alleen.
Kwak
  woensdag 21 april 2021 @ 20:46:07 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_199103045
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 20:23 schreef amaranta het volgende:
Wat is dat?
disclaimer
  woensdag 21 april 2021 @ 20:47:29 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_199103065
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 20:45 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Oh leuk, ik loop nu ook weer bijna elke dag, met baby in de doek meestal of alleen als hij slaapt.

Probeer mijn conditie weer wat op te bouwen, ben nu helemaal op na die 3km in 45minuten met baby in de doek of 4km alleen.
Ik vind het al ferme afstanden zo, 5 weken na een keizersnede _O_ Dat deed ik echt nog niet zo snel, en ik ben een tamelijk geoefend wandelaar :D
disclaimer
  woensdag 21 april 2021 @ 20:52:08 #283
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199103120
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 20:47 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik vind het al ferme afstanden zo, 5 weken na een keizersnede _O_ Dat deed ik echt nog niet zo snel, en ik ben een tamelijk geoefend wandelaar :D
:@ ik heb zo’n slecht referentiekader... vorige keer kon ik bijna direct weer alles...

Ik merk t nu soms wel dat ik iets teveel heb gedaan, dan loop ik de dag erna niet.

Vandaag niet gewandeld maar gewinkeld op afspraak met de bebe in de draagdoek bij Intratuin. Ging supergoed op een schreeuwend wurm achterin de gehele terugweg na :') was vergeten hoe dat voelt in de auto (maar 20 minuten maar toch)
Kwak
  woensdag 21 april 2021 @ 20:54:08 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_199103143
Vorige keer ging je toch ook geen 4 kilometer wandelen vlak na je bevalling?

Het was nog niet eens zozeer die operatie, maar dat nog steeds compleet verweekt bekken wat me nekte.

Een paar weken na de geboorte van mauw gingen we ook zo'n lange wandeling maken. My lord, na een uur zat ik huilend op een bankje en mijn man rennend naar huis om de auto te halen :')!
disclaimer
  woensdag 21 april 2021 @ 21:03:41 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_199103291
Goed, ik heb een fok ommetje groep gemaakt :P dm maar als je er bij wil ;)
disclaimer
pi_199103309
Ik kon al vrij snel weer wandelen of ik wilde dat gewoon dat kan ook. Bij ean had ik wel een paar dagen plat gelegen door medicatie en dan herstel je wel sneller. Na sac duurde het wat langer maar liep ik de dag erna wel weer.
  woensdag 21 april 2021 @ 21:05:46 #287
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199103330
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 20:54 schreef SQ het volgende:
Vorige keer ging je toch ook geen 4 kilometer wandelen vlak na je bevalling?

Het was nog niet eens zozeer die operatie, maar dat nog steeds compleet verweekt bekken wat me nekte.

Een paar weken na de geboorte van mauw gingen we ook zo'n lange wandeling maken. My lord, na een uur zat ik huilend op een bankje en mijn man rennend naar huis om de auto te halen :')!
Nee dat is waar. Ik was ook minder fit voor de zwangerschap toen.

Mijn bekken is gek genoeg vrijwel direct “beter” na de bevalling, terwijl ik 4 wkn thuis heb gezeten met bekkenklachten voor mijn verlof begon.

Ik merk nu vooral nog irritatie in mijn rechter onderbuik, trekkend gevoel, beurs, als ik teveel gedaan heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door kwakz0r op 21-04-2021 21:12:19 ]
Kwak
pi_199103686
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 20:20 schreef SQ het volgende:

[..]

Fysiek natuurlijk, ik Teams al de hele dag ;(
Ik maak veel lunchwandelingen met collega's, ieder in hun eigen omgeving, via telefoon en oortjes om met elkaar te kletsen. Dus wel echt buiten en bewegen, maar toch 'virtueel samen'.
Bijkomend voordeel: ik hoor geen klachten meer over dat ik te snel zou lopen :D

Count me in voor een Ommetje groep!
  woensdag 21 april 2021 @ 21:32:35 #289
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199103775
Je bekken is misschien wel heler dan in de laatste maand van je zwangerschap maar je bekkenbodem is niet opeens weer terug naar normaal. Ook zonder vaginale bevalling moet je lijf herstellen en dat kost echt wel meer dan 5 weken. Logisch en goed dat je aan je conditie wil werken kwak maar doe alsjeblieft een beetje kalm }:| . En ga elke dag ook een uur plat. Nu tijd nemen voor herstel = later minder kans op problemen (en dan bedoel ik fysiek, verzakkingen en zo, maar ook energie-technisch).

Nou ben ik misschien een softie hoor maar doordat ik vorige keer echt maanden pijn heb gehad na de bevalling (en ervoor juist amper) ga ik deze keer heeeeeel rustig herstellen. Compleet met postpartum doula en 40 dagen rust en zo. Snap wel dat dat niet in iedereens straatje past :).
  woensdag 21 april 2021 @ 21:34:37 #290
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199103809
Ik wil ook wel in de ommetjesgroep maar ik zou niet weten hoe ik jou moet dm’en op mijn telefoon, SQ.
in de haak.
  woensdag 21 april 2021 @ 21:37:02 #291
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199103852
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:32 schreef Lemijn het volgende:
Je bekken is misschien wel heler dan in de laatste maand van je zwangerschap maar je bekkenbodem is niet opeens weer terug naar normaal. Ook zonder vaginale bevalling moet je lijf herstellen en dat kost echt wel meer dan 5 weken. Logisch en goed dat je aan je conditie wil werken kwak maar doe alsjeblieft een beetje kalm }:| . En ga elke dag ook een uur plat. Nu tijd nemen voor herstel = later minder kans op problemen (en dan bedoel ik fysiek, verzakkingen en zo, maar ook energie-technisch).

Nou ben ik misschien een softie hoor maar doordat ik vorige keer echt maanden pijn heb gehad na de bevalling (en ervoor juist amper) ga ik deze keer heeeeeel rustig herstellen. Compleet met postpartum doula en 40 dagen rust en zo. Snap wel dat dat niet in iedereens straatje past :).
Voor mijn gevoel doe ik al zo kalm :@

Dat uur plat zit er niet echt meer in... vind ik ook echt zo vreselijk. Zelfs in de kraamweek al en toen dwong de kraam me zo’n beetje..... :r haat het om me patient te voelen en in zo’n kamer te liggen terwijl beneden het leven doorgaat. Helemaal met een baby in de wieg waar ik dan elk prutteltje van hoor...

Ga wel vroeg naar bed voor mijn doen :@
Kwak
  woensdag 21 april 2021 @ 21:37:26 #292
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199103857
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:34 schreef trui het volgende:
Ik wil ook wel in de ommetjesgroep maar ik zou niet weten hoe ik jou moet dm’en op mijn telefoon, SQ.
Dm.fok.nl
Kwak
  woensdag 21 april 2021 @ 21:38:11 #293
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199103868
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:34 schreef trui het volgende:
Echt niet? Wow, ik dacht dat jij alles wist (van FOK!). Klik op haar plaatje en dan zie je haar profiel met bovenaan oa DM user. :D . O+ .
  woensdag 21 april 2021 @ 21:40:46 #294
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199103915
Het leven mag van mij wel even stilvallen met een pasgeboren baby. Maar wat ik al zei, dat is heel persoonlijk. Is 20 minuten een optie ipv een uur? :s) .
  woensdag 21 april 2021 @ 21:43:40 #295
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199103968
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:38 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Echt niet? Wow, ik dacht dat jij alles wist (van FOK!). Klik op haar plaatje en dan zie je haar profiel met bovenaan oa DM user. :D . O+ .
Op mijn telefoon zie ik geen plaatjes, is vast een instellings kwestie?
in de haak.
  woensdag 21 april 2021 @ 21:44:10 #296
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199103975
Maar ik heb het gevonden hoor.
in de haak.
  woensdag 21 april 2021 @ 21:44:11 #297
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199103976
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:40 schreef Lemijn het volgende:
Het leven mag van mij wel even stilvallen met een pasgeboren baby. Maar wat ik al zei, dat is heel persoonlijk. Is 20 minuten een optie ipv een uur? :s) .
Lopen of liggen? :+

Heel eerlijk: ik denk t niet. Ik gedij echt het beste bij weer zoveel mogelijk “normaal”. Dat cocoonen in een wereld van baby is zo niet mijn ding.

Ik heb niet zoveel visite als vorige keer, dat levert al meer rust op (en ik moet dus regelmatig huilen dat t zo saai is en ik wil t liefst elke dag op pad maar doe dat dus niet).
Kwak
  woensdag 21 april 2021 @ 21:45:51 #298
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199103999
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:43 schreef trui het volgende:

[..]

Op mijn telefoon zie ik geen plaatjes, is vast een instellings kwestie?
Oh. Ja, dat denk ik. Dat is wel onpraktisch. Maar je hebt het gevonden zie ik, dat is mooi ^O^ .
  woensdag 21 april 2021 @ 22:49:59 #299
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199105117
Het was dit onopvallende grijze gezichtje dat ik moest hebben...
in de haak.
pi_199105466
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:03 schreef SQ het volgende:
Goed, ik heb een fok ommetje groep gemaakt :P dm maar als je er bij wil ;)
Ik ben gisteren vergeten m'n ommetje te maken en nu is m'n 120-dagen-reeks weg :'(

Maar ik wil ook wel meedoen, DM je zo
  donderdag 22 april 2021 @ 07:06:59 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_199106676
Ommetjes verstuurd!
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')