Goed dat je je daar wel bewust van bent. Hopelijk kan je toch een beetje voor jezelf zorgen dan.quote:Op zaterdag 17 april 2021 16:49 schreef Pinnenmutske het volgende:
Nu begint de 'lockdown' ferm te steken ja.
Teveel gebeurd en ik ben bang dat ik ga crashen.
quote:Op zaterdag 17 april 2021 19:41 schreef exode het volgende:
Quarantaaaaaineeeeee hier. Nou ja, mijn vriendin. Kind uit haar klas is positief getest en was vrijdag nog (zonder klachten) op school.
Woensdag mag ze testen, hopelijk negatief ook omdat we de week erna op vakantie gaan.
Pas goed op jezelfquote:Op zaterdag 17 april 2021 16:49 schreef Pinnenmutske het volgende:
Hopelijk negatiefquote:Op zaterdag 17 april 2021 19:41 schreef exode het volgende:
Quarantaaaaaineeeeee hier. Nou ja, mijn vriendin. Kind uit haar klas is positief getest en was vrijdag nog (zonder klachten) op school.
Woensdag mag ze testen, hopelijk negatief ook omdat we de week erna op vakantie gaan.
quote:Op zaterdag 17 april 2021 16:49 schreef Pinnenmutske het volgende:
Co-ouderschap = co-ouderschap. Dat betekent dat die kinderen twee huizen hebben. Als ouders verstandig zijn hadden ze hierover afspraken gemaakt in het afgelopen jaar want het was natuurlijk te voorzien dat dit een keer ging gebeuren. Zo hebben wij afgesproken in principe wel te wisselen bij klachten van onze peuter waarbij hij niet naar de crèche mag, alles ik overleg op dat moment natuurlijk. Maar wij functioneren als 1 huishouden in 2 huizen. En gaan desnoods allemaal in quarantaine. Iedereen maakt hier eigen afwegingen in maar naar ‘het andere huis’ is echt wat anders dan een willekeurige andere verplaatsing, imho.quote:
Ik denk er hetzelfde over als jij. Eerst die test afwachten.quote:Op zondag 18 april 2021 06:47 schreef Ynske het volgende:
Ik sprak een vriendin en vraag me af hoe jullie hier tegenaan kijken.
Situatie; gescheiden, 2 kinderen.
Oudste kind had ik besmet kindje in de klas. Laatste contact dinsdag. Mag vandaag getest worden.
Kind was bij papa, zou normaal op woensdag naar mama komen.
Moest in quarantaine, en is bij papa gebleven. Het was mama's weekend, en nu vond papa dat kind niet ziek was en dus gewoon naar mama moest.
Ik denk dan quarantaine is quarantaine, dus kind moet bij papa blijven t weekend, en vandaaruit gaan testen.
Wat jullie?
In dit geval is alleen het kindje in quarantaine en de rest van het gezin niet. Pas bij een positieve test moet iedereen eromheen ook in quarantaine.quote:Op zondag 18 april 2021 08:40 schreef Clubsoda het volgende:
Quarantaine kan ook prima bij moeder natuurlijk, dan is het nog steeds quarantaine. Het gaat er inderdaad over hoe je het samen regelt. Ik zou het in orde vinden om een deel van de quarantaine over te nemen als dat uitkomt, aan de andere kant zou ik het ook prima vinden om mijn ex niet te belasten met zijn gezin ook in quarantaine te zetten.
Omdat het voor een kind nodig kan zijn de andere ouder ook te zien? Wat Lemijn zegt, voor het kind is het wel één huishouden.quote:Op zondag 18 april 2021 09:26 schreef oh-oh het volgende:
Quarantaine houdt in dat je blijft waar je bent, waarom zou je twee huishoudens risico laten lopen?
Ah, excuus, niet goed gelezen. Dan lijkt het probleem me nog minimaler.quote:Op zondag 18 april 2021 09:26 schreef tombolafan het volgende:
[..]
In dit geval is alleen het kindje in quarantaine en de rest van het gezin niet. Pas bij een positieve test moet iedereen eromheen ook in quarantaine.
Het gaat om 5 dagen * en meestal nog minder ( omdat het met terugwerkende kracht is en het laatste contactmoment dus meestal al 2 dagen of langer geleden was ) dus dan zou het je echt het risico waard moeten zijn. Als er maar 1 kind is en alleen een vader en een moeder zoals bij Lemijn soit, ik zou het nog niet doen maar ok. Meestal zijn er meer kinderen en nog partners en dan gaat het lekker hard als het kind toch besmet blijkt te zijn. Maar goed, ik heb die situaties net iets te vaak aan de lijn denk ikquote:Op zondag 18 april 2021 09:38 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Omdat het voor een kind nodig kan zijn de andere ouder ook te zien? Wat Lemijn zegt, voor het kind is het wel één huishouden.
Ik ben het hier wel mee eens ja, het is misschien lastig maar met een daadwerkelijke besmetting ga je ook niet alsnog met het kind slepen denk ik?quote:Op zondag 18 april 2021 09:47 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Het gaat om 5 dagen en meestal nog minder ( omdat het met terugwerkende kracht is en het laatste contactmoment dus meestal al 2 dagen of langer geleden was ) dus dan zou het je echt het risico waard moeten zijn. Als er maar 1 kind is en alleen een vader en een moeder zoals bij Lemijn soit, ik zou het nog niet doen maar ok. Meestal zijn er meer kinderen en nog partners en dan gaat het lekker hard als het kind toch besmet blijkt te zijn. Maar goed, ik heb die situaties net iets te vaak aan de lijn denk ik
Vrijdag.quote:Op zondag 18 april 2021 10:34 schreef oh-oh het volgende:
Quarantaine geldt alleen voor een persoon die risico heeft gelopen. In principe kun je prima dinsdag naar je moeder hoor en ook gewoon naar de winkel. Wanneer was het contactmoment van je vriendin met de positief geteste persoon?
Ja, dat heb ik dus ook. Ik zou wat dingen regelen maar die hebben geen bloedspoed dus dat komt wel een andere x.quote:Op zondag 18 april 2021 10:59 schreef Hupje het volgende:
Mwah, ik snap wel dat je niet naar je oudere moeder gaat als er iemand uit je gezin in quarantaine zit. Het hóeft niet, maar is een kleine moeite voor de zekerheid om het even te laten.
Ik deed gisteren met kleuter een gezinsuitstapje naar de teststraat. Mijn uitslag is negatief, nu die van hem nog. Ik kneep 'm gisteravond wel een beetje, had ineens zo'n keelpijn. Nu blaf ik als een zeehond en heb geen stem. Morgen eigenlijk de hele dag voor de klas en daarna online oudergesprekkenIk ben benieuwd wat dat wordt.
Ik keek de documentaire over de kinderen van Ruinerwold, best heftig.
Knap van hem! Mijn zoon kreeg een tof markeerstift.quote:Op zondag 18 april 2021 20:10 schreef Hupje het volgende:
Wat fijn, @:douche-eendje
Kleuter ook negatief. Kunnen we morgen allebei toch naar school. Zijn dapperheidsdiploma zit al in zijn tas. "Misschien krijg ik dan wel weer een sticker van de juf!"
Ik vond de laatste eigenlijk het interessantst. Meer over die 4 zelf, hoe ze ertoe kwamen weg te gaan, hoe dat ging en hoe het nu met ze is.quote:Op zondag 18 april 2021 11:05 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja ik snap het ook, en ik zou het ook niet doen, maar het hoeft niet he.
Ruinerwold moet ik ook nog even goed voor gaan zitten, die vier gewone afleveringen heb ik wel al gezien.
Ik heb nog niet gekeken, ik wil er ff rust voor hebben. Ik heb zoveel gedoe hier, echt altijd alles tegelijk maar mijn emmer is vorige week ook over gelopen en ik heb een van mijn honden uit logeren gedaan omdat ze voor de derde keer in een week alles onder poepte. Het was tijdelijk met de optie voor vast maar toen ze weg was miste ik haar al meteen veel te erg om over de andere honden maar te zwijgen. Dus ze komt weer terug heb ik gisteren aan die mensen doorgegeven. Werkgedoe, privé gedoe, die kakhond. Maar goed, mijn bankstel is inmiddels chemisch gereinigd. Ik heb eindelijk weer eens twee dagen achter elkaar vrij morgen en overmorgen. Morgen komt een vriendin langs. Het gaat wel weer inmiddelsquote:Op zondag 18 april 2021 23:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vond de laatste eigenlijk het interessantst. Meer over die 4 zelf, hoe ze ertoe kwamen weg te gaan, hoe dat ging en hoe het nu met ze is.
Onze school ziet liever dat broertjes en zusjes ook thuis blijven als een klas van een kind in quarantaine moet. Ik snap het, want als het kind in quarantaine toch besmet blijkt, is broer of zus dat al snel ook. Maar het is strenger dan GGD voorschrijft, en geeft dus ook gedoe als gezin A dat wel doet en gezin B niet.quote:Op zondag 18 april 2021 10:34 schreef oh-oh het volgende:
Quarantaine geldt alleen voor een persoon die risico heeft gelopen. In principe kun je prima dinsdag naar je moeder hoor en ook gewoon naar de winkel. Wanneer was het contactmoment van je vriendin met de positief geteste persoon?
Geasfalteerde longen.. Blijkbaar een goede bufferquote:Op maandag 19 april 2021 10:30 schreef exode het volgende:
Mijn buurman is immuun voor Corona denk ik. Zijn vrouw was maanden geleden besmet, ze sliepen gewoon in hetzelfde bed en hielden geen afstand, hij werd steeds negatief getest. Nu is iedereen op zijn werk positief getest (werkplaats) en jullie raden het wel, hij weer niet.
Hij rookt als een ketter, drinkt, sport absoluut niet en nou ja leeft dus niet echt gezond. Kortom, ik ga ook roken.
Echt bijzonder hoe dat dan werkt.
Dat vermeldt het verhaal nietquote:Op maandag 19 april 2021 09:52 schreef Phaidra het volgende:
Maar ergens ook naïef dat de ouders dit niet van tevoren hebben doorgesproken.
Of hij heeft het al gehad voordat zijn vrouw positief teste?quote:Op maandag 19 april 2021 10:30 schreef exode het volgende:
Mijn buurman is immuun voor Corona denk ik. Zijn vrouw was maanden geleden besmet, ze sliepen gewoon in hetzelfde bed en hielden geen afstand, hij werd steeds negatief getest. Nu is iedereen op zijn werk positief getest (werkplaats) en jullie raden het wel, hij weer niet.
Hij rookt als een ketter, drinkt, sport absoluut niet en nou ja leeft dus niet echt gezond. Kortom, ik ga ook roken.
Echt bijzonder hoe dat dan werkt.
Tot 2 keer toe?quote:Op maandag 19 april 2021 11:19 schreef Elleska het volgende:
[..]
Of hij heeft het al gehad voordat zijn vrouw positief teste?
Als mijn vader niet had hoeven testen om naar kantoor te mogen had hij niet eens gemerkt dat hij besmet was. Mijn moeder mocht pas 5 dagen later testen maar kreeg een dag later klachten, direct testen en bleek ook besmet. Als mijn vader pas 5 dagen daarna zou testen was de test waarschijnlijk negatief terug zijn gekomen.
Er zitten best wel wat maanden tussen, zolang is die bescherming niet.quote:Op maandag 19 april 2021 11:23 schreef Elleska het volgende:
Als hij het de aller eerste keer al heeft gehad heeft is het niet zo bijzonder dat hij de keer daarna beschermd is door antistoffen.
Als hij het eerder gehad heeft en nu redelijk immuun is zou dat toch best kunnen?quote:Op maandag 19 april 2021 11:22 schreef exode het volgende:
[..]
Tot 2 keer toe?
Dat zou best bijzonder zijn.
Dat verschilt nogal per persoon volgens mij, zo enorm veel ervaring met Corona en herbesmetting is er nou ook weer nietquote:Op maandag 19 april 2021 11:24 schreef exode het volgende:
[..]
Er zitten best wel wat maanden tussen, zolang is die bescherming niet.
Ik vond ook de extra aflevering wel heftig, zo hoe het gegaan is met die oudste 3quote:Op maandag 19 april 2021 08:38 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik heb nog niet gekeken, ik wil er ff rust voor hebben. Ik heb zoveel gedoe hier, echt altijd alles tegelijk maar mijn emmer is vorige week ook over gelopen en ik heb een van mijn honden uit logeren gedaan omdat ze voor de derde keer in een week alles onder poepte. Het was tijdelijk met de optie voor vast maar toen ze weg was miste ik haar al meteen veel te erg om over de andere honden maar te zwijgen. Dus ze komt weer terug heb ik gisteren aan die mensen doorgegeven. Werkgedoe, privé gedoe, die kakhond. Maar goed, mijn bankstel is inmiddels chemisch gereinigd. Ik heb eindelijk weer eens twee dagen achter elkaar vrij morgen en overmorgen. Morgen komt een vriendin langs. Het gaat wel weer inmiddels
Het feit dat er op het moment suprême gedoe over is impliceert toch wel dat er van tevoren geen afspraken zijn gemaaktquote:
Zo lang is die bescherming wel.quote:Op maandag 19 april 2021 11:24 schreef exode het volgende:
[..]
Daar was ik inderdaad vanuit gegaan ja. Of iemand is teruggekomen op de gemaakte afspraken.quote:Op maandag 19 april 2021 11:32 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Het feit dat er op het moment suprême gedoe over is impliceert toch wel dat er van tevoren geen afspraken zijn gemaakt
Volgens mij is nog helemaal niet duidelijk hoelang die bescherming is.quote:Op maandag 19 april 2021 11:24 schreef exode het volgende:
[..]
quote:Op maandag 19 april 2021 15:38 schreef Leandra het volgende:
Sowieso bizar dat er gewoon een graafmachine naar de achtertuin kan rijden dat is eigenlijk wat me nog steeds het meest verbaast, en kan gewoon een graafmachine naar de achtertuin
Ja, het is echt zo raar... gewoon langs de kant waar de garage niet staat.quote:Op maandag 19 april 2021 15:46 schreef Vaiana het volgende:
[..]Ja dat gaat bij ons niet lukken, zo'n hele lieve kleine misschien net.
Schiet wel goed op nu volgensmij, lekker!
Zit je in de tuin?quote:
Nee mn dak is eraf.quote:
Oh jee.quote:
Wij zitten daar nu ook een beetje mee idd. Onze tuin is 1 groot wortelbed, echt vreselijk, ik zou het het liefst een keer helemaal af laten graven, maar ja... dan moet zo'n ding idd over het huis heen getakeld worden of via het slootje, maar dat is nog smaller dan bij jullie denk ik.quote:Op maandag 19 april 2021 16:55 schreef trui het volgende:
Heerlijk lijkt me dat, als je zo achterom kunt. Dat is bij ons sowieso al lastig want wij wonen in een rijtjeshuis aan het water. Dus als we een graafmachine nodig hebben in de achtertuin moet die of over het dak getild worden of via een ponton drijvend over het water.
We kunnen gewoon om het huis lopen, ik kan er nog steeds niet bijquote:Op maandag 19 april 2021 16:55 schreef trui het volgende:
Heerlijk lijkt me dat, als je zo achterom kunt. Dat is bij ons sowieso al lastig want wij wonen in een rijtjeshuis aan het water. Dus als we een graafmachine nodig hebben in de achtertuin moet die of over het dak getild worden of via een ponton drijvend over het water.
Dat wordt mijn volgende huis. Vrijstaand. Maar dan echt vrijstaand. Dat je er helemaal rondom heen kan lopen.quote:Op maandag 19 april 2021 17:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
We kunnen gewoon om het huis lopen, ik kan er nog steeds niet bij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk binnen 3 wekenquote:Op maandag 19 april 2021 17:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gepland hoop ik, en snel weer een nieuw dak?
Ik hoop met je meequote:
Je kunt nu nog kiezen voor niet alles betegelen dus? Ik zou in plaats van losse plantenbakken gewoon een deel van de tuin plantenbak maken joh, veel gezelliger en ook veel beter tegen de opwarming dan al dat steen.quote:Op maandag 19 april 2021 18:42 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Wij hebben een tuin met een achterom. Gelukkig maar anders was het plaatsen van de uitbouw een uitdaging geweest.
We hebben alleen nog geen tegels 🤣🤣
Afgelopen zaterdag is de verlichting aangelegd. Vrijdag gaat ie weer verder met tegelen.
Daarna de tuinmeubels en dan gaan we op zoek naar grote plantenbakken. De trampoline en het zwembad zijn al in huis🤣
Zou kunnen, maar we hebben besloten om alles te betegelen en kiezen voor losse bakken.quote:Op maandag 19 april 2021 18:48 schreef trui het volgende:
[..]
Je kunt nu nog kiezen voor niet alles betegelen dus? Ik zou in plaats van losse plantenbakken gewoon een deel van de tuin plantenbak maken joh, veel gezelliger en ook veel beter tegen de opwarming dan al dat steen.
Ga je nog een keer ja? Leuke hobby?quote:Op maandag 19 april 2021 18:03 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat wordt mijn volgende huis. Vrijstaand. Maar dan echt vrijstaand. Dat je er helemaal rondom heen kan lopen.
Komen er nou alleen maar tegels?quote:Op maandag 19 april 2021 18:42 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Wij hebben een tuin met een achterom. Gelukkig maar anders was het plaatsen van de uitbouw een uitdaging geweest.
We hebben alleen nog geen tegels 🤣🤣
Afgelopen zaterdag is de verlichting aangelegd. Vrijdag gaat ie weer verder met tegelen.
Daarna de tuinmeubels en dan gaan we op zoek naar grote plantenbakken. De trampoline en het zwembad zijn al in huis🤣
Ja en veel verrijdbare bakken met planten.quote:
I know.quote:Op maandag 19 april 2021 19:31 schreef SQ het volgende:
Moet je wel elke dag water geven, ook buiten de hoogzomer
Ik heb een keer voor de tuin-met-30-potten van een buurvrouw gezorgd in de vakantie en zij hadden geen buitenkraantje, dat was echt... arbeidsintensief
Ja, maar significant minder vaak dan potplanten:+quote:Op maandag 19 april 2021 19:34 schreef Vicky het volgende:
[..]
I know.
Wij hebben wel een buitenkraan met lange tuinslang.
[ afbeelding ]
Planten in de grond moet je ook water geven in de zomer
We gaan het wel zien.quote:Op maandag 19 april 2021 19:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, maar significant minder vaak dan potplanten:+
Oh shit, dat wordt losbikkenquote:Op maandag 19 april 2021 19:37 schreef Vaiana het volgende:
Wij moeten er tegels uithalen voor onze uitbouw. Blijkt dat die op een soort van cement-laagje gelegd zijn want natuursteen. Dat wordt vast feest om los te krijgen.
Nou ja er komt waarschijnlijk toch een graafmachine om de fundering uit te graven toch? Kan die meteen die stenen meepakken?quote:Op maandag 19 april 2021 19:37 schreef Vaiana het volgende:
Wij moeten er tegels uithalen voor onze uitbouw. Blijkt dat die op een soort van cement-laagje gelegd zijn want natuursteen. Dat wordt vast feest om los te krijgen.
Nope. Er hoeft niet zo heel veel uitgegraven te worden (er is al een stukje uitbouw maar van slechte kwaliteit, dus we doen dat vervangen voor goede uitbouw en dan meteen 1,5 meter verder uitbouwen) dus dat uitgraven wilden we zelf doen (scheelt weer 1500 euroquote:Op maandag 19 april 2021 19:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja er komt waarschijnlijk toch een graafmachine om de fundering uit te graven toch? Kan die meteen die stenen meepakken?
Geen achterom. Wat vervelend. Maak je dan ook weleens mee dat het overpad geblokkeerd is? En dat je buren dan met hun fiets bijna over de auto’s heen moeten? Of bedoel je iets anders?quote:Op maandag 19 april 2021 19:44 schreef exode het volgende:
Wij hebben geen achterom, onze voorom is onze achterom, zo, beat that.
2 buren wel, via ons overpad. Als ze niet aardig doen, ga ik tol vragen(kan niet, weet ik)
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij wel als de brave volgzame vrouw die je bent.quote:Op maandag 19 april 2021 20:03 schreef amaranta het volgende:
[..]
Vast wel. Mex_ is een nomade.
En dan ga ik mee uiteraard.
Je kent me.quote:Op maandag 19 april 2021 20:08 schreef SQ het volgende:
[..]
Jij wel als de brave volgzame vrouw die je bent.
quote:Op maandag 19 april 2021 20:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
Geen achterom. Wat vervelend. Maak je dan ook weleens mee dat het overpad geblokkeerd is? En dat je buren dan met hun fiets bijna over de auto’s heen moeten? Of bedoel je iets anders?
Ik kan me daar zo geen voorstelling van maken. Hoe ziet dat er uit? Zo’n achterom met overpad?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Hadden mijn buren ook.quote:Op maandag 19 april 2021 20:04 schreef LeSage het volgende:
Vroeger bij mijn ouders hadden we ook geen achterom, alleen recht van overpad door de tuin van onze buren.
Mijn ouders werden zo gek van ons aanbellen als we buiten speelden dat ze een knop op de deur hebben gezet en die kon gewoon draaien als een klink. Zag je niets van en wij konden gewoon thuis plassen
Komt het wel snel terug?quote:
Je kan hem ook nog voor het huis uit elkaar halen en achter in de tuin weer in elkaar zettenquote:Op maandag 19 april 2021 16:55 schreef trui het volgende:
quote:Op maandag 19 april 2021 20:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
Geen achterom. Wat vervelend. Maak je dan ook weleens mee dat het overpad geblokkeerd is? En dat je buren dan met hun fiets bijna over de auto’s heen moeten? Of bedoel je iets anders?
Ik kan me daar zo geen voorstelling van maken. Hoe ziet dat er uit? Zo’n achterom met overpad?Ik vind het goede vragen, ik denk erover een bruggetje te bouwen. Of gewoon een bordje 'wegsleepregeling'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wij hebben ook zo'n feestje gehad (+/- 20m2 eruit gehaald). Drilboor is dan je beste vriend.quote:Op maandag 19 april 2021 19:37 schreef Vaiana het volgende:
Dat hebben wij dus ook. Heeft er bij ons mee te maken dat er oorspronkelijk een stukje gemeentetuin aan het water zou zijn achter onze tuin, wat uiteindelijk ‘geschonken’ is aan ons rijtje huizen. Alleen zijn wij het middelste huis van 3, waardoor onze achterom zou vervallen. Dus nu recht van overpad door de tuin van de buren. Nou hebben wij een hele diepe tuin en hebben ze achter het pad alleen nog heel veel moestuin en klusruimte, het is niet dat we vlak langs hun terras lopen.quote:Op maandag 19 april 2021 20:33 schreef exode het volgende:
Wij wonen op de hoek van 4 huizen. De andere hoek heeft een overpad door de tuin. Letterlijk, daar lopen dus hun buren doorheen met kliko's, fietsen etc. Ik zou dat toch best raar vinden.
Je voordeur?quote:Op maandag 19 april 2021 19:44 schreef exode het volgende:
Wij hebben geen achterom, onze voorom is onze achterom, zo, beat that.
Hier lopen ze ongeveer 1 meter van het huis af. Ze kunnen even zwaaien de keuken in.quote:Op maandag 19 april 2021 20:41 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Dat hebben wij dus ook. Heeft er bij ons mee te maken dat er oorspronkelijk een stukje gemeentetuin aan het water zou zijn achter onze tuin, wat uiteindelijk ‘geschonken’ is aan ons rijtje huizen. Alleen zijn wij het middelste huis van 3, waardoor onze achterom zou vervallen. Dus nu recht van overpad door de tuin van de buren. Nou hebben wij een hele diepe tuin en hebben ze achter het pad alleen nog heel veel moestuin en klusruimte, het is niet dat we vlak langs hun terras lopen.
Het voelt voor mij niet gek, maar al onze gasten die achterom willen komen moeten we het wel altijd even aan uitleggen.
We hebben 1 ingang ons perceel op en die splitst daarna op. Oa naar onze voordeur en voordeur buren maar ook naar de achtertuin en meerdere schuren.quote:
Oh dat lijkt me wel gek ja idd! Hier is het op een meter of 15-18 denk ik? Ik kan zulk soort dingen echt niet inschatten. :’) Maar het is gewoon daar waar oorspronkelijk de tuin zou eindigen, dus prima afstand tot het huis.quote:Op maandag 19 april 2021 20:46 schreef exode het volgende:
[..]
Hier lopen ze ongeveer 1 meter van het huis af. Ze kunnen even zwaaien de keuken in.
Alles is hier een beetje gek, wijkje uit jaren 30, gekke kadastrale grenzen vooral. Ooit was er een gangenstelsel en achter onze tuin een parkje. Is allemaal bij tuinen getrokken.quote:Op maandag 19 april 2021 20:53 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Oh dat lijkt me wel gek ja idd! Hier is het op een meter of 15-18 denk ik? Ik kan zulk soort dingen echt niet inschatten. :’) Maar het is gewoon daar waar oorspronkelijk de tuin zou eindigen, dus prima afstand tot het huis.
Aan tegels alleen al niet, en dan het straatzand, afsluitbanden, weetikveel en het arbeidsloon nog :xquote:Op maandag 19 april 2021 19:27 schreef SQ het volgende:
Vorige week was hier zo'n hobbygraver bij ons bezig om de tuingrond in het achterste stuk tuin wat meer te levelen en alle brandnetelmeuk er uit te trekken enzo. Was er een buurman benauwd geworden, want bang dat we dat hele stuk dicht zouden gaan tegelen![]()
400m2 dicht tegelenik wil niet eens weten wat dat kost
Ahh ja, dan moet je wel eens wat dingen creatief oplossen idd.quote:Op maandag 19 april 2021 20:55 schreef exode het volgende:
[..]
Alles is hier een beetje gek, wijkje uit jaren 30, gekke kadastrale grenzen vooral. Ooit was er een gangenstelsel en achter onze tuin een parkje. Is allemaal bij tuinen getrokken.
Omdat die mensen knettergek zijnquote:Op maandag 19 april 2021 21:16 schreef LeSage het volgende:
Je lacht ermee, SQ, maar ik zie af en toe op Funda toch echt wel huizen met zo’n enorme tuin vól bestrating. Waarom?
Ja, het is bij de rest getrokken maar het steekt nogal af tegenover de rest van de tuin. Heel vreemd.quote:
Raar dan, dat ze het verwaarlozen.quote:Op maandag 19 april 2021 21:33 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, het is bij de rest getrokken maar het steekt nogal af tegenover de rest van de tuin. Heel vreemd.
Er gaan ook allerlei verhalen over die tuin en hoe ze aan al die vierkante meters zijn gekomen inclusief steekpenningen verhalen.
Je brengt me op een idee, ik ga het gewoon opeisen.quote:Op maandag 19 april 2021 21:39 schreef SQ het volgende:
Da's altijd zo fascinerend aan grote tuinen: mensen menen dan ineens recht te hebben om er een stuk van te mogen kopen![]()
(Hier ook al opmerkingen gehad in de trant van "jullie doen er toch niks mee" etc)
Dat heb ik ook, die tel ik gewoon als achterom hoor.quote:Op maandag 19 april 2021 20:51 schreef exode het volgende:
[..]
We hebben 1 ingang ons perceel op en die splitst daarna op.
Bij ons vorige huis zou er oorspronkelijk een brandgang/achterom komen, tussen de tuinen en aan de andere kant een dijkje. Dat gangetje is alleen nooit gerealiseerd. De gemeente heeft toen die stukjes land als kavels te koop aangeboden aan de bewoners, waarbij sommigen het wel hebben aangekocht, en anderen niet. Wij hadden het wel, maar aardig wat buren hebben zich dat stukje tuin gewoon toegeëigend. Ik kwam ook ooit bij een housewarming van een paar huizen verderop, waarbij de vorige bewoners gewoon dat dijkje zelfs nog een stuk extra hebben afgegraven om extra tuin te krijgenquote:Op maandag 19 april 2021 21:46 schreef exode het volgende:
[..]
Je brengt me op een idee, ik ga het gewoon opeisen.
Ik ga gewoon met de kadastrale grenzen uit 1926 wapperen.quote:Op maandag 19 april 2021 22:18 schreef Burdie het volgende:
Bi
[..]
Bij ons vorige huis zou er oorspronkelijk een brandgang/achterom komen, tussen de tuinen en aan de andere kant een dijkje. Dat gangetje is alleen nooit gerealiseerd. De gemeente heeft toen die stukjes land als kavels te koop aangeboden aan de bewoners, waarbij sommigen het wel hebben aangekocht, en anderen niet. Wij hadden het wel, maar aardig wat buren hebben zich dat stukje tuin gewoon toegeëigend. Ik kwam ook ooit bij een housewarming van een paar huizen verderop, waarbij de vorige bewoners gewoon dat dijkje zelfs nog een stuk extra hebben afgegraven om extra tuin te krijgen(het dijkje was daar een heel stuk hoger
)
Klein Zwitserland niet doen!quote:Op maandag 19 april 2021 22:54 schreef FlyingFish het volgende:
Iemand ervaring met Klein Zwitserland in Venlo? Ik begrijp de tickets niet. Een toegangsticket kost 6,50, maar minigolf, inclusief toegang, is ook 6,50. Is minigolf daar normaal gratis en gaat het dan puur om een tijd reserveren? En hoelang zouden 3 kleuters zich daar kunnen vermaken?
Piketpaaltjes.quote:Op maandag 19 april 2021 22:31 schreef Cathmar het volgende:
Wij bouwden tien jaar geleden nieuw en mijn buren,die aan de andere kant van hun huis een grasveldje hebben, verplaatsten de kavel paaltjes (heeft dat een naam?). Gewoon twee meter gemeente grond erbij gejat.
Oh nee.. dat is klote!!quote:Op dinsdag 20 april 2021 10:18 schreef Ynske het volgende:
Noes, fornuis is kapot, 3 tot 4 weken levertijd van de nieuwe
Ach het scheelt dat de bbq weer aan kan. Sterkte!quote:Op dinsdag 20 april 2021 10:18 schreef Ynske het volgende:
Dat is echt super balen!quote:Op dinsdag 20 april 2021 10:18 schreef Ynske het volgende:
AAARGH!quote:Op dinsdag 20 april 2021 10:18 schreef Ynske het volgende:
Afgetimmerd af. Dan moet er nog even gespoten worden en vloerbedekking enzo.quote:Op maandag 19 april 2021 20:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
OMG? 3 weken voor een nieuw dak of 3 weken voor het helemaal af is?
Ze wilden wel iets geven maar dat sloeg nergens opquote:Op dinsdag 20 april 2021 10:26 schreef vencodark het volgende:
[..]
AAARGH!
Wat irritant.
Nou ja, kan je voor korting pleiten.
Is dit je grote verbouwing zodat alles weer past en allemaal een eigen kamer? Hele onderneming! Succes!quote:Op dinsdag 20 april 2021 10:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Afgetimmerd af. Dan moet er nog even gespoten worden en vloerbedekking enzo.
Jazeker. Bijna de jongens naar een eigen kamer.quote:Op dinsdag 20 april 2021 11:08 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Is dit je grote verbouwing zodat alles weer past en allemaal een eigen kamer? Hele onderneming! Succes!
Was dit toch interessanter dan verhuizen of bevalt het huis, de tuin en de directe omgeving dusdanig dat je helemaal niet meer weg wilt?quote:Op dinsdag 20 april 2021 11:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jazeker. Bijna de jongens naar een eigen kamer.
Had je 5 jaar geen oven? Wow! Ik gebruik de oven dagelijks dus vind het altijd knap dat er mensen zijn die zonder kunnen.quote:Op dinsdag 20 april 2021 10:41 schreef kwakz0r het volgende:
Oh wat rot @:Ynske !
Wij hebben in Nov een nieuwe keuken gekregen maar dat was zonder enorme verbouwing. Op donderdag gesloopt, vrijdag gestuct, in t weekend gedroogd en maandag en dinsdag geplaatst.
Wel later nog afgemaakt want er was iets mis met t aanrecht dus dat moest opnieuw besteld en daarna nog de wandafwerking en schilderen.
Maar toen hadden we wel na5 jaar zonder weer een oven!
Ah neequote:Op dinsdag 20 april 2021 10:18 schreef Ynske het volgende:
Heb je nu helemaal niets?quote:Op dinsdag 20 april 2021 10:18 schreef Ynske het volgende:
Wij hebben met die plaatjes 7 weken gekookt. Zijn heel prettigquote:Op dinsdag 20 april 2021 11:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je nu helemaal niets?
Wij hebben deze een paar jaar geleden gekocht om te kijken of inductie iets voor ons was, en die beviel uitstekend, ook hebben we die icm een grillpan gebruikt als "gourmet" toen we geen gourmetstel hadden
https://www.ikea.com/nl/n(...)kplaat-wit-00331627/
Misschien dat je daar een heel eind mee komt als je er twee van hebt?
We vonden hem zo handig dat we hem ook meeverhuisd hebben hierheen (niet gebruikt want inmiddels wel een gourmetstel) in plaats van bij de verhuizer in de opslag te doen.
jaquote:Op dinsdag 20 april 2021 11:39 schreef Malteser het volgende:
[..]
Had je 5 jaar geen oven? Wow! Ik gebruik de oven dagelijks dus vind het altijd knap dat er mensen zijn die zonder kunnen.
Lijkt me zo heerlijk, een nieuwe keuken! Alles fris en schoon en naar je smaak.
Wij hadden de kookplaat en oven in het oude huis wel gedaan maar met de intentie de apparatuur na de verbouwing in de nieuwe keuken weer te gebruiken, maar ja, toen verkochten we het huisquote:Op dinsdag 20 april 2021 12:04 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja
We hadden wel een airfryer dus kon wel frietjes maken en afbakbroodjes... maar man wat heb ik het gemist. We stelden het steeds uit omdat we de hele keuken wilden doen ipv alleen de oven vernieuwen
Daar ben ik nu inderdaad naar aan het kijken, heb wel een paninigrill. En dan kom ik iig verder qua eten dan steeds salades en pasta maken met de waterkoker, lees steeds nieuw gekookt water erop gieten.quote:Op dinsdag 20 april 2021 11:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je nu helemaal niets?
Wij hebben deze een paar jaar geleden gekocht om te kijken of inductie iets voor ons was, en die beviel uitstekend, ook hebben we die icm een grillpan gebruikt als "gourmet" toen we geen gourmetstel hadden
https://www.ikea.com/nl/n(...)kplaat-wit-00331627/
Misschien dat je daar een heel eind mee komt als je er twee van hebt?
We vonden hem zo handig dat we hem ook meeverhuisd hebben hierheen (niet gebruikt want inmiddels wel een gourmetstel) in plaats van bij de verhuizer in de opslag te doen.
Doe jezelf een plezier en haal daar 1 of 2 van, volgens mij zit je niet hier in de buurt anders zou je die van ons even kunnen lenen.quote:Op dinsdag 20 april 2021 12:26 schreef Ynske het volgende:
Daa
[..]
Daar ben ik nu inderdaad naar aan het kijken, heb wel een paninigrill. En dan kom ik iig verder qua eten dan steeds salades en pasta maken met de waterkoker, lees steeds nieuw gekookt water erop gieten.
Bedankt voor de info, Klein Zwitserland streep ik dus door als optie.quote:Op dinsdag 20 april 2021 06:10 schreef Ynske het volgende:
[..]
Klein Zwitserland niet doen!
Ben een maand geleden geweest en zo vervallen, vies, oude glorie.
Speeltoestellen waren niet schoongemaakt, lees nat en vies van groen aanslag, en kapot. Houten hekwerken aan het rotten, boten rotten en rottend hout in de vijver. Slechte paden. Treintje trapt bijna niet.
Kleuterhof is aanfluiting, houtsplinters in treinglijbaan, draaimolen werkte niet, hobbelvarkens heel vies en wip had scherpe stukken.
Zijn nog geen uur binnen geweest.
Zonde van je geld en tijd.
En bij de parkeerplaats, at nog een drugsverslaafde waar men niets aan deed. Was normaal :S
Oh ja, de slowcookerquote:Op dinsdag 20 april 2021 15:16 schreef Tally het volgende:
Toen wij zonder keuken zaten heb ik buiten gekampeerd met de airfryer, grillplaat, multicooker (die ik nu vooral gebruik als slowcooker) en frituurpan. Was goed te doen zo
N gebruikt hem vooral voor Indonesisch, we eten regelmatig Rendangquote:Op dinsdag 20 april 2021 20:41 schreef Cathmar het volgende:
Slowcooker inspiratie? Ik blijf hangen in pulled pork, gehaktballetjes in tomaten saus en slowcooked kip voor bij nacho/taco of in wraps.
Ik heb van de week pindakip gemaakt er is een hele fb pagina. Ik kan hem wel geven als je wilt. Daar staan heel veel recepten op.quote:Op dinsdag 20 april 2021 20:41 schreef Cathmar het volgende:
Slowcooker inspiratie? Ik blijf hangen in pulled pork, gehaktballetjes in tomaten saus en slowcooked kip voor bij nacho/taco of in wraps.
Vanavond zit er vlaamse stoof in voor morgen. Van de week maak ik er pittige kip inquote:Op dinsdag 20 april 2021 20:41 schreef Cathmar het volgende:
Snap ik!quote:Op dinsdag 20 april 2021 22:00 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn man eet geen vlees. Dan is een slowcooker een beetje minder leuk...
ik gooi er als ze thuis komen uit school al wat komkommer en tomaat en paprika in, dan hebben ze in ieder geval al wat groente gehad, kan de rest alleen meevallen...quote:Op dinsdag 20 april 2021 22:10 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Snap ik!
Voor mij zal het ook veel veranderen na onze verhuizing want nu eten de kinderen hun hoofd maaltijd (drie gangen warme lunch) op school. En kom ik s avonds voor ze heel makkelijk weg met pastaatje, wraps etc. Makkelijke maaltijd. Straks moeten ze weer echt gebalanceerd gevoerd worden. Mijn meest gezonde maaltijden komen tot nu toe niet uit de slowcooker.
De vlaggetjes aan de bakker geven dat zij het inpakken? Anders de vlaggetjes buiten de verpakking.quote:Op woensdag 21 april 2021 10:35 schreef vencodark het volgende:
Even tussendoor maar qua trakteer-beleid op school: koeken van de bakkerij mogen toch wel? En mag ik daar dan bijv. wel gezellige vlaggetjes bij steken?
Nee zeker?
Laat ze bij de bakker in zo’n transparant folie zakje doen. Plak vlaggetje er op.quote:Op woensdag 21 april 2021 10:35 schreef vencodark het volgende:
Even tussendoor maar qua trakteer-beleid op school: koeken van de bakkerij mogen toch wel? En mag ik daar dan bijv. wel gezellige vlaggetjes bij steken?
Nee zeker?
Hier liever ook gezond maar wát is gezond behalve fruit en ze krijgen al wekelijks schoolfruit. Dan is fruit trakteren wat het allersaaiste ooit.quote:Op woensdag 21 april 2021 10:45 schreef Limone het volgende:
Bij ons moet het verpakt én gezond zijn.Veel ouders grijpen dan ook terug op hun eigen uitdeeltijd van chips = aardappel = Schijf van Vijf = gezond.
Vet irritant vind ik dat. Hou je gewoon aan afspraken.quote:Op woensdag 21 april 2021 11:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Oja, gezond beleid.. doet school wel aan, maar de juf niet Liever niet extreem veel snoep/chips. Maar koek, cake, popcorn etc vind ze wel best. Het moet een feestje zijn als je jarig bent
School heeft het wel genoemd in de nieuwsbrieven. Maar als ik zie wat er (pre corona nog sterker) meegaat aan cake-achtige dingen, dan is dit niet de enige leerkracht die zich niet strikt aan de regels houdt.quote:Op woensdag 21 april 2021 11:14 schreef amaranta het volgende:
Even los van wat ik persoonlijk vind. Van mij zou het nl ook een lekkernij mogen zijn.
Maar als we als school afspreken dat het gezond moet zijn, dan is dat ook wat ik uitdraag en vraag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En misschien is het ook nog weer anders omdat het montessorionderwijs is met gecombineerde groepen. Zo'n klas verandert wel elk jaar een beetje, maar met 2/3e die blijft blijven en 3 jaar dezelfde leerkracht, blijven gewoontes wat langer in stand. Je kunt moeilijker na een jaar zeggen, komend jaar doen we het heel anders. Nouja, kan wel, maar lijkt me makkelijker met een hele nieuwe klas.
WTF?quote:Op woensdag 21 april 2021 11:20 schreef exode het volgende:
Hier mag verpakt gewoon, B heeft ook getrakteerd op zijn verjaardag. Als het snoep is, moet het mee naar huis, niet op school eten.
Zijn juf is sowieso enorm streng want 1 dag voor Pasen mocht B zijn ene Paaseitje niet eten die bij zijn boterhammen zat terwijl hij kindjes in de klas heeft die sinas blikjes wegklokken in de pauze.
Hij heeft ook al een discussie gehad over gedroogd fruit, hij krijgt van ons vaak gedroogde mango mee als toetje na zijn boterhammen. Dat zag ze als snoep. Koeken mochten wel. Echt schiet mij maar lek.
En het goede nieuws: Test ging prima en vriendin is negatieeeeeef! Yeah!!
Ik koop nu dus ook veel online, maar voor kleine dingen vind ik het echt niets. Zoals haarspeldjes voor Juul of washandjes voor kinderen met schreeuwerige cartoon figuren erop.
quote:Op woensdag 21 april 2021 12:41 schreef Leandra het volgende:
Quintet!!![]()
![]()
Grappig: mijn vader doet soms boodschappen bij de Plus, die is aan de andere kant van de stad, maar hij loopt en fietst veel dus het boeit hem niets, hij vindt de broodjes daar lekker ofzo
Anyway, ze hadden in Amersfoort een boek van de stad en daar moest je dan plaatjes in plakken die je bij iedere zoveel euro boodschappen in een pakketje kreeg, is hij plaatjes voor het boek gaan sparen, had hij voldoende plaatjes maar natuurlijk niet allemaal verschillende, is hij naar de ruilmiddag geweest om het boek vol te krijgen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik lag helemaal dubbel toen hij dat vertelde..... over 2 maanden wordt hij 80, en dan naar de ruilmiddag voor supermarktplaatjes![]()
![]()
Er is een van de komende dagen weer een ruilmiddag, maar dan bij de supermarkt zelf, dan gaat hij even zijn resterende plaatjes brengenquote:Op woensdag 21 april 2021 13:02 schreef vencodark het volgende:
[..]![]()
Ik zou hem al mijn plaatjes geven.
Zoon kwam hier van de week thuis met bloembolletjes voor klaviertjes vier. Vond ik super cute, maar hij was vooral blij dat er nog chips bijzatquote:Op woensdag 21 april 2021 11:06 schreef vencodark het volgende:
[..]
Hier liever ook gezond maar wát is gezond behalve fruit en ze krijgen al wekelijks schoolfruit. Dan is fruit trakteren wat het allersaaiste ooit.
quote:Op woensdag 21 april 2021 12:41 schreef Leandra het volgende:
Quintet!!![]()
![]()
Grappig: mijn vader doet soms boodschappen bij de Plus, die is aan de andere kant van de stad, maar hij loopt en fietst veel dus het boeit hem niets, hij vindt de broodjes daar lekker ofzo
Anyway, ze hadden in Amersfoort een boek van de stad en daar moest je dan plaatjes in plakken die je bij iedere zoveel euro boodschappen in een pakketje kreeg, is hij plaatjes voor het boek gaan sparen, had hij voldoende plaatjes maar natuurlijk niet allemaal verschillende, is hij naar de ruilmiddag geweest om het boek vol te krijgen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik lag helemaal dubbel toen hij dat vertelde..... over 2 maanden wordt hij 80, en dan naar de ruilmiddag voor supermarktplaatjes![]()
![]()
quote:Op woensdag 21 april 2021 13:15 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
Ho, te vroeg op invoeren geklikt.
Ik wilde nog zeggen: mijn opa deed toen 'ie ook al in de 80 was nog een keer mee met de 5km avondvierdaagse. M'n moeder had toen wel zo'n snoepmedaille en bloemen gehaald, dus we hebben hem binnengehaald. Trots en blij dat 'ie was![]()
Bij ons alleen voorverpakt.quote:Op woensdag 21 april 2021 10:35 schreef vencodark het volgende:
Nee zeker?
Ik kan daar zo boos om worden.quote:Op woensdag 21 april 2021 13:51 schreef exode het volgende:
Mijn vriendin werd net gebeld dat de helft van haar klas die dus in quarantaine zaten zaterdag een slaapfeestje hadden. Geen idee of het volgens de regels mag, maar ik sloeg wel even achterover. Ze gaan nu overleggen met de GGD hoe dat zit met quarantaine en testen, er waren minstens 2 kinderen bij die zich sowieso niet laten testen begreep ik.
Lekkere ouders ook... Zo niet handig dit.quote:Op woensdag 21 april 2021 13:51 schreef exode het volgende:
Mijn vriendin werd net gebeld dat de helft van haar klas die dus in quarantaine zaten zaterdag een slaapfeestje hadden. Geen idee of het volgens de regels mag, maar ik sloeg wel even achterover. Ze gaan nu overleggen met de GGD hoe dat zit met quarantaine en testen, er waren minstens 2 kinderen bij die zich sowieso niet laten testen begreep ik.
quote:Op woensdag 21 april 2021 13:51 schreef exode het volgende:
Ik kwam ooit op een zaterdagavond thuis van mijn bijbaan, staat er in de centrale hal van mijn studentenflat een grote doos van een boekhandel. Ik dacht nog: mooi kut voor de ontvanger, iedere bewoner hier kan het meenemen en op Marktplaats zetten. Kom ik dichterbij, bleek ík die ontvanger te zijn. Circa 1000 euro aan nieuwe geneeskunde-studieboeken up for grabs.quote:Op woensdag 21 april 2021 12:41 schreef Leandra het volgende:
Had ik dus 6 Lightswings besteld (3 twin, 3 single), gelukkig in de sale, maar dan kosten ze nog meer dan genoeg, heeft de bezorger ze gewoon in de hal van het appartementencomplex gezet zonder aan te bellen![]()
WTF? Hoezo bel je niet eens aan als je een pakket van een meter lang, zeker 20cm breed en 20cm hoog bezorgt?
En ik weet zeker dat er niet aangebeld is, want ik kwam terug van het huis, dacht nog van "Even kijken of er post is" dus ik ben bij wijze van uitzondering door de voordeur naar binnen gegaan, vervolgens mijn laarzen naast onze voordeur gezet, ons appartement binnengegaan de Senseo aangezet (stond al klaar met beker, pads en op temperatuur), mijn koffie is amper klaar (dubbele beker), ik kijk naar buiten en zie daar de pakketbezorger rijden.... en dan is hij ons complex dus voorbij.
Ik ga in de hal van het complex kijken, ligt het pakket daar, wel binnen de deur die met de sleutel open moet, dus hij zal bij een andere bewoner aangebeld hebben (er lag nog een pakketje), maar bel gewoon aan als je een pakket voor me hebt ipv het zonder aanbellen neer te zetten.
Echt, wtf!quote:Op woensdag 21 april 2021 13:51 schreef exode het volgende:
Stom!quote:Op woensdag 21 april 2021 12:41 schreef Leandra het volgende:
Had ik dus 6 Lightswings besteld (3 twin, 3 single), gelukkig in de sale, maar dan kosten ze nog meer dan genoeg, heeft de bezorger ze gewoon in de hal van het appartementencomplex gezet zonder aan te bellen![]()
WTF? Hoezo bel je niet eens aan als je een pakket van een meter lang, zeker 20cm breed en 20cm hoog bezorgt?
En ik weet zeker dat er niet aangebeld is, want ik kwam terug van het huis, dacht nog van "Even kijken of er post is" dus ik ben bij wijze van uitzondering door de voordeur naar binnen gegaan, vervolgens mijn laarzen naast onze voordeur gezet, ons appartement binnengegaan de Senseo aangezet (stond al klaar met beker, pads en op temperatuur), mijn koffie is amper klaar (dubbele beker), ik kijk naar buiten en zie daar de pakketbezorger rijden.... en dan is hij ons complex dus voorbij.
Ik ga in de hal van het complex kijken, ligt het pakket daar, wel binnen de deur die met de sleutel open moet, dus hij zal bij een andere bewoner aangebeld hebben (er lag nog een pakketje), maar bel gewoon aan als je een pakket voor me hebt ipv het zonder aanbellen neer te zetten.
Teringjantjequote:Op woensdag 21 april 2021 14:32 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik kwam ooit op een zaterdagavond thuis van mijn bijbaan, staat er in de centrale hal van mijn studentenflat een grote doos van een boekhandel. Ik dacht nog: mooi kut voor de ontvanger, iedere bewoner hier kan het meenemen en op Marktplaats zetten. Kom ik dichterbij, bleek ík die ontvanger te zijn. Circa 1000 euro aan nieuwe geneeskunde-studieboeken up for grabs.![]()
Wel een klacht ingediend bij PostNL.
Een dubbele boven het kookeiland, een dubbele boven de eettafel, een enkele aan de zijkant van het kookeiland, nog een enkele aan de andere zijkant van het kookeiland, een enkele bij mijn oma-hoekje en bij gebrek aan een enkele in de kleur die ik wilde nog een dubbele boven de salontafel, die ik in eerste instantie als enkele wilde gebruiken, maar we hebben inmiddels al besloten dat hij daar ook als dubbele gebruikt kan worden.quote:Op woensdag 21 april 2021 14:34 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Stom!
Maar waarom heb jij zes van die dingen nodig?
En Exode: belachelijk!!! Kan daar met mijn verstand absoluut niet bij. Ik neem aan dat daar vanuit school ook op gereageerd gaat worden? Of dat mag natuurlijk niet? Jemig zeg.
En als er dan eentje het wel heeft opgelopen en die zaterdag net besmettelijk was is er ipv 1 kind een hele kudde bezet en dan ook nog het risico voor de mensen eromheen..quote:Op woensdag 21 april 2021 13:51 schreef exode het volgende:
Oei, nastyquote:Op woensdag 21 april 2021 14:37 schreef Phaidra het volgende:
Ik hoor net dat de gymleraar van onze school flink ziek is door corona, inclusief ziekenhuis en beademing. Midden 30 en ik neem aan dat hij lichamelijk fitter is dan de gemiddelde Nederlander...
ok ok, goede deal. Ik dacht al... die aansluitpunten zitten toch vast precies waar je ze hebben wilt.quote:Op woensdag 21 april 2021 14:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een dubbele boven het kookeiland, een dubbele boven de eettafel, een enkele aan de zijkant van het kookeiland, nog een enkele aan de andere zijkant van het kookeiland, een enkele bij mijn oma-hoekje en bij gebrek aan een enkele in de kleur die ik wilde nog een dubbele boven de salontafel, die ik in eerste instantie als enkele wilde gebruiken, maar we hebben inmiddels al besloten dat hij daar ook als dubbele gebruikt kan worden.
Zit ik nooit met waar het aansluitpunt is en waar iets nou helemaal precies staat enzo.
Hoewel we voldoende aansluitpunten hebben en deze ook behoorlijk op de juiste plek zitten.
En ze waren heel enorm in de saleDaar kon ik het niet echt voor laten, niet met het risico dat ik ze later toch nog wilde hebben en ze dan tegen de volle prijs moest bestellen
![]()
3 keer van 170 voor 100 en 3 keer van 120 voor 80... dat verschil was me net te groot voor een "komt wel".
Echt hè....quote:Op woensdag 21 april 2021 14:36 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik hoorde net dit van een vriend;
Iemands schoonmoeder kreeg haar eerste vax, ging vervolgens willens en wetens naar een vriendin die Corona heeft, raakt besmet, besmet vervolgens haar hele familie en doesn't give a fuckYOLO jongens.
Ja, dat zitten de aansluitpunten ook, maar ja, dat bepaal je op een moment vrij vroeg in de bouw (voor ze de plafondplaten laten maken) en dan heb je de indeling op zich wel wat voor ogen (en die blijft wel ongeveer), maar ik heb de verdeling van de lichtpunten ook een beetje mooi verdeeld over het huis, op dezelfde afstand ten opzichte van bepaalde punten enzo (autisme much?) en dan kan het net zijn dat het uiteindelijk niet helemaal ideaal zit ten opzichte van de inrichting, maar dat is hiermee niet echt een probleem.quote:Op woensdag 21 april 2021 14:42 schreef Cathmar het volgende:
[..]
ok ok, goede deal. Ik dacht al... die aansluitpunten zitten toch vast precies waar je ze hebben wilt.
Wij gaan ook (laten) bouwen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aangepast en uiteindelijke verdeling: 3 in de woonkamer en 3 in de keuken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik kan niet wachtenquote:
Dat is sowieso wel handig.quote:Op woensdag 21 april 2021 15:41 schreef Cathmar het volgende:
Ons huis wordt echt niet klein maar de keuken is ongeveer 1/3 van dat. Of ik moet de zithoek in het hoekje van de keuken duwen.... toch die 3d tekening maken in floorplanner.
niet te geloven.quote:Op woensdag 21 april 2021 15:55 schreef exode het volgende:
Dat slaapfeestje is dus ook uitgelekt, de ouders wilden het zelf niet melden.
De directeur heeft al met wat ouders gebeld en gaat bij GGD na of ze nu langer in quarantaine moeten. Ik geloof dat ze een dag later moeten testen, dus ipv vandaag morgen. Daardoor kunnen ze wellicht niet meedoen met de Koningsspelen vrijdag.
Nu zijn ouders over de zeik.
Ik snap ecbt steeds minder van heel veel mensen.
Wat zijn sommige mensen toch vreselijk dom, en dan ook nog verontwaardigd zijn dat hun kinderen door dit soort achterlijkheid de koningsspelen missenquote:Op woensdag 21 april 2021 15:55 schreef exode het volgende:
De directeur heeft al met wat ouders gebeld en gaat bij GGD na of ze nu langer in quarantaine moeten. Ik geloof dat ze een dag later moeten testen, dus ipv vandaag morgen. Daardoor kunnen ze wellicht niet meedoen met de Koningsspelen vrijdag.
Jeetje wat heftig Phaidra!
Nou inderdaad. Omgekeerde wereldquote:Op woensdag 21 april 2021 16:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat zijn sommige mensen toch vreselijk dom, en dan ook nog verontwaardigd zijn dat hun kinderen door dit soort achterlijkheid de koningsspelen missen
Het feit dat die ouders dat slaapfeestje zelf niet wilden melden, zegt al iets over hun geweten: ze wisten dat ze fout bezig waren.quote:Op woensdag 21 april 2021 15:55 schreef exode het volgende:
Ouders over de zeik? Dan hadden ze misschien eerder handigere keuzes moeten maken zelf...quote:Op woensdag 21 april 2021 15:55 schreef exode het volgende:
Ik wilde ook candychrushen!quote:Op woensdag 21 april 2021 17:20 schreef SQ het volgende:
Ach @:exode, werk is tenminste nuttig. Als ik in de avond langs de sportvelden wandel zie ik vaak meerdere auto's stationair draaien waarbinnen dan een ouder zit te candycrushendat blijf ik zo iets geks vinden. Ga wandelen!
Ik heb ooit een periode zitten borduren in de auto terwijl ik aan het wachten was op het einde van een sportles...quote:Op woensdag 21 april 2021 17:20 schreef SQ het volgende:
Ach @:exode, werk is tenminste nuttig. Als ik in de avond langs de sportvelden wandel zie ik vaak meerdere auto's stationair draaien waarbinnen dan een ouder zit te candycrushendat blijf ik zo iets geks vinden. Ga wandelen!
X Samen wandelen? Ben van de week nog langs jouw huis gekomen op een van mijn routes.quote:Op woensdag 21 april 2021 17:20 schreef SQ het volgende:
In welke zin te laat? Dat de kinderen dan te teleurgesteld zouden zijn? Dat ze al onderweg waren naar het huis? Ik zou zeggen hee, corona is kut, dat vinden we allemaal, scheld of gil of weet ik veel, en weer door.quote:Op woensdag 21 april 2021 17:20 schreef exode het volgende:
De redenatie van de ouders was dat ze het pas zaterdagmiddag wisten (wat ook zo is) en ja dat was wel laat om nog af te zeggen.....
Yes gezellig!quote:Op woensdag 21 april 2021 17:45 schreef amaranta het volgende:
[..]
X Samen wandelen? Ben van de week nog langs jouw huis gekomen op een van mijn routes.
Borduren vind ik dan weer bijna cultquote:Op woensdag 21 april 2021 17:36 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Ik heb ooit een periode zitten borduren in de auto terwijl ik aan het wachten was op het einde van een sportles...![]()
Maar dan iig níet met een stationair draaiende motor!
En tegenwoordig ga ik ook wandelen. Alarmpje op m'n telefoon op de helft van de tijd waarop ik terug moet zijn... als het alarmpje af gaat draai ik om en ben ik altijd op tijd terug
Ik ookquote:Op woensdag 21 april 2021 17:35 schreef kwakz0r het volgende:
Ja ho ik heb gewoon voor 4 euro een shirt bij AH meegenomen toen ik langs het oranjeschap liep hoor... toeval dat ik t zag
Afhankelijk van mijn route kom ik al “bekenden” tegen.quote:Op woensdag 21 april 2021 18:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Yes gezellig!
Wandelbuddies verzamelen![]()
Ik loop ook wel eens langs jouwes
Ik zie altijd een homopaar van rond de 50 ja. Maar dan ook echt altijd.quote:Op woensdag 21 april 2021 18:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Afhankelijk van mijn route kom ik al “bekenden” tegen.
Blauwe jas, ronde bril al een paar keer in het park gezien.
Tattoonek op 2 verschillende plaatsen. Wel geinig.
Smorgens op de fiets ook. Ik die elke ochtend dezelfde mensen.
Gheghe. 2 kale mannen?quote:Op woensdag 21 april 2021 18:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik zie altijd een homopaar van rond de 50 ja. Maar dan ook echt altijd.
Lijkt me gezellig! Fysiek of virtueel?quote:Op woensdag 21 april 2021 18:01 schreef SQ het volgende:
[..]
Borduren vind ik dan weer bijna cult
Plus dat jij toch wel loopt, over het algemeen
Ook weer eens met jou wandelen dan?
Was laatst ook al met Malteser aan de wandel. Soort uitgesmeerde OUD meet
Fysiek natuurlijk, ik Teams al de hele dagquote:Op woensdag 21 april 2021 18:49 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Lijkt me gezellig! Fysiek of virtueel?
Lekker zelf laten zoeken. Zijn pas, zijn verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 21 april 2021 20:12 schreef F_r het volgende:
wandelenik probeer dat zeker een paar keer in de week te doen.
@:shandaly jij wandelt volgens mij ook veel
Mijn man gaat morgen op kantoor werken ze gaan hier de kozijnen vervangen. En nu is hij zijn werkpasje kwijt. Geen idee waar die is ik heb op alle plekken waar ik verwacht waar hij kan liggen al gekeken. Hij heeft de heilige huppeldepup al opgezegd maar nog geen soelaas helaas.
Oh leuk, ik loop nu ook weer bijna elke dag, met baby in de doek meestal of alleen als hij slaapt.quote:Op woensdag 21 april 2021 20:23 schreef amaranta het volgende:
We kunnen een fok Ommetje groep aanmaken voor wie wil?
Wat is dat?quote:Op woensdag 21 april 2021 20:23 schreef amaranta het volgende:
We kunnen een fok Ommetje groep aanmaken voor wie wil?
Ik vind het al ferme afstanden zo, 5 weken na een keizersnedequote:Op woensdag 21 april 2021 20:45 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Oh leuk, ik loop nu ook weer bijna elke dag, met baby in de doek meestal of alleen als hij slaapt.
Probeer mijn conditie weer wat op te bouwen, ben nu helemaal op na die 3km in 45minuten met baby in de doek of 4km alleen.
quote:Op woensdag 21 april 2021 20:47 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik vind het al ferme afstanden zo, 5 weken na een keizersnedeDat deed ik echt nog niet zo snel, en ik ben een tamelijk geoefend wandelaar
Nee dat is waar. Ik was ook minder fit voor de zwangerschap toen.quote:Op woensdag 21 april 2021 20:54 schreef SQ het volgende:
Vorige keer ging je toch ook geen 4 kilometer wandelen vlak na je bevalling?
Het was nog niet eens zozeer die operatie, maar dat nog steeds compleet verweekt bekken wat me nekte.
Een paar weken na de geboorte van mauw gingen we ook zo'n lange wandeling maken. My lord, na een uur zat ik huilend op een bankje en mijn man rennend naar huis om de auto te halen!
Ik maak veel lunchwandelingen met collega's, ieder in hun eigen omgeving, via telefoon en oortjes om met elkaar te kletsen. Dus wel echt buiten en bewegen, maar toch 'virtueel samen'.quote:Op woensdag 21 april 2021 20:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Fysiek natuurlijk, ik Teams al de hele dag
Voor mijn gevoel doe ik al zo kalmquote:Op woensdag 21 april 2021 21:32 schreef Lemijn het volgende:
Je bekken is misschien wel heler dan in de laatste maand van je zwangerschap maar je bekkenbodem is niet opeens weer terug naar normaal. Ook zonder vaginale bevalling moet je lijf herstellen en dat kost echt wel meer dan 5 weken. Logisch en goed dat je aan je conditie wil werken kwak maar doe alsjeblieft een beetje kalm. En ga elke dag ook een uur plat. Nu tijd nemen voor herstel = later minder kans op problemen (en dan bedoel ik fysiek, verzakkingen en zo, maar ook energie-technisch).
Nou ben ik misschien een softie hoor maar doordat ik vorige keer echt maanden pijn heb gehad na de bevalling (en ervoor juist amper) ga ik deze keer heeeeeel rustig herstellen. Compleet met postpartum doula en 40 dagen rust en zo. Snap wel dat dat niet in iedereens straatje past.
Dm.fok.nlquote:Op woensdag 21 april 2021 21:34 schreef trui het volgende:
Ik wil ook wel in de ommetjesgroep maar ik zou niet weten hoe ik jou moet dm’en op mijn telefoon, SQ.
Echt niet? Wow, ik dacht dat jij alles wist (van FOK!). Klik op haar plaatje en dan zie je haar profiel met bovenaan oa DM user.quote:Op woensdag 21 april 2021 21:34 schreef trui het volgende:
Ik wil ook wel in de ommetjesgroep maar ik zou niet weten hoe ik jou moet dm’en op mijn telefoon, SQ.
Op mijn telefoon zie ik geen plaatjes, is vast een instellings kwestie?quote:Op woensdag 21 april 2021 21:38 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Echt niet? Wow, ik dacht dat jij alles wist (van FOK!). Klik op haar plaatje en dan zie je haar profiel met bovenaan oa DM user..
.
Lopen of liggen?quote:Op woensdag 21 april 2021 21:40 schreef Lemijn het volgende:
Het leven mag van mij wel even stilvallen met een pasgeboren baby. Maar wat ik al zei, dat is heel persoonlijk. Is 20 minuten een optie ipv een uur?.
Oh. Ja, dat denk ik. Dat is wel onpraktisch. Maar je hebt het gevonden zie ik, dat is mooiquote:Op woensdag 21 april 2021 21:43 schreef trui het volgende:
[..]
Op mijn telefoon zie ik geen plaatjes, is vast een instellings kwestie?
Ik ben gisteren vergeten m'n ommetje te maken en nu is m'n 120-dagen-reeks wegquote:Op woensdag 21 april 2021 21:03 schreef SQ het volgende:
Goed, ik heb een fok ommetje groep gemaaktdm maar als je er bij wil
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |