abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 april 2021 @ 10:55:57 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199081353
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=387200

quote:
Europese topclubs hebben een principeakkoord bereikt over het opzetten van de Super League, meldt The New York Times. Volgens de krant is een groep topclubs onder aanvoering van Juventus, Manchester United, Liverpool en Real Madrid het eens over de opzet van de nieuwe Europese competitie. Het initiatief druist rechtstreeks in tegen de plannen die de UEFA maandag wil presenteren over de nieuwe opzet van de Champions League.

De afgelopen maanden voerden clubs in het geheim gesprekken over de Super League. Minstens twaalf clubs hebben hun jawoord gegeven of hebben interesse getoond in de komst van de competitie: het gaat om zes Engelse clubs (Manchester United, Liverpool, Manchester City, Arsenal, Chelsea en Tottenham Hotspur), drie Spaanse club (Real Madrid, Barcelona en Atlético Madrid) en drie Italiaanse clubs (Juventus, AC Milan en Internazionale).
Het artikel gaat verder onder de video
Meer videos

De groep probeert andere clubs, zoals Bayern München en Borussia Dortmund, ook zover te krijgen om zich te committeren aan de plannen, maar die clubs willen nog geen afscheid nemen van het huidige stelsel. Ook Paris Saint-Germain heeft uitnodigingen om zich bij de groep topclubs te voegen vooralsnog afgewezen. Nasser Al-Khelaifi, de voorzitter van PSG, is ook gedelegeerde bij het uitvoerend comité van de UEFA namens de European Club Association, het orgaan dat de Europese clubteams vertegenwoordigt.

Woordvoerders van clubs die betrokken zijn bij de plannen willen op dit moment niet reageren op het vermeende principeakkoord. Ook een woordvoerder van de UEFA reageert nog niet, maar de Europese voetbalbond zou achter de schermen wel rekening houden met een statement van de clubs op zeer korte termijn. Officials van de UEFA hebben dit weekend gesprekken gevoerd over mogelijkheden om het plan te blokkeren. Een van de opties die werd besproken, is om clubs die de traditionele structuur de rug willen toekeren uit te sluiten van het volgend seizoen in de Champions League.

Het nieuwe toernooi zou in 2022 moeten beginnen. In de competitie zouden de beste teams van het continent het tegen elkaar opnemen in een eigen toernooi, los van de 'kleinere clubs'. Hoewel er dus nog wordt gezocht naar extra draagvlak, wordt er mogelijk zondag nog een statement gepubliceerd over de Super League. Op die manier overschaduwen de clubs de plannen van de UEFA over de nieuwe opzet van de Champions League. De bond wil maandag bekendmaken dat de grootste clubcompetitie van Europa voortaan bestaat uit 36 deelnemers (tegen 32 nu) en de huidige poule­fase met groepen van vier teams verdwijnt. Die wordt ingeruild voor één ranglijst van alle teams. Tussen september en januari wordt dan gespeeld in een eerste fase, waarbij ­elke deelnemer per loting tien tegenstanders krijgt toegewezen.
Waarom is Spurs hierbij betrokken? Waarom is AC Milan hierbij betrokken? Waarom is Azzenal hierbij betrokken?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 20 april 2021 @ 10:56:08 #2
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199081354
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:54 schreef onlogisch het volgende:

[..]

En nu hetzelfde staatje maar dan met de marktwaarde?
pi_199081356
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:52 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Arrest Tuitert stelt dat commerciële activiteiten ontplooien moet kunnen - maar dat gezegd hebbende was dat op een ander gebied en niet om concurrerende activiteiten uit te voeren. Als de Super League een totaal ander edoch voetbalgerelateerd toernooi is zou het niet mogen, maar als het exact dezelfde activiteiten zijn is dat natuurlijk een ander verhaal.
Ik vraag me tevens af of alle spelers wel zo blij zijn met dit idee, en of ze allemaal zomaar blind mee gaan met deze nieuwe opzet. ik kan me best voorstellen dat bepaalde spelers nu een contractbreuk willen forceren om hun interlandloopbaan niet op het spel te zetten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 20 april 2021 @ 10:56:27 #4
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_199081358
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:54 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ze worden ook uit hun nationale competities gegooid en uitgekotst door 95% van de fans, succes!
Ik hoop het, maar daar zou ik nog niet zo zeker van zijn
pi_199081359
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:54 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dat bestaat al :P
Oh ja, dan krijgt het een kleine upgrade ;)
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_199081362
Denk wel dat de Beneliga nu ook in een versneld proces terecht gaat komen. Als er minder geld vanuit de CL gaat komen dan moet het ergens anders vandaan gaan komen.

Overigens ben ik het wel eens met meer Europees voetbal en iets minder nationaal voetbal. Vrees dat de houdbaarheid van clubs als Emmen en RKC steeds meer in het gedrang komt door al deze ontwikkelingen.
pi_199081363
Stan Kroenke...Nederlandse voorouders?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 10:57:38 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199081365
Ik ben benieuwd wat een De Jong zal doen als hij niet meer voor Oranje mag uitkomen omdat Barca zich bij de SL heeft aangesloten.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 20 april 2021 @ 10:57:40 #9
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199081366
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:53 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik denk dat je de eer van veel spelers onderschat. Die spelers spelen straks dus enkel voor een eindzege in de SL en niet meer voor een nationaal kampioenschap, CL, EL, Conference League, continentaal of WK-titel... dan kun je een leuk salaris verdienen, maar dat kun je ook bij de Bayerns en PSG's van deze wereld.
Bovendien maakt meer geld boven een bepaalde grens ook echt weinig meer uit en worden andere zaken relatief belangrijker. Waaronder eer, nalatenschap, werkplezier, etc.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 20 april 2021 @ 10:57:46 #10
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199081367
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:52 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Zelfs zonder Ajax doen we het nu beter dan in 2017/18. Er waren op de laatste Europese speeldag 4 clubs die zich voor de KO fase konden plaatsen.

Maar ik doelde meer op het feit dat de kijkcijfers bij ESPN niet achteruit lijken te gaan, er vernieuwend positief beleid is bij de meeste clubs en de tendens over het algemeen best positief is. Geen competitie in verval oid
OK, al zou het (gedeeltelijk) wegvallen van CL inkomsten wel invloed hebben op de top, als dat wegvalt zie ik Feyenoord ook niet meer City bouwen, Ajax en PSV zullen ook een toontje lager moeten gaan zingen wat begrotingen betreft al kan het ook weer omslaan omdat de mogelijkheden om verder te komen ook weer groter zijn.
  dinsdag 20 april 2021 @ 10:57:55 #11
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199081369
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:54 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ja lastig inschatten of dat arrest 1 op 1 toe te passen is op deze situatie. Maar ik denk niet dat UEFA en FIFA vol in durven zetten op het weren van die spelers voor interlands. Als ze dat verliezen is de verdediging gebroken
Of nog erger, als die spelers zeggen: “Zak maar in de stront met je interlands.”

Dan is niet alleen je leverage weg maar verliest een lucratief toernooi als het EK/WK ook een stuk glans. Het is echt hoog niveau blufpoker omdat de UEFA/FIFA echt wel gebaat is bij grote namen op hun eindtoernooien.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199081370
Stel nu dat er bij Real een stuk of 5-6 spelers rondlopen die helemaal niet van plan zijn om hun interlandcarriere op het spel te zetten, dan hebben ze er ineens een probleem van een hele andere orde bij natuurlijk.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator dinsdag 20 april 2021 @ 10:58:12 #13
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_199081372
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:56 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
24.9 miljard waarde vs 7miljard schuld. Niet zo'n probleem dus.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_199081373
Maar over de eredivisie, die stelt dus niets meer voor omdat die grote clubs veel schulden mogen maken ook.
pi_199081378
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:57 schreef Simmertje het volgende:
Denk wel dat de Beneliga nu ook in een versneld proces terecht gaat komen. Als er minder geld vanuit de CL gaat komen dan moet het ergens anders vandaan gaan komen.

Overigens ben ik het wel eens met meer Europees voetbal en iets minder nationaal voetbal. Vrees dat de houdbaarheid van clubs als Emmen en RKC steeds meer in het gedrang komt door al deze ontwikkelingen.
Nee, Nederlandse clubs hebben al voor een andere opzet gekozen en daarin is geen plaats voor Belgen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 20 april 2021 @ 10:58:52 #16
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199081379
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:57 schreef Netsplitter het volgende:
Ik ben benieuwd wat een De Jong zal doen als hij niet meer voor Oranje mag uitkomen omdat Barca zich bij de SL heeft aangesloten.
en je vindt het aannemelijk dat dit over de rug van de spelers gespeeld gaat worden?
pi_199081381
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:57 schreef Hathor het volgende:
Stel nu dat er bij Real een stuk of 5-6 spelers rondlopen die helemaal niet van plan zijn om hun interlandcarriere op het spel te zetten, dan hebben ze er ineens een probleem van een hele andere orde bij natuurlijk.
Als ik de reacties van spelers van de betreffende clubs zo lees die tot nu toe bekend zijn, dan lijkt het me duidelijk dat er in die selecties weinig enthousiasme is....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_199081383
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:57 schreef Simmertje het volgende:
Denk wel dat de Beneliga nu ook in een versneld proces terecht gaat komen. Als er minder geld vanuit de CL gaat komen dan moet het ergens anders vandaan gaan komen.

Overigens ben ik het wel eens met meer Europees voetbal en iets minder nationaal voetbal. Vrees dat de houdbaarheid van clubs als Emmen en RKC steeds meer in het gedrang komt door al deze ontwikkelingen.
De BeneLiga, hah daar droomde ik van jaren terug...altijd op gehoopt. Maja, nu lijkt het te laat.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:00:02 #19
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_199081385
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:53 schreef Frozen-assassin het volgende: [ twitter ]
Stukje geen cent te makken. Het had de clubs gesierd als ze waren samengekomen om de financiële uitwassen aan te pakken ipv een nieuw monster te creëren. Slap volk.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 11:00:03 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199081386
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Of nog erger, als die spelers zeggen: “Zak maar in de stront met je interlands.”

Dan is niet alleen je leverage weg maar verliest een lucratief toernooi als het EK/WK ook een stuk glans. Het is echt hoog niveau blufpoker omdat de UEFA/FIFA echt wel gebaat is bij grote namen op hun eindtoernooien.
Dan wordt doorselecteren in eens zeer interessant en snijden die ego'tjes zichzelf gigantisch in de vingers.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199081388
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:18 schreef GGMM het volgende:
Wat is Amerika toch kut.
Dat is ook kortzichtig. In Amerika werkt het topsportsysteem fantastisch. Door kunstmatige nivellering ook enorm competitief, waardoor ook kleinere teams af en toe hele goede seizoenen doormaken. Maar je kunt er niet één element uitpikken en dezelfde uitkomst verwachten. Dan moet je ook gaan werken met salary caps of een luxury tax invoeren. Jeugdopleidingen inruilen voor een draft systeem en affiliate teams. Clubs overdragen aan de competitie en een franchise concept invoeren, etc.

Als we het laten bij enkel een gesloten competitie, dan is 'ie wat mij betreft gedoemd om te mislukken. In de nationale competities is naast het kampioenschap niets meer om voor te spelen, waardoor er competitievervalsing optreedt. Dit gaat niet werken. En als deze clubs uit de nationale competities gezet gaan worden en spelers niet meer mogen spelen voor nationale teams, zullen spelers toch ook wel een keer nadenken voordat ze zich laten transfereren naar een Super League club. En hoe leuk is het voor Aziatische fans om jaar in jaar uit dezelfde wedstrijden te zien?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:00:22 #22
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199081389
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:58 schreef onlogisch het volgende:

[..]

24.9 miljard waarde vs 7miljard schuld. Niet zo'n probleem dus.
Ja alleen is de factor cashflow van groot belang. Je hebt niks aan waarde die je niet ten gelde kunt maken als je schulden moet doorrollen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:00:48 #23
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199081393
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:59 schreef BookFreak het volgende:

[..]

De BeneLiga, hah daar droomde ik van jaren terug...altijd op gehoopt. Maja, nu lijkt het te laat.
Ben jij het @Smoofie?
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:01:18 #24
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199081396
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

en je vindt het aannemelijk dat dit over de rug van de spelers gespeeld gaat worden?
Het gaat denk ik lastig worden om in zo'n voetbaloorlog op hoog niveau geheel buiten schot te blijven als topvoetballer.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 11:01:22 #25
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199081397
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

en je vindt het aannemelijk dat dit over de rug van de spelers gespeeld gaat worden?
Ja. De clubs kunnen wel willen, maar als de spelers niet willen en massaal willen gaan verkassen, hebben de clubs wel een serieus probleem. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:01:58 #26
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199081400
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:00 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Stukje geen cent te makken. Het had de clubs gesierd als ze waren samengekomen om de financiële uitwassen aan te pakken ipv een nieuw monster te creëren. Slap volk.
Ja zo zie je maar dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken. Nu is de situatie totaal uit de hand gelopen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199081403
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:01 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ja. De clubs kunnen wel willen, maar als de spelers niet willen en massaal willen gaan verkassen, hebben de clubs wel een serieus probleem. :)
Maar niemand kan hun salarissen betalen.....
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 11:02:51 #28
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199081406
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

Maar niemand kan hun salarissen betalen.....
Alsof ze het zo verschrikkelijk hard nodig hebben....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199081407
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:00 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Dat is ook kortzichtig. In Amerika werkt het topsportsysteem fantastisch. Door kunstmatige nivellering ook enorm competitief, waardoor ook kleinere teams af en toe hele goede seizoenen doormaken. Maar je kunt er niet één element uitpikken en dezelfde uitkomst verwachten. Dan moet je ook gaan werken met salary caps of een luxury tax invoeren. Jeugdopleidingen inruilen voor een draft systeem en affiliate teams. Clubs overdragen aan de competitie en een franchise concept invoeren, etc.

Als we het laten bij enkel een gesloten competitie, dan is 'ie wat mij betreft gedoemd om te mislukken. In de nationale competities is naast het kampioenschap niets meer om voor te spelen, waardoor er competitievervalsing optreedt. Dit gaat niet werken. En als deze clubs uit de nationale competities gezet gaan worden en spelers niet meer mogen spelen voor nationale teams, zullen spelers toch ook wel een keer nadenken voordat ze zich laten transfereren naar een Super League club. En hoe leuk is het voor Aziatische fans om jaar in jaar uit dezelfde wedstrijden te zien?
Dat kan alleen maar omdat er in de VS doorstroming is vanuit de colleges naar de hoogste leagues via een draftsysteem, en zoiets werkt in Europa niet omdat er op onze colleges geen sportcultuur is. Hier werkt alles vanuit de eigen opleiding of door domweg kopen kopen kopen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199081409
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik vraag me tevens af of alle spelers wel zo blij zijn met dit idee, en of ze allemaal zomaar blind mee gaan met deze nieuwe opzet. ik kan me best voorstellen dat bepaalde spelers nu een contractbreuk willen forceren om hun interlandloopbaan niet op het spel te zetten.
Ik las dat Valentijn Driessen schrijft dat de Super League een eerste stap is naar een rondreizend circus zoals de Formule 1. Daar zit wat in, gezien de enorme fanbase van Europese topclubs in met name Azië. Wanneer er een goede beloning tegenover staat, zie ik spelers er wel in meegaan. Als Formule 1-coureurs het doen, waarom voetballers dan niet. Misschien kost het een generatie om eraan te wennen, maar komende generaties voetballers zullen niet beter weten.
pi_199081411
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:57 schreef Netsplitter het volgende:
Ik ben benieuwd wat een De Jong zal doen als hij niet meer voor Oranje mag uitkomen omdat Barca zich bij de SL heeft aangesloten.
EK/WK is eigenlijk zwaar overrated, slecht voetbal. De CL was nog super kwaliteit vergeleken met een WK. Messi kan niks met Argentinië, die maten bakken er niks van.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:03:31 #32
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199081412
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:01 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ja. De clubs kunnen wel willen, maar als de spelers niet willen en massaal willen gaan verkassen, hebben de clubs wel een serieus probleem. :)
Daarnaast wordt nieuwe spelers aantrekken ook een stuk lastiger en duurder.

Dus tenzij ze echt aanzienlijk hogere salarissen kunnen betalen dankzij de SL is het een slechte businesscase zo lijkt het.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:03:43 #33
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199081414
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:01 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het gaat denk ik lastig worden om in zo'n voetbaloorlog op hoog niveau geheel buiten schot te blijven als topvoetballer.
zou een zwaktebod zijn als het daar op neer gaat komen, als de nationale bonden met de UEFA het niet op clubniveau kunnen oplossen dan is het einde verhaal denk ik.
pi_199081419
Deze situatie doet me een beetje denken aan de GameStop-gekte. De besturen van de grote clubs dachten dit te kunnen maken maar de massa (ook eigen fans) lijkt zich toch tegen verenigen en op te staan tegen de 'elite' nu.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:04:30 #35
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199081422
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:01 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ja. De clubs kunnen wel willen, maar als de spelers niet willen en massaal willen gaan verkassen, hebben de clubs wel een serieus probleem. :)
:) wakker worden!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 11:04:39 #36
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199081424
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:03 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik las dat Valentijn Driessen schrijft dat de Super League een eerste stap is naar een rondreizend circus zoals de Formule 1. Daar zit wat in, gezien de enorme fanbase van Europese topclubs in met name Azië. Wanneer er een goede beloning tegenover staat, zie ik spelers er wel in meegaan. Als Formule 1-coureurs het doen, waarom voetballers dan niet. Misschien kost het een generatie om eraan te wennen, maar komende generaties voetballers zullen niet beter weten.
Omdat F1 coureurs niet nog eens wedstrijden voor hun land hoeven/willen spelen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199081426
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:03 schreef BookFreak het volgende:

[..]

EK/WK is eigenlijk zwaar overrated, slecht voetbal. De CL was nog super kwaliteit vergeleken met een WK. Messi kan niks met Argentinië, die maten bakken er niks van.
Als je dit schrijft dan heb je volgens mij niets begrepen van voetbal. De emotie die vrijkomt bij doelpunten of gewonnen wedstrijden wordt niet bepaald door de techniek van de rechtsback. In ieder geval niet door 95% van de fans.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 11:05:43 #38
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199081427
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:03 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Daarnaast wordt nieuwe spelers aantrekken ook een stuk lastiger en duurder.

Dus tenzij ze echt aanzienlijk hogere salarissen kunnen betalen dankzij de SL is het een slechte businesscase zo lijkt het.
Jup. Want die mogen niet meer voor hun land uit komen, dus denken wel twee keer na voordat ze überhaupt gaan tekenen bij zo'n club. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:06:01 #39
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199081430
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

zou een zwaktebod zijn als het daar op neer gaat komen, als de nationale bonden met de UEFA het niet op clubniveau kunnen oplossen dan is het einde verhaal denk ik.
Uiteindelijk spelen de spelers zelf ook een hoofdrol in dit verhaal, met de steeds maar belachelijker wordende salarissen. Ook dáárdoor wankelt de voetbalpiramide, niet alleen door beleid van de 'dirty dozen' of slappe knieën van de UEFA.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Redactie Sport dinsdag 20 april 2021 @ 11:06:05 #40
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199081431
Mensen die de CL (zonder deelname eigen club) leuker vinden dan een EK of WK neem ik niet serieus.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 11:06:10 #41
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199081432
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:05 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Als je dit schrijft dan heb je volgens mij niets begrepen van voetbal. De emotie die vrijkomt bij doelpunten of gewonnen wedstrijden wordt niet bepaald door de techniek van de rechtsback. In ieder geval niet door 95% van de fans.
Niet op die sneue troll reageren. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199081433
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:04 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Omdat F1 coureurs niet nog eens wedstrijden voor hun land hoeven/willen spelen.
F1 toppers haken inderdaad constant af voor race of champions. Dat vinden ze maar een raar vehikel voor de bühne.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:06:50 #43
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_199081436
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:03 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik las dat Valentijn Driessen schrijft dat de Super League een eerste stap is naar een rondreizend circus zoals de Formule 1. Daar zit wat in, gezien de enorme fanbase van Europese topclubs in met name Azië. Wanneer er een goede beloning tegenover staat, zie ik spelers er wel in meegaan. Als Formule 1-coureurs het doen, waarom voetballers dan niet. Misschien kost het een generatie om eraan te wennen, maar komende generaties voetballers zullen niet beter weten.
Voetbal werkt anders dan racen. Je hebt niets aan veelzijdigheid van stadions, het voetbalveld is overal hetzelfde. In de Amerikaanse sporten hebben teams ook gewoon hun eigen stadions. Maar ik ben wel bang dat die Super League blijft groeien en dat het een intercontinentaal feestje wordt
pi_199081443
De Europese clubs die ooit in zee zijn gegaan met Amerikaanse en Aziatische investeerders hebben hun ziel aan de duivel verkocht, zo blijkt nu wel.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 11:07:43 #45
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199081444
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:06 schreef Sabata het volgende:

[..]

F1 toppers haken inderdaad constant af voor race of champions. Dat vinden ze maar een raar vehikel voor de bühne.
Je wil serieus RoC vergelijken met een EK/WK kwalificatie/eindtoernooi?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199081453
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mensen die de CL (zonder deelname eigen club) leuker vinden dan een EK of WK neem ik niet serieus.
Ik vind de CL de moeite van het kijken niet waard als er geen Nederlandse inbreng is. Zo'n superleague zou me waarschijnlijk dan ook echt helemaal gestolen kunnen worden, en al helemaal als dat ook nog eens achter de decoder zou verdwijnen. Uit het oog, uit het hart.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:10:01 #47
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_199081456
Als dit doorgaat is Bayern-PSG voor de komende 10 jaar de CL finale :')
pi_199081459
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:05 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Als je dit schrijft dan heb je volgens mij niets begrepen van voetbal. De emotie die vrijkomt bij doelpunten of gewonnen wedstrijden wordt niet bepaald door de techniek van de rechtsback. In ieder geval niet door 95% van de fans.
Nee, je moet begrijpen dat topvoetballers ook letten naar het niveau en de uitdaging. Het is niet puur loyaliteit bij nationale elftallen. Als het puur loyaliteit zou zijn en alles is om het landsbelang dan zou je topvoetballers nooit horen mekkeren over bondscoaches, de bank, systemen, en allerlei conflicten....
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:10:30 #49
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_199081463
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:07 schreef Hathor het volgende:
De Europese clubs die ooit in zee zijn gegaan met Amerikaanse en Aziatische investeerders hebben hun ziel aan de duivel verkocht, zo blijkt nu wel.
Uiteindelijk is het Duitse model (50+1 regel) het best voor lokale fans en de sport als geheel. Maar voor de topclubs en topspelers werkt het beperkend. Die steeds rijkere eigenaren maakt er een onhoudbare financieringsstrijd van. Je moet het proberen bij te benen, terwijl PSG en City een volledig staatsfonds achter zich hebben.

Een Europabrede 50+1 regel was mooi geweest, maar dat had 30 jaar geleden al moeten gebeuren.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:12:32 #50
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_199081475
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:43 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Maakt een rechter daar geen gehakt van?

Dat zei Chris Woerts gisteren bij VI. Dat verhaal klonk aannemelijk.
Je denkt dat een rechter nationale bonden gaat dwingen om bepaalde spelers in de selectie voor bijvoorbeeld het WK op te nemen?

Dan ga ik morgen ook een rechtszaak starten. Heb praktisch nog nooit gevoetbald, maar dat maakt niet uit.
pi_199081478
Wat het fijne van dit idee is, is dat 99% van de clubs gewoon bij de UEFA aangesloten blijft. Er komen gewoon 18 plekken vrij in de Champions League die opgevuld worden door andere clubs met hun eigen fans. En de clubs die de volgende stap maken in de Rat Race naar meer geld zullen vanzelf een keer omvallen. Het duurt nu alleen wat langer.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_199081481
Maar ik begrijp dat ADO nu ook Amerikaanse investeerders krijgt, dus kunnen die misschien ook meedoen met de Superleague, dan zouden ze in ieder geval voor de tweede keer op rij degradatie ontlopen. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:13:19 #53
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199081485
twitter
Oh.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:14:45 #54
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_199081501
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:00 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Dat is ook kortzichtig. In Amerika werkt het topsportsysteem fantastisch. Door kunstmatige nivellering ook enorm competitief, waardoor ook kleinere teams af en toe hele goede seizoenen doormaken. Maar je kunt er niet één element uitpikken en dezelfde uitkomst verwachten. Dan moet je ook gaan werken met salary caps of een luxury tax invoeren. Jeugdopleidingen inruilen voor een draft systeem en affiliate teams. Clubs overdragen aan de competitie en een franchise concept invoeren, etc.

Als we het laten bij enkel een gesloten competitie, dan is 'ie wat mij betreft gedoemd om te mislukken. In de nationale competities is naast het kampioenschap niets meer om voor te spelen, waardoor er competitievervalsing optreedt. Dit gaat niet werken. En als deze clubs uit de nationale competities gezet gaan worden en spelers niet meer mogen spelen voor nationale teams, zullen spelers toch ook wel een keer nadenken voordat ze zich laten transfereren naar een Super League club. En hoe leuk is het voor Aziatische fans om jaar in jaar uit dezelfde wedstrijden te zien?
Mhm, iets te kort door te bocht. Hoewel de nationale competities w.b. de winnaars redelijk saai zijn geworden, is er voor de rest nog genoeg om voor te spelen (Europese tickets, playoffs, degratatie).

Voor mij is de spanning en competitie belangrijker dan per se de beste spelers en beste teams. Ik kan meer genieten van Groningen - Twente in de strijd om een ECL ticket dan om Tottenham - Inter voor de 6e plaats van de SL (waar vervolgens niets mee gebeurt).

Maar misschien ben ik dan een ouwe lul en heeft die Pérez gelijk dat de adhd-jeugd daar geen trek meer in heeft...
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:15:38 #55
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199081507
twitter
Oh.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:17:11 #56
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_199081512
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:13 schreef Hathor het volgende:
Maar ik begrijp dat ADO nu ook Amerikaanse investeerders krijgt, dus kunnen die misschien ook meedoen met de Superleague, dan zouden ze in ieder geval voor de tweede keer op rij degradatie ontlopen. :')
Naamwijziging naar The Hague Harrie(r)s
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_199081554
Die Engelse clubs snap ik al helemaal niet, die komen uit in de spannendste, kwalitatief beste, en meest lucratieve competitie ter wereld, en die willen dat opgeven om in een draak van een opgezette league te gaan uitkomen alleen maar voor meer geld? Komt op mij over als de Los Angeles lakers die uit de NBA stappen om te gaan meedoen in een haastig opgezette league met de wat rijkere clubs uit andere landen, alleen maar omdat dat wat meer geld zou opleveren.

Geen enkele weldenkende fan van al die clubs die hier begrip voor zal hebben. volgens mij zag ik gisteren al een woedende meute bij Anfield Road voor de poort staan. Wat je nu gaat krijgen is dat je hele eigen achterban zich tegen je gaat keren. Ik vraag me af of die lui wel beseffen waar ze aan begonnen zijn.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199081555
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:03 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik las dat Valentijn Driessen schrijft dat de Super League een eerste stap is naar een rondreizend circus zoals de Formule 1. Daar zit wat in, gezien de enorme fanbase van Europese topclubs in met name Azië. Wanneer er een goede beloning tegenover staat, zie ik spelers er wel in meegaan. Als Formule 1-coureurs het doen, waarom voetballers dan niet. Misschien kost het een generatie om eraan te wennen, maar komende generaties voetballers zullen niet beter weten.
Dan hebben ze ook de ruimte om nog meer geld binnen te harken door de spelregels aan te passen. Wedstrijden niet meer in helften verdelen, maar in kwarten bijvoorbeeld. Extra ruimte voor commercials :9~ De gemiddelde Superbowl wedstrijd duurt ook eindeloos.
pi_199081579
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:14 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Mhm, iets te kort door te bocht. Hoewel de nationale competities w.b. de winnaars redelijk saai zijn geworden, is er voor de rest nog genoeg om voor te spelen (Europese tickets, playoffs, degratatie).

Voor mij is de spanning en competitie belangrijker dan per se de beste spelers en beste teams. Ik kan meer genieten van Groningen - Twente in de strijd om een ECL ticket dan om Tottenham - Inter voor de 6e plaats van de SL (waar vervolgens niets mee gebeurt).

Maar misschien ben ik dan een ouwe lul en heeft die Pérez gelijk dat de adhd-jeugd daar geen trek meer in heeft...
Eens. Het niveau an sich heeft weinig met de amusementswaarde te maken.
Mensen genieten nu niet meer van voetbal dan 30 jaar geleden (alleen het aanbod is flink gestegen). Wel hebben mensen een voorkeur voor (relatieve) sterrenstatus.

Net als dat mensen genieten van supersterren in de atletiek zoals Bolt, maar het is niet dat de amusementswaarde stijgt zodra iemand nog wat sneller rent.

Een Super League maakt niet per se meer aantrekkelijke wedstrijden omdat het niveau hoger zou liggen. En dat is nog maar zelfs de vraag met al die bejaardenteams.
pi_199081586
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:21 schreef Hathor het volgende:
Die Engelse clubs snap ik al helemaal niet, die komen uit in de spannendste, kwalitatief beste, en meest lucratieve competitie ter wereld, en die willen dat opgeven om in een draak van een opgezette league te gaan uitkomen alleen maar voor meer geld? Komt op mij over als de Los Angeles lakers die uit de NBA stappen om te gaan meedoen in een haastig opgezette league met de wat rijkere clubs uit andere landen, alleen maar omdat dat wat meer geld zou opleveren.

Geen enkele weldenkende fan van al die clubs die hier begrip voor zal hebben. volgens mij zag ik gisteren al een woedende meute bij Anfield Road voor de poort staan. Wat je nu gaat krijgen is dat je hele eigen achterban zich tegen je gaat keren. Ik vraag me af of die lui wel beseffen waar ze aan begonnen zijn.
Enige reden voor die clubs zal wel zijn dat ze enorme schuldenlasten hebben en 300 miljoen startgeld goed kunnen gebruiken. Al het andere is gelul in de ruimte.. gebakken lucht
pi_199081589
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:57 schreef Netsplitter het volgende:
Ik ben benieuwd wat een De Jong zal doen als hij niet meer voor Oranje mag uitkomen omdat Barca zich bij de SL heeft aangesloten.
Ik denk niet dat spelers zullen worden uitgesloten omdat zij onder contract staan bij een SL club. Wel als zij een wedstrijd in de SL gaan spelen.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_199081592
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:14 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Mhm, iets te kort door te bocht. Hoewel de nationale competities w.b. de winnaars redelijk saai zijn geworden, is er voor de rest nog genoeg om voor te spelen (Europese tickets, playoffs, degratatie).
Dat vindt ik ook. Ik heb ook geen kritiek op het totale competitiemodel van de UEFA en aangesloten bonden, ik heb kritiek op de opmerking dat Amerika kut is, omdat JP Morgan nu probeert één onderdeel van de echt wel succesvolle sportcultuur uit Amerika in het Europese voetbal te introduceren.

quote:
Voor mij is de spanning en competitie belangrijker dan per se de beste spelers en beste teams. Ik kan meer genieten van Groningen - Twente in de strijd om een ECL ticket dan om Tottenham - Inter voor de 6e plaats van de SL (waar vervolgens niets mee gebeurt).
Helemaal eens.

quote:
Maar misschien ben ik dan een ouwe lul en heeft die Pérez gelijk dat de adhd-jeugd daar geen trek meer in heeft...
Ik geloof niet dat de adhd jeugd afhaakt. Volgens mij groeide de omzet van het Europese voetbal nog steeds de afgelopen jaren. Alleen groeiden de kosten van een aantal clubs sneller dan dat de omzet steeg. Perez vergeet dat Madrid aan het eind van de keten zit. Maar in plaats van de competitie zijn werk laten doen en een ander een paar jaar die apenrots laten overnemen maken ze gewoon een nieuwe apenrots waar andere aapjes niet bij kunnen komen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_199081595
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:21 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Dan hebben ze ook de ruimte om nog meer geld binnen te harken door de spelregels aan te passen. Wedstrijden niet meer in helften verdelen, maar in kwarten bijvoorbeeld. Extra ruimte voor commercials :9~ De gemiddelde Superbowl wedstrijd duurt ook eindeloos.
Daar had die Perez het al over he. Omdat jongeren geen hele wedstrijd meer aandachtig kunnen kijken.
pi_199081607
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:21 schreef Hathor het volgende:
Die Engelse clubs snap ik al helemaal niet, die komen uit in de spannendste, kwalitatief beste, en meest lucratieve competitie ter wereld, en die willen dat opgeven om in een draak van een opgezette league te gaan uitkomen alleen maar voor meer geld? Komt op mij over als de Los Angeles lakers die uit de NBA stappen om te gaan meedoen in een haastig opgezette league met de wat rijkere clubs uit andere landen, alleen maar omdat dat wat meer geld zou opleveren.

Geen enkele weldenkende fan van al die clubs die hier begrip voor zal hebben. volgens mij zag ik gisteren al een woedende meute bij Anfield Road voor de poort staan. Wat je nu gaat krijgen is dat je hele eigen achterban zich tegen je gaat keren. Ik vraag me af of die lui wel beseffen waar ze aan begonnen zijn.
Precies dit, ik ben ook benieuwd of er een van die 12 (of meerdere) nog gaan terugkomen op het besluit, vooral bij de Engelse clubs zie ik dat wel gebeuren... en dan is ook meteen de hele SL om zeep lijkt me.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_199081612
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:21 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Dan hebben ze ook de ruimte om nog meer geld binnen te harken door de spelregels aan te passen. Wedstrijden niet meer in helften verdelen, maar in kwarten bijvoorbeeld. Extra ruimte voor commercials :9~ De gemiddelde Superbowl wedstrijd duurt ook eindeloos.
Heb ik al gezegd, dan ga je inderdaad timeouts krijgen waarin commercial breaks de boventoon voeren. Deze 12 laten zich volledig prostitueren door de allmighty dollar. HOERE BENNE HET! :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 11:25:24 #66
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199081617
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:21 schreef Hathor het volgende:
Die Engelse clubs snap ik al helemaal niet, die komen uit in de spannendste, kwalitatief beste, en meest lucratieve competitie ter wereld, en die willen dat opgeven om in een draak van een opgezette league te gaan uitkomen alleen maar voor meer geld? Komt op mij over als de Los Angeles lakers die uit de NBA stappen om te gaan meedoen in een haastig opgezette league met de wat rijkere clubs uit andere landen, alleen maar omdat dat wat meer geld zou opleveren.

Geen enkele weldenkende fan van al die clubs die hier begrip voor zal hebben. volgens mij zag ik gisteren al een woedende meute bij Anfield Road voor de poort staan. Wat je nu gaat krijgen is dat je hele eigen achterban zich tegen je gaat keren. Ik vraag me af of die lui wel beseffen waar ze aan begonnen zijn.
https://nos.nl/artikel/23(...)en-super-league.html
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199081623
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:24 schreef Adames het volgende:

[..]

Daar had die Perez het al over he. Omdat jongeren geen hele wedstrijd meer aandachtig kunnen kijken.
Aah ja, die moet je elke 10 minuten even wakker schudden met een flitsend reclameblok

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2021 11:26:13 ]
pi_199081624
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:24 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Precies dit, ik ben ook benieuwd of er een van die 12 (of meerdere) nog gaan terugkomen op het besluit, vooral bij de Engelse clubs zie ik dat wel gebeuren... en dan is ook meteen de hele SL om zeep lijkt me.
Toch zie ik het bij die spanjaarden en italienen eerder goed komen. Bij de Engelse clubs zijn de eigenaren de boeman, bij die spanjaarden en italianen vooral de voorzitters. Die laatste wieber je wat makkelijker.
pi_199081626
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:24 schreef Adames het volgende:

[..]

Daar had die Perez het al over he. Omdat jongeren geen hele wedstrijd meer aandachtig kunnen kijken.
Geldt niet alleen voor jongeren.. ik kijk ook al lang geen volledige wedstrijden meer, omdat ik er het geduld niet voor heb. Dan beperk ik me tot filmpjes van de doelpunten op sites als Voetbalprimeur
pi_199081635
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:21 schreef Hathor het volgende:
Die Engelse clubs snap ik al helemaal niet, die komen uit in de spannendste, kwalitatief beste, en meest lucratieve competitie ter wereld, en die willen dat opgeven om in een draak van een opgezette league te gaan uitkomen alleen maar voor meer geld? Komt op mij over als de Los Angeles lakers die uit de NBA stappen om te gaan meedoen in een haastig opgezette league met de wat rijkere clubs uit andere landen, alleen maar omdat dat wat meer geld zou opleveren.

Geen enkele weldenkende fan van al die clubs die hier begrip voor zal hebben. volgens mij zag ik gisteren al een woedende meute bij Anfield Road voor de poort staan. Wat je nu gaat krijgen is dat je hele eigen achterban zich tegen je gaat keren. Ik vraag me af of die lui wel beseffen waar ze aan begonnen zijn.
Money money money
pi_199081643
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:21 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Dan hebben ze ook de ruimte om nog meer geld binnen te harken door de spelregels aan te passen. Wedstrijden niet meer in helften verdelen, maar in kwarten bijvoorbeeld. Extra ruimte voor commercials :9~ De gemiddelde Superbowl wedstrijd duurt ook eindeloos.
Zal me niet verbazen. Time outs ook.
pi_199081644
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:26 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Geldt niet alleen voor jongeren.. ik kijk ook al lang geen volledige wedstrijden meer, omdat ik er het geduld niet voor heb. Dan beperk ik me tot filmpjes van de doelpunten op sites als Voetbalprimeur
Ook volwassen mensen kunnen tegenwoordig zelfs geen boek meer lezen inderdaad.
pi_199081645
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:25 schreef Adames het volgende:

[..]

Toch zie ik het bij die spanjaarden en italienen eerder goed komen. Bij de Engelse clubs zijn de eigenaren de boeman, bij die spanjaarden en italianen vooral de voorzitters. Die laatste wieber je wat makkelijker.
Ik zie het juist niet goed komen in die landen, omdat die clubs allemaal enorme schulden hebben
  Moderator dinsdag 20 april 2021 @ 11:28:25 #74
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_199081655
Weten we het darten nog in 1992? De beste darters vonden het ook nodig om maar een eigen bond op te starten omdat de BDO niet met de tijd mee ging.

Nu kan je zeggen dat dartsen geen sport is maar dat is niet het punt in deze kwestie. Je ziet nu hetzelfde gebeuren bij de grote clubs.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:29:40 #75
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199081669
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:22 schreef Adames het volgende:

[..]

Eens. Het niveau an sich heeft weinig met de amusementswaarde te maken.
Mensen genieten nu niet meer van voetbal dan 30 jaar geleden (alleen het aanbod is flink gestegen). Wel hebben mensen een voorkeur voor (relatieve) sterrenstatus.

Net als dat mensen genieten van supersterren in de atletiek zoals Bolt, maar het is niet dat de amusementswaarde stijgt zodra iemand nog wat sneller rent.

Een Super League maakt niet per se meer aantrekkelijke wedstrijden omdat het niveau hoger zou liggen. En dat is nog maar zelfs de vraag met al die bejaardenteams.
Ik kijk nauwelijks nog eredivisie omdat het niveau door een ondergrens is gezakt, terwijl ik 10/15 jaar geleden twee a drie eredivisiewedstrijden in de week keek, daarom ben ik op zich niet tegen supercompetities zoals een beneliga of eventueel een Europese superleague, maar dan niet zo protserig als dat hij nu wordt voorgesteld.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199081671
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:28 schreef onlogisch het volgende:
Weten we het darten nog in 1992? De beste darters vonden het ook nodig om maar een eigen bond op te starten omdat de BDO niet met de tijd mee ging.

Nu kan je zeggen dat dartsen geen sport is maar dat is niet het punt in deze kwestie. Je ziet nu hetzelfde gebeuren bij de grote clubs.
Daar maak je een geweldige vergelijking tussen een stel appels en wat peren.
pi_199081673
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:28 schreef onlogisch het volgende:
Weten we het darten nog in 1992? De beste darters vonden het ook nodig om maar een eigen bond op te starten omdat de BDO niet met de tijd mee ging.

Nu kan je zeggen dat dartsen geen sport is maar dat is niet het punt in deze kwestie. Je ziet nu hetzelfde gebeuren bij de grote clubs.
In het darten is een revolutie wel iets makkelijker op te starten dan in een mondiale sport zoals voetbal. Zeker als je nu de massale afkeur al ziet onstaan, die 12 staan lettelijk alleen...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 april 2021 @ 11:29:49 #78
426493 crew  PippenScottie
pi_199081674
Het vervelendste aan deze situatie vind ik dat het nu lijkt alsof de UEFA en de FIFA de good guys zijn
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:30:40 #79
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_199081686
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:26 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Geldt niet alleen voor jongeren.. ik kijk ook al lang geen volledige wedstrijden meer, omdat ik er het geduld niet voor heb. Dan beperk ik me tot filmpjes van de doelpunten op sites als Voetbalprimeur
Ook wel omdat voetbal vrij voorspelbaar is geworden. De CL is ook gewoon saai geworden. Een SL zal dat ook zijn.

Bij de eredivisie heb je in ieder geval nog het lokale component dat zorgt voor wat reuring.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:30:42 #80
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199081688
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:29 schreef PippenScottie het volgende:
Het vervelendste aan deze situatie vind ik dat het nu lijkt alsof de UEFA en de FIFA de good guys zijn
Hehheh ja dat slaat ook nergens op natuurlijk. Maar naast zo'n gedrocht als de SL steken ze weer goed af :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199081690
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:28 schreef onlogisch het volgende:
Weten we het darten nog in 1992? De beste darters vonden het ook nodig om maar een eigen bond op te starten omdat de BDO niet met de tijd mee ging.

Nu kan je zeggen dat dartsen geen sport is maar dat is niet het punt in deze kwestie. Je ziet nu hetzelfde gebeuren bij de grote clubs.
Dat kan je eerder vergelijken met de start van de eredivisie
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 11:30:53 #82
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199081691
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:29 schreef PippenScottie het volgende:
Het vervelendste aan deze situatie vind ik dat het nu lijkt alsof de UEFA en de FIFA de good guys zijn
Waarom zouden die in dit geval het niet zijn?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199081692
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:25 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Aah ja, die moet je elke 10 minuten even wakker schudden met een flitsend reclameblok
nee, maar wel met wat meer hoogtepunten dan 3 ballen op de paal en 2 klutsgoals in 90 minuten :+
  Redactie Sport dinsdag 20 april 2021 @ 11:31:27 #84
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199081703
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:28 schreef onlogisch het volgende:
Weten we het darten nog in 1992? De beste darters vonden het ook nodig om maar een eigen bond op te starten omdat de BDO niet met de tijd mee ging.

Nu kan je zeggen dat dartsen geen sport is maar dat is niet het punt in deze kwestie. Je ziet nu hetzelfde gebeuren bij de grote clubs.
Waren er daar ook 12 spelers die automatisch het WK mochten spelen en daar extra startgeld voor kregen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199081704
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:28 schreef onlogisch het volgende:
Weten we het darten nog in 1992? De beste darters vonden het ook nodig om maar een eigen bond op te starten omdat de BDO niet met de tijd mee ging.

Nu kan je zeggen dat dartsen geen sport is maar dat is niet het punt in deze kwestie. Je ziet nu hetzelfde gebeuren bij de grote clubs.
_O-

genot
pi_199081712
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:23 schreef Multatilu het volgende:
Ik geloof niet dat de adhd jeugd afhaakt. Volgens mij groeide de omzet van het Europese voetbal nog steeds de afgelopen jaren. Alleen groeiden de kosten van een aantal clubs sneller dan dat de omzet steeg. Perez vergeet dat Madrid aan het eind van de keten zit. Maar in plaats van de competitie zijn werk laten doen en een ander een paar jaar die apenrots laten overnemen maken ze gewoon een nieuwe apenrots waar andere aapjes niet bij kunnen komen.
Komt die groei niet vooral door landen buiten Europa?
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:32:55 #87
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199081719
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:21 schreef Hathor het volgende:
Die Engelse clubs snap ik al helemaal niet, die komen uit in de spannendste, kwalitatief beste, en meest lucratieve competitie ter wereld, en die willen dat opgeven om in een draak van een opgezette league te gaan uitkomen alleen maar voor meer geld? Komt op mij over als de Los Angeles lakers die uit de NBA stappen om te gaan meedoen in een haastig opgezette league met de wat rijkere clubs uit andere landen, alleen maar omdat dat wat meer geld zou opleveren.

Geen enkele weldenkende fan van al die clubs die hier begrip voor zal hebben. volgens mij zag ik gisteren al een woedende meute bij Anfield Road voor de poort staan. Wat je nu gaat krijgen is dat je hele eigen achterban zich tegen je gaat keren. Ik vraag me af of die lui wel beseffen waar ze aan begonnen zijn.
Niet zo moeilijk toch, die hebben de clubs opgekocht, helemaal volgestopt met schulden en doen nu een poging om de boel te redden voordat het zeepbelletje barst. Deze beslissing is er niet op basis van sportieve gronden maar puur financieel.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199081720
quote:
Precies wat ik al verwachtte, die Amerikaanse idioten snappen niks van de passie van Europese fans. Wat je in de VS soms ziet, zoals een Seattle Supersonics die hun koffers pakken en doodleuk verdergaan in een andere stad als de Oklahoma City Thunder is hier ondenkbaar. Stel je voor dat een Amerikaanse geldschieter zou zeggen "sorry Liverpool, het is voor ons lucratiever om te verkassen naar Londen, we hopen op jullie begrip en steun'. Ik zweer je dat dan de hele stad in brand staat en dat er doden zullen vallen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:33:03 #89
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199081721
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:28 schreef onlogisch het volgende:
Weten we het darten nog in 1992? De beste darters vonden het ook nodig om maar een eigen bond op te starten omdat de BDO niet met de tijd mee ging.

Nu kan je zeggen dat dartsen geen sport is maar dat is niet het punt in deze kwestie. Je ziet nu hetzelfde gebeuren bij de grote clubs.
Bij het dartsen boeien mij al die uitmelktoernooien met telkens dezelfde affiches ook niet hoor.

Daarom kijk ik alleen het WK.
Oh.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:33:29 #90
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199081723
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:30 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat kan je eerder vergelijken met de start van de eredivisie
Dat was amateurs vs verschillende profbonden maar daar had het inderdaad wel wat van weg.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:33:39 #91
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199081725
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:43 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Maakt een rechter daar geen gehakt van?

Dat zei Chris Woerts gisteren bij VI. Dat verhaal klonk aannemelijk.
Een landsselectie maken is een keuze van de bondscoach. Die maakt uiteindelijk de keuze en de keuze is vrij om bepaalde spelers niet op te roepen.

Dan kan je advocaten er op af sturen wat je wil...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199081726
Weten we de lokale jeu de boules vereniging nog? Die gingen toen ook ineens in twee verschillende groepen door en dat gaat ook goed!

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2021 11:33:57 ]
pi_199081736
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:29 schreef PippenScottie het volgende:
Het vervelendste aan deze situatie vind ik dat het nu lijkt alsof de UEFA en de FIFA de good guys zijn
Twee door en door verrotte partijen staan nu loodrecht tegenover elkaar, dat klopt wel ja.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Redactie Sport dinsdag 20 april 2021 @ 11:34:47 #94
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199081737
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:33 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Bij het dartsen boeien mij al die uitmelktoernooien met telkens dezelfde affiches ook niet hoor.

Daarom kijk ik alleen het WK.
WK en Prumjer Liek en dan geloof ik het wel ja.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:34:50 #95
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_199081738
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:58 schreef onlogisch het volgende:

[..]

24.9 miljard waarde vs 7miljard schuld. Niet zo'n probleem dus.
Volgens Pérez wel. De Super League is volgens hem de enige manier om de coronacrisis te overleven.
pi_199081740
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:31 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Waren er daar ook 12 spelers die automatisch het WK mochten spelen en daar extra startgeld voor kregen?
Groter verschil is nog dat de nieuwe bond niks meer te maken wilde hebben met de oude wereld.
Bij deze structuur willen de clubs en spelers van twee walletjes eten.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 11:35:25 #97
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199081743
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:33 schreef aTypisch het volgende:
Weten we de lokale jeu de boules vereniging nog? Die gingen toen ook ineens in twee verschillende groepen door en dat gaat ook goed!
Wij hebben geen jeu de boules vereniging helaas. ;(
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:35:25 #98
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199081744
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:33 schreef aTypisch het volgende:
Weten we de lokale jeu de boules vereniging nog? Die gingen toen ook ineens in twee verschillende groepen door en dat gaat ook goed!
Zullen we deze discussie maar niet meer voeren? In Tilburg heeft men hier nog trauma's van.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:35:26 #99
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_199081745
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:32 schreef Hathor het volgende:

[..]

Precies wat ik al verwachtte, die Amerikaanse idioten snappen niks van de passie van Europese fans. Wat je in de VS soms ziet, zoals een Seattle Supersonics die hun koffers pakken en doodleuk verdergaan in een andere stad als de Oklahoma City Thunder is hier ondenkbaar. Stel je voor dat een Amerikaanse geldschieter zou zeggen "sorry Liverpool, het is voor ons lucratiever om te verkassen naar Londen, we hopen op jullie begrip en steun'. Ik zweer je dat dan de hele stad in brand staat en dat er doden zullen vallen.
Niet met OKC he. Niet met OKC.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:35:38 #100
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199081747
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:30 schreef aTypisch het volgende:

[..]

nee, maar wel met wat meer hoogtepunten dan 3 ballen op de paal en 2 klutsgoals in 90 minuten :+
Bij voetbal zit de amusementswaarde hem toch niet alleen daarin?

Je kan toch ook genieten van mooie tackles, vloeiende combinaties en hoe twee teams elkaar tactisch proberen af te troeven.
Oh.
pi_199081751
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:28 schreef onlogisch het volgende:
Weten we het darten nog in 1992? De beste darters vonden het ook nodig om maar een eigen bond op te starten omdat de BDO niet met de tijd mee ging.

Nu kan je zeggen dat dartsen geen sport is maar dat is niet het punt in deze kwestie. Je ziet nu hetzelfde gebeuren bij de grote clubs.
Beetje een kromme vergelijking. Die ESL clubs willen een afgesloten competitie zonder instroom om inkomstengarantie te krijgen. Dat heeft mijns inziens weinig te maken met het oprichten van een nieuwe bond waar iedereen aan mee kan doen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_199081752
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:35 schreef Adames het volgende:

[..]

Groter verschil is nog dat de nieuwe bond niks meer te maken wilde hebben met de oude wereld.
Bij deze structuur willen de clubs en spelers van twee walletjes eten.
En iedereen mocht meedoen.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:36:12 #103
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199081753
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:28 schreef onlogisch het volgende:
Weten we het darten nog in 1992? De beste darters vonden het ook nodig om maar een eigen bond op te starten omdat de BDO niet met de tijd mee ging.

Nu kan je zeggen dat dartsen geen sport is maar dat is niet het punt in deze kwestie. Je ziet nu hetzelfde gebeuren bij de grote clubs.
Totaal andere situatie.
De bdo wilde toen niet extra toernooien opzetten en tv rechten überhaupt verkopen. De UEFA doet er juist alles aan om de CL zo lucratief mogelijk op te zetten, voor iedereen. Dat er nu een aantal verraders tussen zitten die de sport op de 2de plek hebben staan en geld op 1, is ook totaal niet vergelijkbaar. De PDC wilde de sport groter maken omdat het juist achter liep bij alles.

Voetbal is de grootste sport ter wereld.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:36:32 #104
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199081757
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:29 schreef PippenScottie het volgende:
Het vervelendste aan deze situatie vind ik dat het nu lijkt alsof de UEFA en de FIFA de good guys zijn
Tja, zo werkt het nu eenmaal. Naast Churchill leek Hitler ook een sympathieke vent.
We have always been at war with Eastasia.
  Redactie Sport dinsdag 20 april 2021 @ 11:37:09 #105
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199081766
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Tja, zo werkt het nu eenmaal. Naast Churchill leek Hitler ook een sympathieke vent.
:')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:38:18 #106
117098 Hathor
Effe niet
pi_199081774
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:35 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Niet met OKC he. Niet met OKC.
Ja sorry, is gewoon het meest recente voorbeeld, ik had ook de Lakers kunnen noemen, maar ik denk dat de meesten hier toen nog niet eens geboren waren.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199081777
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Tja, zo werkt het nu eenmaal. Naast Churchill leek Hitler ook een sympathieke vent.
Duitsland en polen hebben niks te maken met de super league en nog krijgen we een godwin
pi_199081779
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:36 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Beetje een kromme vergelijking. Die ESL clubs willen een afgesloten competitie zonder instroom om inkomstengarantie te krijgen. Dat heeft mijns inziens weinig te maken met het oprichten van een nieuwe bond waar iedereen aan mee kan doen.
Die geslotenheid is het grote probleem.

Indien men een competitie start met in eerste instantie 20 beste clubs op basis van ranking met volwaardige promotie/degradatie dan zou de UEFA nog steeds woedend zijn maar het publiek een stuk minder.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:39:56 #109
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_199081796
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:28 schreef onlogisch het volgende:
Weten we het darten nog in 1992? De beste darters vonden het ook nodig om maar een eigen bond op te starten omdat de BDO niet met de tijd mee ging.

Nu kan je zeggen dat dartsen geen sport is maar dat is niet het punt in deze kwestie. Je ziet nu hetzelfde gebeuren bij de grote clubs.
Behalve dan dat de BDO niet zei: ,,Wij twaalf darters zijn de oprichters en we zijn voor altijd automatisch geplaatst voor alle toernooien en de rest van de spelers kunnen hooguit een wildcard krijgen".
pi_199081804
Als de SL in elkaar stort moet en gaat dit vanuit Engeland komen. Vanuit Spanje en Italië hoef je niets te verwachten. Maar Engeland...

De druk is daar enorm, van pers, supporters, (oud) spelers en de andere clubs. De zes SL clubs zijn als de dood uit de premier League gegooid te worden. En als de dood voor hun fans. Want Engelse fans zijn gek, loyaal en standvastig. De fans van bv een Liverpool gaan er dan hard in en komen gewoon niet naar het stadion in de SL en zijn gek genoeg om een “ander” Liverpool op te richten. Dat zag je al eerder bij Wimbledon (met succes) en Man United.

Als een Liverpool afhaakt, dan volgen er meer. En zonder Engelse clubs (en Duitse) geen SL. Dus alle hoop en druk op de PM. De clubs daar hebben het geld ook (relatief) minder hard nodig dan de handjes ophouders uit Spanje en Italië
pi_199081809
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:38 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Die geslotenheid is het grote probleem.

Indien men een competitie start met in eerste instantie 20 beste clubs op basis van ranking met volwaardige promotie/degradatie dan zou de UEFA nog steeds woedend zijn maar het publiek een stuk minder.
Precies. Want er is genoeg aan te merken op de UEFA. Maar nu is het een beetje als een prachtig feestje, waarbij een paar gangmakers een clubje uitkiezen voor de afterparty met gesloten deuren en een vrije tap.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:41:01 #112
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_199081815
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja sorry, is gewoon het meest recente voorbeeld, ik had ook de Lakers kunnen noemen, maar ik denk dat de meesten hier toen nog niet eens geboren waren.
Was ook maar een grapje natuurlijk. Relocaties kan ik me in het huidige voetbal totaal niet voorstellen inderdaad.

Zeker als je ziet dat een team als de Thunder effectief alle banden met Seattle heeft verbroken, en helemaal niets met de historie van de Supersonics te maken wil hebben. Stel je voor dat zoiets zou gebeuren met Liverpool die dan ineens in Venetie gaan spelen, en de hele Liverpool historie weg is :')
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_199081822
Ik hoor geluiden dat ze bij SL ook verbeteringen willen brengen aan de spelregels. Iets van 60minuten ipv 90minuten oa.

Wat vinden we hiervan. Ik dacht persoonlijk aan een directe rode kaart bij een bewezen schwalbe.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:41:32 #114
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_199081823
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Tja, zo werkt het nu eenmaal. Naast Churchill leek Hitler ook een sympathieke vent.


Wat een leuke joviale man! :Y Met een mooi sporttoernooi.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_199081840
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:35 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Bij voetbal zit de amusementswaarde hem toch niet alleen daarin?

Je kan toch ook genieten van mooie tackles, vloeiende combinaties en hoe twee teams elkaar tactisch proberen af te troeven.
ja omdat je er mee bent opgegroeid

veel mensen komen pas relatief laat in contact met hun nieuwe (kijk)hobby's tegenwoordig, dan duurt het wel effe voor je ook de charme van een tackle of een of andere cultheld kunt waarderen

ik kijk bijna nooit meer hele wedstrijden zonder afleiding, al heeft dat ook met de corona te maken gok ik :+

als je kijkt naar wat groeit in populariteit dan past voetbal er toch ook niet echt meer tussen
het is allemaal snel snel snel snel wat nu mainstream vermaak wordt, op lange series en podcasts na misschien

ik ga normaal gesproken ook die super league niet kijken, maar het idee is ook niet voor de gemiddelde supporter van een club in Europa helaas
pi_199081854
Sky News:
twitter


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2021 11:43:57 ]
pi_199081859
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:38 schreef Adames het volgende:

[..]

Duitsland en polen hebben niks te maken met de super league en nog krijgen we een godwin
:D
godwingod
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:44:30 #119
117098 Hathor
Effe niet
pi_199081862
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:41 schreef Kriegel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat een leuke joviale man! :Y Met een mooi sporttoernooi.
Hij was ook zo goed met kinderen en honden. Was eigenlijk gewoon een lieve man. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199081863
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:40 schreef alopio het volgende:
Als de SL in elkaar stort moet en gaat dit vanuit Engeland komen. Vanuit Spanje en Italië hoef je niets te verwachten. Maar Engeland...
Fans van Barca, Real, Juventus vinden Super League prima?
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:44:45 #121
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199081865
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:43 schreef Heph844 het volgende:
Sky News:
[ twitter ]
wat een zwaktebod
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 april 2021 @ 11:45:29 #122
426493 crew  PippenScottie
pi_199081873
Ik kan iedereen overigens de Men in Blazers podcast aanraden voor een mooie aanklacht tegen de Super League
pi_199081875
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:43 schreef Heph844 het volgende:
Sky News:
[ twitter ]
“This is not what we signed up for”

Klinkt als Brexit. :D
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 11:45:50 #124
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199081880
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:43 schreef Heph844 het volgende:
Sky News:
[ twitter ]
Met andere woorden: ze hebben het verschrikkelijk onderschat en nu zijn ze zich de tering geschrokken.

Wie had dat kunnen voorspellen. :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:46:08 #125
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199081881
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:44 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Fans van Barca, Real, Juventus vinden Super League prima?
Barca en Real hebben toch geen fans op een paar socio's na, dat zijn al toeristenclubs, Juve geen idee maar dat is altijd al een kutclub geweest
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:46:31 #126
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_199081884
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:44 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hij was ook zo goed met kinderen en honden. Was eigenlijk gewoon een lieve man. :')
En gratis zomerkampen voor minderheden.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:46:44 #127
117098 Hathor
Effe niet
pi_199081885
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:44 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Fans van Barca, Real, Juventus vinden Super League prima?
Ook niet, maar Barca staat met een miljard schuld wel bijna letterlijk op omvallen, dus die bukken wel voor de dollar.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199081889
Ik ben totaal niet voor de SL, maar als 2 organisaties totaal geen recht van spreken hebben zijn het wel de FIFA en de UEFA. Jarenlang mismanagement, omkopingen en corruptie. Het zijn ook machtswellustelingen, dus ze zullen het wel vooral vervelend vinden dat dit wordt gestart zonder hun goedkeuring. Ik geloof er niet zo in dat de bestuurders van de FIFA erg begaan zijn met de gewone voetbalsupporter. Maar los daarvan: tegen.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:47:18 #129
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_199081894
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:44 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Fans van Barca, Real, Juventus vinden Super League prima?
Fan Ming Chong Fu uit Bejing wel, die is voor Barca. Zijn broer Ling Chong Fu is fan van Real Madrid. Zij staan te juichen en kunnen niet wachten het 1e officiële SL wedstrijdshirt te kunnen kopen.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:47:21 #130
117098 Hathor
Effe niet
pi_199081895
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:45 schreef PippenScottie het volgende:
Ik kan iedereen overigens de Men in Blazers podcast aanraden voor een mooie aanklacht tegen de Super League
Je had hem hier ook meteen even kunnen linken luie kerel. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:48:14 #131
117098 Hathor
Effe niet
pi_199081904
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

Barca en Real hebben toch geen fans op een paar socio's na, dat zijn al toeristenclubs, Juve geen idee maar dat is altijd al een kutclub geweest
Ergens ooit gelezen dat Juve de meeste supportersclubs ter wereld heeft.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:48:46 #132
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_199081909
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:33 schreef aTypisch het volgende:
Weten we de lokale jeu de boules vereniging nog? Die gingen toen ook ineens in twee verschillende groepen door en dat gaat ook goed!
_O-
Wat is die man toch stuitend dom.
pi_199081921
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:48 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ergens ooit gelezen dat Juve de meeste supportersclubs ter wereld heeft.
Daar geloof ik niks van.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 april 2021 @ 11:49:43 #134
426493 crew  PippenScottie
pi_199081923
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:47 schreef Hathor het volgende:

[..]

Je had hem hier ook meteen even kunnen linken luie kerel. :')

Zoek anders zelf even, klaploper

https://podcasts.apple.com/nl/podcast/men-in-blazers/id908407811
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:50:26 #135
117098 Hathor
Effe niet
pi_199081927
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:47 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Fan Ming Chong Fu uit Bejing wel, die is voor Barca. Zijn broer Ling Chong Fu is fan van Real Madrid. Zij staan te juichen en kunnen niet wachten het 1e officiële SL wedstrijdshirt te kunnen kopen.
Wai Yu So Fat en Suk Mai Dong houden het maar tafeltennis. :(
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 11:51:00 #136
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199081930
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:51:05 #137
117098 Hathor
Effe niet
pi_199081931
quote:
^O^
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199081934
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:45 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Met andere woorden: ze hebben het verschrikkelijk onderschat en nu zijn ze zich de tering geschrokken.

Wie had dat kunnen voorspellen. :')
Jep :P

Denk wel dat druk op de Engelse clubs de beste route is om dit tegen te houden. Als die zich terugtrekken valt het hele zootje in elkaar.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:51:58 #139
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199081940
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:42 schreef aTypisch het volgende:

[..]

ja omdat je er mee bent opgegroeid

veel mensen komen pas relatief laat in contact met hun nieuwe (kijk)hobby's tegenwoordig, dan duurt het wel effe voor je ook de charme van een tackle of een of andere cultheld kunt waarderen

ik kijk bijna nooit meer hele wedstrijden zonder afleiding, al heeft dat ook met de corona te maken gok ik :+

als je kijkt naar wat groeit in populariteit dan past voetbal er toch ook niet echt meer tussen
het is allemaal snel snel snel snel wat nu mainstream vermaak wordt, op lange series en podcasts na misschien

ik ga normaal gesproken ook die super league niet kijken, maar het idee is ook niet voor de gemiddelde supporter van een club in Europa helaas
Mensen die het pas later gaan volgen kunnen die aspecten ook wel waarderen als ze zich erin verdiepen hoor, er zijn nog steeds genoeg kinderen die er ook gewoon mee opgroeien zoals in de generaties ervoor. Natuurlijk is er ook ander entertainment maar sport zal toch altijd een unieke charme behouden.

En wat je zegt, mensen kunnen nu ook een paar uur achter elkaar een serie bingen. Zoveel verschil is dat ook niet met een voetbalwedstrijd hoor. Er zal best wat geëvolueerd kunnen worden binnen de sport zelf wellicht om het wat aansprekender te maken (zuivere speeltijd bijvoorbeeld) maar niet dit concept want dat sloopt juist de charme eruit.
Oh.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:52:39 #140
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199081945
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:43 schreef Heph844 het volgende:
Sky News:
[ twitter ]
Hadden ze dat niet eerder kunnen bedenken?
Oh.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 11:52:41 #141
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199081946
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:53:33 #142
470661 maxi-mus
are you not entertained?
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:53:46 #143
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199081959
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:47 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Fan Ming Chong Fu uit Bejing wel, die is voor Barca. Zijn broer Ling Chong Fu is fan van Real Madrid. Zij staan te juichen en kunnen niet wachten het 1e officiële SL wedstrijdshirt te kunnen kopen.
En niet te vergeten Shukdev en Abdulrahman die op Quora een heftige discussie voeren of Backhem na Messi en Renaldo de beste voetballer aller tijden is.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:53:57 #144
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199081961
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:48 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ergens ooit gelezen dat Juve de meeste supportersclubs ter wereld heeft.
dat zijn kleine clubjes dan zeker? Denk niet dat zij kunnen tippen aan ManU en Liverpool bijvoorbeeld
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:54:22 #145
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199081964
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:48 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ergens ooit gelezen dat Juve de meeste supportersclubs ter wereld heeft.
Hebben zoveel mensen een hekel aan zichzelf?
Oh.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:54:29 #146
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199081966
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:48 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ergens ooit gelezen dat Juve de meeste supportersclubs ter wereld heeft.
Volgens mij is dat Benfica.
We have always been at war with Eastasia.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 11:54:38 #147
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199081972
CRACKS BEGIN TO EMERGE IN SUPER LEAGUE PLANS

Strong differences of opinion are emerging in private between the breakaway clubs, Sky Sports News understands.

Some of the executives involved believe they are being hung out to dry and are beginning to get cold feet. They are very nervous and disappointed about the way this has been handled.

One says: “This is not what we signed up for."

Some of the breakaway clubs were very bullish about setting up the ESL as soon as possible, while others saw it as an opportunity to sign up to something which they were willing to explore.

Some of the clubs now want the ringleaders to come out immediately to explain their plans. They were under the impression that there was going to be a controlled media policy and they are disappointed that this has not been the case. One executive says he is shocked and taken aback by the lack of an effective media strategy.

Managers of all the clubs concerned have privately expressed concerns that they have been put in the firing line. Managers and players had been kept totally in the dark.

Even some board members at the breakaway clubs were not aware of exactly what had been going on behind the scenes.

We asked one executive if clubs were close to pulling it: “No, not yet but the longer this goes on the harder it gets."

Mijn god, wat een naïviteit. :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199081974
De eigenaren van PSG doen het PR-technisch wel slim. Opeens wordt die club sympathiek gevonden. En als ze toch willen aansluiten bij de SL kan dat natuurlijk altijd, want ze zullen PSG er altijd bij willen hebben.
  Redactie Sport dinsdag 20 april 2021 @ 11:55:12 #149
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199081978
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]

En niet te vergeten Shukdev en Abdulrahman die op Quora een heftige discussie voeren of Backhem na Messi en Renaldo de beste voetballer aller tijden is.


Bruur van David Luiz?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199081984
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:28 schreef onlogisch het volgende:
Weten we het darten nog in 1992? De beste darters vonden het ook nodig om maar een eigen bond op te starten omdat de BDO niet met de tijd mee ging.

Nu kan je zeggen dat dartsen geen sport is maar dat is niet het punt in deze kwestie. Je ziet nu hetzelfde gebeuren bij de grote clubs.
Het argument is nu 'geld'. En alleen maar dat, niet 'met de tijd meegaan'. Tenzij je in die praatjes trapt dat het 'voor het voetbal is' maar dan ben je gewoon een dom varken.
  Redactie Sport dinsdag 20 april 2021 @ 11:55:49 #151
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199081985
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:54 schreef 297534 het volgende:
De eigenaren van PSG doen het PR-technisch wel slim. Opeens wordt die club sympathiek gevonden. En als ze toch willen aansluiten bij de SL kan dat natuurlijk altijd, want ze zullen PSG er altijd bij willen hebben.
Die zitten er alleen niet bij vanwege het WK in Qatar joh.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199081999
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:55 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Bruur van David Luiz?
En van Sideshow Bob.
pi_199082011
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:54 schreef Netsplitter het volgende:
CRACKS BEGIN TO EMERGE IN SUPER LEAGUE PLANS

Strong differences of opinion are emerging in private between the breakaway clubs, Sky Sports News understands.

Some of the executives involved believe they are being hung out to dry and are beginning to get cold feet. They are very nervous and disappointed about the way this has been handled.

One says: “This is not what we signed up for."

Some of the breakaway clubs were very bullish about setting up the ESL as soon as possible, while others saw it as an opportunity to sign up to something which they were willing to explore.

Some of the clubs now want the ringleaders to come out immediately to explain their plans. They were under the impression that there was going to be a controlled media policy and they are disappointed that this has not been the case. One executive says he is shocked and taken aback by the lack of an effective media strategy.

Managers of all the clubs concerned have privately expressed concerns that they have been put in the firing line. Managers and players had been kept totally in the dark.

Even some board members at the breakaway clubs were not aware of exactly what had been going on behind the scenes.

We asked one executive if clubs were close to pulling it: “No, not yet but the longer this goes on the harder it gets."

Mijn god, wat een naïviteit. :')
Ben benieuwd welke mediastrategie deze shitstorm had kunnen voorkomen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2021 11:58:02 ]
pi_199082014
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:55 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Die zitten er alleen niet bij vanwege het WK in Qatar joh.
Zij hoeven in ieder geval niet dingen te doen voor het geld zoals Real en Barca. Daar hebben zij genoeg van.
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:58:46 #155
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199082025
Ben benieuwd of alle “founding clubs” zich bewust waren van deze aanpak, en van tevoren hadden vermoed dat er zo hard teruggeslagen zou worden door bonden, clubs en fans.

Zou me niet verbazen als sommigen het onderschat hebben en er deze week nog uitstappen.


Edit: spuit elf, laat maar :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199082048
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het argument is nu 'geld'. En alleen maar dat, niet 'met de tijd meegaan'. Tenzij je in die praatjes trapt dat het 'voor het voetbal is' maar dan ben je gewoon een dom varken.
Het ging bij het darten ook om geld. Bij de BDO ging er heel weinig naar de darters zelf.
pi_199082056
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:00 schreef 297534 het volgende:

[..]

Het ging bij het darten ook om geld. Bij de BDO ging er heel weinig naar de darters zelf.
Nou, we kunnen hier wel stellen dat de 12 SL clubs momenteel niet te weinig krijgen.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:01:54 #158
117098 Hathor
Effe niet
pi_199082064
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Volgens mij is dat Benfica.
Ik las dat ergens in de jaren 90, lang geleden dus, er waren voorbeelden bij van de Juve fanclub uit Tokio en een Juve fanclub uit Bangkok, geen idee meer waar ik dat toen gevonden had trouwens.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199082075
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:57 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ben benieuwd welke mediastrategie deze shitstorm had kunnen voorkomen
Mooi inpakken, plannen (die je niet gaat nakomen) over het ondersteunen van kleinere clubs in landencompetities e.d.

Laten zien hoe goed dit is voor het hele voetbal, zelfs als het niet zo is.

Dus zeg maar gewoon liegen, zoals je dat moet doen met dit soort plannen :+

hun motto lijkt nu: wij gaan geld verdienen en jullie zoeken het maar uit
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:08:03 #160
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199082107
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik las dat ergens in de jaren 90, lang geleden dus, er waren voorbeelden bij van de Juve fanclub uit Tokio en een Juve fanclub uit Bangkok, geen idee meer waar ik dat toen gevonden had trouwens.
Sluit ik niet uit. Overigens had ik zelf toentertijd ook een grote Juventusposter op mijn kamer hangen, maar dat was meer omdat ik fan was van spelers als Del Piero en Baggio.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:08:57 #161
117098 Hathor
Effe niet
pi_199082114
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Sluit ik niet uit. Overigens had ik zelf toentertijd ook een grote Juventusposter op mijn kamer hangen, maar dat was meer omdat ik fan was van spelers als Del Piero en Baggio.
In de 90's waren ze inderdaad een stuk spraakmakender dan tegenwoordig.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:09:29 #162
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199082118
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:57 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ben benieuwd welke mediastrategie deze shitstorm had kunnen voorkomen
Een open competitie voorstellen als tegenhanger van de CL op basis van sportieve gronden zonder dat de founding clubs allerlei voordelen hebben. Mensen waren echt wel meegegaan in het UEFA=boevenbende verhaal. Iets minder als je zelf een nog grotere boevenbende opricht.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:11:53 #163
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199082147
twitter


Wolvesgoden *O*
pi_199082149
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:09 schreef Caland het volgende:

[..]

Een open competitie voorstellen als tegenhanger van de CL op basis van sportieve gronden zonder dat de founding clubs allerlei voordelen hebben. Mensen waren echt wel meegegaan in het UEFA=boevenbende verhaal. Iets minder als je zelf een nog grotere boevenbende opricht.
Ja eens. Zij hadden voorop moesten stellen wat voor een criminelen er in de UEFA zitten. Dat was ook niet zo moeilijk geweest en ze hadden niet eens hoeven te liegen.
pi_199082152
quote:
Neverton :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_199082154
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:09 schreef Caland het volgende:

[..]

Een open competitie voorstellen als tegenhanger van de CL op basis van sportieve gronden zonder dat de founding clubs allerlei voordelen hebben. Mensen waren echt wel meegegaan in het UEFA=boevenbende verhaal. Iets minder als je zelf een nog grotere boevenbende opricht.
Maar ze willen geen open competitie.
pi_199082169
Goeie naam waar de men in blazers podcast mee komt: the Super Size Me League
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:13:25 #168
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199082171
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:12 schreef Adames het volgende:

[..]

Maar ze willen geen open competitie.
Precies. Dus krijg je tegenstand, al denk ik dat ze zich aardig verkeken hebben op deze tegenstand. Maar ze zullen vast topjuristen hebben.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 12:13:56 #169
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199082176
LA LIGA PRESIDENT TABAS: PEREZ IS CLUELESS AND LOST

La Liga president Javier Tebas has replied to Florentino Perez's interview with El Chiringuito last night.

Tebas said: "I already said in December 2020 that Florentino Peréz was very clueless, now he is lost, football is neither ruined like he says, nor the Super League, which is one of the problems, can be the solution, it is the death of football. #BadExcuse #FlorentinoPerezSaviourNoThankYou."

Real Madrid president Perez is the new chairman of the European Super League and said he was doing it to "save football".

Sky Sports News' Kaveh Solhekol says Perez is not using the ESL proposals to "save football" but purely to boost his debt-ridden club's finances.

Als de FIFA vrijdag keihard blijft in hun standpunt dat spelers niet meer mogen uitkomen voor hun land en dat de huidige clubs nu al uit de CL worden geknikkerd, dan zal de SL vrijdagavond op houden te bestaan. En kan oa Real Madrid op zoek naar een nieuwe voorzitter. :D
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:13:56 #170
117098 Hathor
Effe niet
pi_199082177
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:13 schreef Sabata het volgende:
Goeie naam waar de men in blazers podcast mee komt: the Super Size Me League
Ik zit er nu naar te luisteren, goeie podcast. :Y
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199082181
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:13 schreef Caland het volgende:

[..]

Precies. Dus krijg je tegenstand, al denk ik dat ze zich aardig verkeken hebben op deze tegenstand. Maar ze zullen vast topjuristen hebben.
Die zullen ze vast wel hebben, maar ik denk dat je de macht van de FIFA en de UEFA niet moet onderschatten. Die is wel erg groot.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:14:30 #172
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199082183
Zal het uiteindelijk ook niet gewoon een pressiemiddel zijn om in nieuwe onderhandelingen te gebruiken over format CL?

Ben in ieder geval erg benieuwd naar vrijdag :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 12:15:31 #173
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199082191
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:14 schreef Drekkoning het volgende:
Zal het uiteindelijk ook niet gewoon een pressiemiddel zijn om in nieuwe onderhandelingen te gebruiken over format CL?

Ben in ieder geval erg benieuwd naar vrijdag :D
Nieuwe format CL is al goedgekeurd. :D
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199082202
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:14 schreef Drekkoning het volgende:
Zal het uiteindelijk ook niet gewoon een pressiemiddel zijn om in nieuwe onderhandelingen te gebruiken over format CL?

Ben in ieder geval erg benieuwd naar vrijdag :D
Ja dat zou best kunnen, dat ze er op deze manier nog wat meer uit proberen te peuren. Al moeten dan ook alle overige clubs weer akkoord gaan met een aanpassing toch?
pi_199082203
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:14 schreef Drekkoning het volgende:
Zal het uiteindelijk ook niet gewoon een pressiemiddel zijn om in nieuwe onderhandelingen te gebruiken over format CL?

Ben in ieder geval erg benieuwd naar vrijdag :D
Dat denken veel mensen wel, maar zou je deze plannen dan niet binnenskamers aan de UEFA hebben moeten voorleggen? Nu is iedereen zo boos dat ze niet snel meer naar de wensen van deze clubs zullen luisteren.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:16:32 #176
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199082206
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:15 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Nieuwe format CL is al goedgekeurd. :D
Daarom ook nieuwe onderhandelingen. Onder druk wordt alles vloeibaar ;).

Al zal de UEFA dat gezichtsverlies niet willen lopen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator dinsdag 20 april 2021 @ 12:17:16 #177
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_199082210
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Daarom ook nieuwe onderhandelingen. Onder druk wordt alles vloeibaar ;).

Al zal de UEFA dat gezichtsverlies niet willen lopen.
Ze zullen wel tot een compromis komen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_199082213
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:13 schreef Caland het volgende:

[..]

Precies. Dus krijg je tegenstand, al denk ik dat ze zich aardig verkeken hebben op deze tegenstand. Maar ze zullen vast topjuristen hebben.
Ik bedoel dat het een beetje schijnheilig is van die anonieme voorzitter (?) die zegt dat ze niet achter een Super League staan als de media-aandacht beter zou zijn geregeld. De kern van de opzet blijft dan nog namelijk gelijk: een gesloten competitie.
Alleen als je een heel ander fundament had gepakt, dan was het beter geweest.
pi_199082214
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:16 schreef 297534 het volgende:

[..]

Dat denken veel mensen wel, maar zou je deze plannen dan niet binnenskamers aan de UEFA hebben moeten voorleggen? Nu is iedereen zo boos dat ze niet snel meer naar de wensen van deze clubs zullen luisteren.
Mwah, denk dat de UEFA god op zijn blote knietjes dankt als ze de topclubs terug weten te krijgen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 12:18:32 #180
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199082224
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Daarom ook nieuwe onderhandelingen. Onder druk wordt alles vloeibaar ;).

Al zal de UEFA dat gezichtsverlies niet willen lopen.
De UEFA moet nu gewoon hun poot stijf houden en nooit toegeven. Die SL'ers hebben gewoon vet pech.
En ik ben benieuwd of de SL'ers het aandurven om hun poot stijf te houden omdat ze dan uit de CL geknikkerd worden. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199082226
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:28 schreef onlogisch het volgende:
Weten we het darten nog in 1992? De beste darters vonden het ook nodig om maar een eigen bond op te starten omdat de BDO niet met de tijd mee ging.

Nu kan je zeggen dat dartsen geen sport is maar dat is niet het punt in deze kwestie. Je ziet nu hetzelfde gebeuren bij de grote clubs.
Zelden zo'n domme vergelijking gezien. :')
Het is koud, het is guur....
pi_199082227
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:14 schreef 297534 het volgende:

[..]

Die zullen ze vast wel hebben, maar ik denk dat je de macht van de FIFA en de UEFA niet moet onderschatten. Die is wel erg groot.
De FIFA die het voor elkaar krijgt om elke 4 jaar in een ander land een mini-staat met eigen wetgeving op te richten waar het organiserende land berooid achter blijft, is inderdaad een machtige organisatie.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:19:21 #183
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199082230
twitter


SugarGOD _O_
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199082238
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:34 schreef Zelva het volgende:

[..]

Volgens Pérez wel. De Super League is volgens hem de enige manier om de coronacrisis te overleven.
Als het niet zo triest was is het eigenlijk hilarisch om jarenlang wanbeleid en het bouwen van luchtkastelen nu af te kunnen schuiven op een pandemie _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 12:20:36 #185
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199082244
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:17 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Mwah, denk dat de UEFA god op zijn blote knietjes dankt als ze de topclubs terug weten te krijgen.
Mwah. Ze kunnen nu ook denken: we pakken ze waar ze het meest voelen, geld.
Als die clubs nu al uit de CL geknikkerd worden missen ze flink wat inkomsten. Plus de fans, zeker in Engeland, gaan echt wel los. Dus de UEFA kan eigenlijk onderuit gaan zitten wachten tot vrijdag. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199082245
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:18 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

De UEFA moet nu gewoon hun poot stijf houden en nooit toegeven. Die SL'ers hebben gewoon vet pech.
En ik ben benieuwd of de SL'ers het aandurven om hun poot stijf te houden omdat ze dan uit de CL geknikkerd worden. :)
Alles zal afhangen van de juridische aspecten. Ik neem helaas aan dat de grote 12 dit wel grondig hebben uitgezocht. Maar in dit geval ben ik echt teamUEFA, het voetbal was al een eind kapot door diezelfde UEFA, daar niet van, maar dit is de dolksteek in het hart.
Het is koud, het is guur....
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:20:52 #187
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199082247
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:20 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Als het niet zo triest was is het eigenlijk hilarisch om jarenlang wanbeleid en het bouwen van luchtkastelen nu af te kunnen schuiven op een pandemie _O-
Dan bouw je toch gewoon een nieuw luchtkasteel.

Gr Gr
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199082250
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:20 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Als het niet zo triest was is het eigenlijk hilarisch om jarenlang wanbeleid en het bouwen van luchtkastelen nu af te kunnen schuiven op een pandemie _O-
Het is echt hilarisch ja. Schaamteloos :D
pi_199082251
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:47 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Fan Ming Chong Fu uit Bejing wel, die is voor Barca. Zijn broer Ling Chong Fu is fan van Real Madrid. Zij staan te juichen en kunnen niet wachten het 1e officiële SL wedstrijdshirt te kunnen kopen.
Ik ken persoonlijk aardig wat Chinezen die van voetbal houden en die zijn allemaal fan geworden in de jaren '80, '90 en '00. Zowel clubvoetbal als landenvoetbal. Veel respect ook voor Ajax, Oranje en grote Nederlandse voetballers. Het is minachting en haast racistisch om te denken dat die markten (Azië, Midden-Oosten, Afrika) alleen met een Super League doeltreffend bereikt kan worden. Ze beleven het net als wij. Ze waarderen kwaliteit maar ook historie en beleving.

Het probleem zit 'm denk ik meer in de jongere generaties die steeds meer opgroeien met voetbalgames die heel erg sterspeler en topclub gedreven zijn en minder daadwerkelijk voetbal kijken en minder de nationale competitie volgen. Maar volgens mij komen die ook gewoon prima aan hun trekken met de Champions League en met de topwedstrijden in de nationale competities dus deze actie van deze 12 clubs is puur gierigheid en/of eigen incompetenties afdekken.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 12:21:46 #190
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199082256
MEETING OF 14 PL CLUBS BEGINS

The Premier League meeting involving 14 of the 20 clubs has now started. As reported yesterday, the six clubs involved in potential Super League are not involved.

Former Premier League CEO Richard Scudamore has been at Premier League HQ this morning in his capacity as their consultant.

De uitkomst laat zich raden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199082263
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:21 schreef Netsplitter het volgende:
MEETING OF 14 PL CLUBS BEGINS

The Premier League meeting involving 14 of the 20 clubs has now started. As reported yesterday, the six clubs involved in potential Super League are not involved.

Former Premier League CEO Richard Scudamore has been at Premier League HQ this morning in his capacity as their consultant.

De uitkomst laat zich raden.
Terecht. Meteen die boelers uitsluiten
pi_199082266
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:20 schreef Caland het volgende:

[..]

Dan bouw je toch gewoon een nieuw luchtkasteel.

Gr Gr
Perez is een figuur uit Herman van Veen zijn (gecoverde) lied Hilversum3: "de prins van weetikveel die zichzelf ontvoerde naar zijn luchtkasteel"
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:22:51 #193
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199082267
Waarom is iedereen hier zo op tegen? Mij lijkt het een prima idee?
pi_199082273
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:21 schreef Netsplitter het volgende:
MEETING OF 14 PL CLUBS BEGINS

The Premier League meeting involving 14 of the 20 clubs has now started. As reported yesterday, the six clubs involved in potential Super League are not involved.

Former Premier League CEO Richard Scudamore has been at Premier League HQ this morning in his capacity as their consultant.

De uitkomst laat zich raden.
Leicester kampioen 2021
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:23:25 #195
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199082275
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:22 schreef xzaz het volgende:
Waarom is iedereen hier zo op tegen? Mij lijkt het een prima idee?
Dan weet je dat het een heel slecht idee is :)
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:23:42 #196
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199082281
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:22 schreef xzaz het volgende:
Waarom is iedereen hier zo op tegen? Mij lijkt het een prima idee?
Lees de vorige 7 topics maar even terug

Groetjes
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:23:58 #197
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199082283
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:23 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dan weet je dat het een heel slecht idee is :)
Nee, ik bedoel; die clubs willen gewoon geld zien. Waarom is dat slecht? Ze kunnen meer verdienen dan bij de UEFA. Waarom is men hier op tegen?
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:24:02 #198
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_199082284
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:21 schreef Netsplitter het volgende:
MEETING OF 14 PL CLUBS BEGINS

The Premier League meeting involving 14 of the 20 clubs has now started. As reported yesterday, the six clubs involved in potential Super League are not involved.

Former Premier League CEO Richard Scudamore has been at Premier League HQ this morning in his capacity as their consultant.

De uitkomst laat zich raden.
Denk dat het vooral om een reactie zal gaan hoor, niet dat ze de clubs al duidelijke sancties geven.
pi_199082287
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:21 schreef Netsplitter het volgende:
MEETING OF 14 PL CLUBS BEGINS

The Premier League meeting involving 14 of the 20 clubs has now started. As reported yesterday, the six clubs involved in potential Super League are not involved.

Former Premier League CEO Richard Scudamore has been at Premier League HQ this morning in his capacity as their consultant.

De uitkomst laat zich raden.
1 punt aftrek in de competitie voor elke SL-wedstrijd die ze spelen :7
pi_199082288
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ik ken persoonlijk aardig wat Chinezen die van voetbal houden en die zijn allemaal fan geworden in de jaren '80, '90 en '00. Zowel clubvoetbal als landenvoetbal. Veel respect ook voor Ajax, Oranje en grote Nederlandse voetballers. Het is minachting en haast racistisch om te denken dat die markten (Azië, Midden-Oosten, Afrika) alleen met een Super League doeltreffend bereikt kan worden. Ze beleven het net als wij. Ze waarderen kwaliteit maar ook historie en beleving.

Het probleem zit 'm denk ik meer in de jongere generaties die steeds meer opgroeien met voetbalgames die heel erg sterspeler en topclub gedreven zijn en minder met daadwerkelijk voetbal kijken en minder de nationale competitie volgen. Maar volgens mij komen die ook gewoon prima aan hun trekken met de Champions League en met de topwedstrijden in de nationale competities dus deze actie van deze 12 clubs is puur gierigheid en/of eigen incompetenties afdekken.
Kinderen die opgroeien met een voetbalgekke vader (guilty :') ) zijn nog dezelfde groep als vroegâh maar die andere groep, nieuwe fans zeg maar voornamelijk in Azië, is qua aantal een veelvoud van onze groep en dan is het een simpele afweging als het over heel veel centjes gaat. -O-
Het is koud, het is guur....
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:24:25 #201
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_199082291
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:23 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel; die clubs willen gewoon geld zien. Waarom is dat slecht? Ze kunnen meer verdienen dan bij de UEFA. Waarom is men hier op tegen?
Omdat er meer dan die 12 clubs zijn.
pi_199082292
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:22 schreef xzaz het volgende:
Waarom is iedereen hier zo op tegen? Mij lijkt het een prima idee?
Lees maar terug.

En waarom lijkt het jou een prima idee?
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:24:30 #203
117098 Hathor
Effe niet
pi_199082293
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:22 schreef xzaz het volgende:
Waarom is iedereen hier zo op tegen? Mij lijkt het een prima idee?
|:(
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199082294
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:20 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Mwah. Ze kunnen nu ook denken: we pakken ze waar ze het meest voelen, geld.
Als die clubs nu al uit de CL geknikkerd worden missen ze flink wat inkomsten. Plus de fans, zeker in Engeland, gaan echt wel los. Dus de UEFA kan eigenlijk onderuit gaan zitten wachten tot vrijdag. :)
Wacht maar tot de fifa/eufa ze aan alle kanten aanpakt,

alle jeugd elftallen uit competitie, geen regionale competitie meer, geen spelers in nationale elftallen. Spelers zullen wel 3 keer nadenken voordat zij bij 1 van deze clubs willen spelen als zij niet meer mee kunnen doen voor het nationale team. Marktwaarde keldert hierdoor snel
hardcoholic
pi_199082299
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:52 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Hadden ze dat niet eerder kunnen bedenken?
Ik kan me niet voorstellen dat ze oprecht hadden gedacht dat de hele wereld dit een goed idee zou vinden _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 12:25:38 #206
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199082303
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:24 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Denk dat het vooral om een reactie zal gaan hoor, niet dat ze de clubs al duidelijke sancties geven.
Ze gaan inderdaad met een gezamelijk statement komen tegen de zes die wel mee willen doen met de SL.
Daar doelde ik naar met uitkomst.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:26:08 #207
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199082308
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:24 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Denk dat het vooral om een reactie zal gaan hoor, niet dat ze de clubs al duidelijke sancties geven.
Zal een reactie van afkeuring zijn en dreigen met sancties als ze het doorzetten.
Met direct vanaf nu die clubs uitsluiten, drijf je ze juist naar de SL. Dat is juist wat de overige clubs niet willen, die willen ze er juist bij houden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199082309
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:22 schreef xzaz het volgende:
Waarom is iedereen hier zo op tegen? Mij lijkt het een prima idee?
serieus? :')

Voetbal is meer dan 10-15 grote cluppies die geld willen zien, omdat ze er al jaren een wanbeleid op na houden
hardcoholic
pi_199082310
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:24 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Wacht maar tot de fifa/eufa ze aan alle kanten aanpakt,

alle jeugd elftallen uit competitie, geen regionale competitie meer, geen spelers in nationale elftallen. Spelers zullen wel 3 keer nadenken voordat zij bij 1 van deze clubs willen spelen als zij niet meer mee kunnen doen voor het nationale team. Marktwaarde keldert hierdoor snel
Hopelijk ja, maar nogmaals, dat moet juridisch allemaal wel kunnen.
Het is koud, het is guur....
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:26:17 #210
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199082312
op zich best wel grappig zo'n CL zonder die clubs, als het de helft oplevert van de huidige CL nog steeds helemaal niet verkeerd
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 12:26:30 #211
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199082315
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:24 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Wacht maar tot de fifa/eufa ze aan alle kanten aanpakt,

alle jeugd elftallen uit competitie, geen regionale competitie meer, geen spelers in nationale elftallen. Spelers zullen wel 3 keer nadenken voordat zij bij 1 van deze clubs willen spelen als zij niet meer mee kunnen doen voor het nationale team. Marktwaarde keldert hierdoor snel
Ik denk dat dat het masterplan is van de UEFA/FIFA om de renegades weer snel in het gareel te krijgen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199082316
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:22 schreef xzaz het volgende:
Waarom is iedereen hier zo op tegen? Mij lijkt het een prima idee?
Meerdere redenen:
- iets om collectief af te zeiken
- fans met een binding naar voetbal
- ramptoeristen die met een broodje bal als lunch gniffelend op refresh drukken
- een aantal bots die tussendoor typen hoe geweldig het is en dat we allemaal naïef zijn
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:26:46 #213
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199082319
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:23 schreef Caland het volgende:

[..]

Lees de vorige 7 topics maar even terug

Groetjes
Niet echt goede argumenten gelezen waarom het een slecht idee is?
pi_199082321
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:26 schreef Tarado het volgende:
op zich best wel grappig zo'n CL zonder die clubs, als het de helft oplevert van de huidige CL nog steeds helemaal niet verkeerd
Ik vrees dat de helft erg optimistisch is, denk eerder aan minder dan een kwart.
Het is koud, het is guur....
pi_199082324
quote:
Als die 6 met hangende pootjes terugkeren kan dit sowieso wel grote gevolgen hebben voor de verhoudingen binnen de PL bij het verdelen van gelden etc. Alle clubs kunnen het bloed van die 6 wel drinken :9
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator dinsdag 20 april 2021 @ 12:28:01 #216
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_199082333
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:26 schreef Tarado het volgende:
op zich best wel grappig zo'n CL zonder die clubs, als het de helft oplevert van de huidige CL nog steeds helemaal niet verkeerd
Lekker man.

Leipzig - Everton
Villarreal - West Ham

_O_
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:28:01 #217
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_199082334
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:27 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Als die 6 met hangende pootjes terugkeren kan dit sowieso wel grote gevolgen hebben voor de verhoudingen binnen de PL bij het verdelen van gelden etc. Alle clubs kunnen het bloed van die 6 wel drinken :9
Sowieso zijn die clubs voor mij af. Ik ga KEIHARD tegen ze juichen elke week. Dat zal ze leren.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 12:28:07 #218
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199082335
UEFA CHIEF: COME TO YOUR SENSES

UEFA president Aleksander Ceferin has once again hit out at the breakaway clubs...

"UEFA competitions needs Atalanta, Celtic, Rangers, Dinamo Zagreb and Galatasaray," he said. "People need to know everyone has a chance. We need to keep the dream alive.
"To the English clubs, come to your senses. Not out of love for football, I don’t imagine you have much of that, but out of respect for the people who bleed for the team, out of respect for the home of football."
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:28:12 #219
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199082339
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:26 schreef Sabata het volgende:

[..]

Meerdere redenen:
- iets om collectief af te zeiken
- fans met een binding naar voetbal
- ramptoeristen die met een broodje bal als lunch gniffelend op refresh drukken
- een aantal bots die tussendoor typen hoe geweldig het is en dat we allemaal naïef zijn
Binding met voetbal heeft niks met de teams te maken, die teams in Engeland die verkocht zijn hebben ook niks meer met de mensen. Waarom wordt er vastgehouden aan die clubs terwijl ze al lang niet meer van de fans zijn?
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:28:15 #220
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199082341
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:26 schreef xzaz het volgende:

[..]

Niet echt goede argumenten gelezen waarom het een slecht idee is?
Je hebt zojuist alle zeven delen doorgelezen?
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:28:17 #221
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199082343
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:26 schreef Tarado het volgende:
op zich best wel grappig zo'n CL zonder die clubs, als het de helft oplevert van de huidige CL nog steeds helemaal niet verkeerd
Plus dat de verrassingsfactor hoger is.

En wees eerlijk: er zijn nog genoeg clubs over om van te verliezen en je kapot aan te irriteren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:28:17 #222
117098 Hathor
Effe niet
pi_199082344
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:27 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Als die 6 met hangende pootjes terugkeren kan dit sowieso wel grote gevolgen hebben voor de verhoudingen binnen de PL bij het verdelen van gelden etc. Alle clubs kunnen het bloed van die 6 wel drinken :9
Ze zullen het wel merken als straks de stadions weer vol zitten en ze 90 minuten lang getrakteerd worden op een striemend fluitconcert.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199082346
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:26 schreef xzaz het volgende:

[..]

Niet echt goede argumenten gelezen waarom het een slecht idee is?
Er gaat een fundamentele tweedeling komen in het mondiale voetbal, ik kan werkelijk geen enkel argument bedenken, op geld na, waarom dat een goed idee zou zijn, voetbal is van ons.
Het is koud, het is guur....
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:28:39 #224
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199082347
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:28 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Je hebt zojuist alle zeven delen doorgelezen?
Ja
pi_199082348
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:27 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Als die 6 met hangende pootjes terugkeren kan dit sowieso wel grote gevolgen hebben voor de verhoudingen binnen de PL bij het verdelen van gelden etc. Alle clubs kunnen het bloed van die 6 wel drinken :9
Die gaan straks met de Bundesliga fanclubs overleggen over hoe Red Bull Rasenball Leipzig en Hoffenheim altijd aangepakt werden
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:28:50 #226
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199082349
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:26 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Ik vrees dat de helft erg optimistisch is, denk eerder aan minder dan een kwart.
Waarom? De EL zit daar al op dus de helft is helemaal niet zo vreemd
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:28:56 #227
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_199082350
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:28 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Lekker man.

Leipzig - Everton
Villarreal - West Ham

_O_
Dat zijn meer dan prima affiches ja. (voor mensen die ook daadwerkelijk voetbal volgen in plaats van een doos popcorn opvreten en Real- Juve willen kijken zonder na te hoeven denken)
  Moderator dinsdag 20 april 2021 @ 12:29:00 #228
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_199082351
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:28 schreef Netsplitter het volgende:
UEFA CHIEF: COME TO YOUR SENSES

UEFA president Aleksander Ceferin has once again hit out at the breakaway clubs...

"UEFA competitions needs Atalanta, Celtic, Rangers, Dinamo Zagreb and Galatasaray," he said. "People need to know everyone has a chance. We need to keep the dream alive.
"To the English clubs, come to your senses. Not out of love for football, I don’t imagine you have much of that, but out of respect for the people who bleed for the team, out of respect for the home of football."
:D

Wat een noodkreet.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:29:26 #229
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_199082355
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:22 schreef xzaz het volgende:
Waarom is iedereen hier zo op tegen? Mij lijkt het een prima idee?
Ik zit niet op barca vs arsenal deel 6 te wachten. Weg spanning. Eerst leuk maar het gaat vervelen.

Ze kunnen ook niet degraderen.

Geld is in het voetbal belangrijk, maar dat dat ten koste moet gaan van alles? Nee.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:29:29 #230
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199082356
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:28 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Er gaat een fundamentele tweedeling komen in het mondiale voetbal, ik kan werkelijk geen enkel argument bedenken, op geld na, waarom dat een goed idee zou zijn, voetbal is van ons.
Voetbal is helemaal niet van ons. Het is belachelijk dat ik mij moet aanmelden hier bij de lokale club bij de KNVB om te kunnen voetballen. Ik wil zonder bond kunnen voetballen. Het voetbal is van de UEFA en dat zien ze wegvloeien.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:29:33 #231
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199082358
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:28 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ja
In de drie minuten die er zaten tussen Caland zijn post en de jouwe?
pi_199082360
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:57 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ben benieuwd welke mediastrategie deze shitstorm had kunnen voorkomen
Niemand uiteindelijk, want als je iets door de strot van het volk probeert te duwen waar ze niet op zitten te wachten ben je verloren, met je miljardencontracten.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:29:58 #233
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199082364
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:29 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Ik zit niet op barca vs arsenal deel 6 te wachten. Weg spanning. Eerst leuk maar het gaat vervelen.

Ze kunnen ook niet degraderen.

Geld is in het voetbal belangrijk, maar dat dat ten koste moet gaan van alles? Nee.
Dan kijk je toch niet? Dan kijk je toch naar Champions League?
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:30:29 #234
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199082368
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:29 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

In de drie minuten die er zaten tussen Caland zijn post en de jouwe?
Ja
pi_199082370
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:29 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dan kijk je toch niet? Dan kijk je toch naar Champions League?
Oh, de perfecte dooddoener. Je snapt dat zoiets gevolgen heeft voor werkelijk elke laag in het betaalde voetbal? Nee, dat snap je niet.

Nogmaals; lees de topics maar terug. Heb je nog niet gedaan.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2021 12:31:03 ]
pi_199082371
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ twitter ]

Wolvesgoden *O*
_O- _O_
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:30:54 #237
117098 Hathor
Effe niet
pi_199082373
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:29 schreef xzaz het volgende:

[..]

Voetbal is helemaal niet van ons. Het is belachelijk dat ik mij moet aanmelden hier bij de lokale club bij de KNVB om te kunnen voetballen. Ik wil zonder bond kunnen voetballen. Het voetbal is van de UEFA en dat zien ze wegvloeien.
Dan ga je toch lekker op de hoek van de straat met je balletje tegen een muur lopen trappen, maar val ons er verder niet mee lastig.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:30:55 #238
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199082374
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:30 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Oh, de perfecte dooddoener. Je snapt dat zoiets gevolgen heeft voor werkelijk elke laag in het betaalde voetbal?
Ja, nou en?
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:31:01 #239
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_199082375
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:29 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dan kijk je toch niet? Dan kijk je toch naar Champions League?
De aziaten kijken dat niet dat gaat op termijn daarom ook verdwijnen
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:31:09 #240
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199082378
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:28 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Lekker man.

Leipzig - Everton
Villarreal - West Ham

_O_
wie van die 12 ga je missen als naam, Real, Barca, Liverpool en ManU, die anderen toch niet
pi_199082379
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:28 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Lekker man.

Leipzig - Everton
Villarreal - West Ham

_O_
Bayern, PSG, Monaco, Lyon, Lille, Roma, Lazio, Napoli, Porto, Benfica, Sporting, Dortmund, Frankfurt, Ajax, PSV, Villareal, Sociedad, Sevilla, Rode Ster, Spartak, Kiev, Brugge, Anderlecht, KV Mechelen @aad300

Lekker man
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:31:26 #242
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199082381
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:30 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan ga je toch lekker op de hoek van de straat met je balletje tegen een muur lopen trappen, maar val ons er verder niet mee lastig.
Dat is dus precies de insteek van de UEFA. Deze mentaliteit; HET VOETBAL IS VAN ONS. Cry cry
pi_199082382
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:30 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ja, nou en?
Nou, daarom is niet iedereen (lees: niemand op wat mongolen na) voorstander van dit achterlijke gedoe.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:31:35 #244
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_199082383
Als je denkt dat wij in europa wat te zeggen hebben dan ben je echt mokerdebiel
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:32:07 #245
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_199082386
Verdiep je eens in de Aziatische markt knul
pi_199082387
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:29 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Ik zit niet op barca vs arsenal deel 6 te wachten. Weg spanning. Eerst leuk maar het gaat vervelen.

Ze kunnen ook niet degraderen.

Geld is in het voetbal belangrijk, maar dat dat ten koste moet gaan van alles? Nee.
Dit ja, juist de underdog positie van clubs maken voetbal leuk. Alsof el classico altijd garantie is voor een partij topvoetbal.

hopelijk pakken ze die clubs keihard aan, en als ze op hangende pootjes terugkomen de financial fairplay regels nog 10x strenger maken.
hardcoholic
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:32:19 #247
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199082389
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:31 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nou, daarom is niet iedereen (lees: niemand op wat mongolen na) voorstander van dit achterlijke gedoe.
Niet echt een goed argument waarom deze clubs dat niet mogen doen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 12:32:42 #248
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199082392
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:30 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ja
Bullshit. :R
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:32:46 #249
117098 Hathor
Effe niet
pi_199082394
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:31 schreef KingRoland het volgende:
Als je denkt dat wij in europa wat te zeggen hebben dan ben je echt mokerdebiel
Wacht maar tot straks alle fans zich tegen hun clubs keren.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199082396
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:32 schreef xzaz het volgende:

[..]

Niet echt een goed argument waarom deze clubs dat niet mogen doen.
Dan donder je toch op en ga je argumenten zoeken.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:33:20 #251
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199082402
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:32 schreef Ferdii het volgende:
financial fairplay
Dat zijn regels die een clubje heeft opgesteld. Het is geen wet.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:33:20 #252
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_199082403
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:32 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wacht maar tot straks alle fans zich tegen hun clubs keren.
Dat gaat ook even duren met die lockdowns

@Zipportal @Lenny_Leonard op naar cor?
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:33:26 #253
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_199082405
Ik zie dat er een nieuwe kloon van book-fan ofzo is opgedoken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:33:54 #254
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199082415
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:33 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik zie dat er een nieuwe kloon van book-fan ofzo is opgedoken.
Meh, ik zie gewoon geen argumenten alleen maar geblaat van 'het is slecht voor het voetbal'.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 12:34:09 #255
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199082418
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:32 schreef xzaz het volgende:

[..]

Niet echt een goed argument waarom deze clubs dat niet mogen doen.
Ze mogen het zeker doen, niemand die ze tegen houd. Dat er consequenties aan hangen, tjsa.
Dat is het goed recht van de UEFA/FIFA.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199082419
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:33 schreef xzaz het volgende:

[..]

Meh, ik zie gewoon geen argumenten alleen maar geblaat van 'het is slecht voor het voetbal'.
Waarvan akte.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:34:14 #257
117098 Hathor
Effe niet
pi_199082420
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:33 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Dat gaat ook even duren met die lockdowns

@:zipportal @:lenny_leonard op naar cor?
Gisteren stonden ze massaal voor de poort van Anfield Road, geen lockdown die dat tegen kan houden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:34:19 #258
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_199082422
Geen bevestigd gerucht, maar volgens Corriere Dello Sport zou Napoli gevraagd hebben om toe te mogen treden.

Schaamteloos :') Met hangende pootjes aankomen om te vragen of je met de grote jongens mee zou mogen doen ipv een standpunt tegen deze onzin in te nemen.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:34:25 #259
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199082424
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:28 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Lekker man.

Leipzig - Everton
Villarreal - West Ham

_O_
Bayern - Benfica
Sevilla - Ajax
PSG - AS Roma
Leicester City - Celtic

Prima potjes voor een kwartfinale CL.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:34:33 #260
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199082429
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:33 schreef xzaz het volgende:

[..]

Meh, ik zie gewoon geen argumenten alleen maar geblaat van 'het is slecht voor het voetbal'.
We horen anderzijds van jou geen argumenten waarom het 'goed is voor het voetbal'
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:34:34 #261
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199082430
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:34 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ze mogen het zeker doen, niemand die ze tegen houd. Dat er consequenties aan hangen, tjsa.
Dat is het goed recht van de UEFA/FIFA.
Ja prima toch, daarom zeg ik. Waarom is het een slecht idee? UEFA bezit het voetbal niet.
pi_199082432
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:33 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dat zijn regels die een clubje heeft opgesteld. Het is geen wet.
klopt, maar voetbal wordt niet beter/leuker door een sjeik die met miljarden strooit.

Wat mij betreft een drawing systeem invoeren, zoals in amerikaanse sporten :Y
hardcoholic
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:34:52 #263
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_199082435
Ik weet alleen dat als BVB in de super league komt dat het westfalenstadion(ja de echte naam) meteen de fik in gaat
pi_199082437
De halve wereld heeft het erover, niemand is voorstander, overal hoor je gedegen argumenten, hier, in dit topic, in de media, echt, werkelijk overal.

xzaz: ik kan geen argumenten vinden hoor, prima plan! Hou op zeg.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:35:17 #265
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199082439
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

We horen anderzijds van jou geen argumenten waarom het 'goed is voor het voetbal'
Omdat het twee manier van voetballen geeft. Twee organisaties die op een andere manier kijken naar de sport voetbal. Lijkt mij prima voor een sport zo groot als voetbal.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:35:17 #266
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199082440
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:33 schreef xzaz het volgende:

[..]

Meh, ik zie gewoon geen argumenten alleen maar geblaat van 'het is slecht voor het voetbal'.
moet je wat beter kijken ipv zelf onzin blèren
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:35:19 #267
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_199082441
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:34 schreef Hathor het volgende:

[..]

Gisteren stonden ze massaal voor de poort van Anfield Road, geen lockdown die dat tegen kan houden.
Ah ik bedoelde meer binnen het stadion met zn allen
pi_199082442
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:35 schreef Scrummie het volgende:
De halve wereld heeft het erover, niemand is voorstander, overal hoor je gedegen argumenten, hier, in dit topic, in de media, echt, werkelijk overal.

xzaz: ik kan geen argumenten vinden hoor, prima plan! Hou op zeg.
Maak je niet druk
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 12:35:23 #269
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199082443
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:33 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Dat gaat ook even duren met die lockdowns

@:zipportal @:lenny_leonard op naar cor?
Beter lezen. De fans van Liverpool hebben zich al laten horen in niet misverstande acties.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:35:52 #270
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199082450
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:35 schreef Scrummie het volgende:
De halve wereld heeft het erover, niemand is voorstander, overal hoor je gedegen argumenten, hier, in dit topic, in de media, echt, werkelijk overal.

xzaz: ik kan geen argumenten vinden hoor, prima plan! Hou op zeg.
Niemand is voorstander omdat iedereen elkaar napraat.
pi_199082456
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:35 schreef xzaz het volgende:

[..]

Niemand is voorstander omdat iedereen elkaar napraat.
Oh is dat het.

Nou, laten we dan maar snel beginnen met de Super League.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:36:24 #272
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199082460
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:34 schreef Ferdii het volgende:

[..]

klopt, maar voetbal wordt niet beter/leuker door een sjeik die met miljarden strooit.

Wat mij betreft een drawing systeem invoeren, zoals in amerikaanse sporten :Y
Dan had de UEFA daar al lang iets aan moetne doen of bv geen WK organiseren in een land waar dat normaal is.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:36:25 #273
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199082461
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:35 schreef xzaz het volgende:

[..]

Niemand is voorstander omdat iedereen elkaar napraat.
Iedereen is gek behalve jij.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 12:36:29 #274
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199082462
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:34 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ja prima toch, daarom zeg ik. Waarom is het een slecht idee? UEFA bezit het voetbal niet.
Wel op de huidige competities en EK's en WK's. :D
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:36:37 #275
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_199082465
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:35 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Beter lezen. De fans van Liverpool hebben zich al laten horen in niet misverstande acties.
Ik heb nog geen beschadigingen gezien. Ik bedoelde meer de echte aanpak. Iedere fanclub kan dat gaan doen wat de liverpool aanhang heeft gedaan.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:36:40 #276
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_199082467
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:33 schreef xzaz het volgende:

[..]

Meh, ik zie gewoon geen argumenten alleen maar geblaat van 'het is slecht voor het voetbal'.
Ja, want al het geld weghalen bij de clubs die daar hun begrotingen op hebben gebaseerd met als gevolg dat de voetbalpyramides in 40 landen ineenstort is inderdaad wel goed voor het voetbal.

Het gaat hier om een aantal clubs die hun management niet op orde hebben, en nu proberen met grote sommen geld dit te dichten. Dit alles terwijl ze zichzelf willen garanderen dat het geld de komende jaren nog steeds binnenkomt, ondanks dat de clubs niet presteren op het veld en achter de bureaus.

Daar mag je van alles van vinden, maar als het doorgaat zoals deze 12 clubs willen, is dat de dood voor voetbal zoals wij het kennen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:36:48 #277
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199082470
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:36 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Wel op de huidige competities en EK's en WK's. :D
ja dus?
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:36:56 #278
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199082471
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:31 schreef Tarado het volgende:

[..]

wie van die 12 ga je missen als naam, Real, Barca, Liverpool en ManU, die anderen toch niet
AC Milan en Inter.
Naar San Siro is toch wel erg imposant hoor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:37:17 #279
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_199082477
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:35 schreef Scrummie het volgende:
De halve wereld heeft het erover, niemand is voorstander, overal hoor je gedegen argumenten, hier, in dit topic, in de media, echt, werkelijk overal.

xzaz: ik kan geen argumenten vinden hoor, prima plan! Hou op zeg.
Het is xzaz, die doremifasol poster is nog nooit wat nuttigs uit gekomen.
pi_199082479
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

AC Milan en Inter.
Naar San Siro is toch wel erg imposant hoor.
Kan nog steeds hoor, leuke rondleiding gehad daar.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:37:33 #281
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199082484
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:34 schreef KingRoland het volgende:
Ik weet alleen dat als BVB in de super league komt dat het westfalenstadion(ja de echte naam) meteen de fik in gaat
Ah, de Kohlenpottderby spelen die de komende tijd sowieso toch niet meer.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:38:02 #282
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199082490
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

AC Milan en Inter.
Naar San Siro is toch wel erg imposant hoor.
met alle respect, ook geweest en mooi maar dat zijn nu niet clubs die de SL dragen
  Redactie Sport dinsdag 20 april 2021 @ 12:38:23 #283
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199082495
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:22 schreef xzaz het volgende:
Waarom is iedereen hier zo op tegen? Mij lijkt het een prima idee?
Een monopolist of kartelvorming lijkt jou ook een prima idee omdat het geld oplevert?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:38:24 #284
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199082496
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:36 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ja, want al het geld weghalen bij de clubs die daar hun begrotingen op hebben gebaseerd met als gevolg dat de voetbalpyramides in 40 landen ineenstort is inderdaad wel goed voor het voetbal.
'het' voetbal bestaat niet. het zijn bedrijven geen vrijwilligers.
quote:
Het gaat hier om een aantal clubs die hun management niet op orde hebben, en nu proberen met grote sommen geld dit te dichten. Dit alles terwijl ze zichzelf willen garanderen dat het geld de komende jaren nog steeds binnenkomt, ondanks dat de clubs niet presteren op het veld en achter de bureaus.
Prima toch? Laat ze dat lekker doen buiten de UEFA om en royeer ze.
quote:
Daar mag je van alles van vinden, maar als het doorgaat zoals deze 12 clubs willen, is dat de dood voor voetbal zoals wij het kennen.
Dat denk ik niet; het voetbal zal gewoon doorgaan alleen krijg je twee takken. Aan de kijker om te bepalen wat hij wil zien.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:38:31 #285
117098 Hathor
Effe niet
pi_199082500
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

AC Milan en Inter.
Naar San Siro is toch wel erg imposant hoor.
Vergane glorie, heden ten dage is Inter Europese subtop en Milan zelfs grauwe middelmaat.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 12:38:33 #286
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199082502
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:36 schreef xzaz het volgende:

[..]

ja dus?
Dus geen EK's/WK's meer voor de spelers die bij die clubs onder contract staan.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199082503
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Het probleem zit 'm denk ik meer in de jongere generaties die steeds meer opgroeien met voetbalgames die heel erg sterspeler en topclub gedreven zijn en minder daadwerkelijk voetbal kijken en minder de nationale competitie volgen.
Inderdaad. Dat je je zoontje moet uitleggen dat die skill stats van de spelers niet echt bestaan maar worden verzonnen door EA/Panini.

Echt gebeurd.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_199082506
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:37 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Het is xzaz, die doremifasol poster is nog nooit wat nuttigs uit gekomen.
ik heb hem nog nooit eerder gezien eigenlijk
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:38:56 #289
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199082508
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:34 schreef GotenSSJ het volgende:
Geen bevestigd gerucht, maar volgens Corriere Dello Sport zou Napoli gevraagd hebben om toe te mogen treden.

Schaamteloos :') Met hangende pootjes aankomen om te vragen of je met de grote jongens mee zou mogen doen ipv een standpunt tegen deze onzin in te nemen.
Dezelfde onbevestigde geruchten van gisteravond dat Man City en Chelsea een U-turn gaan maken en een 3de PL club er bij zoeken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:38:56 #290
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199082509
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Een monopolist of kartelvorming lijkt jou ook een prima idee omdat het geld oplevert?
gewoon niet er naar kijken.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:39:10 #291
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199082513
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:38 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dus geen EK's/WK's meer voor de spelers die bij die clubs onder contract staan.
Ja en wat is daar erg aan? Keuze van de speler.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:39:18 #292
117098 Hathor
Effe niet
pi_199082517
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ah, de Kohlenpottderby spelen die de komende tijd sowieso toch niet meer.
Hoeft niet, er is altijd nog de nationale beker.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:39:24 #293
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199082520
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:38 schreef Adames het volgende:

[..]

ik heb hem nog nooit eerder gezien eigenlijk
Wees blij :D
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:40:02 #294
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_199082528
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Een monopolist of kartelvorming lijkt jou ook een prima idee omdat het geld oplevert?
Ben benieuwd hoeveel mensen ervoor zouden zijn dat grote bedrijven 0 belasting zouden betalen. Daar valt het mee te vergelijken.
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:40:25 #295
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199082534
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:39 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hoeft niet, er is altijd nog de nationale beker.
Van alle clubs is Dortmund in ieder geval de club die nog het meest 'met de poten in de klei' staat.
We have always been at war with Eastasia.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 12:41:06 #296
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199082540
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:39 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ja en wat is daar erg aan? Keuze van de speler.
Zeker. Maar zeer jammer voor ons dat wij dan niet over de beste spelers kunnen beschikken die we hebben als land. Alleen maar omdat een club achter het grote geld aangaat en niet interesseert wat de gevolgen zijn.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199082541
Volgens mij is die hele Superleague een kaartenhuis. Er hoeft maar 1 club zich terug te trekken en de hele boel stort in
hardcoholic
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:41:14 #298
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199082543
Ik zie het al; allemaal bang voor vernieuwing. Ik zeg laat maar komen en laat de UEFA maar zien welk monster ze gemaakt hebben!
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:41:53 #299
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199082550
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:38 schreef Tarado het volgende:

[..]

met alle respect, ook geweest en mooi maar dat zijn nu niet clubs die de SL dragen
Met de huidige selecties zitten die al in november nergens meer voor te spelen in hun groepen. Beetje plek 7 t/m 10.
Ja, spek en bonen dus.
Terwijl ze dit seizoen voor de scudetto gingen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 12:41:54 #300
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199082551
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:41 schreef xzaz het volgende:
Ik zie het al; allemaal bang voor vernieuwing. Ik zeg laat maar komen en laat de UEFA maar zien welk monster ze gemaakt hebben!
?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 12:42:15 #301
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199082554
vol
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')