SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Super goed bezig!quote:Op dinsdag 20 april 2021 12:23 schreef Moonlight het volgende:
Toch weer 5 kilo kwijt dus 8 in totaal en dat in 5 weken! Nu aan Appelazijn
Dit, ik vind m'n eigen planning bijhouden al meerrrr dan voldoendequote:Op dinsdag 20 april 2021 10:52 schreef SQ het volgende:
Ben jij fulltime huisvrouw, SC?
Want echt no way dat ik de hele dag iedereen op zijn wenken ga bedienen, ik heb wel wat beters te doen![]()
Volgende keer wat meer eiwitten eten nadien? Ik weet niet wat je gedaan hebt of gegeten nadien, maar die mogen in een lijstje als dit best omhoog denk ikquote:Op dinsdag 20 april 2021 12:12 schreef VitaBella het volgende:
Ik heb dus nog steeds zieke spierpijn van zondag. Hoop echt dat het morgen weer beter is want dan staat de tweede sessie gepland.
Ljst:
O: 2 volkoren sneetjes met boterhamworst
L: Alpro met banaan en muesli
T: Snack a Jacks
D: Rijst met gehakt en sperziebonen
T: Moet ik nog even bedenken
Goeie tip! Maar ik meng al wel whey door mijn alpro heen. Misschien vandaag nog een eiwitrijk tussendoortje iddquote:Op dinsdag 20 april 2021 12:53 schreef Holyme het volgende:
[..]
Dit, ik vind m'n eigen planning bijhouden al meerrrr dan voldoende
[..]
Volgende keer wat meer eiwitten eten nadien? Ik weet niet wat je gedaan hebt of gegeten nadien, maar die mogen in een lijstje als dit best omhoog denk ik![]()
O muesli, lijn-/chiazaad, amandelmelk. Almond macchiato, bietensap
L maiswafels met een avocado en vegetarische plakjes met olijf en gedroogde tomaat, plak kaas
T ik denk the usual, en heb nog wat wortel die op moet, dus dat sowieso
D zo maar eens iets uit de vries halen denk ik, of een quiche. Banaan
B rondje lopen, ik gok met trappen
Goed bezig hoor! Maar waarom appelazijn? Das zo'n jaren 90 afslankfabel toch?quote:Op dinsdag 20 april 2021 12:23 schreef Moonlight het volgende:
Toch weer 5 kilo kwijt dus 8 in totaal en dat in 5 weken! Nu aan Appelazijn
Ja, op het moment wel. In November gestopt met werken om weer studie op te pakken, slechtste tijd ever want nu door corona, scholen dicht en wachten op een stempelquote:Op dinsdag 20 april 2021 10:52 schreef SQ het volgende:
Ben jij fulltime huisvrouw, SC?
Want echt no way dat ik de hele dag iedereen op zijn wenken ga bedienen, ik heb wel wat beters te doen![]()
Boert ook zo lekker opquote:Op dinsdag 20 april 2021 13:03 schreef SQ het volgende:
[..]
Goed bezig hoor! Maar waarom appelazijn? Das zo'n jaren 90 afslankfabel toch?
Ken het niet, maar ik kan het door het plaatje al bijna proeven geloof ikquote:
T blauwe bessen, geraspte wortel met een klodder mayo, paar paaseitjesquote:Op dinsdag 20 april 2021 12:53 schreef Holyme het volgende:
O muesli, lijn-/chiazaad, amandelmelk. Almond macchiato, bietensap
L maiswafels met een avocado en vegetarische plakjes met olijf en gedroogde tomaat, plak kaas
T ik denk the usual, en heb nog wat wortel die op moet, dus dat sowieso
D zo maar eens iets uit de vries halen denk ik, of een quiche. Banaan
B rondje lopen, ik gok met trappen
Haha klopt, maar mijn oom gaf het als tip. Dacht wel proberen waardquote:Op dinsdag 20 april 2021 13:03 schreef SQ het volgende:
[..]
Goed bezig hoor! Maar waarom appelazijn? Das zo'n jaren 90 afslankfabel toch?
Ik vind het niet verkeerd!quote:Op dinsdag 20 april 2021 16:15 schreef LuNaTiC het volgende:
ooh appelazijn
als je het lekker vindt: vooral nemen!
Als je het goor vindt: stop er dan alsjeblieft mee want voor afvallen heeft het geen enkel nut. Er zijn betere en lekkerdere methoden!
Probeer veel te bewegen en niet te snoepen. dat helpt bij mij echt.quote:Op dinsdag 20 april 2021 16:05 schreef SQ het volgende:
"ik wil afvallen maar het lukt me niet. Ik heb echt ALLES al geprobeerd: afslankpillen, sapdieet en brooddieet, maar niks werkt. Help!"
Oh god.quote:
quote:Op dinsdag 20 april 2021 16:53 schreef Moonlight het volgende:
Probeer veel te bewegen en niet te snoepen. dat helpt bij mij echt.
SQ wil niet luisterenquote:Op dinsdag 20 april 2021 16:53 schreef Moonlight het volgende:
[..]
Probeer veel te bewegen en niet te snoepen. dat helpt bij mij echt.
Goed geprobeerdquote:
Oh ja. Dat je ziek bent en ineens de vreteritis krijgt, en zin in dingen als van die vanillepudding uit bakjesquote:Op dinsdag 20 april 2021 16:56 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Oh god.![]()
Fwp, ziek, maar mijn maag mankeert niks. Veel hangen en vreetzin.
Funestquote:Op dinsdag 20 april 2021 16:56 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Oh god.![]()
Fwp, ziek, maar mijn maag mankeert niks. Veel hangen en vreetzin.
Dank, de gedachte aan hoe die pillen zouden smaken (goede omschrijving trouwens!) hielp wel.quote:Op dinsdag 20 april 2021 17:04 schreef Holyme het volgende:
[..]
Oh ja. Dat je ziek bent en ineens de vreteritis krijgt, en zin in dingen als van die vanillepudding uit bakjesBeterschap!
Ik ben net weer wakker.quote:Op dinsdag 20 april 2021 17:05 schreef SQ het volgende:
[..]
FunestKun je niet gewoon gaan slapen?
En beterschap
Goed punt, goed punt.quote:Op dinsdag 20 april 2021 17:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat houdt de gemiddelde labrador / britse korthaar ook nooit tegen
Beterschap!quote:Op dinsdag 20 april 2021 17:15 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Goed punt, goed punt.
Gelukkig krijg ik tussen nu en zeg drie kwartier te eten, dan kan ik daarna weer naar bed.
Mijn weegschaal deed weer normaal vanmorgen, ben gisteren toch op het verkeerde moment er op gestaptquote:Op woensdag 21 april 2021 07:38 schreef SQ het volgende:
Toch weer een pondje omhoog geschommeld gelukkig, I'm only human after all
Gelukkig maar! Had je m verplaatst?quote:Op woensdag 21 april 2021 07:44 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Mijn weegschaal deed weer normaal vanmorgen, ben gisteren toch op het verkeerde moment er op gestapt
Ik had hem een weekje naast de kast staan en heb hem gisterochtend weer op z'n normale plek gezet.quote:Op woensdag 21 april 2021 07:58 schreef SQ het volgende:
[..]
Gelukkig maar! Had je m verplaatst?
Als mijn weegschaal zoiets doet ga ik er altijd drie keer op staan, vaak trekt ie dan wel bij
Ja, van verplaatsen raken ze altijd overstuur helaas.quote:Op woensdag 21 april 2021 08:30 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik had hem een weekje naast de kast staan en heb hem gisterochtend weer op z'n normale plek gezet.
Was er flink beroerd van
Gelukkig lag het niet aan mij, ik wou al in hongerstaking gaanquote:Op woensdag 21 april 2021 08:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, van verplaatsen raken ze altijd overstuur helaas.
Klinkt heel naar, hopelijk voel je je gauw beter!quote:Op woensdag 21 april 2021 08:48 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Gelukkig lag het niet aan mij, ik wou al in hongerstaking gaan
Nu eerst terug naar bed, heb overal (fibromyalgie) pijn en ben misselijk, bleh.
Deze kwam nog uit de vriezert.quote:Op woensdag 21 april 2021 08:57 schreef VitaBella het volgende:
Lekker Rendang! Duurt alleen zo lang om te maken
Ik denk dat het vandaag zoiets wordt:
O: Broodjes ei
L: Tosti
T: eiwitreep
D: Aardappelschijfjes met een nofisch burger en rode bieten
T: Iets met huttekase, cracker ofzo.
Ooh dan!quote:
quote:Op woensdag 21 april 2021 11:34 schreef minilot het volgende:
@:Lonaa Ik wil ook best jouw D!Wat voor rendangrecept gebruik jij gewoonlijk?
Echt hè?quote:Op woensdag 21 april 2021 13:46 schreef Lonaa het volgende:
Vind wel beetje grappig, trouwens.
Lonaa: AWESOME LUXE LUNCH.
*stilte
Lonaa: Diepvriesprak
Iedereen: bohh diepvriesprak.
Body&fit perfection whey cookies&creamquote:Op woensdag 21 april 2021 12:37 schreef Holyme het volgende:
@:vlindertje89 en welk poeder is dat?![]()
@:Myraela hopelijk is je smaak vlot terug dan
Ja ik hou niet van zalmquote:Op woensdag 21 april 2021 13:46 schreef Lonaa het volgende:
Vind wel beetje grappig, trouwens.
Lonaa: AWESOME LUXE LUNCH.
*stilte
Lonaa: Diepvriesprak
Iedereen: bohh diepvriesprak.
Hier toevallig ook een werk pubquiz. Kreeg al een zakje wijn en borrelhapjes door de brievenbusquote:Op donderdag 22 april 2021 08:00 schreef Myraela het volgende:
L: Shake
T: Snackgroenten met hummus
T: Aardbeien
D: Positiva pizza met gegrilde groenten van de AH. Die zijn echt kei lekker.
Misschien vanavond weer een rondje wandelen. Ik heb aan het eind van de middag eerst een werkborrel/pubquiz. Maar sinds alles online is, is dat vaak al snel weer klaar.
Een zakje wijn?quote:Op donderdag 22 april 2021 09:41 schreef VitaBella het volgende:
Hier toevallig ook een werk pubquiz. Kreeg al een zakje wijn en borrelhapjes door de brievenbusben benieuwd, nog niet eerder gedaan.
Een verse? hopelijk wel met slagroom danquote:Op donderdag 22 april 2021 09:30 schreef Declan-Harp het volgende:
I broke my fast met een caramel ijskoffie van de HemaGuilty pleasure..
Jazeker!quote:Op donderdag 22 april 2021 10:06 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Een verse? hopelijk wel met slagroom dan![]()
Slagroom![]()
![]()
Ik drink veel water en thee. Af en toe slimpie (suikervrije ranja) en heel af en toe cola zero. Ik probeer ik in ieder geval als het even kan geen kcal te drinken.quote:Op donderdag 22 april 2021 10:13 schreef Declan-Harp het volgende:
Wát drinken jullie trouwens? Kom het weinig in lijstjes tegen.
Hier overdag sloten cafeïnevrije koffie en af en toe een slokje water. 's Avonds (verse gember) thee.
koffie, water, thee.quote:Op donderdag 22 april 2021 10:13 schreef Declan-Harp het volgende:
Hier overdag sloten cafeïnevrije koffie en af en toe een slokje water. 's Avonds (verse gember) thee.
Jij had nog wel suikerklontjes er in toch?quote:Op donderdag 22 april 2021 10:15 schreef SQ het volgende:
[..]
koffie, water, thee.
Maar ik post ook geen lijstjes.
Jup, in mijn koffie drink ik een beetje suiker. Maar dat levert op een dag misschien 60 extra kcal op.quote:Op donderdag 22 april 2021 10:15 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Jij had nog wel suikerklontjes er in toch?
Dat is verwaarloosbaarquote:Op donderdag 22 april 2021 10:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Jup, in mijn koffie drink ik een beetje suiker. Maar dat levert op een dag misschien 60 extra kcal op.
Bohhquote:Op donderdag 22 april 2021 10:18 schreef SQ het volgende:
Ja dat tikt snel aan hoor.
Mijn pa dronk altijd iets van 10 mokken oploskoffie verkeerd met elk 3 klontjes![]()
Da's gewoon 130 gram suiker en anderhalve liter melk. Per dag.
Ik drink zelf geen alcohol, maar daar schijnt dus heeeel veel kcal in te zitten, waar ligt dat aan?quote:Op donderdag 22 april 2021 10:20 schreef Lonaa het volgende:
Ik drink 's ochtends altijd 1 grote bak koffie met halfvolle koffiemelk. De rest van de dag drink ik Bar le duc Framboos.In de winter soms thee, maar ben meestal te lui om thee te zetten.
Tijdens het sporten gewoon water, na het sporten soms zo een blikje met vitaminemeuk a 21 kcal ofzo.
Als ik ooit iets anders drink dan bovenstaande, is het alcohol en dat post ik altijd.
Alcohol = suikers.quote:Op donderdag 22 april 2021 10:21 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik drink zelf geen alcohol, maar daar schijnt dus heeeel veel kcal in te zitten, waar ligt dat aan?
Nou ja, alcohol is beste brandstof hequote:Op donderdag 22 april 2021 10:21 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik drink zelf geen alcohol, maar daar schijnt dus heeeel veel kcal in te zitten, waar ligt dat aan?
Vloeibare boterhammen worden het ook wel genoemdquote:
Dát is het probleem inderdaadquote:Op donderdag 22 april 2021 10:24 schreef Lonaa het volgende:
Heeeeeeeel veel is wel overdreven. Het valt best mee per glas/blik/unit, probleem is vaak dat het niet blijft bij 1 glas/blik/unit.
Gewoon glas pils is 125 kcal ofzo. Maar ja, als je er daar dan 10 van drinkt...en wat bitterballen...
Ook dat is knap!quote:Op donderdag 22 april 2021 10:29 schreef Lonaa het volgende:
Hier juist andersom, mijn ouders drinken beide niet. Mijn moeder nooit, mijn vader 2x peer jaar 1 drankje ofzo. And then there is me.
De afgelopen jaren wel flink minder gaan drinken. Maar ja, niet meer bij een poppodium werken en toen kerona helpt daar natuurlijk prima bij.![]()
Wat ik wel steeds ietsje beter kan, is 'een paar' in plaats van '15'.
[ afbeelding ]
Herken ik wel. Ligt ook aan de setting though. Ik kan dat inderdaad niet in de horeca. Ik kan dat thuis best prima.quote:Op donderdag 22 april 2021 10:30 schreef SQ het volgende:
[..]
Ook dat is knap!
Eentje kan ik nog wel, twee ook. Maar alles tussen "2" en "15" lukt me nog niet.
Of die caramel van de ah die ik hier in de kast heb liggenquote:Op donderdag 22 april 2021 10:20 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Bohh![]()
Ik heb wel af en toe een pakje diabeteskoffie, die lekkere oploskoffie van NescaféZit ook stampvol suiker.
Ja die bedoel ik! Smaakjes-oploskoffiequote:Op donderdag 22 april 2021 11:15 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Of die caramel van de ah die ik hier in de kast heb liggen
Succes! Laat even weten hoe het wasquote:Op donderdag 22 april 2021 11:17 schreef LPFAN het volgende:
Vandaag van half 3 tot 5 bijeenkomst van de GLI. Ben benieuwd.
Oh man da's toch allemaal bochtquote:Op donderdag 22 april 2021 11:17 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ja die bedoel ik! Smaakjes-oploskoffieCaramel, amaretto, vanille, alleschhh
Normaal overdag alleen water (veel), zwarte koffie, koffie met een scheutje sojamelk en af en toe een glas cola zero. Als ik dan toch kcals drink dan vind ik dat het wel alcohol moet wezenquote:Op donderdag 22 april 2021 10:13 schreef Declan-Harp het volgende:
Hahahquote:Op donderdag 22 april 2021 11:17 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ja die bedoel ik! Smaakjes-oploskoffieCaramel, amaretto, vanille, alleschhh
Komt goed!quote:Op donderdag 22 april 2021 11:18 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Succes! Laat even weten hoe het was
Nee manquote:
Is zo'n air up nou wat? Krijg daar ineens reclames voor.quote:Op donderdag 22 april 2021 11:22 schreef LPFAN het volgende:
Ik ben trouwens helemaal niet van warm drinken, ik drink voornamelijk Helder van de Jumbo en ik heb een Air Up.
Lekkerrrquote:Op donderdag 22 april 2021 11:29 schreef Myraela het volgende:
Mijn zwak zijn chai lattes die goed zoet zijn.
Dank je!!quote:
Ik ben er heel happy mee. Het werkt echt!quote:Op donderdag 22 april 2021 11:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
Is zo'n air up nou wat? Krijg daar ineens reclames voor.
quote:
Aangevuld.quote:Op donderdag 22 april 2021 11:34 schreef Holyme het volgende:
[..]
O granola met chia-/lijnzaad, amandelmelk
L maiswafels met sandwichspread / vruchtenstroop, blauwe bessen
T noten, goji bessen, extra pure choco
D wortels, pasta met champignon en broccoli, mandarijnen, alpro met muesli
B wandelen, fietsen
Standaard dit. Geen suiker in koffie of thee.quote:Op donderdag 22 april 2021 10:15 schreef SQ het volgende:
koffie, water, thee.
Maar ik post ook geen lijstjes.
Oh die app gaat dus samen met de WiiFit het raam uit hèquote:Op vrijdag 23 april 2021 07:20 schreef Barreltje het volgende:
Ik voerde vandaag mn gewicht weer eens in in zo'n grafiekjes app..
"Verwachtte einddatum 26 oktober 2084"
Joh, dan heb je nog best een lang leven voor je.quote:Op vrijdag 23 april 2021 07:20 schreef Barreltje het volgende:
Hahahaquote:Op vrijdag 23 april 2021 07:20 schreef Barreltje het volgende:
Ja.. ik dacht ok, oh.. dan wordt ik iig 104 jaar oud...quote:Op vrijdag 23 april 2021 07:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Joh, dan heb je nog best een lang leven voor je.
Ik had gisteren pizza en toen enorm dorst dus ben benieuwd zo.quote:Op vrijdag 23 april 2021 07:44 schreef SQ het volgende:
Morning After Chinees: bijna een kilo plussen op een bordje nasi met tjaptjoy![]()
Sterkte, rip etcquote:Op vrijdag 23 april 2021 08:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik had gisteren pizza en toen enorm dorst dus ben benieuwd zo.
Het is vega en zo... Maar makreelquote:Op vrijdag 23 april 2021 14:35 schreef SQ het volgende:
Ik had bij de lunch gerookte makreel met rauwkost, echt zo lekker vind ik dat
Even beetje Chinees compensatie
Zoiets heb ik ook ooit gehad!quote:Op vrijdag 23 april 2021 07:20 schreef Barreltje het volgende:
Die cheesecake is lekker.quote:Op vrijdag 23 april 2021 16:00 schreef Isabeau het volgende:
Zoiets heb ik ook ooit gehad!geweldig vind ik dat
Ik heb 'gezonde cheesecake' gemaakt met kwark, whey en gelatine. Bodem met dadels, walnoten en havermout. Ben benieuwd, vanavond een puntje.
Ik heb er ook ontzettend veel zin in. Iemand hier had een hele tijd geleden een linkje geplaatst met allerlei gezondere versies van cheesecake met whey en dat had ik braaf opgeslagen, maar die link bestaat niet meerquote:Op vrijdag 23 april 2021 16:06 schreef Myraela het volgende:
Die cheesecake is lekker.Heb ik ook eens gemaakt. Het is raar, maar het is gewoon echt lekkerder als je iets als taart kunt eten.
Ik heb ook wel eens 3 kommen cruesli met vla of griekse yoghurt gehad. De kcal zijn....enormquote:Op vrijdag 23 april 2021 16:11 schreef Myraela het volgende:
Ik at net overigens een asociale grote bak met optimel vla en cruesli. Daarom moet ik dat soort dingen niet in huis hebben.Maar het was nog over, want ik had er trek in toen ik ziek was. En dan mag alles.
haha, ik had zo'n afstudeermaatje die rustig een pak cruesli weg kon vreten op een dagquote:Op vrijdag 23 april 2021 16:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens 3 kommen cruesli met vla of griekse yoghurt gehad. De kcal zijn....enorm
Volgens mij is wat ze een 'portie' noemen ook echt lachwekkend. Maar het is wel zo verdomde lekker.quote:Op vrijdag 23 april 2021 16:15 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb ook wel eens 3 kommen cruesli met vla of griekse yoghurt gehad. De kcal zijn....enorm
Heel veel 'portiegroottes' op verpakkingen zijn lachwekkendquote:Op vrijdag 23 april 2021 16:27 schreef Myraela het volgende:
Volgens mij is wat ze een 'portie' noemen ook echt lachwekkend. Maar het is wel zo verdomde lekker.
Goeie moppen dat ja.quote:Op vrijdag 23 april 2021 16:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heel veel 'portiegroottes' op verpakkingen zijn lachwekkend
[ afbeelding ]
Die had ik.quote:
Sorry, maar mensen die over Cruesli lezen en trek krijgen in muesli zijn raar. Muesli.quote:Op vrijdag 23 april 2021 16:44 schreef Holyme het volgende:
Ik weet spontaan waar ik mn lijstje mee aan ga vullenmuesli dus, nom.
Ja, de woorden lijken op elkaar, maar muesli valt in mijn hoofd in een heel andere categorie dan cruesliquote:Op vrijdag 23 april 2021 17:48 schreef Myraela het volgende:
Sorry, maar mensen die over Cruesli lezen en trek krijgen in muesli zijn raar. Muesli.
quote:
Dat is wel handigquote:Op vrijdag 23 april 2021 18:49 schreef SQ het volgende:
Hier in huis wil iedereen alleen de chocoladecruesli. Dat scheelt veel kcal, als ik die in huis heb eet ik zelf geen cruesli
roggebrood??quote:Op vrijdag 23 april 2021 18:55 schreef SQ het volgende:
Was dat hier een paar jaar geleden niet zo'n hype, die eiwitrijke kwarktaart van roggebrood?
Vezelrijke kwarktaart kan ik me iets van herinneren haha.. van iemand met een J. Jelmer? De recept bedenker dan, niet de posterquote:Op vrijdag 23 april 2021 18:55 schreef SQ het volgende:
Was dat hier een paar jaar geleden niet zo'n hype, die eiwitrijke kwarktaart van roggebrood?
Oh die gast!quote:Op vrijdag 23 april 2021 18:59 schreef vlindertje89 het volgende:
Vezelrijke kwarktaart kan ik me iets van herinneren haha.. van iemand met een J. Jelmer?
Het was deze, met "chocoholic-crunchy". Does that count?quote:Op vrijdag 23 april 2021 17:48 schreef Myraela het volgende:
[..]
Die had ik.
[..]
Sorry, maar mensen die over Cruesli lezen en trek krijgen in muesli zijn raar. Muesli.
Ha, m'n geheugen doet het nog vrij aardigquote:Op vrijdag 23 april 2021 19:03 schreef SQ het volgende:
https://jelmerdeboer.nl/vezelrijke-kwarktaart/
Ja, deze!
Jejj ik heb m'n vegabuddy terugquote:Op vrijdag 23 april 2021 19:09 schreef LPFAN het volgende:
Meeting van gister was erg interessant! Ik kon alleen weinig meedoen met de beweegoefeningen omdat bijna alles met de benen was en dat kan ik niet meer. Mijn benen zijn heel erg verzwakt. Gelukkig gaat de fysioterapeut oefeningen bedenken die ik kan gaan doen zittend. Fijn dat ze met me meedenken!![]()
Alleen ben ik een beetje in de war omdat er tegen mij altijd werd gezegd dat het beter is om dierlijke eiwitten te nemen en nu hoor ik dat dat juist slecht is voor de nieren. Wat logisch klinkt. Ze raden aan om zoveel mogelijk plantaardig te gaan eten. Nou eet ik eigelijk zo goed als vega al omdat ik steeds slechter tegen vlees kan.
Mijn hele levenstijl en eetpatroon gaat in ieder geval op de kop dat heb ik wel door. Maar goed dat is wel een goed iets.Heb me hier natuurlijk niks voor niks voor opgegeven haha.
Hahah ben nooit helemaal weggeweestquote:
Een klein beetje danquote:
Haha jaquote:
Volgende week zijn de nacho's in de aanbieding, kom je dan mee-eten?quote:
quote:Op vrijdag 23 april 2021 19:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh die gast!
Ik las dat @:Noek daar een mening over had deze week
Ja!quote:Op vrijdag 23 april 2021 19:50 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Volgende week zijn de nacho's in de aanbieding, kom je dan mee-eten?
Nee, nu lach ik je alleen maar uit omdat je ook eens zoveel geld betaalt voor muesli.quote:Op vrijdag 23 april 2021 19:08 schreef Holyme het volgende:
Het was deze, met "chocoholic-crunchy". Does that count?
https://nl.mymuesli.com/muesli/choco/cherry-stracciatella
Die knul is ook van alle markten thuis huh. Jack of all trades, master of none?quote:Op vrijdag 23 april 2021 19:50 schreef Noek het volgende:
Ja, die presenteert nu enkel dagelijks het corona nieuws, zonder gluten.
Je doet je best maarquote:Op vrijdag 23 april 2021 21:38 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee, nu lach ik je alleen maar uit omdat je ook eens zoveel geld betaalt voor muesli.De smaken erin klinken wel lekker, maar de muesli zelf, meh.
Misschien is er ergens een geheim waardoor sommige mensen/merken het wel lekker krijgen, maar ik vind het altijd een beetje een muffe hap.
Gebakken banaan erbijquote:Op vrijdag 23 april 2021 21:49 schreef SQ het volgende:
Ik at vanavond een klein hapje nasi wat over was van gisteren en ik voel mezelf opzwellen. Eigenlijk een beginnersfout he. Met 1 avond chinees kom je nog weg met 1 kilo vocht, als je 2 avonden Chinees doet ben je weer dik. True story.
Dit geldt voor een heleboel dingen. Één dag alles eten waar je zin in hebt gaat wel. Maar na twee dagen ben je echt een stuk zwaarder op de weegschaal.quote:Op vrijdag 23 april 2021 21:49 schreef SQ het volgende:
Ik at vanavond een klein hapje nasi wat over was van gisteren en ik voel mezelf opzwellen. Eigenlijk een beginnersfout he. Met 1 avond chinees kom je nog weg met 1 kilo vocht, als je 2 avonden Chinees doet ben je weer dik. True story.
Dat is ook ontzettend moeilijk om los te laten hoor. Heel begrijpelijk. Het heeft even tijd nodig om te herprogrammerenquote:Op zaterdag 24 april 2021 10:53 schreef Holyme het volgende:
Ik zit tijdens deze cyclus tot dusver lichtjes in de plus. Itt maandenlang (flink) in de min. Ben daar blij meeEn toch zit er, zo diep vanbinnen, een stemmetje dat bang is om flink aan te komen
Maar eens iets mee gaan doen. Helemaal omdat +0.4 echt niks is en morgen weer weg kan zijn, en ik eigenlijk nog wat meer bij wil komen.
Thanks SQ. Hoe lichter, hoe lager die grens ligt, lijkt wel. Ben lang stabiel geweest rond 72-73, en dan voelde 73 wat aan de hogere kant (kleren die net niet lekker zaten), maar zolang het niet richting 75-80 ging... En wou al die tijd graag íetsje eraf, richting 70-71, of alshetheelmisschienmogelijkwas, 69.quote:Op zaterdag 24 april 2021 11:05 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat is ook ontzettend moeilijk om los te laten hoor. Heel begrijpelijk. Het heeft even tijd nodig om te herprogrammeren
Ik gok vocht of zoquote:Op zaterdag 24 april 2021 16:17 schreef SQ het volgende:
Ineens 2 kilo, van de een op de andere dag? Nice!!
Ik had goedkope vlaai van de jumbo als lunch (verjaardag van mijn vader, uiteraard geen andere visiteen hij had het speciaal gehaald dus vooruit) en nu voel ik me een beetje misselijk
Ain't no such thing.quote:
Ik ben volgens mij nog nooit in Limburg geweest, dus heb geen vergelijkingsmateriaalquote:Op zaterdag 24 april 2021 18:32 schreef SQ het volgende:
[..]
Ain't no such thing.
Nou ja weet je, ik vreet t heus wel op uiteindelijk, maar als ik nou denk aanlekkerrr gebak
dan kies ik toch wel iets anders
Ongetwijfeld. Mijn smaakpapillen weten niet beter.quote:Op zaterdag 24 april 2021 18:34 schreef SQ het volgende:
Ik heb bij een bakker gewerkt als puber, dan raak je ook verwend denk ik.
Ik kan er als Limburger juist niet aan wennen als ik bij mijn niet Limburgse vrienden ben en ik krijg een stuk slagroomtaart of droge supermarkt vlaaiquote:Op zaterdag 24 april 2021 18:32 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik ben volgens mij nog nooit in Limburg geweest, dus heb geen vergelijkingsmateriaal
Hier komen nog aardbeien bij. Zag ze in de aanbieding en ja aardbeienquote:Door mijn twee weekse ongezonde eten tijd weer 1 kg erbij. Dus vanmorgen 70.5
O: kwark + mango
L: boterham met 2 eieren + rundercarpaccio
T: kwark
D: stoommaaltijd beef teriyaki
T: 3 maiswafels + eiwitreep
B: 1h wandelen
Die eiwitreep maar even extra. Had even mijn lijstje in MFP gegooid (doe ik zo af en toe) en kwam maar op 1400 kcal uit. Dus even wat extra want wil toch wel altijd minimaal rond de 1600 kcal eten.
+ pakje melba toastjes met hummus, 2 extra activa yoghurt en een banaan. Verveling-vreet-humeur. Maar ook 15.000 stappen. Dat is voor mij een goede dag. Dus ik vind het hele lijstje ook wel prima.quote:Op zaterdag 24 april 2021 12:37 schreef Myraela het volgende:
O: Roerei van twee eieren, spinazie en daarnaast nog een activa yoghurttje
L: Ciabattina met hummus en een hele gebakken courgette
T: Aardbeien
D: Ik heb twee ovenschotels van de AH: Eentje met een gevulde portobello met orzo en eentje zoete aardappel, biet en geitenkaas. Van beide eet ik de helft.
Hopen dat het hierbij blijft. Mijn humeur staat naar alles eten wat los en vast zit. Verveel me echt helemaal dood, dat helpt niet.
Wow... Ik heb te weinig verstand van kcalsquote:Op zaterdag 24 april 2021 18:36 schreef SQ het volgende:
Maar, ondanks de vlaai, boterkoek, lasagne bologneseen cornetto toe zit ik pas aan de 2100 kcal vandaag dus dat valt me geenszins tegen.
![]()
Kan ik zelfs nog dropjes kanen tijdens legomasters
Ja zeker omdat het de afgelopen dagen goed gaat. Veel zelf gekookt, minder zooi dus minder zout... Niet ontevredenquote:Op zaterdag 24 april 2021 16:41 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja vet zal het niet allemaal zijn, maar toch zeker wel een fijne opsteker
Ah zou leuk zijnquote:Op zaterdag 24 april 2021 16:47 schreef Isabeau het volgende:
Mijn afvallen gaat meestal ook met sprongen. Hele tijd stilstaan en dan een flush. Dat is wel vocht, maar dan vocht dat de plek van vet in vetcellen had ingenomen. Althans, zo luidde een theorie wat ik jaren geleden las over die plotse stappen afvallen. Dus mischien is het wel gewoon blijvend, CotS
De drank? Dat ene blikje bedoel je?quote:Op zondag 25 april 2021 11:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hm... Nog steeds die twee kilo kwijt, ondanks de drank gisteren
Ja, maar wel mierzoete Malibu Peer.quote:
Sowieso is 200kcal niet zoveel, of dat nou uit zo'n blikje komt of van iets gezonds.quote:Op zondag 25 april 2021 11:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja, maar wel mierzoete Malibu Peer.
Achniet teveel proberen elke ons te beredeneren. Gewicht is niet zo rechtlijnig
Och, voor mij is het zo'n beetje één zevende van het totaal waar ik dagelijks op mik dus dat klinkt mij dan weer als best een hoop in de oren voor iets dat je zo wegkloktquote:Op zondag 25 april 2021 11:55 schreef Myraela het volgende:
[..]
Sowieso is 200kcal niet zoveel, of dat nou uit zo'n blikje komt of van iets gezonds.
Tuurlijk, het is zooi. Maar om er nou bang van te worden dat je aankomt omdat je één keer zo'n blikje drinkt.quote:Op zondag 25 april 2021 12:01 schreef minilot het volgende:
Och, voor mij is het zo'n beetje één zevende van het totaal waar ik dagelijks op mik dus dat klinkt mij dan weer als best een hoop in de oren voor iets dat je zo wegklokt
Het gaat allemaal om portiegrootte uiteindelijkquote:Op zaterdag 24 april 2021 21:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wow... Ik heb te weinig verstand van kcalshopelijk heb je genoten en geniet je
Waarom nog strenger als je nu al een kilo per week afvalt, eigenlijk?quote:Op zondag 25 april 2021 11:43 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik weet niet precies hoe het allemaal werkt, maar denk altijd dat je uitbundig drinken en eten niet gelijk de dag erna ziet maar misschien in de loop van de week wel?geen idee.
Ik ben begonnen met nog iets strenger zijn ipv af en toe wegen en verpakkingsporties aanhouden, weeg ik nu echt alles af. Vind het heel fijn tot nu toe.
O 3 volkoren crackers 24gr met 30gr philadelphia light en 39gr kip, peijnenburg zero 29gr met 5gr botergoud en 36gr aardbei.
T aardbeien
L crackers met zaanlander, kip. augurk en roti sambal tomaat, misschien nog wat roerei
D zelfgemaakte groentesoep en panini
T halo top blueberry crumble
nog geen idee hoe ik de verhoudingen maak van de rest van het lijstje, ligt eraan waar ik het meest zin in heb.
Precies zo redeneer ik ook altijd! Heb je er een flinke klodder mayo bij gehad?quote:Op zondag 25 april 2021 18:18 schreef Pinuts het volgende:
Vandaag weer eens na een week behoorlijk clean gegeten te hebben weer eens een 'cheatmeal' met frietjes (al noem/benader ik het nooit als een cheatmeal). Heb nog wel getwijfeld of ik heel braaf de kcal beperkt ging houden met 1 kcal arme snack en ketchup of gewoon lekker waar ik zin in heb. Heb toch maar voor het laatste gekozen. Voor die 1x per maand dat ik friet afhaal kan ik beter lekker eten dan mwah en dan er over 2 weken weer zin in hebben.
O: kwark + mango
S: 75 min boksen
T: eiwitshake + 3 maiswafels
L: carpaccio + boterham met 2 eieren
T: kwark
D: friet met 2 snacks + wat aardbeien
Wat vond je van de kroketburger? Ik vond hem erg matig.quote:Op zondag 25 april 2021 19:42 schreef minilot het volgende:
Snackdag vandaag?Wij hadden bij nader inzien geen zin in de Surinaamse afhaal dus wat dingen uit de vriezer en koelkast getrokken voor een andere D:
- ovenpatatfrites met ketchup
- vegan kroketburgers met mosterd
- grote salade van allerlei restjes groenvoer
- als toetje wel die verse ananas
Dit, story of my lifequote:Op zondag 25 april 2021 20:25 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb overigens altijd het idee dat ik dagen stil kan staan ondanks heel keurig eten en bewegen, maar dat ik bij wijze van maar één frietje hoef te eten en er zit meteen een kilo bij. En dan duurt het ook rustig een week voor ik die weer heb weggewerkt..
Ik doe het ook niet met het doel meer af te vallen, maar ik wil weten wat ik precies in mijn mond stop.quote:Op zondag 25 april 2021 19:02 schreef SQ het volgende:
[..]
Waarom nog strenger als je nu al een kilo per week afvalt, eigenlijk?
Mweh, weinig bijzonders inderdaad. Ondanks heel veel trek!quote:Op zondag 25 april 2021 20:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat vond je van de kroketburger? Ik vond hem erg matig.
Nouja, het scheelt altijd dat ik fritessaus oprecht lekkerder vind dan mayoquote:Op zondag 25 april 2021 19:03 schreef SQ het volgende:
[..]
Precies zo redeneer ik ook altijd! Heb je er een flinke klodder mayo bij gehad?
Ik blief geen frietsausquote:Op zondag 25 april 2021 20:31 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Nouja, het scheelt altijd dat ik fritessaus oprecht lekkerder vind dan mayo
oeh dat lijkt me wel iets.quote:Op zondag 25 april 2021 20:33 schreef minilot het volgende:
Dit is trouwens wel serieus bazenspul voor op verse mango, ananas en vast nog veel meer
[ afbeelding ]
Ben jij wel eens op de weegschaal gaan staan voor en nadat je een glas water hebt gedronken?quote:Op zondag 25 april 2021 20:25 schreef vlindertje89 het volgende:
Ha, ik had ook frietdag.
Niet gepland, want had gister ook al wat meer gegeten dan de bedoeling was en vanmorgen kwam er 0.3kg bij, dus bedoeling was vandaag weer netjes en dat er dan morgen meteen weer af.
Maar ja, toen zat ik gezellig bij de buurvrouw in de tuin met haar kindjes terwijl dr man weg was, en nam hij frietjes mee op de terugweg naar en vroeg ze of ik ook wilde blijven eten. En daar had ik wel zin in
Dus morgen waarschijnlijk weer een kilo erbij.
Ik heb overigens altijd het idee dat ik dagen stil kan staan ondanks heel keurig eten en bewegen, maar dat ik bij wijze van maar één frietje hoef te eten en er zit meteen een kilo bij. En dan duurt het ook rustig een week voor ik die weer heb weggewerkt..
Ga het zien morgenochtend. Misschien doorbreekt het juist wel weer iets.
Jahoor, hoezo?quote:Op maandag 26 april 2021 10:49 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Ben jij wel eens op de weegschaal gaan staan voor en nadat je een glas water hebt gedronken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opzich best oke, maar voor 442 kcal per portie eet ik liever iets anders
O: kwark + aardbeien
T: 3 maiswafels
L: boterham met 2 eieren
T: kwark + eiwitreep
D: soep, kipfilet, aardappel, salade en chocolademousse
S: 75 min boksen
Oh de goedbedoelde familie strugglesquote:Op maandag 26 april 2021 17:13 schreef Pinuts het volgende:
Mijn moeder snapt het idee dat ik probeer gezond te leven echt niet. Iedere keer als ik kom eten haalt ze weer 'speciaal voor mij' luxe toetjes zoals chocolademousse of tiramisu. Lekker hoor, maar vind het toch zonde van de kcal als ik me bedenk wat voor andere lekkere dingen ik kan eten voor die kcal. Maar goed, omdat ze het dan speciaal voor mij haalt (ondanks dat ik al 100x heb gezegd dat het echt niet hoef en dat ik op mijn eten let) eet ik het toch maar.
Het is wel kut, maar misschien begrijpt ze het beter als je nee zegt en vervolgens ook gewoon afslaat.quote:Op maandag 26 april 2021 17:13 schreef Pinuts het volgende:
Mijn moeder snapt het idee dat ik probeer gezond te leven echt niet. Iedere keer als ik kom eten haalt ze weer 'speciaal voor mij' luxe toetjes zoals chocolademousse of tiramisu. Lekker hoor, maar vind het toch zonde van de kcal als ik me bedenk wat voor andere lekkere dingen ik kan eten voor die kcal. Maar goed, omdat ze het dan speciaal voor mij haalt (ondanks dat ik al 100x heb gezegd dat het echt niet hoef en dat ik op mijn eten let) eet ik het toch maar.
Weeg jij met 2 decimalen joh?quote:Op maandag 26 april 2021 18:09 schreef vlindertje89 het volgende:
Vervelend zeg @:Pinuts. Verder wat Myraela zegt.
Mijn friet schade viel me reuze mee. -0.05 (na gister +0.3 na wat groter dan gepland lijstje dag ervoor), al had dat ook te maken met een wat eerder toiletbezoek dan normaal waardoor die nu voor ipv na wegen kwam, maar om 6.45 (moest naar wc en was benieuwd haha) was ik nog maar +0.25 dus dat viel me ook al mee.
Lijst:
L: vier Wasa vezelrijk crackers met burrata en rauwe ham
S: 45min skeeleren
D: groot bord Skyr+Griekse yoghurt met een appel en frambozen
Geen puf om te koken, veel werk vandaag zodat ik morgen echt vrij ben als het goed is, dus vandaar gekke lijst. Morgen weer iets met groente en zo.
Denk je dan:quote:Op dinsdag 27 april 2021 09:52 schreef SQ het volgende:
Ik kreeg gisteren een milde vreetbui na een hele dag schilderen (muren, geen canvas), vandaag maar weer even binnen de lijntjes kleuren.
Saillant detail: ik keek my 600lb life!
Echt, koop oppo. Kan ik overigens iedereen hier aanraden.quote:Op dinsdag 27 april 2021 09:52 schreef SQ het volgende:
Ik kreeg gisteren een milde vreetbui na een hele dag schilderen (muren, geen canvas), vandaag maar weer even binnen de lijntjes kleuren.
Saillant detail: ik keek my 600lb life!
B. Altijd b..quote:Op dinsdag 27 april 2021 09:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Denk je dan:
a. "Och hemel, dat nóóit!"
b. "Het valt bij mij wel mee" *pakt nog een hand chips
Ik ben een a-persoonquote:
Echt he. Damn.quote:Op dinsdag 27 april 2021 10:09 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik word al misselijk als ik zie wat sommige deelnemers naar binnen werken.. in 1 sessie.. dan hoef ik al niks meer
Mijn weegschaal weegt met twee decimalen, ja. Dus dan neem ik dat getal braaf over. Maar ik weet ook heus wel dat de getallen meer precisie impliceren dan het daadwerkelijk zal hebbenquote:
Beide.quote:Op dinsdag 27 april 2021 09:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Denk je dan:
a. "Och hemel, dat nóóit!"
b. "Het valt bij mij wel mee" *pakt nog een hand chips
Ik vind dat echt heel viesquote:Op dinsdag 27 april 2021 09:58 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Echt, koop oppo. Kan ik overigens iedereen hier aanraden.
Het vult enorm en ik duw vreetbuien daar echt mee terug.
Ik heb altijd gezouten caramel.
Dat wordt natuurlijk ook wel geregisseerd. Elke aflevering verloopt grofweg hetzelfde:quote:Op dinsdag 27 april 2021 10:09 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik word al misselijk als ik zie wat sommige deelnemers naar binnen werken.. in 1 sessie.. dan hoef ik al niks meer
Jep... Stiekem best een saai programma. Alleen aapjes kijken is zo leukquote:Op dinsdag 27 april 2021 10:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat wordt natuurlijk ook wel geregisseerd. Elke aflevering verloopt grofweg hetzelfde:
Persoon staat op uit bed / stoel.
Persoon loopt naar de badkamer/veranda en wast zich of wordt afgespoten
Persoon kleedt zich aan, verzucht zeer hongerig te zijn en ploft op de bank / terug in bed
Familielid maakt / haalt zes borden eten. Persoon eet alles op.
- intermezzo -
Persoon heeft honger.
Familielid haalt / maakt zes borden eten. Persoon eet alles op.
Repeat.
Klopt jaquote:Op dinsdag 27 april 2021 10:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat wordt natuurlijk ook wel geregisseerd. Elke aflevering verloopt grofweg hetzelfde:
Persoon staat op uit bed / stoel.
Persoon loopt naar de badkamer/veranda en wast zich of wordt afgespoten
Persoon kleedt zich aan, verzucht zeer hongerig te zijn en ploft op de bank / terug in bed
Familielid maakt / haalt zes borden eten. Persoon eet alles op.
- intermezzo -
Persoon heeft honger.
Familielid haalt / maakt zes borden eten. Persoon eet alles op.
Repeat.
Echt?! ik vind het zo ontzettend lekker.quote:
NOG dikkerquote:Op dinsdag 27 april 2021 10:58 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Klopt jaEn dan ook nog die camera op zo´n hoek dat ze nog veel dikker lijken.
Ja als ze zitten te praten voor de camera. Die buik vol in beeld zeg maar.quote:Op dinsdag 27 april 2021 11:00 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
NOG dikkerkan dat?
Heb het nog nooit gekeken, wel previews gezienik vind het smerig & zielig.
Ja zo schuin van onderenquote:Op dinsdag 27 april 2021 10:58 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Klopt jaEn dan ook nog die camera op zo´n hoek dat ze nog veel dikker lijken.
Jah inderdaadquote:
Delhaize heeft de lemon (met stukjes schil enzoquote:Op dinsdag 27 april 2021 11:05 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik vind blueberry crumble ook nog wel gaan, maar minder dan de oppo.
Waar haal je de lemon? ah heeft m niet.
Ik zag ook melt bij de jumbo kaneel ijs![]()
Denk dat ik die ga halen als al mijn bakken oppo op zijn (was vorige week 1+1 dus de vriezer ligt nog vol)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |