Zoiets zal het zijn ja. Daarom is het van belang dat de Europese bonden de rug recht houden. De Argentijnen en Brazilianen zal het een worst wezen, maar relatief gaat dat ook maar om enkele spelers. Als de Europese bonden hun poot stijf houden dat heeft dat wel impact.quote:Op maandag 19 april 2021 18:17 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
Volgens mij mag je een individuele speler niet straffen, echter mag je clubs wel straffen door ze niet mee te laten doen aan een UEFA toernooi, net zoals een European Super League ook mag besluiten wie er aan hun toernooi mee doen.
De voetbalbonden kunnen zelf prima besluiten om de spelers niet op te roepen, het kan alleen niet vanuit FIFA verboden worden. Je hebt niet zoals bij schaatsen hele duidelijke individuele kwalificatieregels, dus dat is in het voordeel van de bonden.
Het ligt allemaal wat moeilijker, waarschijnlijk verwachten de break-away clubs dat landen zoals Argentinie gewoon Messi blijven oproepen, en dat de Europese landen uiteindelijk ook omdat ze ook willen winnnen.
Maar op korte termijn kan je, als de voetbalbonden eensgezind zijn, best flinke druk uitoefenen.
Denk dat dit relevant vooral voor uitsluiting van het WK is.quote:Op maandag 19 april 2021 18:18 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Aan deze uitspraak moest ik eerder vandaag ook aan denken. Maar is een sporter vergelijkbaar met een club?
Een speler kun je misschien niet uitsluiten van het spelen voor het nationale elftal, maar een club misschien wel uitsluiten van het spelen in een competitie.
Het gaat om misbruik van marktmacht. Dat mag niet zomaar.quote:Op maandag 19 april 2021 18:17 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
Volgens mij mag je een individuele speler niet straffen, echter mag je clubs wel straffen door ze niet mee te laten doen aan een UEFA toernooi, net zoals een European Super League ook mag besluiten wie er aan hun toernooi mee doen.
De voetbalbonden kunnen zelf prima besluiten om de spelers niet op te roepen, het kan alleen niet vanuit FIFA verboden worden. Je hebt niet zoals bij schaatsen hele duidelijke individuele kwalificatieregels, dus dat is in het voordeel van de bonden.
Het ligt allemaal wat moeilijker, waarschijnlijk verwachten de break-away clubs dat landen zoals Argentinie gewoon Messi blijven oproepen, en de Europese landen uiteindelijk ook omdat ze ook willen winnnen.
Maar op korte termijn kan je, als de voetbalbonden eensgezind zijn, best flinke druk uitoefenen.
je kunt de bondscoach ook niet verplichten die speler op te stellenquote:Op maandag 19 april 2021 18:18 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Aan deze uitspraak moest ik eerder vandaag ook aan denken. Maar is een sporter vergelijkbaar met een club?
Een speler kun je misschien niet uitsluiten van het spelen voor het nationale elftal, maar een club misschien wel uitsluiten van het spelen in een competitie.
dat lijkt me allemaal wat overdreven, kartelvorming is het sowieso nietquote:Op maandag 19 april 2021 18:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het gaat om misbruik van marktmacht. Dat mag niet zomaar.
Je mag niet je eigen machtspositie inzetten om anderen het toetreden onmogelijk te maken.
Daarentegen is kartelvorming ook verboden. Maar ik neem aan dat beide partijen fatsoenlijke juristen hebben...
Dat is gewoon basaal mededingingsrechtquote:
Oh? Wij creëren een gesloten competitie waar niemand tussen kan komen en gaan het geld vervolgens onderling verdelen...quote:kartelvorming is het sowieso niet
titel is niks meer waard lolquote:Op maandag 19 april 2021 18:28 schreef RipCity het volgende:
Gefeliciteerd PSG!
Op basis van dit CL seizoen ook terecht
ow ik geloof best dat het bestaat hoorquote:Op maandag 19 april 2021 18:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is gewoon basaal mededingingsrecht
waarom zou dat niet mogen?quote:[..]
Oh? Wij creëren een gesloten competitie waar niemand tussen kan komen en gaan het geld vervolgens onderling verdelen...
En dan voegt PSG zich na het WK ook gewoon bij dit groepje.quote:Op maandag 19 april 2021 18:28 schreef RipCity het volgende:
Gefeliciteerd PSG!
Op basis van dit CL seizoen ook terecht
Waarom? CL heeft veel historie en een goede subtopper kan hem winnen.quote:
ik bedoel van dit jaarquote:Op maandag 19 april 2021 18:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom? CL heeft veel historie en een goede subtopper kan hem winnen.
Natuurlijk. Als een speler eenmaal de SL bereikt heeft is hij binnen de rest van zijn leven.quote:Op maandag 19 april 2021 17:55 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Waar is de Super League zonder de voetbalpiramide? Waar halen ze hun spelers vandaan? Gaan spelers die stap maken, als ze weten dat ze niet meer terug kunnen?
Huh?! Geen idee. Ik post een twitter link? Blijkbaar mag dat niet?quote:
bedankt hansquote:Op maandag 19 april 2021 18:36 schreef maxi-mus het volgende:
Real Madrid, Chelsea en Manchester City zullen waarschijnlijk per direct uit de Champions League worden gezet vanwege hun betrokkenheid bij de oprichting van een afgescheiden Super League. "Dat verwacht ik voor vrijdag", zegt UEFA-bestuurslid en voorzitter van de Deense voetbalbond Jesper Möller tegenover de Deense omroep DR.
FOK! feliciteert Neymar en Mbappe en onze Bakker.
Bedankt Hansquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |