abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 april 2021 @ 18:08:27 #26
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_199073226
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:06 schreef Littlerabbit het volgende:
Ik zou de CL waarschijnlijk juist weer gaan kijken als de standaard voetbal Elite eruit stapt.
Hier ook, maar of er genoeg mensen die visie delen moet nog blijken.
  Redactie Sport maandag 19 april 2021 @ 18:09:35 #27
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199073237
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:03 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Ik probeer uit te vogelen waarom dit iedere keer verschijnt.

[ afbeelding ]
Dan moet je hhh38 deblokkeren.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199073248
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:09 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dan moet je hhh38 deblokkeren.
Ik heb niemand geblokkeerd, voor de zoveelste keer.
Het is koud, het is guur....
  maandag 19 april 2021 @ 18:10:33 #29
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_199073252
quote:
6s.gif Op maandag 19 april 2021 18:07 schreef KingRoland het volgende:
We leven in een #CancelCulture dus het zou me niet verbazen als de fans de SL daadwerkelijk cancellen
Als ze nou een hakenkruis als logo nemen moet dat wel lukken.
  maandag 19 april 2021 @ 18:11:23 #30
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199073265
quote:
83s.gif Op maandag 19 april 2021 18:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom zouden ze dat niet kunnen?
Dat is wat het Tuitert arrest zegt. Mark Tuitert heeft in 2017 een zaak gewonnen tegen de ISU, waarbij hij deelname aan ISU evenementen heeft afgedwongen.

Als zou blijken dat alle dreigementen van met name de UEFA niet waargemaakt kunnen worden, dan kan zo'n Superleague zomaar eens een feit worden. Lijkt mij overigens dodelijk saai, zo'n superleague op deze manier. En erg onevenwichtig met de helft van de deelnemers uit Engeland.

Persoonlijk denk ik dat Corona een grote rol speelt bij dit besluit. De grote clubs staat het water aan de lippen, ik denk dat het een noodsprong is om te proberen grootschalige faillissementen te voorkomen.
  maandag 19 april 2021 @ 18:11:28 #31
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_199073267
Mensen die users blokkeren zijn vaak mensen die een kleine piemel hebben.

@GGMM is het met mij eens.
  maandag 19 april 2021 @ 18:11:42 #32
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_199073270
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:10 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Ik heb niemand geblokkeerd, voor de zoveelste keer.
FOK!features, Bugs & Development

Ik zou het daar eens vragen.
  Redactie Sport maandag 19 april 2021 @ 18:13:27 #33
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199073294
Vanaf nu vinden wij Mark Tuitert allemaal een lul.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199073301
quote:
6s.gif Op maandag 19 april 2021 18:08 schreef KingRoland het volgende:

[..]

mention dan danny gek
Ons aller dannygod. Fok IS VAN ONS
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 18:17:00 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199073332
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:11 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Dat is wat het Tuitert arrest zegt. Mark Tuitert heeft in 2017 een zaak gewonnen tegen de ISU, waarbij hij deelname aan ISU evenementen heeft afgedwongen.

Als zou blijken dat alle dreigementen van met name de UEFA niet waargemaakt kunnen worden, dan kan zo'n Superleague zomaar eens een feit worden. Lijkt mij overigens dodelijk saai, zo'n superleague op deze manier. En erg onevenwichtig met de helft van de deelnemers uit Engeland.

Persoonlijk denk ik dat Corona een grote rol speelt bij dit besluit. De grote clubs staat het water aan de lippen, ik denk dat het een noodsprong is om te proberen grootschalige faillissementen te voorkomen.
ja ik zat al te zoeken naar de motivatie (geen idee wie Tuitert is _O- ) van de rechter maar ik kan het nog niet vinden

bij andere sporten is dit ook normaal volgens mij (ijshockey sowieso) maar misschien ligt het anders tussen teamsporten en individuele sporten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199073334
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:03 schreef mcmlxiv het volgende:
Normaal heb ik niet zoveel met voetbal, maar dit vind ik wel een heel aardige schermutseling.

Volgens mij is het Tuitert arrest van doorslaggevend belang of dit plan kans van slagen heeft. Als FIFA/UEFA inderdaad bij machte zijn om landen/clubs/spelers uit te sluiten van deelname aan andere type toernooien, dan gaat dit plan waarschijnlijk een snelle dood sterven. Als dat niet het geval is, dan lijkt mij dat dit de volgende ontwikkeling is in een toch al steeds minder interessant spelletje.

Toch grappig dat een Nederlandse schaatser wellicht de toekomst van het voetbal bepaald.
Volgens mij mag je een individuele speler niet straffen, echter mag je clubs wel straffen door ze niet mee te laten doen aan een UEFA toernooi, net zoals een European Super League ook mag besluiten wie er aan hun toernooi mee doen.

De voetbalbonden kunnen zelf prima besluiten om de spelers niet op te roepen, het kan alleen niet vanuit FIFA verboden worden. Je hebt niet zoals bij schaatsen hele duidelijke individuele kwalificatieregels, dus dat is in het voordeel van de bonden.

Het ligt allemaal wat moeilijker, waarschijnlijk verwachten de break-away clubs dat landen zoals Argentinie gewoon Messi blijven oproepen, en de Europese landen uiteindelijk ook omdat ze ook willen winnnen.

Maar op korte termijn kan je, als de voetbalbonden eensgezind zijn, best flinke druk uitoefenen.
pi_199073368
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:44 schreef hhh38 het volgende:
[ twitter ]
Aan deze uitspraak moest ik eerder vandaag ook aan denken. Maar is een sporter vergelijkbaar met een club?

Een speler kun je misschien niet uitsluiten van het spelen voor het nationale elftal, maar een club misschien wel uitsluiten van het spelen in een competitie.
pi_199073379
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:17 schreef Paganitzu het volgende:

[..]

Volgens mij mag je een individuele speler niet straffen, echter mag je clubs wel straffen door ze niet mee te laten doen aan een UEFA toernooi, net zoals een European Super League ook mag besluiten wie er aan hun toernooi mee doen.

De voetbalbonden kunnen zelf prima besluiten om de spelers niet op te roepen, het kan alleen niet vanuit FIFA verboden worden. Je hebt niet zoals bij schaatsen hele duidelijke individuele kwalificatieregels, dus dat is in het voordeel van de bonden.

Het ligt allemaal wat moeilijker, waarschijnlijk verwachten de break-away clubs dat landen zoals Argentinie gewoon Messi blijven oproepen, en dat de Europese landen uiteindelijk ook omdat ze ook willen winnnen.

Maar op korte termijn kan je, als de voetbalbonden eensgezind zijn, best flinke druk uitoefenen.
Ik bedacht me nog; ik begrijp dat de UEFA een land niet kan verbieden een speler op te roepen, maar hoe zit het met het uitkomen op een eindtoernooi? Organisator is UEFA, kunnen ze dan niet stellen; jullie (de betreffende spelers, dus niet de hele selectie) mogen niet spelen op ons toernooi?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2021 18:20:00 ]
pi_199073394
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:03 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Ik probeer uit te vogelen waarom dit iedere keer verschijnt.

[ afbeelding ]
is het weer tijd voor je medicijnen?
pi_199073406
quote:
83s.gif Op maandag 19 april 2021 18:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja ik zat al te zoeken naar de motivatie (geen idee wie Tuitert is _O- ) van de rechter maar ik kan het nog niet vinden

bij andere sporten is dit ook normaal volgens mij (ijshockey sowieso) maar misschien ligt het anders tussen teamsporten en individuele sporten
Tuitert is een schaatser die verschillende medailles heeft gewonnen bij de OS als ik het goed heb
pi_199073418
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:17 schreef Paganitzu het volgende:

[..]

Volgens mij mag je een individuele speler niet straffen, echter mag je clubs wel straffen door ze niet mee te laten doen aan een UEFA toernooi, net zoals een European Super League ook mag besluiten wie er aan hun toernooi mee doen.

De voetbalbonden kunnen zelf prima besluiten om de spelers niet op te roepen, het kan alleen niet vanuit FIFA verboden worden. Je hebt niet zoals bij schaatsen hele duidelijke individuele kwalificatieregels, dus dat is in het voordeel van de bonden.

Het ligt allemaal wat moeilijker, waarschijnlijk verwachten de break-away clubs dat landen zoals Argentinie gewoon Messi blijven oproepen, en dat de Europese landen uiteindelijk ook omdat ze ook willen winnnen.

Maar op korte termijn kan je, als de voetbalbonden eensgezind zijn, best flinke druk uitoefenen.
Zoiets zal het zijn ja. Daarom is het van belang dat de Europese bonden de rug recht houden. De Argentijnen en Brazilianen zal het een worst wezen, maar relatief gaat dat ook maar om enkele spelers. Als de Europese bonden hun poot stijf houden dat heeft dat wel impact.

En wat nog meer impact gaat hebben is het bannen uit de nationale competities. Denk dat ze (zeker in Engeland) onderschatten hoeveel invloed, aandacht en geld dat oplevert. Je hebt je nationale competities, bekertoernooi en dan nog eens een CL of EL. Straks alleen als club de SL. En 4x per seizoen een Spurs Arsenal boeit dan ook niemand meer, het bijzondere is weg en publiek vind het saai. Nu speelt een Real eens in de paar seizoen tegen een Juventus of City in de CL, soms zelfs 10 jaar niet. Straks is het elk jaar meerdere keren. Hoe bijzonder is dat?
pi_199073425
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:18 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Aan deze uitspraak moest ik eerder vandaag ook aan denken. Maar is een sporter vergelijkbaar met een club?

Een speler kun je misschien niet uitsluiten van het spelen voor het nationale elftal, maar een club misschien wel uitsluiten van het spelen in een competitie.
Denk dat dit relevant vooral voor uitsluiting van het WK is.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 19 april 2021 @ 18:25:30 #43
408813 crew  trein2000
pi_199073452
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:17 schreef Paganitzu het volgende:

[..]

Volgens mij mag je een individuele speler niet straffen, echter mag je clubs wel straffen door ze niet mee te laten doen aan een UEFA toernooi, net zoals een European Super League ook mag besluiten wie er aan hun toernooi mee doen.

De voetbalbonden kunnen zelf prima besluiten om de spelers niet op te roepen, het kan alleen niet vanuit FIFA verboden worden. Je hebt niet zoals bij schaatsen hele duidelijke individuele kwalificatieregels, dus dat is in het voordeel van de bonden.

Het ligt allemaal wat moeilijker, waarschijnlijk verwachten de break-away clubs dat landen zoals Argentinie gewoon Messi blijven oproepen, en de Europese landen uiteindelijk ook omdat ze ook willen winnnen.

Maar op korte termijn kan je, als de voetbalbonden eensgezind zijn, best flinke druk uitoefenen.
Het gaat om misbruik van marktmacht. Dat mag niet zomaar.

Je mag niet je eigen machtspositie inzetten om anderen het toetreden onmogelijk te maken.

Daarentegen is kartelvorming ook verboden. Maar ik neem aan dat beide partijen fatsoenlijke juristen hebben...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 18:25:46 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199073456
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:18 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Aan deze uitspraak moest ik eerder vandaag ook aan denken. Maar is een sporter vergelijkbaar met een club?

Een speler kun je misschien niet uitsluiten van het spelen voor het nationale elftal, maar een club misschien wel uitsluiten van het spelen in een competitie.
je kunt de bondscoach ook niet verplichten die speler op te stellen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 19 april 2021 @ 18:26:02 #45
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199073459
twitter
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 18:27:30 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199073480
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het gaat om misbruik van marktmacht. Dat mag niet zomaar.

Je mag niet je eigen machtspositie inzetten om anderen het toetreden onmogelijk te maken.

Daarentegen is kartelvorming ook verboden. Maar ik neem aan dat beide partijen fatsoenlijke juristen hebben...
dat lijkt me allemaal wat overdreven, kartelvorming is het sowieso niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199073485
Gefeliciteerd PSG!

Op basis van dit CL seizoen ook terecht :)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 19 april 2021 @ 18:28:46 #48
408813 crew  trein2000
pi_199073492
quote:
83s.gif Op maandag 19 april 2021 18:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat lijkt me allemaal wat overdreven,
Dat is gewoon basaal mededingingsrecht
quote:
kartelvorming is het sowieso niet
Oh? Wij creëren een gesloten competitie waar niemand tussen kan komen en gaan het geld vervolgens onderling verdelen...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 19 april 2021 @ 18:29:34 #49
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_199073500
Wat een drama op DRAMAANDAG
  maandag 19 april 2021 @ 18:29:59 #50
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_199073506
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:28 schreef RipCity het volgende:
Gefeliciteerd PSG!

Op basis van dit CL seizoen ook terecht :)
titel is niks meer waard lol
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')