Tape werkt goed maar met borsthaar kan dat pijnlijk zijn. Vaseline kan ook helpen maar dan krijg je wel lelijke vlekken in je shirt.....Strakke shirts aa doen werkt al goed hier. Ik heb er hier alleen last van als ik geen strak onder shirt aan heb met een strak shirt geen last. Als ik een gewoon hardloop shirt aan trek valt het eigenlijk wel mee tenzij die zeik nat wordt van de regen of zweet. Vorige week in mijn duurloop ondervondenquote:Op vrijdag 21 mei 2021 21:11 schreef minilot het volgende:
Mijn (mannelijke) lief die wat later is begonnen met leren hardlopen is inmiddels aangeland bij de tien kilometer en begint toch wel wat last te krijgen van scheurende tepels in z'n hardloopshirtje.. Hij plakt er nu voorafgaand aan het rennen pleisters op en dan helpt wel aardig, maar was even nieuwsgierig hoe de andere mannen hier het schuren van tepels tegengaan. Als sportbh-dragende chick heb ik daar zelf natuurlijk geen ervaring mee
Mental image van tepels met dikke eeltkorst.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 10:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Krijg je na bepaalde tijd eigenlijk ook een soort eelt op je tepels?
Wel korstjes, maar geen eelt daarna geloof ik. Ik heb er sporadisch last van, waardoor ik geen motivatie heb om te tapen. Bepaalde stoffen, een langere duurloop, temperatuur zijn bij mij een beetje de triggers.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 10:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Als ik precies dat doe en niet meer meet en mezelf niks verbied, kom ik aan. Dus ik moet wel tracken en bijhouden. Ieder lichaam is anders.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 15:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Nu luister ik naar mijn lichaam, eet ik wanneer ik honger heb, zoveel mogelijk groente en fruit en mezelf niets verbieden. Daar haal ik over de hele linie (mentaal, fysiek, sportief) betere resultaten mee op de lange termijn, keep it simple en je eigen verstand gebruiken.
Maar kun je dat (mentaal) je hele leven volhouden om te tracken en bij te houden?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 11:44 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Als ik precies dat doe en niet meer meet en mezelf niks verbied, kom ik aan. Dus ik moet wel tracken en bijhouden. Ieder lichaam is anders.
Check, m'n hoofd snapt m'n lichaam lang niet goed genoeg om op zo'n manier te eten. Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe ik mezelf dat kan aanleren, ik vermoed een lang en traag proces.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 11:44 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Als ik precies dat doe en niet meer meet en mezelf niks verbied, kom ik aan. Dus ik moet wel tracken en bijhouden. Ieder lichaam is anders.
Prijs voor de beste/𝕝𝕖𝕦𝕜𝕤𝕥𝕖 vraag van de dag !quote:Op dinsdag 25 mei 2021 10:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik track nu wel standaard, vooral om te checken of ik nog wat moet bij-eten, met name aan eiwit. Feestdagen dan track ik niets. En ik heb ook geen probleem gewoon een pizza te eten ofzo. Het is voor mij meer bewustwording van hoeveel ik eet.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 11:44 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Lekker bezig man! En de SIngelloop is leuk. Was mijn laatste wedstrijdje voor deze hele corona-shitstorm.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 18:55 schreef Fargo het volgende:
Ook maar eens melden hier. Heb vroeger veel hardgelopen, maar was veel en veel te zwaar. Tot het moment dat ik na het sporten (rennen/voetbal) dagenlang moest herstellen van pijnlijke knieën en enkels. Dus besloten wat te doen aan het overgewicht en met 47 kilo minder gaat het hardlopen me gelukkig weer beter af.
Heb ook veel mensen om me heen die altijd renden, dus dat was wel een extra drijfveer. Wilde altijd met mijn beste vriend ooit een 10k uitlopen, al was dat vroeger geen optie. Hikte ik ook echt aan tegen die afstand. Nu hebben we ons samen ingeschreven voor de 10k Singelloop in Breda in oktober.
Nog altijd heb ik nooit 10k in één trainingssessie gelopen. Voorheen liep ik rondjes van 6,5 kilometer (48 minuten), de laatste weken getraind op 7,5 kilometer en afgelopen zondagochtend kwam ik uit op 8,5 kilometer in 52 minuten en 16 seconden.
Dus het doel is inmiddels duidelijk. Die 10k onder het uur lopen. Iets wat ik nooit voor mogelijk had geacht. Desondanks ben ik blij dat ik inmiddels niet meer bang ben voor de afstand, maar me meer kan focussen op de snelheid. Het plezier is ook weer terug, en dat is me heel veel meer waard. Wellicht komend weekend voor het eerst eens echt de 10k lopen. Eens kijken hoe het voelt.
Vriendin is ook blij. Al kan ik die nog niet bijhouden. Vaste halve marathon loopster en gaat dit jaar nog voor haar eerste marathon.
Lekker man! Goed bezig wat dat gewicht betreft en het opkrikken van je hardloop conditie.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 18:55 schreef Fargo het volgende:
Ook maar eens melden hier. Heb vroeger veel hardgelopen, maar was veel en veel te zwaar. Tot het moment dat ik na het sporten (rennen/voetbal) dagenlang moest herstellen van pijnlijke knieën en enkels. Dus besloten wat te doen aan het overgewicht en met 47 kilo minder gaat het hardlopen me gelukkig weer beter af.
Heb ook veel mensen om me heen die altijd renden, dus dat was wel een extra drijfveer. Wilde altijd met mijn beste vriend ooit een 10k uitlopen, al was dat vroeger geen optie. Hikte ik ook echt aan tegen die afstand. Nu hebben we ons samen ingeschreven voor de 10k Singelloop in Breda in oktober.
Nog altijd heb ik nooit 10k in één trainingssessie gelopen. Voorheen liep ik rondjes van 6,5 kilometer (48 minuten), de laatste weken getraind op 7,5 kilometer en afgelopen zondagochtend kwam ik uit op 8,5 kilometer in 52 minuten en 16 seconden.
Dus het doel is inmiddels duidelijk. Die 10k onder het uur lopen. Iets wat ik nooit voor mogelijk had geacht. Desondanks ben ik blij dat ik inmiddels niet meer bang ben voor de afstand, maar me meer kan focussen op de snelheid. Het plezier is ook weer terug, en dat is me heel veel meer waard. Wellicht komend weekend voor het eerst eens echt de 10k lopen. Eens kijken hoe het voelt.
Vriendin is ook blij. Al kan ik die nog niet bijhouden. Vaste halve marathon loopster en gaat dit jaar nog voor haar eerste marathon.
Ja, die van mij ook. Ik haalde wel een PR!quote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:06 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Lekker bezig man! En de SIngelloop is leuk. Was mijn laatste wedstrijdje voor deze hele corona-shitstorm.
Dat klinkt wel spannend… barkley of marathon des sables achtig. Of zo’n ultra trail in Zwitserland met 8000 hoogtemeters oid.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 13:31 schreef YUR het volgende:
Volgens mij hebben sommige hardlopers hun weer-app al een poosje niet geF5t, want ik zie ze gewoon nog voorbij komen in complete winteroutfit![]()
On another note..
Ik heb voor mezelf een schema opgesteld dat tot iets heel moois moet gaan leiden. Dat mooie is pas volgend jaar juni, maar het moeilijkst van deze onderneming vindt plaats in november. Dan is de inschrijving en er zijn slechts 265 plaatsen beschikbaar
Dus mijn schema loopt alvast tot ongeveer dan
Lol, jij denkt meteen heel heel grootquote:Op vrijdag 28 mei 2021 18:56 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat klinkt wel spannend… barkley of marathon des sables achtig. Of zo’n ultra trail in Zwitserland met 8000 hoogtemeters oid.
Ik vond het trouwens in mijn korte kleding ook al aardig warm vandaag. Weer een beetje wennen aan de warmte.
Nu maar eens kijken of er wat georganiseerd wordt.quote:
Kleinschalig vast wel en anders sowieso in september weer.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 08:10 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Nu maar eens kijken of er wat georganiseerd wordt.
Haha, ja, voor anderen wel. Voor mij is de grens een beetje een trail van ongeveer 20km ofzo op dit moment. Morgen staat er 19km door duinen en over strand op het programma- veel verder ga ik voorlopig niet hoor.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 07:52 schreef YUR het volgende:
[..]
Lol, jij denkt meteen heel heel groot![]()
Het is ietsje kleiner dan dat...de West Highland Way Ultra Trail. Heb de helft ervan al eens gelopen in een race, nu het hele ding eens proberen.
En uiteindelijk moet alles gaan leiden tot mijn nummer 1 bucketlist race...de Cape Wrath Ultra
Haha ja. Ik liep gisterochtend rond 8:00 in kort-kort, kwam een andere loper me tegemoet in lange broek en JAS.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 13:31 schreef YUR het volgende:
Volgens mij hebben sommige hardlopers hun weer-app al een poosje niet geF5t, want ik zie ze gewoon nog voorbij komen in complete winteroutfit![]()
On another note..
Ik heb voor mezelf een schema opgesteld dat tot iets heel moois moet gaan leiden. Dat mooie is pas volgend jaar juni, maar het moeilijkst van deze onderneming vindt plaats in november. Dan is de inschrijving en er zijn slechts 265 plaatsen beschikbaar
Dus mijn schema loopt alvast tot ongeveer dan
Waar maak je dat uit op? Ik werd nog niet heel hoopvol van de persconferentie gisteren...quote:
Je zou zeggen van wel als kermissen en festivals dan ook weer mogen.quote:
https://www.rijksoverheid(...)i-in-eenvoudige-taalquote:Volgende stappen in openingsplan: Stap 4 en stap 5
Het openingsplan is aangepast. Stap 4 en stap 5 gaan samen in 1 grote stap.
Dan mogen kermissen en festivals weer. En discotheken en nachtclubs kunnen open.
Die stap gaat misschien op 30 juni in.
Dat kan als er minder mensen in het ziekenhuis liggen.
Het kabinet beslist op 22 juni of dit kan.
Een paar rijen mensen in de buitenlucht is altijd nog veel minder samenpakking van aerosolen dan een discotheekquote:Op zaterdag 29 mei 2021 11:40 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Je zou zeggen van wel als kermissen en festivals dan ook weer mogen.
[..]
https://www.rijksoverheid(...)i-in-eenvoudige-taal
Maak me alleen nog zorgen of Rotterdam wel door gaat met al dat publiek.
Tegen die tijd zijn ze al bezig met het vaccineren van pubers en kinderen. Ik denk dat het gewoon doorgaat vanaf september ongeveer. Vermoed dat eind Juli/begin augustus de meeste maatregelen zo niet alle zullen verdwijnen.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 11:56 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Een paar rijen mensen in de buitenlucht is altijd nog veel minder samenpakking van aerosolen dan een discotheek
Als dit najaar niet kan dan kun je nooit meer dat soort evenementen houden. De vaccinatiegraad is immers dan al lang en breed gehaald.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 11:40 schreef MichaelScott het volgende:
Maak me alleen nog zorgen of Rotterdam wel door gaat met al dat publiek.
Aangezien het qua timing goed aansluit bij het garantiefonds voor evenementen gok ik dat er nu ineens heel veel georganiseerd zal gaan wordenquote:Op zaterdag 29 mei 2021 08:10 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Nu maar eens kijken of er wat georganiseerd wordt.
Wat is die graad eigenlijk? En wordt dat ook gehaald als de vaccinatiebereidheid blijft steken op de verwachte 70%?quote:Op zaterdag 29 mei 2021 12:55 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Als dit najaar niet kan dan kun je nooit meer dat soort evenementen houden. De vaccinatiegraad is immers dan al lang en breed gehaald.
Ik dacht dat die ook rond de 70% zat. Tel daar bij op dat een hoop nog wel overstag gaan als ze met het vaccinatiepaspoort te maken krijgen en dat ik ook nog wel zie gebeuren dat de kinderen van 12-18 gevaccineerd gaan worden.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 21:09 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat is die graad eigenlijk? En wordt dat ook gehaald als de vaccinatiebereidheid blijft steken op de verwachte 70%?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is rond de 85% bij volwassenen. Ik verwacht vanaf Juli ook 12-18 jarigen die gevaccineerd gaan worden. Komen we toch dicht tegen de 80% aan zo tegen september.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 22:17 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Ik dacht dat die ook rond de 70% zat. Tel daar bij op dat een hoop nog wel overstag gaan als ze met het vaccinatiepaspoort te maken krijgen en dat ik ook nog wel zie gebeuren dat de kinderen van 12-18 gevaccineerd gaan worden.
Dat laatste is natuurlijk niet op korte termijn te beoordelen, en al helemaal niet door die wappies die nu zo anti zijn (en nauwelijks weten waar ze over praten).quote:Op zaterdag 29 mei 2021 22:33 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Hij is rond de 85% bij volwassenen. Ik verwacht vanaf Juli ook 12-18 jarigen die gevaccineerd gaan worden. Komen we toch dicht tegen de 80% aan zo tegen september.
Denk dat uiteindelijk ook nog wat meer mensen toch nog overstag gaan en zich wat later toch laten vaccineren. Want ze willen straks toch all inclusive vreten in Turkije tenslotte.
Hoe hoog de graad moet zijn voor groepsimmuniteit is afhankelijk van de r0 van het virus , hoe hoger ( besmettelijker) hoe hoger de vaccinatiegraad moet zijn om het virus echt uit te laten doven. Tot die tijd zal het rondgaan, wel in lagere getallen. Maar er zullen vanzelf antivaxers erg ziek worden en hun vriendjes argumenten geven om misschien toch te vaccineren. Zeker als straks duidelijk blijkt dat de vaccins veilig zijn.
Mooi! Dat er nog maar veel mogen volgen.quote:Op maandag 31 mei 2021 08:16 schreef mosselmossel het volgende:
Kustmarathon krijgt nu al toestemming voor editie in oktober zonder beperkingen.
https://www.omroepzeeland(...)e-zonder-beperkingen
quote:Op zaterdag 29 mei 2021 22:20 schreef NightDancert het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)et-olympische-limiet
Ik heb ooit een Olympiër verslagen
Ik ook! Zij was 50 destijds. Maar wel een olympische marathonloopster (Nadja Weijenberg)..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Oh, die heb ik ook al eens verslagen ja. Nooit geweten dat zij ook op de Olympische spelen gelopen heeft.quote:Op maandag 31 mei 2021 09:54 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik ook! Zij was 50 destijds. Maar wel een olympische marathonloopster (Nadja Weijenberg)..
Niet volledig. Maar ik denk dat uiteindelijk alleen de harde kern overblijft. De meelopers zien toch wat mensen ernstig ziek worden en zien ook dat mensen zonder issues gevaccineerd raken. Die gaan dan uiteindelijk gewoon om.quote:Op maandag 31 mei 2021 09:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk niet op korte termijn te beoordelen, en al helemaal niet door die wappies die nu zo anti zijn (en nauwelijks weten waar ze over praten).
Nice. Ik mik op de Rottemerenloop begin oktober voor een HM.quote:Op maandag 31 mei 2021 08:16 schreef mosselmossel het volgende:
Kustmarathon krijgt nu al toestemming voor editie in oktober zonder beperkingen.
https://www.omroepzeeland(...)e-zonder-beperkingen
https://www.decathlon.nl/(...)F4qgjw4aAvXeEALw_wcBquote:Op woensdag 2 juni 2021 09:53 schreef Tele6 het volgende:
Die zijn leuk @:ruud.nl
En mennn wat is het ineens warm. Ik moet een rondje met meer schaduw gaan zoeken, 7:30 over de dijk was al heet.
Dames in dit topic, wat zijn jullie favoriete korte hardloopbroekjes? Ik heb nu alleen een knielange legging van de Decathlon en wil eigenlijk ook wat korters.
Hier ook bij voorkeur korte broekjes met binnenbroekje.quote:Op woensdag 2 juni 2021 09:53 schreef Tele6 het volgende:
Die zijn leuk @:ruud.nl
En mennn wat is het ineens warm. Ik moet een rondje met meer schaduw gaan zoeken, 7:30 over de dijk was al heet.
Dames in dit topic, wat zijn jullie favoriete korte hardloopbroekjes? Ik heb nu alleen een knielange legging van de Decathlon en wil eigenlijk ook wat korters.
Ik ben net bij Decathlon geweest, ze hadden overal alleen XXS en XS van hangenquote:Op woensdag 2 juni 2021 16:45 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
Hier ook bij voorkeur korte broekjes met binnenbroekje.
En als je toch naar Decathlon gaat, ze hebben ook fijne tanktops met sportbh erin vast. Vind ik ook ideaal met de hitte, zijn koeler dan mijn andere rentops
Loop normaal of voor het avondeten / einde middag maar deze week alle vier de trainingen verschoven naar de late avond. Merk nu al dat ik meer gewend ben aan de warmte als ik kijk naar mijn hartslag die weer nagenoeg op het reguliere niveau zit.quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:51 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Dit weer is eigenlijk meer om te fietsen dan om te lopen. Heb het idee dat m’n kop uit elkaar knalt na een km of 10.
Lekker bezig zeg! Zelf ook deels aan het trainen voor de 5km onder de 20 maar heb nog wel even te gaan kijkend naar mijn huidige intervallen. Ben redelijk stuk na 5x 800 meter interval rond de 3:50 met twee minuten herstel ertussen.quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:49 schreef Spanky78 het volgende:
Ik ben toch ook nog gegaan. Achteraf op het benauwdste moment van de dag. Maar ik wilde niet in onweer terecht komen. Dat gebeurde niet, daarna trok het weer helemaal open.
Wel lekkere intervals gelopen. Die zitten nu tegen de 4 minuten aan. Dus de 5km in 20 zou op termijn haalbaar moeten zijn. Nu 5 intervals van een kilometer gedaan in net iets meer dan 20 minuten (zonder herstel)
Misschien nog een leuke tip om de vermoeidheid bij een wedstrijd wat meer te simuleren in training. Wij hebben regelmatig trainingen waarbij je eerst 12 minuten/3km op drempeltempo (halve marathontempo) loopt, dan 2 minuten rust en dan nog 4x800 meter op 5km-tempo. Over het algemeen is 800 meter op 5km tempo namelijk kort genoeg om redelijk goed vol te houden, terwijl je bij de echte wedstrijd toch echt wat meer duur-inhoud nodig hebt.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:12 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Lekker bezig zeg! Zelf ook deels aan het trainen voor de 5km onder de 20 maar heb nog wel even te gaan kijkend naar mijn huidige intervallen. Ben redelijk stuk na 5x 800 meter interval rond de 3:50 met twee minuten herstel ertussen.
Maar goed lekker door blijven trainen en dan komt het hopelijk vanzelf. En zo niet met een tijd rond de 20:30 ben ik ook al erg tevreden.
Goede tip, klinkt als een leuke en zware trainingquote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:28 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Misschien nog een leuke tip om de vermoeidheid bij een wedstrijd wat meer te simuleren in training. Wij hebben regelmatig trainingen waarbij je eerst 12 minuten/3km op drempeltempo (halve marathontempo) loopt, dan 2 minuten rust en dan nog 4x800 meter op 5km-tempo. Over het algemeen is 800 meter op 5km tempo namelijk kort genoeg om redelijk goed vol te houden, terwijl je bij de echte wedstrijd toch echt wat meer duur-inhoud nodig hebt.
De eerste paar keer wel, maar wordt steeds makkelijker! Die 12 minuten moet op zich niet voelen als pushen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:32 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Goede tip, klinkt als een leuke en zware training
Uitdaging is in de meeste gevallen ook wel mentaal bij het solo trainen. Heb mezelf in m'n hoofd al heel wat keren op m'n flikker gegeven en mezelf lopen pushen dat ik het echt nog wel even kon volhoudenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:34 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
De eerste paar keer wel, maar wordt steeds makkelijker! Die 12 minuten moet op zich niet voelen als pushen.
Het helpt natuurlijk wel dat wij die trainingen dan samen doen op de baan.
3:50 is voor mij echt te snel voor dit soort langere intervals... dat red ik gewoonweg niet. Ik hoop op termijn wel naar 3:55 ofzo te gaan, maar ik red dat alleen in kortere intervallen. Duidelijk te ver boven mijn omslagpunt.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:12 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Lekker bezig zeg! Zelf ook deels aan het trainen voor de 5km onder de 20 maar heb nog wel even te gaan kijkend naar mijn huidige intervallen. Ben redelijk stuk na 5x 800 meter interval rond de 3:50 met twee minuten herstel ertussen.
Maar goed lekker door blijven trainen en dan komt het hopelijk vanzelf. En zo niet met een tijd rond de 20:30 ben ik ook al erg tevreden.
Klopt, al was ik me van dikgedrukte niet bewust.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 13:52 schreef ruud.nl het volgende:
Vestingloop zeker? Dat parcours is niet zo heel zwaar, die paden zijn allemaal goed begaanbaar.
Ik heb me er niet voor opgegeven, ikzelf zie het nut er niet van in als er toch geen tijdswaarneming is en er maximaal 30 man per keer mogen lopen. Dan loop ik net zo graag een willekeurig rondje.
Maar voor de mensen die het wel zien zitten veel plezier en succes!![]()
Ik denk dat ik me wel in ga schrijven voor de 10km bij de halve van Helmond volgende maand: https://www.halvevanhelmond.nl/
Hehe ja, ik zag afgelopen woensdag ook iemand in REGENJAS. Woensdag. Vol in de zon in een zwarte regenjas.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:57 schreef Geerd het volgende:
Toch nog even uurtje gelopen, ik ging al bijna half dood kom ik een gozer tegen in sweater en joggingbroek.
Zou die ergen speciaal voor aan het trainen zijn ofzo?
Wil de 10 nog eens onder de 50min lopen ..maar dan moet ik echt interval training gaan doen ben ik bang.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:06 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ben een weekendje weg met familie en heb vanmiddag de hardloopschoenen aangetrokken. Heerlijk stukje gelopen. 12 kilometer, alles tussen de 5.35 en 5.42, geen centje pijn.
Ik heb de lokale City Run een keer in 49.09 gelopen. Met een beetje training moet dat wel weer lukken, maar het is voor mij beter om in rustig tempo te lopen dan om in het rood te gaan.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:22 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wil de 10 nog eens onder de 50min lopen ..maar dan moet ik echt interval training gaan doen ben ik bang.
51.19 is pr...maar daar kom ik nu al weken niet meer aan 54/57
Doe ook nog 3x per week kracht...dus weet niet of dat allemaal helpt met elkaar maja gewoon lekker bezigquote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:40 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik heb de lokale City Run een keer in 49.09 gelopen. Met een beetje training moet dat wel weer lukken, maar het is voor mij beter om in rustig tempo te lopen dan om in het rood te gaan.
Intervaltraining gaan doen. En misschien ook minder kracht. Kracht is goed, maar kan voor lopen ook weer averechts werken. Pioriteiten stellen.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:46 schreef Geerd het volgende:
[..]
Doe ook nog 3x per week kracht...dus weet niet of dat allemaal helpt met elkaar maja gewoon lekker bezig
Ja was ik al bang voor...dan maar lekker vogels kijken op mijn gemak..kracht vind ik zelf ook leuker. .als ik soms ook zie hoe soepel sommigen lopen..en kom ik aan als een olifant met een hartslag van 180/190quote:Op zaterdag 5 juni 2021 22:36 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Intervaltraining gaan doen. En misschien ook minder kracht. Kracht is goed, maar kan voor lopen ook weer averechts werken. Pioriteiten stellen.
Achteraf gezien totaal geen spijt!quote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:21 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Klopt, al was ik me van dikgedrukte niet bewust.
Toch een beetje spijt nu
Afijn, een lekker rondje en toch een beetje wedstrijd gevoel is na zo'n lange periode toch wel weer eens leuk
Dan ben je vroeg gestartquote:Op zondag 6 juni 2021 08:59 schreef Butjekef het volgende:
Eerste marathon ooit vandaag. Net tijd 3:46:02 (ouwe lul hier). Ging lekker tot een kilometer of 33 toen m’n voeten pijn gingen doen en de pace “ietwat” inkakte. Paar uur later en ze zijn weer in orde. Anticlimax bij de finish: hier is je medaille en daar liggen bananen. Ok.
Nu weer terug naar normale week afstanden en andere sporten want marathontraining i.c.m. vechtsport werkt niet echt, voor mij in ieder geval niet. Ontzettend veel kracht verloren en vier weken niet getraind om te voorkomen dat de vele blessures het hardlopen in de war schoppen. Een long run na een intensieve training de dag ervoor is gewoon niet leuk. En er gaat gewoon teveel tijd in het rennen zitten.
Geen idee..ik post ook soms gewoon watquote:Op zondag 6 juni 2021 10:17 schreef Tuindier het volgende:
Is dit ook een beginners topic? Vanmorgen voor de 4e keer gelopen, na een paar jaar taperen. Zes keer anderhalve minuut.
Dat wordt kotsen in de bosjes?quote:Op zondag 6 juni 2021 10:07 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Dan ben je vroeg gestart
Vandaag staat er een 3000m testloop op het schema. Ben benieuwd waar ik nu sta na anderhalf maand baantraining.
Nee, het helpt niet perse. Maar je wordt wel fit en sterk. Je zult in geen van beiden echt goed worden, oftewel je eigen maximale potentieel halen. De vraag is wat je doel is. Als je er goed uit wilt zien of beter worden in een explosieve sport is het vooral krachttraining, allround is de combi het beste. En wil je duursport dan vooral duurtraining en wat specifieke krachttraining.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:46 schreef Geerd het volgende:
[..]
Doe ook nog 3x per week kracht...dus weet niet of dat allemaal helpt met elkaar maja gewoon lekker bezig
Iedereen is hier welkom!quote:Op zondag 6 juni 2021 10:17 schreef Tuindier het volgende:
Is dit ook een beginners topic? Vanmorgen voor de 4e keer gelopen, na een paar jaar taperen. Zes keer anderhalve minuut.
Dat niet, maar het was een aardig slagveld bij de finish van mensen die gesloopt op de baan lagenquote:
Lekker !quote:Op zondag 6 juni 2021 14:36 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Dat niet, maar het was een aardig slagveld bij de finish van mensen die gesloopt op de baan lagen
Zelf was ik heel blij met een weliswaar gehoopt, maar niet geheel verwacht pr van 12 seconden, 9:25 -> 9:13.
Jup,,,,hier ook.,.,.best pijnlijk ,,,toch meer rust helpt..quote:Op zondag 6 juni 2021 18:00 schreef snoesje45 het volgende:
Mensen hier toevallig bekend met steken in je knie op het moment dat je van een brug naar beneden gaat.
Eigenlijk het moment dat je jezelf wat wil afremmen en naar beneden gaat.
Sinds kort krijg ik dan dus ineens een hevige steek net onder mijn knieschijf, na een aantal stappen is dat dan wel weer weg en heb ik er verder eigenlijk weinig tot geen last van.
Ik snap dat een fysio dat beter kan beoordelen maar dacht misschien dat iemand er hier ook ooit last van heeft gehad
Rust is inderdaad goed. En met dat soort specifieke dingen kun je ook beter een fysio raadplegen dan een stel zolderkamerautisten die met het laatste beetje moed dat in hun lijf zit, zichzelf naar buiten slepen om daar een rondje te hollen.quote:Op zondag 6 juni 2021 18:00 schreef snoesje45 het volgende:
Mensen hier toevallig bekend met steken in je knie op het moment dat je van een brug naar beneden gaat.
Sinds kort krijg ik dan dus ineens een hevige steek net onder mijn knieschijf, na een aantal stappen is dat dan wel weer weg en heb ik er verder eigenlijk weinig tot geen last van.
Ik snap dat een fysio dat beter kan beoordelen maar dacht misschien dat iemand er hier ook ooit last van heeft gehad
Je moet jezelf ook niet afremmen, dat is hele zware belasting voor je knieën. Beter een beetje naar voren hangen en jezelf gewoon naar beneden laten vallen met lichte passen. Als je het te hard vindt gaan kun je een beetje in bochtjes rennen..quote:Op zondag 6 juni 2021 18:00 schreef snoesje45 het volgende:
Thanks.quote:Op zondag 6 juni 2021 12:19 schreef YUR het volgende:
[..]
Iedereen is hier welkom!
En je bent goed bezig
Deze mindsetquote:Op maandag 7 juni 2021 08:30 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Thanks.
Uit eerdere ervaring weet ik dat je nog langzamer moet opbouwen dan je denkt, dus de komende weken gaan meer over routine krijgen in naar buiten gaan in loopkleding dan over afstanden en snelheden.
Dit, maar er was ooit wel een beginnerstopic ooit, maar iedereen daaruit is vast hier terecht gekomen of een minder leuke sport gaan doen.quote:Op zondag 6 juni 2021 12:19 schreef YUR het volgende:
[..]
Iedereen is hier welkom!
En je bent goed bezig
Dit was ooit het beginnerstopicquote:Op maandag 7 juni 2021 08:51 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Dit, maar er was ooit wel een beginnerstopic ooit, maar iedereen daaruit is vast hier terecht gekomen of een minder leuke sport gaan doen.
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:41 schreef Flappekz het volgende:
Vandaag ook Evy les 1 gelopen![]()
Op de Asics GT-2150, van de hardloopwinkel:
[ afbeelding ]
Ik dacht dat er ook ooit een splitsing nog was voor < 10 km lopers ofzo. Echter kan de reeks niet meer vinden; deze reeks beste reeks. Maar wel kekke schoenen voor toenquote:Op maandag 7 juni 2021 09:07 schreef YUR het volgende:
[..]
Dit was ooit het beginnerstopicEr zijn hier veel mooie momenten geweest, en een aantal mensen vanuit het bittere begin post hier af en toe nog steeds
Ik heb hier ook alle mooie en minder mooie dingen gepost vanuit mijn beginnersperiode
EDIT - Even opgezocht, mijn allereerste post hier, met een vorig account:
[..]
https://www.bild.de/news/(...)bild.html#la76652726quote:Berlin plans marathon as pilot project with up to 35,000 participants
The Berlin Marathon could start on September 26 as a pilot project with up to 35,000 runners. Corresponding plans in cooperation with the Berlin SenaT presented organizer SCC-Events on Monday at a press conference in Berlin. The pilot project includes two other running events planned earlier in the summer: A 10-km race is scheduled to start on July 31 on Kurfürstendamm, and the Berlin Half Marathon is planned for Aug. 22.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Die werd volgens mij samengevoegd met deze reeks.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:59 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ik dacht dat er ook ooit een splitsing nog was voor < 10 km lopers ofzo. Echter kan de reeks niet meer vinden; deze reeks beste reeks. Maar wel kekke schoenen voor toen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |