Behalve dat - voor zover nu bekend - die bijwerkingen bij Janssen een orde van grootte minder vaak voorkomen dan bij AZ.quote:Op vrijdag 16 april 2021 14:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Voor de rest zijn de technieken vrijwel gelijk en de bijwerkingen lijken ook vrijwel gelijk.
Uberhaupt de kans op corona krijgen reeel te noemen is te ridicuul voor woorden.quote:Op vrijdag 16 april 2021 14:36 schreef maan_man het volgende:
[..]
Is dat zo? Hoe reëel is die kans? Zijn daar cijfers van?
De kans is zeker te groter dan bij een 25 jarige, maar dat maakt de kans nog niet reëel. Hoe groot is die kans 1 op 10, 1 op 100, 1 op 1000, 1 op 10.000,....
Dat is opzicht niet zo raar, er is nog minder geprikt met Janssen momenteel.quote:Op vrijdag 16 april 2021 14:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Behalve dat - voor zover nu bekend - die bijwerkingen bij Janssen een orde van grootte minder vaak voorkomen dan bij AZ.
Nee, ik bedoel relatief.quote:Op vrijdag 16 april 2021 14:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is opzicht niet zo raar, er is nog minder geprikt met Janssen momenteel.
Wat zal je een zwaar leven hebben als je van leugens moedeloos wordt.quote:Op vrijdag 16 april 2021 14:41 schreef 4-elements het volgende:
Nu wordt alweer gesproken over half mei voor het opengooien van de terrassen. En half mei krijgen we vast te horen dat we nog even moeten volhouden, nog 2 weken. Ik word er zo moedeloos van. Ik begon het jaar positief, want de vaccinatie ging van start. Maar 2020 was nog een leuk jaar in vergelijking met 2021. We mogen niks meer straks zonder een test.
Veel mensen zeiden “weg met 2020, 2021 wordt zoveel beter”. Alsof in 2021 alles opgelost zou zijn, je kunt beter aftellen naar 2022quote:Op vrijdag 16 april 2021 14:41 schreef 4-elements het volgende:
Nu wordt alweer gesproken over half mei voor het opengooien van de terrassen. En half mei krijgen we vast te horen dat we nog even moeten volhouden, nog 2 weken. Ik word er zo moedeloos van. Ik begon het jaar positief, want de vaccinatie ging van start. Maar 2020 was nog een leuk jaar in vergelijking met 2021. We mogen niks meer straks zonder een test.
Het is dit jaar echt wel een stuk minder hopeloos dan vorig jaar. Tot december 2020 was het einde van de pandemie totaal niet in zicht, terwijl we nu op schema zijn om er binnen een paar maanden vanaf te zijn.quote:Op vrijdag 16 april 2021 14:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Veel mensen zeiden “weg met 2020, 2021 wordt zoveel beter”. Alsof in 2021 alles opgelost zou zijn, je kunt beter aftellen naar 2022
Dit kan ik er zo snel even over vinden:quote:Op vrijdag 16 april 2021 14:36 schreef maan_man het volgende:
[..]
Is dat zo? Hoe reëel is die kans? Zijn daar cijfers van?
De kans is zeker te groter dan bij een 25 jarige, maar dat maakt de kans nog niet reëel. Hoe groot is die kans 1 op 10, 1 op 100, 1 op 1000, 1 op 10.000,....
Oftewel de kans om te overlijden is veel groter dan de kans op een ernstige bijwerking van AstraZeneca (dacht 1 op 100.000 trombose en ong 1 op 250.000 op een dodelijke vorm van trombose).quote:Volgens een net afgeronde Britse analyse van al het beschikbare bewijs is het gevaar op overlijden bij iemand die op zijn 75ste corona krijgt 4,2 procent. Ter vergelijking: voor een 55-jarige is dat 0,4 procent, voor een 65-jarige 1,3 procent en voor iemand van 85 is het overlijdensrisico al verdrievoudigd, tot 14 procent.
Maar dat is positief nieuws, dat verkoopt niet....quote:Op vrijdag 16 april 2021 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit zou massaal in alle journaals moeten komen, met wetenschappelijke onderbouwing dat de gezette vaccins dus hun werk hebben gedaan bij deze doelgroepen. Dan kun je een boel mensen hopelijk weer overtuigen van het nut van vaccineren (met toelichting dat er inderdaad in zeer geringe aantallen ernstige bijwerkingen optreden).
Zo voelt het voor mij ook wel een beetje ja. Niet de beste tijd om een hoopvol persoon te zijn; keer op keer toch die teleurstelling. Ik zou nu al blij zijn met een zomer als die van vorig jaar; al gok ik dat er door angst voor nieuwe mutaties (en de focus daarop) veel minder mogelijk gaat zijn. Sowieso voor niet gevaccineerden. En dat is flink balen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 14:41 schreef 4-elements het volgende:
Dat is vooruit kijken maar je kan nu gewoon niks dus de beleving is voor mij tien keer meer kut.quote:Op vrijdag 16 april 2021 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is dit jaar echt wel een stuk minder hopeloos dan vorig jaar. Tot december 2020 was het einde van de pandemie totaal niet in zicht, terwijl we nu op schema zijn om er binnen een paar maanden vanaf te zijn.
Klopt, maar dat stralen ze nog niet uit met :quote:Op vrijdag 16 april 2021 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is dit jaar echt wel een stuk minder hopeloos dan vorig jaar. Tot december 2020 was het einde van de pandemie totaal niet in zicht, terwijl we nu op schema zijn om er binnen een paar maanden vanaf te zijn.
Maar dan is wel alweer 3/4 van 2021 voorbij. In die zin is het wel echt een verloren jaar voor mij persoonlijk, terwijl vorig jaar vanaf April t/m September toch eigenlijk vrij zorgeloos waren zonder dat alles dicht was..quote:Op vrijdag 16 april 2021 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat mijn optimisme op de been houdt zijn de beelden uit het VK en Israël. Die laten zien dat vaccinatie op termijn gewoon werkt. Ook hier gaan de "pubs" weer open, al is het met een significante vertraging t.o.v. het VK.quote:Op vrijdag 16 april 2021 14:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo voelt het voor mij ook wel een beetje ja. Niet de beste tijd om een hoopvol persoon te zijn; keer op keer toch die teleurstelling. Ik zou nu al blij zijn met een zomer als die van vorig jaar; al gok ik dat er door angst voor nieuwe mutaties (en de focus daarop) veel minder mogelijk gaat zijn. Sowieso voor niet gevaccineerden. En dat is flink balen.
Al ben ik wel blij met de meevallers rondom Pfizer.En ondanks alles heb ik nog steeds een klein beetje hoop dat het in mei/juni opeens heel snel gaat allemaal.
De tweede golf duurt inderdaad aanzienlijk langer dan de eerste, maar vorig jaar rond deze tijd was ook alles dicht, hoor.quote:Op vrijdag 16 april 2021 14:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Terrassen, winkels, gym, gaat nog weken niet open. Dat was vorig jaar echt niet zo (lang).
Vorig jaar had ik nergens problemen mee. Toen dacht ik nog, het zal wel snel voorbij zijn. Maar nu ettert het maar voort. Heropening van de samenleving wordt telkens maar vooruitgeschoven. Ik mis gewoon het spontaan uit eten kunnen gaan, een biertje drinken in de pub, reizen. Allemaal dingen die ik voor corona veel deed. Dus ja, ik word hier een beetje moedeloos van.quote:Op vrijdag 16 april 2021 14:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat zal je een zwaar leven hebben als je van leugens moedeloos wordt.
Nouja, dit wordt wel gedaan alleen mensen begrijpen het niet.quote:Op vrijdag 16 april 2021 14:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar dat is positief nieuws, dat verkoopt niet....
Dat is zo, maar ik ging er eigenlijk al vanaf augustus/september vorig jaar vanuit dat het een drama zou worden met die tweede golf. Als je het allemaal zo uit de hand laat lopen, duurt het nou eenmaal lang voordat je er weer vanaf bent, daar doe je achteraf weinig meer aan.quote:Op vrijdag 16 april 2021 14:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar dan is wel alweer 3/4 van 2021 voorbij. In die zin is het wel echt een verloren jaar voor mij persoonlijk, terwijl vorig jaar vanaf April t/m September toch eigenlijk vrij zorgeloos waren zonder dat alles dicht was..
Ik dacht in maart dat we met hemelvaart (mid mei) nog wel gewoon naar de VS konden voor onze vakantie. Dat zal ik dus echt nooit meer vergetenquote:Op vrijdag 16 april 2021 14:49 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Vorig jaar had ik nergens problemen mee. Toen dacht ik nog, het zal wel snel voorbij zijn.
Ja, euhm, we gaan bellen.quote:
Je zou verwachten dat de focus vooral zou liggen op ''prikken, prikken, prikken'' als ze zelf in zouden schatten dat we er in de zomer dan grotendeels vanaf zijn. Ze gaan echt geen 1 miljard uitgeven voor een paar maandjes.quote:Op vrijdag 16 april 2021 14:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Klopt, maar dat stralen ze nog niet uit met :
- Halfslachtige versoepelingen
- Routekaarten die na paar dagen al achterhaald zijn
- Continue verlengen van de avondklok
- 1 Miljard kostende pilot toegangstesten
- Mogelijke wet voor verplichte toegangstesten
- 2,5 Miljoen kostende fieldlabs
- AZ beleid wat haaks staat op EMA/CBG
- etc etc.
| Forum Opties | |
|---|---|