abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199027400
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit zou massaal in alle journaals moeten komen, met wetenschappelijke onderbouwing dat de gezette vaccins dus hun werk hebben gedaan bij deze doelgroepen. Dan kun je een boel mensen hopelijk weer overtuigen van het nut van vaccineren (met toelichting dat er inderdaad in zeer geringe aantallen ernstige bijwerkingen optreden).
Met een wetenschappelijke onderbouwing erbij zal het bericht volgend jaar pas geplaatst kunnen worden en haakt 99% af na de eerste zin.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199027416
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:10 schreef Noek het volgende:

[..]

Oh gadver, wat een zielig verhaal van die man.
Geen idee wat wat betreft zijn leeftijd en/of onderliggend lijden natuurlijk, maar als je een vaccin word aangeboden en je weigert het dan is dat op z'n minst ook niet erg verstandig.
pi_199027430
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:18 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Geen idee wat wat betreft zijn leeftijd en/of onderliggend lijden natuurlijk, maar als je een vaccin word aangeboden en je weigert het dan is dat op z'n minst ook niet erg verstandig.
Geweigerd vanuit angst waarschijnlijk.
Dat is toch niet zo heel gek met alles van de afgelopen weken?
Go hard or go home
pi_199027446
quote:
Wij hebben niet eens een overzicht van de mensen die gevaccineerd zijn :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199027447
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:19 schreef Noek het volgende:

[..]

Zeker niet gek, maar goed dat ook dat soort verhalen in het nieuws komen, dat mensen door weigering nu spijt krijgen doordat ze toch corona oplopen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199027473
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:07 schreef Anton91 het volgende:

[..]

https://nos.nl/liveblog/2(...)n-aan-nederland.html

[ afbeelding ]
Het aantal dagen dat een dosis in de vriezer ligt mag wel omlaag. 14.gif
Een week is op zich netjes toch?

Wel sneu voor die man dat hij door die bangmakerij nu zo ziek is.
  Moderator vrijdag 16 april 2021 @ 14:22:46 #32
5428 crew  miss_sly
pi_199027474
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Zeker niet gek, maar goed dat ook dat soort verhalen in het nieuws komen, dat mensen door weigering nu spijt krijgen doordat ze toch corona oplopen.
Prima natuurlijk dat het in het nieuws komt, want het is nieuws, maar ik zou eerder graag in koeienletters in het nieuws het bericht zien staan over de verpleeghuizen van hierboven. Met positief nieuws kun je mensen denk ik beter over de streep helpen dan met angst.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199027488
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Prima natuurlijk dat het in het nieuws komt, want het is nieuws, maar ik zou eerder graag in koeienletters in het nieuws het bericht zien staan over de verpleeghuizen van hierboven. Met positief nieuws kun je mensen denk ik beter over de streep helpen dan met angst.
Helaas verkoopt goed nieuws niet zo goed als click-baits.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator vrijdag 16 april 2021 @ 14:25:08 #34
5428 crew  miss_sly
pi_199027506
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:23 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Helaas verkoopt goed nieuws niet zo goed als click-baits.
Het gaat niet om verkopen en click-baits, het gaat erom mensen te laten zien wat de positieve effecten zijn van wel gevaccineerd worden.
pi_199027510
Ik begrijp het punt dat Zuyderland probeert te maken. Maar het argument is niet heel sterk. Wij vaccineren nog altijd kwetsbare in een bepaalde leeftijdsgroep met Astra. Het is niet zo dat het vaccin dat de man die nu is opgenomen heeft geweigerd de prullenbak is ingegaan. Die is nu in een andere arm verdwenen van iemand die anders misschien was opgenomen in het Zuyderland.
pi_199027516
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het gaat niet om verkopen en click-baits, het gaat erom mensen te laten zien wat de positieve effecten zijn van wel gevaccineerd worden.
Inderdaad.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199027518
quote:

[..]

Overigens heeft NU.nl het wel uitgelicht op de hoofdpagina staan, de vraag is voor hoe lang.
pi_199027527
twitter
pi_199027534
quote:

[..]

Dat hangt af van welke krant/site het is, want er zijn er een aantal die liever doemkoppen neerzetten. Ik kijk naar jou, Telegraaf.

Natuurlijk gaat het wel om verkopen, het is niet voor niets dat de boeiendere artikelen achter een paywall zitten.
pi_199027538
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

Door met J&J en Pfizer dan maar en rap! :)
Waarom zou je wel doorgaan met Janssen en niet met AZ? Het enige voordeel van Janssen is volgens mij dat er slechts één prik hoeft. Voor de rest zijn de technieken vrijwel gelijk en de bijwerkingen lijken ook vrijwel gelijk.
pi_199027556
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Waarom zou je wel doorgaan met Janssen en niet met AZ? Het enige voordeel van Janssen is volgens mij dat er slechts één prik hoeft. Voor de rest zijn de technieken vrijwel gelijk en de bijwerkingen lijken ook vrijwel gelijk.
Zie tweet, AZ zou je in principe kunnen laten varen omdat het dus wellicht geen vertraging oplevert.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199027561
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:19 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik denk dat dat heel erg afhankelijk is van persoon tot persoon, als het over een 25 jarige gaat zou ik het snappen. Maar iemand van bijvoorbeeld 65 jaar heeft een reële kans om op de IC terecht te komen en dan gok ik dat je dagelijks meer kans hebt om corona te krijgen (met alle risico's van dien) dan dat je trombose of andere ernnstige bijwerkingen krijgt van een vaccin.

Corona verdwijnt niet op korte termijn dus ik denk dat mensen de keuze moeten maken of een vaccin of vroeg of laat corona.
  Moderator vrijdag 16 april 2021 @ 14:32:14 #43
5428 crew  miss_sly
pi_199027579
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:27 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat hangt af van welke krant/site het is, want er zijn er een aantal die liever doemkoppen neerzetten. Ik kijk naar jou, Telegraaf.

Natuurlijk gaat het wel om verkopen, het is niet voor niets dat de boeiendere artikelen achter een paywall zitten.
Het gaat mij niet om het oogpunt van de media, het gaat mij om het vaccineren stimuleren. Daar zou ik liever van zien dat aandacht wordt besteed aan de positieve effecten van het vaccineren. Dat media dat dan niet publiceren omdat het niet voldoende aandacht genereert, is één ding, maar daar zouden ziekenhuizen, verpleeghuizen, overheid, RIVM en GGD meer aandacht aan kunnen besteden.

Het is ook niet dat de media dit verhaal naar buiten brengt om mensen te overtuigen dat vaccineren een goed idee is.
pi_199027584
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zie tweet, AZ zou je in principe kunnen laten varen omdat het dus wellicht geen vertraging oplevert.
Dat is geen antwoord op de vraag. En hoezo geen vertraging? Als je meer vaccins hebt kun je sneller prikken. Het is niet zo alsof Pfizer nu opeens 10 miljoen vaccins in één week gaat leveren.
pi_199027585
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik denk dat je sneller en beter het beleid voor AZ kunt aanpassen, dan je gaat wachten tot J&J weer opgestart is over paar weken.
pi_199027595
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het gaat mij niet om het oogpunt van de media, het gaat mij om het vaccineren stimuleren. Daar zou ik liever van zien dat aandacht wordt besteed aan de positieve effecten van het vaccineren. Dat media dat dan niet publiceren omdat het niet voldoende aandacht genereert, is één ding, maar daar zouden ziekenhuizen, verpleeghuizen, overheid, RIVM en GGD meer aandacht aan kunnen besteden.

Het is ook niet dat de media dit verhaal naar buiten brengt om mensen te overtuigen dat vaccineren een goed idee is.
Dat is aan het kabinet. De aandacht die de overheid aan het vaccineren besteedt is wat mij betreft veel te weinig.

Het is niet de rol van de media om mensen te overtuigen, zij moeten (zo feitelijk mogelijk) berichten over wat er allemaal gebeurt, ook rondom bijwerkingen. Als er dan veel bijwerkingen zijn is het niet dat de media dat onder goed nieuws moet gaan zetten, dan moet de overheid beter informeren.
pi_199027605
Mijn moeder is vanmorgen gevaccineerd. Gelijk zeuren dat ze WEL een kwartier moest wachten.
"Anders ga je gewoon even lekker een half jaar en een kwartier in een schuilkelder zitten," was mijn reactie.
Maakt niet uit verder want die ging toch wel overal heen, samen met haar slechte longen. Dat volk moet nog eerder tegen zichzelf beschermd worden dan tegen een virus.
Mijn schoonouders daarentegen kwamen een half jaar niet verder dan de achtertuin. Die aten nog net geen bloembollen en durven nu de straat weer uit.

Wat een volk. :')
Go hard or go home
pi_199027615
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:30 schreef Anton91 het volgende:
Maar iemand van bijvoorbeeld 65 jaar heeft een reële kans om op de IC terecht te komen
Is dat zo? Hoe reëel is die kans? Zijn daar cijfers van?

De kans is zeker te groter dan bij een 25 jarige, maar dat maakt de kans nog niet reëel. Hoe groot is die kans 1 op 10, 1 op 100, 1 op 1000, 1 op 10.000,....
  vrijdag 16 april 2021 @ 14:39:33 #49
12221 Tijn