Ja, maar dat is dus vooral een speelveld van de politiek en media. Niet zozeer juridisch.quote:Op woensdag 14 april 2021 20:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar ook daarbij speelt het denk ik een rol dat het ministerie een coronadode niet verweten kan worden, maar een vaccinatiedode wel. Ik denk dat dat is wat Hugo met 'voorzichtigheid' bedoelt.
Zit ook te kijken, topitem!quote:Op woensdag 14 april 2021 20:31 schreef miss_sly het volgende:
TV-tip: npo2 Atlas met Ionica Smeets over de risico’s van risico’s:)
Wat legt ze duidelijk en prettig uit!quote:
quote:Op woensdag 14 april 2021 20:39 schreef RipCity het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ociale-media-verkoop
Wie wil er een primark ruilen tegen ikea+mediamarkt?
Ik vind haar zo vervelend, echt totaal niet mijn type, ik pas. Maar Atlas is toch vaak ook met meer personen? Of is Ionica Smeets de enige?quote:Op woensdag 14 april 2021 20:31 schreef miss_sly het volgende:
TV-tip: npo2 Atlas met Ionica Smeets over de risico’s van risico’s:)
Waar slaat dit nou weer opquote:Op woensdag 14 april 2021 20:39 schreef RipCity het volgende:
Mensen worden creatief de laatste tijd; valse PCRs, verzekeringen voor nachtklok, afsprakenhandeltje.quote:Op woensdag 14 april 2021 20:39 schreef RipCity het volgende:
Basisscholen moesten open, ik vind het nu vooral walgelijk om daar onderzoek naar te doen. Wat gebeurd is is gebeurd, en dat gaan we niet meer terugdraaien. Laat het liggen godverdommequote:Op woensdag 14 april 2021 20:46 schreef Tijn het volgende:
Yorick tweet net een slide uit het laatste OMT-advies: https://twitter.com/YorickB/status/1382256265930403849
[ afbeelding ]
Blijkbaar denkt het OMT dat zonder het heropenen van de basisscholen het aantal mensen op de IC de helft zou zijn van wat er nu ligt, en bovendien op een dalende trend. Ik vind het nogal wat
Voor dit item was ze de enige.quote:Op woensdag 14 april 2021 20:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik vind haar zo vervelend, echt totaal niet mijn type, ik pas. Maar Atlas is toch vaak ook met meer personen? Of is Ionica Smeets de enige?
Ben benieuwd of het OMT ook slides maakt waarin de grafieken staan hoe het zich zou hebben ontwikkeld als we AZ en Janssen gewoon zouden hebben ingezet.quote:Op woensdag 14 april 2021 20:46 schreef Tijn het volgende:
Yorick tweet net een slide uit het laatste OMT-advies: https://twitter.com/YorickB/status/1382256265930403849
[ afbeelding ]
Blijkbaar denkt het OMT dat zonder het heropenen van de basisscholen het aantal mensen op de IC de helft zou zijn van wat er nu ligt, en bovendien op een dalende trend. Ik vind het nogal wat
We weten inmiddels wel dat die grafiekjes helemaal niets zeggen over de daadwerkelijke situatie. Zelfs met de enorme foutmarges is er geen enkele manier om er voorspellingen mee te doen.quote:Op woensdag 14 april 2021 20:46 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Al kreeg ik geld toe dan nog niet naar de primark. Maar ik had vandaag een afsprak bij een schoenenzaak waar ik normaal regelmatig zo naar binnenliep om rond te kijken en ik kocht er ook vaker natuurlijk. Nou die zaak heeft het zeer zeer moeilijk. Binnenlopen mag niet meer en afspraken maken doen blijkbaar niet veel mensen.quote:Op woensdag 14 april 2021 20:39 schreef RipCity het volgende:
Ik erger me ook steeds aan elke keer maar die lines opnieuw fitten per dag en je dan verschuilen achter "tja, voortschrijdend inzicht." Dan maak je je echt volledig immuun voor kritiek. Zo'n model is puur beschrijvend van aard gegeven een aantal variabelen en mag niet gebruikt worden om voorspellingen te doen. Wetenschapsfilosofisch zijn er echt wel wat dingen op aan te merken denk ik.quote:Op woensdag 14 april 2021 20:57 schreef MoreDakka het volgende:
We weten inmiddels wel dat die grafiekjes helemaal niets zeggen over de daadwerkelijke situatie. Zelfs met de enorme foutmarges is er geen enkele manier om er voorspellingen mee te doen.
Waarom staat dat niet los van elkaar? Diversen landen wilden eigenlijk gewoon doorgaan met wegprikken van voorraden, heb meer het idee dat J&J zo eventuele claims wil voorkomen dat ze niet alles gedaan hebben eventuele gevallen te voorkomen. Ik verwacht niet zo dat het aan het een batch ligt oid.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De EMA doet nu onderzoek (extra onderzoek dus, want dat had het al eens gedaan remember) naar de veiligheid van het vaccin. J&J stopt met het uitleveren en heeft gevraagd de reeds geleverde producten niet in te zetten. Dat staat dus niet los van elkaar en ik begrijp niet hoe je dat zo vol kunt blijven houden.
Onderzoek is prima, ben ik nooit tegen. Maar de keuze om het wel te doen vind ik uitstekend verdedigbaar.quote:Op woensdag 14 april 2021 20:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Basisscholen moesten open, ik vind het nu vooral walgelijk om daar onderzoek naar te doen. Wat gebeurd is is gebeurd, en dat gaan we niet meer terugdraaien. Laat het liggen godverdomme
Ja en laten we dat in elk geval digitaal doen, wat te controleren valt.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
Daar heb ik dan weer minder begrip voor. Dat frauderen. Dan mogen we straks ook met een negatieve test op vakantie en dan gaan mensen er mee frauderen. Wees blij dat je geen vaccinatie nodig hebt en zorg er voor dat het reizen zo veilig mogelijk is zodat er een grotere kans dat dat langer mogelijk blijft. Ik reis ook het liefst zonder een negatieve test, maar ga maar al te graag langs zo’n test straat om veilig op vakantie te kunnen.
Prima. Maar dan wel zonder centrale databases.quote:Op woensdag 14 april 2021 21:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja en laten we dat in elk geval digitaal doen, wat te controleren valt.
Het komt wel weer van hetzelfde groepje die mij met de dag meer de indruk geeft dat ze iets te veel in henzelf zijn gaan geloven. Dit onderzoek komt over als een "zie je wel", en niet als iets waar we de crisis mee gaan overleven.quote:Op woensdag 14 april 2021 21:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onderzoek is prima, ben ik nooit tegen. Maar de keuze om het wel te doen vind ik uitstekend verdedigbaar.
Plus dat je heel de zomer kan afschrijven als normaal.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:52 schreef Breekfast het volgende:
[..]
6 weken vertraging als Janssen wegvalt. Dat is niet niks. Lijkt mij logisch dat dit ook gevolgen heeft voor het mogelijke aantal doden van nog niet gevaccineerden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |