Gommers heeft vanmorgen zijn plasje gedaan op radio dus ik verwacht dat Ernst ook zeer verrassend uit hoek gaat komenquote:Op maandag 12 april 2021 15:30 schreef capricia het volgende:
Kijk mee: Ernst Kuipers over de situatie in de ziekenhuizen - https://nos.nl/l/2376430
Gaat nu beginnen. Ik verwacht louter positief nieuws.
Ik heb toch meer het idee dat we op de Ever whatever zitten, vast in het Suezkaneel.quote:Op maandag 12 april 2021 15:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Nog twee cruciale weken. Hou vol mensen, de haven is in zicht!
Jij kijkt ook.quote:Op maandag 12 april 2021 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Dagelijkse opnames (gezamenlijk) zitten op het niveau van eind December
Ik ookquote:Op maandag 12 april 2021 15:18 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik kan die kuttekop echt niet meer aan kijken.![]()
Voel altijd een beetje kots in m'n huigje komen als ik hem zie.
Wat gaat het hier (Moerdijk) de laatste dagen hard opeens, gisteren al 25 en nu 34quote:
Mooi om te zien dat de avondklok werkt.quote:Op maandag 12 april 2021 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Dagelijkse opnames (gezamenlijk) zitten op het niveau van eind December
432p genot.quote:Op maandag 12 april 2021 15:30 schreef raptorix het volgende:
https://nos.nl/livestream(...)de-ziekenhuizen.html
quote:Op maandag 12 april 2021 15:29 schreef raptorix het volgende:
Dat heb je van het funshoppen, mensen willen niet luisteren!
https://www.ad.nl/binnenl(...)harderwijk~ab5555ad/
Ik ben TEGEN de moderne moeder.quote:Op maandag 12 april 2021 15:29 schreef raptorix het volgende:
Dat heb je van het funshoppen, mensen willen niet luisteren!
https://www.ad.nl/binnenl(...)harderwijk~ab5555ad/
Die werkte al vanaf het begin niet.quote:Op maandag 12 april 2021 15:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Mooi om te zien dat de avondklok werkt.
Vorige week:quote:Op maandag 12 april 2021 15:38 schreef Pvt.Webster het volgende:
Hmm geen beste cijfers voor een maandag, toch?
Eind van de week loopt dat nog op.
quote:Het is maandag 5 april 2021. Tot vanmorgen 10:00 uur zijn er 5365 nieuwe besmettingen vastgesteld. Dat zijn er 1535 minder dan gisteren.
Helemaal mee eens. In de meeste landen buiten NL hebben ze het ook nog steeds over een lange 2e golf.quote:Op maandag 12 april 2021 15:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Als ik die plaatjes van hem zo zie zou ik eerder zeggen dat we nu al sinds oktober in de tweede golf zitten. Een hele andere golf dan die 1e van vorig voorjaar, maar ik heb er moeite mee om al die ups and downs in de 2e golf los te koppelen van elkaar en er een 2e, 3e, 4e golf van te gaan maken.
Dat was 2e Paasdag, moeilijk te vergelijken.quote:
IC's vielen mee, Ziekenhuizen ook, alleen zie je dat de daling wat tegen valt op het moment.quote:Op maandag 12 april 2021 15:38 schreef Pvt.Webster het volgende:
Hmm geen beste cijfers voor een maandag, toch?
Eind van de week loopt dat nog op.
Moeten hunnie weten.quote:Op maandag 12 april 2021 15:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat was 2e Paasdag, moeilijk te vergelijken.
In deze fase heeft dat geen zin, waar je echt meters kan maken is met vaccineren.quote:Op maandag 12 april 2021 15:40 schreef Confetti het volgende:
We hebben in de ziekenhuizen ook absoluut geen speelruimte meer.
Wat gaat de regering doen als het maar blijft oplopen? Toch een echte lockdown met echte interne reisbeperkingen? In Tsjechie heeft dat uiteindelijk wel geholpen en zitten ze onder de 1k besmettingen.
We zullen geen keuze hebben, want we modderen als een van de weinige landen al zes maanden onafgebroken door.
Totale repressie, dat gaat zeker helpen.quote:Op maandag 12 april 2021 15:40 schreef Confetti het volgende:
Wat gaat de regering doen als het maar blijft oplopen? Toch een echte lockdown met echte interne reisbeperkingen? In Tsjechie heeft dat uiteindelijk wel geholpen en zitten ze onder de 1k besmettingen.
We zullen geen keuze hebben, want we modderen als een van de weinige landen al zes maanden onafgebroken door.
Omdat de tokkies hier maar blijven zeiken over een terrasje en het recht op wegwerp bbq's in het park.quote:Op maandag 12 april 2021 15:40 schreef Confetti het volgende:
In Tsjechie hebben ze waarschijnlijk inmiddels wel groepsimmuniteit hoe hard het daar gegaan is met de besmettingen.quote:Op maandag 12 april 2021 15:40 schreef Confetti het volgende:
Is het ook eigenlijk. Vanaf september tot nu.quote:Op maandag 12 april 2021 15:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. In de meeste landen buiten NL hebben ze het ook nog steeds over een lange 2e golf.
Ik zou wel een inzicht willen zien van geplande afspraken op het dashboard.quote:Op maandag 12 april 2021 15:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jammer dat er op dashboard nog niet staat hoeveel er deze week worden geprikt
Dat zou wel een goede zijn ja.quote:Op maandag 12 april 2021 15:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zou wel een inzicht willen zien van geplande afspraken op het dashboard.
Erg jammer.quote:Op maandag 12 april 2021 15:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jammer dat er op dashboard nog niet staat hoeveel er deze week worden geprikt
Zo zwart/wit is het nou ook weer niet toch?quote:Op maandag 12 april 2021 15:43 schreef raptorix het volgende:
Iedereen die je nu vaccineert, kan over 2 weken niet meer op de IC komen, kortom kijk wat er nu op de IC instroomt, dat haal je er dan van af.
Dat het aanmoddert komt omdat de scholen open zijn. Dat zie je bijvoorbeeld ook in Frankrijk ondanks de strenge maatregelen. In een land als Belgie dat ze weer dicht heeft gegooid afgelopen maand zie je direct resultaat.quote:Op maandag 12 april 2021 15:40 schreef Confetti het volgende:
Tuurlijk is er een keuze. Vol (maar dan ook echt vol) inzetten op vaccineren, dan maar op dinsdag de voorraden van de dag ervoor opgeprikt.quote:Op maandag 12 april 2021 15:40 schreef Confetti het volgende:
Wat mij betreft gaan scholen nooit meer dicht en hoger onderwijs zsm open.quote:Op maandag 12 april 2021 15:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat het aanmoddert komt omdat de scholen open zijn. Dat zie je bijvoorbeeld ook in Frankrijk ondanks de strenge maatregelen. In een land als Belgie dat ze weer dicht heeft gegooid afgelopen maand zie je direct resultaat.
Amen. Gewoon zo snel mogelijk wegprikken. Maar qua logistiek hebben ze dat blijkbaar niet op orde kunnen krijgen in de periode maart - december.quote:Op maandag 12 april 2021 15:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tuurlijk is er een keuze. Vol (maar dan ook echt vol) inzetten op vaccineren, dan maar op dinsdag de voorraden van de dag ervoor opgeprikt.
Er komen inmiddels bijna 1mio vaccins per week binnen (600k Pfizer, wat Moderna, AZ, Janssen etc). Als die op maandag binnen komen wil je die desnoods op dinsdag allemaal opgeprikt hebben, want elke dag dat je eerder prikt is een dag eerder dat het vaccin effectief is.
Die 700 miljoen die ze in die 'testen voor toegang' troep stoppen kunnen ze beter stoppen in er als een debiel voor zorgen dat je gaat prikken.
Zo gemakkelijk kom je er niet vanaf.quote:Op maandag 12 april 2021 15:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Klote, ben te laat.
Maar mooie cijfers enzo. Kroegen open graag
Nou ja heel simpel, met een vaccinatie word je in ieder geval al een heel stuk minder ziek, volgens mij heb ik zelfs gelezen dat er geen gevaccineerde mensen meer op de IC komen, dus ja, zelfs als je uit zou gaan van 80 procent minder kans dan zit je qua getallen redelijk goed.quote:Op maandag 12 april 2021 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zo zwart/wit is het nou ook weer niet toch?
Ik denk dat je nu correlatie en causaal verband door elkaar haalt. Als scholen dicht zijn zijn er minder reisbewegingen, dus is het aannemelijk dat er minder besmettingen zijn (mensen moeten immers thuis zijn). Nu zeg je eigenlijk dat de scholen de oorzaak zijn van het aanmodderen, wat niet uit de cijfers blijkt.quote:Op maandag 12 april 2021 15:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat het aanmoddert komt omdat de scholen open zijn. Dat zie je bijvoorbeeld ook in Frankrijk ondanks de strenge maatregelen. In een land als Belgie dat ze weer dicht heeft gegooid afgelopen maand zie je direct resultaat.
Om mij heen toch veel mensen die deze week die prik krijgen. Ben ook heel benieuwd hoeveel er deze en volgende week gezet gaan worden. Denk echt meer dan 500K per week.quote:Op maandag 12 april 2021 15:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tuurlijk is er een keuze. Vol (maar dan ook echt vol) inzetten op vaccineren, dan maar op dinsdag de voorraden van de dag ervoor opgeprikt.
Er komen inmiddels bijna 1mio vaccins per week binnen (600k Pfizer, wat Moderna, AZ, Janssen etc). Als die op maandag binnen komen wil je die desnoods op dinsdag allemaal opgeprikt hebben, want elke dag dat je eerder prikt is een dag eerder dat het vaccin effectief is.
Die 700 miljoen die ze in die 'testen voor toegang' troep stoppen kunnen ze beter stoppen in er als een debiel voor zorgen dat je gaat prikken.
Het excuus was kwaliteitscontrole, foto's maken, in kek foto albumpje stoppen, excelsheetjes invullen, dat schijnt een paar dagen te duren.quote:Op maandag 12 april 2021 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Amen. Gewoon zo snel mogelijk wegprikken. Maar qua logistiek hebben ze dat blijkbaar niet op orde kunnen krijgen in de periode maart - december.
SYSTEEM HAAT!quote:Op maandag 12 april 2021 15:47 schreef Zipportal het volgende:
Hoop Ajacieden op de IC.
Stukje onderliggend lijden.
Van mij hoeven ze ook niet dicht, zeker niet en inderdaad hoger onderwijs open. Maar dat is wel de oorzaak van de hoge besmettingen momenteel. En dan doen die andere beperkingen blijkbaar weinig. Dus doe maar weer wat open en inderdaad enten als een malle.quote:Op maandag 12 april 2021 15:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaan scholen nooit meer dicht en hoger onderwijs zsm open.
Doorprikken is de oplossing, niet allemaal beperkingen blijven opleggen aan de rest van de bevolking.
Oneens. Beter scholen dicht en kroegen open.quote:Op maandag 12 april 2021 15:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaan scholen nooit meer dicht en hoger onderwijs zsm open.
Doorprikken is de oplossing, niet allemaal beperkingen blijven opleggen aan de rest van de bevolking.
Ze hadden voor die 700 miljoen vaccins rechtsreeks bij de fabrikant moeten kopen met zo snel mogelijke levering.quote:Op maandag 12 april 2021 15:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Lang Leve De EUquote:Op maandag 12 april 2021 15:50 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ze hadden voor die 700 miljoen vaccins rechtsreeks bij de fabrikant moeten kopen met zo snel mogelijke levering.
Natuurlijk weer anekdotische gevallen... maar een buurman (in de 80) van een vriendin van mij is onlangs op de IC overleden aan Corona. Hij was gevaccineerd (2 x). Een andere kennis is bijna drie weken erg ziek geweest van corona (was 1 maal geent). Niet op de IC geweest overigens. Tuurlijk uitzonderingsgevallen. Maar het gebeurt dus wel.quote:Op maandag 12 april 2021 15:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou ja heel simpel, met een vaccinatie word je in ieder geval al een heel stuk minder ziek, volgens mij heb ik zelfs gelezen dat er geen gevaccineerde mensen meer op de IC komen, dus ja, zelfs als je uit zou gaan van 80 procent minder kans dan zit je qua getallen redelijk goed.
Mwa. Het aantal positieven % in de schoolgaande leefijdsgroepen is al weken redelijk consistent hetzelfde.quote:Op maandag 12 april 2021 15:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Van mij hoeven ze ook niet dicht, zeker niet en inderdaad hoger onderwijs open. Maar dat is wel de oorzaak van de hoge besmettingen momenteel. En dan doen die andere beperkingen blijkbaar weinig. Dus doe maar weer wat open en inderdaad enten als een malle.
Volgens mij bleek dat uit de Pfizer en AZ studies uit landen die vroeg begonnen met vaccineren, maar zoals ik al zei, het gaat om het grotere plaatje als je het over de bezetting hebt.quote:Op maandag 12 april 2021 15:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Natuurlijk weer anekdotische gevallen... maar een buurman (in de 80) van een vriendin van mij is onlangs op de IC overleden aan Corona. Hij was gevaccineerd (2 x). Een andere kennis is bijna drie weken erg ziek geweest van corona (was 1 maal geent). Niet op de IC geweest overigens. Tuurlijk uitzonderingsgevallen. Maar het gebeurt dus wel.
Mwah, je hoort toch wel erg veel nu dat kinderen hun ouders besmetten en dat er dan in een klas 10 kinderen besmet zijn en zo. Maar inderdaad, heb ik verder ook geen cijfers van.quote:Op maandag 12 april 2021 15:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat je nu correlatie en causaal verband door elkaar haalt. Als scholen dicht zijn zijn er minder reisbewegingen, dus is het aannemelijk dat er minder besmettingen zijn (mensen moeten immers thuis zijn). Nu zeg je eigenlijk dat de scholen de oorzaak zijn van het aanmodderen, wat niet uit de cijfers blijkt.
Als ik uitga van coronabeeld (Yorick) dan zijn er vandaag zo'n 50k gezet. Ga ik uit van dezelfde site en de voorraad dan liggen er momenteel ~1mio vaccins te wachten op een arm.quote:Op maandag 12 april 2021 15:47 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Om mij heen toch veel mensen die deze week die prik krijgen. Ben ook heel benieuwd hoeveel er deze en volgende week gezet gaan worden. Denk echt meer dan 500K per week.
Volgens mij zijn er al meerdere landen die hun middelvinger naar de eu hebben opgestoken en zelf hebben besteldquote:
Ja maar het brave Nederland niet.quote:Op maandag 12 april 2021 15:53 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er al meerdere landen die hun middelvinger naar de eu hebben opgestoken en zelf hebben besteld
Ik ben vanochtend de supermarkt in geweest zonder mondkapje. YOLOquote:
Die verhalen hoor ik ook. Maar in alle gevallen als je doorvraagt is het: "Ja Karel in de klas was besmet en de leraar ook, kan toch niet anders dan dat het door Karel kwam?" Terwijl als de GGD onderzoek doet, de bronbesmetting veelal andersom is, of dat die leraar ergens anders besmet is geraakt.quote:Op maandag 12 april 2021 15:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Mwah, je hoort toch wel erg veel nu dat kinderen hun ouders besmetten en dat er dan in een klas 10 kinderen besmet zijn en zo. Maar inderdaad, heb ik verder ook geen cijfers van.
Klap in gezicht van de zorg!quote:Op maandag 12 april 2021 15:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik ben vanochtend de supermarkt in geweest zonder mondkapje. YOLO
Ook kwam ik de Praxis binnen zonder afspraak.. stond niemand te controleren.. bewust of niet?
Klap in het gezicht van de zorgquote:Op maandag 12 april 2021 15:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ook kwam ik de Praxis binnen zonder afspraak.. stond niemand te controleren.. bewust of niet?
Er moet overlegd worden of het aantal geprikte mensen geschikt is voor publicatie.. zo niet, dan is er een storing.quote:Op maandag 12 april 2021 15:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom is die vaccinatieupdate altijd zo traag? Moet Hugo eerst nog gebeld worden over de planning?
Vooral dat bezoek aan de Praxis is schering en inslag. Dat kan echt niet. Weet je hoeveel doden je daarmee op je geweten hebt!?quote:Op maandag 12 april 2021 15:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En nog klagen over vaccinatiebereidheid ook.quote:Op maandag 12 april 2021 15:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Vaccinaties worden opgespaard voor morgen, want dan moet Hugo voor de camera optreden.quote:Op maandag 12 april 2021 15:58 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Er moet overlegd worden of het aantal geprikte mensen geschikt is voor publicatie.. zo niet, dan is er een storing.
So schaffen wir das.
Haha, je gaat helemaal los vandaag hè? Heddedrugsop?quote:Op maandag 12 april 2021 15:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
quote:Het uitstellen van de tweede dosis van de vaccins van Pfizer en Moderna kan op termijn leiden tot iets minder ziekenhuisopnames, zegt de Gezondheidsraad maandag. Het adviesorgaan onderzocht op verzoek van de Tweede Kamer de voor- en nadelen van het verlengen van de prikinterval, en adviseert Den Haag een verlenging in overweging te nemen.
Op dit moment wordt het vaccin van BioNTech/Pfizer toegediend met een tussenperiode van zes weken. De tweede dosis van het vaccin van farmaceut Moderna wordt vier weken na de eerste toegediend, maar volgens de Gezondheidsraad kan het kabinet de beide prikintervallen verlengen naar twaalf weken.
De roep om de tweede prik uit te stellen, en op die manier meer mensen alvast een eerste dosis van het coronavaccin te kunnen geven, klonk al langer. Volgens experts zouden hierdoor minder mensen in het ziekenhuis belanden, wat de druk op de zorg kon verlichten.
Het uitstellen van die tweede prik heeft een klein effect op het aantal ziekenhuisopnames, blijkt nu uit berekeningen van de Gezondheidsraad. In het gunstigste geval leidt dat tot ongeveer vijf ziekenhuisopnames per dag minder. Maar, benadrukt het adviesorgaan, dat effect zal naar verwachting niet eerder dan eind mei optreden.
Hangt gewoon af van hoeveel mensen zich laten testen. % positief zit continu in de 7,5/10 range.quote:Op maandag 12 april 2021 15:20 schreef Discombobulate het volgende:
10,6% positief, volgens mij niet zo'n heel groot verschil deze laatste paar weken of maanden.
Het schommelt was tussen 4000 en 9000, maar volgens mij is er werkelijk geen groot verschil.
Ze hebben Don stiekem Sputnik gegeven, hij melde ook al eerder dat hij gevoel had dat hij een krat bier had gezopen, nou dat was dus Wodka.quote:Op maandag 12 april 2021 16:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, je gaat helemaal los vandaag hè? Heddedrugsop?
Ik was tegen toen iedereen voor was dus nu is het mijn beurt.quote:Op maandag 12 april 2021 16:03 schreef Simmertje het volgende:
[..]
De nee stemmers worden binnenkort bekend gemaakt en gebanned van het forum?
zijn de bijwerkingen van AZquote:Op maandag 12 april 2021 16:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, je gaat helemaal los vandaag hè? Heddedrugsop?
Ik heb nog wat liggen..quote:
5 minder dan wanneer?quote:Op maandag 12 april 2021 16:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)ekenhuisopnames.html
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |