Zo gemakkelijk kom je er niet vanaf.quote:Op maandag 12 april 2021 15:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Klote, ben te laat.
Maar mooie cijfers enzo. Kroegen open graag
Nou ja heel simpel, met een vaccinatie word je in ieder geval al een heel stuk minder ziek, volgens mij heb ik zelfs gelezen dat er geen gevaccineerde mensen meer op de IC komen, dus ja, zelfs als je uit zou gaan van 80 procent minder kans dan zit je qua getallen redelijk goed.quote:Op maandag 12 april 2021 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zo zwart/wit is het nou ook weer niet toch?
Ik denk dat je nu correlatie en causaal verband door elkaar haalt. Als scholen dicht zijn zijn er minder reisbewegingen, dus is het aannemelijk dat er minder besmettingen zijn (mensen moeten immers thuis zijn). Nu zeg je eigenlijk dat de scholen de oorzaak zijn van het aanmodderen, wat niet uit de cijfers blijkt.quote:Op maandag 12 april 2021 15:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat het aanmoddert komt omdat de scholen open zijn. Dat zie je bijvoorbeeld ook in Frankrijk ondanks de strenge maatregelen. In een land als Belgie dat ze weer dicht heeft gegooid afgelopen maand zie je direct resultaat.
Om mij heen toch veel mensen die deze week die prik krijgen. Ben ook heel benieuwd hoeveel er deze en volgende week gezet gaan worden. Denk echt meer dan 500K per week.quote:Op maandag 12 april 2021 15:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tuurlijk is er een keuze. Vol (maar dan ook echt vol) inzetten op vaccineren, dan maar op dinsdag de voorraden van de dag ervoor opgeprikt.
Er komen inmiddels bijna 1mio vaccins per week binnen (600k Pfizer, wat Moderna, AZ, Janssen etc). Als die op maandag binnen komen wil je die desnoods op dinsdag allemaal opgeprikt hebben, want elke dag dat je eerder prikt is een dag eerder dat het vaccin effectief is.
Die 700 miljoen die ze in die 'testen voor toegang' troep stoppen kunnen ze beter stoppen in er als een debiel voor zorgen dat je gaat prikken.
Het excuus was kwaliteitscontrole, foto's maken, in kek foto albumpje stoppen, excelsheetjes invullen, dat schijnt een paar dagen te duren.quote:Op maandag 12 april 2021 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Amen. Gewoon zo snel mogelijk wegprikken. Maar qua logistiek hebben ze dat blijkbaar niet op orde kunnen krijgen in de periode maart - december.
SYSTEEM HAAT!quote:Op maandag 12 april 2021 15:47 schreef Zipportal het volgende:
Hoop Ajacieden op de IC.
Stukje onderliggend lijden.
Van mij hoeven ze ook niet dicht, zeker niet en inderdaad hoger onderwijs open. Maar dat is wel de oorzaak van de hoge besmettingen momenteel. En dan doen die andere beperkingen blijkbaar weinig. Dus doe maar weer wat open en inderdaad enten als een malle.quote:Op maandag 12 april 2021 15:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaan scholen nooit meer dicht en hoger onderwijs zsm open.
Doorprikken is de oplossing, niet allemaal beperkingen blijven opleggen aan de rest van de bevolking.
Oneens. Beter scholen dicht en kroegen open.quote:Op maandag 12 april 2021 15:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaan scholen nooit meer dicht en hoger onderwijs zsm open.
Doorprikken is de oplossing, niet allemaal beperkingen blijven opleggen aan de rest van de bevolking.
Ze hadden voor die 700 miljoen vaccins rechtsreeks bij de fabrikant moeten kopen met zo snel mogelijke levering.quote:Op maandag 12 april 2021 15:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tuurlijk is er een keuze. Vol (maar dan ook echt vol) inzetten op vaccineren, dan maar op dinsdag de voorraden van de dag ervoor opgeprikt.
Er komen inmiddels bijna 1mio vaccins per week binnen (600k Pfizer, wat Moderna, AZ, Janssen etc). Als die op maandag binnen komen wil je die desnoods op dinsdag allemaal opgeprikt hebben, want elke dag dat je eerder prikt is een dag eerder dat het vaccin effectief is.
Die 700 miljoen die ze in die 'testen voor toegang' troep stoppen kunnen ze beter stoppen in er als een debiel voor zorgen dat je gaat prikken.
Lang Leve De EUquote:Op maandag 12 april 2021 15:50 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ze hadden voor die 700 miljoen vaccins rechtsreeks bij de fabrikant moeten kopen met zo snel mogelijke levering.
Natuurlijk weer anekdotische gevallen... maar een buurman (in de 80) van een vriendin van mij is onlangs op de IC overleden aan Corona. Hij was gevaccineerd (2 x). Een andere kennis is bijna drie weken erg ziek geweest van corona (was 1 maal geent). Niet op de IC geweest overigens. Tuurlijk uitzonderingsgevallen. Maar het gebeurt dus wel.quote:Op maandag 12 april 2021 15:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou ja heel simpel, met een vaccinatie word je in ieder geval al een heel stuk minder ziek, volgens mij heb ik zelfs gelezen dat er geen gevaccineerde mensen meer op de IC komen, dus ja, zelfs als je uit zou gaan van 80 procent minder kans dan zit je qua getallen redelijk goed.
Mwa. Het aantal positieven % in de schoolgaande leefijdsgroepen is al weken redelijk consistent hetzelfde.quote:Op maandag 12 april 2021 15:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Van mij hoeven ze ook niet dicht, zeker niet en inderdaad hoger onderwijs open. Maar dat is wel de oorzaak van de hoge besmettingen momenteel. En dan doen die andere beperkingen blijkbaar weinig. Dus doe maar weer wat open en inderdaad enten als een malle.
Volgens mij bleek dat uit de Pfizer en AZ studies uit landen die vroeg begonnen met vaccineren, maar zoals ik al zei, het gaat om het grotere plaatje als je het over de bezetting hebt.quote:Op maandag 12 april 2021 15:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Natuurlijk weer anekdotische gevallen... maar een buurman (in de 80) van een vriendin van mij is onlangs op de IC overleden aan Corona. Hij was gevaccineerd (2 x). Een andere kennis is bijna drie weken erg ziek geweest van corona (was 1 maal geent). Niet op de IC geweest overigens. Tuurlijk uitzonderingsgevallen. Maar het gebeurt dus wel.
Mwah, je hoort toch wel erg veel nu dat kinderen hun ouders besmetten en dat er dan in een klas 10 kinderen besmet zijn en zo. Maar inderdaad, heb ik verder ook geen cijfers van.quote:Op maandag 12 april 2021 15:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat je nu correlatie en causaal verband door elkaar haalt. Als scholen dicht zijn zijn er minder reisbewegingen, dus is het aannemelijk dat er minder besmettingen zijn (mensen moeten immers thuis zijn). Nu zeg je eigenlijk dat de scholen de oorzaak zijn van het aanmodderen, wat niet uit de cijfers blijkt.
Als ik uitga van coronabeeld (Yorick) dan zijn er vandaag zo'n 50k gezet. Ga ik uit van dezelfde site en de voorraad dan liggen er momenteel ~1mio vaccins te wachten op een arm.quote:Op maandag 12 april 2021 15:47 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Om mij heen toch veel mensen die deze week die prik krijgen. Ben ook heel benieuwd hoeveel er deze en volgende week gezet gaan worden. Denk echt meer dan 500K per week.
Volgens mij zijn er al meerdere landen die hun middelvinger naar de eu hebben opgestoken en zelf hebben besteldquote:
Ja maar het brave Nederland niet.quote:Op maandag 12 april 2021 15:53 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er al meerdere landen die hun middelvinger naar de eu hebben opgestoken en zelf hebben besteld
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |