abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198964851

Cryptocoins?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Naast Bitcoins zijn er nog heel veel 'altcoins' kijk hier maar eens voor een overzicht; Coingecko. Bitcoin is bedoeld als peer-to-peer geld, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is anoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus. In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain; Bitcoin Block Explorer - Blockchain

Wie houdt de blockchain bij?
Transacties worden door nodes verzonden naar het netwerk. Een node is een computer die de software van Bitcoin draait. Miners stoppen deze transacties in een blok en als dank krijgen zij hiervoor een beloning. Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en Proof of Stake (PoS). PoW is een vorm van mining, waarbij de rekenkracht van een computer wordt gebruikt ten dienste van de blockchain. De computer lost als het ware mathematische puzzels op en moet intensief werk (de W in PoW) leveren om transacties te controleren en nieuwe blokken te creëren. Deze inspanningen worden beloond in cryptocurrency. PoS is in principe een vorm van virtuele mining. Des te groter het aantal (stake) van een bepaalde cryptocurrency iemand bezit, des te meer transacties er kunnen worden gevalideerd en des te groter de reward voor de persoon in kwestie. Met andere woorden: Des te meer je bezit, des te meer je zult worden beloond.

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
Satoshi Nakamoto zocht een vorm van bescherming tegen centrale banken. Vanaf de jaren 70 waren cyberpunks al op zoek naar zoiets. Met Bitcoin is die oplossing er gekomen. Doordat de software open-source is kan het makkelijk gekloond worden. Dit gebeurde in de eerste jaren dan ook. Later begonnen bedrijfen en individuen andere voordelen te zien in blockchain en zijn daar op door gegaan. Sommige zullen je vertellen dat geld (dus Bitcoin) de enige usecase voor blockchain is, andere zullen je vertellen dat het de oplossing voor alles is. Doe je eigen onderzoek.

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via brokers of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een broker. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc / laptop / telefoon / tablet en daar je coin in opslaan. Maakt wel een backup van je private key zodat als deze crasht je je coins nog wel van recoveren.

Daarnaast zijn er ook hardware wallets tekoop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Een paper wallet is heel simpel. Je maakt online een bitcoinadres aan en stuurt naar dat adres je coins. Je print je private key uit. Deze sla je op een aantal plekken veilig op en je coins staan nu op dat adres in de blockchain opgeslagen. Met die key kun je op een later tijdstip een wallet installeren en bij je coins.

Meer info: https://www.coindesk.com/information/paper-wallet-tutorial/

Probeer closed-source wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

Wat een hoop info. Waarom moet ik instappen?
Omdat je bank 0.1% rente per jaar geeft en omdat de blockchain de toekomst heeft. Het is niet voor niks dat er steeds meer geld in cryptocurrency omgaat. To the moon motherfuckers!

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van!
Bekijk hier stap voor stap handleidingen:
BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #1 Voor al je kleine en grote vragen

Hoe claim ik een geforkte munt?
Door je private key in een wallet te importeren die de nieuwe munt support (wel eerst je Bitcoins verplaasen naar een ander adres!). Gedetailleerde uitleg voor Bitcoin Cash en Bitcoin Gold: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #2 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).
Holden - Holden is ook traden, alleen zit er meer tijd tussen.

Shorten? Long gaan? Margin trading? Leverage?
Geen zin om nu deze termen nu uit te leggen. Google er maar op :').

Exchanges;
Kraken | Buy, Sell and Margin Trade Bitcoin (BTC) and Ethereum (ETH) - Buy, Sell, Trade Bitcoin
Bittrex.com - Bittrex, The Next Generation Digital Currency Exchange
Binance - Chinese exchange, werkt goed voor handelen tussen crpytomunten

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitonic
BTC Direct
Satos

Bitcoin block explorers
Blockchain.info
BlockExplorer.com
CryptoGraffiti.info

Crypto koersen
Preev simple bitcoin price
CoinGecko - Cryptocurrency Prices and Market Capitalization
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges
Agrr - Trades en koers van de grootste exchanges.

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine (NL)
Bitcoin nieuws
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin

Informatie
Bitcoin Information & Resources
Bitcoin-Only (NL)
Bitcoinstart (NL)

Bitcoin en belastingaangifte
Bitcoin als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoin en andere crypcurrencies wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro's) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw cryptocurrencies op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw cryptocurrencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw portfolio in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

Starten met het kopen van bitcoin
- Koop bitcoin (bijvoorbeeld bij Satos of Bitonic). Verzend het naar het adres van een wallet. Betaal met iDeal.
- HODL = win

Starten met het kopen van Altcoins
- Open een account op bijv. Binance.
- Bij de tab 'Deposits/withdrawals' kies je 'Deposit' bij Bitcoin. Kopieer het wallet-adres.
- Koop bitcoin (bijvoorbeeld bij Satos of Bitonic). Verzend het naar het adres van Binance. Betaal met iDeal.
- Na de verwerkingstijd (meestal 20-30 min) staat je saldo in bitcoin op Binance. Via de Exchanges kan je bitcoin kopen/verkopen voor andere Crypto.
(Elke transactie -dus koop/verkoop van crypto op Binance- kost je 0,1% van de transactiesom aan fee. Lagere fee (0,05%) is mogelijk als je BNB-crypto gekocht hebt. In dat geval gaan deze fees direct van je BNB-saldo af.)

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.
pi_198964861
Niks met gecentraliseerde coins tho
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 april 2021 @ 19:02:47 #3
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198964933
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 18:55 schreef Plots het volgende:
Er staat:

quote:
With Mina however, no matter how much the usage grows, the blockchain always stays the same size - about 22kb
Goeie @Gehrman. Even onderzoeken of dit decentraal is.
Waar staat dan dat ik jou X heb gestuurd? Het moet ergens opgeslagen worden. Een blockchain moet groeien, anders is het geen blockchain.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198964937
Crust is redelijk moon aan het gaan waarschijnlijk voor de aankomende Polkadot parachain slots auction. In december gekocht voor $5 en tikt nu de $135 aan.
  zondag 11 april 2021 @ 19:56:37 #5
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_198965598
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 19:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waar staat dan dat ik jou X heb gestuurd? Het moet ergens opgeslagen worden. Een blockchain moet groeien, anders is het geen blockchain.
Zal vast wel kunnen. Anders zouden ze niet communiceren dat het de lichtste blockchain is. Misschien in de 22kb?
Het staat ook in deze link, onder (3):

https://minaprotocol.com/(...)-technical-reference

Inleg is al verlaagd van 1000 dollar naar 500, zodat meer mensen mee kunnen doen. Er zitten 72.000 mensen in de Telegram groep sinds twee maanden.

Je kan er ook dApps op bouwen. Het schijnt sommige problemen van Bitcoin en Ethereum op te lossen zoals hier staat:

https://medium.com/minapr(...)rotocol-d8b3a8e8b2bc

Dit project heette eerder Coda Protocol.

Oh, en het is volledig gedecentraliseerd staat op de homepagina.
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 april 2021 @ 20:13:26 #6
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198965800
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 19:56 schreef Plots het volgende:
Zal vast wel kunnen. Anders zouden ze niet communiceren dat het de lichtste blockchain is. Misschien in de 22kb?
Het staat ook in deze link, onder (3):
Hoe wil je tienduizende transacties opslaan in dezelfde 22kb?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198966339
twitter
  zondag 11 april 2021 @ 20:55:07 #8
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_198966409
via Zsnarks, een nieuwe techniek schijnt. Ik ben ook niet zo technisch om het te begrijpen. Het antwoord zal vast en zeker hier staan: https://minaprotocol.com/get-started#knowledge-base

Ik weet het ook niet precies allemaal. Daarom vroeg ik jullie mening.
Maar naar mate ik onderzoek doe, word ik steeds enthousiaster.
Er is ook een werkende testnet. Dus zal wel goed zijn allemaal: https://minaprotocol.com/testnet

Naarmate ik onderzoek word ik wel enthousiast erover. Dus ik heb me ingeschreven voor de presale op Coinlist. (Lange termijn hold). Of is er iemand die zegt dat ik t niet moet doen?

Hopen dat ik ze kan bemachtigen. Zal wel weer snel gaan. Dinsdag 16:00 uur. Nog tips? Misschien zijn ze binnen twee minuten uitverkocht.
pi_198966887
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 20:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hoe wil je tienduizende transacties opslaan in dezelfde 22kb?
Niet. De transactie verifiëren, maar niet opslaan. Ofzo iets.
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 april 2021 @ 21:41:59 #10
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198967002
Ik denk dat ik hem snap; het is helemaal geen blockchain. Het is een gedeelde database met dezelfde verificatie als een normale blockchain. Hierin worden de balansen van alle gebruikers opgeslagen, waardoor er na 10 jaar nog steeds een 'blockchain' van O(1) in grootte is.

Wat er niet meegenomen wordt, is hoe een groeiend aantal gebruikers opgevangen wordt. Hierdoor worden niet de transacties opgeslagen, maar de balansen van alle adressen die ooit gebruikt zijn. En dat kan heel hard groeien. Als je echter bedenkt dat er 200 miljoen Bitcoin wallets zijn, dan heb je daar eigenlijk maar 6.5GB nodig om te weten hoe veel Bitcoins er bij elk adres hoort. Wat dat betreft is dit eigenlijk best een mooi project, en ik zal eens kijken of het een gokje waard is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198967058
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 20:55 schreef Plots het volgende:
via Zsnarks, een nieuwe techniek schijnt. Ik ben ook niet zo technisch om het te begrijpen.
ZK Snarks. ZK=Zero Knowledge. Dit is de (gesimplificeerde) uitleg die ze geven:

quote:
But how do zk-SNARKs work? They capture the state of the entire blockchain as a lightweight snapshot and send that around — instead of the chain itself. It’s like sending your friend a postcard of an elephant, instead of a massive live animal. When the next block in the network is created, it takes a snapshot of itself — with the snapshot of the previous state of the blockchain as the background. That new snapshot will in turn be used as the backdrop for the next block, and so on and so on. Rather amazingly, while it can contain proof of an infinite amount of information, the snapshot always remains the same size.
Een groot probleem zit 'm in het deel dat ik vetgedrukt heb gemaakt. Je kan per definitie in een eindige hoeveelheid data geen (bewijs voor) een oneindige hoeveelheid informatie stoppen. 22KB is een hoop informatie, maar niet oneindig veel. Ik krijg bij zo een verhaal een beetje het Jan Sloot-gevoel.

Stel dat een snapshot 22KB aan informatie bevat. Als je die dan als achtergrond in de volgende snapshot opneemt, dan is er van de 22KB van de nieuwe snapshot maar een klein stukje beschikbaar voor de oude snapshot. Om die er in te passen gaat er dus informatie verloren. Met iedere volgende snapshot vervagen de oude snapshots steeds meer en al heel snel weet je van bepaalde historische "states" helemaal niks meer. Na een heleboel snapshots is de olifant op de oorspronkelijke snapshot niet meer waarneembaar en dus ook niet meer verifieerbaar.

Daar komt nog bij dat ik deze analogie niet helemaal kan plaatsen bij ZK-Snarks, een technologie die ook bijvoorbeeld door Zcash gebruikt wordt. ZK-Snarks zijn een speciale vorm van zero knowledge proofs, maar die leiden niet tot minder entropie/informatie. Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe de uitleg die zij geven met een analogie van foto's waarop andere foto's te zien zijn, een uitleg kan zijn van hoe ZK-Snarks werken.

[ Bericht 2% gewijzigd door recursief op 11-04-2021 22:06:04 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 april 2021 @ 21:49:14 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198967106
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 21:45 schreef recursief het volgende:

[..]

[..]

Een groot probleem zit 'm in het deel dat ik vetgedrukt heb gemaakt. Je kan per definitie in een eindige hoeveelheid dat geen (bewijs voor) een oneindige hoeveelheid informatie stoppen. 22KB is een hoop informatie, maar niet oneindig veel. Ik krijg bij zo een verhaal een beetje het Jan Sloot-gevoel.

Stel dat een snapshot 22KB aan informatie bevat. Als je die dan als achtergrond in de volgende snapshot opneemt, dan is er van de 22KB van de nieuwe snapshot maar een klein stukje beschikbaar voor de oude snapshot. Om die er in te passen gaat er dus informatie verloren. Met iedere volgende snapshot vervagen de oude snapshots steeds meer en al heel snel weet je van bepaalde historische "states" helemaal niks meer. Na een heleboel snapshots is de olifant op de oorspronkelijke snapshot niet meer waarneembaar en dus ook niet meer verifieerbaar.

Daar komt nog bij dat ik deze analogie niet helemaal kan plaatsen bij ZK-Snarks, een technologie die ook bijvoorbeeld door Zcash gebruikt wordt. ZK-Snarks zijn een speciale vorm van zero knowledge proofs, maar die leiden niet tot minder entropie/informatie.
De snapshot bevat niet de voltallige database met alle informatie die je nodig hebt, het bevat een hash van die database en een consensus waarde. Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is hoe je daarmee kan verifiëren of iemand wel voldoende balans heeft, maar je kan wel verifiëren of alles wel goed gaat wat de chain betreft.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 april 2021 @ 21:56:49 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198967203
Hoe je dan ooit aan 22kb moet komen, geen idee.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 11 april 2021 @ 22:01:13 #14
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_198967249
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 21:45 schreef recursief het volgende:

[..]

[..]

Een groot probleem zit 'm in het deel dat ik vetgedrukt heb gemaakt. Je kan per definitie in een eindige hoeveelheid dat geen (bewijs voor) een oneindige hoeveelheid informatie stoppen. 22KB is een hoop informatie, maar niet oneindig veel. Ik krijg bij zo een verhaal een beetje het Jan Sloot-gevoel.

Daar komt nog bij dat ik deze analogie niet helemaal kan plaatsen bij ZK-Snarks, een technologie die ook bijvoorbeeld door Zcash gebruikt wordt. ZK-Snarks zijn een speciale vorm van zero knowledge proofs, maar die leiden niet tot minder entropie/informatie. Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe de uitleg die zij geven met een analogie van foto's waarop andere foto's te zien zijn, een uitleg kan zijn van hoe ZK-Snarks werken.
Hmmm ja "infinite amount of information" in 22kb klinkt wel als onmogelijk idd. Thanks voor de uitleg over de snapshot. Nu begrijp ik het ook iets beter. Maar misschien hebben ze er iets op gevonden waardoor het toch mogelijk is.
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 april 2021 @ 22:04:27 #15
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198967317
Of het is stiekem toch een blockchain waar alle blocks 22kb zijn :+
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 april 2021 @ 22:16:56 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198967519
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:01 schreef Plots het volgende:

[..]

Hmmm ja "infinite amount of information" in 22kb klinkt wel als onmogelijk idd. Thanks voor de uitleg over de snapshot. Nu begrijp ik het ook iets beter. Maar misschien hebben ze er iets op gevonden waardoor het toch mogelijk is.
Nee, het is onmogelijk om in 22kb alles wat je moet weten te proppen. Er zit nog een addertje onder het gras, en dat addertje weten ze zelfs in de whitepaper goed te verbergen. Als ze blijven ontkennen dat dit addertje bestaat, dan moet je hier verder niets meer mee doen.

Om dit te laten werken, heb je de originele olifant nog steeds ergens nodig.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 april 2021 @ 22:29:04 #17
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198967677
quote:
We wish (1) to be able to check balances of a specific account and (2) to be able to submit transactions to the network. For this node, which we call a "non-consensus node", it needs merely the following to be stored on its memory: a protocol state, the account, a merkle path to this account, and a verification key. Importantly, these powerful nodes are not light clients. They have equivalent security to full nodes.
Ik heb de olifant gevonden :P
@recursief
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198967721
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 21:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De snapshot bevat niet de voltallige database met alle informatie die je nodig hebt, het bevat een hash van die database en een consensus waarde. Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is hoe je daarmee kan verifiëren of iemand wel voldoende balans heeft, maar je kan wel verifiëren of alles wel goed gaat wat de chain betreft.
Je kan een beperkt aantal states verifieren. Of een beperkt aantal transacties. Of een beperkt aantal balansen.
Het idee van hun versie van ZK proof is wellicht dat transacties niet op een blockchain hoeven te worden vastgelegd, maar alleen verifieerbaar hoeven zijn (vandaar zero-knowledge: je hebt geen kennis over een transactie nodig om 'm te kunnen verifieren). Tot zover kan ik het volgen. Maar de beperkte en constante informatieruimte in combinatie met een potentieel oneindige hoeveelheid informatie, dat gaat niet.
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 april 2021 @ 22:36:40 #19
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198967761
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 22:33 schreef recursief het volgende:

[..]

Je kan een beperkt aantal states verifieren. Of een beperkt aantal transacties. Of een beperkt aantal balansen.
Het idee van hun versie van ZK proof is wellicht dat transacties niet op een blockchain hoeven te worden vastgelegd, maar alleen verifieerbaar hoeven zijn (vandaar zero-knowledge: je hebt geen kennis over een transactie nodig om 'm te kunnen verifieren). Tot zover kan ik het volgen. Maar de beperkte en constante informatieruimte in combinatie met een potentieel oneindige hoeveelheid informatie, dat gaat niet.
Er zijn dus ook nog gewoon normale nodes waar meer dan die 22kb wordt opgeslagen. De 22kb client heeft genoeg aan die 22kb om een transactie te verifiëren, maar de grote nodes doen de echte verificatie.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198967767
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb de olifant gevonden :P
@:recursief
Ah de adder is een hele grote olifant. Maar dat is een beetje valsspelen. Dan zijn er nog steeds full nodes nodig, alleen kun je die met je light client verifieren. Althans, een beperkt aantal states. De techniek ligt kennelijk toch wat genuanceerder dan het marketingverhaal.
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 april 2021 @ 22:44:46 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198967873
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 22:36 schreef recursief het volgende:

[..]

Ah de adder is een hele grote olifant. Maar dat is een beetje valsspelen. Dan zijn er nog steeds full nodes nodig, alleen kun je die met je light client verifieren. Althans, een beperkt aantal states. De techniek ligt kennelijk toch wat genuanceerder dan het marketingverhaal.
Zo werkt marketing nou eenmaal, altijd de nadruk leggen op de positieve dingen en de addertjes onder de grond verstoppen. Qua techniek is dit nog steeds vrij interessant; het is toch een groot nadeel van de huidige grote spelers dat je altijd afhankelijk bent van externe partijen. Zelfs een volledige node opzetten vraagt minder.

Ik heb me nog een beetje ingelezen in het bedrijf erachter en alle plannen, en ben toch wel lichtelijk enthousiast.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198967903
_O-
  zondag 11 april 2021 @ 22:55:06 #23
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_198967983
Tof om te zien dat we met deze discussie toch meer duidelijk krijgen over de inhoud en werking van het product in normaal Nederlands.
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 april 2021 @ 23:12:24 #24
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198968142
twitter

Gaaf
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 12 april 2021 @ 07:53:45 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198969206
BNB :9~

@Nattekat
Huilen dan.
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 april 2021 @ 09:16:39 #26
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198969737
quote:
7s.gif Op maandag 12 april 2021 07:53 schreef Isdatzo het volgende:
BNB :9~

@:Nattekat
:r
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198970098
eind van de maand miljonair denk ik
pi_198970197
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:55 schreef Dimachaerus het volgende:
eind van de maand miljonair denk ik
met pyr? lol
pi_198972099
Voor iedereen die ooit KuCoin heeft gebruikt maar al tijden niet meer heeft ingelogd, kijk even of je niet toevallig wat die KuCoin Tokens hebt door dust of hebt gekocht om fees te betalen. De prijs gaat blijkbaar aardig door het dak en toen ik vanmorgen bezig was om mijn wachtwoorden en 2FA codes over te zetten naar Bitwarden liep ik tegen een leuke verrassing aan na het inloggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door dimmak op 12-04-2021 13:02:24 ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_198972219
Voor de geinteresseerden, $OCTA nu op coingecko :Y
pi_198972408
Iemand hier een mening over $TRY.finance?
pi_198972446
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 12:55 schreef GlenSpey het volgende:
Voor de geinteresseerden, $OCTA nu op coingecko :Y
Prettige wedstrijd ^O^
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_198972511
Binance Coin blijft ook maar gaan. Met dit tempo krijgen we binnenkort een BNB ETH flippening.
pi_198973119
Iemand enig idee waarom bitvavo nog geen staking uitgekeerd heeft?

Gebeurt normaal altijd rond 12uur toch?
  maandag 12 april 2021 @ 14:29:58 #35
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_198973293
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 13:12 schreef F.Sinatra het volgende:
Iemand hier een mening over $TRY.finance?
Nope, ik heb mijn ogen op een andere finance shitcoin. Popsicle.finance. Zit in price discovery, geen idee wat waar rommel het is verder maar al 30% winst in een dagje
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_198973349
UBX gaat kapot :(
pi_198973406
quote:
9s.gif Op maandag 12 april 2021 13:22 schreef Gehrman het volgende:
Binance Coin blijft ook maar gaan. Met dit tempo krijgen we binnenkort een BNB ETH flippening.
Lekker man. Fuck die hoge fees :')
pi_198973464
Laat even weten wanneer ik ETH voor BNB moet swappen dan ;)
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_198974311
Waarom ETH2 (PoS) niet gaat werken:

twitter
  maandag 12 april 2021 @ 16:04:06 #40
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_198974411
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 15:55 schreef dimmak het volgende:

[ twitter ]
Tegen de tijd dat ze het klaar hebben is BNB ETH al voorbij en hoeft Binance als grootste partij de boel niet eens meer te saboteren :').
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_198974524
quote:

[ twitter ]
En in normale taal? ;)
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_198974530
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:15 schreef 111210 het volgende:
Iemand enig idee waarom bitvavo nog geen staking uitgekeerd heeft?

Gebeurt normaal altijd rond 12uur toch?
Hier net uitgekeerd, paar sec geleden
  maandag 12 april 2021 @ 16:18:29 #43
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_198974594
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 16:13 schreef Black-Death het volgende:

[..]

En in normale taal? ;)
ETH zou decentraal moeten zijn, maar slechts een handvol mensen hebben 97% van alle ETH in handen.

Dus als ze overgaan naar staken (houden van coins, ipv rekenkracht leveren), dan kunnen een paar partijen alles op de ETH blockchain beheren. PoS = de gene met de meeste coins heeft de meeste stemmen oftewel heeft de meeste macht.

Binance (op dit moment grootste concurrent met BNB/BSC) heeft momenteel een enorme hoeveelheid ETH in handen. Dat is handig als je jouw concurrent wil uitschakelen.

tl;dr

Binance is evil, Ethereum is fucked
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_198974757
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:34 schreef xaban06 het volgende:
Forbes:

twitter
pi_198974772
quote:
3s.gif Op maandag 12 april 2021 16:18 schreef Rossdale het volgende:

[..]

tl;dr

Vind het prima zo. BNB en PCS rijzen de pan uit!
Had ooit een zooi BNB gekocht om fees mee te betalen. Ondertussen meer waard dan de coins zelf die ik heb op binance :+
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_198974807
quote:
3s.gif Op maandag 12 april 2021 16:18 schreef Rossdale het volgende:

[..]

ETH zou decentraal moeten zijn, maar slechts een handvol mensen hebben 97% van alle ETH in handen.

Dus als ze overgaan naar staken (houden van coins, ipv rekenkracht leveren), dan kunnen een paar partijen alles op de ETH blockchain beheren. PoS = de gene met de meeste coins heeft de meeste stemmen oftewel heeft de meeste macht.

Binance (op dit moment grootste concurrent met BNB/BSC) heeft momenteel een enorme hoeveelheid ETH in handen. Dat is handig als je jouw concurrent wil uitschakelen.

tl;dr

Interessant.. Wat verwacht je dat dit op termijn met de koersen doet?
pi_198975089
quote:

[ twitter ]
Dat is een beetje waar en een beetje goochelen met getallen. Ten eerste zijn er ontiegelijk veel adressen waar alleen maar wat dust op staat. Dus als je een redelijke hoeveelheid ETH hebt zit je al vrij snel in een hoog percentiel. Dat 1% van de adressen 97% van de coins bevat zegt dus op zich nog niet zo heel veel. Er zijn immers meerdere verklaringen: of er zijn heel weinig adressen met ontiegelijk veel ETH, of er zijn echt enorm veel adressen met bijna niks. Of allebei, dat kan ook. Je kan al een betere vergelijking maken als je bijvoorbeeld alleen naar de adressen met minimaal 1 ETH (of voor mijn par 0,5 ETH) kijkt.

Dan de grootste wallets. De allergrootste is de wallet die als collateral voor WETH dient. Daarna volgt het ETH2 deposit adres. Die zijn samen goed voor bijna 11 miljoen ETH. Nummer drie is het cETH token contract. Dan komt een Binance exchange wallet. Nummer 5 is een contract address van Tether. Dan komt Kraken. Als je dat bij elkaar optelt zit je op ongeveer een zesde van alle ETH. Dan komt de eerste grote wallet, goed voor 1,1% van de coins. Daarna weer wat exchange storage, en dan is de volgende wallet goed voor 0,5% van de coins. Kortom, de adressen met de meeste ETH zijn voornamelijk exchange storages en smart contracts. Uiteraard zullen er whales zijn die relatief veel ETH bezitten maar dat de top 1% van de "echte" wallets 97% van alle ETH bevat is niet helemaal waar.

Zie ook: https://etherscan.io/accounts/1
pi_198976195
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:34 schreef xaban06 het volgende:
Stay strong ,HODL?
pi_198977351
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 17:03 schreef recursief het volgende:

[..]

Dat is een beetje waar en een beetje goochelen met getallen. Ten eerste zijn er ontiegelijk veel adressen waar alleen maar wat dust op staat. Dus als je een redelijke hoeveelheid ETH hebt zit je al vrij snel in een hoog percentiel. Dat 1% van de adressen 97% van de coins bevat zegt dus op zich nog niet zo heel veel. Er zijn immers meerdere verklaringen: of er zijn heel weinig adressen met ontiegelijk veel ETH, of er zijn echt enorm veel adressen met bijna niks. Of allebei, dat kan ook. Je kan al een betere vergelijking maken als je bijvoorbeeld alleen naar de adressen met minimaal 1 ETH (of voor mijn par 0,5 ETH) kijkt.
Hoewel je hier een punt hebt kan ik geen bronnen vinden om hiermee te gaan rekenen. Maar volgens Glassnode zijn er 500k actieve adressen. Gaan we van dat aantal uit kom je gemiddeld op 230 ETH per adres, de nummer 1 heeft dus 31.000x meer ETH dan het gemiddelde adres, dat lijkt mij toch een aanzienlijk verschil. Feit is verder dat met PoS de wallets met het meeste gewicht er ook het meest op vooruit gaan. Daarbij komt ook nog dat het staken niet voor iedereen is weg gelegd.

quote:
Dan de grootste wallets. De allergrootste is de wallet die als collateral voor WETH dient. Daarna volgt het ETH2 deposit adres. Die zijn samen goed voor bijna 11 miljoen ETH. Nummer drie is het cETH token contract. Dan komt een Binance exchange wallet. Nummer 5 is een contract address van Tether. Dan komt Kraken. Als je dat bij elkaar optelt zit je op ongeveer een zesde van alle ETH. Dan komt de eerste grote wallet, goed voor 1,1% van de coins. Daarna weer wat exchange storage, en dan is de volgende wallet goed voor 0,5% van de coins. Kortom, de adressen met de meeste ETH zijn voornamelijk exchange storages en smart contracts. Uiteraard zullen er whales zijn die relatief veel ETH bezitten maar dat de top 1% van de "echte" wallets 97% van alle ETH bevat is niet helemaal waar.

Zie ook: https://etherscan.io/accounts/1
Het staken maakt geen onderscheid in de eigenaar van wallet. Dus ook Binance kan meedoen. Ik weet echter niet hoe het zit met contracten aangezien die gelocked zijn, daar heb ik mij ook niet in verdiept.
pi_198977984
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 19:53 schreef dimmak het volgende:

[..]

Hoewel je hier een punt hebt kan ik geen bronnen vinden om hiermee te gaan rekenen. Maar volgens Glassnode zijn er 500k actieve adressen. Gaan we van dat aantal uit kom je gemiddeld op 230 ETH per adres, de nummer 1 heeft dus 31.000x meer ETH dan het gemiddelde adres, dat lijkt mij toch een aanzienlijk verschil.
Het nummer 1 adres is het Wrapped ETH contract address.
pi_198978571
Tron gaat weer lekker vandaag
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 april 2021 @ 22:24:50 #52
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198979931
quote:
14s.gif Op maandag 12 april 2021 16:04 schreef fathank het volgende:

[..]

Tegen de tijd dat ze het klaar hebben is BNB ETH al voorbij en hoeft Binance als grootste partij de boel niet eens meer te saboteren :').
Voorlopig is BNB nog gewoon een bubbel, en wordt het door iedereen als zodanig gezien. Ze zullen nog heel veel sabotage nodig hebben om niet als Ripple te eindigen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 april 2021 @ 22:26:27 #53
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198979963
Iedereen lijkt te vergeten dat Bitcoin ook door een handjevol partijen voor 95% gecontroleerd wordt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 13 april 2021 @ 00:12:27 #54
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_198981088
Voor de waves garde...

Denk eens in me oude wallet kijken zag dat ik nog leuk bedrag btc had staan hier in! ( dus naar Binance met die bende...) denk kijk ff in alle coins die ik gehad heb ik me waves wallet zie ik dit staan!

Gaat iemand me nu vertellen dat dit serieus 140k waard was....

Lees enkel scam Coin enzo... maar schijnbaar vorig jaar.. 😂
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_198981125
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 00:12 schreef revpolen het volgende:
Voor de waves garde...

Denk eens in me oude wallet kijken zag dat ik nog leuk bedrag btc had staan hier in! ( dus naar Binance met die bende...) denk kijk ff in alle coins die ik gehad heb ik me waves wallet zie ik dit staan!

[ afbeelding ]

Gaat iemand me nu vertellen dat dit serieus 140k waard was....
[ afbeelding ]

Lees enkel scam Coin enzo... maar schijnbaar vorig jaar.. 😂
Surge had je sowieso niet kunnen verkopen.
pi_198981155
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 21:08 schreef Den_Haag het volgende:
Tron gaat weer lekker vandaag
Belachelijk dat er nog mensen zijn die geld stoppen in dit soort scams.
  dinsdag 13 april 2021 @ 00:27:42 #57
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_198981185
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 00:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Surge had je sowieso niet kunnen verkopen.
Ah dat scheelt alweer :) had al zoiets zet maar bij de rest van mis gelopen crypto 🤣 wat was het dan?
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_198981431

8 jaar geleden.
pi_198982012
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 00:21 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Belachelijk dat er nog mensen zijn die geld stoppen in dit soort scams.
Gaat mij om koersstijging en verkoop, niet om de validiteit
pi_198982120
LTO heeft er geen zin meer in.
pi_198982428
Ben benieuwd wat de coinbase IPO morgen gaat doen met de prijzen.
pi_198982575
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 20:27 schreef recursief het volgende:

[..]

Het nummer 1 adres is het Wrapped ETH contract address.
Maar wETH kan toch ook gewoon een validator draaien met hun ETH? Mensen met wETH willen uiteraard ook een deel van die stake, net als mensen met ETH op een exchange APY krijgen (1,2,3). Tron heeft Steem "overgenomen" met behulp van exchanges. Als dit anders geregeld is bij Ethereum zou ik daar graag over leren, maar via internet wordt ik er niet veel wijzer van en lijken de zorgen terecht.

Edit: hij zegt trouwens ook niet dat het nu een probleem is, hij zegt dat het een probleem kan worden dat er partijen zoveel ETH hebben met PoS.

quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 22:26 schreef Nattekat het volgende:
Iedereen lijkt te vergeten dat Bitcoin ook door een handjevol partijen voor 95% gecontroleerd wordt.
Nee hoor, diezelfde Grubles op Twitter:
twitter

[ Bericht 2% gewijzigd door dimmak op 13-04-2021 09:35:42 ]
pi_198982581
Mooi staaltje karma:
twitter
pi_198983455
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 22:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Voorlopig is BNB nog gewoon een bubbel, en wordt het door iedereen als zodanig gezien. Ze zullen nog heel veel sabotage nodig hebben om niet als Ripple te eindigen.
:')
pi_198983856
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 00:27 schreef revpolen het volgende:

[..]

Ah dat scheelt alweer :) had al zoiets zet maar bij de rest van mis gelopen crypto 🤣 wat was het dan?
Ik heb ze ook, zelfde aantal. Was het maar zo'n feest dat je ze kunt verkopen:

Heb verder ook geen idee wat ik ermee moet. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Tourniquet op 13-04-2021 11:26:27 ]
pi_198983862
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 22:26 schreef Nattekat het volgende:
dat heb je fout

met dat fenomeen ben je inmiddels wel bekend neem ik aan
pi_198983868
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 08:19 schreef viceversa het volgende:
LTO heeft er geen zin meer in.
_O-
dat mensen ook daar nog intrappen
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 april 2021 @ 11:23:12 #68
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198983875
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:22 schreef dimmak het volgende:
Nee hoor, diezelfde Grubles op Twitter:
Chinese rotzooi erbij betrekken is te makkelijk :P
Alleen een legaal middel als er een mafkees die er echt in gelooft gaat zitten huilen over centralisatie, en voorlopig lijkt iedereen hier vooral voor de centen hun ziel te verkopen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 april 2021 @ 11:24:10 #69
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198983891
En één post later hebben we de eerste gelover al -O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198983899
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Alleen een legaal middel als er een mafkees die er echt in gelooft gaat zitten huilen over centralisatie, en voorlopig lijkt iedereen hier vooral voor de centen hun ziel te verkopen.
moet je anders nog even de DAO opzoeken, om je geheugen op te frissen

vitalik voorop daar om even zijn geld veilig te stellen en de chain terug te draaien _O_
pi_198983924
wel logisch

die boefjes van ETH hadden toen al plannen voor Proof of Stake voor itirium, dus toen een hacker/boefje gewoon op legitieme wijze een smart contract leeg trok mocht al dat geld natuurlijk niet bij zo'n partij terecht komen

dan zou de dief (of legitieme eigenaar van de tokens, eigenlijk) ietwat teveel macht hebben op het netwerk :)

ETH DECENTRAAL JAAA

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2021 11:27:11 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 april 2021 @ 11:27:57 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198983941
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:25 schreef aTypisch het volgende:

[..]

moet je anders nog even de DAO opzoeken, om je geheugen op te frissen

vitalik voorop daar om even zijn geld veilig te stellen en de chain terug te draaien _O_
DAO heeft geleid tot mijn grootste blunder tot nu toe, dat verhaal ken ik wel. En als een nieuwe chain voor bijna 50% geheel eigendom is van één partij, dan is dat een zeer valide actie om het product te redden.

Het is later nogmaals gebeurd, maar toen is er niet meer ingegrepen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198983977
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Oh shit, zie nu pas dat je Bitcoin poste ipv BNB. Maar in het geval van Bitcoin zit je fout en dat weet je, want die 95% trek je ook uit de lucht.
pi_198983989
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:30 schreef dimmak het volgende:

[..]

Oh shit, zie nu pas dat je Bitcoin poste ipv BNB. Maar in het geval van Bitcoin zit je fout en dat weet je, want die 95% trek je ook uit de lucht.
pi_198983992
PROOF OF PET
pi_198984030
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:31 schreef aTypisch het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Misschien wel het mooiste en duidelijkste voorbeeld van Bitcoin decentralisatie idd. :)
pi_198984059
daar gaan we
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 april 2021 @ 11:39:20 #78
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198984102
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:30 schreef dimmak het volgende:

[..]

Ik heb mijn uitspraak gebaseerd op verouderde kennis en zie inmiddels dat het 60% is :@
Neemt niet weg dat het bijna niets uit maakt als het percentage 50+ is natuurlijk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198984119
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb mijn uitspraak gebaseerd op verouderde kennis en zie inmiddels dat het 60% is :@
Neemt niet weg dat het bijna niets uit maakt als het percentage 50+ is natuurlijk.
onzin praat je

miners zijn geen alleen heersers in de wereld van bitcoin
dat is bij proof of stake wel anders, dus dat moet je aanspreken straks met itirum

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2021 11:42:39 ]
pi_198984125
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:36 schreef Roypsv het volgende:
daar gaan we
https://www.nu.nl/economi(...)an-63000-dollar.html

altijd genieten van de reacties onder dit soort artikelen
pi_198984222
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

60% wat? Als je op miners in China doelt, slaat het nergens op. Miners bewaken het netwerk en nodes bepalen de regels.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 april 2021 @ 11:49:00 #82
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198984262
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:46 schreef dimmak het volgende:

[..]

60% wat? Als je op miners in China doelt, slaat het nergens op. Miners bewaken het netwerk en nodes bepalen de regels.
Hashrate
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198984327
w
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:40 schreef Black-Death het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/economi(...)an-63000-dollar.html

altijd genieten van de reacties onder dit soort artikelen
"wie heeft de langste"
pi_198984342
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hashrate
En hoe maakt dat Bitcoin precies gecentraliseerd?
pi_198984895
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:21 schreef aTypisch het volgende:

[..]

_O-
dat mensen ook daar nog intrappen
Mijn enige shitcoin. :) Ik zie nog wel groei potentie voor deze bullrun.
pi_198984917
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 12:29 schreef viceversa het volgende:

[..]

Mijn enige shitcoin. :) Ik zie nog wel groei potentie voor deze bullrun.
bitcoin only verder ja?

oké dan, je mag ook de FOK!citadel in
pi_198984946
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 april 2021 12:30 schreef aTypisch het volgende:

[..]

bitcoin only verder ja?

oké dan, je mag ook de FOK!citadel in
Nee, ook ETH.
  Moderator dinsdag 13 april 2021 @ 12:33:18 #88
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_198984955
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 12:32 schreef viceversa het volgende:

[..]

Nee, ook ETH.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_198984973
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 12:32 schreef viceversa het volgende:

[..]

Nee, ook ETH.
goorlel
  Moderator dinsdag 13 april 2021 @ 12:36:33 #91
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_198984998
quote:
Wat een treurnis dat ouders hun kind hier mee opzadelen.
4045
onlogisch
pi_198985026
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 april 2021 12:36 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Wat een treurnis dat ouders hun kind hier mee opzadelen.
beter dan lid maken van de kameraadjes

hier kan ze wat mee
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 april 2021 @ 12:38:25 #93
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198985029
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:55 schreef dimmak het volgende:

[..]

En hoe maakt dat Bitcoin precies gecentraliseerd?
Zeg ik niet. Ik reageer op gehuil dat Ethereum dat zou zijn, terwijl het in praktisch dezelfde situatie zit met PoS. Heel dat gigantisch trieste schoppen tegen technologieën waar je zelf geen fan van bent is gewoon kansloos, en ik wijs dat soort figuren graag op hun eigen hypocrisie. Heb gewoon respect voor elkaar, BNB uitgezonderd, en begin je eigen reeks als je een echokamer wil.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198985035
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 12:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zeg ik niet. Ik reageer op gehuil dat Ethereum dat zou zijn, terwijl het in praktisch dezelfde situatie zit met PoS. Heel dat gigantisch trieste schoppen tegen technologieën waar je zelf geen fan van bent is gewoon kansloos, en ik wijs dat soort figuren graag op hun eigen hypocrisie. Heb gewoon respect voor elkaar, BNB uitgezonderd, en begin je eigen reeks als je een echokamer wil.
nee
  Moderator dinsdag 13 april 2021 @ 12:39:04 #95
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_198985037
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 april 2021 12:38 schreef aTypisch het volgende:

[..]

hier kan ze wat mee
Dat kind hoort lekker met poppen te spelen, en er niet als één te dienen.
4045
onlogisch
pi_198985039
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 12:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

nee
pi_198985129
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 april 2021 12:34 schreef aTypisch het volgende:

[..]

goorlel
Vuige bitcoinmaxi
  dinsdag 13 april 2021 @ 12:46:35 #98
62913 Blik
The one and Only!
pi_198985137
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 april 2021 12:38 schreef aTypisch het volgende:

[..]

hier kan ze wat mee
Nee, wat ouders doen is hun schattig kindje inzetten voor views op Youtube om zo geld over de rug van hun kinderen te verdienen. Misselijkmakend
pi_198985188
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 12:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Nee, wat ouders doen is hun schattig kindje inzetten voor views op Youtube om zo geld over de rug van hun kinderen te verdienen. Misselijkmakend
denk dat ze hier erg veel last van gaat hebben in haar leven ja
pi_198985192
wat zijn jullie zuur vandaag :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')