Grappig, ik gebruik heel af en toe Zwitsal shampoo voor een 'final wash' van mijn haar en ik vind het helemaal niet lekker ruiken!quote:Op zondag 11 april 2021 18:22 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik strooide de inhoud van een Zwitsal geurbuiltje in m'n nieuwe stofzuigerzak en dat was de beste beslissing ooit
Ik hou van Zwitsalquote:Op zondag 11 april 2021 19:35 schreef BE het volgende:
[..]
Grappig, ik gebruik heel af en toe Zwitsal shampoo voor een 'final wash' van mijn haar en ik vind het helemaal niet lekker ruiken!![]()
Maar ik was ook nooit die hard fan toen mijn kinderen klein waren trouwens.
Geloven? Ooit wel Nederlands Hervormd gedoopt en nu zit ik dus met enige regelmaat bij kerkelijke uitvaarten en zo af en toe is er een voorganger waar ik wel wat mee kan, maar de meeste van de tijd kan ik er echt helemaal niks mee.Te nuchter en te rationeel voor.
Hoewel ik wel herken wat iemand eerder schreef: het lijkt me heerlijk als je je er wel aan over kan geven en er ook echt houvast aan vindt. Zeker bij een groot verlies.
Letterlijk dit, Zwitsal ruik je de poeplucht automagisch bijquote:Op zondag 11 april 2021 20:02 schreef kwakz0r het volgende:
Ik associeer zwitsal sinds baby 1 vooral met poep
Ben heel blij dat we nu pampers waterdoekjes hebben, katoen, 99% water en geen parfum. Natte washandjes zijn goedkoper maar ik heb de was er niet voor over
Ik heb 40 of 60 graden lang programma. Maar idd dat plastic in je kledingquote:Op zondag 11 april 2021 20:50 schreef Ynske het volgende:
Pods bij lage temperaturen zorgde er bij mij voor dat ik die plastic achtig omhulsel in de kleding had hangen. Terwijl ze ook op 30 en 40 graden moesten werken.
Waar was je dan mee?quote:Op zondag 11 april 2021 20:53 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik was nu een jaar zonder wasmiddel en vind het heerlijk dat het niet meer naar wasmiddel ruikt. Pas geleden trok ik een trui aan die ik al een jaar niet meer had aangetrokken en ik vond het me toch een overheersende geur! Ik heb hem meteen in de was gegooid.
Wat gebruik je dan?quote:Op zondag 11 april 2021 20:53 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik was nu een jaar zonder wasmiddel en vind het heerlijk dat het niet meer naar wasmiddel ruikt. Pas geleden trok ik een trui aan die ik al een jaar niet meer had aangetrokken en ik vond het me toch een overheersende geur! Ik heb hem meteen in de was gegooid.
Ik heb dat wel eens overwogen maar omg ik wil echt naar Robijn ruikend was goed, sorry millieu!quote:Op zondag 11 april 2021 21:14 schreef MevrouwCactus het volgende:
@:F_r en @:Ynske Ik was met een was-ei.
https://www.levenzonderaf(...)beurten/#description
Heb je ook de rubber in de deur met een doekje helemaal tot onder uit gedaan? Daar kan ‘wasluis’ ofzoiets in blijven zitten. Dat zorgt er voor dat als de was weer droog is (droger of waslijn maakt niet uit) een beetje muffig of zo kan ruiken. Niet echt een hele vieze lucht maar ook niet het lekker fris wat je verwacht na het wassen (weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven eigenlijk).quote:Op zondag 11 april 2021 20:33 schreef vencodark het volgende:
Ohja: nu het toch weer eens over de was gaat: ik vind mijn was de laatste tijd nogal geurloos. Het is gewoon schoon hoor maar ruikt niet als lekkere, verse was(middel). Gewoon naar niks dus.![]()
Normaal ruik je toch de waspoeder/middel of de wasverzachter wel.
De machine is vandaag nog gereinigd met schoonmaakazijn.
Misschien een ander middeltje proberen of iets?
Klinkt goed, alleen jammer dat het het geschikt is voor fijne was.quote:Op zondag 11 april 2021 21:14 schreef MevrouwCactus het volgende:
@:F_r en @:Ynske Ik was met een was-ei.
https://www.levenzonderaf(...)beurten/#description
Ik weet nooit zo goed wat ‘fijne was’ is en gooi vaak gewoon alles bij elkaar. Behalve het beddengoed, dat was ik op 60 graden.quote:Op zondag 11 april 2021 21:30 schreef Ynske het volgende:
[..]
Klinkt goed, alleen jammer dat het het geschikt is voor fijne was.
Het wordt niet altijd helemaal schoon nee. Maar sinds ik dat weet, behandel ik voor met ossegalzeep. En dat werkt dan wel weer prima.quote:Op zondag 11 april 2021 21:56 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb dat wasei ook geprobeerd, ook andere dingen zoals noten, maar ik vind het helemaal niets. Werkt misschien als je was niet echt vies is, maar met die varkens van mij kreeg ik de vlekken er echt niet uit.
Hier alleen maar vloeibaar wasmiddel omdat ik een wasmachine waar je een fles in kiept en die vervolgens automatisch doseert.
Second that! Ik gebruik wasnoten met een paar druppels lavendelolie in het wasverzachterbakje. En voor vlekken ossengalzeep. Ik was wel op 40 graden voor de meeste dingen, met 30 graden vond ik het resultaat wel echt minder.quote:Op zondag 11 april 2021 22:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Het wordt niet altijd helemaal schoon nee. Maar sinds ik dat weet, behandel ik voor met ossegalzeep. En dat werkt dan wel weer prima.
Paar druppeltjes wasparfum bij de wasquote:Op zondag 11 april 2021 20:33 schreef vencodark het volgende:
Ohja: nu het toch weer eens over de was gaat: ik vind mijn was de laatste tijd nogal geurloos. Het is gewoon schoon hoor maar ruikt niet als lekkere, verse was(middel). Gewoon naar niks dus.![]()
Normaal ruik je toch de waspoeder/middel of de wasverzachter wel.
De machine is vandaag nog gereinigd met schoonmaakazijn.
Misschien een ander middeltje proberen of iets?
35mlquote:Op maandag 12 april 2021 10:19 schreef vencodark het volgende:
Ik ben net om boodschappen geweest met jullie wastips bij de hand.![]()
Maar Robijn vind ik wel reteduur voor zo’n kleine fles. Als je die joekel flessen van andere (huis) merken erbij zet.![]()
Ik heb wel een ander merk gekocht, wie weet merk ik dan toch verschil.![]()
Hoeveel gebruik je bijv. van Robin per volle was?
Robijn is vaak in de aanbieding bij de kruidvat en zelfs te koop bij de action.quote:Op maandag 12 april 2021 10:19 schreef vencodark het volgende:
Maar Robijn vind ik wel reteduur voor zo’n kleine fles. Als je die joekel flessen van andere (huis) merken erbij zet.![]()
Ik heb de oplossing ook nog niet. Maar ik zet het nu standaard een nacht in koud water met azijn. En sportkleding die nieuwer is blijft wel fris ruiken als je het aan hebt. Mijn oude sportkleding waar ik al jaren mee hardloop niet. Gelukkig loop ik alleen hard en ruikt niemand anders het.quote:Op maandag 12 april 2021 10:12 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij wassen met Ariel wasmiddel en de normale blauwe Robijn wasverzachter. Ik hou van de geur van frisgewassen katoen.
Ik koop altijd een shitload in als er een aanbieding is en ik gebruik weinig. Waar Ariel vindt dat ik maar 18 wassen kan doen met een pak, doe ik er denk ik wel 40-50 volle trommels mee.
Waar ik wel issues mee heb, sportkleding. Dat komt heel fris uit de was, maar zodra ze het dan weer even aan hebben (nog zonder gesport te hebben) stinkt het muffig. Na het sporten is het helemaal. Ik heb al HG poeder voor sportkleding geprobeerd, maar dat helpt eigenlijk ook niet. Ik heb nu Vanish poeder gekocht in de hoop dat dat wél werkt.
Ik koop nooit maar 1 fles. Bij de ah vaak 1+1 en als je geluk hebt ook nog met 35% net zoals wc papier, keukenrollen, drinken ed koop ik altijd in de aanbiedingquote:Op maandag 12 april 2021 10:19 schreef vencodark het volgende:
Willen wachten zou ik niet vragen, je kunt beter vragen of ze je even willen bellen... kans is groot dat ze net niet op dat moment langskomen, maar als ze je bellen heb je wat meer marge, want dan kun je zeggen van "moest kind van school halen, ben er over 3 minuten".quote:Op maandag 12 april 2021 12:36 schreef exode het volgende:
Wij kunnen niet echt in bulk inkopen, gewoonweg geen ruimte voor.
De tegels komen tussen 13:00 en 16:00, ik moet B om 13:50 ophalen van school. Het is echt wat voor ons dat ze dan voor de deur staan. Maar even een briefje ophangen en dat als ze dan net voor de deur staan, ze 10 minuten willen wachten.
Ik moet tekenen voor ontvangst en vooral voor onbeschadigde ontvangst anders zou ik de buren wel even vragen.
En morgen komt de rest van de tegels binnen, snelle leveringen zeg!
Dat is altijd spannend inderdaad of ze dan niet net komen op het moment dat je er niet bent. Is hier om een of andere reden wel altijd.quote:Op maandag 12 april 2021 12:36 schreef exode het volgende:
Wij kunnen niet echt in bulk inkopen, gewoonweg geen ruimte voor.
De tegels komen tussen 13:00 en 16:00, ik moet B om 13:50 ophalen van school. Het is echt wat voor ons dat ze dan voor de deur staan. Maar even een briefje ophangen en dat als ze dan net voor de deur staan, ze 10 minuten willen wachten.
Ik moet tekenen voor ontvangst en vooral voor onbeschadigde ontvangst anders zou ik de buren wel even vragen.
En morgen komt de rest van de tegels binnen, snelle leveringen zeg!
Het bedrijf wat het brengt, doet heel vaag. Ik heb daar ook geen nummer van. Ik heb alleen een mail vol dreigementen wat het kost als ik niet thuis ben. Het bedrijf waar ik heb besteld, geven aan dat ik een half uur voor levering gebeld wordt.quote:Op maandag 12 april 2021 12:42 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat is altijd spannend inderdaad of ze dan niet net komen op het moment dat je er niet bent. Is hier om een of andere reden wel altijd.
Kan je het bedrijf niet vragen de chauffeur te laten bellen een half uur voor ze er zijn, dat je weet hoe laat ze er dan zijn. Dan kun je indien nodig doorgeven dat je heel even weg bent dan
Oh ja, luiers en billendoekjes gingen hier ook alleen in de aanbieding en dus altijd op voorraad, sterker nog: ik heb nog luiers in de maat die mijn kleinzoon inmiddels past, dus ze hoeven geen luiers mee te geven als hij hier isquote:Op maandag 12 april 2021 12:55 schreef exode het volgende:
We kopen billen- en monddoekjes voor Juul wel altijd in bulk trouwens. Die kunnen we makkelijk kwijt in haar kledingkast. En luiers ook, dan kopen we ook maanden vooruit.
Ik weet van de Dirk dat de nieuwe aanbiedingen op donderdagmiddag na 1600 op de website staan. Die van de Lidl ook, in de app en de AH op vrijdagochtend.quote:Op maandag 12 april 2021 13:23 schreef exode het volgende:
Wij zijn wel altijd heel goed om net een krat Jupiler te kopen tussen alle aanbiedingen door. Dat we een krat kopen en het de week erna in de bonus is.
Vroeger toen we nog feestjes hadden, hield ik altijd wekenland de Jupiler, cola etc aanbiedingen in de gaten. Dan was het dus nooit afgeprijsd, een week na het feestje....ja hoor 1+1 gratis. Every time.
Ja.....en toch krijgen we het altijd voor elkaar.quote:Op maandag 12 april 2021 13:24 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik weet van de Dirk dat de nieuwe aanbiedingen op donderdagmiddag na 1600 op de website staan. Die van de Lidl ook, in de app en de AH op vrijdagochtend.
Ik heb wel heeeeeel veel paaseitjes gekocht met 3=2. Ik vind die echt zo goddelijk lekkerquote:Op maandag 12 april 2021 13:17 schreef Declan-Harp het volgende:
Jumbo3=2 is nog steeds veel te duur.
Dat is zo irritant! Heeft de DHL hier ook een handje van. Maar dan bezorgen ze niet bij de buren, maar gaat het pakketje mee naar het pakketpunt, ook wel bekend als 'het zwarte-pakjes-gat'. Je weet nooit of je pakje daar nog weer boven water komtquote:Op maandag 12 april 2021 13:27 schreef Malteser het volgende:
Ze hebben mijn pakket bij de buren bezorgd en ik was gewoon thuis. DHL is echt stom hier.
Ik heb een Ajax Adidas trainingspak en voetbaltenue voor een van de jongens en dat begon al te stinken na een paar maanden. Ik krijg het gewoon niet weg. Terwijl we direct na de training alles in de was gooien, dus daar ligt het niet aan. Ik ga me ook maar eens aan de azijn wagen, misschien helpt het.quote:Op maandag 12 april 2021 11:29 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik heb de oplossing ook nog niet. Maar ik zet het nu standaard een nacht in koud water met azijn. En sportkleding die nieuwer is blijft wel fris ruiken als je het aan hebt. Mijn oude sportkleding waar ik al jaren mee hardloop niet. Gelukkig loop ik alleen hard en ruikt niemand anders het.
Die originele Ajax pakken en shirts zijn stinknesten. B heeft meerdere voetbalshirts en die stinken al als hij ermee de trap afloopt. Kan ze maar 1 dag aan dan moeten ze echt gewassen worden. Die geur krijg je er nooit 100% uit lijkt wel.quote:Op maandag 12 april 2021 13:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik heb een Ajax Adidas trainingspak en voetbaltenue voor een van de jongens en dat begon al te stinken na een paar maanden. Ik krijg het gewoon niet weg. Terwijl we direct na de training alles in de was gooien, dus daar ligt het niet aan. Ik ga me ook maar eens aan de azijn wagen, misschien helpt het.
Enüberhamster hier. Als Rituals aanbiedingen heeft koop ik gerust 20 foam spuitbussen voor 50% van de originele prijs.
Verder hamster ik zo'n beetje alle drogisterij artikelen als er 1+1 gratis is. Ik heb nog nooit het volle pond betaald voor dat soort artikelen.
Maar ik hamster ook vlees bij goede aanbiedingen. Dan koop ik gerust 5 kilo ribeye, vacumeer het en vries het in. Geld besparen op boodschappen is echt een hobby/stoornis van mij.
Bij ons heeft hij het pakketje pas tegen de voordeur aangezet. Bij ons rijtjeshuis. Terwijl wij niet thuis waren.quote:Op maandag 12 april 2021 13:27 schreef Malteser het volgende:
Ze hebben mijn pakket bij de buren bezorgd en ik was gewoon thuis. DHL is echt stom hier.
Woah ik wist helemaal niet dat die bestonden! Nice.quote:Op maandag 12 april 2021 14:32 schreef Leandra het volgende:
In het nieuwe huis een pakketbrievenbus trouwens, die we aan de achterkant (in de garage open kunnen maken), de loodgieter vindt m al geweldig, want die zet er klein spul in dat nu alleen maar kwijt kan raken![]()
Allebei onze buren hebben ten minste 1 gepensioneerde, en de buurvrouw is gastouder. Dus ook al zouden wij elke dag beide van huis zijn (wat nu met Corona niet voorkomt) dan nog zou hij altijd zijn pakketjes wel kwijt kunnen denk ik.quote:Op maandag 12 april 2021 14:41 schreef exode het volgende:
Ik moet nogal eens claims indienen namens mijn werkgever bij de grotere pakketbedrijven dus ik weet dat er behoorlijk wat koekebakkers tussen zitten.
Hier in de straat hebben ze wel geluk, iedereen is eigenlijk wel thuis nu met Corona. In ons stuk in de straat werken er maar 3 buitenshuis waaronder mijn vriendin.
Onze buren nemen geen pakketten aan, sterker nog ze doen de deur niet open als er een pakketbezorger voor hun deur staat. Beide gepensioneerd en de hele dag thuis. De buurvrouw verzet steeds haar planten op de vensterbank om wel de straat in de gaten te houden. Maar pakketten aannemen doet ze dus niet. Terwijl dat toch juist het moment is om te roddelen zou je denken.quote:Op maandag 12 april 2021 14:46 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Allebei onze buren hebben ten minste 1 gepensioneerde, en de buurvrouw is gastouder. Dus ook al zouden wij elke dag beide van huis zijn (wat nu met Corona niet voorkomt) dan nog zou hij altijd zijn pakketjes wel kwijt kunnen denk ik.
Ik heb de indruk dat dat HG net zoiets is als vanish, althans het ziet er redelijk hetzelfde uit (dat zegt ook niet alles trouwensquote:Op maandag 12 april 2021 10:12 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij wassen met Ariel wasmiddel en de normale blauwe Robijn wasverzachter. Ik hou van de geur van frisgewassen katoen.
Ik koop altijd een shitload in als er een aanbieding is en ik gebruik weinig. Waar Ariel vindt dat ik maar 18 wassen kan doen met een pak, doe ik er denk ik wel 40-50 volle trommels mee.
Waar ik wel issues mee heb, sportkleding. Dat komt heel fris uit de was, maar zodra ze het dan weer even aan hebben (nog zonder gesport te hebben) stinkt het muffig. Na het sporten is het helemaal. Ik heb al HG poeder voor sportkleding geprobeerd, maar dat helpt eigenlijk ook niet. Ik heb nu Vanish poeder gekocht in de hoop dat dat wél werkt.
quote:Op maandag 12 april 2021 14:52 schreef exode het volgende:
[..]
Onze buren nemen geen pakketten aan, sterker nog ze doen de deur niet open als er een pakketbezorger voor hun deur staat. Beide gepensioneerd en de hele dag thuis. De buurvrouw verzet steeds haar planten op de vensterbank om wel de straat in de gaten te houden. Maar pakketten aannemen doet ze dus niet. Terwijl dat toch juist het moment is om te roddelen zou je denken.
Onze andere buren werken buitenshuis dus wij nemen hun pakketten aan. Ik haal er wel eens grappen mee uit, ze zijn die hard Feyenoord fan en ik nogal Ajax fan. Dus ik plak wel eens een Ajax sticker op de doos of zo. Of als het net Ajax-Feyenoord is geweest, schrijf ik de uitslag erop.
2 jaar geleden in de zomer kwamen er schoolboeken voor de buurjongen binnen tijdens de vakantie. Wij hebben hun sleutel dus ik had de doos in hun woonkamer gezet en had er Ajax kaftpapier bijgelegd, ik moest er zelf echt enorm om lachen.
Best vreemd eigenlijk. Je zou van zo'n sportmerk verwachten dat ze dat wel beter testen en ontwikkelen. Goede reden om binnenkort maar weer 'n nieuw tenue te kopen. Die stank is gewoon een marketingtruc.quote:Op maandag 12 april 2021 14:16 schreef exode het volgende:
[..]
Die originele Ajax pakken en shirts zijn stinknesten. B heeft meerdere voetbalshirts en die stinken al als hij ermee de trap afloopt. Kan ze maar 1 dag aan dan moeten ze echt gewassen worden. Die geur krijg je er nooit 100% uit lijkt wel.
Nouja dat dus, ik vind dat zo stom!quote:Op maandag 12 april 2021 15:08 schreef SQ het volgende:
Hier pleuren de pakketbezorgers onze spullen soms in de achtertuin als we niet thuis zijn(wat bijna nooit is nu natuurlijk, but still)
Ik snap best dat de druk hoog is en alles, maar komop, onze buren zijn een bedrijf en dus altijd aanwezig tijdens kantooruren, laat het dáár dan ff achter.
Dat hoorde ik op de radio. Zorgt toch voor gefronste wenkbrauwen.quote:Op maandag 12 april 2021 15:22 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Best vreemd eigenlijk. Je zou van zo'n sportmerk verwachten dat ze dat wel beter testen en ontwikkelen. Goede reden om binnenkort maar weer 'n nieuw tenue te kopen. Die stank is gewoon een marketingtruc.
Hier in het dorp werd vanmorgen een nieuwe vaccinatielocatie geopend. Om 10:00 uur zou de burgemeester komen voor de feestelijke opening, ware het niet dat een gevaccineerde man vanmorgen 15 minuten na zijn vaccinatie de deur uitliep, onwel werd en stierf.Grote kans dat het stom toeval is dat hij net op dit moment stierf, maar voor de coronagekkies vast weer een extra reden om niet te vaccineren. Geen Astrazeneca ditkeer trouwens, maar Pfizer.
In een ver verleden liep ik als postbode in een wijk waar we de straten Goudesteijn, Guntersteijn en Groenesteijn door elkaar hadden lopen. Dat waren leuke rondjes dus, en dat ging ook wel meer dan eens mis met het handmatig sorteren.quote:Op maandag 12 april 2021 16:52 schreef Leandra het volgende:
In Amersfoort heb je zo de Utrechtseweg in het verlengde van de Utrechtsestraat, idem voor de Arnhemseweg in het verlengde van de Arnhemsestraat (de "straat" straten zijn binnenstad en de "weg" wegen gaan vanaf de binnenstad richting Utrecht en Arnhem), en ik kan me zo voorstellen dat dat ook wel eens fout gaat.
Ik krijg gelijk reclame met Hans Klok.quote:Op maandag 12 april 2021 16:59 schreef Candaasje het volgende:
Ik was trouwens met ECO Klok Waspoeder. Redelijk geurloos. Maar werkt prima.
(Voor de statistieken, doe ik toch een beetje fatsoenlijk mee)
quote:Op maandag 12 april 2021 17:00 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik krijg gelijk reclame met Hans Klok.
In Eindhoven heb je een gigantische vinexwijk. Verdeeld in 4 blokken: Zandrijk, grasrijk, bosrijk en waterrijk (nee, niet de Eftelingquote:Op maandag 12 april 2021 16:57 schreef Candaasje het volgende:
[..]
In een ver verleden liep ik als postbode in een wijk waar we de straten Goudesteijn, Guntersteijn en Groenesteijn door elkaar hadden lopen. Dat waren leuke rondjes dus, en dat ging ook wel meer dan eens mis met het handmatig sorteren.
(In die wijk weken de straten Weerdesteijn, Rijnesteijn, Sijpestein en Zuilensteijn dan nog een beetje af qua beginlettersOh, dit alles in IjsselSTEIN . Creatieve geesten ontbraken denk ik een beetje in de tijd ofzo. )
Oh man, wie verzint dat?quote:Op maandag 12 april 2021 17:01 schreef SQ het volgende:
[..]
In Eindhoven heb je een gigantische vinexwijk. Verdeeld in 4 blokken: Zandrijk, grasrijk, bosrijk en waterrijk (nee, niet de Efteling). Maar in die blokken begint ook elke straatnaam met zand, gras, bos of water. Niet.te.doen.
Ik kan nog wel onthouden of ik in Zandrijk of in Grasrijk moest zijn, maar daar houdt het echt op. Daarna verdwaal ik gegarandeerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, zo is Nijmegen Dukenburg ook. En dan tig dezelfde huizen/maisonnettes.quote:Op maandag 12 april 2021 17:10 schreef Leandra het volgende:
In Zeist heb je van die wijken waar alle straten dezelfde naam hebben maar dan een nummer met daarachter een huisnummer.
Woon je dus in Nijenheim, is je adres Nijenheim 3823... en dan kom je de wijk binnen en heb je dus geen idee waar 3823 zou moeten zijn... ook nog deels flats
Couwenhoven idem, gek werd ik er van.
Nee, een speciale shampoo ofzo. Iets met zijn haar in ieder geval.quote:Op maandag 12 april 2021 17:00 schreef Candaasje het volgende:
[..]"Poef! en het vuil is weg!
En dan zo'n zwierige handbeweging door een enorme lok goudblond haar? Zoiets?
Hey, mijn vriend komt uit Duivenkamp. Familie van hem woont nog in Reigerskamp (of was het Rijgerskampquote:Op maandag 12 april 2021 17:21 schreef exode het volgende:
Wij woonden dus eerst in een ander deel van de gemeente. Daar heb je geen straten maar wijken. Ik zei altijd grappend: het is hier net Center Parcs.
Wij woonden in Valkenkamp, maar je had ook Zwanenkamp, Duivenkamp etc etc. Wij woonden op een nummer in de 200 en onze overburen hadden een 400 nummer. Als iemand mij de weg vroeg, zei ik ook altijd 'geen idee!'.
We woonden er minstens een jaar en reden op de rondweg dus langs de wijkborden en ineens zei ik 'Eej het is op alfabet!' Mijn vriendin kon niet stoppen met lachen, die snapte niet dat ik het pas na een jaar door had.
Een vriendin was eens met de bus een wijk verder uitgestapt en ik kon gewoon niet uitleggen hoe ze bij ons moest komen, ben haar maar met de auto gaan halen. We hebben er 8 jaar gewoond en verdwalen deed ik niet meer maar de logica heb ik nooit gevonden.
En nu wonen we in een laan in het lanenkwartier dus alles eindigt hier op laan. We wonen in eenrichtingsweg en je moet best omrijden om bij ons te komen als je van de andere kant komt. Er zijn dus best wel wat mensen die tegen de richting inrijden omdat ze niet om willen rijden. Zo ook de tegelbreng mijnheer vandaag, die is achteruit de straat ingereden.
Haha, inderdaad ja!quote:Op maandag 12 april 2021 16:22 schreef Declan-Harp het volgende:
Ben blij dat ik een honkballer heb, die zweten (en stinken) niet zo
wijchen heeft dat ook. Dat je zoiets hebt van uhm ja waar is het preciesquote:Op maandag 12 april 2021 17:10 schreef Leandra het volgende:
In Zeist heb je van die wijken waar alle straten dezelfde naam hebben maar dan een nummer met daarachter een huisnummer.
Woon je dus in Nijenheim, is je adres Nijenheim 3823... en dan kom je de wijk binnen en heb je dus geen idee waar 3823 zou moeten zijn... ook nog deels flats
En dan die busbaan er dwars doorheen. Sta je dus aan de andere kant maar je kunt er niet overheen. Ik krijg al kriebels als ik naar toe moet.quote:Op maandag 12 april 2021 17:01 schreef SQ het volgende:
[..]
In Eindhoven heb je een gigantische vinexwijk. Verdeeld in 4 blokken: Zandrijk, grasrijk, bosrijk en waterrijk (nee, niet de Efteling). Maar in die blokken begint ook elke straatnaam met zand, gras, bos of water. Niet.te.doen.
Ik kan nog wel onthouden of ik in Zandrijk of in Grasrijk moest zijn, maar daar houdt het echt op. Daarna verdwaal ik gegarandeerd.
Ik ruik hem door het beeldscherm heenquote:Op maandag 12 april 2021 18:38 schreef BE het volgende:
[..]
Haha, inderdaad ja!
Mijn rugby-er daarentegen!![]()
![]()
En dan vermengd met een laagje puberzweetquote:Op maandag 12 april 2021 18:38 schreef BE het volgende:
[..]
Haha, inderdaad ja!
Mijn rugby-er daarentegen!![]()
![]()
quote:Op maandag 12 april 2021 19:30 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
En dan vermengd met een laagje puberzweet![]()
Daar woont mijn schoonmoeder. Zij woont nog redelijk aan een doorgaande weg. Maar zodra je de wijk in moet....quote:Op maandag 12 april 2021 17:01 schreef SQ het volgende:
[..]
Hij heeft toch niet het gore lef gehad om voor jullie brandgang te parkeren?quote:Op maandag 12 april 2021 17:21 schreef exode het volgende:
Wij woonden dus eerst in een ander deel van de gemeente. Daar heb je geen straten maar wijken. Ik zei altijd grappend: het is hier net Center Parcs.
Wij woonden in Valkenkamp, maar je had ook Zwanenkamp, Duivenkamp etc etc. Wij woonden op een nummer in de 200 en onze overburen hadden een 400 nummer. Als iemand mij de weg vroeg, zei ik ook altijd 'geen idee!'.
We woonden er minstens een jaar en reden op de rondweg dus langs de wijkborden en ineens zei ik 'Eej het is op alfabet!' Mijn vriendin kon niet stoppen met lachen, die snapte niet dat ik het pas na een jaar door had.
Een vriendin was eens met de bus een wijk verder uitgestapt en ik kon gewoon niet uitleggen hoe ze bij ons moest komen, ben haar maar met de auto gaan halen. We hebben er 8 jaar gewoond en verdwalen deed ik niet meer maar de logica heb ik nooit gevonden.
En nu wonen we in een laan in het lanenkwartier dus alles eindigt hier op laan. We wonen in eenrichtingsweg en je moet best omrijden om bij ons te komen als je van de andere kant komt. Er zijn dus best wel wat mensen die tegen de richting inrijden omdat ze niet om willen rijden. Zo ook de tegelbreng mijnheer vandaag, die is achteruit de straat ingereden.
Wij wonen op nr 3, de overburen hebben nr 33. Stond er een paar jaar geleden ineens een bezorger voor de deur:quote:Op maandag 12 april 2021 16:52 schreef Leandra het volgende:
In Amersfoort heb je zo de Utrechtseweg in het verlengde van de Utrechtsestraat, idem voor de Arnhemseweg in het verlengde van de Arnhemsestraat (de "straat" straten zijn binnenstad en de "weg" wegen gaan vanaf de binnenstad richting Utrecht en Arnhem), en ik kan me zo voorstellen dat dat ook wel eens fout gaat.
Haha ik moet altijd aan een/die straat in mijn oude woonplaats denken als ik jouw naam zie.quote:Op maandag 12 april 2021 19:36 schreef LeSage het volgende:
Ik weiger voor een bepaald huis in de straat de pakketjes wel. Dat is sowieso helemaal om de hoek, zijn mensen die groot inkopen voor ik denk een webshop die ze runnen en halen de pakketten niet zelf op, maar wachten tot jij het dan maar komt brengen. Stond hier dus een enorm pakket een week lang in de hal![]()
Qua straatnaam is het bij ons niet echt heel lastig. Er is er namelijk maar eentje van in heel Nederland. In ons dorp is alleen nog een zuid-variant, wij wonen in noord.
Ik moet het wel vaak spellen, want het is nogal lang en niet makkelijk te verstaan.
Ons vorige adres was nog veel langer, daarvan is mijn username afgeleid. Die was echt ellendig om uit te leggen aan de telefoon![]()
Wij hebben wel ook zo’n wijk met allemaal dezelfde straatnaam. Ik geloof dat die in een spiraal loopt, qua huisnummers. Alleen kun je die spiraal op tientallen manieren in komen en dan sta je zomaar ineens bij huis 300 en zie je om de hoek huis 4. Ik heb die wijk gelukkig nooit gehad toen ik postbode was
Knulligquote:Op maandag 12 april 2021 21:15 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wij wonen op nr 3, de overburen hebben nr 33. Stond er een paar jaar geleden ineens een bezorger voor de deur:
- Ja ik kom een bad brengen!![]()
- Ehhh die hebben wij niet besteld![]()
- Dit is toch nr 3?
- Ja. Maar ik weet zeker dat ik geen bad heb besteld. Zou het misschien kunnen dat het voor 33 is? Want die zijn aan het verbouwen.
* kijkt in app *
- Oh jaaaa daar staat wel 33! Maar de laatste 3 staat niet op het adreslabel!
Buren blij, maar vond het wel een blunder van de labelprinter.
Hij zeurde over mijn grintpad, de loserquote:Op maandag 12 april 2021 21:14 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hij heeft toch niet het gore lef gehad om voor jullie brandgang te parkeren?
Oh darn, daar kun je toch echt niets mee? Nummer 16.515quote:Op maandag 12 april 2021 21:15 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wij wonen op nr 3, de overburen hebben nr 33. Stond er een paar jaar geleden ineens een bezorger voor de deur:
- Ja ik kom een bad brengen!![]()
- Ehhh die hebben wij niet besteld![]()
- Dit is toch nr 3?
- Ja. Maar ik weet zeker dat ik geen bad heb besteld. Zou het misschien kunnen dat het voor 33 is? Want die zijn aan het verbouwen.
* kijkt in app *
- Oh jaaaa daar staat wel 33! Maar de laatste 3 staat niet op het adreslabel!
Buren blij, maar vond het wel een blunder van de labelprinter.
Hier ook een wijk met maar 1 straatnaam. Huisnummers gaan per 10.000. Vriendje van de oudste woont op nummer 16.515.
Maar niet die in mijn woonplaats dan? Want daar woonde ikquote:Op maandag 12 april 2021 21:19 schreef amaranta het volgende:
[..]
Haha ik moet altijd aan een/die straat in mijn oude woonplaats denken als ik jouw naam zie.
Nee, ik niet iigquote:Op maandag 12 april 2021 21:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh darn, daar kun je toch echt niets mee? Nummer 16.515
In Florida waren de huisnummers vaak de kavelnummers zat je aan een rondlopende straat met 40 huizen, en wel een eigen straatnaam die zelfs verdeeld was in een North en een South gedeelte, maar dan huinummer 4106 en de ene buren 4090 en de andere 4120 en daar kon echt niets tussen.
De overburen oneven nummers die daar min of meer in de buurt zaten.
Ik van Apple.quote:Op maandag 12 april 2021 22:44 schreef Hupje het volgende:
@:LeSage Mijn vriend krijgt al járen e-mail voor een naamgenoot die zijn eigen e-mailadres bij een telecombedrijf verkeerd door heeft gegeven (.nl of .com).
Ik krijg mail voor iemand met dezelfde voornaam en achternaam, alleen is haar achternaam met ..cken en die van mij met ...ken.quote:Op maandag 12 april 2021 22:44 schreef Hupje het volgende:
@:LeSage Mijn vriend krijgt al járen e-mail voor een naamgenoot die zijn eigen e-mailadres bij een telecombedrijf verkeerd door heeft gegeven (.nl of .com).
Mijn vriend heeft dat ook eens gehad met een man die per ongeluk zijn naam verkeerd spelde. Dat ging over een studie en vriend kreeg belangrijke data in zijn inbox. Ik hoop maar dat hij uiteindelijk toch op tijd bij zijn tentamens wasquote:Op maandag 12 april 2021 22:44 schreef Hupje het volgende:
Das ook schrikkenquote:Op maandag 12 april 2021 23:04 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik van Apple.
Aankoopbonnen en dergelijke.
En ik heb ooit per mail scheidingspapieren gekregen, wat raar was want niemand had dezelfde naam
Mijn man ook.quote:Op maandag 12 april 2021 22:44 schreef Hupje het volgende:
Mijn man en ik waren de spullen van zijn ouderlijk huis aan het opruimen. Stond ik opeens met de rouwkaart van zijn opa in mijn handen. Met precies dezelfde naam. Dat was heel even confronterend, daarna zijn we die doos gaan napluizen op meer spullen die mijn man nooit had gezien. Hij heeft zijn opa ook niet gekend, dus dat was wel een leuk klusje.quote:Op dinsdag 13 april 2021 07:21 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb geen exacte naamgenoot, lijkt me zo gek! Een neef heeft wel precies dezelfde naam als mijn vader had. Eerste naam, tweede naam en achternaam. Ik moest er tijdens de begrafenis van mijn vader aan denken, dat hij dus zijn eigen naam op de grafsteen ziet staan.
Nou, dat weet ik niet zo goed. Hij eet wat meer maar het is nou niet echt dat je denkt, nou die heeft binnenkort weer een normaal gewicht. De AB is op inmiddels. Ik moet vandaag de dierenarts weer bellen.quote:
Net Houten, daar heeft iedere wijk een naam (het Mos, de Muur) en alle straten eindigen daarmee (Sterrenmos, Kasteelmuur). En je kunt alleen maar binnen een wijk rijden maar niet tussen, dan moet je via de Rondweg. Ook als het 20 meter verder is. Niet iedere navigatie snapt datquote:Op maandag 12 april 2021 17:01 schreef SQ het volgende:
[..]
En de Brugakker en Crosenstein. Niet te doen!quote:Op maandag 12 april 2021 17:10 schreef Leandra het volgende:
Mijn schoonvader reed ooit (vriend was toen een jaar of 10) over de rondweg bij Parijs, nam de verkeerde afslag en zat ineens met auto en aanhanger op de Champs-Élyséesquote:Op dinsdag 13 april 2021 09:12 schreef exode het volgende:
Mijn vader had ook van die jaloersmakende drive skills. Die keerde met vouwwagen en al in de smalste straatjes in Frankrijk, ook zonder stress of moeite.
Wij daarentegen moesten een paar jaar geleden onze vouwwagen afkoppelen omdat we een straatje te laat waren in gegaan naar onze camping. We kregen het niet gekeerd. De camping eigenaar lag in een deuk om ons.
Haven't we all....wij dus wel, met vouwwagen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 09:17 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn schoonvader reed ooit (vriend was toen een jaar of 10) over de rondweg bij Parijs, nam de verkeerde afslag en zat ineens met auto en aanhanger op de Champs-Élysées. Vond mijn schoonmoeder niet zo heel tof
.
ha bij zo'n straatje wonen wij ook. De vrachtwagens zijn niet zo bijzonder want die chauffeurs doen dat elke dag en weten meestal precies wat ze wel en niet kunnen. Veel leuker zijn mensen met aanhangers of gehuurde bestelbusjes.quote:Op dinsdag 13 april 2021 09:09 schreef Phaidra het volgende:
Die drive-skills zijn echt bewonderenswaardig ja! Wij wonen in een doodlopend straatje, met een plein in het midden. De straat loopt dus in een (hoekige) u-vorm, wij wonen aan het einde. Vrachtwagens kunnen daarom niet omkeren en moeten vaak ook achteruit terug. Diep diep respect!
Plaatje erbij:
[ afbeelding ]
Ik had een keer een briefje in de bus van de postbode met zijn telefoonnummer. Hij had me zien fietsen met de kinderen en had bedacht dat ik ze naar school ging brengen en zo wel terug zou zijn. Hij was nog in de buurt toen ik belde en is alsnog het pakje komen brengen. Maar helaas werkt hij niet meer op onze route.quote:Op maandag 12 april 2021 16:43 schreef Deepfreeze het volgende:
Als het goed is heeft mijn vader vandaag de eerste AZ ook gekregen. Maar man en 70+ en risicogroep. Die was allang blij. Mijn moeder krijgt over 2weken Pfizer.
Pakjes neem ik wel aan van buren. En soms moet ik zelf ook aan de wandel. Uiterste was 10 huizen verderop![]()
Meest leuke was die keer in ons oude stad, dat ik bij de supermarkt op de parkeerplaats werd aangesproken door de pakketmeneer. Hij had een pakje voor me. Kon ik gelijk meenemen
Zo krijgt mijn man regelmatig mail voor een of andere predikant ofzo in Amerika. Blijkbaar lijkt de naam er nogal op.quote:Op maandag 12 april 2021 22:44 schreef Hupje het volgende:
Hm, nog even afwachten dan. Ben benieuwd wat de dierenarts ervan denkt. Jammer dat het nog niet zo’n top resultaat opgeleverd heeft.quote:Op dinsdag 13 april 2021 09:10 schreef exode het volgende:
[..]
Nou, dat weet ik niet zo goed. Hij eet wat meer maar het is nou niet echt dat je denkt, nou die heeft binnenkort weer een normaal gewicht. De AB is op inmiddels. Ik moet vandaag de dierenarts weer bellen.
Hij ligt eigenlijk vooral te slapen.
Klopt. Dan ben je de ‘dinges’ van de familie.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:24 schreef Leandra het volgende:
Dan weet ik hoe hij heet, niet omdat ik dat van de Efteling of het uit het verhaal ken, maar omdat het in verhalen standaard de naam van de jongste jongen is als er veel kinderen zijn
Het is een mooie naam. Past bij elk soort kind en volwassen man.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:36 schreef exode het volgende:
Hihi ja....we vonden het zo'n leuke naam dat we het 'risico' namen ook al was er een kans dat er een tweede kindje zou komen en dat ook een jongen kon zijn.
Niemand had het verwacht dus dat was extra leuk. Iedereen dacht dat we een korte naam zouden kiezen.
Hij is bijna 15 jaar dus aardig op leeftijd. Ik heb vanmiddag een belafspraak gemaakt met de dierenarts. Kijken wat zij zegt.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:48 schreef F_r het volgende:
@:exode hoe oud is de kat?
B heeft een mooie naam de naam van Juul ken ik niet.
Onze kat moet morgen op controle maar hij is alweer over de 6 kilo
Oh zo herkenbaar, en ik heb niet eens een nieuw huis.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:30 schreef Leandra het volgende:
Oh jongens, ik ben zo moe, zo aan het eind van mijn kunnen door de bouw van het huis denk ik, hoewel dat allemaal prima gaat op wat kleinigheidjes na, maar ik merk dat het gewoon op begint te raken, al die details, al die keuzes, al die beslissingen.
Het is goed dat het bijna af is, maar ik wil gewoon een week slapen ofzo
Dat is wel op leeftijd idd die van ons is 14 ook een oudje zeker voor een raskat. Mijn collega zegt dat die van mij werd 23. Tja dat is wel een uitzonderingquote:Op dinsdag 13 april 2021 10:52 schreef exode het volgende:
[..]
Hij is bijna 15 jaar dus aardig op leeftijd. Ik heb vanmiddag een belafspraak gemaakt met de dierenarts. Kijken wat zij zegt.
Juul is die van Romeo
Ja dat speelt ook wel mee natuurlijk, je moet met zelfbouw (al leg je zelf geen baksteen) echt overal keuzes in maken en beslissingen over nemen, er is immers geen standaard die wel gehanteerd wordt als je geen keuzes maakt.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:26 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Leanda, die laatste loodjes van zo'n huis zijn ook zwaar. Helemaal omdat jullie het min of meer in eigen beheer bouwen, dan zijn er bergen details waar je iets mee moet of iets van moet vinden. Nog even volhouden.
@:Loj sterkte met de zieke mini!
Wij krijgen vanmiddag onze zonnepanelen. Een maand geleden zouden ze al eigenlijk geplaatst worden maar dat werd op het laatste moment afgeblazen door regen en wind, terwijl hier de windkracht 3 was en het was droog.
Prachtig!quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:33 schreef LeSage het volgende:
Wow, wat heftigdat is wel heel slecht!
Mijn naam komt wel vaker voor, maar alleen bij wat oudere mannen![]()
Ik heb net mijn vader zo gelukkig kunnen maken. Wij hebben sinds afgelopen week een Google Home neergezet voor de lampen. Mijn vader zag het en dacht er ineens aan dat het wat voor hem zou zijn, gezien zijn blindheid. Dus sinds vanmorgen kan hij zelf heel makkelijk muziek luisteren via spotify, het nieuws laten voorlezen, de thermostaat veranderen. Hij is er zo blij mee
Echt, dit soort uitvindingen zijn goud! Wat fijn!quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:33 schreef LeSage het volgende:
Wow, wat heftigdat is wel heel slecht!
Mijn naam komt wel vaker voor, maar alleen bij wat oudere mannen![]()
Ik heb net mijn vader zo gelukkig kunnen maken. Wij hebben sinds afgelopen week een Google Home neergezet voor de lampen. Mijn vader zag het en dacht er ineens aan dat het wat voor hem zou zijn, gezien zijn blindheid. Dus sinds vanmorgen kan hij zelf heel makkelijk muziek luisteren via spotify, het nieuws laten voorlezen, de thermostaat veranderen. Hij is er zo blij mee
Echt hoor, papa zegt dat ook zo vaak, dat het maar goed is dat hij nu blind is geworden omdat er zoveel technologieën zijn.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:05 schreef Malteser het volgende:
[..]
Echt, dit soort uitvindingen zijn goud! Wat fijn!
Mijn broertje is ook zo goed als blind en zegt dat er de laatste 20 jaar zoveel veranderd is waardoor zijn leven echt makkelijker wordt.
Broadcast is ook leukquote:Op dinsdag 13 april 2021 16:28 schreef exode het volgende:
Haha, Google is echt grappig. B vraagt vooral het weer en allerlei sommen.
Wij hebben er ook 1 in de slaapkamer en ik ben dan zo iemand die als mijn vriendin bijvoorbeeld de bedden aan het verschonen is een liedje aanzet vanaf beneden. Bij voorkeur heel fout zoals Frans Duits, heerlijk.
Ook een leuke is vragen wat het dier van de dag is. Daar vertelt Google dan allerlei weetjes overquote:Op dinsdag 13 april 2021 16:13 schreef exode het volgende:
Oh wat ontzettend goed LeSage, wat zal dat een fijn gevoel zijn voor zowel jou als je vader.
Geef je hem als tip de volgende commando's:
Eej Google vertel eens een mop
Eej Google vertel me een verhaal
Eej Google wat voor geluid maakt een eend?
of:
Ok Google ik wil met Willem Wever praten
Hey Google, praat Riddle of the Day
Ik las dat de BSO's weer opengaan. Nu snapte ik al niet dat ze dicht waren, maar is dit het juiste moment? Geen idee. Ben er wel blij mee, geen halve werkdagen meer op maandag en donderdag.
https://nos.nl/artikel/23(...)n-vanaf-maandag.htmlquote:Op dinsdag 13 april 2021 21:42 schreef watmoetikkiezen het volgende:
maar waar lezen jullie dat de bso open gaat? Ik zie het niet...
Ik denk dat ze dit tussendoor even hebben besloten..quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:48 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ok, maar bij de samenvatting over de persconferentie zie ik daar niets over.. vaag..
Heerlijkquote:Op zondag 11 april 2021 20:30 schreef oh-oh het volgende:
Robijn heeft zelfs Zwitsal wasmiddel en wasverzachter, bah
Dat is toch schandalig?quote:Op dinsdag 13 april 2021 23:08 schreef BE het volgende:
Dat laatste hoorde ik hier laatst ook, uit eerste hand dus geen broodje aap.
Je komt er niet meer zonder aankoopmakelaar die toevallig een vriendje is van de verkopend makelaar.
Oh dat is ook een fijne jaquote:Op dinsdag 13 april 2021 23:14 schreef Elleska het volgende:
Of een hypotheekadviseur die de partner is van de verkopend makelaar.
Dus die kennis heeft het nagevraagd en die informatie gekregen? Echt belachelijk dat dit kanquote:Op dinsdag 13 april 2021 23:22 schreef Vaiana het volgende:
Ik had een kennis die bij de verkopend makelaar van ons huis had gewerkt in het verleden.Dus wij wisten ook wat het hoogste bod was, en dat was gelijk aan wat wij wilden bieden waardoor we er 2k bij hebben gedaan. Dit was nadat we al 3 of 4x overboden waren op andere huizen.
Uiteindelijk hebben we ongeveer 10% boven de vraagprijs geboden, ruim een jaar geleden.
Ik snap je frustratie, herken hem heel erg van toen wij er middenin zaten. Wij boden zelfs zonder ontbindende voorwaarden voor financiering, en nog grepen we elke keer mis op een paar duizend euro.
Ik ben ook erg benieuwd wat ons huis op gaat brengen. Als ook hier zoveel overboden wordt dan gaan we ook flinke winst maken, maar overal stijgen de prijzen natuurlijk. Ik denk dat we het voor nu maar even laten rusten.quote:Op dinsdag 13 april 2021 23:24 schreef Vaiana het volgende:
Ons appartement in Utrecht is trouwens 15% boven de vraagprijs verkocht. Bizar veel geld vond ik het, ruim een ton meer dan wat ik er 5 jaar daarvoor voor betaald had.
Dat laatste denk ik ook ja. We staan al op een aantal mailings waar de huizen 1 dag voordat ze op funda staan aangeboden worden. Zodra ze op funda staan zitten de kijkdagen vaak al volquote:Op dinsdag 13 april 2021 23:24 schreef hilliebillie het volgende:
@:majo het slaat momenteel echt nergens op die huizenverkoop. En ook vreemd dat makelaars biedingen van anderen doorgeven.. echt schandalig![]()
Volgens mij kun je tegenwoordig alleen een huis bemachtigen als je via via te horen krijgt dat een huis te koop staat en het nog kunt regelen zonder tussenkomst van de makelaar. Tenminste dat idee krijg ik
quote:Op dinsdag 13 april 2021 23:36 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dus die kennis heeft het nagevraagd en die informatie gekregen? Echt belachelijk dat dit kanwel fijn voor jullie dat het gelukt is natuurlijk maar eerlijk is het niet. Volgens mij kom je er echt alleen maar tussen met malafide praktijken momenteel
[..]
Ik ben ook erg benieuwd wat ons huis op gaat brengen. Als ook hier zoveel overboden wordt dan gaan we ook flinke winst maken, maar overal stijgen de prijzen natuurlijk. Ik denk dat we het voor nu maar even laten rusten.
Ik ben wel benieuwd waar jullie heen zijn gegaan, als je dat tenminste wil delen (mag uiteraard per PM).
[..]
Dat laatste denk ik ook ja. We staan al op een aantal mailings waar de huizen 1 dag voordat ze op funda staan aangeboden worden. Zodra ze op funda staan zitten de kijkdagen vaak al vol
Laatst werden we afgebeld voor een bezichtiging omdat er op de eerste kijkdag meteen al een goed bod binnen was gekomen. Niet te doen dit
Nou de kaartjes vind ik prima hoor, je moet wat in deze overspannen markt, maar iemand aanspreken in de tuin is wel next level.quote:Op woensdag 14 april 2021 09:17 schreef vencodark het volgende:
@:exode Dat is toch best brutaal, die kaartjes en willekeurige voorbijgangers. Al zou je het willen verkopen, dan doe je dat ook niet aan de eerste de beste.
Goed verhaal.quote:Op woensdag 14 april 2021 09:12 schreef exode het volgende:
Ons huis was destijds binnen een dag verkocht, een huis wat 1 jaar daarvoor alleen verkocht kon worden met verlies waardoor we toen besloten niet te verkopen.
Dit huis hebben we 2 keer gezien, op 1 dag. We waren op slag verliefd. De aankoopmakelaar zei meteen, dit wordt een emotionele verkoop, dus je kan beter zelf bellen. Beste advies ooit, we zeiden flat out dat we verliefd waren en het een eer zouden vinden om het huis te mogen kopen.
Wij waren niet de hoogste bieder overigens, we geloofden het eerst niet, totdat ik heel toevallig het stel tegenkwam in het dorp. Ze spraken me aan 'jullie hebben toch dat huis gekocht? We balen er nog steeds van, als je ooit verkoopt.' En in het gesprek noemden ze het bedrag wat ze hadden geboden, ik kon het niet over mijn hart krijgen om te zeggen dat wij het minder gekocht hadden.
De vrouw van wie we het gekocht hebben, is nog een paar keer langs geweest. Ze kon het huis niet echt loslaten.
De wijk is vooral enorm populair, we wonen in een groot dorp met alles binnen handbereik maar dit wijkje geeft een echt dorpsgevoel. We wonen aan de rand van het dorp omringd door de Vecht, buitenhhuizen, de polder en op fietsafstand van de bekende Plassen zoals de Loosdrechtse Plassen. Overal bomen en vooral ruimte.quote:Op woensdag 14 april 2021 09:19 schreef vencodark het volgende:
[..]
Goed verhaal.![]()
Ik ben wel razend benieuwd wat voor huis het is maar logisch dat je geen foto plaatst.
Werkgelegenheid zal een belangrijke factor zijn. Wat ik aan vacatures op LinkedIn voorbij zie komen is circa 95% in Amsterdam of Utrecht.quote:Op woensdag 14 april 2021 09:09 schreef Burdie het volgende:
(Maargoed, ik heb eerlijk gezegd nooit zo goed begrepen waarom alles maar op een kluitje in de Randstad moet, dat mag m.i. wel veranderen)
Hier de liefde, ik kom zelf uit Brabant waar het veeeel goedkoper is. Maar ja, mijn vriendin komt hier vandaan en we werken ook allebei in 030 of erg dichtbij. Maar belangrijker, alle vrienden en familie van mijn vriendin wonen hier.quote:Op woensdag 14 april 2021 09:24 schreef Viv het volgende:
[..]
Werkgelegenheid zal een belangrijke factor zijn. Wat ik aan vacatures op LinkedIn voorbij zie komen is circa 95% in Amsterdam of Utrecht.
Dat is een mooi dorpje jaquote:Op woensdag 14 april 2021 09:23 schreef exode het volgende:
[..]
De wijk is vooral enorm populair, we wonen in een groot dorp met alles binnen handbereik maar dit wijkje geeft een echt dorpsgevoel. We wonen aan de rand van het dorp omringd door de Vecht, buitenhhuizen, de polder en op fietsafstand van de bekende Plassen zoals de Loosdrechtse Plassen. Overal bomen en vooral ruimte.
En ons huisje uit 1926 heeft nog steeds die oude uitstraling met een hoog plafond en balken. Je moet ervan houden want het is klein (80 vierkante meter) en scheef.
Het is natuurlijk vaak ook het hele plaatje. Omgeving en uitstraling. Niet eens altijd de grote of de luxe.quote:Op woensdag 14 april 2021 09:23 schreef exode het volgende:
[..]
De wijk is vooral enorm populair, we wonen in een groot dorp met alles binnen handbereik maar dit wijkje geeft een echt dorpsgevoel. We wonen aan de rand van het dorp omringd door de Vecht, buitenhhuizen, de polder en op fietsafstand van de bekende Plassen zoals de Loosdrechtse Plassen. Overal bomen en vooral ruimte.
En ons huisje uit 1926 heeft nog steeds die oude uitstraling met een hoog plafond en balken. Je moet ervan houden want het is klein (80 vierkante meter) en scheef.
Is wel afhankelijk van je branche ook.quote:Op woensdag 14 april 2021 09:24 schreef Viv het volgende:
[..]
Werkgelegenheid zal een belangrijke factor zijn. Wat ik aan vacatures op LinkedIn voorbij zie komen is circa 95% in Amsterdam of Utrecht.
Absoluut, het is een eenrichtingsweg met meteen aan de overkant een grote speeltuin. De kinderen spelen hier op straat en in die speeltuin. School op loopafstand, dorpskern op loopafstand en je loopt zo de statige parken in of juist de enorme polder. Dat maakte het plaatje compleet destijds.quote:Op woensdag 14 april 2021 09:28 schreef vencodark het volgende:
[..]
Het is natuurlijk vaak ook het hele plaatje. Omgeving en uitstraling. Niet eens altijd de grote of de luxe.
Wij zagen eens een leuk huis hier een stukje verderop in het dorp. Prijs was mooi, half vrijstaand, garage, ruime tuin.
Dat hebben we nu allemaal niet.
Maar die wijk vind ik niks aan. Tegenover een drukke weg, sportcomplexen en gewoon een saaie buurt. Zou er niet graag zitten.
We zitten nu in een rustige buurt met achter ons een flinke vijver en parkjes, speeltuintjes.
Dan toch liever dat.
2k erbij moeten doen om te overbieden is eigenlijk al idioot.quote:Op dinsdag 13 april 2021 23:22 schreef Vaiana het volgende:
Ik had een kennis die bij de verkopend makelaar van ons huis had gewerkt in het verleden.Dus wij wisten ook wat het hoogste bod was, en dat was gelijk aan wat wij wilden bieden waardoor we er 2k bij hebben gedaan. Dit was nadat we al 3 of 4x overboden waren op andere huizen.
Uiteindelijk hebben we ongeveer 10% boven de vraagprijs geboden, ruim een jaar geleden.
Ik snap je frustratie, herken hem heel erg van toen wij er middenin zaten. Wij boden zelfs zonder ontbindende voorwaarden voor financiering, en nog grepen we elke keer mis op een paar duizend euro.
Eigenlijk zou je al blind moeten gaan bieden en dan heb je alsnog kans overboden te worden.quote:Op dinsdag 13 april 2021 23:36 schreef MaJo het volgende:
Dat laatste denk ik ook ja. We staan al op een aantal mailings waar de huizen 1 dag voordat ze op funda staan aangeboden worden. Zodra ze op funda staan zitten de kijkdagen vaak al vol
Laatst werden we afgebeld voor een bezichtiging omdat er op de eerste kijkdag meteen al een goed bod binnen was gekomen. Niet te doen dit
Ja idd, vorige week, en (net als deze week) een aflossingsvrije hypotheek waar ook niets aan gekoppeld was qua spaar- of beleggingsdeel.quote:Op woensdag 14 april 2021 10:18 schreef Elleska het volgende:
Mensen hebben niets geleerd van de huizencrisis in 2008. Zat laatst een stukje van uitstel van executie te kijken en daar was iemand die zat nog met zijn onverkoopbare huis uit 2008.
Hm, eigenlijk is dat laatste ook wel een beetje dubieus. Je wordt bijna gedwongen om zonder voorbehoud te bieden (in elk geval nu in de huidige markt, hoe dat ten tijde van jouw vriendin was weet ik niet) maar als het dan toch net niet lukt, hebben de verkopers daar ook nog eens baat bij. (In deze markt, waar je de volgende dag toch wel weer 30 nieuwe kijkers en bieders hebt, dus het risico dat je je huis niet verkoopt aan het eerste geaccepteerde bod, is dan niet eens zo groot lijkt me?quote:Op woensdag 14 april 2021 10:27 schreef exode het volgende:
Tijdens onze huizenzoektocht destijds maakten je bij 99% van de huizen geen schijn van kans als je onder voorbehoud van financiering bood.
Wij boden onder voorbehoud financiering, onder voorbehoud verkoop eigen huis (was onder voorbehoud verkocht een week daarvoor) en onder voorbehoud van de bouwkundige keuring.
En dat allemaal net voor de feestdagen. Thank god hadden we een held als financieel adviseur en een top aankoopmakelaar.
De hypotheekgesprekken waren ook allemaal allang geweest dus we wisten echt wat we deden, maar zonder al die voorbehouden had ik het niet gedaan.
Een vriendin van ons had het omgekeerde, die hadden kopers die de hypotheek niet rondkregen en dus zonder voorbehoud hadden geboden. Ze hebben een auto van de boete gekocht....
Het is ook dubieus natuurlijk. Zij wilden gewoon snel verkopen, kopers boden zonder voorbehoud omdat ze het huis graag wilden. Dus zij en haar man dachten 'Zo het huis is verkocht' . Het geld was leuk, maar ze baalden wel dat ze weer de mallemolen in moesten want je huis is dus nog steeds niet verkocht.quote:Op woensdag 14 april 2021 10:32 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hm, eigenlijk is dat laatste ook wel een beetje dubieus. Je wordt bijna gedwongen om zonder voorbehoud te bieden (in elk geval nu in de huidige markt, hoe dat ten tijde van jouw vriendin was weet ik niet) maar als het dan toch net niet lukt, hebben de verkopers daar ook nog eens baat bij. (In deze markt, waar je de volgende dag toch wel weer 30 nieuwe kijkers en bieders hebt, dus het risico dat je je huis niet verkoopt aan het eerste geaccepteerde bod, is dan niet eens zo groot lijkt me?
Geldt natuurlijk niet als de verkopersmarkt onzeker is, dan is het voor beide partijen gewoon vervelend. Maar nu dus vooral voor de kopende partij.
Ja maar dat bedoel ik ook, die bedrijven kunnen zich ook prima vestigen in, ik noem maar wat, Zwolle, Harderwijk, Leeuwarden, Deventer of Breda. Maar die moeten ook zo nodig allemaal op het kluitje erbij.quote:Op woensdag 14 april 2021 09:24 schreef Viv het volgende:
[..]
Yep, dat zie ik hier ook. Op het kavel naast ons huis staan appartementen gepland, die per stuk ongeveer de aanschafprijs van ons huis (van 3 jaar geleden) moeten kosten. En er zijn al een aantal verkochtquote:Op woensdag 14 april 2021 09:31 schreef SQ het volgende:
Afgewerkte huizen zijn hier verder ook ontzettend duur, voor een claustrofobische nieuwbouw rijtjeshut met postzegeltuin betaal je hier helaas ook al tussen de 4 en 5 ton.
Dat snap ik ook niet. Ik zie genoeg mensen die op twee kleine salarissen ineens een huis van 7 of 8 ton moeten hebben. En dan janken dat ze beiden fulltime moeten werken. Waarom doen mensen datquote:Op woensdag 14 april 2021 10:18 schreef Elleska het volgende:
Mensen hebben niets geleerd van de huizencrisis in 2008. Zat laatst een stukje van uitstel van executie te kijken en daar was iemand die zat nog met zijn onverkoopbare huis uit 2008.
Ja, het is idd stuitend dat het allemaal in de driehoek Amsterdam-Rotterdam-Utrecht meent te moeten zitten, maar goed Amersfoort komt er al bij, dus ook het deel tussen Utrecht-Hilversum-Amersfoort en ik verwacht dat het over 20-30 jaar ook een en al bedrijventerrein is langs de A1 tussen Amersfoort en Barneveld en de A28 tussen Amersfoort en Harderwijk (daar waar dat mogelijk is.quote:Op woensdag 14 april 2021 11:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja maar dat bedoel ik ook, die bedrijven kunnen zich ook prima vestigen in, ik noem maar wat, Zwolle, Harderwijk, Leeuwarden, Deventer of Breda. Maar die moeten ook zo nodig allemaal op het kluitje erbij.
Wij verkochten in september, terwijl we het huis pas morgen kunnen opleveren. Als we een paar maanden hadden gewacht, hadden we het voor nog meer kunnen verkopen. Maar met de onduidelijkheid met de tweede golf toen wilden we geen risico lopen. Voor mijn gemoedsrust een prima oplossing wel.quote:Op woensdag 14 april 2021 09:35 schreef Leandra het volgende:
Wij hebben gewoon net op het juiste moment gekocht (2013) en op het juiste moment de stap naar net buiten de randstad gemaakt (2020), en dan te bedenken dat we onze kavel nog gekocht hebben voor een prijs die in 2017 al vastgesteld was, maar het stond ook al sinds die tijd te koop.
Inmiddels is er geen enkele kavel in de wijk meer te koop, het is het afgelopen jaar allemaal verkocht, mede door de huizenhausse denk ik.
Ook veel mensen van zo'n 20 km over de provinciegrens, die hier kunnen bouwen wat ze in hun oude woonplaats absoluut niet zouden kunnen laten bouwen of kopen, vanwege de grondprijs.
Inmiddels is ook duidelijk dat de marinierskazerne hier in de omgeving komt en overweegt men het station ook een intercitystation te maken (zal wel 20 jaar duren maar goed) dus de regio zit behoorlijk in de lift.
Volgens de toekomstige overbuurman lopen er regelmatig mensen langs die kijken of er wat te koop komt (tweekapper om de hoek heeft een paar maanden geleden helemaal niet op Funda gestaan, alleen een "aangekocht" bord in de tuin gehad), de laatste tweekapper in de straat die uiteindelijk niet verkocht was is een jaar geleden casco voor 80K meer weggegaan dan de andere huizen compleet met afwerking, badkamer, WC enz.
Als je bedenkt dat je dan zo een ton verder bent voor je erin kunt trekken dan zit die tweekapper nog geen 2 ton onder onze zelfbouw vrijstaande woning die groter is, een grotere kavel heeft (bijna het dubbele), en ipv gas een grondgebonden warmtepomp heeft.
Dus ik ben niet bang dat we verlies draaien op ons huis, al even los van het feit dat onze hypotheek nog geen keuken hoger is dan hun casco prijs.
Maar het voelt wel lekker dat we eigenlijk niet het risico hebben genomen wat het leek te zijn.
En ja, als we ons huis in Amersfoort langer hadden aangehouden had dat nog veel meer opgeleverd, maar nu zo dichtbij de bouw wonen was ook wel heel fijn, plus geen overbruggingskrediet, plus dat je het niet weet, Covid19 had de hele markt ook onderuit kunnen halen.
Jup, en het zal ook in sommige gevallen meespelen waar een bedrijf ooit gestart is (bijvoorbeeld vanuit een universiteit) en gegroeid is.quote:Op woensdag 14 april 2021 11:25 schreef exode het volgende:
Het ligt ook aan de aard van het bedrijf waar ze willen zitten natuurlijk. Ik weet dat mijn werkgever bewust voor Utrecht heeft gekozen vanwege de uitstraling van het nieuwe HC, de lobby van de gemeente en omdat het jonge medewerkers aantrekt. Eigenlijk was Amsterdam het plan maar dat was zooooo duur en we hebben nogal wat vierkante meters nodig.
Je kan wel in pak hem beet Groningen gaan zitten, maar dan zullen veel vacatures niet vervuld gaan worden.
En veel internationale bedrijven zoals de onze willen graag binnen een straal van 30 autominuten van Schiphol zitten. Dat speelt natuurlijk ook mee.
Of zonder taxateur die weet hoe hoog hij moet taxeren zodat de koper de hypotheek rondkrijgt.quote:Op dinsdag 13 april 2021 23:08 schreef BE het volgende:
Dat laatste hoorde ik hier laatst ook, uit eerste hand dus geen broodje aap.
Je komt er niet meer zonder aankoopmakelaar die toevallig een vriendje is van de verkopend makelaar.
Geen flauw idee, wij hebben daarin hele andere keuzes gemaakt en ik krijg wel eens te horen dat het een luxe is dat we van 1 inkomen kunnen leven. Nou nee, dat is vooral een kwestie van keuzes maken zoals geen huis kopen met de maximale hypotheek.quote:Op woensdag 14 april 2021 11:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet. Ik zie genoeg mensen die op twee kleine salarissen ineens een huis van 7 of 8 ton moeten hebben. En dan janken dat ze beiden fulltime moeten werken. Waarom doen mensen dat.
Ik ben blij dat we over een paar weken de klapkar uit de stalling op mogen halen hoorquote:Op woensdag 14 april 2021 11:53 schreef Elleska het volgende:
Eerlijk is eerlijk ik kan soms ook wel iets van jaloezie voelen voor iemand die de ene na de andere vakantie boekt maar het leven zoals we nu leven is mij meer waard dan tig vakanties.
Dat vind ik dan óók wel weer kort door de bocht hoor. Op veel plekken is gewoon geen woonruimte voor een gezin te krijgen op één salaris (behalve sociale huur, maar met de wachtlijsten daar is dat ook zelden een realistische optie).quote:Op woensdag 14 april 2021 11:53 schreef Elleska het volgende:
[..]
Nou nee, dat is vooral een kwestie van keuzes maken zoals geen huis kopen met de maximale hypotheek.
Ja eens. Dat was veiligheidsmarge omdat ik op zo'n bedrag die 2k toch niet meer voelde en ik het daar niet op wilde verliezen. Waarschijnlijk was minder ook prima geweest.quote:Op woensdag 14 april 2021 10:04 schreef Elleska het volgende:
[..]
2k erbij moeten doen om te overbieden is eigenlijk al idioot.
Toen wij jaren geleden onze woning kocht hebben we 1x een huis aan onze neus voorbij zien gaan en inmiddels weten we dat we met 5 euro meer het huis hadden gehad zo dicht zat het bij elkaar. Geeft niets, we hebben nu het huis ernaast
Als verkoper is het ook wel rot hoor.quote:Op woensdag 14 april 2021 10:32 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hm, eigenlijk is dat laatste ook wel een beetje dubieus. Je wordt bijna gedwongen om zonder voorbehoud te bieden (in elk geval nu in de huidige markt, hoe dat ten tijde van jouw vriendin was weet ik niet) maar als het dan toch net niet lukt, hebben de verkopers daar ook nog eens baat bij. (In deze markt, waar je de volgende dag toch wel weer 30 nieuwe kijkers en bieders hebt, dus het risico dat je je huis niet verkoopt aan het eerste geaccepteerde bod, is dan niet eens zo groot lijkt me?
Geldt natuurlijk niet als de verkopersmarkt onzeker is, dan is het voor beide partijen gewoon vervelend. Maar nu dus vooral voor de kopende partij.
(EDIT: misschien ligt dit genuanceerder hoor. Even los van je vriendin ook bedoel ik. Ik ben me pas net aan het verdiepen in heel die (ver)koopbusiness)
Waar je gaat wonen is toch ook een keuze? Wat weer samenhangt met waar je werk kan vinden, hoeveel reistijd je maximaal wil hebben enzovoort maar ook dat zijn deels keuzes die voor iedereen weer anders zijn.quote:Op woensdag 14 april 2021 11:55 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dat vind ik dan óók wel weer kort door de bocht hoor. Op veel plekken is gewoon geen woonruimte voor een gezin te krijgen op één salaris (behalve sociale huur, maar met de wachtlijsten daar is dat ook zelden een realistische optie).
Wij werken in Deventer en Rotterdam, en reizen met de trein (buiten pandemie om). Dan zijn je keuzes heel erg beperkt.quote:Op woensdag 14 april 2021 12:06 schreef Elleska het volgende:
[..]
Waar je gaat wonen is toch ook een keuze? Wat weer samenhangt met waar je werk kan vinden, hoeveel reistijd je maximaal wil hebben enzovoort maar ook dat zijn deels keuzes die voor iedereen weer anders zijn.
Ik weet ook heus wel dat er meer dingen meespelen en het niet alleen maar keuzes zijn. Dat was het bij ons ook niet, deels zo gelopen door gezondheidsproblemen waardoor ik thuis kwam te zitten.
Dit hebben wij ook wel eens gehoord, maar dan over het feit dat we beide parttime werken. Daar moeten we inderdaad veel voor laten, maar zoals je zegt is het dat ons meer dan waard. Tijd als gezin is een luxe die je niet in kan halen als de kinderen groot zijn (in tegenstelling tot die zonnepanelen).quote:Op woensdag 14 april 2021 11:53 schreef Elleska het volgende:
[..]
Geen flauw idee, wij hebben daarin hele andere keuzes gemaakt en ik krijg wel eens te horen dat het een luxe is dat we van 1 inkomen kunnen leven. Nou nee, dat is vooral een kwestie van keuzes maken zoals geen huis kopen met de maximale hypotheek.
Eerlijk is eerlijk ik kan soms ook wel iets van jaloezie voelen voor iemand die de ene na de andere vakantie boekt maar het leven zoals we nu leven is mij meer waard dan tig vakanties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |