abonnement Unibet Coolblue
pi_198930766
Vraag.

Ik ben autist en niet zo dol (understatement van de eeuw) op winkelen. Maar mijn kleding is inmiddels wel echt oud te noemen.

Ik heb bijvoorbeeld maar 1 fatsoenlijke spijkerbroek, die ook al 3 jaar meegaat. Voor de rest komt mijn kledingkast uit 2003-2015, gok ik.

Issues:
- Ik vind veel stoffen vervelend aanvoelen, dat weet ik pas als ik iets in handen heb. Doorgaans is 100% katoen wel okee, maar dus niet altijd.
- Ik heb geen lichaamsvormen. Serieus, ik heb het figuur van een chopstick. Buitenstaanders noemen dat 'een ideaal figuur, want jou staat álles', maar ik zie vooral platheid aan alle kanten.
- Mijn kledingsmaak komt uit het jaar nul. Als het aan mij zou liggen, zou ik zo weer in mijn skate-broeken en -truien lopen van toen ik 14 was (waar ik dankzij mijn chopstick-lichaamsbouw dus ook nog in pas..).
- Ik weet niet waar ik moet begínnen. Mijn hele kledingkast is zo langzamerhand aan vervanging toe, want er zijn veel teveel gaten en vervaagde stoffen.. Maar ik houd niet zo van verandering (ook weer een understatement).

Het liefst zou ik alle items in mijn kledingkast één op één vervangen met precies dezelfde, maar dan nieuwe, kledingstukken. Maar zoals ik zei, ze komen allemaal uit een ver verleden (en waren bij aankoop al tweedehands óf 'fast fashion') dus nergens meer te krijgen.

Dus eerh.. hoe dóen mensen dit? Help!
Mon 'en!
pi_198930818
Gewoon dragen waar jij je prettig in voelt. Commentaar van mensen laat je langs je heen gaan.
  Spellchecker vrijdag 9 april 2021 @ 11:31:49 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198930826
Herkenbaar :@

Koop ik weer eens een nieuw shirt; weer met streepjes :+

En een nieuwe spijkerbroek ... dat model wat je zo graag draagt is er gewoon niet meer .... :X
pi_198930856
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:31 schreef maily het volgende:
Herkenbaar :@

Koop ik weer eens een nieuw shirt; weer met streepjes :+

En een nieuwe spijkerbroek ... dat model wat je zo graag draagt is er gewoon niet meer .... :X
Boks. Ook heb ik totaal geen feeling voor kleuren die mooi passen of vloeken, dus ik koop vaak hele basic dingen wat betreft kleur.
pi_198930866
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:31 schreef maily het volgende:
Herkenbaar :@

Koop ik weer eens een nieuw shirt; weer met streepjes :+

En een nieuwe spijkerbroek ... dat model wat je zo graag draagt is er gewoon niet meer .... :X
Ja precies!
Ik was tijdens mijn laatste 'shopping spree' (ruim vijf jaar geleden) geobsedeerd door het idee dat ik kleine bloemetjes op kleding leuk vond. Ik weet dus niet of ik dat echt leuk vind, maar ik dacht van wel.
En nu is dat soort bloemetjesprint (schijnbaar) weer 'uit' (of G*d weet hoe men dat noemt tegenwoordig) en nergens meer te vinden. Terwijl in mijn hoofd die kleding nog 'nieuw' en 'hip' is.

Ik weet niet eens of ik blauw (of rood, of paars.. you name it) móói vind! En of het me 'staat'..? F*ck knows.
Mon 'en!
  Spellchecker vrijdag 9 april 2021 @ 11:39:03 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198930889
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:36 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Boks. Ook heb ik totaal geen feeling voor kleuren die mooi passen of vloeken, dus ik koop vaak hele basic dingen wat betreft kleur.
Voor mij moet het vooral blauw zijn .... een heeeeeeel enkele keer een andere kleur.
pi_198930974
da
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:39 schreef maily het volgende:

[..]

Voor mij moet het vooral blauw zijn .... een heeeeeeel enkele keer een andere kleur.
Maar hoe weet je of je blauw mooi vindt?
Ik ben verdorie 36 en heb werkelijk geen flauw benul.

Ik heb een keer advies gevraagd in een kledingwinkel (ja, ja, I know, dat was ook 10 jaar geleden ofzo) en toen heeft een vriendelijke medewerkster me voor 200 euro aan 'basic items die óveral bij passen' verkocht. Van die items zijn er drie compleet afgedragen weggegooid door mijn huidige partner (onder luid protest van mij) en de rest ligt ergens onderin mijn kast te verstoffen want 'past toch eigenlijk alleen bij die weggegooide items'. En die weggegooide items zijn dus, you guessed it, nergens meer te vinden.
Mon 'en!
  Spellchecker vrijdag 9 april 2021 @ 11:46:15 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198930991
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:44 schreef bloempjuh het volgende:
da
[..]

Maar hoe weet je of je blauw mooi vindt?
Ik ben verdorie 36 en heb werkelijk geen flauw benul.

Ik heb een keer advies gevraagd in een kledingwinkel (ja, ja, I know, dat was ook 10 jaar geleden ofzo) en toen heeft een vriendelijke medewerkster me voor 200 euro aan 'basic items die óveral bij passen' verkocht. Van die items zijn er drie compleet afgedragen weggegooid door mijn huidige partner (onder luid protest van mij) en de rest ligt ergens onderin mijn kast te verstoffen want 'past toch eigenlijk alleen bij die weggegooide items'. En die weggegooide items zijn dus, you guessed it, nergens meer te vinden.
Het is mijn lievelingskleur ....
Dus ja, ik hou van blauw.
pi_198931024
Stel, ik koop een vest. Een blauw vest, want dat past bij mijn blauwe t-shirt (tot zover snap ik het nog). Dat t-shirt draag ik vaker dan het vest, want soms is het te warm voor een vest. Dus dat t-shirt gaat járen eerder stuk dan het vest.

Ja.. eerh.. dan loop ik dus vast. Want dat vest paste bij dat éne blauwe t-shirt. Of ik koop een hele haffel willekeurige blauwe t-shirts, maar die zijn dan allemaal tóch niet zo fijn als dat ouwe shirt. Dus dan draag ik dat vest én al die blauwe shirts niet meer.

Dat klinkt echt als een enorm dom probleem, maar ik snap écht niet hoe mensen dit doen.
Mon 'en!
  Spellchecker vrijdag 9 april 2021 @ 11:51:48 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198931057
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:49 schreef bloempjuh het volgende:
Stel, ik koop een vest. Een blauw vest, want dat past bij mijn blauwe t-shirt (tot zover snap ik het nog). Dat t-shirt draag ik vaker dan het vest, want soms is het te warm voor een vest. Dus dat t-shirt gaat járen eerder stuk dan het vest.

Ja.. eerh.. dan loop ik dus vast. Want dat vest paste bij dat éne blauwe t-shirt. Of ik koop een hele haffel willekeurige blauwe t-shirts, maar die zijn dan allemaal tóch niet zo fijn als dat ouwe shirt. Dus dan draag ik dat vest én al die blauwe shirts niet meer.

Dat klinkt echt als een enorm dom probleem, maar ik snap écht niet hoe mensen dit doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wedden dat veel mensen "in het openbaar" ook ongemakkelijke kleding dragen?
En zo gauw als ze thuiskomen gaat dat allemaal uit, en hopla, de campingsmoking aan!
pi_198931121
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:51 schreef maily het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wedden dat veel mensen "in het openbaar" ook ongemakkelijke kleding dragen?
En zo gauw als ze thuiskomen gaat dat allemaal uit, en hopla, de campingsmoking aan!
Hmm, dat snap ik dus ook niet. Ik draag mijn kleding óf 2 seconden (omdat iets kriebelt of prikt of whatever) óf meerdere dagen van 8.00 uur tot 22.00 uur. Er is geen middenweg.

En meerdere van hetzelfde item: ik heb twee precies dezelfde toekan-shirts van de HEMA. Want ultiem zacht stofje en leuke print. Maar dat heb ik me dus pas vorig jaar ofzo bedacht, dat dat handig was.
Maar of 'ie leuk staat? Geen idee. Nooit iemand over gehoord.
Mon 'en!
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 9 april 2021 @ 11:58:15 #12
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_198931148
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:36 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ja precies!
Ik was tijdens mijn laatste 'shopping spree' (ruim vijf jaar geleden) geobsedeerd door het idee dat ik kleine bloemetjes op kleding leuk vond. Ik weet dus niet of ik dat echt leuk vind, maar ik dacht van wel.
En nu is dat soort bloemetjesprint (schijnbaar) weer 'uit' (of G*d weet hoe men dat noemt tegenwoordig) en nergens meer te vinden. Terwijl in mijn hoofd die kleding nog 'nieuw' en 'hip' is.

Ik weet niet eens of ik blauw (of rood, of paars.. you name it) móói vind! En of het me 'staat'..? F*ck knows.
Bloemetjes zijn juist helemaal hip op het moment :Y
-XOXO- Je maintiendrai
pi_198931176
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:58 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Bloemetjes zijn juist helemaal hip op het moment :Y
Niet die bloemetjes van vijf jaar geleden. De huidige hippe bloemetjes zijn té kleurig.
Ik wil gewoon mijn oude kleding duplicaten
Mon 'en!
  vrijdag 9 april 2021 @ 12:09:52 #14
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_198931282
Alles past bij alles als jij dat maar vindt.
Echt dat bloemetjes shirt bij die geruite broek? Gewoon doen.

Basic items zoals ze dat in de fashion wereld noemen zijn overrated. Voorbeeld: ze noemen zwart en wit bijvoorbeeld basic terwijl ik dat helemaal niet draag. Voor mij is date groene shirt veel meer een "basic" item.

Waar verder te beginnen? Kijk wat je de afgelopen jaren het vaakst, liefste, etc gedragen heb. Zoek daar variaties op. Kleding is de afgelopen 20 jaar niet eens zo heel veel veranderd op een paar dingen na.
Betreft stoffen: natuurlijke stoffen zijn nog steeds te vinden.

Het is dat het corona is anders zou ik graag met je gaan winkelen. Je bent niet lastig je weet gewoon heel goed wat je niet wilt. En daar is niets mis mee.
Ga gewoon voor je eigen ding ipv dat je kleding laat aanpraten. Al snap ik ook wel dat keuzes maken misschien moeilijk is.

Voor de rest kijk ook nog naar wat je van je kleding kunt repareren.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_198931300
Geweldig topic, en heel herkenbaar.
Ik heb morgen een afspraak bij een winkel ;(
Heb al lang geen kleding gekocht.
En als ik wat koop, denk 75% trek ik niet aan :{
pi_198931326
Ik ga eens per halfjaar naar een boetiek in het dorp en daar mag een specifieke verkoopster mij aankleden. Ze kent inmiddels mijn garderobe en borduurt daar op verder. Het hele ritueel duurt ongeveer 20m, dan sta ik weer buiten.
pi_198931908
Zalando (en misschien nog wel andere aanbieders) bieden een shopper aan (Zalon), als je daar je specifieke wensen aan doorgeeft, dan kunnen die complete sets opsturen zodat je die kan proberen. Misschien is zoiets wat?
pi_198932447
Nou ja gewoon je oude kleding bewaren voor als je binnenhuis een keer de drang hebt om het te dragen

En voor de rest een beetje gewoon dingen online bestellen. Spijkerbroekje, leuk shirtje, leuke warme trui voor de winter etc.

Misschien is anders zoiets als dit een idee: https://www.zalon.nl/lp/outfits-dames
  vrijdag 9 april 2021 @ 14:33:48 #19
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_198933069
Gewoon een rol KOMO vuilniszakken halen en elke dag een nieuwe aantrekken. Met de bijgeleverde sluitstrips kan je dan de pasvorm naar smaak aanpassen.

En tijdloos zwart, kan altijd.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_198934596
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:30 schreef Hiddendoe het volgende:
Gewoon dragen waar jij je prettig in voelt. Commentaar van mensen laat je langs je heen gaan.
Op zich mee eens. Maar als er gewoon door slijtage gaten in haar/zijn huidige kleding zitten, dan lijkt me dat ook niet echt tof.

Eigenlijk zou ik het niet zo snel voorstellen, maar misschien toch maar eens een hoop online kopen en dan gratis retourneren als het niet past/je niet aanstaat. Probeer het zelf altijd te voorkomen om iets terug te moeten sturen, maar als jij je niet prettig voelt bij real life winkelen, dan maar zo.

Eventueel een vriend/vriendin uitnodiging om te kijken of het staat (qua maat).
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_198935773
Als het aan mij zou liggen, zou ik heel Attitude Holland leegkopen. Zó erg is het gesteld met mijn 'smaak'. Partner lacht me al vierkant uit als ik een t-shirt van A.H. overweeg, hij vindt (enigszins terecht) dat ik op mijn 36e een volwassener merk mag overwegen.

En ja, mijn lievelings-items zijn dermate oud dat er per kledingstuk meerdere slijtgaten zijn.

En volgens mij probeert FOK aan me te hinten dat ik een oud wijf aan het worden ben: Promiss-advertentie, 5x op een rij. :D
Mon 'en!
pi_198935841
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 13:07 schreef Holyme het volgende:
Zalando (en misschien nog wel andere aanbieders) bieden een shopper aan (Zalon), als je daar je specifieke wensen aan doorgeeft, dan kunnen die complete sets opsturen zodat je die kan proberen. Misschien is zoiets wat?
Erg leuk & als je goede stylist treft dan zou ik er zeker vaker gebruik van maken :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_198935985
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:41 schreef bloempjuh het volgende:
Als het aan mij zou liggen, zou ik heel Attitude Holland leegkopen. Zó erg is het gesteld met mijn 'smaak'. Partner lacht me al vierkant uit als ik een t-shirt van A.H. overweeg, hij vindt (enigszins terecht) dat ik op mijn 36e een volwassener merk mag overwegen.

En ja, mijn lievelings-items zijn dermate oud dat er per kledingstuk meerdere slijtgaten zijn.

En volgens mij probeert FOK aan me te hinten dat ik een oud wijf aan het worden ben: Promiss-advertentie, 5x op een rij. :D
Kan je partner je dan niet helpen met dingen kopen?
Partner wijst aan wat goed staat, jij voelt of het goed voelt. OK/OK: kopen klaar.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198939215
Toptip voor iedereen die specifieke 'oude' items zoekt: https://www.sellpy.nl/

Heb er van de week TWEE zomerjassen gevonden uit dezelfde collectie als mijn huidige (die écht uit elkaar valt nu). Twintig euro incl verzending.
Mon 'en!
pi_198939655
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:26 schreef bloempjuh het volgende:
Ik ben autist en niet zo dol (understatement van de eeuw) op winkelen.
Waarom is het relevant dat je autistisch bent?
pi_198940049
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:19 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Waarom is het relevant dat je autistisch bent?
Ik kan niet tegen drukte, kan slecht keuzes maken, ben hypergevoelig voor structuren van stoffen, wil géén persoon die me aanraakt.. etcetera.
Mon 'en!
  zaterdag 10 april 2021 @ 12:39:13 #27
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_198944881
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:26 schreef bloempjuh het volgende:
Vraag.

Ik ben autist en niet zo dol (understatement van de eeuw) op winkelen. Maar mijn kleding is inmiddels wel echt oud te noemen.

Ik heb bijvoorbeeld maar 1 fatsoenlijke spijkerbroek, die ook al 3 jaar meegaat. Voor de rest komt mijn kledingkast uit 2003-2015, gok ik.

Issues:
- Ik vind veel stoffen vervelend aanvoelen, dat weet ik pas als ik iets in handen heb. Doorgaans is 100% katoen wel okee, maar dus niet altijd.
- Ik heb geen lichaamsvormen. Serieus, ik heb het figuur van een chopstick. Buitenstaanders noemen dat 'een ideaal figuur, want jou staat álles', maar ik zie vooral platheid aan alle kanten.
- Mijn kledingsmaak komt uit het jaar nul. Als het aan mij zou liggen, zou ik zo weer in mijn skate-broeken en -truien lopen van toen ik 14 was (waar ik dankzij mijn chopstick-lichaamsbouw dus ook nog in pas..).
- Ik weet niet waar ik moet begínnen. Mijn hele kledingkast is zo langzamerhand aan vervanging toe, want er zijn veel teveel gaten en vervaagde stoffen.. Maar ik houd niet zo van verandering (ook weer een understatement).

Het liefst zou ik alle items in mijn kledingkast één op één vervangen met precies dezelfde, maar dan nieuwe, kledingstukken. Maar zoals ik zei, ze komen allemaal uit een ver verleden (en waren bij aankoop al tweedehands óf 'fast fashion') dus nergens meer te krijgen.

Dus eerh.. hoe dóen mensen dit? Help!
Shoppen via internet? Als het niet past of als je het niet leuk vindt kan je het vaak gratis terugsturen. Ik vind shoppen in een winkel ook niet leuk, en bestel eigenlijk alles online.
pi_199022509
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:41 schreef bloempjuh het volgende:
Als het aan mij zou liggen, zou ik heel Attitude Holland leegkopen. Zó erg is het gesteld met mijn 'smaak'. Partner lacht me al vierkant uit als ik een t-shirt van A.H. overweeg, hij vindt (enigszins terecht) dat ik op mijn 36e een volwassener merk mag overwegen.

En ja, mijn lievelings-items zijn dermate oud dat er per kledingstuk meerdere slijtgaten zijn.

En volgens mij probeert FOK aan me te hinten dat ik een oud wijf aan het worden ben: Promiss-advertentie, 5x op een rij. :D
Large ken je niet? Die heeft toch nog steeds dergelijke stijl? :)
En wat iemand al zei: van fijne items 2 bestellen. Heb je een reserve.

Je zegt dat je autisme hebt. Heb je dan ook een begeleider ergens of hulp op een andere manier? Ik bedoel dit niet als vanzelfsprekendheid hoor.
Misschien kan hij of zij je helpen. ^O^
pi_199032662
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 07:27 schreef vencodark het volgende:

[..]

Large ken je niet? Die heeft toch nog steeds dergelijke stijl? :)
En wat iemand al zei: van fijne items 2 bestellen. Heb je een reserve.

Je zegt dat je autisme hebt. Heb je dan ook een begeleider ergens of hulp op een andere manier? Ik bedoel dit niet als vanzelfsprekendheid hoor.
Misschien kan hij of zij je helpen. ^O^
Ik kom bij Large dus echt bij de Sesamstraat-afdeling uit en vind dat volledig acceptabel. Mijn partner moet me elke keer stoppen voor ik mijn bestelling plaats..

En ja, mijn ambulant begeleidster is ongeveer mijn leeftijd, best een tomboy en inmiddels (met schaamrood op mijn kaken) ingeseind. Zij moest hartelijk lachen: ze doet zelf ook 15 jaar met eenzelfde spijkerbroek. :)
Mon 'en!
pi_199032728
Tip: registreer je op pinterest. Maak een board aan en ga outfits pinnen die je leuk vindt. Kijk eens op Zalando, daar kan je makkelijk zien wat nu 'in' is.

Zalando kan je bovendien gratis verzenden én retouren met een sticker die al in de doos zit. Een kind kan de was doen.
pi_199034688
Ik zou je figuur moeten zien om te kunnen zeggen wat je staat, en dat zeg ik niet om pics binnen te hengelen. Het is gewoon onmogelijk om blind te adviseren.
  vrijdag 16 april 2021 @ 23:16:01 #32
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_199034889
Mijn kind vindt me belachelijk (als ik met jou ga shoppen moet ik kiezen wat jij NIET leuk vindt), mijn lief vindt me hilarisch (hoe kom je bij bloemetjes??) en mijn moeder doet de moeite niet eens meer. Ik ga eens per jaar naar een hééle grote winkel en koop daar vijf rokken, vijf truien, vijf jurken en tachtig maillots. In jaren tachtig kleuren.
Prrrrr
  zaterdag 17 april 2021 @ 07:51:12 #33
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_199036866
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:30 schreef Hiddendoe het volgende:
Gewoon dragen waar jij je prettig in voelt. Commentaar van mensen laat je langs je heen gaan.
Dooddoener.

Ja, het is heel sterk als je je helemaal niks aantrekt van anderen. De werkelijkheid: je bent niet alleen op de wereld, en dat doet er toch toe. Ook wat betreft hoe je je naar anderen presenteert.
pi_199036898
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 07:51 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Dooddoener.

Ja, het is heel sterk als je je helemaal niks aantrekt van anderen. De werkelijkheid: je bent niet alleen op de wereld, en dat doet er toch toe. Ook wat betreft hoe je je naar anderen presenteert.
Zo lang het er ook maar verzorgd uitziet. Dat is niet zo als je alleen maar afgedragen kleding draagt.
  zaterdag 17 april 2021 @ 08:05:51 #35
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_199036909
...in de jaren 90 was mode ook voor mij een moeilijk ding, trouwens. Gewoon, door er niet mee opgevoed te zijn, en er daardoor van oorsprong geen gevoel voor te hebben. Zo lang het schoon was, zonder gaten, was het al snel prima. M'n dertienjarige zelf was niet uit de pastelkleurige sweaters met stripfiguren te krijgen, en werd door verontruste mensen uit de omgeving letterlijk het centrum van Uden in gesleurd om eens wat leukers te proberen.

Ik heb mezelf uiteindelijk leren aankleden door om me heen te kijken en door tips in tijdschriften te lezen - en door simpelweg open te staan voor kleding die níet op die pastelkleurige sweaters leek. Beetje imiteren in eerste instantie, en uiteindelijk moet het vinden van iets wat bij je past (en waar je mee over straat kan) vanzelf gaan. Het is te proberen.

Aan tijdschriften heb je tegenwoordig een stuk minder (de tijdschriften met toegankelijke en redelijk jeugdige kleding zijn grotendeels overleden), maar tegenwoordig is er Instagram. Speur naar accounts van mensen die kleding aan hebben die van nu is, maar niet té ver van je af staat, en leer ervan. Probeer je jaren 00-stijl naar de mode van nu en naar je huidige leeftijd te vertalen. De skatebroek van vroeger kan nu een 'mom jeans' of 'boyfriend jeans' zijn: die zijn eveneens wijd.

De mom jeans en boyfriend jeans op Instagram: https://www.instagram.com/explore/tags/momjeans/ en https://www.instagram.com/explore/tags/boyfriendjeans/

Wat lekkere ruime truien van nu op Instagram: https://www.instagram.com/explore/tags/sweater/

Hier is alvast één Instagram-account wat betaalbare en toegankelijke kleding laat zien, ter inspiratie. Ga niet af op types als Anna Nooshin oid, maar meer op dit soort accounts. --> https://www.instagram.com/jel_nl/

Ook deze vrouw is geen tiener of twintiger meer, en heeft een relaxte stijl: https://www.instagram.com/lizetgreve

[ Bericht 2% gewijzigd door Eightyone op 17-04-2021 10:01:35 ]
  zaterdag 17 april 2021 @ 08:06:13 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199036912
Je kunt een kleurentest laten doen, waarschijnlijk kan dat tegenwoordig gewoon online. Op basis van huid- en haarkleur ben je dan een bepaald type. En dan krijg je een overzicht van welke kleuren jou goed staan.

En als je zo’n adviseur/consulent vindt, kan die waarschijnlijk ook advies geven wat voor modellen je staan en hoe je kleuren/ motieven kunt combineren.

Of je gaat met het basisadvies qua kleuren en modellen zelf zoeken naar plaatjes van wat leuk combineert.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 17 april 2021 @ 09:24:58 #37
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_199037344
Een model broek dat recent weer terug is gekomen: de 'paperbag trousers'. Dat is ook een ruim model.

Deze heeft wel als nadeel dat je volgens de zogenaamde moderegels je trui of shirt erin hoort te stoppen (lijkt me niet iets voor je), maar kijk er toch maar even naar. --> https://www.instagram.com/explore/tags/paperbagtrousers/

Zet het iig van je af dat het identiek moet zijn aan kleding van lang geleden. Dat frustreert alleen maar.
pi_199047748
Neem eens een kijkje op de YouTube pagina van Justine Leconte Officiel! Zij heeft hele informatieve video’s die mensen helpen zichzelf te stijlen. Heel handig is het, bijvoorbeeld, om eerst eens na te gaan wat voor lichaamsvorm je hebt en je eigen maten te meten (dit is ook handig om te weten als je online wil shoppen):


Je gaf zelf aan eerder weinig vormen te hebben, in dat geval is deze video ook interessant:



Ze heeft een hele hoop nuttige video’s, dus neem een kijkje zou ik zeggen! :)
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_199048920
Heel herkenbaar.
Bij mij is de oplossing dat ik kleding heb voor als mensen me zien en voor wanneer ik alleen ben.
Zodra de voordeur dicht gaat kleed ik me om.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199050247
Meest belangrijke voor mij is dat het comfortabel zit en dat ik het zelf leuk vind. Of ik nou thuis of buiten ben.
Natuurlijk moet het heel en schoon zijn, bij elkaar passen maar wat een ander ervan vindt en of het 'in de mode' is maakt mij niet uit.
Die website die je aangaf heeft inderdaad hele leuke dingen.
En ook ik maak veelvuldig gebruik van Zalando om vervolgens mijn eigen woonkamer als pashok te gebruiken.
Ideaal, en je kunt gelijk je partner vragen wat die ervan vindt, die heeft duidelijk een voorkeur voor bepaalde dingen.
Dit kun je trouwens ook doen met AH of Large.
  zondag 18 april 2021 @ 09:21:55 #41
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_199050378
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 08:59 schreef Xqtress het volgende:

Natuurlijk moet het heel en schoon zijn, bij elkaar passen maar wat een ander ervan vindt en of het 'in de mode' is maakt mij niet uit.

Als een kip zonder kop aan elke trend meedoen doe ik niet. Maar er is wat betreft wel/niet in de mode wel een grens.

En voor de TS: zit er tussen de huidige mode echt niks voor jou, dan kan je nog altijd je toevlucht nemen tot een simpele donkerblauwe spijkerbroek met rechte pijpen, met iets heel eenvoudigs in zwart of grijs erboven. Kan saai zijn, maar is altijd wel acceptabel. Afhankelijk van de situatie kan het een trui of een nette blouse zijn. Of een zwarte top met een ruim grijs vest erover.

Met Nike Air Force-schoenen of All Stars eronder (je lijkt me niet iemand voor hakken), of een paar platte zwarte laarzen als het wat netter moet zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door Eightyone op 18-04-2021 09:33:26 ]
pi_199050506
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 09:21 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Als een kip zonder kop aan elke trend meedoen doe ik niet. Maar er is wat betreft wel/niet in de mode wel een grens.

En voor de TS: zit er tussen de huidige mode echt niks voor jou, dan kan je nog altijd je toevlucht nemen tot een simpele donkerblauwe spijkerbroek met rechte pijpen, met iets heel eenvoudigs in zwart of grijs erboven. Kan saai zijn, maar is altijd wel acceptabel. Afhankelijk van de situatie kan het een trui of een nette blouse zijn. Of een zwarte top met een ruim grijs vest erover.

Met Nike Air Force-schoenen of All Stars eronder (je lijkt me niet iemand voor hakken), of een paar platte zwarte laarzen als het wat netter moet zijn.
Dit is dus precies wat ik bedoelde te zeggen. :)
pi_199056710
Mijn huidige drie favo outfits:

Een C&A-jurkje (vergelijkbaar met deze: https://www.c-and-a.com/n(...)-biokatoen-2136659/1 ) met panty/leggings, wijd terracotta-kleurig vest (past bij de bloemetjes, die terra-kleur in zich hebben. Grijze Etnies.

Grijze skinny jeans (Hema), willekeurig t-shirt, blauw vest (want ik heb schijnbaar een voorkeur voor blauwe vesten. Die t-shirts zijn inmiddels wel aan hun laatste levensfase begonnen. De vesten zijn ook allemaal aan de oude kant. En weer mijn grijse Etnies.

Rode shirt dress (Lee) die ik heel graag heel leuk wil vinden, maar eigenlijk niet zo vaak draag.. ook weer zwarte leggings, geen bijpassend vest ofzo, grijze Etnies.

Als ik NU naar een UWV-afspraak zou moeten, zou ik voor de grijze spijkerbroek e.d. gaan, denk ik.

Op mijn wishlist van Sellpy staan nu zes 'button down shirts' waarvan drie met ruitjes en een bloemetjes. En een paar truien. En elke keer als ik naar die wishlist kijk, denk ik: "ga ik dit echt drágen als het in mijn kast hangt..?"
Mon 'en!
  zondag 18 april 2021 @ 16:45:16 #44
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_199057233
Voor de UWV-afspraak zou ik wel iets netter schoeisel nemen.

Als het niet om een hele cruciale sollicitatie gaat waar allemaal ongeschreven doch strikte kledingvoorschriften aan vast zitten: zoiets als https://www.zalando.nl/soliver-laarzen-black-so211a0oh-q11.html --> prima met een spijkerbroek eroverheen gehangen (donkere wassing, geen slijtvlekken of gaten).
pi_199057560
Dit soort schoenen kan misschien wel een fijne afwisseling voor je zijn https://www.clarks.eu/nl/(...)023888f26118631.html net wat netter maar zeker comfortabel.

Verder is de mode wat meer oversized, maar als je gewoon een recht shirt aan wil, kan dat nog steeds wel. Qua figuur is in het algemeen wel een goede stelregel dat je of boven of onder strak hebt. Dus een wat wijder truitje met een rechte broek of juist een basic boven met een broek met volume.

Qua kleuren combineren is het wel goed om uit te zoeken of je een zomer/herfst/winter/lente ‘kleurenpalet’ hebt, zoals al eerder gezegd. Hiermee heb je een paar ‘neutrale kleuren’, zoals zwart, donkerblauw, grijs of bruin, die je altijd wel kan combineren met de andere kleuren uit dat palet. Er zijn mensen die altijd gaan winkelen met de kleurenwaaier in de hand.
  woensdag 21 april 2021 @ 08:07:31 #46
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_199094302
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:49 schreef bloempjuh het volgende:
Stel, ik koop een vest. Een blauw vest, want dat past bij mijn blauwe t-shirt (tot zover snap ik het nog). Dat t-shirt draag ik vaker dan het vest, want soms is het te warm voor een vest. Dus dat t-shirt gaat járen eerder stuk dan het vest.

Ja.. eerh.. dan loop ik dus vast. Want dat vest paste bij dat éne blauwe t-shirt. Of ik koop een hele haffel willekeurige blauwe t-shirts, maar die zijn dan allemaal tóch niet zo fijn als dat ouwe shirt. Dus dan draag ik dat vest én al die blauwe shirts niet meer.

Dat klinkt echt als een enorm dom probleem, maar ik snap écht niet hoe mensen dit doen.
Draag die vest dan alleen met dat ene shirt samen zodat het langer mee gaat en koop voortaan standaard twee shirts die bij een vest passen ( desnoods 2 maal precies hetzelfde shirt) . Voor nu zou je je vest mee kunnen nemen naar een winkel en aan een medewerker vragen of ze iets leuks erbij hebben.

Draag je alleen vesten met kouder weer? Want truien lijken me makkelijker voor jou, dan kun je elke kleur shirt er in principe onder dragen omdat je ze niet ziet. Wanneer ik truien draag heb ik er altijd zwarte basic shirts van de zeeman onder.
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  woensdag 21 april 2021 @ 08:13:52 #47
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_199094349
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:51 schreef bloempjuh het volgende:
Toptip voor iedereen die specifieke 'oude' items zoekt: https://www.sellpy.nl/

Heb er van de week TWEE zomerjassen gevonden uit dezelfde collectie als mijn huidige (die écht uit elkaar valt nu). Twintig euro incl verzending.
Ik denk dat jij gewoon het beste hulp aan verkoopsters in de winkel kunt vragen, je gaat niet steeds hetzelfde kunnen kopen helaas... en ik denk dat je vriend het ook wel leuk vind als je weer eens wat anders hebt na zoveel jaar ;)

Online shoppen lijkt me wat lastiger Voor jou omdat je niet elk stofje prettig vind zitten en ik denk dat shophulp face to face beter helpt dan een onlineshopper. Dus laat je garderobe lekker aanvullen met de hulp van een winkelverkoopster is mijn tip.

[ Bericht 3% gewijzigd door madeliefff op 21-04-2021 08:21:55 ]
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  woensdag 21 april 2021 @ 10:41:57 #48
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_199095647
Niet elke autist zal dat fijn vinden. Ja, als je toevallig een verkoopster treft die invoelend is en niet op je neer kijkt. Maar met een beetje pech is het een betuttelend Dyanne Beekman-achtig type, of een arrogant jong ding dat net iets te goed weet dat ze daar staat omdat ze mooi is. Daarom tip ik liever de methode waarbij je op je gemak van anderen afkijkt, en met vallen en opstaan leert.

Maak een mapje aan waar je de Instagram-plaatjes waar je geboeid naar blijft kijken in opslaat. Ik weet niet welke browser je gebruikt, maar als het Firefox is kan je de add-on Media Helper downloaden. Dan verschijnt er, als je met je muis op een foto gaat staan, een roze icoontje dat je aan kunt klikken (je moet bij de add-on alleen even een vaste map instellen waar de plaatjes in terecht komen).

Koop ook eens een boek als dit (er zijn ook nog veel andere) :
- Fashion is fun
- Kleed jezelf gelukkig

[ Bericht 11% gewijzigd door Eightyone op 21-04-2021 11:58:56 ]
  woensdag 21 april 2021 @ 12:47:50 #49
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_199097110
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 10:41 schreef Eightyone het volgende:
Niet elke autist zal dat fijn vinden. Ja, als je toevallig een verkoopster treft die invoelend is en niet op je neer kijkt. Maar met een beetje pech is het een betuttelend Dyanne Beekman-achtig type, of een arrogant jong ding dat net iets te goed weet dat ze daar staat omdat ze mooi is. Daarom tip ik liever de methode waarbij je op je gemak van anderen afkijkt, en met vallen en opstaan leert.

Maak een mapje aan waar je de Instagram-plaatjes waar je geboeid naar blijft kijken in opslaat. Ik weet niet welke browser je gebruikt, maar als het Firefox is kan je de add-on Media Helper downloaden. Dan verschijnt er, als je met je muis op een foto gaat staan, een roze icoontje dat je aan kunt klikken (je moet bij de add-on alleen even een vaste map instellen waar de plaatjes in terecht komen).

Koop ook eens een boek als dit (er zijn ook nog veel andere) :
- Fashion is fun
- Kleed jezelf gelukkig
Ze heeft dat al eerder gedaan dus dat is voor haar misschien geen probleem...

En foto's opslaan gaat hem niet worden want ze zegt niet te weten hoe kleding te matchen ,heeft dus hulp nodig. en ik Dacht te hebben gelezen dat ze nooit perse iets mooi vind.
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  woensdag 21 april 2021 @ 12:53:37 #50
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_199097175
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:44 schreef bloempjuh het volgende:
da
[..]

Maar hoe weet je of je blauw mooi vindt?
Ik ben verdorie 36 en heb werkelijk geen flauw benul.

Ik heb een keer advies gevraagd in een kledingwinkel (ja, ja, I know, dat was ook 10 jaar geleden ofzo) en toen heeft een vriendelijke medewerkster me voor 200 euro aan 'basic items die óveral bij passen' verkocht. Van die items zijn er drie compleet afgedragen weggegooid door mijn huidige partner (onder luid protest van mij) en de rest ligt ergens onderin mijn kast te verstoffen want 'past toch eigenlijk alleen bij die weggegooide items'. En die weggegooide items zijn dus, you guessed it, nergens meer te vinden.
Btw advies vragen voor kleding is niet raar, je vindt het raar dat je dat hebt gedaan? Ik vraag dat soms ook gewoon hoor en vinden dat vaak alleen maar leuk om te doen. Dan zeg ik ik zoek een leuk setje voor zus en zo en dan helpen ze me. Maar je moet dat wel durven vragen uiteraard
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_199117949
Het is heel eenvoudig: koop een shitload aan kleding bij de Wehkamp en maak foto's bij het passen die je hier plaatst. Wij zeggen wel wat je moet houden. :7

Winkelen is tegenwoordig juist ideaal omdat je eenvoudig kunt bestellen en op je gemak kunt passen. Er is geen nare verkoper die in je nek staat te hijgen of je ongemeende complimenten geeft, er zijn geen krappe pashokjes met onflatteuze belichting. En belangrijker nog: je bent niet afhankelijk van het toevallige aanbod, want je hebt bij het bestellen al een kansrijke selectie gemaakt.

Mijn twee tips zijn: wees lief voor jezelf (het heeft mij véél tijd gekost om te ontdekken wat ik leuk vond en wat me goed stond) en houd nooit een kledingstuk waar je bij het passen al twijfels over hebt. Wees vooral kritisch t.a.v. hoe iets voelt. Ik heb zo vaak de fout gemaakt dat ik een kledingstuk hield omdat het me goed stond terwijl ik bij het passen al merkte dat het doorschijnend was of een kriebelstofje had. Ik heb er altijd spijt van gekregen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199119227
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 22:30 schreef Claudia_x het volgende:

Mijn twee tips zijn: wees lief voor jezelf (het heeft mij véél tijd gekost om te ontdekken wat ik leuk vond en wat me goed stond) en houd nooit een kledingstuk waar je bij het passen al twijfels over hebt.
Dit is zo waar! :D

En idd; proberen, proberen, proberen! Ik was vroeger wat kleding betreft ontzettend onzeker. Achteraf gezien kwam dat grotendeels omdat ik me niet bezig hield met de vorm van mijn lichaam en dacht dat alles voor iedereen was bedoelt. Als iets me dan totaal niet stond dan verweet ik het mezelf en mijn eigen lichaam; ik vond mezelf lelijk.

Een paar jaar geleden begon ik actief met tweedehands kleding shoppen. De kleding was goedkoop en omdat het geen ‘nieuwe’ aankoop was, waarvan ik me slecht zou voelen als het iets was wat ik niet vaak zou dragen, nam ik vaker een risico en heb ontzettend veel stijlen uitgeprobeerd. Sommige bevielen goed, andere totaal niet. Ik leerde wat goed bij mijn lichaam paste, waardoor ik zelfverzekerder mijn kleding begon te dragen, en ik heb zo uiteindelijk mijn eigen stijl leren kennen (welke trouwens ontzettend uiteenloopt en voortdurend maar geleidelijk verandert).
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_199128689
Ambulant begeleidster om advies gevraagd, samen hartelijk zitten lachen: haar man houdt haar regelmatig tegen vlak voor ze weggaat om te zeggen: "Vlek!"/"Scheur!"/"Oud!" :D

We zijn beiden té gehecht aan onze oude toelie :')
Mon 'en!
pi_199154689
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 20:11 schreef bloempjuh het volgende:
Ambulant begeleidster om advies gevraagd, samen hartelijk zitten lachen: haar man houdt haar regelmatig tegen vlak voor ze weggaat om te zeggen: "Vlek!"/"Scheur!"/"Oud!" :D

We zijn beiden té gehecht aan onze oude toelie :')
Eigenlijk wíl je ook gewoon geen nieuwe kleding. In dat geval is het aan je partner om je te accepteren zoals je bent. Als hij met je samen wil blijven tenminste.
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_199154934
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 18:42 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Eigenlijk wíl je ook gewoon geen nieuwe kleding. In dat geval is het aan je partner om je te accepteren zoals je bent. Als hij met je samen wil blijven tenminste.
Partner vindt mijn oude toelie prima. Maar vindt nieuwe kleren ook wel een goed plan. Maakt hem niet zoveel uit, maar zegt (terecht) dat sommige kledingstukken écht niet meer mee naar buiten kunnen.
Mon 'en!
pi_199155001
kleding, ik zelf kijk meestal wat in is en kies dan de soberste variant, het is niet wat in is, wat goed in de mode is, het is wat bij je past.

Ik loop bijvoorbeeld in een gele jas, maar doe dan hele saaie rest bij. en zo combineer ik eigenlijk ook dingen die ik lekker vind zitten, maar ik geef er niet zo veel geld aan uit.
pi_199538879
Even update: kleding gekocht van vakantiegeld.

Eerste twee screenshots: Tweedehandsen van Sellpy.
Derde screenshot: eerstehands via Lucy & Yak.
Totaal <¤200. Als de helft hiervan echt leuk is, kan ik sowieso al een hele tijd vooruit. :)

1.


2.


3.


(De spijkerbroek in het Sellpy-lijstje is voor mijn geliefde)
Mon 'en!
pi_199552203
Dit hangt helemaal van jou af. Zoals het OP zei, draag je al gewoon de kleding waarin je je prettig voelt.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 11:49:37 #59
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_199552551
Maar als dat versleten kleding met gaten is, en/of kleding die al +10 jaar volledig uit de mode is, zit dat je sociaal en professioneel gezien wel in de weg.

Zoals ik al eerder zei: je leeft nou eenmaal niet alleen. Vind een balans.
pi_199553007
Ik draag nu 2 jaar timberland schoenen, wat is dat lekker zeg. Ze vormen naar je voet en zitten als of je niks voelt.

als ze op zijn koop ik weer gewoon timberland, ze hebben een leuke kleur en uitstraling en ook al is het misschien niet "in". Ze zitten gewoon lekker. Het leer is licht en ze vormen naar je voet, is ietsje duurder, maar dan heb je ook wat.
pi_199553084
een ander leuk merk vind ik "Dickies", skate kleding.

echt mooie stevige kwaliteit en ook al is het niet "in", ik vind het altijd kewl staan.
https://www.zalando.nl/kleding/dickies/
  zondag 23 mei 2021 @ 12:35:44 #62
496215 Arkinson99
Tit for Tat
pi_199578536
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:19 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Waarom is het relevant dat je autistisch bent?
Precies, wat ik wilde zeggen.
  zondag 23 mei 2021 @ 12:39:16 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199578606
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 12:35 schreef Arkinson99 het volgende:

[..]

Precies, wat ik wilde zeggen.
Lees de rest van het topic eens, zou ik zeggen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_199579326
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 12:35 schreef christmastsunami het volgende:
een ander leuk merk vind ik "Dickies", skate kleding.

echt mooie stevige kwaliteit en ook al is het niet "in", ik vind het altijd kewl staan.
https://www.zalando.nl/kleding/dickies/
Ik snap dit niet:



Vormeloos, kort, flets. Dat staat toch niemand mooi?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199579649
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 13:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik snap dit niet:

[ afbeelding ]

Vormeloos, kort, flets. Dat staat toch niemand mooi?
:D Haha! Wat die outfit betreft, moet ik je wel een beetje gelijk geven!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_199579723
Die sweaters die je besteld hebt lijken me heerlijk comfortabel zitten. Ik heb voor mezelf al mijn hele leven een enorme hekel aan overhemdachtige blouses, ze zitten nooit lekker (en staan me voor geen meter). Blouse van H&M met dat strikje vind ik enorm cute, ik denk dat die je echt heel leuk zal staan.
pi_199579959
Dus het rijtje hierboven, plus..

1. Tuinbroek #2 (de zwarte is al binnen en zit als gegoten, dus ik heb meteen een tweede besteld)..


2. Zeebeesten-shirt!


3. Adidassen in de aanbieding!


En nou ben ik KLAAR voor de rest van het jaar. En ik ga dansen als alles binnen is :)
Mon 'en!
pi_199613952
quote:
1s.gif Op zondag 23 mei 2021 13:44 schreef bloempjuh het volgende:
Dus het rijtje hierboven, plus..

1. Tuinbroek #2 (de zwarte is al binnen en zit als gegoten, dus ik heb meteen een tweede besteld)..
[ afbeelding ]

2. Zeebeesten-shirt!
[ afbeelding ]

3. Adidassen in de aanbieding!
[ afbeelding ]

En nou ben ik KLAAR voor de rest van het jaar. En ik ga dansen als alles binnen is :)
Goed bezig!

Die tuinbroeken zijn echt heel leuk vind ik. En die trui met dat wit en geel ook.
Adidasjes ook. En de rest matcht ook redelijk met elkaar, lijkt alsof je toch wel een eigen smaak en stijl hebt.
What's the name of the game?
pi_199616518
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 16:20 schreef -marz- het volgende:

[..]

Goed bezig!

Die tuinbroeken zijn echt heel leuk vind ik. En die trui met dat wit en geel ook.
Adidasjes ook. En de rest matcht ook redelijk met elkaar, lijkt alsof je toch wel een eigen smaak en stijl hebt.
De 'stijl' is volgens mij "ik draag wat ik wilde dragen toen ik zes was" :D
Mon 'en!
pi_199625354
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 19:20 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

De 'stijl' is volgens mij "ik draag wat ik wilde dragen toen ik zes was" :D
Ja klopt, maar binnenshuis mag je gewoon alles dragen wat je wil. Zou er alleen niet mee naar werk gaan en naar familie/vrienden etc.
  woensdag 26 mei 2021 @ 12:39:00 #71
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_199625557
Dubbel
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  woensdag 26 mei 2021 @ 12:41:23 #72
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_199625583
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 12:22 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Ja klopt, maar binnenshuis mag je gewoon alles dragen wat je wil. Zou er alleen niet mee naar werk gaan en naar familie/vrienden etc.
Waarom niet? Laat een mens gewoon dragen wat ze willen. Er is niets aanstootgevend aan deze outfits dus lekker laten gaan.

Lees je ff in en dan weet je dat je post best bot overkomt.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  woensdag 26 mei 2021 @ 12:41:48 #73
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_199625592
Dubbel
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_199625630
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 12:41 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Waarom niet? Laat een mens gewoon dragen wat ze willen. Er is niets aanstootgevend aan deze outfits dus lekker laten gaan.

Lees je ff in en dan weet je dat je post best bot overkomt.
Ja hallo. Je kan er niet altijd iets aan doen hoe iets overkomt. Ik meld iets op een normale manier. Dan kan iemand het altijd wel overdreven fel opvatten, dat is geen manier om hier om advies te vragen.

En om eerlijk te zijn zou ik het wel erg raar vinden als iemand met zo'n dierenshirt op het werk zou komen om maar iets te noemen. Je helpt dat soort personen niet als je maar gaat doen alsof het allemaal wel mag of zou moeten kunnen etc.
pi_199625692
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 12:41 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Waarom niet? Laat een mens gewoon dragen wat ze willen. Er is niets aanstootgevend aan deze outfits dus lekker laten gaan.

Lees je ff in en dan weet je dat je post best bot overkomt.
Precies, ze doet kleding aan die past en niet vies is of vol gaten zit waardoor je haar onderbroek ziet. Prima.
pi_199626166
Jij vindt dat het zeebeestenshirt niet aan kan naar (ik noem maar wat) een bezoekje aan mijn psycholoog, Phoenix? Of naar iemand anders die mij in informele setting kent? Want..?

Ik was niet van plan om roze tuinbroek + zeebeesten aan te trekken naar UWV-afspraak (of iets anders formeels), maar mijn huidige grijze lievelingsspijkerbroek met een blouse plus trui zonder gaten (die ik straks dankzij Sellpy heb, maar nu nog niet omdat al mijn 'redelijke truien/vesten' al 10+ jaar oud zijn en verwassen/vaal/vol gaten die niet modieus zijn).
Mon 'en!
pi_199626229
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 12:45 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Ja hallo. Je kan er niet altijd iets aan doen hoe iets overkomt. Ik meld iets op een normale manier. Dan kan iemand het altijd wel overdreven fel opvatten, dat is geen manier om hier om advies te vragen.

En om eerlijk te zijn zou ik het wel erg raar vinden als iemand met zo'n dierenshirt op het werk zou komen om maar iets te noemen. Je helpt dat soort personen niet als je maar gaat doen alsof het allemaal wel mag of zou moeten kunnen etc.
Ik draag niets 'op mijn werk', want ik ben werkzoekend. Maar jij denkt dat als ik (ik noem maar iets) als vrijwillige boekenwegzetter (lees: nul klantencontact, ziet alleen wat collega's buiten openingstijden) in de bieb zou werken, deze outfits níet zouden kunnen? Ik denk toch dat dit beter is dan jeans uit het jaar nul met gaten op indiscrete lokaties?
Mon 'en!
pi_199626272
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:26 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik draag niets 'op mijn werk', want ik ben werkzoekend. Maar jij denkt dat als ik (ik noem maar iets) als vrijwillige boekenwegzetter (lees: nul klantencontact, ziet alleen wat collega's buiten openingstijden) in de bieb zou werken, deze outfits níet zouden kunnen? Ik denk toch dat dit beter is dan jeans uit het jaar nul met gaten op indiscrete lokaties?
Iets kan beter zijn dan iets anders maar alsnog gewoon niet gepaste kleding zijn. Als ik met een string met gaten rond ga lopen buiten is dat niet gepast. Als ik met een string zonder gaten buiten rond ga lopen is het alsnog gewoon niet wenselijk. Dus ja het is beter dan wanneer je nog slechtere kleding zou dragen maar in de praktijk is het alsnog gewoon niet wenselijk.

Je geeft zelf ook aan dat het de stijl is van een 6 jarige. Dan kan je toch zelf ook wel beseffen dat het niet geschikt is voor activiteiten met volwassenen?
  woensdag 26 mei 2021 @ 13:31:12 #79
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199626292
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:29 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Iets kan beter zijn dan iets anders maar alsnog gewoon niet gepaste kleding zijn. Als ik met een string met gaten rond ga lopen buiten is dat niet gepast. Als ik met een string zonder gaten buiten rond ga lopen is het alsnog gewoon niet wenselijk. Dus ja het is beter dan wanneer je nog slechtere kleding zou dragen maar in de praktijk is het alsnog gewoon niet wenselijk.

Je geeft zelf ook aan dat het de stijl is van een 6 jarige. Dan kan je toch zelf ook wel beseffen dat het niet geschikt is voor activiteiten met volwassenen?
Dat kan ze dus niet. Ga iemand anders lastig vallen.
Resistance is futile.
pi_199626294
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:22 schreef bloempjuh het volgende:
Jij vindt dat het zeebeestenshirt niet aan kan naar (ik noem maar wat) een bezoekje aan mijn psycholoog, Phoenix? Of naar iemand anders die mij in informele setting kent? Want..?

Ik was niet van plan om roze tuinbroek + zeebeesten aan te trekken naar UWV-afspraak (of iets anders formeels), maar mijn huidige grijze lievelingsspijkerbroek met een blouse plus trui zonder gaten (die ik straks dankzij Sellpy heb, maar nu nog niet omdat al mijn 'redelijke truien/vesten' al 10+ jaar oud zijn en verwassen/vaal/vol gaten die niet modieus zijn).
Nou dan. Dat is toch wat ik zeg. Zolang je ze maar niet naar dat soort afspraken meeneemt. Exact wat ik gewoon zei, voor thuisgebruik, niet naar anderen. Begrijp ook niet waarom er zoveel kritiek op komt, jij zegt nu hetzelfde als ik.
pi_199626365
quote:
83s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:31 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat kan ze dus niet. Ga iemand anders lastig vallen.
Wat kan ze niet? En doe normaal een keer

Ze zegt in dit topic zelfs dat ze het wel begrijpt dat ze met bepaalde kleding niet naar buiten kan. Dus waar heb je het nou weer over seven?

@TS laat je vooral niet door dit soort personen vertellen dat je iets niet kan zeg

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2021 13:38:41 ]
pi_199626454
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:31 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Nou dan. Dat is toch wat ik zeg. Zolang je ze maar niet naar dat soort afspraken meeneemt. Exact wat ik gewoon zei, voor thuisgebruik, niet naar anderen. Begrijp ook niet waarom er zoveel kritiek op komt, jij zegt nu hetzelfde als ik.
Er is wel een verschil tussen bijvoorbeeld een sollicitatie aan de ene kant en familie en vrienden aan de andere kant. Ik kan niet begrijpen dat je vindt dat dit niet naar familie en vrienden kan.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_199626557
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:26 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik draag niets 'op mijn werk', want ik ben werkzoekend. Maar jij denkt dat als ik (ik noem maar iets) als vrijwillige boekenwegzetter (lees: nul klantencontact, ziet alleen wat collega's buiten openingstijden) in de bieb zou werken, deze outfits níet zouden kunnen? Ik denk toch dat dit beter is dan jeans uit het jaar nul met gaten op indiscrete lokaties?
Laat gaan,niet op zulke figuren ingaan
pi_199626648
Ga eens naar onzin!

[ Bericht 97% gewijzigd door Peejtur op 26-05-2021 15:15:04 ]
pi_199626779
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:41 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Er is wel een verschil tussen bijvoorbeeld een sollicitatie aan de ene kant en familie en vrienden aan de andere kant. Ik kan niet begrijpen dat je vindt dat dit niet naar familie en vrienden kan.
Als je vervelende veroordelende types zoals Phoenyx-God en Hyacinth Bucket onder je familie en vrienden hebt 'kan' het misschien niet zonder dat zij erover gaan zeiken, maar persoonlijk zou ik de oplossing daarvoor niet zoeken in het aanpassen van mijn kledingstijl.

Want dat zijn nou net degenen waarvan je mag verwachten dat ze je waarderen zoals je bent incl. je kledingvoorkeuren.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:52 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Nou je wil toch niet dat je familie echt gaat denken dat je geestelijk nog niet echt volwassen bent? Autisme is 1 ding maar je hoeft toch niet zo extreem jeugdig ook te verschijnen.. we praten over kleding die letterlijk voor kinderen is...
Het is gewoon hedendaagse mode hoor. Als TS met het zeebeestent-shirt op een terrasje zit kijkt niemand daar raar van op. Veroordelende wereldvreemde types uitgezonderd.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199628796
Vaarwel blijheid over nieuwe kleren, hallo onzekerheid over "kan dit dan wél?"...

Mijn doel was 'kleding vinden die ik aankan in mijn dagelijks leven (lees: binnenshuis, afspraak met psych, naar de tandarts) én minstens 1 outfit die ik aan kan naar formele gebeurtenis (lees: afspraak UWV, gesprek met instantie).

Volgens mij kan ik met nieuwe gympen, nette spijkerbroek en nieuw shirt + trui best naar UWV. En met tuinbroek en zeebeestenshirt naar informelere afspraken. Toch? Het is niet dat die informele afspraak-mensen mij niet kennen en niet weten dat ik comfort boven mode stel.

Weet je, Phoenix, zak er lekker in. Mijn topic is al weken oud en je hebt geen enkel goed alternatief voor zeebeestenshirt aangedragen toen ik erom vroeg. Ik draag het omdat het mij blij maakt (en er geen slijtgaten in zitten of vlekken van tien jaar geleden).

En bovendien is er he-le-maal niks mis met zeebeesten. :W
Mon 'en!
  woensdag 26 mei 2021 @ 16:14:17 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199628934
‘Phoenyx-God’ is geen user die het waard is om erg serieus te nemen.

Ik vind het een leuke casual stijl. Je loopt er echt niet mee ‘voor lul’. De outfit voor het UWV is ook prima. Als je gaat solliciteren naar een baan die echt heel keurige kleding vereist, kun je altijd nog kijken wat je dan doet (zo’n outfit aanschaffen of je bedenken dat een baan waar je zo moet verschijnen misschien geen baan is waar jij je goed gaat voelen).
The love you take is equal to the love you make.
pi_199628961
Ik ga nooit op zoek naar een baan waar mensen in driedelig pak lopen, dat is 100% zeker. :D
Mon 'en!
  woensdag 26 mei 2021 @ 16:16:54 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199628979
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:15 schreef bloempjuh het volgende:
Ik ga nooit op zoek naar een baan waar mensen in driedelig pak lopen, dat is 100% zeker. :D
Opgelost!
The love you take is equal to the love you make.
pi_199629273
In alle eerlijkheid, @bloempjuh: ik vind het ook geen volwassen outfits. Ik gruwel van tuinbroeken en mijn kinderen zijn tot mijn blijdschap de fase voorbij dat ze erop staan dat hun T-shirts opdrukken hebben. Maar fuck de rest van de wereld. Je bent wie je bent. Als je mij ziet, vind je me vast een suffe burgertrut met m'n kokerrokken en pumps. Het enige belangrijke is dat jij blij bent met wat je draagt.

En als je echt twijfels hebt over of iets kan in een bepaalde situatie, dan kun je dat hier natuurlijk altijd even vragen. Je hoeft daarbij niet te luisteren naar de meest negatieve persoon. Het is menseigen: als ik een college geef, is het net die ene student die niet meedoet die me dwars zit. Waarom doe ik mezelf dat aan? Heb ook oog voor de rest.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 26 mei 2021 @ 16:32:48 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199629319
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:30 schreef Claudia_x het volgende:
In alle eerlijkheid, @:bloempjuh: ik vind het ook geen volwassen outfits. Ik gruwel van tuinbroeken en mijn kinderen zijn tot mijn blijdschap de fase voorbij dat ze erop staan dat hun T-shirts opdrukken hebben. Maar fuck de rest van de wereld. Je bent wie je bent. Als je mij ziet, vind je me vast een suffe burgertrut met m'n kokerrokken en pumps. Het enige belangrijke is dat jij blij bent met wat je draagt.

En als je echt twijfels hebt over of iets kan in een bepaalde situatie, dan kun je dat hier natuurlijk altijd even vragen. Je hoeft daarbij niet te luisteren naar de meest negatieve persoon. Het is menseigen: als ik een college geef, is het net die ene student die niet meedoet die me dwars zit. Waarom doe ik mezelf dat aan? Heb ook oog voor de rest.
Ik dacht dat jij hip was. ;(
The love you take is equal to the love you make.
pi_199629389
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij hip was. ;(
M'n hobby is tuinieren, dat lijkt me wel genoeg zeggen.

Misschien zou ík eens een tuinbroek moeten overwegen. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 26 mei 2021 @ 16:44:17 #93
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199629547
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

M'n hobby is tuinieren, dat lijkt me wel genoeg zeggen.

Misschien zou ík eens een tuinbroek moeten overwegen. :Y)
Ik heb ooit een werktuinbroek aangeschaft voor klussen, echt bij zo’n vakkledinghuis. Fan-tas-tisch! Aanrader.

Als tuinbroeken me zouden staan, zou ik ze dragen. Mijn hobby is naaien en dan naai ik eigenhandig iets als dit:



Is vast ook niet erg volwassen. })
The love you take is equal to the love you make.
pi_199629641
quote:
10s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb ooit een werktuinbroek aangeschaft voor klussen, echt bij zo’n vakkledinghuis. Fan-tas-tisch! Aanrader.

Als tuinbroeken me zouden staan, zou ik ze dragen. Mijn hobby is naaien en dan naai ik eigenhandig iets als dit:

[ afbeelding ]

Is vast ook niet erg volwassen. })
Cute!
Mon 'en!
pi_199630022
Joh, boeit jou het of het de smaak van iemand anders is. Als het kleding is waar jij je prettig in voelt dan straal je dat uit, en dát maakt een outfit. Als ik de stijl van bv een vriendin of zus moest dragen, zou ik dat qua figuur prima kunnen hebben. Maar ik zou er totaal niet happy uitzien en daardoor zou het geheel er ook raar uitzien (en andersom geldt hetzelfde :P ).
pi_199630833
Ja dat is zo, het gaat er alleen maar om dat het bij je past.

Ik ben 37 en loop in mijn vrije tijd in een spijkertuinbroek met scheuren, oversized blouse, oude nike air max, 90% van mijn kleding komt van de kringloop en krijg altijd complimenten over mijn stijl. Laatst zag ik een roze pink panther trui en die draag ik gewoon omdat ik het vet vind.

Toen ik begin 30 was probeerde ik me heel bewust 'naar mijn leeftijd' te kleden omdat ik niet zo iemand wil zijn die niet doorheeft dat ie in kinderkleding loopt. Maar dat is geen succes, ik lijk dan juist oud en mutserig. Dus koop ik gewoon wat ik leuk vind en bevalt prima. Ook voor werk, al draag ik dan geen spijkerbroeken maar alsnog wel vintage kleding in mijn eigen stijl.

Jij rockt die zeebeesten + tuinbroek omdat het jouw eigen smaak is, je hebt dat uitgekozen vanuit je gevoel en daarom past het bij je ^O^
What's the name of the game?
  woensdag 26 mei 2021 @ 18:44:06 #97
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_199631324
Joh Bloempjuh, aantrekken waar jij blij van wordt. Een vriendin van me is beleidsmedewerker bij een semi-overheidsinstelling en die gaat gewoon met sesamstraat shirts en Dr. Martens naar haar werk.
Als het schoon, heel en jouw stijl is gewoon doen. En deze kleding ziet er prima uit, beetje skate-alto stijltje.
pi_199634536
quote:
10s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb ooit een werktuinbroek aangeschaft voor klussen, echt bij zo’n vakkledinghuis. Fan-tas-tisch! Aanrader.

Als tuinbroeken me zouden staan, zou ik ze dragen. Mijn hobby is naaien en dan naai ik eigenhandig iets als dit:

[ afbeelding ]

Is vast ook niet erg volwassen. })
Dit is echt zo erg mijn smaak :D

Had vd week een blauw t-shirt met witte stippen aan op een blauw wit tricot gestreepte lange rok met blauw geruite Converse :D

Ik vind dat ik ermee wegkom. Ook met wat jij post O+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  woensdag 26 mei 2021 @ 21:47:03 #99
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199634622
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 21:43 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Dit is echt zo erg mijn smaak :D

Had vd week een blauw t-shirt met witte stippen aan op een blauw wit tricot gestreepte lange rok met blauw geruite Converse :D

Ik vind dat ik ermee wegkom. Ook met wat jij post O+
Stippen en streepjes. O+
The love you take is equal to the love you make.
pi_199634772
Ik loop meestal in allerlei soorten kleurige (vintage)jurken en krijg regelmatig de vraag of ik naar een feestje ga. Ieder z’n stijl hoor. Begin jaren negentig droeg ik zwarte gewaden en zwarte make-up en werd ik nagekeken. Boeiuh :{w
  woensdag 26 mei 2021 @ 22:06:49 #101
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_199635015
Ik word vrolijk van de kleding die je hebt uitgekozen. :D sowieso lekker aandoen waar je zin in hebt, als t kapot is vervangen. En er zijn sowieso weinig banen/bedrijven in Nederland waar men heel strak in pak loopt.
pi_199635303
Voor unieke items koop ik ook vaak basic shirts en vesten bij redbubble.com.
Zo heb ik een shirt met Pinkie pie erop, welke ik niet naar werk draag, maar mijn tas met my little ponies wel. De herbruikbare mondkapjes komen er ook vandaan.
Mijn vriend heeft shirts met cover art van cult films daar gekocht, ik vind het fijn dat je echt je eigen stijl met je eigen onderwerpen kan kiezen.
Van star trek tot abstract, en je steunt er ook nog een artiest mee.

Mijn ervaring met de stoffen is goed, dikke kwaliteit, 100% katoen. Maar dat is toch zelf het beste uitvinden.
And the druids turn to stone...
pi_199635313
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:19 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Waarom is het relevant dat je autistisch bent?
Overprikkeld bij winkelen, online te veel gezeik. Heel panisch reageren op kleine details zoals labels, te wijd, te strak.
pi_199635319
Wat belangrijk is bij kleding halen is:
-Fit
-Fabric (stof)
-Functie
Nosce te ipsum.
  woensdag 26 mei 2021 @ 22:30:26 #105
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199635408
Ik vind het leuke kleding die je hebt uitgezocht!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_199635452
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:26 schreef bloempjuh het volgende:

Issues:
- Ik vind veel stoffen vervelend aanvoelen, dat weet ik pas als ik iets in handen heb. Doorgaans is 100% katoen wel okee, maar dus niet altijd.
- Ik heb geen lichaamsvormen. Serieus, ik heb het figuur van een chopstick. Buitenstaanders noemen dat 'een ideaal figuur, want jou staat álles', maar ik zie vooral platheid aan alle kanten.
- Mijn kledingsmaak komt uit het jaar nul. Als het aan mij zou liggen, zou ik zo weer in mijn skate-broeken en -truien lopen van toen ik 14 was (waar ik dankzij mijn chopstick-lichaamsbouw dus ook nog in pas..).
- Ik weet niet waar ik moet begínnen. Mijn hele kledingkast is zo langzamerhand aan vervanging toe, want er zijn veel teveel gaten en vervaagde stoffen.. Maar ik houd niet zo van verandering (ook weer een understatement).

Het liefst zou ik alle items in mijn kledingkast één op één vervangen met precies dezelfde, maar dan nieuwe, kledingstukken. Maar zoals ik zei, ze komen allemaal uit een ver verleden (en waren bij aankoop al tweedehands óf 'fast fashion') dus nergens meer te krijgen.

Dus eerh.. hoe dóen mensen dit? Help!
Op websites zoals Zalando heb je in het menu een 'Get the Look' pagina.

https://m.zalando.nl/dames-home/

En dan kan je kleding kiezen op basis van de stijl van sommige meiden, Juultje Tieleman bijvoorbeeld heeft ook wel een skate stijltje.

Misschien kan je daar inspiratie uit halen!
pi_199635498
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 22:24 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Overprikkeld bij winkelen, online te veel gezeik. Heel panisch reageren op kleine details zoals labels, te wijd, te strak.
Precies!
Er zijn heel veel redenen om kleding niet fijn te vinden: te wijd, te strak, te pluizig, te ruw, te synthetisch, (niet mooi), te drukke print, te felle kleur, (gekke vorm).
En dan zijn er ook nog een miljoen redenen om een winkel stom te vinden: lokatie, geur in winkel, muziek in winkel, tl-verlichting in winkel, personeel dat je teveel aandacht geeft, personeel dat niks snapt, kleding die op onlogische plekken hangt, winkel-lay-out, teveel winkelend publiek...

Et-ce-te-ra.

Shoppen is echt de HEL. En als ik met (bijvoorbeeld) mijn moeder zou gaan moet ik tijdens het shoppen ook nog leuk, aardig en gezellig zijn. En in spiegels kijken. En naderhand 'gezellig' een ijsje eten.

Baaaaaah!
Mon 'en!
pi_199635506
Ik als autie, moet echt een broek, polo, jas of schoenen hebben die perfect passen andere pleur het weg. Ik raak totaal over de zeik wanneer iets niet goed past.
pi_199635596
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 22:36 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Precies!
Er zijn heel veel redenen om kleding niet fijn te vinden: te wijd, te strak, te pluizig, te ruw, te synthetisch, (niet mooi), te drukke print, te felle kleur, (gekke vorm).
En dan zijn er ook nog een miljoen redenen om een winkel stom te vinden: lokatie, geur in winkel, muziek in winkel, tl-verlichting in winkel, personeel dat je teveel aandacht geeft, personeel dat niks snapt, kleding die op onlogische plekken hangt, winkel-lay-out, teveel winkelend publiek...

Et-ce-te-ra.

Shoppen is echt de HEL. En als ik met (bijvoorbeeld) mijn moeder zou gaan moet ik tijdens het shoppen ook nog leuk, aardig en gezellig zijn. En in spiegels kijken. En naderhand 'gezellig' een ijsje eten.

Baaaaaah!
Ja klote bonk muziek en vervelende medewerkers staan wel op 1
pi_199635611
En Phoenix, dit ís 'iets anders dan ik gewend ben'. Ik draag al sinds mijn 17e (da's TWINTIG JAAR) dezelfde spijkerbroeken (letterlijk) en t-shirts/vesten. Het vest dat ik vandaag ritueel in de vuilnisbak heb gefl*kkerd heb ik gekocht bij H&M van mijn eerste bijbaan-loon in 2001.
Als ik zou zeggen dat er 'een gat of twee' in zat, is dat een grof understatement. De gaten die ik al 3x had dichtgenaaid waren inmiddels al ruim een jaar geleden opnieuw uitgescheurd.

Een kleurrijke (tuin)broek en zeebeesten-shirt zijn dingen die ik al die tijd wel wílde kopen/dragen, maar nooit 'nodig' vond 'want ik had toch genoeg kleren' en 'ik ben geen nieuwe kleren waard, joh'.

En dat dat dan uitmondt in een stijl die 'jeugdig' is? So be it. Die indruk wek ik toch al, schijnbaar. Als ik naar dossiers van UWV kijk, staat daar als een van de eerste zinnen: "vrouw, oogt jong voor haar leeftijd en oververmoeid, matig verzogd*". Dan wil ik liever dat ze de volgende keer schrijven "vrouw, oogt alsof ze nieuwe kleren heeft" schrijven. :D

*dat 'matig verzorgd' zit me wel écht dwars. Ik doe voor zo'n afspraak écht mijn best met halve bussen deo en lagen mascara en whitening tandpasta.. :{
Mon 'en!
  woensdag 26 mei 2021 @ 22:50:27 #111
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_199635671
Ik ben 35 en heb af en toe Harry Potter shirts aan. :P das pas jeugdig. Of kinderachtig. Of weet ik t. Maar ik vind t leuk. Oke, in een meeting met de directeur doe ik ze niet aan, maar op zaterdag naar t terras wel hoor.
pi_199635686
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 22:46 schreef bloempjuh het volgende:
En Phoenix, dit ís 'iets anders dan ik gewend ben'. Ik draag al sinds mijn 17e (da's TWINTIG JAAR) dezelfde spijkerbroeken (letterlijk) en t-shirts/vesten. Het vest dat ik vandaag ritueel in de vuilnisbak heb gefl*kkerd heb ik gekocht bij H&M van mijn eerste bijbaan-loon in 2001.
Als ik zou zeggen dat er 'een gat of twee' in zat, is dat een grof understatement. De gaten die ik al 3x had dichtgenaaid waren inmiddels al ruim een jaar geleden opnieuw uitgescheurd.

Een kleurrijke (tuin)broek en zeebeesten-shirt zijn dingen die ik al die tijd wel wílde kopen/dragen, maar nooit 'nodig' vond 'want ik had toch genoeg kleren' en 'ik ben geen nieuwe kleren waard, joh'.

En dat dat dan uitmondt in een stijl die 'jeugdig' is? So be it. Die indruk wek ik (schijbaar, als ik naar dossiers van UWV kijk waar in de eerste zin "vrouw, oogt jong voor haar leeftijd en oververmoeid, matig verzogd*" staat. Dan wil ik liever dat ze de volgende keer schrijven "vrouw, oogt alsof ze nieuwe kleren heeft" schrijven. :D

*dat 'matig verzorgd' zit me wel écht dwars. Ik doe voor zo'n afspraak écht mijn best met halve bussen deo en lagen mascara en whitening tandpasta.. :{
Ik kocht altijd bij de C en A een fietsbroek. Ik kleed mij altijd om op werk om mijn favoriete broek te beschermen. Die fietsbroek is na 2 a 3 maanden gescheurd. Ineens veranderde die broek van knoop naar rits en was hij veel te wijd. Ik heb daar echt slapeloze nachten van gehad.
pi_199635733
quote:
99s.gif Op woensdag 26 mei 2021 22:50 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik ben 35 en heb af en toe Harry Potter shirts aan. :P das pas jeugdig. Of kinderachtig. Of weet ik t. Maar ik vind t leuk. Oke, in een meeting met de directeur doe ik ze niet aan, maar op zaterdag naar t terras wel hoor.
Ik zou je aannemen met een GoT shirt
pi_199635769
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 22:51 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ik kocht altijd bij de C en A een fietsbroek. Ik kleed mij altijd om op werk om mijn favoriete broek te beschermen. Die fietsbroek is na 2 a 3 maanden gescheurd. Ineens veranderde die broek van knoop naar rits en was hij veel te wijd. Ik heb daar echt slapeloze nachten van gehad.
Maar dat is ook keistom!
Ik snap dat dat is hoe 'fast fashion' werkt, maar wat mij betreft zou het relaxed zijn als zulke ketens een manier zouden vinden waardoor je oude collecties kan kopen. Voor nu lijkt de enige manier Sellpy, maar die site is afhankelijk van particuliere verkopers.
Mon 'en!
pi_199635836
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 22:55 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Maar dat is ook keistom!
Ik snap dat dat is hoe 'fast fashion' werkt, maar wat mij betreft zou het relaxed zijn als zulke ketens een manier zouden vinden waardoor je oude collecties kan kopen. Voor nu lijkt de enige manier Sellpy, maar die site is afhankelijk van particuliere verkopers.
Ja ik vind zo kut, ik loop soms echt door met een flinke scheur in mijn broek. Het liefst wil ik elke dag dezelfd broek en polo aan. Ik zou het zelfs elke dag wassen. Maar ik doe het niet omdat ik bang ben voor de reacties.
pi_199636103
@Phoenyx-God, mijn lief/partner/whatever je zo iemand noemt na bijna tien jaar... lacht om de gaten in mijn oude H&M-zooi en verstopt dingen soms ook wel onderin de kast (want iets zonder toestemming weggooien is geen goed plan), maar uiteindelijk komt het dan toch weer terug "want comfortabel!".

En behalve dat het hem laat lachen, maakt het hem niet zoveel uit. Hij is het met me eens dat comfort boven mode gaat. En hij zou ook van me houden als ik in een konijnen-onesie zou rondlopen. O+
Mon 'en!
  donderdag 27 mei 2021 @ 06:58:07 #117
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_199637397
quote:
1s.gif Op donderdag 27 mei 2021 06:43 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Is dat alleen van je kleding afhankelijk dan? Als dat zo is, is dat vrij kortzichtig imho.


Niet alleen maar, maar het is zeker een belangrijk deel.

Het kan ook met een wat meer uitgesproken stijl, maar kaders zijn er alsnog.
pi_199637453
in japan weten ze hoe ze met autisten om moeten gaan,. dus ga een keer shoppen bij uniqlo. die hebben allemaal van die basis kleding, driekwart past allemaal bij elkaar, qua kleur/stijl.
pi_199637608
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 07:24 schreef pokkerdepok het volgende:
in japan weten ze hoe ze met autisten om moeten gaan,. dus ga een keer shoppen bij uniqlo. die hebben allemaal van die basis kleding, driekwart past allemaal bij elkaar, qua kleur/stijl.
^O^
Mon 'en!
pi_199637633
Knuppel in hoenderhok: ik probeer er (geloof ik) niet uit te zien als meisje-meisje. Natuurlijk zijn de (inmiddels veelbesproken) tuinbroek en zeebeesten roze, maar die keuze kwam vooral doordat ik specifiek dat zeebeestenshirt wilde en toen de broek uitkoos 'want dat past bij elkaar'. En beide items 'spark joy', dus het interesseert me vrij weinig of ze 'normaal' zijn of niet.

Maar de rest van de kleding (die allemaal nog niet verzonden is, slome Sellpy!) is uitgekozen met het oog op 'tomboy'. Of dat zo overkomt betwijfel ik nu dus een beetje.
Mon 'en!
pi_199638646
Kunnen we even kortsluiten dat ik in 2021 níet gepest word om mijn kledingkeuze? In de jaren '90, toen mijn huidige kledingcollectie nog nieuw was (grapje, maar ik droeg toen wel ongeveer hetzelfde: basics van H&M/Hema/V&D, tot het uit elkaar viel van ellende) werd ik wél gepest om elke mogelijke reden ('raar', 'alien', 'lelijk', 'gek', 'zwerver', 'loser', 'te dik', 'te dun'...)

Ik denk dus niet dat ik rare kleding nodig heb om als 'anders' gezien te worden. Dat gebeurt sowieso. En daar heb ik (thanks, EMDR) geen boodschap (meer) aan. Ik bén raar. Da's OK. De reden dat ik (hier) om shopadvies vroeg, was omdat ik niet wist waar ik moest beginnen qua kledingaankopen. Antwoord bleek dus 'Sellpy', want cheap & oude fast fashion én 'Lucy & Yak' want die maken vrolijke kleren. ^O^
Mon 'en!
  donderdag 27 mei 2021 @ 10:50:44 #122
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_199638985
Dit was trouwens zo ongeveer die kleding die me in de jaren 90 aangesmeerd werd door die goedbedoelende familieleden. Je kunt er ook nog een boerenzakdoek rond de nek bij denken.

Wat bij me paste, daar moest ik nog achter komen. Maar dat het dít niet was, was iig meteen duidelijk. :D

https://i.ibb.co/6vwJd6L/mode94.png

Ook best een karakteristiek beeld, inclusief boerenzakdoek:

https://i.ibb.co/hLF3Rfd/mode94-2.jpg
pi_199639206
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 10:50 schreef Eightyone het volgende:
Dit was trouwens zo ongeveer die kleding die me in de jaren 90 aangesmeerd werd door die goedbedoelende familieleden. Je kunt er ook nog een boerenzakdoek rond de nek bij denken.

Wat bij me paste, daar moest ik nog achter komen. Maar dat het dít niet was, was iig meteen duidelijk. :D

https://i.ibb.co/6vwJd6L/mode94.png

Ook best een karakteristiek beeld, inclusief boerenzakdoek:

https://i.ibb.co/hLF3Rfd/mode94-2.jpg
Neurotypische mensen hebben overduidelijk ook niet altijd goede kledingsmaak. ;)
(No offense to you!)
Mon 'en!
  Moderator donderdag 27 mei 2021 @ 11:16:10 #124
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199639246
Het spul dat je bestelt hebt ziet er toch allemaal leuk uit? Gewoon een beetje kijken wat geschikt is voor een situatie, et voila. Tof juist dat je toch wel een duidelijke eigen smaak hebt, en dat je die dus hebt geüpdatet naar 'nu'. :)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  donderdag 27 mei 2021 @ 11:54:37 #125
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199639791
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 08:11 schreef bloempjuh het volgende:
Knuppel in hoenderhok: ik probeer er (geloof ik) niet uit te zien als meisje-meisje. Natuurlijk zijn de (inmiddels veelbesproken) tuinbroek en zeebeesten roze, maar die keuze kwam vooral doordat ik specifiek dat zeebeestenshirt wilde en toen de broek uitkoos 'want dat past bij elkaar'. En beide items 'spark joy', dus het interesseert me vrij weinig of ze 'normaal' zijn of niet.

Maar de rest van de kleding (die allemaal nog niet verzonden is, slome Sellpy!) is uitgekozen met het oog op 'tomboy'. Of dat zo overkomt betwijfel ik nu dus een beetje.
Leuk toch dat het roze is? Ik zie het probleem niet. Dat zeebeestenshirt is juist leuk. Gewoon effen is juist saai! En ik zie echt niet dat je er over gepest zou worden ofzo. Wat een onzin. Gewoon lekker gaan dragen!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_199640945
Blij dat je iets gevonden hebt wat voor jou werkt Bloempjuh 😊 De mode van de laatste jaren trekt ook gewoon op niks, kijk bijvoorbeeld naar de modellen op de site van Levi's (waar ik altijd wel leuke dingen vond) of in de sociale media van Zalando. Dat laat ook wel zien dat "nieuw" niet per se gelijk staat aan "mooi".

Oh en dat zeebeestenshirt zou ik ook zo dragen, heb even teruggebladerd om te kijken waar de ophef over ging. Niks mis mee :D

Mijn probleem daarmee zou zijn dat ik alwéér een T-shirt heb gekocht terwijl ik ook juist probeer wat meer stijlvollere items te vinden, maar die zijn er gewoon amper als je wat strengere criteria hebt!

[ Bericht 40% gewijzigd door Megara op 27-05-2021 13:12:23 ]
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
pi_199640997
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 10:50 schreef Eightyone het volgende:
Dit was trouwens zo ongeveer die kleding die me in de jaren 90 aangesmeerd werd door die goedbedoelende familieleden. Je kunt er ook nog een boerenzakdoek rond de nek bij denken.
Wat is dat toch als familie kleding voor je gaat kopen, je zou haast denken dat ze het erom doen om je de vernieling in te helpen.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 00:01 schreef Phoenyx-God het volgende:
Ik ga zo slapen dus reageer nu nog even alvast.

Dat er bij het UWV staat dat ze onverzorgd is etc. is niet leuk toch. Jullie zeggen allemaal maar dat ze moet doen wat ze wil doen maar dat zorgt er uiteindelijk voor dat dat zo blijft. Dan blijft ze heel gelukkig met haar kleding maar in de buitenwereld leest ze gewoon wat andere mensen van haar vinden. Kunnen jullie wel telkens zeggen dat als zij het leuk vindt ze het moet dragen etc. maar ja.

Ik ben in dit geval geen vijand ofzo. Ik heb alleen sterk het idee dat jullie haar iets teveel helpen naar iets wat ze zelf eigenlijk niet zou moeten willen. Lastig onderwerp want zij wil ook maar het liefst gewoon haar eigen kleding blijven dragen dus iemand zoals ik die dat wat probeert te onderbreken is de vijand maar ja.

Ik denk dat ze gewoon best wel veel kan bereiken als maar niet iedereen haar achter de kont aan zit te praten en als ze zelf ook een beetje iets zou durven uit te proberen
Ben het wel met jou eens en ik vind je commentaar ook niet per se heel grof of negatief ofzo, raar dat mensen dm's gaan sturen daarover.
Maar ik denk wel ook dat het misschien voor TS een brug te ver is nu. Ik ken ook mensen die nog rondlopen in kleding die door hun moeder ooit bij C&A gekocht is, denk aan afritsbroeken en fleecetruien, het kan echt erger. En ik vind die zeebeesten echt niet gek, zulke dingen hangen ook in de zeeman en wibra wel eens bij wijze van casual t-shirt (in damesmaten).

Misschien ken ik hele rare lui, maar ik ken ook mensen die bijv. allerlei prints met elkaar combineren of kleding dragen waar je veel bloot ziet of wat veel te strak zit, dan denk ik eerder "je loopt voor lul"

Vind het ook wel deels een taak van een partner om je te stimuleren om een stijl te dragen die bij je past, en dat ie bijvoorbeeld wel samen je kast gaat uitruimen en samen spul gaat weggooien als er gaten in zitten. Ook al word je dan boos, uiteindelijk word je er beter van en voel je je weer beter over jezelf.
What's the name of the game?
  donderdag 27 mei 2021 @ 14:12:08 #128
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_199641986
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 13:10 schreef -marz- het volgende:

[..]

Wat is dat toch als familie kleding voor je gaat kopen, je zou haast denken dat ze het erom doen om je de vernieling in te helpen.
[..]


Ik was er wel gewoon bij en snapte wat de bedoeling was, alleen had hun inlevingsvermogen beter gekund. Maar ja, hoe kan je je inleven in een soort van blank canvas.

Die kleding was toen trouwens doodnormaal. Je ging netjes in de massa op met zo'n doekje om je nek.

Tijdschriften lenen bij de bibliotheek en alles absorberen (+ goed om me heen kijken) werkte toch beter. En dat je in een stenen winkel dan iets vergelijkbaars koopt, als het goed voelt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Eightyone op 27-05-2021 14:26:39 ]
pi_199642345
quote:
1s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:12 schreef Eightyone het volgende:

Die kleding was toen trouwens doodnormaal. Je ging netjes in de massa op met zo'n doekje om je nek.
Kom je van de Veluwe? Of ben je ouder dan ik?

Ik ging in pastelkleur joggingpakken en sweaters naar school, op dit moment is dat ook weer in de mode. Iedereen liep toen ook op witte sportsokken en slippers rond.
What's the name of the game?
  donderdag 27 mei 2021 @ 14:44:23 #130
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_199642415
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:37 schreef -marz- het volgende:

[..]

Kom je van de Veluwe? Of ben je ouder dan ik?

Ik ging in pastelkleur joggingpakken en sweaters naar school, op dit moment is dat ook weer in de mode. Iedereen liep toen ook op witte sportsokken en slippers rond.
Noord-Oost Brabant en inmiddels 40.

Die pastelkleuren waren van iets eerder, in mijn herinnering. Begin 90's.
pi_199811245
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 22:23 schreef Panthera1984 het volgende:
Voor unieke items koop ik ook vaak basic shirts en vesten bij redbubble.com.
Zo heb ik een shirt met Pinkie pie erop, welke ik niet naar werk draag, maar mijn tas met my little ponies wel. De herbruikbare mondkapjes komen er ook vandaan.
Mijn vriend heeft shirts met cover art van cult films daar gekocht, ik vind het fijn dat je echt je eigen stijl met je eigen onderwerpen kan kiezen.
Van star trek tot abstract, en je steunt er ook nog een artiest mee.

Mijn ervaring met de stoffen is goed, dikke kwaliteit, 100% katoen. Maar dat is toch zelf het beste uitvinden.
Ik kwam dit bericht toevallig tegen en even op deze website gekeken. Wat handig!! Ik werk in de detailhandel en ik ben altijd aan het rennen, sjouwen, zweten. Dus ik wil eigenlijk heel praktische items aan van katoen. Maar dan kom je dus op hele basic shirts uit of shirts die net te kort zijn of snel stuk gaan of synthetisch etc. Dus dit lijkt me wel ideaal om er dan toch een beetje variatie in aan te brengen.

Mag ik vragen welke "fit" jij dan neemt? En is versturen een beetje okee?
pi_199831452
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 21:19 schreef Reismeis het volgende:

[..]

Ik kwam dit bericht toevallig tegen en even op deze website gekeken. Wat handig!! Ik werk in de detailhandel en ik ben altijd aan het rennen, sjouwen, zweten. Dus ik wil eigenlijk heel praktische items aan van katoen. Maar dan kom je dus op hele basic shirts uit of shirts die net te kort zijn of snel stuk gaan of synthetisch etc. Dus dit lijkt me wel ideaal om er dan toch een beetje variatie in aan te brengen.

Mag ik vragen welke "fit" jij dan neemt? En is versturen een beetje okee?
Ik draag wel wat eerder 'girlieshirt' heette en nu blijkbaar 'fitted'. Volgens mij maakt qua fit de neckline niet uit, maar ik houd van V shaped.

Overigens bestel ik dus ook wel eens 'classic' omdat mijn vriend ook shirts hiervan draagt.
Bij beide is de kwaliteit van katoen goed en redelijk dik (maar ook soepel). De 'fitted' zijn niet te kort (ik ben 1,73m en ze vallen op mijn heupen en kruipen niet op) met wat strakkere shirts gebeurt dat nog wel eens.

Ondanks dat eigenlijk alles dus custom moet worden geprint heb ik het praktisch altijd binnen 5 werkdagen in huis. Meestal zit het in een soepele zak en past het door de brievenbus.
Heb nog nooit contact hoeven leggen met de klantenservice of iets willen retourneren, dus weet niet hoe dat gaat. Maar ze komen over als een betrouwbare, degelijke webshop.
And the druids turn to stone...
pi_200161189
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 23:06 schreef margaretha_01 het volgende:
Neem eens een kijkje op de YouTube pagina van Justine Leconte Officiel! Zij heeft hele informatieve video’s die mensen helpen zichzelf te stijlen. Heel handig is het, bijvoorbeeld, om eerst eens na te gaan wat voor lichaamsvorm je hebt en je eigen maten te meten (dit is ook handig om te weten als je online wil shoppen):


Je gaf zelf aan eerder weinig vormen te hebben, in dat geval is deze video ook interessant:



Ze heeft een hele hoop nuttige video’s, dus neem een kijkje zou ik zeggen! :)
Oooh zij is echt heel leuk! Ik ben helemaal fan van die video’s.
pi_200161238
Als je op zoek bent naar tijdloze kleding dan is deze Youtuber ook leuk:

pi_200286236
Ik ben een man en vind het heerlijk om te winkelen. Ik beslis alles zelf.

Vrouwelijke collega's zeggen wel eens dat ze liever met mij zouden gaan winkelen ipv met hun eigen man.


Mocht TS uit de buurt zijn help ik hem wel even.
Cindy De Vuyst
  vrijdag 9 juli 2021 @ 18:02:22 #136
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_200286392
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 17:48 schreef einzeinz het volgende:
Ik ben een man en vind het heerlijk om te winkelen. Ik beslis alles zelf.

Vrouwelijke collega's zeggen wel eens dat ze liever met mij zouden gaan winkelen ipv met hun eigen man.


Mocht TS uit de buurt zijn help ik hem wel even.
Haar.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_200291849
Oh, ik dacht dat het om een man ging. Zeker ook omdat hij/zij zei 'skaterlook'.
Komaan, als vrouw heb je superveel keuze. Dat is het paradijs.

Ik shop zeer graag maar de mannenafdelingen zijn zodanig klein dat ik in veel winkels gewoon het aanbod uit mijn hoofd ken :')
Cindy De Vuyst
pi_200291898
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 22:46 schreef einzeinz het volgende:
Oh, ik dacht dat het om een man ging. Zeker ook omdat hij/zij zei 'skaterlook'.
Komaan, als vrouw heb je superveel keuze. Dat is het paradijs.

Ik shop zeer graag maar de mannenafdelingen zijn zodanig klein dat ik in veel winkels gewoon het aanbod uit mijn hoofd ken :')
Bij jou scheurt toch alles op je fietszadel. ;)
  vrijdag 9 juli 2021 @ 23:07:59 #139
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200292254
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 22:46 schreef einzeinz het volgende:
Oh, ik dacht dat het om een man ging. Zeker ook omdat hij/zij zei 'skaterlook'.
Komaan, als vrouw heb je superveel keuze. Dat is het paradijs.

Ik shop zeer graag maar de mannenafdelingen zijn zodanig klein dat ik in veel winkels gewoon het aanbod uit mijn hoofd ken :')
Je hebt dus de OP niet eens gelezen. :')
The love you take is equal to the love you make.
pi_200292868
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 22:49 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Bij jou scheurt toch alles op je fietszadel. ;)
Ja, in mijn jeans krijg ik na 2 à 3 maanden al gaatjes maar dat neemt niet weg dat ik graag ga shoppen.
Cindy De Vuyst
pi_200292880
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 23:39 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Ja, in mijn jeans krijg ik na 2 à 3 maanden al gaatjes maar dat neemt niet weg dat ik graag ga shoppen.
Gewoon een legging kopen voor op de fiets.
pi_200292892
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 23:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je hebt dus de OP niet eens gelezen. :')
Zeer zeker wel maar het enige wat ik uit die post kon afleiden is dat TS een man is.
Maar goed, het is een vrouw. Sorry daarvoor.
Cindy De Vuyst
pi_200295083
TS hier. Ik hoop een enigszins (gender)neutrale look na te streven, geloof ik. Mag wel kleurrijk, maar op 1 jurkje na heb ik (zeker na mijn aankopen, die ik nog steeds sporadisch draag) vooral (geruiten) blouses en spijkerbroeken in mijn kast.

Zwarte tuinbroek al wel een dag of tien gedragen, roze nog niet.
Mon 'en!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')