Neurotypische mensen hebben overduidelijk ook niet altijd goede kledingsmaak.quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:50 schreef Eightyone het volgende:
Dit was trouwens zo ongeveer die kleding die me in de jaren 90 aangesmeerd werd door die goedbedoelende familieleden. Je kunt er ook nog een boerenzakdoek rond de nek bij denken.
Wat bij me paste, daar moest ik nog achter komen. Maar dat het dít niet was, was iig meteen duidelijk.
https://i.ibb.co/6vwJd6L/mode94.png
Ook best een karakteristiek beeld, inclusief boerenzakdoek:
https://i.ibb.co/hLF3Rfd/mode94-2.jpg
Leuk toch dat het roze is? Ik zie het probleem niet. Dat zeebeestenshirt is juist leuk. Gewoon effen is juist saai! En ik zie echt niet dat je er over gepest zou worden ofzo. Wat een onzin. Gewoon lekker gaan dragen!quote:Op donderdag 27 mei 2021 08:11 schreef bloempjuh het volgende:
Knuppel in hoenderhok: ik probeer er (geloof ik) niet uit te zien als meisje-meisje. Natuurlijk zijn de (inmiddels veelbesproken) tuinbroek en zeebeesten roze, maar die keuze kwam vooral doordat ik specifiek dat zeebeestenshirt wilde en toen de broek uitkoos 'want dat past bij elkaar'. En beide items 'spark joy', dus het interesseert me vrij weinig of ze 'normaal' zijn of niet.
Maar de rest van de kleding (die allemaal nog niet verzonden is, slome Sellpy!) is uitgekozen met het oog op 'tomboy'. Of dat zo overkomt betwijfel ik nu dus een beetje.
Wat is dat toch als familie kleding voor je gaat kopen, je zou haast denken dat ze het erom doen om je de vernieling in te helpen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:50 schreef Eightyone het volgende:
Dit was trouwens zo ongeveer die kleding die me in de jaren 90 aangesmeerd werd door die goedbedoelende familieleden. Je kunt er ook nog een boerenzakdoek rond de nek bij denken.
Ben het wel met jou eens en ik vind je commentaar ook niet per se heel grof of negatief ofzo, raar dat mensen dm's gaan sturen daarover.quote:Op donderdag 27 mei 2021 00:01 schreef Phoenyx-God het volgende:
Ik ga zo slapen dus reageer nu nog even alvast.
Dat er bij het UWV staat dat ze onverzorgd is etc. is niet leuk toch. Jullie zeggen allemaal maar dat ze moet doen wat ze wil doen maar dat zorgt er uiteindelijk voor dat dat zo blijft. Dan blijft ze heel gelukkig met haar kleding maar in de buitenwereld leest ze gewoon wat andere mensen van haar vinden. Kunnen jullie wel telkens zeggen dat als zij het leuk vindt ze het moet dragen etc. maar ja.
Ik ben in dit geval geen vijand ofzo. Ik heb alleen sterk het idee dat jullie haar iets teveel helpen naar iets wat ze zelf eigenlijk niet zou moeten willen. Lastig onderwerp want zij wil ook maar het liefst gewoon haar eigen kleding blijven dragen dus iemand zoals ik die dat wat probeert te onderbreken is de vijand maar ja.
Ik denk dat ze gewoon best wel veel kan bereiken als maar niet iedereen haar achter de kont aan zit te praten en als ze zelf ook een beetje iets zou durven uit te proberen
Ik was er wel gewoon bij en snapte wat de bedoeling was, alleen had hun inlevingsvermogen beter gekund. Maar ja, hoe kan je je inleven in een soort van blank canvas.quote:Op donderdag 27 mei 2021 13:10 schreef -marz- het volgende:
[..]
Wat is dat toch als familie kleding voor je gaat kopen, je zou haast denken dat ze het erom doen om je de vernieling in te helpen.
[..]
Kom je van de Veluwe? Of ben je ouder dan ik?quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:12 schreef Eightyone het volgende:
Die kleding was toen trouwens doodnormaal. Je ging netjes in de massa op met zo'n doekje om je nek.
Noord-Oost Brabant en inmiddels 40.quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:37 schreef -marz- het volgende:
[..]
Kom je van de Veluwe? Of ben je ouder dan ik?
Ik ging in pastelkleur joggingpakken en sweaters naar school, op dit moment is dat ook weer in de mode. Iedereen liep toen ook op witte sportsokken en slippers rond.
Ik kwam dit bericht toevallig tegen en even op deze website gekeken. Wat handig!! Ik werk in de detailhandel en ik ben altijd aan het rennen, sjouwen, zweten. Dus ik wil eigenlijk heel praktische items aan van katoen. Maar dan kom je dus op hele basic shirts uit of shirts die net te kort zijn of snel stuk gaan of synthetisch etc. Dus dit lijkt me wel ideaal om er dan toch een beetje variatie in aan te brengen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 22:23 schreef Panthera1984 het volgende:
Voor unieke items koop ik ook vaak basic shirts en vesten bij redbubble.com.
Zo heb ik een shirt met Pinkie pie erop, welke ik niet naar werk draag, maar mijn tas met my little ponies wel. De herbruikbare mondkapjes komen er ook vandaan.
Mijn vriend heeft shirts met cover art van cult films daar gekocht, ik vind het fijn dat je echt je eigen stijl met je eigen onderwerpen kan kiezen.
Van star trek tot abstract, en je steunt er ook nog een artiest mee.
Mijn ervaring met de stoffen is goed, dikke kwaliteit, 100% katoen. Maar dat is toch zelf het beste uitvinden.
Ik draag wel wat eerder 'girlieshirt' heette en nu blijkbaar 'fitted'. Volgens mij maakt qua fit de neckline niet uit, maar ik houd van V shaped.quote:Op woensdag 9 juni 2021 21:19 schreef Reismeis het volgende:
[..]
Ik kwam dit bericht toevallig tegen en even op deze website gekeken. Wat handig!! Ik werk in de detailhandel en ik ben altijd aan het rennen, sjouwen, zweten. Dus ik wil eigenlijk heel praktische items aan van katoen. Maar dan kom je dus op hele basic shirts uit of shirts die net te kort zijn of snel stuk gaan of synthetisch etc. Dus dit lijkt me wel ideaal om er dan toch een beetje variatie in aan te brengen.
Mag ik vragen welke "fit" jij dan neemt? En is versturen een beetje okee?
Oooh zij is echt heel leuk! Ik ben helemaal fan van die video’s.quote:Op zaterdag 17 april 2021 23:06 schreef margaretha_01 het volgende:
Neem eens een kijkje op de YouTube pagina van Justine Leconte Officiel! Zij heeft hele informatieve video’s die mensen helpen zichzelf te stijlen. Heel handig is het, bijvoorbeeld, om eerst eens na te gaan wat voor lichaamsvorm je hebt en je eigen maten te meten (dit is ook handig om te weten als je online wil shoppen):
Je gaf zelf aan eerder weinig vormen te hebben, in dat geval is deze video ook interessant:
Ze heeft een hele hoop nuttige video’s, dus neem een kijkje zou ik zeggen!
Haar.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 17:48 schreef einzeinz het volgende:
Ik ben een man en vind het heerlijk om te winkelen. Ik beslis alles zelf.
Vrouwelijke collega's zeggen wel eens dat ze liever met mij zouden gaan winkelen ipv met hun eigen man.
Mocht TS uit de buurt zijn help ik hem wel even.
Bij jou scheurt toch alles op je fietszadel.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 22:46 schreef einzeinz het volgende:
Oh, ik dacht dat het om een man ging. Zeker ook omdat hij/zij zei 'skaterlook'.
Komaan, als vrouw heb je superveel keuze. Dat is het paradijs.
Ik shop zeer graag maar de mannenafdelingen zijn zodanig klein dat ik in veel winkels gewoon het aanbod uit mijn hoofd ken
Je hebt dus de OP niet eens gelezen.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 22:46 schreef einzeinz het volgende:
Oh, ik dacht dat het om een man ging. Zeker ook omdat hij/zij zei 'skaterlook'.
Komaan, als vrouw heb je superveel keuze. Dat is het paradijs.
Ik shop zeer graag maar de mannenafdelingen zijn zodanig klein dat ik in veel winkels gewoon het aanbod uit mijn hoofd ken
Ja, in mijn jeans krijg ik na 2 à 3 maanden al gaatjes maar dat neemt niet weg dat ik graag ga shoppen.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 22:49 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Bij jou scheurt toch alles op je fietszadel.
Gewoon een legging kopen voor op de fiets.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 23:39 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ja, in mijn jeans krijg ik na 2 à 3 maanden al gaatjes maar dat neemt niet weg dat ik graag ga shoppen.
Zeer zeker wel maar het enige wat ik uit die post kon afleiden is dat TS een man is.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 23:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hebt dus de OP niet eens gelezen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |