abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199638646
Kunnen we even kortsluiten dat ik in 2021 níet gepest word om mijn kledingkeuze? In de jaren '90, toen mijn huidige kledingcollectie nog nieuw was (grapje, maar ik droeg toen wel ongeveer hetzelfde: basics van H&M/Hema/V&D, tot het uit elkaar viel van ellende) werd ik wél gepest om elke mogelijke reden ('raar', 'alien', 'lelijk', 'gek', 'zwerver', 'loser', 'te dik', 'te dun'...)

Ik denk dus niet dat ik rare kleding nodig heb om als 'anders' gezien te worden. Dat gebeurt sowieso. En daar heb ik (thanks, EMDR) geen boodschap (meer) aan. Ik bén raar. Da's OK. De reden dat ik (hier) om shopadvies vroeg, was omdat ik niet wist waar ik moest beginnen qua kledingaankopen. Antwoord bleek dus 'Sellpy', want cheap & oude fast fashion én 'Lucy & Yak' want die maken vrolijke kleren. ^O^
Mon 'en!
  donderdag 27 mei 2021 @ 10:50:44 #122
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_199638985
Dit was trouwens zo ongeveer die kleding die me in de jaren 90 aangesmeerd werd door die goedbedoelende familieleden. Je kunt er ook nog een boerenzakdoek rond de nek bij denken.

Wat bij me paste, daar moest ik nog achter komen. Maar dat het dít niet was, was iig meteen duidelijk. :D

https://i.ibb.co/6vwJd6L/mode94.png

Ook best een karakteristiek beeld, inclusief boerenzakdoek:

https://i.ibb.co/hLF3Rfd/mode94-2.jpg
pi_199639206
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 10:50 schreef Eightyone het volgende:
Dit was trouwens zo ongeveer die kleding die me in de jaren 90 aangesmeerd werd door die goedbedoelende familieleden. Je kunt er ook nog een boerenzakdoek rond de nek bij denken.

Wat bij me paste, daar moest ik nog achter komen. Maar dat het dít niet was, was iig meteen duidelijk. :D

https://i.ibb.co/6vwJd6L/mode94.png

Ook best een karakteristiek beeld, inclusief boerenzakdoek:

https://i.ibb.co/hLF3Rfd/mode94-2.jpg
Neurotypische mensen hebben overduidelijk ook niet altijd goede kledingsmaak. ;)
(No offense to you!)
Mon 'en!
  Moderator donderdag 27 mei 2021 @ 11:16:10 #124
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199639246
Het spul dat je bestelt hebt ziet er toch allemaal leuk uit? Gewoon een beetje kijken wat geschikt is voor een situatie, et voila. Tof juist dat je toch wel een duidelijke eigen smaak hebt, en dat je die dus hebt geüpdatet naar 'nu'. :)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  donderdag 27 mei 2021 @ 11:54:37 #125
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199639791
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 08:11 schreef bloempjuh het volgende:
Knuppel in hoenderhok: ik probeer er (geloof ik) niet uit te zien als meisje-meisje. Natuurlijk zijn de (inmiddels veelbesproken) tuinbroek en zeebeesten roze, maar die keuze kwam vooral doordat ik specifiek dat zeebeestenshirt wilde en toen de broek uitkoos 'want dat past bij elkaar'. En beide items 'spark joy', dus het interesseert me vrij weinig of ze 'normaal' zijn of niet.

Maar de rest van de kleding (die allemaal nog niet verzonden is, slome Sellpy!) is uitgekozen met het oog op 'tomboy'. Of dat zo overkomt betwijfel ik nu dus een beetje.
Leuk toch dat het roze is? Ik zie het probleem niet. Dat zeebeestenshirt is juist leuk. Gewoon effen is juist saai! En ik zie echt niet dat je er over gepest zou worden ofzo. Wat een onzin. Gewoon lekker gaan dragen!
pi_199640945
Blij dat je iets gevonden hebt wat voor jou werkt Bloempjuh 😊 De mode van de laatste jaren trekt ook gewoon op niks, kijk bijvoorbeeld naar de modellen op de site van Levi's (waar ik altijd wel leuke dingen vond) of in de sociale media van Zalando. Dat laat ook wel zien dat "nieuw" niet per se gelijk staat aan "mooi".

Oh en dat zeebeestenshirt zou ik ook zo dragen, heb even teruggebladerd om te kijken waar de ophef over ging. Niks mis mee :D

Mijn probleem daarmee zou zijn dat ik alwéér een T-shirt heb gekocht terwijl ik ook juist probeer wat meer stijlvollere items te vinden, maar die zijn er gewoon amper als je wat strengere criteria hebt!

[ Bericht 40% gewijzigd door Megara op 27-05-2021 13:12:23 ]
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
pi_199640997
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 10:50 schreef Eightyone het volgende:
Wat is dat toch als familie kleding voor je gaat kopen, je zou haast denken dat ze het erom doen om je de vernieling in te helpen.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 00:01 schreef Phoenyx-God het volgende:
Ik ga zo slapen dus reageer nu nog even alvast.

Dat er bij het UWV staat dat ze onverzorgd is etc. is niet leuk toch. Jullie zeggen allemaal maar dat ze moet doen wat ze wil doen maar dat zorgt er uiteindelijk voor dat dat zo blijft. Dan blijft ze heel gelukkig met haar kleding maar in de buitenwereld leest ze gewoon wat andere mensen van haar vinden. Kunnen jullie wel telkens zeggen dat als zij het leuk vindt ze het moet dragen etc. maar ja.

Ik ben in dit geval geen vijand ofzo. Ik heb alleen sterk het idee dat jullie haar iets teveel helpen naar iets wat ze zelf eigenlijk niet zou moeten willen. Lastig onderwerp want zij wil ook maar het liefst gewoon haar eigen kleding blijven dragen dus iemand zoals ik die dat wat probeert te onderbreken is de vijand maar ja.

Ik denk dat ze gewoon best wel veel kan bereiken als maar niet iedereen haar achter de kont aan zit te praten en als ze zelf ook een beetje iets zou durven uit te proberen
Ben het wel met jou eens en ik vind je commentaar ook niet per se heel grof of negatief ofzo, raar dat mensen dm's gaan sturen daarover.
Maar ik denk wel ook dat het misschien voor TS een brug te ver is nu. Ik ken ook mensen die nog rondlopen in kleding die door hun moeder ooit bij C&A gekocht is, denk aan afritsbroeken en fleecetruien, het kan echt erger. En ik vind die zeebeesten echt niet gek, zulke dingen hangen ook in de zeeman en wibra wel eens bij wijze van casual t-shirt (in damesmaten).

Misschien ken ik hele rare lui, maar ik ken ook mensen die bijv. allerlei prints met elkaar combineren of kleding dragen waar je veel bloot ziet of wat veel te strak zit, dan denk ik eerder "je loopt voor lul"

Vind het ook wel deels een taak van een partner om je te stimuleren om een stijl te dragen die bij je past, en dat ie bijvoorbeeld wel samen je kast gaat uitruimen en samen spul gaat weggooien als er gaten in zitten. Ook al word je dan boos, uiteindelijk word je er beter van en voel je je weer beter over jezelf.
Springfield's looking pretty dusty today
  donderdag 27 mei 2021 @ 14:12:08 #128
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_199641986
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 13:10 schreef -marz- het volgende:

[..]

Wat is dat toch als familie kleding voor je gaat kopen, je zou haast denken dat ze het erom doen om je de vernieling in te helpen.
[..]

Ik was er wel gewoon bij en snapte wat de bedoeling was, alleen had hun inlevingsvermogen beter gekund. Maar ja, hoe kan je je inleven in een soort van blank canvas.

Die kleding was toen trouwens doodnormaal. Je ging netjes in de massa op met zo'n doekje om je nek.

Tijdschriften lenen bij de bibliotheek en alles absorberen (+ goed om me heen kijken) werkte toch beter. En dat je in een stenen winkel dan iets vergelijkbaars koopt, als het goed voelt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Eightyone op 27-05-2021 14:26:39 ]
pi_199642345
quote:
1s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:12 schreef Eightyone het volgende:

Die kleding was toen trouwens doodnormaal. Je ging netjes in de massa op met zo'n doekje om je nek.
Kom je van de Veluwe? Of ben je ouder dan ik?

Ik ging in pastelkleur joggingpakken en sweaters naar school, op dit moment is dat ook weer in de mode. Iedereen liep toen ook op witte sportsokken en slippers rond.
Springfield's looking pretty dusty today
  donderdag 27 mei 2021 @ 14:44:23 #130
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_199642415
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:37 schreef -marz- het volgende:

[..]

Kom je van de Veluwe? Of ben je ouder dan ik?

Ik ging in pastelkleur joggingpakken en sweaters naar school, op dit moment is dat ook weer in de mode. Iedereen liep toen ook op witte sportsokken en slippers rond.
Noord-Oost Brabant en inmiddels 40.

Die pastelkleuren waren van iets eerder, in mijn herinnering. Begin 90's.
pi_199811245
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 22:23 schreef Panthera1984 het volgende:
Voor unieke items koop ik ook vaak basic shirts en vesten bij redbubble.com.
Zo heb ik een shirt met Pinkie pie erop, welke ik niet naar werk draag, maar mijn tas met my little ponies wel. De herbruikbare mondkapjes komen er ook vandaan.
Mijn vriend heeft shirts met cover art van cult films daar gekocht, ik vind het fijn dat je echt je eigen stijl met je eigen onderwerpen kan kiezen.
Van star trek tot abstract, en je steunt er ook nog een artiest mee.

Mijn ervaring met de stoffen is goed, dikke kwaliteit, 100% katoen. Maar dat is toch zelf het beste uitvinden.
Ik kwam dit bericht toevallig tegen en even op deze website gekeken. Wat handig!! Ik werk in de detailhandel en ik ben altijd aan het rennen, sjouwen, zweten. Dus ik wil eigenlijk heel praktische items aan van katoen. Maar dan kom je dus op hele basic shirts uit of shirts die net te kort zijn of snel stuk gaan of synthetisch etc. Dus dit lijkt me wel ideaal om er dan toch een beetje variatie in aan te brengen.

Mag ik vragen welke "fit" jij dan neemt? En is versturen een beetje okee?
pi_199831452
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 21:19 schreef Reismeis het volgende:

[..]

Ik kwam dit bericht toevallig tegen en even op deze website gekeken. Wat handig!! Ik werk in de detailhandel en ik ben altijd aan het rennen, sjouwen, zweten. Dus ik wil eigenlijk heel praktische items aan van katoen. Maar dan kom je dus op hele basic shirts uit of shirts die net te kort zijn of snel stuk gaan of synthetisch etc. Dus dit lijkt me wel ideaal om er dan toch een beetje variatie in aan te brengen.

Mag ik vragen welke "fit" jij dan neemt? En is versturen een beetje okee?
Ik draag wel wat eerder 'girlieshirt' heette en nu blijkbaar 'fitted'. Volgens mij maakt qua fit de neckline niet uit, maar ik houd van V shaped.

Overigens bestel ik dus ook wel eens 'classic' omdat mijn vriend ook shirts hiervan draagt.
Bij beide is de kwaliteit van katoen goed en redelijk dik (maar ook soepel). De 'fitted' zijn niet te kort (ik ben 1,73m en ze vallen op mijn heupen en kruipen niet op) met wat strakkere shirts gebeurt dat nog wel eens.

Ondanks dat eigenlijk alles dus custom moet worden geprint heb ik het praktisch altijd binnen 5 werkdagen in huis. Meestal zit het in een soepele zak en past het door de brievenbus.
Heb nog nooit contact hoeven leggen met de klantenservice of iets willen retourneren, dus weet niet hoe dat gaat. Maar ze komen over als een betrouwbare, degelijke webshop.
And the druids turn to stone...
pi_200161189
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 23:06 schreef margaretha_01 het volgende:
Neem eens een kijkje op de YouTube pagina van Justine Leconte Officiel! Zij heeft hele informatieve video’s die mensen helpen zichzelf te stijlen. Heel handig is het, bijvoorbeeld, om eerst eens na te gaan wat voor lichaamsvorm je hebt en je eigen maten te meten (dit is ook handig om te weten als je online wil shoppen):

Je gaf zelf aan eerder weinig vormen te hebben, in dat geval is deze video ook interessant:

Ze heeft een hele hoop nuttige video’s, dus neem een kijkje zou ik zeggen! :)
Oooh zij is echt heel leuk! Ik ben helemaal fan van die video’s.
pi_200161238
Als je op zoek bent naar tijdloze kleding dan is deze Youtuber ook leuk:

pi_200286236
Ik ben een man en vind het heerlijk om te winkelen. Ik beslis alles zelf.

Vrouwelijke collega's zeggen wel eens dat ze liever met mij zouden gaan winkelen ipv met hun eigen man.

Mocht TS uit de buurt zijn help ik hem wel even.
Cindy De Vuyst
  vrijdag 9 juli 2021 @ 18:02:22 #136
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_200286392
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 17:48 schreef einzeinz het volgende:
Ik ben een man en vind het heerlijk om te winkelen. Ik beslis alles zelf.

Vrouwelijke collega's zeggen wel eens dat ze liever met mij zouden gaan winkelen ipv met hun eigen man.

Mocht TS uit de buurt zijn help ik hem wel even.
Haar.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_200291849
Oh, ik dacht dat het om een man ging. Zeker ook omdat hij/zij zei 'skaterlook'.
Komaan, als vrouw heb je superveel keuze. Dat is het paradijs.

Ik shop zeer graag maar de mannenafdelingen zijn zodanig klein dat ik in veel winkels gewoon het aanbod uit mijn hoofd ken :')
Cindy De Vuyst
pi_200291898
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 22:46 schreef einzeinz het volgende:

Ik shop zeer graag maar de mannenafdelingen zijn zodanig klein dat ik in veel winkels gewoon het aanbod uit mijn hoofd ken :')
Bij jou scheurt toch alles op je fietszadel. ;)
  vrijdag 9 juli 2021 @ 23:07:59 #139
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200292254
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 22:46 schreef einzeinz het volgende:

Je hebt dus de OP niet eens gelezen. :')
The love you take is equal to the love you make.
pi_200292868
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 22:49 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Bij jou scheurt toch alles op je fietszadel. ;)
Ja, in mijn jeans krijg ik na 2 à 3 maanden al gaatjes maar dat neemt niet weg dat ik graag ga shoppen.
Cindy De Vuyst
pi_200292880
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 23:39 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Ja, in mijn jeans krijg ik na 2 à 3 maanden al gaatjes maar dat neemt niet weg dat ik graag ga shoppen.
Gewoon een legging kopen voor op de fiets.
pi_200292892
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 23:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je hebt dus de OP niet eens gelezen. :')
Zeer zeker wel maar het enige wat ik uit die post kon afleiden is dat TS een man is.
Maar goed, het is een vrouw. Sorry daarvoor.
Cindy De Vuyst
pi_200295083
TS hier. Ik hoop een enigszins (gender)neutrale look na te streven, geloof ik. Mag wel kleurrijk, maar op 1 jurkje na heb ik (zeker na mijn aankopen, die ik nog steeds sporadisch draag) vooral (geruiten) blouses en spijkerbroeken in mijn kast.

Zwarte tuinbroek al wel een dag of tien gedragen, roze nog niet.
Mon 'en!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')