abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 9 april 2021 @ 10:44:17 #101
5428 crew  miss_sly
pi_198930362
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als je na de 1e prik wel dood gaat, ga je ook niet dood aan de 2e.
Laten we vooral iedereen die 2e prik zetten!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198930366
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als je na de 1e prik wel dood gaat, ga je ook niet dood aan de 2e.
Cruijffiaans deze _O_.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:44:54 #103
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198930367
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:40 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Zo kun je de conclusie ook lezen ja! :D Ik kan me echter wel voorstellen dat veel mensen nu 'koude voeten' krijgen voor de tweede prik.
Ik blijf het al met al een overdreven reactie vinden van de gezondheidsraad, ik heb ook een beetje het gevoel dat er politieke invloed is uitgeoefend omdat ze nu weer een reden hebben voor de vertraging en de verhouding met AZ sowieso geen goeie was, over een jaar of 5 zal hier wel een uitzending van andere tijden of iets in die trant over komen.
pi_198930373
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:37 schreef Molo het volgende:
Kijk voor de gein (ik bedoel dit niet sarcastisch, het is echt inzichtgevend) eens hoe de bestuurlijke verantwoordelijkheid ligt rondom alle partijen die betrokken zijn bij dit vaccineren. En bij testen.
Oh, dát geloof ik ook wel, maar dan moet je dus óf de job niet aannemen óf afdwingen dat jij el jefe wordt. En het liefst dat laatste.
pi_198930383
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:15 schreef _serial_ het volgende:
Klopt 250K per dag moet gewoon te doen zijn.
Dat kan inderdaad. En dan zijn we over drie dagen door onze voorraad heen.
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:47:08 #106
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198930386
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af wat de reden is.
Staat letterlijk in de nieuwsberichten.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198930405
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:44 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Omdat ze een jaar te laat zijn geboren.
Waarom hebben ze dan überhaupt een afspraak gehad? Of gaat het hier om afspraken met AZ die afgezegd zijn?
pi_198930414
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:47 schreef daNpy het volgende:

[..]

Staat letterlijk in de nieuwsberichten.
Welke nieuwsberichten? Dat de afspraken met 60-minners die met AZ geprikt worden afgezegd worden? Inderdaad heel vreemd, nadat er net van hét adviserende orgaan op dit terrein de oproep is gekomen om geen 60-minners meer te prikken met AZ.
pi_198930415
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Waarom hebben ze dan überhaupt een afspraak gehad? Of gaat het hier om afspraken met AZ die afgezegd zijn?
Verschil tussen regionaal en landelijk beleid blijkbaar, of tussen website en telefooncentrale:

quote:
‘Geboren in 1947 of 1948? Maak nu online een vaccinatieafspraak', zo staat sinds vrijdag op de websites van de GGD Brabant Zuidoost en de landelijke GGD-organisatie GGD GHOR. Maar in dit bericht gaat het verder over 73-jarigen en 74-jarigen. Geldt die nieuwe regel dan niet voor 72-jarigen? Bij de landelijke telefooncentrale van de GGD vindt men van wél: Maarten en Annemarie Haafkens kregen daar zonder problemen een gezamenlijke prikafspraak.
pi_198930423
Ferd spreekt

quote:
Minister Grapperhaus vindt het goed dat ziekenhuizen hebben laten weten dat ze stomverbaasd zijn over het plan om de coronamaatregelen vanaf 21 april te versoepelen. Hij zegt dat het besluit nog niet vaststaat. De deskundigen van het OMT buigen zich er nog over, en zondag is er een Catshuisoverleg met de betrokken ministers.

Grapperhaus wijst op de vele stemmen in de maatschappij die zich laten horen. Al die geluiden worden meegenomen: "We kijken naar de situatie in de ziekenhuizen, maar bijvoorbeeld ook naar de economie." Hij vindt de druk op zorgverleners een belangrijk punt. Maar wat hem betreft moet ook de druk op bijvoorbeeld de handhavers meewegen, die extra werk hebben vanwege onder meer de avondklok.

Premier Rutte en minister De Jonge geven dinsdag weer een persconferentie over de coronamaatregelen. Het lijkt erop dat ze zullen aankondigen dat vanaf 21 april de terrassen en de winkels weer open kunnen en dat de avondklok wordt geschrapt.
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:51:39 #111
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198930426
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik blijf het al met al een overdreven reactie vinden van de gezondheidsraad, ik heb ook een beetje het gevoel dat er politieke invloed is uitgeoefend omdat ze nu weer een reden hebben voor de vertraging en de verhouding met AZ sowieso geen goeie was, over een jaar of 5 zal hier wel een uitzending van andere tijden of iets in die trant over komen.
De gezondheidsraad mag een mening hebben. Hetzelfde geldt voor het OMT, EMA, kabinet, dokters etc. Het probleem is dat alles maar de media in geslingerd wordt. Dan filter je er gewoon uit wat je wilt horen en weet uiteindelijk niemand wat er gaat gebeuren.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_198930431
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:37 schreef Da_Sandman het volgende:
Hij heeft nul invloed op de levering van die vaccins,
Dat vind ik ook al veel te kort door de bocht, maar oké, dat voorbehoud heeft hij ook altijd gemaakt.
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:52:04 #113
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198930433
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Welke nieuwsberichten? Dat de afspraken met 60-minners die met AZ geprikt worden afgezegd worden? Inderdaad heel vreemd, nadat er net van hét adviserende orgaan op dit terrein de oproep is gekomen om geen 60-minners meer te prikken met AZ.
Nogmaals dan maar
https://www.ed.nl/helmond(...)kt-excuses~a164130b/
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:52:24 #114
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198930436
zou die hier ook liegen??

.
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:52:25 #115
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198930438
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:51 schreef Cynicio het volgende:
Ferd spreekt
[..]

Heeft hij ook weer een heads-up van de besmettingscijfers?
pi_198930445
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Heeft hij ook weer een heads-up van de besmettingscijfers?
Geen melding van kortademigheid!
pi_198930449
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:50 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Verschil tussen regionaal en landelijk beleid blijkbaar, of tussen website en telefooncentrale:
[..]

Dat is inderdaad slordig (nogmaals, ik kon ontken niet dat alles supersoepel loopt), maar tegelijkertijd is het denk ik ook goed te beseffen dat het op de keper beschouwd om een zeer beperkte groep gaat waarvoor dit opgaat.

We kunnen natuurlijk focussen op alle details waarbij het misgaat (en het is terecht dat dit gladgestreken moeten worden), maar soms lijkt het alsof het hele vaccinatieprogramma kut is, terwijl we aantoonbaar het net zo goed (of slecht, zo u wilt) doen als onze buurlanden.

Het is niet zo alsof we pas maanden later opengaan dan België.
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:54:08 #118
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198930464
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:51 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

De gezondheidsraad mag een mening hebben. Hetzelfde geldt voor het OMT, EMA, kabinet, dokters etc. Het probleem is dat alles maar de media in geslingerd wordt. Dan filter je er gewoon uit wat je wilt horen en weet uiteindelijk niemand wat er gaat gebeuren.
het is meer dan een mening, het is een advies wat opgevolgd wordt
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:54:12 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198930465
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik snap dat dat de situatie nu is, maar ik zou voor een andere situatie gekozen hebben. Dus niet dat AZ onder 60 niet geprikt mag worden, maar mensen de keus geven.
Oh zo, ja ik ook en dan had ik AZ gewoon genomen. Maar de toediener nu kan er natuurlijk weinig zelf in beslissen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198930468
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:51 schreef Cynicio het volgende:
Maar wat hem betreft moet ook de druk op bijvoorbeeld de handhavers meewegen, die extra werk hebben vanwege onder meer de avondklok.
Van alle afwegingen die je kan verzinnen is dit wel een heel bijzondere.
pi_198930469
quote:
ik heb ook een beetje het gevoel dat er politieke invloed is uitgeoefend omdat ze nu weer een reden hebben voor de vertraging
Ja hoor, de Gezondheidsraad adviseert te stoppen met het vaccineren van 60-minners met AZ, zodat het kabinet vertragingen kan goedpraten. Ik denk het ook ja. 8)7
pi_198930480
quote:
Jeetje, wel tientallen ouderen weggestuurd! OPHEF!
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:55:28 #123
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198930482
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:54 schreef nostra het volgende:

[..]

Van alle afwegingen die je kan verzinnen is dit wel een heel bijzondere.
We gaan de avondklok afschaffen want de handhavers zijn overwerkt?
pi_198930493
quote:
ik heb ook een beetje het gevoel dat er politieke invloed is uitgeoefend omdat ze nu weer een reden hebben voor de vertraging en de verhouding met AZ sowieso geen goeie was, over een jaar of 5 zal hier wel een uitzending van andere tijden of iets in die trant over komen.
Dat hele complotdenken wordt wel een beetje overdreven. Ik vind de aanpak vaak bijzonder incompetent, maar dat ze het met de beste bedoelingen doen lijkt me ook evident.
pi_198930506
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je kunt wel een planning geven, zoals ALS alles goed gaat, ALS we voldoende geleverd krijgen, ALS er geen spaak in het wiel komt (zie nu gedoe met AZ), ALS whatever, dan verwacht ik dat begin juli iedereen een eerste prik gehad kan hebben.

Keiharde garanties op 1 juli iedereen een 1e prik gezet te hebben, zijn gewoon niet te geven, dus dat moet je ook niet doen.
Het belangrijkste werk dat de Jonge op dit moment heeft is de functie van 'higher paid help'. de Jonge, maar ook de rest van het ministerie en de coronagezant moeten ervoor zorgen dat de GGD, RIVM, huisartsen en alle anderen door kunnen.

Dat houdt in dat als je moet kiezen tussen met je kop in RTL boulevard komen om een kerstliedje te zingen óf alles eraan doen het vaccineren vlot te trekken, je kiest voor het tweede. Stelselmatig kiest de Jonge voor BV de Jonge, dat is eigenlijk het enige wat ik 'm echt kwalijk neem.

Er gaat een hoop mis, dat valt te verwachten. Maar in plaats van met bloedspoed dat vlot trekken gaat er dan een week overheen. Een week nadat de EMA zei dat we verder konden met AstraZeneca gingen de huisartsen weer starten. Als de Jonge (en zijn departement zijnde) moet je dan bij de huisartsenkoepel en GGD aan de telefoon hangen en zeggen: Als je morgen niet begonnen bent met prikken komt er iemand op je functie die het wel kan regelen, misschien kun je dan gewoon zelf tester worden.

Ik heb 't hier wel vaker gezegd. Er worden hele zware maatregelen aan de bevolking opgelegd. Als enige tegenprestatie zou ik verwachten dat hemel en aarde bewogen wordt om ervoor te zorgen dat het element waar controle over is (vaccineren) zo voorspoedig en snel mogelijk gaat. Dan kom je wat mij betreft niet weg met loze kreten als: "Ja we zijn later begonnen, maar zij prikken symbolisch".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')