Laten we vooral iedereen die 2e prik zetten!quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je na de 1e prik wel dood gaat, ga je ook niet dood aan de 2e.
Cruijffiaans dezequote:Op vrijdag 9 april 2021 10:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je na de 1e prik wel dood gaat, ga je ook niet dood aan de 2e.
Ik blijf het al met al een overdreven reactie vinden van de gezondheidsraad, ik heb ook een beetje het gevoel dat er politieke invloed is uitgeoefend omdat ze nu weer een reden hebben voor de vertraging en de verhouding met AZ sowieso geen goeie was, over een jaar of 5 zal hier wel een uitzending van andere tijden of iets in die trant over komen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zo kun je de conclusie ook lezen ja!Ik kan me echter wel voorstellen dat veel mensen nu 'koude voeten' krijgen voor de tweede prik.
Oh, dát geloof ik ook wel, maar dan moet je dus óf de job niet aannemen óf afdwingen dat jij el jefe wordt. En het liefst dat laatste.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:37 schreef Molo het volgende:
Kijk voor de gein (ik bedoel dit niet sarcastisch, het is echt inzichtgevend) eens hoe de bestuurlijke verantwoordelijkheid ligt rondom alle partijen die betrokken zijn bij dit vaccineren. En bij testen.
Dat kan inderdaad. En dan zijn we over drie dagen door onze voorraad heen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:15 schreef _serial_ het volgende:
Klopt 250K per dag moet gewoon te doen zijn.
Staat letterlijk in de nieuwsberichten.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af wat de reden is.
Waarom hebben ze dan überhaupt een afspraak gehad? Of gaat het hier om afspraken met AZ die afgezegd zijn?quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:44 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Omdat ze een jaar te laat zijn geboren.
Welke nieuwsberichten? Dat de afspraken met 60-minners die met AZ geprikt worden afgezegd worden? Inderdaad heel vreemd, nadat er net van hét adviserende orgaan op dit terrein de oproep is gekomen om geen 60-minners meer te prikken met AZ.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Staat letterlijk in de nieuwsberichten.
Verschil tussen regionaal en landelijk beleid blijkbaar, of tussen website en telefooncentrale:quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom hebben ze dan überhaupt een afspraak gehad? Of gaat het hier om afspraken met AZ die afgezegd zijn?
quote:‘Geboren in 1947 of 1948? Maak nu online een vaccinatieafspraak', zo staat sinds vrijdag op de websites van de GGD Brabant Zuidoost en de landelijke GGD-organisatie GGD GHOR. Maar in dit bericht gaat het verder over 73-jarigen en 74-jarigen. Geldt die nieuwe regel dan niet voor 72-jarigen? Bij de landelijke telefooncentrale van de GGD vindt men van wél: Maarten en Annemarie Haafkens kregen daar zonder problemen een gezamenlijke prikafspraak.
quote:Minister Grapperhaus vindt het goed dat ziekenhuizen hebben laten weten dat ze stomverbaasd zijn over het plan om de coronamaatregelen vanaf 21 april te versoepelen. Hij zegt dat het besluit nog niet vaststaat. De deskundigen van het OMT buigen zich er nog over, en zondag is er een Catshuisoverleg met de betrokken ministers.
Grapperhaus wijst op de vele stemmen in de maatschappij die zich laten horen. Al die geluiden worden meegenomen: "We kijken naar de situatie in de ziekenhuizen, maar bijvoorbeeld ook naar de economie." Hij vindt de druk op zorgverleners een belangrijk punt. Maar wat hem betreft moet ook de druk op bijvoorbeeld de handhavers meewegen, die extra werk hebben vanwege onder meer de avondklok.
Premier Rutte en minister De Jonge geven dinsdag weer een persconferentie over de coronamaatregelen. Het lijkt erop dat ze zullen aankondigen dat vanaf 21 april de terrassen en de winkels weer open kunnen en dat de avondklok wordt geschrapt.
De gezondheidsraad mag een mening hebben. Hetzelfde geldt voor het OMT, EMA, kabinet, dokters etc. Het probleem is dat alles maar de media in geslingerd wordt. Dan filter je er gewoon uit wat je wilt horen en weet uiteindelijk niemand wat er gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik blijf het al met al een overdreven reactie vinden van de gezondheidsraad, ik heb ook een beetje het gevoel dat er politieke invloed is uitgeoefend omdat ze nu weer een reden hebben voor de vertraging en de verhouding met AZ sowieso geen goeie was, over een jaar of 5 zal hier wel een uitzending van andere tijden of iets in die trant over komen.
Dat vind ik ook al veel te kort door de bocht, maar oké, dat voorbehoud heeft hij ook altijd gemaakt.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:37 schreef Da_Sandman het volgende:
Hij heeft nul invloed op de levering van die vaccins,
Nogmaals dan maarquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Welke nieuwsberichten? Dat de afspraken met 60-minners die met AZ geprikt worden afgezegd worden? Inderdaad heel vreemd, nadat er net van hét adviserende orgaan op dit terrein de oproep is gekomen om geen 60-minners meer te prikken met AZ.
Geen melding van kortademigheid!quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heeft hij ook weer een heads-up van de besmettingscijfers?
Dat is inderdaad slordig (nogmaals, ik kon ontken niet dat alles supersoepel loopt), maar tegelijkertijd is het denk ik ook goed te beseffen dat het op de keper beschouwd om een zeer beperkte groep gaat waarvoor dit opgaat.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:50 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Verschil tussen regionaal en landelijk beleid blijkbaar, of tussen website en telefooncentrale:
[..]
het is meer dan een mening, het is een advies wat opgevolgd wordtquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:51 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De gezondheidsraad mag een mening hebben. Hetzelfde geldt voor het OMT, EMA, kabinet, dokters etc. Het probleem is dat alles maar de media in geslingerd wordt. Dan filter je er gewoon uit wat je wilt horen en weet uiteindelijk niemand wat er gaat gebeuren.
Oh zo, ja ik ook en dan had ik AZ gewoon genomen. Maar de toediener nu kan er natuurlijk weinig zelf in beslissenquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap dat dat de situatie nu is, maar ik zou voor een andere situatie gekozen hebben. Dus niet dat AZ onder 60 niet geprikt mag worden, maar mensen de keus geven.
Van alle afwegingen die je kan verzinnen is dit wel een heel bijzondere.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:51 schreef Cynicio het volgende:
Maar wat hem betreft moet ook de druk op bijvoorbeeld de handhavers meewegen, die extra werk hebben vanwege onder meer de avondklok.
Ja hoor, de Gezondheidsraad adviseert te stoppen met het vaccineren van 60-minners met AZ, zodat het kabinet vertragingen kan goedpraten. Ik denk het ook ja.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:44 schreef Tarado het volgende:
ik heb ook een beetje het gevoel dat er politieke invloed is uitgeoefend omdat ze nu weer een reden hebben voor de vertraging
Jeetje, wel tientallen ouderen weggestuurd! OPHEF!quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nogmaals dan maar
https://www.ed.nl/helmond(...)kt-excuses~a164130b/
We gaan de avondklok afschaffen want de handhavers zijn overwerkt?quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Van alle afwegingen die je kan verzinnen is dit wel een heel bijzondere.
Dat hele complotdenken wordt wel een beetje overdreven. Ik vind de aanpak vaak bijzonder incompetent, maar dat ze het met de beste bedoelingen doen lijkt me ook evident.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:44 schreef Tarado het volgende:
ik heb ook een beetje het gevoel dat er politieke invloed is uitgeoefend omdat ze nu weer een reden hebben voor de vertraging en de verhouding met AZ sowieso geen goeie was, over een jaar of 5 zal hier wel een uitzending van andere tijden of iets in die trant over komen.
Het belangrijkste werk dat de Jonge op dit moment heeft is de functie van 'higher paid help'. de Jonge, maar ook de rest van het ministerie en de coronagezant moeten ervoor zorgen dat de GGD, RIVM, huisartsen en alle anderen door kunnen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt wel een planning geven, zoals ALS alles goed gaat, ALS we voldoende geleverd krijgen, ALS er geen spaak in het wiel komt (zie nu gedoe met AZ), ALS whatever, dan verwacht ik dat begin juli iedereen een eerste prik gehad kan hebben.
Keiharde garanties op 1 juli iedereen een 1e prik gezet te hebben, zijn gewoon niet te geven, dus dat moet je ook niet doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |