Laten we vooral iedereen die 2e prik zetten!quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je na de 1e prik wel dood gaat, ga je ook niet dood aan de 2e.
Cruijffiaans dezequote:Op vrijdag 9 april 2021 10:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je na de 1e prik wel dood gaat, ga je ook niet dood aan de 2e.
Ik blijf het al met al een overdreven reactie vinden van de gezondheidsraad, ik heb ook een beetje het gevoel dat er politieke invloed is uitgeoefend omdat ze nu weer een reden hebben voor de vertraging en de verhouding met AZ sowieso geen goeie was, over een jaar of 5 zal hier wel een uitzending van andere tijden of iets in die trant over komen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zo kun je de conclusie ook lezen ja!Ik kan me echter wel voorstellen dat veel mensen nu 'koude voeten' krijgen voor de tweede prik.
Oh, dát geloof ik ook wel, maar dan moet je dus óf de job niet aannemen óf afdwingen dat jij el jefe wordt. En het liefst dat laatste.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:37 schreef Molo het volgende:
Kijk voor de gein (ik bedoel dit niet sarcastisch, het is echt inzichtgevend) eens hoe de bestuurlijke verantwoordelijkheid ligt rondom alle partijen die betrokken zijn bij dit vaccineren. En bij testen.
Dat kan inderdaad. En dan zijn we over drie dagen door onze voorraad heen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:15 schreef _serial_ het volgende:
Klopt 250K per dag moet gewoon te doen zijn.
Staat letterlijk in de nieuwsberichten.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af wat de reden is.
Waarom hebben ze dan überhaupt een afspraak gehad? Of gaat het hier om afspraken met AZ die afgezegd zijn?quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:44 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Omdat ze een jaar te laat zijn geboren.
Welke nieuwsberichten? Dat de afspraken met 60-minners die met AZ geprikt worden afgezegd worden? Inderdaad heel vreemd, nadat er net van hét adviserende orgaan op dit terrein de oproep is gekomen om geen 60-minners meer te prikken met AZ.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Staat letterlijk in de nieuwsberichten.
Verschil tussen regionaal en landelijk beleid blijkbaar, of tussen website en telefooncentrale:quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom hebben ze dan überhaupt een afspraak gehad? Of gaat het hier om afspraken met AZ die afgezegd zijn?
quote:‘Geboren in 1947 of 1948? Maak nu online een vaccinatieafspraak', zo staat sinds vrijdag op de websites van de GGD Brabant Zuidoost en de landelijke GGD-organisatie GGD GHOR. Maar in dit bericht gaat het verder over 73-jarigen en 74-jarigen. Geldt die nieuwe regel dan niet voor 72-jarigen? Bij de landelijke telefooncentrale van de GGD vindt men van wél: Maarten en Annemarie Haafkens kregen daar zonder problemen een gezamenlijke prikafspraak.
quote:Minister Grapperhaus vindt het goed dat ziekenhuizen hebben laten weten dat ze stomverbaasd zijn over het plan om de coronamaatregelen vanaf 21 april te versoepelen. Hij zegt dat het besluit nog niet vaststaat. De deskundigen van het OMT buigen zich er nog over, en zondag is er een Catshuisoverleg met de betrokken ministers.
Grapperhaus wijst op de vele stemmen in de maatschappij die zich laten horen. Al die geluiden worden meegenomen: "We kijken naar de situatie in de ziekenhuizen, maar bijvoorbeeld ook naar de economie." Hij vindt de druk op zorgverleners een belangrijk punt. Maar wat hem betreft moet ook de druk op bijvoorbeeld de handhavers meewegen, die extra werk hebben vanwege onder meer de avondklok.
Premier Rutte en minister De Jonge geven dinsdag weer een persconferentie over de coronamaatregelen. Het lijkt erop dat ze zullen aankondigen dat vanaf 21 april de terrassen en de winkels weer open kunnen en dat de avondklok wordt geschrapt.
De gezondheidsraad mag een mening hebben. Hetzelfde geldt voor het OMT, EMA, kabinet, dokters etc. Het probleem is dat alles maar de media in geslingerd wordt. Dan filter je er gewoon uit wat je wilt horen en weet uiteindelijk niemand wat er gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik blijf het al met al een overdreven reactie vinden van de gezondheidsraad, ik heb ook een beetje het gevoel dat er politieke invloed is uitgeoefend omdat ze nu weer een reden hebben voor de vertraging en de verhouding met AZ sowieso geen goeie was, over een jaar of 5 zal hier wel een uitzending van andere tijden of iets in die trant over komen.
Dat vind ik ook al veel te kort door de bocht, maar oké, dat voorbehoud heeft hij ook altijd gemaakt.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:37 schreef Da_Sandman het volgende:
Hij heeft nul invloed op de levering van die vaccins,
Nogmaals dan maarquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Welke nieuwsberichten? Dat de afspraken met 60-minners die met AZ geprikt worden afgezegd worden? Inderdaad heel vreemd, nadat er net van hét adviserende orgaan op dit terrein de oproep is gekomen om geen 60-minners meer te prikken met AZ.
Geen melding van kortademigheid!quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heeft hij ook weer een heads-up van de besmettingscijfers?
Dat is inderdaad slordig (nogmaals, ik kon ontken niet dat alles supersoepel loopt), maar tegelijkertijd is het denk ik ook goed te beseffen dat het op de keper beschouwd om een zeer beperkte groep gaat waarvoor dit opgaat.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:50 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Verschil tussen regionaal en landelijk beleid blijkbaar, of tussen website en telefooncentrale:
[..]
het is meer dan een mening, het is een advies wat opgevolgd wordtquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:51 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De gezondheidsraad mag een mening hebben. Hetzelfde geldt voor het OMT, EMA, kabinet, dokters etc. Het probleem is dat alles maar de media in geslingerd wordt. Dan filter je er gewoon uit wat je wilt horen en weet uiteindelijk niemand wat er gaat gebeuren.
Oh zo, ja ik ook en dan had ik AZ gewoon genomen. Maar de toediener nu kan er natuurlijk weinig zelf in beslissenquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap dat dat de situatie nu is, maar ik zou voor een andere situatie gekozen hebben. Dus niet dat AZ onder 60 niet geprikt mag worden, maar mensen de keus geven.
Van alle afwegingen die je kan verzinnen is dit wel een heel bijzondere.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:51 schreef Cynicio het volgende:
Maar wat hem betreft moet ook de druk op bijvoorbeeld de handhavers meewegen, die extra werk hebben vanwege onder meer de avondklok.
Ja hoor, de Gezondheidsraad adviseert te stoppen met het vaccineren van 60-minners met AZ, zodat het kabinet vertragingen kan goedpraten. Ik denk het ook ja.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:44 schreef Tarado het volgende:
ik heb ook een beetje het gevoel dat er politieke invloed is uitgeoefend omdat ze nu weer een reden hebben voor de vertraging
Jeetje, wel tientallen ouderen weggestuurd! OPHEF!quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nogmaals dan maar
https://www.ed.nl/helmond(...)kt-excuses~a164130b/
We gaan de avondklok afschaffen want de handhavers zijn overwerkt?quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Van alle afwegingen die je kan verzinnen is dit wel een heel bijzondere.
Dat hele complotdenken wordt wel een beetje overdreven. Ik vind de aanpak vaak bijzonder incompetent, maar dat ze het met de beste bedoelingen doen lijkt me ook evident.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:44 schreef Tarado het volgende:
ik heb ook een beetje het gevoel dat er politieke invloed is uitgeoefend omdat ze nu weer een reden hebben voor de vertraging en de verhouding met AZ sowieso geen goeie was, over een jaar of 5 zal hier wel een uitzending van andere tijden of iets in die trant over komen.
Het belangrijkste werk dat de Jonge op dit moment heeft is de functie van 'higher paid help'. de Jonge, maar ook de rest van het ministerie en de coronagezant moeten ervoor zorgen dat de GGD, RIVM, huisartsen en alle anderen door kunnen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt wel een planning geven, zoals ALS alles goed gaat, ALS we voldoende geleverd krijgen, ALS er geen spaak in het wiel komt (zie nu gedoe met AZ), ALS whatever, dan verwacht ik dat begin juli iedereen een eerste prik gehad kan hebben.
Keiharde garanties op 1 juli iedereen een 1e prik gezet te hebben, zijn gewoon niet te geven, dus dat moet je ook niet doen.
Siquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Oh, dát geloof ik ook wel, maar dan moet je dus óf de job niet aannemen óf afdwingen dat jij el jefe wordt. En het liefst dat laatste.
Godverquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:54 schreef nostra het volgende:
[..]
je hoeft het ook niet eens te zijn maar ik verbaas me nergens meer overquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja hoor, de Gezondheidsraad adviseert te stoppen met het vaccineren van 60-minners met AZ, zodat het kabinet vertragingen kan goedpraten. Ik denk het ook ja.
Gaat inderdaad nergens over, maar los daarvan is het wel goed dat er breder wordt gekeken dan alleen de ziekenhuizen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Zeer ongeschikt deze man.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:54 schreef nostra het volgende:
[..]
En nou is de vraag, waarom gaat die tijd eroverheen? Omdat ze allemaal lui zijn?quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:57 schreef chratnox het volgende:
Een week nadat de EMA zei dat we verder konden met AstraZeneca gingen de huisartsen weer starten.
Of je komt er gewoon dus wel mee wegquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het belangrijkste werk dat de Jonge op dit moment heeft is de functie van 'higher paid help'. de Jonge, maar ook de rest van het ministerie en de coronagezant moeten ervoor zorgen dat de GGD, RIVM, huisartsen en alle anderen door kunnen.
Dat houdt in dat als je moet kiezen tussen met je kop in RTL boulevard komen om een kerstliedje te zingen óf alles eraan doen het vaccineren vlot te trekken, je kiest voor het tweede. Stelselmatig kiest de Jonge voor BV de Jonge, dat is eigenlijk het enige wat ik 'm echt kwalijk neem.
Er gaat een hoop mis, dat valt te verwachten. Maar in plaats van met bloedspoed dat vlot trekken gaat er dan een week overheen. Een week nadat de EMA zei dat we verder konden met AstraZeneca gingen de huisartsen weer starten. Als de Jonge (en zijn departement zijnde) moet je dan bij de huisartsenkoepel en GGD aan de telefoon hangen en zeggen: Als je morgen niet begonnen bent met prikken komt er iemand op je functie die het wel kan regelen, misschien kun je dan gewoon zelf tester worden.
Ik heb 't hier wel vaker gezegd. Er worden hele zware maatregelen aan de bevolking opgelegd. Als enige tegenprestatie zou ik verwachten dat hemel en aarde bewogen wordt om ervoor te zorgen dat het element waar controle over is (vaccineren) zo voorspoedig en snel mogelijk gaat. Dan kom je wat mij betreft niet weg met loze kreten als: "Ja we zijn later begonnen, maar zij prikken symbolisch".
Ik denk dat de gemiddelde Nederlander snapt dat het allemaal complexe materie is en een weekje meer of minder en een paar duizend meer of minder prikken marginale verschillen zijn.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:01 schreef Molo het volgende:
Gemiddelde Nederlander lijkt het allemaal niet zo te boeien. Men pikt álles gewoon uiteindelijk
Ik plaats Ferd altijd in het 'kan niet' kamp.quote:
Heb ik gezegd dat dat is omdat ze allemaal lui zijn? Beetje onnodig om te doen, vind je ook niet?quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En nou is de vraag, waarom gaat die tijd eroverheen? Omdat ze allemaal lui zijn?
Ik vind al die oude koeien zo jammer. Ja, hij heeft in de kersttijd een kerstliedje staan zingen voor tv. Niet handig, maar echt boeiend? Nah, wat mij betreft niet.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het belangrijkste werk dat de Jonge op dit moment heeft is de functie van 'higher paid help'. de Jonge, maar ook de rest van het ministerie en de coronagezant moeten ervoor zorgen dat de GGD, RIVM, huisartsen en alle anderen door kunnen.
Dat houdt in dat als je moet kiezen tussen met je kop in RTL boulevard komen om een kerstliedje te zingen óf alles eraan doen het vaccineren vlot te trekken, je kiest voor het tweede. Stelselmatig kiest de Jonge voor BV de Jonge, dat is eigenlijk het enige wat ik 'm echt kwalijk neem.
Er gaat een hoop mis, dat valt te verwachten. Maar in plaats van met bloedspoed dat vlot trekken gaat er dan een week overheen. Een week nadat de EMA zei dat we verder konden met AstraZeneca gingen de huisartsen weer starten. Als de Jonge (en zijn departement zijnde) moet je dan bij de huisartsenkoepel en GGD aan de telefoon hangen en zeggen: Als je morgen niet begonnen bent met prikken komt er iemand op je functie die het wel kan regelen, misschien kun je dan gewoon zelf tester worden.
Ik heb 't hier wel vaker gezegd. Er worden hele zware maatregelen aan de bevolking opgelegd. Als enige tegenprestatie zou ik verwachten dat hemel en aarde bewogen wordt om ervoor te zorgen dat het element waar controle over is (vaccineren) zo voorspoedig en snel mogelijk gaat. Dan kom je wat mij betreft niet weg met loze kreten als: "Ja we zijn later begonnen, maar zij prikken symbolisch".
Het land dat mensen op de maan gezet heeft is dan ook wel een stukje verder met hun vaccinatiecampagne dan nederlandje. Het verschil is dat Amerikanen nogal van de dadendrang zijn en dat zit niet zo in de Nederlandse (of Europese) bestuurscultuur. Geef Amerikanen een technische oplossing voor een probleem en het probleem is opgelost nog voordat je met je ogen kon knipperen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:18 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Misschien goed als Hugo even uitlegt waarom de ogenschijnlijk simpele oplossingen die hier worden geopperd onmogelijk zijn. We zijn als mensheid naar de maan geweest, dan is het toch niet zo moeilijk om wat meer uitnodigingen te versturen?
Nee, dat heb je niet gezegd.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb ik gezegd dat dat is omdat ze allemaal lui zijn? Beetje onnodig om te doen, vind je ook niet?
Er zal ongetwijfeld een reden zijn, maar het gebrek aan oplossend vermogen daar: "We gaan volgende week verder want we moeten mensen opnieuw uitnodigen " is gewoon droevig.
je laat je die toch niet afzeggen, zeg gewoon NEE,NEIN, NEIN! ik kom gewoon, zorg maar dat je de zaken in orde hebt!quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:07 schreef Molo het volgende:
Zojuist werd mijn prikafspraak afgezegd, hebben nog geen idee wanneer een nieuwe afspraak gemaakt wordt en voor welk vaccin.
Heb ze maar sterkte gewenst want die mogen gezellig allemaal mensen afbellen naast de gewone werkzaamheden
Nederland staat wereldwijd in de top van rijkste landen, is koploper qua technologie e.d. Het is toch niet raar om meer te verwachten van Nederland dan veel andere landen?quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind al die oude koeien zo jammer. Ja, hij heeft in de kersttijd een kerstliedje staan zingen voor tv. Niet handig, maar echt boeiend? Nah, wat mij betreft niet.
Wat betreft zijn opmerking over het prikken: het was geen heel slimme opmerking, en het gaat allemaal niet helemaal van een leien dakje, maar in the end staan we er helemaal niet slechter of beter voor dan veel andere landen om ons heen. Het is kennelijk toch allemaal niet zo heel simpel, aangezien er meer landen zijn die problemen hebben.
En dan kan men naar Isreal, UK en VS wijzen, maar dat zijn wél andere landen en om verschillende redenen niet vergelijkbaar. Je kunt ook wijzen naar -noem een willekeurig land dat nog vrijwel geen vaccins heeft omdat ze niet tot de rijke landen behoren die vooraan stonden om met hun geld te wapperen- om te laten zien hoeveel beter we het doen, maar dat is óók geen eeriljke vergelijking.
Gaat er een hoop fout? Ik denk dat er zeker op een flink aantal fronten ruimte is voor verbetering, maar ik ben er van overtuigd dat men wel het doel heeft het goed te doen, hemel en aarde te bewegen om snel uit deze crisis te komen, het idee dat men de bevolking beschermt. Dat dat niet helemaal lekker loopt en diezelfde bevolking er andere ideeën heeft, zou inmiddels door ze door kunnen dringen, zou je denken. Wellicht zou een wisseling van poppetjes hier of daar tot goede veranderingen kunnen leiden.
Of ze zijn gewoon druk met zaken die je wel kan veranderen...quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde Nederlander snapt dat het allemaal complexe materie is en een weekje meer of minder en een paar duizend meer of minder prikken marginale verschillen zijn.
(En het ook minder boeit, c.q. minder op de voet volgt)
Deze variant schijnt wel echt zorgelijk te zijn. En het verneukeratieve is dat je varianten al in een zeer vroeg stadium in de kiem moet smoren om te voorkomen dat deze zich verder verspreid. En dat terwijl je vaak pas veel later weet dat deze variant er überhaupt is.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:10 schreef Cynicio het volgende:
Telegraaf over Brazilië: Levensgevaarlijke P1 mutatie rukt onbelemmerd op
Ik dacht dat we eindelijk klaar waren met dat "oprukken" van mutaties. Kan dat taalgebruik niet uitstaan
Mja, het taalgebruik is niet uniek voor de Telegraaf, maar wel typerend. Daarnaast is het natuurlijk zo dat dergelijke berichten terecht onderstrepen dat we corona aanpak ook op mondiaal niveau moeten blijven bekijken.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:10 schreef Cynicio het volgende:
Ik dacht dat we eindelijk klaar waren met dat "oprukken" van mutaties. Kan dat taalgebruik niet uitstaan
Helemaal mee eens, maar ik heb een irrationele haat voor "oprukken"quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:15 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Mja, het taalgebruik is niet uniek voor de Telegraaf, maar wel typerend. Daarnaast is het natuurlijk zo dat dergelijke berichten terecht onderstrepen dat we corona aanpak ook op mondiaal niveau moeten blijven bekijken.
We kunnen allemaal wel zogenaamd de grenzen dicht doen en zeuren over Hugo en onze vaccinatiestatus maar het is even zo goed belangrijk dat andere broeihaarden wereldwijd worden geholpen het virus enigszins in te dammen.
Marc Bonten werd geciteerd toevallig? Die was die mutant aardig aan het promoten gister.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:10 schreef Cynicio het volgende:
Heb hetzelfde inmiddels ook voor de woorden 'dit baart ons zorgen'. Net wat te vaak gehoord het laatste jaar.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:16 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar ik heb een irrationele haat voor "oprukken"
Als ik de transcripties van de persconferenties langs ga kan ik er nog wel een paar noemen. Ik kijk al uit naar de vraag over de quarantaineplicht dinsdagquote:Op vrijdag 9 april 2021 11:16 schreef Gunner het volgende:
[..]
Marc Bonten werd geciteerd toevallig? Die was die mutant aardig aan het promoten gister.
[..]
Heb hetzelfde inmiddels ook voor de woorden 'dit baart ons zorgen'. Net wat te vaak gehoord het laatste jaar.
Ja maar als je dan Marc Bonten mag geloven gaat de Braziliaanse variant ineens hier oprukken als de terrassen opengaan... dat vind ik een oorzaak - gevolgtrekking die ik totaal niet met elkaar kan rijnen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Deze variant schijnt wel echt zorgelijk te zijn. En het verneukeratieve is dat je varianten al in een zeer vroeg stadium in de kiem moet smoren om te voorkomen dat deze zich verder verspreid. En dat terwijl je vaak pas veel later weet dat deze variant er überhaupt is.
Wat denk jij dat er gebeurt als ik een lekkere Cuba Libre bestel?quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:22 schreef popje het volgende:
[..]
Ja maar als je dan Marc Bonten mag geloven gaat de Braziliaanse variant ineens hier oprukken als de terrassen opengaan... dat vind ik een oorzaak - gevolgtrekking die ik totaal niet met elkaar kan rijnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |