quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Geen idee of er een specifieke datum is genoemd. Ik denk het niet anders was Hugo daarmee wel om zijn oren geslagen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[ twitter ]
Een beetje dom, zou Maxima zeggen.
Hear hearquote:Op vrijdag 9 april 2021 09:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nouja, als ik het voor het zeggen had dan gingen vandaag de terrassen, dierentuinen, zwembaden, etc. nog open. Zonder testen.
Filmpje gezien?quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Geen idee of er een specifieke datum is genoemd. Ik denk het niet anders was Hugo daarmee wel om zijn oren geslagen.
Als wij (op het werk) bijvoorbeeld zeggen dat iets in week 20 klaar is, betekend dat voor ons ook vrijdag KW20 klaar en niet op maandag.
En het dan gek vinden dat politici overal omheen draaien en geen concreet antwoord geven. Bovenstaande is exact de reden. Als Hugo dit voor de 10e? van juli voor elkaar krijgt heeft hij niet gelogen.
Volgens mij was dat al duidelijk ja.quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar hoeveel mensen moeten we nou voor begin juli nog vaccineren in die 1e prikronde? 11 miljoen? Meer nog denk ik, want die 3 miljoen van nu omvat ook al 2e prikken.
Dat gaan we toch nooit halen joh in 3 maanden.
Excuus, nee. Tja niet zo handig van Hugo dan.quote:
Hij had sowieso alles ingekleed met als als als, als voorwaarde dat het 1-7 gebeurd zou zijnquote:Op vrijdag 9 april 2021 09:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Geen idee of er een specifieke datum is genoemd. Ik denk het niet anders was Hugo daarmee wel om zijn oren geslagen.
Als wij (op het werk) bijvoorbeeld zeggen dat iets in week 20 klaar is, betekend dat voor ons ook vrijdag KW20 klaar en niet op maandag.
En het dan gek vinden dat politici overal omheen draaien en geen concreet antwoord geven. Bovenstaande is exact de reden. Als Hugo dit voor de 10e? van juli voor elkaar krijgt heeft hij niet gelogen.
Als ik zo lees, is Hugo bij Rutte in de leer geweest.quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En daarom legt "men" politici dus het vuur aan de schenen, omdat ze hun afspraken niet na (kunnen) komen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:50 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Excuus, nee. Tja niet zo handig van Hugo dan.
Iets met 'actieve herinnering / verkeerde herinnering' van Hugo?![]()
Dit is het gevaar van onder druk van 'we willen perspectiehieeef' data noemen. Gewoon niet doen. We prikken zo snel als we kunnen en we hopen als alles meezit begin juli iedere volwassene één prik te hebben gegeven. Ben je klaar.quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:50 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Excuus, nee. Tja niet zo handig van Hugo dan.
Iets met 'actieve herinnering / verkeerde herinnering' van Hugo?![]()
Hij had beter een fatsoenlijk plan kunnen uitrollen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tsja, hij had beter gewoon geen specifieke datum kunnen noemen.
Hij zegt ook heel vaak 'als', maar niet zo handig inderdaad om daarna voor de camera te roepen dat je geen datum hebt genoemd.quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit is het gevaar van onder druk van 'we willen perspectiehieeef' data noemen. Gewoon niet doen. We prikken zo snel als we kunnen en we hopen als alles meezit begin juli iedere volwassene één prik te hebben gegeven. Ben je klaar.
Alsof hij in zijn eentje alles doetquote:Op vrijdag 9 april 2021 09:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hij had beter een fatsoenlijk plan kunnen uitrollen.
Hij heeft te maken met zo onwijs veel afhankelijkheden waar hij geen bestuurlijke mandaten voor heeft, hij had beter zijn opdracht terug kunnen geven en een crisisbestuur moeten eisen waarin hij of een ander wel gezag hadden gekregenquote:Op vrijdag 9 april 2021 09:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hij had beter een fatsoenlijk plan kunnen uitrollen.
Bij veel zaken wordt in ieder geval wel die indruk gewekt. Als de gezondheidsraad / OMT / EMA ergens tégen adviseert wordt er steevast bij gezegd dat Hugo de beslissing uiteindelijk maakt.quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alsof hij in zijn eentje alles doet
Wow, wat nice! Jij werkt bij het enige bedrijf in Nederland dat ALTIJD haar deadlines haalt!quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:47 schreef Stoorzendert het volgende:
Omdat dat formeel ook zo is.quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Bij veel zaken wordt in ieder geval wel die indruk gewekt. Als de gezondheidsraad / OMT / EMA ergens tégen adviseert wordt er steevast bij gezegd dat Hugo de beslissing uiteindelijk maakt.
Dat zeg ik niet. Echter zijn er klanten die op maandag vragen waar hun spul blijft. Nee, wij halen onze deadlines niet altijd. Maar als er een weeknummer genoemd wordt is dat altijd de vrijdag van die week.quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wow, wat nice! Jij werkt bij het enige bedrijf in Nederland dat ALTIJD haar deadlines haalt!
Wat een mentaliteit. Hopen, meezit, "zo snel als we kunnen" - gewoon leveren.quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:53 schreef Da_Sandman het volgende:
We prikken zo snel als we kunnen en we hopen als alles meezit
Ik mag toch hopen dat je zelf ook wel snapt dat de werkelijkse deadlines bij jouw bedrijf wat anders zijn dan een nationaal vaccinatieprogramma?quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:57 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Echter zijn er klanten die op maandag vragen waar hun spul blijft. Nee, wij halen onze deadlines niet altijd. Maar als er een weeknummer genoemd wordt is dat altijd de vrijdag van die week.
Dat begrijp ik, dat was ook niet mijn punt. Ik was in de veronderstelling dat Hugo geen concrete datum had genoemd. Maar dat bleek wel zo te zijn (wel met heel veel 'als').quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je zelf ook wel snapt dat de werkelijkse deadlines bij jouw bedrijf wat anders zijn dan een nationaal vaccinatieprogramma?
Toontje weer hoorquote:Op vrijdag 9 april 2021 09:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je zelf ook wel snapt dat de werkelijkse deadlines bij jouw bedrijf wat anders zijn dan een nationaal vaccinatieprogramma?
Maar je gaat toch geen mensen wegsturen bij priklocaties, afspraken afzeggen en weer opnieuw inplannen, terwijl er prikstraten compleet verlaten zijn?quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, maar volwassenen zouden wel horen te weten hoe hiermee om te gaan.quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tsja, hij had beter gewoon geen specifieke datum kunnen noemen.
Precies, dat krampachtige gedoe met regeltjes is echt te zot voor woorden en 1 van de redenen dat het prikken maar niet opschiet. Nu moeten mensen die wél op willen schieten wachten op de treuzelaars. Er moet een hele grote groep 65+ dus laat ze dat lekker zelf uitzoeken en wie dat snel wil gewoon een afspraak laten maken.quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:16 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik wil zeggen dat ik hoop dat De Jonge deze vraag krijgt tijdens de volgende persconferentie, maar daar lult ie zich dan gewoon weer uit met "netjes op je beurt wachten" en "leeftijd is de belangrijkste risico-indicator".
Ik zou toch willen horen waarom het per geboortejaar gaat. Er wordt wel leuk gemeld dat bijvoorbeeld de groep 75-70 wordt uitgenodigd, maar dat gaat toch weer in stappen van 75 naar 74 naar 73 etc. Nodig gewoon in één klap die groep uit en je zal nooit te weinig afspraken hebben.
En wat heeft dat precies te maken met wat er op jouw werk gangbaar is dan?quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:01 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, dat was ook niet mijn punt. Ik was in de veronderstelling dat Hugo geen concrete datum had genoemd. Maar dat bleek wel zo te zijn (wel met heel veel 'als').
Nog steeds wcpapier en afbakbroodjes voorradigquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:03 schreef potjecreme het volgende:
Die obsessieve focus op wat er fout gaat. Er gaan ook dingen goed.
Ik zeg ook niet dat de gang van zaken af en toe raar is.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar je gaat toch geen mensen wegsturen bij priklocaties, afspraken afzeggen en weer opnieuw inplannen, terwijl er prikstraten compleet verlaten zijn?
Dat is het echt moeilijker maken dan het is.
Dit dus.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat de gang van zaken af en toe raar is.
Desalniettemin lopen we grofweg gelijk op met landen als België, Frankrijk en Duitsland. Dus ofwel ieder land maakt dezelfde fouten, ofwel het is toch complexer dan hier vaak voorgesteld. Kies zelf wat je het meest waarschijnlijk acht.
Mentaliteit? Dat is toch gewoon realistisch? Er zijn zoveel factoren die meespelen, dat je geen keiharde belofte kunt doen waarvan je zeker weet dat die haalbaar is. Dus doe je die belofte ook niet, als het goed is.quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat een mentaliteit. Hopen, meezit, "zo snel als we kunnen" - gewoon leveren.
Dat is een sterk staaltje bagatelliseren. Mensen die een afspraak hebben wegsturen, is gewoon onzinnig.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Afspraken inplannen en weer afzeggen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:03 schreef potjecreme het volgende:
Die obsessieve focus op wat er fout gaat. Er gaan ook dingen goed.
quote:Ook al maakte de eigen telefooncentrale de foute afspraken, de GGD GHOR ontkent dat er sprake is van een interne communicatiefout. ,,Ook intern zijn wij hier vanaf het begin duidelijk over geweest.”
Je vergeet dat hier veel mensen zijn die gewoon goede functies bij goede bedrijven hebben, persoonlijk heb ik in 20 jaar maar 1 keer een deadline niet gehaald, en daar was best een goede reden voor.quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als hij daadwerkelijk begin juli had gezegd het dus niet automatisch betekent dat dit 1 juli is.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En wat heeft dat precies te maken met wat er op jouw werk gangbaar is dan?
Verre van.quote:Op vrijdag 9 april 2021 00:51 schreef Ghoula het volgende:
[..]
die lijken de laatste maanden ook een speeltje van de overheid te zijn geworden
En niet iedereen zal even prettig reageren, vrees ik. Mensen kunnen nogal vervelend (understatement) doen tegen de boodschapper.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:07 schreef Molo het volgende:
Zojuist werd mijn prikafspraak afgezegd, hebben nog geen idee wanneer een nieuwe afspraak gemaakt wordt en voor welk vaccin.
Heb ze maar sterkte gewenst want die mogen gezellig allemaal mensen afbellen naast de gewone werkzaamheden
Niet met 50K per dag nee. Dat moeten er 250K per dag worden.quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar hoeveel mensen moeten we nou voor begin juli nog vaccineren in die 1e prikronde? 11 miljoen? Meer nog denk ik, want die 3 miljoen van nu omvat ook al 2e prikken.
Dat gaan we toch nooit halen joh in 3 maanden.
Nee, dat is niet realistisch, dat is gewoon een totaal gebrek aan ambitie. Prima als je basisschoolleraar bent, niet prima als je jezelf als stuurman in de grootste crisis ziet. Biden kan drie keer een datum naar voren schuiven; hier moet het allemaal maar met "het komt zoals het komt". Ik zou daar mee aan moeten komen op mijn werk.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:10 schreef miss_sly het volgende:
Mentaliteit? Dat is toch gewoon realistisch?
Wat opzich best realistisch is. Maar dan moeten ze wel even ziekenhuizen inschakelen en zorgen dat de vaccins daar worden geleverd.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Niet met 50K per dag nee. Dat moeten er 250K per dag worden.
Vraag me wel af waar die 70% vandaan komt voor het vaccinatiepaspoort.quote:
Klopt 250K per dag moet gewoon te doen zijn. Maar dat moet dan wel NU opgeschaald worden en niet over 4-5 weken.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat opzich best realistisch is. Maar dan moeten ze wel even ziekenhuizen inschakelen en zorgen dat de vaccins daar worden geleverd.
Nja, Hugo noemde het een enorme logistieke operatie op 26 busjes te laten rijden. Dat geeft de ambitie wel een beetje weer.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat opzich best realistisch is. Maar dan moeten ze wel even ziekenhuizen inschakelen en zorgen dat de vaccins daar worden geleverd.
Tot nu toe hebben ze ons iig nog niet gevraagd.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Klopt 250K per dag moet gewoon te doen zijn. Maar dat moet dan wel NU opgeschaald worden en niet over 4-5 weken.
Het prikken is niet het probleem, het zit hem in de afspraken die een puinzooi zijn.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Mijn god, doe een oproep naar het bedrijfsleven, morgen heb je 100 busjes hoor.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:15 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nja, Hugo noemde het een enorme logistieke operatie op 26 busjes te laten rijden. Dat geeft de ambitie wel een beetje weer.
Het is ook complexer dan busje naar grote hal rijden en iedereen maar lukraak prikken wat weleens geschetst wordtquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Desalniettemin lopen we grofweg gelijk op met landen als België, Frankrijk en Duitsland. Dus ofwel ieder land maakt dezelfde fouten, ofwel het is toch complexer dan hier vaak voorgesteld. Kies zelf wat je het meest waarschijnlijk acht.
Dit ja. Ik begrijp sowieso niet waarom ze PostNL of DHL e.d. niet vragen hoe je zoiets moet doen. Die lachen zich rot om die opmerking.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mijn god, doe een oproep naar het bedrijfsleven, morgen heb je 100 busjes hoor.
Geen nood, Hugo stuurt meteen 23 busjes.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Misschien goed als Hugo even uitlegt waarom de ogenschijnlijk simpele oplossingen die hier worden geopperd onmogelijk zijn. We zijn als mensheid naar de maan geweest, dan is het toch niet zo moeilijk om wat meer uitnodigingen te versturen?quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vandaag besteld, ergens in juli geleverd!quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Geen nood, Hugo stuurt meteen 23 busjes.
Hij kan niks anders zeggen... Dit is hetzelfde dat een bankdirecteur niet zegt dat zijn bank failliet gaat of een winkeleigenaar zegt, bestel maar niks online want we gaan over een paar dagen failliet.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:15 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nja, Hugo noemde het een enorme logistieke operatie op 26 busjes te laten rijden. Dat geeft de ambitie wel een beetje weer.
In de zomer zei ik, die loopt tot September!quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:19 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vandaag besteld, ergens in juli geleverd!
Ze mogen onder de 60 niet prikken met AZ en hebben geen andere vaccins nu voor handen. Dus ik zie niet hoe ze dat tweede hadden kunnen doenquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En niet iedereen zal even prettig reageren, vrees ik. Mensen kunnen nogal vervelend (understatement) doen tegen de boodschapper.
Wel vervelend, dit. Hoewel ik zelf niet op AZ zit te wachten, vind ik het geen goed idee om iedereen rucksichlos af te bellen. Als je toch iedereen moet bellen, maak er dan een vraag van: wilt u de afspraak door laten gaan, of wilt u afzeggen en wachten op een ander moment en ander vaccin?
Ja mooi hčquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:12 schreef raptorix het volgende:
Overigens zie je in die datums al een glijdende schaal, ze hebben het ook niet meer over worden gevaccineerd, maar over: worden uitgenodigd.
quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je met zoveel externe factoren te maken hebt moet je gewoon geen harde beloftes doen. Ook niet als de hele goegemeente daar om schreeuwt.quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Heb ik een jaartal genoemd?!quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
In de zomer zei ik, die loopt tot September!
quote:
Misschien hadden ze die complexiteit weg kunnen nemen in de 9 maanden voordat we begonnen met vaccineren. Eind december was de GGD verrast toen ze zich voor moesten bereiden op een vaccinatiecampagne. Dat is toch om te janken?quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is ook complexer dan busje naar grote hal rijden en iedereen maar lukraak prikken wat weleens geschetst wordt
Het is echter wel heel erg complex gemaakt ook door aan te sluiten op bestaande structuren. Die zitten in zo'n massale vaccinatieoperatie op alle vlakken in de weg namelijk, je hebt geen controle en zicht meer op alles én je hebt geen bestuurlijke mandaten om te tweaken.
precies! ZKH kunnen echt aan de lopende band prikken .Alles is aanwezig qua mensen, ervaring, infrastructuur en ervaringen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ow mčnquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:12 schreef raptorix het volgende:
Overigens zie je in die datums al een glijdende schaal, ze hebben het ook niet meer over worden gevaccineerd, maar over: worden uitgenodigd.
Ik dacht dat hij zich bezig moest houden met belangrijkere dingen dan FOK!kers te woord staanquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:18 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Misschien goed als Hugo even uitlegt waarom de ogenschijnlijk simpele oplossingen die hier worden geopperd onmogelijk zijn. We zijn als mensheid naar de maan geweest, dan is het toch niet zo moeilijk om wat meer uitnodigingen te versturen?
Dat ziet hij al als moeilijk, dus vraag me af of dat hem lukt.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Geen nood, Hugo stuurt meteen 23 busjes.
naja, presentaties geven met een laptop een beamer een powerpoint gaat ook nog 9 van de tien keer fout dus wat betreft valt Hugootje niets te verwijten!quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:18 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Misschien goed als Hugo even uitlegt waarom de ogenschijnlijk simpele oplossingen die hier worden geopperd onmogelijk zijn. We zijn als mensheid naar de maan geweest, dan is het toch niet zo moeilijk om wat meer uitnodigingen te versturen?
IK HEB NOOIT GEZEGD ERGENS IN JULI! Ik zei ergens in de zomermaandenquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:19 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vandaag besteld, ergens in juli geleverd!
Goed punt!quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:26 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
naja, presentaties geven met een laptop een beamer een powerpoint gaat ook nog 9 van de tien keer fout dus wat betreft valt Hugootje niets te verwijten!
Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:24 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Misschien hadden ze die complexiteit weg kunnen nemen in de 9 maanden voordat we begonnen met vaccineren. Eind december was de GGD verrast toen ze zich voor moesten bereiden op een vaccinatiecampagne. Dat is toch om te janken?
Dat de huidige situatie complex is kan niemand omheen, maar er is gewoon geen excuus voor het structureel falen van de communicatie tussen overheid en andere organisaties.
Af en toe zie ik die prachtige beelden van Nasa voorbij komen met de Perseverance op Mars. Dan ben ik altijd weer verbaasd dat de mensheid in staat is om een karretje te laten bewegen op 50 miljoen afstand op een andere planeet maar dat we de simpelste dingen op aarde niet voor elkaar krijgen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:18 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Nee, ik eis een extra persconferentie waarin hij inhoudelijk reageert op al onze opmerkingen. Dan slaat hij dat rioolbezoek maar een keer over.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij zich bezig moest houden met belangrijkere dingen dan FOK!kers te woord staan
Ik heb exact ditquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:28 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Af en toe zie ik die prachtige beelden van Nasa voorbij komen met de Perseverance op Mars. Dan ben ik altijd weer verbaasd dat de mensheid in staat is om een karretje te laten bewegen op 50 miljoen afstand op een andere planeet maar dat we de simpelste dingen op aarde niet voor elkaar krijgen.
Denk dat hij er schijt aan heeftquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:28 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Nee, ik eis een extra persconferentie waarin hij inhoudelijk reageert op al onze opmerkingen. Dan slaat hij dat rioolbezoek maar een keer over.
Op aarde zet de Rijksoverheid een zwembad op een lijstje voor pilot-evenementen zonder het zwembad hierover te informerenquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:28 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Af en toe zie ik die prachtige beelden van Nasa voorbij komen met de Perseverance op Mars. Dan ben ik altijd weer verbaasd dat de mensheid in staat is om een karretje te laten bewegen op 50 miljoen afstand op een andere planeet maar dat we de simpelste dingen op aarde niet voor elkaar krijgen.
Ja, ik heb nog steeds die plint niet op zijn plek gekregen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:28 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Bel NASAquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, ik heb nog steeds die plint niet op zijn plek gekregen.
Men lijkt hier het wiel opnieuw te willen uitvinden. Dat kost onnodig veel tijd. In projecten als Perseverance zit ook decennia ontwikkeling. Dat wordt vaak wel vergeten. De eerste -tig raketten plofte ook op de grond.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:28 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zijn hele job is juist het beīnvloeden van die externe factoren zodat het proces doorloopt. Dat is waarom je de leiding hebt. Voor de uitvoering zijn er anderen. Nu wil ik best met je meegaan dat er dingen kunnen gebeuren die buiten jouw beschikkingsmacht liggen, maar op voorhand al claimen dat je geen planning kan geven omdat het allemaal zo verrekte complex is is gewoon verschrikkelijk matig.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:22 schreef Da_Sandman het volgende:
Als je met zoveel externe factoren te maken hebt moet je gewoon geen harde beloftes doen. Ook niet als de hele goegemeente daar om schreeuwt.
Dan krijg je wel de tweede. Die afspraken blijven staan.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:32 schreef Document1 het volgende:
Wat ik wel kwalijk vind is dat totaal niet duidelijk wat er nu gebeurt als je al je eerste prik hebt gehad.
Dat is gewoon duidelijk.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:32 schreef Document1 het volgende:
Wat ik wel kwalijk vind is dat totaal niet duidelijk wat er nu gebeurt als je al je eerste prik hebt gehad.
Oke, we prikken niemand meer onder de 60 behalve degene die hem al gehad hebben.... ik hoef hem niet meer na al dit amateurisme eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:34 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dan krijg je wel de tweede. Die afspraken blijven staan.
Alstu:quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:32 schreef Document1 het volgende:
Hij heeft nul invloed op de levering van die vaccins, dat alleen al lijkt me voldoende om altijd mitsen en maren aan je uitspraken toe te voegen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Zijn hele job is juist het beīnvloeden van die externe factoren zodat het proces doorloopt. Dat is waarom je de leiding hebt. Voor de uitvoering zijn er anderen. Nu wil ik best met je meegaan dat er dingen kunnen gebeuren die buiten jouw beschikkingsmacht liggen, maar op voorhand al claimen dat je geen planning kan geven omdat het allemaal zo verrekte complex is is gewoon verschrikkelijk matig.
Bedankt, die heb ik dan gemist. Vooral dat laatste stuk is toch wel belangrijk en dat heb ik nergens gehoord. Serieus bedankt.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:36 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Alstu:
Mensen onder de 60 jaar die al een eerste prik hebben gehad met AstraZeneca, krijgen wel een tweede prik van dezelfde fabrikant. Uit onderzoek blijkt dat de zeldzame bijwerking alleen bij de eerste prik voorkomt.
https://nos.nl/artikel/23(...)voor-60-minners.html
Kijk voor de gein (ik bedoel dit niet sarcastisch, het is echt inzichtgevend) eens hoe de bestuurlijke verantwoordelijkheid ligt rondom alle partijen die betrokken zijn bij dit vaccineren. En bij testen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Zijn hele job is juist het beīnvloeden van die externe factoren zodat het proces doorloopt. Dat is waarom je de leiding hebt. Voor de uitvoering zijn er anderen. Nu wil ik best met je meegaan dat er dingen kunnen gebeuren die buiten jouw beschikkingsmacht liggen, maar op voorhand al claimen dat je geen planning kan geven omdat het allemaal zo verrekte complex is is gewoon verschrikkelijk matig.
als je na de 1e prik nog leeft ga je niet dood van de 2equote:Op vrijdag 9 april 2021 10:36 schreef Document1 het volgende:
[..]
Oke, we prikken niemand meer onder de 60 behalve degene die hem al gehad hebben.... ik hoef hem niet meer na al dit amateurisme eerlijk gezegd.
Maar wel ernaquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je na de 1e prik nog leeft ga je niet dood van de 2e
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Zo kun je de conclusie ook lezen ja!quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je kunt wel een planning geven, zoals ALS alles goed gaat, ALS we voldoende geleverd krijgen, ALS er geen spaak in het wiel komt (zie nu gedoe met AZ), ALS whatever, dan verwacht ik dat begin juli iedereen een eerste prik gehad kan hebben.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je na de 1e prik wel dood gaat, ga je ook niet dood aan de 2e.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik snap dat dat de situatie nu is, maar ik zou voor een andere situatie gekozen hebben. Dus niet dat AZ onder 60 niet geprikt mag worden, maar mensen de keus geven.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Ze mogen onder de 60 niet prikken met AZ en hebben geen andere vaccins nu voor handen. Dus ik zie niet hoe ze dat tweede hadden kunnen doen
Vind het rot voor die dame die ik nu aan de lijn had die idd een zooi mensen moet afbellen die daar vast niet allemaal even begripvol op reageren. Ze legden het heel netjes uit maar ik benijd ze niet vandaag.
Dat hangt ervan af wat de reden is.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:10 schreef daNpy het volgende:
Dat is een sterk staaltje bagatelliseren. Mensen die een afspraak hebben wegsturen, is gewoon onzinnig.
Dat internet heeft ons veel goeds gebracht, maar dit zijn van die voorbeelden waar ik het dan weer om vervloek. Vroeger zou iemand gewoon even de huisarts bellen, nu krijgen ze koude voeten (ik zeg niet jij he, voor de duidelijkheid) omdat ze zelf online niet snel het antwoord vinden.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zo kun je de conclusie ook lezen ja!Ik kan me echter wel voorstellen dat veel mensen nu 'koude voeten' krijgen voor de tweede prik.
Omdat ze een jaar te laat zijn geboren.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af wat de reden is.
Laten we vooral iedereen die 2e prik zetten!quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je na de 1e prik wel dood gaat, ga je ook niet dood aan de 2e.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |