abonnement Unibet Coolblue
pi_198921890


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_198921910
Mijn vrouw (risicogroep 60 min) zou volgende week gevaccineerd worden met AZ. Iemand enig idee wat er nu gaat gebeuren voor mensen zoals zij? Voorlopig geen vaccin of een ander vaccin?
pi_198921918
🥱🥱🥱
  donderdag 8 april 2021 @ 20:48:51 #4
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198921972
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:35 schreef Momo het volgende: [..] Als ik het ook goed begrepen heb dan waren alle zware bijwerkingen vrijwel alleen bij vrouwen, waarom prikken ze dan de mannen niet door met AZ?
Omdat er ook veel meer vrouwen dan mannen met AZ zijn ingeënt. De EMA kon niet uit de statistiek halen dat vrouwen meer risico lopen dan mannen.
  donderdag 8 april 2021 @ 20:49:09 #5
14505 OProg
A Life in Music
pi_198921978
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:45 schreef Randier het volgende:
Mijn vrouw (risicogroep 60 min) zou volgende week gevaccineerd worden met AZ. Iemand enig idee wat er nu gaat gebeuren voor mensen zoals zij? Voorlopig geen vaccin of een ander vaccin?
"De strategie moet op de schop", "stoelendans".

Maar:

"De oorspronkelijke planning van 1 juli komt niet in gevaar".

Dus ze zijn nog aan het puzzelen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_198921980
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:45 schreef Randier het volgende:
Mijn vrouw (risicogroep 60 min) zou volgende week gevaccineerd worden met AZ. Iemand enig idee wat er nu gaat gebeuren voor mensen zoals zij? Voorlopig geen vaccin of een ander vaccin?
Geen idee. Had mijn stiefmama ookal gevraagd hoe het met de 2de prik van AZ zit.

Ze wacht het maar af. Voorlopig is ze iig voor een deel beschermd
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  donderdag 8 april 2021 @ 20:49:42 #7
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198921990
nos
quote:
Het vaccin kan volgens de minister wel "goed en veilig" worden gebruikt voor mensen die ouder zijn dan 60 jaar.
Dat is helemaal niet waar. Er zijn ook gevallen van boven de 60 + bekend.
De Belgen prikken sinds gisteren vanaf 56 jaar.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/04/07/ema-astrazeneca/
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198922000
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:45 schreef Randier het volgende:
Mijn vrouw (risicogroep 60 min) zou volgende week gevaccineerd worden met AZ. Iemand enig idee wat er nu gaat gebeuren voor mensen zoals zij? Voorlopig geen vaccin of een ander vaccin?
Ik had begrepen dat het advies van de gezondheidsraad is dat ze 60- niet meer gaan inenten met AZ. Maar dat kan volgende week zo weer anders zijn. Ze zal wel een ander vaccin krijgen, denk ik zo.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_198922011
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:49 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Geen idee. Had mijn stiefmama ookal gevraagd hoe het met de 2de prik van AZ zit.

Ze wacht het maar af. Voorlopig is ze iig voor een deel beschermd
Tweede gaat gewoon door. Trombose bijwerking kwam vooral na de eerste prik naar boven.
  donderdag 8 april 2021 @ 20:54:45 #10
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_198922127
Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je kunt redeneren alsof Nederland in een vacuum leeft en beslissingen en nieuws in het buitenland geen invloed op ons hebben.

Stel Nederland had besloten 'door te prikken', terwijl ongeveer de hele EU inmiddels een leeftijdsgrens heeft ingesteld voor AZ en daarbuiten ook. Denk je nu echt dat dat het vertrouwen in AZ en de Nederlandse autoriteiten goed gedaan had? Ik snap echt niet hoe je dat kunt denken, maar goed...

Nu komt dit eilanddenken wel meer voor in deze pandemie, natuurlijk. Net zoals mensen die denken dat je hier alles te vroeg kunt opengooien en het virus vrij kunt laten rondgaan, zonder dat andere landen maatregelen en restricties gaan invoeren m.b.t. reizen. En dan maar weer boos in de Telegraaf staan omdat je land X niet in mag voor je welverdiende vakantie. Boos op het buitenland, maar niet boos dat het hier constant zo uit de hand loopt. :|W
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_198922160
Ik snap de woede echt niet, we passen de doelgroepen wat aan en de einddatum komt niet in gevaar.
Prima toch om dit zo aan te passen.
  donderdag 8 april 2021 @ 20:56:44 #12
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_198922179
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:55 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik snap de woede echt niet, we passen de doelgroepen wat aan en de einddatum komt niet in gevaar.
Prima toch om dit zo aan te passen.
Mensen lijken echt een verkeerd idee te hebben van de vertraging die dit oplevert of hķeft op te leveren, iig.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_198922230
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:55 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik snap de woede echt niet, we passen de doelgroepen wat aan en de einddatum komt niet in gevaar.
Prima toch om dit zo aan te passen.
Als de einddatum - de datum waarop iedere volwassene in ieder geval één vaccinatie heeft gehad - niet in gevaar komt, dan hoor je me niet klagen. Maar ik ben er niet zo zeker van als ik zie hoe 'snel' het vaccineren momenteel gaat.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_198922268
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:50 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Tweede gaat gewoon door. Trombose bijwerking kwam vooral na de eerste prik naar boven.
Ja, logisch, de tweede ronde is nog niet begonnen?
pi_198922309
quote:
88s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:58 schreef Celestien het volgende:

[..]

Als de einddatum - de datum waarop iedere volwassene in ieder geval één vaccinatie heeft gehad - niet in gevaar komt, dan hoor je me niet klagen. Maar ik ben er niet zo zeker van als ik zie hoe 'snel' het vaccineren momenteel gaat.
Officieel niet, maar mijn pessimistische blik zegt dat er die datum überhaupt niet halen, met of zonder aangepast beleid.
  donderdag 8 april 2021 @ 21:01:17 #16
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_198922313
Knuppels die nu op internet lopen te klagen dat dit besluit wordt genomen (want boehoehoe de kans is zoooo klein op trombose dus doorprikken nu!) puur omdat ze bang zijn dat ze maandje moeten wachten met zuipen op een terras. Zit verder ook geen fatsoenlijke onderbouwing bij. Dom volk :')

Prima besluit, zorgt anders toch alleen maar voor weerstand als je stug door blijft prikken met dit vaccin.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_198922390
Ben benieuwd of Nederland nu nog steeds 30% van onze aankomende Pfizer levering gaat 'uitlenen' aan Oost-Europa.
Zo ja, dan mag ik toch hopen dat daar nog een stokje voor gestoken gaat worden.
Nu AZ definitief stopgezet is, hebben we zelf alles keihard nodig.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198922457
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:01 schreef Pvt.Webster het volgende:
Knuppels die nu op internet lopen te klagen dat dit besluit wordt genomen (want boehoehoe de kans is zoooo klein op trombose dus doorprikken nu!) puur omdat ze bang zijn dat ze maandje moeten wachten met zuipen op een terras. Zit verder ook geen fatsoenlijke onderbouwing bij. Dom volk :')

Prima besluit, zorgt anders toch alleen maar voor weerstand als je stug door blijft prikken met dit vaccin.
Gut... man, weet je, je hebt helemaal gelijk. Die prutsers willen gewoon 't terras op, dáárom doen ze zo moeilijk. Al dat gehannes is om een pilsje buiten.

:')
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_198922482
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:03 schreef StateOfMind het volgende:
Ben benieuwd of Nederland nu nog steeds 30% van onze aankomende Pfizer levering gaat 'uitlenen' aan Oost-Europa.
Zo ja, dan mag ik toch hopen dat daar nog een stokje voor gestoken gaat worden.
Nu AZ definitief stopgezet is, hebben we zelf alles keihard nodig.
Nee, zeg, laat ze dat aub niet doen. Maar je weet 'als andere landen het doen' dan moeten ze wel mee doen, anders slaan ze ook zo'n flater.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  donderdag 8 april 2021 @ 21:07:57 #20
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198922507
Hugo wil echt niet los komen hiervan he?

quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:03 schreef StateOfMind het volgende:
Ben benieuwd of Nederland nu nog steeds 30% van onze aankomende Pfizer levering gaat 'uitlenen' aan Oost-Europa.
Zo ja, dan mag ik toch hopen dat daar nog een stokje voor gestoken gaat worden.
Nu AZ definitief stopgezet is, hebben we zelf alles keihard nodig.
Dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198922519
Er zijn naar schatting momenteel 2,8 Miljoen prikken gezet.
Waarvan :
- 200K Moderna
- 600K AZ
- 2 Miljoen

We hebben z'n 8,6 miljoen vaccins nodig boven de 60+ groep (thuiswonend en niet mobiel)
Daarvan zijn er grofweg z'n 2 miljoen Pfizer vaccins gezet. Blijft over z'n 6 miljoen prikken.

We verwachten het komende kwartaal
7,8 Miljoen Pfizer
4,3 Miljoen AZ +/- 50%
1,4 Miljoen Moderna
3 Miljoen Janssen

Als we niet willen gaan vertragen, maar vertraging is onvermijdelijk, zsm de 65+ omschakelen naar een ander vaccin, om voldoende vaccins over de houden voor de 60-ers op het juiste moment. Je zou dat kunnen oplossen door als een malle AZ helemaal op te prikken en vervolgens niet meer in te kopen. Moderna zet je dan bv in voor zorgverleners en ziekenhuispersoneel.

Met Pfizer en Janssen die je dan overhoudt kan je de rest van de bevolking doen.

Het mag duidelijk zijn dat de Pfizer vaccins niet meer moeten uitlenen na dit besluit.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 8 april 2021 @ 21:09:10 #22
14505 OProg
A Life in Music
pi_198922534
Ik begreep dat de helft van de mensen op de IC trombose als complicatie heeft omdat dit iets is dat corona met je lichaam 'doet'. Daar komen die longproblemen ook mede vandaan.

Dit is een reactie van het immuunsysteem op een vaccin dat antistoffen maakt tegen corona natuurlijk. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de kans is - als die er is - dat corona ook trombose zou hebben veroorzaakt.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 8 april 2021 @ 21:09:41 #23
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198922551
quote:
88s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:07 schreef Celestien het volgende:

[..]

Nee, zeg, laat ze dat aub niet doen. Maar je weet 'als andere landen het doen' dan moeten ze wel mee doen, anders slaan ze ook zo'n flater.
Nee hoor. Dan sta je sterk in je schoenen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 8 april 2021 @ 21:11:03 #24
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_198922596
Heeft iemand een idee wat er gebeurt met iedereen die één AZ prik heeft gehad?

Krijgen die straks een tweede prik van een ander merk? Moet alles opnieuw?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_198922605
quote:
15s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
Heeft iemand een idee wat er gebeurt met iedereen die één AZ prik heeft gehad?

Krijgen die straks een tweede prik van een ander merk? Moet alles opnieuw?
Die krijgen gewoon hun 2e.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198922639
quote:
15s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
Heeft iemand een idee wat er gebeurt met iedereen die één AZ prik heeft gehad?

Krijgen die straks een tweede prik van een ander merk? Moet alles opnieuw?
zie post #9 ;)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  donderdag 8 april 2021 @ 21:12:56 #27
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_198922654
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:12 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

zie post #9 ;)
Merci.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_198922699
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee hoor. Dan sta je sterk in je schoenen.
Dat zou ik ook zeggen, maar ja.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_198922716
quote:
15s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
Heeft iemand een idee wat er gebeurt met iedereen die één AZ prik heeft gehad?

Krijgen die straks een tweede prik van een ander merk? Moet alles opnieuw?
Zover ik weet zijn de afspraken van mensen die nog een tweede vaccinatie AZ zouden moeten krijgen, nog niet afgezegd.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_198922750
quote:
14s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:12 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Merci.
Had jij al een prik gehad dan?

Volgende week heb ik afspraak bij huisarts. Vriend boeit het allemaal niet meer want zoals hij zegt: ik heb COPD, long-emfyseem en longkanker. Die corona overleef ik ook wel :7

Maar zelf ben ik dus bang om hem aan te steken ermee. Ookal boeit het hem dus niet meer -O-
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  donderdag 8 april 2021 @ 21:17:39 #31
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_198922785
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:16 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Had jij al een prik gehad dan?

Volgende week heb ik afspraak bij huisarts. Vriend boeit het allemaal niet meer want zoals hij zegt: ik heb COPD, long-emfyseem en longkanker. Die corona overleef ik ook wel :7

Maar zelf ben ik dus bang om hem aan te steken ermee. Ookal boeit het hem dus niet meer -O-
Nee, als jonge god ben ik pas in juni aan de beurt :') Maar m'n zus heeft net anderhalve week geleden AZ1 gehad.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_198922844
quote:
19s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:17 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nee, als jonge god ben ik pas in juni aan de beurt :') Maar m'n zus heeft net anderhalve week geleden AZ1 gehad.
Ben benieuwd of we juni nog gaan halen.
We moeten natuurlijk weer eerst 2-3 weken nadenken hoe nu verder.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 8 april 2021 @ 21:22:46 #33
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198922938
twitter


Gaat niet gebeuren, maar zou niet een slecht idee zijn om mensen zelf te laten beslissen of ze het AZ vaccin willen hebben.
pi_198923011
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:22 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Gaat niet gebeuren, maar zou niet een slecht idee zijn om mensen zelf te laten beslissen of ze het AZ vaccin willen hebben.
Klopt. Dat gaat niet gebeuren het is nu al anders beslist en naar buiten gebracht.
Maar daarom moet je nu ook direct doorpakken en snel je nieuwe strategie naar buiten brengen en daar naar acteren. Mensen willen geprikt worden, maar niet nog langer wachten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 8 april 2021 @ 21:27:32 #35
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198923059
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:16 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Had jij al een prik gehad dan?

Volgende week heb ik afspraak bij huisarts. Vriend boeit het allemaal niet meer want zoals hij zegt: ik heb COPD, long-emfyseem en longkanker. Die corona overleef ik ook wel :7

Maar zelf ben ik dus bang om hem aan te steken ermee. Ookal boeit het hem dus niet meer -O-
Echt? -O- :*
pi_198923064
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:22 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Gaat niet gebeuren, maar zou niet een slecht idee zijn om mensen zelf te laten beslissen of ze het AZ vaccin willen hebben.
Zou een prima plan zijn inderdaad, maar zoals je al zegt, gaat toch niet gebeuren.
  donderdag 8 april 2021 @ 21:28:23 #37
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_198923086
Ben wel benieuwd hoeveel nog AZ2 gaan halen na dit nieuws.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_198923122
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:28 schreef AgnesGru het volgende:
Ben wel benieuwd hoeveel nog AZ2 gaan halen na dit nieuws.
Ik hoop iedereen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 8 april 2021 @ 21:30:05 #39
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198923130
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:19 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ben benieuwd of we juni nog gaan halen.
We moeten natuurlijk weer eerst 2-3 weken nadenken hoe nu verder.
Tenzij we echt heel hard gaan versnellen en nu daadwerkelijk de planning gaan halen zie ik echt niet hoe we eind juni halen voor iedereen de eerste prik.

Er zijn nog 12 weken voor het eind juni is en er moeten nog zo'n 11 miljoen mensen gevaccineerd worden (alleen volwassenen). De enige manier waarop ze nu eind juni halen voor de eerste prik is als er 1 miljoen nieuwe mensen per week geprikt gaan worden. Aangezien er een week of 3 tussen de eerste en tweede prik zit houdt dat dus in dat je effectief 2 miljoen mensen prikken per week moet gaan zetten vanaf nu, anders heb je niet je hele bevolking eind juni hun eerste prik gegeven.

Op dit moment worden er zo'n 400k per week gezet. Om de planning te halen moet het aantal prikken dus vervijfvoudigen, met ingang van volgende week. Iedere week dat het langer duurt houdt in dat je meer mensen in die week moet gaan prikken.

Ik hoop echt het mis te hebben, maar dit klinkt echt als wensdenken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 8 april 2021 @ 21:30:54 #40
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_198923165
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik hoop iedereen.
Ik ga hem wel halen, maar hoorde eerder al verhalen dat men de tweede niet zou willen en vrees dat dit nieuws het niet beter maakt.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_198923205
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:30 schreef chratnox het volgende:

[..]

Tenzij we echt heel hard gaan versnellen en nu daadwerkelijk de planning gaan halen zie ik echt niet hoe we eind juni halen voor iedereen de eerste prik.

Ik hoop echt het mis te hebben, maar dit klinkt echt als wensdenken.
Klopt, maar als je nu dus nog even rustig gaat nadenken wat je strategie gaat worden, ga je hoe dan ook weer meer vertraging oplopen. En dat is absoluut niet wenselijk als je al te traag prikt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198923234
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:30 schreef AgnesGru het volgende:

[..]

Ik ga hem wel halen, maar hoorde eerder al verhalen dat men de tweede niet zou willen en vrees dat dit nieuws het niet beter maakt.
Je hebt letterlijk jezelf ermee, je bent niet volledig beschermd zonder 2e prik. Dus ik hoop echt dat ze daar echt goede voorlichting over geven.

Plus dat de bijwerking vooral/uitsluitend bij 1e prik optrad.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198923268
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:32 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Klopt, maar als je nu dus nog even rustig gaat nadenken wat je strategie gaat worden, ga je hoe dan ook weer meer vertraging oplopen. En dat is absoluut niet wenselijk als je al te traag prikt.
Als het fok omt dit rekensommetje kan maken moet het ministerie dit ook wel lukken.
En gezien de leeftijd 60- toch nog niet aan de beurt is heb je nog wel een weekje speling.
  Moderator donderdag 8 april 2021 @ 21:34:28 #44
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198923272
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:32 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Klopt, maar als je nu dus nog even rustig gaat nadenken wat je strategie gaat worden, ga je hoe dan ook weer meer vertraging oplopen. En dat is absoluut niet wenselijk als je al te traag prikt.
Ik weet het. Je nu gaan bezinnen op een andere strategie lijkt me niet het beste idee. Huisartsen deden nog niet zoveel vaccinaties momenteel toch? Dan zou het issue redelijk beperkt kunnen zijn, aangezien de GGD's makkelijk extra Pfizer kunnen doen in theorie. Dan kan de huisarts Janssen doen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_198923321
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:34 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Als het fok omt dit rekensommetje kan maken moet het ministerie dit ook wel lukken.
En gezien de leeftijd 60- toch nog niet aan de beurt is heb je nog wel een weekje speling.
Ja klopt, maar je kan beter zo snel mogelijk de strategie wijzigen, het is niet dat je een grote luxe positie hebt van teveel vaccins voor de 60- groep als je door blijft prikken met huidige vaccins.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 8 april 2021 @ 21:37:19 #46
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_198923371
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:33 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Je hebt letterlijk jezelf ermee, je bent niet volledig beschermd zonder 2e prik. Dus ik hoop echt dat ze daar echt goede voorlichting over geven.

Plus dat de bijwerking vooral/uitsluitend bij 1e prik optrad.
Eens :Y maar je weet hoe het gaat he, je ziet het ook op social media.
De anti vaxers die anderen er van weerhouden geen (tweede) prik te gaan halen.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  Moderator donderdag 8 april 2021 @ 21:38:37 #47
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198923414
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:35 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja klopt, maar je kan beter zo snel mogelijk de strategie wijzigen, het is niet dat je een grote luxe positie hebt van teveel vaccins voor de 60- groep als je door blijft prikken met huidige vaccins.
Even snel op een bierviltje berekend moet je nog zo'n 20 tot 21 miljoen vaccinaties zetten in de komende 12 weken om tot eind juni te komen.

Mij lijkt het het beste om gewoon door te gaan met de volgorde die er is, met als verschil dat er geen AZ maar Pfizer/Moderna gezet wordt. Zodra Janssen er is kunnen huisartsen gaan knallen.

Daarbij, het lijkt mij dat ziekenhuizen ook prima bij kunnen springen om te prikken. Toen ze zelf gevaccineerd moesten worden hebben ze in een dag of 2 bijna 50k mensen gevaccineerd. Ben je 60+ en heb je een afspraak in het ziekenhuis? Loop gelijk even langs de prikstraat.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_198923570
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Even snel op een bierviltje berekend moet je nog zo'n 20 tot 21 miljoen vaccinaties zetten in de komende 12 weken om tot eind juni te komen.

Mij lijkt het het beste om gewoon door te gaan met de volgorde die er is, met als verschil dat er geen AZ maar Pfizer/Moderna gezet wordt. Zodra Janssen er is kunnen huisartsen gaan knallen.

Daarbij, het lijkt mij dat ziekenhuizen ook prima bij kunnen springen om te prikken. Toen ze zelf gevaccineerd moesten worden hebben ze in een dag of 2 bijna 50k mensen gevaccineerd. Ben je 60+ en heb je een afspraak in het ziekenhuis? Loop gelijk even langs de prikstraat.
Ja de volgorde is niets mis mee hoor.
Maar waarom niet AZ wegprikken ergens in de 60+ groep? die vaccins kan je toch niet inzetten voor de 60- groep nu. Of wilde je het nergens meer inzetten?

En inderdaad ziekenhuizen kunnen ook prima meeprikken, dat is al paar keer aangegeven door Kuipers.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 8 april 2021 @ 21:44:30 #49
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198923625
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja de volgorde is niets mis mee hoor.
Maar waarom niet AZ wegprikken ergens in de 60+ groep? die vaccins kan je toch niet inzetten voor de 60- groep nu. Of wilde je het nergens meer inzetten?

En inderdaad ziekenhuizen kunnen ook prima meeprikken, dat is al paar keer aangegeven door Kuipers.
Ik ga er vanuit dat het vertrouwen in AZ een flinke deuk heeft opgelopen en er veel mensen zijn die 'm niet meer willen. Je kunt ze beschikbaar houden voor de mensen die 't willen, maar ik denk dat er veel mensen zullen zijn (vooral vrouwen) die zeggen: Nee hoor, die hoef ik niet.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 8 april 2021 @ 21:44:48 #50
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_198923639
Volgens mij gebeurt het prikken van (hoog) risicogroepen al in het ziekenhuis, dat ze na een afspraak doorkunnen voor bijvoorbeeld Moderna.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_198923691
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:44 schreef AgnesGru het volgende:
Volgens mij gebeurt het prikken van (hoog) risicogroepen al in het ziekenhuis, dat ze na een afspraak doorkunnen voor bijvoorbeeld Moderna.
Klopt maar dat zijn zeer beperkte aantallen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 8 april 2021 @ 21:46:49 #52
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198923715
twitter
  donderdag 8 april 2021 @ 21:49:29 #53
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_198923801
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Klopt maar dat zijn zeer beperkte aantallen.
Dat wel, moest van de week in het ziekenhuis zijn. Raakte met een vrouw (bijna 80) die baalde dat ze nog geen vaccin had gehad. Die had hem het liefste zo opgehaald in het ziekenhuis na haar afspraak. En eigenlijk een gemiste kans dat dit niet kon.

Maar ze gaan als het goed is vanaf mei helpen met prikken.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_198923821
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:08 schreef _serial_ het volgende:
Er zijn naar schatting momenteel 2,8 Miljoen prikken gezet.
Waarvan :
- 200K Moderna
- 600K AZ
- 2 Miljoen

We hebben z'n 8,6 miljoen vaccins nodig boven de 60+ groep (thuiswonend en niet mobiel)
Daarvan zijn er grofweg z'n 2 miljoen Pfizer vaccins gezet. Blijft over z'n 6 miljoen prikken.

We verwachten het komende kwartaal
7,8 Miljoen Pfizer
4,3 Miljoen AZ +/- 50%
1,4 Miljoen Moderna
3 Miljoen Janssen

Als we niet willen gaan vertragen, maar vertraging is onvermijdelijk, zsm de 65+ omschakelen naar een ander vaccin, om voldoende vaccins over de houden voor de 60-ers op het juiste moment. Je zou dat kunnen oplossen door als een malle AZ helemaal op te prikken en vervolgens niet meer in te kopen. Moderna zet je dan bv in voor zorgverleners en ziekenhuispersoneel.

Met Pfizer en Janssen die je dan overhoudt kan je de rest van de bevolking doen.

Het mag duidelijk zijn dat de Pfizer vaccins niet meer moeten uitlenen na dit besluit.
Jansen heeft vergelijkbare bijwerkingen, die kan je ook al vast afschrijven.
  donderdag 8 april 2021 @ 21:51:19 #55
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_198923850
AstraZeneca klonk toch al als een obscure website waar je je horoscoop vandaan haalt. Prik mij maar lek met een spuit van de oer-Hollandse firma Janssen.
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 8 april 2021 @ 21:53:00 #56
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_198923891
twitter
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_198923913
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:46 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Zijn er genoeg “andere” vaccins om alle uitstaande afspraken met 60minners door te kunnen laten gaan? Indien niet, hoeveel procent moet afgebeld worden?
  donderdag 8 april 2021 @ 21:54:13 #58
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198923925
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:51 schreef Koffieplanter het volgende:
AstraZeneca klonk toch al als een obscure website waar je je horoscoop vandaan haalt. Prik mij maar lek met een spuit van de oer-Hollandse firma Janssen.
Net als spullen van de oerhollandse Action altijd fantastisch zijn O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator donderdag 8 april 2021 @ 21:55:12 #59
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198923954
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:53 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zijn er genoeg “andere” vaccins om alle uitstaande afspraken met 60minners door te kunnen laten gaan? Indien niet, hoeveel procent moet afgebeld worden?
Die gaan sowieso niet door voorlopig want de meeste jonge risicogroepen worden door de huisarts geprikt. Pfizer en Moderna moeten allebei heel koud bewaard worden, wat niet kan bij een huisarts.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 8 april 2021 @ 21:56:16 #60
186611 Haags
pi_198923986
quote:
Van de 100 door minister Hugo de Jonge beloofde testlocaties zijn er maar 28 gerealiseerd. Dat meldt Trouw op basis van gegevens van de stichting Open Nederland.

In februari beloofde De Jonge de Tweede Kamer dat er begin april honderd nieuwe teststraten, speciaal voor toegangstests, operationeel zouden zijn. Maar er zijn nu slechts 28 van zulke testlocaties.

Voor inwoners van bijvoorbeeld Drenthe die dit weekend graag willen deelnemen aan een activiteit waarvoor een negatieve coronatest is vereist, zit er niets anders op dan af te reizen naar een testlocatie in Leeuwarden of Groningen. In Drenthe is er namelijk geen. Naar verwachting openen rond 16 april vijf extra testlocaties, waaronder één in Assen
Hey goed man _O-
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 8 april 2021 @ 21:56:46 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198924004
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:53 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zijn er genoeg “andere” vaccins om alle uitstaande afspraken met 60minners door te kunnen laten gaan? Indien niet, hoeveel procent moet afgebeld worden?
Moet sowieso uitgezocht worden, en opnieuw ingepland enzo.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator donderdag 8 april 2021 @ 21:57:31 #62
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198924019
quote:
De huisartsen vaccineren nu ook mensen uit de hoogrisicogroepen, namelijk de mensen met het syndroom van Down, morbide obesitas (BMI>40), en de niet mobiele mensen met neurologische aandoeningen met aangetaste ademhaling, zoals ALS en Duchenne.
  donderdag 8 april 2021 @ 21:58:50 #63
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198924054
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:55 schreef Momo het volgende:

[..]

Die gaan sowieso niet door voorlopig want de meeste jonge risicogroepen worden door de huisarts geprikt. Pfizer en Moderna moeten allebei heel koud bewaard worden, wat niet kan bij een huisarts.
Is dat niet gewijzigd? Pfizer kon toen warmer bewaard worden dan gedacht?

Geen expert op dit gebied hoor :+
Dacht dit gehoord te hebben
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator donderdag 8 april 2021 @ 21:59:27 #64
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198924072
twitter

Yorick bij Nieuwsuur.
  Redactie Frontpage donderdag 8 april 2021 @ 22:00:10 #65
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_198924093
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:56 schreef Haags het volgende:

[..]

Hey goed man _O-
Hier zou het TT-circuit worden ingezet als testlocatie. Maar niks meer van gehoord
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_198924108
twitter


Dat wordt dus klaar in Augustus / September?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198924135
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:55 schreef Momo het volgende:

[..]

Die gaan sowieso niet door voorlopig want de meeste jonge risicogroepen worden door de huisarts geprikt. Pfizer en Moderna moeten allebei heel koud bewaard worden, wat niet kan bij een huisarts.
Wacht even. Zeg je nu dat GGD geen AstraZeneca meer prikt omdat Hugo dat niet safe vindt, maar dat huisartsen stug door gaan?


quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:56 schreef Molo het volgende:

[..]

Moet sowieso uitgezocht worden, en opnieuw ingepland enzo.
Ook die bij huisartsen?
  donderdag 8 april 2021 @ 22:02:49 #68
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_198924166
Ik heb iets gemist wellicht, maar de trombose bijwerkingen, zijn toch vooral bij vrouwen opgetreden?
Dan zouden ze de 60- mannen toch kunnen vaccineren met AZ en vrouwen niet?
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  donderdag 8 april 2021 @ 22:03:22 #69
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198924179
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:59 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Yorick bij Nieuwsuur.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:59 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Yorick bij Nieuwsuur.
Ja mooi verhaal

Echter ga je wel later pas die bulk zetten waardoor je de effecten ervan wel later pas ziet en er dus langer druk is op de zorg, meer besmettingen zijn, meer doden en zieken zijn.

Het heeft dus zeker consequenties

Wél heel fijn dat mensen die al eerste prik AZ hebben gehad ook de tweede kunnen krijgen. Dát gaat wel echte schelen met alle zorgverleners enzo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator donderdag 8 april 2021 @ 22:04:24 #70
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198924217
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wacht even. Zeg je nu dat GGD geen AstraZeneca meer prikt omdat Hugo dat niet safe vindt, maar dat huisartsen stug door gaan?
[..]

Ook die bij huisartsen?
Natuurlijk die stoppen er dan ook mee als er vanaf boven af dat advies komt vanuit Hugo en co.
pi_198924225
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:44 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat het vertrouwen in AZ een flinke deuk heeft opgelopen en er veel mensen zijn die 'm niet meer willen. Je kunt ze beschikbaar houden voor de mensen die 't willen, maar ik denk dat er veel mensen zullen zijn (vooral vrouwen) die zeggen: Nee hoor, die hoef ik niet.
Sja, dan kan je het beter volledig afschrijven en schenken aan Covax bijvoorbeeld.

We toch het minst zeker van leveringen van AZ.

Dan wordt het plaatje beetje zo :

We verwachten het komende kwartaal:
7,8 Miljoen Pfizer
4,3 Miljoen AZ -> niet inzetten / vrijwillig inzetten / weggeven
1,4 Miljoen Moderna
3 Miljoen Janssen

Er zijn grofweg z'n 3,3 miljoen mensen boven de 65, dat zijn 6,6 miljoen prikken. Waarvan er al z'n 2 Miljoen gezet zijn, we kunnen daar dus 4,6 miljoen prikken Pfizer voor gebruiken, blijft over 3,2 miljoen voor de 60- groep.
Er zijn grofweg z'n 1,1 miljoen mensen tussen de 60 en 65, dus z'n 2,2 miljoen prikken nodig, waarvan er z'n krappe 500K gezet zijn, je kan 2 dingen prikt deze groep volgens strategie "af" met AZ, of je zet Moderna gedeeltelijk in en gaat voor het restje verder met Janssen, en gooit AZ weg.

Er zijn voor de overgebleven groep z'n 15 miljoen vaccins nodig, en die hebben we niet in Q2 zonder AZ.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 8 april 2021 @ 22:05:01 #72
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198924234
Ik kan me hier zo over op winden, maar ik krijg toch steeds meer een houding van ''ik zie het wel''. Kan er verder toch niks aan doen. Uitgaande van alle OMT woorden van vandaag zitten we nog wel even in een lockdown; heeft weinig zin meer om me er druk om te maken. Even pauze uit deze reeks ook; dus tot over een tijdje :W
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 8 april 2021 @ 22:05:51 #73
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198924269
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wacht even. Zeg je nu dat GGD geen AstraZeneca meer prikt omdat Hugo dat niet safe vindt, maar dat huisartsen stug door gaan?
[..]

Ook die bij huisartsen?
Ook bij de huisartsen

Die prikken nu syndroom van down, morbide obesitas en wat neurologische hoog risicogroepen. En misschien nog wat wat ik mis.
Maar daar zitten ook best wat 60- ers tussen die omgezet moeten gaan worden. En nog niet bekend wat ze wel gaan krijgen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198924300
quote:
7s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik kan me hier zo over op winden, maar ik krijg toch steeds meer een houding van ''ik zie het wel''. Kan er verder toch niks aan doen. Uitgaande van alle OMT woorden van vandaag zitten we nog wel even in een lockdown; heeft weinig zin meer om me er druk om te maken. Even pauze uit deze reeks ook; dus tot over een tijdje :W
Ik ben een beetje klaar met het OMT dat in de pers gaat brullen als ze het intern ergens niet mee eens zijn.
Dat zie je elke keer als er verdeeldheid is in het OMT.

Enne proost. B:)B
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 8 april 2021 @ 22:06:33 #75
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198924302
quote:
7s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik kan me hier zo over op winden, maar ik krijg toch steeds meer een houding van ''ik zie het wel''. Kan er verder toch niks aan doen. Uitgaande van alle OMT woorden van vandaag zitten we nog wel even in een lockdown; heeft weinig zin meer om me er druk om te maken. Even pauze uit deze reeks ook; dus tot over een tijdje :W
Sterkte kerel!

En borrelse, dat helpt ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198924310
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:56 schreef Haags het volgende:

[..]

Hey goed man _O-
Dit is toch ook om te janken :')
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_198924376
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:57 schreef Momo het volgende:

[..]

Dochter (downsyndroom) is gelukkig al gevaccineerd O+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_198924401
quote:
2s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:54 schreef Jane het volgende:

Stel Nederland had besloten 'door te prikken', terwijl ongeveer de hele EU inmiddels een leeftijdsgrens heeft ingesteld voor AZ en daarbuiten ook. Denk je nu echt dat dat het vertrouwen in AZ en de Nederlandse autoriteiten goed gedaan had? Ik snap echt niet hoe je dat kunt denken, maar goed...

Dat kun je denken omdat daar hele goede argumenten voor te bedenken zijn die je constant negeert. Lees dit eens even goed door.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)is-in-het-begin.html

En dit: https://nos.nl/artikel/23(...)n-prikstop-niet.html

En nog één: https://www.volkskrant.nl(...)luisterend~b1361c54/

[ Bericht 10% gewijzigd door MoreDakka op 08-04-2021 22:19:15 ]
pi_198924439
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:08 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Dochter (downsyndroom) is gelukkig al gevaccineerd O+
Heel fijn, dan kan er ook weer geknuffeld worden. O+
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 8 april 2021 @ 22:09:34 #80
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_198924447
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:08 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Dochter (downsyndroom) is gelukkig al gevaccineerd O+
Moderna?
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_198924482
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:27 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Echt? -O- :*
Ja echt. We delen samen gelukkig wel de nodige zwartgallige humor :Y

Maar dit is wel een puntje van discussie tussen ons ;)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  donderdag 8 april 2021 @ 22:14:02 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198924668
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:08 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Dochter (downsyndroom) is gelukkig al gevaccineerd O+
In instelling toch?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198924773
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Ook bij de huisartsen

Die prikken nu syndroom van down, morbide obesitas en wat neurologische hoog risicogroepen. En misschien nog wat wat ik mis.
Maar daar zitten ook best wat 60- ers tussen die omgezet moeten gaan worden. En nog niet bekend wat ze wel gaan krijgen.
Is voor die huisartsen ook niet te doen dit he. Telkens wijzigen, moet ze nu zelf omplannen? Alsof die niet druk genoeg zijn met regulie zorg.

Wat is eigenlijk de reden dat deze groep door huisarts geprikt moeten worden i.p.v. door GGD?
pi_198924877
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:15 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Is voor die huisartsen ook niet te doen dit he. Telkens wijzigen, moet ze nu zelf omplannen? Alsof die niet druk genoeg zijn met regulie zorg.

Wat is eigenlijk de reden dat deze groep door huisarts geprikt moeten worden i.p.v. door GGD?
Die groep is meestal in zicht van de huisarts. Verwacht eigenlijk dat er niet zo heel veel meer geprikt hoeven te worden door de huisartsen in die groepen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198924903
Geef mij maar gewoon die AstraZeneca hoor. Kans van minder dan 1 op 100.000 op ernstige complicatie, waar hebben we het over.
  donderdag 8 april 2021 @ 22:19:09 #86
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198924906
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:15 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Is voor die huisartsen ook niet te doen dit he. Telkens wijzigen, moet ze nu zelf omplannen? Alsof die niet druk genoeg zijn met regulie zorg.

Wat is eigenlijk de reden dat deze groep door huisarts geprikt moeten worden i.p.v. door GGD?
Klopt, dat is mooi klote

Deels.lobby door de huisartsenkoepels zelf, maar vooral omdat besloten is zoveel mogelijk aan te sluiten op bestaande vaccinatiestructuren.
Dus griepprikstructuur, Rijksvaccinatieprogramma, calamiteitenvaccinaties voor groepen, ziekenhuizen, arbodiensten etc
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198924918
Als de bijwerkingen vooral voorkomen bij jongere vrouwen, waarom zouden ze dan niet doorgaan bij mannen? Desnoods bij mannen van 50+.

Maar ik ben een beetje 'bang' dat dezelfde bijwerkingen komen bij Janssen en dat jongeren vervolgens geen vaccin kunnen krijgen omdat de risico's van besmetting lager zijn dan het vaccin, maar vervolgens wel beperkt worden in hun vrijheden. Daarnaast vraag ik mij af, als dit te maken heeft met een te heftige reactie mogelijk van het immuun systeem of het beter zou zijn om de eerste dosis te halveren en de tweede dosis volledig te geven (zoals al perongeluk is gebeurd tijdens hun fase 3 trials).
pi_198924965
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:19 schreef Anton91 het volgende:
Als de bijwerkingen vooral voorkomen bij jongere vrouwen, waarom zouden ze dan niet doorgaan bij mannen? Desnoods bij mannen van 50+.

Maar ik ben een beetje 'bang' dat dezelfde bijwerkingen komen bij Janssen en dat jongeren vervolgens geen vaccin kunnen krijgen omdat de risico's van besmetting lager zijn dan het vaccin, maar vervolgens wel beperkt worden in hun vrijheden. Daarnaast vraag ik mij af, als dit te maken heeft met een te heftige reactie mogelijk van het immuun systeem of het beter zou zijn om de eerste dosis te halveren en de tweede dosis volledig te geven (zoals al perongeluk is gebeurd tijdens hun fase 3 trials).
Ja en wat doen we dan? Gaan we daar ook prikstop afkondigen? Dan blijft er straks geen vaccin meer over.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198924970
twitter


Land of the free... of naja wel vaccinatie nemen want anders elke week betalen :)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198925052
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja en wat doen we dan? Gaan we daar ook prikstop afkondigen? Dan blijft er straks geen vaccin meer over.
Inderdaad... Daarom lijkt het mij verstandiger om bijvoorbeeld te kijken of (als het te maken met een overreactie van het immuunsysteem) een halvering van de eerste dosis een minder sterke immuun reactie oplevert om de bijwerkingen te verminderen. Bij het Janssen vaccin zou dat moeilijker zijn omdat er maar een dosis nodig is.
  donderdag 8 april 2021 @ 22:22:43 #91
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198925066
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja en wat doen we dan? Gaan we daar ook prikstop afkondigen? Dan blijft er straks geen vaccin meer over.
Gewoon nog een extra jaartje lockdown. Hou vol en was uw handen stuk.
  donderdag 8 april 2021 @ 22:23:19 #92
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198925083
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:20 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]

Land of the free... of naja wel vaccinatie nemen want anders elke week betalen :)
Mooi wel
Ook als je om redenen niet gevaccineerd kunt worden heb je pech, elke week $15,- aftikken _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198925096
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Gewoon nog een extra jaartje lockdown. Hou vol en was uw handen stuk.
Kan mij voorstellen dat er een aantal virologen zijn die niet perse negatief tegen een extra jaartje aandacht aankijken.
pi_198925247
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:23 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Kan mij voorstellen dat er een aantal virologen zijn die niet perse negatief tegen een extra jaartje aandacht aankijken.
Het OMT approves this message!
pi_198925256
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

Dat wordt dus klaar in Augustus / September?
Het is toch ongelooflijk... -O-
  donderdag 8 april 2021 @ 22:30:23 #96
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198925299
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

Dat wordt dus klaar in Augustus / September?
Ja, dat is de hele tijd al het beeld, eigenlijk. Er komen echt heel veel doses in Q2 en Q3. Meer dan we nodig hebben. Zelfs zonder AZ.
pi_198925332
quote:
14s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:30 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, dat is de hele tijd al het beeld, eigenlijk. Er komen echt heel veel doses in Q2 en Q3. Meer dan we nodig hebben. Zelfs zonder AZ.
Alleen prikken we nog niet snel genoeg om de streefdatum van 1 juli te halen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 8 april 2021 @ 22:32:13 #98
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198925345
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:31 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Alleen prikken we nog niet snel genoeg om de streefdatum van 1 juli te halen.
Nee, maar iedereen geprikt voor 1 oktober moet wel lukken. Wie had dat een jaar geleden gedacht?
pi_198925372
https://nos.nl/artikel/23(...)inatiestrategie.html

quote:
Als Janssen op tijd is, zijn de beloften van De Jonge te halen. Het is alleen de vraag de bijwerkingen van dit besluit ook worden opgelost, zegt Diavatopoulos. "Als iemand twijfels heeft over vaccineren, worden deze door dit besluit alleen maar groter."
pi_198925431
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:31 schreef _serial_ het volgende:
Alleen prikken we nog niet snel genoeg om de streefdatum van 1 juli te halen.
In principe maakt dat ook niet zo heel veel uit, als je bijvoorbeeld naar Israël kijkt waar zo'n 56% gevaccineerd is en corona bijna een non-existing issue is. Het gaat alleen om de vrijheden van jongeren die bij zo'n vaccinatiegraad nog niet aan de beurt zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')