Klopt maar dat zijn zeer beperkte aantallen.quote:Op donderdag 8 april 2021 21:44 schreef AgnesGru het volgende:
Volgens mij gebeurt het prikken van (hoog) risicogroepen al in het ziekenhuis, dat ze na een afspraak doorkunnen voor bijvoorbeeld Moderna.
Dat wel, moest van de week in het ziekenhuis zijn. Raakte met een vrouw (bijna 80) die baalde dat ze nog geen vaccin had gehad. Die had hem het liefste zo opgehaald in het ziekenhuis na haar afspraak. En eigenlijk een gemiste kans dat dit niet kon.quote:Op donderdag 8 april 2021 21:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Klopt maar dat zijn zeer beperkte aantallen.
Jansen heeft vergelijkbare bijwerkingen, die kan je ook al vast afschrijven.quote:Op donderdag 8 april 2021 21:08 schreef _serial_ het volgende:
Er zijn naar schatting momenteel 2,8 Miljoen prikken gezet.
Waarvan :
- 200K Moderna
- 600K AZ
- 2 Miljoen
We hebben z'n 8,6 miljoen vaccins nodig boven de 60+ groep (thuiswonend en niet mobiel)
Daarvan zijn er grofweg z'n 2 miljoen Pfizer vaccins gezet. Blijft over z'n 6 miljoen prikken.
We verwachten het komende kwartaal
7,8 Miljoen Pfizer
4,3 Miljoen AZ +/- 50%
1,4 Miljoen Moderna
3 Miljoen Janssen
Als we niet willen gaan vertragen, maar vertraging is onvermijdelijk, zsm de 65+ omschakelen naar een ander vaccin, om voldoende vaccins over de houden voor de 60-ers op het juiste moment. Je zou dat kunnen oplossen door als een malle AZ helemaal op te prikken en vervolgens niet meer in te kopen. Moderna zet je dan bv in voor zorgverleners en ziekenhuispersoneel.
Met Pfizer en Janssen die je dan overhoudt kan je de rest van de bevolking doen.
Het mag duidelijk zijn dat de Pfizer vaccins niet meer moeten uitlenen na dit besluit.
Zijn er genoeg “andere” vaccins om alle uitstaande afspraken met 60minners door te kunnen laten gaan? Indien niet, hoeveel procent moet afgebeld worden?quote:
Net als spullen van de oerhollandse Action altijd fantastisch zijnquote:Op donderdag 8 april 2021 21:51 schreef Koffieplanter het volgende:
AstraZeneca klonk toch al als een obscure website waar je je horoscoop vandaan haalt. Prik mij maar lek met een spuit van de oer-Hollandse firma Janssen.
Die gaan sowieso niet door voorlopig want de meeste jonge risicogroepen worden door de huisarts geprikt. Pfizer en Moderna moeten allebei heel koud bewaard worden, wat niet kan bij een huisarts.quote:Op donderdag 8 april 2021 21:53 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Zijn er genoeg “andere” vaccins om alle uitstaande afspraken met 60minners door te kunnen laten gaan? Indien niet, hoeveel procent moet afgebeld worden?
Hey goed manquote:Van de 100 door minister Hugo de Jonge beloofde testlocaties zijn er maar 28 gerealiseerd. Dat meldt Trouw op basis van gegevens van de stichting Open Nederland.
In februari beloofde De Jonge de Tweede Kamer dat er begin april honderd nieuwe teststraten, speciaal voor toegangstests, operationeel zouden zijn. Maar er zijn nu slechts 28 van zulke testlocaties.
Voor inwoners van bijvoorbeeld Drenthe die dit weekend graag willen deelnemen aan een activiteit waarvoor een negatieve coronatest is vereist, zit er niets anders op dan af te reizen naar een testlocatie in Leeuwarden of Groningen. In Drenthe is er namelijk geen. Naar verwachting openen rond 16 april vijf extra testlocaties, waaronder één in Assen
Moet sowieso uitgezocht worden, en opnieuw ingepland enzo.quote:Op donderdag 8 april 2021 21:53 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Zijn er genoeg “andere” vaccins om alle uitstaande afspraken met 60minners door te kunnen laten gaan? Indien niet, hoeveel procent moet afgebeld worden?
quote:De huisartsen vaccineren nu ook mensen uit de hoogrisicogroepen, namelijk de mensen met het syndroom van Down, morbide obesitas (BMI>40), en de niet mobiele mensen met neurologische aandoeningen met aangetaste ademhaling, zoals ALS en Duchenne.
Is dat niet gewijzigd? Pfizer kon toen warmer bewaard worden dan gedacht?quote:Op donderdag 8 april 2021 21:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Die gaan sowieso niet door voorlopig want de meeste jonge risicogroepen worden door de huisarts geprikt. Pfizer en Moderna moeten allebei heel koud bewaard worden, wat niet kan bij een huisarts.
Hier zou het TT-circuit worden ingezet als testlocatie. Maar niks meer van gehoordquote:
Wacht even. Zeg je nu dat GGD geen AstraZeneca meer prikt omdat Hugo dat niet safe vindt, maar dat huisartsen stug door gaan?quote:Op donderdag 8 april 2021 21:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Die gaan sowieso niet door voorlopig want de meeste jonge risicogroepen worden door de huisarts geprikt. Pfizer en Moderna moeten allebei heel koud bewaard worden, wat niet kan bij een huisarts.
Ook die bij huisartsen?quote:Op donderdag 8 april 2021 21:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Moet sowieso uitgezocht worden, en opnieuw ingepland enzo.
quote:
Ja mooi verhaalquote:
Natuurlijk die stoppen er dan ook mee als er vanaf boven af dat advies komt vanuit Hugo en co.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:01 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wacht even. Zeg je nu dat GGD geen AstraZeneca meer prikt omdat Hugo dat niet safe vindt, maar dat huisartsen stug door gaan?
[..]
Ook die bij huisartsen?
Sja, dan kan je het beter volledig afschrijven en schenken aan Covax bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 8 april 2021 21:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat het vertrouwen in AZ een flinke deuk heeft opgelopen en er veel mensen zijn die 'm niet meer willen. Je kunt ze beschikbaar houden voor de mensen die 't willen, maar ik denk dat er veel mensen zullen zijn (vooral vrouwen) die zeggen: Nee hoor, die hoef ik niet.
Ook bij de huisartsenquote:Op donderdag 8 april 2021 22:01 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wacht even. Zeg je nu dat GGD geen AstraZeneca meer prikt omdat Hugo dat niet safe vindt, maar dat huisartsen stug door gaan?
[..]
Ook die bij huisartsen?
Ik ben een beetje klaar met het OMT dat in de pers gaat brullen als ze het intern ergens niet mee eens zijn.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik kan me hier zo over op winden, maar ik krijg toch steeds meer een houding van ''ik zie het wel''. Kan er verder toch niks aan doen. Uitgaande van alle OMT woorden van vandaag zitten we nog wel even in een lockdown; heeft weinig zin meer om me er druk om te maken. Even pauze uit deze reeks ook; dus tot over een tijdje
Sterkte kerel!quote:Op donderdag 8 april 2021 22:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik kan me hier zo over op winden, maar ik krijg toch steeds meer een houding van ''ik zie het wel''. Kan er verder toch niks aan doen. Uitgaande van alle OMT woorden van vandaag zitten we nog wel even in een lockdown; heeft weinig zin meer om me er druk om te maken. Even pauze uit deze reeks ook; dus tot over een tijdje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |