Dat kun je denken omdat daar hele goede argumenten voor te bedenken zijn die je constant negeert. Lees dit eens even goed door.quote:Op donderdag 8 april 2021 20:54 schreef Jane het volgende:
Stel Nederland had besloten 'door te prikken', terwijl ongeveer de hele EU inmiddels een leeftijdsgrens heeft ingesteld voor AZ en daarbuiten ook. Denk je nu echt dat dat het vertrouwen in AZ en de Nederlandse autoriteiten goed gedaan had? Ik snap echt niet hoe je dat kunt denken, maar goed...
Heel fijn, dan kan er ook weer geknuffeld worden.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:08 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dochter (downsyndroom) is gelukkig al gevaccineerd
Moderna?quote:Op donderdag 8 april 2021 22:08 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ja echt. We delen samen gelukkig wel de nodige zwartgallige humorquote:
In instelling toch?quote:Op donderdag 8 april 2021 22:08 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Is voor die huisartsen ook niet te doen dit he. Telkens wijzigen, moet ze nu zelf omplannen? Alsof die niet druk genoeg zijn met regulie zorg.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Ook bij de huisartsen
Die prikken nu syndroom van down, morbide obesitas en wat neurologische hoog risicogroepen. En misschien nog wat wat ik mis.
Maar daar zitten ook best wat 60- ers tussen die omgezet moeten gaan worden. En nog niet bekend wat ze wel gaan krijgen.
Die groep is meestal in zicht van de huisarts. Verwacht eigenlijk dat er niet zo heel veel meer geprikt hoeven te worden door de huisartsen in die groepen.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:15 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Is voor die huisartsen ook niet te doen dit he. Telkens wijzigen, moet ze nu zelf omplannen? Alsof die niet druk genoeg zijn met regulie zorg.
Wat is eigenlijk de reden dat deze groep door huisarts geprikt moeten worden i.p.v. door GGD?
Klopt, dat is mooi klotequote:Op donderdag 8 april 2021 22:15 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Is voor die huisartsen ook niet te doen dit he. Telkens wijzigen, moet ze nu zelf omplannen? Alsof die niet druk genoeg zijn met regulie zorg.
Wat is eigenlijk de reden dat deze groep door huisarts geprikt moeten worden i.p.v. door GGD?
Ja en wat doen we dan? Gaan we daar ook prikstop afkondigen? Dan blijft er straks geen vaccin meer over.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:19 schreef Anton91 het volgende:
Als de bijwerkingen vooral voorkomen bij jongere vrouwen, waarom zouden ze dan niet doorgaan bij mannen? Desnoods bij mannen van 50+.
Maar ik ben een beetje 'bang' dat dezelfde bijwerkingen komen bij Janssen en dat jongeren vervolgens geen vaccin kunnen krijgen omdat de risico's van besmetting lager zijn dan het vaccin, maar vervolgens wel beperkt worden in hun vrijheden. Daarnaast vraag ik mij af, als dit te maken heeft met een te heftige reactie mogelijk van het immuun systeem of het beter zou zijn om de eerste dosis te halveren en de tweede dosis volledig te geven (zoals al perongeluk is gebeurd tijdens hun fase 3 trials).
Inderdaad... Daarom lijkt het mij verstandiger om bijvoorbeeld te kijken of (als het te maken met een overreactie van het immuunsysteem) een halvering van de eerste dosis een minder sterke immuun reactie oplevert om de bijwerkingen te verminderen. Bij het Janssen vaccin zou dat moeilijker zijn omdat er maar een dosis nodig is.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja en wat doen we dan? Gaan we daar ook prikstop afkondigen? Dan blijft er straks geen vaccin meer over.
Gewoon nog een extra jaartje lockdown. Hou vol en was uw handen stuk.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja en wat doen we dan? Gaan we daar ook prikstop afkondigen? Dan blijft er straks geen vaccin meer over.
Mooi welquote:Op donderdag 8 april 2021 22:20 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Land of the free... of naja wel vaccinatie nemen want anders elke week betalen
Kan mij voorstellen dat er een aantal virologen zijn die niet perse negatief tegen een extra jaartje aandacht aankijken.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon nog een extra jaartje lockdown. Hou vol en was uw handen stuk.
Het OMT approves this message!quote:Op donderdag 8 april 2021 22:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Kan mij voorstellen dat er een aantal virologen zijn die niet perse negatief tegen een extra jaartje aandacht aankijken.
Het is toch ongelooflijk...quote:Op donderdag 8 april 2021 22:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Dat wordt dus klaar in Augustus / September?
Ja, dat is de hele tijd al het beeld, eigenlijk. Er komen echt heel veel doses in Q2 en Q3. Meer dan we nodig hebben. Zelfs zonder AZ.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Dat wordt dus klaar in Augustus / September?
Alleen prikken we nog niet snel genoeg om de streefdatum van 1 juli te halen.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is de hele tijd al het beeld, eigenlijk. Er komen echt heel veel doses in Q2 en Q3. Meer dan we nodig hebben. Zelfs zonder AZ.
Nee, maar iedereen geprikt voor 1 oktober moet wel lukken. Wie had dat een jaar geleden gedacht?quote:Op donderdag 8 april 2021 22:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Alleen prikken we nog niet snel genoeg om de streefdatum van 1 juli te halen.
quote:Als Janssen op tijd is, zijn de beloften van De Jonge te halen. Het is alleen de vraag de bijwerkingen van dit besluit ook worden opgelost, zegt Diavatopoulos. "Als iemand twijfels heeft over vaccineren, worden deze door dit besluit alleen maar groter."
In principe maakt dat ook niet zo heel veel uit, als je bijvoorbeeld naar Israël kijkt waar zo'n 56% gevaccineerd is en corona bijna een non-existing issue is. Het gaat alleen om de vrijheden van jongeren die bij zo'n vaccinatiegraad nog niet aan de beurt zijn.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:31 schreef _serial_ het volgende:
Alleen prikken we nog niet snel genoeg om de streefdatum van 1 juli te halen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |