Ik zaterdag, ga je me straks nog overleven ook man, moet niet gekker wordenquote:Op woensdag 7 april 2021 17:48 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Klopt, dat maakt het zo onhandig soms.
Ik mag dinsdag voor AZ, maar twijfel zeer of het verstandig is. Alleen is wachten ook niet verstandig, mocht ik corona krijgen dan ,,,,, etc
Wat voor bloemen en muziek wil je?quote:Op woensdag 7 april 2021 17:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zaterdag, ga je me straks nog overleven ook man, moet niet gekker worden![]()
Nooit meegemaakt, maar in de vriendengroep slaan ze mij ook meestal over omdat het wel duidelijk is dat ik daar niet op zit te wachten.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:13 schreef 297534 het volgende:
[..]
Niet zoenen op kantoor? Wat een plezierloze hel zou dat zijn!
Volgens mij gaat dat om het VK.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:53 schreef eragon2890 het volgende:
Maar goed nieuws:
Op nos journaal net, onder 30 pfizer of moderna ipv AZ.
Ik wordt 6 augustus 30, dus krijg nog net pfizer of moderna dus waarschijnlijk, een veel beter werkend vaccin dus! Ik ben blij 😍
https://nos.nl/liveblog/2(...)-versoepelingen.htmlquote:Britten onder 30 krijgen AstraZeneca-alternatief
Inwoners van het Verenigd Koninkrijk onder de 30 jaar kunnen een alternatief krijgen voor het AstraZeneca-vaccin, meldt de BBC. De Britse gezondheidsautoriteit MHRA zegt daarmee te reageren op het "toenemende bewijs" voor een verband tussen het vaccin en zeldzame bloedstolsels.
De MHRA ontdekte eind maart dat 79 mensen in het land zeldzame bloedstolsels kregen na toediening van het AstraZeneca-vaccin, van wie er 19 overleden. Volgens de MHRA is niet bewezen dat er een link is tussen de overlijdens en de prik. Een verband wordt wel steeds waarschijnlijker, volgens de autoriteit.
Bijna twee derde van de stolsels kwamen bij vrouwen voor. De mensen die zijn overleden, waren tussen de 18 en 79, schrijft de BBC.
Het Europees Geneesmiddelenbureau EMA heeft in een nieuw oordeel gemeld dat er een mogelijk verband is tussen de zeldzame combinatie van trombose en een verlaagd aantal bloedplaatjes en het AstraZeneca-vaccin. Volgens het EMA wegen de voordelen van het vaccin op tegen de bijwerkingen.
dan wordt je 2e prik AZquote:Op woensdag 7 april 2021 17:53 schreef eragon2890 het volgende:
Maar goed nieuws:
Ik wordt 6 augustus 30, dus krijg nog net pfizer of moderna dus waarschijnlijk, een veel beter werkend vaccin dus! Ik ben blij 😍
De grootste groep want dat zijn de zorgmedewerkers.. De GGD is er om de reden helemaal mee gestopt want ze hadden toen nog maar een paar mensen per dag over die AZ zouden krijgen.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Is ook gebeurd volgens Hugo, onder de 60 is gepauzeerd. Maar of dat nou zo'n grote groep is?
[ twitter ]
alleen zoenen met mooie meisjesquote:Op woensdag 7 april 2021 17:13 schreef 297534 het volgende:
[..]
Niet zoenen op kantoor? Wat een plezierloze hel zou dat zijn!
Ranonkels en Rammstein graag.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:52 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Wat voor bloemen en muziek wil je?
Dan beging het nos journaal net een zware clusterfuck, want zowel ik als mijn oma hoorden net duidelijk dat de ema dit zei vandaag als onderdeel van hun oordeel.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:56 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dat om het VK.
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)-versoepelingen.html
Zeg wat nu?quote:
Dit kan echt niet. @Zipportal @onlogischquote:Op woensdag 7 april 2021 17:53 schreef eragon2890 het volgende:
Maar goed nieuws:
Oh god fuck sorry vergeef mij ik ga eervolle sudoku plegen nu 🥺😱😳😳quote:Op woensdag 7 april 2021 18:24 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Dit kan echt niet. @:zipportal @:onlogisch
Really? Bron?quote:Op woensdag 7 april 2021 18:16 schreef Tarado het volgende:
[..]ik denk het ook niet al is het wel al voorgekomen
ik kan die bron niet zo snel vinden maar ze doen er wel onderzoek naar in het VKquote:
https://www.bbc.com/news/health-55924433quote:A UK trial has been launched to see if giving people different Covid vaccines for their first and second doses works as well as the current approach of using the same type of vaccine twice.
VK geeft juist wel hun onderzoekdata, dat is de reden dat EMA zegt dat het niet alleen bij (jongere) vrouwen voorkomt deze complicatiequote:Op woensdag 7 april 2021 18:32 schreef Jane het volgende:
Die leeftijdgrens in de UK is wel een beetje dubieus imho. Omdat hij niet gebaseerd is op het risico van het vaccin an sich, maar op een vergelijking die de overheid voor je maakt of het risco groter of kleiner is dan het risico ALS je Covid krijgt.
Het zou anders zijn als echt zou blijken dat mensen boven de 30 (veel) minder kans op die complicatie hebben, maar dat is dus niet zo.
Als ik het goed heb heeft de EMA juist gezegd dat er geen duidelijke risicogroep aan te wijzen is. Blijkbaar komt het dus toch wel ook bij ouderen voor, ook al werd tot nu toe gedacht van niet. (En blijkbaar heeft de UK niet goed opgelet, met al die bejaarden die ze hebben ingeënt? Of geprobeerd het te negeren/onder de mat te vegen?)
Is ook per ongeluk al aantal keer gebeurd in Nederlandquote:
Ben jij Brits dan?quote:Op woensdag 7 april 2021 17:53 schreef eragon2890 het volgende:
Maar goed nieuws:
Ah ja, je hebt gelijk. Maar blijkbaar was het ze toch niet eerder opgevallen, alhoewel ze vele malen meer mensen hebben gevaccineerd met AZ dan andere landen. En buiten de UK viel het juist eigenlijk heel snel op. Omdat de aandoening normaal gesproken ontzettend zeldzaam is en er nu ineens meerdere gevallen waren. Dat valt op. Maar in de UK blijkbaar niet.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
VK geeft juist wel hun onderzoekdata, dat is de reden dat EMA zegt dat het niet alleen bij (jongere) vrouwen voorkomt deze complicatie
Kon je aan zien komen; bijwerkingen bij de andere vaccins. Dus maar goed dat we niet met AZ stoppen; andere vaccins zijn niet per definitie veiliger. Je kan altijd pech hebben.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Bij J&J vaccin ook drie gevallen met trombose/minder bloedplaatjes.
Tijd voor Sputnik.
Is allebei een vectorvaccin. Wellicht heeft het daar mee te maken.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kon je aan zien komen; bijwerkingen bij de andere vaccins. Dus maar goed dat we niet met AZ stoppen; andere vaccins zijn niet per definitie veiliger. Je kan altijd pech hebben.
Er worden ook tromboses gezien bij Covid, dus kan ook nog bij elke soort Covidvaccinatie optreden bij (reactie op de) immunisatie opwekken.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:51 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Is allebei een vectorvaccin. Wellicht heeft het daar mee te maken.
Er zou toch een gezamenlijke Europese richtlijn komen?quote:
Het lichaam van een Brit is fysiek op 30 al zo afgetakeld dat het AZ wel aan kan denk ik.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:06 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Er zou toch een gezamenlijke Europese richtlijn komen?
Want dit is natuurlijk weer waardeloos.
Ema verschuilt zich achter het feit dat op macro niveau het voordelen oplevert, uk niet onder de 30 en België 50.
Zucht
Uiteraard, ik dacht dan ook aan de combi covid en vectorvaccin aangezien we dit van pfizer en moderna nog niet hebben vernomen en dat zijn géén vectorvaccins maar mRNA vaccins. Maar gewoon afwachten of er meer vectorvaccins dit probleem hebben.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Er worden ook tromboses gezien bij Covid, dus kan ook nog bij elke soort Covidvaccinatie optreden bij (reactie op de) immunisatie opwekken.
nosquote:Ook het Janssen-vaccin en het Moderna-vaccin worden genoemd in meldingen van de zeldzame combinatie van trombose en een verlaagd aantal bloedplaatjes na een vaccinatie. Bij Janssen gaat het om drie meldingen, bij Moderna om vijf. Met beide vaccins zijn miljoenen prikken gezet.
Wat is er eervol aan een puzzelspelletje?quote:Op woensdag 7 april 2021 18:25 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Oh god fuck sorry vergeef mij ik ga eervolle sudoku plegen nu 🥺😱😳😳
Zonderquote:Op woensdag 7 april 2021 17:40 schreef Pisces29 het volgende:
Als de terrassen straks mogelijk geopend worden, is dat dan met of zonder sneltest oid?
Ik denk dat er vooral gekeken wordt naar wat er buiten kan in plaats van niet kan.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:25 schreef THEFXR het volgende:
schiet mij maar lek!
bij 500 covid-19 IC patiënten, kon er niks versoepeld worden en werden de grove maatregelen verlengd
Nu bij 750 IC patiënten(50%) meer, worden ineens beloftes gedaan over versoepelen.
Alweer de fout van beloven, met een maar er aan.
aha, he een nieuwe AVquote:Op woensdag 7 april 2021 19:31 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik denk dat er vooral gekeken wordt naar wat er buiten kan in plaats van niet kan.
Iets wat wij hier al maanden roepen.
Ik lees het nu pas. Maar hard gelachen, dankquote:Op woensdag 7 april 2021 19:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat is er eervol aan een puzzelspelletje?
Het woord dat u zocht is "seppuku".
Of ze zagen bij 500 patiënten wat er nog aan zat te komen (wat uiteindelijk minder hoog was dan verwacht) en ze zien nu dat het af gaat nemen.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:25 schreef THEFXR het volgende:
schiet mij maar lek!
bij 500 covid-19 IC patiënten, kon er niks versoepeld worden en werden de grove maatregelen verlengd
Nu bij 750 IC patiënten(50%) meer, worden ineens beloftes gedaan over versoepelen.
Alweer de fout van beloven, met een maar er aan.
Precies wat we hier al dagen roepen dus. Geen enkel vaccin is perfect en je zal bij elk vaccin wel extreme gevallen tegenkomen. Maar goed dat we niet met AZ stoppen; dan kunnen we de andere vaccins ook stopzetten.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Uiteraard, ik dacht dan ook aan de combi covid en vectorvaccin aangezien we dit van pfizer en moderna nog niet hebben vernomen en dat zijn géén vectorvaccins maar mRNA vaccins. Maar gewoon afwachten of er meer vectorvaccins dit probleem hebben.
edit:
[..]
nos
Dus bij andere vaccins ook deze bijwerking mogelijk. Noi ja we zullen het er mee moeten doen. hë![]()
Lijkt mij ook een goede keuze.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:31 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik denk dat er vooral gekeken wordt naar wat er buiten kan in plaats van niet kan.
Iets wat wij hier al maanden roepen.
Ik lees alleen nergens iets over buiten sporten.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:41 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Lijkt mij ook een goede keuze.
Het schrikeffect van de maatregelen is ook weg.
En hoe realistisch is het nu om 5+ maanden in lockdown te zitten.
Hopelijk geven ze er alleen geen spin aan door een negatieve test te eisen voor de winkel, dierentuin of zwembad.
Ik woon in een gemeente met 160K mensen en wij krijgen volgens dat lijstje niet eens zo'n speciale teststraat. Wat heb je er dan aan als lokale (horeca)ondernemer.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:41 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Lijkt mij ook een goede keuze.
Het schrikeffect van de maatregelen is ook weg.
En hoe realistisch is het nu om 5+ maanden in lockdown te zitten.
Hopelijk geven ze er alleen geen spin aan door een negatieve test te eisen voor de winkel, dierentuin of zwembad.
I know, het is een bekende meme op het internet, eervolle sudoku 😉quote:Op woensdag 7 april 2021 19:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat is er eervol aan een puzzelspelletje?
Het woord dat u zocht is "seppuku".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |