Dat zou eventueel slechts nieuws voor ons kunnen zijn..quote:
Prima joh. Ik ben er klaar mee in drie alinea's tevergeefs te beargumenteren waarom je appels met peren aan het vergelijken bent. 'De doelpalen zijn verschoven'!quote:Op woensdag 7 april 2021 13:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik was even in de veronderstelling dat we een volwassen discussie konden hebben, maar blijkbaar kan dat weer niet. Laat dat pedante toontje nou eens achterwege. Je bent een tijdlang een prettige discussiepartner geweest, daar is weinig meer van over op deze manier.
Dacht dat ze dat daar al hadden. Het is ook allemaal niet meer bij te houden.quote:
Ach nee, dan gaat alles hier ook dicht!quote:
En prijs voor belabberdste analogie van de week gaat naar...quote:Op woensdag 7 april 2021 13:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
Alsof je in een lange rij bij een ijssalon staat, niemand mag zijn smaak kiezen ondanks dat niet iedereen alles lust en het prima mogelijk zou zijn.
Heb je het lef toch een smaak te willen kiezen dan wordt een groot deel van de rij witheet en moet je opnieuw achter aansluiten of krijg je helemaal geen ijsje meer.
Die is ook niet barkie, hoor.quote:
Hugo?quote:Op woensdag 7 april 2021 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En prijs voor belabberdste analogie van de week gaat naar...
Het is niet belachelijk. Ons is verzekerd dat de vaccins alleen toegelaten/uitgerold zouden worden als ze veilig zouden zijn. Veiligheid stond voorop. Was zelfs nog belangrijker dan de werkzaamheid. Dan kun je dus nu niet verontwaardigd zijn dat er een stop wordt ingelast op het moment dat blijkt dat een van de vaccins wellicht niet zo veilig is als gedacht.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:32 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Yep, vanwege die belachelijke pauze voor het prikken met AZ.
Want ik beargumenteerde mijn reactie op je niet? Wat je tot nu toe vooral doet is één zin uit mijn post quoten, de rest niet meenemen in mijn post en daarop reageren. Daar reageer ik (ook weer inhoudelijk) op. Als reactie daarop komt een persoonlijke aanval.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Prima joh. Ik ben er klaar mee in drie alinea's tevergeefs te beargumenteren waarom je appels met peren aan het vergelijken bent. 'De doelpalen zijn verschoven'!
Was dat maar zo.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En prijs voor belabberdste analogie van de week gaat naar...
Barkie? Haha, gaaf woord, nooit gehoord. Kan de betekenis wel opmaken uit de context. Waar komt dat vandaan?quote:Op woensdag 7 april 2021 13:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Die is ook niet barkie, hoor.
Als ze nu zulke praktijken in het begin had gedaan zoals in Azië maar dat kan toch amper meer.
Misschien heeft Red Team een dependance geopend in Duitsland.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Als ze nu zulke praktijken in het begin had gedaan zoals in Azië maar dat kan toch amper meer.
Ze hebben van gekkigheid gewoon echt geen idee meer.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Wanneer komt die realisatie nou eens dat het met een korte strenge lockdown niet opeens weer beter gaat? De hoeveelste lockdown zal dat inmiddels zijn daar? En hoe vaak is de situatie in dermate verbeterd dat er ook echt grote versoepelingen mogelijk zijn? Een jaar in de crisis en mensen maar dingen blijven verbieden werkt gewoon niet imo; ze zouden eens moeten kijken naar wat er wél kan. Promoot buiten activiteiten, prik meer door, etc.quote:
Ze doen het niet voor niets vrij sneaky. Ja, mensen die dagelijks met Corona bezig zijn kunnen het opzoeken, maar de meeste mensen gaan er niet naar op zoek; die gaan er vanuit dat de overheid zich aan de doelen houdt en dat anders laat weten. Op deze manier is er de minste kans dat ze geconfronteerd worden met hun faalbeleid.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ook, maar die moet ik wel motiveren en uitleggen. En niet ineens de datum gewoon aanpassen in de hoop dat niemand het opvalt.
Het is niet zo dat we vaccins tekort hebben voor die groep. We kiezen er echter bewust voor om niet eerst iedereen een eerste prik te geven. We kiezen er echter bewust voor om een enorme hoeveelheid vaccins ''achter de hand te houden''. Vaccins genoeg; het onderliggende probleem heeft meer te maken met de slechte infrastructuur. Zoveel betrokken instanties die allemaal het vingertje een andere kant op wijzen. Ze zijn niet goed op elkaar ingespeeld en er is niet goed genoeg nagedacht over bepaalde scenario's.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daarnaast, alleen al de groep van 70-75 is net zo groot als alle 80'ers bij elkaar.
Het voorkomen van stergevallen kan met een redelijk beperkt aantal vaccins, het voorkomen van volle ziekenhuizen niet. Kortom:
Keuze 1: je vaccineert om sterfte te voorkomen
Keuze 2: je vaccineert om ziekenhuisopnames te voorkomen (waar we niet genoeg vaccins voor hebben EN de sterfte gaat nog steeds door)
Feitelijk onjuist. Alleen al de eerste quote bevat vijf zinnen (wat toch al gauw de helft van je post was).quote:Op woensdag 7 april 2021 13:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Want ik beargumenteerde mijn reactie op je niet? Wat je tot nu toe vooral doet is één zin uit mijn post quoten, de rest niet meenemen in mijn post en daarop reageren.
Volgens mij ben je in de war met jezelf, want jij was het toch met het volgende:quote:Als reactie daarop komt een persoonlijke aanval.
quote:Op woensdag 7 april 2021 13:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik was even in de veronderstelling dat we een volwassen discussie konden hebben, maar blijkbaar kan dat weer niet. Laat dat pedante toontje nou eens achterwege. Je bent een tijdlang een prettige discussiepartner geweest, daar is weinig meer van over op deze manier.
Wat ik op zich ergens wel snap, hoor. Op papier zijn de maatregelen al loeistreng en toch dalen de cijfers niet als een baksteen. Ik kan wel begrijpen dat je daar als bestuurder behoorlijk gek van wordt.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze hebben van gekkigheid gewoon echt geen idee meer.
Iets te negatief gedacht.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die 70% kun je wel richting de 85-90% bijstellen als de R0 van de Britse variant werkelijke 30% hoger ligt.
nee, afgekeurdquote:Op woensdag 7 april 2021 13:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik stel voor dat als je eenmaal weigert, je nooit meer geprikt mag worden. En het ziekenhuis nooit meer in mag. Enzo.
Tja, ik denk dat zulke geluiden de komende maanden uit meer landen gaan komen. Het wordt steeds duidelijker dat je het met alleen vaccinaties (hoe belangrijk ze ook zijn) ook niet gaat redden. Uiteindelijk zal NL ook wel overstag gaan, maar waarschijnlijk als laatste. Alhoewel Zweden natuurlijk ook een goede kans maakt op die laatste plek.quote:
Ze moeten gewoon toegeven dat maatregelen maar heel beperkt werken en dat er maar 1 oplossing is, vaccineren.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat ik op zich ergens wel snap, hoor. Op papier zijn de maatregelen al loeistreng en toch dalen de cijfers niet als een baksteen. Ik kan wel begrijpen dat je daar als bestuurder behoorlijk gek van wordt.
Of gewoon accepteren dat dit het is en keihard inzetten op sneller vaccineren.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat ik op zich ergens wel snap, hoor. Op papier zijn de maatregelen al loeistreng en toch dalen de cijfers niet als een baksteen. Ik kan wel begrijpen dat je daar als bestuurder behoorlijk gek van wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |