Klopt, wel mee eens.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:05 schreef chratnox het volgende:
Onder een auto terecht komen doe je op basis van een risicoinschatting die je zelf hebt genomen, niet op basis van een eis van de overheid. Dat is waar naar mijn mening het grootste verschil zit.
Het blijft ook nog steeds een eigen keuze om het vaccin te nemen. Net als dat het een eigen keuze is om in de auto te stappen elke ochtend. Doe je dat niet ben je wel erg beperkt qua vervoer, maar het blijft je eigen keuze.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat soort vergelijkingen gaan mank, omdat het in andere gevallen je eigen keus is. Daarom slaat zo'n tweet van Marion Koopmans ook de plan mis.
[ twitter ]
Het punt is namelijk: als je er zelf voor kiest om iets te gaan doen (in de auto stappen, een vliegreis maken, een vaccin nemen) dan kun je het risico daarvan meenemen in je overweging en aanvaarden. Maar als een ander (in dit geval de overheid) oproept dat je iets moet gaan doen, dan hebben zij die risicoafweging voor jou genomen. Als er dan vervolgens toch iets gebeurt, is dat moeilijk te verkroppen.
Het was een reactie op het bericht dat de Britse overheid erop hamert dat mensen toch echt het AZ-vaccin zouden moeten nemen.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:08 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het blijft ook nog steeds een eigen keuze om het vaccin te nemen. Net als dat het een eigen keuze is om in de auto te stappen elke ochtend. Doe je dat niet ben je wel erg beperkt qua vervoer, maar het blijft je eigen keuze.
Jij begon over eerdere discussies en riep wat over compleet andere getallen dan wat ik stelde.quote:
Die kun je er niet uit filteren op een zuivere wijze. maar je kunt het wel opnemen in je normering. In plaats van 40 absoluut of percentage positief onder de 2%.quote:Dus je als je weet dat er een percentage false-positive is kun je die dus ook uit je cijfers filteren. Blijven we dan weer op 40 of zijn er dan alsnog duizenden meer positieven omdat je meer test?
Hoop dat ze allemaal corona krijgen.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:09 schreef Da_Sandman het volgende:
EK met publiek.
https://www.ad.nl/buitenl(...)els-oranje~a893d617/
Dat klopt, maar als je de vaccinatiegraad zo hoog mogelijk wil hebben (als NLse overheid) helpt het dan dus niet om mensen alleen de keuze te geven tussen het vaccin dat ze aangeboden wordt of niets. Want in dat geval kies ik dus 'niets' als me AZ aangeboden wordt, terwijl ik geen antivaxxer ben en een ander vaccin wel zou nemen.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:08 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het blijft ook nog steeds een eigen keuze om het vaccin te nemen. Net als dat het een eigen keuze is om in de auto te stappen elke ochtend. Doe je dat niet ben je wel erg beperkt qua vervoer, maar het blijft je eigen keuze.
Ik vind ook niet dat ze met AZ moeten stoppen. Ik weet zeker dat er grote groepen mensen zijn die het graag zouden nemen en ik zou niet weten waarom je ze dat zou moeten ontzeggen.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:07 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Klopt, wel mee eens.
Maar ik vind ook dat ze het dan gewoon moeten vrijgeven en men dit als bijsluiter kan aangeven en dat men zelf de keuze mag maken wel of niet vaccineren met AZ. Ipv het nu almas te stoppen.
Als ik hoofdpijn heb kan ik ervoor kiezen om op bed te gaan liggen, of ik kan ervoor kiezen een paracetamol te slikken. Als ik misselijk ben kan ik ervoor kiezen even iets te eten waar mn maag kalm van wordt, of ik kan ervoor kiezen er iets voor te slikken. Als ik op vakantie wil kan ik ervoor kiezen met het vliegtuig te gaan, of ik kan ervoor kiezen om met de trein, auto, boot of wat dan ook te gaan.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar ondertussen laten we ons over het algemeen volspuiten met middelen waar de meeste mensen de bijsluiter niet eens van lezen.
Ik kreeg vorig jaar een antiviraal middel van de huisarts, als je daar de regelmatig voorkomende bijwerkingen van las in de bijsluiter wilde je eigenlijk al niet eens meer.
Velen slikken regelmatig ibuprofen, daar kan je vrij ernstige maagbloedingen van krijgen, maakt niet uit, doen we allemaal wel eens.
We komen op een punt dat we alles willen voorkomen, en gelukkig mag iedereen die keuze nog maken voor zichzelf.
Maar uiteindelijk willen we allemaal van de pandemie af.
Als we AZ hadden kunnen lozen, was het allang gebeurt, het is alleen niet dat Pfizer even een paar 100 miljoen extra vaccins kan ophoesten in een paar weken.
De keuze heb je wel. Alleen moet je dan wachten tot het einde.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:10 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als je de vaccinatiegraad zo hoog mogelijk wil hebben (als NLse overheid) helpt het dan dus niet om mensen alleen de keuze te geven tussen het vaccin dat ze aangeboden wordt of niets. Want in dat geval kies ik dus 'niets' als me AZ aangeboden wordt, terwijl ik geen antivaxxer ben en een ander vaccin wel zou nemen.
Ik ga even proberen iets negatiefs hierop te verzinnen, zo terug.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:09 schreef Da_Sandman het volgende:
EK met publiek.
https://www.ad.nl/buitenl(...)els-oranje~a893d617/
Ik hoop dat ze degraderen.quote:
Kutvoetbal.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ga even proberen iets negatiefs hierop te verzinnen, zo terug.
Nou ja, na 1 juli is iedereen aan de beurt geweest, toch?quote:Op woensdag 7 april 2021 13:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De keuze heb je wel. Alleen moet je dan wachten tot het einde.
Of corona voor de generaalquote:Op woensdag 7 april 2021 13:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Corona voor Luuk zodat Weghorstgod mee kan.
Ik heb er één.quote:
Je keus is in dat geval, wellicht nog even geen vakantie in buitenland dit jaar (of zomer), en wachten tot je Pfizer / Janssen of Moderna kan kiezen aan het einde van de rit.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar als ik straks op vakantie wil of op een fatsoenlijke manier deel wil nemen aan de maatschappij moet ik me laten vaccineren. Ik kan er niet voor kiezen of ik me laat vaccineren met een vaccin wat nagenoeg geen bijwerkingen heeft tot nu toe (Pfizer) of een vaccin met meer bijwerkingen (AstraZeneca). Het gevolg is dus dat ik geen risicoafweging kan maken, die wordt door een ander voor me gemaakt (de overheid).
Maar dat is niet de keus, want er is helemaal niet zeker of ik wel een ander vaccin kan kiezen aan het eind van de rit. Daarnaast is het ook geen keus, want het alternatief is me 2 tot 3 keer per week te laten testen.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je keus is in dat geval, wellicht nog even geen vakantie in buitenland dit jaar, en wachten tot je Pfizer / Janssen of Moderna kan kiezen aan het einde van de rit.
Daarnaast is het natuurlijk nog maar de vraag of je voor de zomer een vaccin kan krijgen en of landen de grenzen niet dichthouden voor toeristen.
Die hele testmaatschappij wordt 1 grote chaos en/of debacle. Past wel mooi op Hugo z'n cv.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat is niet de keus, want er is helemaal niet zeker of ik wel een ander vaccin kan kiezen aan het eind van de rit. Daarnaast is het ook geen keus, want het alternatief is me 2 tot 3 keer per week te laten testen.
Ik zou dan dus iedere week 2x een dagdeel vrij moeten nemen om weer normaal deel te nemen aan de maatschappij omdat ik een vaccin waar ik meer risico van loop niet wil en liever ga voor een vaccin wat bewezen veilig is.
Dat kun je toch geen keus noemen?
dat deden ze al, nu mogen er ook niet zonnebankbruine mensen naar toequote:Op woensdag 7 april 2021 13:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb er één.
Dus zonnebanken moeten dicht blijven zodat omhoog gevallen miljonairtjes achter een bal aan kunnen rennen? Kut Hugo.
Dat is precies de hele reden waarom ik dus tegen de testmaatschappij ben.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou dan dus iedere week 2x een dagdeel vrij moeten nemen om weer normaal deel te nemen aan de maatschappij omdat ik een vaccin waar ik meer risico van loop niet wil en liever ga voor een vaccin wat bewezen veilig is.
Anderen kiezen toch voor je? Hoe is dat geen keuze hebben?quote:Op woensdag 7 april 2021 13:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat is niet de keus, want er is helemaal niet zeker of ik wel een ander vaccin kan kiezen aan het eind van de rit. Daarnaast is het ook geen keus, want het alternatief is me 2 tot 3 keer per week te laten testen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |