Historische uitspraak. Vanwege partij van de arbeid.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:07 schreef Zorro het volgende:
Eeven een kleine ergernis mijnerzijds: Waarom zegt men altijd P van de A en niet gewoon PeeveedeeAaaa? Het is toch ook niet F voor D of P van de D?
Het is ook Partij voor de Dieren en toch zegt niemand P voor de D.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:07 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Historische uitspraak. Vanwege partij van de arbeid.
Indeedquote:Op woensdag 7 april 2021 12:14 schreef Smegma. het volgende:
Je ziet aan het debat dat er niet veel gaat veranderen. Nijboer (PvdA) zit Arib vol te verdedigen. Ze vragen om een partijoverstijgende kamervoorzitter, maar kunnen deze neutraliteit zelf niet in het debat gestalte geven.
Ik noem nu Nijboer, maar iedereen preekt vanuit zijn partij.
Jaquote:
quote:Op woensdag 7 april 2021 11:56 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Het is allang geregeld dat het Bergkamp wordt, deze poppenkast is louter voor de bühne.
Als je toch niet van plan bent om daadwerkelijk te reageren op wat er gebeurt en alleen maar de jezelf wijsgemaakte 'inzichten' hier wil herhalen, zoals dat HeT alLEmAaL AlLaNG gErEgELd iS, wat doe je hier dan? Kansloos calimerogedrag. Hou je vooringenomen prietpraat anders lekker voor jezelf.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Vrees het ook en vrees ook een hoop gezeik daardoor. Kamervragen, moties, in elk geval verdachtmakingen, wat besturen niet ten goede zal komen.
Ik ben ook wel voor een voorzitter uit een partij die niet in de coalitie zit of komt.
Sowieso is het gek dat er partijwoordvoerders zijn. Ieder kamerlid van te voren schriftelijk vragen laten stellen en dan de kandidaat-voorzitters gewoon het woord geven is veel logischer bij een individuele stemming als dit.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:14 schreef Smegma. het volgende:
Je ziet aan het debat dat er niet veel gaat veranderen. Nijboer (PvdA) zit Arib vol te verdedigen. Ze vragen om een partijoverstijgende kamervoorzitter, maar kunnen deze neutraliteit zelf niet in het debat gestalte geven.
Arib spreekt ABNquote:Op woensdag 7 april 2021 12:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Krijgen we dan eindelijk weer een voorzitter die Nederlands spreekt. Kleur, afkomst, geloof, partij; het interesseert mij niets maar een bepaalde taalbeheersing is toch wat we minimaal mogen verwachten als competentie.
Dat ben ik met je eens. Neem nu alleen dit debat al, Tellegen heeft echt een superieure taalbeheersing in vergelijking met Arib.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Krijgen we dan eindelijk weer een voorzitter die Nederlands spreekt. Kleur, afkomst, geloof, partij; het interesseert mij niets maar een bepaalde taalbeheersing is toch wat we minimaal mogen verwachten als competentie.
Bij de PvdA klampt men zich inderdaad nu wel heel nadrukkelijk vast aan de enige positie waarop ze zich nog kunnen onderscheiden.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:14 schreef Smegma. het volgende:
De positie van Arib is er ook een vanuit 'ze is het nou eenmaal'. Ze mag het wat mij betreft best blijven, ik vind dat ze het leuk doet, maar een Vera Bergkamp mag ook best het stokje overnemen.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bij de PvdA klampt men inderdaad nu wel heel nadrukkelijk vast aan de enige positie waarop ze zich nu nog kunnen onderscheiden.
Je mist mijn punt.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:45 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Volgens mij doen ze dat totaal niet. Het kan belangenverstrengeling opleveren. Het zou juist hypocriet zijn als ze voor Arib een uitzondering maken en dus afwijken van hun fractie standpunt.
quote:Op woensdag 7 april 2021 12:23 schreef Starhopper het volgende:
Bisschop sloopt Bosma![]()
![]()
Edit: oohnee valt mee![]()
Ja, zo zit ik er ook wel in. Beide zijn prima.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
De positie van Arib is er ook een vanuit 'ze is het nou eenmaal'. Ze mag het wat mij betreft best blijven, ik vind dat ze het leuk doet, maar een Vera Bergkamp mag ook best het stokje overnemen.
Nice!!! Wat zal ze straks vragen? Hebben jullie weleens koeien gemolken?quote:Op woensdag 7 april 2021 12:26 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nu JA21, dan Volt, dan BBB en tot slot BIJ1
Ze hebben een sollicitatiebrief gestuurd. Daar reageren de partijen nu op.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
Beetje raar dat alle partijen eerst spreken. Er is toch een profiel schets vast gesteld ? De 3 kandidaten menen hier in te passen, laat hen spreken, en dan kunnen ze eventueel geinterrumpeerd worden.
Ik heb Tellegen vaker actief gezien, prima voorzitter, lid van het Presidium, uitstekende taalbeheersing, stille motor/werkpaard binnen de VVD-fractie als fractiesecretaris. Niet vervelend om naar te kijken.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, zo zit ik er ook wel in. Beide zijn prima.
De huidige spreker, Bisschop, zit trouwens ook regelmatig vergaderingen voor en doet dat prima. Sowieso verbaast het me dat veel mensen Tellegen voor het eerst lijken te zien als voorzitter van een debat.
quote:
Dan nog, kan je ze toch beter eerst laten spreken, dan worden een hoop vragen denk ik al beantwoord .... maar goed... het zijn keuzes die je maakt......quote:Op woensdag 7 april 2021 12:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze hebben een sollicitatiebrief gestuurd. Daar reageren de partijen nu op.
Het verleden van Markuszower maakt de voorkeur van de PVV voor een voorzitter met alleen een Nederlands paspoort nogal hypocriet.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:56 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Inderdaad, volgens mij krijg je 33% meer dan je normale loon in de kamer wat ook al gauw 120k per jaar is. Het is wel saai lijkt me.
[..]
Waarom is dit relevant voor Bosma als kamervoorzitter?
Ze willen juist dat een bepaalde groep Nederlanders geen uitzonderingspositie meer heeft.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:25 schreef spinazieruiker het volgende:
Je mist mijn punt.
Er ontstond een discussie over de vraag of de PVV discrimineert. Dit doen ze volgens Markuszower niet. Ze vinden slechts dat een bepaalde groep Nederlanders minder rechten verdient. Oftewel toch discriminatie.
Inderdaad, bovendien heeft ze ook haar zwakke punten. Een andere voorzitter kan ervoor zorgen dat het debat niet scheefgroeit door die zwakheden te lang ongemoeid te laten.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
De positie van Arib is er ook een vanuit 'ze is het nou eenmaal'. Ze mag het wat mij betreft best blijven, ik vind dat ze het leuk doet, maar een Vera Bergkamp mag ook best het stokje overnemen.
Heb je liever Sylvana? :pquote:Op woensdag 7 april 2021 12:34 schreef VoMy het volgende:
Die houding van Eerdmans en Dassen, doen alsof ze er al jaren zitten - 'de heer Bosma heeft zich uitstekend bewezen als kvz', 'zwartgelakt is een begrip geworden hier' - moet dat nou?
Met dat laatste ben ik het eens.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:31 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ze willen juist dat een bepaalde groep Nederlanders geen uitzonderingspositie meer heeft.
Mijn vrouw is Japans. Zowel Japan als Nederland staan geen dubbele nationaliteit toe. Dus moet ze kiezen. Ze heeft gekozen voor Japan, dus mag hier niet stemmen. Terwijl ze hier wel werkt en belasting betaald. Turken en Marokkanen mogen dit wel omdat het land van afkomst het niet mogelijk maakt om hun nationaliteit op te geven.
Wie heeft er nu minder rechten?
Al zie ik meer heil in het geheel toestaan van dubbele nationaliteit.
Tussen die twee zit er nog wel een verschil. Eerdmans is een beroepspoliticus en heeft eerder in de kamer gezeten. Dassen is een beginneling die praat alsof hij al 12 jaar in de kamer zit inderdaad.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:34 schreef VoMy het volgende:
Die houding van Eerdmans en Dassen, doen alsof ze er al jaren zitten - 'de heer Bosma heeft zich uitstekend bewezen als kvz', 'zwartgelakt is een begrip geworden hier' - moet dat nou?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |