Stream:quote:Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.
Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".
Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.
De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.
bron
quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:23 schreef VoMy het volgende:
Zakenkabinet aldus de wetenschapsontkennende schedelmeterclub.
Koehandel en handjeklap, zo gaan die dingen.quote:
Ouwehand is grappig.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:24 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ouwehand begint een beetje irritant te worden met haar gedrag.
Weinig mis mee ook imo, maar het geeft weer aan hoeveel boter Majesteit Kaag op haar hoofd heeft.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Koehandel en handjeklap, zo gaan die dingen.
Prima Kamervulling idd. Moet ook wat te lachen zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:25 schreef JohnDDD het volgende:
ThierryToch weer eens wat anders
Hij is wel gestoord verder en ik zou nooit op 'm stemmen
Ik denk dat dit helemaal niet is gebeurd, maar als het zo is: wat is er gek aan? Dat is toch hoe het werkt?quote:
De tijd dat de NRC synoniem stond voor kwaliteit ligt al heel wat jaren achter ons.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:26 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik denk dat dit helemaal niet is gebeurd, maar als het zo is: wat is er gek aan? Dat is toch hoe het werkt?
Men is echt compleet aan het doorslaan. En dit is dan chef politiek van NRC.
Inhoudelijk vind ik dat ze soms best een punt heeft maar het wordt dit debat een beetje een karikatuur. Elke keer eerst een observatie en dan een hele lange vraag inleiden. Beetje doseren graag.quote:
Ouwehand vind ik juist heel zakelijk en strak en kraakhelder.quote:
Ik ben Rutte ook zat, weg met die man.quote:
Ja, ik vraag me af of Kaag echt expliciet zou vragen van de VVD om even op Bergkamp te stemmen. Dat kan Rutte sowieso niet echt bepalen voor zijn fractieleden (is geheim). Maar tussen de regels door gebeurt er veel, uiteraard.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:26 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik denk dat dit helemaal niet is gebeurd, maar als het zo is: wat is er gek aan? Dat is toch hoe het werkt?
Naar ik weet kiest de Tweede Kamer haar eigen voorzitter. Hoe denken VVD en D66 het op een akkoordje te kunnen gooien. Rutte kan hooguit de steun van eigen fractie beloven.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:26 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Zoiets gaat wel in meerdere rondes. Na de eerste ronde zal Martin Bosma (PVV) vast afvallen, omdat Bergkamp (D66) en Arib (PvdA) meer stemmen halen. Maar in de tweede ronde zal de steun van de VVD verdomde handig uitkomen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Naar ik weet kiest de Tweede Kamer haar eigen voorzitter. Hoe denken VVD en D66 het op een akkoordje te kunnen gooien. Rutte kan hooguit de steun van eigen fractie beloven.
Ze is heel zakelijk en feitelijk, dat vind ik juist heel sterk van Ouwehand. Eigenlijk best een ander karakter en manier van politiek bedrijven dan Marianne Thieme. Ouwehand kan gewoon lekker hakken, zonder dat ze hyperbolen moet gebruiken. En wat ik goed vind aan haar is dat ze, in tegenstelling tot Lilliane Ploumen en Marijnissen, een goed kritisch & links verhaal kan houden zonder dat ze altijd haar partij-idealen moet gebruiken.quote:
Mwah, in de coronadebatten werd haar gehamer op veeteelt wel wat vermoeiend.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:34 schreef skrn het volgende:
[..]
Ze is heel zakelijk en feitelijk, dat vind ik juist heel sterk van Ouwehand. Eigenlijk best een ander karakter en manier van politiek bedrijven dan Marianne Thieme. Ouwehand kan gewoon lekker hakken, zonder dat ze hyperbolen moet gebruiken. En wat ik goed vind aan haar is dat ze, in tegenstelling tot Lilliane Ploumen en Marijnissen, een goed kritisch & links verhaal kan houden zonder dat ze altijd haar partij-idealen moet gebruiken.
Eens.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:39 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Wel een engerd maar soms een nuttige engerd.
Zeker, wel wat te emotioneel hakken af en toe, maar dat maakt het wel leuk om hem bezig te zien.quote:
Anders is het een zonnebril en het is een beetje ongebruikelijk om die in de kamer te dragen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:32 schreef alpeko het volgende:
Bij JA21 is in ieder geval (het montuur van) de bril transparant
Dit gaat wel richting Conny van Oudenallen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:40 schreef TweedeKlum het volgende:
Holy Moly, niet alle nieuwkomers zijn een aanwinst.
HALLO HALLO MAG IK DE STAATSSECRETARIS SPREKEN.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit gaat wel richting Conny van Oudenallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |