abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 april 2021 @ 22:50:30 #102
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198873367
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat mij vooral irrititert is dat het hele land plat ligt vor 15 procent zwakkeren, maar dat die lui gewoon rustig hun vaccinatie uitstellen voor Pasen omdat ze belangrijker vinden om een fijne Pasen te hebben, het hele land licht fucking plat en die lui denken: Oh komt van de week wel. Of: Ik wacht wel tot ik vaccinatie in de buurt kan hebben.

Laten we gewoon instellen dat iedereen in de risicogroep een vaste uitnodiging krijgt, niet komen opdagen is jammer dan, dan wacht je maar lekker tot de rest aan de beurt is geweest.
Die indruk krijg ik niet echt hoor. Hoe kom je daarbij?

Dat het prikken veel te langzaam gaat, mee eens. Daar zouden echt álle zeilen op bijgezet moeten worden aan alle kanten
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198873368
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:48 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het is echt puur en alleen een tijdelijke oplossing voor de laatste paar maandjes. Daarna niet meer.
Dat zeg ik dan ook: het zal een overbruggingsperiode zijn. En 1 juli moeten we nog zien te halen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198873379
@Da_Sandman Excuus ik bedoel het niet kwaad, beetje gefrustreerd door dit gezeik.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198873401
quote:

[..]

Wat mij vooral irrititert is dat het hele land plat ligt vor 15 procent zwakkeren
Hoe kom je bij 15%?
pi_198873410
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 22:50 schreef Molo het volgende:

[..]

Die indruk krijg ik niet echt hoor. Hoe kom je daarbij?

Dat het prikken veel te langzaam gaat, mee eens. Daar zouden echt álle zeilen op bijgezet moeten worden aan alle kanten
Hoe ik daarbij kom? Letterlijk nog vandaag in deze thread voorbij zien komen, en lettterlijk mensen gehoord die gevaccineerd konden worden die geen zin hadden om 30 KM te reizen en zeiden: Ik wacht wel tot ik hier in de buurt terecht kan.
pi_198873417
quote:

[..]

Wat mij vooral irrititert is dat het hele land plat ligt vor 15 procent zwakkeren, maar dat die lui gewoon rustig hun vaccinatie uitstellen voor Pasen omdat ze belangrijker vinden om een fijne Pasen te hebben, het hele land licht fucking plat en die lui denken: Oh komt van de week wel. Of: Ik wacht wel tot ik vaccinatie in de buurt kan hebben.

Laten we gewoon instellen dat iedereen in de risicogroep een vaste uitnodiging krijgt, niet komen opdagen is jammer dan, dan wacht je maar lekker tot de rest aan de beurt is geweest.
En maar op anderen afreageren. Je lijkt me een gezellige kerel.

Edit:
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:50 schreef raptorix het volgende:
@:da_sandman Excuus ik bedoel het niet kwaad, beetje gefrustreerd door dit gezeik.
Ik merk het.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 5 april 2021 @ 22:52:33 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198873422
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:48 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Tot 1 juli ja, als iedereen een kans heeft gehad. Daarna gewoon oprotten met die onzin en discriminatie.

Gelukkig mogen bedrijven zelf beslissen of ze dat willen. Niet iedereen doet of gaat dat doen.

Het is echt puur en alleen een tijdelijke oplossing voor de laatste paar maandjes. Daarna niet meer.
In internationaal perspectief spelen natuurlijk wel andere zaken nog een rol

Nationaal, zullen we als de vaccinaties echt zoden aan de dijk gaan zetten weer open kunnen en open gaan. Ik.mag toch hopen dat dat voor juli al is.
pi_198873426
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hoe kom je bij 15%?
Groep 74-65 maak het 20 als je dat doortrekt tot 60.
pi_198873438
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:52 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En maar op anderen afreageren. Je lijkt me een gezellige kerel.

Edit:
[..]

Ik merk het.
Kom biertje drinken van de week :)
  maandag 5 april 2021 @ 22:53:38 #111
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198873441
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hoe ik daarbij kom? Letterlijk nog vandaag in deze thread voorbij zien komen, en lettterlijk mensen gehoord die gevaccineerd konden worden die geen zin hadden om 30 KM te reizen en zeiden: Ik wacht wel tot ik hier in de buurt terecht kan.
Ja die mensen zijn er zeker. Maar is toch echt een kleine minderheid joh. Meeste mensen staan te popelen en Willem graag meer bescherming en meer kunnen dóen
pi_198873446
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Kom biertje drinken van de week :)
Over paar weken dan als stadion weer open is _O_.
In Southern Sun
pi_198873453
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:53 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Over paar weken dan als stadion weer open is _O_.
Nogmaals sorry, ik zal proberen minder op de persoon te spelen, beloofd :@
pi_198873461
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat zeg ik dan ook: het zal een overbruggingsperiode zijn. En 1 juli moeten we nog zien te halen..
Prima, maar ik heb zo de indruk dat er aardig wat dystopische dingen ook na 1 juli gaan blijven. Een beetje van "ja, we gaan voor zero covid want wat als nieuwe mutatie blabla."

Het zit me gewoon niet helemaal lekker.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198873468
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 22:53 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja die mensen zijn er zeker. Maar is toch echt een kleine minderheid joh. Meeste mensen staan te popelen en Willem graag meer bescherming en meer kunnen dóen
Het is niet eens onwil bij een hoop mensen, ik denk dat er onderschat word hoeveel ouderen niet beseffen hoe dringend het is of dat ze zelf niet zo ondernemend zijn.
pi_198873476
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nogmaals sorry, ik zal proberen minder op de persoon te spelen, beloofd :@
Daar heb ik echt weinig problemen mee hoor, vind het een stuk bezwaarlijker dat je mensen die naar een fieldlab-event gaan NSB'ers noemt.
In Southern Sun
pi_198873479
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 22:52 schreef Molo het volgende:

[..]

In internationaal perspectief spelen natuurlijk wel andere zaken nog een rol

Zoals?
pi_198873492
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is niet eens onwil bij een hoop mensen, ik denk dat er onderschat word hoeveel ouderen niet beseffen hoe dringend het is of dat ze zelf niet zo ondernemend zijn.
Vergeet niet dat ouderen zulke dingen vaak ook eng vinden he.
In Southern Sun
pi_198873511
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Daar heb ik echt weinig problemen mee hoor, vind het een stuk bezwaarlijker dat je mensen die naar een fieldlab-event gaan NSB'ers noemt.
Ik doel er meer op dat ik vind dat je dit soort events niet moet aanmoedigen, we doen al deze maatregelen om de ziekenhuizen te ontlasten, het lijkt er nu op of we naar een situatie moeten waarbij er geen Corona meer mag zijn, ik ga hier geen BNW post van maken maar ik vind het maar raar dat je dit soort experimenten inzet.
  maandag 5 april 2021 @ 22:57:45 #120
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198873516
quote:

[..]

Herhaal oproep doen en kop koffie met worstenbroodjes aanbieden dan maar :P

Nee maar serieus, vervoer en zulks aanbieden of iig hulp erbij is wel echt helpend om sommigen richting die vaccinatie te krijgen
pi_198873518
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Groep 74-65 maak het 20 als je dat doortrekt tot 60.
Ik denk dat je onderschat hoeveel ‘zwakkeren’ ons land kent. Ook buiten die groep 60-75.
pi_198873528
quote:

[..]

En dan zeiden ze wel eens in de media van "Jaa jongeren denken dat ze onsterfelijk zijn blabla" maar dat geldt evenzo voor genoeg 65+'ers kan ik je vertellen.
pi_198873534
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Vergeet niet dat ouderen zulke dingen vaak ook eng vinden he.
Daarom betere begeleiding, ook al gezegt, geef nou al die mensen een gratis taxi voucher, werk met een buddy systeem waarbij we ouderen niet alleen laten, koppel gewoon elke student aan een oudere om er zeker van te zijn dat zo iemand een afspraak kan maken, geef ze desnoods 250 euro bonus ofzo, als we daarmee 2 maanden eerder open kunnen dan heb je dat geld er zo uit.
pi_198873536
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik denk dat je onderschat hoeveel ‘zwakkeren’ ons land kent. Ook buiten die groep 60-75.
Ongeveer een miljoen onder de 60 die valt onder één van de groepen die (veel) risico lopen van dit virus. Dat valt best mee qua hoeveelheid.
pi_198873541
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

We hebben het over Corona zwakkeren he, het is een luchtweg ziekte, dat is maar een beperkt deel.
pi_198873542
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik doel er meer op dat ik vind dat je dit soort events niet moet aanmoedigen, we doen al deze maatregelen om de ziekenhuizen te ontlasten, het lijkt er nu op of we naar een situatie moeten waarbij er geen Corona meer mag zijn, ik ga hier geen BNW post van maken maar ik vind het maar raar dat je dit soort experimenten inzet.
Het heet niet voor niets fieldlab. Het onderzoek dat hieraan gekoppeld zit brengt ons juist meer inzichten richting heropening.
pi_198873550
Ik vind het wel komisch dat er wordt gesuggereerd dat het ligt aan mensen die 'vaccinatie geen voorrang geven'.

Volgens het geweldige vaccinatieschema had ik in februari een eerste injectie moeten krijgen ivm medische gronden. Ik heb toen ik hoorde dat dat zou was met mijn huisarts gebeld. Op dat telefoontje heb ik nooit meer een antwoord gekregen, maar ik ben zelf wel aan de slag gegaan met mijn gezondheid. Het resultaat daarvan is dat ik nu in April geen voorrang meer heb voor een vaccinatie en waarschijnlijk ergens in juni aan de beurt ben.

Dat allemaal heeft niks te maken met mijn onwil om gevaccineerd te worden, maar wel alles met de totale chaos die het RIVM en de GG D maken van de vaccinatie. Ook het laatste stoppen met vaccinatie met het AZ vaccin; puur paniekvoetbal. Zelfs als het risico zou bestaan, dan zou gewoon doorprikken nog honderden levens sparen.
  maandag 5 april 2021 @ 23:00:32 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198873552
E
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Zoals?
Europese wetgeving/regels/afspraken rondom grensoverschrijdend vervoer. Hoop Europese landen zullen niet voor 1-7 grootste deel van de kwetsbare mensen gevaccineerd hebben of voldoende voor genoeg effect op hun zorgsysteem.

En datzelfde in mondiaal verband. Minder open grenzen maar wel veel meer landen/plekken waar amper gevaccineerd is
pi_198873567
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het heet niet voor niets fieldlab. Het onderzoek dat hieraan gekoppeld zit brengt ons juist meer inzichten richting heropening.
Inzichten qua heropening? Waarom zou je dat willen? Over 2 maanden moeten gewoon de groepen gevaccineerd zijn waar de focus op is, al deze energie zou men beter kunnen steken in de prikken, dit is volkomen verspeelde energie.
pi_198873571
quote:

[..]

Buitenom dat het ook voor nu gewoon prima inzichten biedt zijn het ook events die er (hopelijk) aan bij gaan dragen dat we in de toekomst nooit meer helemaal dicht hoeven bij een eventuele nieuwe pandemie.
In Southern Sun
pi_198873572
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:54 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Prima, maar ik heb zo de indruk dat er aardig wat dystopische dingen ook na 1 juli gaan blijven. Een beetje van "ja, we gaan voor zero covid want wat als nieuwe mutatie blabla."

Het zit me gewoon niet helemaal lekker.
Mij ook niet. Het zou me niks verbazen als het hele circus in oktober weer opnieuw begint.
pi_198873591
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 23:00 schreef Molo het volgende:
E
[..]

En datzelfde in mondiaal verband. Minder open grenzen maar wel veel meer landen/plekken waar amper gevaccineerd is
En met name landen die hevig leunen op toerisme zullen daarom groot voorstander zijn van zo’n paspoort. Je kunt die levensader dan immers relatief veilig opstarten
pi_198873602
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Buitenom dat het ook voor nu gewoon prima inzichten biedt zijn het ook events die er (hopelijk) aan bij gaan dragen dat we in de toekomst nooit meer helemaal dicht hoeven bij een eventuele nieuwe pandemie.
Maar dan zou ik eerder de focus leggen op primaire zaken, waarom we bijvoorbeeld onze eigen vaccin productie fabriek hebben verkocht, of waarom we geen noodwet zoals Finland hebben, dat laatste is trouwens wel een hele gave, beetje een soort van Deltaplan voor algemene rampen. Ik vind het eigenlijk best treurig dat we als Nederland mondkapjes moesten bietsen bij een 3e wereldland......
pi_198873605
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Inzichten qua heropening? Waarom zou je dat willen? Over 2 maanden moeten gewoon de groepen gevaccineerd zijn waar de focus op is, al deze energie zou men beter kunnen steken in de prikken, dit is volkomen verspeelde energie.
Dat staat compleet los van elkaar en dat weet je zelf ook wel.
pi_198873615
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:02 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

Mij ook niet. Het zou me niks verbazen als het hele circus in oktober weer opnieuw begint.
Immuniteit door infectie geeft wel echt een goede immuniteit na 6 maanden weten we nu. Immuniteit door vaccinatie nog niet, maar ik denk niet dat dat na 3 maandjes al weg is. Dat zou knap zuur zijn.
  maandag 5 april 2021 @ 23:05:47 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198873622
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dan moet dat toevallig een gelijksoortig virus zijn wat opspeelt. Lijkt me toch vergezocht. Maar goed, hadden we het al over gehad eerder :+
pi_198873638
Waarom doen wij eigenlijk zo weinig met ventilatie? Het lijkt wel alsof we gewoon niet durven toe te geven dat de transmissie ook aerogeen in. In het buitenland, bijv de VS en Japan, zijn ze daar ook massaal mee bezig.
pi_198873668
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 23:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Dan moet dat toevallig een gelijksoortig virus zijn wat opspeelt. Lijkt me toch vergezocht. Maar goed, hadden we het al over gehad eerder :+
Ik denk dat we de conclusie voorzichtig wel kunnen trekken dat we op deze pandemie niet heel goed waren voorbereid, dus het lijkt me niet gek (ook al niet omdat het je nu ook gewoon helpt) wat dingen in kaart te brengen voor het geval iets dergelijks opnieuw gebeurt :).
In Southern Sun
pi_198873672
twitter

:+
pi_198873692
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

Maar dan zou ik eerder de focus leggen op primaire zaken, waarom we bijvoorbeeld onze eigen vaccin productie fabriek hebben verkocht, of waarom we geen noodwet zoals Finland hebben, dat laatste is trouwens wel een hele gave, beetje een soort van Deltaplan voor algemene rampen. Ik vind het eigenlijk best treurig dat we als Nederland mondkapjes moesten bietsen bij een 3e wereldland......
Maar daar hoef je niets voor te testen, dat zijn vaststaande feiten (ga ik even met je mee, ik vind dat laatste wat discutabel maar goed). En het lijkt mij waardevol om te testen hoe je straks weer open kunt want ik geloof niet zo in een cold turkey heropening. Win-win wat mij betreft.
In Southern Sun
pi_198873693
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat staat compleet los van elkaar en dat weet je zelf ook wel.
Je kent mijn idee, liever gewoon even wachten met grote ideeen dan getrut met paspoorten, tot die tijd minder risico volle dingen gewoon opstarten. Daarna open.
pi_198873721
quote:

[..]

Wanneer wil je hier dan mee experimenteren? Als de volgende pandemie zich aandient? Het is toch veel handiger om nu te doen? Je begint echt weg te vallen van een topuser naar een flopuser. Sorry maar zo zie ik het.
pi_198873750
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar daar hoef je niets voor te testen, dat zijn vaststaande feiten (ga ik even met je mee, ik vind dat laatste wat discutabel maar goed). En het lijkt mij waardevol om te testen hoe je straks weer open kunt want ik geloof niet zo in een cold turkey heropening. Win-win wat mij betreft.
Ik wacht liever iets langer met grootschalige heropening dan allerlei tussenoplossingen, tot die tijd kun je ook gewoon op kleinschalige manier al hoop vrijheid geven, daarnaast blijf ik vinden: Focus erop dat nu de kwetsbare niet gevaccineerden niet besmet raken, het is nog maar een week of 6 dat ze aan de beurt zijn, ik zou zeggen deel dat door tweeen, wij houden ons nog 3 weken strikt aan regels, zij houden zich ook nog 3 weekjes aan de regels tot hun beurt :)1
pi_198873771
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 23:13 schreef Document1 het volgende:

[..]

Wanneer wil je hier dan mee experimenteren? Als de volgende pandemie zich aandient? Het is toch veel handiger om nu te doen? Je begint echt weg te vallen van een topuser naar een flopuser. Sorry maar zo zie ik het.
Dit soort evenementen (fieldlabs) vind ik een goed idee, als er een duidelijke hypothese aan hangt. Een coronapaspoort en dat soort zaken vind ik een onzinnig iets voor een paar maanden.
pi_198873782
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 23:13 schreef Document1 het volgende:

[..]

Een pandemie heb je statistisch ongeveer 3 keer per eeuw, dit was leerzaam in bepaalde opzichten maar waarom zou je hier zo een strategie van maken? Daarnaast is nog maar de vraag of dit soort maatregelen echt zin hebben, ten eerste ligt de kwetsbaarheid van zo een ziekte doorgaans niet onder gezonde mensen, maar tussen de interactie tussen kwetsbaar en niet kwetsbaar, dus als je al iets qua maatregelen zou willen, dan zou je daar op moeten focussen.
  maandag 5 april 2021 @ 23:19:20 #146
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198873802
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:09 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik denk dat we de conclusie voorzichtig wel kunnen trekken dat we op deze pandemie niet heel goed waren voorbereid, dus het lijkt me niet gek (ook al niet omdat het je nu ook gewoon helpt) wat dingen in kaart te brengen voor het geval iets dergelijks opnieuw gebeurt :).
Dan kan men beter deze effort en gelden stoppen in een fatsoenlijke crisisstructuur optuigen en op heropening (of niet hoeven sluiten) van primaire dingen als scholen, winkels, horeca, sportfaciliteiten e.d. richten IMO.

Nu eens snurken hier, morgen weer verder aan de Covid issues sleutelen
pi_198873833
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je kent mijn idee, liever gewoon even wachten met grote ideeen dan getrut met paspoorten, tot die tijd minder risico volle dingen gewoon opstarten. Daarna open.
Ja, kan prima. Deden we ook na de eerste golf. En tegen die tijd dat we een tijdje open zijn is de zorg bij ons al ontlast. Als je dan bang bent blijf je maar lekker zelf nog even thuis tot 1 juli.
pi_198873857
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ja, kan prima. Deden we ook na de eerste golf. En tegen die tijd dat we een tijdje open zijn is de zorg bij ons al ontlast. Als je dan bang bent blijf je maar lekker zelf nog even thuis tot 1 juli.
Mijn idee is gewoon de tijd splitten, we moeten ongeveer nog 2 maanden, dus 1 maand nog wat strenger, wel klein openingen, daarna open iedereen die het te link vind blijft daarna nog een maandje binnen/beschermt tot hij zijn prik heeft gehad, dat lijkt een eerlijke deal voor iedereen.
pi_198873924
twitter
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198873977
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:29 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Welk Fieldlab is deze?
pi_198874031
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Welk Fieldlab is deze?
Texas
Opening Honkbalseizoen
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198874132
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 23:42 schreef RipCity het volgende:

[..]

Texas
Opening Honkbalseizoen
Meestal is er bij het honkbalplubliek genoeg ruimte om te social distancen.
pi_198874194
Nu niet. Stadion zit zo goed als vol en het advies om een mondkapje te dragen, wordt door de overgrote meerderheid genegeerd. Ze laten alleen bij de home opener volle capaciteit toe, na deze wedstrijd wordt de capaciteit drastisch teruggedraaid.
Heel benieuwd hoe dit af gaat lopen.
pi_198874326
Heeft iedereen in deze thread ook het idee dat we in Nederland in een permanente covid situatie zitten?
pi_198874335
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 00:20 schreef Za het volgende:
Heeft iedereen in deze thread ook het idee dat we in Nederland in een permanente covid situatie zitten?
Nee
pi_198874543
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat soort zaken was vorig jaar leuk, maar heeft nu geen nut omdat de cijfers te hoog zijn en er dus sowieso niets versoepelt zal gaan worden (tot die cijfers ruim naar beneden gaan).

Het is niet alsof ze gaan zeggen dat er weinig besmettingen ergens plaatsvinden en dat ze het dan (daar) gaan open gooien. Scholen hebben daarop een uitzondering om duidelijke redenen.

Zou me niks verbazen wanneer de eerste maatregelen pas ergens in de zomer worden opgeheven. En wanneer we in de zomer nog met mondkapjes (zweetkapjes) lopen dan ga ik nog maar 1x in de week boodschappen halen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_198874563
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 00:21 schreef mootie het volgende:

Nee
Waarom nee, van een vaccin verdwijnt het virus niet.
  dinsdag 6 april 2021 @ 01:02:56 #158
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198874570
Bij MLB in Texas, zit het bomvol!!
.
twitter
pi_198874604
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 01:02 schreef THEFXR het volgende:
Bij MLB in Texas, zit het bomvol!!
.
[ twitter ]
En van 30.000 besmettingen PD naar 1.100 gegaan, nu al een maand na de grote heropening!
  dinsdag 6 april 2021 @ 01:13:05 #160
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198874621
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 01:07 schreef Za het volgende:

[..]

En van 30.000 besmettingen PD naar 1.100 gegaan, nu al een maand na de grote heropening!
3 weken geleden gestopt met mondkapjes.
twitter
  dinsdag 6 april 2021 @ 01:55:31 #161
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198874691
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 01:02 schreef Za het volgende:

[..]

Maar wel de ziektelast van het virus en het aantal besmette mensen gaat enorm dalen.
Dan is het geen probleem meer en kan alles lekker weer open gaandeweg
  dinsdag 6 april 2021 @ 06:07:12 #162
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198874996
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 01:02 schreef Za het volgende:

[..]

Probleem is juist dat meneer Hugo er alles aan lijkt te doen om het vaccineren zo lastig mogelijk te maken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198875055
quote:
Welnee!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_198875116
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 00:58 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Dat soort zaken was vorig jaar leuk, maar heeft nu geen nut omdat de cijfers te hoog zijn en er dus sowieso niets versoepelt zal gaan worden (tot die cijfers ruim naar beneden gaan).

Het is niet alsof ze gaan zeggen dat er weinig besmettingen ergens plaatsvinden en dat ze het dan (daar) gaan open gooien. Scholen hebben daarop een uitzondering om duidelijke redenen.

Zou me niks verbazen wanneer de eerste maatregelen pas ergens in de zomer worden opgeheven. En wanneer we in de zomer nog met mondkapjes (zweetkapjes) lopen dan ga ik nog maar 1x in de week boodschappen halen.
Welke cijfers zijn exact te hoog?
pi_198875207
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En met name landen die hevig leunen op toerisme zullen daarom groot voorstander zijn van zo’n paspoort. Je kunt die levensader dan immers relatief veilig opstarten
Ik denk dat tegen die tijd het wel zal meevallen. Als de besmettingen dezelfde aantallen tonen als vorig jaar zal dat allemaal wel loslopen.

Daarnaast:
https://ec.europa.eu/info(...)reen-certificates_nl

Met als planning:
Zomer
EU: De Commissie zet een digitale infrastructuur op om de authenticatie van de digitale groene certificaten te vergemakkelijken.

Lidstaten: Introduceren de nodige wijzigingen in hun nationale systemen voor medische dossiers.

dus nooit klaar voor zomer 2021.

Als eerste verwachten ze pas een
pi_198875305
quote:
Nee.
In Southern Sun
pi_198875318
quote:
Blijf je dit debiele zinnetje nou in elk topic herhalen? Je hebt er notabene je eigen topic voor geopend, doe het lekker daar.
  dinsdag 6 april 2021 @ 08:04:17 #168
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198875353
quote:
Nee, alleen jij.
Wel duurt het door incompetent gepruts langer dan nodig.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198875703
In België kan iedereen zich nu aanmelden voor de dagelijkse overschotten. Soort systeem als concerttickets. Eerste uur al 50.000 aanmeldingen.
  dinsdag 6 april 2021 @ 09:01:11 #170
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198875756
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 08:53 schreef bloodymary1 het volgende:
In België kan iedereen zich nu aanmelden voor de dagelijkse overschotten. Soort systeem als concerttickets. Eerste uur al 50.000 aanmeldingen.
Zouden ze eigenlijk ook hier moeten doen in de avond voor de plekken die nog beschikbaar zijn voor de volgende dag. Schrijf je je in voor een aantal locaties, als er nog plek vrij is en je de loting wint zorg je ook dat jij en je kont daar zijn de volgende dag om die tijd. Wat wel te doen voor mensen die eigen baas zijn of flexibel thuiswerken.
  dinsdag 6 april 2021 @ 09:09:28 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198875815
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 09:01 schreef Momo het volgende:

[..]

Zouden ze eigenlijk ook hier moeten doen in de avond voor de plekken die nog beschikbaar zijn voor de volgende dag. Schrijf je je in voor een aantal locaties, als er nog plek vrij is en je de loting wint zorg je ook dat jij en je kont daar zijn de volgende dag om die tijd. Wat wel te doen voor mensen die eigen baas zijn of flexibel thuiswerken.
Er is hier geen centrale planning of overzicht in locaties dus dat gaat niet lukken
Helaas

Dat idee uit België is zeker top ja

Sowieso zijn er best wat goede ideeën die naar boven komen zo in zo'n pandemie
  dinsdag 6 april 2021 @ 09:10:22 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198875820
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 07:34 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ik denk dat tegen die tijd het wel zal meevallen. Als de besmettingen dezelfde aantallen tonen als vorig jaar zal dat allemaal wel loslopen.

Daarnaast:
https://ec.europa.eu/info(...)reen-certificates_nl

Met als planning:
Zomer
EU: De Commissie zet een digitale infrastructuur op om de authenticatie van de digitale groene certificaten te vergemakkelijken.

Lidstaten: Introduceren de nodige wijzigingen in hun nationale systemen voor medische dossiers.

dus nooit klaar voor zomer 2021.

Als eerste verwachten ze pas een
Daar gaat de EU niet over dus heel erg benieuwd wat daarmee bedoeld wordt
  dinsdag 6 april 2021 @ 09:12:48 #173
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198875848
quote:

[..]

Zou het op dagbasis doen, en op locatie niveau. En de volgende dag hoeft niet eens, ik kan in een half uur ter plekke zijn. Systeem al la hartveilig wonen, waar mensen voor reanimatie worden opgeroepen. De eersten die op de app reageren hebben gewonnen ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 6 april 2021 @ 09:21:45 #174
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_198875921
Fantastische column van hoogleraar Marcel Levi, thans ziekenhuisdirecteur in Londen. Over de inefficiënte Nederlandse vaccinatiecampagne, waar Hugo de Jonge wederom blijkt te falen als eindverantwoordelijke minister.

Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Moderator dinsdag 6 april 2021 @ 09:22:41 #175
5428 crew  miss_sly
pi_198875932
quote:

[..]

Hoe ze het doen, maakt me niet uit, maar het mogelijk maken om geprikt te worden als er toch ruimte is en je wil graag, lijkt me een goede zet.

Mijn moeder (uit 1947) heeft overigens vorige week inderdaad gebeld terwijl haar brief er nog niet was en ze kan zaterdag worden gevaccineerd. Mijn vader heeft al 1 prik gehad. Mijn zusje, die met ze meerijdt, is als zorgverlener al volledig gevaccineerd. Zo gaat het in mijn kleine kringetje al een beetje de goede kant op.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198875998
quote:
Nee
- verwijderd door admin -
pi_198876001
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 april 2021 09:21 schreef Gretzl het volgende:
Fantastische column van hoogleraar Marcel Levi, thans ziekenhuisdirecteur in Londen. Over de inefficiënte Nederlandse vaccinatiecampagne, waar Hugo de Jonge wederom blijkt te falen als eindverantwoordelijke minister.

[ afbeelding ]
Eigenlijk geen bijzondere column. Dit roepen we hier al weken op fok. Enige verschil is dat Levi wat meer kans heeft om invloed uit te oefenen op Hugo.

Het probleem is idd zo opgelost als het RIVM en GGD niet zo met elkaar aan het ruzien zijn en niet te trots zijn om andere instanties zoals ziekenhuizen te laten helpen. Hugo is te bang om die instanties over te slaan.
  dinsdag 6 april 2021 @ 09:31:14 #178
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198876051
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 april 2021 09:21 schreef Gretzl het volgende:

[ afbeelding ]
Hoi Levi.

Leuke column!

Doen we verder niks mee.

Groetjes Hugo en Co.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198876101
Deze hadden jullie nog tegoed van gisteren.

Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld

Link: https://rivm.useless.nl/dpl.php

Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:

Link: https://rivm.useless.nl/cases.php

Aantal DON/DOO/DPL per dag

Link: https://rivm.useless.nl/dplperday.php

Datavertraging:

Link: https://rivm.useless.nl/vertraging.php

Datavertraging 1616 ouder dan 5 dagen, 262 ouder dan 10 dagen

Dagelijks getest vs percentage positief:

Link: https://rivm.useless.nl/positief.php

Aantal positief per leeftijdsgroep:

Link: https://rivm.useless.nl/leeftijd.php

% positief per leeftijdsgroep:

Link: https://rivm.useless.nl/leeftijdperc.php

Leeftijdsverdeling en aantal bedden op verpleegafdeling:

Link: https://rivm.useless.nl/bedden.php

Leeftijdsverdeling en aantal bedden op IC

Link: https://rivm.useless.nl/beddenic.php
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198876149
De druk is er wel vanaf he. We kabbelen voort richting de eindstreep.
  dinsdag 6 april 2021 @ 09:43:24 #181
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198876249
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 09:38 schreef Scrummie het volgende:
De druk is er wel vanaf he. We kabbelen voort richting de eindstreep.
De 4e golf komt nog hč.
pi_198876388
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 09:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

De 4e golf komt nog hč.
Oh het zal nog wel weer een opleving krijgen, maar dat is pas wanneer er genoeg gevaccineerd zijn en er geen echte druk meer op de zorg komt. Ik denk dat die 4e golf voor het grootste deel van de mensen onopgemerkt voorbij zal trekken. Zoals we nu een beetje ongemerkt de 'volgende' fase inrollen.

Komende weken zal wel in het teken staan van de boel weer opengooien.
pi_198876412
Ik zag gisteren op het journaal (dacht ik) bericht dat bij een verzorgingstehuis alle bewoners en de medewerkers 2 prikken hadden gehad. Echter konden de maatregelen nog niet worden opgeheven, en moest iedereen nog 1,5 meter afstand houden. Dit begrijp ik niet. Waarom?
pi_198876495
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 09:52 schreef zoost het volgende:
Ik zag gisteren op het journaal (dacht ik) bericht dat bij een verzorgingstehuis alle bewoners en de medewerkers 2 prikken hadden gehad. Echter konden de maatregelen nog niet worden opgeheven, en moest iedereen nog 1,5 meter afstand houden. Dit begrijp ik niet. Waarom?
Ja, dit viel mij ook op. Journaal idd. Oorspronkelijk meende ik dat het allicht was omdat ongevaccineerden van buitenaf het wellicht naar binnen zouden kunnen brengen (en vice versa), maar ik bedacht me al snel dat zeker het eerste scenario niet meer een risico zou moeten vormen als alle inwoners gevaccineerd zijn, en het tweede ook niet zo gevaarlijk is als de mensen buiten zelf niet in een risicogroep vallen danwel zoetjesaan ook gevaccineerd zijn. Dus nee, eigenlijk vraag ik het me ook nog steeds af. :P
  Moderator dinsdag 6 april 2021 @ 10:00:16 #185
5428 crew  miss_sly
pi_198876517
MIsschien is het de zo bepleite solidariteit: de rest van de samenleving kan ook nog niet, dus blijven jullie nu ook nog maar even vasthouden aan de maatregelen?

Gerechtigheid, dus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 6 april 2021 @ 10:12:15 #186
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198876688
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 09:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

De 4e golf komt nog hč.
Ik heb nog nooit zo'n slechte auto gehad :r
Wat was ik toen blij dat ik er van af was.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198876718
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:00 schreef miss_sly het volgende:
MIsschien is het de zo bepleite solidariteit: de rest van de samenleving kan ook nog niet, dus blijven jullie nu ook nog maar even vasthouden aan de maatregelen?

Gerechtigheid, dus.
Een soort van voorbeeldfunctie maar dan anders zeg maar.
Wil men nu dat er gepromoot wordt dat met vaccineren er meer ruimte komt om terug te gaan naar 'normaal'?
Of geven we als voorbeeld, eerst iedereen prikken, tot die tijd graag angst en paniek voor dood en verderf bewaren?
pi_198876724
quote:
ROME - Er is een verband tussen het AstraZeneca-vaccin en trombose. Dat heeft de directeur van het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) dinsdag tegen Italiaanse media gezegd.

Naar aanleiding van twee nieuwe meldingen van ernstige trombose en verlaagde bloedplaatjes en een overlijdensgeval na een longembolie na vaccinatie, besloot De Jonge vrijdag het middel opnieuw te pauzeren.
https://www.telegraaf.nl/(...)a-zeneca-en-trombose

Zoals verwacht wel -O-
pi_198876748
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 09:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Daar gaat de EU niet over dus heel erg benieuwd wat daarmee bedoeld wordt
Geen idee verder, ik zou zeggen dat het beperkt zou zijn dat je op de 1 of andere manier je test/vaccinatie status online inzichtelijk moet kunnen maken.

In nederland hebben wij daar de app voor bedacht om de data van het RIVM/GGD/Ziekenhuis te combineren maar mischien wordt het in italie wel in een centraal medisch systeem gezet. En in servie vastgelegd bij de huisarts.
  dinsdag 6 april 2021 @ 10:20:42 #190
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198876776
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:18 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Geen idee verder, ik zou zeggen dat het beperkt zou zijn dat je op de 1 of andere manier je test/vaccinatie status online inzichtelijk moet kunnen maken.

In nederland hebben wij daar de app voor bedacht om de data van het RIVM/GGD/Ziekenhuis te combineren maar mischien wordt het in italie wel in een centraal medisch systeem gezet. En in servie vastgelegd bij de huisarts.
Er zal in NL toch ook iets van een papieren variant/bewijs moeten komen als men hiermee wil gaan werken, een app is voor een boel mensen waarschijnlijk toch weer te lastig.
  dinsdag 6 april 2021 @ 10:21:26 #191
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198876786
quote:
Dus we gaan elke keer 2 weken prikken en dan weer stoppen voor een paar dagen en allemaal afspraken weer afzeggen?
  dinsdag 6 april 2021 @ 10:22:28 #192
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198876799
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:21 schreef Momo het volgende:

[..]

Dus we gaan elke keer 2 weken prikken en dan weer stoppen voor een paar dagen en allemaal afspraken weer afzeggen?
Wat mij betreft zou ik kijken of het risico zich alleen voordoet bij vrouwen, waar het nu op lijkt. In dat geval zou ik gewoon doorgaan met het vaccineren van mannen.

En volgens mijn collega krijgt hij als 60+ man gewoon AZ vandaag via de huisarts
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198876822
quote:
Nee, dat is niet in mij opgekomen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198876842
quote:

[..]

Geen idee, maar ik hoop het niet. Als bepaalde groepen meer kans hebben om trombose te krijgen van AstraZeneca hoop ik dat we in ieder geval doorgaan met andere groepen die daar geen verhoogde kans op hebben (bijvoorbeeld mannen met overgewicht).

Mijn moeder heeft toevallig ook de eerste prik van AstraZeneca gehad zo'n 10 dagen geleden en kreeg wel een paar dagen geleden last van haar rechterarm. Als het goed is gaat ze vandaag contact opnemen met de huisarts.
pi_198876844
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 09:27 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Eigenlijk geen bijzondere column. Dit roepen we hier al weken op fok. Enige verschil is dat Levi wat meer kans heeft om invloed uit te oefenen op Hugo.

Het probleem is idd zo opgelost als het RIVM en GGD niet zo met elkaar aan het ruzien zijn en niet te trots zijn om andere instanties zoals ziekenhuizen te laten helpen. Hugo is te bang om die instanties over te slaan.
Met 'Fantastische column!' bedoelt hij hopelijk 'ja, dit vind ik ook' want het is echt een verschrikkelijk slechte column, met als dieptepunt die volkomen belachelijke vergelijking met de Europa Cup.

Beetje zoals die idioot slecht geschreven FB-verhalen, rechtstreeks uit de onderbuik, waarop Gerda dan reageert met FANTASTISCH GESCHREVEN!!!
In Southern Sun
pi_198876855
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Er zal in NL toch ook iets van een papieren variant/bewijs moeten komen als men hiermee wil gaan werken, een app is voor een boel mensen waarschijnlijk toch weer te lastig.
Ja klopt, en/of je uberhaubt wel naar de medische status mag vragen.
We zitten nog 2,5 maand van het vakantie seizoen af en ik geloof niet dat het dan allemaal al gereed is.
  Redactie Games dinsdag 6 april 2021 @ 10:28:11 #197
181272 crew  Noppie2000
pi_198876864
quote:

[..]

Als we nog gaan beginnen. Ik zie die faalhazen wel roepen 'OMG VERBAND, STOP MET AZ!'.
pi_198876895
quote:

Gerechtigheid, dus.
Als dat zo is, dan breekt mijn klomp. Laat die ouderen genieten van hun herwonnen vrijheid in hun laatste jaren
pi_198876940
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:28 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Als we nog gaan beginnen. Ik zie die faalhazen wel roepen 'OMG VERBAND, STOP MET AZ!'.
Daar kun je wel op rekenen.
  dinsdag 6 april 2021 @ 10:34:49 #200
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198876946
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:30 schreef zoost het volgende:

[..]

Als dat zo is, dan breekt mijn klomp. Laat die ouderen genieten van hun herwonnen vrijheid in hun laatste jaren
Totdat ze op een terras gaan zitten, op vakantie gaan, musea bezoeken, etc.. en jij dat niet mag ;)
pi_198877001
quote:

Gerechtigheid, dus.
Ik denk niet eens zozeer solidariteit, maar meer dat de basisregels gewoon landelijk gelden, nog voor iedereen dus ook voor de volledig gevaccineerden. Denk dat als de minister vandaag zegt dat die uitgezonderd zijn het met de solidariteit snel klaar is ;).
In Southern Sun
pi_198877003
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:34 schreef zalkc het volgende:

[..]

Totdat ze op een terras gaan zitten, op vakantie gaan, musea bezoeken, etc.. en jij dat niet mag ;)
Als alle kwetsbaren zijn gevaccineerd en het land gaat nog niet open, omdat nog niet iedereen is gevaccineerd dat sta ik ook op het museumplein tussen de wappies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')