abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198873542
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik doel er meer op dat ik vind dat je dit soort events niet moet aanmoedigen, we doen al deze maatregelen om de ziekenhuizen te ontlasten, het lijkt er nu op of we naar een situatie moeten waarbij er geen Corona meer mag zijn, ik ga hier geen BNW post van maken maar ik vind het maar raar dat je dit soort experimenten inzet.
Het heet niet voor niets fieldlab. Het onderzoek dat hieraan gekoppeld zit brengt ons juist meer inzichten richting heropening.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198873550
Ik vind het wel komisch dat er wordt gesuggereerd dat het ligt aan mensen die 'vaccinatie geen voorrang geven'.

Volgens het geweldige vaccinatieschema had ik in februari een eerste injectie moeten krijgen ivm medische gronden. Ik heb toen ik hoorde dat dat zou was met mijn huisarts gebeld. Op dat telefoontje heb ik nooit meer een antwoord gekregen, maar ik ben zelf wel aan de slag gegaan met mijn gezondheid. Het resultaat daarvan is dat ik nu in April geen voorrang meer heb voor een vaccinatie en waarschijnlijk ergens in juni aan de beurt ben.

Dat allemaal heeft niks te maken met mijn onwil om gevaccineerd te worden, maar wel alles met de totale chaos die het RIVM en de GG D maken van de vaccinatie. Ook het laatste stoppen met vaccinatie met het AZ vaccin; puur paniekvoetbal. Zelfs als het risico zou bestaan, dan zou gewoon doorprikken nog honderden levens sparen.
  maandag 5 april 2021 @ 23:00:32 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198873552
E
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Zoals?
Europese wetgeving/regels/afspraken rondom grensoverschrijdend vervoer. Hoop Europese landen zullen niet voor 1-7 grootste deel van de kwetsbare mensen gevaccineerd hebben of voldoende voor genoeg effect op hun zorgsysteem.

En datzelfde in mondiaal verband. Minder open grenzen maar wel veel meer landen/plekken waar amper gevaccineerd is
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198873567
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het heet niet voor niets fieldlab. Het onderzoek dat hieraan gekoppeld zit brengt ons juist meer inzichten richting heropening.
Inzichten qua heropening? Waarom zou je dat willen? Over 2 maanden moeten gewoon de groepen gevaccineerd zijn waar de focus op is, al deze energie zou men beter kunnen steken in de prikken, dit is volkomen verspeelde energie.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198873571
quote:

[..]

Ik doel er meer op dat ik vind dat je dit soort events niet moet aanmoedigen, we doen al deze maatregelen om de ziekenhuizen te ontlasten, het lijkt er nu op of we naar een situatie moeten waarbij er geen Corona meer mag zijn, ik ga hier geen BNW post van maken maar ik vind het maar raar dat je dit soort experimenten inzet.
Buitenom dat het ook voor nu gewoon prima inzichten biedt zijn het ook events die er (hopelijk) aan bij gaan dragen dat we in de toekomst nooit meer helemaal dicht hoeven bij een eventuele nieuwe pandemie.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_198873572
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:54 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Prima, maar ik heb zo de indruk dat er aardig wat dystopische dingen ook na 1 juli gaan blijven. Een beetje van "ja, we gaan voor zero covid want wat als nieuwe mutatie blabla."

Het zit me gewoon niet helemaal lekker.
Mij ook niet. Het zou me niks verbazen als het hele circus in oktober weer opnieuw begint.
pi_198873591
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 23:00 schreef Molo het volgende:
E
[..]

En datzelfde in mondiaal verband. Minder open grenzen maar wel veel meer landen/plekken waar amper gevaccineerd is
En met name landen die hevig leunen op toerisme zullen daarom groot voorstander zijn van zo’n paspoort. Je kunt die levensader dan immers relatief veilig opstarten
pi_198873602
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Buitenom dat het ook voor nu gewoon prima inzichten biedt zijn het ook events die er (hopelijk) aan bij gaan dragen dat we in de toekomst nooit meer helemaal dicht hoeven bij een eventuele nieuwe pandemie.
Maar dan zou ik eerder de focus leggen op primaire zaken, waarom we bijvoorbeeld onze eigen vaccin productie fabriek hebben verkocht, of waarom we geen noodwet zoals Finland hebben, dat laatste is trouwens wel een hele gave, beetje een soort van Deltaplan voor algemene rampen. Ik vind het eigenlijk best treurig dat we als Nederland mondkapjes moesten bietsen bij een 3e wereldland......
pi_198873605
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Inzichten qua heropening? Waarom zou je dat willen? Over 2 maanden moeten gewoon de groepen gevaccineerd zijn waar de focus op is, al deze energie zou men beter kunnen steken in de prikken, dit is volkomen verspeelde energie.
Dat staat compleet los van elkaar en dat weet je zelf ook wel.
pi_198873615
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:02 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

Mij ook niet. Het zou me niks verbazen als het hele circus in oktober weer opnieuw begint.
Immuniteit door infectie geeft wel echt een goede immuniteit na 6 maanden weten we nu. Immuniteit door vaccinatie nog niet, maar ik denk niet dat dat na 3 maandjes al weg is. Dat zou knap zuur zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 5 april 2021 @ 23:05:47 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198873622
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dan moet dat toevallig een gelijksoortig virus zijn wat opspeelt. Lijkt me toch vergezocht. Maar goed, hadden we het al over gehad eerder :+
pi_198873638
Waarom doen wij eigenlijk zo weinig met ventilatie? Het lijkt wel alsof we gewoon niet durven toe te geven dat de transmissie ook aerogeen in. In het buitenland, bijv de VS en Japan, zijn ze daar ook massaal mee bezig.
pi_198873668
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 23:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Dan moet dat toevallig een gelijksoortig virus zijn wat opspeelt. Lijkt me toch vergezocht. Maar goed, hadden we het al over gehad eerder :+
Ik denk dat we de conclusie voorzichtig wel kunnen trekken dat we op deze pandemie niet heel goed waren voorbereid, dus het lijkt me niet gek (ook al niet omdat het je nu ook gewoon helpt) wat dingen in kaart te brengen voor het geval iets dergelijks opnieuw gebeurt :).
In Southern Sun
pi_198873672
twitter

:+
pi_198873692
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

Maar dan zou ik eerder de focus leggen op primaire zaken, waarom we bijvoorbeeld onze eigen vaccin productie fabriek hebben verkocht, of waarom we geen noodwet zoals Finland hebben, dat laatste is trouwens wel een hele gave, beetje een soort van Deltaplan voor algemene rampen. Ik vind het eigenlijk best treurig dat we als Nederland mondkapjes moesten bietsen bij een 3e wereldland......
Maar daar hoef je niets voor te testen, dat zijn vaststaande feiten (ga ik even met je mee, ik vind dat laatste wat discutabel maar goed). En het lijkt mij waardevol om te testen hoe je straks weer open kunt want ik geloof niet zo in een cold turkey heropening. Win-win wat mij betreft.
In Southern Sun
pi_198873693
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat staat compleet los van elkaar en dat weet je zelf ook wel.
Je kent mijn idee, liever gewoon even wachten met grote ideeen dan getrut met paspoorten, tot die tijd minder risico volle dingen gewoon opstarten. Daarna open.
pi_198873721
quote:

[..]

Wanneer wil je hier dan mee experimenteren? Als de volgende pandemie zich aandient? Het is toch veel handiger om nu te doen? Je begint echt weg te vallen van een topuser naar een flopuser. Sorry maar zo zie ik het.
pi_198873750
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar daar hoef je niets voor te testen, dat zijn vaststaande feiten (ga ik even met je mee, ik vind dat laatste wat discutabel maar goed). En het lijkt mij waardevol om te testen hoe je straks weer open kunt want ik geloof niet zo in een cold turkey heropening. Win-win wat mij betreft.
Ik wacht liever iets langer met grootschalige heropening dan allerlei tussenoplossingen, tot die tijd kun je ook gewoon op kleinschalige manier al hoop vrijheid geven, daarnaast blijf ik vinden: Focus erop dat nu de kwetsbare niet gevaccineerden niet besmet raken, het is nog maar een week of 6 dat ze aan de beurt zijn, ik zou zeggen deel dat door tweeen, wij houden ons nog 3 weken strikt aan regels, zij houden zich ook nog 3 weekjes aan de regels tot hun beurt :)1
pi_198873771
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 23:13 schreef Document1 het volgende:

[..]

Wanneer wil je hier dan mee experimenteren? Als de volgende pandemie zich aandient? Het is toch veel handiger om nu te doen? Je begint echt weg te vallen van een topuser naar een flopuser. Sorry maar zo zie ik het.
Dit soort evenementen (fieldlabs) vind ik een goed idee, als er een duidelijke hypothese aan hangt. Een coronapaspoort en dat soort zaken vind ik een onzinnig iets voor een paar maanden.
pi_198873782
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 23:13 schreef Document1 het volgende:

[..]

Een pandemie heb je statistisch ongeveer 3 keer per eeuw, dit was leerzaam in bepaalde opzichten maar waarom zou je hier zo een strategie van maken? Daarnaast is nog maar de vraag of dit soort maatregelen echt zin hebben, ten eerste ligt de kwetsbaarheid van zo een ziekte doorgaans niet onder gezonde mensen, maar tussen de interactie tussen kwetsbaar en niet kwetsbaar, dus als je al iets qua maatregelen zou willen, dan zou je daar op moeten focussen.
  maandag 5 april 2021 @ 23:19:20 #146
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198873802
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:09 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik denk dat we de conclusie voorzichtig wel kunnen trekken dat we op deze pandemie niet heel goed waren voorbereid, dus het lijkt me niet gek (ook al niet omdat het je nu ook gewoon helpt) wat dingen in kaart te brengen voor het geval iets dergelijks opnieuw gebeurt :).
Dan kan men beter deze effort en gelden stoppen in een fatsoenlijke crisisstructuur optuigen en op heropening (of niet hoeven sluiten) van primaire dingen als scholen, winkels, horeca, sportfaciliteiten e.d. richten IMO.

Nu eens snurken hier, morgen weer verder aan de Covid issues sleutelen
pi_198873833
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je kent mijn idee, liever gewoon even wachten met grote ideeen dan getrut met paspoorten, tot die tijd minder risico volle dingen gewoon opstarten. Daarna open.
Ja, kan prima. Deden we ook na de eerste golf. En tegen die tijd dat we een tijdje open zijn is de zorg bij ons al ontlast. Als je dan bang bent blijf je maar lekker zelf nog even thuis tot 1 juli.
pi_198873857
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ja, kan prima. Deden we ook na de eerste golf. En tegen die tijd dat we een tijdje open zijn is de zorg bij ons al ontlast. Als je dan bang bent blijf je maar lekker zelf nog even thuis tot 1 juli.
Mijn idee is gewoon de tijd splitten, we moeten ongeveer nog 2 maanden, dus 1 maand nog wat strenger, wel klein openingen, daarna open iedereen die het te link vind blijft daarna nog een maandje binnen/beschermt tot hij zijn prik heeft gehad, dat lijkt een eerlijke deal voor iedereen.
pi_198873924
twitter
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198873977
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:29 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Welk Fieldlab is deze?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')