Trouwens, Servië is naast Chili één van de landen waar meer met het vaccin van de afhaalchinees wordt geprikt en er een hogere vaccinatiegraad wordt bereikt dan in de EU, maar waar de ziekenhuizen toch vol liggen en de sterfte alleen maar oploopt. Verneukt China de wereld (weer)? Eén keer is een incident, twee keer...quote:Op maandag 5 april 2021 22:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dus we moeten onze vaccins met de EU delen, en omdat Servie geen zin heeft ontstaat er een soort van commercieel reservaat die de gedeelde vaccins verkoopt, schiet mij maar lek![]()
Die indruk krijg ik niet echt hoor. Hoe kom je daarbij?quote:Op maandag 5 april 2021 22:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat mij vooral irrititert is dat het hele land plat ligt vor 15 procent zwakkeren, maar dat die lui gewoon rustig hun vaccinatie uitstellen voor Pasen omdat ze belangrijker vinden om een fijne Pasen te hebben, het hele land licht fucking plat en die lui denken: Oh komt van de week wel. Of: Ik wacht wel tot ik vaccinatie in de buurt kan hebben.
Laten we gewoon instellen dat iedereen in de risicogroep een vaste uitnodiging krijgt, niet komen opdagen is jammer dan, dan wacht je maar lekker tot de rest aan de beurt is geweest.
Dat zeg ik dan ook: het zal een overbruggingsperiode zijn. En 1 juli moeten we nog zien te halen..quote:Op maandag 5 april 2021 22:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is echt puur en alleen een tijdelijke oplossing voor de laatste paar maandjes. Daarna niet meer.
Hoe kom je bij 15%?quote:Op maandag 5 april 2021 22:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat mij vooral irrititert is dat het hele land plat ligt vor 15 procent zwakkeren
Hoe ik daarbij kom? Letterlijk nog vandaag in deze thread voorbij zien komen, en lettterlijk mensen gehoord die gevaccineerd konden worden die geen zin hadden om 30 KM te reizen en zeiden: Ik wacht wel tot ik hier in de buurt terecht kan.quote:Op maandag 5 april 2021 22:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Die indruk krijg ik niet echt hoor. Hoe kom je daarbij?
Dat het prikken veel te langzaam gaat, mee eens. Daar zouden echt álle zeilen op bijgezet moeten worden aan alle kanten
En maar op anderen afreageren. Je lijkt me een gezellige kerel.quote:Op maandag 5 april 2021 22:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat mij vooral irrititert is dat het hele land plat ligt vor 15 procent zwakkeren, maar dat die lui gewoon rustig hun vaccinatie uitstellen voor Pasen omdat ze belangrijker vinden om een fijne Pasen te hebben, het hele land licht fucking plat en die lui denken: Oh komt van de week wel. Of: Ik wacht wel tot ik vaccinatie in de buurt kan hebben.
Laten we gewoon instellen dat iedereen in de risicogroep een vaste uitnodiging krijgt, niet komen opdagen is jammer dan, dan wacht je maar lekker tot de rest aan de beurt is geweest.
Ik merk het.quote:Op maandag 5 april 2021 22:50 schreef raptorix het volgende:
@:da_sandman Excuus ik bedoel het niet kwaad, beetje gefrustreerd door dit gezeik.
In internationaal perspectief spelen natuurlijk wel andere zaken nog een rolquote:Op maandag 5 april 2021 22:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Tot 1 juli ja, als iedereen een kans heeft gehad. Daarna gewoon oprotten met die onzin en discriminatie.
Gelukkig mogen bedrijven zelf beslissen of ze dat willen. Niet iedereen doet of gaat dat doen.
Het is echt puur en alleen een tijdelijke oplossing voor de laatste paar maandjes. Daarna niet meer.
Kom biertje drinken van de weekquote:Op maandag 5 april 2021 22:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En maar op anderen afreageren. Je lijkt me een gezellige kerel.
Edit:
[..]
Ik merk het.
Ja die mensen zijn er zeker. Maar is toch echt een kleine minderheid joh. Meeste mensen staan te popelen en Willem graag meer bescherming en meer kunnen dóenquote:Op maandag 5 april 2021 22:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoe ik daarbij kom? Letterlijk nog vandaag in deze thread voorbij zien komen, en lettterlijk mensen gehoord die gevaccineerd konden worden die geen zin hadden om 30 KM te reizen en zeiden: Ik wacht wel tot ik hier in de buurt terecht kan.
Over paar weken dan als stadion weer open isquote:
Nogmaals sorry, ik zal proberen minder op de persoon te spelen, beloofdquote:Op maandag 5 april 2021 22:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Over paar weken dan als stadion weer open is.
Prima, maar ik heb zo de indruk dat er aardig wat dystopische dingen ook na 1 juli gaan blijven. Een beetje van "ja, we gaan voor zero covid want wat als nieuwe mutatie blabla."quote:Op maandag 5 april 2021 22:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zeg ik dan ook: het zal een overbruggingsperiode zijn. En 1 juli moeten we nog zien te halen..
Het is niet eens onwil bij een hoop mensen, ik denk dat er onderschat word hoeveel ouderen niet beseffen hoe dringend het is of dat ze zelf niet zo ondernemend zijn.quote:Op maandag 5 april 2021 22:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja die mensen zijn er zeker. Maar is toch echt een kleine minderheid joh. Meeste mensen staan te popelen en Willem graag meer bescherming en meer kunnen dóen
Daar heb ik echt weinig problemen mee hoor, vind het een stuk bezwaarlijker dat je mensen die naar een fieldlab-event gaan NSB'ers noemt.quote:Op maandag 5 april 2021 22:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nogmaals sorry, ik zal proberen minder op de persoon te spelen, beloofd
Zoals?quote:Op maandag 5 april 2021 22:52 schreef Molo het volgende:
[..]
In internationaal perspectief spelen natuurlijk wel andere zaken nog een rol
Vergeet niet dat ouderen zulke dingen vaak ook eng vinden he.quote:Op maandag 5 april 2021 22:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is niet eens onwil bij een hoop mensen, ik denk dat er onderschat word hoeveel ouderen niet beseffen hoe dringend het is of dat ze zelf niet zo ondernemend zijn.
Ik doel er meer op dat ik vind dat je dit soort events niet moet aanmoedigen, we doen al deze maatregelen om de ziekenhuizen te ontlasten, het lijkt er nu op of we naar een situatie moeten waarbij er geen Corona meer mag zijn, ik ga hier geen BNW post van maken maar ik vind het maar raar dat je dit soort experimenten inzet.quote:Op maandag 5 april 2021 22:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar heb ik echt weinig problemen mee hoor, vind het een stuk bezwaarlijker dat je mensen die naar een fieldlab-event gaan NSB'ers noemt.
Herhaal oproep doen en kop koffie met worstenbroodjes aanbieden dan maarquote:Op maandag 5 april 2021 22:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is niet eens onwil bij een hoop mensen, ik denk dat er onderschat word hoeveel ouderen niet beseffen hoe dringend het is of dat ze zelf niet zo ondernemend zijn.
Ik denk dat je onderschat hoeveel ‘zwakkeren’ ons land kent. Ook buiten die groep 60-75.quote:Op maandag 5 april 2021 22:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Groep 74-65 maak het 20 als je dat doortrekt tot 60.
En dan zeiden ze wel eens in de media van "Jaa jongeren denken dat ze onsterfelijk zijn blabla" maar dat geldt evenzo voor genoeg 65+'ers kan ik je vertellen.quote:Op maandag 5 april 2021 22:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daarom betere begeleiding, ook al gezegt, geef nou al die mensen een gratis taxi voucher, werk met een buddy systeem waarbij we ouderen niet alleen laten, koppel gewoon elke student aan een oudere om er zeker van te zijn dat zo iemand een afspraak kan maken, geef ze desnoods 250 euro bonus ofzo, als we daarmee 2 maanden eerder open kunnen dan heb je dat geld er zo uit.quote:Op maandag 5 april 2021 22:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ouderen zulke dingen vaak ook eng vinden he.
Ongeveer een miljoen onder de 60 die valt onder één van de groepen die (veel) risico lopen van dit virus. Dat valt best mee qua hoeveelheid.quote:Op maandag 5 april 2021 22:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat je onderschat hoeveel ‘zwakkeren’ ons land kent. Ook buiten die groep 60-75.
We hebben het over Corona zwakkeren he, het is een luchtweg ziekte, dat is maar een beperkt deel.quote:Op maandag 5 april 2021 22:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat je onderschat hoeveel ‘zwakkeren’ ons land kent. Ook buiten die groep 60-75.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |