Stream:quote:Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.
Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".
Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.
De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.
bron
Je valt in herhaling, zonder iets toe te voegen. Meerdere analisten zijn het met je oneens. Voor CDA en D66 was er geen reële mogelijkheid om Rutte weg te stemmen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 23:53 schreef capricia het volgende: [..] Ik dacht gisteravond dat dit goed voor Kaag was. Als toekomstige MP. Maar nu ben ik overtuigd dat het CDA aan boord is voor Rutte 4. Anders had Hoekstra Rutte wel laten vallen. Dit was gewoon formatie.
Natuurlijk was die er wel. Als de SGP een motie van wantrouwen steunt kun je daar als partij zonder schroom in meegaan.quote:Op vrijdag 2 april 2021 23:57 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Je valt in herhaling, zonder iets toe te voegen. Meerdere analisten zijn het met je oneens. Voor CDA en D66 was er geen reële mogelijkheid om Rutte weg te stemmen.
Das een politieke keuze. Altijd.quote:Op vrijdag 2 april 2021 23:57 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Je valt in herhaling, zonder iets toe te voegen. Meerdere analisten zijn het met je oneens. Voor CDA en D66 was er geen reële mogelijkheid om Rutte weg te stemmen.
Gedecimeerd?quote:Op vrijdag 2 april 2021 23:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Das een politieke keuze. Altijd.
Hoekstra heeft het CDA gedecimeerd.
Inzicht in de politieke spelletjes is veel mensen niet gegeven. En ook diegenen die menen dat inzicht wel te hebben weten uiteindelijk ook het fijne er niet van.quote:Op vrijdag 2 april 2021 23:57 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Je moet maar durven, zo’n tweet na gisteren.quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:00 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Even gemist, waar gaat dit over?
Ik heb geen Twitter, maar in tegenstelling daarop zou je kunnen zeggen dat men maar moet durven om een gekozen volksvertegenwoordiger te willen wegwerken in een verkenning.quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:00 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Gaat lekker met de jongerenorganisaties van verschillende partijen.quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:00 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Omtzigt heeft 5 zetels in zijn eentje weten te behalen.quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gedecimeerd?
Als Hoekstra het handig speelt zet hij het CDA op 35+ bij de volgende verkiezingen
Dan was Rutte als MP vertrokken. Als fractieleider blijven zitten. Dan had VVD zich uit de demissionaire regering teruggetrokken. Dan hadden CDA en D66 dat moeten opvullen. In een demissionair kabinet tijdens de grootste crisis sinds de tweede wereldoorlog. En dat zou een situatie zijn die erg lang zou duren aangezien we er niet vanuit hoeven gaan dat er binnen nu en een paar maanden een nieuwe regering is.quote:Op vrijdag 2 april 2021 23:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk was die er wel. Als de SGP een motie van wantrouwen steunt kun je daar als partij zonder schroom in meegaan.
Hoe hard wil je het spelen? De manoeuvreer ruimte van beide is echt beperkt. D66 met hun hele nieuw leiderschap, die kunnen dit niet over hun kant laten gaan. Zeker niet na hoe ze zich nu ingegraven hebben.quote:Op vrijdag 2 april 2021 23:59 schreef phpmystyle het volgende:
De kans is uiteindelijk best groot/waarschijnlijk dat het motorblok toch weer vvd-cda-d66 wordt, maar dat is meer ondanks Rutte dan dankzij Rutte.
Maar ik kan mij ook voorstellen dat Kaag en Hoekstra daar niet aan willen.
50/50
Uiteindelijk komt er altijd weer een nieuwe aap uit de mouw.quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:01 schreef Montagui het volgende:
[..]
Inzicht in de politieke spelletjes is veel mensen niet gegeven. En ook diegenen die menen dat inzicht wel te hebben weten uiteindelijk ook het fijne er niet van.
Ik ken die analyses niet. En ik heb toch echt alle kranten gelezen.quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:03 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dan was Rutte als MP vertrokken. Als fractieleider blijven zitten. Dan had VVD zich uit de demissionaire regering teruggetrokken. Dan hadden CDA en D66 dat moeten opvullen. In een demissionair kabinet tijdens de grootste crisis sinds de tweede wereldoorlog. En dat zou een situatie zijn die erg lang zou duren aangezien we er niet vanuit hoeven gaan dat er binnen nu en een paar maanden een nieuwe regering is.
Leuk zo'n theoretische het zou kunnen. Maar werkbaar was het niet. En dus kwam deze oplossing. Maar goed, meerdere analisten hebben dit ook al gezegd, ik herhaal slechts.
Schijnbaar is 4 van de 19 zetels verliezen (nog geen 25%) al gedecimeerd in sommige kringen. Als Hoekstra en de nieuwe nog te benoemen voorzitter het CDA weer goed op de rails krijgen dan is er de volgende verkiezingen weer winst. Het potentieel is er.quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gedecimeerd?
Als Hoekstra het handig speelt zet hij het CDA op 35+ bij de volgende verkiezingen
Ik denk dat Omtzigt ook ''mentaal'' gemasseerd wordt om zich niet teveel te gaan roeren meer over deze affaire. CDA in oppositie is geen succes. En de onderhandelingspositie van het CDA is ijzersterk. De VVD heeft het hardst gefaald, daarna D66 en het CDA treft geen blaam.quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe hard wil je het spelen? De manoeuvreer ruimte van beide is echt beperkt. D66 met hun hele nieuw leiderschap, die kunnen dit niet over hun kant laten gaan. Zeker niet na hoe ze zich nu ingegraven hebben.
Hoekstra moet dealen met de Omtzigt-factie binnen zijn partij. Die kan dit ook niet laten passeren, anders riskeert ie een kerkscheuring.
Extreem lastige situatie.
Als je zo omgaat met je nummer twee op je lijst?quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:07 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Schijnbaar is 4 van de 19 zetels verliezen (nog geen 25%) al gedecimeerd in sommige kringen. Als Hoekstra en de nieuwe nog te benoemen voorzitter het CDA weer goed op de rails krijgen dan is er de volgende verkiezingen weer winst. Het potentieel is er.
Yup. Zeker met Hoekstra die een rechts profiel heeft maar tegelijkertijd wel studentikoos is met een modern voorkomen. Die moet gewoon 40 zetels trekken als hij geen capriolen uithaalt als het verlagen van de ww duur kort voor de verkiezingen in een tijd dat er grote onzekerheid is.quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:07 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Schijnbaar is 4 van de 19 zetels verliezen (nog geen 25%) al gedecimeerd in sommige kringen. Als Hoekstra en de nieuwe nog te benoemen voorzitter het CDA weer goed op de rails krijgen dan is er de volgende verkiezingen weer winst. Het potentieel is er.
Ja. Eens. Maar helaas blijkt dit dus niet zo te zijn.quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:09 schreef Mishu het volgende:
Rutte heeft zijn functie en houdbaarheidsdatum gehad. Next. Move on. Het wordt nu genant. Tijd voor een frisse wind.
Voornamelijk jij. Met duidelijk motief.quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je zo omgaat met je nummer twee op je lijst?
Broedermoord is het. En iedereen ziet dit.
In Nieuwsuur lieten ze de jongerenverenigingen van de coalitiepartijen aan het woord. Ik neem aan dat de tweet daar een reactie op is.quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:00 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
?? Welk motief.quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:11 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Voornamelijk jij. Met duidelijk motief.
Neuh, dat wil jij graag zien. Dit is politiek en dan gelden er andere (morele) regels.quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je zo omgaat met je nummer twee op je lijst?
Broedermoord is het. En iedereen ziet dit.
quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:14 schreef maan_man het volgende:
Als Rutte consequent is dan zegt hij tijdens het eerste gesprek met de volgende verkenner/formateur dat hij geen actieve herinneringen heeft aan het debat en aan enige motie van wantrouwen of afkeuring.
Of überhaupt van de afgelopen 11 jaarquote:Op zaterdag 3 april 2021 00:14 schreef maan_man het volgende:
Als Rutte consequent is dan zegt hij tijdens het eerste gesprek met de volgende verkenner/formateur dat hij geen actieve herinneringen heeft aan het debat en aan enige motie van wantrouwen of afkeuring.
Conclusie is dat Rutte er gewoon nog zit. Door (mede) Hoekstra.quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:13 schreef Montagui het volgende:
[..]
Neuh, dat wil jij graag zien. Dit is politiek en dan gelden er andere (morele) regels.
Jawel, natuurlijk wel de glorie verhalen. Ik ben het even kwijt, maar hij heeft zo'n vast riedeltje: "Ik heb Nederland succesvol door de financiële crisis mogen leiden,...." (en dan volgen nog een paar wapenfeiten), dat weet hij nog allemaal prima.quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of überhaupt van de afgelopen 11 jaar
Dit doen de andere kamerleden ook.quote:Op vrijdag 2 april 2021 23:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, maar daar heb je weinig voor te vrezen. Omzigt gaat snachts mails zitten lezen en onuitputtelijk verslagen en excelsheets uit zitten peuren om vervolgens daar moeilijke vragen over te stellen. Daar zit je als vakminister niet op te wachten.
Klopt. Hoe had jij willen zien dat het gegaan was?quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Conclusie is dat Rutte er gewoon nog zit. Door (mede) Hoekstra.
Die dacht zich nog niet genoeg belachelijk gemaakt te hebben.quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:24 schreef skysherrif het volgende:
Niets mis met een stevige borrel op de vrijdagavond
Wel even uitloggen op je main mevr jorritsma
Een waardig afscheid voor de beste man. Niet zoals nu.quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Klopt. Hoe had jij willen zien dat het gegaan was?
Ze had eerder vandaag toch ook al wag verwijderd? Hahaquote:Op zaterdag 3 april 2021 00:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die dacht zich nog niet genoeg belachelijk gemaakt te hebben.
Bij het ontbreken van een blauw vinkje heb ik wel enige twijfel over de authenticiteit. Dit kan toch niet echt zijn?.quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:00 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Gezien het niveau van bijdragen van juffrouw ooievaar gisteren kan dat niet andersquote:Op zaterdag 3 april 2021 00:29 schreef maan_man het volgende:
[..]
Bij het ontbreken van een blauw vinkje heb ik wel enige twijfel over de authenticiteit. Dit kan toch niet echt zijn?.
Het kan niet, maar het gebeurt wel echt.quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:29 schreef maan_man het volgende:
[..]
Bij het ontbreken van een blauw vinkje heb ik wel enige twijfel over de authenticiteit. Dit kan toch niet echt zijn?.
Oké, heel bijzonder.quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:33 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het kan niet, maar het gebeurt wel echt.
[ twitter ]
quote:
quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:24 schreef skysherrif het volgende:
Niets mis met een stevige borrel op de vrijdagavond
Wel even uitloggen op je main mevr jorritsma
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |