abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 april 2021 @ 19:45:17 #1
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198823691
Welkom in Het Positiviteitstopic!

De insteek van dit topic is positief. Negatieve zaken mogen elders genoemd en bediscussieerd worden. Realistische posts zijn ook welkom, ook al zijn ze niet overwegend positief. We steken onze kop niet in het zand :)

Hierbij een link naar het Dashboard coronavirus van de Rijksoverheid.

Corona locator Nederland met heel veel cijfers: https://www.bddataplan.nl/corona/

Cijfers over vaccinaties vind je op: https://www.coronabeeld.nl

Ben je het niet met een ander eens? Prima, maar dat hoeft niet per se hier gepost te worden. Voer dat gesprek desgewenst via DM of PM.

Iedereen die meepost, bedankt! Het is een fijn topic geworden wat gewaardeerd wordt door meerdere mensen. Samen slepen we elkaar er doorheen!
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 2 april 2021 @ 19:48:21 #2
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198823739
Hebben jullie dit artikel gelezen?

Bijvoorbeeld dit stukje klinkt goed:
quote:
Het is een prachtig lichtpunt, als uitkomt wat datawetenschapper Martijn Hoogeveen van de Open Universiteit en zijn zus Ellen Hoogeveen - internist in het Jeroen Bosch Ziekenhuis in Den Bosch - voorspellen op basis van hun onderzoek. Corona volgt de seizoenen, net als griep en verkoudheid. Met precies in dezelfde periode de pieken en dalen. ,,Uiterlijk in week 15 - half april - gaat de storm normaliter liggen”, stelt Hoogeveen. Hij vreest dan ook niet voor de besmettingspiek eind april, die het RIVM voorspelt.
Dit ook (op de laatste zin na dan):
quote:
Buiten werken nog een paar factoren in ons voordeel. ,,Als het een beetje waait, blaast de wind druppeltjes met besmettelijke virusdeeltjes weg’’, verklaart Frits Rosendaal, hoogleraar epidemiologie (LUMC). De uv-straling in zonlicht werkt bovendien als desinfectant bij virusdeeltjes die op een oppervlakte belanden via bijvoorbeeld snot of speeksel, zegt hij. ,,Al is nog altijd onduidelijk of mensen inderdaad via aanraking van oppervlakten besmet raken.’’
En dit ook:
quote:
Buiten is de virusoverdracht volgens Kroes ‘zeldzaam en irrelevant’. ,,In onderzoeken uit allerlei richtingen komt er haast nooit een besmetting buiten naar voren.” Dat de parken nu op slot gaan wegens drukte noemt hij ‘overdreven’. ,,Je kunt niet méér ventileren dan buiten, er is een zeer sterke verstrooiing van virusdeeltjes. Buiten nemen mensen ook meer afstand van elkaar omdat er meer ruimte is.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198824150
In de UK gaan we op schema vooruit. Sinds deze week mogen we weer buiten de regio reizen en weer met 6 man buiten samenkomen ( *O* dinsdag mooie wandeling aan de kust gemaakt, morgen stuk Ridgeway wandelen met vrienden).
De data zit nog steeds wel boven het niveau van augustus, maar daalt nog wel. Iets minder snel, maar er is ook niet meer zoveel te dalen. Wat zeker heel mooi is is dat het aantal ziekenhuisopnames vanuit verzorgingstehuizen bijna op het (kleine piekje) van augustus zit.

Ook in het universiteitsziekenhuis hier in Oxford gaat het goed. Op de piek in januari lagen daar net over de 300 patienten, nu nog 10. Tijdens die piek lagen er ook meer dan 50 mensen aan een ventilator, nu nog 1 (en dat is al 0 geweest).



Die trombose gevallen zijn naar, maar men lijkt daarbij een beetje de voordelen van het vaccineren te vergeten. Eind januari schatte de NHS al dat er ruim 6000 overlijdens voorkomen waren als gevolg van de vaccinaties.

Mits de Zuid-Afrikaanse variant geen roet in het eten gaat gooien, gaan we in de UK ook geen flinke pieken meer zien. Dat is ook wel fijn om te weten. 35 miljoen mensen (van de 67 miljoen) hebben inmiddels minstens 1 prik gehad. Deze maand begin men met de 2e ronde van AZ voor veel mensen, helaas moeten door leverings issues de categorie 40-49 een aantal weken langer wachten op hun eerste vaccinatie, maar het is Europees gezien veel beter dat die prikken elders naar mensen gaan die een veel grotere kans hebben om bij een besmetting in het ziekenhuis te komen.
pi_198824229
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:48 schreef Federer-fan het volgende:
Hebben jullie dit artikel gelezen?

Bijvoorbeeld dit stukje klinkt goed:
[..]

Dit ook (op de laatste zin na dan):
[..]

En dit ook:
[..]

Daar lijkt het wel sterk op als je naar de situatie in Europa en de VS kijkt. Maar het is moeilijk los te zien van de maatregelen, die eenzelfde patroon hebben gevolgd. En als je kijkt naar de situatie in Afrika en Zuid-Amerika dan komt het verhaal wat verder op losse schroeven te staan.
Maar, daar is de nuance weer, ik denk zeker wel dat klimaat van invloed is, zowel direct als indirect. Uiteraard hebben temperatuur, wind en luchtvochtigheid enige invloed op de 'overleving' van het virus in de lucht, en op de 'overleving' van aerosolen. Verder verandert het gedrag van mensen ook met het weer. Ramen gaan meer open, mensen spenderen meer tijd met elkaar buiten ipv binnen, etc. En het klimaat heeft ook invloed op onze weerstand, die wordt hoger, wat ook weer een positief effect heeft Dat zijn allemaal beetjes die ook helpen. Maar net zoals veel andere dingen, is het niet alles of niets, het is net als met zoveel andere dingen een beetje meer of minder.

[ Bericht 3% gewijzigd door George_of_the_Jungle op 02-04-2021 21:35:18 ]
  vrijdag 2 april 2021 @ 22:17:54 #5
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198826158
Goedenavond, hier is Oliver weer met het ondergesneeuwde Coronanieuws van vrijdag 2 april 2021. En dan met name het positieve nieuws, maar wel altijd met een realistische kijk daarop.

* Het was vandaag een 'dubbel gevoel' dag betreft Corona. Aan de ene kant de sombere verhalen over AstraZeneca en de stijgende ziekenhuiscijfers, en aan de andere kant de stagnering van de dagelijkse besmettingcijfers en wederom weer een duidelijke daling in de sterfgevallen.

Om over die dagelijkse besmettingcijfers terug te komen, morgen is echt een cruciale dag. Vorige week zaterdag werden we namelijk opgeschikt door dat vreselijk hoge aantal van 8.798 besmettingen. Nu ga ik daar niet vanuit dat het morgen ook zo is, maar de dagelijkse besmettingcijfers zitten vol verrassingen. Maar.... als het aantal van morgen op 8.400 besmettingen uitkomt (of lager uiteraard) zijn we officieel aan het dalen en lijkt de derde golf, een golfje te blijken.

* Het werd vandaag hier ook eventjes aangehaald, en ik had het er een kleine twee weken geleden ook al over dat Corona gevoelig is voor de seizoenen van het jaar. Een onderzoeker uit volgens mij een ziekenhuis in Brabant voorspelde dat in week 15 de besmettingcijfers weer redelijk op niveau kwamen. En heel voorzichtig lijkt deze analyse uit te komen.

* Het Corona dashboard heeft een nieuwe functie, want je kunt de besmettingcijfers per leeftijdsgroep bekijken. Eigenlijk vrij interessant, en moet eerlijk zeggen dat dit de eerste keer is dat ik uitgebreid het dashboard heb bekeken.

Ik neem jullie even snel mee door alle leeftijdsgroepen:





















Conclusies hieruit trekkende:
0-9 jaar: zat al een tijdje onder het gemiddelde, en dalen nu mee met de gemiddelde cijfers.
10-19 jaar: zitten na een flinke piek voor het eerst onder het gemiddelde
20-49 jaar: deze grote leeftijdsgroep zit nog boven het gemiddelde, en dat geldt met name voor de 20-29 jaar.
50-59 jaar: deze leeftijdsgroep ligt precies op het gemiddelde
60-79 jaar: duikt nu best wel fors onder het gemiddelde
vanaf 80 jaar: hier zie je gewoon een forse daling en dat vaccineren helpt. Maar dat wisten wij al een tijdje ;)

Mensen, morgen eventjes geen dagelijks praatje. Maar zondag weer de presentatie van de weekcijfers, hoe is de situatie daar aan het einde van de week?

Fijn weekend allemaal _O_
pi_198826452
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:48 schreef Federer-fan het volgende:
Hebben jullie dit artikel gelezen?

Bijvoorbeeld dit stukje klinkt goed:
[..]

Dit ook (op de laatste zin na dan):
[..]

En dit ook:
[..]

Tjah...dit weten ze bij het RIVM misschien nog niet maar voor de rest van de wereld is dit al een tijdje bekend
pi_198826628
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 20:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Maar het is moeilijk los te zien van de maatregelen, die eenzelfde patroon hebben gevolgd. En als je kijkt naar de situatie in Afrika en Zuid-Amerika dan komt het verhaal wat verder op losse schroeven te staan.
:') man man man, niet teveel naar ab en marion luisteren. Die lijken ook niet te begrijpen dat in landen die dichter bij de evenaar liggen de seizoenseffecten van griep (en dus ook corona) een ander patroon kennen dan bij ons
pi_198827234
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 22:43 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

:') man man man, niet teveel naar ab en marion luisteren. Die lijken ook niet te begrijpen dat in landen die dichter bij de evenaar liggen de seizoenseffecten van griep (en dus ook corona) een ander patroon kennen dan bij ons
Uhm...het klimaat in Cape Town verschilt niet veel van Spanje...en ik heb jaren in Zuidelijk Afrika gewoond, dus ik ken de seizoenen daar wel. En ja, het vriest daar ook wel eens, in juni/juli, waar ik werkte, maar toch een piek in januari.
En ik kijk vrijwel geen nieuwsprogramma's uit NL, aangezien ik er niet woon ;) dus Ab en Marion al maanden niet gezien op tv eigenlijk.
pi_198833142
Benieuwd waar we vandaag staan. Ik zit lekker op de camping in de zon, dus mijn tijd zal het wel duren vandaag ;)
pi_198833490
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:14 schreef GereDathan het volgende:
Benieuwd waar we vandaag staan. Ik zit lekker op de camping in de zon, dus mijn tijd zal het wel duren vandaag ;)
Oeh lekker hoor, geniet ervan!
  zaterdag 3 april 2021 @ 14:41:23 #11
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198834035
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Geen fijne dag. Een flinke stijging op de IC’s en een kleine daling op de verpleegafdelingen. Per saldo is het een stijging van 18 in de ziekenhuizen. Het zijn 2.348 bezette bedden in totaal. Hopelijk dalen we een dezer dagen (ver) onder de 2.300.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- zaterdag 3 april: 734 (absolute stijging 29; relatieve stijging 4,1%);
- vrijdag 2 april: 705 (absolute stijging 17; relatieve stijging 2,5%);
- donderdag 1 april: 688 (absolute stijging 7; relatieve stijging 1,0%);
- woensdag 31 maart: 681 (absolute daling 1; relatieve daling 0,1%);
- dinsdag 30 maart: 682 (absolute stijging 7; relatieve daling 1,0%);
- maandag 29 maart: 675 (absolute stijging 20; relatieve stijging 3,1%);
- zondag 28 maart: 655 (absolute stijging 12; relatieve stijging 1,9%);
- zaterdag 27 maart: 643 (absolute stijging 18; relatieve stijging 2,9%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- zaterdag 3 april: 1.614 (absolute daling 11; relatieve daling 0,7%);
- vrijdag 2 april: 1.625 (absolute daling 14; relatieve daling 0,9%);
- donderdag 1 april: 1.639 (absolute daling 14; relatieve daling 0,8%);
- woensdag 31 maart: 1.653 (absolute daling 75; relatieve daling 4,3%);
- dinsdag 30 maart: 1.728 (absolute stijging 61; relatieve stijging 3,7%);
- maandag 29 maart: 1.667 (absolute stijging 93; relatieve stijging 4,6%);
- zondag 28 maart: 1.593 (absolute daling 2; relatieve daling 0,1%);
- zaterdag 27 maart: 1.595 (absolute daling 1; relatieve daling 0,0%);

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 03-04-2021 14:47:26 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 3 april 2021 @ 15:19:46 #12
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198834470
Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 november (totaal: 33.940):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 december
Totaal: 41.116 (percentage positieve tests: 11,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 22,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 december
Totaal: 58.065 (percentage positieve tests: 12,1%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 41,2%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 december
Totaal: 79.328 (percentage positieve tests: 13,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 36,6%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 december:
Totaal: 69.865 (percentage positieve tests: 13,0%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,9%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 29 t/m maandag 4 januari
Totaal: 57.738 (percentage positieve tests: 13,7%)
Daling t.o.v. week ervóór: 17,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 januari:
Totaal: 50.999 (percentage positieve tests: 12,3%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 januari:
Totaal: 39.562 (percentage positieve tests: 10,6%)
Daling t.o.v. week ervóór: 22,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 januari:
totaal: 35.727 (percentage positieve tests: 11,1%)
Daling t.o.v. week ervóór: 9,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met maandag 1 februari:
totaal: 26.768 (percentage positieve tests: 11,5%)
Daling t.o.v. week ervóór: 19,5%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 februari:
Totaal: 26.326 (percentage positieve tests: 10,9%)
Daling t.o.v. week ervóór: 7,8%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m 15 maandag februari:
totaal: 24.115 (percentage positieve tests: 10,8%)
Daling t.o.v. week ervóór: 8,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m 22 maandag februari:
totaal: 28.700 (percentage positieve tests: 9,7%)
Stijging t.o.v. week ervóór 19,0%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met maandag 1 maart:
totaal: 31.651 (percentage positieve tests: 8,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór 10,3%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 maart:
totaal: 31.457 (percentage positieve tests: 8,6%)
Daling t.o.v. week ervoor: 0,6%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 maart:
totaal: 38.752 (percentage positieve tests: 7,8%)
Stijging t.o.v. week ervoor: 23,2%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 maart:
totaal: 45.145 (percentage positieve tests: 8,1%)
Stijging t.o.v. week ervoor: + 16,5%

dinsdag: 4.902
woensdag: 5.924
donderdag: 6.125
vrijdag: 7.375
zaterdag: 7.593
zondag: 6.965
maandag: 6.261


totaal: 45.145

Besmettingcijfers dinsdag 23 t/m maandag 29 maart:
Stijging t.o.v. week ervoor: + 11,8% (percentage positieve tests: 8,6%)

dinsdag: 5.560
woensdag: 7.579
donderdag: 7.705
vrijdag: 7.562
zaterdag: 8.798
zondag: 7.430
maandag: 6.718


totaal: 50.452

Besmettingcijfers dinsdag 30 maart t/m maandag 5 april:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervoor: - 2,8 %

dinsdag: 5.828
woensdag: 7.633
donderdag: 7.827
vrijdag: 7.253
zaterdag: 7.628
zondag:
maandag:


totaal: 50.636 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

pi_198834488
Nauwelijks verandering in de cijfers helaas.......
  zaterdag 3 april 2021 @ 15:22:03 #14
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198834498
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 april 2021 15:21 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Nauwelijks verandering in de cijfers helaas.......
Klopt, maar het is dus een stuk minder dan vorige week zaterdag.

Ik snap alleen die grote stijging op de IC's niet. 29 is wel heel veel voor één dagje.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198834527
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 15:22 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Klopt, maar het is dus een stuk minder dan vorige week zaterdag.

Ik snap alleen die grote stijging op de IC's niet. 29 is wel heel veel voor één dagje.
Dat dan weer wel, maar dit geeft nog niet echt hoop dat het in mei een stuk beter zal zijn...... :)
  zaterdag 3 april 2021 @ 15:27:46 #16
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198834574
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 april 2021 15:24 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Dat dan weer wel, maar dit geeft nog niet echt hoop dat het in mei een stuk beter zal zijn...... :)
Nee, maar het kan de komende tijd natuurlijk nog dalen.

Wat ik minder fijn vind, is dat het percentage positieve tests nog altijd - zij het heel langzaam - stijgt. Het is nu 8,8.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198834584
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 april 2021 15:24 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Dat dan weer wel, maar dit geeft nog niet echt hoop dat het in mei een stuk beter zal zijn...... :)
waarom niet? Mei duurt nog een maand, het kantelpunt moet ergens zitten, en dat gaat (hoogstwaarschijnlijk deze maand zijn, wellicht zijn we er al voorbij zelfs). Dat je zegt dat je niet verwacht dat het deze aankomende week een stuk beter gaat zijn, kan ik inkomen.. maar mei??
  zaterdag 3 april 2021 @ 15:32:52 #18
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198834653
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 april 2021 15:28 schreef koemleit het volgende:

[..]

waarom niet? Mei duurt nog een maand, het kantelpunt moet ergens zitten, en dat gaat (hoogstwaarschijnlijk deze maand zijn, wellicht zijn we er al voorbij zelfs). Dat je zegt dat je niet verwacht dat het deze aankomende week een stuk beter gaat zijn, kan ik inkomen.. maar mei??
Zie ook het artikel uit het AD dat ik gisteren postte. Daarin werd gezegd dat de piek half april zou zijn. Dat lijkt me heel fijn. Da's nog twaalf dagen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198834722
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 april 2021 15:28 schreef koemleit het volgende:

[..]

waarom niet? Mei duurt nog een maand, het kantelpunt moet ergens zitten, en dat gaat (hoogstwaarschijnlijk deze maand zijn, wellicht zijn we er al voorbij zelfs). Dat je zegt dat je niet verwacht dat het deze aankomende week een stuk beter gaat zijn, kan ik inkomen.. maar mei??
Ja okee, maar hoopte gewoon al eerdere op wat dalingen maar vooruit.......misschien vind ik morgen tussen de paaseitjes nog wat extra positiviteit :D


Maarreh, stél hè (ik verwacht het niet) dat AZ toch volledig zou stoppen....kunnen diegene die de eerste prik al gehad hebben toch een tweede maar dus andere prik laten zetten?
  zaterdag 3 april 2021 @ 15:46:39 #20
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_198834838
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 april 2021 15:37 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ja okee, maar hoopte gewoon al eerdere op wat dalingen maar vooruit.......misschien vind ik morgen tussen de paaseitjes nog wat extra positiviteit :D

[quote]
17s.gif Op zaterdag 3 april 2021 15:24 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Dat dan weer wel, maar dit geeft nog niet echt hoop dat het in mei een stuk beter zal zijn...... :)
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 april 2021 15:21 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Nauwelijks verandering in de cijfers helaas.......
quote:
Maarreh, stél hè (ik verwacht het niet) dat AZ toch volledig zou stoppen....kunnen diegene die de eerste prik al gehad hebben toch een tweede maar dus andere prik laten zetten?
Gekke vraag: waarom altijd die ...............puntjes?
Is het een 'taalkundig' iets?
Of bedoel je er specifiek iets mee?

Niet lullig bedoeld hoor, ik vraag het me gewoon echt af!
... ♥ ik mis je ♥
pi_198834969
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 15:46 schreef phluphy het volgende:

[..]


[..]


[..]

Gekke vraag: waarom altijd die ...............puntjes?
Is het een 'taalkundig' iets?
Of bedoel je er specifiek iets mee?

Niet lullig bedoeld hoor, ik vraag het me gewoon echt af!
Niks taalkundigs en ik bedoel er niks mee, tis gewoon enigszins mijn schrijfstijl
pi_198835025
Beste vaccinatieweek ooit, na 5 dagen al!

https://coronabeeld.nl/
pi_198835103
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 16:03 schreef 297534 het volgende:
Beste vaccinatieweek ooit, na 5 dagen al!

https://coronabeeld.nl/
Ik hoop dat volgende week de beste vaccinatieweek ooit wordt. En daarna de week daarna uiteraard ;) . Als we nu de 80.000 per dag aantikken is dat grofweg 560.000 per week. Langzaam richting de beloofde 2 miljoen.
pi_198835493
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 april 2021 15:37 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Maarreh, stél hè (ik verwacht het niet) dat AZ toch volledig zou stoppen....kunnen diegene die de eerste prik al gehad hebben toch een tweede maar dus andere prik laten zetten?
Ik had het er net met een vriendin over en wilde diezelfde vraag stellen. Ik hoop dat iemand daar een antwoord op heeft.... ;)

En stel het blijft bij die ene AZ-prik, geeft deze al voldoende bescherming? Ik zie door de informatiebomen het bos niet meer, sorry.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  Public Relations / Redactie Film zaterdag 3 april 2021 @ 17:29:10 #25
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198836005
twitter


De cijfers lijken stabiel maar vandaag ging de gemiddelde groei onder de 0. Dat betekent een daling. Als je de trendlijn ziet klopt dit ook.

Dat hangt samen met einde week 12, einde luchtwegseizoen. Bijzondere samenloop maar er is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen dat dit klopt. Vaccinaties, natuurlijke immuniteit, beter opvolgen van regels, het massale testen op scholen... allemaal mogelijke oorzaken van deze trend.
pi_198836358
Al met al een aardige dag. We lijken echt op/net over de top te zijn. Hopelijk zet er een stevige daling in de komende dagen!
  zaterdag 3 april 2021 @ 18:47:43 #27
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198837069
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 17:29 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[ twitter ]

De cijfers lijken stabiel maar vandaag ging de gemiddelde groei onder de 0. Dat betekent een daling. Als je de trendlijn ziet klopt dit ook.

Dat hangt samen met einde week 12, einde luchtwegseizoen. Bijzondere samenloop maar er is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen dat dit klopt. Vaccinaties, natuurlijke immuniteit, beter opvolgen van regels, het massale testen op scholen... allemaal mogelijke oorzaken van deze trend.
Heb je het idee dat dit gebeurt?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 3 april 2021 @ 18:48:20 #28
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198837076
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 17:55 schreef GereDathan het volgende:
Al met al een aardige dag. We lijken echt op/net over de top te zijn. Hopelijk zet er een stevige daling in de komende dagen!
Ja, dat zou fantastisch zijn en het zou het paasfeest extra luister bijzetten.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198837358
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 april 2021 15:37 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ja okee, maar hoopte gewoon al eerdere op wat dalingen maar vooruit.......misschien vind ik morgen tussen de paaseitjes nog wat extra positiviteit :D

Maarreh, stél hè (ik verwacht het niet) dat AZ toch volledig zou stoppen....kunnen diegene die de eerste prik al gehad hebben toch een tweede maar dus andere prik laten zetten?
De effecten van het combineren van vaccins zijn nog niet duidelijk. Maar het is niet ondenkbaar dat het combineren van Sputnik of Janssen met het AZ vaccin tot een hogere bescherming zou leiden omdat die allemaal adenovirussen als vector gebruiken, en het boost effect is hoger als de booster een ander adenovirus bevat. Het combineren met mRNA vaccins of andere type vaccins is lastiger te voorspellen, maar in de UK doen ze al wel onderzoek naar het combineren van AZ en Pfizer.
  Public Relations / Redactie Film zaterdag 3 april 2021 @ 19:13:42 #30
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198837434
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 18:47 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Heb je het idee dat dit gebeurt?
Om dat te beoordelen zit ik teveel thuis. De berichten van oplopende ziekenhuisaantallen leidde in december al tot natuurlijke betere opvolging van de regels dus het is niet ondenkbaar.
pi_198837601
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

De effecten van het combineren van vaccins zijn nog niet duidelijk. Maar het is niet ondenkbaar dat het combineren van Sputnik of Janssen met het AZ vaccin tot een hogere bescherming zou leiden omdat die allemaal adenovirussen als vector gebruiken, en het boost effect is hoger als de booster een ander adenovirus bevat. Het combineren met mRNA vaccins of andere type vaccins is lastiger te voorspellen, maar in de UK doen ze al wel onderzoek naar het combineren van AZ en Pfizer.
Ah okee ben wel benieuwd....duurt nog even tot eind mei, tegen die tijd zal er vast al wat meer duidelijk zijn
pi_198837841
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 17:29 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[ twitter ]

De cijfers lijken stabiel maar vandaag ging de gemiddelde groei onder de 0. Dat betekent een daling. Als je de trendlijn ziet klopt dit ook.

Dat hangt samen met einde week 12, einde luchtwegseizoen. Bijzondere samenloop maar er is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen dat dit klopt. Vaccinaties, natuurlijke immuniteit, beter opvolgen van regels, het massale testen op scholen... allemaal mogelijke oorzaken van deze trend.
Precies hetzelfde als vorig jaar. Na carnaval een dikke piek en half april werd de daling ingezet. Dit jaar iets vroeger, wat ik niet gek vind. Vorig jaar wisten we niets en testen we niets, we weten nu dat als er toen 1000 gevallen per dag werden gerapporteerd dit minstens het 10 voudige moest zijn. Ondertussen weten we zoveel meer en doen we zoveel meer, en hebben we vooral ook een hele dikke voorsprong in de immuniteit door enerzijds genezen mensen en anderzijds gevaccineerde mensen.

Ik verwacht dat het omslagpunt nabij is, en dan verwacht ik ook echt stevige dalingen richting de 3000 per dag.
pi_198843274
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:45 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Precies hetzelfde als vorig jaar. Na carnaval een dikke piek en half april werd de daling ingezet. Dit jaar iets vroeger, wat ik niet gek vind. Vorig jaar wisten we niets en testen we niets, we weten nu dat als er toen 1000 gevallen per dag werden gerapporteerd dit minstens het 10 voudige moest zijn. Ondertussen weten we zoveel meer en doen we zoveel meer, en hebben we vooral ook een hele dikke voorsprong in de immuniteit door enerzijds genezen mensen en anderzijds gevaccineerde mensen.

Ik verwacht dat het omslagpunt nabij is, en dan verwacht ik ook echt stevige dalingen richting de 3000 per dag.
Als je naar de dagelijkse cijfers kijkt (er zit vertraging in) zie je al al een klein beetje dat we de piek gehad hebben.



Als je rekening houdt met ongeveer 10 dagen rapportage vertraging zat de piek op 23-4
Daar komen niet heel veel meer besmettingen bij.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 4 april 2021 @ 09:02:05 #34
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198844209
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:45 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Precies hetzelfde als vorig jaar. Na carnaval een dikke piek en half april werd de daling ingezet. Dit jaar iets vroeger, wat ik niet gek vind. Vorig jaar wisten we niets en testen we niets, we weten nu dat als er toen 1000 gevallen per dag werden gerapporteerd dit minstens het 10 voudige moest zijn. Ondertussen weten we zoveel meer en doen we zoveel meer, en hebben we vooral ook een hele dikke voorsprong in de immuniteit door enerzijds genezen mensen en anderzijds gevaccineerde mensen.
_O_
quote:
Ik verwacht dat het omslagpunt nabij is, en dan verwacht ik ook echt stevige dalingen richting de 3000 per dag.
Op wat voor termijn verwacht je dit?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198846110
Gister 10 doden geregistreerd in de UK. Uiteraard deels door het weekend effect, maar dat laatste keer dat er volgens mij 10 of minder doden op de een dag geregistreerd werden was 14 september. De laatste dag met 5 of minder doden was 13 september, en de laatste dag met 0 doden 30 juli. Denk dat het nog wel een poosje zal duren voordat er een dag met 0 doden is, maar misschien dat er deze maand nog wel een dag komt met 5 of minder doden.
pi_198846964
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 09:02 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

_O_
[..]

Op wat voor termijn verwacht je dit?
Enkele dagen, misschien max 10.

Het is altijd heel lastig te zeggen met de dagcijfers helaas.
pi_198847058
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 12:11 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Enkele dagen, misschien max 10.

Het is altijd heel lastig te zeggen met de dagcijfers helaas.
Ben benieuwd, ben wel toe aan fijne dalingen :)
pi_198847069
quote:
17s.gif Op zondag 4 april 2021 12:18 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ben benieuwd, ben wel toe aan fijne dalingen :)
Iedereen denk ik wel :)

Jij had AZ gehad toch? Gaat je 2e prik nog wel door?
pi_198847291
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 12:18 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Iedereen denk ik wel :)

Jij had AZ gehad toch? Gaat je 2e prik nog wel door?
Klopt, nu nog geen afmelding gehad maar tweede prik is pas eind mei dus kan nog van alles veranderen tegen die tijd
pi_198847497
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 02:15 schreef _serial_ het volgende:

Als je naar de dagelijkse cijfers kijkt (er zit vertraging in) zie je al al een klein beetje dat we de piek gehad hebben.
[ afbeelding ]
Wat bedoel je met dat 'Total' gedeelte?
Waar hebben die blauwe meldingen hun oorsprong? BVD

[ Bericht 3% gewijzigd door Za op 04-04-2021 12:53:36 ]
pi_198847526
quote:
17s.gif Op zondag 4 april 2021 12:33 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Klopt, nu nog geen afmelding gehad maar tweede prik is pas eind mei dus kan nog van alles veranderen tegen die tijd
Ben benieuwd, hoop dat die wel doorgaan. Het is met name de eerste prik die voor problemen zorgde, voor zover ik kan beoordelen.
pi_198847788
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 12:47 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ben benieuwd, hoop dat die wel doorgaan. Het is met name de eerste prik die voor problemen zorgde, voor zover ik kan beoordelen.
Hoop vooral dat het gewoon door kan gaan, ook voor mijn collega's
pi_198848815
De ziekenhuiscijfers zijn op 2 vlakken positief, een fijne daling en vooral ‘slechts’ 177 opnames. Eindelijk weer onder de 200, hopen dat dat zo blijft!
  zondag 4 april 2021 @ 14:06:43 #44
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198848843
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Een daling op de IC’s én op de verpleegafdelingen. In totaal is het een daling van 31 in de ziekenhuizen. Het zijn 2.317 bezette bedden in totaal. Hopelijk dalen we een dezer dagen (ver) onder de 2.300.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- zondag 4 april: 730 (absolute daling 4; relatieve daling 0,5%);
- zaterdag 3 april: 734 (absolute stijging 29; relatieve stijging 4,1%);
- vrijdag 2 april: 705 (absolute stijging 17; relatieve stijging 2,5%);
- donderdag 1 april: 688 (absolute stijging 7; relatieve stijging 1,0%);
- woensdag 31 maart: 681 (absolute daling 1; relatieve daling 0,1%);
- dinsdag 30 maart: 682 (absolute stijging 7; relatieve daling 1,0%);
- maandag 29 maart: 675 (absolute stijging 20; relatieve stijging 3,1%);
- zondag 28 maart: 655 (absolute stijging 12; relatieve stijging 1,9%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- zondag 4 april: 1.587 (absolute daling 27; relatieve daling 1,7%);
- zaterdag 3 april: 1.614 (absolute daling 11; relatieve daling 0,7%);
- vrijdag 2 april: 1.625 (absolute daling 14; relatieve daling 0,9%);
- donderdag 1 april: 1.639 (absolute daling 14; relatieve daling 0,8%);
- woensdag 31 maart: 1.653 (absolute daling 75; relatieve daling 4,3%);
- dinsdag 30 maart: 1.728 (absolute stijging 61; relatieve stijging 3,7%);
- maandag 29 maart: 1.667 (absolute stijging 93; relatieve stijging 4,6%);
- zondag 28 maart: 1.593 (absolute daling 2; relatieve daling 0,1%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198850157
Vandaag onder de 7000 nieuwe besmettingen, dus weer ~500 minder dan vorige week zondag.
pi_198850196
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 12:45 schreef Za het volgende:

[..]

Wat bedoel je met dat 'Total' gedeelte?
Waar hebben die blauwe meldingen hun oorsprong? BVD
Total is zoals de aantallen -nu- voor besmettingen die met die meldingsdatum gemeld zijn.
Door datavertraging meldt de GGD nog ongeveer 10 dagen na vandaag meldingen voor vandaag.

Rood is het aantal wat RIVM op die dag gerapporteerd heeft als aantal, dat betreffen meldingen over heel veel dagen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 4 april 2021 @ 15:24:03 #47
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198850229
Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 november (totaal: 33.940):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 december
Totaal: 41.116 (percentage positieve tests: 11,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 22,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 december
Totaal: 58.065 (percentage positieve tests: 12,1%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 41,2%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 december
Totaal: 79.328 (percentage positieve tests: 13,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 36,6%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 december:
Totaal: 69.865 (percentage positieve tests: 13,0%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,9%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 29 t/m maandag 4 januari
Totaal: 57.738 (percentage positieve tests: 13,7%)
Daling t.o.v. week ervóór: 17,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 januari:
Totaal: 50.999 (percentage positieve tests: 12,3%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 januari:
Totaal: 39.562 (percentage positieve tests: 10,6%)
Daling t.o.v. week ervóór: 22,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 januari:
totaal: 35.727 (percentage positieve tests: 11,1%)
Daling t.o.v. week ervóór: 9,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met maandag 1 februari:
totaal: 26.768 (percentage positieve tests: 11,5%)
Daling t.o.v. week ervóór: 19,5%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 februari:
Totaal: 26.326 (percentage positieve tests: 10,9%)
Daling t.o.v. week ervóór: 7,8%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m 15 maandag februari:
totaal: 24.115 (percentage positieve tests: 10,8%)
Daling t.o.v. week ervóór: 8,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m 22 maandag februari:
totaal: 28.700 (percentage positieve tests: 9,7%)
Stijging t.o.v. week ervóór 19,0%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met maandag 1 maart:
totaal: 31.651 (percentage positieve tests: 8,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór 10,3%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 maart:
totaal: 31.457 (percentage positieve tests: 8,6%)
Daling t.o.v. week ervoor: 0,6%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 maart:
totaal: 38.752 (percentage positieve tests: 7,8%)
Stijging t.o.v. week ervoor: 23,2%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 maart:
totaal: 45.145 (percentage positieve tests: 8,1%)
Stijging t.o.v. week ervoor: 16,5%

dinsdag: 4.902
woensdag: 5.924
donderdag: 6.125
vrijdag: 7.375
zaterdag: 7.593
zondag: 6.965
maandag: 6.261


totaal: 45.145

Besmettingcijfers dinsdag 23 t/m maandag 29 maart:
Stijging t.o.v. week ervoor: 11,8% (percentage positieve tests: 8,6%)

dinsdag: 5.560
woensdag: 7.579
donderdag: 7.705
vrijdag: 7.562
zaterdag: 8.798
zondag: 7.430
maandag: 6.718


totaal: 50.452

Besmettingcijfers dinsdag 30 maart t/m maandag 5 april:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervoor: - 1,9 %

dinsdag: 5.828
woensdag: 7.633
donderdag: 7.827
vrijdag: 7.253
zaterdag: 7.628
zondag: 6.822
maandag:


totaal: 50.156 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)



[ Bericht 0% gewijzigd door Oliver23 op 04-04-2021 15:39:49 ]
  zondag 4 april 2021 @ 15:29:34 #48
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198850322
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 15:24 schreef Oliver23 het volgende:
[...]
Dank je wel. Met een beetje geluk komen we deze week lager uit dan de vorige en komen we volgende week ook lager uit dan deze week.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198850419
Eindelijk weer onder de 7000 *O*
  zondag 4 april 2021 @ 15:54:33 #50
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198850760
quote:
17s.gif Op zondag 4 april 2021 15:35 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Eindelijk weer onder de 7000 *O*
_O_
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 4 april 2021 @ 16:33:32 #51
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_198851540
Zelfs de vaccinatiecijfers verrassen mij positief, 41251.

Nog steeds veel te weinig maar toch bijna 20k meer dan vorig weekend.

Waar de ziekenhuizen vorige week nog een stijging hadden nu een daling op zowel verpleeg als IC. Ik hoop morgen ook goede cijfers in tegenstelling tot vorige week🤞
  zondag 4 april 2021 @ 16:39:50 #52
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198851614
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 16:33 schreef Tinos85 het volgende:
Zelfs de vaccinatiecijfers verrassen mij positief, 41251.

Nog steeds veel te weinig maar toch bijna 20k meer dan vorig weekend.

Waar de ziekenhuizen vorige week nog een stijging hadden nu een daling op zowel verpleeg als IC. Ik hoop morgen ook goede cijfers in tegenstelling tot vorige week🤞
Wat zeg je me nou? Hoopte jij vorige week niet op goede cijfers? o|O
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198851658
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 15:22 schreef _serial_ het volgende:

Total is zoals de aantallen -nu- voor besmettingen die met die meldingsdatum gemeld zijn.
Door datavertraging meldt de GGD nog ongeveer 10 dagen na vandaag meldingen voor vandaag.

Rood is het aantal wat RIVM op die dag gerapporteerd heeft als aantal, dat betreffen meldingen over heel veel dagen.
Maar in die blauwe zit dus vertraging, waardoor het lijkt alsof we de piek gehad hebben. Ik neem tenminste aan dat de blauwe piek van de 23e op de 23e ook nihil was.
pi_198851670
Meeste vaccinaties op een weekenddag ooit!

https://coronabeeld.nl/
pi_198851750
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

De effecten van het combineren van vaccins zijn nog niet duidelijk. Maar het is niet ondenkbaar dat het combineren van Sputnik of Janssen met het AZ vaccin tot een hogere bescherming zou leiden omdat die allemaal adenovirussen als vector gebruiken, en het boost effect is hoger als de booster een ander adenovirus bevat. Het combineren met mRNA vaccins of andere type vaccins is lastiger te voorspellen, maar in de UK doen ze al wel onderzoek naar het combineren van AZ en Pfizer.
Thanx voor de uitleg!

En hoe zit het met de effectiviteit van 1 prik AZ, stel dat die tweede niet doorgaat en combineren niet mag. Hoe goed ben je beschermd met 1 prik? Het is lastig voor me dat te vinden in al die verwarrende (voor mij) nieuwsberichten. Misschien dat jij het voor mij kan beantwoorden?

Waarvoor dank. :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_198851763
quote:
8s.gif Op zondag 4 april 2021 16:39 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Wat zeg je me nou? Hoopte jij vorige week niet op goede cijfers? o|O
Hahaha! Zo las ik het ook! _O-
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  zondag 4 april 2021 @ 17:00:30 #57
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_198851907
quote:
8s.gif Op zondag 4 april 2021 16:39 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Wat zeg je me nou? Hoopte jij vorige week niet op goede cijfers? o|O
Je weet wat ik bedoel :P Geen stijging van 93 :D
  zondag 4 april 2021 @ 17:01:08 #58
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_198851919
quote:
10s.gif Op zondag 4 april 2021 16:50 schreef Sangha het volgende:

[..]

Hahaha! Zo las ik het ook! _O-
Sorry :o :@
pi_198851989
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 16:43 schreef Za het volgende:

[..]

Maar in die blauwe zit dus vertraging, waardoor het lijkt alsof we de piek gehad hebben. Ik neem tenminste aan dat de blauwe piek van de 23e op de 23e ook nihil was.
Klopt. na 10 dagen zijn ze ongeveer "definitief"
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198852049
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 17:00 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Je weet wat ik bedoel :P Geen stijging van 93 :D
Hoe gaat het met jou nou? Nog na-klachten verder of weer helemaal ok?

quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 17:01 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Sorry :o :@
No sorries, no worries! :D

Moest er wel om lachen. Dat is wel fijn hier, dat er naast al dat serieuze, ook ruimte is voor een lach. Werkt heel heilzaam. :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  zondag 4 april 2021 @ 17:13:49 #61
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198852092
Goedemiddag, hier is Oliver weer met het ondergesneeuwde Coronanieuws van zondag 4 april 2021 (eerste paasdag). En dan met name het positieve Coronanieuws, maar altijd wel met een realistische kijk daarop.

Het is zondag, de dag dat ik weer mijn weekcijfers presenteer. Kort de weekcijfers samenvatten, er zijn duidelijke lichtpuntjes te zien en een flinke tik voor de IC afdelingen.

Weekcijfers: patiënten met een Covid-19 infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 0,4%

En hier hebben we het eerste lichtpuntje al te pakken, een hele kleine daling betreft patiënten met een Covid-19 infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen. Waar we vorige week nog een stijging van 130 patiënten voor de kiezen kregen, zijn de deze week een hele kleine daling van 6 patiënten. En nu hopen dat de daling aankomende week doorzet, en de IC afdelingen hiervan ook gaan profiteren.

Historische weekcijfers patiënten met een Covid-19 infectie op de verpleegafdelingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weekcijfers: Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Stijging: 11,5%

Met een stijging van 11,5%, en uitkomend op 730 patiënten ziet het er niet al te rooskleurig uit op de IC afdelingen. Het hoge aantal hebben we niet meer behaald sinds op zijn minst oktober 2020. Volgens deskundigen bereikt dit zijn piek over twee weken, dus de IC afdelingen moeten zijn eventjes op zijn tandvlees bijten. Gelukkig blijft de uitstroom op de IC afdelingen ook op niveau.

Historische weekcijfers Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weekcijfers: Ziekenhuisopnames Covid patiënten
Stijging: 4,6%

Voor de vijfde week op rij een stijging betreft nieuwe opnames, maar gelukkig vlakt de stijging wel af t.o.v. vorige week. We komen uit op een stijging van 4,6%. Gelet op het feit dat de besmettingen dalen, hoop ik volgende week al een stagnering te zien of nog beter zelfs een kleine daling!

Historische weekcijfers Ziekenhuisopnames Covid patiënten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weekcijfers: IC-opnames Covid patiënten
Stijging: 19,0%

Het was al een beetje te zien aan de weekcijfers van het aantal patienten op de IC afdelingen, maar de weekcijfers betreft de instroom op de IC afdelingen is gewoon echt hoog. Het komt deze week op een forse stijging van 19% uit. Ook dit aantal is het hoogste aantal sinds een hele lange tijd. De flinke stijging is vergelijkbaar met de laatste weken van december, alleen toen zagen we na die grote stijging een week later een daling. Ik vrees dat we dit aankomende week nog niet te zien krijgen.

Historische weekcijfers IC-opnames Covid patiënten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weekcijfers: Uitstroom Covid-19 patiënten op de verpleegafdelingen
Stijging: 14,1%

Het tweede lichtpuntje van de weekcijfers is de uitstroom op de verpleegafdelingen. Die stijgt wederom met 14,1%. Dan hoor ik de mensen die altijd negatief zijn wel roepen: ''tsja, die belanden allemaal op de IC''. Echter is dit onjuist, want de nieuwe weekopnames op die IC afdelingen waren 344 patiënten, terwijl de uitstroom om maar liefst 1716 patiënten bedroeg. Je mag dus concluderen dat er heel veel mensen ook het ziekenhuis weer verlaten zonder een IC opname te hebben gehad. En laat mensen a.u.b. de walgelijke opmerkingen voor zich houden dat iedereen met een zuurstoftank naar huis wordt gestuurd,

Historische weekcijfers Uitstroom Covid-19 patiënten op de verpleegafdelingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weekcijfers: Uitstroom Covid patiënten op de IC afdelingen
Stijging: 9,8%

Wederom een positief puntje, wat de uitstroom op de IC afdelingen is de hoogste van de afgelopen zes weken. Wetende ook dat de sterftecijfer aan de lage kant is, ziet het er na uit dat de overlevingskans van patiënten met Covid-19 aan het stijgen is als je op de IC afdeling ligt. Zeker ook weer een erg positief feit.

Historische weekcijfers Uitstroom Covid patiënten op de IC afdelingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weekcijfers: Sterftegevallen Covid-19
Daling: 14,8%

En wederom een erg mooie daling van bijna 15% in de sterftegevallen. Die komen deze week net boven de 160 personen uit. Ieder overlijden is een droevige zaak, maar ben wel blij dat steeds minder mensen overlijden. Ben wel benieuwd nu er een forse stijging op de IC afdelingen is, wat dit met de sterftegevallen gaat doen. Maar dit mag ook wederom een erg positief lichtpuntje worden genoemd.

Weekcijfers besmettingen per provincie


Even ook deze module meegenomen in mijn weekcijfers, en daarin is duidelijk te zien dat op provincie niveau we al forse dalingen zien in de besmettingen. Utrecht, Drenthe en Groningen noteren al een daling van 10%, terwijl Limburg een zorgenkindje blijft met een aparte stijging van 23,6%.

Conclusie die we uit de weekcijfers trekken is dat de IC afdeling gewoon een forse stijging te pakken heeft. En hoewel de kenners verwachten dat de piek pas over twee weken is, hoop ik echt dat ze er wederom naast zitten en deze week de piek was. Positieve punten is de stagnatie/lichte daling die we zien op de verpleegafdelingen, wederom een daling qua sterftegevallen en besmettingcijfers die morgen in hun weekcijfers ook een daling gaan laten zien.

Mensen, allemaal nog een hele fijne eerste paasdag. Morgen ben ik er weer, met dan de uitgebreide kijk in het buitenland en de publicatie van mijn weekcijfers betreft de besmettingen.
pi_198852147
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 17:13 schreef Oliver23 het volgende:
Goedemiddag, hier is Oliver weer met het ondergesneeuwde Coronanieuws van zondag 4 april 2021 (eerste paasdag). En dan met name het positieve Coronanieuws, maar altijd wel met een realistische kijk daarop.

Het is zondag, de dag dat ik weer mijn weekcijfers presenteer. Kort de weekcijfers samenvatten, er zijn duidelijke lichtpuntjes te zien en een flinke tik voor de IC afdelingen.

Even ook deze module meegenomen in mijn weekcijfers, en daarin is duidelijk te zien dat op provincie niveau we al forse dalingen zien in de besmettingen. Utrecht, Drenthe en Groningen noteren al een daling van 10%, terwijl Limburg een zorgenkindje blijft met een aparte stijging van 23,6%.

Conclusie die we uit de weekcijfers trekken is dat de IC afdeling gewoon een forse stijging te pakken heeft. En hoewel de kenners verwachten dat de piek pas over twee weken is, hoop ik echt dat ze er wederom naast zitten en deze week de piek was. Positieve punten is de stagnatie/lichte daling die we zien op de verpleegafdelingen, wederom een daling qua sterftegevallen en besmettingcijfers die morgen in hun weekcijfers ook een daling gaan laten zien.

Mensen, allemaal nog een hele fijne eerste paasdag. Morgen ben ik er weer, met dan de uitgebreide kijk in het buitenland en de publicatie van mijn weekcijfers betreft de besmettingen.
Man, man, man wat heb je er weer een werk aan gehad, dank maar weer voor deze heldere en uitgebreide uiteenzetting! Jij en alle anderen ook een fijne verdere Pasen gewenst! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  Public Relations / Redactie Film zondag 4 april 2021 @ 17:28:57 #63
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198852296
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 16:49 schreef Sangha het volgende:

[..]

Thanx voor de uitleg!

En hoe zit het met de effectiviteit van 1 prik AZ, stel dat die tweede niet doorgaat en combineren niet mag. Hoe goed ben je beschermd met 1 prik? Het is lastig voor me dat te vinden in al die verwarrende (voor mij) nieuwsberichten. Misschien dat jij het voor mij kan beantwoorden?

Waarvoor dank. :)
Volgens mij is 1 prik al ruim voldoende tegen opnames, maar wel kans op symptomen. Klopt dat?
pi_198852323
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 17:28 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Volgens mij is 1 prik al ruim voldoende tegen opnames, maar wel kans op symptomen. Klopt dat?
Thanx, Daar zou ik al zo blij mee zijn. Heb er nu 1 gehad, als een flinke griep van een week het 'worst case scenario' is dan heb ik daar helemaal vrede mee. Als het maar niet erger is. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_198853028
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 17:31 schreef Sangha het volgende:

[..]

Thanx, Daar zou ik al zo blij mee zijn. Heb er nu 1 gehad, als een flinke griep van een week het 'worst case scenario' is dan heb ik daar helemaal vrede mee. Als het maar niet erger is. ;)
A single dose of AstraZeneca's shot was 76% effective at protecting against COVID-19 with symptoms for at least 90 days, according to late-stage-trial data published in The Lancet on February 19. The study authors also reported that one dose provided 100% protection against hospitalization, but the numbers were small.

Based on his reading of existing studies, Evans said the single-dose efficacy for AstraZeneca's vaccine was probably at least 70% against COVID-19 with symptoms for the first 90 days. After this time period, it's unclear, he said.


https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  zondag 4 april 2021 @ 18:26:46 #66
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_198853036
quote:
5s.gif Op zondag 4 april 2021 17:11 schreef Sangha het volgende:

[..]

Hoe gaat het met jou nou? Nog na-klachten verder of weer helemaal ok?
[..]

Ja gelukkig weer helemaal goed, bedankt voor het vragen :)

Enige waar ik nog last van heb is een flink verslechterde conditie. Nu voornamelijk met hardlopen weer aan het opbouwen en daar zit qua tempo en gevoel gelukkig weer een stijgende lijn is.
  zondag 4 april 2021 @ 18:39:37 #67
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198853201
quote:
10s.gif Op zondag 4 april 2021 16:50 schreef Sangha het volgende:

[..]

Hahaha! Zo las ik het ook! _O-
_O_
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 17:00 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Je weet wat ik bedoel :P Geen stijging van 93 :D
Heel goed. Want mensen die hier alleen negativitet komen brengen hebben hier niets te zoeken. o|O

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198854097
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 16:49 schreef Sangha het volgende:

[..]

Thanx voor de uitleg!

En hoe zit het met de effectiviteit van 1 prik AZ, stel dat die tweede niet doorgaat en combineren niet mag. Hoe goed ben je beschermd met 1 prik? Het is lastig voor me dat te vinden in al die verwarrende (voor mij) nieuwsberichten. Misschien dat jij het voor mij kan beantwoorden?

Waarvoor dank. :)
Volgens mij was de punt estimate daarvoor iets hoger dan bij Janssen, maar de onzekerheid eromheen iets groter. Ongeveer gelijk dus aan Janssen. Maar dat is maar tot dag 90 berekend, omdat men toen boosters toediende, maar bij Janssen is het maar tot dag 56 berekend. Volgens mij is het nut van de booster vooral ook om de beschermingsduur (flink) te verlengen, de effectiviteit wordt erdoor niet drastisch verhoogd (bij Pfizer en Moderna is de effectiviteit na 1 prik ook al iets van 80%, hoger dus dan Janssen en AZ). Maar tot dag 90 was het eigenlijk wel constant bij AZ, en als het dan afneemt, dan neemt het ook echt niet af naar 0 in een paar weken, dat zal veel geleidelijker gaan.

Edit: Dat zijn dus cijfers over symptomen, de bescherming tegen ernstige covid/opname liggen hoger.
pi_198854409
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 18:26 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Ja gelukkig weer helemaal goed, bedankt voor het vragen :)

Enige waar ik nog last van heb is een flink verslechterde conditie. Nu voornamelijk met hardlopen weer aan het opbouwen en daar zit qua tempo en gevoel gelukkig weer een stijgende lijn is.
Geen dank! Ja ik hoor het vaker, dat mensen nog lang last houden van moeheid en conditie. Wel fijn dat dat ook aan het verbeteren is nu. :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_198854464
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 18:26 schreef pullup het volgende:

[..]

A single dose of AstraZeneca's shot was 76% effective at protecting against COVID-19 with symptoms for at least 90 days, according to late-stage-trial data published in The Lancet on February 19. The study authors also reported that one dose provided 100% protection against hospitalization, but the numbers were small.

Based on his reading of existing studies, Evans said the single-dose efficacy for AstraZeneca's vaccine was probably at least 70% against COVID-19 with symptoms for the first 90 days. After this time period, it's unclear, he said.


https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 19:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Volgens mij was de punt estimate daarvoor iets hoger dan bij Janssen, maar de onzekerheid eromheen iets groter. Ongeveer gelijk dus aan Janssen. Maar dat is maar tot dag 90 berekend, omdat men toen boosters toediende, maar bij Janssen is het maar tot dag 56 berekend. Volgens mij is het nut van de booster vooral ook om de beschermingsduur (flink) te verlengen, de effectiviteit wordt erdoor niet drastisch verhoogd (bij Pfizer en Moderna is de effectiviteit na 1 prik ook al iets van 80%, hoger dus dan Janssen en AZ). Maar tot dag 90 was het eigenlijk wel constant bij AZ, en als het dan afneemt, dan neemt het ook echt niet af naar 0 in een paar weken, dat zal veel geleidelijker gaan.

Edit: Dat zijn dus cijfers over symptomen, de bescherming tegen ernstige covid/opname liggen hoger.
Ah fijn te weten. Dank voor de moeite heren, wordt gewaardeerd. :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_198854479
Coronagolf sneller voorbij als gedacht.
pi_198854488
quote:
14s.gif Op zondag 4 april 2021 20:10 schreef Sangha het volgende:

[..]


[..]

Ah fijn te weten. Dank voor de moeite heren, wordt gewaardeerd. :)
Ook namens mij bedankt :)
pi_198855030
Eigenlijk zijn de effectiviteitscijfers van alle vaccins dermate goed na de eerste vaccinatie dat ik me er wel over verbaas waarom ze niet, afgezien van 70+ en kwetsbaren, zoveel mogelijk mensen eerst 1x vaccineren, of iig met 3 maanden ertussen. Je ziet het effect nu in de UK, terwijl men eigenlijk nu pas begint met het geven van de 2e prik bij veel mensen in de UK. Liever 10 miljoen mensen voor 70% beschermd, en nog steeds vrijwel 100% tegen ziekenhuisopname, dan 5 miljoen voor 80-90% beschermd.
pi_198855277
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 20:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Eigenlijk zijn de effectiviteitscijfers van alle vaccins dermate goed na de eerste vaccinatie dat ik me er wel over verbaas waarom ze niet, afgezien van 70+ en kwetsbaren, zoveel mogelijk mensen eerst 1x vaccineren, of iig met 3 maanden ertussen. Je ziet het effect nu in de UK, terwijl men eigenlijk nu pas begint met het geven van de 2e prik bij veel mensen in de UK. Liever 10 miljoen mensen voor 70% beschermd, en nog steeds vrijwel 100% tegen ziekenhuisopname, dan 5 miljoen voor 80-90% beschermd.
Ja als die bescherming zo hoog is al na 1 prik, dan is dat een betere en meer logische optie inderdaad!
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')