Stream:quote:Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.
Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".
Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.
De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.
bron
Ik heb mijn eigen intuïtie leren vertrouwen. Het is speculatie op basis van gedane zaken uit het verleden.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waar komen dit soort rare fantasietjes toch vandaan? Waarom zou de grootste partij er vanaf zien om de premier te leveren?
Niemand gelooft dat 4 jaar geleden CU en D66 al voor de verkiezingen samen zaten. Sowieso kwamen ze op 76 zetels, voor de verkiezingen was het heel goed mogelijk dat ze geen meerderheid hadden. Voor de verkiezingen formeren is dus een sprookje wat niet eens kan.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:26 schreef raptorix het volgende: [..] Luister eens wat vaker naar de Podcast van Gyrath en de Vlieger, die hebben een paar hele aardige bronnen kennelijk, komen keer op keer uit.
Dat een vrouw de opvolger van Rutte binnen het VVD gaat worden geloof ik ook wel. Ik denk ook dat D66, PvdA en GL makkelijker aanschuiven bij een vrouwelijke kandidaat-premier. Maar dus wel een VVD-vrouw, niet Kaag.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:30 schreef VersKers het volgende:
[..]
Ik heb mijn eigen intuïtie leren vertrouwen. Het is speculatie op basis van gedane zaken uit het verleden.
Dingen zoals vrouwenquota e.d.
Komt er simpelweg op neer dat vrouwen geen "moeite" hoeven doen om aan de top te komen.
Als je een vrouw in de rol als premier krijgt, dan heb je de absolute vertegenwoordiging van dit fenomeen.
Maar, ik hoop dat het inderdaad een fantasie is, maar ik kan mij die luxe niet veroorloven om zo te denken.
De leugen regeert al geruime tijd.
Nee hoor. Met grotere eisen in de onderhandelingen komen ze ook een heel eind.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:31 schreef raptorix het volgende:
Denk er maar goed over na, waarom zou het CDA of D66 niet de trekkere over gehaald hebben gister? Denk je dat ze dat doen omdat ze Rutte zo een geloofwaardige kerel vinden? Er is gewoon van te voren een deal gemaakt, VVD beschadigt nota bene je eigen partijgenoot, je krijgt het pistool letterlijk in handen gedrukt, en dan zeg je naaaahhhhhhhh blijf maar lekker zitten. Rutte zal dit terug moeten betalen aan het CDA en D66 en dat kan maar op 1 manier.....
Er is niemand anders... Soms moet je kiezen tussen 2 kwaden en dan kies je de minst schadelijkste.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:31 schreef raptorix het volgende:
Denk er maar goed over na, waarom zou het CDA of D66 niet de trekkere over gehaald hebben gister? Denk je dat ze dat doen omdat ze Rutte zo een geloofwaardige kerel vinden? Er is gewoon van te voren een deal gemaakt, VVD beschadigt nota bene je eigen partijgenoot, je krijgt het pistool letterlijk in handen gedrukt, en dan zeg je naaaahhhhhhhh blijf maar lekker zitten. Rutte zal dit terug moeten betalen aan het CDA en D66 en dat kan maar op 1 manier.....
Omdat we midden in een pandemie en midden in een formatie zitten. De regering onthoofden in een pandemie is dom, de grootste partij zwaar schofferen terwijl ze ook uit zichzelf Rutte terug kunnen trekken in een formatie is ook dom.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:31 schreef raptorix het volgende:
Absoluut. Fouten maken mag. Liegen is soms nodig. Komt dat uit dan geef je dat toe. Doe je dat niet, dan is dat geen fout. Dan is dat een zonde. En als dat ook nog eens een patroon is, dan ben je gewoon niet langer houdbaar en moet je je conclusies trekken.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb ook niet op de VVD gestemd. Ook wij hebben het super goed. Ik stem nooit op een persoon, maar altijd op de partij waarvan ik denk dat zij het beste kunnen bereiken voor mij maar ook voor ons als land. Maar ik heb wel respect voor de manier waarop Mark Rutte premier is. En ja, hij maakt fouten, maar wie doet dat niet als je het werk verzet wat een premier doet en constant in de spotlight staat.
Je moet wel heel blind zijn als je niet ziet hoe Kaag word gebracht, en waarom zou Rutte nog MP willen blijven? Je snapt toch zelf ook wel dat zijn ambities verder rijken dan Den Haag?quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niemand gelooft dat 4 jaar geleden CU en D66 al voor de verkiezingen samen zaten. Sowieso kwamen ze op 76 zetels, voor de verkiezingen was het heel goed mogelijk dat ze geen meerderheid hadden. Voor de verkiezingen formeren is dus een sprookje wat niet eens kan.
En VVD die Kaag het leiderschap heeft beloofd terwijl Rutte de zekere nieuwe premier was is natuurlijk ook gewoon 100% onzin.
quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Rutte 6 zelfsje verwacht nog drie kabinetten met die man
Ik had het niet over vrouwen, ik had het over de VVD en D66.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:30 schreef VersKers het volgende:
[..]
Ik heb mijn eigen intuïtie leren vertrouwen. Het is speculatie op basis van gedane zaken uit het verleden.
Dingen zoals vrouwenquota e.d.
Komt er simpelweg op neer dat vrouwen geen "moeite" hoeven doen om aan de top te komen.
Als je een vrouw in de rol als premier krijgt, dan heb je de absolute vertegenwoordiging van dit fenomeen.
Maar, ik hoop dat het inderdaad een fantasie is, maar ik kan mij die luxe niet veroorloven om zo te denken.
De leugen regeert al geruime tijd.
Niemand wil die last op de schouders dragen binnen de VVD. Die zijn daar helemaal niet klaar voor, laat staan dat ze het willen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat een vrouw de opvolger van Rutte binnen het VVD gaat worden geloof ik ook wel. Ik denk ook dat D66, PvdA en GL makkelijker aanschuiven bij een vrouwelijke kandidaat-premier. Maar dus wel een VVD-vrouw, niet Kaag.
Zo werkt het politieke spel. Uiteindelijk kan Kaag wel roepen dat Rutte niet meer de leidende rol kan krijgen in het (in)formatieproces, maar uiteindelijk is een kabinet met VVD en D’66 onvermijdelijk. Alleen kunnen ze nu wat meer hun stempel drukken. Daarom vind ik een motie van afkeuring veel slimmer van VVD en CDA en ook CU, omdat ze dit een sterkere positie geeft in het onderhandelingsproces. Ze kunnen altijd nog besluiten het formatieproces te laten klappen en vervolgens Rutte de schuld geven.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:31 schreef raptorix het volgende:
Punt is dat hij altijd dingen vergeet wanneer het lastig wordt.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:32 schreef Netsplitter het volgende:
Wat een gejank om niets zeg. Fucking hell.
Gossie, hij is iets vergeten wat totaal niet belangrijk is. Boefuckinghoe
Toch ben ik wel benieuwd wie "via via" is die Rutte de hand boven het hoofd houdt. (wellicht heeft rutte daar ook nog een onzichtbare troef die uitgespeeld kan worden in de formatie als het iemand van een andere partij is).quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:32 schreef Netsplitter het volgende:
Als je dat denkt ben je wel heel blind, 1 vingerknip van Rutte en hij had op de plek van Michel gezeten. Maar dat wilde hij dus helemaal niet.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je snapt toch zelf ook wel dat zijn ambities verder rijken dan Den Haag?
ik begrijp je emotie... maar het gaat om meer dan datquote:Op vrijdag 2 april 2021 09:32 schreef Netsplitter het volgende:
Je denkt toch niet dat die mensen bezig zijn met de pandemie? Waren ze daar maar mee bezig, ik heb nog geen enkel plan gehoort, ook niet tijdens de verkiezingen hoe we er uit gaan komen en wie het bonnetje gaat betalen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat we midden in een pandemie en midden in een formatie zitten. De regering onthoofden in een pandemie is dom, de grootste partij zwaar schofferen terwijl ze ook uit zichzelf Rutte terug kunnen trekken in een formatie is ook dom.
ik ben het hier helemaal mee eensquote:Op vrijdag 2 april 2021 09:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Kunnen we het systeem niet omvormen zodat gewoon de minimale hoeveelheid partijen die een meerderheid in de kamer hebben het kabinet moeten vormen, in dit geval dus VVD, PVV en D66 en dan gewoon jaar in jaar uit explosieve kabinetten hebben![]()
Dan leren we vanzelf anders stemmen, of niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |