Stream:quote:Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.
Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".
Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.
De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.
bron
Ik vond het niet gek wat je zei, eerder briljant. Let wel: Volt is niet heel aanwezig of fel in het debat geweest.quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:24 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ok, misschien kan het ook met JA21 erbij, dat maakt het wel iets makkelijk omdat ze meer zetels hebben in de Eerste Kamer.
Want de tijdens vorige enquêtes werkte het geheugen van Rutte wel naar behoren?quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:24 schreef Printerkabel het volgende: Slim van Thierry. Hopelijk krijgt het steun
Je kunt wel stukken vorderen. Maar ik zou niet weten wat je nog moet opeisen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:26 schreef Fred het volgende:
[..]
Want de tijdens vorige enquêtes werkte het geheugen van Rutte wel naar behoren?
Moet in twee keer ook toch?quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:26 schreef trein2000 het volgende:
Krijgen we straks nog hoofdelijke stemmingen? Want dan is het bal.
Haha,quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:28 schreef BlackLining het volgende:
En is het dan ook de bedoeling dat we zo'n parlementaire ondervraging gaan orchestreren voordat we verder gaan met verkenning en formatie? Dan gaan we straks over het record van België heen vrees ik
Dit is hoe het gaat.quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:27 schreef IxCalypso het volgende:
Ik postte dit alles al zo lang in het muziektopic
De belgeschiedenis van Rutte zou kunnen, mits dat het geheugen van zijn telefoon beter werkt dan dat van zijn bovenkamer.quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:27 schreef trein2000 het volgende:
Je kunt wel stukken vorderen. Maar ik zou niet weten wat je nog moet opeisen.
Heeft hij wellicht allang gewist.quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:28 schreef Fred het volgende:
[..]
De belgeschiedenis van Rutte zou kunnen, mits dat het geheugen van zijn telefoon beter werkt dan dat van zijn bovenkamer.
Inkomende oproep, onbekend.quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:28 schreef Fred het volgende:
[..]
De belgeschiedenis van Rutte zou kunnen, mits dat het geheugen van zijn telefoon beter werkt dan dat van zijn bovenkamer.
Correctquote:Op vrijdag 2 april 2021 02:29 schreef svann het volgende:
[..]
Dus de kamer is zelf verantwoordelijk voor deze puinhoop, niet het demissionaire kabinet.
Deels. Maar het liegen van Rutte is hem als persoon wel aan te rekenen natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:29 schreef svann het volgende:
[..]
Dus de kamer is zelf verantwoordelijk voor deze puinhoop, niet het demissionaire kabinet.
De geest van Omtzigt waart rond.quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:30 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
God, er hebben er ook wat de term macht en tegenmacht gehoord.
quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:36 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk motie van afkeuring en een aantal zeer strenge eisen aan het vervolgtraject voor de formatie.
Het is nauwelijks voor te stellen dat een nieuwe MP het minder goed zal doen dan Rutte.quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Misschien is een andere MP wel een zegen voor het land.
Ik bedoel, ik ben zelf ook al sinds 07:00 bezig vandaag, maar dat is inclusief beetje handkarren en in je trainingsbroek de brievenbus legen...quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:32 schreef cosmosis het volgende:
Mark Rutte al sinds 07:30 vanmorgen bezig. Nu 02:29 is al 19 uur achter elkaar bezig alles rechtlullen want krom is..
Wanneer gaat de eerste kamerlid een Bruintje doen?
Lijkt me echt niet gezond.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Nu moet Segers zich niet verstoppen achter het moeten oplossen van de Corona crisis. Dat kan prima zonder Rutte.quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:32 schreef ijs. het volgende:
Vertrouwen moet herwonnen worden
Scherven rapen
Andere cultuur
Mooie basis voor de formatie dit
Lekker veilig ook wel nu CDA-D66-CU de boel al voldoende heeft gestut. 't Is nu gewoon prijsschieten verder.quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:34 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Verrassend wel van Volt, maar het boeit ook weer niemand
En zeker 1 op de 5 Nederlanders kan er geen genoeg van krijgen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:31 schreef Gretzl het volgende:Een korte bloemlezing van wat er zoal is misgegaan tijdens de Rutte-doctrine:
- Toeslagenaffaire
- Gaswinning in Groningen / aardbevingschade
- De extreme woningcrisis
- Stikstofcrisis / PAS-problematiek
- Het algehele coronabeleid (mitigatie met tienduizenden doden tot gevolg en een land dat al ruim een jaar gebukt gaat onder een pandemie die veel beter bestreden had kunnen worden. Je kan het ook nog hebben over het gefaalde test- en vaccinatiebeleid)
- Q-koorts-affaire
- Bezuinigingen voor o.a. rechtstelsel, zorg, sociale voorzieningen, onderwijs, politie en defensie met verstrekkende gevolgen
- Bevoordelen van multinationals/grootkapitaal en ondertussen wel de BTW verhogen
- Dividend-debakel
De kiezer vond het blijkbaar allemaal wel meevallen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:31 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het is nauwelijks voor te stellen dat een nieuwe MP het minder goed zal doen dan Rutte.
Kijken we naar de afgelopen 10 jaar dan zijn er bar weinig thema's (winstpunten) te bedenken die op het conto van de kabinetten-Rutte te schrijven zijn (weet iemand een paar successen?) Ondertussen zijn de zaken die onder het bewind van Rutte I, II en III naar de vernieling zijn geholpen hebben niet meer op één hand te tellen. Een korte bloemlezing van wat er zoal is misgegaan tijdens de Rutte-doctrine:
- Toeslagenaffaire
- Het algehele coronabeleid (mitigatie met tienduizenden doden tot gevolg en een land dat al ruim een jaar gebukt gaat onder een pandemie die veel beter bestreden had kunnen worden. Je kan het ook nog hebben over het gefaalde test- en vaccinatiebeleid)
- Q-koorts-affaire
- Bezuinigingen voor o.a. rechtstelsel, zorg, sociale voorzieningen, onderwijs, politie en defensie met verstrekkende gevolgen
- Bevoordelen van multinationals/grootkapitaal en ondertussen wel de BTW verhogen
- Dividend-debakel
Ach in de politiek kan het over twee maanden volledig anders zijn.quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:32 schreef ijs. het volgende:
Vertrouwen moet herwonnen worden
Scherven rapen
Andere cultuur
Mooie basis voor de formatie dit
Toch wel interessant voor de formatie, vind ik.quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:34 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Verrassend wel van Volt, maar het boeit ook weer niemand
Niet vergelijkbaar. Al gaat alles wel om power.quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:35 schreef maan_man het volgende:
Poetin moet de nodige tegenstanders letterlijk uit de weg ruimen. Rutte lijkt redelijk eenvoudig in het zadel te blijven.
Dit is wel weer een verfrissend perspectief, dat dit een breuk in het linkse blok betekent. In die zin is Kaag slechter af.quote:
Helaas wel ja, mensen zijn net als Rutte vrij kort van geheugen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:35 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ach in de politiek kan het over twee maanden volledig anders zijn.
Gaswinning niet de schuld van kabinet Rutte, links zeurt daar wel over, maar de Verzorgingsstaat die ze zo nastreven is hiermee mede gefinancierd.quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:31 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Kijken we naar de afgelopen 10 jaar dan zijn er bar weinig thema's (winstpunten) te bedenken die op het conto van de kabinetten-Rutte te schrijven zijn (weet iemand een paar successen?) Ondertussen zijn de zaken die onder het bewind van Rutte I, II en III naar de vernieling zijn geholpen hebben niet meer op één hand te tellen. Een korte bloemlezing:
- Toeslagenaffaire
- Q-koorts-affaire
- Dividend-debakel
Ik vergeet hierbij nog de Klimaatzaak Urgenda te noemen, ook een behoorlijk blamage voor het zittende kabinet.quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:31 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het is nauwelijks voor te stellen dat een nieuwe MP het minder goed zal doen dan Rutte.
Kijken we naar de afgelopen 10 jaar dan zijn er bar weinig thema's (winstpunten) te bedenken die op het conto van de kabinetten-Rutte te schrijven zijn (weet iemand een paar successen?) Ondertussen zijn de zaken die onder het bewind van Rutte I, II en III naar de vernieling zijn geholpen hebben niet meer op één hand te tellen. Een korte bloemlezing van wat er zoal is misgegaan tijdens de Rutte-doctrine:
- Toeslagenaffaire
- Het algehele coronabeleid (mitigatie (sturen op ziekenhuiscapaciteit), met tienduizenden doden tot gevolg en een land dat al ruim een jaar gebukt gaat onder een pandemie die veel beter bestreden had kunnen worden. Je kan het ook nog hebben over het gefaalde test- en vaccinatiebeleid.)
- Q-koorts-affaire
- Dividend-debakel
staaijgodquote:
Tenzij Kaag de boel zo weet te spelen dat we straks niet gaan werken aan Rutte IV maar aan Kaag I.quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit is wel weer een verfrissend perspectief, dat dit een breuk in het linkse blok betekent. In die zin is Kaag slechter af.
Als CU de motie steunt is er meerderheid volgens mij nu. Seegers had zich er niet over uitgesproken toch?quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:37 schreef Tomatenboer het volgende:
Kortom; zo'n 72 zetels voor de motie van wantrouwen?
Het grootste deel van de kiezers stemt nog steeds niet op de partij van de MPquote:Op vrijdag 2 april 2021 02:35 schreef svann het volgende:
[..]
De kiezer vond het blijkbaar allemaal wel meevallen.
Ver van mijn bed, gordijnen dicht.
Segers benoemde dat een MvW in tijden van crisis niet in landsbelang is (lees: geen steun).quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als CU de motie steunt is er meerderheid volgens mij nu. Seegers had zich er niet over uitgesproken toch?
Steunt motie van afkeuringquote:Op vrijdag 2 april 2021 02:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als CU de motie steunt is er meerderheid volgens mij nu. Seegers had zich er niet over uitgesproken toch?
Had je dat nog niet na het debat over de avondklok? Daarin keerde de SGP zich ook tegen Rutte.quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wow wtf dat ik ooit meer respect zou krijgen voor een standpunt van SGP dan van D66 zeg holy.
Matigquote:Op vrijdag 2 april 2021 02:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Segers benoemde dat een MvW in tijden van crisis niet in landsbelang is (lees: geen steun).
Segers steunt alleen motie van afkeuring.quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
13 vs 4 partijen is sowieso pijnlijkquote:
Mensen moeten serieus eens realiseren dat niemand echt goed of slecht is. Bijna iedereen heeft wel een goed punt.quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wow wtf dat ik ooit meer respect zou krijgen voor een standpunt van SGP dan van D66 zeg holy.
Zette daar wel een andere kant tegenover. Hield de deur wel heel iets op een kier. Maar ik denk dat hij niet steunt inderdaad.quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Segers benoemde dat een MvW in tijden van crisis niet in landsbelang is (lees: geen steun).
nee, dat zou nog kunnenquote:Op vrijdag 2 april 2021 02:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
13 vs 4 partijen is sowieso pijnlijkCU heeft niet formeel gezegd Wilders niet te steunen toch?
Maar Rutte moet komende weken energie steken in het vormen van een degelijke nieuwe regering.quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:39 schreef Jojoke het volgende:
Kortom, coalitiepartijen hebben besloten tot een motie van afkeuring om het land niet in een chaos te storten, maar Rutte moet de komende weken wel de weg naar de uitgang vinden.
Niet gezien, denk dat ik aan het werk was oid. Kan ook wat anders zijn elke keer zon poppenkast volgen als dit is een beetje té.quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Had je dat nog niet na het debat over de avondklok? Daarin keerde de SGP zich ook tegen Rutte.
Geeft niks, er wordt wel meer vergeten vandaagquote:Op vrijdag 2 april 2021 02:39 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Tyfus wat veel partijen. Ik was deze al helemaal vergeten
Die zetel kregen ze van de VVD toch?quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:39 schreef Jason22 het volgende:
Heeft Rutte toch ‘geluk’ dat D66 op het laatst die extra zetel kreeg, want nu zijn er 76 tegen toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |