quote:Op donderdag 1 april 2021 23:15 schreef MaJo het volgende:
Wat een onzin @:NicolasJoy, als jullie denken dat ze er nog niet klaar voor is zou ik het zeker niet overhaasten. Ik ben ook weer even gestopt met de proefhapjes want het lijkt Aapie niet zoveel te boeien![]()
Ik heb bij het CB nog eens nagevraagd of Aapie’s achterhoofd niet erg plat is (hadden wij het hierover @:smart_ass?) en ze beaamde dit. Hij heeft aan de rechterkant van zijn hoofd een flinke afvlakking. Ik heb nu een folder meegekregen over de voorkeurskant om op te liggen en nu ik er goed op let ligt hij inderdaad bijna altijd naar rechts. We moeten nu dus proberen om hem meer naar links te laten liggen en als dit niet lukt een afspraak maken met de fysio. Vooralsnog vindt hij het niet leuk als ik zijn hoofd draai en draait hij hem met een zucht weer terugmaar zojuist is het me toch gelukt!
@:Kwakz0r wat fijn dat de voeding nu op gang komt! En voel je absoluut niet schuldig over bijvoeding, probeer juist te denken dat elke druppel moedermelk mooi meegenomen is maar het echt niet erg is om gedeeltelijk kv te gevenik voelde me echt een faalmoeder dat hij niet volledig borstvoeding kreeg maar gelukkig heb ik dit snel uit mijn hoofd weten te krijgen, zo zonde van je energie!
@:Quattro gefeliciteerd nog met je vrolijke meid, heerlijk filmpje
quote:Op woensdag 31 maart 2021 21:40 schreef QuattroF het volgende:
Met een grote glimlach (en een klein traantje) neem ik afscheid van het babytopic! Wat was het een jaar, vol met hele grote ups maar ook hele flinke downs helaas. Maar: mijn meisje is vandaag 1 jaar geworden! En wat heeft ze een fijne dag gehad. Helaas niet groot kunnen vieren, maar in de komende dagen komt er nog een handje vol verjaardagsvisite voor haar. Haar Nijntje-taart ging er zeer goed in, (zie filmpje, hoezo je handen gebruiken?!) en het was oprecht heel gezellig. Ik schuif door naar het dreumestopic en hoop jullie daar ook snel te zien.
See you over een half jaartje on the other sideSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kleine heldin!Resistance is futile.
quote:Op donderdag 1 april 2021 23:27 schreef LittleTeaCup het volgende:
Hallo!
Hier echt hele heftige weken achter de rug met een megasprong die elke avond janken opleverde. Op een bepaald moment zaten we ook allebei zelf er bij te janken. En nu ineens gaat het weer hartstikke goed! Ootje wordt aanstaande maandag alweer een halfjaar. Het gaat ZÓ snel! Het is zo’n blij, lief en leuk mannetje. Knetterverliefd op dat kleine mensje!
Ik ga nu even bijlezen in het vorige topic, ik post hier veel te weinig!
Ja daar hadden wij het over! Had je zelf al wel een beetje in de gaten dat hij een voorkeurshouding heeft? Of pas toen je erop ging letten? Ik leg Bubbles altijd anders weg en heb niet het idee dat ze vaker op 1 kant ligt maar ik ga er ook eens op letten. Haha ik zie het helemaal voor me, met een zucht terug draaien! Hoe waren zijn stats verder?quote:Op donderdag 1 april 2021 23:15 schreef MaJo het volgende: Ik heb bij het CB nog eens nagevraagd of Aapie’s achterhoofd niet erg plat is (hadden wij het hierover @:smart_ass?) en ze beaamde dit. Hij heeft aan de rechterkant van zijn hoofd een flinke afvlakking. Ik heb nu een folder meegekregen over de voorkeurskant om op te liggen en nu ik er goed op let ligt hij inderdaad bijna altijd naar rechts. We moeten nu dus proberen om hem meer naar links te laten liggen en als dit niet lukt een afspraak maken met de fysio. Vooralsnog vindt hij het niet leuk als ik zijn hoofd draai en draait hij hem met een zucht weer terug
maar zojuist is het me toch gelukt!
Ik wist niet dat baby's last kunnen hebben van koemelkallergie als de moeder zuivel eetquote:Op vrijdag 2 april 2021 07:51 schreef Tink89 het volgende:
Baby met kramp van 19 tot 4 uur... Ik ben moe. Hij wilde continu aan de borst, ging dan na twee slokken weer scheetjes laten en huilen om dan weer aan de borst te willen... Gaaaaap
Heb het idee dat het samenhangt met mijn eten, vooral als ik kaas eet (de enige koemelk die ik binnen krijg), lijkt hij veel last te hebben. Ga het dus maar eens een paar dagen zonder proberen.
En verder las ik over voorkeurshouding. Die had prul ook en de osteopaat heeft ons enorm goed geholpen. En hoe langer je wacht, hoe groter de afplatting, dus ik zou niet te lang zelf proberen. Fysio of osteo kan echt helpen.
Zo wegen. Dat dagelijkse momentje waarop we checken of we inderdaad erop mogen vertrouwen dat hij z'n voedingen zelf regelt, vind ik spannend. Hij groeit vooralsnog wel, maar ik merk dat ik echt met knikkende knietjes naar de weegschaal sta te kijken. Voorlopig blijven we een keer per dag wegen, maar heb de weegschaal boven gezet. Voelde toch fijner dan op de keukentafel.
Fijn van je nachten! Het maakt echt een wereld van verschil als je iig een paar uur kunt slapen. En ook heel fijn dattie zo goed groeit! Wat doen je lijf, hoofd en baby dat dan toch mooi samenquote:Op vrijdag 2 april 2021 09:06 schreef kwakz0r het volgende:
Is hij niet gewoon aan t regelen @:tink89 ? Pep heeft ook een paar van die blokken gehad, zelf vermoed ik vooral om mijn productie op te hogen ( buiten het dagelijkse clustermoment ergens tussen 15:00 en 00:00 dat een paar duurt).
Hij was in twee dagen nu 130 gram aangekomendus het werkt wel dat regelen
Gisteren was hij ineens vroeg met clusteren en daardoor een wat meer gebroken nacht, maar nog alleszins redelijkvanmorgen weer veel honger dus zit alweer even met hem.
Kan zeker en er komen nogal wat allergieën enzo in de familie voor, dus we proberen het even een paar dagen. Gaat het beter, dan kunnen we altijd weer eens kaas proberen. Begint het dan weer, dan weet ik genoeg.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik wist niet dat baby's last kunnen hebben van koemelkallergie als de moeder zuivel eet. Klinkt pittig Tink, hou je het nog vol? Hopelijk gaat het om een korte fase.
En dat dagelijkse weegmomentje.. kan me direct voorstellen dat het een hoop spanning oplevert!
Oh ja ik dacht meer aan eventuele gevolgen voor Bubbles en wat ze ervan binnen krijgt. Maar zoals het er nu uitziet krijgen ze via de melk zelf ook anti-stoffen binnen dus alleen maar goed. Productie had ik zelf totaal nog niet over nagedacht, zien we dan wel weerquote:Op vrijdag 2 april 2021 09:11 schreef Seven. het volgende:
@:Smart_ass ik heb zelf veel vertrouwen in mijn lijf (zeker sinds ik een kind gebouwd en gebaard heb) en mijn productie. Als ik nog steeds kolf tegen de tijd dat ik aan de beurt ben voor de injectie, dan zou mij dat eerder een heel goed gevoel geven. Net als de 22 wekenprik. Maar misschien dat het heel erg afhankelijk is van je eigen gevoel over het vaccin.
Ik geef flesvoeding, dus wellicht gaat het net wat anders.quote:Op vrijdag 2 april 2021 16:36 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Oh ja ik dacht meer aan eventuele gevolgen voor Bubbles en wat ze ervan binnen krijgt. Maar zoals het er nu uitziet krijgen ze via de melk zelf ook anti-stoffen binnen dus alleen maar goed. Productie had ik zelf totaal nog niet over nagedacht, zien we dan wel weer.
We zijn dus sinds een week of 2 begonnen met hapjes en hoewel ik niet het idee heb dat ze er enorm veel van binnen krijgt heeft ze wel al 2x aangegeven geen zin te hebben om te drinken toen ik haar aanlegde. Nu drinkt/dronk ze overdag ook wel om de 2/3u dus dat is misschien ook best veel; maartoch. Misschien dat ik eens vaste voedingsmomenten ga implementeren ofzo. Hoe gaat dat bij jullie?
Wat klink je gelukkigquote:Op donderdag 1 april 2021 23:27 schreef LittleTeaCup het volgende:
Hallo!
Hier echt hele heftige weken achter de rug met een megasprong die elke avond janken opleverde. Op een bepaald moment zaten we ook allebei zelf er bij te janken. En nu ineens gaat het weer hartstikke goed! Ootje wordt aanstaande maandag alweer een halfjaar. Het gaat ZÓ snel! Het is zo’n blij, lief en leuk mannetje. Knetterverliefd op dat kleine mensje!
Ik ga nu even bijlezen in het vorige topic, ik post hier veel te weinig!
Eerlijk gezegd was het me niet echt opgevallen. Ik dacht altijd dat hij met z'n hoofd recht naar boven lag maar het is toch iets meer naar rechts, het valt me nu ook opquote:Op vrijdag 2 april 2021 04:11 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ja daar hadden wij het over! Had je zelf al wel een beetje in de gaten dat hij een voorkeurshouding heeft? Of pas toen je erop ging letten? Ik leg Bubbles altijd anders weg en heb niet het idee dat ze vaker op 1 kant ligt maar ik ga er ook eens op letten. Haha ik zie het helemaal voor me, met een zucht terug draaien! Hoe waren zijn stats verder?
Wij zijn dinsdag naar de pediatrician geweest toen ze 6 maanden was maar ik ben dus helemaal vergeten te vragen over haar hoofd. Ze zeiden er zelf niets van. Ze is 7.7 kg en 67.5 cm nu!
Wel nog even geïnformeerd naar borstvoeding icm corona vaccin, was wel benieuwd wat zij ervan dacht. Zij raadde aan te vaccineren dus ik denk dat ik het ga doen maar vind het toch best spannend.
Ik wil het even een weekje aankijken of het lukt om hem anders te laten liggen en anders maak ik inderdaad een afspraak met de osteopaat. Ik ben daar al een paar keer met aapie geweest omdat hij veel moest huilen toen hij net geboren was. Het schijnt dat kindjes die met een vacuümpomp geboren worden daar best last van kunnen hebben en ik had wel het gevoel dat de behandelingen werkten.quote:Op vrijdag 2 april 2021 07:51 schreef Tink89 het volgende:
Baby met kramp van 19 tot 4 uur... Ik ben moe. Hij wilde continu aan de borst, ging dan na twee slokken weer scheetjes laten en huilen om dan weer aan de borst te willen... Gaaaaap
Heb het idee dat het samenhangt met mijn eten, vooral als ik kaas eet (de enige koemelk die ik binnen krijg), lijkt hij veel last te hebben. Ga het dus maar eens een paar dagen zonder proberen.
En verder las ik over voorkeurshouding. Die had prul ook en de osteopaat heeft ons enorm goed geholpen. En hoe langer je wacht, hoe groter de afplatting, dus ik zou niet te lang zelf proberen. Fysio of osteo kan echt helpen.
Zo wegen. Dat dagelijkse momentje waarop we checken of we inderdaad erop mogen vertrouwen dat hij z'n voedingen zelf regelt, vind ik spannend. Hij groeit vooralsnog wel, maar ik merk dat ik echt met knikkende knietjes naar de weegschaal sta te kijken. Voorlopig blijven we een keer per dag wegen, maar heb de weegschaal boven gezet. Voelde toch fijner dan op de keukentafel.
Als dit me aangeraden wordt dan hou ik me hier zeker voor aanbevolen, liefquote:Op vrijdag 2 april 2021 09:06 schreef 1inamelon het volgende:
@:MaJo peuter had ook een voorkeurshouding en een afplatting. Fysio heeft hier goed geholpen en zij raadde ook een speciaal kussen aan voor als hij in de box of de wagen lag. Mocht je interesse hebben (na overleg met fysio of osteopaat uiteraard) dan mag je hem hebben.
Zusje heeft de prikjes deze ronde goed doorstaan. Geen koorts, geen reactie op de pikplek. Heel fijn! Iets minder fijn is dat ze vanmorgen al om 4:15 aan de dag begon
Ik ben ook snel geneigd om te denken dat aapie iets onder de leden heeft terwijl mijn man dan denkt dat hij gewoon zonder (duidelijke) reden loopt te miepen. En meestal heeft mijn man gelijkquote:Op vrijdag 2 april 2021 09:16 schreef Seven. het volgende:
Colin is volgens mijn man vet chagerijnig en dat komt schijnbaar omdat hij z'n zin niet krijgt.
Ik denk zelf dat arme kereltje gewoon ergens last van heeft, hij was gisteravond al aan het donderjagen. Of misschien ben ik toch gewoon een zacht ei![]()
Ik denk dat je die afplatting pas na een paar maanden gaat zien, het is mij rond de 3 maanden voor het eerst opgevallen. Het CB zei toen overigens dat het helemaal niet ernstig was maar inmiddels zit er zo'n flinke deuk dat ook zij er niet meer omheen kunnenquote:Op vrijdag 2 april 2021 19:20 schreef Aure het volgende:
Wat sneu Hilmo, hopelijk gaat het snel weer beter savonds!
Goed om te lezen dat het bij jullie goed loopt nu Tink en Kwak!
Ohja voorkeurshouding, lastig is dat. Deze heeft ook een behoorlijke voorkeur. Ik denk dat hij zo in mijn buik heeft gelegen. Ik probeer hem veel de andere kant op te laten kijken, dat lukt soms wel en soms niet. Volgende week maar even bij het CB vragen of ze een afplatting zien of dat het eigenlijk wel mee valt.
Verder gaat het hier heerlijk relaxt. Otis is echt een lieve rustige baby, wel met krampjes maarja, dat hoort er ook een beetje bij. En hij ligt graag tegen ons aan, maar dat mag en kan ookde draagdoek is echt een uitkomst nu, hij zit er lekker vaak in. Snachts is het wisselend met hoeveel tijd hij er tussen laat, maar ik voel mij steeds wel uitgerust, dus dat is fijn. Borstvoeding loopt weer als een trein, gelukkig, want je weet 't nooit van tevoren. En z'n grote broer doet het fantastisch, we genieten enorm
Haha lekker aanspekkenquote:Op vrijdag 2 april 2021 09:06 schreef kwakz0r het volgende:
Is hij niet gewoon aan t regelen @:tink89 ? Pep heeft ook een paar van die blokken gehad, zelf vermoed ik vooral om mijn productie op te hogen ( buiten het dagelijkse clustermoment ergens tussen 15:00 en 00:00 dat een paar duurt).
Hij was in twee dagen nu 130 gram aangekomendus het werkt wel dat regelen
Gisteren was hij ineens vroeg met clusteren en daardoor een wat meer gebroken nacht, maar nog alleszins redelijkvanmorgen weer veel honger dus zit alweer even met hem.
Oh ja de 360 beker, ik heb het meteen besteldquote:Op vrijdag 2 april 2021 21:44 schreef Aure het volgende:
Toen Jip normaal in een kinderstoel kon zitten hebben we hem een munchkin 360 beker met water gegeven om mee aan te klooien. Volgens mij was dat rond een maand of 6/7. Lauwe thee is hij pas gaan drinken toen hij het ook op de opvang kreeg, volgens mij was dat pas rond een jaar.
Ha ik heb exact deze gekochtquote:Op vrijdag 2 april 2021 22:47 schreef Aure het volgende:
Zonder rietje:
[ afbeelding ]
We hebben er ook nog eentje zonder handvaten.
Aapie bleef laatst mooi rechtop zitten in de stoel maar na een paar minuten heb ik hem er weer uitgehaald. Ik zou de proefhapjes al wel in de stoel kunnen geven (in plaats van op schoot) om eens te kijken hoe lang hij dit volhoudt. Het zou wel fijn zijn als hij kan zitten want ik ben er nu wel wat bewuster van dat hij wel erg veel ligtquote:Op vrijdag 2 april 2021 22:50 schreef Aure het volgende:
Zelfstandig zitten is voor mij zitten zonder omvallen. Dat is meestal eerder dan zelfstandig tot zit komen, volgens mij kon Jip dat laatste bij 8/9 maanden.
quote:Op zaterdag 3 april 2021 18:38 schreef SQ het volgende:
Heel eventjes, zo weer weg:
[ afbeelding ]
Goud ging proefzitten en vond t geweeeldig
Aapie heeft er zeker baat bij gehadquote:Op zaterdag 3 april 2021 08:05 schreef monsterd. het volgende:
Majo is lees over de osteopaat, heb je er veel baat bij gehad met Aapie?
Leuk om te lezen over alle hapjes!
Aure, Otis klinkt prinsheerlijk en fijn dat bv ook goed op gang is
Hier gaat het ook goed, al had E gisteren wel een hele huilerige dag met veel krampjes. Hij heeft nauwelijks in zijn bedje gelegen maar de hele dag bij ons in de armen of draagzak. We zijn er ook achter gekomen dat mijn man de draagzak niet aan kan, het past gewoon niet fijn icm met zijn lijf. Jammer, want ik had 2 nieuwe tula draagzakken. Binnenkort maar op zoek naar iets wat past (of eventueel advies in de winkel). Jullie nog tips? Hij heeft een wat breder figuur met een buikje.
Is een draagdoek misschien een optie? Die vormt helemaal naar je eigen lichaam. Mijn man heeft ook een klein buikje en met de draagdoek gaat dat primaquote:Op zaterdag 3 april 2021 08:05 schreef monsterd. het volgende:
Majo is lees over de osteopaat, heb je er veel baat bij gehad met Aapie?
Leuk om te lezen over alle hapjes!
Aure, Otis klinkt prinsheerlijk en fijn dat bv ook goed op gang is
Hier gaat het ook goed, al had E gisteren wel een hele huilerige dag met veel krampjes. Hij heeft nauwelijks in zijn bedje gelegen maar de hele dag bij ons in de armen of draagzak. We zijn er ook achter gekomen dat mijn man de draagzak niet aan kan, het past gewoon niet fijn icm met zijn lijf. Jammer, want ik had 2 nieuwe tula draagzakken. Binnenkort maar op zoek naar iets wat past (of eventueel advies in de winkel). Jullie nog tips? Hij heeft een wat breder figuur met een buikje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 4 april 2021 15:47 schreef Smart_ass het volgende:
Avocado was een enorme hit trouwens.Awwww fantastisch koppie en dan die enórme bos haar!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik hou ervan
Resistance is futile.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.erf de ogen van je kind - kijk erdoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan regelen ze toch zo'n zitje voor de Tripp Trapp?quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:04 schreef Hilmo het volgende:
Hmm wat vinden jullie? Opvang wil wel rapley doen maar hebben geen IKEA kinderstoel. Alleen triptrap en met baby Seat. Daar ligt hij onderuit in. Ze doen nu vaak hem op schoot met fruit maar met brood zie ik nu een vorkje op de foto en hem liggend in dat ding. Dat lijkt me niet de bedoeling. Het is de bedoeling om uit het vuistje en rechtop. Kan dit kwaad of moet ik vragen niet meer zo te doen. Ik heb vorige maand gezegd rechtop en zelf laten doen maar dat zal wel niet in het systeem zitten...
Ik wil net zeggen, hij zal toch niet de enige baby ooit zijn die nog te klein is om op de bank te zitten maar te groot voor in een wipper?quote:Op dinsdag 6 april 2021 18:40 schreef papernote het volgende:
[..]
Dan regelen ze toch zo'n zitje voor de Tripp Trapp?
Ik heb zelf niet heel veel contact met GM maar het gaat volgens mij goed. Ze wilde zich volledig gaan focussen op de kinderen dus vandaar dat ze niet meer op Fok zit denk ikquote:Op zondag 4 april 2021 09:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
Die van mij heeft nog steeds blauwe kijkers en ik hoop wel dat dat zo blijft. Noor heeft bruine ogen net zoals haar vader en dan vind ik het wel leuk dat mijn andere kind mijn kleur ogen heeft![]()
En mijn baby maakt aanstalten om te kruipenHij kan al op handen en knieën staan, maar hij komt nog niet vooruit. Zoveel ontwikkelingen, ik sta er echt van te kijken hoe snel baby's dingen leren en oppikken.
@:Majo hoe gaat het eigenlijk met gewoonmezelf? Zie haar niet meer op fok?
Ha wij eten ook al jaren op de bankquote:Op zondag 4 april 2021 10:26 schreef Seven. het volgende:
Wij gaan straks een trip trap ophalen, ben benieuwd wat Colin ervan vindt! We doen zo nu en dan hapjes maar bij gebrek aan kinderstoel nog niet echt een vast moment ingebouwd. Nu gaan we structureel avondeten aan de eettafel, heb ik al jaren niet meer gedaan![]()
quote:Op zondag 4 april 2021 15:47 schreef Smart_ass het volgende:
Avocado was een enorme hit trouwens.Wat is ze toch prachtigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klinkt lekker! En ook wel verantwoordquote:Op zondag 4 april 2021 16:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat een prachtig haar Smart![]()
Maar lijkt me ook best bewerkelijk, of niet?
Mijn baby heeft net voor het eerst van een ijsje gesnoeptIk had voor Noor fruitijsjes gemaakt met aardbei en banaan. A. wilde ook wel proeven en het was een hit!
Die selfiequote:Op zondag 4 april 2021 17:44 schreef Seven. het volgende:
Colin heeft vanmorgen weer een selfie genomen![]()
[ afbeelding ]
Maar ook weer een hoop albumwaardige Paasfoto's!
[ afbeelding ]Cutie
Maar jij laat hem spelen met je mobiel dus? Dat durf ik echt niet aan
Ah ok! Wij hadden hetzelfde met aapie (stille ondervoeding) en ons werd gevraagd om de dag te wegen omdat je jezelf anders helemaal gek maakt. Vandaar dat ik er benieuwd naar wasquote:Op maandag 5 april 2021 18:12 schreef Tink89 het volgende:
@:MaJo: omdat spruit nog niet op z'n geboortegewicht is, is het advies van de ka en vk om elke dag even te wegen. Bij prul kwamen we uiteindelijk in een situatie met stille ondervoeding (hartverscheurend nog steeds, het arme ding moet zo'n honger gehad hebben) en daardoor vind ik het nu toch best spannend. Dus we checken elke ochtend na de voeding even bij het omkleden of hij niet (te veel) afvalt. Daarbij nemen we ook mee of hij zoals gisteren en vandaag veel plast en poept en hoe ik zelf vind dat het gaat. Eén dag is daarbij geen punt, maar als hij een paar dagen achter elkaar afvalt of niet bijkomt, moeten we aan de bel trekken of gaan bijvoeden.Hoe gaat het nu?
quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:04 schreef Framblij89 het volgende:
Vind het heel lastig laatste tijd om echt aan te haken maar het is even hard werken met 2 koters :’)
BFDaantal weken geleden een fotoshoot gehad en de foto’s zijn zo prachtig geworden:
Wat prachtig inderdaadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Ik vond dat in het begin ook erg lastig totdat ik ergens las dat voor die kleintjes de wakkertijd ongeveer 1,5 uur is. Ik breng hem nu om de 1,5/2 uur naar bed en sowieso als hij begint te miepen en de handjes richting zijn ogen gaan. Sinds we dit zo stelselmatig doen heeft hij al behoorlijk een ritme te pakken.quote:Op dinsdag 6 april 2021 23:47 schreef Carooltje79 het volgende:
T is vandaag 10 weken en is steeds meer wakker en aan het lachen en babbelen... maar wanneer weet je nou wanneer hij naar bed moet/wil? Als ik wacht tot hij in zijn oogjes gaat wrijven en gapen dan lijkt hij al "te moe" te zijn en valt hij heel moeilijk in slaap... hij wil dan wel op mijn arm slapen maar in bedje is het gelijk wakker en die grote oogjes open en lachen, en dan twijfel ik weerHaal ik hem er dan weer uit, want hij is wakker? maar hij ging juist naar boven omdat hij zat te wrijven en gapen. En wanneer haal je hem er dan wel uit als hij wakker blijft? ik had het idee als hij niet hard huilt/gilt (wat dat kan meneer heel erg goed haha) dan laat ik hem gewoon liggen, hoe doen jullie dat?
Het was tot een weekje geleden echt eten en slapen haha nu doet hij al zoveel meer... het gaat echt mega hard
Bedankt voor je reactie, maar deed je dat na elke voeding?quote:Op woensdag 7 april 2021 00:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vond dat in het begin ook erg lastig totdat ik ergens las dat voor die kleintjes de wakkertijd ongeveer 1,5 uur is. Ik breng hem nu om de 1,5/2 uur naar bed en sowieso als hij begint te miepen en de handjes richting zijn ogen gaan. Sinds we dit zo stelselmatig doen heeft hij al behoorlijk een ritme te pakken.
In principe haal ik hem dan ook niet meer uit zijn bedje voor hij in slaap valt, tenzij hij echt een uur blijft huilen. Vaak heeft hij dan alweer honger en is het tijd voor de volgende fles. We zijn dan ook wel gezegend met een baby die vrij snel in slaap valt.
Wij ook ja.quote:Op woensdag 7 april 2021 08:12 schreef Wolken het volgende:
Ik laat Sam eigenlijk nooit huilen ( ik probeer hem iig altijd te troosten ) en als hij gaat huilen met naar bed brengen dan is dat het juiste moment nog niet en haal ik hem er weer uit. Even 10 a 15 minuten wat anders doen en dan weer proberen. 9 van de 10 keer dat hij dan meteen ( na een paar slokken bv ) wel rustig in slaap valt.
Volgens mij wordt het co-sleepen door heel veel ouders langer dan 4 weken gedaan. 6 maanden is de norm dacht ik? Zolang hebben wij het niet volgehouden, een maand of 3 wel. A. lag wel met dutjes overdag in zijn eigen bedje vanwege een wat luidruchtige zusquote:Op woensdag 7 april 2021 08:42 schreef monsterd. het volgende:
Waar slapen jullie baby’s overdag dan als ik vragen mag? In hun bedje of elders?
Hier slaapt E. Beneden eigenlijk altijd in de box of als hij niet kan slapen, ligt hij graag op een van ons of in de voedingskussen op de bank (uiteraard enkel onder toezicht).
‘S avonds in de co-sleeper, ik ga meestal samen met hem naar boven rond 21 uur. Hij heeft nog een ledikant op zijn kamer, maar daar ligt hij alleen als ik even naar beneden moet om iets op te halen voor zijn voeding.
Ik vind hem eerlijk gezegd nog te jong (4 weken) om zijn slaapplek al te wijzigen ondanks dat ik veel lees dat ouders stimuleren dat hun kind op een eigen kamer kan liggen. Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Nope, ik merk inderdaad dat ik er zelf nog niet er aan wil. Probeer te zoeken naar 'een effectieve manier'. Maar toevallig hadden we het er wel gisteren over om maar het gewoon 'te ondergaan'. Ik merk dat ik het gewoon enorm lastig vind om dat los te laten, terwijl man denkt 'ja, we zien wel hoe het loopt'.quote:Op woensdag 7 april 2021 10:28 schreef SQ het volgende:
Heb je het al geprobeerd, tpop? Want vaak hou je de situatie juist zelf in stand. Ik zou zeggen, ga lekker tennissen en laat je man zelf zijn manier vindenmeestal gaat het uiteindelijk veel beter dan gevreesd.
(En ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is hoor. Maar ik weet ook dat je het alleen zelf kunt doorbreken)
Ik lig op mijn zij met mijn arm onder mijn kussen, knieen opgetrokken onder Pep’s voetjes en hij drinkt dan liggend naar mijn buik gericht. Als hij de tepel loslaat blijft hij zo liggen of rolt op zijn rug.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:33 schreef monsterd. het volgende:
Interessant hoe in slaap krijgen voor iedereen anders is idd. Ik vind het oprecht knap dat jullie je allemaal zo staande weten te houden.
Voor de in bed slapers? Hoe doen jullie dat veilig als je zelf in slaap sukkelt? Dat is wat ik zelf nog eng vind, na de nachtvoeding rond 5.30 valt hij meestal ook pas in slaap op mijn borst. Ik sukkel dan wat weg, maar durf niet echt te slapen zelf
Als de andere ouder vanaf het begin een vertrouwd persoon is, dan is ‘ze het laten uitzoeken’ best een verantwoorde manier toch, als de eerste weken (of maanden) om zijn? Een baby weet vaak best dat die ander geen melk heeft. En desnoods slaapt ie niet maar is ie wel in goede handen. Wachten met zelf een avond weggaan tot jij niet meer de fijnste inslaapmethode bent zou ik niet doen. Sterker nog, hoewel mijn zoon mij prefereert op veel vlakken, slaapt hij bij zijn vader altijd makkelijker in. En door. En uit.quote:Op woensdag 7 april 2021 10:46 schreef tpopml het volgende:
[..]
Nope, ik merk inderdaad dat ik er zelf nog niet er aan wil. Probeer te zoeken naar 'een effectieve manier'. Maar toevallig hadden we het er wel gisteren over om maar het gewoon 'te ondergaan'. Ik merk dat ik het gewoon enorm lastig vind om dat los te laten, terwijl man denkt 'ja, we zien wel hoe het loopt'.
Fijn dat je je vandaag wat beter voeltquote:Op woensdag 7 april 2021 18:45 schreef kwakz0r het volgende:
Ik voel me wel een beetje alsof gisteren een doorbraak was, bij mezelf, qua vertrouwen (ondanks de brakke nacht erna). Ben vandaag veel relaxter en Pep doet ineens achter elkaar twee goeie slaapjes (12.30-15.15 en nu sinds 17:15 weer). Heeft ook lekker gedronken, geknuffeld en gedut bij me (beetje clusteren in de ochtend en tussen zn twee slaapjes).
Denk dat ik als hij straks wakker wordt gewoon beneden een beetje ga knuffelen en clusteren en dan wat later naar bed, ipv zo vroeg als de afgelopen twee dagen. Eens zien hoe we ons dan voelen.
Yes! Doe ik ook in mn eentje als hij een lekkere tuk doet.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:56 schreef SQ het volgende:
[..]
Fijn dat je je vandaag wat beter voelt
En ik wil alle nieuwbakken mama's graag een knuffel geven, en ook: zoek nog niet te veel naar ritme en structuur, want dat is echt geen doen met zo'n kleine baby. De regels veranderen echt nog elke paar dagen.
Wat ik wel kan adviseren is om af en toe wat ruimte voor jezelf te pakken. Ga desnoods elke dag even een stukje wandelen in je eentje. Dat kan al zo veel lucht geven
Oef dat lijkt me best slopend. Maar ik moet wel zeggen dat A. ook nog van sommige dingen maat 68 draagt hoor. Vooral kleding van 4ff past nog prima.quote:Op woensdag 7 april 2021 20:22 schreef NicolasJoy het volgende:
Ze zit hier nog steeds in maatje 68..Mini baby.
![]()
Al vraag ik me soms ook af hoe ze moet groeien hoor..
Gisteren om ~ 20u gaan slapen. Tot 23u. Wakker tot 1u. Wakker om 3u. Wakker tot 7u.. Naar de opvang.
Op de opvang 15-20 minuten totaal geslapen. Helemaal gesloopt wel nu en nu in bed..
Maar er zitten gewoon dagen tussen dat ze 's avonds/'s nachts maar 5 uurtjes slaapt en dan overdag 1-2 uurtjes.
Is toch niet te doen..
Dit gaat bij ons ook niet lang meer duren. Niet qua omvang, maar ik heb echt mega pissers.quote:Op woensdag 7 april 2021 20:39 schreef SQ het volgende:
Goud barst ook al uit zijn maat 3 pampers.
Hij is niet lang, maar wel breed
6 maanden sprong! Wat gaat het hard ineensquote:Op woensdag 7 april 2021 19:00 schreef SQ het volgende:
Mijn baby begint ook wat op te knappen. Na de quarantaine vanwege een covidgeval op de opvang werd hij steeds knorriger, had al tien dagen een pus-oor en na check bij de huisarts dus een dubbele oorontsteking![]()
daar hebben we nu antibiotica voor die ik driemaal daags in de houdgreep in de bek mag spuiten
In de tussentijd kwamen ook eindelijk zijn 2 eerste tandjes door, en is hij inmiddels als een pro aan het rapleyen, hij rolt en schuift ineens de hele kamer door ook, dus hopelijk wordt hij er goed moe van en slaapt ie de komende tijd wat langer aan 1 stuk
Nee, dat is ook niet te doen. Ik blijf me erover verbazen dat jullie nog blijven staan. Hebben jullie al eens een slaapcoach in de arm genomen? En hoe gaat het nu met de medicijnen?quote:Op woensdag 7 april 2021 20:22 schreef NicolasJoy het volgende:
![]()
Gisteren om ~ 20u gaan slapen. Tot 23u. Wakker tot 1u. Wakker om 3u. Wakker tot 7u.. Naar de opvang.
Op de opvang 15-20 minuten totaal geslapen. Helemaal gesloopt wel nu en nu in bed..
Maar er zitten gewoon dagen tussen dat ze 's avonds/'s nachts maar 5 uurtjes slaapt en dan overdag 1-2 uurtjes.
Is toch niet te doen..
Hoe gaan bij jullie nu de nachten?quote:Op woensdag 7 april 2021 20:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee, dat is ook niet te doen. Ik blijf me erover verbazen dat jullie nog blijven staan. Hebben jullie al eens een slaapcoach in de arm genomen? En hoe gaat het nu met de medicijnen?
Er zitten steeds vaker goede nachten tussen! Van 3-4 keer per nacht zijn we nu al een paar weken naar 1-2 keer wakker per nacht. En vaak is een 2e keer ook een kwestie van speentje erin en weer doorslapen.quote:Op woensdag 7 april 2021 20:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe gaan bij jullie nu de nachten?
Zitten op 't moment wel redelijk aan de taks wat we kunnen hebben. Maar ja, als je er eenmaal in zit.. Lastiger vind ik nog dat ze soms dan ineens wél een hele nacht doorslaapt. Dan hakt de volgende nacht er des te harder in.quote:Op woensdag 7 april 2021 20:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oef dat lijkt me best slopend. Maar ik moet wel zeggen dat A. ook nog van sommige dingen maat 68 draagt hoor. Vooral kleding van 4ff past nog prima.
Hier hoop ik stiekem wel dat we binnenkort van 68 afscheid kunnen nemen, maar ja, vorige week, met de 7-maanden check, zat ze dus ook nog op 66-67 cm. Doet het gewoon rustig aan.quote:Op woensdag 7 april 2021 20:38 schreef Donna het volgende:
A-tje is wat jonger dan die van jullie, maar ze zit nog wel even goed in 62 denk ik hoor. 68 zie ik de komende weken nog niet gebeuren iig!
Haha, Hollands welvaren!quote:Op woensdag 7 april 2021 20:39 schreef SQ het volgende:
Goud barst ook al uit zijn maat 3 pampers.
Hij is niet lang, maar wel breed
Blijven staan.. Amper.quote:Op woensdag 7 april 2021 20:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee, dat is ook niet te doen. Ik blijf me erover verbazen dat jullie nog blijven staan. Hebben jullie al eens een slaapcoach in de arm genomen? En hoe gaat het nu met de medicijnen?
Haha, gaan Colin en Bubbles weer gelijk op. Hier nog steeds een tandenloze lach. Is Bubbles nog gaan schaterlachen?quote:Op woensdag 7 april 2021 19:52 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn kwak!
Ahh SQ wat sneu. Maar wel fijn dat ‘ie aan het opknappen is. Die tandjes he, voel je die alleen of kun je die ook echt zien? En hoelang duurt het dan vanaf het moment dat ze doorkomen totdat ze echt doorgekomen zijn zeg maar? Hier nog helemaal niets
.
Neequote:Op woensdag 7 april 2021 21:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
Haha, gaan Colin en Bubbles weer gelijk op. Hier nog steeds een tandenloze lach. Is Bubbles nog gaan schaterlachen?
Wel steeds vaker maar zeker niet dagelijks.quote:Op woensdag 7 april 2021 21:17 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Nee. Of nou ja, één keertje. We zijn niet grappig genoeg ben ik bang
. Verder lacht ze veel en is ze eigenlijk altijd blij hoor, maar echt schaterlachen helaas niet. Doet Colin dat veel?
Dat is ook wel zo. Wat ook vooral bijdraagt is dat die kleine geen fles of speen wil, dus slaapgarantie en minste strijd is hup borst erin en dan tukt hij lekker verder. Ik vind het vooral lastig dat papa dat niet kan, maar wie weet wat er gebeurt als ik er niet ben. En waarom wil ik dat schijnbaar zo onder controle houden he? Zeker omdat papa er vrij gerust onder is. Ik ben gewoon bang dat hij dan vervolgens anderhalf uur met een huilend kind zit, maar wie weet is dat niet zo... En wie weet is het de eerste keer wel zo, maar went het daarna ook wel weer.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:55 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Als de andere ouder vanaf het begin een vertrouwd persoon is, dan is ‘ze het laten uitzoeken’ best een verantwoorde manier toch, als de eerste weken (of maanden) om zijn? Een baby weet vaak best dat die ander geen melk heeft. En desnoods slaapt ie niet maar is ie wel in goede handen. Wachten met zelf een avond weggaan tot jij niet meer de fijnste inslaapmethode bent zou ik niet doen. Sterker nog, hoewel mijn zoon mij prefereert op veel vlakken, slaapt hij bij zijn vader altijd makkelijker in. En door. En uit.
Ik ben nu ook geen uren weg inderdaad, dus ik ga ook gewoon lekker tennissen. Ik heb wel gekeken naar de tijd zodat ik hem in principe wel op bed kan leggen, maar als hij dan wakker wordt als ik er niet ben dan zullen we zien wat er gebeurt. Ik gebruik nu witte ruis als ik hem in slaap voed, dus wellicht heeft papa dan nog wel een middel (gezien fles/speen dus geweigerd worden) om hem te kalmeren náást knuffelenquote:Op woensdag 7 april 2021 14:37 schreef Smart_ass het volgende:
@:tpopml Ik herken je situatie wel. Vooral dat je bang bent dat de baby wakker wordt terwijl jij weg bent, en jij de melk bent zeg maar, haha.
Maar ik zou lekker gaan tennissen hoor. Even wat voor jezelf kunnen doen is zo belangrijk. Kolf je zodat je man dan eventueel een flesje kan geven? Dat zou een goede oplossing kunnen zijn toch?
Ik kolf zelf niet en geef bv dus Bubbles is enorm afhankelijk van mij wat dat betreft, maar ik stap ook weleens alleen de deur uit hoor. Als ze dan net wakker wordt dan gaat vriend even met haar spelen. Dan moet ze maar eventjes wachten, en dat is eigenlijk nooit een probleem (maar ik ben dan ook geen uren weg). Behalve na 19:00u als ze in slaap is gevallen, dan durf ik het prima aan om een avond de deur uit te gaan eigenlijk.
Wat betreft slapen: Bubbles slaapt altijd op haar eigen kamer in haar eigen ledikant, zowel voor middagslaapjes als ‘s nachts. Werkte beter voor haar dan slapen in de box, want dat deed ze nauwelijks en dan raakte ze oververmoeid haha. Maar zoals gezegd, het is zo persoonlijk!
Ja dit! Of vliegtuigje, ook altijd goed. En sinds twee weken: kiekeboe. Maakt niet uit hoe. Hydrofiel doek op je snoet? KIEKEBOE.quote:Op woensdag 7 april 2021 21:40 schreef SQ het volgende:
Je moet ook zo ppffrrrrttt met je mond op hun buikje of spekhammen doen.
Dan heb je schatergarantie
Wij hebben er één, vooral papa vond het hier een prettig idee. In het begin had ik wel het idee dat we daardoor af en toe al naast zijn bed stonden vóórdat hij uberhaupt maar een kik had gegeven (hehe eager beavers). Maar inmiddels is het vooral fijn omdat hij in een zelfgefabriceerde cosleeper slaapt waarvan dus altijd een zijde open is. Het is een prettig idee om het zo in de gaten te kunnen houden.quote:Op woensdag 7 april 2021 21:46 schreef Carooltje79 het volgende:
Ik had het net met vriend over om eens te gaan kijken naar een babyfoon met camera, aangezien T zo snel wakker word als we even willen checken of ie goed ligt ofzo.. hebben jullie daar ervaring mee?
Ik ben een beetje bang dat ik dan weer als een malloot de hele tijd naar dat scherm zit te starenniet dat ik nu niet steeds met de babyfoon aan mijn oor zit
![]()
ik merk wel dat ik er nu veel meer moeite mee heb dat mijn vriend de hele week van huis is... dat maakt me toch wat onzekerder.
Nee hij ligt eigenlijk altijd gewoon goed, maar ik zou hem wel een doekje of knuffeltje willen geven met slapen maar dat durf ik niet zo goed, bang dat hij zichzelf er mee zou verstikkenquote:Op woensdag 7 april 2021 21:55 schreef SQ het volgende:
Carooltje, als jou dat rust geeft moet je het doen. Ligt hij wel eens niet goed trouwens? Want het kan ook stukken meer onrust geven juist, omdat je dan ook nog eens elke beweging gaat analyseren.
Zelf heb ik nooit zo'n unit gehad omdat ik die drang niet herken, maar verreweg de meeste ouders hebben er tegenwoordig volgens mij wel 1 dus er zal heus wel iets voor te zeggen zijn
Oh maar een baby van 10 weken heeft helemaal nog geen knuffels nodig toch? En al helemaal niet als jou dat extra onrust geeft. Gewoon een leeg bedje, lekker stevig instoppen, kan de kleine man ook nergens heen en heb jij meer rustquote:Op woensdag 7 april 2021 22:01 schreef Carooltje79 het volgende:
[..]
Nee hij ligt eigenlijk altijd gewoon goed, maar ik zou hem wel een doekje of knuffeltje willen geven met slapen maar dat durf ik niet zo goed, bang dat hij zichzelf er mee zou verstikken
Ik twijfel idd zo omdat ik ook al zo onrustig ben/was toen hij naast ons lag op de slaapkamer en het gaat nu een stuk beter nu hij op zijn eigen kamertje slaapt. Ik moet er toch nog maar eens goed over nadenken
Aww haha jij bent ook wel echt relaxed (inmiddels?) heb ik het ideequote:Op woensdag 7 april 2021 22:03 schreef SQ het volgende:
Ik woon nu trouwens in een huis waar ik mijn baby écht niet hoor beneden als hij boven ligt te janken, behalve op de wc (want daar zit geen plafond in). Soms best awkward als je er achter komt dat de ouderunit uit staat als je gaat plassen en die kleine tekeer hoort gaan![]()
![]()
Dat is ook zo. dank je welquote:Op woensdag 7 april 2021 22:04 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh maar een baby van 10 weken heeft helemaal nog geen knuffels nodig toch? En al helemaal niet als jou dat extra onrust geeft. Gewoon een leeg bedje, lekker stevig instoppen, kan de kleine man ook nergens heen en heb jij meer rust![]()
Wij hebben een nanit en daar ben ik best blij mee. Ik kijk vrij regelmatig en het geeft ook de temperatuur en vochtigheidsgraad aan in de kamer wat ik wel handig vind.quote:Op woensdag 7 april 2021 21:46 schreef Carooltje79 het volgende:
Ik had het net met vriend over om eens te gaan kijken naar een babyfoon met camera, aangezien T zo snel wakker word als we even willen checken of ie goed ligt ofzo.. hebben jullie daar ervaring mee?
Ik ben een beetje bang dat ik dan weer als een malloot de hele tijd naar dat scherm zit te starenniet dat ik nu niet steeds met de babyfoon aan mijn oor zit
![]()
ik merk wel dat ik er nu veel meer moeite mee heb dat mijn vriend de hele week van huis is... dat maakt me toch wat onzekerder.
En, nog last van gehad? En een vaccinatie die geslikt moet wordenquote:Op woensdag 7 april 2021 14:20 schreef Bienelientjee het volgende:
Eerste vaccinaties achter de rug!Twee prikken en eentje die hij moest slikken. Hopelijk voelt hij zich er niet te rot om de komende uren/dagen!
Dat klinkt goed! Zo fijn als de baby het even helemaal goed doet, daar word je zelf ook gelukkig vanquote:Op woensdag 7 april 2021 18:45 schreef kwakz0r het volgende:
Ik voel me wel een beetje alsof gisteren een doorbraak was, bij mezelf, qua vertrouwen (ondanks de brakke nacht erna). Ben vandaag veel relaxter en Pep doet ineens achter elkaar twee goeie slaapjes (12.30-15.15 en nu sinds 17:15 weer). Heeft ook lekker gedronken, geknuffeld en gedut bij me (beetje clusteren in de ochtend en tussen zn twee slaapjes).
Denk dat ik als hij straks wakker wordt gewoon beneden een beetje ga knuffelen en clusteren en dan wat later naar bed, ipv zo vroeg als de afgelopen twee dagen. Eens zien hoe we ons dan voelen.
Och arme Goudquote:Op woensdag 7 april 2021 19:00 schreef SQ het volgende:
Mijn baby begint ook wat op te knappen. Na de quarantaine vanwege een covidgeval op de opvang werd hij steeds knorriger, had al tien dagen een pus-oor en na check bij de huisarts dus een dubbele oorontsteking![]()
daar hebben we nu antibiotica voor die ik driemaal daags in de houdgreep in de bek mag spuiten
In de tussentijd kwamen ook eindelijk zijn 2 eerste tandjes door, en is hij inmiddels als een pro aan het rapleyen, hij rolt en schuift ineens de hele kamer door ook, dus hopelijk wordt hij er goed moe van en slaapt ie de komende tijd wat langer aan 1 stuk
Gefeliciteerd met 6 maanden! De tijd gaat echt wel te snel hoor. En ongesteld, buh. Die mijlpaal had ik helaas al weer met 4 maandenquote:Op woensdag 7 april 2021 20:04 schreef SQ het volgende:
Oh en nog wat, ik heb de maat 74/80 van zolder gehaald want eigenlijk heeft ie die maat rompsgewijs allang.
En ik ben vandaag op de kop af na zes maanden weer ongesteld geworden.
Zes maanden, we vieren het met massa's mijlpalen. En ineens is je kleine baby een grote baby geworden. 1 keer met je ogen knipperen, echt hoor!
Jeetje Nicolas, ik vraag me dat ook echt af. Een baby hoort toch een uur of 14 te slapen? Hopelijk is ze een makkelijke puberquote:Op woensdag 7 april 2021 20:22 schreef NicolasJoy het volgende:
![]()
Is toch niet te doen..
Ik sloop vanmiddag zijn kamer zachtjes binnen om te kijken of hij sliep en pleurde toen over de wasmand, *BAM* baby wakkerquote:Op woensdag 7 april 2021 22:11 schreef SQ het volgende:
Of die klassieker van de hysterisch huilende baby die in 1 klap stil is. Hoe snel je dan naast het bed staat. En dat ze dan weer wakker wordt van je en het feest weer van voor af aan begint
Grappig dat dit zo per land verschilt. Toen ik in Engeland studeerde moest ik ook het Meningokokkenvaccin laten toedienen, dat was verplicht in het VK.quote:Op woensdag 7 april 2021 23:22 schreef Bienelientjee het volgende:
@:MaJo Hier in Engeland krijgen baby's blijkbaar ook het Rotavirus vaccin. Dat is een drinkvaccin!
Hij lijkt voorlopig maar een klein beetje uit zijn doen. Vooral zijn benen waren wat gevoelig denk ik. Als we hem in onze armen hadden en de benen aanraakten, moest hij wat vaker huilen. Maar hij dronk gewoon normaal en ook spelen en lachen. En hij nam de Calpol (vloeibare baby paracetamol) goed uit het spuitje. Wel ging zijn "lichtje" veel vroeger uit, hij sliep al diep vanaf 8 uur. Dus hem even snel verschoont, slaapzak, flesje en maar in bed gelegd. Nu maar afwachten wat vannacht/ morgen brengt!
Dit is wel waar, niks is zo hilarisch als een broer of zus die vals zingt en op en neer springt. Wij volwassenen zijn allemaal veel te ernstigquote:Op donderdag 8 april 2021 07:03 schreef NicolasJoy het volgende:
Schaterlachen.. Dat is hier alleen weggelegd als de grote zus iets doet.
Wij krijgen wel een lach en soms gaat het bíjna naar schateren toe. Maar als je resultaat wil dan laat je je peuter iets stoms doen.
veel smeren, niet te veel wassen, dan is het meestal binnen 2 dagen wel wegquote:Op donderdag 8 april 2021 10:49 schreef Bienelientjee het volgende:
Baby J heeft goed geslapen! Kwam gewoon rond zijn vaste tijden voor melkEn was heerlijk vrolijk vanmorgen!
Zijn nek rolletjes beginnen droog en rood te worden. Denk vanwege vocht/zweet ofzo. Gebruik nu al een slabbetje tijdens voedingen, omdat hij kwijlt tijdens het drinken. En ik was het twee keer per dag, goed drogen en doe er wat sudo creme op. Iemand een gouden tip? Of is dat alles wat ik kan doen voor nou?
quote:Op donderdag 8 april 2021 12:00 schreef kwakz0r het volgende:
Nou vannacht hadden we weer bal tot drie uur en vanaf 5.45 dus ik ben vrij brak.
Pep slaapt net als Melba denk ik 8-12u maximaal per etmaal incl slaapjes aan de borst en op de arm.
Probeer me er minder druk om te maken maar ben niet zo relaxed als ik gehoopt had
Leven is oneerlijk daarbij. Een gekke bek kan al genoeg zijn van grote zus.quote:Op donderdag 8 april 2021 09:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Dit is wel waar, niks is zo hilarisch als een broer of zus die vals zingt en op en neer springt. Wij volwassenen zijn allemaal veel te ernstig
Overdag altijd weinig geslapen ja, hoewe ik t me met de flessen niet zo goed meer herinner.quote:
Ik ben onder de indruk, dat kaant hij lekker wegquote:Op donderdag 8 april 2021 18:34 schreef SQ het volgende:
Crosspostje:
Gaat goed hier. Paar dagen geleden snapte hij er nog weinig van maar hij maakt sprongen!
quote:Op donderdag 8 april 2021 18:34 schreef SQ het volgende:
Crosspostje:
Gaat goed hier. Paar dagen geleden snapte hij er nog weinig van maar hij maakt sprongen!
8 x 120ml is niet achterlijk veel. Volg lekker je eigen kop, je weet prima wat wel en niet werkt.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:13 schreef Carooltje79 het volgende:
@:SQ wat super om te zienWat een heerlijk kereltje zeg!
Vanmiddag weer afspraak gehad bij het cb, T.doet het goed maar zou wel wat minder vaak mogen drinken, ze vond het nu wel tijd dat hij de nacht door zou halen, ze had veel commentaar vond ik over de tijden dat hij een flesje kreeg, en drong wel erg aan dat ik dat zou aanpassen (en daarna de opmerking "dat is ons advies")
Vraag me dan toch wel af hoe ze dat dan voor zich ziet want kleine man komt toch als hij honger heeft.. daar kan je toch geen klok naast zetten![]()
Nu ben ik wel met haar eens dat hij wel vrij hoog zit met ml wat hij per dag binnen krijgt (7 a 8 x per dag 120ml), dus ik zal proberen om wat meer tijd er tussen te laten zitten, als hij dat "pikt" want ga echt geen uur zitten met een huilend menneke, dan heb ik nog maar even niet de "nachtrust" die ik zou moeten hebben hoor
Klopt en hij zou min 630 ml moeten drinken dus hij zit er ver genoeg overheen. Dus die hoeveelheid hou ik minimaal aan en voor de rest zie ik het welquote:Op donderdag 8 april 2021 22:56 schreef tpopml het volgende:
Herkenbaar @:Carooltje79, ik heb ook zo'n advies gehad. Met vijf maanden kwam hij nog steeds twee keer snachts (nog steeds overigens), jeugdarts vond dat hij het nu echt niet meer nodig had. Nou dat was het advies![]()
Heb het maar naar me neergelegd.
Qua hoeveelheid heb je volgens mij formules waarmee je kan berekenen ahv lichaamsgewicht hoeveel voeding je zou kunnen geven op een dag.
Ja dat ga ik ook doen, zolang hij niet te weinig krijgt en gewoon lekker blijft groeien ben ik tevredenquote:Op donderdag 8 april 2021 23:27 schreef Seven. het volgende:
[..]
8 x 120ml is niet achterlijk veel. Volg lekker je eigen kop, je weet prima wat wel en niet werkt.
Toevallig gisteren over gelezen en het hoort echt bij ontzwangeren. Weinig aan te doen, goed erop letten dat je het niet overbelast. Ik voel me ook wel stram aan mijn linkerzijde na een hele dag en dan voel ik een kramperig gevoel van mijn tenen tot aan handen. Best irritant, maar goed las duidelijk dat het nog hormonaal kan zijn.quote:Op vrijdag 9 april 2021 02:08 schreef Bienelientjee het volgende:
Iemand hier ervaring met stijve en pijnlijke gewrichten na bevalling? Ik neem aan (hoop) dat het een simpele combinatie is van hormonen die afnemen en wennen aan dragen/tillen van baby?
(En het is trouwens zeker geen covid) Het begon anderhalve week geleden met wat stijve knieen na kleermakerzit of als ik op mijn knieen zit. Nu voel ik mijn knieen constant, maar heb het ook in mijn schouders en polsen. En spierpijn in minn bovenarmen
Lijk soms wel een oud vrouwtje als ik probeer op te staan.En mijn bovenarmen "branden" soms aan het einde van de dag!
Jaaaa! 1 maandje oud alweer. Rond 6 weken gaat het ineens heel hard, dan zijn baby's minder passief. En 5 kiloquote:Op vrijdag 9 april 2021 05:19 schreef monsterd. het volgende:
E was gisteren trouwens bij het CB geweest. Hij was gisteren exact 1 maand oud en zijn groei gaat aardig hard. 56 cm en 5 kilo schoon aan de haak
Nohh wat schattigquote:Op vrijdag 9 april 2021 09:27 schreef PKM het volgende:
@:Seven. dat somt de eerste zes weken wel op ja.Ik weet nog dat mijn man en de kraamzorg echt enthousiast waren dat ze beetje alerter werd maar ik zag vooral het huilen.
![]()
Sterkte voor iedereen met slechte nachten.![]()
Vandaag was Poffertje om twee uur en vier uur onrustig. Half zes wisselde ik haar luier omdat ik dacht dat ze had gepoept, was het een scheet. En om kwart over zes was peuter wakker.![]()
Onze kleine happer met eerste keer pindakaas. Bonus peuter meltdown op de achtergrond.
Afgelopen dagen poept ze heel veel, voor het eerst ook buiten de luier. Peuter had ook diaree dus ik denk dat ze wat onder de leden had. Vandaag hebben we consultatiebureau met vaccinatie, ben wel benieuwd naar lengte/gewicht.
Deze baby is ook gestutquote:Op vrijdag 9 april 2021 09:37 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Nohh wat schattigIk zie Zusje echt nog niet zo zitten maar misschien moet ik het gewoon eens proberen.
Hier zijn de nachten ook ruk maar dat komt eerder door de peuter die dan z’n zusje wakker blèrt. Gelukkig is er koffie
[ Bericht 62% gewijzigd door Carooltje79 op 09-04-2021 10:26:11 ]The Shit You Hear About Me Might Be True.... But Then Again It Could Be as Fake as the Bitch Who Told You.
Is het niet gewoon oorsmeer?quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:17 schreef Carooltje79 het volgende:
Goedemorgen, T heeft vannacht lekker geslapen van 23:30 tot 4:45vanmorgen rond half 7 lag hij ineens te krijsen in zijn bedje, maar ik kon niks zien en hij sliep lekker verder op mijn arm. Maar nu zag ik dat er een klein vlekje op zijn pyjama zit bij zijn schoudertje... het lijkt wel bloed. Ik kan helemaal geen kras ofzo vinden op zijn koppie of wangetje. Zou het kunnen dat hij zichzelf met sabbelen op zijn handjes zeer kan hebben gedaan? En daarom ook zo krijsend wakker is geworden? Sinds paar dagen is hij zijn klauwtjes de hele dag aan het afsabbelen en aflikken haha
Oorsmeer... dat zou natuurlijk ook nog kunnenquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Is het niet gewoon oorsmeer?
Fijn van de slaap!
quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:19 schreef Carooltje79 het volgende:
Probeer deze code eens:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://i.imgur.com/QVgVnoA.jpgdisclaimer
Ja ik zat mezelf ook al te checken maar vind ook niks hahaha het grote mysteriequote:Op vrijdag 9 april 2021 10:30 schreef SQ het volgende:
Maar het ziet er wel uit als bloed, kan het niet gewoon van jou zelf komen?![]()
Zolang hij geen wondje heeft zou ik me niet te veel zorgen maken in elk geval
Hier bij ons is het maar klein, er lopen 3 dames rond dus heb altijd wel dezelfde.. vind ik ook een stuk fijnerquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn ervaring met het CB is dat vooral de oudere 'artsen' (ik ben er nog steeds niet over uit onder welke tak ik ze moet scharen) drammen. Met de jongere heb ik wel plezierige afspraken gehad. Ze luisteren, geven zo nu en dan of een fijne manier raad en leggen niks op.
Ik zou wel een vaste willen hebben... Elke afspraak zien we iemand anders.
Dat koppie die eerste 2 secondenquote:Op vrijdag 9 april 2021 09:27 schreef PKM het volgende:
@:Seven. dat somt de eerste zes weken wel op ja.Ik weet nog dat mijn man en de kraamzorg echt enthousiast waren dat ze beetje alerter werd maar ik zag vooral het huilen.
![]()
Sterkte voor iedereen met slechte nachten.![]()
Vandaag was Poffertje om twee uur en vier uur onrustig. Half zes wisselde ik haar luier omdat ik dacht dat ze had gepoept, was het een scheet. En om kwart over zes was peuter wakker.![]()
Onze kleine happer met eerste keer pindakaas. Bonus peuter meltdown op de achtergrond.
Afgelopen dagen poept ze heel veel, voor het eerst ook buiten de luier. Peuter had ook diaree dus ik denk dat ze wat onder de leden had. Vandaag hebben we consultatiebureau met vaccinatie, ben wel benieuwd naar lengte/gewicht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
Foto gezien, wat een leuk kereltjequote:Op vrijdag 9 april 2021 10:21 schreef Carooltje79 het volgende:
Sorry ik krijg de foto niet voor elkaar grrr
quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:13 schreef monsterd. het volgende:
Oh heerlijk die happende snoetjes![]()
Interessant Hoe manage je het CB advies, hier ging ze ook bijna de mist in omdat ze normaal “oudere” baby’s ziet. Maar goed ik moet zeggen dat ik me als moeder niet heel erg druk maak, zolang hij goed eet, piest, kakt en variabel slaapt ben ik tevreden.
Heel goed, doe er je voordeel mee! De Poolse oma brigade bedoelt het vast goed maar ik kan me direct voorstellen dat het ook wel eens in de weg zit, al dat ouderwetse advies.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier gelukkig weinig last van CB. Ik kom blijkbaar zelfverzekerd over dus 1x opmerking gehad dat hij wel heul veel at (en dat was toen ook een paar dagen zo). Mijn schoonmoeder past veel op maar ze houdt gepaste afstand, die moeten we alleen in de gaten houden wat betreft eten want Colin krijgt wel soms iets dat nog niet bij z'n leeftijd past. En m'n eigen moeder.. ach, die is altijd kritisch en als ik dan terug kijk naar m'n eigen jeugd, dan zie ik eigenlijk maar weinig waar ik een voorbeeld aan zou nemen als moeder. Dus als zij kritisch is, dan wekt dat of irritatie op of ik haal m'n schouders op.Resistance is futile.
Dat zag ik later pasquote:Op vrijdag 9 april 2021 13:20 schreef PKM het volgende:
Poffertje is nou 7 kg bij 63 cm.![]()
Vandaag trof ik een heel fijne verpleegkundige bij het consultatiebureau. Wat een verademing.![]()
Dat ik Poffertje veel draag, volledig op verzoek voed, samen slaap, allemaal geen probleem. Daar heb ik dan ook wel bij gezegd dat ik er niet van in paniek raak dat het zo gaat en ze 's nachts (meestal) uitstekend slaapt. Dit was ook wel een jongere verpleegkundige, bij de oudere arts was dit echt ondenkbaar geweest.
Ze moest hard huilen van een andere huilende baby en de prikjes natuurlijk. Na de prikjes was ze wel snel weer een blij ei. En ze liet sowieso wel goed zien hoe sterk, oplettend en vrolijk ze vaak is.
@:1inamelon zoals SQ zegt zit ze daar wel gestut met een handdoekje erachter. Gewoon proberen, gaat soms echt beter dan je denkt.
@:Carooltje79 ik denk prutoor, zou dat kunnen?
Valt reuze mee toch? Is volgens mij vooral lastig voor een volwassen maat mond.quote:Op vrijdag 9 april 2021 18:29 schreef Smart_ass het volgende:
Trouwens voor degenen met zo’n munchkin 360 beker, ligt dat nou aan mij of moet je verrekte hard zuigen voordat er iets uitkomt?
Ja dat dacht ik dus ook. Maar als je meer richting het midden druk uitoefent, dan gaat het richting 'de buitenkant' omhoog staan en dan kan het vloeistof eruit komen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 18:29 schreef Smart_ass het volgende:
Trouwens voor degenen met zo’n munchkin 360 beker, ligt dat nou aan mij of moet je verrekte hard zuigen voordat er iets uitkomt?
Je moet niet zuigen. Als je je mond er op zet, dan ontstaat er een opening waar het water gewoon doorheen stroomt. Probeer er eens met je vinger zachtjes op te drukken.quote:Op vrijdag 9 april 2021 18:29 schreef Smart_ass het volgende:
Weer helemaal hersteld, hoop ik!quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:20 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
De afgelopen 2 weken zijn we allemaal ziek geweest in huis. Heb dit topic verwaarloosd. Moest aan jullie denken toen ik in de facebookgroep voor november/december 2020 mama’s zag dat er weer tientallen vrouwen zwanger zijn.![]()
Nu even bijlezen hier. Welkom alle nieuwen!
Heel begrijpelijk hoor, en zulke dingen moet je soms ook maar gewoon ondergaan omdat je het van tevoren niet goed kunt relativeren.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:47 schreef Smart_ass het volgende:
@:Nolita Ik vond het als puber wel een leuke usernaam, maar het strookt niet echt met de werkelijkheid hoor haha! Qua eczeem: Bubbles heeft een paar kleine plekjes, ik smeer zelf Aveeno eczema therapy. Of het echt helpt weet ik niet, maar het wordt in elk geval ook niet slechter. Verder helaas geen tips wat dat betreft.
Wat fijn van de goede slaapjes! En bij jou ook kwak. Ik vond zelf de dagen met weinig slaap ook veel beter vol te houden als ze ‘s nachts in elk geval maar redelijk sliep. Maargoed, ik heb sowieso maar 1 kind om voor te zorgen, dus dat maakt het sowieso makkelijker.
Volgende week vliegen we naar Nederland en ik merk dat de stress een beetje begint toe te slaan. Over Bubbles zelf maak ik me niet al te veel zorgen, toevallig is ze vorig weekend voor het eerst een halve dag echt op stap geweest incl. restaurantbezoek en dat ging wonderbaarlijk goed. Meer de praktische zaken, maar we gaan het allemaal wel zien. Het heeft weinig zin om me vooraf druk te maken maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Ik hoop dat het vliegtuig niet bommetje vol zit, wat ik me eigenlijk ook niet kan voorstellen gezien het inreisverbod dat nog steeds geldt in Europa, maar we gaan het zien! Ik heb wel enorm zin om mijn ouders, familie en vrienden te zien en natuurlijk dat ze eindelijk allemaal Bubbles kunnen ontmoeten.
quote:Op zaterdag 10 april 2021 21:06 schreef Aure het volgende:
Clusteren doet deze ook overdag, dan is het bijna elk uur wel raaken snachts om de 2 uur, soms 2.5 uur. Maar hij slaapt dan wel snel weer in, dus het is goed te doen hoor. Alleen bij een verschoning ben ik wat langer in de weer en wat wakkerder.
Nog even een plaatje van m'n kleine beer, omdat leuk
LiefSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
Die mensen mogen dan de andere kant op kijken. Jij voedt je baby, niemand heeft daar wat over te vinden.quote:Op zondag 11 april 2021 05:04 schreef Smart_ass het volgende: hoe dat gaat met bv geven in een vliegtuig als er mensen naast mij zitten die dat vervelend vinden ofzo..
Ik ook niet. In DK bijvoorbeeld wordt het echt gestimuleerd en daar zie je het ook regelmatig.quote:Op zondag 11 april 2021 08:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik snap niet waarom mensen problemen hebben met het bv geven in het openbaar. Ik kan me echt geen enkele reden bedenken waarom.
Nurture. Echt heel veel mensen zijn opgevoed met het idee dat een blote borst een onzedelijk en seksgerelateerd ding is. Dan kun je wel zeggen dat die mensen zich niet moeten aanstellen maar als zulke gedachten heel diepgeworteld zitten krijg je dat er niet zomaar meer uit.quote:Op zondag 11 april 2021 08:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik snap niet waarom mensen problemen hebben met het bv geven in het openbaar. Ik kan me echt geen enkele reden bedenken waarom.
[ Bericht 8% gewijzigd door monsterd. op 12-04-2021 02:12:28 ]baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
Persoonlijk vind ik dat borsten niet alleen gemaakt zijn om een baby te voeden. Maar het is niet zwart/wit, maar en/en.quote:Op zondag 11 april 2021 09:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Nurture. Echt heel veel mensen zijn opgevoed met het idee dat een blote borst een onzedelijk en seksgerelateerd ding is. Dan kun je wel zeggen dat die mensen zich niet moeten aanstellen maar als zulke gedachten heel diepgeworteld zitten krijg je dat er niet zomaar meer uit.
Niet dat je je daar als borstvoedende moeder iets van aan zou moeten trekken, maar dat het sommige mensen triggert, dat begrijp ik wel.
Niemand zit toch met blote borsten vol in beeld? Ik voed overal, maar voed discreet omdat ik er op gekleed ben. Op een gemiddelde zomerse dag zie je meer borst dan bij een gemiddelde voedende moeder.quote:Op zondag 11 april 2021 11:21 schreef PKM het volgende:
@:kwakz0r ben blij dat jullie betere nachten hebben. Knap volgehouden hoor.![]()
Ik vind borstvoeding in het openbaar ook maar lastig. Na mijn hele leven mijn borsten keurig bedekt te houden zou ik dat nou ineens moeten laten gaan.
Dat niemand wat ziet is ook niet zo trouwens want ik heb geen rustig drinkende baby's.
Yes! Linksonder.quote:Op zondag 11 april 2021 21:12 schreef monsterd. het volgende:
Schattig die paardenstaarten en oja kwijlbekje gespot. Is het haar eerste tandje?
Wat eet hij al goed hilmo!quote:Op maandag 12 april 2021 15:33 schreef Hilmo het volgende:
Tink heel herkenbaar, de laatste keren van alles en dat ook zo pijnlijk vinden![]()
En sq, deur open doen met baby aan borst ook al paar keer gedaan![]()
Majo, dat klinkt naar. Ik zou dan eens een hapje geven voor de fles ipv erna. En anders misschien wachten? En dan eventueel vol over gaan op stukken? Uiteindelijk wordt dat toch ook weer iets dat je aan ' moet' leren.
Hier is bijten in de borst ineens orde van de dag. Wordt er bang van merk ik want met twee vlijmscherpe tanden doet dat zo'n pijn. Heb vandaag van kleine keuken de groente chips gegeven, meloen, drie kwart volkoren boterham weggewerkt en vanavond iets van groente, denk plakjes tomaat. Vindt hij heerlijk maar die vlekken. Oh en we oefenen met open bekertje. Geknoei van niks maar ik zie voorzichtig progressie.
quote:Op maandag 12 april 2021 19:45 schreef Gogo83 het volgende:
Wat fijn dat je beter kan slapen kwak! En @:Majo, spannend dat jullie op een huis hebben geboden! Logisch dat daar je aandacht naaruit gaat!
Nu we nog steeds met de voedingen en veel gespuug van J aan het klooien zijn, overwegen we toch om te gaan indikken met johannesbroodpitmeel. Maar ik heb hem gewoon bij Holland & Barett gehaald en daar zit geen maatschepje bij. Hoeveel moet ik daarvan gebruiken?Hahaha sorry heb even gelachen, had ons ook kunnen overkomenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Wij gebruiken een klein maarschepje wat bij de Kruidvat jbpm zat. Die is 1,4 gram. Misschien evenveel als een halve theelepel? Wij doen die hoeveelheid op 120-150 cc melk.
Moet zeggen dat E hele erge krampen kreeg van het jbpm van Kruidvat maar dat hij het aardig doet op die van Holland en Barret.baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
Wat fijn dat je beter kan slapen kwak! En @:Majo, spannend dat jullie op een huis hebben geboden! Logisch dat daar je aandacht naaruit gaat!
Nu we nog steeds met de voedingen en veel gespuug van J aan het klooien zijn, overwegen we toch om te gaan indikken met johannesbroodpitmeel. Maar ik heb hem gewoon bij Holland & Barett gehaald en daar zit geen maatschepje bij. Hoeveel moet ik daarvan gebruiken?Als het goed is staat dat gewoon op het label. Goede ervaring mee. Met die van Kruidvat niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na je tsr kindje even afkoppelen en melk in doekje laten weglopen. Dat werkte bij mij dochter, anders was t constant verslikkenquote:Op maandag 12 april 2021 18:48 schreef kwakz0r het volgende:
Oh heerlijk, ik was echt helemaal vergeten hoe hapjes gingen.
Mijn melklarf is pas 3 weken dus dat duurt nog heeeeel lang.
Het slapen zet door lijkt het.Overdag minimaal 2 soms 3 goeie slaaps, en dan vaak nog een keer in de wagen of auto als we iets ondernemen. ‘S nachts goeie blokken met een nachtvoeding en een vroege voeding. Ik cluster hem een beetje op mijn verzoek voor we de nacht in gaan, durf ik nog niet helemaal los te laten want wil wel minimaal 8 voedingen per 24h.
Vandaag gewogen op t Cb, 4030 gram500 gram gegroeid in de 2 weken sinds de kraam weg is. Op mijn melk
Hij is wel onrustig aan de borst, ws een sterkte TSR. Probeerde vanmiddag met de hand vooraf wat druk eraf te halen, maar dat lukte niet echt. Iemand daar nog tips voor? Ik kneep ook even in een borst waar hij boos aan trok, na het drinken, denkend dat ie misschien leeg was, maar toen sproeiden er twee straaltjes in mn eigen gezicht
Thanks in ieder geval! Ennuh, ik moest er zelf ook wel om lachen hoor..quote:Op maandag 12 april 2021 19:51 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hahaha sorry heb even gelachen, had ons ook kunnen overkomen.
Wij gebruiken een klein maarschepje wat bij de Kruidvat jbpm zat. Die is 1,4 gram. Misschien evenveel als een halve theelepel? Wij doen die hoeveelheid op 120-150 cc melk.
Moet zeggen dat E hele erge krampen kreeg van het jbpm van Kruidvat maar dat hij het aardig doet op die van Holland en Barret.
Vanwege het gammele zakje heb ik alles vorige week al in een bakje gemikt. Maar man roept nu dat het ook gewoon op de site van Holland & Barett staat. Gaat lekker vandaag.quote:Op maandag 12 april 2021 20:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als het goed is staat dat gewoon op het label. Goede ervaring mee. Met die van Kruidvat niet.
Helaas zijn we (weer) overboden. Ik word er inmiddels een beetje moedeloos van, dit is alweer de derde keerquote:Op maandag 12 april 2021 14:01 schreef tpopml het volgende:
Poeh MaJo, dat is ook superspannend. Ik duim. Heb je enig idee of jullie een goede kans maken of dat er (zoals overal) moordende competitie is?
Hier bij Mickey merkten we vooral dat het standaard kokhalzen was. Hij keek overal niet erg enthousiast bij. Richting de zes maanden zijn we consequenter aan gaan bieden (elke middag fruithapje en elke avond groentehapje), want ik had ook het idee dat hij de slikbeweging onder de knie moet krijgen en het gewoon zo wennen is dat hij zelf iets naar achteren moet werken en door moet slikken. Het ging rustig aan beter, al moet ik zeggen dat ik (hij is nu net 7 maanden) pas net vind dat hij het slikken echt beter onder de knie krijgt. Nu duikt hij op een stuk brood af, maar schrikt dan ook af en toe als hij ineens nog een stuk brood in zijn mond heeft en dat al achterin zijn mond isWat ik wil zeggen: het leest wel een beetje alsof Aapie het ook nog onder de knie moet krijgen?
Met dat kokhalzen komt overigens regelmatig wel wat meer mee, veelal speeksel, omdat dat nou eenmaal de reflex is. Mickey heeft nooit echt veel gespuugd, dus dat zal ook nog wel meespelen met hoeveel er mee komt? Hoeveel tijd zit er tussen de flesvoeding en oefenhapjes?
Mooi jaren '30 pand in een (voor mij) nieuwe stad maar waar wel veel van onze vrienden wonen. Supermooi afgewerkt, maar helaas dus ook in trek bij anderenquote:Op maandag 12 april 2021 14:21 schreef NicolasJoy het volgende:
Spannend @:MaJo ! Iets in de buurt, meer op het gezin gericht, of klussen juist?
Ik ga het hapjesmoment inderdaad maar even verschuiven. Vandaag heb ik verder geen hapjes aangeboden, misschien laat ik het weer even rusten. Aan de andere kant gaan de hapjes er wel goed in als hij het makkelijk door kan slikken. Hele stukken vind ik nu eigenlijk nog spannenderquote:Op maandag 12 april 2021 15:33 schreef Hilmo het volgende:
Tink heel herkenbaar, de laatste keren van alles en dat ook zo pijnlijk vinden![]()
En sq, deur open doen met baby aan borst ook al paar keer gedaan![]()
Majo, dat klinkt naar. Ik zou dan eens een hapje geven voor de fles ipv erna. En anders misschien wachten? En dan eventueel vol over gaan op stukken? Uiteindelijk wordt dat toch ook weer iets dat je aan ' moet' leren.
Hier is bijten in de borst ineens orde van de dag. Wordt er bang van merk ik want met twee vlijmscherpe tanden doet dat zo'n pijn. Heb vandaag van kleine keuken de groente chips gegeven, meloen, drie kwart volkoren boterham weggewerkt en vanavond iets van groente, denk plakjes tomaat. Vindt hij heerlijk maar die vlekken. Oh en we oefenen met open bekertje. Geknoei van niks maar ik zie voorzichtig progressie.
Goede stats! Bijzonder is dat hè dat je baby gewoon groeit op jouw melk?quote:Op maandag 12 april 2021 18:48 schreef kwakz0r het volgende:
Oh heerlijk, ik was echt helemaal vergeten hoe hapjes gingen.
Mijn melklarf is pas 3 weken dus dat duurt nog heeeeel lang.
Het slapen zet door lijkt het.Overdag minimaal 2 soms 3 goeie slaaps, en dan vaak nog een keer in de wagen of auto als we iets ondernemen. ‘S nachts goeie blokken met een nachtvoeding en een vroege voeding. Ik cluster hem een beetje op mijn verzoek voor we de nacht in gaan, durf ik nog niet helemaal los te laten want wil wel minimaal 8 voedingen per 24h.
Vandaag gewogen op t Cb, 4030 gram500 gram gegroeid in de 2 weken sinds de kraam weg is. Op mijn melk
Hij is wel onrustig aan de borst, ws een sterkte TSR. Probeerde vanmiddag met de hand vooraf wat druk eraf te halen, maar dat lukte niet echt. Iemand daar nog tips voor? Ik kneep ook even in een borst waar hij boos aan trok, na het drinken, denkend dat ie misschien leeg was, maar toen sproeiden er twee straaltjes in mn eigen gezicht
Nu we nog steeds met de voedingen en veel gespuug van J aan het klooien zijn, overwegen we toch om te gaan indikken met johannesbroodpitmeel. Maar ik heb hem gewoon bij Holland & Barett gehaald en daar zit geen maatschepje bij. Hoeveel moet ik daarvan gebruiken?Het is sowieso even uitvogelen hoeveel JBPM je toe moet voegen. De eerste keer dat wij het deden werd het ook veel te dik. Wij houden zelf 1 schepje per 150ml aan anders wordt het veel te dik (wij gebruiken Kruidvat).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aapie is zo vrolijk de laatste dagen, nog meer dan anders! Vandaag was ik bij mijn ouders, hij lag daar urenlang lief te spelen in de box![]()
Op een gegeven moment maar op bed gelegd, hij had nog helemaal geen slaapje gedaan. Binnen 5 minuten was hij weg
Hij doet de laatste dagen wel wat moeilijker over zijn avondslaap. Ik ga dan wat wasjes vouwen in de slaapkamer maar moet echt heel vaak naar hem toe voor speentje/aai/knuffel. Maar als hij dan slaapt dan is het gelijk ook voor een uur of 10-12 dus niks te klagen verder.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Spannend, ik hoop dat het lukt!quote:Op maandag 12 april 2021 09:11 schreef MaJo het volgende:
De afgelopen dagen wel meegelezen maar geen tijd gehad om te reageren. We hebben geboden op een huis dus zit vooral daar met mijn gedachten (en ik ga nu een beetje dood van binnen, ik vind het spannend!).
Ik heb ontdekt dat Aapie qua proefhapjes echt alleen maar heel fijn gepureerd eten kan verdragen. Laatst kwam er al 2x gepureerde wortel uit en net gaf ik hem een aardappel/bloemkoolhapje maar dat kwam ook meteen terug inclusief de fles die ik ervoor had gegevenDe afgelopen dagen ging heel fijn gepureerde pompoen wel goed. Andere baby's die hier last van hebben? Hij is wel heel enthousiast over de hapjes maar vraag me af of hij er wel echt klaar voor is als hij er zo van moet spugen.
Ook een leuke: mijn man was laatst de JBPM vergeten dus dat werd ook een flinke spuugpartij. Nog nooit zoveel melk uit een baby zien komenIk voel me een klein beetje een faalmoeder die haar kind niet goed kan lezen
quote:Op zondag 11 april 2021 18:00 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Niemand zit toch met blote borsten vol in beeld? Ik voed overal, maar voed discreet omdat ik er op gekleed ben. Op een gemiddelde zomerse dag zie je meer borst dan bij een gemiddelde voedende moeder.
Maar als het niet goed voelt, zijn er natuurlijk genoeg opties! Bij U. heb ik twee keer zo’n voedingsdoek gebruikt (en ‘m daarna ergens in een kast gesmeten). Wat een gedoe. En het valt ook veel meer op.
Oh, verse baby’s. Heerlijk. Zielie lijkt al zo groot vergeleken met hen.
[ afbeelding ]
Er is een tandje op komst. Can you tell?![]()
Je mist denk ik een bladzijdequote:Op dinsdag 13 april 2021 07:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Spannend, ik hoop dat het lukt!
En je bent geen faalmoeder hoor, is mij ook wel eens overkomen (zat ik zelf ook he-le-maal onder).
Ja dat is wel een bekende foutquote:Op dinsdag 13 april 2021 07:59 schreef Bienelientjee het volgende:
@:MaJo voel je zeker niet een faal moeder, iedereen heeft wel eens zulke momenten.
Ik deed dat eens met drie weken ofzo net na een flesje. Ik dacht net iets te snel dat hij wel kon spelen op zijn rug en kort daarna zelfs nog tummy time. Toen ik hem terug draaide.....Kwam de melk omhoog, ik hem oppakken, en er kwam nog meer melk omhoog. Vloer lag onder, ik zat onder. Het gebeurd!!
Mijn oudste heeft nooit gekropen, tenzij je iets lekkers verderop op de grond legde.quote:Op dinsdag 13 april 2021 09:23 schreef MaJo het volgende:
Wij hebben eindelijk de box staanEerst lag hij op de grond op een speelkleed/onder de babygym maar nu hij steeds beter begint te rollen vind ik dit wat veiliger.
Overigens blijkt hij best van rug naar zij te kunnen rollen als je er een leuk speeltje naast legt, hij doet het gewoon niet uit zichzelfIk heb sowieso ontdekt dat hij weinig geduld heeft. Als ik hem op zijn buik leg om te oefenen dan legt ie na een minuut of drie z'n koppie huilend in het kleed
Dat is ook wel ultiem luiquote:Op dinsdag 13 april 2021 09:28 schreef Donna het volgende:
[..]
Mijn oudste heeft nooit gekropen, tenzij je iets lekkers verderop op de grond legde.
Na drie minuten pas, winst!quote:Op dinsdag 13 april 2021 09:23 schreef MaJo het volgende:
Wij hebben eindelijk de box staanEerst lag hij op de grond op een speelkleed/onder de babygym maar nu hij steeds beter begint te rollen vind ik dit wat veiliger.
Overigens blijkt hij best van rug naar zij te kunnen rollen als je er een leuk speeltje naast legt, hij doet het gewoon niet uit zichzelfIk heb sowieso ontdekt dat hij weinig geduld heeft. Als ik hem op zijn buik leg om te oefenen dan legt ie na een minuut of drie z'n koppie huilend in het kleed
Hehe drie minuten is wel de maxquote:Op dinsdag 13 april 2021 09:56 schreef SQ het volgende:
[..]
Na drie minuten pas, winst!
Overigens kan het van de ene op de andere dag omslaan. Ik durfde goud 3 weken terug nog best even op de commode te laten liggen. Maar sinds 2 weken rolt ie, en ook meteen heel de kamer door. Je ziet dat hij eigenlijk wil kruipen, maar kan dat natuurlijk nog niet, en heeft nu ontdekt dat als je maar door blijft rollen, je uiteindelijk ook best afstanden kunt afleggen!
(Vorige week rolde en rolde hij... tot hij met zijn kop tegen de stalen poten van de salontafel rolde![]()
. Ook zit ie nu regelmatig vast onder de bank
)
Dat zijn wel de classic trucjes van een newborn jaquote:Op dinsdag 13 april 2021 10:01 schreef Aure het volgende:
Haha die Goudslimme roller ben je
Mijn baby is nog veel te klein voor trucjes. Zijn enige trucje is zijn luier volschijten als ik hem net heb verschoond. En om de anderhalf uur wakker worden voor een voeding snachts, dat vindt ie ook een leuk trucje
Die billetjesquote:Op dinsdag 13 april 2021 10:32 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Jeej voor rollenende baby’s!
Zielie rolt ook al een poos, maar vindt 360 graden op haar plek draaien leuker. Ze doet nu ook haar kontje omhoog als ze op haar buik ligt.
[ afbeelding ]
Dit vind ik het leukst, dat je al die ontwikkelingen zo bewust meemaakt.
De eerste kerenquote:Op dinsdag 13 april 2021 10:54 schreef monsterd. het volgende:
Aaah alle ontwikkelingen, kijk er echt naar uit!
Wij hebben hier een eerste lachje, half op commando 😄
quote:
Ik ookquote:
Kleine streber! Wel uitkijken want soms klapt dat hoofdje toch opeens naar beneden, weet ik uit eigen ervaringquote:Op dinsdag 13 april 2021 12:30 schreef Bienelientjee het volgende:
Vast zitten, haha! Paar dagen terug leek Baby J compleet vergeten dat hij met tummy time zijn hoofd ook kan neerleggen! Een hele dag, elke keer als ik hem op zijn buik had, hoofd meteen omhoog houden en al heel snel huilen, maar echt niet zijn hoofd neerleggen. Haha!
Tien kilo opdrukken is niet niks nee! Dat zingen, wat liefquote:Op dinsdag 13 april 2021 13:30 schreef tpopml het volgende:
Hier wordt ook spontaan van zijn speelkleed afgerolden inderdaad om zijn as heen. Nu steeds vaker komt het kontje omhoog, maar daarvoor moet hij wel nog even wat krachttraining doen hoor, anders krijgt hij die tien kilo niet de lucht in natuurlijk...
De nieuwe feature bij ons: meezingen![]()
Als je een liedje (of uberhaupt lalala) zingt dan komt er een monotone 'Haaaa haaaaa' uit. Monotoon, maar het is duidelijk dat hij met je mee probeert te doen. Mijn moeder neuriede dit weekend een stukje, en nu doet hij ook regelmatig "Mmmm mmmm mmmm". Het overvalt me gewoon nog hoe hij het dan ineens 'snapt', onthoud en zelf gaat doen. Heerlijk.
En we zijn weer in de obstipatiefase. Gisteren zat hij in de kinderstoel een partij te duwen, met als resultaat een klein streepje plakpoep. Ik vind het maar zielig. Tot nu toe probeer ik iets vaker aan te leggen, met het idee dat hij dan door laxeert ('s nachts heeft hij hier trouwens uberhaupt veel behoefte aan als het hem dwars zit).
Dat blije koppiequote:Op dinsdag 13 april 2021 18:21 schreef NicolasJoy het volgende:
Weinig inbreng van ons de laatste dagen, maar een foto moet kunnen!
[ afbeelding ]
We maken intussen stappen qua eten proeven (d.w.z. likken, meer niet natuurlijk)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ah dit zijn niet de zorgen die je kunt gebruiken neequote:Op dinsdag 13 april 2021 21:05 schreef Tink89 het volgende:
Wij deden vandaag weer eens een trip ziekenhuis. Spruit groeit echt te slecht. Kinderarts wilde hem eigenlijk opnemen, maar met een hoop overredingskracht mocht hij mee naar huis. Plan is nu wegen, bijvoeden, hopen dat hij groeit... Morgen weer overleg met de arts.
Toch weer stille ondervoeding dus, ondanks dat hij zich meldt en goed lijkt te drinken, blijkt hij met wegen helemaal niet aan te komen en nog geen 30 te drinken bij de voeding in het ziekenhuis. Takkezooi. Ik weet dat onze start kut was, maar ik had zo gehoopt me bij de tweede minder zorgen te hoeven maken. Heb er echt even verdriet van dat het zo loopt en ik weer een baby heb die niet zo goed kan samenwerken met mijn borsten.
Nu maar hopen dat combineren blijft lukken voorlopig, ik ben echt nog niet klaar voor het einde van de bv.
Daar heb je een goed punt! Of gedeeltelijk kolven, fulltime is ook wel erg enthousiast meteen. Maar inderdaad, een lactatiekundige erbij halen is een goed ideequote:Op dinsdag 13 april 2021 21:22 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Bij zo een kleintje zal ik niet snel over gaan op fulltime kolven omdat de kans bestaat dat je ze niet meer terug aan de borst krijgt.
De enige juiste optie lijkt mij meteen een lactatiekundige IBCLC inschakelen en bij iedere voeding een tweede borst aanbieden, als je dat al niet deed. En vaker voeden. Want hoe leger de borst, hoe vetter de melk.
Succes Tink, dit zijn geen leuke dingen.
Als je dat al besloten hebt moet je dat niet doen nee. Kolven vraagt ontzettend veel energie die je goed kunt gebruiken voor andere dingen. Hopelijk gaat zijn gewicht nu gewoon snel omhoog met de bijvoeding!quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:40 schreef Tink89 het volgende:
De lk'en uit het ziekenhuis en mijn eigen lk hebben al mee gekeken (allemaal ibclc, of verkloot ik nu de afkorting?, goed opgeleid iig). Die zeggen allemaal dat z'n techniek goed is, dat hij zich keurig meldt voor voedingen en dat eigenlijk alles klopt. Hij plast, poept en is alert. Alleen die rottige weegschaal...
Edit; en na m'n ppd bij de oudste ga ik niet meer kolven. Da's een heel weloverwogen besluit. Ik heb nog een kleintje en ga niet elke drie uur voeden, bijvoeden, nakolven enz. Dat trekt wat mij betreft de balans in m'n gezin te scheef. Ik weeg wel voor en na elke voeding om z'n intake te checken.
quote:Op dinsdag 13 april 2021 18:21 schreef NicolasJoy het volgende:
Weinig inbreng van ons de laatste dagen, maar een foto moet kunnen!
[ afbeelding ]
We maken intussen stappen qua eten proeven (d.w.z. likken, meer niet natuurlijk)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:05 schreef Tink89 het volgende:
Wij deden vandaag weer eens een trip ziekenhuis. Spruit groeit echt te slecht. Kinderarts wilde hem eigenlijk opnemen, maar met een hoop overredingskracht mocht hij mee naar huis. Plan is nu wegen, bijvoeden, hopen dat hij groeit... Morgen weer overleg met de arts.
Toch weer stille ondervoeding dus, ondanks dat hij zich meldt en goed lijkt te drinken, blijkt hij met wegen helemaal niet aan te komen en nog geen 30 te drinken bij de voeding in het ziekenhuis. Takkezooi. Ik weet dat onze start kut was, maar ik had zo gehoopt me bij de tweede minder zorgen te hoeven maken. Heb er echt even verdriet van dat het zo loopt en ik weer een baby heb die niet zo goed kan samenwerken met mijn borsten.
Nu maar hopen dat combineren blijft lukken voorlopig, ik ben echt nog niet klaar voor het einde van de bv.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |