Stream:quote:Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.
Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".
Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.
De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.
bron
Ja kom ook maar allemaal hierheen joh. We hebben toch al woningtekort.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende: Neus van hier tot zuid Amerika
![]()
Misschien bij de Big4? @KingRolandquote:Op donderdag 1 april 2021 13:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die is doodongelukkig. Tijd voor een functie elders..
Een sociopaat.quote:
Bij zo'n Big4 sweatshop wordt je pas ongelukkig.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:59 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Misschien bij de Big4? @:kingroland
Is trending op Twitter. Samen met Clinton "I did not have sex with that woman"quote:Op donderdag 1 april 2021 13:59 schreef Zorro het volgende:
Die "I'm not a crook" van Klaver was wel sterk, dat moet ik hem nageven.
De vragen zijn ook wel allemaal hetzelfde, beetje anders verwoord, maar komen op hetzelfde neer.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:59 schreef Farenji het volgende:
Zijn mediatraining kickt weer in, elke keer stug exact hetzelfde simplistische verhaaltje vertellen, niet ingaan op argumenten of beschuldigingen, alleen herhalen, herhalen, herhalen.
Inmiddels al tientallen keren.
Ik doe niet aan twitter. Heeft Klaver weer geluk.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:00 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Is trending op Twitter. Samen met Clinton "I did not have sex with that woman"
Klaver heeft een zus met een positie eldersquote:Op donderdag 1 april 2021 14:00 schreef Fred het volgende:
Is de familie van Klaver al aan bod gekomen?
Sociopatisch gedreven psychopaatquote:Op donderdag 1 april 2021 13:59 schreef zoost het volgende:
[..]
Een sociopaat.
Een andere criteria in de DSM is dat sociopaten soms een alias verzinnen of anderen oplichten voor hun persoonlijke of financiële gewin. Een sociopaat heeft geen probleem met liegen om zijn of haar zin te krijgen. Ook kan het zijn dat ze excuses of berouw veinzen om anderen te manipuleren.
Die had zich beter voorbereid dan marijnessenquote:Op donderdag 1 april 2021 14:01 schreef TigerXtrm het volgende:
Klaver herinnerd Rutte aan herinneringen die hij zich niet kon herinneren.
Hij is de eerste tot nu toe.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:01 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Haha zelfs Klaver zet Rutte makkelijk opzij.
Dan krijgen we Kaag Iquote:Op donderdag 1 april 2021 14:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
Probleem is wel dat mocht Rutte vertrekken, er geen goede Premiers kandidaten over zijn......maar verwacht dat CDA, en D66 hem wel steunen.
Dan moet je nog wel een vierde partij hebben en ik zou eigenlijk niet weten wie.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
Probleem is wel dat mocht Rutte vertrekken, er geen goede Premiers kandidaten over zijn......maar verwacht dat CDA, en D66 hem wel steunen.
Omtzigt misschien?quote:Op donderdag 1 april 2021 14:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
sociopaat bestaat niet als dsm diagnose.... nquote:Op donderdag 1 april 2021 13:59 schreef zoost het volgende:
[..]
Een sociopaat.
Een andere criteria in de DSM is dat sociopaten soms een alias verzinnen of anderen oplichten voor hun persoonlijke of financiële gewin. Een sociopaat heeft geen probleem met liegen om zijn of haar zin te krijgen. Ook kan het zijn dat ze excuses of berouw veinzen om anderen te manipuleren.
En dat is geen meerderheidquote:Op donderdag 1 april 2021 14:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als je geen geweten hebt kan allesquote:Op donderdag 1 april 2021 14:03 schreef Mansjester het volgende:
NAAR EER EN GEWETEN
Godverdomme nu minimaal 200 keer gehoord
Christen Unie.... SGP..... komt wel goed uiteindelijk......quote:Op donderdag 1 april 2021 14:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dan moet je nog wel een vierde partij hebben en ik zou eigenlijk niet weten wie.
SGP en CU?quote:Op donderdag 1 april 2021 14:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dan moet je nog wel een vierde partij hebben en ik zou eigenlijk niet weten wie.
Die is ff schijten.quote:
Weet ik nog niet hoor, die hebben best principesquote:Op donderdag 1 april 2021 14:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Christen Unie.... SGP..... komt wel goed uiteindelijk......
Haar zus staat al klaar in de coulissen maar wacht even tot Rutte door de gehaktmolen is gehaaldquote:
En dan krijgen we straks Kaagquote:Op donderdag 1 april 2021 14:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Champagne staat koud en de slingers liggen klaar en de vlag gaat uit als dit sujet sneuvelt![]()
Hij kijkt meestal naar beneden danquote:Op donderdag 1 april 2021 14:04 schreef Newone82 het volgende:
Het lipje trilt bij rutte. Hij liegt dus
Ha Ha HA Haquote:LIVE | Rutte: heb niet gelogen over Omtzigt, herinnerde het verkeerd
O kut. HUP MARK!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 1 april 2021 14:04 schreef Nattekat het volgende:
CDA staat niet achter Rutte, hij hangt hoor
Nou dat hoeft niet hoor. Het gebeurt wel vaker dat ze stevige vragen stellen en daarna iemand alsnog steunen.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:04 schreef Nattekat het volgende:
CDA staat niet achter Rutte, hij hangt hoor
Ik denk niet dat Rutte daar actieve herinneringen aan heeft.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ha Ha HA Ha
ouderdom , Rutte wordt dement
quote:Op donderdag 1 april 2021 14:05 schreef RamboDirk het volgende:
Dit kan niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
Echt?quote:Op donderdag 1 april 2021 14:05 schreef raptorix het volgende:
Mensen die het woord: "echt" gebruiken liegen vrijwel altijd
Klaver heeft ook een zus.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:04 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Haar zus staat al klaar in de coulissen maar wacht even tot Rutte door de gehaktmolen is gehaald
Inderdaad.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:04 schreef Zorro het volgende:
Ik verbaas me overigens dat ze zelf dus blijkbaar geen verslag krijgen na zo'n gesprek.
Behoorlijk kut als je in Echt woont dan.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:05 schreef raptorix het volgende:
Mensen die het woord: "echt" gebruiken liegen vrijwel altijd
Denk t ook, Hoekstra wil gewoon zekerheid dat hij met Rutte kan onderhandelenquote:Op donderdag 1 april 2021 14:05 schreef 297534 het volgende:
[..]
[..]
Nou dat hoeft niet hoor. Het gebeurt wel vaker dat ze stevige vragen stellen en daarna iemand alsnog steunen.
Je hoort aan zijn toon al dat dit geen steun gaat opleveren tenzij Rutte zich eruit weet te praten.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:05 schreef 297534 het volgende:
[..]
[..]
Nou dat hoeft niet hoor. Het gebeurt wel vaker dat ze stevige vragen stellen en daarna iemand alsnog steunen.
quote:Op donderdag 1 april 2021 14:05 schreef RamboDirk het volgende:
Allemaal even lachen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Croissant wel.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:08 schreef Gehrman het volgende:
Gebruiken jullie ook weleens het woord 'brisant'?
Ik heb daar geen actieve herinnering aan maar ik heb geen motief om dat toe te dekkenquote:Op donderdag 1 april 2021 14:08 schreef Gehrman het volgende:
Gebruiken jullie ook weleens het woord 'brisant'?
Ja hoorquote:Op donderdag 1 april 2021 14:08 schreef raptorix het volgende:
Kan Rutte eigenlijk weggestuurt worden?
Ja, via een motie van wantrouwen... als premier, niet als Kamerlid natuurlijk.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:08 schreef raptorix het volgende:
Die zit ziek thuisquote:Op donderdag 1 april 2021 14:08 schreef TigerXtrm het volgende:
Komt Omtzigt zelf vandaag nog verhaal halen of is dat niet gepast?
Ja, absoluut hypocriet, maar het gaat nu wel om het liegen daarover, en niet over de inhoud van dat gesprek - iets waar Rutte het de hele tijd naar toe wil trekken.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
Beetje hypocriet debat wel. Men gaat nu op Rutte inhakken omdat hij in een besloten vergadering heeft gesproken over een individu van een andere partij heeft gesproken.
Volgens mij is dat in de Haagse slangenkuil dagelijkse kost, en doet iedereen daar aan mee.
Nee, de VVD gaat dit niet pikken.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:09 schreef Gia het volgende:
Kan Hoekstra MP worden in een coalitie van VVD, CDA, D66 en CU?
Vooropgesteld dat Kaag dit goed zou vinden...
Er wordt op hem ingehakt omdat hij er keihard over liegt. Als hij dit de dag na het lekken van dat document had toegelicht dan was er niets aan de hand geweest.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
Beetje hypocriet debat wel. Men gaat nu op Rutte inhakken omdat hij in een besloten vergadering heeft gesproken over een individu van een andere partij heeft gesproken.
Volgens mij is dat in de Haagse slangenkuil dagelijkse kost, en doet iedereen daar aan mee.
Krijgen we straks een soort ongekozen premier alla Draghi in Italië.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:08 schreef raptorix het volgende:
Alles kan, Wilders kan ook en jij zou ook kunnen... gaat alleen niet gebeuren.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:09 schreef Gia het volgende:
Kan Hoekstra MP worden in een coalitie van VVD, CDA, D66 en CU?
Vooropgesteld dat Kaag dit goed zou vinden...
Elke partij heeft 1 woordvoerder in dit debat. Dat is hier Hoekstra voor het CDA. Daarnaast zit Omtzigt thuis.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:08 schreef TigerXtrm het volgende:
Komt Omtzigt zelf vandaag nog verhaal halen of is dat niet gepast?
Die gaat er met de mestkar overheenquote:Op donderdag 1 april 2021 14:09 schreef raptorix het volgende:
Straks ook boerderij mevrouw, benieuwd hoe ze boeren onder de aandacht gaat brengen
Hebben we altijd al in Nederland.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Krijgen we straks een soort ongekozen premier alla Draghi in Italië.
quote:Op donderdag 1 april 2021 14:10 schreef Hexagon het volgende:
Het lijkt wel een kleuter die een snoepje heeft gepikt
Hij heeft niet alleen over een individu gesproken, hij heeft er ook over gelogen.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wat gaan ze daarbij winnen?quote:Op donderdag 1 april 2021 14:10 schreef trein2000 het volgende:
De vraag is wie deze lijn kan steunen? Gaat het nieuw leiderschap hier in mee? Het CDA?
Dan zou het Tamara worden.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nee, de VVD gaat dit niet pikken.
Op Rutte kon je tenminste nog stemmen.quote:
Farid "Ik heb niet zoveel met Turken" Azarkan is Marokkaans.quote:
Ouwehand leest mee.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:08 schreef JohnDDD het volgende:
Als Rutte inderdaad de waarheid spreekt, moet hij echt een dokter opzoeken, want dan lijdt hij echt aan zwaar (selectief) geheugenverlies en dan is hij ook niet geschikt om MP te zijn.
M.a.w.: er zijn twee mogelijkheden. De MP liegt. Dan is hij niet geschikt om MP te zijn en moet hij opstappen. De MP spreekt de waarheid. Dan lijdt hij aan zwaar geheugenverlies. Dan is hij ook niet geschikt om MP te zijn en moet hij opstappen. M.a.w.: hij moet altijd opstappen.
Zijn probleem.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:12 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Farid "Ik heb niet zoveel met Turken" Azarkan is Marokkaans.
Die heeft alweer meer dan een halfuur gewerkt. Lijkt me wel genoeg voor een dag.quote:
Esther post ook op FOK! denk ik.quote:
Denk niet dat Esther pro-dierentuinen is.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:12 schreef alpeko het volgende:
Ouwehand
En leuk dierenpark heeft ze trouwens
Die denkt al zeven stappen vooruit waarschijnlijk en laat de rest het laaghangende fruit plukkenquote:Op donderdag 1 april 2021 14:12 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Die wil de tweede termijn afwachten.
Dat moet ook in je aard liggen.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:12 schreef Zorro het volgende:
[..]
Die heeft alweer meer dan een halfuur gewerkt. Lijkt me wel genoeg voor een dag.
Doe eens normaalquote:Op donderdag 1 april 2021 14:12 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Bij1 wil werkdagen van 2 uur.
Alleen voor zwarten natuurlijk.
Dat is al meer dan dat ze nu werkenquote:Op donderdag 1 april 2021 14:12 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Bij1 wil werkdagen van 2 uur.
Alleen voor zwarten natuurlijk.
Dat doet COVID met jequote:Op donderdag 1 april 2021 14:13 schreef Ronzz het volgende:
Ollengren ademt al een paar keer diep vandaag
Niet haar dierenpark?quote:Op donderdag 1 april 2021 14:13 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Denk niet dat Esther pro-dierentuinen is.
Nee. FvD +18quote:
Lijkt me niet, we hebben niet op een premier gestemd. Rutte kan opstappen en de verkenning kan weer opnieuw beginnen. Ik zie niet in waarom we nu al nieuwe verkiezingen zouden moeten krijgen.quote:
Doet hij bijna nooitquote:Op donderdag 1 april 2021 14:14 schreef DonDruiper het volgende:
Hij geeft gewoon geen antwoord op vragen.. wtf man.
Rutte weg en ZAKENKABINETquote:Op donderdag 1 april 2021 14:14 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Lijkt me niet, we hebben niet op een premier gestemd. Rutte kan opstappen en de verkenning kan weer opnieuw beginnen. Ik zie niet in waarom we nu al nieuwe verkiezingen zouden moeten krijgen.
Zit wat in.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:14 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Lijkt me niet, we hebben niet op een premier gestemd. Rutte kan opstappen en de verkenning kan weer opnieuw beginnen. Ik zie niet in waarom we nu al nieuwe verkiezingen zouden moeten krijgen.
Dat is de achterban van Van der Staaijquote:Op donderdag 1 april 2021 14:14 schreef Zipportal het volgende:
Segers gaat het Krimpen/Urk probleem maar oplossen.
Formeren zonder VVD is haast niet te doen.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:14 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
D66'er gespotquote:Op donderdag 1 april 2021 14:14 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Jij doet sowieso niet meer mee met je Ko De Oranje.
Het zou juist opmerkelijk zijn als hij dat wel deed.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:14 schreef DonDruiper het volgende:
Hij geeft gewoon geen antwoord op vragen.. wtf man.
Grappig wel aangezien ik op die partij heb gestemd ...quote:
Formeren met Rutte ook nietquote:Op donderdag 1 april 2021 14:15 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Formeren zonder VVD is haast niet te doen.
Kijk! Daar heb ik op gestemdquote:
Leuk grietje.quote:
Wat moet je bij een gebrek aan beter? Dit lul je gewoon niet recht.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wat ik niet snap is dat Rutte niet heeft ingezien, dat dit "smoesje" niet gaat werken. Het is een beetje zwakke verdediging die hij hier ten toon spreidt.
Maar iemand met zijn talent en ervaring zou toch beter moeten weten dat dit niet de meest handige gang van zaken is ?
Dat doet niemand daar.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ach nee, Sjerrie en Freek houden zich niet aan de afstandsregels, dat verwacht je ook niet zeg!
Moet je eerst nog trouwenquote:Op donderdag 1 april 2021 14:16 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Leuk grietje.
Christelijk maar wild in bed denk ik.
Er kan nog gewoon geprobeerd worden te formeren met de VVD, alleen zal dat ook handiger zijn zonder Rutte er bij betrokken (en dus ook zonder hem als toekomstig/huidig premier). Rutte kan wel gewoon in de Kamer blijven mocht hij dat willen.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:15 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Formeren zonder VVD is haast niet te doen.
Vroeg ik me ook af idd. Zit te lang op het pluche en minacht de Kamer, blijkt nu wel weer hoe vasthoudend hij blijftquote:Op donderdag 1 april 2021 14:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wat ik niet snap is dat Rutte niet heeft ingezien, dat dit "smoesje" niet gaat werken. Het is een beetje zwakke verdediging die hij hier ten toon spreidt.
Maar iemand met zijn talent en ervaring zou toch beter moeten weten dat dit niet de meest handige gang van zaken is ?
Gewoon erkennen dat je je zorgen maakt over de stabiliteit binnen de CDA fractie ? En dat je een oplossing hebt aangedragen om Omtzigt wat anders te laten doen. Politiek is nu eenmaal niet een al te schoon baantje..quote:Op donderdag 1 april 2021 14:16 schreef maan_man het volgende:
[..]
Wat moet je bij een gebrek aan beter? Dit lul je gewoon niet recht.
Dat kan ik mij niet actief herinnerenquote:Op donderdag 1 april 2021 14:18 schreef maan_man het volgende:
U kent mij. Haha, dat kan iedereen wel zeggen.
Ze wil zijn stoeltjequote:Op donderdag 1 april 2021 14:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Sigrid gooit Markie ook effe onder de bus.
Altaïr Ibn-La'Ahad.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:18 schreef RamboDirk het volgende:
Speelt die Kaag een typetje uit de renaissance?
Rutte zou dit moeten inzien.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:17 schreef MrBadGuy het volgende:
Er kan nog gewoon geprobeerd worden te formeren met de VVD, alleen zal dat ook handiger zijn zonder Rutte er bij betrokken (en dus ook zonder hem als toekomstig/huidig premier).
topshow ditquote:Op donderdag 1 april 2021 14:19 schreef TigerXtrm het volgende:
Deze zie je vanavond overal op TV. Sow.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |