Update:quote:Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.
Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".
Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.
De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.
bron
Tijdens de verkenning begin je daar niet over en al helemaal niet over iemand van een andere partij om zo een kritisch iemand weg te promoveren.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:38 schreef JFlip het volgende:
Goed. Iemand minister willen maken is dus blijkbaar een doodzonde...
Ik denk dan altijd aan Big Booty Bitch en @Gehrman weer aan iets andersquote:
Ja, inhoudelijk heeft ie ook weinig mis gedaan, het is jammer van dat liegen. Onbegrijpelijk. Ik snap het nog steeds niet.quote:
Het is niet des Ruttes om zo'n fout te maken.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, inhoudelijk heeft ie ook weinig mis gedaan, het is jammer van dat liegen. Onbegrijpelijk. Ik snap het nog steeds niet.
Tuurlijk. Het zou super dom zijn van alle partijen om hierom een motie van wantrouwen in t edienen. Ja voor fvd en pvv is het heel belangrijk. maar zou dan als een goed conservatief (zoals ze anderen altijd adviseren): eerst eens beginnen bij eigen transpirantie zoals (waar komt je geld vandaan, wiens belang (FvDY dien je nu echt?) etc.quote:
Rutte heeft steun gegeven.quote:
Blijft een grote meme dit.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:42 schreef H0D3NPYL het volgende:
[..]
Die begint over de Surinaamse broodjes
Tijdens de verkenning al beginnen over de poppetjes van andere partijen vind ik wel "iets mis gedaan". Als hij dat echter meteen openlijk had toegegeven, dan was het een stuk minder erg dan nu.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, inhoudelijk heeft ie ook weinig mis gedaan, het is jammer van dat liegen. Onbegrijpelijk. Ik snap het nog steeds niet.
De man is bijna onaanraakbaar. Met afstand de meest soepele politicus die er rond loopt. Daarom wint ie ook alle verkiezingen. En dan dit?quote:Op donderdag 1 april 2021 13:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is niet des Ruttes om zo'n fout te maken.
Doe normaal.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:42 schreef Nober het volgende:
Sylvana bijna als laatste. #achterindebus
Er is een bediende die het schoon maakt, wat is het probleem.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:43 schreef TigerXtrm het volgende:
Hou op met die fucking microfoon steeds vastpakken mensen, fuck
Steun om de motie in te dienen.quote:
Dat het niet nodig is om dat ding aan te raken. Vind ik vervelendquote:Op donderdag 1 april 2021 13:44 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Er is een bediende die het schoon maakt, wat is het probleem.
De SGP levert eigenlijk alleen maar goede politici. Van der Vlies was ook geweldig, hetzelfde voor Dijkgraaf (jammer dat die weggegaan is)quote:Op donderdag 1 april 2021 13:43 schreef Piethur het volgende:
Kees heeft bijzondere partij maar éen van de beste politici die we hebben
Ja, onbegrijpelijk. Met 10 jaar ervaring. En hij hoefde helemaal niet te duiken, nadenken of iemand minister kan worden is niet een belediging voor die persoon...quote:Op donderdag 1 april 2021 13:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
De verontwaardiging en teleurstelling droop zelfs van dat verslag afquote:Op donderdag 1 april 2021 13:43 schreef skysherrif het volgende:
Tuurlijk gaat dit debat om Rutte
Maar tot nu toe komt Klaver veruit het slechtste uit die stukken toch
Hoezo? Heeft toch niks schokkends gezegd?quote:Op donderdag 1 april 2021 13:43 schreef skysherrif het volgende:
Daarom hadden ze ook met het voorstel van Rutte in moeten stemmen gister om alleen zijn gesprekken openbaar te maken.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:43 schreef skysherrif het volgende:
Optreden ipv aftreden krijgen we ook nog welquote:Op donderdag 1 april 2021 13:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ach nee, die uitspraak had hij niet moeten doen.
Ja het ding is een beetje dat staatkundig gezien het een uitstekende politicus is en wat dat betreft zeker mijn steun zou krijgen. Het is alleen jammer dat de rest van de partijopvattingen niet bij mijn opvattingen passen.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:43 schreef Piethur het volgende:
Kees heeft bijzondere partij maar éen van de beste politici die we hebben
Ligt in de gereedschapskist naar "Staat me niets van bij"quote:Op donderdag 1 april 2021 13:45 schreef xzaz het volgende:
De Rutte doctrine "Dat had ik niet moeten doen"
Een groot deel van zijn idealen en beloften laten vallen in het eerste gesprek tijdens de formatie, verder niet zoveel?quote:Op donderdag 1 april 2021 13:46 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Hoezo? Heeft toch niks schokkends gezegd?
Die zullen het bij hoge uitzondering misschien wel onverdoofd willen.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:44 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Dan kunnen de slachterijen weer open. @:PvdD
prima, als hij er mee wegkomt, waarom nietquote:Op donderdag 1 april 2021 13:47 schreef TigerXtrm het volgende:
Blijkt dat we het er toch wel over hebben gehad, nou ja. Gekkigheid.
Verkeerd herinnerdDaar issie hoor.
Graag hoor ik dit voor vanavond 18u zodat we er vandaag nog over kunnen sprekenquote:Op donderdag 1 april 2021 13:47 schreef -XOR- het volgende:
Welke fokker was dat die in het vorige topic letterlijk rutte citeerde avant les mots?
Het werkt al 10 jaar voor Ruttequote:Op donderdag 1 april 2021 13:47 schreef Zorro het volgende:
Het punt waar iedere politicus zich op beroept. Ik herinner het me niet
Dat is sdan ook de enige die ik geloof als hij zegt dat ie het zich niet herinnertquote:Op donderdag 1 april 2021 13:47 schreef RamboDirk het volgende:
Demente minister president
Joe Biden heeft een beter geheugen
Kan de VS ook hahaha.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:47 schreef Fred het volgende:
Kan Nederland wel gereageerd worden door een minister president met amnesia?
Der hatte es nicht gewusst.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:48 schreef raptorix het volgende:
Ken je die grap van die geschiedenisleraar zonder geheugen?
Dit is zo dom dat je gaat denken dat het waar is...quote:Op donderdag 1 april 2021 13:48 schreef Hexagon het volgende:
Dit is wel heel dom
Beter had ie iets kunnen verzinnen waarom zijn leugen noodzakelijk is
Dat is het enige wat ik voel idd, want ik snap eigenlijk nog steeds niet wat men nou precies het probleem vind. Rutte liegt al jaren alles bij elkaar, en dit gaat opeens te ver? oke...quote:
Ze heeft wel wat weg van Heather Ideepthroat..... of zeg ik nu hele gekke dingen?quote:Op donderdag 1 april 2021 13:50 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Die Nolles heeft wel een paar leuke kijkers om aan te zitten.
"Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge"quote:Op donderdag 1 april 2021 13:50 schreef Nober het volgende:
[..]
Cora aangeklikt, Dijkhoff gestemd.
@:Danny @:yvonne hier gaat iets mis
En dan had ik de optie Hugo de Jonge bewust weggelatenquote:Op donderdag 1 april 2021 13:50 schreef Nober het volgende:
[..]
Cora aangeklikt, Dijkhoff gestemd.
@:Danny @:yvonne hier gaat iets mis
Verliezers hebben een excuus... Rutte heeft wel veel excuses de laatste tijd.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:51 schreef Adrie072 het volgende:
Grootste verliezers zijn de grootste schreeuwers....
Dat zou ook nog wel eens kunnen zijn hoe potentiële coalitiepartners er nu naar kijken: Dat ze best wel met de VVD willen samenwerken maar het een te groot risico vinden omdat dat te doen in een kabinet dat door Rutte geleid wordt.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:49 schreef ok01 het volgende:
Ik heb niks tegen het VVD, maar Rutte zal is wel klaar wat mij betreft
Die is in elke toestand gesmoltenquote:
Heel duidelijk.quote:
hmm, fvd en pvv worden nooit de grootste of zelfs niet de dominante stem in een lanf als Nederland. Dat kan alleen in een 2 partijen stelsel. want door de jaren heen heeft die groep max 20% van de stemmen in een land.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Van mij mag hij echt opstappen. Nieuwe verkiezingen zijn mijn inziens onzin.
De vvd is meer dan alleen Rutte
Ja dit zijn wappie toestanden.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:51 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
"Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge"
Moet gewoon zijn beurt afwachten, maar die komt echt wel.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:52 schreef Farenji het volgende:
Zou wopke zijn bek nog open trekken of blijft ie lafjes aan de zijlijn staan?
Is Mark een drinker?quote:Op donderdag 1 april 2021 13:53 schreef Mansjester het volgende:
Volgens mij heeft hij niet gelogen en heeft hij naar eer en geweten gehandeld.
Aldus Rutte
Lekker belangrijk? korte interrupties?quote:Op donderdag 1 april 2021 13:51 schreef maan_man het volgende:
Terecht dat hij wordt aangepakt. Maar het voornemen van korte interrupties is al weer om zeep.
Ik denk dat het daar vanaf gaat hangen. Als Wopke dadelijk Rutte laat vallen, dan kan hij wel opstappen. Misschien dat Kaag nog wat in te brokkelen heeft.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:52 schreef Farenji het volgende:
Zou wopke zijn bek nog open trekken of blijft ie lafjes aan de zijlijn staan?
quote:Op donderdag 1 april 2021 13:52 schreef Piethur het volgende:
Wel respect voor Omzigt, zal die nu met glaasje goede wijn zitten te kijken ?
Moest ik ook aan denkenquote:Op donderdag 1 april 2021 13:53 schreef MrBadGuy het volgende:
Joe Biden is behoorlijk helder van geest als je het vergelijkt met Rutte
Zijn eer en geweten zijn dan ook het probleem. Heeft hij niet.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:53 schreef Mansjester het volgende:
Aldus Rutte
Ik vind dit heel knap samengevatquote:Op donderdag 1 april 2021 13:53 schreef Mansjester het volgende:
Aldus Rutte
Zeker niet belangrijk, maar laat die mededeling dan weg aan het begin.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:53 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Lekker belangrijk? korte interrupties?
quote:"De minister-president heeft Nederland een week lang schaamteloos voorgelogen. Maar na tien jaar regeren heeft de waarheid hem ingehaald. Ga lekker zelf op zoek naar een functie elders."
Dit zou mooi materiaal zijn voor Lubach iddquote:Op donderdag 1 april 2021 13:55 schreef GlennQuagmire het volgende:
Zo jammer dat Lubach niet even een weekje doorgegeaan is
Bij Baudet lagen de appjes sneller op straat dan de stukken van de verkenners bij de kamerquote:Op donderdag 1 april 2021 13:54 schreef alpeko het volgende:
Op de schaal van koekoek scoort Rutte inmiddels hoger dan Baudet
Hij is geen geschiedenisleraar.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:48 schreef raptorix het volgende:
Ken je die grap van die geschiedenisleraar zonder geheugen?
Ja hij lijkt de kluts helemaal kwijtquote:Op donderdag 1 april 2021 13:56 schreef Hanca het volgende:
Ongelofelijk dat hij met "ik herinner het me niet" komt. Zelfs als dat waar is, dan nog heeft hij uren gehad om iets anders te verzinnen...
Het heeft herhaaldelijk gewerktquote:Op donderdag 1 april 2021 13:56 schreef Hanca het volgende:
Ongelofelijk dat hij met "ik herinner het me niet" komt. Zelfs als dat waar is, dan nog heeft hij uren gehad om iets anders te verzinnen...
Je kunt er alle kanten mee op, zoals Big Black Blokequote:Op donderdag 1 april 2021 13:41 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ik denk dan altijd aan Big Booty Bitch en @:gehrman weer aan iets anders
Was gewoon lekker voor 8 ton ofzo consultant gebleven, toch veel relaxter dan ditquote:Op donderdag 1 april 2021 13:57 schreef spinazieruiker het volgende:
Hoekstra kun je ook van ellende bij elkaar vegen
Goh. Blijven ontkennen is de Rutte doctrine in dit soort situaties. En normaal werkt het, eerlijk is eerlijk.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:57 schreef alpeko het volgende:
Maar goed, Rutte gaat dus niet zelf opstappen.
Benieuwd wat D66 en CDA gaan zeggen.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:57 schreef alpeko het volgende:
Maar goed, Rutte gaat dus niet zelf opstappen.
Dat leek op hooikoorts en niet durven niesenquote:Op donderdag 1 april 2021 13:57 schreef raptorix het volgende:
Wie zag die tiks in het gezicht van Kaag?
Ik had ook verwacht dat hij iets anders zou proberen.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:56 schreef Hanca het volgende:
Klopt, die was ik in haar studententijd graag tegen gekomen. Ze is wel ongelofelijk geslepen en strategisch volgens mij, goede tegenstand voor Ruttequote:Op donderdag 1 april 2021 13:57 schreef -XOR- het volgende:
Sigrid Kaag is eigenlijk best een mooie vrouw.
Rutte probeert nog een dappere poging.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hier heeft Geert volledig gelijk.
Die is doodongelukkig. Tijd voor een functie elders..quote:Op donderdag 1 april 2021 13:57 schreef spinazieruiker het volgende:
Hoekstra kun je ook van ellende bij elkaar vegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |