abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 april 2021 @ 12:51:27 #276
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198793756
Rutte die liegt, hoe bestaat het :')
pi_198793774
quote:
3s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:49 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Mensen in dit topic willen je graag doen geloven dat rutte opgehangen gaat worden.

De werkelijkheid is dat rutte het heeft gehad over een ministerpost en niet functie elders. De echte vraag is dus nog steeds niet opgelost.
Maar functie elders is toch gewoon een parafrase daarvan? Wegpromoveren was sowieso de enige optie.
pi_198793775
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:46 schreef maan_man het volgende:

[..]

Vicepremier bij de grootste coalitiepartner is Hugo. Kaag is helemaal geen vicepremier in het huidige kabinet en het nieuwe kabinet moet nog gevormd worden.
De vice premier heeft geen recht op de premierspost. De coalitie(of in een extreem geval een andere coalitie) zal een opvolger moeten aanwijzen. Hugo hoeft echt niet gaan hopen, die heeft de steun van de vvd nodig.
speak only if it improves the silence.
pi_198793788
"De avondklok gaat er als eerste weer af"

- Mark Rutte, januari 2021
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_198793796
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:46 schreef maan_man het volgende:

[..]

Vicepremier bij de grootste coalitiepartner is Hugo. Kaag is helemaal geen vicepremier in het huidige kabinet en het nieuwe kabinet moet nog gevormd worden.
Ik meende dat er voor meerdere vicepremiers van alle coalitiepartijen was gekozen. Logischerwijs zou daar een rangorde in moeten zitten in het belang van het landsbestuur, maar het landsbelang kan best weleens ondergeschikt zijn gemaakt aan politieke symboliek.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198793804
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:52 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Maar functie elders is toch gewoon een parafrase daarvan? Wegpromoveren was sowieso de enige optie.
Neen bij bijvoorbeeld hoekstra is er genoteerd: post kabinet?? Met functie elders kan niks anders bedoeld zijn dan een functie buiten het binnehof.
pi_198793806
quote:
NOS-verslaggever Marleen de Rooy wacht in het Tweede Kamergebouw bij de kamer van de kamer van de VVD-fractie op een reactie. Dat kan nog wel even duren,, zegt ze. "want er is net een zak met Surinaamse broodjes bezorgd".
Sylvana zal trots zijn.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_198793810
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Waarom wordt het debat steeds uitgesteld? Op wiens verzoek?
Dat komt omdat de stukken steeds herschreven moeten worden.
pi_198793812
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:53 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

Sylvana zal trots zijn.
cultural appropriation!
pi_198793840
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:53 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Dat komt omdat ze er een tering show van hebben gemaakt. Partijen zijn niet meer geintresseerd in omtzicht maar wat is er over mij geschreven?? Wat wil de ander?? Wie heeft zijn beloftes alweer ingelevert?? Dat is het probleem.
pi_198793856
quote:
3s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:53 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Neen bij bijvoorbeeld hoekstra is er genoteerd: post kabinet?? Met functie elders kan niks anders bedoeld zijn dan een functie buiten het binnehof.
In de niet tot een agenda samengevatte aantekeningen komen alleen minister en kamervoorzitter naar voren.
pi_198793879
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:56 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

In de niet tot een agenda samengevatte aantekeningen komen alleen minister en kamervoorzitter naar voren.
Hoekstra wordt specfiek genoemd met achter zijn naam: post kabinet?? Dat is iets totaal anders dan functie elders.
pi_198793887
quote:
3s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:52 schreef TjjWester het volgende:

[..]

De vice premier heeft geen recht op de premierspost. De coalitie(of in een extreem geval een andere coalitie) zal een opvolger moeten aanwijzen. Hugo hoeft echt niet gaan hopen, die heeft de steun van de vvd nodig.
Weet ik, het ging meer als reactie op het feit dat kaag het als vice zou worden terwijl ze helemaal geen vice is. Nog los van al het andere.

Ik kan mij sowieso niet heugen dat een motie van wantrouwen tegen de mp is aangenomen. Maar onder normale omstandigheden lijkt het mij onwaarschijnlijk dat dit niet tot nieuwe verkiezingen zou leiden. Nu zit je natuurlijk met de opmerkelijke situatie dat wij net verkiezen hebben gehad en dat hij demissionair is.
pi_198793934
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:58 schreef maan_man het volgende:

[..]

Weet ik, het ging meer als reactie op het feit dat kaag het als vice zou worden terwijl ze helemaal geen vice is. Nog los van al het andere.

Ik kan mij sowieso niet heugen dat een motie van wantrouwen tegen de mp is aangenomen. Maar onder normale omstandigheden lijkt het mij onwaarschijnlijk dat dit niet tot nieuwe verkiezingen zou leiden. Nu zit je natuurlijk met de opmerkelijke situatie dat wij net verkiezen hebben gehad en dat hij demissionair is.
De vraag is idd wat voor effect een motie van wantrouwen heeft op een demissionaire premier. Inprincipe zijn alle covid wetgeving al aangenomen en kan hij nog wel een paar maanden uitzingen zonder meerderheid in de kamer.
  donderdag 1 april 2021 @ 13:01:33 #290
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_198793951
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:52 schreef Neef_Wuppie het volgende:
"De avondklok gaat er als eerste weer af"

- Mark Rutte, januari 2021
Zo stellig heeft hij dat nooit gezegd.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_198793971
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:53 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat het even veranderd moest worden in ministerspost, zodat Rutte er met een klein krasje vanaf komt, nl. gelogen voor de camera om coalitiebesprekingen ten aanzien van personen vertrouwelijk te houden. En dan staat de NOS nu al enthousiast klaar met een nieuwe laag Teflon.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 1 april 2021 @ 13:03:34 #292
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_198793987
Herverkiezingen!
pi_198793989
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En dan staat de NOS nu al enthousiast klaar met een nieuwe laag Teflon.
Hoe dan?
pi_198794001
quote:
3s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:57 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Hoekstra wordt specfiek genoemd met achter zijn naam: post kabinet?? Dat is iets totaal anders dan functie elders.
Functie elders staat dan ook niet in de niet tot een agenda samengevatte aantekeningen
  donderdag 1 april 2021 @ 13:06:19 #295
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_198794027
Dit kan wel eens gruwelijk uit de hand lopen.
pi_198794048
quote:
14s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:06 schreef Draak31 het volgende:
Dit kan wel eens gruwelijk uit de hand lopen.
Waarom??
  donderdag 1 april 2021 @ 13:08:05 #297
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_198794051
Vind het hier schokkender dat het merendeel van de partijen al bij voorhand de PVV en FvD uitsluiten voor elk gesprek terwijl ze er andersom wel voor open staan.

Dit zegt voor mij gewoon genoeg over hoe weinig democratie we over hebben hier.
pi_198794074
quote:
6s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:08 schreef S95Sedan het volgende:
Vind het hier schokkender dat het merendeel van de partijen al bij voorhand de PVV en FvD uitsluiten voor elk gesprek terwijl ze er andersom wel voor open staan.

Beide partijen hebben zichzelf uitgesloten.
  donderdag 1 april 2021 @ 13:09:16 #299
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198794078
quote:

Of juist hoeveel democratie.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198794083
quote:

Als je standpunten inneemt als 'nu alle coronamaatregelen schrappen' en 'Nexit' kun je ook moeilijk serieus genomen worden als coalitiepartner.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')