Als er een motie van wantrouwen komt dan wordt de vicepremier premier.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:37 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. De vvd heeft geen kroonprins, de enige die in aamerking kwam is net opgestapt. Daarnaast Rutte heeft de vvd het grootste succes geboden in de geschiedenis van de partij.
Zij gaan nooit hun premierskandidaat slachten.
Uitstel is omdat een groot aantal documenten doorgespit moeten worden, die niet allemaal begrijpelijk zijn opgeschreven.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:36 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik sluit niet uit dat het debat wordt uitgesteld omdat Rutte zelf zijn vertrek zal aankondigen. Er lijkt weinig steun meer voor hem te zijn.
Hmm, ligt naar mijn mening toch ook wel aan de intentie hoor.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij had het vooral niet moeten ontkennen, maar met het trucje zelf is weinig mis.
Hoeft natuurlijk niet op de lijst te hebben gestaan. Denk dat de VVD niet zomaar akkoord gaat dat een ander de minister president levert.quote:
Premier Hoekstraquote:Op donderdag 1 april 2021 12:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als er een motie van wantrouwen komt dan wordt de vicepremier premier.
Neen, daarvoor is in de wet niks opgenomen. Inprincipe moeten partijen in meerderheid een vervanger aanstellen. Daarnaast hoeft een motie van wantrouwen niet uitgevoerd te worden en zullen weinig partijen zich daar aan branden tijdens covid.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In de partij zit ook niks, zelfs bij de jovd is het armoede. Genoeg mensen die iets kunnen maar geen kroonprins.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:41 schreef maan_man het volgende:
[..]
Hoeft natuurlijk niet op de lijst te hebben gestaan. Denk dat de VVD niet zomaar akkoord gaat dat een ander de minister president levert.
Oneens. Politiek is niet bedoeld om geheel transparant te zijn. Dat maakt het nou juist zo leukquote:Op donderdag 1 april 2021 12:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hmm, ligt naar mijn mening toch ook wel aan de intentie hoor.
Maar dat het een bekend politiek spelletje is daar ben ik het over eens ja.
Maar ik ben ook van mening dat we idealiter af zouden moeten van dergelijke politieke spelletjes.
Oh dacht dat het ging over de nieuwe beoogde vice premier.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Hoekstra is op dit moment de eerst vice premier.
Ga dan lekker in Griekenland wonen ofzo.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Oneens. Politiek is niet bedoeld om geheel transparant te zijn. Dat maakt het nou juist zo leuk,
Jij volgt het nu toch ook? Vast niet omdat het allemaal zo verschrikkelijk voorspelbaar en transparant is.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ga dan lekker in Griekenland wonen ofzo.
Nee, maar toch had ik liever gehad dat het helemaal geen issue was en het überhaupt al correct en transparant zou zijn.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Jij volgt het nu toch ook? Vast niet omdat het allemaal zo verschrikkelijk voorspelbaar en transparant is.
Vicepremier bij de grootste coalitiepartner is Hugo. Kaag is helemaal geen vicepremier in het huidige kabinet en het nieuwe kabinet moet nog gevormd worden.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mensen in dit topic willen je graag doen geloven dat rutte opgehangen gaat worden.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:47 schreef Discombobulate het volgende:
Vuurwerk? Kan dit Rutte z'n positie gaan kosten of lult ie zich er wel weer uit (zoals altijd)?
Ik ben even afwezig geweest in het volgen van dit allemaal.
De suggestie dat hij het cda wilde herstellen door beide kapiteinen in het kabinet op te nemen zal inderdaad wel voldoende zijn.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoezeer ik het land ook een afgang van Rutte gun, ik denk niet dat hij zo'n heel groot probleem heeft.
Het bespreken van een ministerspost voor een prominente CDA-er is geen zonde, daar kan hij zich nog uitlullen met dat er wel degelijk noodzaak is om het vertrouwen in de overheid te herstellen. Dat je dat dan niet voor de camera zegt hoort bij het formatiespel. Het is echt niet zijn grootste misdaad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |