Ik lees het meer als 'wij willen niet alleen maar blanken aannemen, maar willen een partijkader dat bestaat uit allerlei geuren en kleuren'.quote:Op maandag 31 mei 2021 13:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het klinkt ook leuker dan het is. 'wij roepen andere mensen op'
Oftewel: 'wij willen geen blanken aannemen en willen meer sollicitanten'.
Dat is toch ook gewoon een autonoom land in Zuid-Amerika?quote:Op maandag 31 mei 2021 13:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
ook zo fijn dat BIJ1 alleen maar bij racisme en discriminatie blijft. En haat natuurlijk.
maar dat er in Suriname een code zwart is, een groot tekort aan IC capaciteit, daar doet Simons niets mee. Geen prioriteit. Geen aandacht voor.
En als ze wel over Suriname zou zijn begonnen was jij daarover weer uit je plaat gegaan omdat ze Nederlands volksvertegenwoordiger is en Suriname een zelfstandig land is.quote:Op maandag 31 mei 2021 13:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
ook zo fijn dat BIJ1 alleen maar bij racisme en discriminatie blijft. En haat natuurlijk.
maar dat er in Suriname een code zwart is, een groot tekort aan IC capaciteit, daar doet Simons niets mee. Geen prioriteit. Geen aandacht voor.
Waarom heeft de FvD geen aandacht voor Suriname waar het code zwart is?quote:Op maandag 31 mei 2021 13:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ikke niet. Suriname is in grote problemen, Nederland stuurt dankzij de Jonge een partij vaccins die kant op.quote:Op maandag 31 mei 2021 14:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En als ze wel over Suriname zou zijn begonnen was jij daarover weer uit je plaat gegaan omdat ze Nederlands volksvertegenwoordiger is en Suriname een zelfstandig land is.
En volgens mij stuurt Nederland inmiddels ook personeel dus wat moet BIJ1 hier verder nog aan bijdragen als Nederlandse partij?quote:Op maandag 31 mei 2021 14:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Ikke niet. Suriname is in grote problemen, Nederland stuurt dankzij de Jonge een partij vaccins die kant op.
Blijkbaar moet van deze figuren elke partij in Nederland roomblank zijn want anders is het een racistische partij. Blanken hebben immers meer kwaliteiten daarom is het racistisch om ook anderen, die over minder kwaliteiten beschikken in een bestuur te hebben.quote:Op maandag 31 mei 2021 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik lees het meer als 'wij willen niet alleen maar blanken aannemen, maar willen een partijkader dat bestaat uit allerlei geuren en kleuren'.
Maar ik vrees dat wij hier niet uit gaan komen. Tenzij je kunt aantonen dat BIJ1 de wet overtreedt, blijf ik bij mijn standpunt.
Als jij vervolgens vindt dat ik racisme en discriminatie steun en/of goedkeur, dan is dat helemaal prima.
Het lijkt me dat er genoeg minderheden bij BIJ1 rondhangen en een oproep voor nieuwe bestuursleden toch genoeg zou moeten zijn. Maar nee, BIJ1 plaatste na de eerste oproep een tweede oproep omdat er te veel witte kandidaten gesolliciteerd hadden....quote:Op maandag 31 mei 2021 22:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Als je het mij vraagt is er geen enkele reden om aan te nemen dat minderheden, minder kwaliteiten hebben voor het bestuur van een partijtje als Bij1. Als Bij1 dan divers wil zijn vind ik het prima dat ze minderheden aansporen ook te solliciteren.
Ik vind het anders wel opvallend dat mensen die heel erg voor 'gelijkwaardigheid' en tegen racisme beweren te zijn, het selecteren op huidskleur bij BIJ1 opeens wel okay vinden.quote:Wel frappant hoor, dat van die mensen die racisme altijd bagataliseren opeens zulke SJW's zijn in deze.
Zegt dus helemaal niemand.quote:Op maandag 31 mei 2021 22:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Blijkbaar moet van deze figuren elke partij in Nederland roomblank zijn want anders is het een racistische partij.
Waarop baseer je deze aanname?quote:Op woensdag 2 juni 2021 14:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het lijkt me dat er genoeg minderheden bij BIJ1 rondhangen en een oproep voor nieuwe bestuursleden toch genoeg zou moeten zijn.
Dat er teveel witte kandidaten gesollicteerd hebben is aanname twee van je. Waar baseer je dat op? Bij1 schreef dat de sollicitaties bij het bestuur niet representatief waren.quote:Maar nee, BIJ1 plaatste na de eerste oproep een tweede oproep omdat er te veel witte kandidaten gesolliciteerd hadden....
Aanname nummer drie, je kent het selectiebeleid helemaal niet. Enkel omdat er minderheidsgroepen zijn aangemoedigd beweer jij nu dat er geslecteerd wordt op huidskleur. Waar baseer je dit op? Heb je inside info over de sollicitatieprocedure?quote:Ik vind het anders wel opvallend dat mensen die heel erg voor 'gelijkwaardigheid' en tegen racisme beweren te zijn, het selecteren op huidskleur bij BIJ1 opeens wel okay vinden.
Dat zeg je wel, jij bent helemaal van de leg omdat ze minderheden extra aangemoedigd hebben te solliciteren, dat zegt verder niets over hoe ze selecteren. Op basis van je onderbuik kun je zo stellen dat elke partij in Nederland racistisch of whatever is, immers iedereen kan zonder bewijs claims maken zoals jij doet.quote:Op woensdag 2 juni 2021 14:29 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Zegt dus helemaal niemand.
Als je mensen (als bestuurslid) aanneemt of afwijst op basis van huidskleur dan is dat racistisch. Enkel BIJ1 doet dat.
Het is inderdaad een aanname, ik denk dat Sylvana met haar anti-witte-mannen-verhaal inderdaad veel minderheden om haar heen heeft. Weinig 'witte' mannen in ieder geval.quote:Op woensdag 2 juni 2021 21:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarop baseer je deze aanname?
Ik baseer dit op het bericht van BIJ1 zelf:quote:Dat er teveel witte kandidaten gesollicteerd hebben is aanname twee van je. Waar baseer je dat op? Bij1 schreef dat de sollicitaties bij het bestuur niet representatief waren.
Lees nu maar wat BIJ1 zelf naar buiten toe communiceert.quote:Aanname nummer drie, je kent het selectiebeleid helemaal niet. Enkel omdat er minderheidsgroepen zijn aangemoedigd beweer jij nu dat er geslecteerd wordt op huidskleur. Waar baseer je dit op? Heb je inside info over de sollicitatieprocedure?
Aannamequote:Op woensdag 2 juni 2021 21:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is inderdaad een aanname, ik denk dat Sylvana met haar anti-witte-mannen-verhaal inderdaad veel minderheden om haar heen heeft. Weinig 'witte' mannen in ieder geval.
Nee dat doe je niet. Het stáát er niet. Dan kun je dat zelf wel invullen maar misschien kun je begrijpen dat ik eigen invulling niet zo boeiend vind.quote:Ik baseer dit op het bericht van BIJ1 zelf:
Niemand moet iets, een aanmmoediging is geen verplichting he. Mensen zonder kleur bestaan niet.quote:''Helaas zijn de sollicitanten tot nu toe niet representatief genoeg, en zonder representatie geen bestuur. Daarom hebben we de deadline verlengd en nodigen we vooral mensen van kleur uit om te solliciteren.''
Mensen van kleur moeten zich dus melden. Mensen zonder kleur zijn er kennelijk al genoeg.
quote:Lees nu maar wat BIJ1 zelf naar buiten toe communiceert.
Wat is daar mis mee volgens jou?quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
Laten we het eens omdraaien. Hoe klinkt dit dan.
"Helaas is de meerderheid van de sollicitanten allochtoon, en zonder representatie geen bestuur"
stellen dat je geen kandidaat hebt omdat er alleen maar allochtonen gesolliciteerd hebben, daar is niets mis mee?quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee volgens jou?
Maar dat staat er helemaal niet. Geen kandidaat? Het is een bestuur in een bestuur gaan meerdere mensen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
stellen dat je geen kandidaat hebt omdat er alleen maar allochtonen gesolliciteerd hebben, daar is niets mis mee?
Ben ik met je eens hoor dat mensen zonder kleur niet bestaan.quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Niemand moet iets, een aanmmoediging is geen verplichting he. Mensen zonder kleur bestaan niet.
Ik ben geen korfbalexpert, maar korfbal wordt toch gespeeld door 50% man en 50% vrouw?quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het is alsof wanneer ik voor mijn korfbalteam zeg dat ik vooral ook vrouwen zoek, mannen heb ik immers al genoeg ik dan sexistisch bezig zou zijn. Sorry maar een korfbalteam heeft nou eenmaal een gelijke verhouding nodig voor het spel. Bij1 heeft met haar boodschap net zo goed een divers team nodig. Dat je daar zo'n geweldig probleem van maakt als niet-racist is nogal bizar. Je verzint toch echt geheel zelf dat er teveel witten zijn of dat ze op huidskleur selecteren. Wat sowieso al onzin is omdat je zelf al stelt dat ze al 'genoeg witten hebben'.
Dat is helemaal niet wat het geval is, een representatief bestuur heeft mensen van alle kleuren in een multicultureel land. Het idee is dat dat bestuur samenwerkt niet dat er een soort rare wit/blank tegen zwart/aziatisch gaande is.quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar het is wel het onderscheid dat gemaakt wordt. Witte mensen tegenover mensen van kleur (geheel overgenomen uit het Engels/Amerikaans).
Dat mag je aantonen, deze claim heb je vaak genoeg herhaald zonder te onderbouwen. De aanname dat men op kwaliteit selecteert heb je bij andere partijen die moet je dan ook voor Bij1 hebben tenzij je reden hebt aan te nemen dat het niet zo is. Als de enige reden is omdat ze minderheden extra aanmoedigen om te solliciteren baseer je dat dus op niks. Jij hebt het over selecteren op eigenschappen maar dat is helemaal niet wat je kunt halen uit die berichten. Als ze op die eigenschappen zouden selecteren is die oproep ook niet nodig he. Dan nemen ze de eerste beste zwarte pansexuele als gevechtshelikopter identificerende transgender liliputter. Ze heben blijkbaar in elk geval niet witten want anders zouden ze wel schrijven dat er enkel witten hebben gesolliciteerd.quote:We zijn nu op het punt dat BIJ1 zelf bestuurtjes kan vormen en medewerkers kan werven, en men vindt het maar wat leuk om op eigenschappen te selecteren waar je geen keuze in hebt (zoals huidskleur of seksuele geaardheid/identiteit).
Bij1 draagt overal uit dat ze representatief willen zijn. Dat denk ik niet dat communiceren ze overal, als je in plaats van je eigen invulling geven aan dit soort dingen nou gewoon eens leest. Als ze representatief kunnen zijn hebben ze in een multicultureel land dus mensen van kleur nodig net als een korfbal team mannen én vrouwen nodig heeft. Ze zijn geen VVD die pretendeert integer te zijn of D66 die pretendeert principieel te zijn.quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ben geen korfbalexpert, maar korfbal wordt toch gespeeld door 50% man en 50% vrouw?
Er is echter nergens een regel dat BIJ1 gekleurde mensen voor hun boodschap nodig heeft.
(Maar jij denkt kennelijk van wel.)
Het is gewoon een raar sollicitatieproces. Er wordt gesteld dat helaas de meerderheid wit is.quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Als ze op die eigenschappen zouden selecteren is die oproep ook niet nodig he. Dan nemen ze de eerste beste zwarte pansexuele als gevechtshelikopter identificerende transgender liliputter. Ze heben blijkbaar in elk geval niet witten want anders zouden ze wel schrijven dat er enkel witten hebben gesolliciteerd.
En is dat nodig dat er specifiek op kleurtjes en genders/identiteiten geselecteerd wordt?quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat is helemaal niet wat het geval is, een representatief bestuur heeft mensen van alle kleuren in een multicultureel land. Het idee is dat dat bestuur samenwerkt niet dat er een soort rare wit/blank tegen zwart/aziatisch gaande is.
(...)
Bij1 draagt overal uit dat ze representatief willen zijn. Dat denk ik niet dat communiceren ze overal, als je in plaats van je eigen invulling geven aan dit soort dingen nou gewoon eens leest. Als ze representatief kunnen zijn hebben ze in een multicultureel land dus mensen van kleur nodig net als een korfbal team mannen én vrouwen nodig heeft. Ze zijn geen VVD die pretendeert integer te zijn of D66 die pretendeert principieel te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |