abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 maart 2021 @ 15:27:16 #151
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_198780117
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 14:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat heb ik een grijs verleden gedaan.

[quoteKan jij mij in de tussentijd een linkje sturen met de exacte details van deze zaak, dan zal ik aangeven op welke gronden de voorlopige hechtenis is verlengd.
PVV en FvD volk was nogal verontwaardigd over het "slechts een geldboete" voor de poging een verkeersregelaar omver te rijden, nou treedt het OM wel robuust op bij deze poging een journalist daadwerkelijk fysiek te beschadigen en dan is het weer niet goed. Het is niet gauw goed bij de gemiddelde PVV/FvD aanhanger he?

Poging tot toebrengen zwaar lichamelijk letsel zou maar zo eens van toepassing kunnen zijn.
pi_198780143
quote:
Dat is niet te merken.
quote:
De details zijn bekend, pestkop blokkeert parkeerplaats en meneer remt onvoldoende.
Droom lekker verder.
quote:
Dus het belang van het onderzoek valt ook al af als grond.
Heb jij toegang tot zijn dossier? Verlicht mij met alle details.
pi_198780203
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 15:27 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

PVV en FvD volk was nogal verontwaardigd over het "slechts een geldboete" voor de poging een verkeersregelaar omver te rijden, nou treedt het OM wel robuust op bij deze poging een journalist daadwerkelijk fysiek te beschadigen en dan is het weer niet goed. Het is niet gauw goed bij de gemiddelde PVV/FvD aanhanger he?
Hoe zou ik dat moeten weten?

quote:
Poging tot toebrengen zwaar lichamelijk letsel zou maar zo eens van toepassing kunnen zijn.
Ik vraag me altijd af hoe mensen nou zo gepolariseerd kunnen zijn dat ze naar beelden kijken en er dan iets in zien wat er gewoon niet in zit.

quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 15:29 schreef The_End het volgende:

[..]

Dat is niet te merken.
Ik denk dan ook niet dat jij dat kunt beoordelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198780222
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 15:33 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik denk dan ook niet dat jij dat kunt beoordelen.
Dat kan ik wel op basis van je geklets op dit forum. Je maakt heel goed duidelijk dat je geen idee hebt waar je over praat. Hoe kan je in godsnaam oordelen op basis van een kranten berichtje of het verlengen van het voorarrest van een persoon gegrond is of niet? En dan wil je beweren dat jij een rechtenstudie hebt gedaan? _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2021 15:35:16 ]
  woensdag 31 maart 2021 @ 15:35:04 #155
403588 mcmlxiv
pi_198780226
quote:
Ik vraag me altijd af hoe mensen nou zo gepolariseerd kunnen zijn dat ze naar beelden kijken en er dan iets in zien wat er gewoon niet in zit.
Wel grappig dat jij over gepolariseerd begint.......
pi_198780312
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 15:35 schreef The_End het volgende:

[..]

Dat kan ik wel op basis van je geklets op dit forum. Je maakt heel goed duidelijk dat je geen idee hebt waar je over praat. Hoe kan je in godsnaam oordelen op basis van een kranten berichtje of het verlengen van het voorarrest van een persoon gegrond is of niet? En dan wil je beweren dat jij een rechtenstudie hebt gedaan? _O-
Ik heb het strafbare zelf op film gezien en geen reden om aan te nemen dat de beelden gemanipuleerd zijn. Dan mag jij mij uitleggen welke grond voor voorarrest er is.
pi_198780333
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 15:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb het strafbare zelf op film gezien en geen reden om aan te nemen dat de beelden gemanipuleerd zijn. Dan mag jij mij uitleggen welke grond voor voorarrest er is.
Dit vroeg ik aan je. Ik wacht er nog steeds op.
quote:
Heb jij toegang tot zijn dossier? Verlicht mij met alle details.
pi_198780454
quote:

[..]

[quote]
[quoteKan jij mij in de tussentijd een linkje sturen met de exacte details van deze zaak, dan zal ik aangeven op welke gronden de voorlopige hechtenis is verlengd.
De details zijn bekend, pestkop blokkeert parkeerplaats en meneer remt onvoldoende. Dus het belang van het onderzoek valt ook al af als grond.
[/quote]
[/quote]
"remt onvoldoende...."

Maakt niks uit of dit op een parkeerplaats gebeurt.
Het blijft dus poging tot doodslag.

https://www.aanrijdinglet(...)enverkeerswet%20niet.

Het kan gebeuren dat u wordt aangereden op het parkeerterrein of de parkeerplaats. Wie is er dan aansprakelijk voor de letselschade die u heeft opgelopen? Gelden dezelfde regels en wetten bij een aanrijding op de parkeerplaats of het parkeerterrein als op de openbare weg? En wie is er aansprakelijk bij een aanrijding op eigen terrein? Een ervaren jurist weet hier alles van.

Dus: poging tot doodslag, niet meer en niet minder.

Expres een voetganger aanrijden. Het maakt niet uit of de aangeredene het overleeft of niet.

Dan is het poging tot doodslag. Goede reden om iemand vast te blijven houden.

Hier nog een stukje jurisprudentie (moord zelfs...)

https://www.telegraaf.nl/(...)cht-van-poging-moord

[ Bericht 1% gewijzigd door Twentsche_Ros op 31-03-2021 16:16:03 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_198780493
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 15:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:
De man is inmiddels ook weer vrijgelaten. Precies in de termijn voor verhoor, maar dat weet onze rechtsgeleerde uiteraard precies.
pi_198782523
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 15:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

De details zijn bekend, pestkop blokkeert parkeerplaats en meneer remt onvoldoende. Dus het belang van het onderzoek valt ook al af als grond.
[/quote]
"remt onvoldoende...."

Maakt niks uit of dit op een parkeerplaats gebeurt.
Het blijft dus poging tot doodslag.

https://www.aanrijdinglet(...)enverkeerswet%20niet.

Het kan gebeuren dat u wordt aangereden op het parkeerterrein of de parkeerplaats. Wie is er dan aansprakelijk voor de letselschade die u heeft opgelopen? Gelden dezelfde regels en wetten bij een aanrijding op de parkeerplaats of het parkeerterrein als op de openbare weg? En wie is er aansprakelijk bij een aanrijding op eigen terrein? Een ervaren jurist weet hier alles van.

Dus: poging tot doodslag, niet meer en niet minder.

Expres een voetganger aanrijden. Het maakt niet uit of de aangeredene het overleeft of niet.

Hier nog een stukje jurisprudentie (moord zelfs...)

https://www.telegraaf.nl/(...)cht-van-poging-moord
[/quote]
Dat bedoel ik nou. Hoe kun je nou zo hysterisch gepolariseerd zijn om hier een poging tot doodslag of zelfs moord in te zien?
  woensdag 31 maart 2021 @ 19:09:48 #161
403588 mcmlxiv
pi_198783299
quote:
Dat bedoel ik nou. Hoe kun je nou zo hysterisch gepolariseerd zijn om hier een poging tot doodslag of zelfs moord in te zien?
Mensen zonder oogkleppen of anti-Corona hysterie zien een auto van pakweg 2000 kilo opzettelijk op een mens inrijden, waarbij die persoon alleen door weg te springen niet aangereden wordt.

Was de journalist niet aan de kant gesprongen, dan was hij gewond geraakt, waarschijnlijk niet ernstig, maar vrijwel zeker gewond. Was hij daarbij ongelukkig op zijn hoofd gevallen, dan had hij zeker kunnen overlijden. In jouw kringen is dit wellicht normaal gedrag en gewoon een geintje, onder normale mensen is dit best een dingetje.

Dus ja, minimaal poging tot het toebrengen zwaar lichamelijk letsel. Dat was namelijk gebeurd was deze journalist niet aan de kant gesprongen.

Als ik jou was zou ik nog eens heel goed nadenken over wie nou eigenlijk gepolariseerd en geradicaliseerd is.
  woensdag 31 maart 2021 @ 19:25:33 #162
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 31 maart 2021 @ 19:29:04 #163
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198784584
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 19:29 schreef AchJa het volgende:
Was deze al voorbij gekomen?

[ afbeelding ]

[ twitter ]

:')
Best zielig dat mensen zoals jij niet begrijpen dat journalisten het nieuws verslaan. Dat betekent niet dat ze voorstander of tegenstander zijn van iets.
pi_198784610
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Als meester in de rechten moet je toch wel begrijpen dat bewust met een auto op iemand inrijden poging tot doodslag kan zijn.

P.S. Krijg ik nog antwoord hysterisch mannetje?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2021 20:15:23 ]
pi_198784770
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 20:14 schreef The_End het volgende:

[..]

Als meester in de rechten moet je toch wel begrijpen dat bewust met een auto op iemand inrijden poging tot doodslag kan zijn.
Kan ja. Maar bij stapvoets rijden en dan op de rem staan is het dat doorgaans niet. Bewust is hetgene wat nou net niet duidelijk uit de beelden blijkt.

quote:
P.S. Krijg ik nog antwoord hysterisch mannetje?

Nee, ik was even vergeten dat jij het was want je bent eigenlijk nooit de moeite van het antwoorden waard dus reken er maar op dat weer gewoon genegeerd gaat worden.
pi_198784820
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 20:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Kan ja. Maar bij stapvoets rijden en dan op de rem staan is het dat doorgaans niet. Bewust is hetgene wat nou net niet duidelijk uit de beelden blijkt.
[..]

Nee, ik was even vergeten dat jij het was want je bent eigenlijk nooit de moeite van het antwoorden waard dus reken er maar op dat weer gewoon genegeerd gaat worden.
Met een auto op een persoon inrijden, waarbij opzet toch wel vermoed kan worden wordt tenminste als poging tot zware mishandeling gekwalificeerd. Maar poging doodslag lijkt me niet kansloos gezien het risico dat hier schijnbaar opzettelijk wordt genomen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  woensdag 31 maart 2021 @ 20:43:43 #168
403588 mcmlxiv
pi_198785005
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 20:28 schreef recursief het volgende:

[..]

Met een auto op een persoon inrijden, waarbij opzet toch wel vermoed kan worden wordt tenminste als poging tot zware mishandeling gekwalificeerd. Maar poging doodslag lijkt me niet kansloos gezien het risico dat hier schijnbaar opzettelijk wordt genomen.
Pas maar op, straks kom je ook in het rijtje hysterisch gepolariseerd terecht. In de kringen van WS is opzettelijk stapvoets aanrijden van mensen heel normaal. Waarschijnlijk net zoiets als klootschieten en koekhappen. Oud-Hollandse spelen.
pi_198785036
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 20:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja, elke keer als je met gekke dingen als argumenten moet komen, dan gaat onze rechtsgeleerde ervandoor. Nou, dag he. :W Kom je wel weer tegen als je ergens anders aan het liegen bent.
  woensdag 31 maart 2021 @ 21:02:20 #170
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198785277
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 20:12 schreef The_End het volgende:

Best zielig dat mensen zoals jij niet begrijpen dat journalisten het nieuws verslaan. Dat betekent niet dat ze voorstander of tegenstander zijn van iets.
Ik heb even gemist dat journo's zijn vrijgesteld van de covid regelgeving...
pi_198785451
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 19:29 schreef AchJa het volgende:
Was deze al voorbij gekomen?

[ afbeelding ]

[ twitter ]

:')
Zijn dat dezelfde mensen als die in Urk en Krimpen werden aangevallen? Graag wat context.
pi_198785622
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 20:28 schreef recursief het volgende:

[..]

Hoezo was het geen voltooide mishandeling dan?
pi_198785683
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 21:12 schreef recursief het volgende:

[..]

Zijn dat dezelfde mensen als die in Urk en Krimpen werden aangevallen? Graag wat context.
Zo niet, waarom doen ze daar geen verslag van dan? Ze zien het notabene elke dag.
pi_198785991
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 21:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoezo was het geen voltooide mishandeling dan?
Wat is dit voor haarkloverij? Gaan we juridisch/semantisch zout op slakken leggen?
pi_198786039
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 21:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zo niet, waarom doen ze daar geen verslag van dan? Ze zien het notabene elke dag.
Volgens mij ontgaat jou de discussie volledig. Die neiging om overal kanttekeningen bij te willen plaatsen, is dat dwangmatig of doe je dat met opzet? Voor alle duidelijkheid: die foto waar ik op reageerde ontbeert alle context en heeft schijnbaar geen reet te maken met dit topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')