abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198762752
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 11:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus jij bent geen haar beter dan die 'progressief linkse' mensen die claimen dat Wilders die bedreigingen aan zichzelf heeft te danken?

Duidelijk.
Nee. Je snapt niet dat ik hier een spiegel voor hou aan mensen. Geeft verder niets hoor. Ik gaf in mijn vorige reactie al aan dat je de opmerking je oogst wat je zaait beter niet kan gebruiken. Maar nogmaals, geeft niets, mijn verwachtingen heb ik enige tijd geleden al aangepast.
pi_198762794
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 11:48 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Nee. Je snapt niet dat ik hier een spiegel voor hou aan mensen. Geeft verder niets hoor. Ik gaf in mijn vorige reactie al aan dat je de opmerking je oogst wat je zaait beter niet kan gebruiken. Maar nogmaals, geeft niets, mijn verwachtingen heb ik enige tijd geleden al aangepast.
Aha, ik had nog wat verder naar boven moeten scrollen.

Dat toontje is trouwens nergens voor nodig, meneertje FP.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198762852
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 11:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als je maar streng gelovig bent krijg je altijd een uitzondering. De SGP had na 1945 ook gewoon verboden moeten worden vanwege hun bewondering voor en steun aan Nazi-Duitsland. Is ook niet gebeurd.
Dan kun je ook alle omroepen opheffen. Veel gereformeerden zaten in het verzet. Ook veel communisten trouwens. Met beide groepen heb ik verder niet veel. De gereformeerde kerk zit nu in het verdomhoekje. Nu gewoon bij de feiten blijven die nú spelen. En niet alle shit erbij slepen die nu niet ter zake doet.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_198763076
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 09:12 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Het is fokking krankjorum dat je in dit landje in de 21ste eeuw nog steeds rechtsongelijkheid hebt en gelovigen gewoon met meer zaken weg komen.

Onaanvaardbaar.
Dat is mogelijk doordat de meeste gelovigen al een tijdje verdommende robots hebben.
pi_198763097
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 11:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, ik had nog wat verder naar boven moeten scrollen.

Dat toontje is trouwens nergens voor nodig, meneertje FP.
Wie begon er met het toontje? Jij.
pi_198763103
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 17:05 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Ultraorthodoxie is anders dan orthodoxie fanatieker bezig met de regels om de godsdienst heen dan de regels van de godsdienst zelf.
Dat vindt jij. Ultra orthodoxen of orthodoxen vinden zelf dat zíj de enige zijn die de religie op de juiste manier beleven. Linksom of rechtsom, het is gelinkt aan het verderfelijke middeleeuwse fenomeen religie. De bron van zoveel ellende in de wereld, al decennia lang.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_198763241
Maar ik vraag me wel af of de journalisten bij de juiste mensen aankloppen. Met alle respect maar die Urkers ga je toch echt niet overhalen om daar met een camera voor hun neus te gaan staan en vragen te gaan stellen.

Het grootste probleem lijkt mij dat ze het gewoon mogen... liever niet.. maar het mag wel. En dat is iets waar onze beleidsbepalers naar moeten kijken. Vrijheid van religie is natuurlijk een grondrecht, maar ik vraag me wel af of het nog wel van deze tijd is (naar mijn mening niet). Al hoewel dat in Nederlands natuurlijk wel een stuk anders ligt dan in landen die het een stuk minder hebben dan ons.
pi_198763335
Arrogante kerkgangers die lak aan corona-adviezen hebben en schuilen achter hun vrijheid van geloofsovertuiging vs hinderlijke journalisten die een 'reactie opzoeken' en schuilen achter hun persvrijheden. Nou die reactie hebben ze gehad. Geweld is niet goed te keuren, maar volgens mij is dit gewoon een kwestie van botsende belangen. Beide partijen zijn imo provocerend bezig geweest, maar gaan we nou echt de ene escalatie na de andere krijgen? Wat een wereld zeg.
pi_198763345
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 12:15 schreef indiaantje89 het volgende:
Maar ik vraag me wel af of de journalisten bij de juiste mensen aankloppen. Met alle respect maar die Urkers ga je toch echt niet overhalen om daar met een camera voor hun neus te gaan staan en vragen te gaan stellen.
Eens, maar mijns inziens mag je burgers best wijzen op hun onverantwoorde, asociale en a-wetenschappelijke gedrag, ook als dat gedrag wettelijk niet verboden is.

Uiteindelijk zal dat gedrag voor de politiek aanleiding kunnen geven om de godsdienstige privileges af te bouwen, dus dan is het goed als dat gedrag ook zichtbaar wordt gemaakt. Zonder journalisten ter plaatse is dat toch een stuk lastiger.
  Redactie Sport dinsdag 30 maart 2021 @ 12:24:56 #60
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198763373
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 12:22 schreef Justinn het volgende:
Arrogante kerkgangers die lak aan corona-adviezen hebben en schuilen achter hun vrijheid van geloofsovertuiging vs hinderlijke journalisten die een 'reactie opzoeken' en schuilen achter hun persvrijheden. Nou die reactie hebben ze gehad. Geweld is niet goed te keuren, maar volgens mij is dit gewoon een kwestie van botsende belangen. Beide partijen zijn imo provocerend bezig geweest, maar gaan we nou echt de ene escalatie na de andere krijgen? Wat een wereld zeg.
Ik geloof niet dat er een journalist is geweest die iets fout heeft gedaan. Evengoed zijn er maar 4 kerkgangers geweest die zich gewelddadig hebben uitgelaten tegenover journalisten, al vind ik het oproepen/accepteren van geweld ook niet in orde.

Dat die journalisten treiteren heb ik op beeld niet gezien, dat Powned wel eens mensen vervelend heeft benaderd weet ik wel. Kun je ook aangifte van doen ipv meteen te schoppen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198763397
resultaat is dat de komende kerkdienst er nog meer journalisten bij de betreffende kerk staan.
het is niet uit te leggen dat als 99% zich netjes aan de maatregelen blijft houden, dat er 1% is die duidelijk schijt heeft aan alles. en er nog mee weg komt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198763470
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 12:22 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Eens, maar mijns inziens mag je burgers best wijzen op hun onverantwoorde, asociale en a-wetenschappelijke gedrag, ook als dat gedrag wettelijk niet verboden is.
Helemaal waar en mee eens, maar ga dan de dialoog aan op een voor alle partijen geschikt moment. Met een camera in je smoel geduwd is het wijzen van burgers op hun gedrag niet eens het doel, maar het voeren van een showtje en sensatie. Dat gedrag van journalisten wringt net zo hard als het gedrag van kerkgangers.

Als journalist de moraalridder uithangen met een perskaart is ook gebonden aan (morele) grenzen, net zoals dat we na moeten denken of de huidige invulling van vrijheid van geloofsovertuiging nog van deze tijd is.
pi_198763555
quote:
14s.gif Op maandag 29 maart 2021 22:40 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Vrijheid van godsdienst betekent niet dat je onder geen beding een kerk mag sluiten. Vooral als het schadelijk is voor de volksgezondheid. Doe niet zo raar kerel. _O-
Het is niet anders.

quote:
Artikel 6

1

1 Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

2 De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
Veel duidelijker wordt het niet. De wet kan dus niet binnen gebouwen en besloten plaatsen regels stellen. Media die claimen dat die kerken zich niet aan de regels houden verspreiden dus fake news.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198763571
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 12:24 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat er een journalist is geweest die iets fout heeft gedaan. Evengoed zijn er maar 4 kerkgangers geweest die zich gewelddadig hebben uitgelaten tegenover journalisten, al vind ik het oproepen/accepteren van geweld ook niet in orde.

Dat die journalisten treiteren heb ik op beeld niet gezien, dat Powned wel eens mensen vervelend heeft benaderd weet ik wel. Kun je ook aangifte van doen ipv meteen te schoppen.
De journalisten zullen zich wel aan de wet hebben gehouden, maar ik vind het onfatsoenlijk om mensen ongewenst een camera in het gezicht te duwen en te gaan hinderen met vragen terwijl zij hun geloof willen uitoefenen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf niet eens gelovig en ook kritisch naar de huidige invulling van vrijheid van geloofsovertuiging, maar zolang dit grondrecht er is hebben we geen keus dan er óók respect voor te hebben. Vanuit mijn optiek hebben beide partijen fout -doch binnen de grenzen van de wet- gehandeld vóór dat het geweld plaats vond, maar heeft dit moreel onjuiste gedrag wel geleid tot een escalatie met geweld. De geweldplegers moeten daarvoor uiteraard terecht gestraft worden.
pi_198763578
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 11:40 schreef DarkwingDuck het volgende:
En ja, volgens heel, voornamelijk progressief linkse, mensen is het Wilders zijn eigen schuld.
Bron? Deze progressieve links mens denkt daar in ieder geval heel anders over, dus in zijn algemeenheid is dat niet te stellen.

Of is dit gewoon ongefundeerd geraaskal onder het mom van een spiegel voorhouden?
pi_198763582
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 09:12 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Het is fokking krankjorum dat je in dit landje in de 21ste eeuw nog steeds rechtsongelijkheid hebt en gelovigen gewoon met meer zaken weg komen.

Onaanvaardbaar.
Het jaartal heeft er niks mee te maken en het gaat alleen om kerkdiensten, waar iedereen bij aanwezig kan en mag zijn.
Het is dus niet een specifieke groep met een geloof maar alle aanwezigen in de dienst.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198763596
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 12:43 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Bron? Deze progressieve links mens denkt daar in ieder geval heel anders over, dus in zijn algemeenheid is dat niet te stellen.
Ik heb het behoorlijk vaak gehoord uit die hoek. Fijn dat jij dat niet vind. Mijn stelling was ook niet in zijn algemeenheid. Dat blijkt ook uit de bewoording die ik gebruikt heb.
pi_198763629
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 12:45 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik heb het behoorlijk vaak gehoord uit die hoek. Fijn dat jij dat niet vind. Mijn stelling was ook niet in zijn algemeenheid. Dat blijkt ook uit de bewoording die ik gebruikt heb.
Jij stelt het als een algemeen gegeven dat heel progressief linkse mensen daarover denken. Waar slaat het woord 'heel' in je post anders op?

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 12:15 schreef indiaantje89 het volgende:
Vreemde veronderstelling dat journalisten ergens naar toe gaan om mensen over te halen.

En hoe is niet kunnen overhalen een reden om het fenomeen dan maar gelijk helemaal niet in beeld te brengen? Het is gewoon maatschappelijk relevant, of kerkgangers nu wel of niet bereid zijn de pers te woord te staan.
pi_198763668
-

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2021 13:19:58 (Misverstand) ]
pi_198763693
Die pastoor van die kerk uit Urk is helemaal van god los, die zei dat SS'ers vriendelijker waren dan journalisten. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_198763696
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 12:54 schreef Hathor het volgende:
Die pastoor van die kerk uit Urk is helemaal van god los, die zei dat SS'ers vriendelijker waren dan journalisten. :')
is alweer sorry voor gezegd...

je vraagt je dan alleen wel af; hoe weet die man dat? zat z'n opa bij de SS ofzo?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2021 12:56:32 ]
pi_198763701
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 12:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Oh nee dan is het goed. :')
pi_198763735
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 12:55 schreef Nielsch het volgende:
Bron? Voeg ik dat even aan de OP toe.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 13:22:52 #74
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198763989
quote:
dominee
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 30 maart 2021 @ 13:23:54 #75
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198763999
twitter
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198764032
quote:
Journalisten zijn dan ook tuig.
pi_198764218
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 13:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

dominee
Ok, ik weet niet echt wat het verschil is, maar ik geloof je op je woord.
pi_198764229
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 13:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar een vergelijking maken met SS'ers? :')
  dinsdag 30 maart 2021 @ 13:41:25 #79
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198764230
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 13:40 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ok, ik weet niet echt wat het verschil is, maar ik geloof je op je woord.
katholiek: pastoor
protestant: dominee
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198764240
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 13:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

katholiek: pastoor
protestant: dominee
Ahh duidelijk. ^O^
pi_198764278
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 13:41 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maar een vergelijking maken met SS'ers? :')
Grapje kerel.

Ben zelf ook verslaggever, en ik vind mezelf geen tuig.
pi_198764287
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 13:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Grapje kerel.

Ben zelf ook verslaggever, en ik vind mezelf geen tuig.
Nee jij bent de kwaadste niet. ^O^
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 maart 2021 @ 13:49:46 #83
426493 crew  PippenScottie
pi_198764307
quote:
Dat is ook wel waar.
Journalisten stellen vervelende vragen, terwijl als jij gewoon braaf aan de SS’er vertelde waar de Joden ondergedoken waren en wie er in het verzet zat, je een kopje koffie en een koekje kreeg.
My friends all drive horses
pi_198764317
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 13:49 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Dat is ook wel waar.
Journalisten stellen vervelende vragen, terwijl als jij gewoon braaf aan de SS’er vertelde waar de Joden ondergedoken waren en wie er in het verzet zat, je een kopje koffie en een koekje kreeg.
Goeie genade. _O-
pi_198764336
quote:
Er zijn wel meer dominees een beetje in de war. Zo is er ook 1 die vaccinaties ziet als het teken van het beest uit openbaringen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198764337
Oh god nu hebben ze zich wel heel erg een slachtofferrol aangemeten in krimpen :')
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198764543
Ik heb trouwens binnen Nederland nergens beelden zien voorbijkomen van Joden of Moslims die met z'n allen naar de moskee of sjoel gaan om lekker in elkaars nek te hijgen en elkaar lekker coronadood te knuffelen.

Binnen de islam zijn er dan ook wetten over hoe je moet omgaan met een epidemie.

Binnen de bijbel bestaat dit ook wel, bijvoorbeeld de oudtestamentische teksten over melaatsheid (lepra). Die zou ik, als ik nog steeds christen was geweest, op deze coronapandemie hebben toegepast. Die hebben ook regels over quarantaine en niet aanraken en dergelijke.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 30 maart 2021 @ 14:30:26 #88
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_198764771
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 13:23 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Just a kick.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_198764803
https://www.ad.nl/flevola(...)xcuses-aan~a8d3a147/

Oh, die SS-vergelijking was toch wel wat ongepast.
pi_198764901
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 12:49 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Jij stelt het als een algemeen gegeven dat heel progressief linkse mensen daarover denken. Waar slaat het woord 'heel' in je post anders op?
[..]

Vreemde veronderstelling dat journalisten ergens naar toe gaan om mensen over te halen.

En hoe is niet kunnen overhalen een reden om het fenomeen dan maar gelijk helemaal niet in beeld te brengen? Het is gewoon maatschappelijk relevant, of kerkgangers nu wel of niet bereid zijn de pers te woord te staan.
Ik vind niet dat de pijnpunt van deze discussie bij de Urkers ligt maar bij onze politiek. That's all. Daarnaast gaat Powned echt wel naar Urk met een missie, en dat is ze nu gelukt.
pi_198765050
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 14:13 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb trouwens binnen Nederland nergens beelden zien voorbijkomen van Joden of Moslims die met z'n allen naar de moskee of sjoel gaan om lekker in elkaars nek te hijgen en elkaar lekker coronadood te knuffelen.

Binnen de islam zijn er dan ook wetten over hoe je moet omgaan met een epidemie.

Binnen de bijbel bestaat dit ook wel, bijvoorbeeld de oudtestamentische teksten over melaatsheid (lepra). Die zou ik, als ik nog steeds christen was geweest, op deze coronapandemie hebben toegepast. Die hebben ook regels over quarantaine en niet aanraken en dergelijke.
Dat doet de meerderheid dan ook.
pi_198765644
Wat goede achtergrondjournalistiek over de verschillende kerken in Nederland kan geen kwaad hier. Het geknuffel zal niet zo veel gebeuren bij reformatorische kerken.

Verder zouden de journalisten ook kunnen weten hoe hun aanwezigheid wordt opgevat bij deze kerken. Het gaat om mensen die normaalgesproken op zaterdagavond naar huis snellen omdat ze voor de zondag thuis willen zijn. Mensen die op zondag de media ook thuis aan zich voorbij laten gaan (niet voor niets staat de website van het Reformatorisch Dagblad op zwart). De meeste kerkgangers voelen zich al ongemakkelijk als ze als een soort attractie worden weggezet. Ze voelen zich ongemakkelijk dat mensen voor hen speciaal aan het werk gaan en geconfronteerd worden met iets wat ook nog afleidt van de kerkdienst.

Dit praat op geen enkele manier geweld goed en het geweld mag best aangepakt worden zoals normaal. Maar dait soort ongein bij de deur van een kerk moet ook ophouden (en dat is een andere discussie). En die Van Giessen moet nu niet zijn journalistenpas gaan uitspelen om zwaardere straffen te willen. Dat is gewoon misbruik maken van de voorrechten die je als journalist hebt. De speciale bescherming van journalisten is er niet om sensatieverhalen die je krijgt door net voor de deur van een kerk uitspraken te ontlokken, mogelijk te maken. Netzomin als de vrijheid van godsdienst er is om nu de overheid buiten de deur va de kerk te houden. Hoewel ik zeker vind dat de overheid buiten de deur van kerken, moskeeen etc te blijven. Overheersen over een levensovertuiging is link. Ga gewoon niet verder dan mensen asociaal etc noemen.
pi_198765737
Satire is bij deze ook verboden door de goegemeente op Urk, als je je daar aan schuldig maakt komen ze je wel even op je muil slaan:

https://www.omroepflevola(...)-urk-na-bedreigingen
pi_198765888
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 13:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Precies, ze rapporteren slechts over onrecht en doen daartegen helemaal geen moer, ondanks dat die journalisten veel mankracht hebben en dus wel in hun kleuter en jeugdjaren voedzaam voedsel hebben gekregen, dit in tegenstelling tot de slachtoffers van het onrecht.
pi_198765919
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 16:16 schreef torentje het volgende:

[..]

Precies, ze rapporteren slechts over onrecht en doen daartegen helemaal geen moer, ondanks dat die journalisten veel mankracht hebben en dus wel in hun kleuter en jeugdjaren voedzaam voedsel hebben gekregen, dit in tegenstelling tot de slachtoffers van het onrecht.
Hoe zie je dat precies voor je? Dat journalisten die over de toeslagenaffaire schrijven samen een potje maken en de slachtoffers compenseren?
  dinsdag 30 maart 2021 @ 16:24:40 #97
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_198765955
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 12:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is niet anders.
[..]

Veel duidelijker wordt het niet. De wet kan dus niet binnen gebouwen en besloten plaatsen regels stellen. Media die claimen dat die kerken zich niet aan de regels houden verspreiden dus fake news.
Met een simpele bepaling in de coronawet kan je dit gewoon oplossen. Bullshit dus. :') Dat lamlendige “kan niet”, is geen enkele jurist het mee eens.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_198765965
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 15:46 schreef DrParsifal het volgende:
Wat goede achtergrondjournalistiek over de verschillende kerken in Nederland kan geen kwaad hier. Het geknuffel zal niet zo veel gebeuren bij reformatorische kerken.

Verder zouden de journalisten ook kunnen weten hoe hun aanwezigheid wordt opgevat bij deze kerken. Het gaat om mensen die normaalgesproken op zaterdagavond naar huis snellen omdat ze voor de zondag thuis willen zijn. Mensen die op zondag de media ook thuis aan zich voorbij laten gaan (niet voor niets staat de website van het Reformatorisch Dagblad op zwart). De meeste kerkgangers voelen zich al ongemakkelijk als ze als een soort attractie worden weggezet. Ze voelen zich ongemakkelijk dat mensen voor hen speciaal aan het werk gaan en geconfronteerd worden met iets wat ook nog afleidt van de kerkdienst.

Dit praat op geen enkele manier geweld goed en het geweld mag best aangepakt worden zoals normaal. Maar dait soort ongein bij de deur van een kerk moet ook ophouden (en dat is een andere discussie). En die Van Giessen moet nu niet zijn journalistenpas gaan uitspelen om zwaardere straffen te willen. Dat is gewoon misbruik maken van de voorrechten die je als journalist hebt.
Journalisten hebben helemaal geen ander voorrecht dan dat iedereen die kritiek op journalisten heeft door alle journalisten wordt aangevallen. Wettelijk mag bij mijn weten iedereen wat journalisten mogen, en mogen journalisten niet wat anderen niet mogen, dat laatste lijken ze weleens te vergeten en daar blijft kritiek dan op om bovenstaande reden op uit.

quote:
De speciale bescherming van journalisten is er niet om sensatieverhalen die je krijgt door net voor de deur van een kerk uitspraken te ontlokken, mogelijk te maken. Netzomin als de vrijheid van godsdienst er is om nu de overheid buiten de deur va de kerk te houden.
Dat is wel een belangrijk onderdeel ervan. De grondwet is natuurlijk wel voor een groot deel de neerslag van de geschiedenis van Nederland. De grondwetgever heeft kennelijk gemeend de godsdienstvrijheid te beschermen tegen de overheid die in Nederland nooit godsdienstneutraal is geweest. En het is/was ook niet ondenkbaar dat de overheid onder het mom van bijvoorbeeld volksgezondheid de katholieke kerken of moskeeen aan allerlei regels onderwerpt om dat geloof lekker een beetje te onderdrukken. Als bijvoorbeeld de overheid na gegoochel met statistieken bepaalt dat meeroken van wierook gevaarlijk is en dan in kerken de wierookvaten in beslag komt nemen dan is dat natuurlijk wel een inbreuk op de vrijheid van religie. De overheid mag ook niet in moskeeen komen om de scheiding tussen mannen en vrouwen op te heffen en dat lijkt me toch op zich ook niet zo verkeerd.

quote:
Hoewel ik zeker vind dat de overheid buiten de deur van kerken, moskeeen etc te blijven. Overheersen over een levensovertuiging is link. Ga gewoon niet verder dan mensen asociaal etc noemen.
Die poging tot overheersing van de grefo's is natuurlijk al langer aan de gang. Dat is inderdaad link en gewoon niet wat door de overheid moet gebeuren, ook niet na een maatschappelijke campagne om iedereen hetzelfde te laten denken. Nou is er best wat om bij te sljipen en een 'vertrouwenspersoon' op een school die iets vertrouwelijks aan de ouders vertelt of daarmee dreigt mag wat mij betreft door de politie van zijn bed worden gelicht. Maar feit is dat de grondwet niet is gewijzigd terwijl de toch al geplande verkiezingen daar gelegenheid to boden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198766720
twitter

Goeiste naam weer.
pi_198766734
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')